[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Studiocitroen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:25:
Het scherm is bijna 4,5 jaar oud. Zal het daar aan liggen?
Kan absoluut :) Als ie veel gebruikt is zal ie zeker minder helder ogen naast een splinternieuw scherm.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
OK dat is jammer. Een nieuw los staand 5K scherm zou ook geen oplossing zijn.

Zijn er nog meer webdesigners of grafisch ontwerpers met een 5K iMac. Hoe gaan jullie daarmee om?Je kunt een website in Photoshop ontwerpen op 200% maar dat is niet echt handig, want dan zie je pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

Ja, lastig... we zitten voorlopig nog wel in deze overgang. Met "gewoon" en superhigh ress. Uit eindelijk worden de meeste plaatje sop 72 of 96 dpi opgeslagen voor web ivm file size. Want dat blijft ook nog steeds een issue.

Ik werk bijvoorbeeld op een wacom cintiq scherm. Is gewoon 2560x1440. Ik vind het fijn om nog wat pixels te kunnen zien als die er zijn.

Is het noodzakelijk om naar een Apple scherm te gaan dan? Ik ben toen naar een 2711 van Dell gegaan omdat daar hetzelfde paneel in zit als de iMacs uit 2011. (Sharp uit mijn hoofd)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:18:
Ik ben toen naar een 2711 van Dell gegaan omdat daar hetzelfde paneel in zit als de iMacs uit 2011. (Sharp uit mijn hoofd)
Alle iMacs, in ieder geval de 27" modellen vanaf 2009, hebben LG panels. Veel Dell modellen hebben dezelfde panels. In mijn Dell 34" scherm zit ook een LG panel. Voor zover ik weet is Eizo zo'n beetje de enige die Sharp panels in z'n monitoren gebruikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
RoyK schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:18:
Ja, lastig... we zitten voorlopig nog wel in deze overgang. Met "gewoon" en superhigh ress. Uit eindelijk worden de meeste plaatje sop 72 of 96 dpi opgeslagen voor web ivm file size. Want dat blijft ook nog steeds een issue.

Ik werk bijvoorbeeld op een wacom cintiq scherm. Is gewoon 2560x1440. Ik vind het fijn om nog wat pixels te kunnen zien als die er zijn.

Is het noodzakelijk om naar een Apple scherm te gaan dan? Ik ben toen naar een 2711 van Dell gegaan omdat daar hetzelfde paneel in zit als de iMacs uit 2011. (Sharp uit mijn hoofd)
Ja inderdaad is dat best een probleem. Eigenlijk zou Photoshop een soort van 'modus' moeten maken dat je op een 5K scherm toch op de normale 100% kan ontwerpen. Maar dat gaat denk vanwege de resolutie van het scherm niet lukken.

Het hoef niet perse een Apple scherm te zijn. Al hoe wel ik wel van het mooie minimalistische design houd. Dus daarom ben ik toch voor een mooi scherm a la Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ze zijn okey qua vormgeving. Ik vind het persoonlijk allemaal niet zo spannend, die losse schermen van Apple. Ze vragen er bijna het dubbele voor van wat hun concurreren vragen voor schermen die van binnen niet veel anders zijn. Dat blijft natuurlijk beetje een Apple dingetje.

Zo heb ik nooit begrepen dat de Losse schermen een tikkie lager zijn dan de iMacs. Staat zo stom naast elkaar.

Dilemma's StudioCitroen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
RoyK schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:28:
ze zijn okey qua vormgeving. Ik vind het persoonlijk allemaal niet zo spannend, die losse schermen van Apple. Ze vragen er bijna het dubbele voor van wat hun concurreren vragen voor schermen die van binnen niet veel anders zijn. Dat blijft natuurlijk beetje een Apple dingetje.

Zo heb ik nooit begrepen dat de Losse schermen een tikkie lager zijn dan de iMacs. Staat zo stom naast elkaar.

Dilemma's StudioCitroen. :)
Sja dat klopt. Maar naast een iMac staan ze wel mooi. Dat komt meer door de glasplaat en de rand denk ik.
Andere schermen zien er vaak plastic uit. Zo 'pc' achtig. Weet jij een goed alternatief?

De prijs.. sja.. dat is wel een beetje veel van het goede. De tunderbolt aansluiting en snelheid zijn dan weer prima. En de magsafe die er aan zit voor als je er een macbook aan hangt, ook handig. Wat mij betreft ziet zo'n scherm er het zelfde uit als een iMac. Dan match het beter. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb zelf een hele poos met de 2711 naast mijn iMac gezeten. Werkt op zich wel lekker want ik had daardoor een glossy en een mat scherm. En dat is echt gewoon anders qua kleur. Zelfs na kalibratie. Daarna ben ik naar de Cintiq 27qhd gegaan als hoofd scherm en stond de iMac er zeg maar naast als 2nd scherm. De Dell staat nu al een poosje naast me op de grond.

Begin van deze week ben ik over gegaan op een pc helaas. Wel een enorme performance boost die Apple me niet kan bieden. W10 mis wennen maar goed te doen. Ik denk dat ik de 2711 er nog even naast zet binnenkort als ik de iMac op een ander bureau kwijt kan. Want 1 27" scherm is best onhandig als je al jaren op 2 stuks werk.

Die schermen van Dell zijn in ieder geval echt tip toppie... wel zwart / grijs / kunststof. Maar wel erg goed. Ik begrijp goed dat het optische ook wat wil. Maar het blijft natuurlijk ook een stuk gereedschap.

Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 12:19
Ik heb momenteel een 13-inch MBP uit 2010 en sta in de starthouding om een nieuwe iMac te kopen. Ik ga waarschijnlijk voor de basis-variant 27-inch iMac met Retina 5K-display. Echter als Apple voor een computer van 2129 euro weer een oude HD-schijf erin propt ipv een SSD (we leven bijna in 2017) dan ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:40
Dat snap ik ook niet, de MacBooks zijn allemaal alleen nog maar met SSD te krijgen. Nu is in een laptop een SSD sowieso beter in verband met de niet beweegbare onderdelen, maar toch.
Je biedt gebruikers een zoveel betere ervaring met die paar tientjes die het voor Apple meer kost.

Maar ik schat toch in dat bij de volgende 2016/2017 modellen de instap een fusion drive zal hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

De huidige fusion drives zijn ook al erg karig (de instapper althans). Waar het vroeger een 128gb ssd + normale hdd was, is het nu nog maar een 32gb ssd...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Wellicht erg ver op de feiten vooruit lopend maar ik heb nu een iMac mid 2011 en deze wordt nu nog keurig voorzien van een nieuwe MacOS versie maar is het eerst volgende model na de 2009's die nu niet meer geupdate worden.

Zouden jullie alvast gaan kijken naar een opvolger om tzt te kunnen updaten naar een nieuwe MacOS :? Dingen zijn erg waardevast maar als ze niet meer kunnen worden geupdate zal dit dalen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

JB schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:14:
Wellicht erg ver op de feiten vooruit lopend maar ik heb nu een iMac mid 2011 en deze wordt nu nog keurig voorzien van een nieuwe MacOS versie maar is het eerst volgende model na de 2009's die nu niet meer geupdate worden.

Zouden jullie alvast gaan kijken naar een opvolger om tzt te kunnen updaten naar een nieuwe MacOS :? Dingen zijn erg waardevast maar als ze niet meer kunnen worden geupdate zal dit dalen?
Ik zou gewoon je iMac aanhouden, volgens mij is de belangrijkste reden om de 2009 niet meer te ondersteunen de 32bits "bios" tegenover de 64bits die nu gebruikt wordt, daarnaast: if it ain't broken, don't fix it ;). Heb je geen nieuwere nodig zou ik lekker het geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Zit zelf te twijfelen tussen een nieuwe iMac kopen of mijn huidige Mid-2010 te voorzien van een SSD en nieuwe HDD (om er dan zelf een fusion drive van te maken). Dan kan ie weer een paar jaartjes mee en tegen die tijd is er natuurlijk een veel betere iMac te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
kdbruin schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:38:
Zit zelf te twijfelen tussen een nieuwe iMac kopen of mijn huidige Mid-2010 te voorzien van een SSD en nieuwe HDD (om er dan zelf een fusion drive van te maken). Dan kan ie weer een paar jaartjes mee en tegen die tijd is er natuurlijk een veel betere iMac te koop :)
Het zou zomaar kunnen dat er over korte tijd al een nieuwere en betere iMac te koop is. Zeker ook interessant als de huidige modellen afgeprijsd worden.

Al gaan de geruchten nu vooral over nieuwe MacBook Pro's, de iMac serie heeft ook al lang geen nieuwe update meer gehad.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

SirLenncelot schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:04:
[...]

Het zou zomaar kunnen dat er over korte tijd al een nieuwere en betere iMac te koop is. Zeker ook interessant als de huidige modellen afgeprijsd worden.

Al gaan de geruchten nu vooral over nieuwe MacBook Pro's, de iMac serie heeft ook al lang geen nieuwe update meer gehad.
Voor de CPU hoef je in elk geval niet te wachten, Opvolgers van de huidige Skylake CPU zullen nog op zich laten wachten. De GPu is een ander verhaal, een update naar de Radeon 400 serie kan flink wat performance winst opleveren. De HDD zal hopelijk vervangen worden door op zn minst op een 128-256gb ssd gebasseerde fusiondrive, hoewel ik dit betwijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pat-Juh schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:36:
[...]

Ik zou gewoon je iMac aanhouden, volgens mij is de belangrijkste reden om de 2009 niet meer te ondersteunen de 32bits "bios" tegenover de 64bits die nu gebruikt wordt, daarnaast: if it ain't broken, don't fix it ;). Heb je geen nieuwere nodig zou ik lekker het geld besparen.
Nieuwere nodig zeker niet maar als ik op het juiste moment omsteek kost het wellicht minder doekoe. Ik doe alleen wat surfen, typen en draai een paar VMs dus upgraden is zeker niet nodig.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Is het mogelijk om mijn 2011 iMac als 2nd screen te laten functioneren? Mijn 2711 Dell is er sinds gisterenmiddag plots mee gestopt en ik moet op een 2e scherm het beeld recorden. Ik werk sinds kort op een PC en het zou een tijdelijke oplossing zijn als ik de iMac als extra scherm kan laten werken. Tot nu toe lukt het me niet. Misschien omdat ik nu displaypoort / thunderbolt werk en het misschien alleen kan via thunderbolt / thunderbolt. Ik denk niet dat het probleem zit in Windows / OSX, want iMacs uit 2010 met een minidisplaypoort doen dit zonder problemen.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:34
Op de site van Apple staat dat je van met een thunderbolt/thunderbolt aansluiting moet werken: https://support.apple.com/nl-nl/HT204592

Overigens ben ik zelf ook in de markt voor een nieuwe iMac. Heb nu een mid-2010 uitvoering (nog met HDD), en het wordt nu wel een beetje traag, vooral met grote fotobestanden in Lightroom. Daarnaast doe ik nog af en toe wat casual gaming, dus een betere grafische kaart is ook gewenst. Ik hoop dat er deze maand nog een mooie aankondiging komt voor de geupgrade iMacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:33:
Is het mogelijk om mijn 2011 iMac als 2nd screen te laten functioneren? Mijn 2711 Dell is er sinds gisterenmiddag plots mee gestopt en ik moet op een 2e scherm het beeld recorden. Ik werk sinds kort op een PC en het zou een tijdelijke oplossing zijn als ik de iMac als extra scherm kan laten werken. Tot nu toe lukt het me niet. Misschien omdat ik nu displaypoort / thunderbolt werk en het misschien alleen kan via thunderbolt / thunderbolt. Ik denk niet dat het probleem zit in Windows / OSX, want iMacs uit 2010 met een minidisplaypoort doen dit zonder problemen.

Iemand een tip?
Bij de 2011-modellen zit je vast aan Thunderbolt. Alleen de oudere modellen konden nog met DisplayPort (mini) als tweede display dienen (dus vanaf 2009, introductie 27").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Bij de 2011-modellen zit je vast aan Thunderbolt. Alleen de oudere modellen konden nog met DisplayPort (mini) als tweede display dienen (dus vanaf 2009, introductie 27").
Ja, ik moet het laten varen. Op zoek naar een nieuwe 2e monitor.. jammer. Pech voor mij.
Viccers schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:09:
Op de site van Apple staat dat je van met een thunderbolt/thunderbolt aansluiting moet werken: https://support.apple.com/nl-nl/HT204592

Overigens ben ik zelf ook in de markt voor een nieuwe iMac. Heb nu een mid-2010 uitvoering (nog met HDD), en het wordt nu wel een beetje traag, vooral met grote fotobestanden in Lightroom. Daarnaast doe ik nog af en toe wat casual gaming, dus een betere grafische kaart is ook gewenst. Ik hoop dat er deze maand nog een mooie aankondiging komt voor de geupgrade iMacs.
Juist vanwege de grote psd files en een bak meer performance heb ik de stap naar een nieuwe iMac laten varen en voor een PC gekozen. Mn iMac 2011 draait standaard rond de 65 graden en tikte de 87 ook regelmatig aan met daarbij een boel hik-ups. Het is even wennen maar dat is vrij vlot gegaan moet ik zeggen. Als ik zie wat voor een monster systeem ik nu heb staan waar ik nog geen uitgebouwde iMac voor kan bestellen heb ik voor mijzelf een hele goede keuze gemaakt.

Mn iMac staat er nu naast en rommel ik soms op. Het blijven mooie machines om te zien. Jammer dat Apple zijn computerlijn weinig liefde geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 06-10-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RoyK schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:46:
[...]

Ja, ik moet het laten varen. Op zoek naar een nieuwe 2e monitor.. jammer. Pech voor mij.
Een thunderbolt kaart in je pc doen is geen optie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:46:
Mn iMac staat er nu naast en rommel ik soms op. Het blijven mooie machines om te zien. Jammer dat Apple zijn computerlijn weinig liefde geeft.
Vind ik wel meevallen. Je blijft alleen belachelijk veel betalen voor extra geheugen en SSD storage, dus dat soort uitbreidingen deed ik dan zelf. Het is nu vooral de Mac Pro die hard aan een update toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac

Dont buy voor zo een beetje de hele lijn. En de Mac Pro wordt al meer dan 1000 dagen in de kou gezet en is er weinig tot geen informatie over wat er gaat gebeuren. Op dat vlak begin ik me zeer te storen aan het merk. De iMacs zijn mooie machines, maar hebben zo hun zwakke kanten. Warmte is er 1 van. Het blijft met al het respect een flinke laptop. Als ik minder power nodig had was ik misschien opnieuw voor een iMac gegaan.

@Fietsbel, nee, ik wilde de iMac tijdelijk als tweede scherm gebruiken zodat ik mijn werk even af kan maken. Ik vind het verder niet zo een goed plan om dat als standaard setup neer te zetten. De iMac gaat straks ook een ander doel krijgen in mn kantoortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Tja, zwaar teleurgesteld na de event. Ik heb nu een 21 inch' iMac uit 2010, die wel echt aan vervanging toe is. Maar om nou ~€2700 uit te geven aan een 27 inch iMac om een beetje behoorlijk GPU te krijgen en een SSD maakt me nu toch aan het twijfelen...

Zit nu serieus te kijken of ik moet wachten (liever niet langer dan januari), nu een iMac kopen of toch terug te gaan naar een Windows pc. Vind MacOS heerlijk om mee te werken, en daarom neig ik toch om bij Apple te blijven, maar de performance die je eventueel met een zelfbouw pc voor hetzelfde geld kan krijgen (wellicht op het 5K scherm na) is niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Viccers schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:52:
nu een iMac kopen of toch terug te gaan naar een Windows pc. Vind MacOS heerlijk om mee te werken, en daarom neig ik toch om bij Apple te blijven
Of je bouwt een hackintosh.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

audiojunk schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Of je bouwt een hackintosh.
Ik zit aan het zelfde te denken.. een game pc met een macbook 12 of 13" en dan geen imac en ipad meer maar macbook voor huis tuin en keuken gebruik en game pc voor de spelllekes natuurlijk en dan de imac verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Uiteindelijk toch gevallen voor de iMac - heb geen zin meer om te wachten en ik verwacht dat ze de USB-A en SD kaart slots ook laten vervallen in de volgende iMac iteratie, wat voor mij een minpunt zou zijn.

Gegaan voor de 27 inch 3.3 GHz i5, 8 GB RAM (ga ik later zelf upgraden), 256 GB SSD en de M395. Hopelijk dus futureproof voor de volgende 5 jaar :)

Helaas alleen nog minimaal een week wachten door de SSD CTO optie. Helaas hebben ze nergens bij de resellers deze versie staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Okey, het lijkt erop dat mn keyboard niet meer wil praten met mn iMac en zit ik nu vast op de login pagina. tips van harte welkom! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Viccers schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:00:
Uiteindelijk toch gevallen voor de iMac - heb geen zin meer om te wachten en ik verwacht dat ze de USB-A en SD kaart slots ook laten vervallen in de volgende iMac iteratie, wat voor mij een minpunt zou zijn.

Gegaan voor de 27 inch 3.3 GHz i5, 8 GB RAM (ga ik later zelf upgraden), 256 GB SSD en de M395. Hopelijk dus futureproof voor de volgende 5 jaar :)

Helaas alleen nog minimaal een week wachten door de SSD CTO optie. Helaas hebben ze nergens bij de resellers deze versie staan...
Heb deze variant een jaar geleden ook aangeschaft alleen dan met een upgrade i7, of ik deze upgrade echt nodig had is maar de vraag want ook de i5 3,3ghz is super snel. Ben super tevreden met me imac, het is mijn eerste mac en vooral de os en bijkomende software werkt gewoon heerlijk.

Kortom veel plezier met je aanschaf, ik heb zelf echt geen spijt, beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
RoyK schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:50:
Okey, het lijkt erop dat mn keyboard niet meer wil praten met mn iMac en zit ik nu vast op de login pagina. tips van harte welkom! :P
Even een bedrade keyboard erbij pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:50:
Een bedraad keybaord er bij pakken en daarna het draadloze keyboard controleren of de batterijen nog genoeg spanning geeft. En daarna het toetsenbord weer aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Berlinetta schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:34:
[...]

Een bedraad keybaord er bij pakken en daarna het draadloze keyboard controleren of de batterijen nog genoeg spanning geeft. En daarna het toetsenbord weer aanmelden.
Een bedraad toetsenbord? Die heb ik al jaren niet meer in huis! :) Het is een uurtje geleden gelukt na veel proberen en klooijen. Ik heb heb hem opnieuw kunnen "Paren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
RoyK schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:30:
[...]

Een bedraad toetsenbord? Die heb ik al jaren niet meer in huis! :) Het is een uurtje geleden gelukt na veel proberen en klooijen. Ik heb heb hem opnieuw kunnen "Paren".
Ik was het het woord even kwijt, fijn dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sinds gisteren ook in het bezit van een Late 2015 27" IMac :)

Heb de middenmoot machine, met de i5 3.2Ghz, 8GB, 1TB Fusion.

Ik draaide de afgelopen maanden al MacOS op mijn normale zelfbouw machine, maar raakte zo gecharmeerd van MacOS, dat ik maar even een cadeautje hebt gekocht. Moet heel stom zeggen dat ik op die machine van een SSD 850Pro MacOS Sierra startte, dus die start nog steeds sneller als deze Imac, maar toch ziet deze er wat mooier uit op het bureau :)

Na het koppelen van de TimeMachine backup op de NAS en deze gerestored te hebben naar deze IMac was alles weer up and running (als een clone eigenlijk, qua apps etc, systeem instellingen heb ik voor de zekerheid maar niet meegenomen van de ander)

Geheugen uitbreiding is wel noodzakelijk i.v.m Photoshop en Lightroom, maar vindt het voor nu wel even best, misschien wel weer een kerstcadeau ;)

Ik merk wel dat de fusion drive na een aantal keer opstarten zijn werk doet, waar de eerste paar keer het nog even duurde, merk ik nu dat opstarten een stuk sneller geworden is.

PS. Los van het paren wat je keyboard en muis graag doen, moet je wel het schuifje aanzetten :P /zegniets #RTFM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vorkie schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:13:

Ik draaide de afgelopen maanden al MacOS op mijn normale zelfbouw machine, maar raakte zo gecharmeerd van MacOS, dat ik maar even een cadeautje hebt gekocht. Moet heel stom zeggen dat ik op die machine van een SSD 850Pro MacOS Sierra startte, dus die start nog steeds sneller als deze Imac, maar toch ziet deze er wat mooier uit op het bureau :)

Na het koppelen van de TimeMachine backup op de NAS en deze gerestored te hebben naar deze IMac was alles weer up and running (als een clone eigenlijk, qua apps etc, systeem instellingen heb ik voor de zekerheid maar niet meegenomen van de ander)

Geheugen uitbreiding is wel noodzakelijk i.v.m Photoshop en Lightroom, maar vindt het voor nu wel even best, misschien wel weer een kerstcadeau ;)

Ik merk wel dat de fusion drive na een aantal keer opstarten zijn werk doet, waar de eerste paar keer het nog even duurde, merk ik nu dat opstarten een stuk sneller geworden is.

PS. Los van het paren wat je keyboard en muis graag doen, moet je wel het schuifje aanzetten :P /zegniets #RTFM
Gefeliciteerd met je iMac. Een FusionDrive is leuk, maar blijft altijd vrij "traag", je kan daarom je SSD ook via USB3 of Thunderbolt aansluiten. Je hebt dan bijna de volledige snelheid zoals die ook zou zijn via de interne SATA aansluiting. Je hoeft je mac dan niet te openen, je hebt het voordeel van een SSD en je bestaande HDD kun je gebruiken als algemene opslag :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Fietsbel schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:17:
[...]

Gefeliciteerd met je iMac. Een FusionDrive is leuk, maar blijft altijd vrij "traag", je kan daarom je SSD ook via USB3 of Thunderbolt aansluiten. Je hebt dan bijna de volledige snelheid zoals die ook zou zijn via de interne SATA aansluiting. Je hoeft je mac dan niet te openen, je hebt het voordeel van een SSD en je bestaande HDD kun je gebruiken als algemene opslag :)
Dank je!

Ja, had al beetje zitten lezen hierover, de aankomende 4 jaar gaat dat ding alleen open bij het geheugenklepje of bij Apple zelf ;)

Maar moet nog even een goeie behuizing voor de SSD zoeken, maar zover was ik nog niet :) Heb ook nog niet ingelezen of ik USB3 of de Thunderbolt moet gebruiken hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Vorkie schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:13:

Veel plezier met je iMac. Het OS is gewoon erg prettig en laat zich makkelijk bedienen. En met een paar rims geheugen doe je de Mac altijd plezier. Het zijn hele mooie machines om te zien. Ik ben verhuisd van Apple naar een PC voor mn photoshop werk en die werk PC staat nu op mn kantoor. Mn iMac die dus met pensioen is staat nu op de eettafel in de woonkamer. Dat kan gewoon met een iMac. Strak en minimalistisch is het geen enkel probleem! Ik zit er nu op te typen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
RoyK schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:49:
[...]

Veel plezier met je iMac. Het OS is gewoon erg prettig en laat zich makkelijk bedienen. En met een paar rims geheugen doe je de Mac altijd plezier. Het zijn hele mooie machines om te zien. Ik ben verhuisd van Apple naar een PC voor mn photoshop werk en die werk PC staat nu op mn kantoor. Mn iMac die dus met pensioen is staat nu op de eettafel in de woonkamer. Dat kan gewoon met een iMac. Strak en minimalistisch is het geen enkel probleem! Ik zit er nu op te typen :D
Dank je wel :)

Ja, het oude werkbeest (in mijn inventaris) wordt gepromoveerd naar mijn Hyper-V omgeving, dat ding stond altijd al aan, maar in de woonkamer. Dus mag deze nu op de vliering zijn kracht gebruiken voor mijn werk, maar op een plek waar niemand hem ziet.

Nu vrouwlief nog een beetje meer wennen aan MacOS, maar die was al verkocht aan de vormgeving en niet te vergeten de scherpte van het beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Berlinetta schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:33:
[...]

Ik was het het woord even kwijt, fijn dat het gelukt is.
Hm.. er lijkt toch wel iets te sudderen hier.. want nu net is hij het toetsenbord weer kwijt en moet ik het hele riedeltje opnieuw doen. Is het een toetsenbord dat op zn einde zit? Is het mijn OS dat wel eens na een paar jaar een verse instal mag krijgen? Ik heb er gewoon niet zo een zin in denk ik om mn hele systeem opnieuw te moeten doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

RoyK schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:13:
[...]

Hm.. er lijkt toch wel iets te sudderen hier.. want nu net is hij het toetsenbord weer kwijt en moet ik het hele riedeltje opnieuw doen. Is het een toetsenbord dat op zn einde zit? Is het mijn OS dat wel eens na een paar jaar een verse instal mag krijgen? Ik heb er gewoon niet zo een zin in denk ik om mn hele systeem opnieuw te moeten doen 8)7
Je hebt een heel simpel probleem, je hebt batterijen die leeg zijn of batterijen die net niet lekker passen in het ding waardoor hij steeds contact verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heeb de computer al een poosje en nooit dit probleem gehad. Ook een hand vol andere batterijen veranderd niet. En zodra hij weer vriendjes is (na het opnieuwe vers koppelen werkt het probleemloos. Ik ga volgende maand de machine eens lekker vers instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zondag 06 november 2016 @ 07:57:
Ik ga volgende maand de machine eens lekker vers instaleren.
Na jaren ellende durf je het nu echt aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:51:
[...]

Na jaren ellende durf je het nu echt aan? :P
haha ja mijn werk gebeurd er niet meer op. Dat draait nu op een flinke pc. Dus nog even opruimen op deze mac (fotos allemaal naar de NAS etc..) en dan gaat het toch echt gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:40:
haha ja mijn werk gebeurd er niet meer op. Dat draait nu op een flinke pc. Dus nog even opruimen op deze mac (fotos allemaal naar de NAS etc..) en dan gaat het toch echt gebeuren :D
En over een maand of wat koop je weer een Mac om terug naar MacOS over te stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
RoyK schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:13:
[...]

Is het alleen uw toetsenbord? of ook uw muis? het lijkt mij wel sterk om opnieuw de heleboel te gaan installeren.

Misschien is het handig om het NVRAM te resetten.
https://support.apple.com/en-us/HT204063

Voor de rest kan ik het probleem niet reproduceren, ik heb geen Apple apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:42:
[...]

En over een maand of wat koop je weer een Mac om terug naar MacOS over te stappen ;)
Haha, helaas.. er is geen huidige mac config die aan mijn pc config kan tippen. Apple heeft ook niet echt laten zien dat ze daar verandering in gaan brengen. Leuke machines, fijn OS. Geen bijzonderen configuratie. Ik moet zeggen dat W10 ook prima werkt! Ik was er met 2 dagen aan gewend.

Betreft een her-instal. Die zit er al een tijdje aan te komen. Er is wel meer stuk in mijn profiel. Of zou ik ook een nieuw profiel kunnen maken en deze huidige weg gooien? Scheelt een boel werk :P

Mn huidige os is sinds 2011 en steeds een upgrade gehad met de jaren heen. Dus er is nog geen verse instal geweest sinds 2011.

[ Voor 13% gewijzigd door RoyK op 06-11-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

RoyK schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:30:
[...]

Haha, helaas.. er is geen huidige mac config die aan mijn pc config kan tippen. Apple heeft ook niet echt laten zien dat ze daar verandering in gaan brengen. Leuke machines, fijn OS. Geen bijzonderen configuratie. Ik moet zeggen dat W10 ook prima werkt! Ik was er met 2 dagen aan gewend.

Betreft een her-instal. Die zit er al een tijdje aan te komen. Er is wel meer stuk in mijn profiel. Of zou ik ook een nieuw profiel kunnen maken en deze huidige weg gooien? Scheelt een boel werk :P

Mn huidige os is sinds 2011 en steeds een upgrade gehad met de jaren heen. Dus er is nog geen verse instal geweest sinds 2011.
Dan zou een herinstallatie ook geen slecht plan zijn. Om een klein beetje contrast te geven, hier gaat de iMac elk jaar leeg bij de eerste .1 release, of .2 release als ze eens een waardeloze versie hebben uitgebracht - 10.8 was de laatste keer dat ik heb gewacht op een .2, volgens mij... Afgelopen weekend m'n hoofdmachine geüpgraded naar 10.12.1. Dat gaat altijd erg resoluut, zonder controle: *click* partitie weg, dat is tevens een goede test voor m'n backup's. :+
10.12.1 maakt op mij totaal geen indruk, qua features voor een professional gaat het echt nergens over. Unlocken met een horloge of smartphone is leuk voor moeders de vrouw; hoeft voor mij niet. Hopen dat dat APFS wat wordt... HFS+ kan prima mee maar een FS dat zich echt richt op SSD/NVM zou een mooi usp zijn tov veel andere OS'en.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vind het vooral een boel werk. Want je moet de hele meuk weer installeren. Naar mijn weten gaat ook je bootcamp eraan. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zoek een imac, niet het nieuwste model, waarmee ik final cut pro X lekker kan draaien. Welk model (2e hands) uit welk jaartal komt hiervoor in aanmerking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Sbakker1982 schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:58:
Ik zoek een imac, niet het nieuwste model, waarmee ik final cut pro X lekker kan draaien. Welk model (2e hands) uit welk jaartal komt hiervoor in aanmerking?
Mwoah ik denk dat veel 27inch modellen best wat kunnen, zeker als je voor de SSD varianten gaat. Ik zou 2012 wel echt als minimum stellen, de 2011 heeft problemen met de GPU en het scherm, de 2010 is te oud. 2012 is al wel een 'plat' model en rond 2014 kwamen de 'retina' iMacs op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

RoyK schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:33:
Ik vind het vooral een boel werk. Want je moet de hele meuk weer installeren. Naar mijn weten gaat ook je bootcamp eraan. Toch?
Bootcamp...Is dat niet iets met Wind00sch? j/k ;) Prima OS maar dat raak ik thuis met geen stok aan. Die zaken draai ik in uiterste noodzaak vanaf een Thunderbolt SSD in een VM. Heb nog ergens een windoos 8 VM volgens mij...
Wanneer je eens per jaar een verse install doet dan wordt je daar handig in, kost me 2-3 avonden maar 90% staat na 1-2 uren wel weer geïnstalleerd, daarna is het een kwestie van zaken (individuele files/progs) terugzetten via Carbon Copy Cloner. Elke verse install brengt me weer verder naar een compleet CCC-restorescript. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Grin schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:33:
[...]

Bootcamp...Is dat niet iets met Wind00sch? j/k ;) Prima OS maar dat raak ik thuis met geen stok aan. Die zaken draai ik in uiterste noodzaak vanaf een Thunderbolt SSD in een VM. Heb nog ergens een windoos 8 VM volgens mij...
Wanneer je eens per jaar een verse install doet dan wordt je daar handig in, kost me 2-3 avonden maar 90% staat na 1-2 uren wel weer geïnstalleerd, daarna is het een kwestie van zaken (individuele files/progs) terugzetten via Carbon Copy Cloner. Elke verse install brengt me weer verder naar een compleet CCC-restorescript. ;)
Helaas ben je op windows aangewezen als je een potje wilt gamen. (de populaire grote games). Ja, je zegt het eigelijk al.. een paar avonden werk. Nu mn iMac niet meer dient als mijn prio1 werk computer durf ik het wel aan. Binnenkort er toch maar aan geloven. Jammer als ik ook het bootcamp deel weer opnieuw moet doen. Die grote games zijn tegenwoordig makkelijk 50gb groot zoals bijvoorbeeld BF4.

@Sbakker1982, wat wil je er aan uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 19:28
Goedemorgen,
Ik heb een vraag. Ik heb 2 iMacs die ik moet voorzien van een RAM upgrade, namelijk de volgende 2:
- iMac (27-inch, Mid 2011) 8 GB (2x4 GB) 1333 MHz DDR3 SODIMM
- iMac (24-inch, Early 2009) 4 GB (2x2 GB) 1066 MHz DDR3 SODIMM

Nu wil ik voor de 27 inch iMac van 2011 voorzien van 4 x 8 GB namelijk 2 keer deze:
pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1333C9

Maar nu mijn vraag, zou ik de 2x4GB modules van de iMac 2011 in de iMac 2009 kunnen plaatsen? Dus de 1333 MHz als 1066MHz laten werken?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RoyK schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:33:
De laatste keer dat ik een nieuwe installatie deed, bleef de Boot Camp-partitie onaangetast. Tegenwoordig is er wel wat veranderd in Boot Camp Assistant, ik heb gelezen dat de iso waarvan je Windows installeert op een tijdelijke partitie wordt gezet en dat die niet meer vanaf usb wordt gelezen.

Maar in principe moet je nog gewoon vanaf een bootable usb- of dvd-schijf met Sierra kunnen opstarten en de installatie op de bestaande Mac-partitie uitvoeren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Grin schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:33:
[...]

Hoewel VM wel echt het makkelijkst is, kun je helaas met VM niet je volledige geheugen benutten in Windows.
Ik heb een maand of 2 geleden Windows geïnstalleerd op een externe HDD via USB3.
De snelheid viel me reuze mee en zal nog beter zijn met een SSD met USB3.

Nu plug ik de USB in, start mn Mac op met Alt ingedrukt en kies dan voor de Windows partitie. Super makkelijk.

Zie ook deze handleiding:
http://bleeptobleep.blogs...s-7-or-8-on-external.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

yorroy schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:12:
[...]

Hoewel VM wel echt het makkelijkst is, kun je helaas met VM niet je volledige geheugen benutten in Windows.
Ik heb een maand of 2 geleden Windows geïnstalleerd op een externe HDD via USB3.
De snelheid viel me reuze mee en zal nog beter zijn met een SSD met USB3.

Nu plug ik de USB in, start mn Mac op met Alt ingedrukt en kies dan voor de Windows partitie. Super makkelijk.

Zie ook deze handleiding:
http://bleeptobleep.blogs...s-7-or-8-on-external.html
Dat is inderdaad ook nog een optie, maar m'n late 2013 iMac heeft 32GB geheugen - i.t.t. de late 2016 'pro' laptops van ze, wat een grap :+ - waarbij ik met gemak 24GB kan toewijzen aan 't guest-OS. Samen met een snelle TB SSD heb je near native performance, maar ik ga je tip eerdaags uitvoeren met Windoos 10, eens kijken wat dat voor OS is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
De knoop doorgehakt en gisteren een nieuwe 27" iMac besteld want m'n huidige beestje uit 2010 begint steeds harder te steunen en te kreunen. Met een 256GB SSD moet dat voldoende zijn voor het OS en de belangrijke data. Daarnaast een externe USB3 disk besteld (Lacie 4TB) voor de extra opslag.

Maar ik wil ook graag het geheugen uitbreiden met 2x 8GB maar als ik hier in de pricewatch kijk is er niet zoveel keus:De overige zijn behoorlijk aan de prijs en had ik het net zo goed bij bestellen kunnen doen.

Enige ervaring met bovenstaand geheugen of zijn er nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kdbruin schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:31:
De knoop doorgehakt en gisteren een nieuwe 27" iMac besteld want m'n huidige beestje uit 2010 begint steeds harder te steunen en te kreunen. Met een 256GB SSD moet dat voldoende zijn voor het OS en de belangrijke data. Daarnaast een externe USB3 disk besteld (Lacie 4TB) voor de extra opslag.

Maar ik wil ook graag het geheugen uitbreiden met 2x 8GB maar als ik hier in de pricewatch kijk is er niet zoveel keus:De overige zijn behoorlijk aan de prijs en had ik het net zo goed bij bestellen kunnen doen.

Enige ervaring met bovenstaand geheugen of zijn er nog andere suggesties?
Er zijn een paar webwinkels waar je het model van je imac op kunt geven en je keus krijgt uit een x aantal reepjes. Zo heb ik het geheugen voor mijn iMac gekocht toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Laatst online: 20:16
Bas Post schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:44:
Goedemorgen,
Ik heb een vraag. Ik heb 2 iMacs die ik moet voorzien van een RAM upgrade, namelijk de volgende 2:
- iMac (27-inch, Mid 2011) 8 GB (2x4 GB) 1333 MHz DDR3 SODIMM
- iMac (24-inch, Early 2009) 4 GB (2x2 GB) 1066 MHz DDR3 SODIMM

Nu wil ik voor de 27 inch iMac van 2011 voorzien van 4 x 8 GB namelijk 2 keer deze:
pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1333C9

Maar nu mijn vraag, zou ik de 2x4GB modules van de iMac 2011 in de iMac 2009 kunnen plaatsen? Dus de 1333 MHz als 1066MHz laten werken?
Je kunt het proberen, maar ga er niet van uit, heb dit ooit geprobeerd tussen mijn iMac 2011 en mijn Macbook 2010, resultaat was dat de MacBook dienst weigerde als ik niet een van de originele modules erbij in liet zitten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdbruin
RoyK schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:12:
Er zijn een paar webwinkels waar je het model van je imac op kunt geven en je keus krijgt uit een x aantal reepjes. Zo heb ik het geheugen voor mijn iMac gekocht toen.
Heb ook via een aantal sites gespecialiseerd in geheugen al wat alternatieven gevonden. Ook bij een aantal Apple gespecialiseerde bedrijven nog wat gevonden. Waarschijnlijk gaat het deze worden:

pricewatch: OWC OWC1867DDR3S8GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grin schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:51:
[...]

Dat is inderdaad ook nog een optie, maar m'n late 2013 iMac heeft 32GB geheugen - i.t.t. de late 2016 'pro' laptops van ze, wat een grap :+ - waarbij ik met gemak 24GB kan toewijzen aan 't guest-OS. Samen met een snelle TB SSD heb je near native performance, maar ik ga je tip eerdaags uitvoeren met Windoos 10, eens kijken wat dat voor OS is...
Het valt nog te bezien of je near native performance hebt. Veruit de meeste problemen bij virtualisatie zijn performance problemen welke ontstaan door het toewijzen van teveel geheugen en CPU's/cores. De echte grote grap is dat het bedrijfsleven veelal zwaardere applicaties met veel minder system resources draaien dan wat de gemiddelde gebruiker op een of ander consumentenforumpje zoals deze meent nodig te hebben. Dat krijg je met de hedendaagse mentaliteit waar je al "pro" bent als je weet waar FCP voor staat :+

Of voor wie de hint niet begrijpt: professionaliteit zit hem in wat je doet, niet in wat voor naampje op de spullen die je hiervoor gebruikt staat. Of je bent gewoon lekker puberaal en gaat lopen miepen over dingen als de naam; het is jouw feestje. Ik ben in ieder geval reuze benieuwd naar wat de echte professionals van de nieuwe MBP vinden en wat zij er mee kunnen doen. Het gebruik van TB3 geeft behoorlijk wat flexibiliteit.

Btw, je zou van professionals toch verwachten dat ze Xeon procs, server/workstation chipsets en videokaarten, ECC geheugen en natuurlijk enterprise SSDs zouden verwachten. Er is echter niemand van de klagers die ook maar 1 van deze zaken noemt. Dat zegt al genoeg over het daadwerkelijke niveau.
En ja, natuurlijk is het jammer dat er geen 32GB aan geheugen in kan net als dat er die echte pro hardware niet in zit, er geen 4TB SSD optie is en ik zo nog wel even door kan gaan met toffe dingen die erin hadden gekund maar daar is de prijs dan ook naar (voor je reageert, kijk even naar de prijzen van workstations waarin wel al die echte profi hardware in zit en sta niet raar te kijken wanneer dit 10.000 euro of meer is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik begrijp je niet helemaal PPL. Je zegt eerst dat professionaliteit hem zit in wat je doet, niet in het naampje op de spullen. Helemaal waar. Maar daarna kom je met "dat je zou verwachten dat een pro met een Xeon of ECC etc zou werken". Kom je toch weer met het naampje op de spullen :D

Ik betwijfel geen moment dat er genoeg professionals zijn die deze configs nodig hebben. Maar ik denk dat er nog een veel grotere groep is die prima, meer dan prima met een semi pro systeem hun werk kan doen die net zo hard of zelfs sneller ass schopt, voor de helft van het geld. Zoals mijn recente windows config, als voorbeeld. Een 6 core i7, 32gb DDR4, M2 SSD, etc etc etc.

Ik denk overigens dat de Pro tag aan de laptops van Apple verder gewoon marketing is. Knaken moeten rollen.

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 09-11-2016 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hij heeft zijn goede momenten maar de laatste tijd is dat nare belerende toontje weer helemaal terug. Ga ik verder ook niet op reageren.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:07:
Ik begrijp je niet helemaal PPL. Je zegt eerst dat professionaliteit hem zit in wat je doet, niet in het naampje op de spullen. Helemaal waar. Maar daarna kom je met "dat je zou verwachten dat een pro met een Xeon of ECC etc zou werken". Kom je toch weer met het naampje op de spullen :D
Dat was om te laten zien hoe krom de redenatie is dat het hebben van bepaalde hardware "pro" zou zijn. Pas als er USB-A in zit is het "pro" maar dat er consumer hardware in zit op gebied van CPU, GPU, storage en ga zo maar door komt totaal niet aan bod. Als je daadwerkelijk "pro" hardware wil hebben dan wil je dat voor ALLE onderdelen en niet een handjevol. Dat laat al wel zien hoe weinig kaas die mensen er van hebben gegeten. Het is vooral niet nadenken en alles beter weten dan een ander.
Ik denk overigens dat de Pro tag aan de laptops van Apple verder gewoon marketing is. Knaken moeten rollen.
Joh, dat is iedere naamgeving van een product van welke fabrikant dan ook, daarom moet je er ook niet zo zwaar aan tillen. Maar men mag het tegenwoordig graag heel erg moeilijk doen.

*knip*

Discussie op argumenten is prima. Maar het op de man spelen kan echt niet. Check je PM.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 11-11-2016 07:14 ]

Verwijderd

Graag een TR indienen en niet reageren in het topic :)

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 11-11-2016 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:19

GerritGekke

Gamechanger

Ik heb een iMac 27" late 2013 staan met een standaard terabyte hdd erin. Op het moederbord is een slot aanwezig voor een custom M.2 ssd.

Ik vroeg mij af of er tegenwoordig ook thirt party ssd's zijn die passen of dat er een verlengstuk (adapter) bestaat voor de iMac. Iemand enig idee?

 Karma

Verwijderd

Goedenavond allemaal,

Ik ga mijn 8GB upgraden naar 32GB.
Daarvoor heb ik het volgende besteld.

https://tweakers.net/pric...-cmsa32gx3m4c1866c11.html

Heeft iemand deze ook draaien?
Want ik begin te twijfelen of corsair wel een betrouwbaar merk.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Corsair is top.
Maar compatability check gedaan?

http://www.everymac.com/s...ac-ram-aluminum-2012.html

NRG

Verwijderd

Want ik lees heel veel verschillende en uitlopende meningen van mensen mbt tot corsair, crucial, owc etc.

Yes ik heb gecheckt via hun site met mac memory selector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Meh ik vind het niet leuk maar ik ga toch m'n iMac weg doen. Veel te weinig in gebruik om zinnig te zijn. Doet pijn :(

V&A aangeboden: Apple iMac Retina 5K (2015) 4,0GHz, 24GB, 256GB SSD, R9 M395x

Ik vraag me af wat momenteel de going price is voor zo'n apparaat als deze. De Apple 2ehands markt heb ik nooit echt gesnapt.

[ Voor 16% gewijzigd door sebastius op 22-02-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sebastius schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:21:
Meh ik vind het niet leuk maar ik ga toch m'n iMac weg doen. Veel te weinig in gebruik om zinnig te zijn. Doet pijn :(

V&A aangeboden: Apple iMac Retina 5K (2015) 4,0GHz, 24GB, 256GB SSD, R9 M395x

Ik vraag me af wat momenteel de going price is voor zo'n apparaat als deze. De Apple 2ehands markt heb ik nooit echt gesnapt.
Ik ook niet. Het is ook een beetje een trend denk ik. De waarde die het vasthoud. Als iedereen er veel voor vraag, is dat de trend en is dat wat mensen er voor willen betalen. In jouw geval fijn toch. Het is een mooie config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Zit in dubio. Wil graag een 27" iMac gaan aanschaffen. Nu zijn de geruchten sterk dat deze de komende maanden vernieuwd gaat worden, aangezien het huidige model een Late 2015 model is. Maar wanneer deze gaat komen en in hoeverre deze vernieuwend gaat zijn weet natuurlijk niemand.

Nu kan ik voor een zéér scherpe prijs een 27" iMac 5K overnemen, nieuw in doos. Scheelt ruim € 800,- op de nieuwprijs. Eigenlijk te interessant om het niet te doen.. maar van de andere kant ben ik ook benieuwd naar de vernieuwde versie. Maar die gaat me dan ook direct weer de hoofdprijs kosten. :+

Hmm... moeilijk! :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kallibreren van een iMac (5k).

Ik heb gemerkt dat de kleuren er op de nieuwe iMac veel te verzadigd uitzien, dit is o.a. terug te zien in de huidskleur, als ik dit bijvoorbeeld vergelijk met mijn MBP Retina, dan is het werkelijk een wereld van verschil.

Ik heb wat artikels gelezen en gehoord van Xrite i1 display pro, maar weinig daadwerkelijke gebruikerservaringen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zijn er mensen hier die een webcam cover gebruiken en zo ja welke?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JB schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:01:
Zijn er mensen hier die een webcam cover gebruiken en zo ja welke?
https://discountoffice.nl...IPDwIKatdMCFQk8GwodcNwJ9g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

:D Ja das ook een optie maar wil 'm wel makkelijk eraf kunnen halen :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vanavond een mooie deal gescoord via Marktplaats. iMac 27" Retina 5K Late 2015 - 3.3Ghz i5 - 2TB Fusion Drive - 8GB RAM

Spiksplinternieuw.
Alle folie zat er nog omheen. Was nog nooit aan geweest. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

nice, voor hoeveel mocht je hem overnemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij dit soort deals zit meestal het verhaal dat iemand 'een prijs had gewonnen' maar er niks mee doet. Wat je ervan gelooft moet je zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bigg Balls schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:10:
nice, voor hoeveel mocht je hem overnemen?
Members only: prijs
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

EUR 2399 bij 4Launch, dus een leuk prijsvoordeel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Goed gedaan, was een mooie aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Inderdaad. Ben er blij mee. Wilde in eerste instantie wachten tot de vernieuwde iMacs. Maar deze kon ik eigenlijk niet aan me voorbij laten gaan. Zeker omdat het de 2TB Fusion Drive heeft. En ik gebruik de iMac puur voor normaal gebruik (internet, email etc.) Mooie aanvulling naast m'n 2016 MacBook 12" Retina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:13

RHE123

Edubits

Eindelijk nieuwe iMacs! :9~
nieuws: Apple presenteert iMac Pro

Een paar highlights:
  • Verbeterde schermen
  • Kaby Lake processors
  • tot 64GB RAM
  • AMD 500 series GPUs
  • Standaard fusion drive in alle modellen
  • NU beschikbaar
En natuurlijk in december de iMac Pro met Xeon processors, etc.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:55
Yes gisteren besteld gelijk.

Configuratie

3.8GHZ QC I5, TB UP TO 4.2GHZ
8GB 2400MHZ DDR4 - 2X4GB
512GB FLASH STORAGE
AMD RADEON PRO 580 W/8GB VRAM
Magic Mouse 2 & Trackpad 2-Z
MAGIC KYBD+USER'S GUIDE-N
COUNTRY KIT-Z

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik ben blij dat ik tijdje geleden alsnog voor de iMac 5K Late 2015 ben gegaan (kon een hele mooie aanbieding op de kop tikken). Upgrades zijn niet wereldschokkend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Jammer dat er nog steeds geen nieuw Apple scherm is aangekondigd, ik zou graag een 5K scherm er naast willen maar zo'n LG is super lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik begrijp niet zoveel van de iMac Pro. Vanuit 2 perspectieven niet.

Er zullen altijd gebruikers zijn die het prima vinden, maar de meeste mensen die ik ken en zwaar werken zitten niet te wachten op all in one oplossing. Werken bijvoorbeeld met een tripple monitor setup (3 dezelfde schermen). Willen cores gebruiken of hun materiaal kunnen upgraden / vervangen. Een Xeon en ECC geheugen is naar mijn ervaring voor een heleboel werkplekken sowieso niet een noodzaak. Te bedenken dat deze iMacs starten vanaf 4999 dollar zie ik geen reden om met deze machines aan de bak te gaan tenzij je compleet locked-in ben in de Apple cultuur of software.

Bovendien hebben de iMacs al tijden toch best wel een issue met warmte. Ik kan mijn iMac niet vast pakken aan de bovenkant omdat het serieus zeer doet. Wat gaat er dan gebeuren met een Xeon inside als de cores lekker op stoom zijn en de grafische kaart aan de slag is.Vanuit perspectief van Apple snap ik hem niet. Maar goed, ik ben het toch wel een beetje kwijt met Apple en zijn computerlijn geloof ik.

En dan misschien nog een derde perspectief, is het best een investering ook voor een bedrijf als je een paar man moet voorzien. Voor sommigen bekend ben ik een goed half jaar geleden overgestapt op een PC omdat het bij Apple maar stil bleef met een Mac Pro update. Ook de investering zat me toch best een beetje dwars. Ik ging me steeds meer afvragen: Is OSX het waard om meer dan 5000 euro extra uit te geven dan nodig. Ik heb 2500 euro uitgegeven aan mn systeem incl W10. Het is een beest van een machine. Nog eens 800 euro voor een Dell 34" curved scherm. Tot op de dag van vandaag heb ik eigenlijk weinig gemerkt van de overstap. De OS'n lijken best veel op elkaar. Ik mis de spatie quick view. Ik mis mn eco systeem wat verdomd makkelijk werkte. Maar daar zijn allemaal kleine oplossingen voor.

Hoe dan ook, ziet er allemaal gelikt uit. Dat weten we dat Apple dat kan. Maar ik snap er geen snars van. Ik heb ook nooit iemand om me wel eens horen klagen: was er maar een iMac met Xeons en ECC geheugen. En misschien is er een hele grote markt voor en zit ik er naast. Zal mij benieuwen. Ik sla hem over. Ben benieuwd wat ze met de Mac Pro gaan doen. Zal geen klant zijn voor de eerste reeks. Misschien later. Het blijft voor mij uiteindelijk gewoon een tool. Wat voor naam er ook op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@RoyK Xeon's met ecc kun je idd over discussieren; voor het gros van de content creation is het waarschijnlijk overbodig en zou een normale cpu met non ecc ook prima voldoen, dat voldoet al jaren voor het gros van de gebruikers zonder stabiliteitsproblemen. Wel is het zo dat met meer geheugen gebruik de kans op fouten ook groter word, al ken ik de cijfers niet..

Er is een markt voor pro all-in-ones dus deze zal ook wel verkopen, al is dit gewoon een trashcan met een scherm dus dezelfde limitaties. Zat bedrijven waar de persoon achter de machine een veelvoud kost dus waar de uitgave waarschijnlijk niet zo'n heel groot issues is. Daarbij is het een mooi ding, helaas zelfs het ram niet upgradebaar... De hardware is niet spannend maar wel voor apple :p aangezien ze al jaren niks stevigs meer hadden..

Hitte zou ik niet zo over in zitten, je hoeft hem niet aan te raken en zo lang het stabiel is maakt het niet uit hoe heet het wordt.

Maar jij geeft met jezelf een goed voorbeeld, ben je niet locked dan mist apple (naast iets met pci-e sloten) een bepaald type systeem; die met HEDT hardware tussen het consumer en pro platform in, waar je als "content" creator veeeel meer waar voor je geld hebt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik denk dat in eerste instantie, deze iMac Pro de volledige vervanger zou worden voor de Mac Pro. Pas sinds enkele maanden hebben ze waarschijnlijk besloten om de Mac Pro toch te laten bestaan, maar dan in een volledig nieuwe vorm.

De Mac Pro is dus voor de mensen die een modulair systeem willen hebben waarop ze hun eigen randapparatuur kunnen aansluiten, waarbij de iMac Pro voor de mensen is die een all-in-one krachtpatser willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Ik wil ook een nieuwe imac gaan aanschaffen.
Alleen ik zit te denken wat ik beter kan doen.
Kwa SSD verhaal

A : Retina 4K-display
3,0-GHz processor
1 TB opslag
3,0-GHz quad-core Intel Core i5-processor
Turbo Boost tot 3,5 GHz
8 GB 2400-MHz geheugen, uitbreidbaar tot 16 GB
Harde schijf van 1 TB1
Radeon Pro 555 met 2 GB videogeheugen
Twee Thunderbolt 3‑poorten
Retina 4K-display (P3) met een resolutie van 4096 x 2304
€ 1.499,00
Inclusief btw en wettelijke heffingen t.w.v. ca. € 264,00.*

Maar dan extra opties erbij : SSD van 256 GB

Of B

Retina 4K-display
3,4-GHz processor
1 TB opslag
3,4-GHz quad-core Intel Core i5-processor
Turbo Boost tot 3,8 GHz
8 GB 2400-MHz geheugen, uitbreidbaar tot 32 GB
Fusion Drive van 1 TB1
Radeon Pro 560 met 4 GB videogeheugen
€ 1.699,00
Inclusief btw en wettelijke heffingen t.w.v. ca. € 299,00.*

Maar dan met stnd fusion drive.

Wat kan ik het beste doen?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Laatst online: 18-09 09:36
Ik zit al tijden te kijken voor een Mac als desktop. Doelstelling: mijn huidige triple screen setup aansturen en op termijn eventueel 3x 4k of 3x 5k. Geen hoge eisen naar snelheid toe want puur als development bak, geen games bijvoorbeeld. Er was de laatste jaren bijna geen enkel apparaat van Apple dat voldeed aan deze eisen, terwijl je dit op PC-gebied kan realiseren met niet al te dure componenten.

Bij Apple heb ik gekeken naar:
  • Mac Pro: veel te duur, lelijk (mijn persoonlijke mening), geen upgrade mogelijkheden, GPU die niet strookt met wat ik nodig heb.
  • MacBook Pro 2016 met Thunderbolt 3 en een egpu: geen ondersteuning voor egpu's, dus dan zit je weer te hacken. Hier komt gelukkig verandering in in de toekomst.
  • iMac: upgrade naar nieuwe GPU kwam lang niet en om 2x extern 4k aan te sturen, was ik aangewezen op het topmodel. Over deze aankoop heb ik wel getwijfeld. Uiteindelijk toch niet gedaan en gewacht op het nieuwe model.
Ik ben geëindigd met een Hackintosh. Ik had me nochtans voorgenomen daarmee te stoppen, voornamelijk omdat upgraden (zeker van major versies) steeds riskant is.

Bij Apple zijn ze gelukkig wakker geschoten sinds gisteren: eindelijk nieuwe modellen, toekomstige egpu ondersteuning en een (hopelijk) modulaire Mac Pro in 2018/2019. Ze hadden het niet zo ver mogen laten komen maar er is nu tenminste weer wat beweging.

Wat ik overigens niet begrijp aan de huidige high-end iMac met een 580 GPU (met 8gb vram). Deze kan geen twee externe 5k schermen aansturen. Dat zou toch moeten lukken met die generatie videokaarten? Ik vraag me af in hoeverre een 5k en een 4k scherm goed kunnen samenwerken (denk aan pixeldichtheid, grootte van elementen, slepen tussen schermen,...), vandaar dat ik steeds kijk naar de optie van een extern 5k scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nick25 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:50:
Ik wil ook een nieuwe imac gaan aanschaffen.
Alleen ik zit te denken wat ik beter kan doen.
Kwa SSD verhaal

A : Retina 4K-display
3,0-GHz processor
1 TB opslag
3,0-GHz quad-core Intel Core i5-processor
Turbo Boost tot 3,5 GHz
8 GB 2400-MHz geheugen, uitbreidbaar tot 16 GB
Harde schijf van 1 TB1
Radeon Pro 555 met 2 GB videogeheugen
€ 1.499,00
Inclusief btw en wettelijke heffingen t.w.v. ca. € 264,00.*

Maar dan extra opties erbij : SSD van 256 GB

Of B

Retina 4K-display
3,4-GHz processor
1 TB opslag
3,4-GHz quad-core Intel Core i5-processor
Turbo Boost tot 3,8 GHz
8 GB 2400-MHz geheugen, uitbreidbaar tot 32 GB
Fusion Drive van 1 TB1
Radeon Pro 560 met 4 GB videogeheugen
€ 1.699,00
Inclusief btw en wettelijke heffingen t.w.v. ca. € 299,00.*

Maar dan met stnd fusion drive.

Wat kan ik het beste doen?
Ik adviseer je echt geen iMac te nemen met enkel en alleen een normale hardeschijf. Minimaal Fusion Drive nemen. De hardeschijf is tevens maar een 5400 RPM disk dus erg traag. Investeer die (minimaal) € 200,- extra en neem de versie met Fusion Drive. Beter is de 2TB versie, want dan heb je 128GB SSD (bovenop de 2TB HDD) waarbij je bij de 1TB Fusion Drive maar 24GB SSD storage hebt.

Het nieuwe filesystem APFS is met name voor SSD ontwikkeld en daar wil je uiteraard wel profijt van hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 06-06-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Rivanov schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:03:
[...]

Ik adviseer je echt geen iMac te nemen met enkel en alleen een normale hardeschijf. Minimaal Fusion Drive nemen. De hardeschijf is tevens maar een 5400 RPM disk dus erg traag. Investeer die (minimaal) € 200,- extra en neem de versie met Fusion Drive. Beter is de 2TB versie, want dan heb je 128GB SSD (bovenop de 2TB HDD) waarbij je bij de 1TB Fusion Drive maar 24GB SSD storage hebt.

Het nieuwe filesystem APFS is met name voor SSD ontwikkeld en daar wil je uiteraard wel profijt van hebben.
bedankt voor je snelle reply,

Ja daarom twijfel ik of de middelste te nemen met een SSD als extra optie.

Of de versie met standaard Fusion drive 1TB ingebakken.

Daar twijfel ik nog over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nick25 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:07:
[...]

bedankt voor je snelle reply,

Ja daarom twijfel ik of de middelste te nemen met een SSD als extra optie.

Of de versie met standaard Fusion drive 1TB ingebakken.

Daar twijfel ik nog over :)
Excuses. Had je optionele SSD gemist. 256GB échte SSD storage is natuurlijk beter dan een Fusion Drive, maar je mist dan wel opslagruimte. Dat is het grote voordeel van Fusion Drive. Je macOS installatie en meest gebruikte software staan automatisch op het SSD gedeelte, vandaar dat de 2TB Fusion Drive aan te raden is omdat je dan 128GB SSD hebt en er dus meer software van de SSD ruimte gebruik kan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Rivanov schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Excuses. Had je optionele SSD gemist. 256GB échte SSD storage is natuurlijk beter dan een Fusion Drive, maar je mist dan wel opslagruimte. Dat is het grote voordeel van Fusion Drive. Je macOS installatie en meest gebruikte software staan automatisch op het SSD gedeelte, vandaar dat de 2TB Fusion Drive aan te raden is omdat je dan 128GB SSD hebt en er dus meer software van de SSD ruimte gebruik kan maken. :)
Geeft niet dat dacht ik al.
Ik kan geen optie 2TB vinden bij de nieuwe Imacs :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nick25 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:10:
[...]

Geeft niet dat dacht ik al.
Ik kan geen optie 2TB vinden bij de nieuwe Imacs :|
Klopt, die is enkel beschikbaar op de 27" iMac zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Rivanov schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Klopt, die is enkel beschikbaar op de 27" iMac zie ik nu.
Dat is veel te groot en het is maar voor algemeen gebruik.
Dus jij zou 1TB fusion pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Fusion drive is m.i. echt een grote no-go in 2017. Mechanisch draaiende onderdelen zijn gewoon niet meer van deze tijd voor in een AIO. In 2013 vond ik dat al, bestel gewoon een SSD en hang er een laptopschijfje aan voor evt. opslag of ga voor een NAS.

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9