Toon posts:

Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 360.335 views

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:51
Mede-auteur:
  • Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 15:29

Relief2009

Samsung Galaxy SII

Intro
Op 13 februari 2011 heeft Samsung de Galaxy SII geïntroduceerd. De belangrijkste kenmerken zijn de 4,3" Super-AMOLED Plus scherm, 1,2 Ghz Dual-core Exynos/Tegra 2 processor en een NFC-reader. Daarnaast beschikt het toestel over een 8MP-camera waarmee tevens 1080P video geschoten kan worden.
Het Super-AMOLED Plus scherm is de volgende generatie SAMOLED schermen zoals we die kennen van de Wave en Galaxy S. De 2e generatie SAMOLED-schermen maken gebruik van een RGB-matrix wat het scherm stukken scherper (50% meer subpixels) moet maken in vergelijking met de eerste generatie SAMOLED-schermen. Let op: in bepaalde gebieden word de Samsung Galaxy SII geleverd met een SLCD-scherm.

Dit topic is bedoeld om over de Samsung Galaxy S II te praten. Discussies over accessoires, providers, prijzen en abonnementen horen in de gelinkte topics en zijn dan ook ongewenst!!

Inhoudsopgave
Specificaties
Chipset ARM Cortex A9 – Exynos 4210 / Tegra 2 (bepaalde gebieden)
Kloksnelheid2 x 1,2 Ghz (Exynos) / 2 x 1 Ghz (Tegra 2)
BesturingssysteemAndroid 2.3 (Gingerbread) met Touchwiz 4.0
Scherm4.3-inch SAMOLED Plus touch screen 480 x 800 resolutie (rgb-matrix)
ROM16GB / 32GB
RAM1 GB
GeheugenuitbreidingmicroSD™ memory card (SD 2.0 compatible); max 32GB
Gewicht116 gram
Afmetingen125.3 x 66.1 x 8.49 mm
Netwerk HSPA+ 21Mbps/ HSUPA 5.76Mbps, EDGE/ GPRS Class 12, Quad band GSM 850/900/1800/1900, Quad band UMTS 850/900/1900/2100
GPSJa, intern
Wifi IEEE 802.11a/b/g/n WiFi, WiFi Direct
SensorenInternal GPS antenna, A-GPS, NFC-reader, G-Sensor, Gyroscoop, Digital compass, Proximity sensor
Camera8.0 MP camera met auto focus en LED flashlight
Camera Front2.0 MP
BluetoothBluetooth 3.0 + HS
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting, Stereo FM Radio met RDS
MicrofoonActive Noise Cancellation met dedicated mic
AansluitingStandaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
Camera video opnemen1080P Full HD video recording
Batterij1650 mAh
BatterijduurSpreektijd: max 520 min (3G); Standby tijd: max 610 uur (3G)
Websitehttp://www.samsung.com/global/microsite/galaxys2/html/
Handleiding(en)http://www.samsung.com/nl...rchword=Galaxy+S+II+i9100

Terug naar de inhoudsopgave
Features
  • Lost Phone Management - Samsung DIVE: met Samsung DIVE kun je via de computer een telefoon op afstand wissen, locken of opzoeken op een kaart. Deze service is geheel gratis. Aanmelden via http://www.samsungdive.com
  • Easy Set-up (WPS PIN/PBC, Wi-Fi Direct)
  • AllShare (DLNA1.5)
  • Samsung Kies 2.0, Samsung Kies air
  • Social Hub Premium: de toekomst van communicatie; spreek met wie je wilt en hoe je wilt vanaf één plek: je contactenoverzicht. Je hebt de communicatiegeschiedenis en updates van je contacten op sociale netwerksites in beeld. Vanuit het contactenoverzicht leg je direct contact via e-mail, sms of sociale netwerkdienst. Of je belt gewoon. Je contactenoverzicht op de Samsung Galaxy S II wordt dé hub voor jouw sociale leven.
  • Readers Hub: met de Samsung Galaxy S II heb je altijd een bibliotheek aan boeken, tijdschriften en kranten bij je. Dankzij speciale samenwerkingsverbanden biedt de Samsung Readers Hub meer dan 2,2 miljoen boeken aan, 2.000 kranten in 49 talen en 2.300 populaire tijdschriften in 22 talen.
  • Game Hub: Game Hub biedt de eenvoudigste manier om de beste mobiele games te downloaden en te spelen. Met de gyroscopische sensor met drie assen opent Samsung een wereld aan gamingmogelijkheden. Probeer games gratis uit en download eersteklas titels van partners zoals Gameloft. Of daag vrienden uit met de Social Network Games (SNG) van mobage, inclusief ngmoco’s ‘We Rule and We City’.
  • Music Hub: de Samsung Galaxy S II is je persoonlijke muziekmanager met toegang tot meer dan 12 miljoen tracks van 7Digital. Ontdek wat hot is volgens de hitlijsten, zoek je favoriete muziek op, ontvang aanbevelingen van albums, luister naar previews en download ze direct op de Samsung Galaxy S II
Enterprise solutions
  • Cisco AnyConnect Virtual Private Network
  • Sybase Afaria Mobile Device Management
  • Cisco WebEx
  • Cisco Mobile
Mobile Audio/Video Interface
  • MHL: Samsung Galaxy S2 has a MHL (Multimedia High-definition Link) connector, which basically allows the Micro-USB to do much more than just be a Micro-USB connector. It can for example output 1080p with a Micro-USB to HDMI cable and it can do USB host stuff such as USB keyboards. At the same it will be charging your phone.
Reviews
Hardware.info - Samsung Galaxy S II GT-I9100 review
http://nl.hardware.info/r...laxy-s-ii-gt-i9100-review

Phone Arena - Samsung Galaxy S II Review - 9/10
http://www.phonearena.com...Galaxy-S-II-Review_id2728

Mobile-Review - Review of Samsung Galaxy S II i9100. Part 1 & 2
http://www.mobile-review....amsung-galaxy-s2-en.shtml
http://www.mobile-review....sung-galaxy-s2-2-en.shtml

Engadget - Samsung Galaxy S II review - 9/10
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-s-ii-review/

CNET UK - Samsung Galaxy S 2 review - 4,5/5
http://reviews.cnet.co.uk...laxy-s-2-review-50002442/

Techradar.com - Samsung Galaxy S2 review - 5/5
http://www.techradar.com/...g-galaxy-s2-930907/review

Tweakers.net - Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit
reviews: Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit

Beste Product - Samsung Galaxy SII gaat d'r op en d'r over 4.5/5
http://www.besteproduct.n..._over__video_review_.html

FAQ
Wat kan ik doen aan de battery drain?
Op het moment is hier nog vrij weinig over bekend, alhoewel er natuurlijk wel een paar dingen zijn die je kan doen:
  • Auto-brightness aanzetten
  • Op 2G overschakelen als je op een WiFi netwerk zit
  • Eventueel rooten om met SetCPU te downclocken en profiles in te schakelen
  • Wachten tot er een undervolt kernel is.
Hoe gaat het updaten in zijn werk?
Dat gaat helaas nog niet OTA, je zal daar Kies of Odin voor moeten gebruiken. Voor Odin verwijs ik je door naar het rooten en custom ROM's topic, daar staat het uitgebreid besproken. Kies is te downloaden vanaf de Samsung site, en installeert dan ook automatisch de goede drivers. Als je je Galaxy S II eraan koppelt zou hij een melding moeten geven als er een update beschikbaar is. Soms geeft Kies niet meteen die melding, dan kan je eventueel overstappen op Odin, maar dat is tricky, dat veegt namelijk je hele telefoon schoon. Ik raad aan te wachten tot Kies de melding geeft.
Help, m'n auto-brightness doet gek!
Is gefixt in de nieuwe update
Hoe wijzig ik mijn input-method (toetsenbord)?
Ga naar een tekstvak, druk daar lang op. Je ziet nu een pop-up met verschillende opties, kies Invoermethode. Voilà: Je kan kiezen :)
Vlingo heeft nog geen Nederlands?
Klopt, dat komt hopelijk binnenkort met een update. Tot die tijd zal je Engels moeten praten tegen je telefoon.
M'n SGS2 verbindt niet met Kies in de Cradle.
Door: Mickroz
De oplossing hiervoor is Kies Air te installeren en te starten op je telefoon, en kan je via WiFi over je netwerk connecten naar je telefoon, door het adres wat je op je telefoon ziet staan in je webbrowser te typen en zo Kies als webbased te gebruiken, hiervoor hoeft Kies dus niet geinstalleerd te zijn op je PC, en kan je overal waar WiFi is je SGSII bijwerken.
Ik kan met Titanium Backup m'n apps niet freezen.
Door: Superkneus
Om apps te freezen moet USB Debugging aanstaan (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB Foutopsporing)
Ik krijg de laatste firmware niet geinstalleerd.
Deinstalleer kies
Download en installeer de UK versie van kies
Start kies met admin rechten
Voer de update uit
Mocht hij de fout geven, dll failed, tel opnieuw opstarten en opnieuw aankoppelen
Dit alles zonder kies af te sluiten!
De update opnieuw uitvoeren
Nou moet het werken
Heeft de Galaxy SII een Notificatie Led?
Nee, mocht je dit willen dan kan je de app NoLED gebruiken uit de Market.
Flash is geinstalleerd maar ik krijg nog steeds een groene pijl op internet te zien.
Browser, settings, enable plugins, always. Dan laadt de flash content automatisch
Internet--> Instellingen--> Invoegtoepassingen activeren-->Altijd aan
Hoe maak ik een screenshot?
Houdt de home en de powerknop ingedrukt, en laat ze vervolgens allebei los, de powerknop ietsjes eerder dan de homeknop.
Screens te vinden in de "Screencaptures" folder
Ik zie een roze vlek op mijn foto's.
Dit is een probleem met de Auto witbalans. Wordt in de toekomst mogelijk opgelost met een update.
Als je een andere instelling gebruikt voor de witbalans dan automatisch zou het niet zichtbaar moeten zijn.
Als ik mijn toestel wil updaten via Kies krijg ik de volgende melding: "Geen toestemming ontvangen van de beheerder van GT-I9100. Het programma wordt gesloten."
Zorg dat je KIES met admin rechten opstart (middels rechtermuis knop). dan gaat het goed
Weet iemand waarom het scherm ook dimt tijdens het internetten en spelletjes?
Instellingen -> Display -> Helderheid -> "automatisch" uitvinken
Instellingen -> Display -> "Schermvoeding aanpassen" uitvinken
Zwarte Achtergrond.
Telefoon wordt warm bij de camera.
Dit is normaal, de processor zit daar naast.

Foto's
Toestel

Camera Sample's

Youtube
HDblog
YouTube: Samsung Galaxy S2 RAM Info e Hardware tour ENG

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II user interface demo
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II user interface

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample

GSMArena - Flash in browser test
YouTube: Samsung Galaxy S II Flash in browser performance test

Samsung Galaxy S2 ondersteunt Mobile High-Definition Link (MHL)
YouTube: Mobile High-Definition Link (MHL)

Changelog
Pre: Topic opgezet door BobWarley :*)
13-02-2011: Officiele introductie van de Samsung Galaxy S2 (Overgenomen door Relief2009)
13-02-2011: Eerste actuele informatie SGS2 toegevoegd
13-02-2011: Video + meer specs toegevoegd.
14-02-2011: jump-tags gemaakt
14-02-2011: 'Video's' renamed naar 'Youtube' en 'Hands-on' verplaatst naar '(P)Reviews'
15-04-2011: Hands-on oude filmpjes verwijderd
15-04-2011: Nieuw plaatje, kleine wijzigingen in Specificaties en nieuwe filmpjes toegevoegd
15-04-2011: Deel 2 van het topic geopend :9
24-04-2011: thijsje66 is nu mede-auteur. Welkom!
10-05-2011: Plaatjes vervangen + nu alleen Reviews
10-05-2011: Deel 3 is nu geopend :*)
19-05-2011: Deel 4 is nu geopend :*)
19-05-2011: FAQ toegevoegd - nog uit te breiden
09-06-2011: FAQ uitgebreid
09-06-2011: Reviews toegevoegd
Nog vragen voor de FAQ? Graag DM'en naar thijsje66. Alvast dank!

Ik heb geen leuke ondertitel.

• SizzLorr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Vandaag voor de eerste keer "normaal" gebruikt. Dit houdt in:

*Facebook/Twitter/Google sync staan aan.
* Sporadische internet om snel even wat op te zoeken
* Thuis wifi heel even aan gehad
* Airport Mania gespeeld
* Sygic gebruikt voor een krote trip
* Wat muziek geluisterd.

Haalde hem vanmorgen om +/- 5:30 van de lader.

Die stijle daling was vanmorgen, Airport mania gespeeld. De rest is normaal gebruik. Met die cijfers ben ik dik tevreden mee.

[Voor 9% gewijzigd door SizzLorr op 11-06-2011 16:58]

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 20:12
Jo... schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:42:
[...]

Als je WiFi aan laat staan, en je thuis netwerk instelt, zal hij er zodra je thuis bent normaal verbinding mee maken, en dan schakelt 3G ook automatisch uit. Maar als je WiFi constant aan laat staan verbruikt dat wel een beetje extra stroom denk ik.
WiFi staat bij mij altijd aan en verbruikt nauwelijks iets :)

PSN ID = Jorco

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 22:51

wasco

brightest crayon in the box

Moest er nog iemand twijfelen over de camera van de SGS2, ik heb deze foto gewoon achteloos genomen, zoals dat hoort bij point and shoot. ;) Foto komt rechtstreeks vanop telefoon, niet bewerkt.

Fullsize: http://www.flickr.com/pho...in/set-72157626837884765/

wasco [the brightest crayon in the box]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

sonsan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:50:
[...]

Ja, grappig maar daar heb ik natuurlijk al op gezocht......
Of je het nou grappig vindt of niet hij heet toch echt camera firmware update. Te vinden onder hulpprogramma's.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 21:02
Ik heb het voor elkaar gekregen om de batterijduur langer te maken. Wat mij laatst opviel toen ik zat te bekijken welke apps hoeveel % van de batterij weg snoepen, zag ik dat ''maps'' van google 20 en soms 35% van de batterij op at. Ik dacht dat dit hoorde bij de software of zo. Maar sinds een paar dagen geleden heb ik alles wat met google maps te maken heeft verwijderd en daardoor ging de batterij al een stuk minder snel leeg. Verder heb ik nog via instellingen alle apps geforceerd stop gezet wat ik toch niet gebruik.

Wifi laat ik aan staan, met whatsapp en IM. Al die onnodige samsung zooi heb ik eraf gegooid.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:17

Oekol

waka waka hey hey

Ik was op het begin heel erg tevreden over de betterijduur. Nouja heel erg tevreden was misschien wat voorbarig. Maar mijn eerste keer batterij van 100% naar 0% duurde toch 5/6 uur met mobiel constant aan! Daarna met redelijk normaal gebruik 1 dag en 15 u met ongeveer 3/4 uur scherm aan. Al deze plaatjes hieronder zijn met 3/4 uur scherm aan of meer. WhatsApp, Tweetdeck om 30 minuten synchroniseren, merendeel wifi aan. Dit was redelijk omdat ik wist dat de batterij steeds langer mee zou gaan. Het tegendeel is echter waar! Op de screen waar wifi een tijdje uit is, komt dat omdat ik dan naar bed ging en het uit deed aan de hand van sweetdreams. Een tip die ik kreeg omdat ik 's nachts niet wou hebben dat hij ging synchroniseren. Alleen werkt het bij mij niet zo goed want wifi zet hij aan maar gewoon internet springt direct aan. Weet nog niet hoe ik dit ga verhelpen doe laatste tijd gewoon op vliegmodus maar dat is oplossing op korte termijn.

Ik doe in 2.5 uur 10 % op het moment. Ik weet niet waar het aan ligt. Het is sinds ik dit weekend weg ben geweest ergens waar ik heel slecht bereik had en heletijd gprs internet. Sindsdien is mijn mobiel steeds wakker als ik het scherm niet aan heb! en echt hele langer of heel vaak hele korte strepen dat me mobiel aan is! Snap er niks van? Er is niks nieuws geïnstalleerd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Lexo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:58:
[...]

Leuk en aardig, maar het originele lock-screen vind je hier niet terug..
Ook leuk en aardig, maar ik had mijn post al geëdit voordat jij reageerde. Ik weet dan ook niet waarom je alsnog je punt wilt maken.

Hier het origineel:
Anoniem: 403590 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:26:
weet iemand waar ik de weer widget zoals op de afbeeldingen van samsung te zien is kan halen?
Je kan de weer widget vergroten.

Je selecteert de kleine. Op je homescreen houdt je de widget ingedrukt en dan kun je hem groter slepen.

[Voor 43% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-06-2011 11:08]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

QUadrant score van 3811 met full stock. Toch netjes voor elkaar zonder mods of tweaks.

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05 17:40

Larsie

scaahp

SizzLorr schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:44:
[...]

USB Jig doet hij ook niet zomaar, daar moet het toestel voor uit staan. Als je de USB jig erin doet als het toestel aan staat gaat hij niet zomaar in download mode.
aquarius4kb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:38:

Mijn telefoon stond uit en zag net dat deze ineens aan stond. Op het beeld staat :

ODIN MODE
product name : GT-i9100
Custom binary download : NO
Current binary : SamSung OFFICIAL
ERASING DOWNLOAD INFOMATION SUCCEEDED
Hij vertelt ook zelf dat de telefoon uit stond.
De zin "ERASING DOWNLOAD INFOMATION SUCCEEDED" geeft hij ook als je met een usb jig start, vandaar dat ik vermoed dat er mogelijk iets mis is met de kabel.

Normale download mode met toetsencombinatie

Download mode dmv. jig

[Voor 19% gewijzigd door Larsie op 17-06-2011 16:00. Reden: verduidelijking]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
JeroenV_ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:06:
Op deze manier staat wifi in principe altijd aan en wordt ook gebruikt, 3g staat altijd uit en wordt alleen aangezet zodra de wifi verbinding wordt verbroken en weer uitgezet zodra wifi weer is verbonden. Ook 's nachts gaat dus alles uit.
Bij mijn toestel heb ik daar geen aparte software of regels voor nodig, dit gebeurt standaard al automatisch.

Zolang je het toestel niet gebruikt dan verbruikt deze niet zo heel veel batterij, zie hieronder het bewijs, zo'n 6% in bijna 12,5 uur.

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2021
Pyrone89 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:50:
[...]

gSyncit, kost eenmalig €14,50 en werkt perfect bij mij. Synct echt alles.
Hi, in de markt kan ik hem niet vinden, wel via de web. Maar als ik naar het plaatje kijk op de site

http://img805.imageshack.us/img805/522/gsyncit.jpg

dan lijkt het alsof google accounts daar wel aan pas komen. Begrip ik het goed, want dat wil ik juist vermijden, ik wil SGS2<->Outlook zonder bemiddeling. Tnx.
LuckyLukeNL schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:34:
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld...maargoed

Ik heb ook de galaxy s2 al een tijdje. maar weet iemand wanneer android 2.4 komt? ik kan niet echt ergens goed vinden wat de precieze datum nu is. ene forum zegt dat ze hem in april wouden uitbrengen ipv juni of juli en de ander zegt weer wat anders...
Schijnt next month te zijn, kijk even hier http://gathering.tweakers...message/36236569#36236569

[Voor 34% gewijzigd door businka19 op 17-06-2011 20:36]

Polster schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:58:
Als ik bij mij Wifi aan heb en ik doe niks met de telefoon dan gebruikt mijn tel ook maar 0.5-1% batterij per uur. Als ik er nu over nadenk kwam de op hol geslagen battery drain alleen voor als ik Wifi niet aan had.
Same here ja. Vanmorgen 3.5 uur er niets mee gedaan en 2% accu kwijt, met Wifi uiteraard constant aan. Op zich is het allemaal zeer okay, tót die bug zijn intrede doet, dan kan het hard bergafwaarts gaan opeens.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:13
Hij gaat weer lekker:

Moet er wel bij zeggen dat ik deze periode amper heb gegamed, voornamelijk heb gebeld en wat korte internet sessies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Texamicz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
Oke ik lieg waarschijnlijk als ik barst.. volgens velen hier. Maar goed ik kom even met bewijs.

Hier een filmpje van de SGS1 met de nieuwste firmware en de SGS2 met de nieuwste firmware zelf gemaakt net:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VvtCgOO8w6s]
Kan je duidelijk zien dat bijvoorbeeld de SGS1 veel sneller is met afsluiten... En ook scrollen vind ik smoother gaan door de homescreen. De laatste firmware van de SGS1 is niets mis mee. De SGS2 is wel sneller in browser laden en dingen waar je echt ruwe CPU power voor nodig hebt. Voor de rest is de SGS2 dus even snel of soms langzamer.

Hier links het plekje waar ik last van heb.

Hier dus de gradiënt wat veel lelijker is bij de SGS2 dan de SGS1.

Close up:
Gradiënt van de Pentile matrix ( kun je ook zien ) van de SGS1.

Close up:
Gradiënt van de RGB matrix ( ook te zien ) van de SGS2.
Hier kan je dus zien dat het niet zo mooi is als de SGS1.... dat is behoorlijk duidelijk.

Timestamp pic ala 4chan....

Daarnaast zijn de resultaten uit de foto's nog veel beter in het echt te zien. In het echt zie je namelijk veel ergere dingen. Het is namelijk HEEL lastig om zulke dingen te kunnen fotograferen. Zeker dat linnen doek structuur wat je bij low brightness aanwezig is bij de SGS2 wat dus niet bij de SGS1 te zien is.

[Voor 14% gewijzigd door Texamicz op 19-06-2011 14:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-05 19:41
Als ik deze gradient test probeer dan zie ik niks geen strepen of 16bit banding effect, het verloopt gewoon vloeiend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2017
Heeft iemand ervaring met setcpu (root access nodig) om te overclocken en in bepaalde situaties te underclocken?

https://market.android.co...d=com.mhuang.overclocking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fukijama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08-2021
Zit met een probleem.

Ik stond vanochtend op en het valt me in 1 keer op dat ik een dikke barst/kras in mijn scherm heb.
Ik denk dat het de onderstelaag is omdat ik het niet voel en het is alleen op het beeldscherm en niet op het glas dat nog doorloopt naar het speakertje.

foto van de barst.

Je ziet het vooral van de voorkant en een beetje als je er recht en aan de zijkant op kijkt.

Ik ga verder heel zuinig met de telefoon om dus het verbaast me ook dat dit zo uit het niks erin is gekomen.

Zal dit onder de gewone garantie vallen? En hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dlocks
Texamicz schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:22:
[...]

Kan je een foto maken en uploaden naar tinypic? Bij mij is hij juist bij fel heel erg blokkerig en bij dimmen juist heel grainy/linnendoek.
Camera pakken met Macro mode aan en flitser uit :)
Dat is bij mij ook. :)

Dus als ik die dimming test via *#0*# doe dan ziet het er bij NIET dimmen veel blokkeriger uit. Bij wel dimmen valt het minder op (maar is het er wel).

Maar ik zu nu dat het (volgens mij) in plaatje zelf zit. Onderstaande is een screenshot (dus geen foto) van het scherm (home knop + uit knop tegelijk indrukken).

Dat verklaart wellicht ook dat ik bij de grijze gradient van LZF geen blokkerig verloop zie maar bij die dimming test wel. Het lijkt er dus op dat het blokkerige verloop in het plaatje zit die gebruikt wordt door de dimming test.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05 22:27
Ook hier geen perfect scherm, ook een lichte stip bij lage brightness en met name bij grijze achtergrond. Ook een gelige linkerkant. Echter heb je er in het dagelijks gebruik niet genoeg last van om 'm nu al een paar weken voor reparatie te moeten missen. Daarnaast lees je zoveel over deze problemen dat ik bang ben 'm slechter terug te krijgen dan het nu is. Misschien tegen het eind van de garantieperiode een keertje opsturen.

Wat de gradients betreft is het toch ook gewoon logisch dat je op de SGS2 meer banding ziet. Het scherm heeft dezelfde resolutie als de SGS1 maar een groter scherm. Daarom minder pixels per vierkante centimeter, dus minder vloeiende gradients.

[Voor 13% gewijzigd door lexuzu op 19-06-2011 17:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 17:55
Als ik het me goed kan herinneren heb ik het in maps gedaan dmv de kompas (rechts boven).

Dit zie ik:

[Voor 27% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-06-2011 19:41]

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 9 Pro

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02 12:17
Wat ik erg lastig vind, is dat de meldingen op het notificatiescherm onder "doorlopend" een zwart lettertype hebben. Dat maakt ze lastig leesbaar. Weet iemand hier een (eenvoudige) oplossing voor? Ik kan nergens een instelling hiervoor vinden.

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:17

Jodi

No Matches Found

Anoniem: 406787 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:50:
[...]

Als ik bij foto 50 begin gaat hij gewoon verder met 51, 52 etc. Standaard player.
[...]

Dat is merkwaardig: ook bij mij geeft hij gewoon vanaf het begin duidelijke witte letters. Nederlandse versie.
Idem hier:

Originele NL firmware.

offtopic:
Wat bizar handig dat je zonder te rooten screenshots kan maken :) Dat kon mijn Desire HD niet...

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• Golf2vr6
Wokkels schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:32:
Ik vind het patroon eigenlijk wel mooi. Mooier dan de standaardmanier van het wegschuiven van de hele afbeelding in ieder geval :)

Weet iemand trouwens een goeie lockscreenvervanger waarbij je gemiste oproepen, smsjes en je agenda voor de komende dagen op het lockscreen kan zetten? Of moet je dan root hebben?
Ik gebruik widget locker:

Voor sms mail en call notificatie zijn er diverse widgets in de app store te krijgen.

Ideeen opdoen kun je hier heel goed:
Post je Homescreen! - Deel 2

[Voor 7% gewijzigd door Golf2vr6 op 20-06-2011 17:04]

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 9 Pro

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 17:04
Is dit nou hoe de beruchte battery drain eruit ziet? Heb hem toen ik vanmorgen opstond van de oplader gehaald, toen even niks gedaan, 10 minuten muziek geluisterd toen ik even weg was en sinds ik thuis ben vrijwel niet gebruikt (scherm is vandaag in totaal 22 minuten aan geweest). Het viel me al snel op dat de batterij nadat ik thuis was gekomen erg snel achteruit ging en heb zo'n twee keer alle lopende applicaties afgesloten en het geheugen vrijgemaakt, maar het batterijniveau bleef gewoon lineair dalen. Met of zonder wifi/3g maakt niets uit.. Dit terwijl ik normaal gewoon anderhalve dag (30 a 40 uur) haal met matig tot lichtelijk intensief gebruik.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 22:51

wasco

brightest crayon in the box

Jongens,
ik heb denk ik een idee waarom sommige de stenen uit de grond liggen te klagen over hun batterij-leven, terwijl anderen dan weer lyrisch zijn over wat deze telefoon kan hebben qua mobiliteit.

Zie je die twee plotse dalingen in de grafiek? Toen was ik "on the move".

Tijdens de eerste reed ik naar mij werk, tijdens de tweede terug naar huis. Het is inderdaad iets langer omdat ik nog even langs de supermarkt ben gegaan. Verder heb ik de hele dag de telefoon gewoon laten liggen waar hij lag. Af en toe eens een smsje of telefoontje uiteraard wel.

Het was me nog niet eerder opgevallen omdat dit niet zo vaak tot mijn patroon behoort, maar volgens mij schuilt daar een belangrijke factor: deze telefoon gaat in beweging opeens bizar meer energie verbruiken.

En verder, waarom is de wifi-lijn niet onderbroken? Tijdens mijn rit naar huis was er anders geen wifi ontvangst hoor...

Natuurlijk is dit maar een theorie op één steekproef, niet echt verdedigbaar. Maar wat zijn jullie bevindingen rond jullie batterijverbruik en het in beweging zijn?

[Voor 15% gewijzigd door wasco op 20-06-2011 22:44]

wasco [the brightest crayon in the box]

Dlocks schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:57:
Het voordeel van het Samsung toetsenbord vind ik hoe suggesties voor woorden worden weergegeven (direct horizontaal boven toetsenbord
Dit heeft de nieuwe Swype ook gewoon hè... :P

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 13:58
Hier een voorbeeld van batterijverbruik bij constant gebruik. In deze tijd heb ik vooral geWhatsAppt en draaide eBuddy constant op de achtergrond en af en toe ook gewoon gebruikt. Display helderheid op 0% en effect op standaard. WiFi Delen dook eerst op en toen werd mijn telefoon erg warm. Nadat ik stop forceren had gedaan koelde de telefoon meteen af. Ook heb ik ongeveer 10 minuten doodle jump gespeeld en 5 minuten Angry Birds. Af en toe een beetje browsen hoorde er ook bij en daarbij varieerde de helderheid van het scherm wel.
Ook was het heel duidelijk te merken dat de batterijverbruik met WiFi veel minder is dan op het mobiele netwerk.

Dit alles op stock KE2, en een scherm aan tijd van 3,5 uur. (Het ontladen begon vanaf 99%)

[Voor 7% gewijzigd door SCARfaceE op 21-06-2011 12:18]

PSN ID: Beest41

Ewivis schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:50:
Als deze in landscape modus gaat staat de spatie aan de linkerkant.
??? Niets qua settings aangepast btw...

Scaror schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:57:
Ik heb wel een ander issue, waar ik verder niks over heb kunnen vinden. Alle apps die de snelheid weergeven op basis van GPS doen dit in stappen van 3.6 km/u (0, 3.6, 7.2, etc). 'GPS Speed Graph' en 'My Tracks' zijn daar een voorbeelden van. Deze laatste app had ik ook op mijn Galaxy Spica, maar daar gaf deze app de snelheid gewoon weer in stappen van 0.1 km/u. Hebben jullie daar ook last van, of zie ik een instelling over het hoofd?
My Tracks geeft het hier gewoon in 0.1 km/u stapjes aan ja zo te zien...

Golf2vr6 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:09:
Had jij hem ook van de swype site?

Versie 3.6.......
Zal heus wel dezelfde zijn als die van jullie, namelijk:

En mocht 'ie kappen met werken heb ik gelukkig een backup die het sowieso goed doet/blijft doen dus no biggie.

• kwiebus
  • Nu online
h
wasco schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:41:
Het was me nog niet eerder opgevallen omdat dit niet zo vaak tot mijn patroon behoort, maar volgens mij schuilt daar een belangrijke factor: deze telefoon gaat in beweging opeens bizar meer energie verbruiken.

En verder, waarom is de wifi-lijn niet onderbroken? Tijdens mijn rit naar huis was er anders geen wifi ontvangst hoor...

Natuurlijk is dit maar een theorie op één steekproef, niet echt verdedigbaar. Maar wat zijn jullie bevindingen rond jullie batterijverbruik en het in beweging zijn?
Ik kan geen overmatig batterijgebruik tijdens beweging constateren dus of je theorie juist valt te betwijfelen.

Hieronder een screenshot: Ik heb zo'n anderhalf uur gereden met de telefoon in mijn broekzak, ben vervolgens ongeveer een half uur op één plek geweest en heb daarna weer zo'n twee uur in de auto gereden met de telefoon in mijn broekzak.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 15:16

Hoe heet de app op de accu icoon te wijzigen?
Alvast bedankt

[Voor 43% gewijzigd door kmichael op 21-06-2011 21:44]

Anoniem: 407131

Vage battery drain vannacht. Gisteravond mijn toestel vol van de lader gehaald en voor de nacht op vliegtuig stand gezet. Normaal word je dan met 100% weer wakker. Vanochtend niet. Ruim 30% batterij weg doordat email de hele nacht wakker is geweest. Ik heb even gekeken, maar alle mails waren al verzonden voor ik 'm op vliegtuig stand zette. Verder heb ik geen bijzondere synch instellingen: één exchange account die elk uur syncht en één yahoo om het kwartier (maar in vliegtuigstand dus eigenlijk niet). Vreemd!

• Kirretje
  • Laatst online: 13-05-2021
U vraagt, wij draaien.....
GOOGLE market gaat het dus echt om......

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:15
Vannacht is mijn gsm weer dood gegaan!
Hij was nog ongeveer zo'n 75% voor ik ging slapen...
Toen ik wakker werd en op de power-knop klikte deed hij niks.
De power-knop inhouden deed ook niets af.
Het enige dat helpt is de batterij eruit te halen en er terug in te steken waardoor hij AUTOMATISCH terug aanspringt voor pin-code etc.

Dit is al de 3de keer dat dit voorvalt...
Zou een factory reset of hard reset helpen?
Wat kan ik doen?

[Voor 4% gewijzigd door frye op 23-06-2011 18:49]

• Dlocks
Na 1 dag en 8 uur heb ik nog 60% over van mijn batterij (gisteravond was het nog 90%).

Maar heb niet veel gedaan. Beetje bellen, beetje internetten, beetje whatsapp, paar foto's gemaakt en af en toe een beetje met instellingen zitten spelen.

[Voor 7% gewijzigd door Dlocks op 22-06-2011 17:46]

• frye
Kga het nog eens proberen...

Vannacht is mijn gsm weer dood gegaan!
Hij was nog ongeveer zo'n 75% voor ik ging slapen...
Toen ik wakker werd en op de power-knop klikte deed hij niks.
De power-knop inhouden deed ook niets af.
Het enige dat helpt is de batterij eruit te halen en er terug in te steken waardoor hij AUTOMATISCH terug aanspringt voor pin-code etc.

Dit is al de 3de keer dat dit voorvalt...
Zou een factory reset of hard reset helpen?
Wat kan ik doen?

[Voor 4% gewijzigd door frye op 23-06-2011 18:49]

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 17:18
Ik heb gelukkig nog het oude abonnement van Vodafone, dat betekent zonder datalimiet.
En met H+ haal ik zojuist met mijn Galaxy s2:

[Voor 8% gewijzigd door Oeroeg op 23-06-2011 13:03]

• Dlocks
Na 2 dagen en 4 uur zit mijn batterij op 29%. Toch maar eens opladen, dan is de batterij over een uurtje weer vol :)

• Anoniem: 98248
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb sinds een paar dagen de Zenus Color Case via eBay gekocht (http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...15507324#ht_5810wt_1139). Ziet er prachtig uit:

Samsung Galaxy S2 i9100 in Zenus Color Case by JulesHolleboom.nl, on Flickr

• Anoniem: 274613
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[s]
AzzKickah schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:28:
[...]

Dat verwondert mij wel een beetje, dat jouw batterij zo lang meegaat bij dat gebruik :o
ja mij ook moet ik zeggen, als ik dat hier allemaal hoor.

gisteren had ik hem wel in 22 uurtjes leeg, maar toen heb ik dik 2 uur angry birds gespeeld...
AzzKickah schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:36:
Hoe heeft NoSII Denskie de scherm-helderheid staan? Erg laag?

[small]Nickname klopt niet echt als je een SII hebt by the way :P
scherm staat altijd op auto.

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 11:26
jelmervos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:44:
[...]

Scherm is de grootste verbruiker. Hoeveel heb je je scherm aan?

Geen idee wat wifi delen is. Brightness staat bijna constant op 10%.

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
mtlife schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:03:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Geen idee wat wifi delen is. Brightness staat bijna constant op 10%.
wifi delen is gewoon als je gebruik maakt van een open of toegevoegd wifi netwerk (zoals thuis)
maar idd slechte batterijduur.

15 en een half uur, en nog 30 procent over tijdens deze screenshot.
inderdaad erg raar dat er zo veel verschil in zit zeg!
dit is met weinig bellen of smsen maar met flink wat spelletjes spelen en internetten.
(alleen al meer dan een half uur boter kaas en eieren op school 8)7

[Voor 10% gewijzigd door darrock op 25-06-2011 00:19]

SizzLorr schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:09:
Als die er is heb ik er geen last van
Dat is netjes, aangezien het gewoon een OS 2.3.3 i.c.m. dualcore gerelateerde bug is die iedereen (zo af en toe) zou moeten treffen. Als je pech hebt zie je weer Android OS bovenaan staan bij je verbruikers en kan je er gif op in nemen dat de accu snel(ler) zal dalen. Een reboot werkt dan prima, maar daar gaat het niet om.
ik weet niet wat jij verder met je toestel doet.
Hetzelfde als andere mensen hoor, ben geen speciaal persoon. Haal dan ook geen unieke accutijden. Als veel je scherm aan staat keldert de accu, doe je weinig heb je weinig drain (totdat de bug zijn intrede doet).

Maar dan nog, het is een gedefineerd software probleem waar een oplossing voor is. Dus ik zie het probleem niet, de hardware kan het wel de software laat het nu even niet toe.
Oh ok, en dus mag je niet klagen. Ja meneer voor uw splinternieuwe tv komt nog wel een firmware update uit waardoor de brakke kleuren die u nu heeft wellicht wel weer mooi worden. Is software probleem dus niet klagen!

• rickyy
Asdrubaul schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:40:
Zijn er op dit moment Bugs bekend die het plezier van deze telefoon drukken? Of heeft iemand irritatie punten gevonden?

Mijn vriendin heeft namelijk de HTC desire HD die vaak de fotos op de SD kaart niet meer kan vinden (dit is een oude bug die steeds nog af en toe voorkomt).

Verder heeft een collega van mij de Galaxy S2 nu sinds 2 dagen en hij is er erg goed over te spreken. Heb zelf al even wat met de telefoon gewerkt.
Ik zou zeggen; lees het topic rustig door...

Al vrij snel kom je tegen dat er een probleem is met battery drain wat soms intreden doet. Ik had hier gister nog last van, nu niet meer. Dit wordt opgelost na een update; android 2.3.4.
Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 08:34:
[...]

Dat is netjes, aangezien het gewoon een OS 2.3.3 i.c.m. dualcore gerelateerde bug is die iedereen (zo af en toe) zou moeten treffen. Als je pech hebt zie je weer Android OS bovenaan staan bij je verbruikers en kan je er gif op in nemen dat de accu snel(ler) zal dalen. Een reboot werkt dan prima, maar daar gaat het niet om.

[...]

Hetzelfde als andere mensen hoor, ben geen speciaal persoon. Haal dan ook geen unieke accutijden. Als veel je scherm aan staat keldert de accu, doe je weinig heb je weinig drain (totdat de bug zijn intrede doet).

FOTO

[...]

Oh ok, en dus mag je niet klagen. Ja meneer voor uw splinternieuwe tv komt nog wel een firmware update uit waardoor de brakke kleuren die u nu heeft wellicht wel weer mooi worden. Is software probleem dus niet klagen!
Het kan nog erger:

[Voor 39% gewijzigd door rickyy op 25-06-2011 15:12]

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 22:05

Best netjes dacht ik zo?! :*)

[Voor 19% gewijzigd door Roelio86 op 25-06-2011 15:29]

• Paul van Druten
  • Laatst online: 12-04 08:32
ZeilDude schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:02:
[...]

Zou je een foto willen posten van de achterkant van die auto houder, ik ben benieuwd hoe het kabeltje aangesloten zit. Alvast bedankt!
Zekers...

https://picasaweb.google.com/pvdruten/DeskStandSGS2?authkey=Gv1sRgCMPXn53KmfLkwQE#5622201558180069602

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:32:Omdat er dus zat mensen zijn met een eventueel warme telefoon waarbij de accu binnen een paar uur op nul staat. En blijkbaar leest niemand iets voordat men wat neerzet dus het klagen zal heus wel gewoon doorgaan.

[...]

Dat is waar, maar 95% van wat in dit topic wordt gezegd is sowieso offtopic, binnen 30 seconden zelf te vinden op Google of in de handleiding, reeds 1000 maal besproken of geheel onzinnig dan wel oninteressant. Dus sja.
Nogmaals, ik weet niet wat jullie allemaal doen met jullie toestellen maar ik heb er geen last van. Bedenk je dat je smartphone geen TV is en probeer hem ook niet te gebruiken als een TV. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 410903

Ik heb gisteren een ontlading van ruim 30% gehad binnen enkele minuten waarbij de telefoon heel erg opwarmde...Echt heel vaag...
Ben overigens wel heel tevreden over het toestel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J-r0en
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 13:11

Dit lijkt mij niet echt normaal voor een SGS2?
Zoveel battery drain door wat muziek luisteren en een paar foto's.

Heb ook een rode pixel die vast zit in het derde balkje van mn ontvangst icoon in de buurt van de camera.
Die regio word ook soms warm als ik een half uur een spel aan het spelen ben. Is daardoor de pixel vast blijven zitten?

[Voor 181% gewijzigd door J-r0en op 26-06-2011 18:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frye
Nieuw record :)
Normaal gebruik met sync van enkele apps.
Geen e-mails maar wel whatsapp.
Er zit zelfs een endomondo sessie van een uur in :)

Trouwens dit zou ik nooit gehaald hebben weekje geleden.
Mijn batterij gaat echt gewoon langer mee NADAT ik een factory reset heb gedaan :)

[Voor 8% gewijzigd door frye op 26-06-2011 20:32]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:02:
[...]

Email werkt hier perfect incl. dat blauwe ding.
Heel vaag. Bij mij ziet het er namelijk zo uit:

Bij het onderwerp werkt het (nog) wel, de body tekst zelf niet (meer). Volgens mij werkte het eerst namelijk wel. Ik kan ook geen configuratie-optie hiervoor vinden. Heeft iemand anders een idee/hint? Desnoods de naam van dat blauwe ding, want zonder dat keyword kom je ook niet ver met zoeken
-O-

• rickyy
Ik heb bliksem gefotografeerd!

Als die te groot is: http://i470.photobucket.c.../rickyy_bucket/gotcha.jpg

Ik heb wel vals gespeeld door een video op te nemen en die te pauzeren :>

• dejavu023
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 22:41
Volgens mij zijn telefoons van de Phonehouse nooit brandend,
dit is ook de enige reden dat ik daar mn telefoon heb gehaald en niet bij een providerstore.

Mijn telefoon nummer krijg ik ook maar niet ingevuld bij Samsung Dive .
Weet niet waarom dat nodig zou zijn, dive werkt volgens mij gewoon goed?

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-05 08:16
Accu% omhoog zonder te laden?!
Wordt zelf ook een beetje moe van al die accu-screenshots, maar deze wilde ik toch even laten zien.
Gisterenavond had ik een accu-percentage van zo'n 13 %. 's Nachts gaat vliegtuigstand aan. De volgende ochtend blijk ik een accu-percentage van 28 % te hebben, zonder te laden! 8)7
Iemand dit vreemde verschijnsel al eens meegemaakt?
ps. geen idee wat die drop in accuduur veroorzaakt heeft.

[Voor 6% gewijzigd door heutsm op 29-06-2011 09:43]

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11-2020
Kijk , hier heb ik al enkele dagen last van :

soms is het ook erger.

Wanneer ik het scherm dan eens uitdoe, en terug aanzet is alles terug goed....

klote, want verder is hij wel goed, geen roze vlek, geen battery drain, geen gele waas.... ;w ;w

Anoniem: 195560

Weet iemand wat die a... Rechtsvanboven op het scherm is. ik krijg het ook niet geselecteerd.

Anoniem: 195560

master4life schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:53:
[...]

Ik heb hetzelfde icoontje daar maar dan zonder die a, en dat is hier gewoon om tussen de back/front camera te wisselen.

Ècht niet, kijk maar. Heb de snelkoppelungen weggedaan maar het is er nog altijd en er gebeurt niets als ik er op klik

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 195560 op 30-06-2011 06:35]

rickyy schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:54:
Hoeveel RAM gebruiken jullie volgens taakbeheer? Het viel me op, na een reboot is het 160/180MB. Na een paar minuten is het al rond de 220. Als ik een paar uur daarna kijk is het soms al rond de 300, en laatst was het zomaar 530MB terwijl niks aan stond, geen apps, internet of whatsapp e.d.
Sterker nog, meestal wordt gewoon je hele geheugen gebruikt om dingen in te cachen. Hetgeen taakbeheer aangeeft is meestal nog erg bescheiden, doe maar eens een free in een command prompt, dan zie je dat zo goed als al het geheugen wordt gebruikt. En dat is maar goed ook, dan starten dingen tenminste snel op.

Taakbeheer gaf hierbij dan 475MB/837MB aan. Er wordt dus immens veel gecached.

[Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 30-06-2011 18:45]

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 22:00

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Aauw! dit doet pijn...

Na negen en half uur batterij van vol naar leeg, bij mij komt het door een app die 15 euro kost, stom van mij dat ik het niet eerst 30 dagen heb geprobeerd maar ik was zo blij om een app te vinden die werkt met onze werk exchange server, dat ik het gelijk kocht na paar testjes...

Ik heb 11 mailtjes gehad en gelezen via Touchdown en een gesprek van een minuut gevoerd en dat was genoeg om de batterij naar 16% te brengen. Push e-mail optie van Touchdown trekt de batterij leeg als of het niets is, ik vermoed dat de systeem ook veel belast wordt door dit app en daarom bovenaan staat.

Dus app genaamd Touchdown is niet echt goed voor SGS2 batterij.

Verbruik:

En fw enz.

• Golf2vr6
Hier even een voorbeeld van hoe een drain kan toeslaan. Dit was met Litening 1.5 waarbij mijn accu het normaal goed volhoud.

Drain (gisteren):

Niks mis mee (vandaag):

Niks speciaals gedaan na de drain, gewoon aan de tiet vannacht. Je kunt dus alles doen om geen drain te krijgen.....maar het is gewoon een bug in 2.3.3.

Iets met mijn 2 centen ofzo!

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 9 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:38

DapperKonijntje

Draw monkey

Pff ik wordt echt gek van die wifi bug, zodra die weer aanspringt schiet mijn batterij verbruik omhoog, factory reset helpt niet :(.....meer mensen hier last van en evt een oplossing gevonden?

Portfolio

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 117415

Nou. Ik ben het redelijk allemaal aan het volgen en heb de telefoon ongeveer een maandje nu zo. Gekocht Typhone en op 9 Juni geleverd.

Me batterij gaat goed mee vaak toch wel 2 dagen makkelijk, doe er veel mee.
Scherm, niets op te merken van dode pixels of weet wat.

Nadeel wat zovele al gemeld hebben, de camera. Ik heb net weer eens tests gedaan en het lijkt erger geworden na de laatste camera update van de 22e. (ervoor was er ook eentje meen ik)

Zie het resultaat, schrok me kapot! Het is de ene keer erger dan de andere keer. Was net ook in de winkel, zie de foto's. (bij me S1 had ik geen last van groen/roze trouwens)

Zonder flits is het minimaal maar soms wel erg storend, maar met flits wordt het enorm versterkt, nu op een wit blaadje heb ik wel het ergste wat ik gezien heb... Wat moet ik ermee. Bij woonkamer situaties enz heb ik meer in de hoeken een groene gloed maar soms ook in de buurt van gezichten. Ligt aan de situatie.

Zal waarschijnlijk weinig aan te doen zijn dan te wachten op meer updates, kan toch niet zo moeilijk zijn dat ze dat eens gaan verhelpen.
Buiten = minder last van rood-groen (zonder flits).
Met flits krijg ik heel vaak het groen weer terug ene keer meer als de ander.

Binnen = roodachtig midden heb ik vaker binnen zonder flits. Enkel keer helemaal nergens last van. (op me werk prachtopnamen van binnen zonder gloeden. Naar mijn idee combinatie van belichting en omgevingkleuren.

Tel FW vanaf begin: PDA:KE2 / PHONE:KDJ / CSC:KE1 (XEN)
Cam FW Ver: OCEF02
Phone FW Ver: TBEC28

Foto snel gemaakt in winkel paar uur geleden. De groene vlek in het midden (heb er nog een foto van waar hij wat erger is). Hoewel het op de telefoon groener uitziet dan als je hem op de pc bekijkt.
KLIK VOOR GROTERE VERSIES OP FOTO

Met flits op een wit blaadje dichtbij.

Buiten uit een rijdende auto.

Op bezoek en ff een test met een tafel.. Zoals je ziet roodachtig.

En hier de Galaxy S1 ....

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 117415 op 01-07-2011 22:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 411055

Gisteren heb ik een foutje op het scherm ontdekt. Dit is geen software probleem ofzo, maar een defect op het scherm.

Een cirkel op het scherm, deze is vooral merkbaar op grijze achtergronden.
Vandaag ben ik naar de Phonehouse geweest en heb deze geruild voor een nieuwe exemplaar.

Hier meer over http://www.wirefresh.com/...e-unwanted-screen-circle/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• master4life
  • Laatst online: 30-11-2021
Tsubarov schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:07:
Is het mogelijk dat ik een UK toestel gekocht heb in een belgische winkel?
Ik heb het toestel vandaag gekocht bij Van Den Borre in Hasselt, en de firmware versie is I9100XWKE7.
Dit is blijkbaar een fw versie uit de UK. Vreemd.

Wat moet ik hier mee doen? Terugdoen?
Hier hetzelfde paar dagen geleden in (winkel) 'Vanden Borre' gaan halen, en als ik kies open doe:

en ook I9100XWKE7.
Waarschijnlijk leveren ze in België (of bepaalde winkels) standaard die modellen. Anders dan in nederland.

Hoe moet ik die dan updaten? Door kies te installeren in het engels (uk), of zal dit dan ook niet werken.

--
Heb trouwens trouwens S II via bluetooth met de autoradio verbonden en kan:
-perfect bellen (zelf scrollen door contactpersonen lijst om te bellen)
-muziek luisteren
AVRCP werkt dus, ik kan alleen niet pauzeren (tenzij bij inkomend gesprek) of volgende/vorige liedje selecteren (er zitten geen knoppen in de (werk)auto die hiervoor bedoeld zijn (citroen c4)), ik kan wel door spoelen en terugspoelen omdat hier wel knoppen voor voorzien zijn. Ligt puur aan de hardware knoppen van de radio die niet goed zijn ingesteld voor bedienen van muziek op je telefoon. En niet aanwezig zijn van een pauze/play toets enkel naast de cd-invoer, maar deze werkt niet voor de telefoonmodus.

Zou het misschien mogelijk zijn om het commando die de telefoon krijgt voor terug/doorspoelen om te zetten naar vorig/volgend liedje? Ik zal zelf dit ook zelf eens onderzoeken/bekijken, ik kom nog maar net op het idee.

--
Voor de rest: Geen defecten in de telefoon zover (camera getest ziet er goed uit), batterij drain bug nog niet onmiddellijk last van, ook geen vastlopers zover:

OK: Camera / scherm / E,3G,H,H+ / bluetooth / wifi /

~Met frontcamera heb je wel wat meer ruis (kleinere sensor ofzo) als het iets donker is (niet = donker)
~Ik had gisteren nog een probleem dat de display niet in standby ging zelf niet na 10-15min (stond niet in carmode) Dus snachts toen mijn SII aan de lader hing gaf hij een biepje dat hij volladen was en ging de display niet uit. Ik denk dat dit weer plots is opgelost. Misschien een andere app die iets forceerde.

GPS, in 2 navigatie apps veranderd de snelheid met 4km/h als ik constant (cruise control) rij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
  • Laatst online: 23-05 13:51
Ik hoor iedereen klagen over battery drain en ik heb het hele forum afgezocht, maar zo extreem als mijn geval ben ik nog nergens tegen gekomen... Dit is mn 3e s2(ivm geel scherm, deze heeft t ook maar ben moe vant constant ruilen...) Maar dit exemplaar heeft last van extreme battery drain. Ik heb hem gister tot 12 uur opgeladen en ben toen gaan slapen. Om 8(!) uur word ik wakker van de batterij piep, en om 9 uur was hij helemaal leeg. Ik had om 8 uur 1 uur en 32 minuten de display op laagste helderheid aangehad, en toen ik ging slapen had ik nog ong. 80 a 90% batterij over. kleine rekensom verteld mij dat ik minimaal 10% accu verstook in een uur, terwijl hij idle niks ligt te doen.... Ik heb een screen gemaakt van mijn batterij verbruik:

mijn vraag is nu, is dit echt aan firmware te wijten of is dit n gevalletje faulty device?...

Edit:taalfout verbeterd

[Voor 7% gewijzigd door thijsken op 03-07-2011 12:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickyy
thijsken schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:42:
Ik hoor iedereen klagen over battery drain en ik heb het hele forum afgezocht, maar zo extreem als mijn geval ben ik nog nergens tegen gekomen... Dit is mn 3e s2(ivm geel scherm, deze heeft t ook maar ben moe vant constant ruilen...) Maar dit exemplaar heeft last van extreme battery drain. Ik heb hem gister tot 12 uur opgeladen en ben toen gaan slapen. Om 8(!) uur word ik wakker van de batterij piep, en om 9 uur was hij helemaal leeg. Ik had om 8 uur 1 uur en 32 minuten de display op laagste helderheid aangehad, en toen ik ging slapen had ik nog ong. 80 a 90% batterij over. kleine rekensom verteld mij dat ik minimaal 10% accu verstook in een uur, terwijl hij idle niks ligt te doen.... Ik heb een screen gemaakt van mijn batterij verbruik:

[afbeelding]

mijn vraag is nu, is dit echt aan firmware te wijten of is dit n gevalletje faulty device?...

Edit:taalfout verbeterd
Ik had dit eerst ook. Ik heb al die Samsung troep wat er op staat zoals social hub etc. eraf gegooid. Verder na een reboot met taakbeheer het RAM leeg maken, dan sluiten alle apps (ook die je niet ziet) af. Dit is dan het resultaat:

Dit was tijdens mijn slaap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Kanarie schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Je telefoon is de hele nacht wakker geweest, er staat dus een programma te stampen.
Ja datviel mij ook op, maar ik heb via taakbeheer alles uitgezet en mn ram ook ff geleegd.. mijn scherm begint ook weer n gele vlek te vertonen, en niet zo'n beetje ook... Godsamme dit is al mn 3e S2....

Is dit nou echt een productiefout, of heb ik gewoon pech met 3 toestellen met hetzelfde probleem?...

[Voor 9% gewijzigd door thijsken op 03-07-2011 13:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• master4life
  • Laatst online: 30-11-2021
Aloysxda schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:27:
Master4life, gefeliciteerd met je nieuwe S2. Was de verpakking wel verzegeld ?
Merci, ja hij was verzegeld. Dat was het eerste wat ik heb gecontroleerd voordat ik betaalde.
catt4u schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:01:
[...]
Inderdaad KIES op UK zetten en je land (tijdens installeren van Kies) ook op UK zetten.
Lukt blijkbaar toch nog niet vlot:
Ik heb kies verwijderd dan naar samsung UK site gegaan, kies gedownload in het Engels (uk) geïnstalleerd (hij gaf wel weer Nederlands aan in het begin toen je de taal moest selecteren = universele installer).
Maar hij wil het nog steeds niet:

Misschien moet de taal nog op de android verzet worden. Of was zou ik anders nog mis doen.

Ik had hier toch gelezen enkele (10-tal) pagina's terug in deze thread dat er mensen waren die updaten met de uk versie, om dat daar dus de updates eerder waren.
thijsken schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:04:
[...]
Maar ik hou hem, UK krijgt zijn updates altijd eerst(ik spreek uit ervaring met Galaxy Spica... 8)7)
Al geprobeerd te updaten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-03 05:06

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als ik probeer te zoeken via het home screen dan gaat ie communiceren met Google.com en verschijnen er geen resulaten. Hij blijft hangen. Als ik naar Google.nl ga via de browser werkt het wel.

Iemand een idee hoe ik ook vanuit het home screen kan zoeken?

Zo ziet het eruit:

[Voor 31% gewijzigd door Philflow op 03-07-2011 22:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-10-2020

ibmos2warp

Eval is Evil

Anoniem: 312857 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:21:
meer mensen waarvan de homebutton wat gammel aanvoelt? heb het sinds een week ofzo nu. heb het toestel al zo'n anderhalve maand.
Heb ik geen last van. Maar heb hem ook nog niet zo lang.
Anoniem: 312857 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:21:en de WIFI ontvanger is niet zo goed heb ik het idee? Als ik met mijn laptop in de tuin zit dan heb ik in de hele tuin internet. Met de SGSII al na een vijftal meters niks meer.
Volgens mij is dat inderdaad zo. Ook hoe je hem houd, als ik hem horizontaal houd doet ie 1 streepje pakken. Houd ik hem verticaal 0.
Anoniem: 312857 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:21:en hoe zit het nou met die gratis 8gb microsd actie? heb mijn gegevens opgestuurd per post naar samsung maar geen reactie of sd kaartje. is ook al weer een kleine maand geleden.
Ook nog niks van gehoord, maar heb die brief ook nog maar vrij recentelijk gepost.
Anoniem: 312857 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:21:heb in die 6 weken ook al zo'n 3 keer gehad dat hij vastliep of gewoon spontaan opnieuw opstart. erg vervelend.
Ik heb mijn toestel nu iets langer dan een week, heb een paar keer gehad (zelfs op dezelfde dag) dat hij opnieuw opstartte of uit ging (1 keer). Volgens mij kwam dat doordat ik hem in mijn broek had zitten en dan het knopje indrukte (want ik had hem eerst niet in m'n broek zitten en toen is het niet voorgekomen).

Ook heb ik dit een keer gehad:

Ook niet echt handig :X Ook vind ik het jammer dat je op je lock screen bij 'telefoonopties' kan komen :-( vind ik niet de bedoeling eigenlijk (of dat je zelfs door het knopje lang ingedrukt te houden je telefoon helemaal uit kan zetten :F).
Maar goed, ik kom van een oude htc touch >:) met windows mobile 6, dit is echt een hele verbetering :9 (afgezien van dat ene menutje)

offtopic:
Jou reactie gaf een opzetje voor mij om te reageren, was al eerder van plan maar was wat lui :/

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 14:46

Kwastie

Awesomeness

Sinds dinsdag ben ik ook in het bezit van de sgs2

Ik kom van de HTC Desire en het valt me op dat ook deze telefoon met veel (te veel) software word geleverd.

Ik denk alleen dat mijn scherm niet goed is. Als ik een lichte tint op het scherm heb (vooral licht grijs, licht groen en licht geel) zie ik allemaal strepen op mijn scherm en een paar witte vlekjes.

Op deze plaatjes (niet van mij) zijn die strepen erg duidelijk te zien:

Zijn er meer mensen met dit probleem? Kan ik mijn telefoon omwisselen? of..?

Semi-offtopic:
Adam G (de maker van Oxygen-rom voor de HTC Desire) heeft inmiddels ook deze telefoon dus er waarschijnlijk ook een Oxygen-rom voor de sgs2 :D

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Ik kom er nu achter dat ik met precies hetzelfde probleem zit als user master4life ook al beschreef. Ik heb dit toestel in Nederland gekocht maar ik kan hem via Kies niet updaten...

Weet iemand hier een oplossing voor?

[Voor 80% gewijzigd door thijsken op 04-07-2011 12:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsken
Brad Pitt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:06:
Heb 99% zeker meer ervaring dan jij met dit soort dingen en "alles" reeds getest en gedaan, maar dat terzijde. Roepen dat dit 25% meer accuduur oplevert is gewoon a) een onzin percentage en b) niet eens waar.
Als jij je er zo druk om maakt en het allemaal zo veel beter weet mag je hier verder discusieren

Heeft iemand een oplossing voor mijn update probleem met KIES?
Het lijkt erop dat ik een Engelse telefoon heb gekregen, en hoewel ik Kies als UK versie heb geinstalleerd krijg ik nogsteeds deze foutmelding:

Iemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Brad Pitt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:56:

Iedereen heeft dit. Er is geen enkele S2 met een egaal scherm, wat mensen ook zeggen/beweren.
Ik was toch benieuwd of ik een scherm had met onegaal kleur oppervlakte, want tot nu toe had ik niets gezien, dus ik heb een grijze en een witte achtergronden gemaakt om te testen.
Na openen van beide bestanden zie ik toch geen rare dingen op mijn scherm, of het ligt aan mij en ik zie het niet.

Nu ik toch bezig was heb ik ook de camera getest en ik ben wel een roze gloed precies in het midden wanneer ik de camera op een wit oppervlak richt en als ik goed gelezen heb is dit te verhelpen met een update.

Ik wil niet op twee forums alles door elkaar mengen dus hieronder mijn foto’s.

Hier grijze en witte achtergronden voor geïnteresseerden:

Klik op plaatjes voor grotere versie

Hier een foto met een grijze achtergrond op mijn toestel:

Klip op foto voor originele grootte

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Brad Pitt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:24:
[...]
Doe er nog eens eentje met een wat donkerdere achtergrond dan. Deze ziet er okay uit by the way.
Ok, nog donkerder grijs:

Klik op plaatje voor originele grootte

En toestel op foto, behalve weerspiegeling van mijn foto toestel, plafond en grote klauwen:

Klik op plaatje voor originele grootte

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Brad Pitt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:58:
[...]
Doe gewoon met de notificatie balk omlaag. Is 100x makkelijker.
Ok, ik wil niet lullig doen maar dit is de laatste foto en reply die ik post betreft grijs en gele gloed :P In 10 jaar dat ik bij GoT zit heb ik nog nooit zoveel werk voor iets hoeven doen. 8)7
Foto’s heb ik op die manier genomen om minimaal weerspiegeling te houden en zonder flash.

De foto’s die ik heb gezien hebben duidelijk iets aan de linker kant, en bij die van mij zie ik het gewoon niet met blote ogen en op foto, mochten jullie nog steeds iets zien dan ligt het aan mijn ogen die inmiddels 38 jaar oud zijn :D Kijk wel even naar originele foto zo uit de camera.

Klik voor originele foto rechtstreeks uit camera

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dlocks
Golf2vr6 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:41:
Gewoon een zwarte theme installeren, dan zie je er niks meer van ;)

Zullen we het nu weer over de accu duur hebben..... :p O-) :+

Sorry voor offtopic. Ik kon het niet laten. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:41:
Gewoon een zwarte theme installeren, dan zie je er niks meer van ;)
Waarom denk je dat ik dat doe :)

Zullen we het nu weer over de accu duur hebben..... :p O-) :+
Of gewoon nog weer een topic openen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
Brad Pitt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:45:
[...]

Waarom denk je dat ik dat doe :)

[afbeelding]

[...]

Of gewoon nog weer een topic openen :P
Same here:

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 9 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Golf2vr6
Anoniem: 285744 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:52:
@Golf2vr6 Welke themes draaien jullie
Steel_Blue_CM7_Theme_for_Litening_ROM_v1.5

Met wat aangepaste dingen zoals:

esk0dr0id_dialer+phone_litening1.5

Black Market:

Enz, allemaal te vinden via:
http://forum.xda-develope...lay.php?f=1059&order=desc

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 9 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11-2021
Kan aan mij liggen hoor maar ik zie bij mij ook amper tot geen kleurverschil.

klik voor de volledige afbeelding

Acties:
  • 0Henk 'm!
naps schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:18:
Kan aan mij liggen hoor maar ik zie bij mij ook amper tot geen kleurverschil.
Klopt, ligt inderdaad aan jou. Ook deze heeft, net als alle S2's, een gele linkerzijde. Zie geknipte en geplakte stukje. Rechts is nu geel. Komt omdat het horizontaal gespiegeld is. Jouw linkerkant is dus, uiteraard, geel.

Dit komt uiteraard door de foto dan wel belichting. Alleen zo vaag dat het altijd dan links is ;)

[Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 05-07-2011 12:29]

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:27
http://imageshack.us/photo/my-images/96/naamloosjg.png
Ook hier een update!

Nederlandse telefoon; van Belcompany

[Voor 22% gewijzigd door Sibrand op 06-07-2011 09:03]

• thijsken
Pfffff ik begin langzaam gefrustreerd te raken... Ik open Kies, ga naar firmware, staat er:

Ik heb mijn telefoon wel geroot en wat apps Stock apps verwijderd, zou het daar aan liggen?

• thijsken
Ik kreeg deze foutmelding bij het proberen te updaten:

Nu weeti kdat ik met Odin gewoon de NL firmware kan terugflahsen maar dat vond ik teveel gezeik. Nu ben ik net naar de Belcompany mn toestel gaan ruilen, en 2 keer raden wat er nu in mijn scherm verschijnt:

Oftwel: Belcompany verkoopt dus door nederland(ik heb hem in een ander filiaal geruild) engelse telefoons! Fijn voor de gebruiker!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-03 05:06

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Bij mij zat er zo'n zegel op:
Lijkt me dat die er altijd op hoort te zitten.

Zou fijn zijn als je nog even een review achterlaat over die shop.

• Tsubarov
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 10:59

Ook geen update voor mij blijbaar..
Stock software van een 1 week oude SGS2 uit België.

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11-2021
Roy1985 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:34:
[...]

Dat betekende dat je op een hogere firmware zat =)
KE7 was laatste voor UK, KE2 voor Nl.
Nu is Nederland naar KF3, deze ligt weer voor op UK.
Waarom geeft iedereen hier aan dat wanneer je toestel op KE7 draait, het geen nederlands toestel is? Mijn toestel zit ook op KE7 / KE4 / KE1 (XEN), rechtstreeks uit de doos.

Voor zover ik het begrijp betekend het XEN toch dat het gewoon een Nederlands toestel is? Tevens geeft kies bij mij gewoon aan dat er een update beschikbaar is.

• kwiebus
  • Nu online
Wat een drama dat updaten via kies, ik geef het voorlopig dan ook maar op. Ik heb nu 7 keer de firmware proberen te download en ben telkens geëindigd met een timeout. Bij de laatste poging kwam de download nog het verst, tot 57%.

Ik had eerst ook nog de laatste versie van kies geïnstalleerd maar krijg nog altijd onderstaande melding als ik kies opstart ook al is het toestel niet aangesloten. (Als ik het toestel aansluit dan wordt deze wel gewoon herkent.)

Anoniem: 400970

:|

• kwiebus
  • Nu online
underworld202 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:54:
[...]

Firewall en/of je anti-virus effe uitzetten. Heb het weekend hetzelfde probleem gehad.
Ik heb de download nogmaals geprobeerd zonder firewall en anti-virus (firewall stond bij de eerdere pogingen al uit) maar kreeg na 15% weer de timeout. Dus dat zal het niet zijn.

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-04 13:41
Als absolute newbie (pas mijn SGS2 gekocht) heb ik heeeeel wat moeite om nu te weten welke firmware op welke versie zou moeten staan. Bij mij geeft Kies de volgende melding:

Wat betekent dit, klopt dit of gaat er iets fout of moet ik gewoon even geduld hebben...?

Tnx!

edit: prob met afbeelding

[Voor 4% gewijzigd door dEBASERpIX op 07-07-2011 15:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!
AzzKickah schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:24:
Geloof ik direct :) Maar merk ik echt niet als ik scroll!
Mja dat lijkt dan maar zo. Download maar een Multitouch-test-app en beweeg een heel klein beetje. Er wordt geen enkele beweging gedetecteerd. Als je de threshold hebt overwonnen zie je wél elke minieme beweging.
En hoe registreert ie dan eigenlijk als je tapt op een link/icoontje? Als ik echt supersnel tap dan pakt ie 'm al. Echt zo met mn vinger erop tikken alsof het een gloeiend heet ding is zeg maar. Heel snel tap en hij pakt 'm.
Zoals gezegd, het aanraken op zich wordt uiteraard prima gezien. Dus een tap, hoe kort die ook is, gaat goed.

[Edit] Na een verkeerde tussenstap (Sandisk 16GB Class4) nu eindelijk wel een S2-waardige SD-card binnen gekregen (Transcend 16GB Class10 Ultimate). Zéér tevreden met de snelheid. Weer een probleem minder :P

[Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 08-07-2011 12:46. Reden: Link en SD-kaart info toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05 07:32
Ik krijg het volgende??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is een update verstandig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2020
Lekker weer vandaag dus laad m nu zo op ......
Verloopje van 5.5mm voedingsplug (zit aan 8V zonnepaneel) naar USB en klaar is Clara ....
Heb ik al eerder met dit toestel gedaan gaat prima.

[Voor 11% gewijzigd door skatebiker op 10-07-2011 10:47]