[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00

JB

Cédric roelt!

Grin schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:17:
[...]

8GB extra, en nee. Alleen wanneer je extreem geheugenintensieve taken uitvoert zal je er een klein beetje profijt van hebben. 24 GB is echt voldoende, heb ook een tijd in die configuratie gewerkt en merk geen verschil met de huidige 32GB. Dat geld had ik in de zak kunnen houden.
4GB extra. Heb maar 4 sloten ;) 2x 8 + 2x 2 :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24

Grin

Ride si sapis.

JB schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:22:
[...]

4GB extra. Heb maar 4 sloten ;) 2x 8 + 2x 2 :)
Ah te snel gelezen, dacht dat het ging om 32GB of 24GB, uiteraard gewoon het standaard geplaatste geheugen behouden; toch weer 8GB extra.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Grin schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:29:
[...]

Ah te snel gelezen, dacht dat het ging om 32GB of 24GB, uiteraard gewoon het standaard geplaatste geheugen behouden; toch weer 8GB extra.
Nee 4 GB extra :D Samen 20 GB ipv 16 GB wanneer ik alleen het nieuwe geheugen inprik.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 11-11-2015 13:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

* Grin kruipt onder een steen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:18
Denzis schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:49:
[...]

Thanks, dat laatste klopt! Alleen er staat geen onderwijskorting op de factuur vermeld(volgens mij) en je bent natuurlijk niet verplicht wanneer je iets met onderwijskorting koopt ook deze deels voor het onderwijs te gebruiken. Maargoed dat is een heel ander verhaal.

Bedankt voor het weetje over de 1tb fusion drive ik nam aan dat hier dus ook een 128gb ssd in was verwerkt, helaas.

Zijn er ook andere elegante opties voor externe storage voor een imac?
Heb je toevallig ondertussen besteld en een factuur binnen? Ik ben zelf ook wel benieuwd of er nu iets van 'onderwijs' op de factuur staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:53
Sinds gisteren heb ik een probleem met m'n iMac 21.5'' uit 2011. Rechts zit een blauwe verticale lijn in m'n scherm en horizontaal loopt een grijze lijn. Beide 1 pixel dik. Ik heb net de uitgebreide apple hardware test gedaan waar niks uitkomt, en een PRAM rest gedaan. Verder werkt de iMac prima, geen haperingen, geen draaiende fans enz.

Ik heb al zitten zoeken en het schijnt te kunnen komen door stof in de GPU? Wat kan ik nog meer doen hieraan?

Kan ik nog iets softwarematigs doen of moet de iMac echt open om het stof te verwijderen?

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Ik heb 2 jaar terug een CD-rom Office Mac 2011 gekocht en kon toen ook een DMG downloaden. Alleen is er nu een mogelijkheid om dit om te zetten naar een Apple Store download?

A life? Where can I download it??

• SquareOne
Ruffian schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:01:
Ik heb 2 jaar terug een CD-rom Office Mac 2011 gekocht en kon toen ook een DMG downloaden. Alleen is er nu een mogelijkheid om dit om te zetten naar een Apple Store download?
Nope. Staat office überhaupt in de Mac App Store?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Office staat inderdaad niet in de Mac App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

RoyK

Hobby tekenaar

Is het zinvol om van 12GB naar 16GB te gaan? Ik zit dan uiteindelijk ook met 2x2GB over hier. Misschien een nutteloze update? Ik ben van plan om een nieuw systeem samen te stellen. Maar mijn wilde plannen zijn even in de koelkast beland. Ik zoek een beetje performance winst tegen minimale kosten.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:49:
Is het zinvol om van 12GB naar 16GB te gaan?
Die vraag kun je zelf het beste beantwoorden. Als jij nooit tegen de limiet aan loopt dan zal het niks helpen, maar als je systeem regelmatig moet swappen omdat het vol zit, dan uiteraard wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:25:
[...]

Die vraag kun je zelf het beste beantwoorden. Als jij nooit tegen de limiet aan loopt dan zal het niks helpen, maar als je systeem regelmatig moet swappen omdat het vol zit, dan uiteraard wel.
Ja, Photoshop tikt hem aardig vol. En met Spotify aan, en skype wil het toch regelmatig vol lopen. Maar gaat die 4 gig extra het grote verschil maken, dat vraag ik me flink af. Bij nader inzien, hou ik die 100 euro wel op zak.

[edit]
Ik zie dat ik voor 279 euro 32 gb in mijn iMac kan knallen. Dat zou mijn iMac zeker nog een jaar een flinke powerboost kunnen geven.

Potjandikkie, stomme dilemma's!

[EDIT]

Sterker nog, Voor nog geen 170 euro tik ik hem vol met 32GB
pricewatch: Kingston KTA-MB1333/8G

Men, hier ga ik toch even een nachtje over nadenken. Ook maar eens op zoek gaan of dit echt prestatie winst levert.

[ Voor 36% gewijzigd door RoyK op 16-11-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:56

page404

Website says no

RoyK schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:57:
[...]

Ja, Photoshop tikt hem aardig vol. En met Spotify aan, en skype wil het toch regelmatig vol lopen. Maar gaat die 4 gig extra het grote verschil maken, dat vraag ik me flink af. Bij nader inzien, hou ik die 100 euro wel op zak.
Je kan eenvoudig zien of je geheugen een bottleneck is.Kijk of je page-outs flink toenemen als je met gemiddelde taken bezig bent. Helaas toont de activity monitor in El Capitan dat niet meer.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RoyK schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:57:
[...]

[edit]
Ik zie dat ik voor 279 euro 32 gb in mijn iMac kan knallen. Dat zou mijn iMac zeker nog een jaar een flinke powerboost kunnen geven.

Potjandikkie, stomme dilemma's!

[EDIT]

Sterker nog, Voor nog geen 170 euro tik ik hem vol met 32GB
pricewatch: Kingston KTA-MB1333/8G

Men, hier ga ik toch even een nachtje over nadenken. Ook maar eens op zoek gaan of dit echt prestatie winst levert.
Zou zelf de voorkeur geven aan 2x dit setjes:
pricewatch: Corsair Mac Memory CMSA16GX3M2A1600C11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

page404 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:10:
[...]

Je kan eenvoudig zien of je geheugen een bottleneck is.Kijk of je page-outs flink toenemen als je met gemiddelde taken bezig bent. Helaas toont de activity monitor in El Capitan dat niet meer.
Ik gebruik een mem tool. Met Photoshop en illustrator samen open gaat het hard. Regelmatig 99% vol en dan komen er strandballen :'(
Wat is het verschil dat het jouw voorkeur heeft?

[ Voor 29% gewijzigd door RoyK op 16-11-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mac-approved werkgeheugen is naar mijn idee achterhaald sinds Apple de overstap heeft gemaakt van de Core 2 Duo naar de Core ix-serie. Sure, het zal ongetwijfeld werken maar dat doet het Corsair Vengeance-werkgeheugen in mijn MBP en iMac ook :)

Vroeger was Apple kieskeuriger met het slikken van werkgeheugen, tegenwoordig maakt het IMO niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:09

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

ik lift even mee met de ram issue.
in de iMac zit standaard 8 gb 2x4gb, ik heb de iMac 27' 2013
bij de 8 gb die er al standaard in zit kan je daar gewoon 2 x 8 gb bij plaatsen? of is dat niet aan te raden?
dit omdat ik toch minimaal 16 gb wil en de prijzen is of 16 gb er bij of 8 gb. de ram geheugen is lekker gedaald kwa prijs daarom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Coldbullet schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:11:
ik lift even mee met de ram issue.
in de iMac zit standaard 8 gb 2x4gb, ik heb de iMac 27' 2013
bij de 8 gb die er al standaard in zit kan je daar gewoon 2 x 8 gb bij plaatsen? of is dat niet aan te raden?
dit omdat ik toch minimaal 16 gb wil en de prijzen is of 16 gb er bij of 8 gb. de ram geheugen is lekker gedaald kwa prijs daarom..
Ik ken wel meer die met 24GB zitten. Gaat zover ik weet allemaal prima :)

Zie mijn issue.. gewoon allerdaags :D Een paar illustrator projecten open staan en een snelle schets in Photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ai4VCiTQ3z3gpskHPxSiHvEy/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

oker dus het is mogelijk, is het dan slim om in sleuf 1 en 2 de 8gb reepjes te stoppen of maakt dat niet uit de volgorde? mij staat bij datje ziezo altijd in paren moet werken.
RoyK schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:15:
[...]

Ik ken wel meer die met 24GB zitten. Gaat zover ik weet allemaal prima :)

Zie mijn issue.. gewoon allerdaags :D Een paar illustrator projecten open staan en een snelle schets in Photoshop.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Coldbullet schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:25:
oker dus het is mogelijk, is het dan slim om in sleuf 1 en 2 de 8gb reepjes te stoppen of maakt dat niet uit de volgorde? mij staat bij datje ziezo altijd in paren moet werken.

[...]
Daar zat ik ook mee afgelopen weekend (16 GB bij geprikt). Als ik de manual van Apple raadpleeg voor mijn model staat daar niks over vermeld. Op de afbeelding zie je wel dat ze van links naar rechts werken ipv boven elkaar. Zo heb ik dus ook beredeneerd.

Bovenste 2 = 8 GB
Onderste 2 = 2 GB (laten zitten)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/11/17/image.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 17-11-2015 12:00 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

kijk daar heb ik wat aan super! dus ik kan gewoon 16 gb er bij prikken :)
de prijs van ram is opt moment goed te doen. €45,- voor 2 x 4 gb 2 jaar geleden was dat wel anders
JB schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:59:
[...]
Daar zat ik ook mee afgelopen weekend (16 GB bij geprikt). Als ik de manual van Apple raadpleeg voor mijn model staat daar niks over vermeld. Op de afbeelding zie je wel dat ze van links naar rechts werken ipv boven elkaar. Zo heb ik dus ook beredeneerd.

Bovenste 2 = 8 GB

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

JB schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:59:
[...]

Bovenste 2 = 8 GB

[afbeelding]
Heb je er nog iets van gemerkt in algemene performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RoyK schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:45:
[...]

Heb je er nog iets van gemerkt in algemene performance?
Mja ik had niet echt performance issues. Meer omdat het geheugen geen drol meer kost en omdat ik af en toe een aantal VMs aanslinger.

Ik wil graag een SSD plaatsen om echt performance te winnen maar ik durf niet :'(

edit:
Heb overigens deze kit geplaatst: pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 17-11-2015 12:53 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

JB schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:52:
[...]

Mja ik had niet echt performance issues. Meer omdat het geheugen geen drol meer kost en omdat ik af en toe een aantal VMs aanslinger.

Ik wil graag een SSD plaatsen om echt performance te winnen maar ik durf niet :'(

edit:
Heb overigens deze kit geplaatst: pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9
Herkenbaar. Ik zou mijn 2TB HDD wel door een 1TB SSD willen vervangen. Maar ook ik durf niet. Het is mijn enige werk beestje en die moet het nog even vol houden. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

RoyK schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:14:
[...]

Herkenbaar. Ik zou mijn 2TB HDD wel door een 1TB SSD willen vervangen. Maar ook ik durf niet. Het is mijn enige werk beestje en die moet het nog even vol houden. ;w
is het een pre-ultraslim model? Dan is het echt heel simpel. Als je een ritje Den Haag waagt en chocola meeneemt doe ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

sjaak81 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:35:
Sinds gisteren heb ik een probleem met m'n iMac 21.5'' uit 2011. Rechts zit een blauwe verticale lijn in m'n scherm en horizontaal loopt een grijze lijn. Beide 1 pixel dik. Ik heb net de uitgebreide apple hardware test gedaan waar niks uitkomt, en een PRAM rest gedaan. Verder werkt de iMac prima, geen haperingen, geen draaiende fans enz.

Ik heb al zitten zoeken en het schijnt te kunnen komen door stof in de GPU? Wat kan ik nog meer doen hieraan?

Kan ik nog iets softwarematigs doen of moet de iMac echt open om het stof te verwijderen?
Defect lcd paneel. Openen heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sebastius schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:20:
[...]
is het een pre-ultraslim model? Dan is het echt heel simpel. Als je een ritje Den Haag waagt en chocola meeneemt doe ik het zo.
Het is het model 27" 2011 model met een i5 3.1 Ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Daar prik je zo een SSD in. En wanneer je een andere pc/mac gaat kopen kun je de ssd weer makkelijk overzetten.

[ Voor 60% gewijzigd door Fietsbel op 17-11-2015 18:35 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

RoyK schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:33:
[...]

Het is het model 27" 2011 model met een i5 3.1 Ghz :)
Je weet me te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sebastius schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:20:
[...]
Jup, maar wel een waar de glasplaat van los moet. Ik durf dat niet aan, maar hou me graag ook aanbevolen ondanks een halve wereldreis :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhoefm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
Ga nu dan toch maar mijn harde schijf in mijn iMac 2011 (27inch) laten vervangen, aangezien hij echt niet meer aangaat. Ben er inmiddels wel achter dat ik al mijn data nog heb, dus dat is al een hele opluchting.

Nu wilde ik hem eerst zelf vervangen door een SSD & HDD, maar woon in Amsterdam, en vind het dan wel zo veilig om het te laten doen. Als het alleen om de HDD vervangen ging, had ik het zelf nog wel aangedurfd, maar met het bij plaatsen van de SSD laat ik het toch liever doen... Zelf je schijven meenemen scheelt wel veel geld bij Mac Repair, en denk nu aan de volgende 2.

SSD: Samsung 850 EVO 250 gb
HDD: WD Green, 3TB, SATA-600

Is dit inderdaad een goeie/compatibele optie waar ik weer even een paar jaar mee door kan? Past de SATA-600 HDD, of heb ik per se een SATA-300 nodig?

[ Voor 17% gewijzigd door Verhoefm op 21-11-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JB schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:14:
Jup, maar wel een waar de glasplaat van los moet. Ik durf dat niet aan
Kom kom, we zitten hier op Tweakers he :) Ik heb het al heel wat keren gedaan en kan het bijna met m'n ogen dicht. De glasplaat loshalen lukt je zelfs zonder helpmiddelen. Gewoon met je vingers of voorzichtig met je nagels op de hoeken trek je 'm zo los. 8 keer Torx losdraaien om het scherm omhoog te wippen en een latje eronder zetten. Kabeltje rechts voorin loshalen om wat meer ruimte te hebben en dan kun je het scherm nog iets verder omhoog doen. Daarna kun je er zo bij om de harddisk eruit te halen en de bracket+SSD erin te zetten. Het stelt echt niet veel voor.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik moet ook toegeven dat het echt super makkelijk is en ik deed het ook voor het eerst. Gewoon YouTube filmpje aanzetten en rustig de tijd nemen. Ik zou hier geen geld voor overhebben om het te laten doen nu ik ook gezien heb hoe makkelijk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
En als je de LCD connector toch sloopt kan Sebastius hem wel fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mektheb schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:36:
En als je de LCD connector toch sloopt kan Sebastius hem wel fixen ;)
Dan moet je wel heel lomp zijn. De connector schiet eerder los uit de socket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Verhoefm schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:52:
Ga nu dan toch maar mijn harde schijf in mijn iMac 2011 (27inch) laten vervangen, aangezien hij echt niet meer aangaat. Ben er inmiddels wel achter dat ik al mijn data nog heb, dus dat is al een hele opluchting.

Nu wilde ik hem eerst zelf vervangen door een SSD & HDD, maar woon in Amsterdam, en vind het dan wel zo veilig om het te laten doen. Als het alleen om de HDD vervangen ging, had ik het zelf nog wel aangedurfd, maar met het bij plaatsen van de SSD laat ik het toch liever doen... Zelf je schijven meenemen scheelt wel veel geld bij Mac Repair, en denk nu aan de volgende 2.

SSD: Samsung 850 EVO 250 gb
HDD: WD Green, 3TB, SATA-600

Is dit inderdaad een goeie/compatibele optie waar ik weer even een paar jaar mee door kan? Past de SATA-600 HDD, of heb ik per se een SATA-300 nodig?
Ziet er goed uit, ik twijfel alleen nog aan de secundaire schijf.
Misschien is dit artikel wel handig om te lezen: http://www.gamersnexus.ne...son-best-drive-for-gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
Exirion schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:47:
[...]

Dan moet je wel heel lomp zijn. De connector schiet eerder los uit de socket.
Heb er helaas al meerdere gezien die dit gedaan hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mektheb schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:50:
Heb er helaas al meerdere gezien die dit gedaan hebben :+
Tja, sommige mensen kunnen beter niks doen waar gereedschap bij nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja dat zal ook allemaal wel meevallen maar mijn ervaring is met al dit soort "eerste keren" dat je een paar oh ja momentjes krijgt en dat het vaak te laat is. De 2e keer weet je dan hoe het werkt maar dan is het te laat :+

* JB filmpje nog maar eens gaat bekijken

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JB schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:32:
Ja dat zal ook allemaal wel meevallen maar mijn ervaring is met al dit soort "eerste keren" dat je een paar oh ja momentjes krijgt en dat het vaak te laat is.
Een kwestie van goeie verlichting en kijken wat je doet, zonder iets te forceren. Ik heb al talloze apparaten uit elkaar gehaald zonder beschrijving, dus wat dat betreft is het tegenwoordig wel heel luxe met sites als ifixit en Youtube. Iedereen kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhoefm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
Berlinetta schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:47:
[...]

Ziet er goed uit, ik twijfel alleen nog aan de secundaire schijf.
Misschien is dit artikel wel handig om te lezen: http://www.gamersnexus.ne...son-best-drive-for-gaming
Thanks! Zat inderdaad te twijfelen tussen Black/Blue/Green, maar prijzen zijn 165/105/95 voor 3TB, en Green is ook de stilste. Black is dan wel weer betrouwbaarder/sneller. Lastige keuze, maar denk dan dat de Blue een goede middenweg is:
WD Blue WD30EZRZ, 3TB

En SATA-300 versus SATA-600 maakt dus niet uit? Allemaal compatible met mn iMac?

[ Voor 8% gewijzigd door Verhoefm op 23-11-2015 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verhoefm schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:56:
[...]

Thanks! Zat inderdaad te twijfelen tussen Black/Blue/Green, maar prijzen zijn 165/105/95 voor 3TB, en Green is ook de stilste. Black is dan wel weer betrouwbaarder/sneller. Lastige keuze, maar denk dan dat de Blue een goede middenweg is:
WD Blue WD30EZRZ, 3TB

En SATA-300 versus SATA-600 maakt dus niet uit? Allemaal compatible met mn iMac?
Ik moest even nadenken over SATA-300 en SATA-600
De gegevensnelheden zijn bij een SATA-300 3Gb/s en bij de SATA-600 6 Gb/s
En toen kwam ik dit tegen:"Voor sata600 hoef je het niet voor te doen. Harde schijven kunnen de volledige bandbreedte van SATA 300 niet eens benutten. Het enige mogelijke nut van SATA 600 is voor het cache geheugen dat mogelijk wel meer dan 300MB/s kan halen. Maar je moet je keuze niet laten afhangen omdat de schijf zogenaamd sata600 is.".
Volgens mij maakt het niet zoveel uit dus.

Een latere reactie op dit forum verwijst mij naar:
"Zie: Daedalus in "SATA/600 interface voor mechanische opslag, heeft dat zin?" en verder :) TLDR; ondanks dat je de bandbreedte nooit gaat vullen, heeft SATA/600 ook voor mechanische harde schijfen wel voordelen, o.a. op het gebied van latency, respontiviteit, energiebeheer."

Met dank aan Daedalus zelf
Weer wat geleerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Berlinetta op 24-11-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Zo! Mn zakgeld is op, ik heb een iMac 5k besteld :) de i7 met 395x gpu, 256gb ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toe maar....

ik zit ook in dubio...nu kopen of wachten op de volgende generatie...met standaard 256gb en snellere processors...ik had het idee dat dit een tussen lancering was....

( ik heb er niet echt verstand van...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ik zie nu net de review te lezen en zie dat die skylake er toch in zit....

ik dacht dat dat ook bij de upgrade zat ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

sebastius schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:07:
Zo! Mn zakgeld is op, ik heb een iMac 5k besteld :) de i7 met 395x gpu, 256gb ssd.
Congrats!
Dit is mijns inziens ook de enige iMac die Apple zou mogen verkopen naast de i5 met een 390/395. Alle andere modellen zijn naar mijn mening het geld/overwegen niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Berlinetta schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:45:
[...]

Ik moest even nadenken over SATA-300 en SATA-600
De gegevensnelheden zijn bij een SATA-300 3Gb/s en bij de SATA-600 6 Gb/s
En toen kwam ik dit tegen:"Voor sata600 hoef je het niet voor te doen. Harde schijven kunnen de volledige bandbreedte van SATA 300 niet eens benutten. Het enige mogelijke nut van SATA 600 is voor het cache geheugen dat mogelijk wel meer dan 300MB/s kan halen. Maar je moet je keuze niet laten afhangen omdat de schijf zogenaamd sata600 is.".
Volgens mij maakt het niet zoveel uit dus.
Dat is ietwat kort door de bocht. Zie Daedalus in "SATA/600 interface voor mechanische opslag, heeft dat zin?" en verder :) TLDR; ondanks dat je de bandbreedte nooit gaat vullen, heeft SATA/600 ook voor mechanische harde schijfen wel voordelen, o.a. op het gebied van latency, respontiviteit, energiebeheer.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sebastius schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:07:
Dat is een mooie setup! :) 8gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

RoyK schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:24:
[...]

Dat is een mooie setup! :) 8gb?
Jup, prik er nog wel wat bij volgende maand (of meteen, ik weet het nog niet). 16gb erbij denk ik aan. Dan heb ik de komende vijf jaar ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:07:
toe maar....

ik zit ook in dubio...nu kopen of wachten op de volgende generatie...met standaard 256gb en snellere processors...ik had het idee dat dit een tussen lancering was....

( ik heb er niet echt verstand van...)
Je moet je afvragen hoeveel ga je nu daadwerkelijk merken dat er een skylake processor in zit? Denk vrijwel niet. Standaard 256GB SSD zou ik Apple kennende maar niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

SquareOne schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:28:
[...]

Je moet je afvragen hoeveel ga je nu daadwerkelijk merken dat er een skylake processor in zit? Denk vrijwel niet. Standaard 256GB SSD zou ik Apple kennende maar niet op rekenen.
Mijn model heeft 'standaard' 256gb of een Fusion 2tb. Ik moest er wel voor kiezen maar er zaten godzijdank geen meerkosten aan vast.

Of je het merkt: mijn vorige iMac was een 2010. Deze is letterlijk 1.5 a 2 a 2.5 keer zo snel, afhankelijk van de taken. SSD is veel sneller ook trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door sebastius op 24-11-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Daedalus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:21:
[...]
Dat is ietwat kort door de bocht. Zie Daedalus in "SATA/600 interface voor mechanische opslag, heeft dat zin?" en verder :) TLDR; ondanks dat je de bandbreedte nooit gaat vullen, heeft SATA/600 ook voor mechanische harde schijfen wel voordelen, o.a. op het gebied van latency, respontiviteit, energiebeheer.
Mijn excuus ik zal mijn reactie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:26:
[...]

Jup, prik er nog wel wat bij volgende maand (of meteen, ik weet het nog niet). 16gb erbij denk ik aan. Dan heb ik de komende vijf jaar ruim genoeg.
o oke..dat kan ook natuurlijk..en die haal je dan ergens anders dan bij apple...

en dan ddr3 of ddr4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:40:
[...]

o oke..dat kan ook natuurlijk..en die haal je dan ergens anders dan bij apple...

en dan ddr3 of ddr4?
Het is DDR3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o oke...maar ik las dat het ook compatible was met DDR4L...of is dat niet zo relevant...

en scheelt het een hoop extern of bij apple?

ben al wel jaloers op jouw setting, hoewel die 27" niet echt een must is, maar anders kom je niet aan die specs..( heb nu een mac Pro uit 2008...dus die is wel goed afgeschreven..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:45:
o oke...maar ik las dat het ook compatible was met DDR4L...of is dat niet zo relevant...

en scheelt het een hoop extern of bij apple?

ben al wel jaloers op jouw setting, hoewel die 27" niet echt een must is, maar anders kom je niet aan die specs..( heb nu een mac Pro uit 2008...dus die is wel goed afgeschreven..)
27inch is voor mij wel heel fijn. Ram inkopen via Pricewatch kost 150 a 700 euro minder tov Apple (afhankelijk van de hoeveelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
sebastius schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:29:
[...]

Mijn model heeft 'standaard' 256gb of een Fusion 2tb. Ik moest er wel voor kiezen maar er zaten godzijdank geen meerkosten aan vast.

Of je het merkt: mijn vorige iMac was een 2010. Deze is letterlijk 1.5 a 2 a 2.5 keer zo snel, afhankelijk van de taken. SSD is veel sneller ook trouwens.
Mijn reactie ging inderdaad meer over het 'wachten' op een volgend model. Je kunt wel blijven wachten maar een nieuwe versie wordt hoogstens 10% sneller en dan zit je nu nog een jaar of iets dergelijks te wachten.

SSD is tegenwoordig een must, en voor de normale gebruiker is dat de upgrade waarvan die iets zal merken. Het verschil tussen i5 of i7 is marginaal en als je de CPU niet vaak maximaal benut merkt je daar niet zo veel van.

256GB tov 2TB fusion drive zou ook mijn keuze zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat het belachelijk blijft dat anno 2015 Apple de iMac line-up nog niet heeft voorzien van standaard een SSD. (en ik zie ze dat ook volgend jaar gewoon weer weigeren te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

SquareOne schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:08:
[...]

Mijn reactie ging inderdaad meer over het 'wachten' op een volgend model. Je kunt wel blijven wachten maar een nieuwe versie wordt hoogstens 10% sneller en dan zit je nu nog een jaar of iets dergelijks te wachten.

SSD is tegenwoordig een must, en voor de normale gebruiker is dat de upgrade waarvan die iets zal merken. Het verschil tussen i5 of i7 is marginaal en als je de CPU niet vaak maximaal benut merkt je daar niet zo veel van.

256GB tov 2TB fusion drive zou ook mijn keuze zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat het belachelijk blijft dat anno 2015 Apple de iMac line-up nog niet heeft voorzien van standaard een SSD. (en ik zie ze dat ook volgend jaar gewoon weer weigeren te doen).
Ik snap het motief van de Fusiondrive wel, het is een betaalbare manier om mensen VEEL opslag te geven. Dat is wat de meesten wel willen. Ik niet, ik stream alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
sebastius schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:10:
[...]

Ik snap het motief van de Fusiondrive wel, het is een betaalbare manier om mensen VEEL opslag te geven. Dat is wat de meesten wel willen. Ik niet, ik stream alles.
True. De 'normale' mens (lees: de niet tweakers) moet nog even wennen dat opslag tegenwoordig beter extern kan met ofwel externe SSD, externe HDD, NAS, cloud, etc.

Het probleem is hiermee helaas wel dat veel mensen voor de 1TB fusion drive zullen gaan bij de meer basic modellen waardoor ze maar 24GB SSD hebben. Dat is dan weer iets te weinig in mijn ogen. 128GB zou nog kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door SquareOne op 24-11-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

SquareOne schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:12:
[...]
Het probleem is hiermee helaas wel dat veel mensen voor de 1TB fusion drive zullen gaan bij de meer basic modellen waardoor ze maar 24GB SSD hebben. Dat is dan weer iets te weinig in mijn ogen. 128GB zou nog kunnen.
An sich is 24gb voor je OS en een paar apps meer dan genoeg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
SquareOne schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:12:
[...]

True. De 'normale' mens (lees: de niet tweakers) moet nog even wennen dat opslag tegenwoordig beter extern kan met ofwel externe SSD, externe HDD, NAS, cloud, etc.

Waarom kan de opslag beter extern? dat is geen back-up hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Berlinetta schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:06:
[...]

Waarom kan de opslag beter extern? dat is geen back-up hé?
Nou laat ik het anders zeggen, met de prijzen die Apple vraag voor hun SSD's. Kun je de data beter op extern medium zetten. Als je al je foto's, documenten, filmpjes, muziek, etc wilt opslaan, zullen veel gebruikers niet voldoende hebben aan 256GB SSD in hun iMac. Dan heb je 2 keuzes, of heeeeel veel geld neerleggen voor een 512GB of 1TB SSD intern in de Mac. Of kiezen voor externe opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ja klopt maar je vergeet dat er ook genoeg mensen zijn die alles netjes opgeruimd willen hebben en een bureau met zo min mogelijk dingen er op, zoals ik bij mij staat de imac in de woonkamer dus wil het opgeruimd hebben. En om een nas te pakken die altijd stroom aan het vreten is ook als je hem niet gebruikt. Dat is de keuze makkelijk om de opslag in te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• int3nz0r
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ik ga binnenkort een 27" 5K iMac kopen, ik ga dan voor de reguliere versie met een HDD (FusionDrive vind ik te duur). Iemand een suggestie voor een goed bedrijf in West-Brabant die mijn iMac dan kan voorzien van een SSD? Graag een bedrijf die ook eigen meegebrachte SSD's wil inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

int3nz0r schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:46:
Ik ga binnenkort een 27" 5K iMac kopen, ik ga dan voor de reguliere versie met een HDD (FusionDrive vind ik te duur). Iemand een suggestie voor een goed bedrijf in West-Brabant die mijn iMac dan kan voorzien van een SSD? Graag een bedrijf die ook eigen meegebrachte SSD's wil inbouwen.
dat kan wel maar is bij de gelijmde iMacs erg duur. Je krijgt een redelijke performance-boost (niet zo goed als de apple-ssd's).

Overigens, die 200 euro verschil is niet alleen fusion-drive maar ook een betere GPU. En je krijgt ook een Skylake systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• int3nz0r
sebastius schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:54:
[...]

dat kan wel maar is bij de gelijmde iMacs erg duur. Je krijgt een redelijke performance-boost (niet zo goed als de apple-ssd's).

Overigens, die 200 euro verschil is niet alleen fusion-drive maar ook een betere GPU. En je krijgt ook een Skylake systeem.
Snap ik, alleen ben ik niet een dusdanige power user dat ik die GPU en Skylake nodig heb. En ik heb echt liever een SSD dan een Fusion Drive (ookal is de SSD niet van Apple zelf). De prijs voor het swappen van opslag valt me nog mee, hier bijvoorbeeld al vanaf 150 euro: http://www.macrepair.nl/S...et%28237.170.1212.1224%29

Dit is wel in Amsterdam, woon zelf in Roosendaal dus dat is best ver. Vandaar dat ik opzoek ben naar een bedrijf dat wat dichter bij huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

int3nz0r schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:10:
[...]

Snap ik, alleen ben ik niet een dusdanige power user dat ik die GPU en Skylake nodig heb. En ik heb echt liever een SSD dan een Fusion Drive (ookal is de SSD niet van Apple zelf). De prijs voor het swappen van opslag valt me nog mee, hier bijvoorbeeld al vanaf 150 euro: http://www.macrepair.nl/S...et%28237.170.1212.1224%29

Dit is wel in Amsterdam, woon zelf in Roosendaal dus dat is best ver. Vandaar dat ik opzoek ben naar een bedrijf dat wat dichter bij huis is.
Ik geloof dat dat ex. SSD is? Voor de €50,00 verschil (naja vrijwel geen verschil als je zelf je tank moet betalen om naar A.dam te rijden) zou ik sowieso voor de upgrade gaan van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• int3nz0r
Pat-Juh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:23:
[...]

Ik geloof dat dat ex. SSD is? Voor de €50,00 verschil (naja vrijwel geen verschil als je zelf je tank moet betalen om naar A.dam te rijden) zou ik sowieso voor de upgrade gaan van Apple zelf.
Ja zonder SSD is dat, mij lijkt zelf een SSD kopen en laten inbouwen goedkoper dan een SSD kopen bij het bedrijf dat hem inbouwt. Bedoel je met die upgrade van Apple de versie met de Fusion-Drive die 200 euro duurder is? Of wat kost het om bij Apple zelf een SSD te laten inbouwen? Nogmaals, ik heb echt een zeer sterke voorkeur voor een SSD boven een FD.

edit// Tank benzine kost mij niks btw :)

[ Voor 3% gewijzigd door int3nz0r op 25-11-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
int3nz0r schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:29:
[...]

Ja zonder SSD is dat, mij lijkt zelf een SSD kopen en laten inbouwen goedkoper dan een SSD kopen bij het bedrijf dat hem inbouwt. Bedoel je met die upgrade van Apple de versie met de Fusion-Drive die 200 euro duurder is? Of wat kost het om bij Apple zelf een SSD te laten inbouwen? Nogmaals, ik heb echt een zeer sterke voorkeur voor een SSD boven een FD.

edit// Tank benzine kost mij niks btw :)
Ik heb hierover laatst geinformeerd bij een authorized service providers, en zij gaven aan dit niet te doen. Met andere woorden, je bent aangewezen op winkels die het wellicht wel voor je kunnen uitvoeren, maar waarbij je dus de garantie verliest.

Ik zou echt gewoon voor de SSD van Apple zelf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• int3nz0r
Oke... Hmm... lastig. Keuzes, keuzes. Ik neem alles in ieder geval mee en kijk tegen de tijd dat ik hem ga aanschaffen hoe ik het ga doen, sowieso bedankt allemaal voor het meedenken.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:30
Mijn iMac Late 2009 (i7, Radeon 4850m) heeft een regelmatig terugkerend probleem. Twee jaar geleden begonnen, scherm werd steeds zwart (puur en alleen het scherm, het systeem werkt (zonder het te kunnen zien) op de achtergrond normaal. Het scherm is terug te halen met CTRL+Shift+Eject, maar kan soms al na een paar seconden weer zwart worden. Tevens, hoe lager de brightness, hoe minder vaak hij uitvalt. In principe gaat het iMac scherm in sluimerstand, de vraag is alleen waarom, en waarom krijg ik hem er niet op de normale manier er uit.

Anderhalf jaar geleden is de videochip vervangen (terwijl mijn vermoeden power supply was), echter binnen 2 maanden hetzelfde gezeur. Uiteindelijk weer laten repareren en het probleem zat hem blijkbaar toch in de power supply, dus ditmaal kostenloos. Hierna heeft de iMac een jaar lang zonder problemen gewerkt.

Het gekke is, het komt nu sporadisch terug. Soms is het een maand weg, om vervolgens weer een paar dagen continu uit te gaan. Meestal fix ik het met tal van NVRAM en SMC resets en dan zonder enige logica valt hij na een poos niet meer uit en kan ik weer een maand of wat verder. Wat gaat hier nu precies mis?

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:58
Heb zojuist op central point een imac 5k met i7 4,0 ghz, 8 gb geheugen, 2tb fusion drive en 395 videokaart gekozen in het kader van hun Black Friday aanbiedingen.

Nu heb ik twee vragen
1) voor welke taken zou je echt een 395x nodig hebben die prijs van 300 rechtvaardigt
2) totaalprijs komt nu op 2658 inclusief. Btw. volgens mij Is dat een mooie prijs tot de Apple store maar ook bij bijvoorbeeld icentre maar vraag me af of dit ook klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:02
Ik kan via mijn werkgever een macbook/imac kopen aan sterk gereduceerde prijzen.

Klopt het dat het display in de iMac niet als extern display kan gebruikt worden? Voor de Xbox One zou dat handig zijn en hoef ik maar 1 toestel te plaatsen ipv een 2de scherm of TV op de hobbykamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

https://support.apple.com/en-us/HT204592

Info ligt voor het oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ik denk alleen niet dat je je XBox aan kan sluiten. Volgens mij werkt het alleen tussen Macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ja klopt, enkel tussen macs. Zonde. Maar het aanbod lijkt zo goed... Het is een lease constructie, je betaald 36 maanden een bijdrage en op het einde bepaal je of je hem wil afkopen of inleveren.
Of je instapt is optioneel, bij vertrek kan je toestel inleveren of afkopen.

Toestel spec waar ik eventueel in geïnteresseerd ben:
iMac 27 -inch 5K Retina, Core i5 3.2GHz/8GB/1TB Fusion/AMD Radeon R9 M390 w/2GB AZERTY
+ AppleCare Protection Plan 3 year for iMac + HELPDESK 3 year
Prijs = 36 maanden * 34€ + 72€ afkoopsom = 1296€
Ik vermoed dat als ik het toestel na 3 jaar verkoop niet gek veel verlies doe als de markt blijft zoals vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Engineer Stewie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:26:
Ja klopt, enkel tussen macs. Zonde. Maar het aanbod lijkt zo goed... Het is een lease constructie, je betaalt 36 maanden een bijdrage en op het einde bepaal je of je hem wil afkopen of inleveren.

[...]

Ik vermoed dat als ik het toestel na 3 jaar verkoop niet gek veel verlies doe als de markt blijft zoals vandaag.
Als je in de markt bent voor een mac is dit natuurlijk een no-brainer. gewoon doen dan. Verkoopwaarde is één ding, maar als je over 3 jaar eigenaar van dat ding wordt kun je er ook nog jaren plezier van hebben.

Ik zou wel die fusion drive ditchen voor een SSD. Aftermarket namelijk niet meer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
page404 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:44:
[...]

Als je in de markt bent voor een mac is dit natuurlijk een no-brainer. gewoon doen dan. Verkoopwaarde is één ding, maar als je over 3 jaar eigenaar van dat ding wordt kun je er ook nog jaren plezier van hebben.

Ik zou wel die fusion drive ditchen voor een SSD. Aftermarket namelijk niet meer te installeren.
De configuraties zijn vast. Enige wat kiesbaar is, is AZERTY og QWERTY toetsenbord.
Ben niet in de markt voor een mac, wel voor een desktop op de hobbykamer.

En houden, je kan dan gewoon instappen voor een nieuw model en van voor af aan beginnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Engineer Stewie op 01-12-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Engineer Stewie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:26:
Ja klopt, enkel tussen macs. Zonde. Maar het aanbod lijkt zo goed... Het is een lease constructie, je betaald 36 maanden een bijdrage en op het einde bepaal je of je hem wil afkopen of inleveren.

[...]

Afkopen voor € 72,- ?? Of inleveren.. Is dat afkoopbedrag daadwerkelijk zo laag, want dan levert niemand 'm in natuurlijk

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Afkopen als in dat je eigenaar van het toestel wordt. Je zou inderdaad zot zijn om het terug in te leveren (maar het kan wel). Het spreekt voor zich dat de werkgever een deel subsidieert, vandaar de nette prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

M'n 5k is binnen. Wow. Wat een ding!

Toetsenbord is wel erg wennen ten opzichte van mijn Macbook Pro 2015 en m'n oude iMac keyboardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De configuratie van de imac is bij navraag niet aan te passen.
Hoe is de snelheid als je Mac OSX op een externe schijf met een SSD installeert (USB3; thunderbolt)? Dat er een schijf op de bureau ligt deert hoegenaamd niet.

Is de interne schijf dan nog bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Engineer Stewie schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:53:
De configuratie van de imac is bij navraag niet aan te passen.
Hoe is de snelheid als je Mac OSX op een externe schijf met een SSD installeert (USB3; thunderbolt)? Dat er een schijf op de bureau ligt deert hoegenaamd niet.

Is de interne schijf dan nog bereikbaar?
Near native snelheid via TB/USB3. Ja, interne schijf is dan ook bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Grin schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:40:
[...]

Near native snelheid via TB/USB3. Ja, interne schijf is dan ook bereikbaar.
iMac maar besteld dan. Heb nog een 500GB SSD en een externe USb 3.0 drive die ik kan opofferen.
Nu nog 8GB ram bijkopen ervoor en we kunnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Engineer Stewie schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:28:
Heb nog een 500GB SSD en een externe USb 3.0 drive die ik kan opofferen.
Let er wel op dat je een USB3 kastje met UASP support gebruikt, want dat is sneller/efficienter. Ik haal 350MB/s lezen/schrijven met lage CPU load richting een tweede SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Ik weet niet helemaal of ik hier in het juiste topic zit om dit te vragen maar kan zo niet iets vinden wat beter past. In mei van dit jaar heb ik zakelijk een 27" iMac gekocht met de volgende specs:
  • IMAC 27"/3.2QC/GT755M
  • GRAPHIC NVIDIA GeForceGT755M 1GB GDDR5
  • PROCESSOR 3.2GHz Quad-core Intel Core i5
  • MEMORY 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM-2X4GB
  • HARD DRIVE 1TB Fusion Drive
  • MOUSE APPLE MAGIC MOUSE
Nou gaan wij vanaf januari stoppen met onze onderneming en is het voor mij praktischer om de iMac in de verkoop te doen en hier een macbook voor in de plaats aan te schaffen. Er zit dus nog tot mei 2016 garantie op maar ik ben benieuwd wat jullie een realistische vraagprijs vinden, ik zelf dacht aan €1700,-.

Eventuele tips om te verkopen (of inruilen?) zijn uiteraard ook welkom.

Thanx alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

BertP schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:43:
Eventuele tips om te verkopen (of inruilen?) zijn uiteraard ook welkom.

Thanx alvast :)
http://tweakers.net/aanbod/

En gewoon een vraagprijs neerzetten, want je krijgt vanzelf biedingen. De mijne had binnen 1.5 uur een bod een was kort daarna verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Exirion schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:47:
[...]

http://tweakers.net/aanbod/

En gewoon een vraagprijs neerzetten, want je krijgt vanzelf biedingen. De mijne had binnen 1.5 uur een bod een was kort daarna verkocht.
Die heb ik uiteraard even geraadpleegd, thanx :) Duidelijk verhaal, 1,5u is wel erg snel trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

BertP schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:49:
Die heb ik uiteraard even geraadpleegd, thanx :) Duidelijk verhaal, 1,5u is wel erg snel trouwens :D
iMacs zijn nieuw duur geworden dus de markt voor tweedehands exemplaren is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Exirion schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:36:
[...]

Let er wel op dat je een USB3 kastje met UASP support gebruikt, want dat is sneller/efficienter. Ik haal 350MB/s lezen/schrijven met lage CPU load richting een tweede SSD.
Dat had ik ook net gevonden. Zal wel zo een adaptertje kopen en de schijf 'verstoppen' in de kast. Kost nu ook geen stukken van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze kan ik je aanraden: http://www.bol.com/nl/p/s...rne-hdd/9200000018840143/

Snel en helemaal stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:51
Toch maar besloten afstand te doen van mijn full spec Imac 27 (late 2012). Staat grotendeels in de standby op de studeerkamer. Studie afgerond en foto en video bewerking kom ik niet meer aan toe.

http://tweakers.net/aanbo...012)-3-komma-4ghz-i7.html

Heeft iemand hier een idee of ik met een verwachte verkoopprijs van €1500,- een beetje in de juiste richting zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Frozenberg op 06-12-2015 15:19 . Reden: prijs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Frozenberg schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:42:
Toch maar besloten afstand te doen van mijn full spec Imac 27 (late 2012). Staat grotendeels in de standby op de studeerkamer. Studie afgerond en foto en video bewerking kom ik niet meer aan toe.

http://tweakers.net/aanbo...012)-3-komma-4ghz-i7.html

Heeft iemand hier een idee of ik met de prijs een beetje in de juiste richting zit?
welke prijs? er staat geen prijs in je advertentie. Laat maar, had helemaal tot het einde moeten lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door richards3 op 06-12-2015 15:01 ]

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:06
Mijn 3 weken oude iMac 5K heeft de geest gegeven. Tijdens een beetje random surfen en luisteren naar Spotify bevroor het beeld en sloeg de muziek over, vervolgens ging het beeld op zwart. De Mac blijft nu bij het opstarten zwart en de ventilatoren slaan zacht aan. Veilige modus, SMC of een PRAM mogen allemaal niet baten. Mijn vermoeden is dat de videokaart het probleem is.

Komende zaterdag ga ik terug naar iCentre. Voor de zekerheid heb ik ook nog een afspraak later staan bij de Genius Bar. Ik hoop dat ik niet een lang reparatietraject in ga.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:03
Ik heb gister (met pijn in mijn hart) tijdelijk afscheid genomen van mijn iMac 27" (Late 2012). Deze valt onder het vervangingsprogramma (3TB HDD) van Apple.

Nu heb ik aan Apple laten weten dat ik niet ga sleuren met zo'n groot apparaat en daarom hebben ze (CardService - AASP) hem gister opgehaald.

Iemand enige idee of je wat gaat 'zien' aan deze reparatie / vervanging? Ik meen namelijk dat het scherm aan de behuizing is vastgelijmd waardoor het zelf vervangen van deze 3TB niet mogelijk was zonder blijvende schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nanoChip schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:38:
Iemand enige idee of je wat gaat 'zien' aan deze reparatie / vervanging? Ik meen namelijk dat het scherm aan de behuizing is vastgelijmd waardoor het zelf vervangen van deze 3TB niet mogelijk was zonder blijvende schade.
Dat is zeker wel mogelijk hoor. Met een föhn kun je dit soort lijm altijd zacht maken, en met kunststof gereedschap kun je het zonder schade open krijgen. Anders zou dat Apple zelf ook niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

nanoChip schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:38:
Ik heb gister (met pijn in mijn hart) tijdelijk afscheid genomen van mijn iMac 27" (Late 2012). Deze valt onder het vervangingsprogramma (3TB HDD) van Apple.

Nu heb ik aan Apple laten weten dat ik niet ga sleuren met zo'n groot apparaat en daarom hebben ze (CardService - AASP) hem gister opgehaald.

Geen stress, Apple kan dit prima. Een geoefende reparateur met de juiste gereedschappen en materialen kan het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Zaterdag een Apple iMac 21,5" 1,6 GHz (MK142N/A) gekocht, ging eigenlijk voor een MacBook maar toen ik de iMac zag was ik verkocht.

Wat een mooi apparaat. Thuis er mee aan de slag gegaan en werkt allemaal goed, beeld is erg mooi, al is het volgens mij geen retina en/of 4k.

Ben nu op zoek naar een programma om foto's te bewerken en flyers mee te gaan maken, welke photoshop heb ik daarvoor nodig?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Kijk eens naar Affinity Photo en Affinity Designer. Beide nu voor 40 euro in de Mac App Store en bieden erg veel voor dit geld. Verder kun je kijken naar Pixelmator (zelf nooit gebruikt) en natuurlijk Photoshop Elements. Photoshop zelf is alleen nog via een abonnement te krijgen maar dat is een constructie waar ik zelf ver weg van blijf.

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Helaas mijn iMac 5k late 2015 ook moeten terugsturen na een paar weken i.v.m. zacht ratelend geluid. Vermoedelijk harddisk (de mechanische) of de fan. Je kan de iMac voelen vibreren als je met je vinger onder langs het scherm strijkt, leek me niet helemaal normaal. Ben benieuwd of het opgelost is als deze wordt teruggestuurd, zou binnen een paar dagen terug moeten zijn.

Had nog wel met TG de fan op manual aangepast maar dit maakte niet uit, vandaar mijn vermoeden dat het de harddisk betreft. Prefereerde de 2TB fusion over de 256-512GB SSD maar nu achteraf had ik wellicht beter de SSD kunnen nemen.

Zijn er nog andere die dit probleem hebben/kennen?
Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9