Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Niemand?zAo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:09:
Weet iemand hoe het kan dat je overal suggesties/woordenboek krijgt binnen Android, behalve bij het maken van een mailtje? Het gaat in dit geval om een Exchange account.
Iemand een idee? Ik heb alle opties al bekeken, maar ik snap er niets van.
En vannacht is maps verantwoordelijk geweest voor 33% van het verbruik.WhySoSerious schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:33:
[...]
Heb het proberen te vinden, maar zou niet weten hoe. Wat relevant lijkt te zijn is dat de balk Telefoonsignaal een milimeter geel was, daarvoor en daarna rood. Ook lijkt Wi-Fi steeds kort actief te zijn geweest, maar dit was ook al voor de drop aan de gang. Ook de Wakker balk vertoont dit gedrag (sync staat uit...) Misschien Whatsapp oid, maar met dataverbinding uit kan die niets gevonden hebben.
Kan je hier wat mee?
Groet Sjoerd
Ga hem maar eens resetten denk ik...
Ik lees op veel fora dat 'remove all updates' de oplossing is voor nu.WhySoSerious schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:18:
[...]
En vannacht is maps verantwoordelijk geweest voor 33% van het verbruik.
Ga hem maar eens resetten denk ik...
Heb gister toch maar de knoop doorgehakt om voor de SGS2 te gaan, na zeer tegenvallende reviews van de HTC Evo 3d te hebben gelezen. Ben een echte HTC fanboy, maar zelfs ik kan de klasse van de SGS2 niet meer ontkennen
Yep heb ik. Diverse hoesjes gekocht. Binnen dag in huis en super service.Grimmie187 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:30:
Iemand ervaringen met Gigavolt in Amsterdam (de goedkoopste in de pricewatch)? Was van plan vandaag mijn SGS2 te gaan scoren daar en vroeg me af of er mensen zijn met ervaring bij deze winkel.
Heb gister toch maar de knoop doorgehakt om voor de SGS2 te gaan, na zeer tegenvallende reviews van de HTC Evo 3d te hebben gelezen. Ben een echte HTC fanboy, maar zelfs ik kan de klasse van de SGS2 niet meer ontkennenNu maar hopen dat ik een beetje probleemloos exemplaar op de kop kan tikken!
Met mijn X10 haalde ik die cijfers niet
[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 17-06-2011 08:44 ]
XXXVI
Ja net zoals het eerst factory reset was, toen twee bestandjes wissen, etc etc. Elke week roept iemand weer iets anders. Er is gewoon maar 1 oplossing en dat is dat Samsung al die flappen die ze hebben ontvangen met de verkoop eens in actie gaat zetten en die 2.3.4 update uitrolt.zAo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:29:
[...]
Ik lees op veel fora dat 'remove all updates' de oplossing is voor nu.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ok dankje!zAo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:29:
[...]
Ik lees op veel fora dat 'remove all updates' de oplossing is voor nu.
Dit is niet de optie om het cache-geheugen leeg te maken? Google helpt me ook niet echt verder.
Bvd!
Ik heb het zelf niet getest, maar je doet het door in de Market Maps op te zoeken en dan krijg je in plaats van uninstall, de optie om alle updates te verwijderen.WhySoSerious schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:49:
[...]
Ok dankje!
Dit is niet de optie om het cache-geheugen leeg te maken? Google helpt me ook niet echt verder.
Bvd!
Als je root hebt zou ik trouwens Wifi Direct freezen/verwijderen.
Verwijderd
Dit probleem heb ik dus ook, en dan facebook zolang wakker blijft.frye schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:45:
Net voor ik ging slapen had ik hem volledig opgeladen...
Facebook enzo heb ik afgezet maar wel nog steeds een sync om de 3 uur...
Deze nacht is er 40% van mijn batterij verdwenen...
Door Facebook welliswaar
Gegevens van facebook:
CPU-Totaal: 16m 47s
CPU-voorgrond: 1s
Wakker blijven: 8u 35m 30s
wanneer ik facebook deinstalleer en weer opnieuw installeer dan gaat het een paar dagen goed.
Na een aantal dagen merk ik dat mijn toestel weer een enorme battery-drain heeft, en wanneer ik dan bij facebook kijk staat er idd dat facebook het toestel dus rustig een aantal uur wakker houd.
Toestel opnieuw opstarten maakt niet uit, de drain blijft bestaan, totdat ik facebook weer deinstalleer en opnieuw installeer dan gaat het weer een aantal dagen goed.
Meer mensen last van dit fenomeen?
Toestel heb ik ook al meerdere malen gereset en volledig opnieuw geinstalleerd (geen backup/restore gedaan)
Maar het probleem blijft bestaan
Iemand een oplossing hiervoor en anders een goed alternatief voor de app "facebook for android"? (originele facebook app)
Ah daar! Bedankt, ga er mee aan de slag.zAo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:58:
[...]
Ik heb het zelf niet getest, maar je doet het door in de Market Maps op te zoeken en dan krijg je in plaats van uninstall, de optie om alle updates te verwijderen.
Als je root hebt zou ik trouwens Wifi Direct freezen/verwijderen.
Gr
Edit: Inmiddels gedaan. Wilde gelijk weer de verwijderde update gaan downloaden, maar die heb ik geannuleerd. Maps staat nu ook niet meer onder battery usage. Nogmaals dank!
[ Voor 18% gewijzigd door WhySoSerious op 17-06-2011 09:19 ]
Friendcaster for facebookVerwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:59:
[...]
Dit probleem heb ik dus ook, en dan facebook zolang wakker blijft.
wanneer ik facebook deinstalleer en weer opnieuw installeer dan gaat het een paar dagen goed.
Na een aantal dagen merk ik dat mijn toestel weer een enorme battery-drain heeft, en wanneer ik dan bij facebook kijk staat er idd dat facebook het toestel dus rustig een aantal uur wakker houd.
Toestel opnieuw opstarten maakt niet uit, de drain blijft bestaan, totdat ik facebook weer deinstalleer en opnieuw installeer dan gaat het weer een aantal dagen goed.
Meer mensen last van dit fenomeen?
Toestel heb ik ook al meerdere malen gereset en volledig opnieuw geinstalleerd (geen backup/restore gedaan)
Maar het probleem blijft bestaan![]()
Iemand een oplossing hiervoor en anders een goed alternatief voor de app "facebook for android"? (originele facebook app)
Verwijderd
Ik heb geen problemen met facebook trouwens, maar ik sluit hem dan ook altijd af via taakbeheer.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:31:
ik heb even een probleempje.
Ik heb mijn lockscreen afbeeldinging veranderd naar een foto om te kijken hoe het uitzag.
Nu vind ik het niks en wil ik terug.
Maar hoe zet ik de standaard lock screen afbeelding terug??
op google kan ik er geen antwoord op vinden, de schermachtergrond kun je uit de gallerij halen, maar de lockscreen achtergrond blijkbaar niet?
Menu -> Instellingen -> Display -> Schermdisplay -> Achergrond "Bij Scherm vergrendelen"Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:31:
ik heb even een probleempje.
Ik heb mijn lockscreen afbeeldinging veranderd naar een foto om te kijken hoe het uitzag.
Nu vind ik het niks en wil ik terug.
Maar hoe zet ik de standaard lock screen afbeelding terug??
op google kan ik er geen antwoord op vinden, de schermachtergrond kun je uit de gallerij halen, maar de lockscreen achtergrond blijkbaar niet?
Hier kun je ook de klok verplaatsen
-edit- Ik zie nu wat je bedoelt. Vergeet mijn opmerking
[ Voor 4% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-06-2011 09:35 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik heb iets soortgelijks maar kan het oplossen door de lader in de telefoon te stoppen. Eerst reageert er niets meer, geen beeld, geen home toets en het toestel wordt warm. Vervolgens lader er in en plops weer beeld en klaar. (en 30% batterij minder :-) )Dynion schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:30:
allemaal mensen om mij heen (nu al 3 stuks) hebben het probleem dat de sII constant uitvalt en vaak niet meer is op te starten door de normale aanknop. werkt pas weer bij batterij er in doen en er uit halen. Alle drie de telefoons kwamen van de phone house. Is dit een bekend probleem (foute serie aangeleverd ofzo), of zijn er gewoon 3 mensen die een slecht apparaat hebben gekregen?
Overigens lijkt het bij mij bluetooth gerelateerd (icoontje bovenin blijft ook doen alsof hij nog verbinding heeft met de carkit maar auto staat al uit). In deel 4 las ik ook iemand die het na gebruik carkit heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door lennartb op 17-06-2011 09:41 ]
Verwijderd
Daar wordt al tijden over gepraat, en wel in het het volgende topic:Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:39:
Okey mensen, nu de custom firmware bakkerij op vollen toeren is en er ook genoeg firmware mod snoepjes beschikbaar zijn is het onderhand wel tijd dat we daar over gaan praten. Heb je een custom firmware of heb je je stock firmware gemod, zo ja welke en hoe bevalt het?
[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
En doe dat dan in een ander topic: [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom FirmwareVerwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:39:
Okey mensen, nu de custom firmware bakkerij op vollen toeren is en er ook genoeg firmware mod snoepjes beschikbaar zijn is het onderhand wel tijd dat we daar over gaan praten. Heb je een custom firmware of heb je je stock firmware gemod, zo ja welke en hoe bevalt het?
Constructed: Silver || Limited: Silver
Misschien kun je daarvoor even in het Custom ROM's en root topic kijken...Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:39:
edit- net te laat zie ik
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Verwijderd
The_Fes schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:41:
[...]
Daar wordt al tijden over gepraat, en wel in het het volgende topic:
[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
embee schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:
[...]
En doe dat dan in een ander topic: [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
Wat een behulpzame communitymbroeders schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:
[...]
Misschien kun je daarvoor even in het Custom ROM's en root topic kijken...
edit- net te laat zie ik
Verwijderd
Zal wat zijn als ik weer steeds achter moet lopen op upgrades
Leuk en aardig, maar het originele lock-screen vind je hier niet terug..BillSpaarbank schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:32:
[...]
Menu -> Instellingen -> Display -> Schermdisplay -> Achergrond "Bij Scherm vergrendelen"
welke microSD kaartje is dan wel snel genoeg?Brad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:05:
[...]
Ja die is okay. Had die ook en werkte prima (alleen erg traag dus terug gestuurd).
Dit is al vaker besproken (maar goed, wat niet), en heb/had die image om die reden dus hier geupload.Lexo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:58:
Leuk en aardig, maar het originele lock-screen vind je hier niet terug..
Deze was op zich ook "snel genoeg" hoor, schrijven met 5MB/sec en lezen met 9.5MB/sec. Boven de class4-norm dus. Ik vind dat echter bizar brakke waarden aangezien het kaartje dat ik twee jaar geleden bij mijn Magic gratis erbij kreeg veel en veel sneller is. Zoiets trek ik mentaal niet en ga nu dan ook voor wat anders.Yihaaa schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:01:
welke microSD kaartje is dan wel snel genoeg?
[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 17-06-2011 10:04 ]
Nickname does not reflect reality
Weet ik, maar er werd gevraagd naar het originele lockscreen en er kwam een tip hoe je hem in kan stellen, maar daarmee kom je dus niet bij het originele lock-screen.Brad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:02:
[...]
Dit is al vaker besproken (maar goed, wat niet), en heb/had die image om die reden dus hier geupload.
[...]
Deze was op zich ook "snel genoeg" hoor, schrijven met 5MB/sec en lezen met 9.5MB/sec. Boven de class4-norm dus. Ik vind dat echter bizar brakke waarden aangezien het kaartje dat ik twee jaar geleden bij mijn Magic gratis erbij kreeg veel en veel sneller is. Zoiets trek ik mentaal niet en ga nu dan ook voor wat anders.
Overigens is jouw link dood..
Tijd voor een andere computer zou ik zeggenLexo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:06:
Overigens is jouw link dood..
Eerst schrijf je dat het Class 4 kaartje erg traag was, die je daarna hebt terug gestuurd. Nu schijf je dat deze snel genoeg is. Graag even een concrete reactie. Heb je nu geen SD kaartje in je apparaat ?Brad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:02:
[...]
Dit is al vaker besproken (maar goed, wat niet), en heb/had die image om die reden dus hier geupload.
[...]
Deze was op zich ook "snel genoeg" hoor, schrijven met 5MB/sec en lezen met 9.5MB/sec. Boven de class4-norm dus. Ik vind dat echter bizar brakke waarden aangezien het kaartje dat ik twee jaar geleden bij mijn Magic gratis erbij kreeg veel en veel sneller is. Zoiets trek ik mentaal niet en ga nu dan ook voor wat anders.
Welke zouden we moeten hebben die dan sneller werkt ?
Als ik zie hoe snel ik bestanden naar het Class 4 kaartje kopieer, heb ik geen reden tot klagen. natuurlijk kan het altijd beter. We kunnen hier van elkaar leren toch ?
Wat voor type simkaart wil je bestellen?
DuoCard 64 kB (UMTS) (EUR 40,46)
KPN DUO Micro SIM-kaart 64 kB (EUR 40,46)
KPN DUO Micro SIM-kaart 64 kB (EUR 0,00)
KPN Micro SIM-kaart 64 kB Prive (EUR 0,00)
KPN Micro SIM-kaart 64 kB Prive (EUR 20,23)
KPN Micro SIM-kaart 64 kB Zakelijk (EUR 20,23)
KPN Micro-SIM kaart 64 kB (EUR 0,00)
KPN Micro-SIM kaart 64 kB (EUR 20,23)
KPN SIM-kaart 64 kB Prive (EUR 0,00)
KPN SIM-kaart 64 kB Prive (EUR 20,23)
KPN SIM-kaart 64 kB Zakelijk (EUR 20,23)
Geen micro toch? maar die simkaart prive van 0 euro neem ik aan?
Verwijderd
Te traag voor mij ja. Voor de meeste mensen zal het uiteraard ruimschoots voldoen. Ding presteert ook gewoon zoals ie moet, net even boven de class4-norm.Aloysxda schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:16:
Eerst schrijf je dat het Class 4 kaartje erg traag was, die je daarna hebt terug gestuurd.
Jawel, heb nu een twee jaar oud Transcend 8GB kaartje er in zitten die rondjes loopt om de nieuwe Sandisk kaart. Ga dus weer voor een ander merk dan Sandisk.Nu schijf je dat deze snel genoeg is. Graag even een concrete reactie. Heb je nu geen SD kaartje in je apparaat ?
Hier zijn meerdere opties voor. Een redelijke class6 of class10 zal wel wat sneller zijn. Een class10 vind ik relatief duur, ga dan ook waarschijnlijk voor een class6 (met goede waardes, op Amazon bijv. laten mensen vaak benchmark resultaten zien, al zegt dat natuurlijk ook niet álles...).Welke zouden we moeten hebben die dan sneller werkt ?
Daarom. Als het voldoet, prima toch! Ik vond het irritant dat een oud kaartje 2x zo snel was als een nieuwe.Als ik zie hoe snel ik bestanden naar het Class 4 kaartje kopieer, heb ik geen reden tot klagen. natuurlijk kan het altijd beter.
Was jij dat met die SIM van 11 jaar oud?iklucas schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:18:
Okee, in de hoop dat mijn echt, belabberde ontvangst wordt opgelost met een nieuwe SIM kaart ga ik een nieuwe aanvragen, maar welke??
Wat voor type simkaart wil je bestellen?
DuoCard 64 kB (UMTS) (EUR 40,46)
KPN DUO Micro SIM-kaart 64 kB (EUR 40,46)
KPN DUO Micro SIM-kaart 64 kB (EUR 0,00)
KPN Micro SIM-kaart 64 kB Prive (EUR 0,00)
KPN Micro SIM-kaart 64 kB Prive (EUR 20,23)
KPN Micro SIM-kaart 64 kB Zakelijk (EUR 20,23)
KPN Micro-SIM kaart 64 kB (EUR 0,00)
KPN Micro-SIM kaart 64 kB (EUR 20,23)
KPN SIM-kaart 64 kB Prive (EUR 0,00)
KPN SIM-kaart 64 kB Prive (EUR 20,23)
KPN SIM-kaart 64 kB Zakelijk (EUR 20,23)
Geen micro toch? maar die simkaart prive van 0 euro neem ik aan?
Je moet naar de winkel gaan en een nieuwe "eisen" (wel netjes blijven). Niet iets gaan lopen bestellen op eigen houtje.
Hunnie laten doen. Als ze je dan de verkeerde soort SIM meegeven, kun je weer gewoon omruilen omdat het dan hun fout is.
Hier hebben we allemaal wat aan: TOPBrad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:21:
[...]
Te traag voor mij ja. Voor de meeste mensen zal het uiteraard ruimschoots voldoen. Ding presteert ook gewoon zoals ie moet, net even boven de class4-norm.
[...]
Jawel, heb nu een twee jaar oud Transcend 8GB kaartje er in zitten die rondjes loopt om de nieuwe Sandisk kaart. Ga dus weer voor een ander merk dan Sandisk.
[...]
Hier zijn meerdere opties voor. Een redelijke class6 of class10 zal wel wat sneller zijn. Een class10 vind ik relatief duur, ga dan ook waarschijnlijk voor een class6 (met goede waardes, op Amazon bijv. laten mensen vaak benchmark resultaten zien, al zegt dat natuurlijk ook niet álles...).
[...]
Daarom. Als het voldoet, prima toch! Ik vond het irritant dat een oud kaartje 2x zo snel was als een nieuwe.

Het lijkt er nu toch echt op dat dit volgende maand gaat gebeuren (bron). Volgens mij is dit vrij betrouwbaar. Word zelf ook een beetje moe van alle non-oplossingen die worden aangedragen...Phusebox schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:49:
[...]
Ja net zoals het eerst factory reset was, toen twee bestandjes wissen, etc etc. Elke week roept iemand weer iets anders. Er is gewoon maar 1 oplossing en dat is dat Samsung al die flappen die ze hebben ontvangen met de verkoop eens in actie gaat zetten en die 2.3.4 update uitrolt.
Verwijderd
Volgens mij is mijne rond de 8 jaar oud, maar het punt is, dan moet ik naar een grote plaats, heb geen kpn winkel in het dorp, kost het me minder om deze gratis simkaart via internet te bestellen;)AzzKickah schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:25:
[...]
Was jij dat met die SIM van 11 jaar oud?
Je moet naar de winkel gaan en een nieuwe "eisen" (wel netjes blijven). Niet iets gaan lopen bestellen op eigen houtje.
Hunnie laten doen. Als ze je dan de verkeerde soort SIM meegeven, kun je weer gewoon omruilen omdat het dan hun fout is.
Zet G3 uit als je deze niet gebruikt. Scheelt de helft van de batterij duur.
Nu is er een app waarmee je heel snel je G3 in en uit kunt schakelen, maar weet de naam niet meer. Kan iemand me een tip geven ?
heb je naar mijn idee geen app voor nodig, hou de uit/aan knop ingedrukt en klik op dataverbindingsstand, et voila! 3G is uitAloysxda schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:30:
De S2 is een superphone. Alleen de batterijduur is wat kort. Hier een tip en een vraag:
Nu is er een app waarmee je heel snel je G3 in en uit kunt schakelen, maar weet de naam niet meer. Kan iemand me een tip geven ?
Een "één-click" methode zal je niet snel vinden. Vrijwel alle apps/widgets sturen je gewoon naar Instellingen.Aloysxda schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:30:
Heb in het Accesoires-topic dit geschreven:Aloysxda schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:16:
[...]
Eerst schrijf je dat het Class 4 kaartje erg traag was, die je daarna hebt terug gestuurd. Nu schijf je dat deze snel genoeg is. Graag even een concrete reactie. Heb je nu geen SD kaartje in je apparaat ?
Welke zouden we moeten hebben die dan sneller werkt ?
Als ik zie hoe snel ik bestanden naar het Class 4 kaartje kopieer, heb ik geen reden tot klagen. natuurlijk kan het altijd beter. We kunnen hier van elkaar leren toch ?![]()
Heb laatst dit kaartje besteld. 8 GB, class 10 voor € 13,- en snel in huis. Is voldoende voor mij. Voor € 33,- heb je daar dezelfde snelheid en 16 GB.
Prijs lijkt inmiddels gezakt. Grote bestanden kopiëren gaat razend snel.
Alleen met grote bestanden haal je inderdaad acceptabele transferrates. Kleine bestanden waar veel random I/O voor nodig is zijn desastreus op SD's. Dan zakt het van bijv. 10MB/sec naar gewoon 0.00xMB. Ja die nullen kloppen, gaat echt nergens over. Maar goed, dat is bij alle kaartjes zo, doe je weinig aan.heutsm schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:33:
Grote bestanden kopiëren gaat razend snel.
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 17-06-2011 10:46 ]
Ook leuk en aardig, maar ik had mijn post al geëdit voordat jij reageerde. Ik weet dan ook niet waarom je alsnog je punt wilt maken.Lexo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:58:
[...]
Leuk en aardig, maar het originele lock-screen vind je hier niet terug..
Hier het origineel:

Je kan de weer widget vergroten.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:26:
weet iemand waar ik de weer widget zoals op de afbeeldingen van samsung te zien is kan halen?
Je selecteert de kleine. Op je homescreen houdt je de widget ingedrukt en dan kun je hem groter slepen.
[ Voor 43% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-06-2011 11:08 ]
Nope, Opera weigert stug flash af te spelen
Ook op dumpert.nl bijv.?businka19 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:46:
[...]
Nou, die van mij loopt dus na syncen 4 minuten voor, geen Vodafone, maar Hi. GPS fix ligt tijd ligt rond 3 min. Ik gebruik trouwens Sygic en wat wel opvalt is dat als ik app aanzet, route in geef en zeg "wait for the signaal" dan kan het weleens nog langer duren. Maar als ik even naar de andere app schakel en direct weer terug dan heb ik gelijk fix.rtenklooster schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:09:
[...]
Jah even op automatisch:
Menu->Datum & Tijd ->Automatisch aanvinken.
Dan even kijken hoe laat hij aangeeft? Dat even vergelijken met bijv. Wereldklokken.nl
Kunnen we zien of jij hetzelfde "probleem" hebt.
Ik heb de mijne SGS2 daar vorige vrijdag gehaald, werkt prima, nette winkel.Grimmie187 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:30:
Iemand ervaringen met Gigavolt in Amsterdam (de goedkoopste in de pricewatch)? Was van plan vandaag mijn SGS2 te gaan scoren daar en vroeg me af of er mensen zijn met ervaring bij deze winkel.
Heb gister toch maar de knoop doorgehakt om voor de SGS2 te gaan, na zeer tegenvallende reviews van de HTC Evo 3d te hebben gelezen. Ben een echte HTC fanboy, maar zelfs ik kan de klasse van de SGS2 niet meer ontkennenNu maar hopen dat ik een beetje probleemloos exemplaar op de kop kan tikken!
[ Voor 0% gewijzigd door businka19 op 17-06-2011 13:11 . Reden: taaltechnisch ]
ik gebruik 3G WatchdogAloysxda schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:30:
De S2 is een superphone. Alleen de batterijduur is wat kort. Hier een tip en een vraag:
houdt je data verbruik in de gaten en snoert het af als je te over je databundel gaat
Hiervoor kun je ook widgets plaatsen op je homescreen die met 1 click
je data aan en uit zet...
[ Voor 8% gewijzigd door Meinon op 17-06-2011 12:06 ]
Welke Opera heb je geinstalleerd? Mini of Mobile.. Op mijn Opera Mobile werkt flash perfect.. Met Mini geen idee.businka19 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:46:
[...]
Verwijderd
Trouwens, over het batterijverbruik van Google Maps: kost dat prefetching niet enorm veel batterij? Ik dacht daar vanochtend aan, heb het nu eens uitgezet, kijken of dat helpt.
deze zojuist geprobeerd. G3 gaat hiermee uit en gelijk daarna weer aan. werkt dus niet helaas. zoek wel zoiets.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:33:
APNDroid heeft een 1-click widget als ik me niet vergis. Er zijn er meerdere.
Heel leuk dat 'ie dan 3G uitzet.. maar het gebruik van GPRS gaat dan gewoon door, en dus ook zo je data stroom, of blokkeert dat programma dat ook?Meinon schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:05:
[...]
ik gebruik 3G Watchdog
houdt je data verbruik in de gaten en snoert het af als je te over je databundel gaat
Hiervoor kun je ook widgets plaatsen op je homescreen die met 1 click
je data aan en uit zet...
Verwijderd
APNdroid zet '3G/EDGE/GPRS' uit. Met één druk op de knop.simthadim schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:44:
[...]
Heel leuk dat 'ie dan 3G uitzet.. maar het gebruik van GPRS gaat dan gewoon door, en dus ook zo je data stroom, of blokkeert dat programma dat ook?
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 17-06-2011 13:34 ]
Verwijderd
het is een bug, in ke7 is die gefixed dan kan je de wallpaper chooser kiezen om het lockscreen in te stellenBrad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:02:
[...]
Ik heb binnen een halve minuut fix. En dit is in een kantoorpand. En hij is koud. Bij mij staat de tijd wel goed tot op de seconde.businka19 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:56:
[...]
Nou, die van mij loopt dus na syncen 4 minuten voor, geen Vodafone, maar Hi. GPS fix ligt tijd ligt rond 3 min. Ik gebruik trouwens Sygic en wat wel opvalt is dat als ik app aanzet, route in geef en zeg "wait for the signaal" dan kan het weleens nog langer duren. Maar als ik even naar de andere app schakel en direct weer terug dan heb ik gelijk fix.
Verwijderd
Als je moet vragen of dit het juiste topic is, dan zal dat waarschijnlijk niet zo zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:57:
Wie heeft er een verzekering bij zijn telefoon afgesloten, en zo ja welke?
(Juiste topic?)
Als je even de zoek functie gebruikt dan zie je dat er een paar andere threads zijn over dit onderwerp.
http://gathering.tweakers...n]=AND&where=GoT#hitstart
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 13:12 ]
Verwijderd
Heb ook even gekeken vodafone loopt precies 3 minuten achter op de wereldklok.businka19 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:56:
[...]
Nou, die van mij loopt dus na syncen 4 minuten voor, geen Vodafone, maar Hi. GPS fix ligt tijd ligt rond 3 min. Ik gebruik trouwens Sygic en wat wel opvalt is dat als ik app aanzet, route in geef en zeg "wait for the signaal" dan kan het weleens nog langer duren. Maar als ik even naar de andere app schakel en direct weer terug dan heb ik gelijk fix.
Misschien kan je die dingen hier vragen, misschien iets meer abonnement gerelateerd (alhoewel je daar ook een vraagteken bij kan zetten).Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:57:
Wie heeft er een verzekering bij zijn telefoon afgesloten, en zo ja welke?
(Juiste topic?)
[ Voor 32% gewijzigd door simthadim op 17-06-2011 13:16 ]
Geen mini, Mobile.Occy74 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:36:
[...]
Welke Opera heb je geinstalleerd? Mini of Mobile.. Op mijn Opera Mobile werkt flash perfect.. Met Mini geen idee.
Slechte gps fix kan dus blijkbaar aan de afwijking van de tijd (o.a.)s.v.seters schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:08:
[...]
Ik heb binnen een halve minuut fix. En dit is in een kantoorpand. En hij is koud. Bij mij staat de tijd wel goed tot op de seconde.
Verwijderd
Waarschijnlijk heb jij dan Lattitude aangezet.rickyy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:46:
Ik heb het voor elkaar gekregen om de batterijduur langer te maken. Wat mij laatst opviel toen ik zat te bekijken welke apps hoeveel % van de batterij weg snoepen, zag ik dat ''maps'' van google 20 en soms 35% van de batterij op at. Ik dacht dat dit hoorde bij de software of zo. Maar sinds een paar dagen geleden heb ik alles wat met google maps te maken heeft verwijderd en daardoor ging de batterij al een stuk minder snel leeg. Verder heb ik nog via instellingen alle apps geforceerd stop gezet wat ik toch niet gebruik.
Wifi laat ik aan staan, met whatsapp en IM. Al die onnodige samsung zooi heb ik eraf gegooid.
[afbeelding]
Een unbranded ROM flashen, ik heb XWKE2 geflasht via deze instructies (er staat ook de officiële Nederlandse versie tussen, XEN). Zo lang je hem daarna niet gaat rooten heb je sowieso altijd recht op garantieVerwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:19:
Ik heb hem sinds gisteren binnen. Alleen erg jammer dat er zo'n T-mobile logo op achterkant staat. Heb hem namelijk bin de T-mobile shop gehaald. Behalve het logo op de achterkant en tijdens het opstarten is het voor de rest toch clean?? En weet iemand hoe ik de opstart logo van t-mobile kan weghalen?
Hij zat daarnet gewoon in mijn zak en ik wou een berichtje naar iemand sturen maar ik kreeg het scherm niet in werking. Wat ik ook deed, de gsm was denk ik uitgevallen... Ik kon hem niet meer booten. Het enige wat ik kan doen is de batterij eruit halen en daarna werkt hij weer.
Iemand idee wat dit kan zijn? Dit is al de 2de keer dat dit gebeurd.
Het is de afgelopen pagina's toch al een aantal keer voorbij gekomen. Mijn gevoel zegt een softwarematig probleem. Ik heb er zelf geen last van. (2 weken in gebruik)frye schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:50:
Ik heb een klein probleem met mijn telefoon.
Hij zat daarnet gewoon in mijn zak en ik wou een berichtje naar iemand sturen maar ik kreeg het scherm niet in werking. Wat ik ook deed, de gsm was denk ik uitgevallen... Ik kon hem niet meer booten. Het enige wat ik kan doen is de batterij eruit halen en daarna werkt hij weer.
Iemand idee wat dit kan zijn? Dit is al de 2de keer dat dit gebeurd.
ODIN MODE
product name : GT-i9100
Custom binary download : NO
Current binary : SamSung OFFICIAL
ERASING DOWNLOAD INFOMATION SUCCEEDED
DOWNLOADING...
DO NOT TURN OFF TARGET!!
Ik zie dat mijn internet verbinding niets doet dus het toestel is niet aan het downloaden. Het toestel reageert nergens meer op. Hebben meer mensen dit?
Verwijderd
En ook geen USB aangesloten?aquarius4kb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:38:
Mijn telefoon stond uit en zag net dat deze ineens aan stond. Op het beeld staat :
ODIN MODE
DOWNLOADING...
DO NOT TURN OFF TARGET!!
Ik zie dat mijn internet verbinding niets doet dus het toestel is niet aan het downloaden. Het toestel reageert nergens meer op. Hebben meer mensen dit?
Alleen de oplader maar die heb ik er al afgehaald. De tekst dat ik het toestel niet uit mag zetten staat er nog steeds. Ik heb hem op de pc aangesloten maar die herkent hem niet.
Verwijderd
Je zit in download mode, hierin kan je custom roms flashen. In principe zou dit niet per ongeluk moeten kunnen gebeuren, maar het ziet er naar uit dat dit je gelukt is...aquarius4kb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:15:
[...]
Alleen de oplader maar die heb ik er al afgehaald. De tekst dat ik het toestel niet uit mag zetten staat er nog steeds. Ik heb hem op de pc aangesloten maar die herkent hem niet.
Ik weet niet wat je het best kan doen, hij blijft hier hoogstwaarschijnlijk in hangen. Dus je kan het best even naar een servicepunt gaan. Of het risico nemen en je batterij er uit halen. Succes!
Verwijderd
Je zit in download mode. Zolang er nog geen download actief is, en daar lijkt het ook op tnezij je een percentage meter ziet, kan het geen kwaad. Gewoon accu eruit rukken en opnieuw opstarten. Hoe je het voor elkaar hebt gekregen om je telefoon opnieuw op te starten en dan volume down + home + power on knoppen tegelijk PER ONGELUK in te houden weet ik ook niet.aquarius4kb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:38:
Mijn telefoon stond uit en zag net dat deze ineens aan stond. Op het beeld staat :
ODIN MODE
DOWNLOADING...
DO NOT TURN OFF TARGET!!
Ik heb het servicenummer van SamSung maar gebeld. Die vonden het ook vreemd. Het toestel toch uit en aan zetten loste het probleem op.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:28:
[...]
Je zit in download mode. Zolang er nog geen download actief is, en daar lijkt het ook op tnezij je een percentage meter ziet, kan het geen kwaad. Gewoon accu eruit rukken en opnieuw opstarten. Hoe je het voor elkaar hebt gekregen om je telefoon opnieuw op te starten en dan volume down + home + power on knoppen tegelijk PER ONGELUK in te houden weet ik ook niet.
Dus je denkt dat ik het toestel niet goed heb uitgezet? Gelukkig is er niets aan de hand
Verwijderd
Misschien dat er ergens een bug zit ofzo maar dan ben jij echt de eerste en enige die het heeft gehad.aquarius4kb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:38:
[...]
Ik heb het servicenummer van SamSung maar gebeld. Die vonden het ook vreemd. Het toestel toch uit en aan zetten loste het probleem op.
Dus je denkt dat ik het toestel niet goed heb uitgezet? Gelukkig is er niets aan de hand
De telefoon gaat in download mode als je de knoppen AAN + HOME + VOLUME_BENEDEN indrukt, of als je er een usbkabel op aansluit met een bepaalde weerstand over 2 contactjes. Als het je vaker overkomt zou ik de usbkabel vervangenaquarius4kb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:38:
[...]
Ik heb het servicenummer van SamSung maar gebeld. Die vonden het ook vreemd. Het toestel toch uit en aan zetten loste het probleem op.
Ondanks dat er gezegd wordt dat je de telefoon niet mag herstarten geldt dit dus alleen als hij daadwerkelijk aan het updaten is via je computer met het programma 'Odin' of 'heimdal'
Afrgelopen zondag (12 juni) twitterde SamFirmware dat het binnenkort eraan zit te komen. Als het in juli komt is dat dus minimaal 3 weken na de tweet van afgelopen zondag. Dat noem ik niet binnenkort.mbroeders schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:26:
[...]
Het lijkt er nu toch echt op dat dit volgende maand gaat gebeuren (bron). Volgens mij is dit vrij betrouwbaar. Word zelf ook een beetje moe van alle non-oplossingen die worden aangedragen...
De tweets van SamFirmware en SamsungMobileNL (die twitterde vorige week nog dat 2.3.4 NL al te downloaden was via KIES
Kortom, eerst zien dat geloven.
Verwijderd
USB Jig doet hij ook niet zomaar, daar moet het toestel voor uit staan. Als je de USB jig erin doet als het toestel aan staat gaat hij niet zomaar in download mode.Larsie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:42:
[...]
De telefoon gaat in download mode als je de knoppen AAN + HOME + VOLUME_BENEDEN indrukt, of als je er een usbkabel op aansluit met een bepaalde weerstand over 2 contactjes. Als het je vaker overkomt zou ik de usbkabel vervangen
Ondanks dat er gezegd wordt dat je de telefoon niet mag herstarten geldt dit dus alleen als hij daadwerkelijk aan het updaten is via je computer met het programma 'Odin' of 'heimdal'
Goed, binnenkort is relatiefDlocks schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:42:
[...]
Afrgelopen zondag (12 juni) twitterde SamFirmware dat het binnenkort eraan zit te komen. Als het in juli komt is dat dus minimaal 3 weken na de tweet van afgelopen zondag. Dat noem ik niet binnenkort.
De tweets van SamFirmware en SamsungMobileNL (die twitterde vorige week nog dat 2.3.4 NL al te downloaden was via KIES) neem ik ondertussen met een flinke korrel zout.
Kortom, eerst zien dat geloven.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:44:
[...]
USB Jig doet hij ook niet zomaar, daar moet het toestel voor uit staan. Als je de USB jig erin doet als het toestel aan staat gaat hij niet zomaar in download mode.
Hij vertelt ook zelf dat de telefoon uit stond.aquarius4kb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:38:
ODIN MODE
De zin "ERASING DOWNLOAD INFOMATION SUCCEEDED" geeft hij ook als je met een usb jig start, vandaar dat ik vermoed dat er mogelijk iets mis is met de kabel.
Normale download mode met toetsencombinatie

Download mode dmv. jig

[ Voor 19% gewijzigd door Larsie op 17-06-2011 16:00 . Reden: verduidelijking ]
Ja deze had ik er op het moment van de update opstaan maar het programma is MTS Mobile Mail en appbrain ziet dit als een update van Social Hubs, dus kon ik het niet verwijderen omdat je daarvoor root nodig hebt denk ik.Verderf schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:15:
[...]
Ik heb zelf tegen dit soort dingen deze app geinstalleerd: https://market.android.co...out&feature=search_result
soort malware/virus scanner die alles scanned wat binnenkomt (ook uit de market!)
Bedankt voor de uitleg, android is nog volledig nieuw voor mijaquarius4kb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 01:12:
[...]
Het antwoord heb je zelf al gegeven : Privacy-->standaardgegevens herstellen-->vinkje zetten bij 'wis USB-opslag'
Maar als ik did doe is mijn telefoon nog exact zoals na de reset

Dan zal ik maar een reset doen en alles zelf manueel derin zetten
[ Voor 17% gewijzigd door Astratuner op 17-06-2011 16:14 ]
Ben ik niet met je eens, mijn telefoon loopt precies gelijk met wereldklokken en andere klokken. Met mijn laptop, met de teletekst. En ik heb gewoon vodafone!Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:12:
[...]
Heb ook even gekeken vodafone loopt precies 3 minuten achter op de wereldklok.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
Verwijderd
In ons gebouw is de umts ontvangst niet al te best.
na 6 uur is de batterij op 83% en dat is inclusief een kwartier gamen en verder normaal gebruik als telefoon, email checken ed.
Verwijderd
Deze werkt niet op mijn S2. Heb een andere gevonden: data on demand.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:50:
[...]
APNdroid zet '3G/EDGE/GPRS' uit. Met één druk op de knop.
werkt helaas ook niet. Iemand nog een suggestie
Verwijderd
Een beetje omslachtig, maar als je de gewone wallpaper zet en niet die voor het lockscreen, dan krijg je de standaard achtergrond wel te zien. Als je die zet, dan krijg je de optie om het ook voor het lockscreen te gebruiken.BillSpaarbank schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:32:
[...]
Menu -> Instellingen -> Display -> Schermdisplay -> Achergrond "Bij Scherm vergrendelen"
Dat is logisch, want je zet dan 3G uit. Zet je het als je uit jullie gebouw bent weer aan?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:03:
even ter info, bij mij lijkt het nu heel veel beter te gaan met het stroomverbruik nadat ik de setting "wireless and networks -> mobile networks -> network mode" op "gsm only" heb gezet. Ik gebruik mijn telefoon meestal in een omgeving waar ik ook wireless heb, dus voor mij is dat geen probleem en kan ik een groot deel van de dag zonder umts leven.
In ons gebouw is de umts ontvangst niet al te best.
na 6 uur is de batterij op 83% en dat is inclusief een kwartier gamen en verder normaal gebruik als telefoon, email checken ed.
Same here. Zodra ik op kantoor ben zet ik 3G en GPS uit. Heb daar toch een Wifi-verbinding. Scheelt heel veel accutijd!Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:03:
even ter info, bij mij lijkt het nu heel veel beter te gaan met het stroomverbruik nadat ik de setting "wireless and networks -> mobile networks -> network mode" op "gsm only" heb gezet. Ik gebruik mijn telefoon meestal in een omgeving waar ik ook wireless heb, dus voor mij is dat geen probleem en kan ik een groot deel van de dag zonder umts leven.
Verwijderd
Niet als ik alleen maar onderweg naar huis ben oid. Alleen als ik ergens ben waar ik graag even het internet op wil, dan zet ik umts aan. Het syncen van de mail gaat op de achtergrond ook prima zonder umts.AzzKickah schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:15:
[...]
Dat is logisch, want je zet dan 3G uit. Zet je het als je uit jullie gebouw bent weer aan?
Uiteraard is het logisch dat je met 3G uitzetten stroom bespaard, maar het is wel heel erg veer bij mij. Met 3G aan kwam ik eigenlijk niet eens de dag door zonder bijladen, dus voor mij is het een belangrijke verbetering
Verwijderd
Meer mensen met dit probleem en hopelijk een oplossing?
Iemand ook deze ervaring?
edit: het valt op wanneer het in de omgeving donker is ('s nachts, of op de wc
[ Voor 7% gewijzigd door tinus73 op 17-06-2011 18:23 ]
Het is goed te zien bij het zwarte overgangen in spellen, in het pikke donker.
Licht kost stroom, het is ook algemeen bekend dat noled stroom vergt.
Hier is geen oplossing voor.
Ik heb als ik noled aan heb en bijv. een smsje krijg een groen puntje of rood puntje op mijn scherm. Maar het zwarte wordt een klein beetje verlicht door lichtere kringen. en lichtere strepen. Is dat normaal? Heb noled er direct afgegooid, wil het nooit meer zien, die strepen:pOeroeg schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:25:
Dat het amoled ook bij zwart een heel klein beetje lichtgeeft, daar ben ik ook achter gekomen.
Het is goed te zien bij het zwarte overgangen in spellen, in het pikke donker.
Hier is geen oplossing voor.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Waarom zet je die uit? Als het toestel gebruik kan maken van Wifi switcht deze automatisch dus is het niet nodig om 3G uit te zetten. Hetzelfde geldt voor GPS, als het toestel geen GPS nodig heeft dan verbruikt GPS ook niets.BamSlam_ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:31:
[...]
Same here. Zodra ik op kantoor ben zet ik 3G en GPS uit. Heb daar toch een Wifi-verbinding. Scheelt heel veel accutijd!
Dat begrijp ik, maar het voordeel van AMOLED is natuurlijk dat er alleen stroomgebruikt wordt op het specifieke punt. Maar het gaat dus om een soort backlight....:sOeroeg schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:25:
Daarbij zie ik ook een soort 'flitsen' en streepjes (die tijdelijk zijn) vgl Leoon.
Maarja het is wel handig om te zien dat er iemand gebeld heeft.
Heb de volgende rules gemaakt
data off @ 23u on weekdays
wifi off @ 23u on weekdays
wifi on @ 7 on weekdays
data off if wifi connected
data on if wifi disconnected
sound off @ 23u on weekdays
sound on @ 7 on weekdays
bluetooth off @ disconnect
Op deze manier staat wifi in principe altijd aan en wordt ook gebruikt, 3g staat altijd uit en wordt alleen aangezet zodra de wifi verbinding wordt verbroken en weer uitgezet zodra wifi weer is verbonden. Ook 's nachts gaat dus alles uit.
De bluetooth regel is alleen zodat ik hem niet vergeet uit te zetten als ik uit de auto stap, aanzetten doe ik handmatig. Voor het weekend moet ik nog even wat regeltjes verzinnen, doe dat nu nog handmatig.
Dit topic is gesloten.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.
Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.
Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.