Apple noemt de backspace delete, dus je zou ook kunnen zeggen dat de delete knop heel wat anders doet dat je gewend bent. Maar uitgaande van backspace, als je Fn + backspace doet krijg je de delete functie die je gewend bent.Slashdotter schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:56:
[...]
Geweldig!
Is er ook een slimme truc om tabs in Google Chrome te sluiten? Normaal gesproken doe ik dat bij Windows door de scrollwheel in te drukken als ik bovenop de tab sta. Nu op de Mac moet ik heel precies op dat kleine kruisje mikken en dan klikken.
Het meegeleverde toetsenbord en muis vallen wat tegen maar misschien is het gewoon wennen. De indeling van het OS met de bijbehorende metaforen ook: rood is venster sluiten maar app blijft draaien, geel is minimaliseren en groen is resizen. Konden ze niet gewoon tooltips erbij doen?
En waar is de deleteknop op het toetsenbord? Als ik nu een woord wil verwijderen moet ik eerst met de pijltjestoets naar rechts v/h woord gaan en dan op backspace drukken. Ipv die eject knop op die plek was de deleteknop veel nuttiger geweest.
Al met al is het flink wennen voor iemand die al sinds Windows 3.11 met computers werkt
Hier stond achterhaalde informatieā¦