Goedkoopste accessoire voor je Imac 2010 of 2011 versie...
Inbouwen is een ander verhaal!

Esata PCI Bracket

Nieuwe gedremelde iMac eSata Poort ((bracket dient enkel als mal en kan daarna worden verwijdert).

Schroeven en kabels die je moet loshalen voor het plaatsen

iMac met esata poort

eindresultaat: esata poort zonder stekker (close-up)

eindresultaat: esata poort met stekker (close-up)
Vandaag een esata poort toegevoegd aan mijn iMac. Met deze uitbreiding kan ik nu ook externe HDD's middels esata aansluiten of een USB 3.0 poort toevoegen. Dat is handig want een iMac wordt standaard geleverd met USB 2.0 en een Firewire 800 aansluiting.
Handleiding & benodigdheden:
- Philips Torx 10 schroevendraaien
- Esata PCI bracket
- I
mac Mid 2010 of 2011 versie
- Dremel en slijpschijfjes-
Geduld
- Lef
Let op: bij het volgen van deze handleiding vervalt je garantie!
De PCI bracket kun je hier kopen:
http://www.allekabels.nl/...t-%E2%80%93-7p-eSATA.html
Extra Waarschuwing: de volgende handleiding is enkel geschikt voor diegenen die weten waar ze mee bezig zijn! Het is geen eenvoudige klus om een esata poort toe te voegen aan je iMac. Bovendien vervalt je garantie bij het uitvoeren van deze hardware hack.
Moeilijkheidgraad: 8/10 punten
Stappenplan:
1. Schroef de PC bracket los van de esata aansluiting.
Je houdt dan een losse kabel en een bracket over.
2. Leg de iMac op een zacht kussen met de monitorkant naar beneden.
3. Gebruik de bracket als mal voor de te maken poort in je iMac.Plak de bracket daarom goed vast!. De rechterzijde* van je iMac biedt ruimte om de poort te dremelen.
*
LET OP: Zodra je de iMac de mac op de monitorkant legt is zit het te dremelen gedeelte dus links naast je geheugenslot!!!
4. Zet de iMac weer op zijn voet.
5. Verwijder de glazen plaat voorzichtig met twee zuignappen.
6. Schroef de monitor los (8 schroeven - links en rechts naast de monitor).
7. Pak de monitor nu voorzichtig vast en duw hem langzaam naar voren.
PAS OP! Bij het naar voren halen - haal je voorzichtig de 4 kabeltjes los waarmee de monitor verbonden zit aan het moederboard.
8. Draai voorzichtig de 8 schroeven los die het moederboard op zijn plaats houden (rode cirkels). Vervolgens trek je 3 kleine stekkertjes los. (2 aan de voorzijde - 1 aan de achterzijde van het moederboard (groene cirkels)
9. DE VOLGENDE STAP IS ZÉÉR LASTIG:
Trek heel voorzichtig het moederboard naar voren.Met de andere hand duw je nu de esata kabel achter het moederboard langs.Vervolgens bevestig je de esata kabel aan de achterzijde van het moederboard.(Ik moest de kabel van de interne HDD verplaatsen naar de 2e satapoort. Vervolgens kon ik pas de nieuwe esata kabel bevestigen aan de 1e satapoort).De sata poort is zeer lastig te benaderen - wees dus extra voorzichtig!
10. Bevestig de nieuwe esata poort aan de nieuwe poort die je in je iMac hebt gedremeld.
11. Sluit de kabels opnieuw aan en schroef het moederboard weer vast.
12. Bevestig de monitor aan het moederboard.
13. Controleer of je iMac werkt!
14. Werkt je iMac - Dan kun je de monitor weer vastzetten.
15. Maak het scherm schoon en plaats de glazen plaat weer terug.
16. Gefeliciteerd! Je hebt nu een iMac met een supersnelle eSata poort!
Ps. Dit bericht is ook geplaatst in: "Dé accessoires voor bij je Apple Computer" omdat ik niet wist waar hij eigenlijk thuis hoort.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 03-05-2012 19:21
]