Word netjes opgelost hoor, duurt echter een weekje of 2 gok ik.
Of misschien meer.
Of misschien meer.
Gekozen voor Photoshop Elements, alleen kan ik er nog niet mee overweg, wat een keuzeskdbruin schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:37:
Kijk eens naar Affinity Photo en Affinity Designer. Beide nu voor 40 euro in de Mac App Store en bieden erg veel voor dit geld. Verder kun je kijken naar Pixelmator (zelf nooit gebruikt) en natuurlijk Photoshop Elements. Photoshop zelf is alleen nog via een abonnement te krijgen maar dat is een constructie waar ik zelf ver weg van blijf.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Fotos bewerken kan bijvoorbeeld ook met Gimp (gratis). Alleen moet je er wel rekening mee houden dat er gewoon haken en ogen aan zitten als je er wat meer mee wil doen zoals drukwerk.Mars18 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 07:14:
[...]
Gekozen voor Photoshop Elements, alleen kan ik er nog niet mee overweg, wat een keuzes
Dank voor je tips, ik wil flyers zoals dit gaan maken.RoyK schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:43:
[...]
Fotos bewerken kan bijvoorbeeld ook met Gimp (gratis). Alleen moet je er wel rekening mee houden dat er gewoon haken en ogen aan zitten als je er wat meer mee wil doen zoals drukwerk.
Voor het opzetten van een flyer kan je natuurlijk best met Photoshop Elements werken. Maar het is verre van ideaal voor dat soort toepassingen. Dan kan je beter richting Adobe Illustrator gaan. Als het de bedoeling is om gewoon voor jezelf een beetje te klooien thuis snap ik dat een Adobe cloud abbo gewoon niet interessant is. Als je je geld er mee moet verdienen zijn een paar tientjes voor heel goed gereedschap niet zo spannend.
[ Voor 5% gewijzigd door Mars18 op 18-12-2015 10:34 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Je moet het zo zien:Mars18 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:33:
[...]
Dank voor je tips, ik wil flyers zoals dit gaan maken.
http://www.rb-cms.nl/clas...67/Image/poster_fifa!.jpg
Wat moet ik dan voor programma gaan gebruiken?
Mijn vrouw kan met Elements wel haar foto's gaan bewerken, daar is het programma wel goed voor
Plus dat de user interface, zeker voor Photoshop-gebruikers, na 20 jaar nog altijd niet al te best is. Adjustment layers worden ook nog steeds niet ondersteundRoyK schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:43:
Fotos bewerken kan bijvoorbeeld ook met Gimp (gratis). Alleen moet je er wel rekening mee houden dat er gewoon haken en ogen aan zitten als je er wat meer mee wil doen zoals drukwerk.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Er zit me ook iets bij dat CMYK een ding is. Heb je plugins voor nodig etc.Exirion schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:08:
[...]
Plus dat de user interface, zeker voor Photoshop-gebruikers, na 20 jaar nog altijd niet al te best is. Adjustment layers worden ook nog steeds niet ondersteund
[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 09-01-2016 20:34 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 09-01-2016 20:34 ]
Vanaf 2012 zijn de schermen gelamineerd, wat een iets beter beeld met minder reflecties oplevert. Kijk zelf eens of jij het verschil de moeite waard vindt!Dubbel Fristie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:46:
Vraagje... ben in de markt voor een tweedehands iMac (21,5" of 27" model) bouwjaren zo rond '09 '10 of '11.
Nou kan ik van de afgelopen jaren redelijk de specs en opties in kaart brengen. Alleen zijn er grote verschillen in (scherm)kwaliteit vergeleken met de schermen waarmee de iMac vandaag de dag geleverd worden (afgezien van 4k / 5k schermen)?
Op iOS heb ik weleens meegemaakt dat je zowel op iCloud als in AppStore moest uitloggen, device restart, en beiden weer inloggen om account verbinding problemen op te lossen.RoyK schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:17:
sinds een week krijg ik mn iCloud niet meer gekoppeld. Ik krijg een melding, vul netjes mn password in en dan is de melding weer weg. Maar zodra de computer uit is geweest moet ik hem opnieuw invullen. En ook als ik het ingevuld heb en hij geen fout mee weergeeft, heb ik geen toegang tot iCloud zaken zoals de notities die ik op mijn iPhone of iPad heb geplaatst. Iemand een tip?
NRG
there's no tweak without the tweaker
Wat voor iMac, welke OS X versie, wordt er gerookt bij de computer, ...virtualJac schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:02:
Ik heb sinds kort problemen met de usb-poorten van mn iMac. Als ik een iPhone aansluit dan lijkt hij wel / niet te verbinden. Continue hoor je het geluidje als je een iPhone connect. Het maakt niet uit welke kabel ik gebruik (allen origineel Apple), welke usb poort ik gebruik en heb ook al meerdere iPhones (6 en 6s) geprobeerd.
[ Voor 14% gewijzigd door virtualJac op 11-01-2016 14:04 ]
Interessant. Ik heb dat ook wanneer ik diverse iPads en iPhones aansluit. USB sticks en externe HDD's gaan wel goed. Ik heb een MacBook Pro Retina 15" uit 2014 en het probleem zit alleen in de USB poort aan de linkerzijde. De rechter USB poort is wel goed. Ik had het probleem al met Yosemite en afgelopen zomer heb ik vanwege El Capitan public beta al schone installaties gedaan.virtualJac schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:02:
Ik heb sinds kort problemen met de usb-poorten van mn iMac. Als ik een iPhone aansluit dan lijkt hij wel / niet te verbinden. Continue hoor je het geluidje als je een iPhone connect. Het maakt niet uit welke kabel ik gebruik (allen origineel Apple), welke usb poort ik gebruik en heb ook al meerdere iPhones (6 en 6s) geprobeerd.
Gebeurd dit alleen met iPhones, of ook met andere USB apparaten? Ik denk dat je het beste een SMC-reset kunt uitvoeren, wat voor een iMac de volgende handelingen zijn:virtualJac schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:02:
Dit heeft bij mij niet geholpen toen ik dat een paar maanden terug probeerde.ThomasG schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:13:
[...]
Gebeurd dit alleen met iPhones, of ook met andere USB apparaten? Ik denk dat je het beste een SMC-reset kunt uitvoeren, wat voor een iMac de volgende handelingen zijn:
- Schakel de computer uit.
- Koppel het netsnoer los.
- Wacht vijftien seconden.
- Sluit het netsnoer aan.
- Wacht vijf seconden en druk vervolgens op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Je kan je beter afvragen waar je de iMac voor gaat gebruiken en in je achterhoofd houden dat:Xanion schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:49:
Ik ben van plan een nieuwe 27" Imac aan te schaffen. Hierbij heb je 3 modellen om uit te kiezen waarbij ieder model een andere grafische kaart heeft (R9 M380 , R9 M390 en R9 M395). Nou ben ik nieuwsgierig naar benchmarks van de kaarten op de Imacs en de verschillen op OSX. Maar dat krijg ik nergens gevonden. Heeft iemand sites gevonden waar men de verschillen tussen de 3 modellen getest heeft?
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 12-01-2016 11:28 ]
http://barefeats.com/imac5k15.htmlXanion schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:49:
Ik ben van plan een nieuwe 27" Imac aan te schaffen. Hierbij heb je 3 modellen om uit te kiezen waarbij ieder model een andere grafische kaart heeft (R9 M380 , R9 M390 en R9 M395). Nou ben ik nieuwsgierig naar benchmarks van de kaarten op de Imacs en de verschillen op OSX. Maar dat krijg ik nergens gevonden. Heeft iemand sites gevonden waar men de verschillen tussen de 3 modellen getest heeft?
[ Voor 7% gewijzigd door Montana op 12-01-2016 11:51 ]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
M390 is prima om een spelletje mee te spelen, wellicht niet het nieuwste op de hoogste kwaliteit maar het is de vraag of dat nog eens 300 euro meer waard isDJ-Promo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:59:
Met deze vraag zat ik ook. Aan de benchmarks te zien is de M390 redelijk snel is en een aardige prijs/prestatie ratio heeft.
Merci, zie dat de 390 prima kaartje is die toch echt wel stuk sneller is dan de 380.Montana schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:50:
[...]
http://barefeats.com/imac5k15.html
Er staan nog weer benchmarks op deze site, kijk zelf even wat je misschien kan gebruiken.
Ik zit ook te denken om een 2Tb Fusion drive te nemen en zie dat als je de middelste Imac pakt (met die 390) en die uitbreidt naar 2Tb fusion je eigenlijk nog maar 60euro goedkoper uit bent. Dus dan kost de 395 geen 300euro meer.SirMemeAlot schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:01:
[...]
M390 is prima om een spelletje mee te spelen, wellicht niet het nieuwste op de hoogste kwaliteit maar het is de vraag of dat nog eens 300 euro meer waard is.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Er is geen mogelijkheid om een volledige SSD drive te kiezen?Xanion schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:13:
[...]
Merci, zie dat de 390 prima kaartje is die toch echt wel stuk sneller is dan de 380.
[...]
Ik zit ook te denken om een 2Tb Fusion drive te nemen en zie dat als je de middelste Imac pakt (met die 390) en die uitbreidt naar 2Tb fusion je eigenlijk nog maar 60euro goedkoper uit bent. Dus dan kost de 395 geen 300euro meer.
Reden om voor de 2Tb fusion drive te kiezen is de grotere SSD opslag. (24Mb bij 1Tb, 128 bij de 2Tb) en mij lijkt dit uiteindelijk dan ook een flink verschil in performance maken omdat het systeem bijna alles op de SSD kan gaan zetten.
Haha, ik heb dat ook ooit gedaan. Maar 'stelt niet veel voor' zou ik niet zo snel zeggen hoor. Ik was veel te bang dat ik iets zou slopen. Maar inderdaad, met de juiste video en alle schroefjes en onderdelen netjes sorteren was bij mij de klus in 1,5 uur geklaard. Ik heb dan ook lekker rustig aan gedaan en elke stap 3x checken, video vooruit en achteruit spoelen etc. Ik zou het zelf upgraden op een schaal van 1 tot 5 een 4 geven, omdat je toch donders goed moet weten wat je doet en echt voorzichtig moet zijn.nickdew schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:03:
Zie veel mensen die twijfelen hun iMac to upgraden met SSD. Heb zelf een iMac Med 2011 en had hier mavericks opstaan. Deze was niet heel erg snel. Nu ben ik zelf niet heel handig maar toch geprobeerd SSD te plaatsen. Youtube erbij en gaan! Het lijkt een hele opgave om het scherm eraf te halen maar het stelt niet veel voor! Draai nu el capitan en de iMac lijkt wel nieuw! Wat een snelheid!!
Dit kan uiteraard wel, Apple levert de meest moderne Pci-E based SSD's zelfs.GeeMoney schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:22:
[...]
Er is geen mogelijkheid om een volledige SSD drive te kiezen?
Zonde als dat niet het geval is, dan koop je zo'n luxe machine en zit je nog steeds half met een ouderwetse disk opgescheept.
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Is een SSD + externe HDD niet een betere optie voor je? Het is je eigen keus natuurlijk, maar met een SSD is je mac 2x zo snel. En massa sla je op de externe met USB 3.0 of Thunderbolt aan.Xanion schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:13:
[...]
Merci, zie dat de 390 prima kaartje is die toch echt wel stuk sneller is dan de 380.
[...]
Ik zit ook te denken om een 2Tb Fusion drive te nemen en zie dat als je de middelste Imac pakt (met die 390) en die uitbreidt naar 2Tb fusion je eigenlijk nog maar 60euro goedkoper uit bent. Dus dan kost de 395 geen 300euro meer.
Reden om voor de 2Tb fusion drive te kiezen is de grotere SSD opslag. (24Mb bij 1Tb, 128 bij de 2Tb) en mij lijkt dit uiteindelijk dan ook een flink verschil in performance maken omdat het systeem bijna alles op de SSD kan gaan zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door dave1972 op 14-01-2016 16:51 ]
Samsung Flip 7
Vast en zeker... Die van mij blijft nog steeds een toppertje...dave1972 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:49:
Vraagje kan een I5 3.6 GHz 12 Gig RAM en 256 SSD ( 2010 ) nog een beetje meekomen met deze tijd ?
En El Capitan draait nog goed er op ? Werkt alles nog soepel en een beetje vlot ? Diegene die ik op het oog heb heeft ook een SSD dus dat zal in ieder geval wel schelen. Weet alleen niet of hij of hij langzamer zal zijn dan mijn pc op dit moment.swiebert schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:41:
[...]
Vast en zeker... Die van mij blijft nog steeds een toppertje...
[afbeelding]
Samsung Flip 7
Ik denk dat die 2* zo snel zal meevallen. Die fusion heeft een 128Gb SSD en het gehele OS + alle apps staan op de SSD. Dus die worden allemaal al razendsnel opgestart. Dan is er nog steeds genoeg ruimte over voor je documenten etc om op de SSD te hebben. En OSX doet dat automatisch voor je regelen.SirMemeAlot schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:48:
[...]
Is een SSD + externe HDD niet een betere optie voor je? Het is je eigen keus natuurlijk, maar met een SSD is je mac 2x zo snel. En massa sla je op de externe met USB 3.0 of Thunderbolt aan.
Heeft niet geholpen helaas. Heb het tot nu toe alleen met iPhones en iPads.ThomasG schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:13:
[...]
Gebeurd dit alleen met iPhones, of ook met andere USB apparaten? Ik denk dat je het beste een SMC-reset kunt uitvoeren, wat voor een iMac de volgende handelingen zijn:
- Schakel de computer uit.
- Koppel het netsnoer los.
- Wacht vijftien seconden.
- Sluit het netsnoer aan.
- Wacht vijf seconden en druk vervolgens op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen.
Ding werkt als een dolle.. Paar jaar terug ssd er ingezet ipv de superdrive en gefusioneerd, verder bak met geheugen (buiten de specs) erin en het is nog steeds genieten na inmiddels 5 jaar.dave1972 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:32:
[...]
En El Capitan draait nog goed er op ? Werkt alles nog soepel en een beetje vlot ? Diegene die ik op het oog heb heeft ook een SSD dus dat zal in ieder geval wel schelen. Weet alleen niet of hij of hij langzamer zal zijn dan mijn pc op dit moment.
Top, bedankt voor de infoswiebert schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:09:
[...]
Ding werkt als een dolle.. Paar jaar terug ssd er ingezet ipv de superdrive en gefusioneerd, verder bak met geheugen (buiten de specs) erin en het is nog steeds genieten na inmiddels 5 jaar.
Samsung Flip 7
Clean install al geprobeerd? Heeft waarschijnlijk inderdaad met bevoegdheden te maken.jefjef schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:24:
Herstel de schijfbevoegdheden, wanneer ik deze optie wil proberen en ik ga naar mijn HDD dan is de knop knop ‘Herstel schijfbevoegdheden' niet aanwezig. Hoe krijg ik deze te zien? Volgens mij zijn alle rechten op de hdd en om deze te veranderen nog bij de vorige eigenaar. Om een voorbeeld te noemen. In Finder/ Home kan ik de naam van de eerste gebruiker niet veranderen. Ook niet wanneer de beveiliging ophef dmv het hangslotje rechts onder te ontgrendelen. Iemand die me kan helpen?
Nog niet, maar is er geen makkelijker methode?SquareOne schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:40:
[...]
Clean install al geprobeerd? Heeft waarschijnlijk inderdaad met bevoegdheden te maken.
Gewoon lekker genieten van je Mac; zo goed als alles is plug and play.Engineer Stewie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:28:
Ik krijg morgen mijn 27" retina 5k iMac (late 2015 model dus) thuis toe, iets speciaals waar ik rekening mee moet houden?
Of is het plug and play?
Mijn allereerste Mac OSX device btw
Have Fun Funske
Het is plug & play, zelfs inclusief migratie vanaf een vorige Mac of Windows machine.Engineer Stewie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:28:
Ik krijg morgen mijn 27" retina 5k iMac (late 2015 model dus) thuis toe, iets speciaals waar ik rekening mee moet houden?
Of is het plug and play?
Mijn allereerste Mac OSX device btw
Ik heb die van mijn 2008 er met een stukje tape aan vast geplakt. Even op ifixit kijken, daar staan guides (en antwoorden) genoeg!Khayma schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:41:
Ik heb sinds gisteren een oude imac beestje overgenomen van iemand voor mijn vrouw. Het ding stamt uit 2009. Nou wil ik er een SSD bijproppen. Ik las dat het vervangen van de HDD met een SSD nog een pijnpuntje is ivm de temperatuur sensor.
Kan ik een hdd caddy voor waar de dvd speler zit kopen en daar een SSD in stoppen en die ook gebruiken als boot hd?
Zeker een bizar mooi en scherp beeld. Geef je ogen de kost http://demo-uhd3d.comEngineer Stewie schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:51:
Vandaag dan mijn 27" retina iMac in gebruik genomen en... wat een machine. Stil, snel zat en een gruwelijk scherp en gedetailleerd beeld.
Het is natuurlijk even wennen omdat ik van windows kom en ik voor alles een alternatief moet zoeken maar dingen installeren enzo lukt toch.
Het blijft alleen vrij raar om buiten een dock een leeg bureaublad te hebben
NRG
[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 24-01-2016 09:47 ]
Dock? Joh, die is helemaal niet belangrijk. Wil je tijd besparen? Dan is CMD-spatie jouw vriend voor de komende jaren. Druk op CMD-spatie, tik >sa< (Safari wordt dan voorgesteld als zoekresultaat) druk op enter. Safari start voor je op. Daar komt geen muis aan te pas. En dat werkt met alle (hulp)programma's zo.Engineer Stewie schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:51:
Het blijft alleen vrij raar om buiten een dock een leeg bureaublad te hebben
Haha zo zie je maar weer dat iedereen anders werkt. Mn MX Performance muis is mn grootste vriend. Op mn duim heb ik een paar extra knoppen toegewezen een OSX shortcuts. Zo schuift alles weg en zie ik mijn bureaublad bij een duim knop. Een andere duimknop laat de exposure stand zien en nog een andere duimknop start mission control. Alles onder 1 duim. Werkt voor mij helemaal super!!sypie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 07:16:
[...]
Dock? Joh, die is helemaal niet belangrijk. Wil je tijd besparen? Dan is CMD-spatie jouw vriend voor de komende jaren. Druk op CMD-spatie, tik >sa< (Safari wordt dan voorgesteld als zoekresultaat) druk op enter. Safari start voor je op. Daar komt geen muis aan te pas. En dat werkt met alle (hulp)programma's zo.
Wil je een nieuw Finder-venster zonder je Dock te gebruiken? Druk CMD-Tab in totdat je ziet dat Finder is geselecteerd. Houd de CMD vast, druk de Alt in (en houd die even ingedrukt), laat de CMD los en zie. Er verschijnt een nieuw Finder-venster op je scherm.
Muizen? Dat is zo 2015. (of voor gevorderde gebruikers als ik al van vér daarvoor)
Ik ben het hier mee eens, alleen ik zit in het Windows kampsypie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 07:16:
[...]
Dock? Joh, die is helemaal niet belangrijk. Wil je tijd besparen? Dan is CMD-spatie jouw vriend voor de komende jaren. Druk op CMD-spatie, tik >sa< (Safari wordt dan voorgesteld als zoekresultaat) druk op enter. Safari start voor je op. Daar komt geen muis aan te pas. En dat werkt met alle (hulp)programma's zo.
Wil je een nieuw Finder-venster zonder je Dock te gebruiken? Druk CMD-Tab in totdat je ziet dat Finder is geselecteerd. Houd de CMD vast, druk de Alt in (en houd die even ingedrukt), laat de CMD los en zie. Er verschijnt een nieuw Finder-venster op je scherm.
Muizen? Dat is zo 2015. (of voor gevorderde gebruikers als ik al van vér daarvoor)
[ Voor 99% gewijzigd door JB op 25-01-2016 20:30 ]
Mijn boefje is liev!
Ben je er al eens mee naar een Genius Bar geweest? (hoe vervelend ook, slepen met dat ding).RoyK schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:40:
Ik moet grondig mn iMac maar weer eens door de EHBO molen halen. Het opstarten duurt weer minuten, lang een leeg wit scherm voordat het Apple logo verschijnt. Dat doet hij soms wel eens na een poosje. Is dat nu niet te voorkomen?
Nah, ik verplaatst dat ding liever nergens naartoe, ben als de dood dat er wat mee gebeurd.GeeMoney schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:35:
[...]
Ben je er al eens mee naar een Genius Bar geweest? (hoe vervelend ook, slepen met dat ding).
Dat hij hangt voordat je een Apple logo ziet is vreemd, dan lijkt de initiële POST niet lekker te lopen.
Heb je toevallig zelf geheugen dimmetjes ofzo bijgeplaatst? Probeer dan eens een tijdje zonder die extra dimms.
Heb je zelf dimms geplaatst? Als dat het geval is, draai eens een week of 2-3 zonder die dimms.RoyK schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:47:
[...]
Nah, ik verplaatst dat ding liever nergens naartoe, ben als de dood dat er wat mee gebeurd.
Dit gebeurd wel vaker.. en dan moet ik weer van alles doen alleen weet ik niet meer wat. Dat moet ik dan weer gaan googlen. Er zijn van wat die reset opdrachtjes tijdens het opstarten etc. En soms moet ik ook mn account even opnieuw doorlopen. Mn iMac staat soms een week lang aan en ik vermoed dat dit de boosdoener is. Soms willen ook fonts etteren en moet ik dat weer opruimen.
Haha nee dit beestje is uit 2011 en hij kan geen minuut van mijn buro af. Hij moet werken! Alleen het opstarten gaat even minder vlot. De geheugenrimms doen het zover ik kan zien prima. Ik ga vanavond even de EHBO molen in met mn machine. Even kijken of ik het op kan lossen!GeeMoney schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:53:
[...]
Heb je zelf dimms geplaatst? Als dat het geval is, draai eens een week of 2-3 zonder die dimms.
Nogmaals, dat hij blijft hangen voordat je een Apple logo ziet zou mij weinig vertrouwen geven hoor en is toch een bezoeken/onderzoek waard door Apple.
Als je de originele doos nog hebt is dat prima te vervoeren, vervelend dat wel maar een machine van dat geld moet gewoon correct werken en dat doet hij nu niet.
Dit is echt het eerste wat ik mis onder Windows. Quicklook. Vooral omdat het ook echt snel is.RoyK schreef op zondag 24 januari 2016 @ 09:43:
ps, heb je de spatie al ontdekt? Bij bijna ieder document kan je op de spatie drukken om het in te zien. Je hoeft dus niets te openen met een programma. Dit heeft mij denk ik de afgelopen 5 jaar bij elkaar misschien wel een dag of 2 aan tijd gescheeld
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Yeps, dit gebruik ik de hele dag door.page404 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:14:
[...]
Dit is echt het eerste wat ik mis onder Windows. Quicklook. Vooral omdat het ook echt snel is.
In dezelfde categorie ontdekte ik vorige week nog een handigheidje. Ik gebruik al vaak CMD+ALT+Shift+4 om een custom rectangle te selecteren en te schermprinten. Blijkt als je dan op spatie drukt dat je dan kan wisselen tussen hele actieve window en custom rectangle om te schermprinten.
Kan iemand mij een hint geven?jefjef schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:07:
Apple Hardware Test gebruiken: als ik de stappen volg, bij het opstarten toets D ingedrukt houden om bij deze test te komen. gebeurt er ...niets? de iMac wordt gewoon normaal opgestart. Hoe kan ik toch AHT laten opstarten?
Welk model Mac heb je?
/edit: zie dat je een ouder type hebt. Volgens mij staat daar een andere procedure voor. Controleer dat ook even.Belangrijk: als een Mac na juni 2013 is uitgebracht, gebruikt u Apple Diagnostische info in plaats van Apple Hardware Test (AHT). Raadpleeg Apple Diagnostische info gebruiken voor instructies.
[ Voor 9% gewijzigd door page404 op 27-01-2016 11:02 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Met Safari zijn inderdaad onverklaarbare problemen op iOS en OS X sinds gisteren/vandaag. Zie ook kraades in "[iOS 9] Ervaringen & Discussie" en een paar nieuwere posts.RoyK schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:42:
Nu was ik het zat. Na de zoveelste lange slaapverwekkende boot en Safari plots gek te zijn geworden.. ben ik gaan cleanen met CleanMyMac 3. Het booten is nu weer zoals het hoort. Maar Safari lijkt een puinhoop. Is er een manier om Safari op El Captain te herinstalleren? Ik werk er graag mee.
Ook kreeg ik een tip om me af te melden bij iCloud en om me daarna weer fris aan te melden. Hoe doe ik dat?
NRG
Deze voorbereiding getroffen? Before starting Apple Diagnostics, be sure to disconnect all external devices except the keyboard, mouse, display, and Ethernet adapter. Also disconnect any external optical drives.jefjef schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:07:
Apple Hardware Test gebruiken: als ik de stappen volg, bij het opstarten toets D ingedrukt houden om bij deze test te komen. gebeurt er ...niets? de iMac wordt gewoon normaal opgestart. Hoe kan ik toch AHT laten opstarten?
NRG
Ik heb verder niets anders keyboard en muis er aan vast bedraad dusGerardVanAfoort schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:54:
[...]
Deze voorbereiding getroffen? Before starting Apple Diagnostics, be sure to disconnect all external devices except the keyboard, mouse, display, and Ethernet adapter. Also disconnect any external optical drives.
Ik heb de procedure voor oudere types gebruikt en alleen een bedrade muis en keyboardpage404 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:00:
[...]
Welk model Mac heb je?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201257
[...]
/edit: zie dat je een ouder type hebt. Volgens mij staat daar een andere procedure voor. Controleer dat ook even.
Ben je wel op tijd met de D toets indrukken? En gebruik je een draadloos toetsenbord? Misschien een bedraad/vast toetsenbord gebruiken.
AHT via internet? "Zorg ervoor dat u alle externe apparaten behalve het toetsenbord, de muis, het beeldscherm en de Ethernet-adapter hebt losgekoppeld alvorens AHT te starten."jefjef schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:22:
[...]
Ik heb verder niets anders keyboard en muis er aan vast bedraad dus
NRG
aha! dat ga ik proberen dank je!GerardVanAfoort schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:36:
[...]
AHT via internet? "Zorg ervoor dat u alle externe apparaten behalve het toetsenbord, de muis, het beeldscherm en de Ethernet-adapter hebt losgekoppeld alvorens AHT te starten."
Ja, ik snap hem.jefjef schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:45:
Veel gegoogeld en gezocht ook hier in het forum MS maar niet gevonden dus vandaar mijn vraag: In het midden van de dock heb je de applicatie Foto's. Wat voor windows gebruikers duidelijk is is voor mij als beginnend Mac gebruiker dus niet. Ik kan niet een foto vanuit Foto's selecteren om te gaan mailen. Ik kan hem wel delen met social media maar dat wil ik niet. Ik wil dus de foto mailen met de aanwezige Outlook 2011 alleen die optie is er niet? Als ik rechtermuisknop en dan kies deel / meer in het menu dan zie ik wel de extensie mail staan maar deze is dan grijs gevinkt. Wil dit zeggen dat deze dan standaard aan is?
Nu dan, dan maar vanuit het mail bericht klik ik op bijvoegen uit bestand en ik zie daar onderaan de icon Foto's. Eindelijk denk je dan dit is de juiste weg, maar niet dus. Bij openen zie ik dus alleen de foto's staan die in Photo Booth staan en niet dus de foto's zoals ik die zie wanneer ik Foto's open in de dock. Zoals je bemerkt ben ik een beetje gefrustreerd . Mac moet toch eigenlijk makkelijker zijn voor wat oudere gebruikers zoals ik? Wie kan me helpen?
Wat heeft dat er mee te makenBerlinetta schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:11:
[...]
Ja, ik snap hem.
Alleen het punt is... wat voor apparaten heb jij aan iCloud hangen?
Heb je iCloud gesynchroniseerd met je iMac?
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 09-02-2016 13:29 ]
Mijn boefje is liev!
Het is opgelost. Blijkbaar heeft outlook 2011 een aantal flows waaronder deze. Na upgrading office 2016 is het nu wel mogelijk!JB schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:28:
[...]
Wat heeft dat er mee te makenGaat erom dat hij afbeeldingen vanuit Foto's op zijn iMac niet toegevoegd krijgt als bijlage. Er staan dus afbeeldingen in Foto's. Of die met iCloud erin komen of vanuit zijn iMac maakt toch niet uit?
Verwijderd
Ik hoor mijn nieuwe iMac 5k met SSD nooit, tenzij ik echt m'n oor er tegen houd. Het zal er ook wel aan liggen of je bijv. aan video bewerking e.d. doet, dan zul je hem vast wel horen. Ik hoor in ieder geval niets.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:03:
Vraagje voor de mensen met de laatste nieuwe iMac 5k en SSD, in een stille kamer kan je de airflow goed horen? Heb nu al zoveel opinies gelezen...
Is er ook iemand van jullie die eventueel win10 in bootcamp af en toe gebruikt en weet of de schaling naar bv 2560x1440 goed werkt zoals in OSX?
Verwijderd
Oki thanks, het is voor belangrijk in idle mode/geen rendering. Omdat ik veel reacties lees op macrumors waar hij echt in een stille ruimte redelijk hoorbaar is. Dacht van een andere tweaker ook zoiets te hebben gelezen.Zonnetje83 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:11:
[...]
Ik hoor mijn nieuwe iMac 5k met SSD nooit, tenzij ik echt m'n oor er tegen houd. Het zal er ook wel aan liggen of je bijv. aan video bewerking e.d. doet, dan zul je hem vast wel horen. Ik hoor in ieder geval niets.![]()
En ik gebruik windows 10 via parallels af en toe en daarin kun je de scaling op best for retina oid zetten. Daarna zie win 10 er prima uit (alles scaled goed) en kun je daarin met resoluties spelen.
Hope it helps!
Verwijderd
Een iMac gaat een beetje blazen als het warm is. Bijvoorbeeld op een warme dag of avond. Ga je er een potje op gamen dan begint hij te blazen. Maar bij gewoon algemeen werk is het goed te doen. Je hoort hem denk ik haast niet. Ik krijg hem wel eens aan het loeien als ik een video aan het renderen ben. Vind ie ook niet zo leuk. Echter, is het natuurlijk wel logisch dat er iets geluid gaat maken als er hitte afgevoerd moet worden. Een iMac is geen magische wondermachine. Veel plezier met je machine straks!Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:36:
Ik heb laatste tijd erg veel reviews/video's over de nieuwe iMac 5K gezien, nergens kwam hier naar voren dat hij lawaaierig zou zijn. Dus ik ga er vanuit dat dit niet hoor, mocht hij het wel doen zal ik de mijne omruilen voor een nieuwe. Daar is Apple niet zo moeilijk in gelukkig.
/me wacht geduldig tot UPS morgen mijn exemplaar langs komt brengen...
[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 16-02-2016 17:12 ]
Een DMG file moet je zien als een image (of een zip file/archief zeg maar) De bedoeling is dat je die opent, en de applicatie vervolgens naar je Applications map sleept in je Finder.Mars18 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:36:
Ik heb Firefox en Thunderbird op mijn mac gezet.
Maar telkens als ik ze voor de 1e keer open dan moet die het gaan inladen en duurt het even.
Want het zijn .dmg files? Maar is dit normaal?
Top ik ga het proberenGeeMoney schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:10:
[...]
Een DMG file moet je zien als een image (of een zip file/archief zeg maar) De bedoeling is dat je die opent, en de applicatie vervolgens naar je Applications map sleept in je Finder.
Hierop word de applicatie daadwerkelijk gekopieerd naar je Applications map en kan je hem van daaruit starten
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq