Oké, hopenlijk wordt het geduld op het wachten naar de nieuwe iMac beloondPBP schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:05:
Ja is een prima ding, alleen zou ik minimaal 8GB ram er zelf in zetten. Maar wacht 4weken en je hebt voor dezelfde prijs een betere machine met misschien wel 8GB standaard.
Doe je goed. Was ie nieuw of tweedehands?Mektheb schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:07:
Indeed, ach je kan ook zoals ikzelf ( zie me sig ) de iMac scoren voor 1050 met nog 7maanden garantie.
Morgen bij Mediamarkt Rotterdam Centrum en heropening met het basis model voor 888. Ook niet verkeerd.
Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
2e hands, maar 4 maanden oudQuan Vu schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:03:
[...]
Doe je goed. Was ie nieuw of tweedehands?
Morgen bij Mediamarkt Rotterdam Centrum en heropening met het basis model voor 888. Ook niet verkeerd.
Oke, niet slecht. Maar hoor je niet tegenwoordig 24 maanden garantie te hebben?Mektheb schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:11:
[...]
2e hands, maar 4 maanden oud, dus dat noem ik eigenlijk nieuw.
Ik ga morgen toch maar halen bij de Mediamarkt Rotterdam heropening. Ben alleen bang dat ie te klein is
in principe kun je wel 2 jaar claimen ja
hangt wel een beetje af van het humeur van het personeel, het beleid van de winkel en/of je doorzettingsvermogen
[ Voor 57% gewijzigd door Saven op 28-05-2012 22:28 ]
Volgens mij zijn ze verplicht om minimaal 2 jaar garantie te geven:
nieuws: Bond: Apple moet duidelijker zijn over garantie in Nederland
nieuws: Bond: Apple moet duidelijker zijn over garantie in Nederland
Ook een mooie prijs! Ik heb mijne een paar maand geleden gekocht bij Saturn voor 965.Quan Vu schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:03:
[...]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
O dat zou best kunnen hoor, maar knal toch apple care erop richting december.Quan Vu schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:18:
[...]
Oke, niet slecht. Maar hoor je niet tegenwoordig 24 maanden garantie te hebben?
Ik ga morgen toch maar halen bij de Mediamarkt Rotterdam heropening. Ben alleen bang dat ie te klein is. Ben nu een 24" monitor gewend namelijk.
Met een beetje korting als het meezit
Verwijderd
Vandaag ben ik een Apple-winkel binnen geweest uit interesse voor een iMac 27"
Hierbij, informeerde ik eens of deze iMac kortelings wordt vervangen door een nieuwe iMac 2012.
De verkoper wist me duidelijk te stellen dat er inderdaad een nieuwe op de tijdlijn staat, maar deze zal zeker en vast niet voor de maand oktober gelanceerd worden.
Daar de software eerst nog zal gelanceerd worden.
Dan zal de koop misschien toch nog dit weekend gebeuren
Hierbij, informeerde ik eens of deze iMac kortelings wordt vervangen door een nieuwe iMac 2012.
De verkoper wist me duidelijk te stellen dat er inderdaad een nieuwe op de tijdlijn staat, maar deze zal zeker en vast niet voor de maand oktober gelanceerd worden.
Tja kunnen we lang en breed over discussiëren. Die verkoper wil natuurlijk ook de voorraad nog leeg krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:17:
Vandaag ben ik een Apple-winkel binnen geweest uit interesse voor een iMac 27"![]()
Ik zou gewoon even 11 juni afwachten
Verwijderd
Apple Worldwide Developers Conference start op 11 juni in Moscone West in San Francisco.
Dit is toch enkel bedoeld voor de software
Het staat in het teken van software, maar in de praktijk is al vele malen gebleken dat ook nieuwe hardware werd gepresenteerd, de aankondiging van de nieuwe iPhone (5) is niet geheel ondenkbaar.
Wellicht dat we ook nieuwe hardware op Mountain Lion kunnen verwachten.
Wellicht dat we ook nieuwe hardware op Mountain Lion kunnen verwachten.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Na aanleiding van het bericht van Quan Vu ben ik vanuit Arnhem, gisteren snel naar Rotterdam gereden en een iMac gescoort!
2e hands gaan ze op marktplaats voor ongeveer dezelfde prijs, hele goede deal dus! Ben er erg blij mee, het is mijn 1e iMac!
2e hands gaan ze op marktplaats voor ongeveer dezelfde prijs, hele goede deal dus! Ben er erg blij mee, het is mijn 1e iMac!

Hehe, veel plezier ermee. Wegens tijdsnood heb ik nog niet echt kunnen uittesten. Voor mij ook de eerste trouwens.TZC-T1-FX schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:16:
Na aanleiding van het bericht van Quan Vu ben ik vanuit Arnhem, gisteren snel naar Rotterdam gereden en een iMac gescoort!
Heb je toevallig kunnen kijken of er nog iPad 2 waren?
Ja! Toen ik mijn iMac ging afrekenen waren er een paar voor mij, en achter mij die ook nog iPads gingen afrekenen. Dat was ongeveer om 17:30.
9to5Mac reports that Apple will update nearly all of its Mac products at next week's Worldwide Developers Conference, with "at least four" out the company's five Mac families seeing upgrades.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:46:
Apple Worldwide Developers Conference start op 11 juni in Moscone West in San Francisco.
Lijkt erop dat er een hele boel vernieuwd/geupgrade gaat worden!
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Ik heb sinds nu een maand ongeveer ook een iMac en nog geen enkel moment spijt ervan gehad, en dit terwijl ik een vastgeroeste Windows gebruiker wasTZC-T1-FX schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:16:
is het deze?Roel1966 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:04:
[...]
Ik heb sinds nu een maand ongeveer ook een iMac en nog geen enkel moment spijt ervan gehad, en dit terwijl ik een vastgeroeste Windows gebruiker wasJe zal er in elk geval zeker geen spijt van krijgen maar nog een tip wanneer je een ssd erbij wilt. De iMac open schroeven hoeft echt niet want een Seagate thunderbolt adapter met ssd werkt echt prima, en dan zonder risico's qua garantie.
http://store.apple.com/nl...EMEA-SHOPIP-GoogleBase-NL
bah moet nog een kabel van 50 euro bij
Seagate 2.5 inch thunderboltadapter
iemand enig idee waar je die kan kopen ?, ik heb me rot gezocht..
Dat zou een perfecte oplossing zijn om een losse SSD er aan te hangen zonder je iMac open te moeten halen ( in garantie )
edit : nvm heb al een leverancier van me werk gevonden
ong 110euro en dan : INTEL 330 SSD 120GB 2,5inch Sata III 6GB/s Read up to 500MB/s Write up to 450MB/s 9,5mm Reseller Data Migration Softwa9,5mm Reseller, erbij en je bent voor €215,00 euro klaar.
Ik hoop ik dus wat vakantie geld over hou
iemand enig idee waar je die kan kopen ?, ik heb me rot gezocht..
Dat zou een perfecte oplossing zijn om een losse SSD er aan te hangen zonder je iMac open te moeten halen ( in garantie )
edit : nvm heb al een leverancier van me werk gevonden
Ik hoop ik dus wat vakantie geld over hou
[ Voor 41% gewijzigd door Mektheb op 11-06-2012 20:42 ]
Idd, tegenvaller zeg. Wanneer dan wel...
Ik gok op een stille upgrade tussendoor, of een upgrade met 27" retina display in oktober ofzo.DarkShadow schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:05:
Idd, tegenvaller zeg. Wanneer dan wel...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik hoop dat ze in Oktober komen. Blijft mijn 2011 iMac nog wat langer recent, en hopelijk de toewijding van ontwikkelaars om betere en meer (nu geen) Thunderbolt naar USB3 oplossingen te maken. Ik ben bang dat de complete linie anders wordt genegeerd als alles nu al direct naar native USB 3.0 gaat, wat nogal lullig zou zijn voor de 2011 kopers die eigenlijk al een jaar met een TB poort zitten waar geen betaalbare / nuttige toepassingen voor zijn.
Jammer idd dat er geen update is gekomen. Misschien een kleine update. Heb besloten mijn iMac te verkopen en voor de nieuwe MacBook Pro te gaan. Huidige iMac is overkill en gebruik hem te weinig.
Reclame: 27" 2011 iMac in V&A (link)
Reclame: 27" 2011 iMac in V&A (link)
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Heel jammer, geen nieuwe iMacs. Ik sta op het punt er 1 uit te zoeken, maar dan hou ik het maar bij het huidige assortiment. Ik ben alleen nog niet zeker welke ik moet nemen.
Het liefst neem ik een 21,5" scherm, 27" vind ik een beetje groot voor in de woonkamer, maar ik wil wel verzekerd zijn dat ik normaal een potje SC2 kan spelen op native resolution zonder horten of stoten. De HD 6970M is volgens de Tweakers redactie prima voor een potje gamen, maar ik zie hier geen vergelijking met de HD 6750M uit de 21,5" serie. Wat ik lees op andere sites is dat de HD 6750M GPU voldoet, maar niet echt om te gamen. Heeft iemand hier ervaring met deze GPU? Want als deze echt niet voldoet dan ga ik wel voor de 27" versie.
En als ik dan toch voor het topmodel ga, dan vraag ik me af of ik verschil ga merken tussen de 3,1 GHz i5 en de 3,4 GHz i7. Naast de normale huis-tuin-en-keuken toepassingen en af en toe gamen, zal ik voornamelijk Photoshoppen, wat coderen en wellicht wat films converteren.
Ik lees graag jullie ervaringen...
Het liefst neem ik een 21,5" scherm, 27" vind ik een beetje groot voor in de woonkamer, maar ik wil wel verzekerd zijn dat ik normaal een potje SC2 kan spelen op native resolution zonder horten of stoten. De HD 6970M is volgens de Tweakers redactie prima voor een potje gamen, maar ik zie hier geen vergelijking met de HD 6750M uit de 21,5" serie. Wat ik lees op andere sites is dat de HD 6750M GPU voldoet, maar niet echt om te gamen. Heeft iemand hier ervaring met deze GPU? Want als deze echt niet voldoet dan ga ik wel voor de 27" versie.
En als ik dan toch voor het topmodel ga, dan vraag ik me af of ik verschil ga merken tussen de 3,1 GHz i5 en de 3,4 GHz i7. Naast de normale huis-tuin-en-keuken toepassingen en af en toe gamen, zal ik voornamelijk Photoshoppen, wat coderen en wellicht wat films converteren.
[ Voor 4% gewijzigd door Steenvoorde op 12-06-2012 09:55 ]
Ben ik ff blij dat ik in december mijn 21,5" iMac voor 965 euro heb gekocht. Mooi prijsje en hij blijft nu nog een stukkie langer actueel.
Overigens was die aanbieding van MM Rotterdam voor 888 natuurlijk nóg mooier..
Overigens was die aanbieding van MM Rotterdam voor 888 natuurlijk nóg mooier..
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik heb de 6750 in mijn 15" MBP en ben er eigenlijk wel tevreden over.Steenvoorde schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:52:
Heel jammer, geen nieuwe iMacs. Ik sta op het punt er 1 uit te zoeken, maar dan hou ik het maar bij het huidige assortiment. Ik ben alleen nog niet zeker welke ik moet nemen.
Zeker onder bootcamp presteerd deze mobiele chip helemaal zo slecht niet. Ik speel er Diablo3 op (onder OSX) met alles op High en 1680x1050. Onder windows speel ik er MaxPayne3 op met een hoop op High en loopt ook minimaal 30fps. Ook van die enorme steden games als Anno2070 gaan prima als je de settings iets terug schroeft.
Ik zit in het zelfde bootje trouwens, wilde een maandje geleden een 27" i7 3,4 bestellen maar mij werd toen geadviseerd even te wachten, nu er op de Keynote niets is verranderd jeukt het weer enorm om hem te bestellen, alleen het zou wel zuur zijn als er over 3 weken ineens toch nieuwe komen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als ze van plan waren de iMac te upgraden op zeer korte termijn hadden het nu wel gedaan. Gaat denk ik nog minimaal een maand of twee duren. Daarnaast zal de prijs van de iMac waarschijnlijk ook stijgen net zoals de prijs van de andere macs (oorzaak: euro-dollar koers). Ik zou gewoon nu een iMac bestellen;)Donstil schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:54:
[...]
Ik heb de 6750 in mijn 15" MBP en ben er eigenlijk wel tevreden over.
Zeker onder bootcamp presteerd deze mobiele chip helemaal zo slecht niet. Ik speel er Diablo3 op (onder OSX) met alles op High en 1680x1050. Onder windows speel ik er MaxPayne3 op met een hoop op High en loopt ook minimaal 30fps. Ook van die enorme steden games als Anno2070 gaan prima als je de settings iets terug schroeft.
Ik zit in het zelfde bootje trouwens, wilde een maandje geleden een 27" i7 3,4 bestellen maar mij werd toen geadviseerd even te wachten, nu er op de Keynote niets is verranderd jeukt het weer enorm om hem te bestellen, alleen het zou wel zuur zijn als er over 3 weken ineens toch nieuwe komen.
Tim Cook had gereageerd op een gebruiker waarom de iMac en Mac Pro geen echte upgrade had gekregen, daarop antwoordde hij dat ze met iets bezig zijn voor 'ergens in 2013"...
[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 13-06-2012 11:58 ]
Brm-G schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:57:
[...]
Tim Cook had gereageerd op een gebruiker waarom de iMac en Mac Pro geen echte upgrade had gekregen, daarop antwoordde hij dat ze met iets bezig zijn voor 'ergens in 2013"...
Bron: macrumors.comUpdate: Apple PR has reached out and clarified that only the Mac Pro is expected to be next updated in 2013. The company had no comment about the iMac, which perhaps means that the iMac could see updates earlier than next year. It has been 406 days since the iMac last received an update, significantly longer than the traditional iMac update interval.
Heb jij dit inmiddels al opgelost? Ik kan onmogelijk nog internetten de laatste week.Mektheb schreef op zondag 08 april 2012 @ 03:19:
[...]
Die heb ik inderdaad geinstalleerd, maar helpt helaas helemaal niet.
en er staat inderdaad Lion op.
Voorheen heb ik het ook gehad en toen weer een tijdje niet, maar nu is het erger dan ooit tevoren!
Wat is het standpunt van Apple hierin? Kan ik dit laten maken onder garantie?
Ik heb het opgelost door er een 300N adapter aan te hangenVChunky schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:18:
[...]
Heb jij dit inmiddels al opgelost? Ik kan onmogelijk nog internetten de laatste week.
Voorheen heb ik het ook gehad en toen weer een tijdje niet, maar nu is het erger dan ooit tevoren!![]()
Wat is het standpunt van Apple hierin? Kan ik dit laten maken onder garantie?
die interne heb ik uitgezet...probleem gelijk genezen.
Ik vervang de interne wel een keer als ik een SSD ga inbouwen, maar zover ik weet doet apple er niets mee,
je kan altijd even bellen naar ze natuurlijk.
Ik heb een iMac 21,5" i5 van juni 2011, maar ik zit er over te denken om hem uit praktisch oogpunt te verkopen/ruilen voor een Macbook Pro. Wat zou een reële vraagprijs zijn denken jullie? De originele verpakkingen en factuur zijn aanwezig.
Bedankt voor je reactie!Donstil schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:54:
[...]
Ik heb de 6750 in mijn 15" MBP en ben er eigenlijk wel tevreden over.
Ik twijfel ook nog steeds enorm. En dit soort artikelen helpen dan niet echt:
Ik ben ook een gamer in hart en nieren. Ik heb de iMac gekocht omdat ik er ook op moet werken, maar na het werken is het mijn game maatje (in bootcamp uiteraard) ik draai met een 27" i5 (2011) met een SSD en 12g geheugen. In mijn geval speel ik BF3 op medium settings en dat gaat meer dan prima. Veel game plezier!Steenvoorde schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:52:
Genoeg games tegenwoordig die op Mac draaien al is het in een Wrapper of met Bootcamp het kan allemaal Prima..
Dé games draaien op windows. Op een enkel na. Helaas
Ik speel vrijwel alleen games van Blizzard, in dat geval heb je bootcamp etc niet eens nodig
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ben er sinds kort achter dat er stof in mijn iMac 27" scherm zit, weet iemand wat Apple hiermee gaat doen qua garantie? Ding is 14 maanden oud.
Foto om het duidelijk te maken:
Rechtsboven is duidelijk het ergst, linksboven zit ook wat volgens mij is de rest ruis van de foto...
http://dl.dropbox.com/u/20097734/stof_imac.jpg
Rechtsboven is duidelijk het ergst, linksboven zit ook wat volgens mij is de rest ruis van de foto...
[ Voor 18% gewijzigd door BertP op 18-06-2012 14:05 ]
Dat zit waarschijnlijk tussen het scherm en de glasplaat. Nu ik de iMac een keer heb opengemaakt, zou ik het zelf verwijderen, met een busje perslucht en een microvezeldoekje.BertP schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:04:
Ben er sinds kort achter dat er stof in mijn iMac 27" scherm zit, weet iemand wat Apple hiermee gaat doen qua garantie? Ding is 14 maanden oud.
Laten verwijderen zou niet meer dan 15 euro voor de moeite moeten kosten.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Het zit helaas niet tussen de glasplaat maar in de LCD..
Kwam ik achter via deze link:
http://www.onemorething.n...eke-schermprobleem/page/5
Beetje vreemde gedachte, dat topic is gestart door Churchil maar die heeft zelf niet gereageerd.BertP schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:42:
Het zit helaas niet tussen de glasplaat maar in de LCD..
Toen waren er 2 reacties die ik al niet eens serieus zou nemen, en toen jouw reactie.
Oftewel, probeer de tip op te volgen van Canaria en kijk of dat je probleem verhelpt.
De link gaat alleen naar de laatste pagina van de 5, op die andere pagina's staan meer mensen met hetzelfde probleem.brndst schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:50:
[...]
Beetje vreemde gedachte, dat topic is gestart door Churchil maar die heeft zelf niet gereageerd.
Toen waren er 2 reacties die ik al niet eens serieus zou nemen, en toen jouw reactie.
Oftewel, probeer de tip op te volgen van Canaria en kijk of dat je probleem verhelpt.
Heb sinds kort een MBP 13inch. Maar heb thuis ook nog een iMac staan van medio 2011. Nu zit ik steeds vaker op de MBP dan op de iMac. Mocht ik hem gaan verkopen, wat is dan een beetje een goede verkooprijs?
Gaat trouwens om een 21" iMac instapmodel uit mei 2011
My bad, dan heb ik niets gezegd.BertP schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:54:
[...]
De link gaat alleen naar de laatste pagina van de 5, op die andere pagina's staan meer mensen met hetzelfde probleem.
Ze vragen tussen 850 en 1020 euro ervoor op marktplaats dus het zit tussenin.Dennischo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:54:
Heb sinds kort een MBP 13inch. Maar heb thuis ook nog een iMac staan van medio 2011. Nu zit ik steeds vaker op de MBP dan op de iMac. Mocht ik hem gaan verkopen, wat is dan een beetje een goede verkooprijs?
Verwijderd
Ik heb dit euvel bij mijn mid 2010 iMac meegemaakt, buiten garantie - lcd laten openmaken door een andere partij (op basis van de foto's van ifixit), helemaal schoongemaakt en weer dichtgemaakt, tape er omheen, toen was ie weer geheel clean. Maar dit is geen fijn klusje als je dit voor het eerst doet.brndst schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:50:
[...]
Beetje vreemde gedachte, dat topic is gestart door Churchil maar die heeft zelf niet gereageerd.
Mijn huidige mid 2011 iMac heeft er ook weer last van, zelfde als hierboven - rechtsboven in het scherm.
Het schijnt meer voor te komen bij rokers en/of als je kaarsen in de buurt zet. Je kunt bij Apple.nl checken of je nog garantie hebt dmv het invoeren van je serienummer.
Apple en/of reparatie centers maken het lcd niet open/schoon, maar vervangen meteen het lcd - kosten 500+ euro.
500 euro voor een vervanging van het scherm...Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:12:
[...]
Ik heb dit euvel bij mijn mid 2010 iMac meegemaakt, buiten garantie - lcd laten openmaken door een andere partij (op basis van de foto's van ifixit), helemaal schoongemaakt en weer dichtgemaakt, tape er omheen, toen was ie weer geheel clean. Maar dit is geen fijn klusje als je dit voor het eerst doet.
Mijn huidige mid 2011 iMac heeft er ook weer last van, zelfde als hierboven - rechtsboven in het scherm.
Het schijnt meer voor te komen bij rokers en/of als je kaarsen in de buurt zet. Je kunt bij Apple.nl checken of je nog garantie hebt dmv het invoeren van je serienummer.
Apple en/of reparatie centers maken het lcd niet open/schoon, maar vervangen meteen het lcd - kosten 500+ euro.
Dan maak ik hem zelf wel open en maak ik hem wel schoon als er geen garantie op zit.
Het zit vaak niet OP het lcd maar IN het lcd he, de kans dat je het lcd sloopt terwijl je hem open maakt is groot. Dat is ook de reden dat ze worden vervangen in plaats van open maken en schoonmaken.
Er was eens iemand op MacRumors die zijn lcd panel had open gemaakt en de verschillende lagen had schoongemaakt, ging wel goed maar bij andere mensen die het ook probeerden ging het nog wel eens mis (= kapot lcd).
Er was eens iemand op MacRumors die zijn lcd panel had open gemaakt en de verschillende lagen had schoongemaakt, ging wel goed maar bij andere mensen die het ook probeerden ging het nog wel eens mis (= kapot lcd).
Verwijderd
Het display zelf zit eigenlijk heel erg simpel in elkaar, maar het traject om hem er uit te halen en dan uit elkaar is risky. Er zitten een aantal kleine kabeltjes vast aan het moederbord, op het moment dat je de lcd los hebt, kan je 'm naar voren laten komen (tilt) en dan heb je dan 10 cm speling waar je hand tussen moet om die kabeltjes los te maken. Zo nog een aantal van die dingen. Het lcd zelf is niets anders dan een glasplaat met pixeltjes.
Het stof zit vooral op de backlight en dat is beduidend meer dan dat je in je scherm ziet zitten, je zal er van schrikken, behoorlijke wolken zijn het. Je hebt er wel wat speciale gereedschappen voor nodig, je weet Apple heeft geen standaard schroefjes, pincetje kan ook geen kwaad. Glassex op theedoek en 2x goed over beide delen halen.
Het stof zit vooral op de backlight en dat is beduidend meer dan dat je in je scherm ziet zitten, je zal er van schrikken, behoorlijke wolken zijn het. Je hebt er wel wat speciale gereedschappen voor nodig, je weet Apple heeft geen standaard schroefjes, pincetje kan ook geen kwaad. Glassex op theedoek en 2x goed over beide delen halen.
Ik heb een probleem op mijn iMac, ik heb gisteren twee programma's geïnstalleerd omdat ik mijn externe HDD aan mijn iMac deed en ik geen bestanden er naar kon slepen. Toen heb ik Flip4Mac en MacFuse gedownload om hem aan de gang te krijgen, alleen krijg ik nu de heletijd als ik hem eraan koppel een error melding.
De programma's wil ik dus ook weer verwijderen, ik kan ze alleen niet vinden in de programma's folder en in Launch Pad ook niet, weet iemand waar ik die programma's zou kunnen verwijderen?
De programma's wil ik dus ook weer verwijderen, ik kan ze alleen niet vinden in de programma's folder en in Launch Pad ook niet, weet iemand waar ik die programma's zou kunnen verwijderen?
Nee, dat is onzin. Het zit op de glasplaat, of op het glossy folie dat over het LCD panel zit. Het panel zelf is luchtdicht. En ik vind het merkwaardig dat ze het panel zo snel vervangen, want in de servicemanual van de iMacs staat notabene beschreven hoe het scherm gereinigd en ontstoft kan worden.Frietsaus schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:51:
Het zit vaak niet OP het lcd maar IN het lcd he
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
nee, er zijn gevallen bekend dat er tussen de backlight-laag en het LCD ook stof kan komen. Dat is niet luchtdicht namelijk.Exirion schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:40:
[...]
Nee, dat is onzin. Het zit op de glasplaat, of op het glossy folie dat over het LCD panel zit. Het panel zelf is luchtdicht. En ik vind het merkwaardig dat ze het panel zo snel vervangen, want in de servicemanual van de iMacs staat notabene beschreven hoe het scherm gereinigd en ontstoft kan worden.
...
[ Voor 99% gewijzigd door SynnyS op 22-06-2012 22:54 ]
Heb toevallig mijn iMac vandaag naar de iCentre gebracht met hetzelfde probleem. Ik heb geen Apple care en ik heb meerdere keren met Apple gebeld, met de helpdesk van iCentre en 2 medewerkers in de winkel gesproken. Elke keer kreeg ik een ander verhaal betreft de garantie. Ze deden allemaal erg omslachtig, kwamen niet uite hun woorden (op 1 na). Moest zelf naar Apple bellen volgend iCentre. Allemaal erg raar. Hoe dan ook. Wettelijk heb ik minimaal 2 jaar garantie (EU, Nederland langer) en daar ga ik gewoon van uit. Heb ook in een mail van Apple staan dat voor de overige garantie (zij ging ook uit van de 2 jaar) ik er vanuit mocht gaan dat iCentre dit regelde. Ik zie het wel wanneer ik mijn iMac terug krijg.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:12:
[...]
Ik heb dit euvel bij mijn mid 2010 iMac meegemaakt, buiten garantie - lcd laten openmaken door een andere partij (op basis van de foto's van ifixit), helemaal schoongemaakt en weer dichtgemaakt, tape er omheen, toen was ie weer geheel clean. Maar dit is geen fijn klusje als je dit voor het eerst doet.
Voor mensen met een vervangende harddisk in hun recente iMac, waarbij fan-problemen optreden, heb ik een uitbreiding op SSD Fan Control gemaakt met SMART support. Hierbij kan de fan in SMART mode worden gezet en kun je zelf bepalen hoe het snelheidstraject van de fan moet zijn.

Hij staat nog niet online op de site omdat het nauwelijks getest is. Geinteresseerden kunnen zich melden

Hij staat nog niet online op de site omdat het nauwelijks getest is. Geinteresseerden kunnen zich melden
Is het mogelijk om een SSD in de iMac 27 inch (2011) te doen en de HDD te vervangen door een WD 3TB?
Ja hoorMartin740 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:17:
Is het mogelijk om een SSD in de iMac 27 inch (2011) te doen en de HDD te vervangen door een WD 3TB?
Ik wil het ook nog is doen, maar wil eht echt niet zelf doen.
Net ff met Apple gebeld. Probleem: vlekken rechtsboven mijn iMac-scherm. Bekender probleem, maar 3 weken buiten Apple Care. Ze 'maakten een uitzondering', zodat dit probleem nog gemaakt zou worden zonder dat ik moet betalen, al is dat lijkt me gewoon de Europese garantie regeling waarbij je mag verwachten dat zo'n ding langer meegaat dan 1 jaar. Maargoed.
Dadelijk dat ding even wegbrengen en dan hoop ik hem niet al te lang kwijt te zijn.
Dadelijk dat ding even wegbrengen en dan hoop ik hem niet al te lang kwijt te zijn.
Dan valt het dus niet buiten AppleCare, maar buiten je standaard garantie. Verder heb je wel gelijk inderdaadTranceSetter schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:05:
Net ff met Apple gebeld. Probleem: vlekken rechtsboven mijn iMac-scherm. Bekender probleem, maar 3 weken buiten Apple Care. Ze 'maakten een uitzondering', zodat dit probleem nog gemaakt zou worden zonder dat ik moet betalen, al is dat lijkt me gewoon de Europese garantie regeling waarbij je mag verwachten dat zo'n ding langer meegaat dan 1 jaar. Maargoed.
gewoon nee.
Ik vertel maar wat zij zeggen. Ik heb namelijk geen verlengde Apple Care, die is begin juni verstreken. Mij boeit het verder ook niet hoe ze het noemen, als het maar kosteloos gemaakt wordt ;-)
Ik heb sinds afgelopen zondag een probleem met mijn iMac (gekocht in januari 2011). Sinds die dag lijkt er namelijk iets met de harde schijf aan de hand te zijn. Hij ratelt vaak aan 1 stuk door, programma's lopen er trager door en iTunes slaat regelmatig over. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd om het te verhelpen maar tot nu toe weinig succes:
- de harde schijf laten controleren in het schijfhulpprogramma en vervolgens in Single User mode (want geen cd) dmv fsck de fouten laten repareren (2x)
- geprobeerd de uitgebreide hardware controle te laten uitvoeren maar hangt bij de controle van het systeem vast.
- kwam nog iets tegen over het verwijderen van de cache van Spotlight. Dit gedaan en vervolgens is hij inderdaad even druk bezig geweest met het opnieuw doorzoeken van de schijf. Daarna was het gewoon weer als daarvoor. Slecht dus.
- gecontroleerd of het een seagate schijf is maar volgens het serienummer dat ik op de website invoerde was dat niet zo. Ook dat lijkt het dus niet te zijn.
Nu mijn vraag: wat zou het nog verder kunnen zijn, behalve het doodgaan van mijn schijf wat ik natuurlijk absoluut niet hoop aangezien ik dan de computer een tijd kwijt ben voor reparatie...
- de harde schijf laten controleren in het schijfhulpprogramma en vervolgens in Single User mode (want geen cd) dmv fsck de fouten laten repareren (2x)
- geprobeerd de uitgebreide hardware controle te laten uitvoeren maar hangt bij de controle van het systeem vast.
- kwam nog iets tegen over het verwijderen van de cache van Spotlight. Dit gedaan en vervolgens is hij inderdaad even druk bezig geweest met het opnieuw doorzoeken van de schijf. Daarna was het gewoon weer als daarvoor. Slecht dus.
- gecontroleerd of het een seagate schijf is maar volgens het serienummer dat ik op de website invoerde was dat niet zo. Ook dat lijkt het dus niet te zijn.
Nu mijn vraag: wat zou het nog verder kunnen zijn, behalve het doodgaan van mijn schijf wat ik natuurlijk absoluut niet hoop aangezien ik dan de computer een tijd kwijt ben voor reparatie...
Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /
Ik heb denk ik stof in de fan zitten, is er een manier waarop ik dit zelf er uit kan halen? Of moet je dan echt je hele imac opsturen? En word zoiets als service behandeld of kost dit gewoon geld!?
Denk ze daar wel iets voor vragen, het is tenslotte best een k werk om het hele paneel etc eraf te halen.Neefdave schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:56:
Ik heb denk ik stof in de fan zitten, is er een manier waarop ik dit zelf er uit kan halen? Of moet je dan echt je hele imac opsturen? En word zoiets als service behandeld of kost dit gewoon geld!?
Maar ik zou zeggen ga naar een Reseller en vraag het ze.
Wie weet kost het je een paar tientjes.
Even met een fancontrol app de fans voluit zetten stof eruit blazenNeefdave schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:56:
Dat is ook een goeie, maar als je een ding koop van 1200 / 2000 euro is die 40euro in het jaar om hem schoon te laten maken ook geen geld natuurlijksebastius schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:45:
[...]
Even met een fancontrol app de fans voluit zetten stof eruit blazen
En volgens mij zijn ze bij een Reseller binnen 2 dagen er mee klaar
Ik ben op dit moment ook aan het overwegen om een iMac aan te schaffen. Nu heb ik verscheidene topics doorgelezen en dan vooral de posts m.b.t. het inbouwen van een SSD.
Als het over het inbouwen van een SSD gaat dan spreekt men in 9 van de 10 gevallen over het bijvoegen van een schijf op de plaats van de superdrive (dus als 2de schijf).
Voor mij hoeft dit niet persé ik vervang gewoon de bestaande HDD en plaats hier mijn SSD aangezien ik toch al genoeg storage heb (NAS). Mijn inschatting is dat dit iets minder werk is, ok ik zal het scherm moet liften en loskoppelen maar dat risico wil ik wel lopen.
Klopt het dat ik voldoende heb aan deze tutorial klik hier.
Ik wil namelijk de Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB inbouwen aangezien hier een bracket bij zit lijkt mij dit de ideale upgrade.
Als het over het inbouwen van een SSD gaat dan spreekt men in 9 van de 10 gevallen over het bijvoegen van een schijf op de plaats van de superdrive (dus als 2de schijf).
Voor mij hoeft dit niet persé ik vervang gewoon de bestaande HDD en plaats hier mijn SSD aangezien ik toch al genoeg storage heb (NAS). Mijn inschatting is dat dit iets minder werk is, ok ik zal het scherm moet liften en loskoppelen maar dat risico wil ik wel lopen.
Ik wil namelijk de Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB inbouwen aangezien hier een bracket bij zit lijkt mij dit de ideale upgrade.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Heb je een plaatje van hoe die vlekken eruit zouden moeten zien? Ik heb namelijk ook "vlekken" (ziet er meer uit als een dikke laags stof met een paar vingers er doorheen) en was al van plan het ding komende week weg te brengen, maar het zou fijn zijn om te weten of dit het bekende probleem is.TranceSetter schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:05:
Edit: Dit zal het wel zijn. Dat heb ik namelijk ook...
[ Voor 8% gewijzigd door Z-Dragon op 30-06-2012 12:15 ]
^ Wat hij zegt.
Weet niet hoever je van Amsterdam af woont, maar in Amsterdam is er een Store die voor je de SSD doe jij koopt een mee neemt erinbouwt.CycloneX schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:48:
Ik ben op dit moment ook aan het overwegen om een iMac aan te schaffen. Nu heb ik verscheidene topics doorgelezen en dan vooral de posts m.b.t. het inbouwen van een SSD.
Waarmee je dus gewoon je waranty behoud en als hij "kapot gaat" wisselen hun het ook weer terug om voor je.
Zowel inplaats van als erbij is mogelijk of inplaats van de ODD.
NeeZ-Dragon schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:16:
Bedoel je MacRepair?
http://www.maccare.nl/
volgens mij komt dat door de hitte van het mainboard die het paneel verwarmt en daardoor verkleurt.Z-Dragon schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:12:
[...]
Heb je een plaatje van hoe die vlekken eruit zouden moeten zien? Ik heb namelijk ook "vlekken" (ziet er meer uit als een dikke laags stof met een paar vingers er doorheen) en was al van plan het ding komende week weg te brengen, maar het zou fijn zijn om te weten of dit het bekende probleem is.
Edit: Dit zal het wel zijn. Dat heb ik namelijk ook...
( denk ik )
blijft natuurlijk zwaar irritant..
[ Voor 70% gewijzigd door Mektheb op 30-06-2012 12:23 ]
Verwijderd
Maccare heeft geen prijzenlijst online voor de services, macrepair.nl wel.
Heb daar wel eens wat laten repareren en was erg te spreken over hun service en ook nog garantie.
Heb daar wel eens wat laten repareren en was erg te spreken over hun service en ook nog garantie.
Mektheb schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:18:
[...]
Neeeen andere ik ga wel even zoeken.
http://www.maccare.nl/
[...]
volgens mij komt dat door de hitte van het mainboard die het paneel verwarmt en daardoor verkleurt.
( denk ik )
blijft natuurlijk zwaar irritant..
Klopt maar een mailtje doet wonderen, geloof ze 70 euro vroegen voor het omwisselen van de ODD naar SSD.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:37:
Maccare heeft geen prijzenlijst online voor de services, macrepair.nl wel.
[...]
Als je de SSD aan levert
Helaas nog geen reacties op mijn bericht ontvangen. Een laatste optie die ik nog zie is een schone installatie te doen. Iemand die weet/denkt dat dit het probleem zou kunnen oplossen?Damfransje schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:21:
Lang verhaal over een waarschijnlijk kapotgaande schijf...
Zojuist even telefonisch contact gehad met apple over, naar wat ik verwacht, stof in de fan zit. Hebben mij een PRAM en NVRAM reset uit laten voeren maar dat maakt niks uit.
Nu kijk ik op de site van een reseller die dicht bij mij zit en die geeft het volgende aan:
Nu kijk ik op de site van een reseller die dicht bij mij zit en die geeft het volgende aan:
Is dit niet inmiddels twee jaar?Hoe lang heb ik garantie op mijn Mac?
Elke Mac wordt standaard geleverd met een jaar garantie en 90 dagen telefonische ondersteuning. Dit is te verlengen tot drie jaar met AppleCare.
Ik vind mijn iMac een geweldige PC, de enige upgrade die ik echt zou willen is een mat display ipv de spiegel die er nu op zit
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Matglazen plaatBospa01 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:44:
Ik vind mijn iMac een geweldige PC, de enige upgrade die ik echt zou willen is een mat display ipv de spiegel die er nu op zit

Anti-glare 
Heb onlangs al gegoogled naar de opties maar een sticker / film lijkt me helemaal niets.
Zeker niet als je ziet hoe slecht die dingen er vaak uit zien op een telefoon / tablet.
Heb onlangs al gegoogled naar de opties maar een sticker / film lijkt me helemaal niets.
Zeker niet als je ziet hoe slecht die dingen er vaak uit zien op een telefoon / tablet.
Mat op een iPhone is erg nice, je ziet bijna niet het erop zit...Bospa01 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:33:
Anti-glare
Maar ja voor een iMac lijkt me een lastig iets.
Ik zou het wel eens willen zien idd voordat ik €50 uitgeef.Mektheb schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:41:
[...]
Mat op een iPhone is erg nice, je ziet bijna niet het erop zit...
Maar ja voor een iMac lijkt me een lastig iets.
De vraag is alleen wanneer er nieuwe iMac's komen...PBP schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:11:
Hopelijk krijgen de nieuwe iMacs ook het 'reduced glare' scherm net zoals de retina MBP
[afbeelding]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Even voor de volledigheid: gisteren de harde schijf laten vervangen bij LJS in Den Haag en dat was inderdaad het probleem. Draait nu weer enorm goed en is zelfs stiller geworden met de WD schijf erin ipv de Seagate. Kost wat maar dan draait hij ook weer zoals het hoort.Damfransje schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:31:
[...]
Helaas nog geen reacties op mijn bericht ontvangen. Een laatste optie die ik nog zie is een schone installatie te doen. Iemand die weet/denkt dat dit het probleem zou kunnen oplossen?
En of we dan deze nieuwe anti-glare displaycovers kunnen nabestellenfreddyathlon schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:13:
[...]
De vraag is alleen wanneer er nieuwe iMac's komen...
(hiermee bedoel ik de magnetisch bevestigde spiegelplaat !)
Laatste keer dat ik een protection screen mat kocht voor me iphone had ik er 3 voor 1 euro ?..Bospa01 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:08:
[...]
Ik zou het wel eens willen zien idd voordat ik €50 uitgeef.
of bedoel je 50euro voor een iMac protector ?.. snap em niet.
Zo, net een 27-imac basisconfiguratie gekocht en een losse 128GB SSD en 16GB werkgeheugen.
Wordt alleen nog een beste klus om die SSD erin te zetten! Zie deze handleiding:
http://www.ifixit.com/Gui...ual-Hard-Drive-Kit/7575/1
Wordt alleen nog een beste klus om die SSD erin te zetten! Zie deze handleiding:
http://www.ifixit.com/Gui...ual-Hard-Drive-Kit/7575/1
Humor wat betreft mijn late 2009 IMAC. Deze begon vlekken in het beeldscherm te vertonen. Begin juni naar de Apple store waar ze het apparaat hebben ingenomen om het lcd panel te laten vervangen. Gisteren na 4 reparatieopdrachten (administratieve oorzaak) en 1 mislukte repatie was die klaar. Alles deed het weer goed kortom blij naar huis. Aangezien tijdens de reparatie bij Apple bleek dat er meer was is ook het logicboard vervangen. Daardoor is de Imac nu veranderd van een I5 naar een i7 apparaat (altijd leuk).
Echter.... het mooiste van alles is dat mijn Imac nu denkt dat ie een macbook pro uit 2010 is. Kortom: ik ben een uniek echter beetje schizo apparaat rijker. Mocht iemand dus geinteresseerd zijn in een Mac Book pro met 27" scherm: laat het me weten-over de prijs worden we het vast eens
Echter.... het mooiste van alles is dat mijn Imac nu denkt dat ie een macbook pro uit 2010 is. Kortom: ik ben een uniek echter beetje schizo apparaat rijker. Mocht iemand dus geinteresseerd zijn in een Mac Book pro met 27" scherm: laat het me weten-over de prijs worden we het vast eens

Ik ben niet van plan om Bootcamp te gebruiken, mocht ik dit wel willen doen dan kan dat op de harde schijfSlashdotter schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:30:
Was een 256SSD niet beter geweest ivm Bootcamp? Of heb je daar weer een andere machine voor?
Ik zie dat je voor de Samsung 830 heb gekozen. Zeer goede keuze.
De SSD's met Sandforce controllers sneuvelen bij bosjes. Bij de Samsungs heb ik dat nog niet gehoord.
De SSD's met Sandforce controllers sneuvelen bij bosjes. Bij de Samsungs heb ik dat nog niet gehoord.
Je bent nog niet terug geweest om te melden dat je SSD kapot is, dus het kan geen Sandforce zijnyeehaw schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:40:
Hoe zie je dat eigenlijk? :-)
[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 14-07-2012 13:01 ]
Wellicht een aparte vraag.
Maar zijn er hier ook iMac gebruikers die een niet - Apple toetsenbord gebruiken.
Door een collega is mij gevraagd om een Clean Instal te zetten op een 2de hands Mac die hij zonder toetsenbord en muis heeft overgekocht.
Nu verwacht ik niet al te veel problemen, maar is de ALT knop dan gewoon de OPTION knop om zo het bootmenu tevoorschijn te toveren ?
Maar zijn er hier ook iMac gebruikers die een niet - Apple toetsenbord gebruiken.
Door een collega is mij gevraagd om een Clean Instal te zetten op een 2de hands Mac die hij zonder toetsenbord en muis heeft overgekocht.
Nu verwacht ik niet al te veel problemen, maar is de ALT knop dan gewoon de OPTION knop om zo het bootmenu tevoorschijn te toveren ?
[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 19-07-2012 12:32 ]
Ik gebruik een Logitech keyboard, werkt fijn.
ALT = OPTION
WINDOWS key = COMMAND / Appeltje
ALT = OPTION
WINDOWS key = COMMAND / Appeltje
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Wat een topservice van Apple. Mijn nieuwe iMac maakt als deze idle is de hele tijd het geluid van een aanlopende fan. Even met ze gebeld en het probleem aangegeven.
Zonder morren wordt er een nieuwe naar mij verstuurd en laten ze de oude ophalen als ik de nieuwe binnen heb.
Mocht het nou zo zijn dat dit geluid normaal is en de volgende iMac het ook heeft, dan mag ik deze als nog retourneren
Hoort iemand anders zijn fans lopen als hij voor zijn iMac zit in een rustige kamer?
Zonder morren wordt er een nieuwe naar mij verstuurd en laten ze de oude ophalen als ik de nieuwe binnen heb.
Mocht het nou zo zijn dat dit geluid normaal is en de volgende iMac het ook heeft, dan mag ik deze als nog retourneren
Hoort iemand anders zijn fans lopen als hij voor zijn iMac zit in een rustige kamer?
[ Voor 9% gewijzigd door yeehaw op 19-07-2012 12:54 ]
Heel zachtjes maar voor mij is het nog steeds een verademing aangezien ik hiervoor een Shuttle barebone had met dikke heatsink en een ATI videokaart met fan.
Komt bij mij over als een notebook in idle stand.
Komt bij mij over als een notebook in idle stand.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Heb ik inderdaad ook en de tweede die ik ontving heeft hetzelfde euvel. Nu zit ik dan ook te twijfelen wat ik ga doen. Wen je op een gegeven moment aan het geluid? Ik hoor het nu vrijwel de hele tijd.
Ik ben benieuwd naar jullie HDD Upgrade ervaringen, i.v.m. ruimte gebrek ( Geen SSD )
Welke schijven hebben jullie gebruikt. 3,5 " Seagate modellen, of ook andere merken, nog problemen ondervonden, warmte, fans, bekabeling etc.
Ik zal zelf aan deze te denken pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB nu de prijzen weer een beetje gunstig worden.
Iemand nog andere onderbouwde suggesties.
Welke schijven hebben jullie gebruikt. 3,5 " Seagate modellen, of ook andere merken, nog problemen ondervonden, warmte, fans, bekabeling etc.
Ik zal zelf aan deze te denken pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB nu de prijzen weer een beetje gunstig worden.
Iemand nog andere onderbouwde suggesties.
Schaamteloze link naar V&A voor wie opzoek is naar een betaalbare iMac.
^ Wat hij zegt.
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9