Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:16:
Oke,,, waar begin ik... Ik kreeg zaterdag ochtend me SGS2 binnen.
Was zeer enthousiast maar nu niet meer zo erg.
Ik heb dus de SGS1 lopen op 2.3.3 en ook een SGS2 nu dus even. Ik was van plan de SGS1 te verkopen.
Heb ze dus naast elkaar gelegd en viel me HEEEEL wat op.
De SGS1 is sneller... ja ja vraag niet waarom maar het is zo. Voelt veel soepeler aan en vooral het afsluiten van apps is waarschijnlijk wel 3x sneller. Echt instant. Dit begrijp ik dus totaal niet.
De SGS1 heeft mooiere kleuren en geen vage kleuren bij licht en donker grijs. De SGS2 krijgt echt een heel on-egaal kleur grijs die niet overal dezelfde grijs is in het scherm + Veel strepen.
Voordeel van de SGS2 is dat hij scherper is. Maar de kleuren zijn echt heel onvoorspelbaar in verschillende schermgebieden.
De app waarmee je dit kan testen is "Color Flashlight" en zet dan de brightness op laag en verander eens van kleuren. De vraag is dus, hebben jullie dat ook? Van die vieze strepen.
Ook bij grijze knoppen waar het grijs overloopt soort gradient is mooi bij de SGS1 waarbij de SGS2 daar ook strepen in ziet alsof hij minder aantal kleuren kan weergeven. Net zoals je bij windows van 32bits naar 16bits kleuren ging en ineens strepen ziet bij kleurovergangen.
Daarnaast zit er midden in het scherm een vlek waar ik enorm aan irriteer. Deze vlek is weg bij volle helderheid maar als je de helderheid lager zet is hij zeer goed zichtbaar. Vooral in de notificatie bar. En de Klok etc.
Ook brand het toetsenbord in waardoor ik deze ook in low brightness gebieden compleet kan zien in de notificatie bar.
De gele gloed zie ik heel klein beetje maar dat vind ik niet eens zo erg want dat valt mij amper op.
Conclusie de SGS1 heeft een mooier scherm vind ik ondanks de pentile matrix bij letters. De rest is echt slechter geworden.
Herkennen andere mensen zich hierin? Of heb ik gewoon een slechte batch? Ik ga er sowieso mee terug. Ben bang dat ik mijn geld niet meer terug krijg omdat ik hem al helemaal open heb gemaakt etc..
Wel beetje teleurstelling maar goed.
Ook wat dingen:
Je kan je browser scherm niet schuiven met 2 vingers??? Wat bij andere toestellen wel kan..
Het galerij werkt ook vaag. Swiept soms echt TE snel...
En de Camera is ook slechter geworden. De SGS1 schiet mooiere foto's dan de SGS2. Jeetje wat een extra ruis ineens. Dan mochten ze die flitser eigenlijk wel weer weglaten en de SGS1 camera erin doen. Die extra 3 megapixels is niet leuk als je er zoveel ruis voor terug krijgt.
Hopelijk komt hier dan een software update voor maar betwijfel het.
De rest ben ik zeer tevreden over trouwens. Design vooral.