Toon posts:

Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 50 Laatste
Acties:
  • 360.790 views

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-06 21:19
Thenotorious schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:49:
Misschien een domme vraag maar waar kan ik zien welke camera firmware ik heb en wat is de nieuwste?
Daar is een *# hekje code voor. Zoek even in 1 van de eerdere delen op *# en je vindt wel een lijstje.

Zou het wel voor je willen opzoeken maar ben me nu even aan het verdiepen in mobiele netwerken technieken

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:57
AtlAntA schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:58:
[...]

Daar is een *# hekje code voor. Zoek even in 1 van de eerdere delen op *# en je vindt wel een lijstje.

Zou het wel voor je willen opzoeken maar ben me nu even aan het verdiepen in mobiele netwerken technieken
Ik heb het dankjewel!
ik heb camera firmware TBEC28.

Im notorious

• AtlAntA
Thenotorious schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:02:
[...]

Ik heb het dankjewel!
ik heb camera firmware TBEC28.
Dat is waarschijnlijk je phone FW ver. Bij mij is de Cam FW ver. TBEE08

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 19:36
AtlAntA schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:05:
[...]

Dat is waarschijnlijk je phone FW ver. Bij mij is de Cam FW ver. TBEE08
???

Ik heb OCEE09

via code *#34971539#

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:12:
[...]

???

Ik heb OCEE09

via code *#34971539#
Ik heb dezelfde als AtlAntA. Had jij geen import? Samsung gebruikt verschillende camera onderdelen voor hun S2's. Er zijn namelijk iets van 4 verschillende cam fw versies

• AtlAntA
Golf2vr6 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:12:
[...]

???

Ik heb OCEE09

via code *#34971539#
Ja die code gebruik heb ik ook gebruikt. Als ik de update nog een keer uitvoer dan zegt ie dat de camera al op to date is. Misschien hebben ze verschillende hardware gebruikt in allerlei toestellen waardoor je ook verschillende FW versies hebt.

edit@Snoop: Ik heb gewoon een NL versie. Wel 1 van de eerste (9mei ontvangen) kwam toen met KE1 firmware.

[Voor 11% gewijzigd door AtlAntA op 09-06-2011 23:16]

• Thenotorious
Ik heb hem net ge-update nu heb ik ook TBEE08...

Im notorious

• Snoop
  • Niet online
Thenotorious schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:16:
Ik heb hem net ge-update nu heb ik ook TBEE08...
En hoe zijn de prestaties? Ik zou het niet doen als je van TBEC28 af komt want mijn camera is slechter geworden heb ik het idee. Heb nu met name last van een gelige rand wanneer ik de flits gebruik. Maar dat heb ik een hele tijd geleden gezegd hier.

[Voor 9% gewijzigd door Snoop op 09-06-2011 23:18]

• Golf2vr6
  • Laatst online: 06-06 19:36
Of het komt omdat ik KE7 draai (lite'ning 1.2 rom.....over een paar minuten KE8 lite'ning 1.3)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256

• Snoop
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:18:
Of het komt omdat ik KE7 draai (lite'ning 1.2 rom.....over een paar minuten KE8 lite'ning 1.3)
Klopt dat kan ook. Bij de originele NL KE fw horen de cam fw's TBEC28 en TBEE08

• Thenotorious
Snoop schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:18:
[...]

En hoe zijn de prestaties? Ik zou het niet doen als je van TBEC28 af komt want mijn camera is slechter geworden heb ik het idee. Heb nu met name last van een gelige rand wanneer ik de flits gebruik. Maar dat heb ik een hele tijd geleden gezegd hier.
ow f*ck... Dat wist ik niet :P
Ik maakte net een foto van een poster en in het midden valt de kleur soort van weg :)

Im notorious

• AtlAntA
Snoop schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:18:
[...]

Mijn camera is er ook niet beter op geworden. Heb de roze vlek gekregen terwijl ik die eerst niet had. Verder kan ik geen verschil zien.

@Golf2vr6: Kan best zijn dat daar ander camera FW bij inzit ja. Waarschijnlijk de UK versie.

• Snoop
  • Niet online
Thenotorious schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:20:
[...]

ow f*ck... Dat wist ik niet :P
Ik maakte net een foto van een poster en in het midden valt de kleur soort van weg :)
En wat gebeurt er als je een flits gebruikt? Mijn rechterkant wordt dan geel. Dat viel me heel erg op, iets dat mij nog niet opgevallen was met de oude firmware.

• T-imm
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-04 08:02
T-imm schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:43:
[...]

Die laatste uit de SamsungApps store. Het probeem doet zich ook pas voor na deze update.
SCEE09 zie ik net trouwens..

• Thenotorious
Snoop schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:21:
[...]

En wat gebeurt er als je een flits gebruikt? Mijn rechterkant wordt dan geel. Dat viel me heel erg op, iets dat mij nog niet opgevallen was met de oude firmware.
Jup echt een gele 'cirkel' eromheen valt me nu idd heel erg op

Im notorious

• Snoop
  • Niet online
Thenotorious schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:23:
[...]

Jup echt een gele 'cirkel' eromheen valt me nu idd heel erg op
Dus ben niet de enige.:( Ik hoop echt dat de nieuwe grote 2.3.4 update deze problemen verhelpt.

De camera hardware schijnt toch wel hetzelfde te zijn, al meen ik ergens gelezen te hebben dat dit ook kan verschillen. Er zijn in ieder geval 5 verschillende camera firmware versies:

OBEE06 Fujitsu M5MOLS
OCEE09 Fujitsu M5MOLS
SBEE02 Fujitsu M5MOLS
SCEE09 Fujitsu M5MOLS
TBEE08 Fujitsu M5MOLS

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09-2022

it0

Mijn mening is een feit.

Is de officiele cradle nog ergens voor een nette prijs te krijgen? Het goedkoopste wat ik zag was 35 en dat vind ik te gortig voor een fraai stuk plastic.

Anoniem: 406875

Plots zegt een vriendelijke mevrouw van wie een sms is als die binnenkomt, tijdens mijn waarschuwingstoon. Hahah, ik schrok me een ongeluk... Hier gaan we weer, een instelling die ik per ongeluk wijzigde ? Ik heb slideit geinstalleerd (en dat doet Nederlands met een azerty toetsenbord trouwens, voor de vlamingen...) maar daar zal het wel niet aan liggen zeker ? Ik heb liever dat die lieve mevrouw gewoon zwijgt in feite

• SizzLorr
  • Laatst online: 27-08-2019

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Meinon schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:28:
[...]

Bij hoeveel dode pixel mag je hem terugbrengen dan?
Ik heb er 1 op.
En bij welke provider is het je gelukt om terug te brengen?
Ik had er 1 en Coolblue/Smartphoneshop.nl deed er niet moeilijk over. Mediamarkt en Vodafone blijken er wel moeilijk over te doen. Is afhankelijk van winkel denk ik, ik ben iig super tevreden met de service van Coolblue.

[Voor 11% gewijzigd door SizzLorr op 10-06-2011 00:19]

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:34
Anoniem: 406875 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:03:
Plots zegt een vriendelijke mevrouw van wie een sms is als die binnenkomt, tijdens mijn waarschuwingstoon. Hahah, ik schrok me een ongeluk... Hier gaan we weer, een instelling die ik per ongeluk wijzigde ? Ik heb slideit geinstalleerd (en dat doet Nederlands met een azerty toetsenbord trouwens, voor de vlamingen...) maar daar zal het wel niet aan liggen zeker ? Ik heb liever dat die lieve mevrouw gewoon zwijgt in feite
Je hebt waarschijnlijk de car-mode van Vlingo geactiveerd.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 18:49

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Ja hoor je bent even 1 dagje niet op GoT omdat je een dagje in de sauna zit, en meteen moet je weer 7 pagina's doorbladeren om een beetje bij te zijn? De SGS2 is gewoon te populair! :P

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Over de verschillen in de directory indeling. Blijkbaar maakt Kies die folders aan als je, je toestel aansluit. Ik weet niet waarom de standaard widgets anders zijn als mijn vorige toestel. Ook na hardreset komen ze anders terug. Firmware is KE2 en dat was de vorige ook.

BUG: Heb net mijn eerste bug ontdekt. Mijn GPS icoontje bleef aan in de takenbalk maar GPS stond uit. Ik kon GPS ook niet meer aanzetten. Na een paar keer clicken op de GPS aan knop crashte het toestel. Na reboot is alles in orde.

VRAAG: Weet iemand hoe je het voor elkaar kan krijgen om Kies je Google contacten te laten importeren?
l3art schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:46:
Ja hoor je bent even 1 dagje niet op GoT omdat je een dagje in de sauna zit, en meteen moet je weer 7 pagina's doorbladeren om een beetje bij te zijn? De SGS2 is gewoon te populair! :P
Je mist niks hoor, beetje hetzelfde geblaat. ;) :P

[Voor 49% gewijzigd door SizzLorr op 10-06-2011 01:09]

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Wat is er anders in de KE8 firmware? Of is het zoals gewoonlijk onbekend?

• Anoniem: 193302
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vandaag ook de Galaxy SII gekregen. En daarna eigenlijk pas dit toppic gaan lezen :p
Ik lees hier verhalen van gele en roze vlekken & pixelproblemen. Gelukkig lijk ik nergens last van te hebben.

Verder ben ik erg tevreden over de eerste indrukken. Toestel werkt lekker snel en alles is makkelijk te vinden. Ik kom van een E71 dus dat mag ook wel.

Na de batterij de eerste keer opgeladen te hebben, is het me gelukt deze weer in 4,5 uurtjes leeg te trekken. Maar dan wel met continue gebruik. Ben alles uit aan het proberen en in aan het stellen nu, maar ik hoop dat ik met normaal gebruik de dag makkelijk door kom.

Iemand nog tips voor een goed(koop) hoesje met zo'n lipje om de tel er weer uit te trekken?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 193302 op 10-06-2011 01:25]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

lordMocro schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:15:
Wat is er anders in de KE8 firmware? Of is het zoals gewoonlijk onbekend?
Bedoel je KE7 of KE9? KE7 is al beschikbaar (niet voor NL, schiet is op Samsung NL!!!) en heeft een paar bugfixes. KE9 is een update naar 2.3.4 en heeft een fix voor de battery drain bug, meer is nog niet bekend.

[Voor 6% gewijzigd door SizzLorr op 10-06-2011 01:36]

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
SizzLorr schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:35:
[...]

Bedoel je KE7 of KE9? KE7 is al beschikbaar (niet voor NL, schiet is op Samsung NL!!!) en heeft een paar bugfixes. KE9 is een update naar 2.3.4 en heeft een fix voor de battery drain bug, meer is nog niet bekend.
Nee, ik bedoel KE8. Een custom rommetje die ik gebruik is geupdate naar een nieuwe versie met KE8 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274).

Kdenk dat ik gewoon wacht op KE9 voordat ik ga updaten.

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06-2017
AtlAntA schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:58:
Hm, zo een lijstje ben ik eens tegen gekomen maar terug vinden met GoT Search is me niet gelukt, gaat kennelijk moeilijk om met *# als zoek item. Geeft talloze berichten waarin *# zelfs niet in voorkomt. De eerdere delen pagina voor pagina doorzoeken met Find van Firefox was ook niet succesvol. Ik doe toch iets fout :?

--edit

toch gevonden d:)b

[Voor 9% gewijzigd door bkah op 10-06-2011 07:15]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

lordMocro schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 02:02:
[...]

Nee, ik bedoel KE8. Een custom rommetje die ik gebruik is geupdate naar een nieuwe versie met KE8 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274).

Kdenk dat ik gewoon wacht op KE9 voordat ik ga updaten.
Dat is een mod van een Indiaanse firmware, die firmware is nog helemaal niet in Europa uitgebracht.

• frye
  • Laatst online: 08-06 06:27
Hebben jullie trouwens nog altijd veel problemen met KIES?

Ik heb hem sinds eergisteren en gewoon KIES van samsung site afgehaald...
Zonder problemen, direct alle drivers automatisch geïnstalleerd.
Windows 7 64bit Ultimate

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Golf2vr6 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:18:
Ik heb gewoon de stock KE2 update via KIES en de update uit de Samsung apps voor camera gedraait en heb ook 0CEEE09, ook bij Phone FW staat 0CEEE09

Heb nu ook een kapotte rode pixel ontdekt, of subpixel is het dan toch? Neem ik aan geen reden voor garantie?

[Voor 90% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2011 08:59]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:36
Hier ook de TBEE08.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:15
Hmm ik dacht dat het gorilla glass wel wat kon hebben, maar heb er nu al een krasje opzitten, niet super groot maar wel in het midden. Ik ga er toch maar een screenprotector voor aanschaffen want als dit al binnen 1,5 week gebeurd dan is het zometeen helemaal vol krassen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31

AzzKickah

06-CENSORED

Phusebox schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:48:
[...]

Ik heb gewoon de stock KE2 update via KIES en de update uit de Samsung apps voor camera gedraait en heb ook 0CEEE09, ook bij Phone FW staat 0CEEE09

Heb nu ook een kapotte rode pixel ontdekt, of subpixel is het dan toch? Neem ik aan geen reden voor garantie?
Waarom niet? Hoe lang heb je 'm?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:23
Anoniem: 193302 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:24:
Iemand nog tips voor een goed(koop) hoesje met zo'n lipje om de tel er weer uit te trekken?
Dit hoesje heb ik gekocht. In Accessoires voor de Samsung Galaxy SII staan nog meer hoesjes (en andere accessoires voor de SGS2).

• stomas123
  • Laatst online: 17-02-2022
Ok, ik krijg het idee dat er toch nog veel mensen zijn die problemen hebben met de batterij van de S2. Mijn ervaring tot 2 dagen geleden was matig succesvol. De batterij hieldt het met matig intensief gebruik ongeveer 10 uur vol. 's Nachts werd er ongeveer 20% gebruikt en kon ik de telefoon dus halverwege de dag weer gaan opladen.

Op verschillende fora heb ik gelezen dat het helpt als je ervoor zorgt dat het home screen zo leeg mogelijk is. Ik heb alle widgets verwijderd (behalve task manager) en nog maar 1 homescreen. Verder staan er wel een hoop apps op. Brightness staat nog op automatisch en wifi of 3g staat overdag constant aan.

De afgelopen 2 nachten heeft de telefoon maar 1% batterij verbruikt, hij is braaf in sleep mode wanneer ik hem niet gebruik. Gister na 22 uur gebruik was er nog 63% over. Terwijl ik hem toch redelijk intensief gebruik. Over dit batterij gebruik ben ik nu zeer tevreden. En ik denk dat het met een custom rom nog beter moet gaan.

Ik begrijp dat met het minimaliseren van je homescreen er wat functionaliteit van het toestel verloren gaat, maar its a small price to pay als je niet iedere dag je telefoon wilt opladen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zie dat hele oplaadprobleem niet zo.

Leg dat ding gewoon aan de lader als je gaat pitten. Dan kom je toch makkelijk de dag door tot je weer thuis bent?

• stomas123
  • Laatst online: 17-02-2022
Het opladen op zich is geen probleem, maar als je 's avonds toch nog ergens naar toe wilt met nog 20% en je weet niet of je dat gaat redden is het wel irritant.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

stomas123 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:59:
Het opladen op zich is geen probleem, maar als je 's avonds toch nog ergens naar toe wilt met nog 20% en je weet niet of je dat gaat redden is het wel irritant.
Gewoon aan de lader gooien dat ding als je thuis komt om te eten.
Een uurtje aan de lader en de rest van de avond houdt zo'n ding het wel vol heur.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zou graag een (mini) usb toetsenbord op mijn Galaxy SII willen aansluiten, en dat schijnt te werken met een adapter zoals deze:

YouTube: ‪Micro USB to USB Converter for Samsung Galaxy S2‬‏

Ik ben benieuwd of een dergelijk verloopstekkertje als deze ook zou werken:
http://www.allekabels.nl/.../USB-Verloop-Stekker.html

Of iemand anders een goede verloopkabel?

• Nomad
  • Laatst online: 23:26

Nomad

a.k.a. Martijn

Wicked-Game schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:12:
Hmm ik dacht dat het gorilla glass wel wat kon hebben, maar heb er nu al een krasje opzitten, niet super groot maar wel in het midden. Ik ga er toch maar een screenprotector voor aanschaffen want als dit al binnen 1,5 week gebeurd dan is het zometeen helemaal vol krassen.
You and me both. Ik heb mijn telefoon in een broekzak met niets anders erin dan de telefoon. Ondanks dat en normaal gebruik (ben best voorzichtig) heb ik op mijn gorilla glass al zeker 40(!) kleine krasjes. Allemaal van een formaat 3 a 4mm lang, maar toch...gezamenlijk vallen ze wel op. Mijn iphone 4 had heel wat minder krasjes na een jaar en deze samsung heb ik nu 2 weken. Ofwel, vandaag gaat de screenprotector erop.

Sony A7 III te koop

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:33
AtlAntA schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:20:
[...]

Mijn camera is er ook niet beter op geworden. Heb de roze vlek gekregen terwijl ik die eerst niet had. Verder kan ik geen verschil zien.

@Golf2vr6: Kan best zijn dat daar ander camera FW bij inzit ja. Waarschijnlijk de UK versie.
ik heb dezelfde als golf2vr6...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:15
Nomad schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:19:
[...]

You and me both. Ik heb mijn telefoon in een broekzak met niets anders erin dan de telefoon. Ondanks dat en normaal gebruik (ben best voorzichtig) heb ik op mijn gorilla glass al zeker 40(!) kleine krasjes. Allemaal van een formaat 3 a 4mm lang, maar toch...gezamenlijk vallen ze wel op. Mijn iphone 4 had heel wat minder krasjes na een jaar en deze samsung heb ik nu 2 weken. Ofwel, vandaag gaat de screenprotector erop.
Idem dus hier, super zuinig op netjes in broekzak zonder andere spullen. En toch een krasje van denk 2mm maar wel voel en zichtbaar. Maar goed net screenprotector besteld en case om maar zeker van te zijn dat het bij dit krasje blijft.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Denk dat ik een bug in Kies te pakken heb. Als ik mijn telefoon in MTP mode aansluit op mijn laptop en daarna aan de kant van de PC de verbinding verbreek (dus taakbalk -> USB icoontje -> disconnect) dan heeft mijn laptop ineens heel veel disc activiteit. Geen CPU belasting, RAM en Swap zijn normaal alleen de Disc I/O qeue en activity zijn 100%. Na 5 minuten ofzo is dit over, heel vreemd.

• Snoop
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:48:
[...]

. .Ik heb

Vreemd. Ik zie nu trouwens dat de datum bij de firmware wederom is veranderd. Ik heb de mijne namelijk al eind mei geïnstalleerd, de 27e geloof ik.
Later gaf hij 3 juni als datum aan en nu 8 juni. Toen ik deze firmware wilde installeren gaf hij aan dat ik al de laatste versie had. Wellicht dat als ik gewacht had en de firnware later had geïnstalleerd, ik ook een andere camera firmware versie zou hebben.

• Milan17
  • Laatst online: 00:32
Ik heb 2 vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
- Hoe verwijder je een account bij social hub en hoe log je uit van een account?
- Waar kan je zien hoeveel mb je hebt gebruikt met mobiel internet en evt. ook via wifi?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 16:36
Milan17 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:52:
Ik heb 2 vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
- Hoe verwijder je een account bij social hub en hoe log je uit van een account?
- Waar kan je zien hoeveel mb je hebt gebruikt met mobiel internet en evt. ook via wifi?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
Settings --> Applicaties --> Applicaties beheren --> Alles --> Social Hub --> Gegevens wissen ;)

Uitloggen geen idee!

Voor het data verbruik http://www.androidzoom.co...network-monitor_biuf.html

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 06:32
Wat denkt iedereen te verwachten van een update met betrekking tot de battery drain?

Ik heb er nl echt geen vertrouwen in dat ik na een willekeurige (toekomstige) update ook maar een uur langer gebruik kan maken van mijn GS2.

Ik zie dan ook niet in wat er precies een bug aan is? Hij gaat gewoon snel leeg omdat het scherm veel stroom verbuikt. Ja dat is heel vervelend. Maar vraag me af wat ze er aan moeten / kunnen doen?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

s.v.seters schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:04:
Wat denkt iedereen te verwachten van een update met betrekking tot de battery drain?

Ik heb er nl echt geen vertrouwen in dat ik na een willekeurige (toekomstige) update ook maar een uur langer gebruik kan maken van mijn GS2.

Ik zie dan ook niet in wat er precies een bug aan is? Hij gaat gewoon snel leeg omdat het scherm veel stroom verbuikt. Ja dat is heel vervelend. Maar vraag me af wat ze er aan moeten / kunnen doen?
Er zit een bug oid in Android 2.3.3 die je accu snel leeg laat lopen. Hoe en wat precies weet ik niet. Maar dit is opgelost in Android 2.3.4. Ik merk op de Desire duidelijk verschil, kan veel langer met 2.3.4.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 08:04
Hmm na deze fora gelezen te hebben zie ik dat er nog best veel mankeert aan de SGSII... Mss dan toch maar HTC sensation :P haha

• TheFes
  • Laatst online: 22:31

Het is niet perse het scherm, er zijn wat applicaties die actief blijven terwijl ze zouden moeten gaan slapen (zoals Wifi-sharing, maar ook apps/widgets als facebook of Samsungs Social Hub), en met 2.3.4. moet Android effectiever om kunnen gaan met dual-core processoren.
Dawid127 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:07:
Hmm na deze fora gelezen te hebben zie ik dat er nog best veel mankeert aan de SGSII... Mss dan toch maar HTC sensation :P haha
Heb je die thread ook gelezen, want waarschijnlijk is het daar ook niet allemaal koek en ei hoor :) Op fora wordt gewoon eerder een probleem gemeld dan dat iemand komt zeggen dat alles perfect is.

[Voor 21% gewijzigd door TheFes op 10-06-2011 12:09]

Home Assistant configuratie

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 20:13

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat op dit moment je probleem is. Ik kan met redelijk gebruik een dag wel halen, maar soms begint de telefoon spontaan veel stroom te gebruiken, en dit schijnt met de dual core support van 2.3.4, niet meer voor te komen. (Een reboot fixed dit bij mij)

Dat hij snel leeg loopt als ik bijvoorbeeld aan het navigeren ben, zal op 2.3.4 niet anders zijn, scherm plus gps, gebruikt nou eenmaal veel stroom.

• slvans
jelmervos schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Er zit een bug oid in Android 2.3.3 die je accu snel leeg laat lopen. Hoe en wat precies weet ik niet. Maar dit is opgelost in Android 2.3.4. Ik merk op de Desire duidelijk verschil, kan veel langer met 2.3.4.
Ik vraag het me af. Heb dit nl ook mee gemaakt met de n97. Toen was het precies hetzelfde verhaal en uiteindelijk ging deze ook niet langer mee d..m.v. een update.
The_Fes schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:07:

Het is niet perse het scherm, er zijn wat applicaties die actief blijven terwijl ze zouden moeten gaan slapen (zoals Wifi-sharing, maar ook apps/widgets als facebook of Samsungs Social Hub), en met 2.3.4. moet Android effectiever om kunnen gaan met dual-core processoren.
Effectiever met de dual core zal wellicht ook iets helpen. Maar ik denk dat men hier echt wonderen verwacht. Persoonlijk verwacht ik een kleine verbetering die misschien niet eens echt merkbaar is.

Kan me idd voorstellen dat ze die WIFI sharing niet automatisch aan laten gaan. Maar moet zeggen dat ik hier geen last van heb. Ik wis mijn RAM geheugen gewoon elke x nadat ik wifi heb gebruikt of mijn tel lang achter elkaar heb gebruikt.
Gebruik hiervoor de system panel app, hiermee kun je instellen dat hij bijv whatsapp en system files niet afsluit. Op het homescreen een knop en 1 druk op de knop en alles is weg.
Sneezydevil schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat op dit moment je probleem is. Ik kan met redelijk gebruik een dag wel halen, maar soms begint de telefoon spontaan veel stroom te gebruiken, en dit schijnt met de dual core support van 2.3.4, niet meer voor te komen. (Een reboot fixed dit bij mij)

Dat hij snel leeg loopt als ik bijvoorbeeld aan het navigeren ben, zal op 2.3.4 niet anders zijn, scherm plus gps, gebruikt nou eenmaal veel stroom.
Bij sommige mensen zie je idd ineens een drop down. Dit is waarschijnlijk een bug of de accu is nog niet gecalibreert of het ligt aan bepaalde apps.
Maar het klopt dat hij ineens af en toe meer stroom verbuikt. Als ik dit opmerk wis ik mijn ram en als hij het dan nog steeds doet, even een reboot. Bij mij is het dan altijd gefixt. Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik red het ook maar net een dag ermee. Ga vanavond stappen en ben nu al de accu aan het sparen zodat hij het red tot een uurtje of 4 / 5.

[Voor 39% gewijzigd door slvans op 10-06-2011 12:19]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
s.v.seters schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:14:
[...]

Ik vraag het me af. Heb dit nl ook mee gemaakt met de n97. Toen was het precies hetzelfde verhaal en uiteindelijk ging deze ook niet langer mee d..m.v. een update.

[...]

Effectiever met de dual core zal wellicht ook iets helpen. Maar ik denk dat men hier echt wonderen verwacht. Persoonlijk verwacht ik een kleine verbetering die misschien niet eens echt merkbaar is.

Kan me idd voorstellen dat ze die WIFI sharing niet automatisch aan laten gaan. Maar moet zeggen dat ik hier geen last van heb. Ik wis mijn RAM geheugen gewoon elke x nadat ik wifi heb gebruikt of mijn tel lang achter elkaar heb gebruikt.
Gebruik hiervoor de system panel app, hiermee kun je instellen dat hij bijv whatsapp en system files niet afsluit. Op het homescreen een knop en 1 druk op de knop en alles is weg.

[...]

Bij sommige mensen zie je idd ineens een drop down. Dit is waarschijnlijk een bug of de accu is nog niet gecalibreert of het ligt aan bepaalde apps.
Maar het klopt dat hij ineens af en toe meer stroom verbuikt. Als ik dit opmerk wis ik mijn ram en als hij het dan nog steeds doet, even een reboot. Bij mij is het dan altijd gefixt. Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik red het ook maar net een dag ermee. Ga vanavond stappen en ben nu al de accu aan het sparen zodat hij het red tot een uurtje of 4 / 5.
Ga je eens inlezen in 2.3.4, deze is al gelekt voor de Galaxy S, en daar is de Android OS bug verdwenen. Vast en zeker dat je die al langs hebt zien komen in je batterij statistieken... Dus vast en zeker dat dit ook bij de GSII goed komt. Als ze dan nog de WIFI-Sharing bug oplossen zijn alle batterij slupers aangepakt.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 20:13
Razer schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:21:
[...]

Ga je eens inlezen in 2.3.4, deze is al gelekt voor de Galaxy S, en daar is de Android OS bug verdwenen. Vast en zeker dat je die al langs hebt zien komen in je batterij statistieken... Dus vast en zeker dat dit ook bij de GSII goed komt. Als ze dan nog de WIFI-Sharing bug oplossen zijn alle batterij slupers aangepakt.
Ik denk toch dat het er veel aan ligt hoe je je telefoon gebruikt, want bij mij is de display nog altijd de grootste batterij slurper.

Als ik in het buitenland ben en hem dus als telefoon ipv smartphone gebruik, gaat de batterij opeens 14 dagen mee en dan staat Android OS inderdaad bovenaan.

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Dawid127 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:07:
Een topic is er ook voor om problemen op te lossen, je zal altijd meer geklaag horen dan positieve reacties :P
Je zult overal hetzelfde tegenkomen.

Ik heb trouwens een perfect werkende SGSII, (nadat de eerste DOA was).

😆 - Denk ook eens om ;)

• david_again
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:11
Gisteren mijn galaxy 2 bij Coolblue gehaald, want die schijnen niet moeilijk te doen over ruilen.
Geen dode pixels of andere rare dingen gelukkig!

Eerst helemaal opgeladen, en daarna bij thuiskomst continue gebruikt. Meteen geroot, en met Titanium Backup alle rommel (incl. Wifi Sharing) gefreezed.

Vannacht toen ik ging slapen was de accu 58%, maar toen ik vanmorgen wakker werd was de accu 62%. Ik heb dus een omgekeerde battery drain :D Je zag die lijn in de stats weer een heel klein beetje naar boven gaan.
Zal wel door de nieuwigheid van de accu komen?!

Hier een zeer tevreden Galaxy 2 eigenaar dus, wat een voortuitgang met de Galaxy 1.

[Voor 5% gewijzigd door david_again op 10-06-2011 12:52]

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Heb net Google Music 3.0 erop gezet. Ik moet zeggen dat het geluid van Google Music ietsjes beter is tov Samsung Music. Qua functionaliteit is alles net een tikkeltje anders maar dat is een kwestie van wennen. Er zit geen eq in zoals bij de Samsung app maar dat maakt niet uit, het geluid is beter.

Mensen die net zoals mij vinden dat de Samsung app de hoge tonen overstuurt, kunnen de Google app proberen. :)

• slvans
Razer schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:21:
[...]

Ik heb hier genoeg over gelezen. Toch blijf ik bij mijn standpunt dat ik vrees dat alle updates weinig uit zullen maken. Het scherm staat bij mij toch echt altijd rond de 50 % van de accu...

Android OS staat er bij mij nu niet eens bij.

• pvang84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:08
SizzLorr schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:52:
Heb net Google Music 3.0 erop gezet. Ik moet zeggen dat het geluid van Google Music ietsjes beter is tov Samsung Music. Qua functionaliteit is alles net een tikkeltje anders maar dat is een kwestie van wennen. Er zit geen eq in zoals bij de Samsung app maar dat maakt niet uit, het geluid is beter.

Mensen die net zoals mij vinden dat de Samsung app de hoge tonen overstuurt, kunnen de Google app proberen. :)
Google music 3.0 gedownload via de market?

• koelkast
  • Niet online
het is niet toegestaan om een vraag binnen 3 uur te kicken

[Voor 89% gewijzigd door Bullet NL op 10-06-2011 15:51]

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 16:36
koelkast schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:16:
Ik zou graag een (mini) usb toetsenbord op mijn Galaxy SII willen aansluiten, en dat schijnt te werken met een adapter zoals deze:

YouTube: ‪Micro USB to USB Converter for Samsung Galaxy S2‬‏

Ik ben benieuwd of een dergelijk verloopstekkertje als deze ook zou werken:

Of iemand anders een goede verloopkabel?
Hij linkt hem bij mij door naar een TV beugel

• slvans
...

[Voor 98% gewijzigd door slvans op 10-06-2011 13:19]

Anoniem: 334226

pvang84 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:11:
[...]

Gaat volgens mij niet, ik kon 'm althans niet installeren wegens "niet compatibel". US only denk ik. Toen maar even 3.0.1 via alternatieve manier binnengehaald en werkt prima inderdaad, heb 'm maar als standaard ingesteld.

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
[...]

Deze thread om te downloaden. Ik vond hem niet in de markt.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

[...]

Nee kon hem niet in de market vinden, gewoon google dan vindt je hem wel.

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
SizzLorr schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:22:
[...]

Nee kon hem niet in de market vinden, gewoon google dan vindt je hem wel.
Of even naar de post boven die van jou kijken ;)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

• frye
Als je gaat rooten, ben je dan je gegevens, apps, etc. kwijt?
Ik ga het waarschijnlijk vanavond doen.. Moet men ook per update opnieuw rooten of is dit definitief?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:10

Arjan A

Cenosillicafoob

frye schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:28:
Als je gaat rooten, ben je dan je gegevens, apps, etc. kwijt?
Ik ga het waarschijnlijk vanavond doen.. Moet men ook per update opnieuw rooten of is dit definitief?
Hangt een beetje van af hoe je root.
Als je de aangepaste Samsung firmwares erop zet, blijven de apps staan, al is een factory reset / wipe wel aan te raden. Gegevens zoals je contacts staan als het goed is bij Google, dus die hou je wel, ook al is je SGS2 helemaal ge-reset.
Als je overgaat op een andere ROM-aanbieder (bijv. binnenkort CM) dan moet je waarschijnlijk zeker wel wipen en je apps+gegevens+SMSjes etc opnieuw importeren.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48
Ik heb net ook mijn eerste probleem ontdekt. Kan met geen mogelijkheid meer een gps fix krijgen. Heb de hele route tussen maastricht en nijmegen gps aangezet maar geen fix. ook als ik buiten stil ga staan wil het niet lukken. Iemand een idee hoe dit kan??

• frye
Arjan A schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:32:
[...]

Hangt een beetje van af hoe je root.
Als je de aangepaste Samsung firmwares erop zet, blijven de apps staan, al is een factory reset / wipe wel aan te raden. Gegevens zoals je contacts staan als het goed is bij Google, dus die hou je wel, ook al is je SGS2 helemaal ge-reset.
Als je overgaat op een andere ROM-aanbieder (bijv. binnenkort CM) dan moet je waarschijnlijk zeker wel wipen en je apps+gegevens+SMSjes etc opnieuw importeren.
Ik zou enkel mijn firmware willen rooten zodat ik enkele zaken kan bevriezen (socials hubs etc.)
Wel zou ik de gewone firmware behouden... (geen CFW)
Is dat bestand van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056334
XWKDD_insecure.tar voldoende? Of moet ik een XWKDD_insecure vinden die gemaakt is voor KE2?

• koelkast
  • Niet online
A-Vu schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:17:
[...]

Hij linkt hem bij mij door naar een TV beugel
Vreemd, dit moet 'm zijn:

Ben benieuwd of dit gaat werken!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48
zoek op ebay even op usb on the go kabels. kosten je 3 euro incl verzending en werkt perfect! ook om hdd of usb stick aan je sgs2 te hangen

• Kirretje
  • Laatst online: 08-06 14:16
Ruudvanelk schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:40:
Ik heb net ook mijn eerste probleem ontdekt. Kan met geen mogelijkheid meer een gps fix krijgen. Heb de hele route tussen maastricht en nijmegen gps aangezet maar geen fix. ook als ik buiten stil ga staan wil het niet lukken. Iemand een idee hoe dit kan??
Heb je ook apps gedownload die met gps te maken hebben? Ik had gps status en gps aids ooit gehad en op gegeven moment ook geen fix...ja na een kwartier met geluk. Fabrieksreset en weer een fix binnen 15 seconden. Gelijk na eerste keer starten

• TheFes
  • Laatst online: 22:31
Is het niet handig het rooten te bespreken in het daarvoor bedoelde topic?

[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware

[Voor 4% gewijzigd door TheFes op 10-06-2011 13:50. Reden: Verkeerde topic, nu wel goed]

Home Assistant configuratie

• slvans
Kirretje schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:48:
[...]

Heb je ook apps gedownload die met gps te maken hebben? Ik had gps status en gps aids ooit gehad en op gegeven moment ook geen fix...ja na een kwartier met geluk. Fabrieksreset en weer een fix binnen 15 seconden. Gelijk na eerste keer starten
Ben ik overigens de enige die zijn GPS standaard aan laat staan? Hij maakt nl alleen verbinding als ik er om vraag. Batterij gaat volgens mij niet harder o.i.d. GPS vakje bij accu staat vaak ook helemaal leeg. Of een klein streepje als ik accuweather synchroniseer met plaats.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

s.v.seters schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Ben ik overigens de enige die zijn GPS standaard aan laat staan? Hij maakt nl alleen verbinding als ik er om vraag. Batterij gaat volgens mij niet harder o.i.d. GPS vakje bij accu staat vaak ook helemaal leeg. Of een klein streepje als ik accuweather synchroniseer met plaats.
Dat denk ik wel.. Ik zet GPS standaard uit zodat sommige apps niet wanneer het hun uitkomt mijn locatie kunnen bepalen (en doorsturen naar weet ik wie).
embee schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:32:
Vergeet niet locatiebepaling door WiFi en mobiele netwerken uit te zetten. Daarmee is het voor apps ook mogelijk te bepalen waar je ongeveer bent.
Uiteraard :)

[Voor 19% gewijzigd door AzzKickah op 10-06-2011 14:44]

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Vergeet niet locatiebepaling door WiFi en mobiele netwerken uit te zetten. Daarmee is het voor apps ook mogelijk te bepalen waar je ongeveer bent.

Constructed: Silver || Limited: Silver

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 09:43
Na een weekje wennen is de overgang van iPhone 3GS naar SGS2 een zeer geslaagde.
Toch zijn er 2 dingen waar ik nog niet zo 1,2,3 een workaround voor heb gevonden voor wat ik met iPhone wel makkelijk kon instellen:

NOG GEEN OPLOSSING:

1. 'Push' berichten.
Ik wil graag dat WhatsApp altijd automatisch op de achtergrond blijft checken voor nieuwe berichten, maar Facebook niet.

Via instellingen -> account en synchronisatie-instellingen

Kan ik "op achtergrond synchroniseren" voor alle applicaties aan of uit zetten. Maar hoe ik bijvoorbeeld Facebook uit kan zetten zonder gelijk de hele account te verwijderen is mij niet duidelijk. Kan dit uberhaupt?

(een niet al te bevredigende) OPLOSSING GEVONDEN:

3G switch zoals in SBSettings

In het vorige topic had ik al wat suggesties gekregen om via wat apps 3G snel aan en uit te kunnen zetten.
Wat er echter gebeurt is dat ik m'n hele dataverbinding daarmee aan/uit zet.
Wat ik eigenlijk wil, is dat wat in instellingen GSM of WCDMA netwerk zou zijn.

Instellingen -> Draadloos en netwerk -> Mobiele netwerken -> Netwerkmodus

GSM/WCDMA of Alleen GSM of Alleen WCDMA.

De app "Network" van Philipp Mangelow werkt prima om 3G uit te zetten, maar nog wel de normale dataverbinding te behouden. Enige jammer is dat het niet een 'switch' is, dus slechts handiger dan via settings doen, maar niet 100% waar ik naar op zoek ben.

Maar toch handig als je T-mobile hebt en je wilt op Utrecht Centraal station of in een voetbalstadion wél kunnen internetten.

Mocht iemand iets beters weten, dan hoor ik dat graag!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 06:23
Switch pro kan het volgens mij. Hier heb je een optie 3g/2g. Kun je als widget gebruiken, met knoppen zie:(http://www.appbrain.com/app/switchpro-widget/alei.switchpro) durf alleen niet te zeggen wat het met je dataverbinding doet...

[Voor 4% gewijzigd door lennartb op 10-06-2011 15:53]

• Stpan
lennartb schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:52:
Switch pro kan het volgens mij. Hier heb je een optie 3g/2g. Kun je als widget gebruiken, met knoppen zie:(http://www.appbrain.com/app/switchpro-widget/alei.switchpro) durf alleen niet te zeggen wat het met je dataverbinding doet...
Thanks.

EasySwitch (Pro) zegt al in de beschrijving dat ze je 'for your convenience' naar je 2G/3G settings sturen. Dat klopt. Verder staat vlak daaronder dat als je alle switches wilt laten werken, dat je dan moet rooten.

Wellicht is dat de verklaring waarom de zoektocht naar een goede 3G switch zo moeilijk is, het kan blijkbaar niet in de standaard configuratie?

• Ewivis
Stpan schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:58:
[...]

Thanks.

EasySwitch (Pro) zegt al in de beschrijving dat ze je 'for your convenience' naar je 2G/3G settings sturen. Dat klopt. Verder staat vlak daaronder dat als je alle switches wilt laten werken, dat je dan moet rooten.

Wellicht is dat de verklaring waarom de zoektocht naar een goede 3G switch zo moeilijk is, het kan blijkbaar niet in de standaard configuratie?
in market: 2g-3g onoff?

• Stpan
Die werkt bij mij helaas ook niet.
Al die apps in Android schakelen voor de SGS2 gelijk je hele data-verbinding uit. Alle goedbedoelde obvious oplossingen in Android heb ik al geprobeerd. Maar een app die echt werkt en makkelijk van 2G naar 3G switcht bestaat volgens mij gewoon niet, tenzij iemand het bewezen tegendeel in gebruik heeft.

• Ewivis
Stpan schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:33:
Al die apps in Android schakelen voor de SGS2 gelijk je hele data-verbinding uit. Alle goedbedoelde obvious oplossingen in Android heb ik al geprobeerd. Maar een app die echt werkt en makkelijk van 2G naar 3G switcht bestaat volgens mij gewoon niet, tenzij iemand het bewezen tegendeel in gebruik heeft.
onzin? 2g-3g onoff zorgt dat je een directe link krijgt naar et menu van netwerkmodus? dus werkt wel degelijk?

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2021
bbc schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:12:

O ja, ook nog Sygic gps software geïnstalleerd. Een mooi ding en het doet het nog goed ook. Deze morgen mijn gebruikelijke route getest met de gps. Ik deed wel aan sluipverkeer. De herberekening van de route verliep vlot en hij pobeerde me telkens in de goede richting te duwen. Ik vond wel dat de positie van de gps een beetje lagde. Eigenlijk was ik wat verder dan wat het programma aangaf, maar dit komt misschien omdat het niet zo vlotte in de file. Ik heb ook wel gps status erop gezet om een snelle lock te krijgen.
Mijn Sygic vertoont ook een lag laatste tijd. Begon nadat ik er hele zooitje POI's op heb geflikkert, met flitsers en maximumsnelheid aanduidingen. Heb jij dat toevallig ook recent gedaan? Dan ligt het misschien daaraan. Heb jij trouwens Sygic Aura draaien of oudere versie?

Ik gebruik hem trouwens op N8, ga SGS2 zometeen ophalen *O*

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Stpan schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:33:
Maak dan met Better Cut een shortcut op je home-screen naar de 2G/3G setting van je settings-menu.
Mooi icoontje eraan en klaar is Stpan.

[Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 10-06-2011 16:53]

• ericq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 15:14
Ik weet dat voor Android 2.1 en lager geeft google geen toegang tot deze instellingen. Deze functie niet beschreven in de api’s en libraries. Bij mijn vorige X10 zat het wel in een widget op 2.2 cyanogenmod rom. Helaas is deze X10 stuk en heb ik binnenkort de SGS2.
Veel apps die maken alleen een link naar de instellingen waar je handmatig nog 3g kan in of uitschakelen.
Op Android is het (normaal gesproken) niet mogelijk om diréct (d.m.v. letterlijk 1 click) van 2G naar 3G te gaan, is geen standaard API voor. Dit probleem is er al jaren. Het zal misschien wel kunnen maar niet vanuit elke Rom.

[Voor 34% gewijzigd door Brad Pitt op 10-06-2011 17:05]

Nickname does not reflect reality

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

'De galaxy S2 heeft volgens mij een hdmi uitgang en die wil ik gaan gebruiken om iets af te spelen op mijn tv.
Geen probleem, ware het niet dat de tv alleen VGA ingang heeft (en s-video).
Ik weet dat HDMI naar DVI geen probleem is, beiden digitaal. En vga naar dvi is ook geen probleem, omdat dvi ook analoog meestuurt. Maar, van HDMI naar VGA is niet zo makkelijk dus, omdat je van digi signaal niet zomaar analoog signaal hebt.

Is er ergens een goedkoop blokje/dinkie te koop wat dat om kan zetten. Zodat mijn telefoon alsnog naar de vga of s-video kan streamen? Ik kom alleen dure oplossingen tegen, die 60 euro of meer kosten klik.
Iemand een goedkoper alternatief?

of is er een alternatief? (dlna apparaatje die vga uitgang heeft misschien?)

[Voor 4% gewijzigd door Nomad op 10-06-2011 17:57]

Sony A7 III te koop

Nomad schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:52:
Iemand een goedkoper alternatief?
Je hebt geen PS3? Heb vorige week nog wat zitten streamen direct van de S2 naar de PS3 d.m.v. PMS :P

Nickname does not reflect reality

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 22:33
Iemand enig idee hoe ik galaxy s 2 puur als gsm kan gebruiken?

Ik heb een abbo zonder internet (wat ik later pas ga activeren ivm vakantie). Elke keer als ik bel staat er "doorschakelen met voorwaarden actief". Dan praat ik dus een paar minuten lang en op de website van t mobile zie ik dat ik meer moet betalen onder "extra kosten".

Wat doe ik fout?

En natuurlijk, alvast bedankt voor jullie hulp. Heb zoveel geleerd op tweakers.

• Snoop
  • Niet online
Ruudvanelk schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:48:
[...]

zoek op ebay even op usb on the go kabels. kosten je 3 euro incl verzending en werkt perfect! ook om hdd of usb stick aan je sgs2 te hangen
Ik heb er twee voor nog geen 1,50 inclusief verzenden 8)7

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ethnic schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:31:
Iemand enig idee hoe ik galaxy s 2 puur als gsm kan gebruiken?

Ik heb een abbo zonder internet (wat ik later pas ga activeren ivm vakantie). Elke keer als ik bel staat er "doorschakelen met voorwaarden actief". Dan praat ik dus een paar minuten lang en op de website van t mobile zie ik dat ik meer moet betalen onder "extra kosten".

Wat doe ik fout?

En natuurlijk, alvast bedankt voor jullie hulp. Heb zoveel geleerd op tweakers.
Volgens mij gewoon de totale data-verbinding uitzetten.

Settings - Wireless & Networks - Mobile Networks --> Data Enabled uitvinken.

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 21:52
Ik heb een lastig probleem met mijn samsung icm een simyo abonnement.
op wifi kan ik prima op internet.

Onderweg zie ik 3g staan totdat er data verstuurd wordt, dan verandert dit in een H.

Ik kan wel mail versturen en ontvangen, en bij whatsapp en facebook kan ik wel teksten zien maar geen afbeeldingen. Dan krijg ik een foutmelding. Weerwidgets b.v. kunnen niet inladen en ook internet explorer geeft een foutmelding. Navigatie lukt wel maar adres inspreken geeft een verbindingsfout.

Heb dit op meerdere plekken in NL geprobeerd, dus verschillende masten maar probleem blijft.

Raar toch??

Edit:
Opgel ost... Rtfm :-) op simyo.nl staat speciale instructie voor htc weliswaar...:)

[Voor 7% gewijzigd door rdkraker op 10-06-2011 19:15]

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:58:
[...]

Je hebt geen PS3? Heb vorige week nog wat zitten streamen direct van de S2 naar de PS3 d.m.v. PMS :P
nope :).
Ik heb nu wel zo'n vergelijkbaar kastje als wat ik eerder linkte gevonden op dealextreme, waar die 33 dollar kost.
Maar misschien is dit ook wel een goed moment om impulsief gewoon een nieuwe tv te kopen met dlna :P.
Mijn NAS heeft ook dlna, en dan is streamen vanaf NAS naar TV ook wel interessant.

Sony A7 III te koop

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 22:33
AzzKickah schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:35:
[...]

Volgens mij gewoon de totale data-verbinding uitzetten.

Settings - Wireless & Networks - Mobile Networks --> Data Enabled uitvinken.
kan die 2g gedoe niet vinden :/

Heb ik nou teveel zitten klooien? 8)7

• TheSelfishGene
  • Niet online
Ook ik ben blij met de S2. Echter heb ik wel iets lastigs in het gebruik icm mijn carkit. Ik kan de S2 gewoon pairen met de nokia CK-7W via bluetooth. Wanneer ik echter later weer in de auto stap wordt de verbinding niet automatisch gelegd. De enige manier om dan weer te pairen is door het hele proces opnieuw te doorlopen (moet eerst zelfs BT even uitschakelen voordat het uberhaupt weer lukt). Herkenbaar voor iemand? Heb vrijwel niets hierover kunnen vinden op GOT of Google...

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ook ik heb last van het feit dat de ene keer de batterij het ruim 48 uur volhoud en de volgende keer slechts 1 dag, onder exact hetzelfde verbruik en zonder merkbaar verschil in processen (zoals dat wifi sharing).

Op dat punt kan ik dus Phusebox gelijk geven.

Vind het wel opvallend dat er al wel Android 2.3.4 versies voor oudere Samsung toestellen zijn, waaronder de S1, maar niet deze. Ook snap ik niet waarom het zo lang moet duren voordat we hem in Nederland hebben. Ze hebben lijkt mij gewoon een file met de Nederlandse vertaling, en tenzij ze alle menu's hebben omgegooid en de regering ineens besluit de Nederlandse taal te veranderen, is er lijkt mij geen 3 weken voor nodig om een firmware update uit te brengen (want ook nu wordt weer gezegd dat er geen wereldwijde release komt van de nieuwe firmware op XDA forums)

• kestemodon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 21:30
Hebben jullie ook dat er een wit puntje in de linker benedenhoek van het scherm als je op sites surft met een donkere achtergrond?

Als ik mijn scherm draai, dan draait dat puntje mee en het verdwijnt als je scrolt...

EDIT: met de standaardbrowser

[Voor 7% gewijzigd door kestemodon op 10-06-2011 19:21]

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:35
kestemodon schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:21:
Hebben jullie ook dat er een wit puntje in de linker benedenhoek van het scherm als je op sites surft met een donkere achtergrond?

Als ik mijn scherm draai, dan draait dat puntje mee en het verdwijnt als je scrolt...

EDIT: met de standaardbrowser
ja dat viel mij ook laatst op. niet erg, maar wel storend.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Zit er bij iedereen in.
Pagina: 1 2 3 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.

Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.

Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.

Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee