[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Slashdotter schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:56:
[...]

:D Geweldig!

Is er ook een slimme truc om tabs in Google Chrome te sluiten? Normaal gesproken doe ik dat bij Windows door de scrollwheel in te drukken als ik bovenop de tab sta. Nu op de Mac moet ik heel precies op dat kleine kruisje mikken en dan klikken.

Het meegeleverde toetsenbord en muis vallen wat tegen maar misschien is het gewoon wennen. De indeling van het OS met de bijbehorende metaforen ook: rood is venster sluiten maar app blijft draaien, geel is minimaliseren en groen is resizen. Konden ze niet gewoon tooltips erbij doen?

En waar is de deleteknop op het toetsenbord? Als ik nu een woord wil verwijderen moet ik eerst met de pijltjestoets naar rechts v/h woord gaan en dan op backspace drukken. Ipv die eject knop op die plek was de deleteknop veel nuttiger geweest.

Al met al is het flink wennen voor iemand die al sinds Windows 3.11 met computers werkt :)
Apple noemt de backspace delete, dus je zou ook kunnen zeggen dat de delete knop heel wat anders doet dat je gewend bent. Maar uitgaande van backspace, als je Fn + backspace doet krijg je de delete functie die je gewend bent.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wil nu via Bootcamp een dualboot maken op m'n iMac. Welke software gebruiken jullie om vanuit MacOs de NTFS partitie te lezen en omgekeerd vanuit Windows de MacOs partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Digistorm schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:16:
[...]

Apple noemt de backspace delete, dus je zou ook kunnen zeggen dat de delete knop heel wat anders doet dat je gewend bent. Maar uitgaande van backspace, als je Fn + backspace doet krijg je de delete functie die je gewend bent.
Thanks! En net ontdekt dat FN icm de alt toets een heel woord verwijderd, MacOS wordt steeds bruikbaarder :)

[ Voor 3% gewijzigd door Slashdotter op 31-01-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:44
Ik zit er wellicht over te denken om mn imac te verkopen. Het is een 20" uit ik dacht 2008 (alu voorkant, zwarte achterkant). Specs zijn verder: 2.0 ghz c2d, 3gb geheugen, 120 gb vertes 2 ssd. Videokaart weet ik uit mn hoofd niet. Nu was mijn vraag of daar nog wat geld voor te vangen was? En hoeveel dit zou zijn? Ik ben namelijk aan het sparen voor een 15" macbook pro, en heb op het moment nog een macbook te leen van een vriendin, waar ik een tijdje op kan werken!

Ik hoop er rond de 600 E voor te vangen, hij kostte nieuw rond de 1100 E. Of is dit te optimistisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Mdehoog schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:42:
Ik hoop er rond de 600 E voor te vangen, hij kostte nieuw rond de 1100 E. Of is dit te optimistisch ?
Aan de dure kant voor een 20". De SSD maakt wel wat goed natuurlijk, maar toch vind ik 500 euro voor een dergelijk model realistischer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor 600 euro zie je vaker een 24" iMac langskomen. De Vertex maakt wat goed, maar denk dat je ook de prijs moet bijstellen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:44
Top bedankt! Ik zet m dan wel te koop voor 600, en kijk wat mensen ervoor bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Om de specs te zien (en warranty enzo): https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik zit te twijfelen.

Ik wil nu ook eens over gaan stappen van pc naar een iMac. Nu twijfel ik nog wel een beetje of ik een 2011 model moet gaan kopen of nog even ga wachten op een compleet re-designed 2012 model die "schijnbaar" binnenkort uit gaat komen.

Het gaat mij niet echt om de eventuele hw upgrade die in het nwe model zal zitten maar na 3 jaar vermoed ik ik toch wel dat er een nieuw design van de iMac aankomt.

Any advises?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 16:25
Tja, hoe belangrijk is het nieuwste design voor je?
Qua hardware merk je inderdaad al op dat je er niet echt een miskoop mee begaat.

Wel gaan er al een tijd geruchten over retina schermen. Maar hoe snel dat al gaat komen is ook maar giswerk.

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 13-02-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja een nieuwe jasje voor de imac vind ik wel een reden om te wachten. De waarde van vorige modellen zal dan flink gaan zakken. Op marktplaats kom ik af en modellen uit 2009 tegen met -200 van de nieuwprijs. Echt absurde prijzen op de tweedehandsmarkt.

maarja de vraag is nu wanneer gaat ie komen? Laten we hopen dat ie op 6 maart wordt aangekondigd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:32
Waarmee maken jullie het scherm van de iMac schoon? Het is een schitterend design, maar dat zwart is behoorlijk vingerafdrukgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 16:42
Simpel, niet met je vingers aan het beeldscherm zitten.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

diotav schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:26:
Ja, precies :D En verder gebruik ik al 25 jaar gewoon spiritus om schoon te maken. Werkt perfect op glas maar ook op LCD panels.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:32
diotav schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:26:
Bedankt captain obvious :P Maar bij het tillen vind ik het toch fijn om het beestje goed vast te kunnen pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hier ook vlekken rechtsboven ontdekt :( iemand ervaring met een repair center en hoe lang het meestal duurt voordat je hem terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
assasinbats schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:04:
Waarmee maken jullie het scherm van de iMac schoon? Het is een schitterend design, maar dat zwart is behoorlijk vingerafdrukgevoelig.
Gewoon met een stofdoek en soms een doekje met water.

šŸŒžšŸƒ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:23
SYQ schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:32:
hier ook vlekken rechtsboven ontdekt :( iemand ervaring met een repair center en hoe lang het meestal duurt voordat je hem terug krijgt?
Hier hetzelfde, donkere vlekken in het eerste kwadrant. Misschien een bugske (model: late 2009 27")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 20:44
Ben van plan om een iMac aan te schaffen, maar ik vroeg mij af hoeveel van jullie een antivirus draaien? Is dat nodig op de mac? Volgens de apple site is dit namelijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:28
@Untouchablezz20: Is dit echt een serieuze vraag, of wil je een discussie uitlokken?

Ik draai al 9 jaar OS X zonder virusscanner en zonder virussen!

OS X is stabiel, zeer stabiel, en virusscanners hebben een negatieve invloed op die stabiliteit. Aangezien je geen anti-virus nodig hebt kun je hier maar ƩƩn advies uit halen: geen AV pakket installeren!

Het grootste beveiligingsprobleem is de mens, de gebruiker. Als jij op het internet iets vindt, download, installeert en daarbij je wachtwoord ingeeft, dan doe je dat zelf. Als jij op een willekeurige site je credit card nummer intypt, dan doe je dat zelf. Hier helpt geen enkel AV pakket tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Is een serieuze vraag. Heb de ontwikkeling op het gebied van OS X niet gevolgd en vandaar dat ik de vraag hier stel. Bedankt voor je antwoord. Mijn vermoeden klopten dus dat je geen av nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:28
Graag gedaan!

OS X is redelijk zelf onderhoudend. Wees dus op je hoede met AV pakketten, maar ook met cleaners, swipers, defragmenters, spyware scanners en dat soort programma's. Sommigen hebben nut, de meesten maken meer kapot dan dat ze nut hebben. Als je vroeger een uur per week bezig was met systeemonderhoud, dan moet je nu een andere hobby zoeken! Of je hebt gewoon een uur extra om op Tweakers rond te hangen!

Tip: maak een lijst van programma's die je nu onder Windows gebruikt, welke daarvan je ook op je Mac wilt hebben, en zoek of die er ook zijn, of dat er alternatieven zijn. MS Office, FireFox, VLC, Skype, DropBox, ..., die zijn er allemaal voor de Mac. Voor vele andere programma's bestaan OS X alternatieven. Een Mac zonder Windows heeft namelijk mijn voorkeur. Alleen als je een hardcore gamer bent, heb je eigenlijk Windows nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Dat is een goede tip! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( :( :( 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:( |:( stom stommer stomst.......via finder voor de gebruiker everyone de rechten op alleen lezen gezet. Waarom? denkfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

syltheboy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:15:
M'n vader heeft eergisteren een Mini DisplayPort naar HDMI verloop-kabel gekocht, omdat hij zijn 27" iMac (Late 2009) via HDMI op onze televisie wilde aansluiten. Helaas krijgen we de verloop-kabel er met geen mogelijkheid in. In mijn 15" MBP (Early 2011) krijgen we er hem wel gewoon in (een Thunderbolt-aansluiting is toch hetzelfde als een Mini Displayport-aansluiting?) of ben ik nou gek. De aansluitingen zien er ook hetzelfde uit, dus da's het gekke hiervan.

En nog iets anders. Via m'n MBP krijg ik niet het volledige beeld op m'n televisie als dat ik op m'n laptop-scherm te zien krijg. En als ik hem er wel helemaal opkrijg, dan krijg ik aan de zijkanten 2 zwarte stroken. Ik heb al met de resoluties lopen kloten, maar 720p of 1080p moet toch wel goed zijn? Ik heb het idee dat het aan de 16:9 resolutie ligt en dat m'n MBP een 16:10 resolutie heeft.
Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2011/03/15/ThunderboltVSDisplayPort.png
http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-20043524-263.html

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 16:25
Als je hetzelfde beeld wilt, zul je moeten kiezen waar je de optimale weergave wilt hebben. Als je andere verhoudingen hebt kun je nooit hetzelfde beeld tonen zonder zwarte stroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Op veel televisies staat er ook vaak en "zoom" functie die standaard op "Auto" staat, deze uitzetten gaf bij mij een volledig beeld weer van mn Macbook op een Samsung televisie.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HD van mijn iMac 2011 is continue aan tikken, alsof de HD continue actief is. Kent iemand dat geluid? Kan ik dat verhelpen of kan ik ergens nagaan dat deze actief is...?

Van mijn vorige iMac was de HDD kapot, daar zoemde die steeds. Nu is het een tik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Iemand ervaring met de Kanex XD?

http://www.tekserve.com/store/414/HDMI/-17423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:40
Ik twijfel over de aanschaf van een pricewatch: Apple iMac 21,5" 2.5GHz (mei 2011). Er loopt op dit moment een aanbieding waardoor hij voor €974 te koop is.

Is dit een goede prijs voor het (totaal) product dat je krijgt? Ik heb op dit moment een laptop met Windows maar de laptop staat altijd op dezelfde plek. Aangezien er beperkte ruimte is kan er geen desktop staan. Vandaar mijn interesse voor een iMac. :)

In ieder geval is de hardware voor mij prima. De nieuwe iMac (die vast wel een keer komt) zal waarschijnlijk weer duurder zijn toch? Eigenlijk is de prijs van de (Apple) producten bij iedere nieuwe reeks weer hoger..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

LuPo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:53:
Ik twijfel over de aanschaf van een pricewatch: Apple iMac 21,5" 2.5GHz (mei 2011). Er loopt op dit moment een aanbieding waardoor hij voor €974 te koop is.

Is dit een goede prijs voor het (totaal) product dat je krijgt? Ik heb op dit moment een laptop met Windows maar de laptop staat altijd op dezelfde plek. Aangezien er beperkte ruimte is kan er geen desktop staan. Vandaar mijn interesse voor een iMac. :)

In ieder geval is de hardware voor mij prima. De nieuwe iMac (die vast wel een keer komt) zal waarschijnlijk weer duurder zijn toch? Eigenlijk is de prijs van de (Apple) producten bij iedere nieuwe reeks weer hoger..
Wil je MacOS? Dan moet je het doen. Anders is het onzin. Het zijn fijne mooie machines en je moet zelf bepalen of dat je 1000 euro waard is. Het scheelt 175 euro op de reguliere prijs, dat is altijd de moeite waard.

[ Voor 3% gewijzigd door sebastius op 01-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
sebastius schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:59:
[...]

Wil je MacOS? Dan moet je het doen. Anders is het onzin. Het zijn fijne mooie machines en je moet zelf bepalen of dat je 1000 euro waard is. Het scheelt 175 euro op de reguliere prijs, dat is altijd de moeite waard.
Ja. :)

Een bijkomende vraag is of deze huidige generatie iMacs binnenkort niet (nog) goedkoper worden. Ik hoef namelijk niet persƩ direct een iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

LuPo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:04:
[...]

Ja. :)

Een bijkomende vraag is of deze huidige generatie iMacs binnenkort niet (nog) goedkoper worden. Ik hoef namelijk niet persƩ direct een iMac.
Mwoah, de korting die je nu kan scoren is wel zon beetje de grootste daling die je kan krijgen.

Maar als je huidige systeem nog voldoet, gewoon blijven gebruiken. Geld op een spaarrekening en als ie uit elkaar dondert lachend jezelf op iets moois takteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:48:
Mijn HD van mijn iMac 2011 is continue aan tikken, alsof de HD continue actief is. Kent iemand dat geluid? Kan ik dat verhelpen of kan ik ergens nagaan dat deze actief is...?

Van mijn vorige iMac was de HDD kapot, daar zoemde die steeds. Nu is het een tik..
Tikkende harde schijven betekenen meestal niet veel goeds, zorg dat je backups op orde zijn.
Test daarna je harde schijf via een tooltje als SMARTReporter of je harde schijf zelf al aangeeft te gaan overlijden (FAILING).
Eventueel de Apple Hardware Test draaien.
Mocht hier iets fouts uitkomen zul je garantie moeten claimen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zal wel een Seagate schijf zijn? Die krengen ratelen altijd maar door, ook als ze idle zijn, omdat Seagate vindt dat we niet zonder zelftest kunnen. Ondanks veel kritiek en dit soort ongerustheid zit dit er al jaren in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
sebastius schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:09:
[...]

Mwoah, de korting die je nu kan scoren is wel zon beetje de grootste daling die je kan krijgen.

Maar als je huidige systeem nog voldoet, gewoon blijven gebruiken. Geld op een spaarrekening en als ie uit elkaar dondert lachend jezelf op iets moois takteren.
OkƩ thanks. Nu nog even op internet zoeken of ik ook goedkoper aan AppleCare kan komen. Of is dat niet legaal?

Huidige systeem voldoet nog wel maar begint wel ouderdom te vertonen. Nu is echter het moment om er nog iets voor terug te krijgen qua prijs. Ik ga de opties nog even tegen elkaar afwegen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik heb even een vraag
ik zat te surfen op wehkamp.nl en zie 2 imacs van 1149 staan
1 er van is deze iMac 21,5 inch (base-unit MC309)
whats the difference?
specs zijn het zelfde, beide zijn wel met trackpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
angelico66 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:38:
ik heb even een vraag
ik zat te surfen op wehkamp.nl en zie 2 imacs van 1149 staan
1 er van is deze iMac 21,5 inch (base-unit MC309)
whats the difference?
specs zijn het zelfde, beide zijn wel met trackpad
Als je wat meer informatie geeft kunnen we het checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
beide de goedkoopste versie, geen verschil in specs
scherm heeft wel een andere kleur in de afbeelding

http://www.wehkamp.nl/com...c309)/C31_6FA_F45_745389/

http://www.wehkamp.nl/com...9n-a)/C31_6FA_F45_738739/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
angelico66 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:20:
beide de goedkoopste versie, geen verschil in specs
scherm heeft wel een andere kleur in de afbeelding

http://www.wehkamp.nl/com...c309)/C31_6FA_F45_745389/

http://www.wehkamp.nl/com...9n-a)/C31_6FA_F45_738739/
Ik kan geen enkel verschil ontdekken en heb daardoor het idee dat iemand er per ongeluk 2x een iMac op heeft gezet.

Het zou kunnen dat de een nog een iMac uit 2010 is, maar dan zouden ze dat duidelijk moeten maken en natuurlijk een lagere prijs moeten vragen.

Mag ik trouwens vragen waarom je via Wehkamp wilt kopen? Online via Apple zelf is het even duur en voorkom je straks dat na het eerste jaar Apple en Wehkamp naar elkaar gaan wijzen (kastje naar de muur, zoals nu bij veel APR gebeurt). Ik zou dus gewoon online bestellen via Apple zelf. Dan wordt hij ook thuisbezorgd. En dan heb je ook nog eens een fysieke plek om langs te gaan: morgen gaat de officiƫle Apple Store in Amsterdam open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kijk ook even of jou HDD onderdeel is van de slechte batch, en derhalve in aanmerking komt voor vervanging.

http://www.apple.com/nl/support/imac-harddrive/

ā€œā€¦There is nothing either good or bad, but thinking makes it soā€¦ā€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hoho ik heb niet gezegd dat ik wou kopen.
for mijzelf wacht ik op de nwe lichting.
ik was voor een vriendin aan het kijken of ze in de aanbieding waren, meestal rond deze tijd komt wehkamp met een 5 of 10 procent aktie.
Pyrone89 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:41:
[...]

Ik kan geen enkel verschil ontdekken en heb daardoor het idee dat iemand er per ongeluk 2x een iMac op heeft gezet.

Het zou kunnen dat de een nog een iMac uit 2010 is, maar dan zouden ze dat duidelijk moeten maken en natuurlijk een lagere prijs moeten vragen.

Mag ik trouwens vragen waarom je via Wehkamp wilt kopen? Online via Apple zelf is het even duur en voorkom je straks dat na het eerste jaar Apple en Wehkamp naar elkaar gaan wijzen (kastje naar de muur, zoals nu bij veel APR gebeurt). Ik zou dus gewoon online bestellen via Apple zelf. Dan wordt hij ook thuisbezorgd. En dan heb je ook nog eens een fysieke plek om langs te gaan: morgen gaat de officiƫle Apple Store in Amsterdam open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:33:
[...]

OkƩ thanks. Nu nog even op internet zoeken of ik ook goedkoper aan AppleCare kan komen. Of is dat niet legaal?

Huidige systeem voldoet nog wel maar begint wel ouderdom te vertonen. Nu is echter het moment om er nog iets voor terug te krijgen qua prijs. Ik ga de opties nog even tegen elkaar afwegen. Bedankt!
Wat moet je met Applecare? Die Mac die jij wilt kopen bij de Saturn zit maar liefst 2 jaar garantie op! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:28:
[...]

Zal wel een Seagate schijf zijn? Die krengen ratelen altijd maar door, ook als ze idle zijn, omdat Seagate vindt dat we niet zonder zelftest kunnen. Ondanks veel kritiek en dit soort ongerustheid zit dit er al jaren in.
Ratelen is een betere beschrijving.

Inderdaad een seagate schijf. Gewoon accepteren dus en niks aan te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 02:02:
[...]

Wat moet je met Applecare? Die Mac die jij wilt kopen bij de Saturn zit maar liefst 2 jaar garantie op! _/-\o_
Ow echt? Wist ik niet! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LuPo schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:50:
AppleCare is gewoon waanzin, net als alle aanvullende garanties. De kans dat je het nodig hebt is klein, en wettelijk ben je al beschermd tegen produkten die buiten de normale garantieperiode kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Exirion schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:53:
[...]

AppleCare is gewoon waanzin, net als alle aanvullende garanties. De kans dat je het nodig hebt is klein, en wettelijk ben je al beschermd tegen produkten die buiten de normale garantieperiode kapot gaan.
Klopt. Helaas doen bedrijven als Apple gigantisch moeilijk. De producten zijn erg populair dus ze laten de klanten die klagen over de wettelijke garantie gewoon links liggen. Is niet voor niets op Tros Radar geweest. Apple wilde daar ook geen commentaar geven. Arrogantie? :)

Ik heb nu hetzelfde met Belcompany. Desire HD gekocht en ze kunnen niet meer leveren. Het gaat hier maar om een aantal consumenten aangezien de betreffende aanbieding snel van de website was verdwenen. Ze zijn volgens de wet dan verplicht een gelijkwaardig alternatief aan te bieden. Ze blijven bij hun standpunt dat de oude HTC Desire een gelijkwaardig alternatief is vergeleken met een Desire HD. Als je de prijzen opzoekt is het niet gelijkwaardig. Als je de specificaties opzoekt is het niet gelijkwaardig. Als je de benchmarks opzoekt is het niet gelijkwaardig. Ik heb de HTC Desire S voorgesteld. Die is wƩl gelijkwaardig op alle fronten (zelfs nog iets slechter dan Desire HD misschien). Maar nee hoor, ik moet maar naar de rechter om mijn gelijk te krijgen.

Gelijk hebben is helaas nog altijd niet hetzelfde als gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:50:
[...]

Ik heb ook de knoop doorgehakt...Ik ga daar zo een imac 27 inch i5 voor 1390 eurie halen!
mocht over een maand of 2 een nwe iMac uitkomen dan verkoop ik deze gewoon weer door voor 1400 eurie met 2 jaar garantie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:23:
[...]

Ik heb ook de knoop doorgehakt...Ik ga daar zo een imac 27 inch i5 voor 1390 eurie halen!
mocht over een maand of 2 een nwe iMac uitkomen dan verkoop ik deze gewoon weer door voor 1400 eurie met 2 jaar garantie. :*)
Ik vind €974 voor een iMac 21,5" een mooie prijs. Maar ik denk niet dat je die kunt verkopen voor dezelfde prijs als in mei een nieuwe iMac zou komen toch? Of denk je dat ik deze in mei nog kwijt kan voor ongeveer €950? Ik had eigenlijk besloten om te wachten.. Maar jou tip om te kopen en dan evt. te verkopen is ook wel een goede. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gemiddelde prijzen van een Imac op Marktplaats.nl uit begin 2010 durven de meeste nog meer voor te vragen dan een splinternieuwe met nieuwere configuratie.

Vergeet ook niet de MM keten is de enige Apple reseller die korting geeft op Apple producten.

Je hebt nog 1 dag...ik zeg: DOEN!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

ik heb nu een paar maanden mijn eerste iMac in huis staan, een fantastische beleving!

Er zijn nog wat kleine dingetjes waar ik nog geen vinger op kan leggen, eentje is bijvoorbeeld deze;

als ik foto's op de Mac zet en ik kijk in Finder dan staan er van elke foto ook meerdere "Face" foto's, dit wil ik eigenlijk niet, je zoekt je rot tussen de foto's, mijn vraag aan jullie, is deze optie uit te zetten zodat enkel de foto van bijvoorbeeld een SD kaart erop komt te staan, dus zonder de Face pics?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Zojuist m'n iMac maar van 4x 4gb geheugen voorzien. Waarom? Omdat het kan. Denk niet dat ik het ooit echt nodig ga hebben maar het staat wel decadent.

Het oude geheugen (4x 2gb) maar meteen in V&A gezet voor een nette prijs, hoop dat ik er snel van af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
sebastius schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:28:
Zojuist m'n iMac maar van 4x 4gb geheugen voorzien. Waarom? Omdat het kan. Denk niet dat ik het ooit echt nodig ga hebben maar het staat wel decadent.

Het oude geheugen (4x 2gb) maar meteen in V&A gezet voor een nette prijs, hoop dat ik er snel van af ben.
Gefeliciteerd, decadent hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sebastius schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:28:
Met de prijzen van een jaar geleden gooiden veel mensen hun iMac al vol. Heb er zelf ook al lang 16GB in zitten, dus hoezo decadent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Exirion schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:35:
[...]

Met de prijzen van een jaar geleden gooiden veel mensen hun iMac al vol. Heb er zelf ook al lang 16GB in zitten, dus hoezo decadent?
Vandaag een pricewatch: Apple iMac 21,5" 2.5GHz (mei 2011) gekocht.

Ik denk dat ik er maar gelijk 2 x 2GB bij ga prikken. Kost maar >€10 per reepje. Of zijn deze niet goed? Dan ga ik het niet kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:44

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Inmiddels er ook al 3mnd 16GB inzitten kosten toen 87 euro incl. verzenden 4 x2GB op MP verkocht voor 30 euro, dus netto 57 euro voor 16GB dus waar hebben we het over.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv44
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik had toch wel gehoopt op een update voor de iMac gisteren, jammer dat dat niet gebeurd is. Ik wil een nieuwe iMac kopen maar wil toch echt op de update wachten, ben erg benieuwd naar de nieuwe SSD opties en prijzen daarvan.

[ Voor 41% gewijzigd door rsv44 op 08-03-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

rsv44 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:56:
Ik had toch wel gehoopt op een update voor de iMac gisteren, jammer dat dat niet gebeurd is.
Da's wel een naieve hoop als er al een iPad 3 en een Apple TV op het programma staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv44
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Da's wel een naieve hoop als er al een iPad 3 en een Apple TV op het programma staan :D
[/quote]

Je kan altijd blijven hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Exirion schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:35:
[...]

Ik heb ook sinds ik hem heb 16 GB in m'n iMac en dat is echt briljant. Het is ook allemaal continu in gebruik.
Met de 8 GB in m'n vorige Mac liep ik echt tegen de grenzen aan, torenhoge page outs etc.

M'n MacBook Air heeft maar 4 GB en de ssd kan dat verschil echt niet compenseren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik heb nu ook 16GB in mijn geheugenbanken, maar naar nu blijkt wordt het toch wel behoorlijk opgevuld. Had altijd ruime voldoende met 8GB geheugen, maar nu zie ik vaak dat ik minder dan 8GB vrij heb (dus meer dan de oude 8GB gebruik). Lijkt wel alsof OSX het alvast vult met iets ipv werkeloos laat rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Heeft er iemand trouwens nog een goede memory test? Ik heb de uitgebreide versie van Apple zelf gedaan, maar heb gehoord dat die niet even betrouwbaar is (of is dat iets van het verleden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zit al een tijdje met de gedachte te spelen, om mijn 27" iMac 2011 in een upgrade te voorzien qua HDD.

Uit de guide van iFixit blijkt dat het niet al te veel voorstelt. Normaliter zou ik het klusje zelf klaren, maar aangezien ik de benodigde tools niet had, toch maar even langs de MyCom op de hoek geweest.

Deze hebben te kennen gegeven dat ze voor enkel HDD vervanging slechts € 35,00 euro rekenen. Voor dat bedrag is het bijna niet meer de moeite om dat materiaal zelf aan te schaffen voor ƩƩnmalig gebruik.

Standaard zit er een 1 TB Seagate HDD in. Deze wil ik uitbreiden naar 3 TB.
Ik ben altijd een loyaal Western Digital HDD gebruiker geweest, maar nu las ik dat het verstandig is om hetzelfde merk te blijven gebruiken als wat er origineel in zat, i.v.m warmte problemen.

Kan iemand zijn ervaring delen op dit gebied, en wellicht de statement ontkrachten ?

Qua productreview komt de Seagate er bovendien ook positiever uit dan de Western Digital schijf die ik in gedachte had en qua prijs zitten ze op hetzelfde niveau.

Ook zijn beide schijven Sata 600, in tegenstelling tot de schijf die er nu in zit, een marginale performance winst lijkt me dus meegenomen. Ben benieuwd hoe zich dat in de praktijk illustreert.

De reden waarom ik niet voor een SSD ga is het volgende:

Mijn data collectie staat nu momenteel op 2 verschillende schijven. Intern op de MAC (HFS) en extern op NTFS. Ik maak tevens tweewekelijks gebruik van een handmatige TimeMachine back-up.

Zo nu en dan voorzie ik het systeem van een Clean Instal, om vervolgens met een TimeMachine back-up alle programma's, instellingen en bestanden weer terug te importeren. Om conflicten en data verlies te voorkomen heb ik daarom liever alles op 1 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:31

PBP

Merk maakt in principe niet zoveel uit. Ik heb mijn Seagate schijf destijds vervangen voor een WD Black. Nooit problemen mee gehad. Enige verschil kan de geluidsproductie zijn bij sommige schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Destianto schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:12:
Ik zit al een tijdje met de gedachte te spelen, om mijn 27" iMac 2011 in een upgrade te voorzien qua HDD.

Uit de guide van iFixit blijkt dat het niet al te veel voorstelt. Normaliter zou ik het klusje zelf klaren, maar aangezien ik de benodigde tools niet had, toch maar even langs de MyCom op de hoek geweest.

Deze hebben te kennen gegeven dat ze voor enkel HDD vervanging slechts € 35,00 euro rekenen. Voor dat bedrag is het bijna niet meer de moeite om dat materiaal zelf aan te schaffen voor ƩƩnmalig gebruik.

Standaard zit er een 1 TB Seagate HDD in. Deze wil ik uitbreiden naar 3 TB.
Ik ben altijd een loyaal Western Digital HDD gebruiker geweest, maar nu las ik dat het verstandig is om hetzelfde merk te blijven gebruiken als wat er origineel in zat, i.v.m warmte problemen.

Kan iemand zijn ervaring delen op dit gebied, en wellicht de statement ontkrachten ?

Qua productreview komt de Seagate er bovendien ook positiever uit dan de Western Digital schijf die ik in gedachte had en qua prijs zitten ze op hetzelfde niveau.

Ook zijn beide schijven Sata 600, in tegenstelling tot de schijf die er nu in zit, een marginale performance winst lijkt me dus meegenomen. Ben benieuwd hoe zich dat in de praktijk illustreert.

De reden waarom ik niet voor een SSD ga is het volgende:

Mijn data collectie staat nu momenteel op 2 verschillende schijven. Intern op de MAC (HFS) en extern op NTFS. Ik maak tevens tweewekelijks gebruik van een handmatige TimeMachine back-up.

Zo nu en dan voorzie ik het systeem van een Clean Instal, om vervolgens met een TimeMachine back-up alle programma's, instellingen en bestanden weer terug te importeren. Om conflicten en data verlies te voorkomen heb ik daarom liever alles op 1 partitie.
Ik heb toevallig gisteren de kit van iFixit binnen gekregen en m'n 27" iMac voorzien van een 256GB SSD. Operatie is me erg meegevallen. Waarom voorzie je je systeem zo nu en dan van een clean install? Heeft dat een reden? Ik kan je een SSD in ieder geval zeer aanbevelen, het maakt van je iMac pas Ʃcht een fijne machine om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Prefereer een clean instal bij een nieuw OS. Mijn iMac staat eigenlijk altijd aan, dus bootup time interesseert me weinig. Ook de programma's waar ik mee werk staan standaard open, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Het probleem is dus eigenlijk ook meer waar ik mijn 1,5 TB aan data kwijt kan en het mooi overzichtelijk kan houden met back-up-en

Heb overigens wel een SSD in mijn MBA, en daar vindt ik het wel fijn. Echter thuis heeft het niet echt veel prioriteit.

Hoeveel was je uiteindelijk kwijt voor de kit ? Geen last van vingerafdrukken of stofdeeltjes ondervonden ?

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 10-03-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
Destianto schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:55:
Hoeveel was je uiteindelijk kwijt voor de kit ? Geen last van vingerafdrukken of stofdeeltjes ondervonden ?
Kostte me €70 incl verzenden. Uiteindelijk geen opvallende stofdeeltjes achter het scherm, maar ik moet zeggen dat ik daar niet op let omdat ik de voorkant van m'n scherm ook niet stofvrij kan houden. Als het scherm aan staat zie ik daar toch niets van.

Verder maakt de SSD de iMac op veel meer gebieden sneller dan alleen het opstarten. Echt Ɣlles wordt simpelweg een stuk snappier. Maargoed, ik ben ook iemand die zich ergert aan het feit dat het openen van Systeemvoorkeuren zorgt voor een seconde vertraging. Die vertragingen zijn nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe imac gekocht maar het valt me op dat de behuizing (denk ik) tikt nadat ik hem aan heb gezet. Is dat vanwege dat de computer warm wordt? Net als bij een auto die tikt als die afkoelt?

Is dat bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:33:
Ik heb net een nieuwe imac gekocht maar het valt me op dat de behuizing (denk ik) tikt nadat ik hem aan heb gezet. Is dat vanwege dat de computer warm wordt? Net als bij een auto die tikt als die afkoelt?

Is dat bij jullie ook zo?
Nee, heb ik met mijn 27 mid2010 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Interfico schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:25:
[...]

Kostte me €70 incl verzenden. Uiteindelijk geen opvallende stofdeeltjes achter het scherm, maar ik moet zeggen dat ik daar niet op let omdat ik de voorkant van m'n scherm ook niet stofvrij kan houden. Als het scherm aan staat zie ik daar toch niets van.

Verder maakt de SSD de iMac op veel meer gebieden sneller dan alleen het opstarten. Echt Ɣlles wordt simpelweg een stuk snappier. Maargoed, ik ben ook iemand die zich ergert aan het feit dat het openen van Systeemvoorkeuren zorgt voor een seconde vertraging. Die vertragingen zijn nu weg.
Bij mij opent systeemvoorkeuren direct. Ik klik en hij staat ervoor. Geen SSD, wel 12GB geheugen. Ik denk dat je het meer merkt bij zware programma's. Zo merkte ik duidelijk verschil tussen het opstarten van Word, Excel en Powerpoint met 4GB of 12GB. Kan me voorstellen dat je het met zware beeldbewerkingsprogramma's wel gaat merken met een SSD in plaats van HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
LuPo schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:07:
[...]

Bij mij opent systeemvoorkeuren direct. Ik klik en hij staat ervoor. Geen SSD, wel 12GB geheugen. Ik denk dat je het meer merkt bij zware programma's. Zo merkte ik duidelijk verschil tussen het opstarten van Word, Excel en Powerpoint met 4GB of 12GB. Kan me voorstellen dat je het met zware beeldbewerkingsprogramma's wel gaat merken met een SSD in plaats van HDD.
Ik heb ook 12GB in m'n iMac zitten en merkte een zeer duidelijk verschil tussen de HDD en de SSD bij simpele taken als het opstarten van systeemvoorkeuren. Het gaat zo snel dat het soms wel lijkt alsof het er al staat voordat ik klik. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik zit eraan te denken om in plaats van mijn laptop een iMac te te halen. Voor de mobiele zaken heb ik namelijk toch al een iPad.

Is het verstandig om er nu een te kopen of kan ik beter wachten op een vernieuwde versie, ik kwam dit tegen op internet: http://guides.macrumors.com/iMac_Buyer's_Guide

In hoeverre raden jullie hetzelfde aan en wanneer denken jullie dat de nieuwe reeks iMacs op de markt zullen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Laatst online: 09:08
Raimon89 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:55:
Ik zit eraan te denken om in plaats van mijn laptop een iMac te te halen. Voor de mobiele zaken heb ik namelijk toch al een iPad.

Is het verstandig om er nu een te kopen of kan ik beter wachten op een vernieuwde versie, ik kwam dit tegen op internet: http://guides.macrumors.com/iMac_Buyer's_Guide

In hoeverre raden jullie hetzelfde aan en wanneer denken jullie dat de nieuwe reeks iMacs op de markt zullen komen?
De vraag is: hoe snel heb je hem nodig?
Als je hem nog wel 3 maanden kan missen ofzo zou ik gewoon wachten op de vernieuwde versie.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Mac buyer Guide gaat natuurlijk helemaal nergens over. Laat je daar niet door leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Raimon89 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:55:

Ik wacht op het nieuwe model.

Ivy bridge zal erin zitten en al zat fabrikanten kondigde die aan voor april, apple zal dus wel volgen en de imac in april vernieuwen, die maand wacht ik dan maar en gebruik mijn huidige PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38
k995 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:32:
[...]

Ik wacht op het nieuwe model.

Ivy bridge zal erin zitten en al zat fabrikanten kondigde die aan voor april, apple zal dus wel volgen en de imac in april vernieuwen, die maand wacht ik dan maar en gebruik mijn huidige PC.
Ook ik wacht op het nieuwe model :)
Geld staat al klaar op mijn bankrekening.
Van zodra hij leverbaar is, ga ik er eentje halen in de Saturn (2 jaar garantie ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Buiten USB 3 (sowieso is Firewire beter voor 'werken vanaf en HDD' omdat het de CPU niet onnodig belast zoals USB wel doet) is er weinig nieuws. En zelfs dat zul je binnenkort gewoon met een Thunderbolt hub kunnen krijgen op de huidige iMacs.

Ik adviseer je dan ook als het nieuwe model er is voor de flinke korting op het oude model te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Pyrone89 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:53:
Buiten USB 3 (sowieso is Firewire beter voor 'werken vanaf en HDD' omdat het de CPU niet onnodig belast zoals USB wel doet) is er weinig nieuws. En zelfs dat zul je binnenkort gewoon met een Thunderbolt hub kunnen krijgen op de huidige iMacs.

Ik adviseer je dan ook als het nieuwe model er is voor de flinke korting op het oude model te gaan.
Fikse korting is er meestal niet bij bij apple en ivy bridge en deftige usb 3 (niet weeral eens aan adaptertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 22:39
Is er geen kans dat de resolutie van het 21,5" model omhoog gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:58

Saven

Administrator

Pyrone89 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:53:

Ik neem aan dat de iMac's met het nieuwe model wel standaard een i7 krijgen ipv een i5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
k995 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:20:
[...]

Fikse korting is er meestal niet bij bij apple en ivy bridge en deftige usb 3 (niet weeral eens aan adaptertje)
Wel via de resellers.

Die hub zal meer dan een adapter zijn. Je kunt gemakkelijk bij een Thunderbolt, Firewire, USB 3 etc. Nu alleen nog even wachten tot ze op de markt komen.

Het laatste wat ik trouwens had gehoord is dat Ivy Bridge is vertraagd tot juni. Volgens mij waren alleen de mobiele processors beschikbaar op de normale data. Was een paar weken geleden in het nieuws (rond de tijd dat ook 10.8 bekend werd gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Saven schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:48:
[...]

Ik neem aan dat de iMac's met het nieuwe model wel standaard een i7 krijgen ipv een i5 ;)
Nee, Apple zal daaraan zoals ook nu weer geld gaan verdienen. Net zoals ze doen met werkgeheugen van 400 euro wat je voor 40 euro bij de MyCom haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
Saven schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:48:
[...]

Reken er maar niet op. Een Ivy Bridge i5 is sowieso alweer sneller dan een Sandy Bridge i5 en de i7's zijn gewoon top of the line.

De standaardmodellen zullen gewoon een i5 krijgen met i7 als optie.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Maarrr, de Macbook Pro's worden vanaf eind 2011 (vanaf 15" dacht ik) wel default geleverd met een i7
Dus vandaar dat het me logisch lijkt om ook nu de iMac's standaard met een i7 te leveren.

En ik meen gelezen te hebben op meerdere sites dat de nieuwe processor niet zozeer sneller is, maar vooral zuiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38
ChrisLNFF schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:35:
Is er geen kans dat de resolutie van het 21,5" model omhoog gaat?
Er zijn veel geruchten dat de nieuwe modellen ook een Retina display zullen hebben in Mountain Lion.
Dus vermoed dat de iMac 21 en 27 ook even een nog extremere resolutie gaan ontvangen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Laatst online: 11-05-2021
Heb hem inmiddels al bijna een week binnen (21'), gekocht via de zaak en ben er uitermate tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
Heeft er iemand een idee hoe je bijvoorbeeld het beste een externe SSD zou kunnen aansluiten via thunderbolt om daar je OS op te draaien ?.

Ga richting eind Juni / Juli ( maybe wat later omdat ik hoop 2012 models nog komen ) een nieuwe Imac kopen, maar ik heb geen zin gelijk me waranty te verwijderen om zelf een SSD in te bouwen.
En nu geloof ik dat er een Tweaker was die zelf ook Extern iets gedaan had, ik kan alleen nergens een case of iets vinden voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:42

Nitai

Live the life you love.

Mektheb schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:27:
Heeft er iemand een idee hoe je bijvoorbeeld het beste een externe SSD zou kunnen aansluiten via thunderbolt om daar je OS op te draaien ?.

Ga richting eind Juni / Juli ( maybe wat later omdat ik hoop 2012 models nog komen ) een nieuwe Imac kopen, maar ik heb geen zin gelijk me waranty te verwijderen om zelf een SSD in te bouwen.
En nu geloof ik dat er een Tweaker was die zelf ook Extern iets gedaan had, ik kan alleen nergens een case of iets vinden voor een SSD.
Dat was Q. Zie hier: Q in "Het SSD in je Apple topic"

ā€œBelieve and act as if it were impossible to fail.ā€ —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Realityweb schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:56:
Sinds kort een appartementje betrokken met een vriend en collega, we hebben samen een website- en applicatieontwikkeling bedrijf.

Daar hoort natuurlijk de nodige apple apparatuur bij.

U ziet:
- 2x iMac 21" 2.8 Ghz i7, 8 GB RAM
- 1x iPad 2
- 1x iPhone 4S (andere is de foto mee gemaakt)
- 1x MacBook
- 1x MacBook Air

Verder nog wat accessoires als een iPod, Wacom tablet, M-Audio monitoren, Magic Mouse, Magic Trackpads, etc.

Moeten nog wel wat kabels onder het bureau weggewerkt worden.. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Foto's werkten idd niet, nu wel hopelijk :)
Op de eerste foto kan ik goed zien wat het formaat van een 21.5 inch imac nou is.
Ik ben echt in dubio momenteel, sta namelijk op het punt om een imac te bestellen alleen twijfel ik tussen de 21,5 en de 27 inch versie. En wat is het uiteindelijke doel van de Imac? Internetten, email en af en toe een spelletje dmv bootcamp windows 7.

Iets zegt me gewoon dat die 27 inch de 500 euro extra niet waard is voor wat ik er mee ga doen.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
27".... absoluut! Zo vet! Vergeet de SSD niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
smeerbartje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:30:
27".... absoluut! Zo vet! Vergeet de SSD niet...
Ik hik een beetje tegen de resolutie van de 27 inch versie aan.. Alles vind ik erg klein namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

brndst schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:39:
Ik hik een beetje tegen de resolutie van de 27 inch versie aan.. Alles vind ik erg klein namelijk.
1. Niet te ver bij het scherm vandaan zitten
2. Een bril kopen

Als je ogen OK zijn, en je zit op een normale kijkafstand, dan is een 27" werelds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Exirion schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:49:
[...]

1. Niet te ver bij het scherm vandaan zitten
2. Een bril kopen

Als je ogen OK zijn, en je zit op een normale kijkafstand, dan is een 27" werelds :)
Ik moet zeggen, mijn ogen zijn niet helemaal OK (binnekort haal ik een bril maar dat ter zijde) B-)
Ik denk dat het het beste is dat ik er nog even over nadenk, ga namelijk geen overhaaste beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Alleen vanwege de Reso al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is een beetje zoals met een TV: als je gewend bent aan een 32" en dan een 46"+ neerzet, dan denk je even dat ie wel erg veel groter is, maar daar wen je in no-time aan. Ik denk dat ik zelf snel spijt van een 21.5" zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hoop er weer een 24" komt in een nieuwe line up ooit. dat is ook een perfecte maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik ben gegaan van een 23 inch beeldscherm op een Windows bak naar een 21,5 inch iMac.

Heb geen moment spijt gehad, is echt ruim zat, zeker door het 'Spaces' concept waardoor je meerdere bureaubladen heb. Daarnaast (en dit was dus niet mijn primaire reden), ben ik meteen halverwege met sparen voor de volgende iMac die er ooit zal komen (en dit blijft zich herhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

brndst schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:39:
[...]

Volgens mij verandert de verhouding praktisch niet anders. DPI van de 21 en 27" is zo goed als gelijk, dus alles is ook even groot :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 29-03-2012 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik ben erg tevreden met m'n 27" iMac, zeker bij het bewerken van foto's is het fijn als je niet zo heel erg moet inzoomen om toch de gehele foto te kunnen zien. Nadeel van de 21.5" was voor mij de mindere resolutie vertikaal ten opzichte van m'n oude 1920x1200 monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Pyrone89 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:18:
Ik ben gegaan van een 23 inch beeldscherm op een Windows bak naar een 21,5 inch iMac.

Heb geen moment spijt gehad, is echt ruim zat, zeker door het 'Spaces' concept waardoor je meerdere bureaubladen heb. Daarnaast (en dit was dus niet mijn primaire reden), ben ik meteen halverwege met sparen voor de volgende iMac die er ooit zal komen (en dit blijft zich herhalen).
Ik heb net 2 jaar een Samsung P2370 23 inch monitor gehad, opzich een goed formaat. Ik denk dat de 21,5 inch imac precies goed voor mij zal zijn. De 1920x1080p resolutie van de 21,5 inch imac vind ik hoog genoeg. :) Ik heb op mijn kamer een bureau van 1,10m bij 60cm diep.
Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9