Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste
Acties:
  • 365.260 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenV
Zou je aub de instellingen kunnen backuppen en hier willen plaatsen.
Ik namelijke problemen met engels lezen.
En die instellingen van jou zien er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aloysxda schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:09:
[...]

Deze werkt niet op mijn S2. Heb een andere gevonden: data on demand.
werkt helaas ook niet. Iemand nog een suggestie
Geen idee waarom hij bij jou niet werkt, maar APN droid doet het gewoon op mijn S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
JeroenV_ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:06:
Op deze manier staat wifi in principe altijd aan en wordt ook gebruikt, 3g staat altijd uit en wordt alleen aangezet zodra de wifi verbinding wordt verbroken en weer uitgezet zodra wifi weer is verbonden. Ook 's nachts gaat dus alles uit.
Bij mijn toestel heb ik daar geen aparte software of regels voor nodig, dit gebeurt standaard al automatisch.

Zolang je het toestel niet gebruikt dan verbruikt deze niet zo heel veel batterij, zie hieronder het bewijs, zo'n 6% in bijna 12,5 uur.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2mwvxj6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
kwiebus schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:34:
[...]

Bij mijn toestel heb ik daar geen aparte software of regels voor nodig, dit gebeurt standaard al automatisch.

Zolang je het toestel niet gebruikt dan verbruikt deze niet zo heel veel batterij, zie hieronder het bewijs, zo'n 6% in bijna 12,5 uur.

[afbeelding]
Dit vind ik erg vreemd. Als ik WiFi constant aan hebt dan verlies ik (en ik denk bijna iedereen) in een halve dag echt geen 6%. Wees er blij mee zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
JeroenV_ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:06:
Ik gebruik Automateit om met het dataverkeer te 'spelen', en merk zo dat de batterij echt langer meegaat. 2 dagen haal ik makkelijk.

Heb je, voordat je deze app ging downloaden, de machtigingen doorgelezen wat die allemaal
mag op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 16:05
Hallo,
Misschien ben ik niet de enige of de eerste die dit post, maar ik kan er niks informatiefs over vinden.
Ik heb nu de galaxy s2 twee dagen in bezit (nieuw) en hij doet het perfect.
Ik kan hem alleen niet met de pc verbinden. Nou ja, het kan wel, maar de verbinding wordt binnen 20 sec verbonden en meteen herstart. Je merkt dit op het scherm van de telefoon(het mtp verbindingsscherm verschijnt opnieuw) en op de pc.

Dit heb ik tot nu toe geprobeerd:
  • Telefoon aan/uit
  • pc aan/uit
  • verschillende usb poorten
  • Verschillende pc's (windows 7 64bit en windows xp sp3)
  • Interne sd kaart geformatteerd, externe geformatteerd en eruit gehaald.
  • usb debug mode op mobiel aangezet
  • samsung kies opnieuw geinstalleerd, drivers opnieuw geïnstalleerd (met windows explorer of wmp geprobeerd er iets op te zetten)
  • telefoon op usb mass storage stand gezet
Veel meer weet ik niet, weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Er zijn geen zichtbare beschadigingen. En ik zou graag er wat op willen zetten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
Snoop schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:40:
[...]

Dit vind ik erg vreemd. Als ik WiFi constant aan hebt dan verlies ik (en ik denk bijna iedereen) in een halve dag echt geen 6%. Wees er blij mee zou ik zeggen!
Als ik bij mij Wifi aan heb en ik doe niks met de telefoon dan gebruikt mijn tel ook maar 0.5-1% batterij per uur. Als ik er nu over nadenk kwam de op hol geslagen battery drain alleen voor als ik Wifi niet aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb de GS2 sinds gisteren. Een vraagje, ik heb de versie met KE3. Is dat tot op heden de nieuwste versie? Want ik weet niet hoe ik hem moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Ook daar! Krijg een melding "Om dit filmpje te zien heb je Adobe Flash Player nodig" en als je doorklinkt krijg je uiteraard een melding dat er geen flash software beschikbaar is voor mijn besturingssysteem? Is flash op mijn SGS2 naar de kloten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:48
Ik heb een APK van Adobe Flash 10.2 op m'n X10 Mini Pro staan (ik heb m'n S2 nog steeds niet :( ) maar ik weet niet zeker of ik die hier neer mag zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
Snoop schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:40:
[...]

Het idle verbruik is volgens mij ook afhankelijk van de applicaties die je hebt geïnstalleerd en op de achtergrond hebt draaien Ik had eerst ook soms last van een schijnbaar onverklaarbare drain. Toen ik vervolgens ging zoeken leek mij dat netcounter (een applicatie op het databverbruik te monitoren) wel eens de veroorzaker kon zijn. Na het verwijderen van netcounter heb ik dan ook geen rare drain meer gehad.

Ook let ik erop dat als ik de browser niet meer gebruik ik deze helemaal sluit. Ik heb namelijk een paar keer gehad dat de browser op de achtergrond CPU bleef pakken en zo een enorme batterij drain veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
AzzKickah schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:16:
Ik heb een APK van Adobe Flash 10.2 op m'n X10 Mini Pro staan (ik heb m'n S2 nog steeds niet :( ) maar ik weet niet zeker of ik die hier neer mag zetten...
geen idee, stuur het anders naar businka30 @ yahoo.com als je wil tnx

[ Voor 1% gewijzigd door businka19 op 17-06-2011 20:37 . Reden: iets vriendelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Pyrone89 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:50:
[...]

gSyncit, kost eenmalig €14,50 en werkt perfect bij mij. Synct echt alles.
Hi, in de markt kan ik hem niet vinden, wel via de web. Maar als ik naar het plaatje kijk op de site

Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/522/gsyncit.jpg

dan lijkt het alsof google accounts daar wel aan pas komen. Begrip ik het goed, want dat wil ik juist vermijden, ik wil SGS2<->Outlook zonder bemiddeling. Tnx.
LuckyLukeNL schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:34:
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld...maargoed

Ik heb ook de galaxy s2 al een tijdje. maar weet iemand wanneer android 2.4 komt? ik kan niet echt ergens goed vinden wat de precieze datum nu is. ene forum zegt dat ze hem in april wouden uitbrengen ipv juni of juli en de ander zegt weer wat anders...
Schijnt next month te zijn, kijk even hier http://gathering.tweakers...message/36236569#36236569

[ Voor 34% gewijzigd door businka19 op 17-06-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Ik heb ook de galaxy s2 al een tijdje. maar weet iemand wanneer android 2.4 komt? ik kan niet echt ergens goed vinden wat de precieze datum nu is. ene forum zegt dat ze hem in april wouden uitbrengen ipv juni of juli en de ander zegt weer wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
LuckyLukeNL schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:34:

Jij doelt hiermee op Android 'Icecream sandwich'? De release daarvan is in Q4 van 2011 (Met Google kom je een HEEEL eind, kan niet missen... 1e hit!). Of dit 2.4 gaat heten weet ik niet, acht het onwaarschijnlijk... aangezien de tablets nu op android 3.x zitten. Toegegeven, indien je op 2.4 zoekt kan dit verwarrend zijn, maar indien je dan actief verder zoekt kom je hier heel snel op uit!

Bedoel je de allernieuwste update voor gingerbread, 2.3.4? Zie dit forum en Google, waar staat dat dit ergens in de aankomende maand(en) is. Ga een paar pagina's terug in deze thread en je ziet zelfs een citaat van een tweet van Samfirmware.

Niet om bot te doen, maar dit valt allemaal te Googlen/op te zoeken in deze thread.

[ Voor 7% gewijzigd door simthadim op 17-06-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
kwiebus schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:36:
[...]
Waarom zet je die uit? Als het toestel gebruik kan maken van Wifi switcht deze automatisch dus is het niet nodig om 3G uit te zetten. Hetzelfde geldt voor GPS, als het toestel geen GPS nodig heeft dan verbruikt GPS ook niets.
Omdat volgens mijn perceptie de accu echt veel minder snel leegloopt dan met 3G en GPS op automatisch. 't zal denk ik ook niet helemaal voor niets zijn dat de handmatige aan/uit-switches onder handbereik zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die de nieuwe whatsapp gebruiken?

http://www.liveprofile.com/

Het gaat volgens mij met een pincode.. handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff mensen horen me heel slecht als ik ze bel of als ze mij bellen. Ik hoor hun wel goed, maar ze horen vaak zichzelf dubbel én mij ook nog eens heel slecht.
Iemand die weet of hier iets tegen te doen is? Echt heel vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:40:
Pff mensen horen me heel slecht als ik ze bel of als ze mij bellen. Ik hoor hun wel goed, maar ze horen vaak zichzelf dubbel én mij ook nog eens heel slecht.
Welk netwerk heb je en heb je goede ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:53:
[...]

Welk netwerk heb je en heb je goede ontvangst?
Ik heb Telfort, al behoorlijk wat jaren al (dit abonnement gaat pas volgende maand in verlenging) en eerder nooit problemen gehad. Wat ik zo kan zien heb ik goed bereik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit toestel nu ongeveer een weekje en gelijk bij het eerste gesprek was ik al slecht verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 23-09 12:58
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:55:
[...]

Ik heb Telfort, al behoorlijk wat jaren al (dit abonnement gaat pas volgende maand in verlenging) en eerder nooit problemen gehad. Wat ik zo kan zien heb ik goed bereik ja.
Zelf heb ik voor zakelijk gebruik ook telfort en bel wat af. De S2 heb ik nu 3 weken en tot nu toe nog van niemand aan de andere kant dit gehoord. De luidspreker wat zachter zetten kan schelen.
Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je rechtstreeks via het Telfort netwerk belt, of via telfort op het kpn netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloysxda schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:03:
[...]

Zelf heb ik voor zakelijk gebruik ook telfort en bel wat af. De S2 heb ik nu 3 weken en tot nu toe nog van niemand aan de andere kant dit gehoord. De luidspreker wat zachter zetten kan schelen.
Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je rechtstreeks via het Telfort netwerk belt, of via telfort op het kpn netwerk zit.
Volgens mij is e destijds met kpnr geen telfort netwerk dit is samengevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:06:
[...]

Volgens mij is telfort destijds samengevoegd met kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Nevermind, verkeerd gelezen 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door AzzKickah op 17-06-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Mijn accu gaat nogal snel leeg. Als ik in het verbruiksoverzicht kijk, zie ik dat Wifi-delen bijna 16% heeft verbruikt.... Terwijl ik met wifi@home mn wifi uitzet als ik niet thuis ben, laat staan dat ik wifi delen aan heb staan.

Iemand enig idee waar dat wifi-delen vandaan zou kunnen komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Da's een bug in Android 2.3.3. Even in de running services die taak killen elke keer als je Wifi aan gehad hebt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:32
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:21:
JeroenV
Zou je aub de instellingen kunnen backuppen en hier willen plaatsen.
Ik namelijke problemen met engels lezen.
En die instellingen van jou zien er goed uit
Oke, hieronder de csv

"Rule description","Trigger","Action","Enabled","Delayed Execution"
"Silent @ 23","[Time Trigger]: Triggers on 23:00, Repeat: Every day (Wakes device)","[Set Sound Mode Action]: Sets device's sound mode to Silent","true",""
"Data off @ 23","[Time Trigger]: Triggers on 23:00, Repeat: Every day (Wakes device)","[Set Mobile Data Action]: Disable Mobile Data","true",""
"Wifi off @ 23","[Time Trigger]: Triggers on 23:00, Repeat: Every day (Wakes device)","[Set Wifi State Action]: Sets Wi-Fi adapter status to Wi-Fi Disabled","true",""
"Sound on @ 7 on weekdays","[Time Trigger]: Triggers on 07:00, Repeat: Monday; Tuesday; Wednesday; Thursday; Friday (Wakes device)","[Set Sound Mode Action]: Sets device's sound mode to Normal","true",""
"Wifi on @ 7 on weekdays","[Time Trigger]: Triggers on 07:00, Repeat: Monday; Tuesday; Wednesday; Thursday; Friday (Wakes device)","[Set Wifi State Action]: Sets Wi-Fi adapter status to Wi-Fi Enabled","true",""
"Data off if wifi connected","[Wifi Network Connection State Trigger]: Network [<Any Network>] is Connected","[Set Mobile Data Action]: Disable Mobile Data","true",""
"Data on if wifi disconnected","[Wifi Network Connection State Trigger]: Network [<Any Network>] is Disconnected","[Set Mobile Data Action]: Enable Mobile Data","true",""
"Bluetooth off @ disconnect","[Bluetooth Device Disconnected Trigger]: Bluetooth device (<Any Device>) disconnected","[Set Bluetooth State Action]: Sets Bluetooth adapter status to Bluetooth OFF","true",""

kwiebus schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:34:
[...]
Hij switched idd wel over van 3g naar wifi, maar in mijn optiek gaat de accu nu toch langer mee als 3g echt wordt uitgezet als wifi eenmaal is geconnect. Kan me toch voorstellen dat als het aan blijft staan, 3g toch continu blijft draaien op de achtergrond en mee blijft kijken wanneer het actief moet worden.
Katsuchi schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:50:
Heb je, voordat je deze app ging downloaden, de machtigingen doorgelezen wat die allemaal mag op je telefoon?
Ja, maar als je kijkt wat het appje allemaal kan snap je ook waarom. Je kunt zo'n beetje alles automatiseren, dus logisch dat er dan veel machtigingen nodig zijn. Kan me er echt niet druk om maken.
Daarbij heb ik 2x een issue'tje gehad met de app, en kreeg ik in no-time reactie terug van de ontwikkelaar dus ook dat zit wel goed. Binnenkort maar ff de pro versie kopen die net uit is, kun je nog net wat meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:55:
[...]

Zet in de instellingen is 'Roaming' aan en probeer het dan nog eens.

Werkt dit niet, moet je ff langs een Telfort winkel gaan om te vragen of ze je APN instellingen aan de provider kant willen aanpassen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik roaming wil inschakelen geeft ie een melding dat de kosten zullen stijgen. Dus wel 'safe' om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 01:24:
Als ik roaming wil inschakelen geeft ie een melding dat de kosten zullen stijgen. Dus wel 'safe' om te doen?
Als jij internet in je bundel hebt, dan is het 100% safe ;).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:40:
Welkom bij de club, ik heb er ook last van en vast nog wel een paar.
Begin toch te denken aan een bugje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
businka19 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:34:
[...]

Hi, in de markt kan ik hem niet vinden, wel via de web. Maar als ik naar het plaatje kijk op de site

[afbeelding]

dan lijkt het alsof google accounts daar wel aan pas komen. Begrip ik het goed, want dat wil ik juist vermijden, ik wil SGS2<->Outlook zonder bemiddeling. Tnx.
Ik gebruik voor mail en agenda RoadSync, https://market.android.co...ch?q=roadsync&so=1&c=apps
Geen idee hoe het met tasks omgaat, maar wellicht het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 'dataverbinding' uitgezet op de telefoon, door gewoon de powerknop ingedrukt te houden en in dat menu te komen. Ik zet m alleen aan als ik het ga gebruiken, duurt maar een seconde dus niet zo'n probleem.

Zit nu na 16 uur gebruik op 68%, voor de rest een half uur gebeld, beetje apps gedownload, veel gesmst en het normale surfwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:43:
Ik heb de 'dataverbinding' uitgezet op de telefoon, door gewoon de powerknop ingedrukt te houden en in dat menu te komen. Ik zet m alleen aan als ik het ga gebruiken, duurt maar een seconde dus niet zo'n probleem.

Zit nu na 16 uur gebruik op 68%, voor de rest een half uur gebeld, beetje apps gedownload, veel gesmst en het normale surfwerk :)
Zo doe ik dat ook, dan hou ik ruim 3 dagen vol met de batterij..

Verder is er een mogelijkheid om verschillende beltonen meldingen te selecteren?? Nu gebruik ik een melding voor SMS/Gmail/Whatsup.. Als ik in instellingen kijk meldingen beltoon dan kan ik er maar een selecteren..

Anybody?
Was nog niet helemaal wakker maar al gevonden..

[ Voor 3% gewijzigd door Frank1973 op 18-06-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frank1973
Misschien handig om het te delen met anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:51:
@Frank1973
Misschien handig om het te delen met anderen
Dat meen je toch niet?

Gewoon bij instellingen van de progs

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik gelukkig al gevonden.
Maar misschien andere mensen die het niet weten.
Ik zoek nog wel een manier om mijn eigen beltonen in de map met standaard beltonen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:16:
Dat had ik gelukkig al gevonden.
Maar misschien andere mensen die het niet weten.
Ik zoek nog wel een manier om mijn eigen beltonen in de map met standaard beltonen te krijgen.
helpt dit ?

http://www.askmefast.com/...g_galaxy_5-qna556801.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Golf2vr6 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:05:
[...]

Dat meen je toch niet?

Gewoon bij instellingen van de progs
precies!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 19:45

Dan heb je geen push whatsapp, mail en andere zaken die syncen... Lijkt me erg irritant om het steeds weer aan en uit te zetten..

P.s. Gister 15 uur maar op accu gedaan... 4,5 uur scherm aan, verder 15% op aan games.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda

Je hebt gelijk. Dit is de enigste optie tot nu toe om een redelijke batterij duur te hebben. _/-\o_ _/-\o_
Voor deze functie heb ik gezocht naar een app of widget. Tot nu toe nog geen werkende kunnen vinden. Data on demand en appdroid geprobeerd.
Heeft iemand een app die dit wel kan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 07:49
ik heb galaxy s2 nu ook een dagje. wat een topding! ik heb misschien een beetje simpel vraagje maar kan het nergens vinden. als ik via hotmail een mail met bijlage stuur (een foto) kan ik deze niet op mijn s2 openen? weet iemand hoe dat moet. ik gebruik overigens de standaard email app, dus geen activesync of dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 09:52
Polster schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:58:
Als ik bij mij Wifi aan heb en ik doe niks met de telefoon dan gebruikt mijn tel ook maar 0.5-1% batterij per uur. Als ik er nu over nadenk kwam de op hol geslagen battery drain alleen voor als ik Wifi niet aan had.
Same here ja. Vanmorgen 3.5 uur er niets mee gedaan en 2% accu kwijt, met Wifi uiteraard constant aan. Op zich is het allemaal zeer okay, tót die bug zijn intrede doet, dan kan het hard bergafwaarts gaan opeens.

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/SC20110618-124442.jpeg

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:58:
[...]

Same here ja. Vanmorgen 3.5 uur er niets mee gedaan en 2% accu kwijt, met Wifi uiteraard constant aan. Op zich is het allemaal zeer okay, tót die bug zijn intrede doet, dan kan het hard bergafwaards gaan opeens.

[afbeelding]
Jij hebt zo'n mooie batterij icoon Brad. Met welke app kun je deze er op krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg je volgens mij als je Lite'ning Rom installeerd

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloysxda schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:27:
[...]

Je hebt gelijk. Dit is de enigste optie tot nu toe om een redelijke batterij duur te hebben. _/-\o_ _/-\o_
Voor deze functie heb ik gezocht naar een app of widget. Tot nu toe nog geen werkende kunnen vinden. Data on demand en appdroid geprobeerd.
Heeft iemand een app die dit wel kan ??
Als je gewoon de sleepbutton ingedrukt houdt kun je de dataverbinding uitschakelen. APNdroid uit de market heeft ook die functie.
Ewivis schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:29:
[...]

Dan heb je geen push whatsapp, mail en andere zaken die syncen... Lijkt me erg irritant om het steeds weer aan en uit te zetten..

P.s. Gister 15 uur maar op accu gedaan... 4,5 uur scherm aan, verder 15% op aan games.
Inderdaad als je dat vaak doet is het een beetje vervelend ja. Ik vind het zelf ook belachelijk hoor! Als je zo'n toptoestel koopt is het omdat je altijd en overal van het internet gebruik wil maken. Als je dan je data-verbinding moet uitzetten om fatsoenlijk van de telefoon gebruik te kunnen maken gaat er toch iets mis ergens..

Ik zit trouwens nu op precies een dag en hij staat op 64%.. Ik heb van de market AutorunManager gedownload om wat onnodige programma's uit te zetten na een reboot.

Als je gewoon gaat surven ed gaat het trouwens wel snel met de accu hoor. Het uitzetten van de 3G is gewoon om er voor te zorgen dat als je m niet gebruikt hij heel zuinig is.

Hoe zit het trouwens met de garantie icm custom roms? Is rooten aan te raden? Ben maar een noob wat betreft android 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:16:
krijg je volgens mij als je Lite'ning Rom installeerd
Nou nee, de Lite'ning Rom battery is heel anders. Deze heb ik via de Online Kitchen er op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonjuweel
  • Laatst online: 04-08-2020
Mooi apparaat hoor, op de bel functie na dan. Mensen verstaan me nauwelijks en ze horen zichzelf dubbel. Mocht je niet willen bellen met deze telefoon dan is het een perfect ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 13:59
barrylandkroon schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:21:
Mooi apparaat hoor, op de bel functie na dan. Mensen verstaan me nauwelijks en ze horen zichzelf dubbel. Mocht je niet willen bellen met deze telefoon dan is het een perfect ding.
Lekker sarcastisch :P Je zult best problemen hebben met jouw telefoon, maar met de mijne is niets mis. Niet net doen alsof alle SII's er last van hebben dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit echt een groot probleem of komt dit heel sporadisch voor? Ik wil mijn contract verlengen met de GS2 maar de bel kwaliteit moet natuurlijk wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:55
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:26:
[...]

Is dit echt een groot probleem of komt dit heel sporadisch voor? Ik wil mijn contract verlengen met de GS2 maar de bel kwaliteit moet natuurlijk wel goed zijn.
ik heb niemand nog horen klagen iig. mocht het een probleem zijn, tegenwoordig kunnen ze alles wel fixen met updates enzo

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:26:
[...]

Ik heb hem een paar dagen, en mensen zeggen juist dat ze me erg helder verstaan. Ik versta de andere ook een stuk beter dan mijn oude telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fist schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:50:
Ik heb hem een paar dagen, en mensen zeggen juist dat ze me erg helder verstaan. Ik versta de andere ook een stuk beter dan mijn oude telefoon
Geen last van een dubbel geluid maar vind het wel erg dof. Geen idee hoe de andere kant het ervaart, nog geen positieve dan wel negatieve dingen vernomen. Ben niet onder de indruk i.i.g. van de belkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 17:12
Ik krijg ook geen klachten over geluidskwaliteit. Nou klaagt niet iedereen als het geluid slecht zou zijn maar vroeg het net aan mijn vriendin en die zegt dat ze mij altijd goed kan horen. Behalve de eerste keer dat ik haar belde, maar toen stond ik buiten met windkracht 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Ook jij welkom bij de club :)
Er zijn nu inmiddels toch wel wat mensen met dit probleem hoor..
De meesten hebben er geen last van, in het begin dacht ik dat ik uniek was maar er melden zich toch steeds meer mensen wat betreft de klachten betreffende de belkwaliteit.
Ik vind ook gewoon dat dit perfect moet zijn voor een toestel van € 500,- , het gaat tenslotte in de eerste instantie erom dat je normaal moet kunnen bellen.
Ik snap je frustratie dan ook wel hoor, baal er zelf ook van.
Ik zelf wacht dus even af tot een service point up to date is met reserve onderdelen voor dit toestel en dan zal ik er even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonjuweel
Brabso schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:09:
[...]

Ook jij welkom bij de club :)
Er zijn nu inmiddels toch wel wat mensen met dit probleem hoor..
De meesten hebben er geen last van, in het begin dacht ik dat ik uniek was maar er melden zich toch steeds meer mensen wat betreft de klachten betreffende de belkwaliteit.
Ik vind ook gewoon dat dit perfect moet zijn voor een toestel van € 500,- , het gaat tenslotte in de eerste instantie erom dat je normaal moet kunnen bellen.
Ik snap je frustratie dan ook wel hoor, baal er zelf ook van.
Ik zelf wacht dus even af tot een service point up to date is met reserve onderdelen voor dit toestel en dan zal ik er even langs.
Is dit echt een hardware probleem denk je? Ik hoopte dat het met een update wel te verhelpen zou zijn. Als het aan de hardware ligt breng ik 'm wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
barrylandkroon schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:23:
Is dit echt een hardware probleem denk je? Ik hoopte dat het met een update wel te verhelpen zou zijn. Als het aan de hardware ligt breng ik 'm wel terug.
Zal wel aan de hardware moeten liggen aangezien er hier ook mensen zijn die het geluid prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Als het een software probleem is zou dan niet iedereen er last van moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonjuweel
Ja daar hebben jullie helemaal gelijk in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
bollefles schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 07:05:
[...]

Ik gebruik voor mail en agenda RoadSync, https://market.android.co...ch?q=roadsync&so=1&c=apps
Geen idee hoe het met tasks omgaat, maar wellicht het proberen waard.
Tnx voor de tip, het is helaas niet wat ik zoek. Ik wil simpel SGS2 met Outlook syncen zonder tussenkomst van netwerk whatsoever. Nou voorziet Kies daar redelijk in, maar Tasks blijft die stug negeren bij het syncen. Ook met back-up worden de tasks niet meegenomen. Ik blijf zoeken.

Ander probleem, en het zal achterlijk klinken maar ik kan geen setting vinden om het opzeggen van caller id in/uit schakelen. Toen ik de telefoon net kocht had ik hem zien staan, maar nu, na 3 keer doorlopen van de instellingen is die nergens te bekennen. Wordt ik gek? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:39
Even een kort vraagje: Is het normaal dat die weather widget niet automatisch je locatie bijwerkt. Dat vond ik wel altijd tof van HTC Sense :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
businka19 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:22:
[...]

Tnx voor de tip, het is helaas niet wat ik zoek. Ik wil simpel SGS2 met Outlook syncen zonder tussenkomst van netwerk whatsoever. Nou voorziet Kies daar redelijk in, maar Tasks blijft die stug negeren bij het syncen. Ook met back-up worden de tasks niet meegenomen. Ik blijf zoeken.

Ander probleem, en het zal achterlijk klinken maar ik kan geen setting vinden om het opzeggen van caller id in/uit schakelen. Toen ik de telefoon net kocht had ik hem zien staan, maar nu, na 3 keer doorlopen van de instellingen is die nergens te bekennen. Wordt ik gek? :?
Instellingen -> Oproepen -> Extra instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 21-09 12:19
-Edwin- schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:37:
Even een kort vraagje: Is het normaal dat die weather widget niet automatisch je locatie bijwerkt. Dat vond ik wel altijd tof van HTC Sense :P
Op de weer widget drukken daarna de optie toets drukken en dan kun je het daar instellen :)

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leondepeon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
ik heb net een paar uur mijn galaxy SII, maar ik kom er niet uit met het volgende
op mijn desire gebruikte ik altijd winamp en die vind ik fijner dan de galaxy player.
maar als ik winamp wil bedienen met mijn headset remote op mijn galaxy dan werkt het niet en gaat automatisch de galaxy player aan.

weet iemand hoe ik dit aan kan passen, ik kan de stock galaxy player ook niet verwijderen.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
TommyboyNL schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:42:
[...]

Instellingen -> Oproepen -> Extra instellingen
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was geweest. Ik bedoel er wordt een naam van de beller opgezegd als ik gebeld wordt, zoals "Inkoming call from ..." Dat wil ik uitzetten maar kan nergens instellingen ervoor vinden. Instellingen -> Oproepen -> Extra instellingen is voor het doorgeven van je caller id maar dat is niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:07
Zo ik heb even de schokbestendigheid van de SGS2 onderzocht

je kan ze dus uit je handen op een stenen vloer laten pleuren. Plastic op 1 hoekje is iets beschadigd maar daar is mee te leven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

businka19 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:07:
[...]

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was geweest. Ik bedoel er wordt een naam van de beller opgezegd als ik gebeld wordt, zoals "Inkoming call from ..." Dat wil ik uitzetten maar kan nergens instellingen ervoor vinden. Instellingen -> Oproepen -> Extra instellingen is voor het doorgeven van je caller id maar dat is niet wat ik zoek.
dat doet iedere telefoon toch?
hij kopelt die aan je contacten, dat deed de nokia 3310 ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Thenotorious schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:52:
[...]

Op de weer widget drukken daarna de optie toets drukken en dan kun je het daar instellen :)
Dan kan je wel invullen dat die je eigen locatie mag gebruiken, maar toch doet die dit alleen als je zelf een locatie toevoegt en dan klikt op "eigen locatie". Hij werkt niet zelf bij het vernieuwen van het weer je locatie bij zoals HTC Sense dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 21-09 12:19
-Edwin- schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:17:
[...]

Dan kan je wel invullen dat die je eigen locatie mag gebruiken, maar toch doet die dit alleen als je zelf een locatie toevoegt en dan klikt op "eigen locatie". Hij werkt niet zelf bij het vernieuwen van het weer je locatie bij zoals HTC Sense dat deed.
Sorry ik snap je niet helemaal
op weer widgrt drukken vervolgens opties knop indrukken
dan instellingen en dan staat ie bij mij automatisch vernieuwen om de 3 uur.

Iets anders,
ik ging net even op internet en ik wou de browser helderheid veranderen
oppeens werd de scherm iets van 2seconden soort van negatief
alles werd paars en blauw ,heel raar
iemand anders ook ooit gehad?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Thenotorious schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:25:
[...]

Sorry ik snap je niet helemaal
op weer widgrt drukken vervolgens opties knop indrukken
dan instellingen en dan staat ie bij mij automatisch vernieuwen om de 3 uur.
Het probleem is niet het vernieuwen van het weer, dat gebeurt gewoon om de 3 uur. Maar stel dat ik op dat moment in een andere stad ben, dan verandert de naam van de stad niet, ook al staat "Huidige locatie inschakelen" aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

kan het zijn dat je bij "spraak" driving mode aan staan hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
[...]

Instellingen -> Spraak in- en uitvoer -> Instellingen tekst naar spraak -> Autostand uitvinken

Niet getest, maar volgens mij is dat wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Dlocks schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:03:
[...]

Instellingen -> Spraak in- en uitvoer -> Instellingen tekst naar spraak -> Autostand uitvinken

dat was bij mij het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:41:
[...]

kan het zijn dat je bij "spraak" driving mode aan staan hebt ?
Dlocks schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:03:
[...]

Ah caramba, bedankt allebei, dat was hem idd! :*) Achteraf gezien is dat ook een logische plek ervoor 8)7

Nog een paar vragen waar ik niet met Google uit kom:

Voice Command and Voice Talk lijken alleen via netwerk te gebruiken zijn, is dat zo?

Is er een mogelijkheid om vibrate tijd van de notificaties (en dan voornamelijk task en calendar) te verlengen? Ik mis nu constant reminders als ik op kantoor ben en telefoon op porfile Meeting staat (wel vibrate, geen geluid).

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbesseling
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11-2020
iemand enig idee of de spraak herkenning in het nederlands kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

screen / lock time

Zou het niet handig zijn als je de tijd dat het scherm donker wordt (om stroom te besparen) onafhankelijk zou kunnen instellen van de tijd dat het duurt voordat de scherm lock aan gaat? Dan zou ik de scherm lock tijd een flink stukje langer maken dan de scherm-donker tijd. Dan weet je dat - als je snel genoeg bent - gewoon door kunt werken nadat het scherm donker wordt, door het even aan te raken, ipv dat je dan ook direct de unlock code moet invoeren.

of misschien kan dat al, maar weet ik alleen niet hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:49
Hmm ik heb toch nog 2 problemen, een lijk ik de enige mee te zijn; als ik mijn bijgeleverde oortjes in heb en apart gebeld/bel, dan is het volume veel te laag om in normaal openbaar terein geluid de ander te hoten, dan moet ik de oortjes los koppelen en normaal bellen.

Mijn andere probleem is toch echt mijn Signaal, die is bar slecht, geeft op 1 plek de ene keer vol signaal aan, de andere keer zelfde plek 0 streepjes. Hoe kan ik signaal in waardes zien? Mijn sim kaart is trouwens maar 1, 5 jaar oud, had me daarin vergist. Mijn 2 zussen met ook beiden een sgs2 lijken geen problemen met signaal te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10-2020
-Edwin- schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:30:
[...]

Het probleem is niet het vernieuwen van het weer, dat gebeurt gewoon om de 3 uur. Maar stel dat ik op dat moment in een andere stad ben, dan verandert de naam van de stad niet, ook al staat "Huidige locatie inschakelen" aangevinkt.
Dit is inderdaad een bug in het accuweather widget. Hopen dat er ooit nog een update komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Laatst online: 18-09 14:12
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:51:
screen / lock time

Zou het niet handig zijn als je de tijd dat het scherm donker wordt (om stroom te besparen) onafhankelijk zou kunnen instellen van de tijd dat het duurt voordat de scherm lock aan gaat? Dan zou ik de scherm lock tijd een flink stukje langer maken dan de scherm-donker tijd. Dan weet je dat - als je snel genoeg bent - gewoon door kunt werken nadat het scherm donker wordt, door het even aan te raken, ipv dat je dan ook direct de unlock code moet invoeren.

of misschien kan dat al, maar weet ik alleen niet hoe?
Ik kies er voor om de screen-lock-time aan te passen aan diverse omstandigheden!
En dat doe je met: Best Android App ever! Automate everything on the device... :-)
http://muzikant-android.b...utomate-your-android.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt een beetje gek van die hubs die zichzelf steeds maar opstarten.. Ik heb begrepen dat je het apparaat moet rooten om deze te kunnen verwijderen?

Heeft het rooten invloed op de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

TheSelfishGene schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:09:
Ook ik ben blij met de S2. Echter heb ik wel iets lastigs in het gebruik icm mijn carkit. Ik kan de S2 gewoon pairen met de nokia CK-7W via bluetooth. Wanneer ik echter later weer in de auto stap wordt de verbinding niet automatisch gelegd. De enige manier om dan weer te pairen is door het hele proces opnieuw te doorlopen (moet eerst zelfs BT even uitschakelen voordat het uberhaupt weer lukt). Herkenbaar voor iemand? Heb vrijwel niets hierover kunnen vinden op GOT of Google...
Had ik ook, mijn ck-7w is gelinkd met het schermpje van nokia zodat ik kon zien dat mijn eerdere telefoon als default stond aangevinkt. Na het weggooien van deze verbinding werde de s2 default en en de s1 van mijn vrouw extra guest. Mogelijk bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 14:49
Paul van Druten schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:15:
[...]

Ik kies er voor om de screen-lock-time aan te passen aan diverse omstandigheden!
En dat doe je met: Best Android App ever! Automate everything on the device... :-)
http://muzikant-android.b...utomate-your-android.html
Handige app, thanks voor de tip!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je de spraakherkenning in het nederlands zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 07:47
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:53:
Iemand enig idee hoe je de spraakherkenning in het nederlands zet?
Vlingo ondersteund nog geen nederlands. Naar wat ik begrepen heb wordt daar wel aan gewerkt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:32
Hij gaat weer lekker:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/zjaps9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/118j780.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/23ihuub.jpg

Moet er wel bij zeggen dat ik deze periode amper heb gegamed, voornamelijk heb gebeld en wat korte internet sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iklucas schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:05:
Hmm ik heb toch nog 2 problemen, een lijk ik de enige mee te zijn; als ik mijn bijgeleverde oortjes in heb en apart gebeld/bel, dan is het volume veel te laag om in normaal openbaar terein geluid de ander te hoten, dan moet ik de oortjes los koppelen en normaal bellen.
(...)
Dat probleem heb ik ook, maar niet met de meegeleverde oortjes maar met een in-ear setje van sony (zonder mic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:36:
Ik wordt een beetje gek van die hubs die zichzelf steeds maar opstarten.. Ik heb begrepen dat je het apparaat moet rooten om deze te kunnen verwijderen?

Heeft het rooten invloed op de garantie?
Zucht... gebruik gewoon de zoekoptie eventjes.
Is denk ik wel 1000x genoemd.
Ja, als je hem root dan vervalt je garantie.
Ja, als je hem root kun je de troep eraf gooien.
Ja, als je hem hebt geroot kan je weer terug naar orgineel.
en als laatste, Ja, je kunt de garantie status weer resetten door middel van een "Jig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

wil ik eigenlijk ook wel. Heb nu VLC remote maar die werkt echt niet out of de box..eigenlijk helemaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 15:01
rtenklooster schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:06:
[...]

en als laatste, Ja, je kunt de garantie status weer resetten door middel van een "Jig"
Is dit laatste al zeker? Er werd eerder gemeld dat er mogelijk een hw-counter zou zijn die niet te resetten is met de jig? Anders ga ik mij ook eens aan het rooten wagen denk ik.. en dan direct de jig bestellen.

Alleen flashen van nieuwe firmware met Odin zonder rooten, vervalt de garantie dan ook?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:50
Er zijn zoveel tegenstrijdige posts op XDA ivm de kwaliteit van de GPS op de SGS2. Er zijn veel mensen die er over klagen, en ook in de vergelijkende review van gsmarena zeggen ze dat de nauwkeurigheid en snelheid van GPS niet geweldig is. De Sensation hield 9 satellieten vast, met een nauwkeurigheid van 3 à 4m stabiel. De SGS2 daarentegen kon maar 6 satellieten locken en had een nauwkeurigheid van 18 à 20m, die dan ook nog eens op en neer sprong, sondanks dat het toestel gewoon stil lag op een tafel in de open lucht!
Als de GPS echt zo onnauwkeurig is zou dat echt balen zijn... Want verder komt de SGS2 wel duidelijk als beste uit de test (scherm, batterij, performance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
phobosdeimos schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:37:
Er zijn zoveel tegenstrijdige posts op XDA ivm de kwaliteit van de GPS op de SGS2. Er zijn veel mensen die er over klagen, en ook in de vergelijkende review van gsmarena zeggen ze dat de nauwkeurigheid en snelheid van GPS niet geweldig is. De Sensation hield 9 satellieten vast, met een nauwkeurigheid van 3 à 4m stabiel. De SGS2 daarentegen kon maar 6 satellieten locken en had een nauwkeurigheid van 18 à 20m, die dan ook nog eens op en neer sprong, desondanks dat het toestel gewoon stil lag op een tafel in de open lucht!
Als de GPS echt zo onnauwkeurig is zou dat echt balen zijn... Want verder komt de SGS2 wel duidelijk als beste uit de test (scherm, batterij, performance).
Ik gebruik de Galaxy S II voor auto navigatie, werkt perfect, dit in tegenstelling tot mijn vorige desire waar hij regelmatig aangaf dat ik op een totaal andere weg reed. Ik heb totaal geen problemen met de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Als je op de verschillende fora kijkt dan kun je over werkelijk iedere smartphone klachten over de GPS ontvangst vinden.
Voor mij doet de GPS van de S2 het in ieder geval stukken beter dan die van de S1. Hij heeft een snelle fix en je kunt en prima mee navigeren.
grannymark schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:40:
[...]

Ik gebruik de Galaxy S II voor auto navigatie, werkt perfect, dit in tegenstelling tot mijn vorige desire waar hij regelmatig aangaf dat ik op een totaal andere weg reed. Ik heb totaal geen problemen met de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,,, waar begin ik... Ik kreeg zaterdag ochtend me SGS2 binnen.

Was zeer enthousiast maar nu niet meer zo erg.
Ik heb dus de SGS1 lopen op 2.3.3 en ook een SGS2 nu dus even. Ik was van plan de SGS1 te verkopen.

Heb ze dus naast elkaar gelegd en viel me HEEEEL wat op.

De SGS1 is sneller... ja ja vraag niet waarom maar het is zo. Voelt veel soepeler aan en vooral het afsluiten van apps is waarschijnlijk wel 3x sneller. Echt instant. Dit begrijp ik dus totaal niet.

De SGS1 heeft mooiere kleuren en geen vage kleuren bij licht en donker grijs. De SGS2 krijgt echt een heel on-egaal kleur grijs die niet overal dezelfde grijs is in het scherm + Veel strepen.
Voordeel van de SGS2 is dat hij scherper is. Maar de kleuren zijn echt heel onvoorspelbaar in verschillende schermgebieden.
De app waarmee je dit kan testen is "Color Flashlight" en zet dan de brightness op laag en verander eens van kleuren. De vraag is dus, hebben jullie dat ook? Van die vieze strepen.

Ook bij grijze knoppen waar het grijs overloopt soort gradient is mooi bij de SGS1 waarbij de SGS2 daar ook strepen in ziet alsof hij minder aantal kleuren kan weergeven. Net zoals je bij windows van 32bits naar 16bits kleuren ging en ineens strepen ziet bij kleurovergangen.

Daarnaast zit er midden in het scherm een vlek waar ik enorm aan irriteer. Deze vlek is weg bij volle helderheid maar als je de helderheid lager zet is hij zeer goed zichtbaar. Vooral in de notificatie bar. En de Klok etc.

Ook brand het toetsenbord in waardoor ik deze ook in low brightness gebieden compleet kan zien in de notificatie bar.

De gele gloed zie ik heel klein beetje maar dat vind ik niet eens zo erg want dat valt mij amper op.

Conclusie de SGS1 heeft een mooier scherm vind ik ondanks de pentile matrix bij letters. De rest is echt slechter geworden.

Herkennen andere mensen zich hierin? Of heb ik gewoon een slechte batch? Ik ga er sowieso mee terug. Ben bang dat ik mijn geld niet meer terug krijg omdat ik hem al helemaal open heb gemaakt etc..

Wel beetje teleurstelling maar goed.

Ook wat dingen:
Je kan je browser scherm niet schuiven met 2 vingers??? Wat bij andere toestellen wel kan..
Het galerij werkt ook vaag. Swiept soms echt TE snel...

En de Camera is ook slechter geworden. De SGS1 schiet mooiere foto's dan de SGS2. Jeetje wat een extra ruis ineens. Dan mochten ze die flitser eigenlijk wel weer weglaten en de SGS1 camera erin doen. Die extra 3 megapixels is niet leuk als je er zoveel ruis voor terug krijgt.
Hopelijk komt hier dan een software update voor maar betwijfel het.

De rest ben ik zeer tevreden over trouwens. Design vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:16:

De app waarmee je dit kan testen is "Color Flashlight" en zet dan de brightness op laag en verander eens van kleuren. De vraag is dus, hebben jullie dat ook? Van die vieze strepen.
Heb je misschien een foto waarop de strepen te zien zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiterlix schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:20:
[...]

Heb je misschien een foto waarop de strepen te zien zijn ?
Het probleem daarmee is dat ik verder geen goed camera's heb. Een oude Nikon maar zal het proberen in Macro mode. Eerst zo even wat eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:16:
Oke,,, waar begin ik... Ik kreeg zaterdag ochtend me SGS2 binnen.

Was zeer enthousiast maar nu niet meer zo erg.
Ik heb dus de SGS1 lopen op 2.3.3 en ook een SGS2 nu dus even. Ik was van plan de SGS1 te verkopen.

Heb ze dus naast elkaar gelegd en viel me HEEEEL wat op.

De SGS1 is sneller... ja ja vraag niet waarom maar het is zo. Voelt veel soepeler aan en vooral het afsluiten van apps is waarschijnlijk wel 3x sneller. Echt instant. Dit begrijp ik dus totaal niet.

De SGS1 heeft mooiere kleuren en geen vage kleuren bij licht en donker grijs. De SGS2 krijgt echt een heel on-egaal kleur grijs die niet overal dezelfde grijs is in het scherm + Veel strepen.
Voordeel van de SGS2 is dat hij scherper is. Maar de kleuren zijn echt heel onvoorspelbaar in verschillende schermgebieden.

Ook bij grijze knoppen waar het grijs overloopt soort gradient is mooi bij de SGS1 waarbij de SGS2 daar ook strepen in ziet alsof hij minder aantal kleuren kan weergeven. Net zoals je bij windows van 32bits naar 16bits kleuren ging en ineens strepen ziet bij kleurovergangen.

Daarnaast zit er midden in het scherm een vlek waar ik enorm aan irriteer. Deze vlek is weg bij volle helderheid maar als je de helderheid lager zet is hij zeer goed zichtbaar. Vooral in de notificatie bar. En de Klok etc.

Ook brand het toetsenbord in waardoor ik deze ook in low brightness gebieden compleet kan zien in de notificatie bar.

De gele gloed zie ik heel klein beetje maar dat vind ik niet eens zo erg want dat valt mij amper op.

Conclusie de SGS1 heeft een mooier scherm vind ik ondanks de pentile matrix bij letters. De rest is echt slechter geworden.

Herkennen andere mensen zich hierin? Of heb ik gewoon een slechte batch? Ik ga er sowieso mee terug. Ben bang dat ik mijn geld niet meer terug krijg omdat ik hem al helemaal open heb gemaakt etc..

Wel beetje teleurstelling maar goed.

Ook wat dingen:
Je kan je browser scherm niet schuiven met 2 vingers??? Wat bij andere toestellen wel kan..
Het galerij werkt ook vaag. Swiept soms echt TE snel...

En de Camera is ook slechter geworden. De SGS1 schiet mooiere foto's dan de SGS2. Jeetje wat een extra ruis ineens. Dan mochten ze die flitser eigenlijk wel weer weglaten en de SGS1 camera erin doen. Die extra 3 megapixels is niet leuk als je er zoveel ruis voor terug krijgt.
Hopelijk komt hier dan een software update voor maar betwijfel het.

De rest ben ik zeer tevreden over trouwens. Design vooral.
Moest een beetje lachen om deze post. Ben het werkelijk met niks eens wat je zegt, heb zelf de S1 gehad. Zou niet eens meer terug willen naar de S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Texamicz Ik heb de Samsung Galaxy S2 nu ongeveer bijna 5 dagen en ik moet zeggen dat ik niets herken van wat jij zegt. Hij geeft hele mooie kleuren en ik heb geen dode pixels, vlekken o.i.d.

Wat ik wel een groot nadeel vind, is de batterijduur. Bij mij houdt hij het niet eens een dag uit.. :( Moet zelfs mijn lader meenemen naar mijn werk, omdat hij anders uit valt. (scherm heb ik al op de minste helderheid gezet, bleutooth staat uit, iemand een idee, waardoor je de batterijduur nóg langer kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:39:
@Texamicz Ik heb de Samsung Galaxy S2 nu ongeveer bijna 5 dagen en ik moet zeggen dat ik niets herken van wat jij zegt. Hij geeft hele mooie kleuren en ik heb geen dode pixels, vlekken o.i.d.

Wat ik wel een groot nadeel vind, is de batterijduur. Bij mij houdt hij het niet eens een dag uit.. :( Moet zelfs mijn lader meenemen naar mijn werk, omdat hij anders uit valt. (scherm heb ik al op de minste helderheid gezet, bleutooth staat uit, iemand een idee, waardoor je de batterijduur nóg langer kan maken?
met android 2.3.4 die binnen paar weken uitkomt zou het beter moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtenklooster schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Als Android noob duurt het even voordat ik alles onder de knie krijg haha. Maar daar valt de zoekfunctie natuurlijk buiten.

Ik heb m trouwens net weer na ongeveer twee dagen aan de lader gehangen.. Is op zich oke natuurlijk maar ik vind dat als je een van de beste mobieltjes ooit aan het gebruiken bent je toch niet zo op alles moet letten.

Wat heb je nou aan zo'n supersnel apparaat als je de 3G uit moet zetten?

Voor de rest een toptoestel hoor! Ik heb zelf op het laatste moment besloten om toch geen Sensation te nemen maar de SGS2, en gisteren hebben twee vrienden na een beetje spelen ook besloten om niet de HTC maar deze te nemen. Ondanks de gelikte HTC Sense ziet op een of andere manier de SGS2 er toch sexier uit 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 13:44 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.

Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.

Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.

Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.