Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Anoniem: 549865 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:33:
http://www.everymac.com/s...pro/index-macbookpro.html

hier kan je zien wat voor type mac je hebt en wat voor geheugen je erin kunt zetten. Staat ook bij wat de max is van je mac.
Dank je voor de link maar ik heb een iMac en geen MacBook Pro ;) (heb de iMac daar nog wel gevonden).

Daarnaast geeft het nog geen oplossing voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje al 16GB Corsair mac RAM in mijn MacBook Pro mid 2012 zitten. Dit werkte allemaal super en was er echt tevreden mee. Alleen is bij de Mavericks update, de manier waarop het OS met het geheugen omgaat, op de schop gegooid. Dit heeft in mijn geval het gevolg dat ik mijn laptop niet meer fatsoenlijk uit een hibernate kan halen. De machine start dan wel op, maar een seconde of twee nadat het scherm aangegaan is, krijg ik een kernel panic. Nu heb ik een hele clean install gedaan van OS X dus het kan eigenlijk geen software fout meer zijn.

Na lang zoeken en support bij de apple community te vragen, blijkt dat Corsair een slechte reputatie heeft als het gaat om mac RAM. Men raadde mij aan om een refund te vragen, en Crucial geheugen sticks aan te schaffen.

Ik dacht dat het wellicht wel goed was om dit te delen. Als ik dan toch bezig ben, heeft er iemand ervaring met het lezen van kernel panics? Het enige wat ik eruit haal is, dat er een page fault plaats vindt.
(Clicky voor panic log)

Heeft iemand vergelijkbare problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:28

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Heb hier ook een MBP '12 met geheugen maar dat werkt als een trein. Je logfile heb ik niet bekeken, wel raad ik je aan om een PRAM- en SMC-reset uit te voeren. Dat wil de meest gekke problemen verhelpen.

Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. Na een hibernate kreeg ik af en toe een kernel panic. Herinstallatie + reset heeft geholpen hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb een tijd geleden al de PRAM gereset. En aangezien ik nu op mijn stage zit, is het wellicht wat onhandig om dit nu nogmaals te doen (vanwege gerelateerde opstart geluiden). Ik kan dit wel nog voor de SMC doen.

Maar bedankt voor je suggestie. Ik zal het eens proberen. :)

[EDIT]:
Ik heb (voor zo ver ik kan zien) de SMC gereset. Hierna heb ik de Deep Sleep app gebruikt om hem direct te hibernaten. Dat ging goed, de machine ging lekker slapen. Op het moment dat de machine geheel gehibernate was, heb ik hem weer aangezet. Initieel leek het probleem verholpen. Het reageerde gedurende een halve minuut zoals het hoort. Alleen daarna kreeg ik weer een kernel panic. En ook deze keer geeft het log bestand aan dat het om een page fault ging.
Ik heb ook nog contact met de verkoper gehad. Deze bood mij aan om het geheugen te testen. Hierna kan ik eventueel een G.skill vervanging aangeboden krijgen. Als dat niet werkt dan ben ik radeloos.

[ Voor 54% gewijzigd door irundaia op 18-12-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421259

Hey,

Heeft iemand trouwens ook ervaring met DDR3L geheugen in een Mac Pro 15 mid 2012?

volgens de gegevens moet er gewoon DDR3 in, maar de ivy bridge processor moet ook de DDR3L aankunnen. Het zou natuurlijk enorm schelen met je stroomverbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:54

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik heb onderstaande info gekregen van een kennis, die wil graag naar 8gig ivm foto bewerken:

Modelnaam: MacBook Pro

Modelaanduiding: MacBookPro5,2

Processornaam: Intel Core 2 Duo

Processorsnelheid: 2,8 GHz

Aantal processors: 1

Totale aantal cores: 2

L2-cache: 6 MB

Geheugen: 4 GB

Bussnelheid: 1,07 GHz

Nou mag het niet teveel kosten en wilde ik een setje uit V&A pakken. Kan ik ook sneller geheugen nemen of slikt deze mac dat niet?

Ik wilde eigenlijk dit lijstje zo voordelig mogelijk proberen te krijgen voor deze Mac;

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Travelstar 5K1500, 1.5TB€ 91,95€ 91,95
1Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz€ 72,85€ 72,85
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,04€ 140,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 304,84

[ Voor 63% gewijzigd door Flappiewappie op 30-01-2014 13:47 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik ben een beetje in dubio.

Ik heb op dit moment een macbook pro 13 inch i5 met 4gb 1600 mhz geheugen.

Nou weet ik in iedergeval dat ik wil uitbreiden. Ik kan kiezen voor 60 euro voor 8gb of 120 voor 16gb.

Ik doe niet veel aan fotobewerking ( misschien in de toekomst) maar merk nu al dat ik soms geheugen te kort kom.

Wat zal ik doen ? Ik weet het niet meer.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Ik zit ook te kijken om mijn late-2012 iMac een boost te geven, en kwam op deze uit:

pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G3N169ES4CEU

De bovenste webshop geeft aan dat het een 4GB stip betreft, de tweede geeft wel gewoon 8GB aan. Deze kan dus zonder problemen in mijn iMac? 1600mHz, CAS-9 en 204-pins? Indien er betere/andere opties zijn hoor ik dat graag. Vind het moeilijk om te selecteren aangezien de pricewatch puur cijfertjes weergeeft en er weinig reviews te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:10

Coffee

Coffee

Smitovic schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:51:
Ik zit ook te kijken om mijn late-2012 iMac een boost te geven, en kwam op deze uit:

pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G3N169ES4CEU

De bovenste webshop geeft aan dat het een 4GB stip betreft, de tweede geeft wel gewoon 8GB aan. Deze kan dus zonder problemen in mijn iMac? 1600mHz, CAS-9 en 204-pins? Indien er betere/andere opties zijn hoor ik dat graag. Vind het moeilijk om te selecteren aangezien de pricewatch puur cijfertjes weergeeft en er weinig reviews te vinden zijn.
Als je mac origineel 1600 mHz aankan zal hij die ram ook aankunnen. Het enige waar je naar hoeft te kijken is of je wel de goede ddr generatie te pakken hebt, en of je niet per ongeluk SODIMM (Laptop) ram koopt.

Zoals waarschijnlijk eerder gezegd; Het maakt niet uit of je nu normale ram koopt of "speciale" mac ram. Beide zullen passen en beide zullen even snel verwerken (als je de zelfde Hz en grote koopt).

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 13:53

Grin

Ride si sapis.

Coffee schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:52:
[...]

Als je mac origineel 1600 mHz aankan zal hij die ram ook aankunnen. Het enige waar je naar hoeft te kijken is of je wel de goede ddr generatie te pakken hebt, en of je niet per ongeluk SODIMM (Laptop) ram koopt.

Zoals waarschijnlijk eerder gezegd; Het maakt niet uit of je nu normale ram koopt of "speciale" mac ram. Beide zullen passen en beide zullen even snel verwerken (als je de zelfde Hz en grote koopt).
Klopt.
Maar let wel goed op!
Mijn late 2013 iMac gaat bijvoorbeeld over z'n nek wanneer ik 4*1.5 Volt's bankjes plaats. Bij 4 bankjes MOET het 1.35 Volt geheugen zijn. Daarom pak ik altijd de Kingston site d'r bij en zoek ik daar mijn Mac op. En ja, ik koop altijd KTA geheugen. Al jaren Mac's en nog nooit wat anders willen hebben dan KTA, soms is KTA geheugen een van de goedkopere bankjes, soms ben je 2-3 tientjes meer kwijt. Who cares, ik heb al 10+ jaren nooit gedonder met geheugen. De vorige zin is natuurlijk geen argument, er zijn vast ook 10-tallen Tweakers die altijd de goedkoopste reepjes kiezen en ook nog nooit problemen hebben gehad. Valt ook wat voor te zeggen.
Maar wanneer ik mijn Mac verkoop en er zit een bon bij van KTA mem dan is dat vaak een mooie extra. Voor mij dus een no-brainer; een Mac heeft KTA geheugen, punt. :Y

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Heren(?) bedankt, hier kan ik wel wat mee. Ga morgen weer even verder jagen:)

EDIT: Die KTA tip kwam goed van pas, op de Kingston site mijn model opgezocht en een reepje besteld. Uiteindelijk toch gekozen voor een upgrade van 4GB, (deze: pricewatch: Kingston KTA-MB1600/4G) en net geïnstalleerd. Werkt prima en het blijkt dat 4GB dus voldoende was:)

[ Voor 69% gewijzigd door Smitovic op 18-02-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:54
Ik heb deze versie MacBook 2008
http://www.everymac.com/s...e-2008-unibody-specs.html

Heeft iemand ervaring welk geheugen het beste in kan? Wil er 2x4gb erin. Ik hoorde wel dat Max 4 is op Apple site maar hoorde ook 8gb via andere bronnen. Iemand die deze versie heeft en een ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00
Heb dezelfde macbook, alleen 4GB erin.

Maar er moet volgens mij makkelijk 2x4 in kunnen, het is immers een 64bit OS geworden ook, en kan me niet voorstellen de Macbook een limiet heeft kwa ram hardware matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Mooi shit :(

Via V&A een setje CMSA8GX3M2A1066C7 gekocht (2x4GB) voor in m'n MacBook Late 2008 (5,1). Om 8GB te kunnen draaien moet je EFI geupdate zijn naar nieuwste. Ik heb MB51.007D.B03 erop staan, wat de nieuwste is deze MacBook.

Maar toch doen de latjes het niet in de MacBook. Bij aanzetten eerst 3 piepjes, en dan 2. Dan weer 3, dan 2. Etc etc.

Even in een Acer laptopje geprikt en hoppa die start zonder problemen op en ziet de volle 8GB.

En op de latjes zit nog wel een sticker "MACMEMORY". Het vreemde is dat ik in dit topic een aantal mensen zag bij wie het wel gewoon werkte in een MB (niet Pro) late 2008.... Waarom bij mij dan niet :?

Edit: Heb ze te koop gezet: V&A aangeboden: 2x4GB DDR3 SODIMM 1066Mhz (Corsair CMSA8GX3M2A1066C7). Ga met m'n MacBook wel even naar de Dixons hier in de buurt, waar ze deze verkopen. Misschien dat ik het daar even kan proberen alvorens mee te nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-04 18:31
Een vriendin van mij heeft een witte Macbook met een Intel Core 2 Duo @ 2.4 Ghz (P8600).
Ikzelf heb een Macbook Pro (early 2011) die met 4GB (2 X 2GB) geleverd werd, waar ik zelf later 8GB (2 x 4GB) heb ingestoken.

Via Mactracker heb ik volgende gegevens gevonden:
Macbook (7.1): 204-pin PC3-8500 (1066MHz) DDR3 SO-DIMM
Macbook Pro (8.1): 204-pin PC-10600 (1333 MHz) DDR3 SO-DIMM

Ik neem dus aan dat deze witte Macbook compatibel is met het oude RAM van mijn Macbook Pro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Zou het gewoon proberen, als het werkt, dan werkt het. En anders gaat hij wel piepen/raar doen, en dan weet je dat het niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-04 18:31
Je laptop is niet in brand gevlogen!

1 april :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 16:38
Ik wil 8gb ram kopen voor mijn macbook pro 2010 (13 inch). Ik zat al heel de dag te lezen. Wat raden jullie aan? Corsair, Kingston, G.Skill, Crucial? Ik ben echt bang om een verkeerde keuze te maken. Alvast bedankt!

http://www.alternate.nl/h...56&bgid=8296&tk=7&lk=9326

Wat is beter 1 stick van 8gb of 2 van 4gb?

[ Voor 7% gewijzigd door Appo op 07-04-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 11:16

page404

Website says no

Appo schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:41:
Ik wil 8gb ram kopen voor mijn macbook pro 2010 (13 inch). Ik zat al heel de dag te lezen. Wat raden jullie aan? Corsair, Kingston, G.Skill, Crucial? Ik ben echt bang om een verkeerde keuze te maken. Alvast bedankt!

http://www.alternate.nl/h...56&bgid=8296&tk=7&lk=9326

Wat is beter 1 stick van 8gb of 2 van 4gb?
Als je Kingston KTA kiest zit je eigenlijk altijd wel goed. 2x8GB is nog beter ;) volgens mij kan je ze het beste paarsgewijs installeren, dus 2x4GB. Of je koopt ze 2ehands, heb je nog kans dat je origineel Apple geheugen op de kop kan tikken ook.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hynix of Samsung is volgens mij het beste, dat stopt Apple er zelf ook in de fabriek al in. Maar andere setjes kunnen ook prima werken, gewoon reviews lezen (hier op Tweakers bijv, in de pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hoi allen,

ik heb thuis een Macbook white 6.1 (late 2009) waarvan ik het geheugen naar 8gb wil uitbreiden.
DDR3 (SODIMM) PC3-8500, 1066Mhz.

Google heeft wel wat resultaten, maar dat zijn al verouderde topics met geheugen dat niet meer verkrijgbaar is. (Kingston bijv.)
Op tweakers de zoekfunctie gebruikt, maar kreeg geen duidelijk antwoord.

Is hier iemand die nog niet zo lang geleden een van de volgende reepjes in zijn Macbook 6.1 White heeft gestoken?
Lees elders op internet dat ze ''zouden'' moeten werken, echter wil ik feiten zien dat ze ook daadwerkelijk werken.

Corsair
Crucial
Alvast bedankt! :)

groetjes,

[ Voor 4% gewijzigd door WalnootX op 10-04-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 16:38
Ik heb deze gehaald en werkt perfect: http://www.alternate.nl/C...oduct/877648?tk=7&lk=9326

Macbook pro 2010, 13 inch, iedereen bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:10
Beste medetweakers,
Ik loop tegen een klein probleem aan waar ik zelf niet aan uit kom.
Heb afgelopen week een macbook white mid 2010 gekocht voor mijn vriendin, hier een ssd in gestopt en de volgende stap zou zijn het geheugen upgraden van 2gb naar 4gb.
Nu begint de ellende, zodra ik 2x 2gb er in stopt blijft de laptop piepen bij opstarten en werk dus niet.
Zodra ik 1 oude 1gb er in stop en 1 nieuwe 2gb werkt het wel.. Nou zijn de 2 oude 1gbs pc3-8500s en de 2 nieuwe 2gb pc3-10600s, het lijkt er dus op dat er 1 8500s in moet blijven zitten om het werkend te krijgen.
Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ander geheugen halen (PC3-8500, 1066Mhz)
2GB (two 1GB SO-DIMMs) of 1066MHz DDR3 SDRAM; two SO-DIMM slots support up to 4GB
http://support.apple.com/kb/sp584

Kijk hier eens: http://tweakers.net/categ...sZWRpYKsWC9Fkgi5pbAAVrawE (gefilterd op 1066Mhz geheugen)

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:10
ThinkPadd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:35:
Ander geheugen halen (PC3-8500, 1066Mhz)
[...]
Lift de 2gb met 10600 dan mee op de 1gb 8500? Had dan verwacht dat 1tje het dan ook niet zou doen..
Heb nu 1gb 8500s en 1 2gb 10600s in zitten, ga ik echt verschil merken als ik er 2x 2gb 8500s van ga maken?

[ Voor 52% gewijzigd door thijskl op 17-04-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Geheugen is (als de chipset het ondersteunt) backwards compatible, als je het combineert met een trager stripje dan zal het werken op de snelheid van het traagste latje.

Als je 2x2GB in 8500 hebt draaien dan zou het op papier sneller moeten zijn dan 2 gemixte latjes(omdat het in dual-channel draait). Maar als je die 10600 stripjes niet meer kan terugbrengen dan zou ik daar gewoon eentje van pakken, en combineren met een 1GB 8500. Je moet voor jezelf beslissen of je aan 3GB ipv 4GB genoeg hebt. En even goed testen of het stabiel is, aangezien je 2GB stripje eigenlijk voor een andere snelheid bedoeld is.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 15:05
Kan iemand mij 4 gb reepjes geheugen geven waarvan hij/zij ZEKER weet dat ze werken in een Late 2009 iMac (27")? Ik wil voorkomen dat ik de verkeerde bestel namelijk :). M'n iMac bevat nu 2x2 gb en ik wil de twee lege bankjes dus vullen met 2x4 gb, zodat ik in totaal 12 gb heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukiee09
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb nu een Macbook Pro early 2011 13" met een i5. Hij wordt steeds langzamer en ik zit er nu over na te denken om mijn RAM te upgraden naar 8GB ram, en een SSD te kopen. Alleen wat is nou een goede RAM module voor mijn laptop? Heb graag 2x 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

hey hey,

nu heb ik misschien een domme vraag ik heb de late 2013 27inch imac met 8gb geheugen nu wil ik deze gaan uitbreiden en heb ingekeken en er zit 2 x 4gb 1699 MHz DDR3 geheugen in. kan ik hier gewoon 2 van 4gb bij plaatsen? en dan totaal 16gb? of moet ik ze dan alle 4 vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 13:53

Grin

Ride si sapis.

Coldbullet schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:32:
[...]
kan ik hier gewoon 2 van 4gb bij plaatsen? en dan totaal 16gb? of moet ik ze dan alle 4 vervangen?
Ja. Ja. Nee.
Voor nadere informatie lees dit topic even door, je vraag is *tig keer eerder voorbij gekomen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste