You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
FrameWork. schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:11:
SInds vandaag mijn Macbook Pro '11 13" 2.3 GHz binnen. Gelijk een SSD in gezet en naar 8GB uitgebreid. Tot nu toe draait mijn hele systeem probleemloos. Ik maak gebruik van 2x4GB Mushkin 1333MHz geheugen.
Ja die had ik gezien maar die is 39euro per reepje dus 78euro in totaal. Dat is dus duurder.RnB schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:00:
Ik heb 8GB voor €71,50 inc verzending van Kingston, zoek maar op de vorige pagina's.
Hier de link: pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G
Verrek, ze zijn nu 66,- voor 2 modules..
Ik heb net even via de livechat informatie gevraagd hierover, maar er is helaas niets aan te doen. Dus mensen, grijp je kans, nog geen 66 euro voor 8GB is natuurlijk geen drol..
[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 23-05-2011 16:38 ]
Ik hoorde geruchten dat je in de nieuwe Imac geen SSD meer zelf kan plaatsen ivm andere aansluitingen. Heeft iemand dit al bekeken?
Google indexeert fora. maar als fora weer gaat terug verwijzen naar Google is het circeltje weer rond.
IK weet hoe Google werkt, maar ik vraag dit niet voor niets aan de betrouwbaardere Tweaker met ervaring die Nederlands spreekt
En, moet je voor de gein eens het eerste resultaat van Google aanklikken
[ Voor 24% gewijzigd door funkyduck op 24-05-2011 07:54 ]
Verwijderd
Er gaan geruchten de ronde dat je zelf geen SSD kunt steken, omdat dit problemen zou geven met de warmtesensor (contact gaat via 7pins ipv 4pins). Daardoor zouden de fans namelijk op hol slaan, en constant op volle toeren draaien.funkyduck schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 07:51:
funkyduck schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 07:49:
Ik hoorde geruchten dat je in de nieuwe Imac geen SSD meer zelf kan plaatsen ivm andere aansluitingen. Heeft iemand dit al bekeken?
[...]
Echter kan dit alles ook gewoon een hoax zijn, aangezien onze mede tweaker Exirion er wel in geslaagd is er zelf een SSD in te zetten, zonder problemen tot dusver:
Exirion in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9"
Heb voor de bestelling wel gebeld met Alternate, die gaven meteen aan om Mushkin te kopen. Echt goede onderbouwing was er niet, kreeg alleen te horen: minste fouten en wij hebben er de beste ervaringen mee.
Als ik in mijn Imac, die komt, 2 reepjes KTA-MB1333/4G erin stop (8GB), zou ik dan ook de standaard 2x2GB van apple kunnen laten zitten zodat ik 12 GB heb? of moet ik deze eruit halen?
Ik weet wel dat Apple 4 sloten heeft voor RAM geheugen.
“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett
Punt is alleen dat dat een non-argument is. De snelheidswinst die je haalt met een dual-channel setup is minimaal tot niet. Dit was jaren geleden zo, en nogsteeds zoNismod schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:10:
Kun je laten zitten, maar dan heb je geen dual channel meer. Oftewel je hebt meer geheugen, maar langzamer.
Dus ik zou het gewoon kunnen laten zitten?baquelappe schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:13:
[...]
Punt is alleen dat dat een non-argument is. De snelheidswinst die je haalt met een dual-channel setup is minimaal tot niet. Dit was jaren geleden zo, en nogsteeds zo
Mooizo:D
Eerst mijn macbook pro verkopen, dan Imac kopen en gaan werken met lekker 12GB RAM
pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/8G
pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G
Is hier veel verschil tussen, of valt dit te verwaarlozen.
Het is overigens voor een 2010 13'' MBP.
Gaude et aude
2x4GB en 2x2GB is nog steeds dual channel, en zoals al gezegd werd is het snelheidsverschil tussen single en dual channel minimaal.Nismod schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:10:
Kun je laten zitten, maar dan heb je geen dual channel meer. Oftewel je hebt meer geheugen, maar langzamer.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ik meende dat er een minimaal verschil was bij Athlon, maar niet bij Intel. Nu je het zegt, hij heeft idd gewoon dual channel met 2x4 en 2x2.bibi2205 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:44:
[...]
2x4GB en 2x2GB is nog steeds dual channel, en zoals al gezegd werd is het snelheidsverschil tussen single en dual channel minimaal.
Ben nog zeeeeer benieuwd naar je beloofde testsHoonBoy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:51:
Zojuist de Kingston Hyper X KHX1600C9S3P1K2/8G in mijn macbook pro 15 2011 geplaatst, en er wordt netjes 8 GB 1600 MHz DDR3 geheugen weer gegeven. Zal later wat tests doen...
funkyduck schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:01:
[...]
Ben nog zeeeeer benieuwd naar je beloofde tests
Ben ook wel benieuwd naar hoe het werkt etc, besloten deze week nieuw ram te halen voor mijn MBP 13"2010 model. Aangezien ik ene vrije dag heb, ik weet datje het ook kan bestellen online etc. Maar vind het wel leuk om er ook gelijk even mee te kunnen spelen etc. Zat nog te denken over de kingston, icidu en Mushkin..op papier is het allemaal wel hetzelfde en kwa ervaringen op fora werken ze alle drie oke.
Hier nog een laatste tip?
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
De adata variant zou ook gewoon moeten werken
http://www.paradigit.nl/P...3S1333C4G9_R/default.aspx
Verhaaltje van adata:
http://www.adata-group.co...ages=3&news_id=231&lan=en
Dit gaat dan om een 2011 model imac.
[ Voor 37% gewijzigd door Deef_K op 31-05-2011 19:12 ]
Er zijn een aantal merken die het zelf hebben getest, en er dus opzetten 'Apple compatible' ed.
Mijn Muskin/Apple geheugen is vandaag binnengekomen, en het werkt helemaal top! Dat is dus een aanrader van mijn kant
Ik wil vandaag ook extra geheugen bestellen en twijfel ook tussen deze twee modules.thefabiman88 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:20:
Ik twijfel tussen deze modules:
pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/8G
Is hier veel verschil tussen, of valt dit te verwaarlozen.
Het is overigens voor een 2010 13'' MBP.
Iemand hier al ervaring met de KVR1333?
die wat jij noemt is de ValueRam variant. Ik heb geen idee wat het verschil precies is maar ga gewoon voor de de gewone variant, die werkt namelijk sowieso en kost maar 8 euro per module meer... Die 8 euro doet het 'm ook niet op een mac van 1 a 2k.Superhuuper schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:09:
[...]
Ik wil vandaag ook extra geheugen bestellen en twijfel ook tussen deze twee modules.
Iemand hier al ervaring met de KVR1333?
Moet zeggen dat ik persoonlijk alsnog voor de duurdere variant zou gaan, value klinkt zo.... goedkoop
[ Voor 5% gewijzigd door Nismod op 01-06-2011 17:17 ]
Verwijderd
Ik woon in Frankrijk dus is het het makkelijkst als ik het daar ook bestel (ik was al geheugen van Mycom tegen gekomen maar dat is Nederland dus...) maar na wat zoeken op Franse forums kwam ik deze tegen:
- CRUCIAL MÉMOIRE PC 2 GO DDR3-1333 - PC3-10600 - CL9 (CT25664BA1339)
- CRUCIAL MÉMOIRE PC BALLISTIX SPORT 2 X 2 GO DDR3-1600 PC3-12800 CL10 (BL2KIT25664BA160A
- CRUCIAL MÉMOIRE PC BALLISTIX 2 X 2 GO DDR3-1333 - PC3-10600 - CL7
Nu is het verschil tussen deze 3 de naam (laatste 2 zijn Ballistix) en de snelheid (1333MHz voor 1 en 3, en 1600MHz voor nummer 2). Het prijsverschil is niet zo groot. Welke kan ik het beste kiezen?
Bram
Ik heb de mycom memory in een iMac (mid-2010) model zitten en dit werkt perfect kan ik je meldenNeefdave schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:07:
ik wil ook graag mijn geheugen upgraden maar jammer genoeg word er niet echt gepraat over welke aanschaf 100% goed werkt en waar deze gekocht zijn. De enige die ik nu ken zijn de icidu van mycom http://www.mycom.nl/Produ...ODIMM-DDR3,13334GB/302068 maar dat is 1 persoon geweest.
De adata variant zou ook gewoon moeten werken
http://www.paradigit.nl/P...3S1333C4G9_R/default.aspx
Verhaaltje van adata:
http://www.adata-group.co...ages=3&news_id=231&lan=en
Dit gaat dan om een 2011 model imac.
Kan tevens het geheugen uit mij MBP 2010 in mijn iMac 27'' 2011?
[ Voor 21% gewijzigd door Cum Grano Salis op 03-06-2011 15:41 ]
Gaude et aude
Niemand kan vertellen welke goed werkt, alleen Apple weet dat. Dus proberen of even naar boven scrollen en kijken wat ze zeggen.thefabiman88 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:32:
Deze Kingston: KVR1333D3S9/4G werkt gewoon goed in de MBP 2010 13'' toch? Bij Simmcity kon hij mij geen uitsluitsel geven.
Kan tevens het geheugen uit mij MBP 2010 in mijn iMac 27'' 2011?
Je geheugen uit de MBP kan in de iMac, maar de iMac gebruikt 1333mhz geheugen als ik me niet vergis, dus alles zal naar beneden geclockt worden.
Gaude et aude
Deze heb icidu heb ik mijn mbp 2011 gezet en perfect.Neefdave schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:07:
ik wil ook graag mijn geheugen upgraden maar jammer genoeg word er niet echt gepraat over welke aanschaf 100% goed werkt en waar deze gekocht zijn. De enige die ik nu ken zijn de icidu van mycom http://www.mycom.nl/Produ...ODIMM-DDR3,13334GB/302068 maar dat is 1 persoon geweest.
Met in ieder geval aperture is het verschil duidelijk merkbaar.
Belofte maakt schuld... Heb het helaas de afgelopen tijd te druk met andere dingen gehad om het uitgebreid te testen, buiten het alledaags gebruik... Dat gaat perfect, geen problemen ondervonden, en alles loopt soepel... Zowel als OSX als Windows 7 via bootcamp...Geeft wel overal netjes 1600 MHz aan.funkyduck schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:01:
[...]
Ben nog zeeeeer benieuwd naar je beloofde tests
Gaude et aude
Hier ook zojuist de zelfde modules (pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz) geinstalleerd in een Late 2008 13" MacBook Unibody. Werkt prima tot zo ver!Enzo Dizono schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:51:
Net mijn iMac9,1 geupdate van 4 naar 8 GB. Werkt echt weer een stuk fijner met Photoshop en Lightroom. Ik heb er nu Corsair SODIMM DDR3,1066-8GB KITin zitten.
Werkt deze ook goed in een iMac i3 van mid 2010 waar standaard 4 GB in zit?thefabiman88 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:17:
pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G deze werkt perfect in de iMac 2011 i5. <12 GB Ram>
Apple support zegt van wel.
ze hebben overigens net de support aangepast, want eergisteren keek ik en toen deed het mij overkomen dat er in mijn iMac 1066 mhz geheugen zat. Even kijken bij about this mac leert mij dat het toch 1333 mhz is. Dat is mooi, want deze is minder aan de prijs.
Verwijderd
Ik heb een week geleden een Macbook Pro met 4GB geheugen gekocht en begrijp dat er, als je er nieuwe reepjes in wilt stoppen, dat die wel compatible moeten zijn. In het "About my Mac" venster zie ik 4 GB 1333Mhz staan.(2x 2 GB zit er dus in volgens System Information)
Ergens op het internet las ik dat ik maximaal 16GB in deze Early 2011 Macbook Pro kan stoppen (Dus 2x 8 GB reepjes). Wie weet nou welke reepjes werken en waar ik ze kan kopen? Ik zie namelijk door de bomen het bos echt niet meer..
Verwijderd
Zoals DaMarcus reeds aangeeft, is het op dit moment niet aangewezen om 2x8GB te kopen vanwege de (enorm) hoge kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:54:
Dit zal ongeveer al een miljoen keer besproken zijn, en ja ik heb gezocht op het forum, maar ik wil er 100% zeker van zijn voordat ik me gloednieuwe Macbook Pro open maak en er in ga lopen kloten schroeven.
Ik heb een week geleden een Macbook Pro met 4GB geheugen gekocht en begrijp dat er, als je er nieuwe reepjes in wilt stoppen, dat die wel compatible moeten zijn. In het "About my Mac" venster zie ik 4 GB 1333Mhz staan.(2x 2 GB zit er dus in volgens System Information)
Ergens op het internet las ik dat ik maximaal 16GB in deze Early 2011 Macbook Pro kan stoppen (Dus 2x 8 GB reepjes). Wie weet nou welke reepjes werken en waar ik ze kan kopen? Ik zie namelijk door de bomen het bos echt niet meer..
Als je toch wilt upgraden naar 8GB (2x4), wat overigens zeker ook de moeite is bij intensief werk (renderen/Photoshop/..), dan kun je gemakkelijk (quasi) elk type DDR3 1333 Mhz erbij prikken wat je tegenkomt.
Apple gebruikt origineel het vaakst Samsung en Hynix, een van de welke kun je bijvoorbeeld bij deze verkoper op eBay (in Duitsland) terugvinden:
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=360364806354
(€76,90 inclusief DHL verzending)
Maar zoals ik reeds aangaf, en ook vele malen ter sprake is gekomen, kun je gerust andere types geheugen kopen, tis maar wat je zelf wilt
De corsair heeft cas 7 terwijl het originele cas 9 heeft. Geeft dit geen conflict?nnk schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:08:
[...]
Hier ook zojuist de zelfde modules (pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz) geinstalleerd in een Late 2008 13" MacBook Unibody. Werkt prima tot zo ver!
Met het doorlezen heb ik gekozen voor Kingston KTA-MB1333/4G. Bij upgrades heb ik vaker voor Kingston gekozen, ook voor mijn laptop.
Hopelijk komt vandaag de postbode het pakketje brengen en kijken of het dan werkt. Ik post mijn resultaat dan wel.
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
http://www.kingston.com/nlroot/Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:54:
Dit zal ongeveer al een miljoen keer besproken zijn, en ja ik heb gezocht op het forum, maar ik wil er 100% zeker van zijn voordat ik me gloednieuwe Macbook Pro open maak en er in ga lopen kloten schroeven.
http://www.corsair.com/learn_n_explore/
http://www.gskill.com/configurator.php
http://tweakers.net/pricewatch/
Even opgezocht met de linkjes op KingstonFritske schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:58:
Gisteren geheugen besteld voor mijn 2 dagen oude iMAC i5 3.1
Met het doorlezen heb ik gekozen voor Kingston KTA-MB1333/4G. Bij upgrades heb ik vaker voor Kingston gekozen, ook voor mijn laptop.
Hopelijk komt vandaag de postbode het pakketje brengen en kijken of het dan werkt. Ik post mijn resultaat dan wel.
Ik ga inderdaad voor dezelfde als in pricewatch. Is nu behoorlijk goedkoop.
Wat versta je onder vroeger?DaMarcus schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:17:
De prijzen dalen nog sneller dan de snelheid van een vrije val. Vroeger betaalde ik 80,- voor 8GB
Ik had vorig jaar in april een koopje met 2x 4GB voor 200 euro via ebay, de normale prijs lag toen nog rond de 200 euro per stuk.
Een jaar eerder heb ik 240 euro betaald voor 2x 2GB en in 2006 nog 225 euro voor 2x 1GB.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Canaria schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:11:
[...]
Wat versta je onder vroeger?
Ik had vorig jaar in april een koopje met 2x 4GB voor 200 euro via ebay, de normale prijs lag toen nog rond de 200 euro per stuk.
Een jaar eerder heb ik 240 euro betaald voor 2x 2GB en in 2006 nog 225 euro voor 2x 1GB.
RnB schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:33:
Hoe kom je daar bij? Ik zet toch in mijn post dat ik die voor €71,50 heb gekocht.
Hier de link: pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G
Verrek, ze zijn nu 66,- voor 2 modules..
Ik heb net even via de livechat informatie gevraagd hierover, maar er is helaas niets aan te doen. Dus mensen, grijp je kans, nog geen 66 euro voor 8GB is natuurlijk geen drol..
Binnen heel korte tijd van 71.50 naar 55.00 euro voor 2 x 4 GB (welke geschikt is voor imac 2010 en 2011 en waarschijnlijk ook macbook).FIFO schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:14:
[...]
Even opgezocht met de linkjes op Kingston
Ik ga inderdaad voor dezelfde als in pricewatch. Is nu behoorlijk goedkoop.
Wat is dat makkelijk om het geheugen erbij te plaatsen in de iMAC. ff 3 schroefjes los, plastic stripjes wegpakken en het geheugen op de juiste plaats erin klikken. Plastic weer terugplaatsen en schroefjes weer vastzetten.
Mac aan, 15 sec wachten en weer aan de slag met 12GB. Werkt perfect!
Dat was op de oude pc's wel wat anders, was je eerst eeuwen bezig de kabels en schroeven los te krijgen
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
16 gb geheugen voor mijn Imac 27" i7 late 2009.
als ik het binnen heb test ik het en zal ik mijn bevindingen posten in dit topic
Dit is 2x 2gb las ik op de apple store site. Heb ik dan nog plek over om het geheugen uit te breiden?
Zo ja, welk type geheugen adviseren jullie me?
Niet om vervelend te zijn, maar bekijk de handleiding 'ns en lees dit topic door. Dan weet je hoeveel plek je nog hebt voor geheugen en welk type je nodig hebtFerra schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:43:
Ik Heb net vandaag een macbook pro 15 inch besteld met 4gb.
Dit is 2x 2gb las ik op de apple store site. Heb ik dan nog plek over om het geheugen uit te breiden?
Zo ja, welk type geheugen adviseren jullie me?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Zo vandaag binnen gehad. Hart begon even wat sneller te kloppen toen een schroefje leek door te draaien, maar gelukkig met een ander schroevendraaiertje verder los kunnen maken. Monteren gaat prima, loopt als een tierelierjip_86 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:09:
Bam! Lang leve impuls aankopen. Mac staat hier net 2 weken en toch gelijk maar 2x pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G besteld. Kon het niet laten voor die prijs. Vroegah had je daar nog niet eens 2GB voor
Al vraag ik me wel af hoe je die reepjes er weer uit zou moeten krijgen.
Verwachten jullie ook dat dit gaat passen in de nieuwste Imac 21,5 inch?HoonBoy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:47:
[...]
Volgens gebruikers op diverse forums hoeft de firmware voor de MBP 2011 niet eens ge-update om het geheugen op 1600Mhz te laten draaien...:
http://forums.macrumors.c...read.php?t=1133642&page=4
Ik had KHX1600C9S3K2/8G geheugen besteld, was niet meer leverbaar, krijg morgen KHX1600C9S3P1K2/8G
geleverd... Zouden beide op 1600Mhz moeten draaien... Zodra ik het er in heb zitten zal ik mijn bevindingen plaatsen.
Ik heb hier nog verder niks over gelezen.
Dan bedoel ik eigenlijk of dit gaat passen in de hoogte, omdat het net lijkt alsof die hoger is.
(hier nog een linkje: https://www.afuture.nl/pr...KHX1600C9S3P1K2-8G__.html )
[ Voor 12% gewijzigd door jasper623 op 20-06-2011 13:23 ]
mac type wat ik heb is.
Model Name: iMac
Model Identifier: iMac11,1
Processor Name: Intel Core i7
Processor Speed: 2.8 GHz
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchzilla op 19-06-2011 13:41 ]
Echter wou ik de oude reepjes die in mijn macbook zaten (2x2 gb samsung 1333) in een mac mini mid 2010 gooien maar deze crahed nu constant bij flash filmpjes en heeft soms spontane vastlopers? Iemand enig idee waarom? Het oude geheugen is weer terug gezet en de mini werkt weer perfect!
Edit: extra info
[ Voor 12% gewijzigd door BasvanS op 19-06-2011 23:51 ]
Ik heb een witte MacBook uit 2008, 2,1GHz Intel Core 2 Duo.
Jep, dat gaat volgens apple gewoon passen: http://support.apple.com/kb/ht1651#link3gerwinbosscha schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:06:
Een eenvoudig vraagje; ik ben van plan om het geheugen van mijn MacBook te upgraden van 2GB naar 4GB. Nu heb ik natuurlijk gezocht naar welk geheugen het juiste was voor mijn laptop. Ik kwam uit op deze: KTA-MB667/2G. Zijn deze goed in mijn geval?
Ik heb een witte MacBook uit 2008, 2,1GHz Intel Core 2 Duo.
Dit in een imac 2011?
https://www.afuture.nl/pr...KHX1600C9S3P1K2-8G__.html
Of kan ik beter voor deze gaan:
pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
Alleen deze corsiar is C7 terwijl er in de imac 2011 c9 inzat (dacht ik).
Geeft dit een conflict tussen deze geheugenreepen?
[ Voor 64% gewijzigd door jasper623 op 21-06-2011 22:20 ]
Raden jullie het mij aan te upgraden naar 8gb of is 4gb dan voldoende?
Ik had niet genoeg aan 4GB, vooral als ik Aperture aan het gebruiken was. Maar goed, een upgrade naar 8GB is tegenwoordig ook niet zo heel erg duur meer.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Het Corsair is ook 1066 MHz en volgens http://support.apple.com/kb/HT4621 moet het 1333MHz zijn.jasper623 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:18:
Heeft iemand een idee wat ik beter kan nemen?
Dit in een imac 2011?
https://www.afuture.nl/pr...KHX1600C9S3P1K2-8G__.html
Of kan ik beter voor deze gaan:
Alleen deze corsiar is C7 terwijl er in de imac 2011 c9 inzat (dacht ik).
Geeft dit een conflict tussen deze geheugenreepen?
Ben zelf ook benieuwd, vorige week een 27" 2011 aangeschaft!
Klopt, maar de meeste sodimm geheugen kits worden op 1066 mhz geleverd.subrosa schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:06:
[...]
Het Corsair is ook 1066 MHz en volgens http://support.apple.com/kb/HT4621 moet het 1333MHz zijn.
Ben zelf ook benieuwd, vorige week een 27" 2011 aangeschaft!
Alleen omdat kingston op 1600 draait en corsiar op 1066 mhz.
Dan is alleen bij de Corsiar de latency 7 en bij Kingston 9
Wat is dan sneller en/of welk merk kan ik dan beter nemen?
"oude" Geheugen staat nu in V&A
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
( pricewatch: Apple MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010) )
Kan ik in deze macbook zonder problemen 8 GB in hangen, of geeft dit problemen ?
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
Of
wie kan mij uit de brand helpen, ik kan namelijk niet echt een verschil zien behalve de timings
In de pricewatch zie ik dit geheugen staan:
Ik zie dit geheugen ook genoemd in dit topic, maar ik wil het toch even zeker weten: werkt dit geheugen in mijn Macbook Pro?
Is er nog 'beter' geheugen te krijgen in deze prijsklasse?
Hier zie ik allemaal andere voorbij komen, zit er nog een wezenlijk verschil in de KTA en KVR series?
Er is gewoon een review over dat geheugen in een MBP 2010.Irrilian schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:44:
Ik wil graag mijn 15-inch mid 2010 Macbook Pro upgraden van 4gb naar 8gb werkgeheugen.
In de pricewatch zie ik dit geheugen staan:
Ik zie dit geheugen ook genoemd in dit topic, maar ik wil het toch even zeker weten: werkt dit geheugen in mijn Macbook Pro?
Is er nog 'beter' geheugen te krijgen in deze prijsklasse?
productreview: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz review door tomtommie
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
iMac 20 inch (mid 2009)
Processor: 2,66 Ghz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 2 Gb 1067 MHz DDR3
Ik hoor verschillende meningen over het uitbreiden van het geheugen. Op de aankoopverpakking staat uitbreidbaar tot 8 gb RAM. Bij verscheidene resellers hoor ik echter uitbreidbaar tot 4 gb RAM. Heeft iemand ervaringen met het uitbreiden van deze iMac tot 8 gb RAM?
Het gaat me voornamelijk om het converteren van dvd's naar mp4. Per dvd doet Handbrake er momenteel ongeveer 1,5u over.
http://forums.macrumors.c...read.php?t=1133642&page=4
Eventjes opgezocht en uitgekomen op:
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX
Denk dat ik me eraan ga wagen
Verwijderd
ik zet er denk ik als ik ga upgraden ook 1600 ram inFlorissant schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:32:
Supergaaf! Ik denk dat ik dat ook maar ga doen dan!
Ik heb het even uitgezocht voor jullie...
De modules uit deze thread gaan niet werken i.v.m. XMP van Intel, je moet dus de modules zonder X aan het eind van de artikel code hebben!
Bron: http://forums.macrumors.c...read.php?t=1133642&page=1
http://www.kingston.com/hyperx/pnp/default.asp
@t hieronder dat is correct die module eindigt op een X en heeft dus Extreme Memory Profile o.i.d. wat je bios uitleest om de frequentie + latency in te stellen een MAC heeft EFI die dat dan weer niet uitleest dus je moet een non-X module hebben die de 1600mhz snelheid native draait
[ Voor 101% gewijzigd door 3DDude op 31-07-2011 15:47 . Reden: typo ]
Be nice, You Assholes :)
Dan neem ik aan dat deze ook niet gaat werken? http://www.simmcity.nl/nl...3k28gx-0740617180695.html3DDude schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:05:
Laat maar weten als die 1600 MHz ram werkt, dan doeik me 1333 MHz vervangen
Ik heb het even uitgezocht voor jullie...
De modules uit deze thread gaan niet werken i.v.m. XMP van Intel, je moet dus de modules zonder X aan het eind van de artikel code hebben!
Bron: http://forums.macrumors.c...read.php?t=1133642&page=1
http://www.kingston.com/hyperx/pnp/default.asp
Wil in mijn Mac mini (base i5) naar 4gb.
Nu zit er in mijn MBP 13" al 4.
Als ik nu dit koop:
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
In mijn MBP doe en uit de MBP in de Mini? Dit moet gewoon werken lijkt mij?
Mini is de stock i5, die heeft maar 2gb.Froggle schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:53:
Als er in de Mini al 4GB zit, waarom zou je dan die 4GB van je MBP in de Mini zetten? Ik weet niet welk model MBP je hebt, dus ik weet niet of die gaat werken in je MBP. Als dat een 2011 is gaat het werken.
MBP is idd de 2011.
ik heb altijd begrepen dat als je page out hoog is dat je dan het beste geheugen kunt bijplaatsen ?
gisteren met Handbrake had ik een page in van 1,4 miljoen en een gelijke page out terwijl er een paar GB aan geheugen nog vrij was
momenteel is mijn page in 1,6 miljoen (6,24GB) en is mijn page out 50.000 (294MB) en heb ik 4.5GB inactief geheugen
ook word er aangegeven dat ik een Virtuele Geheugen van 326 GB heb wat me aan de ontzettend hoge kant lijkt ?
interessant is ook het volgende : "VM size" is the amount hard disk space being used as virtual memory (this number also includes the amount of installed RAM). wat ik wel knap vind als mijn fysieke ruimte maar 256GB is ?
heb ik het altijd verkeerd begrepen of is er iets anders aan de hand ?
Hoop dat de geheugen experts me te woord kunnen staan
[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 27-07-2011 11:33 ]
Ik heb een mac pro, 2.66 GHz, eerste generatie (2006).
deze machine gebruikt DDR2 667 MHz FB ECC
Nu kan ik goedkoop kopen: DDR2 800 MHz FB ECC
Het enige verschil is dus de snelheid. Heeft iemand hier ervaring mee of dit gaat werken? Ik kan me voorstellen dat als je sneller geheugen op een langszamere clock laat lopen de refresh in de problemen komt.
PMG FAQfanaticsurfer schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:05:
Het enige verschil is dus de snelheid. Heeft iemand hier ervaring mee of dit gaat werken? Ik kan me voorstellen dat als je sneller geheugen op een langszamere clock laat lopen de refresh in de problemen komt.
Het ligt aan de chipset, als hij niet harder gaat dan 667 mhz (dan zal hij dus je 800mhz mem gewoon terug clocken) had ik met mijn gewone laptop ook precies hetzelfde.fanaticsurfer schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:05:
Hoi,
Ik heb een mac pro, 2.66 GHz, eerste generatie (2006).
deze machine gebruikt DDR2 667 MHz FB ECC
Nu kan ik goedkoop kopen: DDR2 800 MHz FB ECC
Verder mocht iemand ook 1600mhz ram willen (omdat je macbook pro met de 2.2 of 2.3 ghz proc dat aan kan) dit is het goede geheugen en 2-3 dagen levertijd: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=407143
+ is de goedkoopste die ik kon vinden - daarna volgt salland met 10 dagen levertijd en 30 euro duurder ongeveer..
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
ik heb een 13inc macbook pro 4gb 500gb 2.7mhz cpu gekocht via de apple store(nieuw).
Nu heb ik een ramgeheugen besteld van 8gb in 2 modules (2x4gb), maar als ik dit plug krijg ik na 2minuten werk een foutmelding en mac os wilt dan dat ik mijn laptop afsluit. Nu heb ik die modules weer naar 4gb omgezet en werkt het wel goed.
Ik heb 2x so-dimm 4gb 1333mhz geprobeerd, maar dit faalde? Ligt het aan de module?
Als het niet fout gaat met je oorspronkelijke geheugen, dan is de kans groot dat het aan de nieuwe modules ligt, maar dat kan je zelf het beste beoordelen.
ik wil dit geheugen ook in mijn imac stoppen (24inch, early 2009)Neefdave schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:01:
Daarstraks het kingston geheugen geplaatst in imac 27inch 2011 pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G en werkt tot op heden prima. Heb nu 12gb geheugen.
er zit nu 1067mhz ddr3 in, volgens mij is dit ram iets sneller geclockt. normaal haalt hij het vanzelf omlaag. gaat dit gewoon werken? Het is nu zo uber goedkoop, vandaar..
kon er echt niks over vinden...dcl! schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:04:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Het voordeel daarvan is dan dat je geheugen dan weer bruikbaar blijft voor de huidige modellen, dus minder verouderd dan je imac; kan je het in de toekomst weer makkelijker overdoen voor hergebruik aan een ander (of jezelf indien van toepassing).
heb nu maar deze besteld:
http://www.informatique.nl/141504/kingston-valueram-kvr1066d3s7-4g-4gb.html
verzendkosten zijn 2,50
dus als het niet werkt stuur ik het gewoon weer terug, klein risico.
daarnaast kan ik het ook nog in mn macbook pro proberen en in de samsung van mn vrouw.