Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:05:
[...]

en deze zijn ook goed voor de 2011 I5/I7 modellen ?
Je kan ook voor Crucial geheugen kiezen, via deze site http://www.crucial.com/eu/. Op de site vind je twee mogelijkheden om te zoeken naar welk geheugen in je Mac past, heel handig.

Opsturen gaat ook snel. Ik heb het dinsdagnacht besteld en het is vandaag verstuurd. Als UPS zijn werk doet heb ik het morgen in huis. Ik heb dan wel gekozen om verzendkosten te betalen. Je kan kiezen om geen verzendkosten te betalen, dan duurt het een paar dagen langer.
Crucial geheugen heeft een levenslange garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal hem liever bij een shop in NL .

http://www.alternate.nl/h...RTAL&l1=Apple&l2=Geheugen

aangezien deze binnen 2 werkdagen leverbaar zijn kan ik hier wel mee leven maar ik heb alleen nog geen duidelijkheid of die de goed zijn voor een 2011 macbook pro I5/I7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalfrog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 22:59
Got 8gb for my MBP late 2010 15" from mycom, 100% ok after 1 week of use:

Mushkin Geheugen SODIMM DDR3 1066-8GB KIT

http://www.mycom.nl/Produ...-DDR3-10668GB-KIT/1147755

Bedankt voor je bijdrage, maar het is de bedoeling dat je hier op GoT in het Nederlands post.

Thanks for contributing to this thread, however GoT (Gathering of Tweakers) is a dutch forum. Posts that aren't in dutch are very likely to be deleted.

[ Voor 37% gewijzigd door Whieee op 24-03-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van woensdag 23 maart 2011 23:30

Vandaag de 8GB CT2KIT51264BC1067.000 geheugen ontvangen van Crucial meteen ingebouwd en memtest 3 keer laten uitvoeren. Het geheugen is goed uitgetest in de MBP 17", i7, 2.66 model 2010 want deze werd lekker warm. Geen problemen gevonden.

Tip voor wie 8GB geheugen wil testen met memtest. Vergeet niet je kernel zo te zetten dat deze in 64-bit boot anders heeft de test nog geen zin. Dit geldt voor modellen t/m 2010. De kernel van 2011 boot standaard al in 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
Ik werk nu een maand probleemloos met 8GB Corsair geheugen in mijn mid-2010 MacBook Pro 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
raviculus schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:18:
Ik werk nu een maand probleemloos met 8GB Corsair geheugen in mijn mid-2010 MacBook Pro 13".
Diezelfde heb ik er nu sinds half januari in zitten. Werkt helemaal probleemloos op mijn mid-2010 MBP 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Post kwijt? Dan mag je je af gaan vragen of je post wel ontopic was ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik heb vanmiddag ook 8GB ram in mijn mid 2010 13" Macbook pro geplaatst, helaas kom ik niet verder dan een grijs scherm met het apple logo :(

Vreemd genoeg krijg ik geen errors tijdens de Apple hardware test en word het geheugen keurig herkend.
Het eerste doet me denken dat mijn macbook de nieuwe reepjes niet wil slikken, het tweede juist weer wel ??

iemand een oplossing of toch simpelweg pech ?, het gaat overigens om 2x4GB OCZ 1333

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer is elk reepje apart.. Misschien is er gewoon eentje gaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Executor16 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:28:
Probeer is elk reepje apart.. Misschien is er gewoon eentje gaar :)
Helaas was het niet zo simpel :)
Heb ook een topic aangemaakt bij apple support maar weinig bruikbare replies daar.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan zou ik het gewoon omruilen voor Mushkin. Online aankopen kun je binnen 7 werkdagen gewoon ruilen/terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Executor16 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:09:
Dan zou ik het gewoon omruilen voor Mushkin. Online aankopen kun je binnen 7 werkdagen gewoon ruilen/terugsturen.
Ik heb inmiddels een Mushkin 8GB Kit besteld bij een local vendor :)
Helaas kan ik door mijn werk het doordeweeks niet zelf ophalen, maar verwacht dinsdag dan toch eindelijk 8GB ram te hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand de mushkin 8gb 1066m ddr3 voor macbook pro 13,3 inch (late 2010, 7,1) al getest?

Twijfel namelijk, wil dit setje halen maar corsair schijnt dus ook al goed te werken? iemand advies?

(en als ik die 8gb derin heb geklikt, kan ik er dan ook volop gebruik van maken of moet ik OSX zo instellen dat die 64b gaat draaien?)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@hierboven: OS X start standaard in 64 bit, enkel de kernel zelf wordt nog in 32 bit gestart. Je 8GB geheugen zal dus volledig herkend worden en bruikbaar zijn.
OS X 'volledig' in 64bit starten is overigens mogelijk door '6' en '4' ingedrukt te houden tijdens het opstarten.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als ik de startpost goed begrijp is het aan te raden om maximaal 6GB in mijn 13" Macbook Pro 2,53 GHz Core 2 Duo (mid-2009) te stoppen? Ik had het plan om van 2x 2GB naar naar 2x 4GB te gaan, maar dat gaat dus niet door?

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 07-04-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Thanks, maar helaas lijkt de mijne buiten de boot te vallen. Ik heb namelijk een 13,3 inch versie met identifier MacBookPro5,5.

Edit: Hmm vaag, deze persoon heeft exact dezelfde specs en lijkt het wel succesvol te draaien. :)

[ Voor 19% gewijzigd door MaZo op 07-04-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 16:52
MaZo schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:47:
[...]
Thanks, maar helaas lijkt de mijne buiten de boot te vallen. Ik heb namelijk een 13,3 inch versie met identifier MacBookPro5,5.

Edit: Hmm vaag, deze persoon heeft exact dezelfde specs en lijkt het wel succesvol te draaien. :)
Ik heb ook 13,3 inch MBP5,5 en ik draai al enkele maanden met 8GB geheugen, werkt prima ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  Modelnaam:    MacBook Pro
  Modelaanduiding:  MacBookPro5,5
  Processornaam:    Intel Core 2 Duo
  Processorsnelheid:    2,26 GHz
  Aantal processors:    1
  Totaal aantal cores:  2
  L2-cache: 3 MB
  Geheugen: 8 GB
  Bussnelheid:  1,07 GHz
  Opstart-ROM-versie:   MBP55.00AC.B03
  SMC-versie (systeem): 1.47f2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Haazzz schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:19:
[...]

Ik heb ook 13,3 inch MBP5,5 en ik draai al enkele maanden met 8GB geheugen, werkt prima ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  Modelnaam:    MacBook Pro
  Modelaanduiding:  MacBookPro5,5
  Processornaam:    Intel Core 2 Duo
  Processorsnelheid:    2,26 GHz
  Aantal processors:    1
  Totaal aantal cores:  2
  L2-cache: 3 MB
  Geheugen: 8 GB
  Bussnelheid:  1,07 GHz
  Opstart-ROM-versie:   MBP55.00AC.B03
  SMC-versie (systeem): 1.47f2
Thanks! Mag ik vragen wat voor Merk / type modules je er in hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
MaZo schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:21:
[...]
Thanks! Mag ik vragen wat voor Merk / type modules je er in hebt zitten?
Heb het geheugen destijds overgenomen van een Tweaker, kwam uit een iMac, dus het is door Apple geleverd geheugen, zoals je hier kunt kopen. Absurde prijs bij Apple natuurlijk, maar ik heb het voor een leuk prijsje gekocht..
1333Mhz modules werken dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06
allemachtig klik even op de link hier boven, kijken voor geheugen voor de MBP 2011 400 eurotjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Peaky schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:09:
allemachtig klik even op de link hier boven, kijken voor geheugen voor de MBP 2011 400 eurotjes..
En dan is het nog flink gedaald de laatste paar maanden, volgens mij was het 4 tot 5 maandjes geleden nog 560 euro voor 8GB, dus lekker in de PW goedkoop geheugen zoeken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:54

f.h

f.h schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:20:
Ik heb ergens sinds eind november een setje Corsair CM3X8GSDKIT1066 (8GB) in mijn Mid 2010 i5 MBP zitten en het werkt als een trein. Geen melding, vastlopers of wat dan ook gehad :)
Heb zojuist mijn eerst kernel panic melding gehad met bovenstaand geheugen in de laptop. Ik kijk het nog even aan hoe dit verder gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Weet je zeker dat het geheugen met aan de oorsprong ervan ligt ? MacOS X crasht niet vaak maar wel ooit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Ik heb geen idee waar het aan ligt, heb zojuist ook de Apple Hardware Test gedaan (de uitgebreide van een uur) en die gaf geen fouten. Ik onderneem ook verder geen actie, aangezien het dus sinds november absoluut probleemloos draait.

Het is mijn eerste kernel panic ooit op mijn Macs en aangezien het RAM de enige hardware is die veranderd was moest ik gelijk hier aan denken :)

Wat zijn panic gerelateerde berichten die ik zou moeten kunnen vinden in de console? Want op het eerste gezicht zie ik niets dat er op duidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vinden jullie van mushkin geheugen?

http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR3&l3=SO-DIMM+DDR3

voor mijn macbook pro mid 2009 2.8 C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik zie in dit topic veel over de 8GB set van Corsair (CM3X8GSDKIT1066) voorbij komen. Veelal in combinatie met een MacBook (Pro). Kan iemand bevestigen of hij/zij dit setje ook werkend heeft in een iMac 21.5" mid 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Die set wordt bijna overal verkocht. Ik had ook interesse om deze te bestellen, maar de ervaringen die ik van anderen heb gelezen (Google maar eens op het productnummer) hebben mij doen besluiten voor een ander merk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Over een week of wat verwacht ik mijn macbook pro 15" (2011 model dus); ik denk aan om dit geheugen aan te schaffen: pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G (2 x 4 GB module)

Zijn er meer mensen die dit werkend gekregen hebben op hun 2011 pro model??

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Goed, heb inmiddels nu in totaal 3 keer een panic gehad in 5 dagen (2 keer bij het inpluggen van een usb disk en 1 keer zomaar), dus toch even wat verder onderzoeken. Nu toch maar eens memtest aan het runnen, heb een bootable ISO gedownload van memtest86+ en die loopt nu. Hij geeft een heleboel errors aan, dus ik gok dat het de reepjes toch voor wat problemen zorgen.

EDIT: Draai de test nu ook even op een MacBook met origineel Apple geheugen en daar loopt de test goed en is er nog geen error te zien geweest. Mijn eigen MBP had na een kwartier al meer dan 1 mln errors :(

EDIT2: Het probleem is waarschijnlijk iets groter. Ik heb 3 verschillende typen ram (2 x 1 GB origineel Apple, 2 x 2 GB origineel Apple en 2 x 4 GB CM3X8GSDKIT1066) getest in mijn MBP in allebei de verschillende sloten. Bij alle reepjes vlogen de errors mij om de oren tijdens de memtest op mijn MBP. De errors begonnen echt onmiddellijk bij test 1 en liepen enorm hard op.

Ik heb alle reepjes ook even in een MacBook 13" late 2009 getest en daar komen vooralsnog geen errors voor bij alle reepjes. Ik vrees dus dat het een hardware matig probleem zou kunnen zijn bij mijn MBP.

Zie ook

[ Voor 252% gewijzigd door f.h op 15-04-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 08:57
f.h schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:32:
Goed, heb inmiddels nu in totaal 3 keer een panic gehad in 5 dagen (2 keer bij het inpluggen van een usb disk en 1 keer zomaar), dus toch even wat verder onderzoeken. Nu toch maar eens memtest aan het runnen, heb een bootable ISO gedownload van memtest86+ en die loopt nu. Hij geeft een heleboel errors aan, dus ik gok dat het de reepjes toch voor wat problemen zorgen.

EDIT: Draai de test nu ook even op een MacBook met origineel Apple geheugen en daar loopt de test goed en is er nog geen error te zien geweest. Mijn eigen MBP had na een kwartier al meer dan 1 mln errors :(

EDIT2: Het probleem is waarschijnlijk iets groter. Ik heb 3 verschillende typen ram (2 x 1 GB origineel Apple, 2 x 2 GB origineel Apple en 2 x 4 GB CM3X8GSDKIT1066) getest in mijn MBP in allebei de verschillende sloten. Bij alle reepjes vlogen de errors mij om de oren tijdens de memtest op mijn MBP. De errors begonnen echt onmiddellijk bij test 1 en liepen enorm hard op.

Ik heb alle reepjes ook even in een MacBook 13" late 2009 getest en daar komen vooralsnog geen errors voor bij alle reepjes. Ik vrees dus dat het een hardware matig probleem zou kunnen zijn bij mijn MBP.

Zie ook
ik heb hetzelfde probleem gehad ik had in 7 uur 4096 errors (memtest) heb me bankjes bij de mycom teruggebracht en kreeg meteen nieuwe mee (geen idee of dit normale service is) ik was er heel gelukkig mee. Met deze nieuwe bankjes nog geen problemen gehad. Waarschijnlijk een defect bankje.
Misschien heb je er wat aan. Maar het begon bij 1 keer en toen kreeg ik ineens om de 5 min een panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

marquiss schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:46:
[...]

ik heb hetzelfde probleem gehad ik had in 7 uur 4096 errors (memtest) heb me bankjes bij de mycom teruggebracht en kreeg meteen nieuwe mee (geen idee of dit normale service is) ik was er heel gelukkig mee. Met deze nieuwe bankjes nog geen problemen gehad. Waarschijnlijk een defect bankje.
Misschien heb je er wat aan. Maar het begon bij 1 keer en toen kreeg ik ineens om de 5 min een panic.
Dat 'hoopte' ik ook, maar lees even goed bij 'EDIT2'. Ik heb namelijk de 2 x 4 GB reepjes uit mijn MBP in een andere MacBook getest en daar kwamen geen errors aan het licht. En ik heb ook geen 4000 errors in 7 uur, maar (bij mijn eerste test met allebei de reepjes tegelijk) meer dan 1 miljoen errors na een minuut of 20 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Is toch gek, want ik heb in mijn mid 2010 mbp ook de pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz set zitten, en het draait als een trein!

(die overigens een week na aanschaf 30 euro in prijs daalde #!@%*@@#!)

[ Voor 12% gewijzigd door Pixeltje op 17-04-2011 11:47 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Pixeltje schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:47:
Is toch gek, want ik heb in mijn mid 2010 mbp ook de pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz set zitten, en het draait als een trein!

(die overigens een week na aanschaf 30 euro in prijs daalde #!@%*@@#!)
Gek van mijn MBP, aangezien de reepjes dus niet het probleem zijn bij mij waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Zo, G.Skill 2x4GB SO-DIMM PC8500 kit is binnen. Zo maar even testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil m'n Ram geheugen uitbreiden voor m'n iMac 21.5 i3(2010).
Klopt het dat ik dan DDR3-1333, PC3-10600 moet hebben?
Dus deze: http://www.geheugen.com/m...CC_1.5V_uitbreidingen.htm

Zat te kijken in de startpost van dit topic, maar het is nog niet helemaal duidelijk voor me.

En maakt het nog wat uit of ik 2x 2gb ram doe of 1x 4gb?
Als ik nu namelijk 4gb doe ben ik goedkoper uit en kan ik later eventueel nog meer uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Ik ben nu de 2 x 4GB Corsair reepjes van deze MBP uitvoering aan het testen.

En heb beide reepjes meerdere malen 8-10 uur laten testen. En ik wil graag jullie mening over 'Reepje A'.
Die heb ik als volgt getest (allemaal tests van hetzelfde reepje):

Test 1:
8 uur
6 passes
6 errors
onderste ram slot

Test 2:
9,5 uur
9 passes
0 errors
bovenste ram slot

Test 2:
9,5 uur
9 passes
0 errors
onderste ram slot

Oftewel 2 van de 3 testen 0 errors en de eerste keer 6 errors. Reepje B alle testen 0 errors. Kan iemand daar nu iets zinnigs over zeggen, kan dit voorkomen? Is dit reepje nu goed of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:18
f.h schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:36:

Oftewel 2 van de 3 testen 0 errors en de eerste keer 6 errors. Reepje B alle testen 0 errors. Kan iemand daar nu iets zinnigs over zeggen, kan dit voorkomen? Is dit reepje nu goed of niet?
Misschien een brak geheugen slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Putyah schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:48:
[...]

Misschien een brak geheugen slot?
Ik heb sinds die eerste test beide reepjes meerdere malen in beide slots getest en geen errors meer gekregen. Vannacht ook weer dik 9 uur in het onderste slot en geen errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:43:
Ik wil m'n Ram geheugen uitbreiden voor m'n iMac 21.5 i3(2010).
Klopt het dat ik dan DDR3-1333, PC3-10600 moet hebben?
Dus deze: http://www.geheugen.com/m...CC_1.5V_uitbreidingen.htm

Zat te kijken in de startpost van dit topic, maar het is nog niet helemaal duidelijk voor me.

En maakt het nog wat uit of ik 2x 2gb ram doe of 1x 4gb?
Als ik nu namelijk 4gb doe ben ik goedkoper uit en kan ik later eventueel nog meer uitbreiden.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Ik word ook niet echt wijs van Transcend, maar je kan kijken of je iMac hier tussen staat: http://www.transcend-uk.c...ntain=Brand&axn=SingleSrh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Excuus verkeerde topic.

[ Voor 96% gewijzigd door f.h op 29-04-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Ik zie hier veel posts over Kingston's KTA geheugen, maar ik zoek 8GB DDR3-10600 (1333mhz) Sodimms voor de huidige iMac, maar die heeft Kingston niet.

Veel alternatieven kan ik ook niet echt vinden, dacht eerst aan de Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 maar heb al hier en daar gebruikerservaringen gelezen dat deze niet echt compatibel is met de iMac (freezes etc)...

Iemand hier met 8GB DDR3 1333mhz Sodimms in zijn iMac? En welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 in mijn iMac (mid 2010) zitten, zonder problemen!

Dat wil zeggen 14GB zonder problemen want bij16GB viel op onverklaarbare wijze op willekeurige momenten mijn iMac (mid 2010) spontaan uit. Dat uitvallen is overigens niet het probleem van de Corsair geheugen modules, maar iets dat niet goed zit met de nieuwe iMacs (i.c.m. 16GB). Dat blijkt namelijk met ieder ander merk geheugen ook te gebeuren, met uitzondering van de Samsungs.

Dat ene extra (4GB) reepje zit nu in mijn MacBookPro (early 2011) en werkt verder ook feilloos.

Verder zou je eens naar deze kunnen kijken: ICIDU Geheugen SODIMM DDR3,1333-4GB
1333MHz,CL9,1x4GB.

Ook die werkt prima in combinatie met de MacBookPro's en iMacs en zijn ook nog eens lekker scherp geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
ik heb zojuist de nieuwe iMac 27" 2011 besteld maar zou graag 16Gb erbij prikken

Mac heeft de volgende specs:
i7 3,4Ghz Quad
2GB GPU
4Gb Ram (2x2gb 1333mhz)

Wat raden jullie aan, (types,prijs,merk) ? Alvast bedankt:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:14
Het zou inderdaad mooi zijn als de nieuwste generatie Imac nu ook in het lijstje komt te staan!
Ik heb de tweede versie van de 21,5 inch besteld en wil daar 16GB en indien mogelijk 32GB in prikken.
Wat is er mogelijk en eventueel nog anders aan te raden?

( http://store.apple.com/nl/configure/MC812N/A?mco=MjIwNTQ3Nzc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Ik sta op het punt om 4 Ram latjes te kopen van ieder 4GB (totaal 16GB dus)

voor de nieuwe i7 27" 2011 iMac

bij OWC kost het me 240$ incl. fedex
(http://eshop.macsales.com...20Computing/1333DDR3S16S/)
is er in Nederland niet een goedkopere oplossing met goed werkende ram geheugen voor dit model mac?

[ Voor 94% gewijzigd door rbrouwers123 op 04-05-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rbrouwers123 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:22:
Ik sta op het punt om 4 Ram latjes te kopen van ieder 4GB (totaal 16GB dus)

voor de nieuwe i7 27" 2011 iMac

bij OWC kost het me 240$ incl. fedex
(http://eshop.macsales.com...20Computing/1333DDR3S16S/)
is er in Nederland niet een goedkopere oplossing met goed werkende ram geheugen voor dit model mac?
Ik zou alvorens je overgaat tot het aanschaffen van ''goedkoop" geheugen voor je nieuwe iMac even de volgende topics op het Apple forum lezen:

https://discussions.apple...true&q=imac+16GB+problems

Alleen het orginele door Apple gebruikte Samsung geheugen werkt naar behoren.
ALLE andere merken geheugen geeft bij de iMac mid 2010 modellen sudden shutdowns.

Ik ken ze zelf ook en heb er nu 14GB inzitten, waarna dit probleem is opgelost.
Misschien dat het 'sudden shutdown' probleem met de nieuwe versie is opgelost, maar u zijt alvast gewaarschuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:49:
[...]
...
Alleen het orginele door Apple gebruikte Samsung geheugen werkt naar behoren.
ALLE andere merken geheugen geeft bij de iMac mid 2010 modellen sudden shutdowns.
...
4 van deze setjes zouden dus feilloos moeten werken op de nieuwe iMac 27" i7??

http://eshop.macsales.com...20Computing/1333SAM3S4GB/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 van deze setjes zouden dus feilloos moeten werken op de nieuwe iMac 27" i7??

http://eshop.macsales.com...20Computing/1333SAM3S4GB/
Die verwachting heb ik wel.
Dit is het enige geheugen dat voor de iMac Mid 2010 geschikt is als je naar 16GB gaat.
De kans is daarmee groot dat het dan ook voor de nieuwe modellen geschikt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
funkyduck schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:15:
Het zou inderdaad mooi zijn als de nieuwste generatie Imac nu ook in het lijstje komt te staan!
Ik heb de tweede versie van de 21,5 inch besteld en wil daar 16GB en indien mogelijk 32GB in prikken.
Wat is er mogelijk en eventueel nog anders aan te raden?

( http://store.apple.com/nl/configure/MC812N/A?mco=MjIwNTQ3Nzc )
Iemand reageerde naar ik meen hier op met de opmerking wat ik in godsnaam met 32GB moest.
Nu is deze opmerking kennelijk weg gehaald, maar het heeft me wel aan het denken gezet.
Jammer dat er geen verdere uitleg of reacties nu mogelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shockwave7
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Iemand ervaring met de KHX1600C9S3K2/8GX in de nieuwe iMac 2011 27" i5 3.1ghz? prijs is hetzelfde voor 2x4 gb 1333mhz en wanneer er een EFI update komt kan je wel genieten van de 1600mhz.

of is er een goede reden om dit geheugen af te raden voor deze imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funkyduck schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:25:
[...]

Iemand reageerde naar ik meen hier op met de opmerking wat ik in godsnaam met 32GB moest.
Nu is deze opmerking kennelijk weg gehaald, maar het heeft me wel aan het denken gezet.
Jammer dat er geen verdere uitleg of reacties nu mogelijk zijn!
Je iMac kan niet meer dan 16GB aan, dus wat is het nut om er dan nog eens 16GB (32GB) in te prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shockwave7 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:53:
Iemand ervaring met de KHX1600C9S3K2/8GX in de nieuwe iMac 2011 27" i5 3.1ghz? prijs is hetzelfde voor 2x4 gb 1333mhz en wanneer er een EFI update komt kan je wel genieten van de 1600mhz.

of is er een goede reden om dit geheugen af te raden voor deze imac?
De kans dat er een update komt van je EFI die hem naar 1600Mhz brengt is erg klein.
Zou er in ieder geval niet teveel op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:05:
[...]

De kans dat er een update komt van je EFI die hem naar 1600Mhz brengt is erg klein.
Zou er in ieder geval niet teveel op rekenen.
Volgens gebruikers op diverse forums hoeft de firmware voor de MBP 2011 niet eens ge-update om het geheugen op 1600Mhz te laten draaien...:

http://forums.macrumors.c...read.php?t=1133642&page=4

Ik had KHX1600C9S3K2/8G geheugen besteld, was niet meer leverbaar, krijg morgen KHX1600C9S3P1K2/8G
geleverd... Zouden beide op 1600Mhz moeten draaien... Zodra ik het er in heb zitten zal ik mijn bevindingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
Vroeger draaide 133Mhz bankjes toch ook waar de max 100Mhz was? Dan klokte hij hem gewoon zelf terug naar 100. Zou dat in dit geval ook niet zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik ook.
Om dat te controleren zul je toch een 1333mhz naast een zetten die op 1600mhz draait.

Als hij ook daadwerkelijk op 1600mhz draait ben ik wel benieuwd naar de resultaten van die snelheidswinst.
Want werken zal het in dit geval best omdat Sandy Bridge op 1600mhz kan draaien.
Maar de vraag blijft is het echt 1600mhz of wordt hij automatisch teruggeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
Zojuist de Kingston Hyper X KHX1600C9S3P1K2/8G in mijn macbook pro 15 2011 geplaatst, en er wordt netjes 8 GB 1600 MHz DDR3 geheugen weer gegeven :P . Zal later wat tests doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Is er al iemand die budget Ram geheugen in zijn nieuwe iMac 27" 2011 heeft zitten (van een dergelijke webshop)

Bijvoorbeeld 4x4 GB of 4 x 2GB ?
of geldt er nu weer dat alleen 4x 4GB gaat werken i.c.m. Samsung modules?

[ Voor 33% gewijzigd door rbrouwers123 op 11-05-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:12:
[...]

Die verwachting heb ik wel.
Dit is het enige geheugen dat voor de iMac Mid 2010 geschikt is als je naar 16GB gaat.
De kans is daarmee groot dat het dan ook voor de nieuwe modellen geschikt zal zijn.
Heeft het nog consenquities als ik het houd op 12GB? Ik wil namelijk 2 rimmetjes kopen van 4GB en de 2x2GB laten zitten. Is dat verstandig?

Ik heb even zitten turen in de MarcSales.com winkel.. voor 99 euro inclusief verzenden koop je 8GB samsung geheugen

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 11-05-2011 21:14 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
HoonBoy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:51:
Zojuist de Kingston Hyper X KHX1600C9S3P1K2/8G in mijn macbook pro 15 2011 geplaatst, en er wordt netjes 8 GB 1600 MHz DDR3 geheugen weer gegeven :P . Zal later wat tests doen...
Ik ben erg benieuwd.
Zou je tests kunnen doen met het oude geheugen op 1333 en het zelfde GB's aan geheugen op 1600 ?

Dan is namelijk enkel de MHz verschillend en niet het aantal GB's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
funkyduck schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:58:
[...]

Ik ben erg benieuwd.
Zou je tests kunnen doen met het oude geheugen op 1333 en het zelfde GB's aan geheugen op 1600 ?

Dan is namelijk enkel de MHz verschillend en niet het aantal GB's :P
Dat gaat niet lukken, ik had er "maar" (2x2) 4GB 1333 MHz in zitten, en nu (2x4) 8GB 1600 MHz in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
HoonBoy schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:06:
[...]

Dat gaat niet lukken, ik had er "maar" (2x2) 4GB 1333 MHz in zitten, en nu (2x4) 8GB 1600 MHz in zitten...
Dus een test met 2x 2GB 1333 en een test met 1x 4GB 1600 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het nog consenquities als ik het houd op 12GB? Ik wil namelijk 2 rimmetjes kopen van 4GB en de 2x2GB laten zitten. Is dat verstandig?

Ik heb even zitten turen in de MarcSales.com winkel.. voor 99 euro inclusief verzenden koop je 8GB samsung geheugen
Dat gaat zeker zonder problemen lukken!
Ik heb er 14GB inzitten, 3x4 en 1x2. Officieel wordt dat niet aangeraden geloof ik, maar werkt hier prima.

Die ene 4 die ik over had, zit nu in de MacBook Pro bijgeprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:53:
[...]

Dat gaat zeker zonder problemen lukken!
Ik heb er 14GB inzitten, 3x4 en 1x2. Officieel wordt dat niet aangeraden geloof ik, maar werkt hier prima.

Die ene 4 die ik over had, zit nu in de MacBook Pro bijgeprikt.
Geheugen MyCom

werken prima, gekocht bij de MyCom

[ Voor 8% gewijzigd door rbrouwers123 op 13-05-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vrees een beetje die sudden shutdowns.. nog geen last van gehad? Deze zitten in je nieuwe iMac toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
RoyK schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:16:
[...]

Ik vrees een beetje die sudden shutdowns.. nog geen last van gehad? Deze zitten in je nieuwe iMac toch?
Ja tot nu toe nergens last van, heb de computer nu denk een uurtje of 4 gebruikt met dit Budget geheugen erin, nog geen problemen tot dusver?

En inderdaad zit in mijn nieuwe iMac 27" (2011) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
rbrouwers123 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:29:
[...]

Ja tot nu toe nergens last van, heb de computer nu denk een uurtje of 4 gebruikt met dit Budget geheugen erin, nog geen problemen tot dusver?

En inderdaad zit in mijn nieuwe iMac 27" (2011) :)
Hoeveel GB heb je er nu in? De 2x2GB (standaard) + 2x4GB van MyCom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Brm-G schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:06:
[...]

Hoeveel GB heb je er nu in? De 2x2GB (standaard) + 2x4GB van MyCom?
Ja er zit nu dus 12 in, de andere 2 reepjes heb ik toch maar in de MacBook Pro gestopt.

Tussen de 12GB en 4GB merk ik een duidelijk verschil met 3 beeldschermen open, bij 'normaal gebruik', geeft die aan dat ik ongeveer 7 a 8 GB in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
funkyduck schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:35:
[...]

Dus een test met 2x 2GB 1333 en een test met 1x 4GB 1600 ;)
Dan heb je geen dual channel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
morgen ga ik een macbook late 2007 halen, iemand een tip welk geheugen ik er het beste in kan doen? helaas kan mijn ddr 3 4gb kitje van mijn macbook pro 2009 er niet in.
Maar ik zag bij mycom al wat setjes van 56 euro om hem te upgraden.. leek mij een goedkope en leuke upgrade voor dit ding.

gaat dus om dit geheugen http://www.mycom.nl/Produ...M-DDR2-8004GB-KIT/1147782

[ Voor 21% gewijzigd door AjDuLion op 13-05-2011 21:13 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Okay, foutje mijner zijden denk ik.. Vanmiddag voor mijn nieuwe iMac de Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz gekocht terwijl er 1333Mhz in de 2011 iMac zit... Gaat dit een probleem opleveren? Zou morgen aankomen maar wellicht stuur ik ze terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zojuist even mijn iMac opengedraaid. Er zit 2x2GB Samsung PC3-10600S-09-10-F2 (M471B5673FH0-CH9) modules in. Nu was ik eens rond aan het kijken voor nog 2 van die modules om mijn geheugen een beetje op te krikken. Probleem is dat ik ze nauwelijks kan vinden.

Dit is wat ik gevonden heb:
Nieuwe à €21,50 per stuk op ebay (excl. verzenden)
Deze vond ik op marktplaats (geen prijs genoemd dus maar even gemaild)

Zou het een meerwaarde voor de iMac kunnen zijn als ik hetzelfde geheugen koop als wat er al in zit? Voor sommige mensen is het blijkbaar €200 waard in de Apple Shop.

Zag dit setje ook nog in V&A staan maar volgens mij is het net iets anders: V&A aangeboden: 2x 2GB Samsung DDR3-1333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Laatst online: 12-09 23:55
Wil mijn MacBook pro 2011 uitbreiden naar 8gb, maar weet niet zo goed wat ik het beste kan kopen. Iemand nog suggesties voor rond de ~100euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:47
Robin Chung schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:12:
Wil mijn MacBook pro 2011 uitbreiden naar 8gb, maar weet niet zo goed wat ik het beste kan kopen. Iemand nog suggesties voor rond de ~100euro?
Net als Brm-G in de post boven jouw, vroeg ik me af waarom weinig mensen Samsung geheugen kopen, terwijl Apple zelf dit vaak gebruikt.

Daarom heb ik deze: http://cgi.ebay.nl/2x-4GB...m53e661b98f#ht_3186wt_991 besteld. Werkt perfect, en heb de standaard 4GB uit de Macbook Pro in mijn iMac bijgeplaatst. Allebei 8GB nu dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingston geeft aan dat het volgende geheugen (Kingston KTA-MB1333/4G) werkt i.c.m. iMac 21,5"/27" 2011 Model: http://www.ec.kingston.co...m&ktcpartno=KTA-MB1333/4G (Via Compatability, Click Here)

Aangezien ik binnenkort overstap naar een iMac 27" en €200,00 een beetje erg duur vind voor een RAM upgrade wat onderzoek gedaan en dit schijnt te werken. Ik heb het echter nog niet zelf kunnen ondervinden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:30:
Kingston geeft aan dat het volgende geheugen (Kingston KTA-MB1333/4G) werkt i.c.m. iMac 21,5"/27" 2011 Model: http://www.ec.kingston.co...m&ktcpartno=KTA-MB1333/4G (Via Compatability, Click Here)

Aangezien ik binnenkort overstap naar een iMac 27" en €200,00 een beetje erg duur vind voor een RAM upgrade wat onderzoek gedaan en dit schijnt te werken. Ik heb het echter nog niet zelf kunnen ondervinden... :(
Deze modules heb ik ook bij een kennis erin gezet. Werkt prima. En je bent voor 90 EUR klaar. In plaats van de 200 bij Apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:49:
Zojuist even mijn iMac opengedraaid. Er zit 2x2GB Samsung PC3-10600S-09-10-F2 (M471B5673FH0-CH9) modules in. Nu was ik eens rond aan het kijken voor nog 2 van die modules om mijn geheugen een beetje op te krikken. Probleem is dat ik ze nauwelijks kan vinden.

Dit is wat ik gevonden heb:
Nieuwe à €21,50 per stuk op ebay (excl. verzenden)
Deze vond ik op marktplaats (geen prijs genoemd dus maar even gemaild)

Zou het een meerwaarde voor de iMac kunnen zijn als ik hetzelfde geheugen koop als wat er al in zit? Voor sommige mensen is het blijkbaar €200 waard in de Apple Shop.

Zag dit setje ook nog in V&A staan maar volgens mij is het net iets anders: V&A aangeboden: 2x 2GB Samsung DDR3-1333
Als je gewoon compatible geheugen van Kinston koopt dan zul je echt geen verschil merken. Als het geheugen dezelfde snelheid heeft dan maakt het geen verschil dan het dan een ander merk is. Dit is de 2GB variant: pricewatch: Kingston KTA-MB1333/2G

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:58
Ik wil mijn MBP 2011 ook maar voorzien van 8GB geheugen, ik merk in sommige scenarios dat 4GB echt de max is (page outs >0) en ik vind het wel fijn dat mijn MBP dan maxed out is.
Nu ben ik maar een student met een klein budget, dus ik wil voor een dubbeltje op de voorste rij zitten.
Nu heb ik de Kingston KVR1333D3S9/4G gevonden als goedkoopste module, echter wil ik wel zeker weten of ie werkt inc mijn MBP. Op de website van Kingston zie ik namelijk de KTA-MB1333/4G staan als zijnde compatible met mijn MBP.
Echter kan ik me voorstellen dat andere modules ook werken, alleen dat ze die niet getest hebben en dus niet zeker kunnen zeggen of het compatible is.

Iemand dus ervaring met die modules in zijn/haar Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 07:49
RnB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:23:
Ik wil mijn MBP 2011 ook maar voorzien van 8GB geheugen, ik merk in sommige scenarios dat 4GB echt de max is (page outs >0) en ik vind het wel fijn dat mijn MBP dan maxed out is.
Nu ben ik maar een student met een klein budget, dus ik wil voor een dubbeltje op de voorste rij zitten.
Nu heb ik de Kingston KVR1333D3S9/4G gevonden als goedkoopste module, echter wil ik wel zeker weten of ie werkt inc mijn MBP. Op de website van Kingston zie ik namelijk de KTA-MB1333/4G staan als zijnde compatible met mijn MBP.
Echter kan ik me voorstellen dat andere modules ook werken, alleen dat ze die niet getest hebben en dus niet zeker kunnen zeggen of het compatible is.

Heb zelf de KTA-MB1333/4G in mijn 2011 MBP zitten, werkt als een zonnetje. Echter denk ik dat de eerstgenoemde ook gaat werken, maar dat kan misschien iemand anders bevestigen. Het prijsverschil tussen die 2 is vrijwel nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
In mijn nieuwe iMac met 4 gig ram (1333MHz) heb ik 8 gig bij geprikt (1067Mhz). Nu zie ik dat de 1333MHz ram terug schakelt naar 1067MHz.. Zal dit in de toekomst problemen opleveren of ga ik hier niets van merken? De laatste twee dagen draait hij goed en zonder problemen. Vriendin blij, ik blij maar wel met een gevoel van "zal ik die 8 gig nog ruilen"...? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:26
SInds vandaag mijn Macbook Pro '11 13" 2.3 GHz binnen. Gelijk een SSD in gezet en naar 8GB uitgebreid. Tot nu toe draait mijn hele systeem probleemloos. Ik maak gebruik van 2x4GB Mushkin 1333MHz geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
elsandor schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:02:
[...]

Heb zelf de KTA-MB1333/4G in mijn 2011 MBP zitten, werkt als een zonnetje. Echter denk ik dat de eerstgenoemde ook gaat werken, maar dat kan misschien iemand anders bevestigen. Het prijsverschil tussen die 2 is vrijwel nihil.
Ik kon niet wachten, dus zodra ik ze binnen heb, geef ik aan of ze werken of niet. AHT is wel een goede om te checken nietwaar?
Alle prijzen lagen idd dicht bij elkaar, maar een tientje goedkoper, is toch weer een tientje wat ik ergens anders aan kan besteden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
Ik hoorde geruchten dat je in de nieuwe Imac geen SSD meer zelf kan plaatsen ivm andere aansluitingen. Heeft iemand dit al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

funkyduck schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 07:49:
Ik hoorde geruchten dat je in de nieuwe Imac geen SSD meer zelf kan plaatsen ivm andere aansluitingen. Heeft iemand dit al bekeken?
http://lmgtfy.com/?q=how+to+install+SSD+in+2011+iMac

;)

[ Voor 46% gewijzigd door RoyK op 17-05-2011 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het verhaal nu?

Kopen jullie Samsung, of zijn de sudden shutdowns gewoon een hoax?
(op de mid '11 iMacs)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
RnB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:23:

Ik heb ze gisteren ingebouwd, een korte én een lange AHT gedaan, bij beide geen fouten gevonden. Toen een herinstallatie van Snow Leopard gedaan en ben tot nu toe geen problemen tegengekomen.
Ik kan dus met enig zekerheid zeggen dat ook deze modules in de MBP 2011 werken. Zo heb ik voor €71,50 8GB in mijn systeem gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RnB schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 07:41:
[...]

Ik heb ze gisteren ingebouwd, een korte én een lange AHT gedaan, bij beide geen fouten gevonden. Toen een herinstallatie van Snow Leopard gedaan en ben tot nu toe geen problemen tegengekomen.
Ik kan dus met enig zekerheid zeggen dat ook deze modules in de MBP 2011 werken. Zo heb ik voor €71,50 8GB in mijn systeem gekregen. :)
Dat hoeft problemen niet uit te sluiten. Ik had in 2008 een MacBook waarin ik zelf goedkoop geheugen had geplaatst en die viel ook af en toe random uit (3-4 keer in de week, bij intensief gebruik). Toch slaagden AHT, memory tools in single user mode en diverse andere test zonder problemen.
Het was pas verholpen toen ik het geheugen bij A-Mac had laten vervangen door duur Samsung-geheugen.
In m'n huidige MacBook Pro heb ik dus direct maar wat meer uitgegeven voor geheugen dat Apple zelf ook plaatst, in dit geval Hynix.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Gebruikt Apple ook wel eens standaard de Kingston latjes in hun machines (KTA-MB1333/4G), heb het idee dat het meestal of samsung of hynix geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Canaria schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:05:
[...]

Dat hoeft problemen niet uit te sluiten. Ik had in 2008 een MacBook waarin ik zelf goedkoop geheugen had geplaatst en die viel ook af en toe random uit (3-4 keer in de week, bij intensief gebruik). Toch slaagden AHT, memory tools in single user mode en diverse andere test zonder problemen.
Het was pas verholpen toen ik het geheugen bij A-Mac had laten vervangen door duur Samsung-geheugen.
In m'n huidige MacBook Pro heb ik dus direct maar wat meer uitgegeven voor geheugen dat Apple zelf ook plaatst, in dit geval Hynix.
Daar ben ik me van bewust, daarom had ik ''met enig zekerheid'' erbij gezet en niet ''met zekerheid''. Echter ben ik al flink bezig geweest met mijn systeem (multitasken, memory volgooien, etc) en alles loopt nog als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik heb geheugen nodig voor me MBP Core i5 eind 2010 , zit nu 4 in is me iets te weinig.
Welke modules zijn aan te raden ?
En heb je die typische t6 torx schroevedraaier voor deze nodig?

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:00:
Hoe zit het verhaal nu?

Kopen jullie Samsung, of zijn de sudden shutdowns gewoon een hoax?
(op de mid '11 iMacs)
Dat vraag ik me ook af. Ik lees alleen over 2010 modellen die last hebben van sudden shutdown met 16 GB geheugen.

Ik zie nergens bewijs dat de iMac 2011 ook wordt geplaagd door het zelfde probleem met 16 GB.

[ Voor 12% gewijzigd door Q op 22-05-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdDeNtEr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 23:56
Ik heb een mbp 2011 en heb er onlangs dit geheugen in gedaan: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
Bevalt goed geen problemen mee gehad goed merk goedkoop.
Volgens mij kan het ook in de imac 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdDeNtEr schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:08:
Ik heb een mbp 2011 en heb er onlangs dit geheugen in gedaan: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
Het kan er zeker en vast in (net zoals vele andere merken geheugen), maar het probleem is dat sommige modules problemen geven, als ze in 16GB config in een 2010 iMac worden gestoken. De vraag is nu of dit nog steeds persistent is in de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik ben nog steeds aan het zoeken geweest en nog steeds geen bewijs gevonden dat 16GB in 2011 modellen tot crashes kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Laatst online: 22:06
EdDeNtEr schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:08:
sinds vrijdag ook precies het zelfde geheugen, in de MBP ''11''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik heb een imac 11,1
ook wel 27" i7 late 2009 die ik nog niet ga vervangen voor een nieuwe.
alleen heb ik geen enkel idee welk geheugen erin moet.
wil er 16gb in hebben, maar geen sudden shutdowns ondervinden.
Ik heb dit topic doorgelezen, maar de hoeveelheid informatie laat mijn hoofd spinnen :x

Kunnen jullie mij uit de brand helpen

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchzilla schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:25:
Ik heb een imac 11,1
ook wel 27" i7 late 2009 die ik nog niet ga vervangen voor een nieuwe.
alleen heb ik geen enkel idee welk geheugen erin moet.
wil er 16gb in hebben, maar geen sudden shutdowns ondervinden.
Ik heb dit topic doorgelezen, maar de hoeveelheid informatie laat mijn hoofd spinnen :x

Kunnen jullie mij uit de brand helpen
Heb je de openingspost al eens doornomen? Daar staat toch wel precies in welk type geheugen je moet kopen. Googlen naar dit geheugen en sudden shutdowns zou toch al wat resultaten moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:30:
[...]

Het kan er zeker en vast in (net zoals vele andere merken geheugen), maar het probleem is dat sommige modules problemen geven, als ze in 16GB config in een 2010 iMac worden gestoken. De vraag is nu of dit nog steeds persistent is in de nieuwe modellen.
Ik heb een iMac 27", 2GB GPU, 3,4Qhz i7 Quad met 12GB Ram
(2x 2GB Apple Ram, en 2x 4GB ICIDU van MyCom in Breda)
€39 euro per 4GB Module.

Ik had er 4 aangeschaft (4x 4GB 16GB totaal dus) heb een paar daagjes 16GB in me iMac getest en werkte zonder enkele problemen. Maar 12GB Is voldoende dus die andere 8GB zit nu maar in mijn MBP.

Dus ik zou zeggen, koop gewoon het goedkoopste geheugen (Icidu van MyCom bijv.) !

http://www.mycom.nl/Produ...ODIMM-DDR3,13334GB/302068

[ Voor 5% gewijzigd door rbrouwers123 op 22-05-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rbrouwers123 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:12:
[...]

Ik heb een iMac 27", 2GB GPU, 3,4Qhz i7 Quad met 12GB Ram
(2x 2GB Apple Ram, en 2x 4GB ICIDU van MyCom in Breda)
€39 euro per 4GB Module.

Ik had er 4 aangeschaft (4x 4GB 16GB totaal dus) heb een paar daagjes 16GB in me iMac getest en werkte zonder enkele problemen. Maar 12GB Is voldoende dus die andere 8GB zit nu maar in mijn MBP.

Dus ik zou zeggen, koop gewoon het goedkoopste geheugen (Icidu van MyCom bijv.) !

http://www.mycom.nl/Produ...ODIMM-DDR3,13334GB/302068
Hiermee kan ik nu iets zie, bedankt!

Snel eens m'n bestelling plaatsen bij OWC, voor het 16GB kitje.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste