RoyK schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:01:
Sinds ik overben op El Captian vind ik mijn dagelijkse ergernissen wel flink gestegen. Ik heb steeds gezeur met iCloud die hij niet wil onthouden. Raampjes die dus om de haverklap op je scherm verschijnen met, wil je even inloggen op je iCloud. Is regelmatig de dock verdwenen van mijn cintiq scherm en staat hij op de iMac terwijl mn cintiq het hoofdscherm is. Dan moet ik mijn scherm uit en weer aan zetten zodat de Dock weer op zijn plek staat. Zijn de drivers van Wacom helaas niet goed werkende. mogelijk komt dit omdat Apple een paar beveiliging aanpassingen heeft gemaakt en drivers niet diep genoeg geinstalleerd kunnen worden. Hierdoor moet ik na iedere boot mijn Wacom drivers weer installeren en mn scherm kalibreren. After Effects klapt bij het minst geringste eruit. Dit is natuurlijk (lijkt me) een Adobe ding, maar toch, ****** irritant als je iets af probeert te krijgen. Steeds zit mn 12 gig geheugen tot op zijn max vol. Alsof alles steeds meer vraagt van je geheugen en loop ik achter tal van kleine dingetjes aan waaraan ik me begin te irriteren. Zoals het er nu uitziet moet ik nog wel heel even doorzitten met mn iMac dus ik hoop dat op kort termijn een aantal zaken weer op orde komen zodat de algemene beleving weer een beetje omhoog krikt.
Schijnt nogal een issue te zijn toch met Wacom en de niet niewste Cintiq's op El Capitan, zie ook:
http://forum.wacom.eu/viewtopic.php?t=26251
Misschien helpt deze post je
"- If your Cintiq is not recognized and not working correctly, restart the Mac with the Cintiq left on.
- Once the Cintiq is working correctly, don't turn it off without first putting the Mac to sleep.
- When your Cintiq is powered down, you can wake your Mac and use it normally.
- To turn your Cintiq back on, put the Mac to sleep first. You can wake the Mac once the Cintiq's power light changes from orange to blue.
In short, don't touch the Cintiq's power button unless the Mac is asleep. This isn't foolproof, but it works 9 out of 10 times on my setup (21.5-inch, Late 2013 iMac, El Capitan 10.11.1, Cintiq 21UX). Hopefully it gives Wacom a clue as to what the problem is."
En vwb je geheugen wat volloopt kan dat door library's die heel groot worden of soort van indexeren (Windows dingetje) komen?