Joindry schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:00:
Gisteren het spel erop gezet en wat aan het spelen, maar ik ben nog niet volledig mee denk ik.
Op het eerste zicht lijkt het wel een verschrikkelijk oppervlakkig spel en man wat gaat alles tergend traag, een heuvel oprijden aan 14km/h.
Paar dingen die ik nog niet snap.
Mijn experience, waaar kan ik die voor gebruiken? nu ik nog tier 1ben blijkbaar niks?
En eerst moet je een tank unlocken met silver om hem erna nog te kunnen kopen met nog meer silver?
Mijn ping blijkt nog mee te vallen en ik hang ergens tussen de 30-40ms, dit tegen alle verwachtigen in.
Over het spel zelf, het is echt geen recht toe recht aan shooter. je moet je vijandige tanks ook een beetje kennen. Weten bijv waar je moet schieten, waar de armor dun is, weten hoever je kan schieten, het radio bereik van je tank, visuele bereik van je tank (wat jouw crew dus met het blote oog echt kan zien), camouflage (struikgewassen). Ook weten welke tanks welke rollen spelen. Als je een Artillerie in je team hebt, kan je spotten, maar dat heeft geen zin in een trage tank. Sommige tanks hebben een sterk kanon, maar weer andere zwakken punten. Ga zo maar door. Het spel heeft veel meer diepgang dan je met een paar uurtjes spelen zou denken.
Voor je exp. In je "hangar" zie je rechts boven in een aantal knoppen. 1 ervan is "Research". Je verdiende experience points kan je hier gaan investeren, denk aan een betere motor, sterker/ander kanon, enz. Uiteindelijk kan je dan met genoeg exp ook nieuwe tanks vrijspelen. Handig is, om van te voren te kijken welke tank je echt wilt gaan vrijspelen. Dit doe je, door op je main scherm op de Tech Tree te klikken. Je kan zien welke tanks uiteindelijk de volgende tier tanks kunnen unlocken. Voor je echter je zuur verdiende exp puntjes hier in steekt, is het raamzaam om de tanks op stats te checken (right click -> view characaristics), om te zien of die tank in jouw straatje past.
Wat je vrijspeeld met je exp punten, moet je wel weer met de credits kopen, die je tevens verdiend per match. Let wel, vele tanks kunnen verschillende kanonnen vrijspelen, maar ze zijn lang niet allemaal even goed. Echter, soms moet je wel een onderdeel vrijspelen die je niet perse wilt, maar wel nodig is om een achterliggend onderdeel of zelfs een tank te kunnen unlocken. Raadzaam is om dit uit te stellen. Speel dan eerst de loop vrij die je wilt, en daarna pas die andere. Die je wilt, gaat namelijk je performance in het spel zelf verbeteren. Ook kun je heel vaak radio's met low level tanks vrijspelen, die bijv van een Tier 7 tank afkomstig zijn. Het is an sich practisch, als je klaar bent met je tank, deze toch vrij te spelen. Ja het is aardig wat experience, maar vele tanken uit hetzelfde kaliber, kunnen onderling onderdelen uitwisselen. Als je die Tier 7 radio vrijspeelt, kun je hem wel meteen kopen (vaak duurder dan de hele tank zelf), maar scheelt je met hogere tier tanks weer exp punten, die je dan elders kan besteden.
Persoonlijk heb ik niets met de Amerikaanse tanks, hun tree is ook een stuk beperkter dan die van de Duitsers of Russen. De Russische tanks hebben op lager Tier wat minder armor, maar wel dikke kannonen (Ik ben nog niet boven Tier 5 gekomen tot dusver), maar de Duitsers hebben weer meer armor dus het blijft een afweging.
Persoonlijk ben ik wel heel benieuwd naar de Fransen, maar dat zou niet lang meer duren toch?