Het Galaxy S II topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 50 Laatste
Acties:
  • 365.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik eindelijk redelijk goede oordopjes heb was ik toch wel teleurgesteld over de geluidskwaliteit van de Galaxy S2 maar ik heb er nu een redelijke oplossing voor gevonden :
  • Download "DSP Manager" (zit standaard in Cyanogenmod, ook te downloaden via Google)
  • Kies bij Headset voor een "Virtual Room" naar keuze en een eventuele Bass Boost
  • Kies bij Phone Speaker de Equalizer preset "Small Speaker"
De standaard "SRS 5.1" instelling klonk bij mijn headset absoluut verschrikkelijk maar met deze instellingen is het zeer aangenaam om naar te luisteren met headphones en klinkt de telefoon speaker ook redelijk goed. Je levert hiervoor wel ietsje van het volume in maar wat mij betreft is dat het wel waard.

Het "Virtual Room" effect is een getweakte versie van de Bauer stereophonic-to-binaural DSP en werkt verbazing wekkend goed! Voor iedereen met interesse in DSP's de precieze werking met voorbeelden staat hier uitgelegd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:21:
Nu ik eindelijk redelijk goede oordopjes heb was ik toch wel teleurgesteld over de geluidskwaliteit van de Galaxy S2 maar ik heb er nu een redelijke oplossing voor gevonden :
Tja dat is bij elke bijgeleverde headset zo, persoonlijk vindt ik Senheiser de betere maar Philips kan ook als je wat meer van lagere tonen houdt. Die dure niche headsets vindt ik maar niks, meestal is het maar een marketing hype en de echte betere hebben geen meerwaarde voor de gewone luisteraar. Kun je net zo goed bij de mediamarkt voor 30 euro een setje halen, klaar.
  • Download "DSP Manager" (zit standaard in Cyanogenmod, ook te downloaden via Google)
  • Kies bij Headset voor een "Virtual Room" naar keuze en een eventuele Bass Boost
De Samsung Music player heeft ook een equalizer onder settings, die werkt best goed.
De standaard "SRS 5.1" instelling klonk bij mijn headset absoluut verschrikkelijk maar met deze instellingen is het zeer aangenaam om naar te luisteren met headphones en klinkt de telefoon speaker ook redelijk goed. Je levert hiervoor wel ietsje van het volume in maar wat mij betreft is dat het wel waard.
Dat virtuele 5.1 bagger klinkt was al langer bekend, dat was al zo met elke Samsung toestel. Ik weet niet welke koptelefoons jij hebt maar ik moet persoonlijk een set tegen komen waarbij het wel goed klinkt. virtuele 5.1 kun je trouwens niet aanzetten als je de interne speaker gebruikt, heeft ook geen nut want je hebt maar 1 speaker. Je kan wel fase verschuivingen geven aan 1 speaker geluid maar daar heb je niks aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08

Het "Virtual Room" effect is een getweakte versie van de Bauer stereophonic-to-binaural DSP en werkt verbazing wekkend goed! Voor iedereen met interesse in DSP's de precieze werking met voorbeelden staat hier uitgelegd
Mag ik vragen welke oordopjes je hebt? Want naast dat er misschien iets te weinig in het laag wordt uitgestuurd vind ik het best goed klinken door een setje Sennheiser cx 400 II, wat al niet de allerduurste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:28:
[...]

Tja dat is bij elke bijgeleverde headset zo, persoonlijk vindt ik Senheiser de betere maar Philips kan ook als je wat meer van lagere tonen houdt. Die dure niche headsets vindt ik maar niks, meestal is het maar een marketing hype en de echte betere hebben geen meerwaarde voor de gewone luisteraar. Kun je net zo goed bij de mediamarkt voor 30 euro een setje halen, klaar.

[...]

De Samsung Music player heeft ook een equalizer onder settings, die werkt best goed.

[...]

Dat virtuele 5.1 bagger klinkt was al langer bekend, dat was al zo met elke Samsung toestel. Ik weet niet welke koptelefoons jij hebt maar ik moet persoonlijk een set tegen komen waarbij het wel goed klinkt. virtuele 5.1 kun je trouwens niet aanzetten als je de interne speaker gebruikt, heeft ook geen nut want je hebt maar 1 speaker. Je kan wel fase verschuivingen geven aan 1 speaker geluid maar daar heb je niks aan.
Ik gebruik niet de standaard oordopjes maar ik heb sinds kort hele mooie, met de standaard oordopjes kon ik het verschil niet horen :+

Virtuele room effecten doe je ook uiteraard niet op de externe speaker, de applicatie biedt de mogelijkheid om alles (Equalizer, DSP's, etc) in te stellen per uitvoer kanaal (Headphone, Phone Speaker en Bluetooth Speaker).

Het grote voordeel voor mij is dat ik op deze manier altijd prima geluid zonder dat ik elke keer in de instellingen hoef te duiken en omdat het meteen overal wordt toegepast heb je het meteen toegepast in elke media/youtube/game :)

Edit :

Het zijn btw Bang & Olufsen A8 Earphones, gekregen van Bang & Olufsen omdat ik mee heb gedaan aan een intensive program daar :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:10:
[...]

Does ff *#2222# intikken en kijken welke HW revisies je hebt. Ik durf te wedden dat een van die twee een V1.4 is en de andere een 1.5.
Hier ook even geprobeerd met mijn SGS2 uitgeleverd op 8 juni en die van mijn vrouw, uitgeleverd eind juli: allebei v1.4. Beide zijn unbranded met Vodafone abo, geleverd door GSMWijzer.nl.

Kan het zijn dat degene die klaagde over de helderheidsverschillen misschien de instelling display->achtergrondeffect verschillend heeft staan op zijn twee toestellen?

[ Voor 16% gewijzigd door BamSlam_ op 03-08-2011 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:15

Gotiniens

Fairly odd Tim

Hier heb je root voor nodig, weet jij er 1 die zonder root kan. Op mijn Milestone stond er standaard 1, maar die is gejat dus daar kan ik hem niet vanaf toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Gotiniens schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:24:
[...]

Hier heb je root voor nodig, weet jij er 1 die zonder root kan. Op mijn Milestone stond er standaard 1, maar die is gejat dus daar kan ik hem niet vanaf toveren :)
Ook niet met Fairly Odd Tim? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Dit is inderdaad off topic.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 03-08-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik heb sinds gisteren mij telefoon binnen. Werkt als een trein!

Erg jammer dat alle voorgeinstalleerde meuk niet via de applicatiemanager kunnen worden ge-uninstalled (bijv accuweather).

Moet ook zeggen dat het een beetje schrikken is waar je apps allemaal toestemming voor geeft als je ze wil gebruiken. Vooral dingen als de Facebook app.. die vertrouw ik gewoonweg niet!

Wat is trouwens de laatste versie van Android? Volgens wikipedia is het 2.3.5. Ik heb 2.3.3, maar wanneer ik via 'Settings' > 'About Phone' > 'Software update' wil updaten, krijg ik de melding dat ik al up-to-date ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• august66
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 17:46
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:38:
Zo, persoonlijk record. Kleine tien uur scherm aan tijd op één acculading. Gewoon uiteraard met "alles" aan. Zoals het hoort. Paar actieve widgets, etc.
Indrukwekkend.. en niet alleen dat je zó lang met je telefoon bezig bent;) Ik zit nu op 1 dag en ruim 9 uur, batt.level is 8%. Display is echter maar krap 3 uur aangeweest (wifi aan, behalve 's nachts, verder weinig intensieve dingen gedaan). Gezien de tijd dat jouw display is aangeweest, zou ik zeggen dat je toestel een stuk langer zou doorgaan als jij je display ook slechts 3 uur zou gebruiken. Nu vraag ik me af of het misschien aan de helderheid ligt.. hoe heb jij die ingesteld; automatisch of handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:03
10u scherm aan is echt enorm... ik heb mijn scherm bijna altijd op laagste helderheid staan, af en toe op automatisch. Automatisch scherm power aanpassen staat aan. En dan nog is m'n juice na 4u scherm aan op hoor (als ik kijk wie de meeste power geslurpt heeft staat er altijd Display, met pakweg 50%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:44

WTM

Het valt bij mij in elk geval op, dat als ik mijn Galaxy S1 naast mijn Galaxy S2 leg dat de brightness van de S1 en schermhelderheid van de S1 eigenlijk beter is... of ik ben dat zo gewend. Ze staan beide op max. Had eigenlijk verwacht dat de S2 een helderder scherm had of gelijk op z'n minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Op max? Damn. Ik vind 25% meestal al te helder! Tenzij je buiten in de zon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:52:
Ben ik no
u echt de enige die een bijna 100% goedwerkende s2 heeft? Hij wordt nauwelijks warm, geen battery drain, tot zover mijn ogen werken geen gele waas, hij valt niet zomaar uit en is unbranded.

Heb ik nou echt zoveel geluk?
Hoeveel uur staat jou display aan voordat je batterij leeg is?
Ik denk namelijk dat dit ook veel scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:33
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:38:
Zo, persoonlijk record. Kleine tien uur scherm aan tijd op één acculading. Gewoon uiteraard met "alles" aan. Zoals het hoort. Paar actieve widgets, etc. Wat een wereld phone _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]
Draai je een custom rom of heb je de SG2 geroot?
Nog speciale apps o.i.d. ?

Mijn SG2 is namelijk naar 4 uur display tijd wel leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
HELP!

Ik heb sinds maandagochtend een zeer vervelend probleem.
Maandagochtend ging de wekker (opzich al vervelend) op mijn S 2, ik zet hem af en zie vervolgens dat KIES draait (MTP Application, dus niet KIES Air) en dat ik op de home-toets moet drukken om KIES af te sluiten.
De telefoon lag 's nachts niet aan de lader en had normaal batterijverbruik, tot vanaf een uur of 4 's nachts (toen heeft KIES vanzelf opgestart).

Opzich niet heel vervelend, maar in de loop van de dag is de batterij als een gek leeggelopen. Dit terwijl ik geregeld RAM wis, alle actieve applicaties afsluit etc. Heb ook de telefoon uitgezet, batterij opnieuw erin gedaan, telefoon opnieuw aangedaan. Echter loopt de accu nog steeds veel te snel leeg. Heb de 5 applicaties welke ik zondag heb geupdate verwijderd, maar daar ligt het dus ook niet aan.

Vervolgens gisteren maar een factory-reset gedaan (alle userdata + cache gewist) en alles opnieuw ingestgeld. Start tot mijn grote verbazing zojuist ineens weer automatisch KIES op! Tevens valt mij op dat gedurende de huidige 2,5 uur op volledig opgeladen batterij het android-systeem 84% opslurpt, terwijl het display bijvoorbeeld maar 7% heeft verbruikt (10 minuten handmatig gebruiken dus).

Wat kan dit nu zijn? Ik wordt er langzaam gek(ker) van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer zo'n arme ziel die zijn telefoon stuk heeft gemaakt door er een verkeerde ROM op te flashen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1199409

Als je zelf aan de slag gaat met Odin zorg er dan voor dat je zeker betn dat de ROM ook voor jou toestel is. Dus 100% zeker zijn dat het voor type i9100 is. Niet i9000, i9003, i9103 of elke andere variant van deze telefoon. Een verkeerde ROM op je toestel flashen is de enige manier om je toestel echt stuk te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Goed nieuws voor een kans op een nieuwe update!
quote: SamKiesUpdates
NEWS: http://t.co/nML4ZDl Samsung start Android 2.3.4 updates for Galaxy S II over KIES.
Zelf nog niet kunnen of er al iets is voor NL. Kies wil niet meewerken en kan niet verbinden met het apparaat. Blijft een goed programma :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcpswijnenburg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:25
Nieuws van Samfirmware: NEWS: tiny.cc/tbzq3 Samsung start Android 2.3.4 updates for Galaxy S II over KIES.

Dus toch eindelijk!!! Hopelijk komtie snel en lost het mn battery drain probleem op.

Edit: Argh, weer te laat :-) Zie hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door mcpswijnenburg op 03-08-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kronk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:50:
Goed nieuws voor een kans op een nieuwe update!

[...]

Zelf nog niet kunnen of er al iets is voor NL. Kies wil niet meewerken en kan niet verbinden met het apparaat. Blijft een goed programma :Y
Was al op XDA gemeld. Het betreft Poolse, Turkse en Braziliaanse firmware versies. Het is niet dezelfde software als wij krijgen op onze Europese toestellen. Al is het versie nummer nieuwer de kernel en de Android build zijn ouder.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:43:
Weer zo'n arme ziel die zijn telefoon stuk heeft gemaakt door er een verkeerde ROM op te flashen.

Als je zelf aan de slag gaat met Odin zorg er dan voor dat je zeker betn dat de ROM ook voor jou toestel is. Dus 100% zeker zijn dat het voor type i9100 is. Niet i9000, i9003, i9103 of elke andere variant van deze telefoon. Een verkeerde ROM op je toestel flashen is de enige manier om je toestel echt stuk te maken.
Weet niet of deze post voor mij was bedoeld?

Anyway, ik heb totaal niet lopen "knoeien" met ROMS o.i.d. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:43:

In NL worden er toch geen verschillende types S II verkocht of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosman schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:04:
[...]

Weet niet of deze post voor mij was bedoeld?

Anyway, ik heb totaal niet lopen "knoeien" met ROMS o.i.d. :'(
Ik weet niet waarom je je aangesproken voelt maar was gewoon een algemene waarschuwing. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:12:
[...]

In NL worden er toch geen verschillende types S II verkocht of wel?
In Nederland hebben we vooralsnog alleen de i9100 maar op internet kun je wel de firmware voor alle andere toestellen vinden. Als je dan de verkeerde gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:15:
[...]

Ik weet niet waarom je je aangesproken voelt maar was gewoon een algemene waarschuwing. ;)
Voelde me niet aangesproken, wist alleen niet zeker of je dit postte n.a.v. mijn post.
Maar komt jou dit bekend voor wat ik beschreven heb? Ik kan er echt verder niets over vinden op Internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:13
Iemand nog goede widgets die werken met het ingebouwde samsung social hub, en dan met name de e-mail client?

Dit is bijvoorbeeld iets wat ik zoek maar deze ondersteund dan weer niet de samsung e-mail client.

Afbeeldingslocatie: https://ssl.gstatic.com/android/market/com.appventive.ExecAssist/ss-480-1-6

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de GS2 net binnen. Misschien domme vraag, maar is het nu zo dat ik constant op internet zit? Heb geloof ik een abbo met 1 GB internet per maand. Hoef alleen af en toe wat hier en daar te kijken, niet constand mailen/hyven/fb-en/ etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Even ter verduidelijking, dit topic is alleen voor de Galaxy S II. Alles mbt custom ROM's en firmware moet in [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware . Slowchat, losse opmerkingen en helpdesk vragen zijn hier nog steeds niet gewenst

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 03-08-2011 13:18 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotiniens schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:24:
[...]

Als het goed is zou de APK gewoon moeten installeren (en draaien) zonder root, ik heb even voor je gekeken en hij staat bij mij ook niet in het lijstje bij "Superuser". De APK zelf is makkelijk te vinden op Google :

Google

Cyanogen Mod Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:11:
Heb de GS2 net binnen. Misschien domme vraag, maar is het nu zo dat ik constant op internet zit? Heb geloof ik een abbo met 1 GB internet per maand. Hoef alleen af en toe wat hier en daar te kijken, niet constand mailen/hyven/fb-en/ etc...
Je kan het uitzetten door de lockknop ingedrukt te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik heb een los toestel gekocht, maar toch zit er vodafone troep op(360 shop, music shop, 360 my web, 360 updates), is dit normaal bij een los toestel? En kan ik deze troep verwijderen zonder mijn telefoon te rooten? Wil namelijk mijn garantie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet ,WIFI + 3G kan je uitzetten.
Misschien even de manual downloaden op de Samsung site?
Of je beste zoek vriendje raadplegen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

NeutraleGast schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:43:
Ik heb een los toestel gekocht, maar toch zit er vodafone troep op(360 shop, music shop, 360 my web, 360 updates), is dit normaal bij een los toestel? En kan ik deze troep verwijderen zonder mijn telefoon te rooten? Wil namelijk mijn garantie behouden.
Dit is zelf eenvoudig op te zoeken, gebruik de zoek funcie hier rechtsboven. Eerst zelf zoeken, dan pas vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:43:
[...]

Je kan het uitzetten door de lockknop ingedrukt te houden...
Thnx! heb het gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:09:
Ik heb sinds vorige week ook een SGS2. Ik ben er zeer tevreden over, maar heb wel 1 groot probleem: de mensen die mij bellen of die ik bel, hebben een zeer slechte verbinding. Zij horen zichzelf in echo en horen mij gewoon slecht. Ik heb dit al gemeld aan de Samsung helpdesk, maar zij weten zogezegd van niets. Op internet daarentegen vind ik redelijk wat mensen met gelijkaardige problemen. De leverancier zegt dat het waarschijnlijk om een hardware probleem gaat en dat ze de gsm zullen moeten opsturen (en misschien inruilen).

Nog andere mensen hier met hetzelfde probleem?
Ik heb hetzelfde probleem. Ben je zelf ondertussen al meer te weten gekomen over dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
janvanduschoten schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

Dit is zelf eenvoudig op te zoeken, gebruik de zoek funcie hier rechtsboven. Eerst zelf zoeken, dan pas vragen ;)
Ik heb gedaan wat je zei, en ik ben een viertal posts tegengekomen, maar geen eentje was een oplossing. Ok heb ik het geprobeerd met googlen maar geen resultaat.

Ik krijg trouwens net een melding op mijn telefoon met een update genaamd e325. Is dit een vodafone of een samsung update?

[ Voor 13% gewijzigd door ObiTewodros op 03-08-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

Als het goed is zou de APK gewoon moeten installeren (en draaien) zonder root, ik heb even voor je gekeken en hij staat bij mij ook niet in het lijstje bij "Superuser". De APK zelf is makkelijk te vinden op Google :

Google

Cyanogen Mod Forum
Installeren en draaien is inderdaad geen probleem, maar ik denk dat het doorvoeren van de wijzigingen het probleem is. Hoor namelijk totaal geen verschil, terwijl ik toch een paar extreme instellingen heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

kronolith

[EDIT]

NeutraleGast schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Ik heb gedaan wat je zei, en ik ben een viertal posts tegengekomen, maar geen eentje was een oplossing. Ok heb ik het geprobeerd met googlen maar geen resultaat.

Ik krijg trouwens net een melding op mijn telefoon met een update genaamd e325. Is dit een vodafone of een samsung update?
Als antwoord op je eerste vraag: je moet je phone rooten om de vodafone apps te verwijderen/freezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kronolith schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:33:
[...]

Als antwoord op je eerste vraag: je moet je phone rooten om de vodafone apps te verwijderen/freezen.
Hij vraagt toch echt of hij het kan verwijderen zonder te rooten.... :P

Anyweg, om je een beeeeeeetje op weg te helpen (zoals de mod al aangaf kan je het zelf ook wel vinden door deze thread te lezen), ja dat kan maar dan moet je een generieke firmware installeren. Hoe je dat doet moet je zelf maar even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:50:
[...]

[...]

Hij vraagt toch echt of hij het kan verwijderen zonder te rooten.... :P

Anyweg, om je een beeeeeeetje op weg te helpen (zoals de mod al aangaf kan je het zelf ook wel vinden door deze thread te lezen), ja dat kan maar dan moet je een generieke firmware installeren. Hoe je dat doet moet je zelf maar even opzoeken.
En dus was mijn antwoord ontkennend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon aanlaten, je haalt de 1GB namelijk nooit en het is prettig dat als je je telefoon pakt alles al gesynchroniseerd is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:13:
[...]

gewoon aanlaten, je haalt de 1GB namelijk nooit en het is prettig dat als je je telefoon pakt alles al gesynchroniseerd is voor je.
Is dat zo? Zoveel is 1 GB toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:18:
[...]

Is dat zo? Zoveel is 1 GB toch niet.
Installeer 3G WatchDog ff. Is gratis en geeft met een widget aan hoeveel je verbruikt hebt van je quotum. Zit ook een voorspelfunctie in, die redelijk nauwkeurig inschat hoeveel je aan het eind van de maand verbruikt zult hebben.

1 GB blijkt voor mij royaal genoeg te zijn, ik haal maar zo'n 250 MB per maand met 3G en synchronisatie continu aan.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yohan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:26:
[...]

Installeer 3G WatchDog ff. Is gratis en geeft met een widget aan hoeveel je verbruikt hebt van je quotum. Zit ook een voorspelfunctie in, die redelijk nauwkeurig inschat hoeveel je aan het eind van de maand verbruikt zult hebben.

1 GB blijkt voor mij royaal genoeg te zijn, ik haal maar zo'n 250 MB per maand met 3G en synchronisatie continu aan.
Zal ik straks eens doen! Ik ben niet zo'n frequente internetter. Had 2 jaar geleden toestel met internet enz,maar die is in het water gevallen. Dus laatste jaar gewoon mn oude nokia 6300 gebruikt :)

Dus nu weer ff alles een beetje uitpluizen, sowiesi nog nooit Samsung gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
Als je een andere launcher gebruikt (bijv. LauncherPro), kun je ze wel verbergen in je App Drawer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
imeR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:46:
Als je een andere launcher gebruikt (bijv. LauncherPro), kun je ze wel verbergen in je App Drawer... ;)
Dit kan met Touchwiz ook gewoon. Mapje aanmaken, icoon er in, mapje helemaal aan het einde van je app drawer knallen en je ziet er ook niets meer van.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Soms als ik m'n telefoon ff in landscape draai, dan is daarna mijn lettertype erg klein geworden... Kan gefixt worden door ff het font te veranderen in de settings, en daarna opnieuw naar het originele font te gaan. Googlen levert geen gelijkaardige klachten op. Komt iemand dit bekend voor? Ik gebruik standaard wel het Helvetica S font, niet de default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Goedendag, sinds enkele dagen ben ik ook eigenaar van de S2.
Alleen heb ik enkele vraagjes:
- Is bij jullie het Wifi-signaal ook akelig zwak? Heel vaak valt bij mij het internet weg en kan ik pagina's niet laden.
- Ik heb alle beginschermen leeg gemaakt en wil daar nu het laatste nieuws op zetten en dergelijke. Echter als ik de Nu.nl app download en de Vi-app, dan krijg ik alleen maar de apps op het beginscherm. Hoe kan ik ook het nieuws zelf erop krijgen? Hetzelfde geldt voor mijn mails, ik wil niet het icoontje 'email' op mijn beginscherm, maar gewoon mijn laatste mails. Hoe kan dit?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
BB333 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:15:
Goedendag, sinds enkele dagen ben ik ook eigenaar van de S2.
Alleen heb ik enkele vraagjes:
- Is bij jullie het Wifi-signaal ook akelig zwak? Heel vaak valt bij mij het internet weg en kan ik pagina's niet laden.
Nee, wifi-ontvangst is buitengewoon goed bij mij. Veel beter dan m'n oude Nokia N78.
- Ik heb alle beginschermen leeg gemaakt en wil daar nu het laatste nieuws op zetten en dergelijke. Echter als ik de Nu.nl app download en de Vi-app, dan krijg ik alleen maar de apps op het beginscherm. Hoe kan ik ook het nieuws zelf erop krijgen? Hetzelfde geldt voor mijn mails, ik wil niet het icoontje 'email' op mijn beginscherm, maar gewoon mijn laatste mails. Hoe kan dit?
Alvast bedankt!
Je werkt met snelkoppelingen naar apps. Wat jij zoekt zijn de Widgets. De nu.nl en e-mail app hebben hun eigen widget die je aan je homescreens kunt toevoegen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
yohan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:21:
[...]

Nee, wifi-ontvangst is buitengewoon goed bij mij. Veel beter dan m'n oude Nokia N78.
Erg veel mensen hebben problemen met slechte wifi ontvangst. Ik heb getest met allerhande merken van routers en AP's, gaande van consumenten modellen tot industriele dingen van een paar honderd euro per stuk, en kan concluderen dat de wifi ontvangst van de SGS2 helaas erg zwak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Bedankt voor de reacties. Is er misschien enige update om de Wifi-ontvangst te verbeteren? Op vele Engelse sites lees ik mensen met hetzelfde probleem en volgens mij zonder oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
BB333 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:33:
Bedankt voor de reacties. Is er misschien enige update om de Wifi-ontvangst te verbeteren? Op vele Engelse sites lees ik mensen met hetzelfde probleem en volgens mij zonder oplossing.
Er zijn geruchten dat een firmware (software) update de situatie zou verbeteren. Maar daar is geen bevestiging van. Ik vrees dat het eerder om een beperking van de hardware gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 05:07
MIjn SGS2 heeft ook wel slechte wifi ontvangst, als ik een paar meter van de router zit in de woonkamer varieert het sigaal van zeer slecht naar zeer goed (op dezelfde plek). 2 hoog heb ik meestal ook slecht bereik, maar nog net genoeg om wel te kunnen internetten. Mijn oude Nokia N97 Mini had boven hetzelfde bereik, maar beneden in de woonkamer was het altijd perfect.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Jullie hebben het over streepjes/ontvangst, maar zelfs bij 1 streepje heb ik nog 14Mbps down ~9Mbps up:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e395fd289f79/4e395fd28611f-SC20110803-164223.jpg

Wat zeer goed is als ik het vergelijk met de SGS en een 3GS.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivk op 03-08-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Hebben jullie dan ook vaak dat internetpagina's gewoon binnenshuis dat niet worden geladen?
Edit: Bij mij valt ie ook constant weg in de market. Ik moet herhaaldelijk wifi aan en uit zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door BB333 op 03-08-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
imeR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:46:
[...]

Daar heb ik niets aan? De services van vodafone 360 draaien bij mij op de achtergrond, dat wil ik juist stoppen.

trouwens wat is het pijltje linksboven, een vodafone of samsung update?
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/1f66d9109d1035a007bdb67971924292.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

BB333 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:45:
Hebben jullie dan ook vaak dat internetpagina's gewoon binnenshuis dat niet worden geladen?
Voordat je begint met het afvuren van een serie vragen, vergeet je de zoekfunctie niet? Recht bovenin je scherm kun je zoeken op GoT. Kom je er niet uit dan kun je altijd nog je vraag stellen. ;)
NeutraleGast schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:48:
[...]

Daar heb ik niets aan? De services van vodafone 360 draaien bij mij op de achtergrond, dat wil ik juist stoppen.

trouwens wat is het pijltje linksboven, een vodafone of samsung update?
[afbeelding]
Wat staat er in de gebruiksaanwijzing van de telefoon?

[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 03-08-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Bedankt... Had de zoekfunctie gebruikt. Daarna Google ingeschakeld, dus dat zit wel goed.
Als snelheid haal ik bijna 10MB volgens Speedtest. Dat is in orde, alleen de verbinding valt constant weg. Dat is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
janvanduschoten schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:50:
[...]

[mbr]Voordat je begint met het afvuren van een serie vragen, vergeet je de zoekfunctie niet? Recht bovenin je scherm kun je zoeken op GoT. Kom je er niet uit dan kun je altijd nog je vraag stellen. ;)[/mbr]

[...]

Wat staat er in de gebruiksaanwijzing van de telefoon?
dat heb ik op dit moment helaas niet bij de hand. zal het posten als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
[...]

Ik heb ook een vodafone-branded toestel en daarbij draaien ze (als ik ze niet zelf geopend heb), niet op de achtergrond hoor? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
De services van vodafone 360 draaien bij mij op de achtergrond, dat wil ik juist stoppen.
Die services, mits geen enkele account ingesteld, waren op mijn toestel geen batterij slurpers. Mijn broer heeft ook net een S2 gehaald, unrooted, alle meuk er nog op, en haalt ongeveer dezelfde accuduur als ik nu met een custom Rom en "alles" aangepast. Als die hub-dingen bij je accugebruik bovenaan staan is het uiteraard anders.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
imeR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:32:
[...]

Ik heb ook een vodafone-branded toestel en daarbij draaien ze (als ik ze niet zelf geopend heb), niet op de achtergrond hoor? 8)7
als ik bij actieve services kijk dtasn ze vaak erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
BB333 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:56:
Bedankt... Had de zoekfunctie gebruikt. Daarna Google ingeschakeld, dus dat zit wel goed.
Als snelheid haal ik bijna 10MB volgens Speedtest. Dat is in orde, alleen de verbinding valt constant weg. Dat is vreemd.
mijn broer heeft een lg 2 x speed en hij had ook een probleem met weg vallende en fout meldingen.
de oplossing was toen dat je de wifi beveiliging moest aan passen van wpa2 naar wpa.
jah ik weet dat dat een ander toestel is(misschien een android probleem) .

[ Voor 6% gewijzigd door raro007 op 03-08-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
@raro007. Bedankt voor je reactie, ik ga dat eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet ik linksboven in het scherm de datum 'vast' ? (Ik hoef die iconen, zoals al die marktmandjes, daar niet te blijven zien)

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XW86
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Wie heeft er problemen met GPS?!
Het duurt letterlijk uren voordat mijn galaxy s2 een gps signaal heeft gevonden en vaak gewoon helemaal niet :(

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik weet niet of dit probleem al besproken is indien ja mijn excuses! Bij voorbaat dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
XW86 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:56:
Wie heeft er problemen met GPS?!
Het duurt letterlijk uren voordat mijn galaxy s2 een gps signaal heeft gevonden en vaak gewoon helemaal niet :(

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik weet niet of dit probleem al besproken is indien ja mijn excuses! Bij voorbaat dank! _/-\o_
Wat heb je zelf al gevonden m.b.t. dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:52:
Hoe zet ik linksboven in het scherm de datum 'vast' ? (Ik hoef die iconen, zoals al die marktmandjes, daar niet te blijven zien)

Thanx.
Meer info? Datum vastzetten? Marktmandjes? Heb je zelf al wat gezocht op google/tweakers/xda? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imeR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:59:
[...]

Meer info? Datum vastzetten? Marktmandjes? Heb je zelf al wat gezocht op google/tweakers/xda? ;)
Ja, lekker zoeken in 5 topics met 1000 berichten ....

Ik bedoel dit hoekje, waar je op kan drukken zodat de datum onder je duim/vinger zit (en je het dus niet kan zien), dacht een vaste setting gezien te hebben, maar if so, kan ik die niet meer vinden. (oh het marktmandje staat hier niet bij :P )

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/2683/03082011145.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XW86
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Dwazer schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:57:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden m.b.t. dit probleem?
Ik heb op een site (http://www.galaxys2forums...tutorials/gps-problem/30/) het volgende gevonden:

I found that this fix from xda-developers worked dramatically well on my Galaxy S2. Seems it is simply a settings issue as www.spirent-lcs.com doesn't exist:

* Step 1 -- Open menu > settings > Location & Security. Uncheck the box next to "Use Wireless Networks"
* Step 2 -- Open the dialer (the phone button) and enter the following: *#*#1472365#*#* . Then press "send" to open the Vibrant's LbsTestMode menu.
* Step 3 -- In the LBSTestMode menu, press “Application Settings” and change “Operation Mode” to “MS Based.”
* Step 4 -- In the LBSTestMode menu, find “SUPL/CP Settings” and change the SERVER & PORT to supl.google.com and port 7276 (DO NOT use www. in front of supl !)
* Step 5 -- Reboot your phone.
* Step 6 -- Open menu > settings > Location & Security. Check the box next to "Use Wireless Networks"

Het vervelende is dat ik geen *#*#1472365#*#* kan intypen... Bij de laatste * wordt mijn scherm gewist en lijkt het alsof ik niks heb ingetypt...

Voor de rest heb ik niet echt oplossingen kunnen vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
Bosman schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:39:
HELP!

Ik heb sinds maandagochtend een zeer vervelend probleem.
Maandagochtend ging de wekker (opzich al vervelend) op mijn S 2, ik zet hem af en zie vervolgens dat KIES draait (MTP Application, dus niet KIES Air) en dat ik op de home-toets moet drukken om KIES af te sluiten.
De telefoon lag 's nachts niet aan de lader en had normaal batterijverbruik, tot vanaf een uur of 4 's nachts (toen heeft KIES vanzelf opgestart).

Opzich niet heel vervelend, maar in de loop van de dag is de batterij als een gek leeggelopen. Dit terwijl ik geregeld RAM wis, alle actieve applicaties afsluit etc. Heb ook de telefoon uitgezet, batterij opnieuw erin gedaan, telefoon opnieuw aangedaan. Echter loopt de accu nog steeds veel te snel leeg. Heb de 5 applicaties welke ik zondag heb geupdate verwijderd, maar daar ligt het dus ook niet aan.

Vervolgens gisteren maar een factory-reset gedaan (alle userdata + cache gewist) en alles opnieuw ingestgeld. Start tot mijn grote verbazing zojuist ineens weer automatisch KIES op! Tevens valt mij op dat gedurende de huidige 2,5 uur op volledig opgeladen batterij het android-systeem 84% opslurpt, terwijl het display bijvoorbeeld maar 7% heeft verbruikt (10 minuten handmatig gebruiken dus).

Wat kan dit nu zijn? Ik wordt er langzaam gek(ker) van. 8)7
Niet bijster veel reacties hierop tot op heden (geen eigenlijk), dus ik heb zelf nog eens het volgende gedaan en geconstateerd:
Alle apps handmatig verwijderd en enkel 3G aangezet. Hij verbruikt nu alsnog 1 procent per 3 minuten (ook met scherm uit). Dit alles dus ná volledig op te laden via netstroom, deinstalleren apps en opnieuw opstarten mobiel.

Wat mij nu tevens iets duidelijker is geworden is dat dus héél soms out of the blue het toestel "denkt" dat 'ie aan een USB-kabel hangt. KIES wordt dan vanzelf opgestart. Als ik KIES afsluit en het batterijverbruik check wordt het onderste balkje 'opladen' zelfs groen gedurende de dan huidige tijd! Net zo lang tot ik de telefoon daadwerkelijk een keer koppel en weer loskoppel aan een pc/oplader.

Verder wordt ook zo nu en dan de Auto-stand maarzo ingeschakeld. En nog iets wat me opvalt is dat Luidspreker standaard aan gaat/staat bij uitgaande gesprekken.

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met wat voor apparatuur dan ook, plus deze telefoon heeft gewoon dik 1,5 maand goed gewerkt, maar nu kan ik de vinger maar niet op de zere plek(ken) leggen. Als er meedenkers zijn hier worden ze (alvast) zeer geapprecieerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Het wijzigen van de beveilingswijze mocht ook niet baten. Het probleem kan ik wel iets gedetailleerder weergeven. Zo kan ik als ik de wifi van de telefoon aan en dan weer uit zet wel weer gewoon voor een periode van ongeveer 15 minuten zorgeloos en snel internetten. Na deze 15 minuten wordt er niks meer geladen en moet ik wifi weer aan en uitzetten op de telefoon. Heel vreemd. Hoop dat het aan de router ligt, maar vrees dat het de telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet uiteraard niet of dit bij jou het geval zal zijn, maar toen ik een zelfde wifi probleem had, loste het zich op door op de telefoon de wifi verbinding te laten vergeten en opnieuw in te loggen met de beveiligingscode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosman schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Niet bijster veel reacties hierop tot op heden (geen eigenlijk), dus ik heb zelf nog eens het volgende gedaan en geconstateerd:
Alle apps handmatig verwijderd en enkel 3G aangezet. Hij verbruikt nu alsnog 1 procent per 3 minuten (ook met scherm uit). Dit alles dus ná volledig op te laden via netstroom, deinstalleren apps en opnieuw opstarten mobiel.

Wat mij nu tevens iets duidelijker is geworden is dat dus héél soms out of the blue het toestel "denkt" dat 'ie aan een USB-kabel hangt. KIES wordt dan vanzelf opgestart. Als ik KIES afsluit en het batterijverbruik check wordt het onderste balkje 'opladen' zelfs groen gedurende de dan huidige tijd! Net zo lang tot ik de telefoon daadwerkelijk een keer koppel en weer loskoppel aan een pc/oplader.

Verder wordt ook zo nu en dan de Auto-stand maarzo ingeschakeld. En nog iets wat me opvalt is dat Luidspreker standaard aan gaat/staat bij uitgaande gesprekken.

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met wat voor apparatuur dan ook, plus deze telefoon heeft gewoon dik 1,5 maand goed gewerkt, maar nu kan ik de vinger maar niet op de zere plek(ken) leggen. Als er meedenkers zijn hier worden ze (alvast) zeer geapprecieerd!
Kijk eens ff of je misschien wat vuil of vocht in je USB connector hebt. Er zit een impedantie gevoelige multiplexer achter dat ding dus als er iets is wat kortsluiting maakt dan tript hij hem. Beetje contactspray kan misschien ook helpen, wel even accu eruit.

Als dat niet werkt heb ik het idee dat je connector stuk is, terug naar Samsung voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damned wat bloed irritant dat die voorspeller voor het beeld van je sms zit. Bij whattsapp geen last van en geen setting te vinden om dat schermpje iets groter te maken ... iemand?

De functie op zich vind ik wel handig, dus antwoord niet uit a.u.b. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/6489/03082011146.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:44:
Damned wat bloed irritant dat die voorspeller voor het beeld van je sms zit. Bij whattsapp geen last van en geen setting te vinden om dat schermpje iets groter te maken ... iemand?

De functie op zich vind ik wel handig, dus antwoord niet uit a.u.b. ;)

[afbeelding]
Hint: Als je eerst op de home knop ingedrukt houdt en daarna 1x heel snel op de aan/uit knop drukt dan maak je een screenshot. Je moet wel snel zijn want anders krijg je de taskmanager of voicecontrol app voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, maar middels een externe foto is het probleem toch ook duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:50:
Thanx, maar middels een externe foto is het probleem toch ook duidelijk?
Nee :P Het enige wat ik zie is een toetsenbord, een tekstvak en een statusbar. Dus vraag ik me eigenlijk af hoe jij je toetsenbord zo hoog hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Tuurlijk, screenshot is alleen makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:53:
[...]

Nee :P Het enige wat ik zie is een toetsenbord, een tekstvak en een statusbar. Dus vraag ik me eigenlijk af hoe jij je toetsenbord zo hoog hebt gekregen.
Ziet eruit alsof hij landscape staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
Ik heb sinds vandaag ook de galaxy S2. Pracht ding! Nog lekker voor hoesjes aan het kijken O+ 1 vraagje voor de mensen hier. Ik kom over van de HTC Desire en HTC sense had een mooie (RSS) Nieuws widget er standaard op staan. Deze besloeg 1 gehele homescreen. Ik heb al meerdere RSS readers geprobeerd uit de market. Helaas komt er geen 1 in de buurt van die van HTC Sense. Heeft toevallig iemand nog een tip welke in de buurt komt of welke een gehele homescreen in beslag neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:00:
[...]

Ziet eruit alsof hij landscape staat.
Oh ik zie het al, om een of andere reden heeft hij de naam er boven. Die verdwijnt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Om nog even antwoord te geven op je vraag: het is volgens mij niet mogelijk om een invoerveld groter te maken of eventueel het toetsenbord kleiner. Je kan wel een ander toetsenbord installeren, bijvoorbeeld SwiftKey X. Deze is wat kleiner dan het standaard Samsung toetsenbord, zodat je het invoerveld wat beter kan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
  • Laatst online: 01-08 23:27
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:05:
[...]

Oh ik zie het al, om een of andere reden heeft hij de naam er boven. Die verdwijnt bij mij.
Bij mij blijft die naam anders ook gewoon staan hoor, maar ik heb daar geen last van aangezien mijn toetsenbord een stukje kleiner is in landscape :-) (gingerbread-toetsenbord)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-98mJwgPSPqI/TjmQFkIwW5I/AAAAAAAAAhs/bK2QePD8ncc/s400/SC20110803-201142.jpeg

[ Voor 14% gewijzigd door florejaen op 03-08-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

florejaen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:11:
[...]

Bij mij blijft die naam anders ook gewoon staan hoor, maar ik heb daar geen last van aangezien mijn toetsenbord een stukje kleiner is in landscape :-) (gingerbread-toetsenbord)

[afbeelding]
Bij mij niet maar ik gebruik nu KG5 dus wordt het bij de volgende firmware update geïntroduceerd. Er is een fix op komst, kwestie van geduld.

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/2438/sc20110803200429.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:32:
[...]

Bij mij niet maar ik gebruik nu KG5 dus wordt het bij de volgende firmware update geïntroduceerd. Er is een fix op komst, kwestie van geduld.

[afbeelding]
Jij gebruikt het Samsung toetsenbord. Hij gebruikt het standaard gingerbread toetsenbord, die is iets kleiner.

[ Voor 3% gewijzigd door kronolith op 03-08-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He sizzlorr zo wil ik het dus ook !!!

(Florejan, wat doet ie als je de spelling controle / aanvulling ... aanzet, als ik die uitzet is het prima, maar dat wil ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jullie allemaal heb ook ik de Samsung Galaxy S2. Nu heb ik 1 probleempje. Het lijkt erop dat mijn gmail geen push notificaties heeft of iets in die geest. Ik zie namelijk op mijn pc het mailtje binnen komen, maar pas op mijn telefoon als ik de gmail app en synchroniseer. Het liefst wil ik gewoon dat hij laat zien als er een nieuw mailtje binnen komt. Natuurlijk het liefst even snel als ik het op mijn pc kan zien.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb gewoon de orginele app van Gmail die al op de telefoon stond in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:38:
Zoals jullie allemaal heb ook ik de Samsung Galaxy S2. Nu heb ik 1 probleempje. Het lijkt erop dat mijn gmail geen push notificaties heeft of iets in die geest. Ik zie namelijk op mijn pc het mailtje binnen komen, maar pas op mijn telefoon als ik de gmail app en synchroniseer. Het liefst wil ik gewoon dat hij laat zien als er een nieuw mailtje binnen komt. Natuurlijk het liefst even snel als ik het op mijn pc kan zien.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb gewoon de orginele app van Gmail die al op de telefoon stond in gebruik.
Bij mij werkt het als ik synchronisatie aanzet, vind je bij de instellingen ofwel via de "energiebeheer" widget

@cuppie

Heb even de suggesties aangezet, hieronder het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-FxcQdPw4Yzc/TjmVkM1tNFI/AAAAAAAAAig/59jue8EGQmQ/s400/SC20110803-203728.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door florejaen op 03-08-2011 20:41 . Reden: Foto te klein ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

florejaen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

Bij mij werkt het als ik synchronisatie aanzet, vind je bij de instellingen ofwel via de "energiebeheer" widget

@cuppie

Heb even de suggesties aangezet, hieronder het resultaat.
[afbeelding]
Thnx voor je snelle reactie, maar dat staat aan bij mij. Hij geeft namelijk wel direct melding bij een bericht via tweetdeck, maar bij gmail niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:42:
[...]

Thnx voor je snelle reactie, maar dat staat aan bij mij. Hij geeft namelijk wel direct melding bij een bericht via tweetdeck, maar bij gmail niet
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik vind in de applicatie-instellingen van Gmail wel een optie terug "Meldingen per e-mail" , welke toelaat om aan te geven of je al dan niet een melding wenst te ontvangen bij binnenkomende mails.

Misschien is ie bij jou uitgevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

florejaen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:45:
[...]

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik vind in de applicatie-instellingen van Gmail wel een optie terug "Meldingen per e-mail" , welke toelaat om aan te geven of je al dan niet een melding wenst te ontvangen bij binnenkomende mails.

Misschien is ie bij jou uitgevinkt?
Hij is groen aangevinkt..Dus dat is het ook niet. Maf, want ik zie ook niet dat het en vaker probleem is op internet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk is het voor Hi duidelijk waardoor ik niet kan videobellen.
mijn sim kaart is te oud, is heb een GSM kaart en ik moet een Usim hebben
(zoals ik ze al zei bij de eerste keer bellen)

kan er nu 1 in een winkel waar ze hi verkopen gaan ophalen.
Weet iemand of je daar iets voor moet betalen? dat ben ik vergeten te vragen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kronolith schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:35:
[...]

Jij gebruikt het Samsung toetsenbord. Hij gebruikt het standaard gingerbread toetsenbord, die is iets kleiner.
Het was ff zoeken naar een werkende (en gratis natuurlijk), maar dit is de bom !! Toetsen iets kleiner, maar geen gedoe met tekst en aanbevelingen over elkaar heen en ook de leestekens zonder ''omschakelen''

Hulde aan deze poster voor de goede richting !! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kronolith schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:35:
[...]

Het ging ook om de naam die erboven staat. Als je terug kijkt naar het begin zie je dat het geheel begon omdat cuppie een probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:02
Is het mogelijk om deze telefoon op te laden zonder dat hij trilt wanneer de batterij vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• august66
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 17:46
vinpower schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:05:
Ik heb sinds vandaag ook de galaxy S2. Pracht ding! Nog lekker voor hoesjes aan het kijken O+ 1 vraagje voor de mensen hier. Ik kom over van de HTC Desire en HTC sense had een mooie (RSS) Nieuws widget er standaard op staan. Deze besloeg 1 gehele homescreen. Ik heb al meerdere RSS readers geprobeerd uit de market. Helaas komt er geen 1 in de buurt van die van HTC Sense. Heeft toevallig iemand nog een tip welke in de buurt komt of welke een gehele homescreen in beslag neemt?
Heb je Pulse News Reader ook al geprobeerd? Erg mooie en strakke interface, werkt goed op een snel toestel zoals de S2 (had het hiervoor op mijn Hero, waar het geen buitengewone knaller was:)
Grotere of kleinere widgets zijn per feed instelbaar, je kunt er zo bijvoorbeeld vier boven elkaar zetten op één homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Me moeder kan eind van de maand haar telefoon verlengen alleen wil ze niet anders dan haar Nokia e72 dus ik heb geluk en mag wat uit zoeken.

Maar ze heeft verder geen internet abbo of wat alleen bellen en smsen. Met welk abbonoment bij welke provider kan ik de beste deal maken?

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:07:
Hallo,

Me :XMijn moeder kan eind van de maand haar telefoon abonnement verlengen alleen wil ze niets anders dan haar Nokia e72 dus ik heb geluk en mag wat uit zoeken.

Maar ze heeft verder geen internet abbo of wat alleen bellen en smsen. Met welk abbonoment bij welke provider kan ik de beste deal maken?

Dank alvast
Tip: kijk eens in [ABO] Samsung Galaxy S II levertijden- en abonnemententopic
Als zij een abonnement heeft, kan ze die gewoon verlengen (met de Galaxy SII erbij?), en kan jij een sim-only abonnement afsluiten met een internetbundel. De andere optie is dat zij een sim-only neemt en jij een abonnement + databundel + Galaxy S II

offtopic:
en als je toch bezig bent met lezen, kijk even naar de forumregels over groeten en een boek over de Nederlandse taal

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 03-08-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:12:
[...]

Tip: kijk eens in [ABO] Samsung Galaxy S II levertijden- en abonnemententopic
Als zij een abonnement heeft, kan ze die gewoon verlengen (met de Galaxy SII erbij?), en kan jij een sim-only abonnement afsluiten met een internetbundel. De andere optie is dat zij een sim-only neemt en jij een abonnement + databundel + Galaxy S II

offtopic:
en als je toch bezig bent met lezen, kijk even naar de forumregels over groeten en een boek over de Nederlandse taal
Heb een gaar blackberry abbonnement ;) en me moeder kan dus wel verlengen + Samasung GS2 maar omsat ze geen data bundel zal afsluiten ben ik bang dat me de telefoon erg duur gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:52:
eindelijk is het voor Hi duidelijk waardoor ik niet kan videobellen.
mijn sim kaart is te oud, is heb een GSM kaart en ik moet een Usim hebben
(zoals ik ze al zei bij de eerste keer bellen)

kan er nu 1 in een winkel waar ze hi verkopen gaan ophalen.
Weet iemand of je daar iets voor moet betalen? dat ben ik vergeten te vragen namelijk...
Interessant... Ik kan namelijk ook niet video bellen, maar heb daar niet aan gedacht. Ik zal ook eens een bezoekje plegen aan de vodafone winkel en navragen!
Vraagje, wat voor een melding kreeg jij te zien op je mobiel als video bellen (via het selecteren onder je contact persoon) als de connectie niet tot stand komt?
Pagina: 1 ... 45 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.

Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.

Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.

Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.