Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 50 Laatste
Acties:
  • 365.259 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar NIEMAND dus die met de app "Color flashlight" https://market.android.co....socialnmobile.flashlight

Een soort "Linnen doek achtige structuur" krijgt als je de brightness helemaal omlaag zet? De kleuren blijven mooi op mijn SGS1 maar bij de SGS2 niet. Ik zit hier heus niet te bashen ofzo.

Ik zie het ook heel erg bij die grijze gradient knoppen als je brightness omlaag zet. De knoppen die je vaak in het begin tegen komt als je alles moet instellen.

Ik heb wat foto's gemaakt kan alleen een foto maken van de vlek. Dat structuur krijg ik niet op de foto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:16:
Oke,,, waar begin ik... Ik kreeg zaterdag ochtend me SGS2 binnen.

Was zeer enthousiast maar nu niet meer zo erg.
Ik heb dus de SGS1 lopen op 2.3.3 en ook een SGS2 nu dus even. Ik was van plan de SGS1 te verkopen.

Heb ze dus naast elkaar gelegd en viel me HEEEEL wat op.

De SGS1 is sneller... ja ja vraag niet waarom maar het is zo. Voelt veel soepeler aan en vooral het afsluiten van apps is waarschijnlijk wel 3x sneller. Echt instant. Dit begrijp ik dus totaal niet.

De SGS1 heeft mooiere kleuren en geen vage kleuren bij licht en donker grijs. De SGS2 krijgt echt een heel on-egaal kleur grijs die niet overal dezelfde grijs is in het scherm + Veel strepen.
Voordeel van de SGS2 is dat hij scherper is. Maar de kleuren zijn echt heel onvoorspelbaar in verschillende schermgebieden.
De app waarmee je dit kan testen is "Color Flashlight" en zet dan de brightness op laag en verander eens van kleuren. De vraag is dus, hebben jullie dat ook? Van die vieze strepen.

Ook bij grijze knoppen waar het grijs overloopt soort gradient is mooi bij de SGS1 waarbij de SGS2 daar ook strepen in ziet alsof hij minder aantal kleuren kan weergeven. Net zoals je bij windows van 32bits naar 16bits kleuren ging en ineens strepen ziet bij kleurovergangen.

Daarnaast zit er midden in het scherm een vlek waar ik enorm aan irriteer. Deze vlek is weg bij volle helderheid maar als je de helderheid lager zet is hij zeer goed zichtbaar. Vooral in de notificatie bar. En de Klok etc.

Ook brand het toetsenbord in waardoor ik deze ook in low brightness gebieden compleet kan zien in de notificatie bar.

De gele gloed zie ik heel klein beetje maar dat vind ik niet eens zo erg want dat valt mij amper op.

Conclusie de SGS1 heeft een mooier scherm vind ik ondanks de pentile matrix bij letters. De rest is echt slechter geworden.

Herkennen andere mensen zich hierin? Of heb ik gewoon een slechte batch? Ik ga er sowieso mee terug. Ben bang dat ik mijn geld niet meer terug krijg omdat ik hem al helemaal open heb gemaakt etc..

Wel beetje teleurstelling maar goed.
Als je zegt dat het scherm nu al inbrand dan zal er waarschijnlijk iets mis zijn met jou toestel. Verder is je claim van een langzamere OS absoluut niet waar, ik heb juist net de omgekeerde ervaring. de SGS2 is met laden en opstarten merkbaar sneller.
Ook wat dingen:
Je kan je browser scherm niet schuiven met 2 vingers??? Wat bij andere toestellen wel kan..
Het galerij werkt ook vaag. Swiept soms echt TE snel...
Dat komt omdat de touch gevoeliger is. Als je met 2 vingers erover gaat dan ziet hij dat als een zoom en niet een scroll. Gewoon 1 vinger gebruiken, klaar.
En de Camera is ook slechter geworden. De SGS1 schiet mooiere foto's dan de SGS2. Jeetje wat een extra ruis ineens. Dan mochten ze die flitser eigenlijk wel weer weglaten en de SGS1 camera erin doen. Die extra 3 megapixels is niet leuk als je er zoveel ruis voor terug krijgt.
Hopelijk komt hier dan een software update voor maar betwijfel het.

De rest ben ik zeer tevreden over trouwens. Design vooral.
Niet echt het niveau van een "echte" foto toestel maar voor een point and shoot camera is hij zeer goed. Waarschijnlijk heb jij een van die brakke sensors.

Stuur gewoon je toestel terug, lijkt erop dat jij een slechte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabso schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:09:
[...]

Ook jij welkom bij de club :)
Er zijn nu inmiddels toch wel wat mensen met dit probleem hoor..
De meesten hebben er geen last van, in het begin dacht ik dat ik uniek was maar er melden zich toch steeds meer mensen wat betreft de klachten betreffende de belkwaliteit.
Ik vind ook gewoon dat dit perfect moet zijn voor een toestel van € 500,- , het gaat tenslotte in de eerste instantie erom dat je normaal moet kunnen bellen.
Ik snap je frustratie dan ook wel hoor, baal er zelf ook van.
Ik zelf wacht dus even af tot een service point up to date is met reserve onderdelen voor dit toestel en dan zal ik er even langs.
Ja ik heb er dus ook last van en baal er behoorlijk van! Paar pagina's terug had ik mijn klacht hierover al neergezet. Mijn moeder net nog weer eens gebeld om te kijken of er al verandering was, maar ze hoorde weer zichzelf dubbel en leek alsof ik heel ver weg van de telefoon was qua geluid. Ik hoor de mensen die ik bel zelf wel goed, maar zij mij gewoon niet. Frustraties, frustraties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:40:
[...]

met android 2.3.4 die binnen paar weken uitkomt zou het beter moeten worden
Ik hoop het echt van harte! Misschien een beetje off-topic, maar als die nieuwe android 2.3.4 uitkomt, update ie 'm dan daar zelf naar? Of hoe gaat dat? En weet je zo, of ik dan ook gelijk mijn tablet daarmee kan updaten? Ik gebruik namelijk sinds een week android.. bevalt me overigens zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:09:
[...]

Ik hoop het echt van harte! Misschien een beetje off-topic, maar als die nieuwe android 2.3.4 uitkomt, update ie 'm dan daar zelf naar? Of hoe gaat dat? En weet je zo, of ik dan ook gelijk mijn tablet daarmee kan updaten? Ik gebruik namelijk sinds een week android.. bevalt me overigens zeer goed.
Dit soort dingen zijn wel erg basic hoor. Android 2.3.4 bestaat al, en je moet wachten tot de fabrikant een update voor je apparaat uitbrengt. Zoek maar eens met Google naar hoe dit soort dingen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

GoT is geen helpdesk. We verwachten dat je dit soort dingen zelf op kan zoeken.

[ Voor 66% gewijzigd door RoD op 19-06-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Frank1973 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:24:
Welke navigatie is het beste geschikt voor de S2? Ik reis veel door de EU..
Ik zou zeggen, lees voor ge post: Android: Turn by Turn Navigation

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik lieg waarschijnlijk als ik barst.. volgens velen hier. Maar goed ik kom even met bewijs.

Hier een filmpje van de SGS1 met de nieuwste firmware en de SGS2 met de nieuwste firmware zelf gemaakt net:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VvtCgOO8w6s]
Kan je duidelijk zien dat bijvoorbeeld de SGS1 veel sneller is met afsluiten... En ook scrollen vind ik smoother gaan door de homescreen. De laatste firmware van de SGS1 is niets mis mee. De SGS2 is wel sneller in browser laden en dingen waar je echt ruwe CPU power voor nodig hebt. Voor de rest is de SGS2 dus even snel of soms langzamer.

Afbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/ip4ncn.jpg
Hier links het plekje waar ik last van heb.

Afbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/2ebr1ok.jpg
Hier dus de gradiënt wat veel lelijker is bij de SGS2 dan de SGS1.

Afbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/2qsxabc.jpg
Close up:
Gradiënt van de Pentile matrix ( kun je ook zien ) van de SGS1.

Afbeeldingslocatie: http://oi56.tinypic.com/2epmtlz.jpg
Close up:
Gradiënt van de RGB matrix ( ook te zien ) van de SGS2.
Hier kan je dus zien dat het niet zo mooi is als de SGS1.... dat is behoorlijk duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://oi52.tinypic.com/2u604tz.jpg
Timestamp pic ala 4chan....

Daarnaast zijn de resultaten uit de foto's nog veel beter in het echt te zien. In het echt zie je namelijk veel ergere dingen. Het is namelijk HEEL lastig om zulke dingen te kunnen fotograferen. Zeker dat linnen doek structuur wat je bij low brightness aanwezig is bij de SGS2 wat dus niet bij de SGS1 te zien is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:37:
Oke ik lieg waarschijnlijk als ik barst.. volgens velen hier. Maar goed ik kom even met bewijs.
Ik weet niet waarom je jezelf nu aangevallen voelt maar er is niemand die zegt dat jij liegt. Er wordt alleen gezegd dat je een defect toestel hebt.

En bedoel je die kleine delay die er nu in zit als je dingen met de homeknop naar achter stuurt? Het is maar waar je je aan gaat storen. Probeer anders even de lightning firmware, die heeft dit namelijk niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:48:
[...]

Ik weet niet waarom je jezelf nu aangevallen voelt maar er is niemand die zegt dat jij liegt. Er wordt alleen gezegd dat je een defect toestel hebt.
Dat was meer over dat jij beweerde dat de SGS2 sneller is .. terwijl in veel gevallen de SGS1 sneller is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:50:
[...]

Dat was meer over dat jij beweerde dat de SGS2 sneller is .. terwijl in veel gevallen de SGS1 sneller is....
volgens velen hier
Wie is velen dan?

Stel je niet zo aan, de SGS2 is sneller punt. Dat die kleine delay nu in de software zit moet je gewoon accepteren maar 3 seconden zijn het iig niet. Dat je scherm stuk is wil ik best geloven mijn eerste scherm was ook stuk, stuur hem gewoon terug en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:50:
[...]

Doe eens een test met Angrybirds.
Ik heb dat ook gedaan sgs1 vs sgs2 en de sgs2 was bijna 2 keer sneller

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:52:
[...]

[...]

Wie is velen dan?

Stel je niet zo aan, de SGS2 is sneller punt. Dat die kleine delay nu in de software zit moet je gewoon accepteren maar 3 seconden zijn het iig niet. Dat je scherm stuk is wil ik best geloven mijn eerste scherm was ook stuk, stuur hem gewoon terug en klaar.
Net de browser trouwens ook helemaal gereset van beide en leeg gehaald en tweakers geladen over wifi. Exact even snel. En dat meerdere keren. Het ligt dus gewoon aan de firmware. Denk dat de SGS2 firmware nog lang niet geoptimaliseerd is en de SGS1 dus wel... Ze zijn in ieder geval beide even snel als het aankomt in user gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welat
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 14:55
Ik kan uit je filmpje zien dat je inderdaad langzamere S2 hebt dan normale, mijn s2 is vele malen sneller en ook die van 2 andere van mijn vrienden ook.
Moet toch echt een slechte exemplaar zijn, toen ik mijn s2 voor het eerst kreeg kwam ik erachter dat ik een defecte pixel had en ging dus gelijk terug ruilen en dat was ook het geval bij een vriend.

Verder had ik op sommige forums gelezen dat sommige mensen last hadden van batterij bug(5-7 uur max met batterij), dit soort dingen komen vaak voor bij een nieuwe product imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kan je duidelijk zien dat bijvoorbeeld de SGS1 veel sneller is met afsluiten... En ook scrollen vind ik smoother gaan door de homescreen. De laatste firmware van de SGS1 is niets mis mee. De SGS2 is wel sneller in browser laden en dingen waar je echt ruwe CPU power voor nodig hebt. Voor de rest is de SGS2 dus even snel of soms langzamer.
Vreemd, die hele delay heb ik hier niet (met XWKE2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ SizzLorr, dan stuur ik hem maar even terug. Gingen ze die van jou repareren? Of krijg je een vervangend exemplaar. Denk dat ik gewoon unlucky ben met een model van een crappy batch.

Maar nu ff positief geluid hoor:

Vind het uiterlijk heel mooi en ik wil sowieso de hardware goed hebben. De software kan ik zelf wel lekker aan tweaken en dat kan geupdate worden. Was ook altijd heel zuinig op me SGS1.

Over de angry bird opstart tijd: Ja de SGS2 was ietsje sneller maar niet niet zo erg als de afsluit lag bij applicaties.
( jeetje je zou maar 2 speakers in de SGS1/2 hebben.. Dat is pas luid :D )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Moet je de muziek voor de S2 is specifieke folders zetten ofzo? Want bij mij pikt de muziekspeler het alleen op als ik de muziek in Samsung/music stop.

En die ads bij Angry Birds, hoe krijg je die weg? Erg irritant, want volgens mij is het gewoon de normale Angry Birds...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:03:
Moet je de muziek voor de S2 is specifieke folders zetten ofzo? Want bij mij pikt de muziekspeler het alleen op als ik de muziek in Samsung/music stop.

En die ads bij Angry Birds, hoe krijg je die weg? Erg irritant, want volgens mij is het gewoon de normale Angry Birds...
telefoon rooten en adfree installeren. dan is het weg.
als je dit niet wilt krijg je de ads bij angry birds niet weg volgensmij is hier geen betaalde versie van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:03:
@ SizzLorr, dan stuur ik hem maar even terug. Gingen ze die van jou repareren? Of krijg je een vervangend exemplaar. Denk dat ik gewoon unlucky ben met een model van een crappy batch.

Maar nu ff positief geluid hoor:

Vind het uiterlijk heel mooi en ik wil sowieso de hardware goed hebben. De software kan ik zelf wel lekker aan tweaken en dat kan geupdate worden. Was ook altijd heel zuinig op me SGS1.

Over de angry bird opstart tijd: Ja de SGS2 was ietsje sneller maar niet niet zo erg als de afsluit lag bij applicaties.
( jeetje je zou maar 2 speakers in de SGS1/2 hebben.. Dat is pas luid :D )
Begin van de thread staan mijn ervaringen. Ik heb via coolblue/smartphoneshop besteld en zij hebben hem omgeruild voor een ander exemplaar. Deze is goed maar wat mij opviel dat er ook verschillen zijn tussen dit toestel en mijn vorig toestel, vooral qua standaard instellingen zijn er een paar verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:08:
[...]

Begin van de thread staan mijn ervaringen. Ik heb via coolblue/smartphoneshop besteld en zij hebben hem omgeruild voor een ander exemplaar. Deze is goed maar wat mij opviel dat er ook verschillen zijn tussen dit toestel en mijn vorig toestel, vooral qua standaard instellingen zijn er een paar verschillen.
Oke, zoals wat? Misschien is het iets waar ik op kan letten... Mijn kameraad heeft ook een SGS2 en heb nog niet vergeleken met die van hem. Dus ga dat morgen ff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:39:
@Texamicz Ik heb de Samsung Galaxy S2 nu ongeveer bijna 5 dagen en ik moet zeggen dat ik niets herken van wat jij zegt. Hij geeft hele mooie kleuren en ik heb geen dode pixels, vlekken o.i.d.

Wat ik wel een groot nadeel vind, is de batterijduur. Bij mij houdt hij het niet eens een dag uit.. :( Moet zelfs mijn lader meenemen naar mijn werk, omdat hij anders uit valt. (scherm heb ik al op de minste helderheid gezet, bleutooth staat uit, iemand een idee, waardoor je de batterijduur nóg langer kan maken?
Ik heb mijn telefoon meegenomen naar pinkpop. Heeft het de volle 3 dagen volgehouden zonder op te laden. Heb er een hoop foto's en filmpjes mee gemaakt. Heb 1uur navigatie gebruikt op de heen en terug weg en een paar keer kort internetten. Snap dus niet hoe jouw telefoon zo snel leeg kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:14:
[...]

Oke, zoals wat? Misschien is het iets waar ik op kan letten... Mijn kameraad heeft ook een SGS2 en heb nog niet vergeleken met die van hem. Dus ga dat morgen ff doen.
De default Widget instellingen waren anders, dacht dat ik een gebruikt toestel had maar na hard reset waren ze nog steeds zo. De root directory indeling was anders. Met quadrant kwam ik met mijn eerste toestel net aan de 3000 en met dit toestel zit ik bijna tegen de 4000 aan. Andere camera hardware, etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

13art

Moderator Mobile
De verschillende navigatieprogramma's zoals bijvoorbeeld Google Maps navigatie vs Navigon, zit toch een flink verschil tussen wat betreft energie verbruik.
Ik heb een 1A lader. Met Google Maps navigatie laadt mijn telefoon langzaam op. Echter met Navigon loopt mijn telefoon langzaam leeg. Ik vermoed dat vanwege het renderen Navigon gewoon veel meer verbruikt. Dat wordt dus een andere (2A) lader aanschaffen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:28:
[...]

De default Widget instellingen waren anders, dacht dat ik een gebruikt toestel had maar na hard reset waren ze nog steeds zo. De root directory indeling was anders. Met quadrant kwam ik met mijn eerste toestel net aan de 3000 en met dit toestel zit ik bijna tegen de 4000 aan. Andere camera hardware, etc. etc. etc.
Thanks, dat kan dus alles verklaren. De foto's van mijn SGS2 zijn erg korrelig. Terwijl ik mooie foto's in reviews heb gezien. Misschien deed ik iets te uitbundig. Maar had ook beetje hoge verwachtingen en dan zo'n teleurstelling. Maar goed. Ik haal dus ook met de benchmark 2982.

Misschien zijn er 2 soorten series in omloop. Wie weet. Maar dat zal Samsung toch nooit bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 19:45

Hier een filmpje van de SGS1 met de nieuwste firmware en de SGS2 met de nieuwste firmware zelf gemaakt net:
[video]

[afbeelding]
Hier links het plekje waar ik last van heb.

[afbeelding]

[afbeelding]
Close up:

[afbeelding]
Close up:
Hier kan je dus zien dat het niet zo mooi is als de SGS1.... dat is behoorlijk duidelijk.

[afbeelding]
Timestamp pic ala 4chan....

Daarnaast zijn de resultaten uit de foto's nog veel beter in het echt te zien. In het echt zie je namelijk veel ergere dingen. Het is namelijk HEEL lastig om zulke dingen te kunnen fotograferen. Zeker dat linnen doek structuur wat je bij low brightness aanwezig is bij de SGS2 wat dus niet bij de SGS1 te zien is.
Moet toegeven ik heb die delay ook. Ik heb hem via setcpu ook even op 1200 constant gezet. Daarna issie wel stuk sneller met sluiten van de telefoonapp. Misschien dat het upscalen van de CPU wat langer duurt? heb je trouwens custom rom op de S1 staan?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 17:12

Close up:

Close up:

[..]
Wat betreft die gradient, misschien komt dat door de kwaliteit van het plaatje die gebruikt wordt voor die gradient (in combinatie met een scherm van de S2 die kwalitatief beter is en je dus meer details ziet)? Je zou het nog kunnen testen door zelf een plaatje te maken met een gradient met een hogere kwaliteit.

Wat misschien ook een oorzaak kan zijn is dat de S2 een iets groter scherm heeft dan de S1 maar dat de resolutie hetzelfde is.

Overigens lijkt het op die foto dat de brightness op de S2 hoger staat dan op de S1. Dan zie je sowieso meer detail in een grijze gradient. Dus dat kan ook nog een oorzaak zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dlocks op 19-06-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:41:
[...]

Moet toegeven ik heb die delay ook. Ik heb hem via setcpu ook even op 1200 constant gezet. Daarna issie wel stuk sneller met sluiten van de telefoonapp. Misschien dat het upscalen van de CPU wat langer duurt? heb je trouwens custom rom op de S1 staan?
Nope beid originele firmware. Op de SGS1 de nieuwste 2.3.4(XXJVP) welke trouwens bloedsnel is en op de SGS2 de 2.3.3 (XWKE2)
Speelde hiervoor trouwens veel met Custom roms. Maar de nieuwste originele firmware is tot mijn conclusie het snelste firmware wat ik gebruikt hebt :) haha Kom ik daar achter als ik hem wil verkopen...
Zal wel gewoon ingebakken zijn. Misschien passen ze het wel weer aan in een update. Maar het voelt daardoor wel heel snel bij het apps wisselen op de sgs1.

Misschien hebben ze de interrupt service routine van de home knop niet de hoogste prioriteit gegeven op de SGS2 haha ;)

En over de gradiënt dat zie je op elke brightness en op veel andere plekken ook zoals grijze knoppen maar denk dat ik gewoon een slecht model heb. Tenminste dat is me conclusie tot zover.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:46:
Maar NIEMAND dus die met de app "Color flashlight" https://market.android.co....socialnmobile.flashlight

Een soort "Linnen doek achtige structuur" krijgt als je de brightness helemaal omlaag zet? De kleuren blijven mooi op mijn SGS1 maar bij de SGS2 niet. Ik zit hier heus niet te bashen ofzo.

Ik zie het ook heel erg bij die grijze gradient knoppen als je brightness omlaag zet. De knoppen die je vaak in het begin tegen komt als je alles moet instellen.

Ik heb wat foto's gemaakt kan alleen een foto maken van de vlek. Dat structuur krijg ik niet op de foto....
Ik krijg inderdaad ook een soort strepen over mijn scherm, het is gewoon niet egaal, ik heb ook al een mailtje naar coolblue gestuurd of ik misschien kan ruilen heb namelijk ook de gele linker helft van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Als ik deze gradient test probeer dan zie ik niks geen strepen of 16bit banding effect, het verloopt gewoon vloeiend.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NczMg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
zAo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:56:
[...]

Engelse versie van Kies nemen.
Heb ik naar gezocht maar kon hem niet vinden (Bij Samsung, google en in dit topic). Kan iemand me helpen bij het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Heeft iemand ervaring met setcpu (root access nodig) om te overclocken en in bepaalde situaties te underclocken?

https://market.android.co...d=com.mhuang.overclocking

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/64nic0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2i8zygk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LZF schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:04:
Als ik deze gradient test probeer dan zie ik niks geen strepen of 16bit banding effect, het verloopt gewoon vloeiend.

[afbeelding]
Bedankt voor de test! Dit maakt het effect nog veel erger ! :) Ik maak ff foto.
Het is alleen bijna niet te fotograferen nu omdat het plaatje zo groot is. Van een afstand zie je het namelijk niet meer op een foto :(
Maar kan het plaatje wel gebruiken om te laten zien aan de verkoper.

In verband met Tumbnails gedoe hier ff een LINK van de foto. Heb er gelijk twee genomen zodat er geen verwarring ontstaat.

FOTO 1:
http://i51.tinypic.com/10nds3r.jpg

FOTO2:
http://i51.tinypic.com/211kjg0.jpg

Ohjha links natuurlijk de SGS2 en rechts de SGS1. En zoals de andere foto's vanwege de slechte camera eigenschappen lijkt het in de foto nog mee te vallen. In het echt is het een ramp om aan te zien.
Zie je trouwens ook dat de kleuren niet lekker egaal zijn. Alsof elke pixel beetje zijn eigen willetje heeft :P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor de test! Dit maakt het effect nog veel erger ! :) Ik maak ff foto.
Het is alleen bijna niet te fotograferen nu omdat het plaatje zo groot is. Van een afstand zie je het namelijk niet meer op een foto :(
Maar kan het plaatje wel gebruiken om te laten zien aan de verkoper.

In verband met Tumbnails gedoe hier ff een LINK van de foto. Heb er gelijk twee genomen zodat er geen verwarring ontstaat.

FOTO 1:
http://i51.tinypic.com/10nds3r.jpg

FOTO2:
http://i51.tinypic.com/211kjg0.jpg

Ohjha links natuurlijk de SGS2 en rechts de SGS1. En zoals de andere foto's vanwege de slechte camera eigenschappen lijkt het in de foto nog mee te vallen. In het echt is het een ramp om aan te zien.
Hoe ziet je scherm eruit met de schermtest dan?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:30:
[...]

Hoe ziet je scherm eruit met de schermtest dan?
Welke schermtest?
Maar maakt ook niet uit... ik kan wel blijven testen. Me scherm is gewoon kut.... klaar :P weg ermee
SGS2 is een mooi toestel alleen de Quality Control van Samsung is belabberd.
Ben een objectief iemand maar Apple heeft dat soort zaakjes dus beter voor elkaar. Ik wil alleen geen iPhone ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:31:
[...]

Welke schermtest?
Maar maakt ook niet uit... ik kan wel blijven testen. Me scherm is gewoon kut.... klaar :P weg ermee
Ben een objectief iemand maar Apple heeft dat soort zaakjes dus beter voor elkaar. Ik wil alleen geen iPhone ;)
Als telefoonnummer invoeren:
*#0*#

Althans, ik denk dat hij daar op doelde. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dlocks op 19-06-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:31:
[...]

Welke schermtest?
*#0*# , om de verkoper te laten zien dat er wat mis is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-06-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:28:
[...]
Hoe je het voor elkaar hebt gekregen om je telefoon opnieuw op te starten en dan volume down + home + power on knoppen tegelijk PER ONGELUK in te houden weet ik ook niet. :P
Een nieuw te strak Valenta 12 hoesje, is mij ook overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:36:
[...]

Als telefoonnummer invoeren:
*#0*#

Althans, ik denk dat hij daar op doelde. :)
Jup zelfde verhaal. Vooral bij groen krijg je linnen structuur. Als dit wordt gebruikt bij de QC zag je inderdaad mijn plekje niet omdat die net in het zwarte gedeelte van blauw valt. Heb jij dan wel een goed gradiënt verloop bij die twee test RGB plaatjes? Je kan hem dimmen door het scherm aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirved schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:28:
[...]

Ik heb mijn telefoon meegenomen naar pinkpop. Heeft het de volle 3 dagen volgehouden zonder op te laden. Heb er een hoop foto's en filmpjes mee gemaakt. Heb 1uur navigatie gebruikt op de heen en terug weg en een paar keer kort internetten. Snap dus niet hoe jouw telefoon zo snel leeg kan zijn.
Mijne houdt het ook nog geen volle dag vol, voor in de avond moet ie aan de lader terwijl ik er geen eens overdreven veel op doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat problemen met de s2. Vanaf afgelopen weekend doet mijn touchscreen het niet meer naar behoren. Met een beetje geluk kan ik een paar acties doen, vervolgens reageert het touchscreen nergens meer op.

Opnieuw opstarten heeft geen zin, ik kan dan vervolgens mijn pin niet invoeren.

Ene keer kan ik na een aantal minuten weer verder, andere keer werkt hij nog niet na een hele nacht.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik ben al langs de vodafone winkel geweest, die kunnen hem pas insturen nadat mijn abbo daar is ingegaan (10 juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:44:
[...]

Jup zelfde verhaal. Vooral bij groen krijg je linnen structuur. Als dit wordt gebruikt bij de QC zag je inderdaad mijn plekje niet omdat die net in het zwarte gedeelte van blauw valt. Heb jij dan wel een goed gradiënt verloop bij die twee test RGB plaatjes? Je kan hem dimmen door het scherm aan te raken.
Dat gradient plaatje die LZF heeft gepost laat bij mij geen blokjes zien.

Als ik de *#0*# test doe dan:

red = egaal rood
green = egaal groen
blue = egaal blauw
receiver = egaal wit
vibration = egaal zwart

dimming:
- Bij rood en groen duidelijk een blokkerig verloop te zien door horizontale balken (zowel met als zonder dimming door scherm aan te raken)
- Bij blauw is er minder verloop te zien

Ik zie dus alleen bij die dimming test een blokkerig verloop, maar dat kan aan de kwaliteit van het plaatje liggen die door de dimming test wordt gebruikt.

In het dagelijks gebruik zie ik nooit in blokkerig verloop in het scherm of icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

l3art schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:28:
De verschillende navigatieprogramma's zoals bijvoorbeeld Google Maps navigatie vs Navigon, zit toch een flink verschil tussen wat betreft energie verbruik.
Ik heb een 1A lader. Met Google Maps navigatie laadt mijn telefoon langzaam op. Echter met Navigon loopt mijn telefoon langzaam leeg. Ik vermoed dat vanwege het renderen Navigon gewoon veel meer verbruikt. Dat wordt dus een andere (2A) lader aanschaffen.
2A? Trekt de accu dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is eigenlijk een normale quadrant score? ik scoor steeds rond de 3000 meestal iets er boven soms iets er onder (heel de tijd rond 58 fps meestal erboven)

nu zie ik net staan dat bijna 4000 een normale score is.
(na nog een run van 2998 naar 3248)
zijn dit normale scores (nog steeds 3/4 x zo snel als normale galaxy s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:07:
wat is eigenlijk een normale quadrant score? ik scoor steeds rond de 3000 meestal iets er boven soms iets er onder (heel de tijd rond 58 fps meestal erboven)

nu zie ik net staan dat bijna 4000 een normale score is.
(na nog een run van 2998 naar 3248)
zijn dit normale scores (nog steeds 3/4 x zo snel als normale galaxy s)
ik haal ook altijd ongeveer deze scores dus het zal wel normaal zijn, hoop ik dan. maar ik hoor vaak dat quadrant heel onbetrouwbaar is dus dat kan misschien de reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:09:
[...]

ik haal ook altijd ongeveer deze scores dus het zal wel normaal zijn, hoop ik dan. maar ik hoor vaak dat quadrant heel onbetrouwbaar is dus dat kan misschien de reden zijn.
dat is wel waar, geld voor de meeste benchmarks (maar linpack is wel een van de ergere)
de ene keer 42mflops de andere keer 48 mflops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:04:
[...]

2A? Trekt de accu dat wel?
Nee voorlopig trekt de accu 650mA, staat in de kernel dus kan nog aangepast worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:01:
[...]

Dat gradient plaatje die LZF heeft gepost laat bij mij geen blokjes zien.

Als ik de *#0*# test doe dan:

red = egaal rood
green = egaal groen
blue = egaal blauw
receiver = egaal wit
vibration = egaal zwart

dimming:
- Bij rood en groen duidelijk een blokkerig verloop te zien door horizontale balken (zowel met als zonder dimming door scherm aan te raken)
- Bij blauw is er minder verloop te zien

Ik zie dus alleen bij die dimming test een blokkerig verloop, maar dat kan aan de kwaliteit van het plaatje liggen die door de dimming test wordt gebruikt.

In het dagelijks gebruik zie ik nooit in blokkerig verloop in het scherm of icoontjes.
Kan je een foto maken en uploaden naar tinypic? Bij mij is hij juist bij fel heel erg blokkerig en bij dimmen juist heel grainy/linnendoek.
Camera pakken met Macro mode aan en flitser uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukijama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-04 16:52
Zit met een probleem.

Ik stond vanochtend op en het valt me in 1 keer op dat ik een dikke barst/kras in mijn scherm heb.
Ik denk dat het de onderstelaag is omdat ik het niet voel en het is alleen op het beeldscherm en niet op het glas dat nog doorloopt naar het speakertje.

foto van de barst.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2j4yeye.jpg

Je ziet het vooral van de voorkant en een beetje als je er recht en aan de zijkant op kijkt.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/f1fnlu.jpg

Ik ga verder heel zuinig met de telefoon om dus het verbaast me ook dat dit zo uit het niks erin is gekomen.

Zal dit onder de gewone garantie vallen? En hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:22:
[...]

Kan je een foto maken en uploaden naar tinypic? Bij mij is hij juist bij fel heel erg blokkerig en bij dimmen juist heel grainy/linnendoek.
Camera pakken met Macro mode aan en flitser uit :)
Dat is bij mij ook. :)

Dus als ik die dimming test via *#0*# doe dan ziet het er bij NIET dimmen veel blokkeriger uit. Bij wel dimmen valt het minder op (maar is het er wel).

Maar ik zu nu dat het (volgens mij) in plaatje zelf zit. Onderstaande is een screenshot (dus geen foto) van het scherm (home knop + uit knop tegelijk indrukken).

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/j7djzn.jpg

Dat verklaart wellicht ook dat ik bij de grijze gradient van LZF geen blokkerig verloop zie maar bij die dimming test wel. Het lijkt er dus op dat het blokkerige verloop in het plaatje zit die gebruikt wordt door de dimming test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:38
Ook hier geen perfect scherm, ook een lichte stip bij lage brightness en met name bij grijze achtergrond. Ook een gelige linkerkant. Echter heb je er in het dagelijks gebruik niet genoeg last van om 'm nu al een paar weken voor reparatie te moeten missen. Daarnaast lees je zoveel over deze problemen dat ik bang ben 'm slechter terug te krijgen dan het nu is. Misschien tegen het eind van de garantieperiode een keertje opsturen.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2j4vtrs.png

Wat de gradients betreft is het toch ook gewoon logisch dat je op de SGS2 meer banding ziet. Het scherm heeft dezelfde resolutie als de SGS1 maar een groter scherm. Daarom minder pixels per vierkante centimeter, dus minder vloeiende gradients.

[ Voor 13% gewijzigd door lexuzu op 19-06-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij de overloop test met rood-groen-blauw ook dezelfde blokkerige stukken. Het witte scherm is overigens overal even wit, zie hier geen stipjes of donkere vlekken.

Heb de SGS2 van een vriend er bij gepakt en ook die zit er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Laatst online: 19:38
LZF schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:04:

[afbeelding]
Wanneer je trouwens een andere dan de standaard Android browser gebruikt om die testgradients te bekijken dan zul je zien dat ze er wel goed uitzien. Met de standaard browser is het inderdaad geen gezicht, maar gebruik je dolphin of opera dan is het prima.

[ Voor 35% gewijzigd door lexuzu op 19-06-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
uiterlix schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:56:
[...]

Wanneer je trouwens een andere dan de standaard Android browser gebruikt om die testgradients te bekijken dan zul je zien dat ze er wel goed uitzien. Met de standaard browser is het inderdaad geen gezicht, maar gebruik je dolphin of opera dan is het prima.
Je moet het plaatje idd niet in de standaard browser bekijken.
Gewoon even opslaan en openen via de gallery. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Laatst online: 18-09 14:12
*#0*# samsung galaxy s2 geeft het testmenu.

Bij het Sensor, Magnetic sensor, kompas geeftie aan: "need for calibration 1"

Wie heeft dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:28
Is het mogelijk om de telefoon ook handmatig uit 'wakker' zijn te halen...
Ik heb nu 5 uur niets met de telefoon gedaan en hij de balk geeft aan dat hij nog steeds wakker is...
Zeer irritant want het slurpt batterij.

Ik heb enkel facebook, twitter & accuweather sync (om de 3 uren)
Bij taakbeheer staan er geen actieve applicaties dus alles staat uit. (neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
frye schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:00:
Is het mogelijk om de telefoon ook handmatig uit 'wakker' zijn te halen...
Ik heb nu 5 uur niets met de telefoon gedaan en hij de balk geeft aan dat hij nog steeds wakker is...
Zeer irritant want het slurpt batterij.

Ik heb enkel facebook, twitter & accuweather sync (om de 3 uren)
Bij taakbeheer staan er geen actieve applicaties dus alles staat uit. (neem ik aan)
Telefoon al een keer uit/aan gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Paul van Druten schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:46:
*#0*# samsung galaxy s2 geeft het testmenu.

Bij het Sensor, Magnetic sensor, kompas geeftie aan: "need for calibration 1"

Wie heeft dat ook?
Hier iig niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 13:59
Bij mij staat dat "Need for calibration 1" inderdaad ook in het kompas onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Hebben jullie de kompas wel ooit eens gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Laatst online: 18-09 14:12
Golf2vr6 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:14:
Hebben jullie de kompas wel ooit eens gekalibreerd?
Hoe en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Als ik het me goed kan herinneren heb ik het in maps gedaan dmv de kompas (rechts boven).

Dit zie ik:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/zlvj90.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-06-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 13:59
Golf2vr6 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:36:
Als ik het me goed kan herinneren heb ik het in maps gedaan dmv de kompas (rechts boven).

Dit zie ik:
[afbeelding]
Klopt. Nu staat er een '2' in de sensor test kompas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 21:53
Ik heb deze telefoon ook sinds kort:D Maar wat ik al snel mis, is een notificatie lampje voor gemiste oproepen en berichtjes. Vind ik toch wel erg fijn, want je ziet in 1 oogopslag of je gebeld/gesmst bent.
Weet iemand misschien een app waar je zo'n soort functie op je beeld krijgt of iets dergelijks?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gerwin89 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:04:
Ik heb deze telefoon ook sinds kort:D Maar wat ik al snel mis, is een notificatie lampje voor gemiste oproepen en berichtjes. Vind ik toch wel erg fijn, want je ziet in 1 oogopslag of je gebeld/gesmst bent.
Weet iemand misschien een app waar je zo'n soort functie op je beeld krijgt of iets dergelijks?
NoLED, vreet wel stroom.

[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 19-06-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 21:53
Dankjewel! Zag het net ook staan inderdaad in de startpost.. Voortaan die eerst maar doorlezen en dan vragen stellen:P In ieder geval bedankt! d:)b

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ff kijken wat mensen zien als ze dit doen:

1. Zet je brightness op full
2. Open een willekeurige app en zorgt dat het toetsenbord zichtbaar blijft voor 1 minuut.
3. Trek na 1 minuut je Notificatie bar naar beneden.
4. Wat zie je in dat grijze gedeelte onderin?
5. ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is het normaal dat de foto's nogal wat grain vertonen? Zodra ik inzoom wordt het allemaal erg blokkerig en korrelig. Het zijn dan wel geen optimale lichtomstandigheden, maar dit is wel een beetje erg veel ruis.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:33:

2. Open een willekeurige app en zorgt dat het toetsenbord zichtbaar blijft voor 1 minuut.
Wellicht zie je de vormen van het toetsenbord. Je moet maar eens wat met je scherm draaien, als je een grijze achtergrond hebt, zie je de notificatiebalk erin staan, of start dan het toetsenbord, ook al is het maar een seconde, en doe het dan weg, zie je ook je toetsenbord.
Wellicht dat de pixels op grijze achtergronden niet zo snel dezelfde kleur kunnen aannemen. Met andere kleuren heb ik het 'probleem' niet.
EDIT: heb jou manier ook ff geprobeerd, zoals verwacht zie ik het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:38:
[...]

Wellicht zie je de vormen van het toetsenbord. Je moet maar eens wat met je scherm draaien, als je een grijze achtergrond hebt, zie je de notificatiebalk erin staan, of start dan het toetsenbord, ook al is het maar een seconde, en doe het dan weg, zie je ook je toetsenbord.
Wellicht dat de pixels op grijze achtergronden niet zo snel dezelfde kleur kunnen aannemen. Met andere kleuren heb ik het 'probleem' niet.
EDIT: heb jou manier ook ff geprobeerd, zoals verwacht zie ik het toetsenbord.
Jup, ook dit effect had ik dus nooit op mijn SGS1. Lijkt wel alsof het scherm van de SGS2 maar 2 voordelen heeft dat is RGB matrix en dat hij iets groter is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:33:

Je wilt dat ik nu tb zeg, maar dat is er bij mij echt niet! Misschien dat het wat uitmaakt dat ik litening rom draai (denk het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:41:
[...]

Je wilt dat ik nu tb zeg, maar dat is er bij mij echt niet! Misschien dat het wat uitmaakt dat ik litening rom draai (denk het niet).
Zou wel chill zijn als het software matig iets is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Wat een onding is het toch. Nooit eerder dit soort problemen gehad met Android, maar Samsung heeft echt eren wanproduct geleverd. Nu synct mijn agenda opeens niet meer goed met google. Op ipad en via browser klopt alles nog dus het ligt weer aan de brakke software van Samsung.

Aargh ik mag niet eens mijn account verwijderen en opnieuw toevoegen? Dan MOET ik een factory reset doen?
Pffffff. Weet iemand hoe ik gewoon mijn agenda helemaal leeg gooi op de telefoon?

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 19-06-2011 21:03 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Phusebox, kappen met huilen, en ruil je toestel om voor iets anders dan de SGSII, als het zo slecht bevalt. Of ga ergens anders je gal spuwen, zolang je ons er maar niet mee lastig valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

rhepius schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:58:
[...]

Je moet het plaatje idd niet in de standaard browser bekijken.
Gewoon even opslaan en openen via de gallery. :)
Ik weet niet hoor, toen ik hem opende in de gallery was er heel even heel veel banding, en direct daarna verdween het. Het is zeker beter dan in de browser (waar ditthering, te zien is), maar nog steeds niet de volledige gradient. Framerate control kan ik niet ontdekken, en meestal zie ik dat wel. Maar er lijkt hier toch iets behoorlijk mis te zijn.

Het lijkt me sterk dat het een probleem van het scherm is, het is een probleem van de software en Samsung moet er zo snel mogelijk iets aan doen. Weet iemand al of ze het probleem erkennen? Zo niet dan zijn ze daar waarschijnlijk allemaal blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Golf2vr6 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:41:
[...]

Heb, ik ook is mij al eerder opgevallen. Soms zie ik de wereldbol van mijn browsersnelkoppeling in de grijze achtergrond van de notificatie bar. Het is een soort trage ghosting, na een seconde of 20 is het volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48
Phusebox schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:56:
Wat een onding is het toch. Nooit eerder dit soort problemen gehad met Android, maar Samsung heeft echt eren wanproduct geleverd. Nu synct mijn agenda opeens niet meer goed met google. Op ipad en via browser klopt alles nog dus het ligt weer aan de brakke software van Samsung.

Aargh ik mag niet eens mijn account verwijderen en opnieuw toevoegen? Dan MOET ik een factory reset doen?
Pffffff. Weet iemand hoe ik gewoon mijn agenda helemaal leeg gooi op de telefoon?
Knal er dan een andere ROM op waar geen Samsung zooi bij in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
De oplossing voor agenda sync problemen:

Okay, I found out  how to do it!  The initial sync sets up only the currently displayed calendars on the Google web page.
On Google Calendar (web):  select all calendars to be syncedOn the phone:     Settings/Applications/Manage Applications/Calendar -> Clear data   Settings/Applications/Manage Applications/Calendar Storage -> Clear data   Settings/Data Synchronization/Data Sychronization -> Calendar (force sync)
AzzKickah schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:13:
[...]

Knal er dan een andere ROM op waar geen Samsung zooi bij in zit.
Als je een auto koopt is het ook normaal dat je zelf het onderstel moet vervangen voor ie goed werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 19-06-2011 21:18 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:33
Volgens mij is het volgende nog niet langsgekomen, iemand die dit al eens gedaan heeft?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1080774

Voor degenen die te lui zijn om te klikken/lezen, gaat dus om een hack die je in de root uit kan voeren om je default homescreen te wijzigen naar bijv. de middelste..

[ Voor 17% gewijzigd door Recrush op 19-06-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48
Phusebox schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:15:
[...]

Als je een auto koopt is het ook normaal dat je zelf het onderstel moet vervangen voor ie goed werkt?
Hey, ik gaf maar een suggestie.
Dan breng je hem toch lekker terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:11
Ik heb deze nacht mijn batterij volledig opgeladen en al heel de dag ben ik er bijna afgebleven buiten om op een sms te antwoorden maar nu zie ik dat mijn gsm bij wake up veel korte streepjes heeft staan en dat Maps 28% van mijn systeem heeft verbruikt.

Nu vind ik dat raar want ik heb vandaag zelfs google maps nog niet opengehad op men S2. Hoe komt dit?

Verder weet ik wel dat je best Wifi-delen sluit want dit lekt ook je batterij leeg. Anders haal ik 3-4% per uur en nu zonder dit haal ik iets meer dan 1% per uur. Netjes eigenlijk, verder staat de dataverbinding ook uit omdat ik die toch niet gebruik als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dit soort reacties zijn zwaar offtopic en daarmee niet nodig en toegestaan. Zie de DM.

[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 20-06-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:39
Hmm, batterijverbruik is over het algemeen heel goed bij mij. Echter had ik vandaag een paar uur dat Wi-fi delen veel batterij gebruikte zonder dat wi-fi aanstond. Hierdoor ging de batterij echt hard achteruit. Daarna is het echter gestopt en nu is alles weer normaal. Volgens mij is dit een bug in Android 2.3.3 toch? Heb ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
-Edwin- schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:25:
Hmm, batterijverbruik is over het algemeen heel goed bij mij. Echter had ik vandaag een paar uur dat Wi-fi delen veel batterij gebruikte zonder dat wi-fi aanstond. Hierdoor ging de batterij echt hard achteruit. Daarna is het echter gestopt en nu is alles weer normaal. Volgens mij is dit een bug in Android 2.3.3 toch? Heb ik dat goed?
Dat is mij vandaag toevallig ook opgevallen. Had WiFi uitstaan maar bleek toch nog te draaien op de achtergrond. Meteen dit proces gekilled en toen verder geen problemen meer. Heb dat ook nog niet eerder gehad. Dit zou wel een verklaring kunnen zijn waarom bij velen de batterij zo snel leegloopt :? Wifi is op mij toestel batterijslurper nr:1, en staat daarom meestal uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:39
Doctor Yes schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:17:
[...]

Dat is mij vandaag toevallig ook opgevallen. Had WiFi uitstaan maar bleek toch nog te draaien op de achtergrond. Meteen dit proces gekilled en toen verder geen problemen meer. Heb dat ook nog niet eerder gehad. Dit zou wel een verklaring kunnen zijn waarom bij velen de batterij zo snel leegloopt :? Wifi is op mij toestel batterijslurper nr:1, en staat daarom meestal uit ;)
Ik had het inderdaad ook force closed. Maar het gebeurt niet perse als WiFi aanstaat bij mij hoor. Het was echt een proces wi-fi delen wat door ging nadat wifi uit was gezet. Nu staat wi-fi aan, maar gebruikt wi-fi delen geen CPU meer. Het is dus wat anders dan gewoon je eigen wi-fi verbinding. Maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik heb vanavond een spontane reboot gehad nadat ik een whatsapp bericht had. Eerste echte euvel eigenlijk nadat ie uit was.

Reboot hielp wel gelukkig.

Maat van me heeft nu al 2x gehad dat ie em niet uit standby kon krijgen en alleen de accu eruit en erin hielp, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:26:
Ik heb vanavond een spontane reboot gehad nadat ik een whatsapp bericht had. Eerste echte euvel eigenlijk nadat ie uit was.

Reboot hielp wel gelukkig.

Maat van me heeft nu al 2x gehad dat ie em niet uit standby kon krijgen en alleen de accu eruit en erin hielp, meer mensen last van?
Gisteravond battery drain van 10% en 2 keer een reboot gehad in de nacht. Ben nog aan het uitzoeken hoe dat kwam... Ik heb bijna elke dag last van battery drain. Ik zal vanavond even wifi aanlaten en de grafiek morgen hier posten.
Je kan ook even GPS Status downloaden, bij Tools staan dan instructies. (om alle 3 de assen draaien, xyz, 1 tot 2 keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukijama
  • Laatst online: 11-04 16:52
Het kicken van je vraag binnen 12 uur is niet toegestaan! Overigens is je probleem prima zelf op te lossen door naar de Samsung Servicedesk te bellen, eigen initatief MOET op GoT.

[ Voor 83% gewijzigd door Bullet NL op 20-06-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
fukijama schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:47:
Zit met een probleem.

Ik stond vanochtend op en het valt me in 1 keer op dat ik een dikke barst/kras in mijn scherm heb.
Je ziet het vooral van de voorkant en een beetje als je er recht en aan de zijkant op kijkt.
Ik ga verder heel zuinig met de telefoon om dus het verbaast me ook dat dit zo uit het niks erin is gekomen.
Zal dit onder de gewone garantie vallen? En hebben hier meer mensen last van?
Uhm nee, ik heb er een screenprotector - full body kit op zitten ;) En zo te zien zit die kras op je gorilla glass en is je s-amoled plus scherm nog gewoon in tact ... weet bijna zker dat dit niet onder de standaard fabrieksgarantie valt

[ Voor 11% gewijzigd door Smarty_6000 op 20-06-2011 00:03 ]

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 11:46
Dit mag de volgende keer via de Topic Report knop!

[ Voor 90% gewijzigd door Bullet NL op 20-06-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 12:15
Recrush schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:45:
Volgens mij is het volgende nog niet langsgekomen, iemand die dit al eens gedaan heeft?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1080774

Voor degenen die te lui zijn om te klikken/lezen, gaat dus om een hack die je in de root uit kan voeren om je default homescreen te wijzigen naar bijv. de middelste..
Dit is gewoon een standaard functie in mijn launcher hoor....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:33
BertP schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:23:
[...]

Gebruik je wel gewoon stock touchwiz dan? Bij mij zit het er namelijk niet in, zou anders ook aardig onlogisch zijn om er een hack voor te schrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
[...]

Kan niet met standaard launcher... Wel met launcher pro bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirved schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:28:
[...]

Okee.. Geen idee hoe dat kan.. We zullen het dan binnenkort wel met die nieuwe update zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 07:47
De oplossing voor agenda sync problemen:

Okay, I found out  how to do it!  The initial sync sets up only the currently displayed calendars on the Google web page.
On Google Calendar (web):  select all calendars to be syncedOn the phone:     Settings/Applications/Manage Applications/Calendar -> Clear data   Settings/Applications/Manage Applications/Calendar Storage -> Clear data   Settings/Data Synchronization/Data Sychronization -> Calendar (force sync)

[...]

Dat ziet er niet echt gebruikersvriendelijk uit. Ben het helemaal met je eens dat je deze telefoon echt niet om zijn samsung software moet kopen. Heb zelf het toestel geroot en zoveel mogelijk samsung crap gefreezed en gebruik voor alles wat ik nodig heb 3rd party apps. Gebruik geen agenda dus kan je daar niet mee helpen. Misschien dat je wat aan deze info hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 20-06-2011 01:00 . Reden: typo.. ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Laatst online: 19-02-2022
Wat ik erg lastig vind, is dat de meldingen op het notificatiescherm onder "doorlopend" een zwart lettertype hebben. Dat maakt ze lastig leesbaar. Weet iemand hier een (eenvoudige) oplossing voor? Ik kan nergens een instelling hiervoor vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3353/5850352195_b75be6f8d0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3n0ph0n
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 13:28
ZeilDude schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:42:
Wat ik erg lastig vind, is dat de meldingen op het notificatiescherm onder "doorlopend" een zwart lettertype hebben. Dat maakt ze lastig leesbaar. Weet iemand hier een (eenvoudige) oplossing voor? Ik kan nergens een instelling hiervoor vinden.

[afbeelding]
Bij mij is dat gewoon wit? KE2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Laatst online: 19-02-2022
x3n0ph0n schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:51:
[...]

Bij mij is dat gewoon wit? KE2.
Heb ik ook, KE2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022

hij heeft het over de software....vervangen.
dus het "olie" in het geval van de auto.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die zich stoort aan de 3 seconden delay bij het wakker maken van het scherm:

Installeer softlocker uit de market. Dit programma draait op de achtergrond en zorgt ervoor dat het toestel niet meer in de deep sleep gaat. Het scherm gaat bij mij nu gewoon meteen aan zonder vertragingen zoals het hoort. Ik hoop dat samsung dit oplost want iedere keer 3 seconden wachten om iets te checken is irritant.
Ik begrijp dat de deep sleep batterijbesparend werkt maar voor mij is een scherm wat meteen aangaat belangrijker. Waar heb je anders een dual core toestel voor?
Let op: kill het programma niet, hij moet actief blijven op de achtergrond, en verbruikt bijna geen resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een smartphone is niet een auto, dit concludeer ik omdat beide totaal verschillende functies hebben en dus ook totaal verschillende toepassingen. Dit zal er toe leiden dat beide in het gebruik ook verschillende handelingen vereisen en is de wijze van gebruik anders.

Tevens wil ik uitwijzen dat GoT een groep is van "powerusers" ofwel de "doe-het-zelfer" onder de computer en electronica gebruikers. Het is hier niet anders als normaal dat mensen je erop wijzen dat je een nieuwe rom moet installeren.

Om het argument compleet te maken wil ik nog het volgende uitwijzen. Het originele argument was dat de telefoon vol zit met Samsung bloatware, dit klopt maar dit is iets wat normaal is in de industrie en tevens ook wordt gedaan door andere fabrikanten. Het werd je aangeraden om een vanilla ROM te installeren op je toestel wat dit niet zou hebben. Jou argument hier tegen was het bovenstaande. Het "debranden" van een toestel, als men die vergelijking zou maken, is niet gelijk aan het vervangen van het onderstel. Het "debranden" van een toestel is evenredig aan het verwijderen van alle merk logo's en tekens uit je auto.

*Knip* Je loopt hier heel erg over de grens een dergelijke reactie is bijna goed voor een directe ban! zie de topic waarschuwing!
[...]

Ik kan zo even geen optie vinden om dit te doen. Wat hij daar doet is de default homscreen, dus de homescreen waarmee je start, op de middelste zetten. Dit heeft het effect dat ipv je helemaal links begint en naar rechts moet scrollen, je in het midden begint en naar links en rechts kan scrollen.

Ik begrijp niet wat het nut is van deze hack, de launcher onthoud welke homescreen je het laatst had en zal altijd naar die homescreen gaan als je de home toets indrukt. Deze hack is dus niks anders dan een stukje cosmetica wanneer je je toestel aanzet.
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 03:18:
Voor iedereen die zich stoort aan de 3 seconden delay bij het wakker maken van het scherm:

Installeer softlocker uit de market. Dit programma draait op de achtergrond en zorgt ervoor dat het toestel niet meer in de deep sleep gaat. Het scherm gaat bij mij nu gewoon meteen aan zonder vertragingen zoals het hoort. Ik hoop dat samsung dit oplost want iedere keer 3 seconden wachten om iets te checken is irritant.
Ik begrijp dat de deep sleep batterijbesparend werkt maar voor mij is een scherm wat meteen aangaat belangrijker. Waar heb je anders een dual core toestel voor?
Let op: kill het programma niet, hij moet actief blijven op de achtergrond, en verbruikt bijna geen resources.
Het is geen 3 seconden, misschien amper een halve seconden. Niet iets waar ik me snel aan stoor.

Als je toestel niet meer in deepsleep, ofwel S3/D, mode gaat dan zal dat je accutijden niet ten goede komen.

[ Voor 48% gewijzigd door Bullet NL op 20-06-2011 13:58 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.

Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.

Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.

Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.