Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 50 Laatste
Acties:
  • 365.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:39
Probleem met mijn Samsung Galaxy S2!

Als ik mijn telefoon gebruik en ik zet hem op lockscreen dan valt mijn telefoon is standby. Na elke seconden of minuten komt het lockscreen automatisch weer tevoorschijn en is mijn telefoon best warm. Dan haal ik hem van lockscreen af, check even wat en als ik hem dan weer op stand by wil zetten loopt de telefoon vast als ik op de knop druk? Dit eet batterij en binnen 3 uur was hij helemaal leeg. Lijkt wel of iets de CPU constant aan het gebruiken is. Hulp gezocht alstublieft!

Edit: Eerder in dit topic ook iemand die sinds maandag ook heeft dat zijn batterij enorm snel leegloopt. Hier heb ik nu ook al 2 dagen last van. Word er onderhand een beetje gek van.

[ Voor 15% gewijzigd door Italioboy op 04-08-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janegsm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 08:48
Ik heb SystemPanel draaien die CPU verbruik bijhoud (incl historisch iverzicht). Hierdoor ontdekte ik dat wanneer ik Wifi gebruikte en deze later uit zette, dat er een Wifi delen tooltje flinke CPU tijd in beslag nam waardoor battery zeeer snel leeg was. Deze tool daarna gefreezed, en daar geen last meer van gehad.

Samengevat, mbv zo'n monitoring app kun je kijken wat nu zoveel CPU vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zojuist gebeurde er iets raars met mijn SGS2: tijdens het autorijden met Google-navigatie werden alle witte graphics en letters ineens lichtblauw. Toen ik navigatie uitschakelde was dit ook zo op het home-screen. Op mijn bestemming gearriveerd was de situatie gelukkig weer normaal.

Is dit een van jullie al eens overkomen? Zou het oververhitting van het scherm ofzo kunnen zijn? Mijn SGS2 voelde overigens niet warm aan ofzo. Helderheid van het scherm staat bij mij op automatisch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:27:
videobellen met skype lees ik hier, dat krijg ik gewoon niet aan het lopen. op vakantie hadden we gratis wifi, maar er zit geen knop om te videobellen? alleen skypebellen en dat is alleen spraak. Ik krijg het niet geregeld via skype.
Er is net een update van Skype uitgebracht die videobellen ondersteunt op de SGS2! Even updaten via market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:03:
Probeer het formaat van de achtergrond eens te veranderen naar 960x800 pixels. Dat scheelt waarschijnlijk een heel stuk want dan hoeft de telefoon de afbeelding niet meer te schalen.

Je kunt hem hier ook downloaden op een resolutie van 960x800.
Bedankt d:)b het heeft inderdaad geholpen om hem zelf te resizen ja. Wel raar dat zo'n modern apperaat dat zelf niet goed kan doen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
august66 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:36:
[...]

Heb je Pulse News Reader ook al geprobeerd? Erg mooie en strakke interface, werkt goed op een snel toestel zoals de S2 (had het hiervoor op mijn Hero, waar het geen buitengewone knaller was:)
Grotere of kleinere widgets zijn per feed instelbaar, je kunt er zo bijvoorbeeld vier boven elkaar zetten op één homescreen.
Deze zit er heel netjes uit! Alleen helaas toch niet wat ik zoek want de grootste widget die je kan kiezen is maar 4x2 en niet 4x4 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:13
vinpower schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:14:
[...]

Deze zit er heel netjes uit! Alleen helaas toch niet wat ik zoek want de grootste widget die je kan kiezen is maar 4x2 en niet 4x4 ;(
Moet je Minimal RSS proberen dat is echt simpel in gebruik en als je €0,70 betaald krijg je 4x4.

https://market.android.com/details?id=com.jv.cleanwidgets

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• august66
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 17:46
vinpower schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:14:
[...]
Hmja, dat kan kloppen. Ik heb mijn vier meest bekeken feeds in een widget op een homescreen gezet en gebruik voor de rest gewoon de app zelf, vind dat snel en makkelijk zat. Bovendien werkt die app lekker, wat je in een widget vermoedelijk niet zo gaat krijgen:) Succes met de zoektocht verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Nu online
Furfoot schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:20:
[...]

Moet je Minimal RSS proberen dat is echt simpel in gebruik en als je €0,70 betaald krijg je 4x4.

https://market.android.com/details?id=com.jv.cleanwidgets
Kijk dat komt al in de buurt. Ik had alleen nog de gratis versie uitgeprobeerd. Zonet de pro versie gekocht. Met deze ga ik het voorlopig maar doen:P

Toch apart dat niemand nog een rip off gemaakt heeft van de HTC Sense rss/news reader. Maar bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
vinpower schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:42:
[...]

Kijk dat komt al in de buurt. Ik had alleen nog de gratis versie uitgeprobeerd. Zonet de pro versie gekocht. Met deze ga ik het voorlopig maar doen:P

Toch apart dat niemand nog een rip off gemaakt heeft van de HTC Sense rss/news reader. Maar bedankt voor de hulp.
Ik moet er nu zelf nog eentje hebben voor Facebook/Email.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Laatst online: 17:39
janegsm schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:25:
Ik heb SystemPanel draaien die CPU verbruik bijhoud (incl historisch iverzicht). Hierdoor ontdekte ik dat wanneer ik Wifi gebruikte en deze later uit zette, dat er een Wifi delen tooltje flinke CPU tijd in beslag nam waardoor battery zeeer snel leeg was. Deze tool daarna gefreezed, en daar geen last meer van gehad.

Samengevat, mbv zo'n monitoring app kun je kijken wat nu zoveel CPU vraagt.
Wat ik zo raar vind is dat de cpu nooit op 1% komt te staan. Hij blijft constant schommelen. Ik vind dat lockscreen ook heel raar dat als ik hem op standby zet het lockscreen na een paar minuten gewoon weer tevoorschijn komt uit zichzelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:06

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hoewel ik pas paar dagen me SGS2 heb, en eigenlijk weinig tot geen vreemde dingen tegenkom, lees ik hier wel regelmatig van WIFI issues, paar maanden geleden heb ik me wat in ANDROID zitten verdiepen nadat ik wat van die cheap chinapads had om mee te spelen, daar herinner ik me nog dat WIFI vaak issues gaf als de SID naam van het draadloos netwerk een spatie of _ (underscore) bevatte, mss dat de SID Naam aanpassen naar een zonder spatie of "_" wat meer stabiliteit kan brengen..

Ben benieuwd of iemand dit kan bekrachten?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:10
Heeft er nu iemand al de nieuwe firmware via KIES te pakken? Ik zit nog op KF3 met een -XEN toestel. Ik zie dat er via KIES al updates zijn naar KG5 en KG6 op basis van android 2.3.4, maar dat is voorlopig enkel voor landen zoals Brazilië, Polen en Argentinië :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:47:
Hoewel ik pas paar dagen me SGS2 heb, en eigenlijk weinig tot geen vreemde dingen tegenkom, lees ik hier wel regelmatig van WIFI issues, paar maanden geleden heb ik me wat in ANDROID zitten verdiepen nadat ik wat van die cheap chinapads had om mee te spelen, daar herinner ik me nog dat WIFI vaak issues gaf als de SID naam van het draadloos netwerk een spatie of _ (underscore) bevatte, mss dat de SID Naam aanpassen naar een zonder spatie of "_" wat meer stabiliteit kan brengen..

Ben benieuwd of iemand dit kan bekrachten?!
Ik kan dat net ontkrachten.

Ik heb nog nooit een probleem gehad met wifi. mijn thuis wifi heeft een spatie en die op het werk een underscore.
zijn beide linksys routers, thuis de 320N en op het werk de 160N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

BB333 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:52:
Gister is een vriend van me langsgeweest en die heeft ook de Galaxy S2. Hij maakte ook verbinding met ons wifinetwerk en had toen ook voor 15 minuten verbinding, daarna viel het bij hem ook weg en moest hij ook de wifiadapter van zijn telefoon weer opnieuw inschakelen. Het lijkt mij dus op een routerprobleem. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? (Netgear JWNR2000)
Het ligt duidelijk niet aan je telefoon, maar aan de router. Graag eerst zelf zoeken naar een oplossing en als je er niet uitkomt, een topic openen in het juiste forum. Dit topic is alleen voor de S II. Ik moet helaas streng zijn, dit topic heeft de neiging om snel off topic te raken. De posts over de router zullen daarom worden verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 04-08-2011 13:10 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:56:
[...]

Interessant... Ik kan namelijk ook niet video bellen, maar heb daar niet aan gedacht. Ik zal ook eens een bezoekje plegen aan de vodafone winkel en navragen!
Vraagje, wat voor een melding kreeg jij te zien op je mobiel als video bellen (via het selecteren onder je contact persoon) als de connectie niet tot stand komt?
kan video-oproep niet tot stand brengen, spraak oproep proberen?

hoe oud is je simkaart? die van mij is 7 jaar oud en ik heb dus geen Usin kaart.
janvanduschoten schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:08:
[...]

[mbr] Het ligt duidelijk niet aan je telefoon, maar aan de router. Graag eerst zelf zoeken naar een oplossing en als je er niet uitkomt, een topic openen in het juiste forum. Dit topic is alleen voor de S II.[/mbr]
waar zie je dat staan?
ik zie nergens of hij die problemen ook met zijn laptop of computer heeft?
hij geeft aan dat 2 S2 telefoons dit probleem hebben met wifi verbinding?
past dus prima in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:12:

waar zie je dat staan?
ik zie nergens of hij die problemen ook met zijn laptop of computer heeft?
hij geeft aan dat 2 S2 telefoons dit probleem hebben met wifi verbinding?
past dus prima in dit topic?
Het ligt niet aan de S II, want dan zou iedereen dit probleem hebben. Het ligt dus aan de combinatie van dit toestel met die router. Aangezien het dan gelijk off-topic gaat, is het beter een topic aan te maken (na zelf ook te hebben gezocht ;) ) over deze combinatie dan dit hier te bespreken.

Discussie over moderatie mogen per DM of in Android Feedbacktopic om dit topic niet te vervuilen.

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 04-08-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:17

Flipm0de

geen

Ik heb ook veel problemen met wifi met de SG2 bij mn ouders. Die hebben een wanadoo router met een WEP beveiliging. Mn broertje komt er met de iphone gewoon op. Gekke van WEP is dat er op de pc 'blokjes' komen waarin het wachtwoord moet worden getypt. Op de SG is dit niet zo, heb wel spaties geprobeerd maar wilt niet werken. Na het wachtwoord te hebben ingevuld gebeurd er helemaal niets. Wordt gewoon geen verbinding gemaakt.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:21:
[...]

Het ligt niet aan de S II, want dan zou iedereen dit probleem hebben. Het ligt dus aan de combinatie van dit toestel met die router. Aangezien het dan gelijk off-topic gaat, is het beter een topic aan te maken (na zelf ook te hebben gezocht ;) ) over deze combinatie dan dit hier te bespreken.

Discussie over moderatie mogen per DM of in Android Feedbacktopic om dit topic niet te vervuilen.
misschien heeft hij zijn wifi ontvanger kapot? of is zijn toestel softwarematig ergens in de knoop waardoor ineens iets niet meer werkt?

in een eigen topic is wel beter, dat klopt. maar wat kan er dan nog besproken worden in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

misschien heeft hij zijn wifi ontvanger kapot? of is zijn toestel softwarematig ergens in de knoop waardoor ineens iets niet meer werkt?

in een eigen topic is wel beter, dat klopt. maar wat kan er dan nog besproken worden in dit topic?
Het is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat niet bij beide toestellen de wifi ontvanger stuk is.

In de TS staat waar dit topic voor is bedoeld. Bijzonderheden verdienen een eigen topic.
Dit topic is bedoeld om over de Samsung Galaxy S II te praten. Discussies over accessoires, providers, prijzen en abonnementen horen in de gelinkte topics en zijn dan ook ongewenst!!
Nogmaals, eventuele reacties hierop per DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

kan video-oproep niet tot stand brengen, spraak oproep proberen?

hoe oud is je simkaart? die van mij is 7 jaar oud en ik heb dus geen Usin kaart.
Die zelfde melding krijg ik inderdaad ook. Mijn sim-kaart heb ik net, en verwachtte dus eigenlijk ook niet dat het daar aan zou liggen. Kom net van de vodafone winkel, en ze weten daar niet waar het aan kan liggen. Ze hebben er geen verklaring voor, omdat ze nooit met video bellen vragen geconfronteerd worden. Dus dat wordt dan maar even de klanten service bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:27:
[...]

Die zelfde melding krijg ik inderdaad ook. Mijn sim-kaart heb ik net, en verwachtte dus eigenlijk ook niet dat het daar aan zou liggen. Kom net van de vodafone winkel, en ze weten daar niet waar het aan kan liggen. Ze hebben er geen verklaring voor, omdat ze nooit met video bellen vragen geconfronteerd worden. Dus dat wordt dan maar even de klanten service bellen.
dat moet je sowieso even doen, die gaan dan wat nakijken.

mijn simkaart is 7 jaar oud (kreeg geen nieuwe bij mijn abbo, neem dus aan dat ik zometeen niks hoef te betalen...) en dat was een GSM en geen USIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:33
BB333 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:56:
Bedankt... Had de zoekfunctie gebruikt. Daarna Google ingeschakeld, dus dat zit wel goed.
Als snelheid haal ik bijna 10MB volgens Speedtest. Dat is in orde, alleen de verbinding valt constant weg. Dat is vreemd.
Misschien een beetje off-topic maar dit kan ook te maken hebben met je internetprovider.
Ziggo levert namelijk sinds kort nieuwe routers waarvan het Wifi-signaal heel vaak wegvalt ;)

Edit: Hmz er is al op gereageerd door de mods...moet toch vaker kijken zodat ik niet pagina's achterloop ;)

[ Voor 9% gewijzigd door deuz14 op 04-08-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik lees op dit topic veel over problemen met de GS2, het lijkt erop dat ik me gelukkig mag prijzen met het exemplaar wat ik van Hi heb gekregen na een contractverlenging (eind juni). Geen battery drain, geen waas, geen uitvallen. Ik heb trouwens een unbranded toestel met hardware revisie 1.4.

Ik draai de originele Android 2.3.3, heb de telefoon wel geroot om alle Samsung meuk te kunnen verwijderen en Adfree Android en Titanium Backup te kunnen installeren.

Er gaat een hele (Android) wereld voor me open, heb Windows Mobile 6.1 nog geen seconde gemist ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

matz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:27:
[...]

Aangezien T-mobile een goede klantenservice (via twitter sowieso) heeft heb ik de vraag ook even bij hun neergelegd. Of hun dus kunnen bevestigen dat videobellen alleen met USIM werkt.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Misschien deels off-topic, maar mijn inziens wel uitermate handig, heb ik de oplossing van het Wifi-probleem. Elke PC werkte dus zonder problemen draadloos op de router van Netgear, maar de Galaxy S2 viel om de 10 minuten weg van het internet. Je moest dan Wifi op je telefoon aan- en uitzetten waarna ie het weer deed. De channel van de router moet je in plaats van op 'auto' op '6' zetten (of een ander kanaal). Dan werkt het prima. Dank voor het meedenken naar de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
BB333 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:52:
Misschien deels off-topic, maar mijn inziens wel uitermate handig, heb ik de oplossing van het Wifi-probleem. Elke PC werkte dus zonder problemen draadloos op de router van Netgear, maar de Galaxy S2 viel om de 10 minuten weg van het internet. Je moest dan Wifi op je telefoon aan- en uitzetten waarna ie het weer deed. De channel van de router moet je in plaats van op 'auto' op '6' zetten (of een ander kanaal). Dan werkt het prima. Dank voor het meedenken naar de oplossing!
Met de App Wifi Analyzer kun je nagaan wat in jouw omgeving het beste kanaal is. Vooral in dichtbevolkte gebieden (lees: gebieden waar veel routers in de buurt draaien) kan het zinvol zijn het kanaal aan te passen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet als het hier moet, dus don't shoot me als het zo niet is...
Ik kreeg van Lookout gisteren de mededeling dat mijn camera besmet is met "trojan,.android.bgserv.a"... ik las het één en ander op internet hierover en het zou met Android Market security tool te maken hebben, maar dat heb ik nooit gedownload, is de eerste keer dat ik daar van hoor. Hoe kan ik daar van af raken, ik kan toch moeilijk mijn camera-app er af gooien ? De camera doet het (op het eerste zicht) overigens nog wel... Ik heb de laatste dagen niks gedownload of zo, mededeling kwam echt als een verrassing...
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:37:
...
Ik kreeg van Lookout gisteren de mededeling dat mijn camera besmet is met "trojan,.android.bgserv.a"... ik las het één en ander op internet hierover en het zou met Android Market security tool te maken hebben, maar dat heb ik nooit gedownload, is de eerste keer dat ik daar van hoor. Hoe kan ik daar van af raken, ik kan toch moeilijk mijn camera-app er af gooien ? De camera doet het (op het eerste zicht) overigens nog wel... Ik heb de laatste dagen niks gedownload of zo, mededeling kwam echt als een verrassing...
...
Zie bijvoorbeeld http://www.f-secure.com/weblog/archives/00002116.html
De Trojan lijkt dus alleen op de Market Security Tool, maar kan dus ook op andere apps lijken (of is eraan toegevoegd). Heb je onlangs misschien een camera-app update uitgevoerd buiten Samsung om (of de Android Market)?
Ik zou sowieso kijken of je hem opnieuw via de juiste kanalen kan downloaden. Zo ja, huidige versie er volledig afknikkeren en opnieuw installeren. Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Ché Mig op 04-08-2011 19:58 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ché Mig schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:56:
[...]

Zie bijvoorbeeld http://www.f-secure.com/weblog/archives/00002116.html
De Trojan lijkt dus alleen op de Market Security Tool, maar kan dus ook op andere apps lijken (of is eraan toegevoegd). Heb je onlangs misschien een camera-app update uitgevoerd buiten Samsung om (of de Android Market)?
Ik zou sowieso kijken of je hem opnieuw via de juiste kanalen kan downloaden. Zo ja, huidige versie er volledig afknikkeren en opnieuw installeren. Succes!
Thnx, ben ook op die site terecht gekomen, maar is me te Chinees om eerlijk te zijn... Geen cam-update uitgevoerd of zo, alleen een maand of twee terug toen ik toestel binnen had.
Zou dit dan iets zijn om de cam app terug te krijgen ?
http://www.techstuffs.net...y-s2-camera-apk-hack.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingesss
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-03-2012
Weet iemand toevallig hoe ik namen kan toevoegen aan mijn muziek via Kies? Ik kan op geen enkele manier bij mijn nummers komen om de properties te veranderen.
Via google is ook niks te vinden, kan iemand mij helpen????

Q6600 / Gigabyte P35-DS4 / 4GB Geil6400 / Club-3D 4870X2 / 2x WD Raptor 36GB RAID0 / 2x Seagate 7200 320 GB RAID0 / Club3D Theatron DTS / Antec TruePower Quattro 850 / Lian Li PC-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
Ingesss schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:50:
Weet iemand toevallig hoe ik namen kan toevoegen aan mijn muziek via Kies? Ik kan op geen enkele manier bij mijn nummers komen om de properties te veranderen.
Komt dan waarschijnlijk door het bestandsformaat. Wat ik dan doe: ik ga naar de map van mijn telefoon (niet via kies, maar via windows verkenner), sleep de muziek daar heen. Windows vraagt dan alvorens het kopiëren, om het te converteren en het daarna op je device te plaatsen. Dan werkt het wel!

[ Voor 3% gewijzigd door imeR op 04-08-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:48
Ingesss schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:50:
Zelf kopieer ik de MP3's zonder Kies.
Je kunt je telefoon instellen dat hij de telefoon ziet als schijf station
Dit kun je wijzigen bij je telefoon onder instellingen/applicaties/ontwikkeling
en dan USB-fouten opsporen aanklikken. (dit moet je doen zonder kabel)
Als je de kabel er nu in doet en je sleept de notificatiebalk naar beneden dan moet je
op USB opslag klikken en hem koppelen met de computer.
Ik weet niet onder welke map Kies het opslaat maar die moet je dan even zoeken.
Met een programma zoals MP3Tag kun je ID3 informatie veranderen.
Let op.. als je Kies daarna weer wilt gebruiken dan moet je USB-fouten opsporen weer uitzetten.
Het is maar wat je persoonlijk fijner vind.
Als dit je lastig lijkt dan zou ik gewoon met Kies blijven werken, maar misschien vind je dit juist fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik heb een raar probleem met muziek op m'n Galaxy 2. Het volgende:

Het viel me op dat de in m'n 'Artist' lijst de band 'ARCH ENEMY' in hoofdletters stond. Aangezien ik de rest van m'n muziekcollectie wel netjes getagged heb, wilde ik dit 'even' aanpassen. Met MP3Tag heb ik de artist name gecontroleerd... deze staat netjes als 'Arch Enemy'. Hierna heb ik de hele map van deze artiest van m'n telefoon verwijderd, de tags gecontroleerd, en weer opnieuw gekopieerd. Zelfde probleem.

M'n volgende poging was om een andere discography the downloaden. Hier kwam ik tot de conclusie dat de tags allemaal goed stonden. Ik heb alle oude files van m'n telefoon gehaald, telefoon opnieuw opgestart, RAM opgeschoond via Android taskmanager en de nieuwe albums gekopieerd: zelfde probleem!

Vervolgens heb ik om te proberen alle tags van één album verwijderd en met MP3Tag handmatig weer aangevuld. Files van telefoon gehaald, gereboot etc etc en uiteindelijk gekopieerd: nog steeds stond de artiest in m'n lijstje met hoofdletters.

Als laatste poging heb ik wederom alles gedelete, een random muziekfile (geen Arch Enemy) handmatig getagged als een Arch Enemy nummer (titel, album, artist). Deze gekopieerd, en weer wordt deze artiest in caps weergegeven.

Ik weet het even niet meer.. heeft iemand suggesties? Ik ben enorm anal als het op dit soort dingen aankomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Ligt het aan mijn USB poort of kan zelfs tijdens de zwaardere games de USB kabel het niet bijhouden kwa stroomvoorziening? Hij verbruikt sneller dan dat die oplaad.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Furfoot schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:04:
Ligt het aan mijn USB poort of kan zelfs tijdens de zwaardere games de USB kabel het niet bijhouden kwa stroomvoorziening? Hij verbruikt sneller dan dat die oplaad.
Ja dat soort dingen ook wel gehad. Hoop spul aan het uploaden via Wifi naar een FTP server en tegelijk wat verder rommelen, hoppa, drain during charge. Beetje experimenteren met navigatie software, hoppa, same thing.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Sinds enkele dagen heb ik mijn SGS2. Ik heb een paar playlists via Windows Media Player met mijn toestel gesynct. Zodra ik de playlist vanuit de (stock) muziekspeler open, speelt hij netjes het eerste nummer af. Zodra hij echter klaar is met het tweede nummer, herhaalt hij het nummer keer op keer. Op > drukken heeft geen zin, het nummer speelt zich dan weer opnieuw af. Zodra ik op shuffle druk, gaat hij wél naar andere nummers.

Stel dat ik op track 3 (of 4, of 5, of 6 etc.) druk, dan gaat na het afspelen van die track weer naar track 2. Overigens staat er bovenin dan 1/xx (alsof het de eerste track van de playlist is, wat dus niet zo is). Nee, dit ziet er niet goed uit.

Als ik een playlist vanuit de app zelf maak (wat ik overigens zeer onpraktisch vind, maar misschien is het een kwestie van wennen), gaat hij wel netjes van de tweede naar de derde track. Ik heb inmiddels geprobeerd om een playlist vanuit MediaMonkey te syncen, maar hier stuit ik op precies hetzelfde probleem.

Is dit een bekende issue? Ik heb al het nodige ondernomen om het probleem te verhelpen, zoals het installeren van andere muziekspelers, maar deze herkennen mijn playlists niet eens om te beginnen. Als er geen oplossing blijkt te zijn, ziet het ernaar uit dat ik vanuit de app maar playlists aan moet maken. Na twee jaar aan de iPhone/iTunes te zijn geweest, is dat best even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Eyradir schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:03:
Sinds enkele dagen heb ik mijn SGS2. Ik heb een paar playlists via Windows Media Player met mijn toestel gesynct. Zodra ik de playlist vanuit de (stock) muziekspeler open, speelt hij netjes het eerste nummer af. Zodra hij echter klaar is met het tweede nummer, herhaalt hij het nummer keer op keer. Op > drukken heeft geen zin, het nummer speelt zich dan weer opnieuw af. Zodra ik op shuffle druk, gaat hij wél naar andere nummers.

Stel dat ik op track 3 (of 4, of 5, of 6 etc.) druk, dan gaat na het afspelen van die track weer naar track 2. Overigens staat er bovenin dan 1/xx (alsof het de eerste track van de playlist is, wat dus niet zo is). Nee, dit ziet er niet goed uit.

Als ik een playlist vanuit de app zelf maak (wat ik overigens zeer onpraktisch vind, maar misschien is het een kwestie van wennen), gaat hij wel netjes van de tweede naar de derde track. Ik heb inmiddels geprobeerd om een playlist vanuit MediaMonkey te syncen, maar hier stuit ik op precies hetzelfde probleem.

Is dit een bekende issue? Ik heb al het nodige ondernomen om het probleem te verhelpen, zoals het installeren van andere muziekspelers, maar deze herkennen mijn playlists niet eens om te beginnen. Als er geen oplossing blijkt te zijn, ziet het ernaar uit dat ik vanuit de app maar playlists aan moet maken. Na twee jaar aan de iPhone/iTunes te zijn geweest, is dat best even wennen.
bedoel je met andere muziekspelers, poweramp of winamp? Want die kunnen allebei ook netjes playlist draaien.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Brad Pitt schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:06:
[...]

Ja dat soort dingen ook wel gehad. Hoop spul aan het uploaden via Wifi naar een FTP server en tegelijk wat verder rommelen, hoppa, drain during charge. Beetje experimenteren met navigatie software, hoppa, same thing.
Yup hier ook. Had ik bij mijn desire al met navigeren dat hij eigenlijk niet oplaadde, maar hetzelfde % bleef.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
Gebruikt iemand hier sleep on a droid?
Deze app dimt zelf het scherm, maar je ziet dat het scherm toch nog eigenlijk aan is.
Als je deze de hele nacht laat draaien is het scherm 's ochtends ook gloeiend heet, lijkt mij niet gezond voor het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bld- schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:42:
Gebruikt iemand hier sleep on a droid?
Deze app dimt zelf het scherm, maar je ziet dat het scherm toch nog eigenlijk aan is.
Als je deze de hele nacht laat draaien is het scherm 's ochtends ook gloeiend heet, lijkt mij niet gezond voor het toestel?
Ik gebruik hem ook, maar hij wordt niet erg heet bij mij. Ik heb hem nu niet meer altijd op mijn matras liggen omdat de SGSII nogal glad is, en hij dan onder mij of op de grond terecht komt :(. Ik ben bang dat ik het scherm of de laadkabel sloop op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:00
gwystyl schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:53:
[...]

Ik gebruik hem ook, maar hij wordt niet erg heet bij mij. Ik heb hem nu niet meer altijd op mijn matras liggen omdat de SGSII nogal glad is, en hij dan onder mij of op de grond terecht komt :(. Ik ben bang dat ik het scherm of de laadkabel sloop op deze manier.
Ik heb dezelfde ervaring wat betreft het scherm. Wordt niet warm. Overigens zette ik hem eigenlijk meestal gewoon in de lock stand met de powerknop. Dan deed hij het bij mij ook nog gewoon. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik widgetlocker gebruik ipv het standaard lockscherm.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
Vreemd.
Waar hebben jullie de helderheid op staan? Automatisch?
En ik neem aan dat de telefoon wel aan de stroom hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Bld- schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:42:
Vreemd.
Waar hebben jullie de helderheid op staan? Automatisch?
En ik neem aan dat de telefoon wel aan de stroom hangt?
Telefoon hangt aan de lader, helderheid automatisch. Maar bij mij staat het scherm dus wel daadwerkelijk uit, al heb ik hem in het begin ook wel aan laten staan (verduisterd dus) en dan werd hij ook niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik haalde vanmorgen mijn telefoon van de lader.. en zag boven in de notificatiebalk een icoontje met een uitroepteken.
Als ik de notificatie bekijk krijg ik de melding" USB-opslag is beschadigd. Eventueel opslag...........'
en als ik erop klik krijg ik meteen de melding "Wis USB-opslag; door formatteren USB-opslag worden allen bestanden verwijderd. Gegevens kunnen niet worden hersteld. doorgaan? "

Ik schrok me kapot natuurlijk en heb meteen de externe SD-kaart eruit gehaald en in m'n pc gestopt en backup gemaakt. (pc gaf geen enkele error melding)

nu heb ik de externe sd kaart eruit..en blijft de melding bovenin de balk staan! betekent dit dat er iets mis is met de interne opslag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 01:04
Volgens mij is USB-opslag de interne opslag op de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

hoe kan dit beschadigd zijn? wat kan ik hieraan doen? ik heb er helemaal niks mee gedaan.. haal hem zo van de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen61
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-01-2021
Ik krijg het samsung kies maar niet aan de praat, hij blijft maar eeuwig op 'verbinden' staan in het programma, en ik kan maar 1 verbindingsmodus lokaliseren op de telefoon en prutsen in kies werkt ook niet. Iemand mogelijke troubleshooting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
koen61 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:30:
Ik krijg het samsung kies maar niet aan de praat, hij blijft maar eeuwig op 'verbinden' staan in het programma, en ik kan maar 1 verbindingsmodus lokaliseren op de telefoon en prutsen in kies werkt ook niet. Iemand mogelijke troubleshooting?
Ja, alles staat beschreven in de topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Als ik muziek afspeel via de standaard muziekplayer en de telefoon dan met het scherm naar de grond draai, pauzeert de muziek. Is dat normaal en zo ja, waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
Kan je in de instellingen aanpassen (en in de handleiding vinden)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

IK heb het opgegeven.
Ik kwam er achter dat er bij de Galaxy S van mijn collega inderdaad een verbindings-modus KIES bestaat bij
Instellingen --> Draadloos en netwerk --> USB-hulpprogramma's --> KIES (oid).
Deze modus bestaat op de SGSII gewoon niet, daar staat alleen maar USB-massaopslag.
USB-foutopsporing aan- of uitzetten (Instellingen --> Applicaties --> Ontwikkeling) helpt bij mij niet.
Ik flash mijn firmwares nu toch al met Odin en gebruik Kies niet om te synchroniseren, dus ik verwacht niet dat ik het erg ga missen. Ik vind het wel irritant dat ik het gewoon niet aan de praat heb weten te krijgen. Zoiets zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?

edit: toch nog maar een keer geprobeerd:
1. Kies opnieuw geïnstalleerd
2. Vanuit Kies USB drivers opnieuw geïnstalleerd
3. SGSII aangesloten met usb-foutopsporing aan --> boel drivers geïnstalleerd door windows XP. Kies zegt dat ik de telefoon aan moet sluiten in Kies-modus
4. SGSII aangesloten met usb-foutopsporing uit --> Windows XP geeft melding 'unknown device'
5. Gegoogled op 'samsung galaxy unknown device'. Ik kwam wat dingen tegen over MTP, dus heb ik gekeken of MTP application in Titanium Backup stond. Deze was bevroren --> Ontdooien
6. SGSII opnieuw aangesloten met usb-foutopsporing uit --> Windows XP herkent een portable device en vraag of ik plaatjes wil overzetten (nee dat wil ik niet). --> Kies verbindt en herkent mijn telefoon! _/-\o_

Ik had ook TWlauncher als launcher ingesteld, maar toen ik terugswitchte naar Go Launcher EX en mijn telefoon weer aansloot, werd deze alsnog wel herkend. Ik verwacht dus dat dat niet uitmaakt.

Samenvatting van wat je nodig hebt/moet checken om de SGSII herkend te krijgen in KIES:
- USB-foutopsporing moet uit staan
- MTP application moet beschikbaar zijn
- Kies en de USB drivers moeten geïnstalleerd zijn

[ Voor 36% gewijzigd door gwystyl op 05-08-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
gwystyl schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

IK heb het opgegeven.
Ik kwam er achter dat er bij de Galaxy S van mijn collega inderdaad een verbindings-modus KIES bestaat bij
Deze modus bestaat op de SGSII gewoon niet, daar staat alleen maar USB-massaopslag.
USB-foutopsporing aan- of uitzetten (Instellingen --> Applicaties --> Ontwikkeling) helpt bij mij niet.
Ik flash mijn firmwares nu toch al met Odin en gebruik Kies niet om te synchroniseren, dus ik verwacht niet dat ik het erg ga missen. Ik vind het wel irritant dat ik het gewoon niet aan de praat heb weten te krijgen. Zoiets zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?
Wat bij mij hielp is de telefoon op de TouchWiz omgeving zetten i.p.v. bijvoorbeeld LauncherPro. Had ergens gelezen dat kies dan iets niet kan laden als TW niet draait. Dan de phone rebooten en aansluiten op kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
nadroJ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:53:
Kan je in de instellingen aanpassen (en in de handleiding vinden)
Bedankt. Nu begrijp ik de logica daarachter. Best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Cooperator schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:21:
[...]

Bedankt. Nu begrijp ik de logica daarachter. Best handig.
Nou, niet echt. De speaker zit op de achterkant en wil je je geluid niet gedempt hebben dan moet die op zijn scherm liggen. Oftewel instelling standaard op uit = nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
businka19 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:31:
[...]

Nou, niet echt. De speaker zit op de achterkant en wil je je geluid niet gedempt hebben dan moet die op zijn scherm liggen. Oftewel instelling standaard op uit = nutteloos.
Ben het met je eens dat in geval van muziek afspelen het geluid niet gedempt zou moeten worden. Echter, in andere gevallen is het wel een handige functie. Je legt de telefoon omgekeerd neer bij het slapen gaan bijvoorbeeld? Of je legt het omgekeerd neer op een tafel in een meeting? Je kan natuurlijk ook gewoon de telefoon op 'stil' zetten, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Cooperator schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:37:
[...]

Ben het met je eens dat in geval van muziek afspelen het geluid niet gedempt zou moeten worden. Echter, in andere gevallen is het wel een handige functie. Je legt de telefoon omgekeerd neer bij het slapen gaan bijvoorbeeld? Of je legt het omgekeerd neer op een tafel in een meeting? Je kan natuurlijk ook gewoon de telefoon op 'stil' zetten, maar ja.
Als je telefoon al omgekeerd ligt, maakt hij nog wel geluid volgens mij. Alleen bij de verandering van scherm naar boven -> scherm naar onder gaat het geluid wat op dat moment speelt naar stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: problem solved

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik heb een vrij irritant probleem met de standaard camera app. Als ik muziek aan het luisteren ben met de standaard muziek app, dan gaat deze automatisch op pauze, maar met een andere app die de camera gebruikt (HDRcam bijvoorbeeld) dan gaat hij wel gewoon door. Echter heb ik geen camera app kunnen vinden met dezelfde functionaliteit als de standaard camera, zoals iso en flitser instellingen. Is dit een instelling van de camera ergens of is er een workaround?

Ik moet wel zeggen dat het scherm perfect leesbaar is in de zon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Ewivis schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:22:
[...]

bedoel je met andere muziekspelers, poweramp of winamp? Want die kunnen allebei ook netjes playlist draaien.
Die heb ik inderdaad geprobeerd, maar beide apps konden geen playlist vinden. Tot nu toe kan alleen de stock player dat. Zouden die twee spelers gesyncte playlists uit WMP moeten kunnen herkennen? Want dan gaat er bij mij iets aardig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
The_Fes schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

Als je telefoon al omgekeerd ligt, maakt hij nog wel geluid volgens mij. Alleen bij de verandering van scherm naar boven -> scherm naar onder gaat het geluid wat op dat moment speelt naar stil.
Precies, dat maakt de feature dus totaal nutteloos
Eyradir schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:38:
[...]

Die heb ik inderdaad geprobeerd, maar beide apps konden geen playlist vinden. Tot nu toe kan alleen de stock player dat. Zouden die twee spelers gesyncte playlists uit WMP moeten kunnen herkennen? Want dan gaat er bij mij iets aardig mis.
Ik zal je sterker zeggen: bij mij herkende juist stock MP geen playlists, dus gelijk overgestapt op PowerAmp en Winamp, deze doen het vlekkeloos. Voordeel van PA is dat er folderplay in zit maar vind Winamp prettiger werken. Alleen met updaten van verwijderde playsists (vanuit file manager) is Winamp slecht, die blijven bij mij gewoon erin staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
businka19 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:54:
[...]

Precies, dat maakt de feature dus totaal nutteloos
In een vergadering ofzo kan het handig zijn, je kunt even zien wie er belt, is het belangrijk loop je de meeting uit en ga je bellen, is het niet belangrijk draai je je telefoon om.

Maar verder weinig nuttig, aangezien ze ook gewoon een mute knopje op je scherm hadden kunnen zetten (als dat er niet al staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
The_Fes schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

Maar verder weinig nuttig, aangezien ze ook gewoon een mute knopje op je scherm hadden kunnen zetten (als dat er niet al staat).
Voor mute druk je even op 1 van je volumetoetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ind0mi schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:53:
Ik haalde vanmorgen mijn telefoon van de lader.. en zag boven in de notificatiebalk een icoontje met een uitroepteken.
Als ik de notificatie bekijk krijg ik de melding" USB-opslag is beschadigd. Eventueel opslag...........'
en als ik erop klik krijg ik meteen de melding "Wis USB-opslag; door formatteren USB-opslag worden allen bestanden verwijderd. Gegevens kunnen niet worden hersteld. doorgaan? "
Dit heb ik ook plotseling sinds vanmiddag. Toeval?

Ben hierdoor nu al mijn mp3's etc. kwijt. Verder weet ik niet meer wat er op stond, dus het zal wel niet zo belangrijk zijn geweest. Maar toch wel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Andere kwestie: Het enige issue wat ik verder eigenlijk met mijn SGS2 heb, is het volgende. Mijn vorige telefoon (HTC Hero) kon ik in drie standen zetten: geluid + trillen, alleen trillen, of helemaal stil. Dat kon ik via de volumeknoppen instellingen (helemaal omlaag is alleen trillen, een tikje omhoog is helemaal stil, verder daarboven is gewoon volume aanpassen).

De SGS2 kan ik, naast gewoon geluid, óf stil, óf alleen trillen zetten. Je moet helemaal het instellingenmenu in om een van de andere te kiezen, erg onhandig.

Zie ik ergens een instelling over het hoofd, of is er een andere manier om deze functionaliteit weer 'terug' te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

ind0mi schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:53:

Ik schrok me kapot natuurlijk en heb meteen de externe SD-kaart eruit gehaald en in m'n pc gestopt en backup gemaakt. (pc gaf geen enkele error melding)

nu heb ik de externe sd kaart eruit..en blijft de melding bovenin de balk staan! betekent dit dat er iets mis is met de interne opslag??
niemand hier met oplossing zonder de interne opslag te formateren? staat (als het goed is) nog vol met fotos en documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:13:
[...]
Dit heb ik ook plotseling sinds vanmiddag. Toeval?

Ben hierdoor nu al mijn mp3's etc. kwijt. Verder weet ik niet meer wat er op stond, dus het zal wel niet zo belangrijk zijn geweest. Maar toch wel erg lastig.
heb je hem gewoon geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ind0mi schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:37:
[...]

niemand hier met oplossing zonder de interne opslag te formateren? staat (als het goed is) nog vol met fotos en documenten.
Ik kwam tijdens mijn Kies drama net een berichtje tegen dat het kan liggen aan bestanden die een extensie hebben langer dan 16 karakters achter de punt. Je zou die bestanden op kunnen zoeken (waarschijnlijk in /sdcard/data en sdcard/android/data en andere mappen waar programma's caches maken) en kunnen verwijderen. Kijken of dat helpt kan in ieder geval geen kwaad, het klinkt minder destructief dan formatteren. Ik weet alleen niet of er een makkelijke manier is om zulke bestanden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
ind0mi schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:37:
[...]

heb je hem gewoon geformateerd?
Nog niet, maar via een filebrowser (bv Astro) blijkt een heleboel weg te zijn.

Omdat de media scanner nu continu blijft lopen (wordt de telefoon ook erg warm van) en niks vindt, kan ik ook niet met KIES of de pc verbinden. Ik ga eens kijken of ik alles kan kopieren naar de sd-kaart via een filebrowser, en hem dan toch maar formatteren.

Het irritantste is nog wel dat het ding het - voor zover ik weet - helemaal uit zichzelf verpest heeft. Als ik er nou mee had lopen spelen, tweaken etc. had ik het niet zo erg gevonden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Iemand al een fix tegengekomen voor het freezen/crashen tijdens gamen? Vooral bij pocket legends en bij robo defense crasht ie echt om de 3 minuten. Spellen draaien gewoon soepel, telefoon wordt warm maar (zeker bij robo defense) niet echt heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:49:
[...]
Nog niet, maar via een filebrowser (bv Astro) blijkt een heleboel weg te zijn.

Omdat de media scanner nu continu blijft lopen (wordt de telefoon ook erg warm van) en niks vindt, kan ik ook niet met KIES of de pc verbinden. Ik ga eens kijken of ik alles kan kopieren naar de sd-kaart via een filebrowser, en hem dan toch maar formatteren.

Het irritantste is nog wel dat het ding het - voor zover ik weet - helemaal uit zichzelf verpest heeft. Als ik er nou mee had lopen spelen, tweaken etc. had ik het niet zo erg gevonden. :P
Als ik via Astro de Sdcard map open.krijg ik gewoon lege map :'(
Ik heb er ook totaal niets mee gedaan.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

k.olfers schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:50:
Iemand al een fix tegengekomen voor het freezen/crashen tijdens gamen? Vooral bij pocket legends en bij robo defense crasht ie echt om de 3 minuten. Spellen draaien gewoon soepel, telefoon wordt warm maar (zeker bij robo defense) niet echt heet.
Je kan het pas oplossen als je weet wat er precies vastloopt. Download eens een log-programma (bv alogcat), haal het scherm leeg voor je gaat spelen en start dan het spel op.
Als je telefoon dan vastloopt, kijk je de log door (weet niet waar die opgeslagen wordt), en zoek je naar woorden als error of exception.
Vervolgens google je wat op het proces wat vastloopt, dan kom je vast ervaringen tegen van anderen die last hebben van vastlopende telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:17:
Andere kwestie: Het enige issue wat ik verder eigenlijk met mijn SGS2 heb, is het volgende. Mijn vorige telefoon (HTC Hero) kon ik in drie standen zetten: geluid + trillen, alleen trillen, of helemaal stil. Dat kon ik via de volumeknoppen instellingen (helemaal omlaag is alleen trillen, een tikje omhoog is helemaal stil, verder daarboven is gewoon volume aanpassen).

De SGS2 kan ik, naast gewoon geluid, óf stil, óf alleen trillen zetten. Je moet helemaal het instellingenmenu in om een van de andere te kiezen, erg onhandig.

Zie ik ergens een instelling over het hoofd, of is er een andere manier om deze functionaliteit weer 'terug' te krijgen?
Deze vraag heb ik dinsdag ook gesteld:
jongetje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:30:
Hoe kun je je toestel op stil zetten zonder trillen? Bij mijn Hero kon je volume zachter zetten en dan kwam had je als eerste niveau stil, 2e niveau alleen trillen en dan steeds meet volume met trillen. Maar hier is de laagste stand trillen.
Antwoord was dat dit, helaas, niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Er zijn natuurlijk wel programma's voor waarmee het makkelijker kan, maar via de volumeknop zal niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:10

Slapstick

Me, myself or I

Waarschijnlijk zal er in dit topic: [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware wel wat meer te vinden zijn daarover ;). Lijkt met typisch iets wat kan met een andere ROM

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:00:
[...]

Deze vraag heb ik dinsdag ook gesteld:

[...]

Antwoord was dat dit, helaas, niet mogelijk is.
Ik heb hiervoor altijd nokias gehad en liep tegen hetzelfde probleem op. Ik heb profile schedular uit de market gedownload en deze heeft het voor mij opgelost. Alles apart in te stellen, geweldige app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:51
Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:17:

Dit is geen instelling die je over het hoofd ziet. Het is standaard niet mogelijk. Wel kun je het met widgets voor elkaar krijgen, bijv met beautifull widgets. Maar er zijn nog 10-tallen anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
Heb nu zelf sinds 5 dagen ook een SGS2, maar wat een belachelijk apparaat. De snelheid is gewoon absurd. Zit nu nog op de stockrom (Hardware Versie 1.4), maar ik sta echt versteld van dit kleine ding. Mijn vorige ervaring met android was de Intertoys Tablet, koste veel werk om goed in te stellen en daar was ik al zeer tevreden over, maar Linpack laat het verschil wel echt even merken.

Ik heb ook gelijk de Gameloft games; Dungeon Hunter (Diablo kloon), Shrek Kart (Mario kart kloon), en Starfront Collision (Starcraft kloon) erop gezet, maar werkt echt heerlijk.
Zelfs de Instant Hart Rate app werkt perfect (80 bpm).

Zijn er nog mensen die bepaalde firmware aanraden? Ik draai nu nog op de stock versie, en had al een nieuwe versie via KIES gezien. Maar is het handig om er custom firmware op te zetten ivm CPUscalling, of is het niet nodig? Normaal flash ik alles wat los en vast zit, maar ben eigenlijk zeer tevreden over de stockfirmware, is het gebruik van scaling in een customrom echt een meer waarde, (Dus eigenlijk, zou ik de 2 dagen zonder opladen kunnen halen? 'S avonds gaat ie namelijk aan de oplader, dus het is echt: elke dag opladen, of om de 2 dagen. Anderhalve dag heb ik niet zoveel aan.)
(Ow yeah, me ouders hebben gewoon een hoesje voor me telefoon gehaald, omdat ze het echt een vet ding vinden, en bang zijn dat ik hem bekras in de 3 weken voordat mijn hoesje geleverd word.)

KIES air was ook echt een verbazing op zich, videos streamen vanaf je telefoon op je pc, moet niet gekker worden ;)

- In de planning:
* Root
* Custom Rom met Busybox en root
* BackTrack 5 erop werkend krijgen of Blackbuntu

[ Voor 6% gewijzigd door Biersteker op 05-08-2011 18:28 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Over battery drain gesproken. Opstartitems uitschakelen en dan rebooten zorgde voor -30% batterij bij mij, dat kan toch niet kloppen? ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
DavidBC schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:10:
Over battery drain gesproken. Opstartitems uitschakelen en dan rebooten zorgde voor -30% batterij bij mij, dat kan toch niet kloppen? ;o
Bij mij gaat er ook 10% af na rebooten. Echter komt dit er na een aantal minuten weer bij... Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
DavidBC schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:10:
[Samsung Galaxy SII] Batterijduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen61
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-01-2021
gwystyl schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

IK heb het opgegeven.

edit: toch nog maar een keer geprobeerd:
1. Kies opnieuw geïnstalleerd
2. Vanuit Kies USB drivers opnieuw geïnstalleerd
3. SGSII aangesloten met usb-foutopsporing aan --> boel drivers geïnstalleerd door windows XP. Kies zegt dat ik de telefoon aan moet sluiten in Kies-modus
4. SGSII aangesloten met usb-foutopsporing uit --> Windows XP geeft melding 'unknown device'
5. Gegoogled op 'samsung galaxy unknown device'. Ik kwam wat dingen tegen over MTP, dus heb ik gekeken of MTP application in Titanium Backup stond. Deze was bevroren --> Ontdooien
6. SGSII opnieuw aangesloten met usb-foutopsporing uit --> Windows XP herkent een portable device en vraag of ik plaatjes wil overzetten (nee dat wil ik niet). --> Kies verbindt en herkent mijn telefoon! _/-\o_

Ik had ook TWlauncher als launcher ingesteld, maar toen ik terugswitchte naar Go Launcher EX en mijn telefoon weer aansloot, werd deze alsnog wel herkend. Ik verwacht dus dat dat niet uitmaakt.

Samenvatting van wat je nodig hebt/moet checken om de SGSII herkend te krijgen in KIES:
- USB-foutopsporing moet uit staan
- MTP application moet beschikbaar zijn
- Kies en de USB drivers moeten geïnstalleerd zijn
Hartstikke bedankt, het bleek natuurlijk een net verschenen update te zijn, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
Mijn enige klacht is dat de agenda een beetje vreemd werkt. Als ik een agenda item wil toevoegen krijgen ik dat de Lokale agenda niet kan worden gesynchroniseerd met Google-agenda. Ik moet naar account gaan en synchroniseren. Dan synchroniseert de SGS2 volgens mij wel. Toch krijg ik iedere keer deze melding. Heeft iemand anders dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:04
Het slimste is in deze de Lokale Agenda uit te schakelen in de instellingen van Agenda. Je kunt bij Google ook meerdere Agenda's aanmaken en die worden tenminste altijd gesynct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:07:
Hallo,

Me moeder kan eind van de maand haar telefoon verlengen ...
Voor mij de quote van augustus.
Was haar telefoon te kort, dan?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

kronolith

[EDIT]

wvexeltweakers schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:12:
[...]

Voor mij de quote van augustus.
Was haar telefoon te kort, dan?
*Grinnik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik weet niet wat je met Kies zou willen doen, maar er zijn ook bruikbare alternatieven. MyPhoneExplorer voor Contacten eb Agenda, Odin voor firmware.
Ik kanwel via
Kies verbinden, maar syncen loopt telkens maar fout (zonder beschrijving van wat er nu fout is).

Kies is nogal KiesKeurig...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
Behalve Kies AIR, lijkt wel fijner te werken dan KIES *behalve voor grote file transfers, maar dat spreekt voor zich*

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i384.photobucket.com/albums/oo287/robox91/SC20110805-211359.jpg

Ik heb mijn telefoon zo`n 4 uur geleden van de lader gehaald maar mijn telefoon denkt dat hij nog steeds aan de netspanning zit.
Normaal staat er bij batterij status ontladen als hij niet op netspanning aangesloten zit en batterij wordt belast.
En als ik mijn telefoon uit zet gaat hij niet meer aan, ik krijg dan afwisselend een ladende batterij te zien en geel uitroep teken bord met een thermometer er naast.
Ik kan hem alleen aanzetten als ik hem weer op netspanning aansluit en daarna kan hij weer van de lader af.

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen? Of heeft iemand dezelfde symptomen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 11:13
Planet X schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:54:
Het slimste is in deze de Lokale Agenda uit te schakelen in de instellingen van Agenda. Je kunt bij Google ook meerdere Agenda's aanmaken en die worden tenminste altijd gesynct. :)
Ja, ik kies op de SGS2 ook altijd mijn Gmail agenda en nooit de lokale. Ik bedenk me nu dus dat deze melding misschien geen betrekking heeft op mij 8)7

EDIT: inderdaad. Google Agenda doet het gewoon. Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door -Edwin- op 05-08-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 18:05
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:43:
[afbeelding]

Ik heb mijn telefoon zo`n 4 uur geleden van de lader gehaald maar mijn telefoon denkt dat hij nog steeds aan de netspanning zit.
Normaal staat er bij batterij status ontladen als hij niet op netspanning aangesloten zit en batterij wordt belast.
En als ik mijn telefoon uit zet gaat hij niet meer aan, ik krijg dan afwisselend een ladende batterij te zien en geel uitroep teken bord met een thermometer er naast.
Ik kan hem alleen aanzetten als ik hem weer op netspanning aansluit en daarna kan hij weer van de lader af.

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen? Of heeft iemand dezelfde symptomen dan hoor ik het graag.
en i.p.v. uitzetten alleen ook nog eens je accu eruit halen voor een aantal seconden?
Ik zou dat eens proberen en dan kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:19

Gotiniens

Fairly odd Tim

het valt me op dat agenda afspraken die middernacht overschrijden op beide dagen als een all day appointment worden genoteerd in de week weergave. Hebben jullie dit ook?

De standaard android agenda heeft dit niet, die heb ik al proberen te extracten van cynagenmod maar die wil niet installen. Is er een andere agenda app die dit niet heeft en gewoon een balk laat zien van begin tot einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn SGS2 nu een paar weken als opvolger van m'n N95. De eerste problemen dienen zich al aan.
Ben dit bij een eerder bericht al tegengekomen, maar helaas geen oplossing nog gevonden,

De telefoon gaat soms over op de 'carmodus' of 'dockstand' modus. Ook 'ziet' de telefoon vaak niet dat hij word opgeladen. En als die is opgeladen is blijft het icoontje van volledig opgeladen de hele dag bovenin staan.

Ook ziet Kies of mijn computer de telefoon niet en andersom.

Hierdoor krijg ik nogal een apart batterijverbruik patroon:

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg820/scaled.php?server=820&filename=sc20110804194235.jpg&res=medium

Doordat hij niet met Kies kan verbinden kan ik het ook niet verhelpen met een update. Maar aangezien de telefoon wel opgeladen word, kan het niet aan de usb poort liggen? Of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 18:05
Weet iemand of het mogelijk is in de navigatie mode "de snelheid" en "de hoogte" te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:21:

Doordat hij niet met Kies kan verbinden kan ik het ook niet verhelpen met een update. Maar aangezien de telefoon wel opgeladen word, kan het niet aan de usb poort liggen? Of zie ik dat verkeerd.
Flash hem anders met Odin met de nieuwste officiele udpate hugoxboss69 in "[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Cust...", dan wordt hij misschien wel herkend in Kies en krijg je de volgende (2.3.4) update wel gewoon mee.
Yihaaa schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:28:
Weet iemand of het mogelijk is in de navigatie mode "de snelheid" en "de hoogte" te zien?
Misschien niet met Google maps, maar volgens mij laat GPS Test dat wel zien. Ik weet niet hoe de navigatie modus er uit ziet, die gebruik ik niet.

[ Voor 39% gewijzigd door gwystyl op 05-08-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de telefoon liever orgineel houden. Ben niet zo'n held in flashen enzo. Ik ga zowieso morgen even langs de Vodafone winkel. Kijken wat ze daar kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:58:
Ik wil de telefoon liever orgineel houden. Ben niet zo'n held in flashen enzo. Ik ga zowieso morgen even langs de Vodafone winkel. Kijken wat ze daar kunnen betekenen.
Dat is een originele Samsung firmware die ook via Kies is uitgekomen. De manier van flashen is alleen anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Gotiniens schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:20:
het valt me op dat agenda afspraken die middernacht overschrijden op beide dagen als een all day appointment worden genoteerd in de week weergave. Hebben jullie dit ook?

De standaard android agenda heeft dit niet, die heb ik al proberen te extracten van cynagenmod maar die wil niet installen. Is er een andere agenda app die dit niet heeft en gewoon een balk laat zien van begin tot einde?
Ik heb precies hetzelfde. Zeer irritant.

Net zoals dat je moet oppassen met het verslepen van een gebeurtenis die wordt herhaald (DAN vraagt hij namelijk niet of je alleen deze gebeurtenis wilt aanpassen en doet hij het gewoon voor alle gebeurtenissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• august66
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 17:46
Ik heb al een aantal keer gezien dat Android 2.3.4. zeer binnenkort voor de GSII verschijnt en dat we daarmee video chat via Google Talk krijgen. Ik kan nu die functie nu echter ook al (deels?) gebruiken: tussen mijn pc en mijn telefoon werkt het prima (pc heeft geen cam, maar de GSII verzendt wel beeld naar de pc. Wat is de toevoeging dan van 2.3.4 op dat punt? Video chat tussen twee toestellen?
Pagina: 1 ... 46 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.

Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.

Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.

Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.