Toon posts:

Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 50 Laatste
Acties:
  • 360.773 views

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 20:32
Mede-auteur:
  • Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 12:50

Relief2009

Samsung Galaxy SII

Intro
Op 13 februari 2011 heeft Samsung de Galaxy SII geïntroduceerd. De belangrijkste kenmerken zijn de 4,3" Super-AMOLED Plus scherm, 1,2 Ghz Dual-core Exynos/Tegra 2 processor en een NFC-reader. Daarnaast beschikt het toestel over een 8MP-camera waarmee tevens 1080P video geschoten kan worden.
Het Super-AMOLED Plus scherm is de volgende generatie SAMOLED schermen zoals we die kennen van de Wave en Galaxy S. De 2e generatie SAMOLED-schermen maken gebruik van een RGB-matrix wat het scherm stukken scherper (50% meer subpixels) moet maken in vergelijking met de eerste generatie SAMOLED-schermen. Let op: in bepaalde gebieden word de Samsung Galaxy SII geleverd met een SLCD-scherm.

Dit topic is bedoeld om over de Samsung Galaxy S II te praten. Discussies over accessoires, providers, prijzen en abonnementen horen in de gelinkte topics en zijn dan ook ongewenst!!

Inhoudsopgave
Specificaties
Chipset ARM Cortex A9 – Exynos 4210 / Tegra 2 (bepaalde gebieden)
Kloksnelheid2 x 1,2 Ghz (Exynos) / 2 x 1 Ghz (Tegra 2)
BesturingssysteemAndroid 2.3 (Gingerbread) met Touchwiz 4.0
Scherm4.3-inch SAMOLED Plus touch screen 480 x 800 resolutie (rgb-matrix)
ROM16GB / 32GB
RAM1 GB
GeheugenuitbreidingmicroSD™ memory card (SD 2.0 compatible); max 32GB
Gewicht116 gram
Afmetingen125.3 x 66.1 x 8.49 mm
Netwerk HSPA+ 21Mbps/ HSUPA 5.76Mbps, EDGE/ GPRS Class 12, Quad band GSM 850/900/1800/1900, Quad band UMTS 850/900/1900/2100
GPSJa, intern
Wifi IEEE 802.11a/b/g/n WiFi, WiFi Direct
SensorenInternal GPS antenna, A-GPS, NFC-reader, G-Sensor, Gyroscoop, Digital compass, Proximity sensor
Camera8.0 MP camera met auto focus en LED flashlight
Camera Front2.0 MP
BluetoothBluetooth 3.0 + HS
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting, Stereo FM Radio met RDS
MicrofoonActive Noise Cancellation met dedicated mic
AansluitingStandaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
Camera video opnemen1080P Full HD video recording
Batterij1650 mAh
BatterijduurSpreektijd: max 520 min (3G); Standby tijd: max 610 uur (3G)
Websitehttp://www.samsung.com/global/microsite/galaxys2/html/
Handleiding(en)http://www.samsung.com/nl...rchword=Galaxy+S+II+i9100

Terug naar de inhoudsopgave
Features
  • Lost Phone Management - Samsung DIVE: met Samsung DIVE kun je via de computer een telefoon op afstand wissen, locken of opzoeken op een kaart. Deze service is geheel gratis. Aanmelden via http://www.samsungdive.com
  • Easy Set-up (WPS PIN/PBC, Wi-Fi Direct)
  • AllShare (DLNA1.5)
  • Samsung Kies 2.0, Samsung Kies air
  • Social Hub Premium: de toekomst van communicatie; spreek met wie je wilt en hoe je wilt vanaf één plek: je contactenoverzicht. Je hebt de communicatiegeschiedenis en updates van je contacten op sociale netwerksites in beeld. Vanuit het contactenoverzicht leg je direct contact via e-mail, sms of sociale netwerkdienst. Of je belt gewoon. Je contactenoverzicht op de Samsung Galaxy S II wordt dé hub voor jouw sociale leven.
  • Readers Hub: met de Samsung Galaxy S II heb je altijd een bibliotheek aan boeken, tijdschriften en kranten bij je. Dankzij speciale samenwerkingsverbanden biedt de Samsung Readers Hub meer dan 2,2 miljoen boeken aan, 2.000 kranten in 49 talen en 2.300 populaire tijdschriften in 22 talen.
  • Game Hub: Game Hub biedt de eenvoudigste manier om de beste mobiele games te downloaden en te spelen. Met de gyroscopische sensor met drie assen opent Samsung een wereld aan gamingmogelijkheden. Probeer games gratis uit en download eersteklas titels van partners zoals Gameloft. Of daag vrienden uit met de Social Network Games (SNG) van mobage, inclusief ngmoco’s ‘We Rule and We City’.
  • Music Hub: de Samsung Galaxy S II is je persoonlijke muziekmanager met toegang tot meer dan 12 miljoen tracks van 7Digital. Ontdek wat hot is volgens de hitlijsten, zoek je favoriete muziek op, ontvang aanbevelingen van albums, luister naar previews en download ze direct op de Samsung Galaxy S II
Enterprise solutions
  • Cisco AnyConnect Virtual Private Network
  • Sybase Afaria Mobile Device Management
  • Cisco WebEx
  • Cisco Mobile
Mobile Audio/Video Interface
  • MHL: Samsung Galaxy S2 has a MHL (Multimedia High-definition Link) connector, which basically allows the Micro-USB to do much more than just be a Micro-USB connector. It can for example output 1080p with a Micro-USB to HDMI cable and it can do USB host stuff such as USB keyboards. At the same it will be charging your phone.
Reviews
Hardware.info - Samsung Galaxy S II GT-I9100 review
http://nl.hardware.info/r...laxy-s-ii-gt-i9100-review

Phone Arena - Samsung Galaxy S II Review - 9/10
http://www.phonearena.com...Galaxy-S-II-Review_id2728

Mobile-Review - Review of Samsung Galaxy S II i9100. Part 1 & 2
http://www.mobile-review....amsung-galaxy-s2-en.shtml
http://www.mobile-review....sung-galaxy-s2-2-en.shtml

Engadget - Samsung Galaxy S II review - 9/10
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-s-ii-review/

CNET UK - Samsung Galaxy S 2 review - 4,5/5
http://reviews.cnet.co.uk...laxy-s-2-review-50002442/

Techradar.com - Samsung Galaxy S2 review - 5/5
http://www.techradar.com/...g-galaxy-s2-930907/review

Tweakers.net - Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit
reviews: Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit

Beste Product - Samsung Galaxy SII gaat d'r op en d'r over 4.5/5
http://www.besteproduct.n..._over__video_review_.html

FAQ
Wat kan ik doen aan de battery drain?
Op het moment is hier nog vrij weinig over bekend, alhoewel er natuurlijk wel een paar dingen zijn die je kan doen:
  • Auto-brightness aanzetten
  • Op 2G overschakelen als je op een WiFi netwerk zit
  • Eventueel rooten om met SetCPU te downclocken en profiles in te schakelen
  • Wachten tot er een undervolt kernel is.
Hoe gaat het updaten in zijn werk?
Dat gaat helaas nog niet OTA, je zal daar Kies of Odin voor moeten gebruiken. Voor Odin verwijs ik je door naar het rooten en custom ROM's topic, daar staat het uitgebreid besproken. Kies is te downloaden vanaf de Samsung site, en installeert dan ook automatisch de goede drivers. Als je je Galaxy S II eraan koppelt zou hij een melding moeten geven als er een update beschikbaar is. Soms geeft Kies niet meteen die melding, dan kan je eventueel overstappen op Odin, maar dat is tricky, dat veegt namelijk je hele telefoon schoon. Ik raad aan te wachten tot Kies de melding geeft.
Help, m'n auto-brightness doet gek!
Is gefixt in de nieuwe update
Hoe wijzig ik mijn input-method (toetsenbord)?
Ga naar een tekstvak, druk daar lang op. Je ziet nu een pop-up met verschillende opties, kies Invoermethode. Voilà: Je kan kiezen :)
Vlingo heeft nog geen Nederlands?
Klopt, dat komt hopelijk binnenkort met een update. Tot die tijd zal je Engels moeten praten tegen je telefoon.
M'n SGS2 verbindt niet met Kies in de Cradle.
Door: Mickroz
De oplossing hiervoor is Kies Air te installeren en te starten op je telefoon, en kan je via WiFi over je netwerk connecten naar je telefoon, door het adres wat je op je telefoon ziet staan in je webbrowser te typen en zo Kies als webbased te gebruiken, hiervoor hoeft Kies dus niet geinstalleerd te zijn op je PC, en kan je overal waar WiFi is je SGSII bijwerken.
Ik kan met Titanium Backup m'n apps niet freezen.
Door: Superkneus
Om apps te freezen moet USB Debugging aanstaan (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB Foutopsporing)
Ik krijg de laatste firmware niet geinstalleerd.
Deinstalleer kies
Download en installeer de UK versie van kies
Start kies met admin rechten
Voer de update uit
Mocht hij de fout geven, dll failed, tel opnieuw opstarten en opnieuw aankoppelen
Dit alles zonder kies af te sluiten!
De update opnieuw uitvoeren
Nou moet het werken
Heeft de Galaxy SII een Notificatie Led?
Nee, mocht je dit willen dan kan je de app NoLED gebruiken uit de Market.
Flash is geinstalleerd maar ik krijg nog steeds een groene pijl op internet te zien.
Browser, settings, enable plugins, always. Dan laadt de flash content automatisch
Internet--> Instellingen--> Invoegtoepassingen activeren-->Altijd aan
Hoe maak ik een screenshot?
Houdt de home en de powerknop ingedrukt, en laat ze vervolgens allebei los, de powerknop ietsjes eerder dan de homeknop.
Screens te vinden in de "Screencaptures" folder
Ik zie een roze vlek op mijn foto's.
Dit is een probleem met de Auto witbalans. Wordt in de toekomst mogelijk opgelost met een update.
Als je een andere instelling gebruikt voor de witbalans dan automatisch zou het niet zichtbaar moeten zijn.
Als ik mijn toestel wil updaten via Kies krijg ik de volgende melding: "Geen toestemming ontvangen van de beheerder van GT-I9100. Het programma wordt gesloten."
Zorg dat je KIES met admin rechten opstart (middels rechtermuis knop). dan gaat het goed
Weet iemand waarom het scherm ook dimt tijdens het internetten en spelletjes?
Instellingen -> Display -> Helderheid -> "automatisch" uitvinken
Instellingen -> Display -> "Schermvoeding aanpassen" uitvinken
Zwarte Achtergrond.
Telefoon wordt warm bij de camera.
Dit is normaal, de processor zit daar naast.

Foto's
Toestel

Camera Sample's

Youtube
HDblog
YouTube: Samsung Galaxy S2 RAM Info e Hardware tour ENG

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II user interface demo
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II user interface

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample

GSMArena - Flash in browser test
YouTube: Samsung Galaxy S II Flash in browser performance test

Samsung Galaxy S2 ondersteunt Mobile High-Definition Link (MHL)
YouTube: Mobile High-Definition Link (MHL)

Changelog
Pre: Topic opgezet door BobWarley :*)
13-02-2011: Officiele introductie van de Samsung Galaxy S2 (Overgenomen door Relief2009)
13-02-2011: Eerste actuele informatie SGS2 toegevoegd
13-02-2011: Video + meer specs toegevoegd.
14-02-2011: jump-tags gemaakt
14-02-2011: 'Video's' renamed naar 'Youtube' en 'Hands-on' verplaatst naar '(P)Reviews'
15-04-2011: Hands-on oude filmpjes verwijderd
15-04-2011: Nieuw plaatje, kleine wijzigingen in Specificaties en nieuwe filmpjes toegevoegd
15-04-2011: Deel 2 van het topic geopend :9
24-04-2011: thijsje66 is nu mede-auteur. Welkom!
10-05-2011: Plaatjes vervangen + nu alleen Reviews
10-05-2011: Deel 3 is nu geopend :*)
19-05-2011: Deel 4 is nu geopend :*)
19-05-2011: FAQ toegevoegd - nog uit te breiden
09-06-2011: FAQ uitgebreid
09-06-2011: Reviews toegevoegd
Nog vragen voor de FAQ? Graag DM'en naar thijsje66. Alvast dank!

Ik heb geen leuke ondertitel.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01

AzzKickah

06-CENSORED

CSB schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:14:
[...]

Ik maak hierop uit dat het een hardware defect is?
Als je niet tevreden bent moet je gewoon teruggaan tot je wel tevreden bent.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hier nog altijd heel tevreden met de Galax SII, als battery drain issue opgelost is ben ik helemaal tevreden!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

Razer schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:21:
Hier nog altijd heel tevreden met de Galax SII, als battery drain issue opgelost is ben ik helemaal tevreden!
Zelfde inderdaad, al is het zelfs MET de battery drain beter dan me oude desire :p

PSN & XBL: Denkoyugo

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 10:05
Ik stel hem nog eens:

Weet er iemand hoe ik bij berichten de contacten van facebook kan wegdoen maar enkel de personen die bij je contacten staan?

• theroach
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Vanmorgen het zwarte scherm als achtergrond gedaan & wifi-sharing gestopt... voor mijn gevoel gaat de batterij nu veel minder snel terug. Ben benieuwd hoelang ie nu meegaat

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
der_roedie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:07:
Ik heb mijn SGS2 gekoppeld met een Exchange mailbox.
Wanneer ik nu een nieuwe mail opstel dan kan ik zoeken in de GAL (Global Address List) van de Exchange server.
Dit is natuurlijk heel mooi.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om door de GAL van Exchange te zoeken wanneer ik een telefoonnummer van iemand wil zoeken.

Kan iemand mij vertellen of dit wel mogelijk is en zo ja, hoe dan?

Alvast bedankt.
Je kan hiervoor deze app gebruiken.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:16
theroach schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:24:
Vanmorgen het zwarte scherm als achtergrond gedaan & wifi-sharing gestopt... voor mijn gevoel gaat de batterij nu veel minder snel terug. Ben benieuwd hoelang ie nu meegaat
Ja heb zelf ook een zwart-kleurige achtergrond(wel met wat erop ;-) ) en wifi sharing heb ik gefreezed. Werkt volgens mij goed! :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:07
theroach schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:24:
Wifi Sharing wat houdt dit precies in? En hoe kan je dit stoppen. Bij batterij beheer zie ik dit inderdaad er ook bij staan.. Ik heb hem sinds gisteren en ik denk dat m'n batterij niet echt lang mee gaat.

Bij de FB widget heb ik ingesteld dat hij niet mocht refreshen, maar toen ik vanmorgen wakker werd zag ik wel allemaal actuele updates.. ;(

Tevens heb ik nog niet geupdate, weet niet of er al iets iets in KIES. straks dat programma'tje maar eens downloaden of dat KIES air eens uittesten!

• Anoniem: 274613
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gruijters schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:27:
[...]

Wifi Sharing wat houdt dit precies in? En hoe kan je dit stoppen. Bij batterij beheer zie ik dit inderdaad er ook bij staan.. Ik heb hem sinds gisteren en ik denk dat m'n batterij niet echt lang mee gaat.

Bij de FB widget heb ik ingesteld dat hij niet mocht refreshen, maar toen ik vanmorgen wakker werd zag ik wel allemaal actuele updates.. ;(

Tevens heb ik nog niet geupdate, weet niet of er al iets iets in KIES. straks dat programma'tje maar eens downloaden of dat KIES air eens uittesten!
waar heb je die widget ingesteld dan?
ik kan nergens de opties vinden, alleen die van de app...

EN:
Even tussendoor, weet iemand hoe je de facebook widget insteld?
Ik krijg alleen de berichten van mijn vrienden te zien, maar berzichten van 3FM, Coldplay e.d. niet
ook als iemand iets via foursquare plaatst zie ik dat niet op de widget, net als twitter updates en cityville updates.
Kun je dat instellen? Wil namelijk ook de berichten zien die via twitter en foursquare op facebook komen...

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 274613 op 09-06-2011 14:30]

• theroach
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Gruijters schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:27:
[...]

Volgens mij zoekt je telefoon hiermee steeds naar een connectie via wifi... Als je op Wifi sharing klikt kan je op de knop stoppen drukken... Ik las in het vorige deel dat het elke keer weer aangaat als je wifi aanzet, dus moet je het ook elke keer uitzetten!

[Voor 18% gewijzigd door theroach op 09-06-2011 14:35]

• Gruijters
Anoniem: 274613 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:28:
[...]

waar heb je die widget ingesteld dan?
ik kan nergens de opties vinden, alleen die van de app...
Uhm als je in het homescreen zit kan je widgets toevoegen. Die van FB zat hier gewoon tussen! Aantikken en klaar. Als je op de widget klikt kan je vanalles instellen mbt de widget.

• Niet online
Gruijters schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:30:
[...]

Uhm als je in het homescreen zit kan je widgets toevoegen. Die van FB zat hier gewoon tussen! Aantikken en klaar. Als je op de widget klikt kan je vanalles instellen mbt de widget.
Zo heb ik hem ook toegevoegd, maar via het menu waarmee je hem toevoegd kun je niks instellen.
Als ik erop tik ga ik naar de pagina van de persoon die het bericht geplaatst heeft, dan kan ik alleen naar de startpagina en daar kan ik de instellingen van de app aanpassen, niet die van de widget.

Maar zie ook mij bovengenoemde quote, dat krijg ik ook niet geregeld...

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

frye schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:24:
Weet er iemand hoe ik bij berichten de contacten van facebook kan wegdoen maar enkel de personen die bij je contacten staan?
Voor zover ik weet kan dat niet, wat mij wat vreemd aan doet, maar goed. Om niet met die lijst geconfronteerd te worden heb ik mijzelf aangeleerd om als ik een bericht wil sturen, niet naar berichten te gaan maar naar contacten, daar de ontvanger te zoeken, klik en dan op het envelopje achter zijn mobiele nummer the klikken.

Constructed: Silver || Limited: Silver

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 16:36
Zojuist de S2 geupdate naar de KE7 versie, bevalt me tot nu toe prima!

Het werkgeheugen verbruik is verminderd! Ik heb nu 570MB vrij gemiddeld tegenover 480MB wat ik eerst altijd had met de KE2 firmware.

Ik heb ook gehoord dat deze firmware de batterij duur juist zou moeten verlengen dus ben benieuwd naar de prestaties...

Benchmark Quadrant :
KE2 update : 3102
KE7 update : 3458
A-Vu schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:42:
Ik heb ook gehoord dat deze firmware de batterij duur juist zou moeten verlengen dus ben benieuwd naar de prestaties...
Dit is niet waar. En Quadrant benches zeggen letterlijk niéts.

Nickname does not reflect reality

• Kam3
Brad Pitt schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:43:
[...]

Hmm wat doet deze update dan precies?

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 15:18
Heeft iemand Social Hub geinstalleerd? Hoeveel stroom verbuikt dit? Staat dit los in de lijst bij batterijstatus?
Ben benieuwd hoeveel stroom dit trekt ten opzichte van losse gmail en losse facebook app. Iemand enig idee?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44
Veel mensen hebben zelfs social hub verwijderd omdat het te veel stroom zou vreten. Niet om aan te raden dus, maar je kan het altijd proberen natuurlijk

• Gruijters
Is de KE7 update al uit via KIES officieel?

Om apps te kunnen freezen/verwijderen is dus een ROOT noodzakelijk? Ik heb ver in het verleden een HTC diamond II gehad.. flink mee lopen kloten, custom roms etc. Ik wilde eigelijk hetzelfde scenario vermijden met mijn GalaxyS2... In mijn ogen moet een hedendaagse telefoon out of the box perfect werken.

• Mawlana
Gruijters schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:52:
Om apps te kunnen freezen/verwijderen is dus een ROOT noodzakelijk? Ik heb ver in het verleden een HTC diamond II gehad.. flink mee lopen kloten, custom roms etc. Ik wilde eigelijk hetzelfde scenario vermijden met mijn GalaxyS2... In mijn ogen moet een hedendaagse telefoon out of the box perfect werken.
Ja. Rooten is echter vrij simpel (nog geen 5 minuten werk). Zoek maar eens op cf-root.

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 15:18
gebruikershaes schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:47:
Veel mensen hebben zelfs social hub verwijderd omdat het te veel stroom zou vreten. Niet om aan te raden dus, maar je kan het altijd proberen natuurlijk
Dat weet ik inderdaad. Maar dit waren allemaal gebruikers, waaronder ik, die de telefoon de eerste paar dagen hadden en dus was de accu nog niet goed en geen vergelijkingsmateriaal. Probleem is ook dat ik het niet wil proberen omdat je het er niet echt af kunt gooien. Dan moet je dus weer factory reset doen.

Maar wellicht is er iemand die het vergeleken heeft? Of die geen of weinig last heeft van battery drain en toch social hub draait.

Vond het nl wel mooi dat je bij iedereen media kunt bekijken in contacten. Maar vrees dat ik de dag dan niet eens meer haal. Haal nu met een half u lang gamen + scherm bijna 2 u aan per dag ongeveer 18.5 u. Push mail aan en 1 x in de 6 u accuweather en whatsapp.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 20:13
Gruijters schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:52:
Is de KE7 update al uit via KIES officieel?
Als je een engelse telefoon hebt wel ;), voor de nederlandse telefoons is hij er nog niet, en persoonlijk denk ik dat hij er ook niet meer gaat komen. Ik denk dat wij KE7 overslaan en gelijk naar KF1 gaan of wat de nieuwe ook moge worden.

• bbc
  • Laatst online: 22-05 09:41
Mijn 7 jaar oude Nokia ingeruild voor eens SGS2. Een kleine upgrade :)

Ik ben zeer tevreden van het ding. Slechts 2 kleine minpuntjes. Mijn oude schakelde ik 's avonds uit en mijn alarm wekte me dan toch nog in de ochtend. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd verslapen dus. Op zich wel logisch dat je geen alarm meer hebt als je het OS uitschakelt 8)7 Anderzijds zou het wel leuk zijn mocht er zoals bij de bios van de pc's zo een soort wake up op dat tijdstip zou zijn, in te stellen and de hand van het alarm.

Een sms sturen vond ik ook niet zo evident, omdat hij probeert te mailen als er een mail adres aan je contact verbonden is. Het gaat dus beter via het contacts menu en daar op message klikken.

In het kort ben ik zeer tevreden. Mijn pols doet wel zeer van angry birds :P

O ja, ook nog Sygic gps software geïnstalleerd. Een mooi ding en het doet het nog goed ook. Deze morgen mijn gebruikelijke route getest met de gps. Ik deed wel aan sluipverkeer. De herberekening van de route verliep vlot en hij pobeerde me telkens in de goede richting te duwen. Ik vond wel dat de positie van de gps een beetje lagde. Eigenlijk was ik wat verder dan wat het programma aangaf, maar dit komt misschien omdat het niet zo vlotte in de file. Ik heb ook wel gps status erop gezet om een snelle lock te krijgen.

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
bbc schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:12:

Ik ben zeer tevreden van het ding. Slechts 2 kleine minpuntjes. Mijn oude schakelde ik 's avonds uit en mijn alarm wekte me dan toch nog in de ochtend. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd verslapen dus. Op zich wel logisch dat je geen alarm meer hebt als je het OS uitschakelt 8)7 Anderzijds zou het wel leuk zijn mocht er zoals bij de bios van de pc's zo een soort wake up op dat tijdstip zou zijn, in te stellen and de hand van het alarm.
Bij dit soort smartphones.. (voor zover smart... :+ ) .. zet je ze op "vliegtuigstand" i.p.v. helemaal uit.
daarmee heb je dus hetzelfde effect als je nokia.. dat je tel uit is.. maar je systeem (om te wekken)
staat dus nog aan.. :z
Snappie.
Helemaal uit = ook echt helemaal uit.. zo smart zijn ze wel :9
O ja, ook nog Sygic gps software geïnstalleerd. Een mooi ding en het doet het nog goed ook. Deze morgen mijn gebruikelijke route getest met de gps. Ik deed wel aan sluipverkeer. De herberekening van de route verliep vlot en hij pobeerde me telkens in de goede richting te duwen. Ik vond wel dat de positie van de gps een beetje lagde. Eigenlijk was ik wat verder dan wat het programma aangaf, maar dit komt misschien omdat het niet zo vlotte in de file. Ik heb ook wel gps status erop gezet om een snelle lock te krijgen.
en als je sensorondersteuning aanvinkt in locatie en beveiliging (instellingen)? zelfde verhaal?

[Voor 27% gewijzigd door Meinon op 09-06-2011 15:57]

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
sylvesterrr schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:25:
[...]

Je kan hiervoor deze app gebruiken.
Link doet het niet maar ik had er nog niet aangedacht om het via de Market te zoeken.

Ik ga nu het programma: Corporate Addressbook maar eens proberen

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

• bbc
  • Laatst online: 22-05 09:41
Meinon schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:54:
[...]
Bij dit soort smartphones.. (voor zover smart... :+ ) .. zet je ze op "vliegtuigstand" i.p.v. helemaal uit.
daarmee heb je dus hetzelfde effect als je nokia.. dat je tel uit is.. maar je systeem (om te wekken)
staat dus nog aan.. :z
Snappie.
Helemaal uit = ook echt helemaal uit.. zo smart zijn ze wel :9
Dat heb ik deze ochtend gedaan :)
[...]
en als je sensorondersteuning aanvinkt in locatie en beveiliging (instellingen)? zelfde verhaal?
Net aangevinkt, later eens proberen, bedankt voor de tip.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Dit is echt klinkklare onzin.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

[...]

Snoop schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:23:
[...]

Dit is echt klinkklare onzin.
Als 1 van jullie (of allebei) nou ook even verteld hoe jullie aan deze feitelijke wijsheid komen....?
AzzKickah schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:24:
Als 1 van jullie (of allebei) nou ook even verteld hoe jullie aan deze feitelijke wijsheid komen....?
In een paar Roms was een klein scriptje ingebakken om daarmee hogere Quadrant scores te kunnen halen. Dus opeens ging je van bijv. 3200 naar 3700, met dezelfde hardware op dezelfde snelheid.

Alle andere apps/games die niet door dat scriptje worden beïnvloedt blijven echter gewoon even snel. Dan is die behaalde waarde dus gewoon pure bullcrap. Er werd geroepen kijk eens hoe snel deze Rom is wánt ik haal 4000+ met Quadrant! Neen, alléén met die benchmark was de Rom sneller en verder niet. Pure nonsens dus.

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:28
Hmm, roze waas, blauwe waas over het scherm, ingebrande logos op scherm, als ik dit allemaal zo lees verwacht ik hem gelijk 5 keer te moeten inruilen voor ik een 'goeie' krijg,

Iemand die er eentje heeft met geen problemen?

• wietse02
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb sinds gister ook de Glalaxy S2, hartstikke fijn ding maar nu wil ik Hotmail gebruiken via de Social Hub van Samsung. Heb dit allemaal ingesteld maar als ik een mailtje wil sturen en ik voer eerste letters van email adres in, dan komt niet het emailadres van mijn hotmail contactpersonen naar voren. Iemand een idee waarom of hoe dat ingesteld kan worden?
Kyo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:36:
Hmm, roze waas, blauwe waas over het scherm, ingebrande logos op scherm, als ik dit allemaal zo lees verwacht ik hem gelijk 5 keer te moeten inruilen voor ik een 'goeie' krijg,

Zat mensen hier die blijkbaar nul problemen hebben. Gewoon blijven ruilen tot je een perfect toestel hebt.

• Niet online

ik heb helemaal geen problemen :D
wietse02 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:37:
Ik heb sinds gister ook de Glalaxy S2, hartstikke fijn ding maar nu wil ik Hotmail gebruiken via de Social Hub van Samsung. Heb dit allemaal ingesteld maar als ik een mailtje wil sturen en ik voer eerste letters van email adres in, dan komt niet het emailadres van mijn hotmail contactpersonen naar voren. Iemand een idee waarom of hoe dat ingesteld kan worden?
en als je op naam zoekt?
kun je ze wel in de lijst zien?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik ga hem over een half uur ophalen en voor zover mogelijk gele/roze waas en dode pixels in de winkel nog controleren.

• wietse02
Anoniem: 274613 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:39:
[...]

ik heb helemaal geen problemen :D

[...]

en als je op naam zoekt?
kun je ze wel in de lijst zien?
Ze staan niet in de lijst nee.

• Niet online
wietse02 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:42:
[...]

Ze staan niet in de lijst nee.
dan heb je niet gesyncroniseerd lijkt me.
kun je aanzeten en controleren bij instellingen -> account en syncronisatie

facebook staat altijd op error door de agenda, maar hotmail zou moeten gaan.
ik gebruik het zelf niet, ga liever gewoon naar de website.
vind het niet prettig als er lokaal e-mails worden opgeslagen / e-mail accounts staan opgeslagen.
als ik dan de telefoon kwijt raak kunnen ze echt overal bij.

• wietse02
Anoniem: 274613 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:48:
[...]

dan heb je niet gesyncroniseerd lijkt me.
kun je aanzeten en controleren bij instellingen -> account en syncronisatie

facebook staat altijd op error door de agenda, maar hotmail zou moeten gaan.
ik gebruik het zelf niet, ga liever gewoon naar de website.
vind het niet prettig als er lokaal e-mails worden opgeslagen / e-mail accounts staan opgeslagen.
als ik dan de telefoon kwijt raak kunnen ze echt overal bij.
Tjah, dat is persoonlijk.
Maar ik zie net dat de contactpersonen er wel bij staan, maar ik moet ze helemaal gaan toevoegen. Kan eje niet gewoon net als met hotmail op de computer, de eerste 3 letters intypen en dan het emailadres selecteren.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

Ikke en een collega van me.
Wij beide hebben schijnbaar erg veel "geluk" gehad.
Alleen die roze waas, ook ff een keer een wit a4-tje gepakt en daar is het wel ergens te zien, boeiend...
Foto's die we wat belangrijker vinden als een wit vel, is niets bijzonders op te zien.
Ook geen last van dode of luie pixels of GPS problemen.
Alleen de batterij zou iets langer mee mogen, als ik wil kan ik hem binnen 12 uur leeg trekken, maar dan heb ik wel bv 7 tot 8 uur het scherm aan gehad. Mijn PSP gaat korter mee.
Beide foons komen volgens mij uit de eerste lichting met KE1.
In ieder geval, 2 verry happy S2 gebruikers die schijnbaar erg veel geluk hebben gehad!!!!

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Anoniem: 406875

ik ;)
Rhodan schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:53:
[...]
maar dan heb ik wel bv 7 tot 8 uur het scherm aan gehad.
Next time even een screenshotje daarvan maken please.

• wietse02
Wat zijn de problemen dan en hoe kan je testen of je dat hebt?

• Niet online
wietse02 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:49:
[...]

Tjah, dat is persoonlijk.
Maar ik zie net dat de contactpersonen er wel bij staan, maar ik moet ze helemaal gaan toevoegen. Kan eje niet gewoon net als met hotmail op de computer, de eerste 3 letters intypen en dan het emailadres selecteren.
je gaat naar berichten, rechtsboven tik je op nieuw en dan bij ontvanger tik je de eerste 3 letters van de naam in.
dan krijg je hem toch?

Maar als ze niet in de lijst staan als je zelf gat zoeken kan het niet werken.
dan moet je ze eerst syncroniseren.

Maar ben ik nu de enige die die problemen heeft met de facebook widget?

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2022
Hoe verwijder je een download/installatie volledig?

Ik heb een demo van Assassins Creed via de gamehub gedownload en geinstalleerd (installatiebestand ca 2MB). Bij het opstarten van de game ging de game nog eens 100MB downloaden.

Stap 1
Nadat ik de demo had uitgespeeld heb ik vanuit het home scherm onderstaande gedaan:

Menu -> Instelling -> Applicaties -> Applicaties beheren -> Assassins Creed -> Gegevens Wissen

Bovenstaande vind ik zeer omslachtig (kan dat makkelijker/sneller?). Maar dat even terzijde.

Stap 2
Vervolgens ga ik vanuit home scherm naar:

Applicaties -> Mijn bestanden -> Download

En daar zie ik gewoon nog AssassinsCreedTnB.apk staan.

Vervolgens vanuit home ook nog naar:

Applicaties -> Mijn bestanden -> gameloft -> games

En daar staat de map "assassinscreed".

Kortom, hoe verwijder je een geinstalleerde applicatie volledig? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je na het verwijderen van een download wat op zichzelf al omslachtig is (stap 1) ook nog eens alle mappen moet nalopen om te kijken of er nog bestanden/mappen zijn overgebleven.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49
Brad Pitt schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:59:
[...]

Next time even een screenshotje daarvan maken please.
Als ik het niet vergeet zal ik het een keer doen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:26
wietse02 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:59:
Wat zijn de problemen dan en hoe kan je testen of je dat hebt?
Als je het vorige topic even doorleest dan lees je alles over de problemen die mensen hebben met o.a.

- het scherm
- de batterydrain
- spontane reboots
- de camera

Sommige mensen valt het niet op. De gele waas op het scherm, batterydrain, spontane reboots zijn hier allemaal aanwezig. Ik wacht op de volgende firmware, lost dat niets op dan gaat ie terug of gooi ik het apparaat op marktplaats.

• Niet online
Nymph schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:03:
[...]

Als je het vorige topic even doorleest dan lees je alles over de problemen die mensen hebben met o.a.

- het scherm
- de batterydrain
- spontane reboots
- de camera

Sommige mensen valt het niet op. De gele waas op het scherm, batterydrain, spontane reboots zijn hier allemaal aanwezig. Ik wacht op de volgende firmware, lost dat niets op dan gaat ie terug of gooi ik het apparaat op marktplaats.
van allemaal heb ik nog geen last gehad.
heb hem sinds vorige week dinsdag en sinds woensdag avond in gebruik, maar hij is nog nooit gereboot bij mij.
heb hem donderdag nog 1x uit gezet om de sd kaart erin te doen en voor de rest staat hij nog steeds aan
(kun je de uptime ergens zien van je telefoon?)
Dlocks schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:00:
Bovenstaande vind ik zeer omslachtig (kan dat makkelijker/sneller?).
In de app drawer op Menu drukken, dan op Wijzigen, en druk op de app die van de telefoon af moet.
Dat is natuurlijk logisch. Als je op je PC bijvoorbeeld applicatie X.exe binnenhaalt en opslaat op je desktop, deze installeert, dan weer deïnstalleert, is dan ook die file van je desktop opeens verdwenen? :P
Dat vind ik ook vervelend ja... Die extra content wordt zelden tot nooit automatisch verwijderd. Dat moet inderdaad handmatig, waarbij je zelf moet gaan zoeken waar die app zijn data had neergezet.

• Nymph
Anoniem: 274613 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:08:
[...]

van allemaal heb ik nog geen last gehad.
heb hem sinds vorige week dinsdag en sinds woensdag avond in gebruik, maar hij is nog nooit gereboot bij mij.
heb hem donderdag nog 1x uit gezet om de sd kaart erin te doen en voor de rest staat hij nog steeds aan
(kun je de uptime ergens zien van je telefoon?)
De reboots zijn ook het vreemdst en komen ongeveer 1x per dag voor (meestal ben ik niet eens bezig met de telefoon). Weet niet precies wat er gaande is. Heb hem niet geroot en relatief weinig apps erop. Er loopt wel een draadje op XDA over reboot problemen.

[Voor 4% gewijzigd door Nymph op 09-06-2011 17:15]

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 09:46

wasco

brightest crayon in the box

Na een week in gebruik heb ik dus echt niet de problemen die hier hierboven staan:

- Scherm is fantastisch. Ik doe al de moeite van de wereld om enige waas te vinden aan de linkerkant, en dan nog.
- Batterij moet ik aan sleuren om leeg te krijgen. Van drain is hier geen sprake. (KE2)
- Is nog geen een keer uit zichzelf gereboot. 1 keer een vastloper gehad tijdens het gebruik van een zaklamp-app (LED aan)
- de camera is geweldig en volstaat ruimschoots om de concurrentie aan te gaan met eender welke point-and-shoot. Maakt ook goede foto's met de flitser én focust heel snel in het donker.
- Zelfs die touchwiz schil vind ik een meevaller. Prettiger en minder "kinderlijk" dan HTC Sense naar mijn gevoel.

Om dus te stellen dat iedereen er wel last van heeft, nee dat is dus niet waar. Voor mij is deze SGSII een ongelooflijke meevaller. Ik heb hem 549€ betaald dacht ik. Een bom geld dus. Ondertussen vind ik het ding zijn geld meer dan waard.

Wel heb ik die Samsung Hubs gelaten voor wat ze zijn. Naar wat ik hier las voor mijn aanschaf leek het mij namelijk duidelijk dat die dingen batterij vreten. Ik post straks nog enkele screenshots en foto's die ik heb gemaakt.

wasco [the brightest crayon in the box]

• Dlocks
Brad Pitt schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:10:

In de app drawer op Menu drukken, dan op Wijzigen, en druk op de app die van de telefoon af moet.
Bedankt, gevonden. :)
Dat is natuurlijk logisch. Als je op je PC bijvoorbeeld applicatie X.exe binnenhaalt en opslaat op je desktop, deze installeert, dan weer deïnstalleert, is dan ook die file van je desktop opeens verdwenen? :P
Heb je helemaal gelijk in. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Even mijn mentale model van een smartphone aanpassen. :P

• wietse02
Ik kan mijn mobiel maar niet connecten met Kies, ik heb het geprobeerd op Vista 64 bits en Windows 7 64 bits want heb geen 32 bits computer hier. Hij blijft maar verbinden.. Ik wil graag mijn mobiel update.

Iemand een idee?

[Voor 4% gewijzigd door wietse02 op 09-06-2011 18:03]

• Meinon
Wat wil je updateN via KIES dan? Er is nog geen update.
KE2 voor NL is de laatste .. verder niets te vinden in KIES (nog)....

Wat staat er op je Tel als je hem aan je PC haakt? (verbonden?.. verbinden..? etc..)

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 22:34
Hoe verwijder je een download/installatie volledig?

Ik heb een demo van Assassins Creed via de gamehub gedownload en geinstalleerd (installatiebestand ca 2MB). Bij het opstarten van de game ging de game nog eens 100MB downloaden.

Stap 1
Nadat ik de demo had uitgespeeld heb ik vanuit het home scherm onderstaande gedaan:

Menu -> Instelling -> Applicaties -> Applicaties beheren -> Assassins Creed -> Gegevens Wissen

Bovenstaande vind ik zeer omslachtig (kan dat makkelijker/sneller?). Maar dat even terzijde.

Stap 2
Vervolgens ga ik vanuit home scherm naar:

Applicaties -> Mijn bestanden -> Download

Vervolgens vanuit home ook nog naar:

Applicaties -> Mijn bestanden -> gameloft -> games

Kortom, hoe verwijder je een geinstalleerde applicatie volledig? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je na het verwijderen van een download wat op zichzelf al omslachtig is (stap 1) ook nog eens alle mappen moet nalopen om te kijken of er nog bestanden/mappen zijn overgebleven.
hoe zag het eruit?

• Dlocks
Zag er goed uit. Scherpe beelden, hoge resolutie, geen haperingen tijdens spelen en lopen en vechten ging erg soepel. Het was al met al een stuk beter dan ik verwacht had.

Alleen de tekst die je af en toe te zien krijgt was niet helemaal scherp.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:40:
[...]

Ik ga hem over een half uur ophalen en voor zover mogelijk gele/roze waas en dode pixels in de winkel nog controleren.
Ik had het kunnen weten.

Hij was niet op voorraad. Dus nou heb ik hem nog niet :(
Hele weekend geen S2 godsgloeiende :( En zul je zien dat ie volgende week ook nog niet bezorgd wordt.

Man wat kan ik hier van balen! :(

• Kam3
wietse02 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:02:
Ik kan mijn mobiel maar niet connecten met Kies, ik heb het geprobeerd op Vista 64 bits en Windows 7 64 bits want heb geen 32 bits computer hier. Hij blijft maar verbinden.. Ik wil graag mijn mobiel update.

Iemand een idee?
Al een keer op je home button geduwd en dan pas de kabel erin gestoken?

• tommygun_24
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-05 22:48
A-Vu schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:29:
[...]

Zorg ervoor dat je USB-debugging uit hebt staan!

• wietse02
A-Vu schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:29:
[...]

Thanks, nu ziet windows hem wel en krijg ik zo'n popup met map openen etc.
Het enige probleem is nu nog Kies, blijft maar op connecting staan..
USB debugging staat uit, op mobiel bedoelde je toch?

• SizzLorr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Sow nieuwe telefoon weer binnen en deze is 100% dode pixel vrij. :D

Alles weer terug zetten en weer testen. Ik laat wel weten of ik verschillen kan ontdekken tussen de toestellen. Vergeten om serie nummer en productie datum van de andere te noteren maar goed we kijken hoe ver we komen.

Wat my trouwens opvalt, right of te bat, is dat de standaard widegts van dit toestel anders staan. Vraag me af waarom dat is.

Indeling van het interne geheugen is ook anders. andere toestel had veel meer mappen in de root.

[Voor 28% gewijzigd door SizzLorr op 09-06-2011 18:50]

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• Mawlana
SizzLorr schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:46:
* Mawlana is jaloers... ;(

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:39
Na een tijdje te hebben gezocht in de telefoon kan ik mijn schermbeveiligings afbeelding niet meer krijgen zoals hij eerst stond namijlijk dezelfde als de standaard achtergrond. ( http://www.blogcdn.com/ww...2011/04/11z428267gsii.jpg )

Als ik nu mijn achtergrond wil veranderen kan ik alleen maar kiezen uit mijn afbeeldingen die ik zelf met mijn camera heb gemaakt?

Is er geen manier om deze terug te zetten of moet ik daarvoor een of andere reset doen?

Verder heb ik ook gezien dat als ik op Samsung Apps zit daar vind ik ergens een Camera update voor mijn toestel? Is dat de enigste plaats waar ik dat kan binnenhalen? Want ik dacht dat je zoiets enkel met Kies vond?

iemand al het volgende voor gehad ? Bij het surfen (standaard browser) en het pinchen van een pagina (denk dat dat zo heet) en het verslepen van de pagina worden gedeeltes van de pagina effkes een soort wit/grijs rastertje. Voor een seconde of zo, precies alsof de pagina herladen moet worden. Tot gisteren had ik dit niet... Kan me niet herinneren iets geinstalleerd te hebben dat daar invloed kan op hebben. Enig idee iemand ?

• frye
  • Laatst online: 26-05 10:05
Anoniem: 406875 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:35:
iemand al het volgende voor gehad ? Bij het surfen (standaard browser) en het pinchen van een pagina (denk dat dat zo heet) en het verslepen van de pagina worden gedeeltes van de pagina effkes een soort wit/grijs rastertje. Voor een seconde of zo, precies alsof de pagina herladen moet worden. Tot gisteren had ik dit niet... Kan me niet herinneren iets geinstalleerd te hebben dat daar invloed kan op hebben. Enig idee iemand ?
Ik heb dit ook :)

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heb ik ook. Is normaal.

• Niet online
heb ik ook.

heb net even foto's gekeken via DLNA op mijn sony 3d tv, man dat slurpt even energie weg!
20 foto's gekeken, batterij gedaalt van 15% naar 9%

thanks !

• drunkfux
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 10:38
Normale uninstall en dan sd maid draaien en laten zoeken naar corpses? Is wel een goed programma om overgebleven bestanden van oude programma's te verwijderen.

ps, ik weet dus niet of die alles van Assasins Creed kan vinden..

Systeem Specs

• Meinon
SizzLorr schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:46:

Alles weer terug zetten en weer testen. Ik laat wel weten of ik verschillen kan ontdekken tussen de toestellen. Vergeten om serie nummer en productie datum van de andere te noteren maar goed we kijken hoe ver we komen.

Wat my trouwens opvalt, right of te bat, is dat de standaard widegts van dit toestel anders staan. Vraag me af waarom dat is.

Indeling van het interne geheugen is ook anders. andere toestel had veel meer mappen in de root.
Bij hoeveel dode pixel mag je hem terugbrengen dan?
Ik heb er 1 op.
En bij welke provider is het je gelukt om terug te brengen?

• Anoniem: 144601
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Volgens mij mag je binnen een week sowieso ruilen of je geld terug vragen

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:28
Nymph schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:03:
[...]

- het scherm
- de batterydrain
- spontane reboots
- de camera

Met je opmerking "sommige mensen valt het niet op" impliceer je een beetje dat iedereen last van die problemen heeft of zou moeten hebben. Ik kan je vertellen dat ik alleen de roze plek op de camera heb. Ook al is het alleen op een wit papier. Dit had ik niet voor de camera update. Voor sommige mensen heeft die update de roze vlek verwijdert in mijn geval is het er bij gekomen.

Het scherm is hier helemaal goed en strak zonder gele waas en/of dode pixels etcetera.

Ik heb nog geen enkele spontane reboot gehad of een vastloper oid. Misschien een kwestie van wat selectiever apps installeren?

Ik heb de telefoon nu precies 1 maand (9mei gekregen dus..) en heb wel het idee dat de batterij zich wat beter houdt. Kan ook liggen aan het feit dat ik er nu wat minder mee speel. Heb het toestel wel geroot en zoveel mogelijk spul bevroren. Vooral APNnews bleek een grote battery drainer te zijn. Ben er wel van overtuigd dat android 2.3.4 het beter kan maken.

Edit: Wil nog wel even toevoegen dat geen soaciale meuk (twitter facebook hyves) heb draaien. Gebruik K9 mail voor de mail en die haal ik handmatig op. Verder ook geen exchange.

[Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 09-06-2011 20:49]

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Ewivis
Volgens mij is er weer een galaxy s2 camera firmware update in de samsung apps marketding te vinden van 8 juni. Iemand die al geprobeerd?

edit: laat maar, ik heb hem al... zucht :)

[Voor 14% gewijzigd door Ewivis op 09-06-2011 20:51]

• AtlAntA
Ewivis schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:51:
Volgens mij is er weer een galaxy s2 camera firmware update in de samsung apps marketding te vinden van 8 juni. Iemand die al geprobeerd?

edit: laat maar, ik heb hem al... zucht :)
Is volgens mij dezelfde als de vorige van 2 weken (ofzoiets) geleden want ik krijg de melding dat het toestel al up to date is.

• Ewivis
AtlAntA schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:56:
[...]

Is volgens mij dezelfde als de vorige van 2 weken (ofzoiets) geleden want ik krijg de melding dat het toestel al up to date is.
idd apart dat er 8 juni bij staat?

• AtlAntA
Ewivis schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:58:
[...]

idd apart dat er 8 juni bij staat?
Misschien om hem zo weer bovenaan het "nieuw" lijstje te pushen?

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:17
Heeft iemand een idee hoe je dat sluitergeluid (als je een foto maakt) kan uitzetten? Bij mijn HTC Desire zat die optie gewoon in de camera app, bij de instellingen, maar dat vind ik nergens bij de SGS II.

• Nymph
AtlAntA schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:47:
[...]

Met je opmerking "sommige mensen valt het niet op" impliceer je een beetje dat iedereen last van die problemen heeft of zou moeten hebben. Ik kan je vertellen dat ik alleen de roze plek op de camera heb. Ook al is het alleen op een wit papier. Dit had ik niet voor de camera update. Voor sommige mensen heeft die update de roze vlek verwijdert in mijn geval is het er bij gekomen.

Het scherm is hier helemaal goed en strak zonder gele waas en/of dode pixels etcetera.

Ik heb nog geen enkele spontane reboot gehad of een vastloper oid. Misschien een kwestie van wat selectiever apps installeren?

Ik heb de telefoon nu precies 1 maand (9mei gekregen dus..) en heb wel het idee dat de batterij zich wat beter houdt. Kan ook liggen aan het feit dat ik er nu wat minder mee speel. Heb het toestel wel geroot en zoveel mogelijk spul bevroren. Vooral APNnews bleek een grote battery drainer te zijn. Ben er wel van overtuigd dat android 2.3.4 het beter kan maken.

Edit: Wil nog wel even toevoegen dat geen soaciale meuk (twitter facebook hyves) heb draaien. Gebruik K9 mail voor de mail en die haal ik handmatig op. Verder ook geen exchange.
Nee, niet dat iedereen er last van heeft. Ik zelf heb last van een gele waas maar dit viel me pas op nadat ik hier soortgelijke problemen werden gemeld (de gele waas heb ik in de dagelijkse praktijk niet eens zoveel last van, het valt op bij witte pagina's). Ik lees echter ook de berichten dat mensen foutloze toestellen hebben.
Tja, qua apps heb ik weinig spannends geïnstalleerd: Whatssapp, tweakers, endgadget, nu-app. dat soort zaken. Kan nu niet zeggen dat deze echt uit de krochten van het internet komen.
Heb zelf geen facebook en twitter dus maak ook geen gebruik van deze apps.
Mocht de in ieder geval de batterydrain verholpen zijn met de volgende firmware dan houd ik deze telefoon gewoon.

• Niet online
niemand met de facebook widget problemen? :o

ik ben nu ook de firmware update aan het doen.
heb vandaag de camera aan gezet en hem boven een wit a4tje gehouden, zag helemaal geen vlekken nergens.
denk dus dat mijn scherm en camera dan goed werken of kan ik dat zo niet zien?

• Anoniem: 144601
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb trouwens ook een rose vlek bij de front camera, er zal ergens wel een bug zitten in de bewerking van wit

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:46
Ik heb die roze vlek op een witte achtergrond ook, maar als ik de instellingen verander (bijv daglicht ipv TL) is die roze vlek weg... het zijn gewoon kinderziektes, niet zo ongeduldig allemaal. Gewoon even wachten tot ze met oplossingen komen :)

• AtlAntA
Jo... schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:01:
Heeft iemand een idee hoe je dat sluitergeluid (als je een foto maakt) kan uitzetten? Bij mijn HTC Desire zat die optie gewoon in de camera app, bij de instellingen, maar dat vind ik nergens bij de SGS II.
Probeer eens wat ogg bestanden te renamen in /system/media/audio/ui. Volgens mij moet je wel rooted zijn hier bij te kunnen. Ook schijnt "Blade buddy" dit te kunnen doen zonder root. Maar dat kan ik niet bevestigen.

@Nymph: Toch zou de gele waas het meest moeten opvallen bij een volledig grijze achtergrond. Bij een compleet witte achtergrond zou er een blauwe waas moeten zijn. Als ik er zo over nadenk dan kan de hoge contrast ratio en/of helderheid van het scherm je ogen wel wat voor gek houden. 8)

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:17
Anoniem: 274613 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:11:
niemand met de facebook widget problemen? :o

ik ben nu ook de firmware update aan het doen.
heb vandaag de camera aan gezet en hem boven een wit a4tje gehouden, zag helemaal geen vlekken nergens.
denk dus dat mijn scherm en camera dan goed werken of kan ik dat zo niet zien?
Een Android OS update of? Zo ja, welke?

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 19:07
http://www.samfirmware.co...4-hits-galaxy-s-gt-i9000-

Kan niet lang meer duren voor ons (hoop ik).

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256

• AtlAntA
Zeker goed nieuws!

Vraag me af of ik mijn root ook kwijt ben na deze update..?
Weet het antwoordt eigenlijk al denk ik... :+

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 20:45

ronaldm3

Apple Watch :)

AtlAntA schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:28:
[...]

Zeker goed nieuws!

Vraag me af of ik mijn root ook kwijt ben na deze update..?
Weet het antwoordt eigenlijk al denk ik... :+
Hmm ik heb de GT-I9100!

Power to the beat.

• AtlAntA
Denk je nou echt dat Samsung de GT-i9000 wel 2.3.4 geeft maar de 9100 niet? Dacht dat de opmerking van Golf2vr6 "Kan niet lang meer duren voor ons (hoop ik)." wel duidelijk genoeg was. ;)

• wanda
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:44
Ik heb net de update voor de camera uit de Samsung App store gehaald. Als ik die geinstalleerd heb, vraagt ie of ik de applicatie wil verwijderen. Mag ik die dan verwijderen of moet die erop blijven?

[Voor 14% gewijzigd door wanda op 09-06-2011 21:54]

• AtlAntA
ninjawanda schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:52:
Ik heb net de update voor de camera uit de Samsung App store gehaald. Als ik die geinstalleerd heb, vraagt ie of ik de applicatie wil verwijderen. Mag ik die dan verwijderen of moet die erop blijven?
Die mag je gewoon verwijderen. Hij vraagt gewoon of je de APK wilt bewaren. Het is geen kwestie van de-installeren oid. Je kan de APK altijd later weer van Samsung Apps afhalen.

• Meinon
Woow... o.O

En wij maar denken dat SGS2 SuperAmoled .. super is...
Aanschouw wat ons te wachten staat: cylindrical amoled display

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:21
Supercurio schijnt ook al getwitterd te hebben dat 2.3.4 er aan zit te komen binnen een paar dagen.

• Satom
  • Laatst online: 29-05 11:24

Satom

Verzamel ervaringen

Misschien een stomme vraag... maar hoe moeten we straks gaan updaten naar Android 2.3.4? Is dit via Kies?

En moet ik daarna ook alle Applicaties opnieuw van de Market plukken? En contact personen importeren?

Bedankt O-)

• AtlAntA
Meinon schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:10:
Woow... o.O

En wij maar denken dat SGS2 SuperAmoledPlus .. super is...
Aanschouw wat ons te wachten staat: cylindrical amoled display
*fixed* ;)

• T-imm
  • Laatst online: 11-04 08:02
Ik ben sinds een week ook een trotse eigenaar van een SII en heb ook alle 'mankementen' zoals de gele waas en de roze vlek. Maar angezien zoveel mensen melden dat ze hier last van hebben, neem ik er genoegen mee. Echter, een ander probleem stoor mij wel ontzettend. Na de camera-firmware update stottert het beeld onwijs wanneer ik video's schiet en hij autofocust. Heeft iemand hier ook last van en heeft iemand toevallig een oplossing? Ik heb zelf nergens op internet nog iets kunnen vinden hierover...

• AtlAntA
T-imm schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:27:
Ik ben sinds een week ook een trotse eigenaar van een SII en heb ook alle 'mankementen' zoals de gele waas en de roze vlek. Aangezien zoveel mensen melden dat ze hier last van hebben, neem ik maar genoegen mee. Echter een ander probleem stoor mij wel ontzettend. Na de camera-firmware update stottert het beeld onwijs wanneer ik video's schiet en hij autofocust. Heeft iemand hier ook last van en heeft iemand toevallig een oplossing? Ik heb zelf nergens op internet nog iets kunnen vinden hierover...
Al ge-update naar KE2 firmware? Reboot gedaan?

• T-imm
AtlAntA schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:33:
[...]

Al ge-update naar KE2 firmware? Reboot gedaan?
Yes, had standaard KE2 firmware erop zitten. Ook gereboot maar het probleem komt elke keer terug helaas...

• AtlAntA
T-imm schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:37:
[...]

Yes, had standaard KE2 firmware erop zitten. Ook gereboot maar het probleem komt elke keer terug helaas...
Heb jouw probleem proberen na te bootsen maar bij mij gaat de auto focus als boter zo smooth.
Welke camera firmware heb je?

• T-imm
AtlAntA schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:40:
[...]

Heb jouw probleem proberen na te bootsen maar bij mij gaat de auto focus als boter zo smooth.
Welke camera firmware heb je?
Die laatste uit de SamsungApps store. Het probeem doet zich ook pas voor na deze update.

• Thenotorious
  • Laatst online: 26-05 13:53
Misschien een domme vraag maar waar kan ik zien welke camera firmware ik heb en wat is de nieuwste?

Im notorious

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 11:50
Polster schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:12:
Supercurio schijnt ook al getwitterd te hebben dat 2.3.4 er aan zit te komen binnen een paar dagen.
jah als de provider niet in de weg staat.
en voor de mensen met de roze vlek in het midden heeft mijn Galaxy S II en batterij drain het is om te huilen :(
agja koopje een smartphone voor alle functie kun je ze niet gebruiken om dat je batterij anders te snel leeg raakt 8)7 .
owja mijn samsung wave s8500 van 1 jaar oud heeft ook die roze vlek, dus verwacht ik niet dat die gefixt woord |:(
Pagina: 1 2 3 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.

Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.

Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.

Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee