• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-03 21:16
Hallo allemaal,

Ik zit met een serieus en frustrerend probleem. M'n S2 met stock android start niet meer op. Ik kan nog wel in download mode komen met de volume down knop, maar niet in de recoverymode (volume up knop).

Op de interne sd-kaart staan een aantal belangrijke gegevens waarvan ik geen backup heb (recente gegevens). Ik dacht hier weer bij te kunnen door er een nieuwe rom op te zetten met Odin, maar Odin blijft steeds haken bij de cache.img

<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> SetupConnection..
<ID:0/003> Initialzation..
<ID:0/003> Get PIT for mapping..
<ID:0/003> Firmware update start..
<ID:0/003> boot.bin
<ID:0/003> NAND Write Start!!
<ID:0/003> cache.img

Dit beeld kan ik 25 minuten laten staan, maar of er gebeurt niets, of hij geeft daarna failed aan. Uit de balkjes blijkt ook niet dat hij gegevens laadt. Ik heb inmiddels verschillende versies van Odin geprobeerd en ook verschilllende roms, echter, bij alle mogelijkheden blijven de Odins heb bovenstaande aangeven. Ik heb inmiddels ook al meerdere usb-poorten, usb-kabels en pc's/laptops geprobeerd, maar overal blijft het hetzelfde: haken op cache.img. Ik ben redelijk ten einde raad, dus als iemand nog een goede tip heeft, dan hoor ik dat graag.

Ik dacht zelf nog dat misschien mijn usb-aansluiting van de telefoon beschadigd is, waardoor hij niet goed kan doorgaan. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of betekent het feit dat de verbinding kennelijk wel tot stand komt (windows geeft ook de bekende geluidsignalen af zodra ik de telefoon verbind), dat het niet aan de usb-poort kan liggen?

Ik hoor (heel) graag van jullie!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:50

Blindfold

Donde estan los conejos?

Blauw_ schreef op maandag 21 april 2014 @ 08:51:
Hallo allemaal,

Ik zit met een serieus en frustrerend probleem. M'n S2 met stock android start niet meer op. Ik kan nog wel in download mode komen met de volume down knop, maar niet in de recoverymode (volume up knop).

Op de interne sd-kaart staan een aantal belangrijke gegevens waarvan ik geen backup heb (recente gegevens). Ik dacht hier weer bij te kunnen door er een nieuwe rom op te zetten met Odin, maar Odin blijft steeds haken bij de cache.img

<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> SetupConnection..
<ID:0/003> Initialzation..
<ID:0/003> Get PIT for mapping..
<ID:0/003> Firmware update start..
<ID:0/003> boot.bin
<ID:0/003> NAND Write Start!!
<ID:0/003> cache.img

Dit beeld kan ik 25 minuten laten staan, maar of er gebeurt niets, of hij geeft daarna failed aan. Uit de balkjes blijkt ook niet dat hij gegevens laadt. Ik heb inmiddels verschillende versies van Odin geprobeerd en ook verschilllende roms, echter, bij alle mogelijkheden blijven de Odins heb bovenstaande aangeven. Ik heb inmiddels ook al meerdere usb-poorten, usb-kabels en pc's/laptops geprobeerd, maar overal blijft het hetzelfde: haken op cache.img. Ik ben redelijk ten einde raad, dus als iemand nog een goede tip heeft, dan hoor ik dat graag.

Ik dacht zelf nog dat misschien mijn usb-aansluiting van de telefoon beschadigd is, waardoor hij niet goed kan doorgaan. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of betekent het feit dat de verbinding kennelijk wel tot stand komt (windows geeft ook de bekende geluidsignalen af zodra ik de telefoon verbind), dat het niet aan de usb-poort kan liggen?

Ik hoor (heel) graag van jullie!
Heb je al geprobeerd om ipv een ROM eerst een andere recovery te installeren via Odin?

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03 17:42
Eindelijk BLN weer werkend gekregen met de unofficial Dorimanx kernel en de laatste Markox89's infected CM11 build. Die kernel is echt aan te raden, heel veel mogelijkheden om te tweaken!

• Blauw_
Blindfold schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:12:
[...]

Heb je al geprobeerd om ipv een ROM eerst een andere recovery te installeren via Odin?
Wat bedoel je hier precies mee? Iets als CWM? Ik heb daar 0 ervaring mee, dus dat zou ik uit moeten zoeken. Kun je zo snel aangeven welke ik dan het beste zou kunnen gebruiken?

En belangrijker: wipe ik daarmee mn interne sd-kaart niet?

[EDiT] net maar even in verdiept, en GT-I9100_JB_ClockworkMod-Recovery_6.0.2.9 gedownload en via Odin aangeslingerd. Helaas krijg ik nu:

<ID:0/008> Added!!
<ID:0/008> Odin v.3 engine (ID:8)..
<ID:0/008> File analysis..
<ID:0/008> SetupConnection..
<ID:0/008> Initialzation..
<ID:0/008> Get PIT for mapping..
<ID:0/008> Firmware update start..
<ID:0/008> zImage
<ID:0/008> NAND Write Start!!

Alleen blijft hij nu dus hangen op NAND write. Wel liep de balk bovenin nu helemaal vol, dus heel even had ik goede hoop, maar na 5 minuten:

<ID:0/008> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

[Voor 70% gewijzigd door Blauw_ op 21-04-2014 11:24]

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Blauw_ schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:47:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Iets als CWM? Ik heb daar 0 ervaring mee, dus dat zou ik uit moeten zoeken. Kun je zo snel aangeven welke ik dan het beste zou kunnen gebruiken?

En belangrijker: wipe ik daarmee mn interne sd-kaart niet?

[EDiT] net maar even in verdiept, en GT-I9100_JB_ClockworkMod-Recovery_6.0.2.9 gedownload en via Odin aangeslingerd. Helaas krijg ik nu:

<ID:0/008> Added!!
<ID:0/008> Odin v.3 engine (ID:8)..
<ID:0/008> File analysis..
<ID:0/008> SetupConnection..

Alleen blijft hij nu dus hangen op NAND write. Wel liep de balk bovenin nu helemaal vol, dus heel even had ik goede hoop, maar na 5 minuten:

<ID:0/008> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Wiped idd niets, maar zo te zien werkt dat ook niet. Je zou nog TWRP kunnen proberen (da's net zoiets als CWM). Ik ben alleen bang dat het daar ook niet gaat lukken aan je ervaringen tot zover te zien.
Heb je al Samsung Kies nog een keer geinstalleerd? Misschien probleem met je samsung drivers.

• Blauw_
Blindfold schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:01:
[...]

Wiped idd niets, maar zo te zien werkt dat ook niet. Je zou nog TWRP kunnen proberen (da's net zoiets als CWM). Ik ben alleen bang dat het daar ook niet gaat lukken aan je ervaringen tot zover te zien.
Heb je al Samsung Kies nog een keer geinstalleerd? Misschien probleem met je samsung drivers.
De laatste versie van TWRP schijnt niet te werken op de S2. Oudere versie voor de S2 kan ik zo snel niet vinden, maar ik zoek nog even door.

Kies heb ik al meerdere keren in- en uninstalled. Ook verschillende samsung-drivers geprobeerd op verschillende laptops :(

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Blauw_ schreef op maandag 21 april 2014 @ 13:30:
[...]

De laatste versie van TWRP schijnt niet te werken op de S2. Oudere versie voor de S2 kan ik zo snel niet vinden, maar ik zoek nog even door.

Kies heb ik al meerdere keren in- en uninstalled. Ook verschillende samsung-drivers geprobeerd op verschillende laptops :(
Toevallig ben ik net mijn oude S2 opnieuw aan het Rommen en ik kwam er ook achter dat TWRP er helemaal niet officieel is voor de standaard S2.
Maar ik ben bang dat ik ook door m'n ideeën heen ben. :| Succes iig

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 21:11
Blauw_ schreef op maandag 21 april 2014 @ 13:30:
[...]

Waarschijnlijk is je EMMC stuk, de enigste manier om hem te fixen is een nieuw moederbord.

• Blauw_
RedShift schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:59:
[...]

Waarschijnlijk is je EMMC stuk, de enigste manier om hem te fixen is een nieuw moederbord.
Waar baseer je het op dat het waarschijnlijk EMMC is? Is het een gok, of omdat de rest uitgesloten lijkt?

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
@ Blauw_
!! Ik ga ervan uit dat je de GT-I9100 hebt en niet de I9100G of nog iets anders !!
Eventueel met Philz kernel en dan de TAR/Odin versie (ik ga ervan uit dat je telefoon op Nederlandse JB draait en niet GB of ICS):
http://www.mediafire.com/...-XWLSD-OXX-4.93.6.tar.md5
Meer info.
Waarschuwing: je telefoon zal vanaf dat moment aangeven dat er een niet-officiele rom op geinstalleerd is!
Via Philz recovery mode kun je dan het interne geheugen benaderen via "mount and storage" optie en usb kabel naar je laptop (mits het flashen van de kernel lukt).
Stand alone usb driver (als je geen Kies hebt geinstalleerd):
http://dfiles.eu/files/42tijy38q
Is ongeveer wat je al geprobeerd hebt maar ik hoop voor je dat het lukt, en op eigen risico.
Mocht je nog garantie hebben, dan zou je eventueel een service center kunnen raadplegen.

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

• Blauw_
Norman schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:21:
@ Blauw_
!! Ik ga ervan uit dat je de GT-I9100 hebt en niet de I9100G of nog iets anders !!
Eventueel met Philz kernel en dan de TAR/Odin versie (ik ga ervan uit dat je telefoon op Nederlandse JB draait en niet GB of ICS):
http://www.mediafire.com/...-XWLSD-OXX-4.93.6.tar.md5
Meer info.
Waarschuwing: je telefoon zal vanaf dat moment aangeven dat er een niet-officiele rom op geinstalleerd is!
Via Philz recovery mode kun je dan het interne geheugen benaderen via "mount and storage" optie en usb kabel naar je laptop (mits het flashen van de kernel lukt).
Stand alone usb driver (als je geen Kies hebt geinstalleerd):
http://dfiles.eu/files/42tijy38q
Is ongeveer wat je al geprobeerd hebt maar ik hoop voor je dat het lukt, en op eigen risico.
Mocht je nog garantie hebben, dan zou je eventueel een service center kunnen raadplegen.
Thanks voor het meedenken. Net even geprobeerd, maar helaas:

<ID:0/008> SingleDownload.

Morgen maar eens langs een service-centre, kijken of ze er daar nog wat mee kunnen. Zou in ieder geval doodzonde zijn als ik m'n gegevens kwijt ben.

• RedShift
Blauw_ schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:15:
[...]

Waar baseer je het op dat het waarschijnlijk EMMC is? Is het een gok, of omdat de rest uitgesloten lijkt?
Omdat de symptomen voldoen aan een kapotte eMMC?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16
Weet iemand waar je de berichten centrale insteld onder CM11? Ik kan het nergens vinden en kan dus geen SMS versturen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 21:23
Draait er al iemand (Slimbean) Android 4.4.2. daily stabiel?

BlaBlaBla

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:29

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb zo'n idee dat mijn S2 het leven gaat geven. Heb er al een hele tijd Chameleon 3.03 op staan (Jeboo kernel2.2+) en dat werkt eigenlijk uitstekend.

Maar gister deed de camera app raar, hij zei "Camerafout". Bleek later dat m'n geheugen bijna vol was, ik kon een app van 46MB ook niet meer installeren. Toen even geprobeerd wat grote apps eraf te gooien, maar die bleven hangen op "Verwijderen".

Ook rebootte hij een aantal keren zomaar ineens (soft reboot, waarbij ik SIM pincode niet in hoefde te voeren). En viel me op dat hij naast de camera (kant van de volume knop) erg warm werd.

Lijkt haast alsof het geheugen corrupt is ofzo. Of gewoon ff restore factory settings doen?

[Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 22-05-2014 08:49]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik dacht dat die KitKat zo zuinig was. Ik haal toch echt bij alle 4.x roms die ik probeer zo'n 8-10 uur met mijn batterij. En ik herinner me nog toen ik de telefoon net had, ik was teleurgesteld dat ie "slechts" anderhalve dag meeging, omdat dat in de praktijk elke nacht opladen betekende.

En nee, het is blijkbaar niet de batterij. Ik heb bij drie verschillende Nederlandse winkels een vervangende originele Samsung batterij gekocht. Bij de eerste dacht ik: Die moet wel nep zijn. De winkel helemaal boos dat ik dat durf te beweren... en inderdaad, nu ik drie keer het zelfde resultsst heb gekocht moet het wel aan de firmware liggen.

Nu heb ik gewoon altijc drie batterijen bij me en thuis zo'n externe lader.

Na beetje firmwarehoppen draai ik Markox89 cm11 die iedereen beweert dat zo zuinig is op SGS2, maar ik merk niks.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-04 23:28

Arjan A

Cenosillicafoob

Tja, als er apps zijn die batterij vreten, dan kan je nog zo'n zuinige ROM erin schuiven. Probeer eens minimaal te draaien, met zo min mogelijk apps.
Er zijn ook wel appjes die het batterijverbruik van de individuele apps meten en bijhouden, wakelocks loggen, etc. Zodoende is het makkelijker te detecteren waar het grootste verbruik ligt.

De S2 van mijn vrouw gaat nog steeds een dag mee, zolang ze maar niet de hele dag op FB zit, bijvoorbeeld.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-03 16:03
Ik heb geprobeerd mijn s2 te voorzien van Cyanogenmod. Dit heb ik gedaan via de app icm de pc. Dit ging gaat en het werkte. Bij het controleren van de android versie zie ik 4.3.1.

Tegenwoordig is 4.4.3 beschikbaar dus heb ik op de site van cyanorgenmod bij download de s2 opgezocht en hier de laatse versie gedownload (versie van juni met naam nightly)
Via adb sideload deze verstuurt naar telefoon, telefoon installing update.

En dan gaat het fout: hier blijft hij uren op hangen en zegt uiteindelijk no such file......

Wat nu? iemand een suggestie?

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-03 11:36
Waarom doe je het via ADB sideload en niet gewoon via een zip en dan install zip via de recovery?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-03 20:46
Ewivis schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:05:
Waarom doe je het via ADB sideload en niet gewoon via een zip en dan install zip via de recovery?
dus hier downloaden http://download.cyanogenm...device=i9100&type=nightly
daarna op sd zetten en via recovery installeren?
gaat het zo simpel?
en via recovery gaps installeren ook zeker of zit dat standaard er in?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 22:58
Ik moet voor een collega z'n S2 gaan rooten. Maar welke file moet ik tegenwoordig pakken?
Dus om hem te rooten. Bij de s3 is dat goed te vinden, voor de s2 wat minder.
Ik wil er geen CM op, maar 4.4.4 Linaro/syber

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 21:00
Dit is het makkelijkst volgens mij: CF-Root

die flash je met Odin (invullen bij PDA gedeelte)
Daarna zet je de zip van je rom op de SD-kaart en flash je die vanuit de recovery.

• Dj Neo Ziggy
Thanx, ik ga ff knutselen

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 21:00
Hmm ik kom als optie voor nieuwere roms ook Philz kernel tegen. Die lijkt minder firmware-afhankelijk.

Als rom kan ik SlimKAT aanraden, die gebruik ik ook op mijn Galaxy S3. Ik wil hem binnenkort ook op mijn oude Galaxy S2 zetten die mijn vader nu in gebruik heeft. De weekly werkt bij mij prima, en wordt nu omgezet van weekly naar stable volgens mij (versie 6). Je zou dus de laatste weekly kunnen gebruiken.

[Voor 46% gewijzigd door gwystyl op 03-07-2014 09:56]

• Dj Neo Ziggy
Die draai ik nu op mijn S3, instant succes. Ik ga zeker voor philz, minder gedoe om te zoeken.

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-03 13:25
Ik zelf heb ook de Philz kernel er op gezet.
en dat bevalt me tot nu toe prima

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03 17:42
Of als je graag Stweaks support hebt (voor BLN ofzo, dat is trouwens de enige reden waarom ik deze kernel heb, kan echt niet meer zonder haha) dan kan je ook de kernel van Gustavo_s proberen: klik.

Edit\ Linaro is toch ook gewoon gebaseerd op CM11?

[Voor 7% gewijzigd door Maks op 04-07-2014 09:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-03 11:50
Wat is voor jullie de motivatie om geen CM te draaien ? Ik draai namelijk CM11 / 4.4.4 en dat gaat erg goed maar als het beter kan.... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Ik wou m'n S2 even resetten naar factory settings omdat ik hem verkocht heb. Maar nu start hij niet meer op.

Hij blijft hangen op het Samsung logo (na het Galaxy SII logo met geel uitroepteken). Recovery (vol. down + power) kan ik niet inkomen, alleen download mode wil nog.

Nu wou ik SlimKat erop zetten, maar ik krijg er geen recovery op. Heb PhilZ touch recovery geprobeerd, maar die faalt gelijk met een 'FAIL'. Ook nog CWM-KitKatCompatible-i9100.tar en die kon Odin er wel succesvol op flashen, maar wederom kan ik niet in de recovery komen.

Lijkt wel alsof de telefoon gebricked is... iemand een idee?

[Voor 118% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2014 22:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 18:40
Factory image flashen via Odin al geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Ja, net gedaan (I9100XWLSW_I9100XXMS2_I9100XEULS5_HOME.tar.md5) maar telefoon zit nu in een reboot loop waar hij niet uit komt.

Oh, uiteindelijk in de stock recovery kunnen komen. Daar een data wipe/reset gedaan en zit nu in de stock ROM. Vanuit hieruit lukt het wel om CM11 erop te gooien denk ik.

[Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2014 22:21]

• Thombias
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:11:
Ik wou m'n S2 even resetten naar factory settings omdat ik hem verkocht heb. Maar nu start hij niet meer op.

Hij blijft hangen op het Samsung logo (na het Galaxy SII logo met geel uitroepteken). Recovery (vol. down + power) kan ik niet inkomen, alleen download mode wil nog.

Nu wou ik SlimKat erop zetten, maar ik krijg er geen recovery op. Heb PhilZ touch recovery geprobeerd, maar die faalt gelijk met een 'FAIL'. Ook nog CWM-KitKatCompatible-i9100.tar en die kon Odin er wel succesvol op flashen, maar wederom kan ik niet in de recovery komen.

Lijkt wel alsof de telefoon gebricked is... iemand een idee?
Eerst weer een orginele flashen met Odin.(sammobile.com/firmwares)
Daarna weer rooten mocht je dat willen.

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-03 23:28
Mijn S2 heeft sinds enige tijd het probleem dat ik WiFi niet meer kan inschakelen. Hij doet zeg maar een poging, (half groen in het dropdown-menu), maar wordt daarna weer grijs.

Aan - uit zetten, vliegtuigmodes aan/uit etc. helpt allemaal niet. Een hard-reset heb ik nog niet gedaan en vooral omdat ik als ik zo eens rond Google, er op uit kom dat het niet softwarematig maar wellicht hardware (defecte WiFi-antenne?) matig is.

Iemand hier daar ervaring mee? Is zo'n antenne simpel zelf te vervangen (heb nog een andere S2 liggen waarvan processor o.i.d. overleden is door waterschade aldus Samsung), of kost het een paar tientjes om te laten fixen bij een repaircentrum?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-03 13:17
Ik heb de laatste tijd echt bizar veel last van een vastlopende telefoon. Elke dag moet ik hem wel een of twee keer resetten (power knop 10 sec. ingedrukt houden). Ik zit nu al een tijdje op stock android 4.0.4 (met root) die heel lang heel stabiel bij mij heeft gedraaid. Ik kwam elke keer weer bij deze versie terug nadat ik stock 4.1.2 heb geprobeerd, die mijn batterij drainde. Ik heb ook nog cyanogenmod geprobeeerd, maar ik stoorde me dat er zo weinig rekening werd gehouden met het Amoled scherm. En dan bedoel ik, dat een amoled minder batterij gebruikt bij bij veel zwart in je scherm.

Nu ben ik benieuwd of er roms zijn, die heel stabiel draaien en waar er serieus rekening wordt gehouden met het besparen van energie d.m.v. bijvoorbeeld dark themes bij je instellingen, contacten etc.?

Heeft iemand goede tips?

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022

VonFoX

Las noches de Diciembre

On the air update naar CM11 gedaan op mijn I9100. Update ging prima en heb nu Android 4.4.4 draaien :) Telefoon melde zelf dat er een update was.

Yo.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21
VonFoX schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:18:
On the air update naar CM11 gedaan op mijn I9100. Update ging prima en heb nu Android 4.4.4 draaien :) Telefoon melde zelf dat er een update was.
Draai je de nightly of de snapshot?

M'n vriendin heeft een SGS2 waar ik alweer ff geleden CyanFox 4.4.2 op heb gezet, is redelijk stabiel en niet slecht qua accuduur, maar het kan beter. Echter valt er nu niks meer te downloaden van Cyanfox totdat v3 uit is.
Ben nu dus een beetje zoekende naar wat nou de meest geschikte 4.4.4 ROM is voor de SGS2.

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
adinsx schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:24:
Mijn S2 heeft sinds enige tijd het probleem dat ik WiFi niet meer kan inschakelen. Hij doet zeg maar een poging, (half groen in het dropdown-menu), maar wordt daarna weer grijs.

Aan - uit zetten, vliegtuigmodes aan/uit etc. helpt allemaal niet. Een hard-reset heb ik nog niet gedaan en vooral omdat ik als ik zo eens rond Google, er op uit kom dat het niet softwarematig maar wellicht hardware (defecte WiFi-antenne?) matig is.

Iemand hier daar ervaring mee? Is zo'n antenne simpel zelf te vervangen (heb nog een andere S2 liggen waarvan processor o.i.d. overleden is door waterschade aldus Samsung), of kost het een paar tientjes om te laten fixen bij een repaircentrum?
Oud bericht, maar toch...
Heb hetzelfde meegemaakt met mijn S2, bij mij bleek het om een zeer bekend probleem te gaan. Er is
een "supercondensator" naast de WiFi/BT chip die als een soort batterij fungeert en spanning bewaart voor datum/tijd en wat andere settings (welk?) als hoofd accu eruit /leeg is. Deze gaat lekken en het zuur daarvan tast de printplaat en omringde SMD componenten aan. Ik was er nog op tijd bij, heb deze supercondensator (BAT500 in service manual) gedesoldeerd en printplaat schoongemaakt. Hierna werkte WiFi direct, zonder problemen. Ook BT werkt prima. Datum/tijd reset als accu ook maar 1s eruit gaat. Voor mij geen probeem aangezien het binnen enkele minuten na opstarten automatich synct met telefoon centrale.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

FlowDesign schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:37:
[...]

Draai je de nightly of de snapshot?
Goede vraag. Hoe zie ik dat precies? Kernelversie 3.0.64-CM build04 Aug 08

Yo.

• FlowDesign
VonFoX schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:39:
[...]

Goede vraag. Hoe zie ik dat precies? Kernelversie 3.0.64-CM build04 Aug 08
Moet je ff op de site van cyanogenmod kijken.

Maar aan de datum te zien is dat een snapshot, want er zijn nieuwere nightlies.

Maar draait die van 8 augustus goed stabiel? :)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, ik heb wel last dat er af en toe een icoontje verdwijnt, maar hij draait snel en soepel.

Yo.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16
Bij mij verdwijnen de icoontjes van de internet bankier applicaties elke keer.

• FlowDesign
Hehehe, wat grappig. Datzelfde gebeurt dus ook regelmatig in de laatste 2.x release van CyanFox (volgens mij is die ook gebaseerd op CM KitKat). Ik dacht tot nu toe dat dat aan m'n vriendin lag omdat het ding vaak in haar tas rondslingert enzo (vrouwen :P ), maar het gaat dus "vanzelf".

Maar gebruiken jullie ook allen de Google Experience Launcher dan? Of toevallig hetzelfde issue ook bij een andere launcher?

• racinfo
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik gebruik de 4.4.4 kitkat ROM van OMNI (versie 4.4.4-20140802-i9100-NIGHTLY op mijn S2 maar kan mijn video op al mijn camera app's niet gebruiken. d.w.z. je kan hem wel oproepen maar wanneer je de start knop indrukt gebeurt er verder niets; je ziet wel je onderwerp door de camera maar er gaat geen teller lopen en hij neemt ook niets op.

Zijn er meer met dat probleem?

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-01 21:02

Justin_

VPN for all!

Ik wil mijn oude galaxy s2 aan iemand geven.

Zelf altijd lopen rooten en klooien dus zojuist eerst alles encrypt, doen factory reset gedaan. Nu wil ik de stock rom erop zetten en heb ik I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN erop geflasht.
Helaas krijg ik nu constant het proces com.android.phone is gestopt en dat gmail crasht (verse flash).
Reflash heeft ook geen zin.

Heeft iemand een link naar een goede werkende odin flashable stockrom voor NL netwerken (KPN)
eventueel wil ik ook wel een custom rom erop zetten als het maar een zo basic mogelijke is.

Liefst geen custom roms met leuke extra's of de nieuwste android, maar met bugs en die trager is.

Hulp wordt zeer gewaardeerd!

Beste VPN's van 2021 en alles over het Dark Web

• FlowDesign
Justin_ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:12:
Ik wil mijn oude galaxy s2 aan iemand geven.

Zelf altijd lopen rooten en klooien dus zojuist eerst alles encrypt, doen factory reset gedaan. Nu wil ik de stock rom erop zetten en heb ik I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN erop geflasht.
Helaas krijg ik nu constant het proces com.android.phone is gestopt en dat gmail crasht (verse flash).

Heeft iemand een link naar een goede werkende odin flashable stockrom voor NL netwerken (KPN)
eventueel wil ik ook wel een custom rom erop zetten als het maar een zo basic mogelijke is.

Liefst geen custom roms met leuke extra's of de nieuwste android, maar met bugs en die trager is.

Hulp wordt zeer gewaardeerd!
Ik zou er MIUI V5 opzetten, daar is een officiële port van en zeer gebruiksvriendelijk vind ik :)

Bovenste download op deze pagina:
http://en.miui.com/download-16.html

• KoenT16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-01 21:28
Na een oude s advance te ruilen tegen een s2 die niet meer oplaad door waterschade begonnen aan een reparatie projectje....

https://farm8.staticflick...5098874774_096d6810be.jpg

https://farm4.staticflick...5695097136_ffcd07533e.jpg

https://farm4.staticflick...5532947019_c192602d18.jpg

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Justin_ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:12:...
...
Ik heb dit ook een keer gehad. Ook de rom opnieuw downloaden van 2 verschillende sites mocht niet baten (dat kun je eventueel ook nog proberen).
Ik heb toen weer de bijpassende Philz kernel erop geflashed vanaf sd-kaart en opnieuw geboot in de philz recovery. In de recovery mode van deze philz kernel heb je een speciale optie om te wipen om een nieuwe rom te flashen. Daarna via de recovery rebooten in download mode en via Odin opnieuw de XWLSD-XEN rom flashen. Dit had gewerkt voor mij.

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

• Justin_
  • Laatst online: 22-01 21:02

Justin_

VPN for all!

Bedankt voor alle reacties.

Heb hem toch maar opnieuw geroot en in eerste instantie MIUI geflasht, maar dat was mij allemaal te chinees.. Nu WanamLite erop gezet, maar wil eerste boot meteen met goede simkaart van eindgebruiker doen, dus ik hoop dat alles werkt :)

thanks voor de reacties

Beste VPN's van 2021 en alles over het Dark Web

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-03 16:45
Mijn S2 is het toppunt van een batterij slurper, zelf als ie uit staat verbruikt hij stroom. :/

Ik heb hem aan een labvoeding gehangen op 4v en hij trekt dan wanneer ie UIT staat, 90mA. Dit is toch niet normaal???
Wanneer ie aanstaat maar scherm uit, trekt ie 188mA
Wanneer het scherm aan staat en ik er dingen op doe is het tussen de 500mA en 1.2A

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er doen om dit probleem op te lossen? Dit is sinds 2 weken, er is niets raars op geinstalleerd. De accu ging na 4 uur zelf op, van vol naar leeg. Ik dacht eerst dat de accu kapot was maar ik heb een nieuwe gekocht en die gaf het zelfde probleem.
Toen caches geleegd, geen succes. Toen maar een factory reset. Ook geen succes.

Wanneer de batterij volledig leeg is getrokken ,gaat ie ook niet meer aan of laadt ie ook de batterij niet meer op want de telefoon trekt alle stroom weg wat eigenlijk naar de batterij zou moeten gaan, dus vandaar dat ik hem nu alleen nog aankrijg met of een batterij van iemand anders of met de labvoeding.

Ik heb ook al geprobeerd om custom roms erop te zetten maar via de recovery modus lukt het mij niet, ik krijg de melding:
Finding update package ...
Opening update package ...
Verifiyng update package ...
E: failed to verify whole-file signature
E: signature verification failed
Installation aborted

Wat te doen?

• Tazzios
  • Laatst online: 11:03
Als je het probleem ook hebt als hij uitstaat is het waarschijnlijk een hardware matig probleem.
Ergens kortsluiting in het toestel? Is er een specifieke plek die warm wordt?

• vwtune
Hij wordt nergens warm met een labvoeding.

Met de batterij erin, alleen de batterij.

Als er kortsluiting zou zijn, zou ie toch niet normaal werken?

• Tazzios
Is de 4v 90mA verbruik met of zonder accu er in?
De stroom die er in gaat verdwijnen of in je accu of wordt ergens omgezet in warmte.
micro USB aansluiting al uitgestoft?

Met kortsluiting kunnen er allerlei gekken dingen gebeuren.(zie computer vastlopers)
Een andere image flashen omdat je toestel snel leeg loopt indien deze uitstaat is denk niet de oplossing gezien de image niet geladen is als het toestel uitstaat.

• vwtune
Is zonder accu erin.
Usb aansluiting uitgestoft en werkt verder ook gewoon goed.

Ja dat idee heb ik ook maar wat het dan kan zijn is wel apart.
Wanneer ik het scherm aanzet springt ie ook gewoon rustig naar 1,2A, dat is ook niet normaal lijkt mij.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 23:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Even voor andere S2 gebruikers:

Ik heb deze versie van CM11 geinstalleerd:
[ROM][Weekly][I9100][KK][4.4.4][Linaro][SaberMod][Full-O3] CyanogenMod 11

Super smooth en goed met de batterij. Dit vergelijk ik met de Samsung 4.1.2 stock rom. De telefoon wordt gebruikt door mn vriendin en wilde dus geen rare fratsen. De stockrom is echt om te huilen naar een tijdje. Het is kijken naar stroop. Toch maar een custom rom er op en wat een verademing is deze rom zeg. Toch even een postje waard hier.

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03 18:00
Toch nog een mooi telefoontje, zo'n zwarte S2. Ik heb de witte variant met 2000 mah Samsung batterij altijd met veel plezier gebruikt, al had ik destijds liever de zwarte gehad _/-\o_

• Arjan A
  • Laatst online: 01-04 23:28

Arjan A

Cenosillicafoob

Hann1BaL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:22:
Even voor andere S2 gebruikers:

Ik heb deze versie van CM11 geinstalleerd:
[ROM][Weekly][I9100][KK][4.4.4][Linaro][SaberMod][Full-O3] CyanogenMod 11

Super smooth en goed met de batterij. Dit vergelijk ik met de Samsung 4.1.2 stock rom. De telefoon wordt gebruikt door mn vriendin en wilde dus geen rare fratsen. De stockrom is echt om te huilen naar een tijdje. Het is kijken naar stroop. Toch maar een custom rom er op en wat een verademing is deze rom zeg. Toch even een postje waard hier.
Zit daar een NL-taal bij het standaard toetsenbord? Ik heb er bij mijn vrouw nu dark slim oid op draaien en die heeft geen toetsenbord met Nederlandse woorden.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 23:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Arjan A schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Zit daar een NL-taal bij het standaard toetsenbord? Ik heb er bij mijn vrouw nu dark slim oid op draaien en die heeft geen toetsenbord met Nederlandse woorden.
Ja, ze heeft zowel NL als EN als toetsenbord. Anders kun je overwegen om Swype oid te installeren en het standaard TB te vervangen

• Hollander20
  • Laatst online: 22-09-2018
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een oude S2 in bezit. Ik wil zelf meer controle over mijn privacy en wil daarom de telefoon rooten maar omdat ik een noob ben op dit gebied kan ik wel wat advies gebruiken, want om nu 400+ pagina's door te lezen.....;-)

Wie kan mij een beetje op weg helpen? Ik heb gelezen dat ik dan Cynagomod erop kan zetten maar volgens dat forum draait dit niet stabiel op een S2. Of kan het ook zonder?

Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste op de telefoon, stabiliteit en laag batterijverbruik is het belangrijkste, naast dus (volledige?) controle over de privacy etc. Als het er daarnaast ook nog mooi uitziet ben ik helemaal tevreden.

Wat ik niet snap, hoe kan het als je met ODIN de stockrom terugzet nadat de telefoon geroot is, je toch niet je rootrechten verliest.

En geldt deze handleiding van vier jaar geleden nog steeds?
quote:
bollefles schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 07:34:
Dank je wel! Ik neem je aanwijzing zeker mee. Vanavond maar 'ns aan de slag.

Voor alle mensen die nieuw zijn in de materie van het rooten (me included) hier een videoguide met de exacte handelingen die je moet doen zoals beschreven in de thread van Chainfire.

Youtube links:

YouTube: ‪How To Root The Samsung Galaxy S II - Part 1‬‏ [Part I]

YouTube: ‪How To Root Your Samsung Galaxy S II - Part 2‬‏ [Part II]

YouTube: ‪How To Root Your Samsung Galaxy S II - Part 3‬‏ [Part III]

Links om de benodigde software te downloaden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056334 [Chainfire and then there was Root thread]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074930 [Thread How to reflash your kernel to stock secure mode met root]

Oké..... even een kleine toelichting op de laatste link. In de 44 pagina's die ik heb gelezen in de Chainfire Root thread is door een tweetal mensen melding gemaakt van een dropdown in quadrant van zo'n 300 á 400 punten na het flashen van de insecure kernel. Wat tot nog meer vragen leiden over de veiligheid en stabiliteit van de kernel. Dat geeft niet..... het is een goede eigenschap om wat meer voorzichtig te zijn met de woorden Insecure :+

Maar voor alle duidelijkheid hier en de mensen die mijn post lezen:

XWKDD_insecure.tar is gewoon de laatste stockkernel [kies update 16-5-2011] waar het mogelijk is om de benodigde handelingen uit te voeren om root te verkrijgen. Niet meer en minder!

Wat je dus wel krijgt wanneer je geflasht hebt en het is allemaal goed gegaan is bij elke boot van de telefoon een geel icoon in de vorm van een driehoek dat de kernel een ontwikkelversie is. Voor de mensen die dit niet willen en zeker willen zijn dat ze de orginele kernel weer draaien, kunnen in de laatste link de stockkernel downloaden [I9100XWKE2_StockKernel.tar] en deze via Odin3 en dezelfde handelingen zoals in de video opnieuw flashen....... maar dit keer met behoud met root.

Oké..... duidelijk? Maar ik hoor mensen al vragen - hoe check ik dat mijn telefoon nu geroot is? Simpel ;)

Download uit de market Titanium Backup en installeer dit. Dit programma werkt alleen met root toegang.

Waneer je services/programma's wilt gaan uitschakelen [Freeze] (zoals vermeld in de post van Crazyanz) dan heb je de Pro versie nodig en deze moet je kopen.

Dus... neem een bak koffie en volg deze Noob Guide:

Download Kies en installeer deze voordat je ook maar iets gaat doen!
Update je telefoon via kies naar de laatste versie van de kernel op dit moment wanneer je dit al gedaan hebt en kies al geïnstalleerd hebt... kan je deze stap overslaan.
Bekijk part I - gedeelte met uitleg waar je de software kan vinden en welke versie's je kunt gebruiken.
Bekijk part II - hoe zet ik mijn telefoon in USB foutopsporing en download-mode
[Belangrijk!: zorg dat je telefoon niet is verbonden met je computer - dus USB kabel eruit laten!]
Bekijk part III - gedeelte waar je de roothandelingen uitvoert

Happy rooting en wanneer je twijfelt over je handelingen - ga in de IKEA mode en denk aan niets en volg de handelingen in de video letterlijk zonder zelf na te denken. :+
Alvast bedankt!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-03 15:16
Zag op XDA-Developers dat er inmiddels verschillende Lollipop gebaseerde ROMs in omloop zijn.
Een aantal mensen daar is er erg positief over, lees veel dat de batterijduur gelijk is aan KitKat ROMs.
Ben vooral benieuwd naar stabiliteit en of daar het (bij mij regelmatig terugkerende) mediascanner-probleem nog steeds in zit.

Heeft iemand daar al wat van geprobeerd?

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:51

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Beste dames en heren,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met een nogal irritant probleem.

Ik heb getracht de S2 om te zetten naar CM met behulp van de "one-click installer".

Helaas is dit hopeloos mislukt, waardoor het toestel nu nog maar 3 dingen doet:

1. Een scherm laten zien met een gele driehoek.
2. Ik kan in recovery mode komen, maar dan zie ik alleen een plaatje van Cid, de CM mascotte.
3. Ik kan in download mode komen.

Wat kan ik doen om weer verder te kunnen met deze telefoon?

Moet ik CWM flashen via Odin?
Of een hele ROM erop zetten?
Ik kan geen zip's plaatsen op het interne geheugen, omdat het apparaat niet meer herkend wordt...

Hopelijk valt er nog iets te doen!
Duizendmaal dank voor hulp, en bij succes laat ik graag mijn dank blijken!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jeroenneman schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:53:
3. Ik kan in download mode komen.

Wat kan ik doen om weer verder te kunnen met deze telefoon?
Dan kan je met Odin toch weer een Rom flashen en vanaf daar weer verder gaan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:51

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Brad Pitt schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:55:
[...]

Dan kan je met Odin toch weer een Rom flashen en vanaf daar weer verder gaan?
Sorry, ik had moeten vermelden dat ik echt een enorme noob ben op dit gebied.

Als ik een nieuwe ROM flash met Odin, moet ik dan niet eerst een andere recovery flashen met Odin?
Want de recovery die de CM installer levert, doet helemaal niks behalve een plaatje laten zien..

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jeroenneman schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:56:
Sorry, ik had moeten vermelden dat ik echt een enorme noob ben op dit gebied.

Als ik een nieuwe ROM flash met Odin, moet ik dan niet eerst een andere recovery flashen met Odin?
Want de recovery die de CM installer levert, doet helemaal niks behalve een plaatje laten zien..
Recovery en iets met Odin flashen (vanuit Download mode) zijn twee verschillende dingen :)

Ik zou nu gewoon een stock Rom flashen via Odin en vanuit daaruit eventueel weer verder rommelen.

[Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 08-03-2015 17:00]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000

TTLCrazy

Listen to Frankie

Buzz-01 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:21:
Zag op XDA-Developers dat er inmiddels verschillende Lollipop gebaseerde ROMs in omloop zijn.
Een aantal mensen daar is er erg positief over, lees veel dat de batterijduur gelijk is aan KitKat ROMs.
Ben vooral benieuwd naar stabiliteit en of daar het (bij mij regelmatig terugkerende) mediascanner-probleem nog steeds in zit.

Heeft iemand daar al wat van geprobeerd?
beetje late reactie, maar ik gebruik nu een paar weken mijn S2 weer totdat ik een nieuwe telefoon heb, maar ik ben posititief verrast hoe goed deze mobile nog werkt. Ik heb de resurrection rom erop gezet (Lollipop, Android 5.1) en deze draait best goed. Af en toe wat FC in beeld, maar niets storend. Absurd hoe een telefoon van bijna 3 jaar oud nog sneller op lollipop zit (via de custom roms uiteraard) dan de firmware update van veel jongere telefoons.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied > Ajacied

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-04 12:00

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoe is het met de accuduur? Draai je ook de volledige lijst apps die je op je huidige telefoon ook hebt?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000

TTLCrazy

Listen to Frankie

Accuduur is met een hogere capaciteit accu ongeveer een dag. Die valt me wel wat tegen, maar dat kan ook komen omdat die accu niet zo nieuw meer is. Zoals gezegd maakt mij dat niet zo uit, want het is maar voor een paar weken.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied > Ajacied

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 27-03 15:16
Heb zelf al een tijdje Cyanogenmod 12 (Lollipop 5.0.2) in gebruik, loopt ook erg soepeltjes.
Ook hier soms wat onverwachte FC's, maar zeker goed bruikbaar!
Binnenkort 5.1 eens proberen.

Mijn telefoon gaat 's ochtends van de lader en dan heb ik' s avond meestal nog 35-55% accu over (originele standaard accu die ik 2 jaar bijna niet gebruikt had ivm extended accu).

[Voor 32% gewijzigd door Buzz-01 op 06-05-2015 18:29]

Flickr

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-03 13:08
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en m'n eerste nightly van Cyanogenmod geïnstalleerd. Het lijkt erop dat er geen snapshots meer uitgebracht worden en ik zat nog steeds op de laatste CM11 van november 2014.

De belangrijkste aanleiding voor het installeren was het nieuws over Stagefright en het bericht dat Cyanogen een patch had uitgebracht.

Deze week dus de eerste ervaringen met CM12.1 (Android 5.1.1). Ik ben er erg over te spreken. Alleen al het feit dat er nog steeds officiële (zij het custom) ROMs worden uitgebracht voor dit toestel is gewoon geniaal. Van hoeveel toestellen die begonnen op Android 2.3 (of 4,5 jaar oud zijn!) kan dat gezegd worden?! Zelfs veel recentere telefoons hebben veelal nog geen update naar 5.1.1 gehad.

Omdat ik van een CM11 snapshot kwam, kon ik geen OTA update doen. Het flashen via CWM ging niet probleemloos: na de eerste keer bleef de telefoon in de opstartanimatie hangen, ondanks dat ik een full wipe had gedaan. Zelfs na 10 minuten nog geen verandering. Ik zag geen andere mogelijkheid dan het nog eens te proberen, maar nu vanuit de nieuwe Recovery (die automatisch wordt mee-geïnstalleerd met deze ROM). Dit keer lukte het wel.
Op XDA wordt flink geklaagd over de nieuwe Recovery en waarschijnlijk verschijnt binnenkort een nieuwe build die op TWRP gebaseerd is.

CM12.1 voldoet ruimschoots als daily driver. Ik merk geen grote verschillen in batterijverbruik ten opzichte van CM11. Wel lijkt alles nog iets snappier te werken, maar dat kan ook komen doordat ik een aantal apps nog niet geïnstalleerd heb.
Jammer vind ik wel dat de meeste rare bug in Android (CM only?) nog steeds niet is opgelost: apps die op de sd-kaart staan geïnstalleerd, verdwijnen van het homescreen na een reboot. Dit heeft te maken met het feit dat het lezen van de sd te lang duurt bij het opstarten en Trebuchet bij het laden van de icoontjes deze apps nog niet ziet. Het schijnt dat de Apex launcher een desktop-lock-optie heeft om dit te voorkomen.
Verder is het vreemd dat de stock browser moeite heeft met video's afspelen. Bijvoorbeeld die op tweakers.net. Ik gebruik nu Opera als standaard browser (want licht en handig); daarin geen enkel probleem.

Zijn er nog meer tweakers die ervaring hebben met CM12.1 op hun Galaxy SII?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nog niet. Maar aangezien ik mijn S2 (met stock) anders weg kan gooien binnenkort, ga ik er ook eens mee stoeien denk ik.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb inmiddels CM12.1 geprobeerd (voor CM11 inderdaad nog geen nieuwe versie sinds eind vorig jaar). Opvallend is dat factory reset niet goed werkt in 12.1. Niet vanuit het OS (want dan opent na reboot de recovery met de melding 'fout'). En vanuit recovery werkt het ook niet. Schiet heel snel een error voorbij: failed to open /efs/metadata. Zoals http://forum.cyanogenmod....pps-continuously-crashed/ , maar dan minus de gapps-problemen (heb de pico gapps gebruikt).

[Voor 53% gewijzigd door woekele op 09-08-2015 21:01]

• RedShift
Ik heb ook CM 12.1 (en een paar varianten gebaseerd op 12.1) gedraaid en ik loop altijd tegen dezelfde bug aan waar dat de CPU plots op 150 of 175 MHz geklokt wordt en niet meer omhoog geschaald wordt. Net alsof de software denkt dat hij in sleepmode moet zijn, terwijl ik het toestel aan het gebruiken ben. Hier wat meer informatie: http://forum.xda-develope...?p=62142924&postcount=604 In dit topic stelde de auteur van de ROM voor dat het aan het toetsenbord ligt, maar na diverse toetsenborden te gebruiken blijft dit probleem opduiken. Het gebeurt soms meerdere keren op één dag dus dat maakt Lollipop praktisch onbruikbaar voor mij.

Over het algemeen kan ik wel tevreden zijn over CM 12.1 al laat de snelheid te wensen over. Ik heb al gemerkt dat van zodra het vrije werkgeheugen onder de 100 MB zakt, het toestel nogal traag begint te lopen. Nieuwe apps starten kan soms heel langzaam gaan en animaties zijn nog minder vloeiend (vooral bv. het wegswipen van een tab in Chrome, stottert altijd). Eventjes alle recent apps clearen helpt wel om werkgeheugen vrij te maken maar loopt binnen de kortste keren terug vol uiteraard. (Ik vermoed dat Android zich pas lekker voelt vanaf 2 GB werkgeheugen - helaas niet mogelijk op onze S II's :-().

Ik heb nog een tweede S II, de I9100G variant, waar ik CM 10.2 op draai en zelf de stagefright bug heb gefixed. Toestel loopt merkbaar beter (de drivers - de binary blobs - waar we helaas niet om heen kunnen zijn nog geschikt voor Android Jelly Bean, vanaf Kitkat is het er om hacken om het nog werkend te krijgen, dat maakt wellicht het grote verschil), vergelijkbaar met toen ik hem nieuw kocht met nog Android 2.3 er op.

Zal later eens CM 11 patchen voor stagefright en zien wat het geeft op mijn I9100. Misschien loopt het ook goed. Maar Lollipop zal wellicht te hoog gegrepen zijn voor deze toestellen, geen enkele serieuze developer houdt zich ook nog bezig met het platform.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mjaw, ik had gehoopt een kant-en-klare CM11 of CM10 met de fix, maar die waren er gisteren in elk geval nog niet. Eens even in de gaten houden.

• RedShift
Heb geprobeerd om CM 10.2 te compileren voor de I9100 maar die gaf een zwart scherm bij het opstarten. Het probleem is dat ik stagefright op CM 10.2 (Android 4.3) kan fixen, maar niet op CM 10.1 (Android 4.2). De stagefright API is daar ietswat veranderd en mij C skills zijn te ondermaats om de nodige fixes aan te passen naar de oudere API.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Fusionjack/slimsaber kitkat-ROM heeft de stagefright fix blijkbaar gekregen. Die maar eens proberen dan.

http://forum.xda-develope...=62272480&postcount=17905

En een onofficiele CM11-release met de fix: http://forum.xda-develope...p=62270685&postcount=3446

Vanavond weer eens aan het flashen slaan :)

[Voor 35% gewijzigd door woekele op 12-08-2015 09:16]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb nu de slimsaber/fusionjack (4.4.4) draaien met pico gapps. Draait goed so far... en stagefright gefixt. Toch fijn op zo'n oud toestel.

• RedShift
woekele schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:32:
Heb nu de slimsaber/fusionjack (4.4.4) draaien met pico gapps. Draait goed so far... en stagefright gefixt. Toch fijn op zo'n oud toestel.
Ziet er een leuke ROM uit, ook eens proberen.

Edit: ziet er goed uit en werkt vlotjes. Wel geen TRIM ondersteuning in de meegeleverde kernel.

[Voor 14% gewijzigd door RedShift op 12-08-2015 22:23]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En nu blijkt Stagefright dus tóch niet opgelost. Dus hopen dat men nog een keertje up-to-date 4.4-builds wil bouwen voor de i9100 :)

Of dat CM12 een fatsoenlijke recovery gaat gebruiken waar alles (resetten bijvoorbeeld) wel in werkt.

[Voor 3% gewijzigd door woekele op 13-08-2015 20:38]

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-12-2022
Ok hier snap ik dus even niets van. Ik wil mijn Slimrom updaten en ik volg netjes de aanwijzingen:

1. Download the ROM and the GApps and place them on your SD Card/Internal Storage.
2. Reboot phone to recovery.
3. Wipe data, cache(factory reset), dalvik/art cache and system.
4. Flash the ROM and the GApps.
5. Flash SuperSU_*version*.zip to gain root access.
6. Reboot System. (First boot takes 5-6 minutes. Be patient.)

Dit heb ik al vele malen gedaan, alleen is dat wel lang geleden want ik heb inmiddels al 1.5 jaar een S4.

Het gaat goed tot het flashen van GAPPS. Dan krijg ik in 1x error: "not enough free space on system".

Dit terwijl ik alles heb gewiped. Ook system en sdkaart. Hoe kan dit ?

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-03 15:24
Buntmans schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:30:
Ok hier snap ik dus even niets van. Ik wil mijn Slimrom updaten en ik volg netjes de aanwijzingen:

1. Download the ROM and the GApps and place them on your SD Card/Internal Storage.
2. Reboot phone to recovery.
3. Wipe data, cache(factory reset), dalvik/art cache and system.
4. Flash the ROM and the GApps.
5. Flash SuperSU_*version*.zip to gain root access.
6. Reboot System. (First boot takes 5-6 minutes. Be patient.)

Dit heb ik al vele malen gedaan, alleen is dat wel lang geleden want ik heb inmiddels al 1.5 jaar een S4.

Het gaat goed tot het flashen van GAPPS. Dan krijg ik in 1x error: "not enough free space on system".

Dit terwijl ik alles heb geflashd. Ook system en sdkaart. Hoe kan dit ?
Moet je geen slim package van GAPPS nemen? De full past niet.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Buntmans
dirkjesdirk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:52:
[...]

Moet je geen slim package van GAPPS nemen? De full past niet.
zowel de ZERO als de MINI geven een tekort aan free space. Ik snap er niets van...

• Harrie
  • Laatst online: 10:12

Harrie

NederVlaming

Buntmans schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:12:
[...]

zowel de ZERO als de MINI geven een tekort aan free space. Ik snap er niets van...
Ja, je moet volgens mij de interne opslag anders formatteren voor de nieuwste ROMs, zodat er een grotere system partitie is.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat was bij mij niet nodig. Maar hangt waarschijnlijk af van welke ROM je precies gebruik maakt?

• Buntmans
Harrie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:15:
[...]

Ja, je moet volgens mij de interne opslag anders formatteren voor de nieuwste ROMs, zodat er een grotere system partitie is.
Klinkt logisch. ik heb in TWRP bij advanced wipe de optie "resize" gevonden.

Alleen heel vreemd als ik die kies dan volgt er een scherm waar je kan swipen om de resize te bevestigen maar nergens kan je opgeven hoe groot de partitie dient te worden. Als je bevestigt verandert er dus ook niets!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Buntmans schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:08:
[...]

Klinkt logisch. ik heb in TWRP bij advanced wipe de optie "resize" gevonden.

Alleen heel vreemd als ik die kies dan volgt er een scherm waar je kan swipen om de resize te bevestigen maar nergens kan je opgeven hoe groot de partitie dient te worden. Als je bevestigt verandert er dus ook niets!
Google eens op "PIT files I9100" - Partition Information Tables. Dan vind je verschillende tutorials. Ik kan straks wel eens kijken welke ik specifiek gebruikt heb. (Op het eerste zicht lijken sommige tutorials ingewikkelder dan wat ik gedaan heb)

Edit: Ik kwam dit al tegen op XDA:
Q. How can I increase System Partition space?
A. You will need to flash PIT file in ODIN or heimdal to re-partition the System space, it is recommended to have 1GB System Partition as ART runtime requires more space. for more details about PIT files & re-partitioning click here : http://forum.xda-developers.com/gala...y-app-t2538947 and here: http://forum.xda-developers.com/gala...-size-t3011162
another PIT files are here : http://forum.xda-developers.com/show...&postcount=509
Whoops, die links werken zo niet. Zie deze thread

[Voor 34% gewijzigd door Harrie op 10-10-2015 09:08]

• Buntmans
Harrie schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:59:
[...]

Google eens op "PIT files I9100" - Partition Information Tables. Dan vind je verschillende tutorials. Ik kan straks wel eens kijken welke ik specifiek gebruikt heb. (Op het eerste zicht lijken sommige tutorials ingewikkelder dan wat ik gedaan heb)

Edit: Ik kwam dit al tegen op XDA:

[...]

Whoops, die links werken zo niet. Zie deze thread
Ah ja dat is inderdaad wat er moet gebeuren.

Ik heb de PIT geflashed met ODIN. Echter loop ik nog weer tegen hetzelfde probleem aan. Het lijkt alsof de resize niet goed is gegaan. Wat doe ik fout?

edit. na het flashen van de .PIT heb ik ineens CWM ipv TWRP? Ik heb met CWM de rom geflashed. Niet de GAPPS die past dus niet. Maar ik kan nu inderdaad bevestigen dat de system partitie nog steeds 0.5GB is :(

Deze PIT zou daar 2GB van gemaakt moeten hebben. Ik ga het nogmaals proberen.

edit2. nu een 3GB PIT file gebruikt. Kernel meegeflashed voor de zekerheid (stond in de mod guide op xda). Lijkt allemaal goed te gaan. Bij mounten vraagt windows of ik de partitie wil formatteren, zoals verwacht. Echter blijft system 500MB.

[Voor 65% gewijzigd door Buntmans op 12-10-2015 15:49]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

je moet volgens mij ook nog opnieuw formatteren na een PIT bestand geloof ik. Pas daarna ziet hij de nieuwe sizes. Ik weet het niet meer precies om eerlijk te zijn. Tijdje geleden dat ik het gedaan heb :$ (aub deze zin niet selectief quoten :P)

[Voor 8% gewijzigd door woekele op 12-10-2015 14:55]

• Buntmans
woekele schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:54:
je moet volgens mij ook nog opnieuw formatteren na een PIT bestand geloof ik. Pas daarna ziet hij de nieuwe sizes. Ik weet het niet meer precies om eerlijk te zijn. Tijdje geleden dat ik het gedaan heb :$ (aub deze zin niet selectief quoten :P)
Mmmh zoiets vermoed ik inderdaad. Ik heb nu 5 PIT files geflashed van 1,2,3,4 & 5 gig. De system partitie blijft gelijk. Echter de SD kaart (intern) wordt steeds 1 GB kleiner! De SD kaart moet ik ook opnieuw formatteren zodra ik hem mount.

System echter geen idee hoe ik die vergroot. Ik zie in de tekst van de rom als hij installeert dat hij de system partitie resized... echter onduidelijk hoe en wat. Ik blijf proberen.

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Buntmans schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:49:
[...]

Mmmh zoiets vermoed ik inderdaad. Ik heb nu 5 PIT files geflashed van 1,2,3,4 & 5 gig. De system partitie blijft gelijk. Echter de SD kaart (intern) wordt steeds 1 GB kleiner! De SD kaart moet ik ook opnieuw formatteren zodra ik hem mount.

System echter geen idee hoe ik die vergroot. Ik zie in de tekst van de rom als hij installeert dat hij de system partitie resized... echter onduidelijk hoe en wat. Ik blijf proberen.
Hmm, misschien is het probleem dat je ROM de system partitie dan terug verkleind naar de 500MB?

Ik herinner mij dat ik ook wel wat verschillende PIT files heb geprobeerd voor het werkte.
Ik heb nu een 4GB system partitie en 9GB storage. Dus daar lijkt bij mij ook wel wat verloren te zijn 8)7.

edit: ik twijfel nu of dat dat wel de system partitie is. Ik heb een 3.94GB interne opslag en een 8.99GB interne opslag.

edit2: Ik heb even DiskInfo geinstalleerd. Ik heb een 100MB Cache, 1GB System partitie, een 4GB Data en een 9 GB "interne SD card" partitie.
Lijkt erop dat in mijn geval ik ook een 3GB PIT heb gebruikt, en de system partitie ook nadien geresized is ofzo. Anders zou ik toch een totaal van 16GB moeten hebben?

[Voor 19% gewijzigd door Harrie op 12-10-2015 16:29]

• Buntmans
Harrie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:11:
[...]

Hmm, misschien is het probleem dat je ROM de system partitie dan terug verkleind naar de 500MB?

Ik herinner mij dat ik ook wel wat verschillende PIT files heb geprobeerd voor het werkte.
Ik heb nu een 4GB system partitie en 9GB storage. Dus daar lijkt bij mij ook wel wat verloren te zijn 8)7.

edit: ik twijfel nu of dat dat wel de system partitie is. Ik heb een 3.94GB interne opslag en een 8.99GB interne opslag.

edit2: Ik heb even DiskInfo geinstalleerd. Ik heb een 100MB Cache, 1GB System partitie, een 4GB Data en een 9 GB "interne SD card" partitie.
Lijkt erop dat in mijn geval ik ook een 3GB PIT heb gebruikt, en de system partitie ook nadien geresized is ofzo. Anders zou ik toch een totaal van 16GB moeten hebben?
Ook voordat ik er een rom op heb staan kan ik zien in TWRP dat de system partitie slechts 500MB is. Er mist dus nog een stap of ik doe iets verkeerd. Morgen weer proberen.

Voor wat betreft jouw partities. Ik tel 9+4+1+0,1 = 14,1. Volgens mij is er ook nog een cache partitie. Je houdt iig niet veel over. Lijkt erop dat jouw 1GB PIT zijn werk goed heeft gedaan.

edit.
Ik volg deze instructies:

hier ging het mis:

16. In mounts and storage, choose format /data, /cache and /system (Note: DorimanX kernel recoveries can not format /data partition more than 2gb, use an alternative first then flash back if needed)

deze zat een beetje verstopt in TWRP!

->wipe->advanced wipe->repair or change FS->change FS

en dan gaat hij formatteren en gaat hij naar 1GB!

case solved.

[Voor 18% gewijzigd door Buntmans op 13-10-2015 10:46]

• Buntmans
Ok case niet solved.

Blijkbaar als ik SlimLP installeer vanuit ZIP gaat dat achterlijke ding uit zichzelf de partitie resizen!

Paar keer geprobeerd. Ik zet de partie op 1GB. Installeer SlimLP en die resized hem terug naar 500MB :S

Tijdens het prutsen kwam TWRP een keer met de vraag of hij de system partitie read only wilde maken? Geen idee waarom hij uit zichzelf daarmee kwam maar ik dacht dat is de oplossing om te blokkeren dat SlimLP de partitie aanpast. Dus ik heb 'ja' gekozen. Had ik dat maar nooit gedaan want ik kan nu letterlijk niets meer. Alles wat ik vanuit TWRP doe, wat voorheen werkte, doet nu niets meer.

Iemand enig idee wat er gebeurd is en hoe ik dit weer terugbreng naar hoe het was? In TWRP zie ik nergens een optie ervoor. Opnieuw de PIT en Kernel flashen via ODIN heb ik al geprobeerd...
. (opgelost TWRP opnieuw geflashed met ODIN).

Blijft dat SlimLP het blijft resizen... ik ga maar eens een andere ROM proberen al vermoed ik dat hier ook wel een oplossing voor is.

edit.
resurrection rom resizet de partitie niet en installeert goed :)

[Voor 13% gewijzigd door Buntmans op 13-10-2015 13:27]

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Buntmans schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:47:
Ok case niet solved.

Blijkbaar als ik SlimLP installeer vanuit ZIP gaat dat achterlijke ding uit zichzelf de partitie resizen!

Paar keer geprobeerd. Ik zet de partie op 1GB. Installeer SlimLP en die resized hem terug naar 500MB :S

Tijdens het prutsen kwam TWRP een keer met de vraag of hij de system partitie read only wilde maken? Geen idee waarom hij uit zichzelf daarmee kwam maar ik dacht dat is de oplossing om te blokkeren dat SlimLP de partitie aanpast. Dus ik heb 'ja' gekozen. Had ik dat maar nooit gedaan want ik kan nu letterlijk niets meer. Alles wat ik vanuit TWRP doe, wat voorheen werkte, doet nu niets meer.

Iemand enig idee wat er gebeurd is en hoe ik dit weer terugbreng naar hoe het was? In TWRP zie ik nergens een optie ervoor. Opnieuw de PIT en Kernel flashen via ODIN heb ik al geprobeerd...
. (opgelost TWRP opnieuw geflashed met ODIN).

Blijft dat SlimLP het blijft resizen... ik ga maar eens een andere ROM proberen al vermoed ik dat hier ook wel een oplossing voor is.

edit.
resurrection rom resizet de partitie niet en installeert goed :)
OK, Nice. Vreemd dat slimROM dat doet, want dan is er blijkbaar nooit een gapps die er bij past...
Ik ben van Slim naar CM12.1 gegaan. Maar vandaag is mijn Sony M4 aqua geleverd, dus de S2 is aan z'n laatste dagen bezig (moet wachten op een nano-sim :/ )

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-04 12:48

Racing_Reporter

Contentmaker

Een vriend van me heeft een S2 die we gaan opofferen om er nog wat leuks van te maken. Leuk idee! :) Nu vraag ik me af wat voor ROM je nog op zo'n beestje kan zetten, er komen nog steeds Nightlies van CM uit bv, 12.1. Mensen werken zelfs al aan Android 6.0. Laatste officiële firmware is 4.0 geloof ik. Wat voor stabiele ROM kunnen jullie aanraden? Het is vooral belangrijk dat 'ie stabiel en clean is. Zoek ik ook nog even verder.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• HenkDePoema
De CM12.1 ROM die je aanhaalt werkt prima, kan ik uit ervaring zeggen. Er is sprake van een snapshot release van deze ROM, maar er wordt geaarzeld, omdat sommige gebruikers melding maken van random freezes en reboots. Niet iedereen heeft daar last van, wat erop zou kunnen wijzen dat de hardware (interne batterij en/of sdcard) in die gevallen aan slijtage onderhevig is.
CM is een cleane ROM, die bovendien goed supported en dagelijks verbeterd wordt. Absoluut het proberen waard.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-04 12:48

Racing_Reporter

Contentmaker

HenkDePoema schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 02:10:
De CM12.1 ROM die je aanhaalt werkt prima, kan ik uit ervaring zeggen. Er is sprake van een snapshot release van deze ROM, maar er wordt geaarzeld, omdat sommige gebruikers melding maken van random freezes en reboots. Niet iedereen heeft daar last van, wat erop zou kunnen wijzen dat de hardware (interne batterij en/of sdcard) in die gevallen aan slijtage onderhevig is.
CM is een cleane ROM, die bovendien goed supported en dagelijks verbeterd wordt. Absoluut het proberen waard.
Alright, dat helpt! Gebruik je zelf toevallig ook de laatste versie altijd die beschikbaar is? Ze zijn lang niet allemaal meer beschikbaar heb ik gemerkt met de versie voor m'n eigen telefoon, en sommigen werken wel goed en sommigen niet helemaal.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• HenkDePoema
Nee, ik heb wel betere dingen te doen dan dagelijks ROMs te flashen :)
Ongeveer eens in de twee weken kijk ik op het XDA forum wat de laatste vernieuwingen en ervaringen zijn, en meestal voer ik dan ook de meest recente OTA update uit na een cache wipe.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
HenkDePoema schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 02:10:
Er is sprake van een snapshot release van deze ROM, maar er wordt geaarzeld, omdat sommige gebruikers melding maken van random freezes en reboots. Niet iedereen heeft daar last van, wat erop zou kunnen wijzen dat de hardware (interne batterij en/of sdcard) in die gevallen aan slijtage onderhevig is.
Ik draai ook CM12.1, maar heb ook last van random freezes en reboots. Dat is alleen sinds ik op CM12.1 zit, daarvoor was er niks aan de hand. Er zit ook een nieuwe batterij in.

• HenkDePoema
Tk55 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Ik draai ook CM12.1, maar heb ook last van random freezes en reboots. Dat is alleen sinds ik op CM12.1 zit, daarvoor was er niks aan de hand. Er zit ook een nieuwe batterij in.
Deze post op het XDA forum geeft aan dat het om een bug gaat, waar je als gebruiker dus weinig aan kan doen. Al zegt ook iemand daaronder dat zijn telefoon geen last meer heeft van freezes en reboots na het flashen van de TWRP kernel (te downloaden in de OP van hetzelfde topic).
Ik heb nog geen ervaring met die kernel, maar ga wel een poging wagen. Helaas blijven mij de freezes en reboots ook niet bespaard. Afgezien daarvan is het natuurlijk briljant dat de S2 nog altijd de meest recente Android versie kan draaien. Hij voldoet voor mij, zelfs met deze bug, nog steeds als daily driver.

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:53
HenkDePoema schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:28:
[...]

Deze post op het XDA forum geeft aan dat het om een bug gaat, waar je als gebruiker dus weinig aan kan doen. Al zegt ook iemand daaronder dat zijn telefoon geen last meer heeft van freezes en reboots na het flashen van de TWRP kernel (te downloaden in de OP van hetzelfde topic).
Ik heb nog geen ervaring met die kernel, maar ga wel een poging wagen. Helaas blijven mij de freezes en reboots ook niet bespaard. Afgezien daarvan is het natuurlijk briljant dat de S2 nog altijd de meest recente Android versie kan draaien. Hij voldoet voor mij, zelfs met deze bug, nog steeds als daily driver.
Ik zie dat er inmiddels in november 2015 een snapshot van CM 12.1 gereleased is. Zijn er mensen die hier goede ervaringen mee hebben? Mijn moeder gebruikt nog altijd de Galaxy S2 maar heeft wat rare issues nu met de officiele firmware dus ik wilde de telefoon een factory reset geven, maar als CM 12.1 stabiel genoeg is kan ik die er ook eens opzetten.

• HenkDePoema
CM 12.1 is erg stabiel. Ik ben vorige week overgestapt op CM13, maar dat heeft wat voeten in de aarde, omdat je eerst de telefoon moet herpartitioneren om genoeg ruimte te hebben voor gapps.
CM13 heeft nog steeds wat bugs, al draait het wel stabiel genoeg als daily driver. Maar voor een bug-vrije ervaring (en eenvoudiger flashen) kun je beter voor CM 12.1 gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tinoz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
*knip*. Hier is de V&A voor bedoeld.

[Voor 83% gewijzigd door rens-br op 25-01-2017 16:32]

Pagina: 1 ... 116 117 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee