Zet je telefoon eens opnieuw aan, dit zorgde er bij mij voor dat KIES mijn telefoon weer herkende!
Dat doe ik normaal ook, maar ik wilde even kijken of KIES misschien een officiele update aan zou geven.zAo schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:47:
[...]
Ik heb precies het zelfde in MacOS. Erg vaag.
Waarom niet de originele image downloaden en via Odin3 pushen?
Thx, dat ga ik maar eens proberen. Ben nu KIES aan het verwijderen; ik ga hem zo opnieuw installeren, drivers installeren en telefoon en laptop opnieuw opstarten enzo. Ben benieuwd of dat gaat werken.SCwoezik schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:53:
Zet je telefoon eens opnieuw aan, dit zorgde er bij mij voor dat KIES mijn telefoon weer herkende!
edit:
KIES opnieuw gedownload (laatste versie vanaf samsung-site, 2.02) en geïnstalleerd. Als ik dan de telefoon aansluit met 'usb-fouten opsporen' aan, krijg ik de volgende melding in KIES:

Die modus Samsung Kies (PC Studio) krijg je door usb-foutopsporing uit te zetten. In dat geval krijg ik in windows xp de melding dat het apparaat niet herkend wordt, en ik kan ook geen drivers vinden bij de Samsung USB driver map (alle 30 opties geprobeerd

Telefoon en/of laptop opnieuw opstarten hielpen ook niet
edit2:
Ik kwam hier nog een handige tip tegen om de SGS2 in USB mode te krijgen zonder usb-foutopsporing aan: ga naar
Instellingen --> Draadloos en netwerk --> USB-hulpprogramma's en druk op 'Opslag verbinden met pc'.
Sluit daarna de USB kabel aan.
Nu gaat windows XP wel mass storage drivers installeren. Kies blijft nog hangen op 'verbinden', maar het lijkt een stapje dichterbij.
[ Voor 46% gewijzigd door gwystyl op 01-08-2011 13:48 ]
Verwijderd
Wat vinden jullie nou eigenlijk van de camera? Ik vind hem zwaar belabberd eerlijk gezegd. Heb ik flitser + autofocus aanstaan maakt ie nog steeds geen scherpe foto's als je hem beweegt. Dat moet toch niet kunnen? Mijn oude Sony Ericsson K800i maakt wél scherpe foto's ook al beweeg ik hem als een gek.
Meer mensen hier last van? Of is het zo dat ik te hoge verwachtingen heb wat betreft de camera? de K800i was wel een "camera-phone".
Meer mensen hier last van? Of is het zo dat ik te hoge verwachtingen heb wat betreft de camera? de K800i was wel een "camera-phone".
De eerste berichten dat 2.3.4 officieel via Kies beschikbaar is, verschijnen nu (zie bijvoorbeeld hier). Zijn er hier al mensen die hem kunnen binnenhalen?
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Ik vind hem vooral erg traag. Heb geprobeerd een foto van mijn hond te nemen, terwijl hij naar me toe kwam rennen, maar als het dan een halve seconde duurt om een foto te maken vanaf het drukken op de knop, dan wordt het lastig foto's maken.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:36:
Wat vinden jullie nou eigenlijk van de camera? Ik vind hem zwaar belabberd eerlijk gezegd. Heb ik flitser + autofocus aanstaan maakt ie nog steeds geen scherpe foto's als je hem beweegt. Dat moet toch niet kunnen? Mijn oude Sony Ericsson K800i maakt wél scherpe foto's ook al beweeg ik hem als een gek.
Bij mij nog nietsmbroeders schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:41:
De eerste berichten dat 2.3.4 officieel via Kies beschikbaar is, verschijnen nu (zie bijvoorbeeld hier). Zijn er hier al mensen die hem kunnen binnenhalen?
Volgens mij zijn die tweets door die website verkeerd geïnterpreteerd. Samfirmwar geeft namelijk altijd gelekte ROMS, die je met root kunt installeren.mbroeders schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:41:
Verwijderd
Correctie. Samfirmware is een onlinedienst welke bestanden bestemt voor servicecentra online beschikbaar stelt. Samfirmware geeft niet altijd gelekte ROMs, ze hebben beschikking over het gehele catalogus van Samsung firmwares. Het komt wel vaak voor dat ze beschikking hebben over bestanden die niet gereleased zijn.imeR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:01:
[...]
Volgens mij zijn die tweets door die website verkeerd geïnterpreteerd. Samfirmwar geeft namelijk altijd gelekte ROMS, die je met root kunt installeren.
Om de bestanden van Samfirmware op je telefoon te installeren heb je geen root nodig, CWM kan ook niet met de bestanden overweg. De bestanden kun je alleen installeren vanaf je computer met een programmatje wat Odin heet.
Swype is even wennen, maar nu ik het gewoon ben gaat het echt razendsnel
.
Met root bedoel ik tools als OdinVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:11:
[...]
Correctie. Samfirmware is een onlinedienst welke bestanden bestemt voor servicecentra online beschikbaar stelt. Samfirmware geeft niet altijd gelekte ROMs, ze hebben beschikking over het gehele catalogus van Samsung firmwares. Het komt wel vaak voor dat ze beschikking hebben over bestanden die niet gereleased zijn.
Om de bestanden van Samfirmware op je telefoon te installeren heb je geen root nodig, CWM kan ook niet met de bestanden overweg. De bestanden kun je alleen installeren vanaf je computer met een programmatje wat Odin heet.
Ja, thanksimeR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:43:
[...]
Met root bedoel ik tools als OdinMaar goed, mijn post probeerde duidelijk te maken dat het niet om een update via KIES ging.
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Verwijderd
Ja dat inderdaad ook ja. Zwaar vervelend. Ze zouden eigenlijk ook gewoon de Home-button of de Lock-button als knopje voor foto's maken moeten gebruiken.The_Fes schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:42:
[...]
Ik vind hem vooral erg traag. Heb geprobeerd een foto van mijn hond te nemen, terwijl hij naar me toe kwam rennen, maar als het dan een halve seconde duurt om een foto te maken vanaf het drukken op de knop, dan wordt het lastig foto's maken.
Maar jij hebt ook last van onscherpe/vage beelden wanneer je hem enigszins beweegt?
Weet niet of dat zou helpen, ik druk wel op dat knopje, en dat wordt dan wel geregistreerd. Het duurt alleen heel lang voordat hij dan de uiteindelijke foto neemt. Ze zijn dan overigens wel scherp, geen last van onscherpe/vage beelden. Wel moet het te object waarvan je de foto maakt niet te hard bewegen. Een kwispelende staart is duidelijk bewogen, net als een kermisattractie als een zweefmolen ofzo (dus nog niet eens een hypersnelle supermisselijkmakende overdekopgaande attractie)Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:20:
[...]
Ja dat inderdaad ook ja. Zwaar vervelend. Ze zouden eigenlijk ook gewoon de Home-button of de Lock-button als knopje voor foto's maken moeten gebruiken.
Maar jij hebt ook last van onscherpe/vage beelden wanneer je hem enigszins beweegt?
Hmm. Wij hebben inmiddels drie SGS2's in de familie. De eerste twee toestellen, besteld en ontvangen in de maand mei, hebben op het oog een identiek scherm.
Zaterdag met vriendinlief naar de Vodafone winkel gegaan en bij verlening van haar abonnement eveneens voor een Galaxy S2 gekozen. Nu schept mijn verbazing dat de kleuren en helderheid van haar scherm een stuk mooier zijn vergeleken met de toestellen uit mei.
Ook op 0% brightness is het nieuwe toestel veel feller.
Ter illustratie, links een toestel uit mei, rechts het recentelijk gehaalde exemplaar:

Instellingen staan gelijk; 100% brightness, achtergrondeffect "standaard", schermvoeding autom. aanpassen uit.
Zaterdag met vriendinlief naar de Vodafone winkel gegaan en bij verlening van haar abonnement eveneens voor een Galaxy S2 gekozen. Nu schept mijn verbazing dat de kleuren en helderheid van haar scherm een stuk mooier zijn vergeleken met de toestellen uit mei.

Ter illustratie, links een toestel uit mei, rechts het recentelijk gehaalde exemplaar:

Instellingen staan gelijk; 100% brightness, achtergrondeffect "standaard", schermvoeding autom. aanpassen uit.
Dat is zeker een groot verschil

Heb je nog een overzicht in de verschillen van de firmware?
Inderdaad, staat op beide toestellen dezelfde firmware versie? Wellicht heeft het recente toestel een nieuwere versie.
maakt het nog welke class mini sd kaart ik in me galaxy s plus doe, class 4 of 6. dit misschien los van het topic maar ik wil even weten of het iets uitmaakt
Ok, heb nu een aantal dagen bovenstaande apps draaien. Ben er achter gekomen dat Friendcaster (facebook) data blijft verzenden als de widget geactiveerd is. Deze nu verwijderd en weer facebook voor android geinstalleerd en nu gaat het weer met een paar kb tegelijkRaymondG schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:44:
[...]
Helaas weet ik het heel zeker, ik kon namelijk op de Vodafone website mijn tegoed opvragen en hier gaf hij aan: "182 Mb gebruikt van tegoed"
Zelf gebruik ik: https://market.android.co...cis&feature=search_result, hij zat er ongeveer 20 Mb (194Mb via 2/3G) naast t.o.v. Vodafone zelf.
Heb nu de Widgets weg gehaald en tevens alles op 1 x per uur gezet (facebook, Twitter, gmail etc etc.) en eens kijken hoeveel hij vandaag gaat verbruiken.
Zal trouwens ook zowel Watchdog en Droidstats erop zetten om te kijken wat en hoeveel welke App gebruikt.
Kan ik in ieder geval het probleem gaan lokaliseren.
Bedankt voor de tips betreffende data counters, kan alles nu mooi in de gaten houden.
Ik heb op mijn telefoon een 30tal minuten achter elkaar gefilmd in 720p. Het resultaat hiervan is een mp4 bestand van 2,5GB. Op mijn telefoon speelt deze prima af, maar als ik het naar de laptop gekopieerd heb niet meer. Daar krijg ik bestand beschadigd als foutmelding. Andere (korte) filmpjes hebben dit probleem niet. Iemand een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door MeltedForest op 01-08-2011 17:01 ]
Probeer een andere mediaplayer op je pc? (VLC, MPCHC etc.)MeltedForest schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:01:
Ik heb op mijn telefoon een 30tal minuten achter elkaar gefilmd in 720p. Het resultaat hiervan is een mp4 bestand van 2,5GB. Op mijn telefoon speelt deze prima af, maar als ik het naar de laptop gekopieerd heb niet meer. Daar krijg ik bestand beschadigd als foutmelding. Andere (korte) filmpjes hebben dit probleem niet. Iemand een idee?
Via het normale 3G/UMTS zal je nooit kunnen videobellen naar een iPhone met een andere telefoon.hugoy schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:50:
[...]
Mijn ervaring is dat beide toestellen gewoon goed ingesteld moeten staat wil het werken. Zo kon ik wel videobellen met een LG KC910i (nog net geen dumbphone) maar met een HTC Sensation en een iPhone 4 vertikte hij het, en dat lag NIET aan de SGS2, want de LG en de SGS2 hadden naar elkaar prima verbinding, maar naar geen van de andere toestellen.
De frontcam van de SGS2 is wel een slag of 5 beter dan die van de KC910i, maar dat mag ook wel
Ik geloof dat het sowieso niet over WiFi kan, aangezien er 50 cent voor wordt afgerekend (bij Hi) omdat het over de mast gaat.
Facetime (videobellen op iPhone) werkt alleen via WiFi en dan nog alleen tussen iPhones.
tenzij dat je je iPhone hebt gejailbraked maar daar heb ik het niet over
Verder hoef je niks in te stellen op je telefoon als die videobellen ondersteunt.
Gewoon bij oproep kiezen voor video oproep en dan werkt het.
Je moet er wel voor zorgen dat je zelf en degene die je belt zich in een dekkings gebied van umts bevindt
Je bent geheel zeker van het feit dat je op geen enkele telefoon iets in hoeft te stellen? Want naar 2 HTC Sensations konden we beide niet videobellen, terwijl we in hetzelfde huis zaten en allemaal ontvangst hadden van een 3G mast.
Doet overigens niet af aan het feit dat het op de SGS2 wel direct werkt, dus is het wel slightly offtopic
Doet overigens niet af aan het feit dat het op de SGS2 wel direct werkt, dus is het wel slightly offtopic
Een camera zoals op de K800i zal je niet meer vinden in de nieuwe generatie telefoons.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:36:
Die had ook een AF-instellicht om in het volledig donker scherp te kunnen stellen
Dat miste ik als eerste toen ik de SEX1 kreeg EN de Xenon flitser natuurlijk.
Ook de Omnia II, Omnia HD (8MP) en Galaxy S die ik daarna heb gehad zijn gewoon veel minder goed voor foto's dan de K800i ondanks de 3,2 MP
De nadruk bij de huidige telefoons ligt op video's maken en dan heb je LED nodig in het donker.
Als je toch nog mooie foto's wil maken met een telefoon moet je voor de iPhone 4 gaan
Die komt bij alle vergelijkende tests als beste uit de bus.
En weet ik uit ervaring want die heb ik ook naast m'n Galaxy
Ook zijn er heel erg veel apps voor de camera te vinden om aan je persoonlijk voorkeur aan te passen.
FIJN! Kom ik thuis met m'n Galaxy uit de T-mobile shop.. is dat ding BRANDED. Op de achterzijde staat een T-Mobile logo. En in de telefoon zelf staat ook het 1 en ander. Ik heb notabene bijbetaald en verwacht dan dus echt wel een origineel toestel.
Valt hier nog wat aan te doen als ik ermee terug ga naar de winkel? Baal ontzettend!
Valt hier nog wat aan te doen als ik ermee terug ga naar de winkel? Baal ontzettend!
Al geprobeerd en werkt ook niet...hugoy schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:02:
[...]
Probeer een andere mediaplayer op je pc? (VLC, MPCHC etc.)
De K800i had ook gewoon een verdomd goeie camera voor een telefoon. Ik denk dat het ook scheelt dat er een "echte" flitser op zat, ipv die led lampjes op telefoons die men tegenwoordig flitsers noemt. Foto's waren daardoor minder snel bewogen.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:36:
Ja, dat was echt een heel fijn toestel, jammer dat SE zo laat kwam met Android, want heb echt 3 of 4 SE's gehad daarvoor.
Kan je de file ergens uploaden? Als file en als filmpje. Ik weet of je internetverbinding daar snel genoeg voor is?
Ergens verbaast me dit niet heel erg als je hem in de T-mobile winkel gehaald hebt. Je had het even na kunnen vragen? Branded wil absoluut niet zeggen dat het toestel gratis is. Dat hangt volledig van het toestel en abonnement af. Soms is een branded toestel wel iets goedkoper dan een unbranded versie, maar het scheelt vast niet veel. Ik verwacht niet dat je bij de T-mobile shop een nieuwe unbranded meekrijgt, maar je kan het natuurlijk altijd proberen (als ze ze überhaupt hebben)LaydC schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:33:
FIJN! Kom ik thuis met m'n Galaxy uit de T-mobile shop.. is dat ding BRANDED. Op de achterzijde staat een T-Mobile logo. En in de telefoon zelf staat ook het 1 en ander. Ik heb notabene bijbetaald en verwacht dan dus echt wel een origineel toestel.
Als je preview uitzet en eerst focusset op iets door erop de dubbeltappen is hij razendsnel vind ik :-)The_Fes schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:42:
[...]
Ik vind hem vooral erg traag. Heb geprobeerd een foto van mijn hond te nemen, terwijl hij naar me toe kwam rennen, maar als het dan een halve seconde duurt om een foto te maken vanaf het drukken op de knop, dan wordt het lastig foto's maken.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
hoe zet je preview uit ?Julian schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:02:
[...]
Als je preview uitzet en eerst focusset op iets door erop de dubbeltappen is hij razendsnel vind ik :-)
Ik dacht dat videobellen door de providers in Nederland niet wordt ondersteund, maar dat weet ik niet helemaal zeker.hugoy schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:18:
Je bent geheel zeker van het feit dat je op geen enkele telefoon iets in hoeft te stellen? Want naar 2 HTC Sensations konden we beide niet videobellen, terwijl we in hetzelfde huis zaten en allemaal ontvangst hadden van een 3G mast.
edit: never mind, ik las niet goed, het werkt blijkbaar op je SGS2 wel
[ Voor 6% gewijzigd door dragontje124 op 01-08-2011 22:00 ]
En als dat niet lukt kan je gewoon een Samsung non-branded firmware flashen en een andere cover op E-bay kopen. Wel ff uitkijken met een eventuele sim-lock.gwystyl schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:00:
[...]
Ergens verbaast me dit niet heel erg als je hem in de T-mobile winkel gehaald hebt. Je had het even na kunnen vragen? Branded wil absoluut niet zeggen dat het toestel gratis is. Dat hangt volledig van het toestel en abonnement af. Soms is een branded toestel wel iets goedkoper dan een unbranded versie, maar het scheelt vast niet veel. Ik verwacht niet dat je bij de T-mobile shop een nieuwe unbranded meekrijgt, maar je kan het natuurlijk altijd proberen (als ze ze überhaupt hebben)
ANdroid 2.3.4 zou vandaag moeten komen. Ik denk helaas maar een roddel. Aan de andere kant: het duurt zeker niet lang meer!
http://www.samsunggalaxys...date-vandaag-beschikbaar/
Nog een vraag erbij: ik gebruik mn hotmail account op de (standaard) samsung mail app. Deze kan bij mij echter alleen bijlage van minder dan 3mb (oid) openen. Kan je dit veranderen? Het is toch raar dat je een bestand van 5 mb (niet eens zo groot) niet kan openen op een smartphone?
Nog een vraag erbij: ik gebruik mn hotmail account op de (standaard) samsung mail app. Deze kan bij mij echter alleen bijlage van minder dan 3mb (oid) openen. Kan je dit veranderen? Het is toch raar dat je een bestand van 5 mb (niet eens zo groot) niet kan openen op een smartphone?
[ Voor 38% gewijzigd door Dawid127 op 01-08-2011 22:54 ]
Ik heb de vraag al een hele tijd terug gesteld, maar nooit echt antwoord gekregen, maar: Hebben jullie ook dat als je je (standaard) oortjes in hebt en bijvoorbeeld muziek bent aan het luisteren, en je wordt gebeld, het volume dat je door je oortjes hebt zo laag is dat je in een gewone omgeving de gene aan de andere kant niet/amper kunt verstaan?(en nee ik ben niet slechthorend:P)
edit: met gewone omgeving bedoel ik buiten omgeving, dus stadsgeluid, niet superveel geluid, niet heel weinig
edit: met gewone omgeving bedoel ik buiten omgeving, dus stadsgeluid, niet superveel geluid, niet heel weinig
[ Voor 12% gewijzigd door iklucas op 01-08-2011 23:06 ]
Jep.. dat heb ik ook gedaan.sanderdw schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:36:
[...]
En als dat niet lukt kan je gewoon een Samsung non-branded firmware flashen en een andere cover op E-bay kopen. Wel ff uitkijken met een eventuele sim-lock.
Let erop dat als je het doet je garantie kan vervallen als je hem niet meer terug zou kunnen flashen.
Zelf heb ik het met een usb jig gedaan om het uitroepteken te verwijderen (verkrijgbaar voor weinig op Ebay).
De versie die ik er laatst op gezet heb is: I9100XWKE2_XENKE1_XXKDJ
Na het installeren wel een factory reset doen anders staat de CSC nog op TNL (T-mobile NL).
Verder heb ik weer berichten gehoord dat Samsung er niet zo moeilijk over doet mits het goed gaat.
Maarja dat heb ik zelf niet ondervonden.
Het is je eigen risico..Ohw ja de versie die ik had is niet de laatste want ik kreeg via Kies nog een update.
Kijk anders even in het custom rom forum als je het van plan bent, maar als je wat van plan bent kom je hier in ieder geval wat verder mee
Verwijderd
Does ff *#2222# intikken en kijken welke HW revisies je hebt. Ik durf te wedden dat een van die twee een V1.4 is en de andere een 1.5.rhepius schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:55:
Hmm. Wij hebben inmiddels drie SGS2's in de familie. De eerste twee toestellen, besteld en ontvangen in de maand mei, hebben op het oog een identiek scherm.
Zaterdag met vriendinlief naar de Vodafone winkel gegaan en bij verlening van haar abonnement eveneens voor een Galaxy S2 gekozen. Nu schept mijn verbazing dat de kleuren en helderheid van haar scherm een stuk mooier zijn vergeleken met de toestellen uit mei.Ook op 0% brightness is het nieuwe toestel veel feller.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 23:12 ]
En wat wilt dat zeggen? Gaat dit gelijk gestreken met 2.3.4?Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:10:
[...]
Does ff *#2222# intikken en kijken welke HW revisies je hebt. Ik durf te wedden dat een van die twee een V1.4 is en de andere een 1.5.
Ik heb de Kies update ook geinstalleerd, en hij verbindt wel gewoon (/nog steeds) met de S2.
Jammer genoeg is het sync-probleem dat ik had van Outlook Agenda en Contacten nog steeds niet opgelost.
Dat is toch wel erg K.U.T. (Kwalitatief.Uitermate.Teleurstellend)
Dan maar MyPhoneExplorer blijven gebruiken.
Jammer genoeg is het sync-probleem dat ik had van Outlook Agenda en Contacten nog steeds niet opgelost.
Dat is toch wel erg K.U.T. (Kwalitatief.Uitermate.Teleurstellend)
Dan maar MyPhoneExplorer blijven gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door wvexeltweakers op 01-08-2011 23:47 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Hoe werkt Whatsapp bij de SGS2?
Ik weet nog dat je bij de Nokia altijd op 'online' stond, dus ook als je de telefoon in je broekzak had.. Geldt datzelfde voor Android of zien anderen bij jou nu wel op zn iphone meldingen als 'Laatst gezien 14.56..'
Dat laatste is vervelend omdat je reacties krijgt de hele tijd van he je bent online waarom reageer je niet
+ het zuipt gigantisch aan de accu.
Ik weet nog dat je bij de Nokia altijd op 'online' stond, dus ook als je de telefoon in je broekzak had.. Geldt datzelfde voor Android of zien anderen bij jou nu wel op zn iphone meldingen als 'Laatst gezien 14.56..'
Dat laatste is vervelend omdat je reacties krijgt de hele tijd van he je bent online waarom reageer je niet
Let even op je taalgebruik
[ Voor 82% gewijzigd door BastiaanN op 02-08-2011 06:35 ]
hardware kan je moeilijk updaten met een software updateDawid127 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:24:
[...]
En wat wilt dat zeggen? Gaat dit gelijk gestreken met 2.3.4?
Verwijderd
die code *#2222# werkt nietVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:10:
[...]
Does ff *#2222# intikken en kijken welke HW revisies je hebt. Ik durf te wedden dat een van die twee een V1.4 is en de andere een 1.5.
Misschien is dat het slcd scherm?Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:10:
[...]
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Dit is ook al besproken in het custom rom topic geloof ik. Reken je nog maar niet te rijk. Als je kijkt naar de tweets die bij het bericht staan, zie je dat die van SamFirmware komen. Het zijn dus gewoon weer gelekte interne builds, online =|= beschikbaar via Kies!Dawid127 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:52:
ANdroid 2.3.4 zou vandaag moeten komen. Ik denk helaas maar een roddel. Aan de andere kant: het duurt zeker niet lang meer!
KG6 is inmiddels inderdaad beschikbaar, maar heeft een poolse CSC (OXA). Hij werkt wel gewoon met Nederlandse netwerken, maar zal hier niet door Kies gepusht worden. De Nederlandse CSC is XEN. De laatste versie daarmee is i91009XXKE2 volgens mij
@hierboven. Ik heb revisie 1.5
code:
1
2
| READ FTA HW VERSION FTA HW VERSION: REV1.5 |
waar kan ik ergens vinden wat het precies inhoudt of wat de hardwareverschillen zijn? Ik zie dat ze hier op XDA in ieder geval een polletje gestart zijn met REV versies en eventuele bijbehorende bugs.
[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 02-08-2011 09:15 ]
skype video bellen aangepaste file via xdacatt4u schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:15:
[...]
Via het normale 3G/UMTS zal je nooit kunnen videobellen naar een iPhone met een andere telefoon.
Facetime (videobellen op iPhone) werkt alleen via WiFi en dan nog alleen tussen iPhones.
tenzij dat je je iPhone hebt gejailbraked maar daar heb ik het niet over
Verder hoef je niks in te stellen op je telefoon als die videobellen ondersteunt.
Gewoon bij oproep kiezen voor video oproep en dan werkt het.
Je moet er wel voor zorgen dat je zelf en degene die je belt zich in een dekkings gebied van umts bevindt
Verwijderd
ik kan ook niet videobellen met mijn telefoon.
mijn vader krijgt op zijn nokia heel vaak netwerk bezet als ie probeert iemand te videobellen.
als mijn tante en zusje het proberen (beide S2) werkt het wel. (wel minimal 3g ontvangst voor nodig)
Ik heb me laten vertellen dat dit komt doordat mijn sim kaart te oud is (8 jaar oud zoiets) Maar Hi zou me binnen 2 weken terugbellen (is pas 5 weken om, ruim op tijd dus) en dan gingen ze onderzoeken.
videobellen met skype lees ik hier, dat krijg ik gewoon niet aan het lopen. op vakantie hadden we gratis wifi, maar er zit geen knop om te videobellen? alleen skypebellen en dat is alleen spraak. Ik krijg het niet geregeld via skype.
Wat mij wel opvalt, als de telefoon helemaal is opgeladen gaat het scherm aan en dat blijft aan?
ik werd vannach tegen 4uur wakker van het geluidje dat de batterij vol was. toen ik om half 8 wakker werd van de wekker was het scherm aan...
en bij de telefon van mijn zusje ook...
is dat een instelling of bugje?
mijn vader krijgt op zijn nokia heel vaak netwerk bezet als ie probeert iemand te videobellen.
als mijn tante en zusje het proberen (beide S2) werkt het wel. (wel minimal 3g ontvangst voor nodig)
Ik heb me laten vertellen dat dit komt doordat mijn sim kaart te oud is (8 jaar oud zoiets) Maar Hi zou me binnen 2 weken terugbellen (is pas 5 weken om, ruim op tijd dus) en dan gingen ze onderzoeken.
videobellen met skype lees ik hier, dat krijg ik gewoon niet aan het lopen. op vakantie hadden we gratis wifi, maar er zit geen knop om te videobellen? alleen skypebellen en dat is alleen spraak. Ik krijg het niet geregeld via skype.
Wat mij wel opvalt, als de telefoon helemaal is opgeladen gaat het scherm aan en dat blijft aan?
ik werd vannach tegen 4uur wakker van het geluidje dat de batterij vol was. toen ik om half 8 wakker werd van de wekker was het scherm aan...
en bij de telefon van mijn zusje ook...
is dat een instelling of bugje?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 10:28 ]
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een programma (bv mediastreamer) waarmee ik internet televisie kan streamen vanaf mijn PC naar mijn Galaxy S2.
Voorheen had ik een iPhone en kon ik met het programma tversity zo mijn online UPC televisie doorstreamen naar mijn iPhone, helaas is dit programma niet geschikt voor android.
Orb kan weer wel televisie streamen naar android maar alleen via een ingebouwde televisiekaart en dus geen online streams.
Wie van jullie heeft de oplossing ??
cor
Voorheen had ik een iPhone en kon ik met het programma tversity zo mijn online UPC televisie doorstreamen naar mijn iPhone, helaas is dit programma niet geschikt voor android.
Orb kan weer wel televisie streamen naar android maar alleen via een ingebouwde televisiekaart en dus geen online streams.
cor
Verwijderd
gewoon de stream openen op je telefoon?Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:31:
Ik ben op zoek naar een programma (bv mediastreamer) waarmee ik internet televisie kan streamen vanaf mijn PC naar mijn Galaxy S2.
cor
Verwijderd
Ik ben nu een aantal dagen in 't bezit van de S2. Ik kom van een BB9700. De eerste paar dagen heb ik hem thuis laten liggen omdat ik ontzettend moest wennen aan het touchscreen. Ook was nog niet alles correct ingesteld en 't werkte nog niet naar mijn zin.
Na wat dagen vogelen heb ik toch voor mij de belangrijkste functies in weten te stellen:
Hotmail, mijn contacten en agenda items via KIES gesynct met Outlook, welke gesynct was met mijn BB en mijn muziek erop gezet.
Uiteindelijk ook dmv de facebook app bij mijn contacten die facebook gebruiken ook nog een fototje erbij dus de blackberry kan definitief uit
Vond het al met al een heel gedoe om dit alles voor elkaar te krijgen. Dit ging op mijn blackberry toch een stuk gemakkelijker.
Verder krijg ik het niet voor elkaar dat KIES mijn agenda items in Outlook sychroniseerd met mijn Hotmail account/agenda, en niet met 'Mijn Agenda'. Ik weet dat ze liever willen dat ik alles via Gmail ga doen, maar heb weinig trek om mijn email adres overal te gaan wijzigen. Heb namelijk niet op iedere computer KIES en Outlook staan, dus als het online gebeurd is dat beter.
Na wat dagen vogelen heb ik toch voor mij de belangrijkste functies in weten te stellen:
Hotmail, mijn contacten en agenda items via KIES gesynct met Outlook, welke gesynct was met mijn BB en mijn muziek erop gezet.
Uiteindelijk ook dmv de facebook app bij mijn contacten die facebook gebruiken ook nog een fototje erbij dus de blackberry kan definitief uit
Vond het al met al een heel gedoe om dit alles voor elkaar te krijgen. Dit ging op mijn blackberry toch een stuk gemakkelijker.
Verder krijg ik het niet voor elkaar dat KIES mijn agenda items in Outlook sychroniseerd met mijn Hotmail account/agenda, en niet met 'Mijn Agenda'. Ik weet dat ze liever willen dat ik alles via Gmail ga doen, maar heb weinig trek om mijn email adres overal te gaan wijzigen. Heb namelijk niet op iedere computer KIES en Outlook staan, dus als het online gebeurd is dat beter.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 11:05 ]
Als je geen Google gebruiker bent (Google Calendar, Gmail, Gtalk, Gdocs, ...) heeft het een pak minder nut om een Android smartphone te kiezen.
Je kan andere mailaderssen ook pushen en andere calenders kan je ook laten syncen enzo hoor. Ben het wel met je eens maar minder nut is niet geheel van toepassing. Met google services wordt het NOG nuttiger om een android telefoon te nemen.phobosdeimos schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:19:
Als je geen Google gebruiker bent (Google Calendar, Gmail, Gtalk, Gdocs, ...) heeft het een pak minder nut om een Android smartphone te kiezen.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Je hebt neem ik aan wel een Google account aangemaakt om de telefoon te gebruiken? Dan kun je hier toch in ieder geval je agenda mee syncen. Dan heb je altijd al je afspraken online staan. Je hoeft niet perse over te stappen naar Gmail voor je mail.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:57:
[...]
Werkt hetzelfde op de Android. Wil je die opties niet, moet je het niet installerenVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:11:
Hoe werkt Whatsapp bij de SGS2?
Verwijderd
Ja heb ik, en ook een gmail account, alleen ik zou het gewoon fijn vinden om mijn email en agenda bij hotmail bij elkaar te hebben, aangezien ik nog niet van plan ben om mijn email adres overal te veranderen. Het probleem is dus dat tijdens het synchroniseren met KIES alles standaard in Mijn Agenda geplaatst word, en ik zou willen kiezen dat hij ze bij mn hotmail account gooit, want de synchronisatie van hotmail werkt prima.The_Fes schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:42:
[...]
Je hebt neem ik aan wel een Google account aangemaakt om de telefoon te gebruiken? Dan kun je hier toch in ieder geval je agenda mee syncen. Dan heb je altijd al je afspraken online staan. Je hoeft niet perse over te stappen naar Gmail voor je mail.
Nog even over het facebook probleem wat ik hierboven beschreef:
De Facebook-app bied alleen de mogelijkheid je contacten te synchroniseren, met de optie of je alleen je bestaande contacten of alle contacten wil. Deze app vergeet alleen de verjaardagen in mijn agenda te zetten en voor agenda items als events is er geen optie.
De Social-hub synchroniseert bij de contacten direct de verjaardagen, en bij agenda de evenementen. Alleen klopt het dat deze niet niet de mogelijkheid bied om alleen je bestaande contacten te kiezen ipv alle contacten, want er zijn een hoop facebook contacten die ik niet op mijn telefoon hoef te zien. Dus weet iemand hier een oplossing voor?
Waar ik last van heb is dat alle klok widgets bij mij achter lopen.
Ik maak geen gebruik van "task killer" programma's
ik open wat dingen of speel even een spelletje en als ik terug kom in het home screen loopt de klok ineens een paar minuten achter.
Als ik de telefoon op standby zet en dan weer aan dan loopt hij ineens weer goed.
Het maakt niet uit of ik locale tijd gebruik of automatisch via het netwerk.
Heb de klok widget bij apps oop al op locked gezet maar dat maakt ook niet uit.
Ik maak geen gebruik van "task killer" programma's
ik open wat dingen of speel even een spelletje en als ik terug kom in het home screen loopt de klok ineens een paar minuten achter.
Als ik de telefoon op standby zet en dan weer aan dan loopt hij ineens weer goed.
Het maakt niet uit of ik locale tijd gebruik of automatisch via het netwerk.
Heb de klok widget bij apps oop al op locked gezet maar dat maakt ook niet uit.
Verwijderd
Het is mij opgevallen dat er nu al meerdere hardware revisies in de omloop zijn. T-Mobile heeft voor een groot deel hardware revisie 1.4 en zo ook Vodafone. Voor de rest zie ik dat meeste los gekochten HW 1.5 zijn maar soms ook 1.4.Dawid127 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:24:
[...]
En wat wilt dat zeggen? Gaat dit gelijk gestreken met 2.3.4?
Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat de verschillen en kleur en contrast (welke zo nu en dan de hoofd opsteken) heeft te maken met verschillen in hardware. Dit is vermoedelijk ook de reden waarom sommige early adaptors roze vlekken hebben in hun camera en andere weer niet.
Het is niet ongewoon dat fabrikanten constant hun hardware aanpassen om verbeteringen door te voeren, dat zie je dan terug als een hardware revisie.
Mijn handset is iig HW 1.5 en mijn scherm is perfect en mijn camera heeft ook geen vlekken.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 13:03 ]
Verwijderd
dat is mij ook opgevallen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:02:
[...]
[...]
Het is mij opgevallen dat er nu al meerdere hardware revisies in de omloop zijn. T-Mobile heeft voor een groot deel hardware revisie 1.4 en zo ook Vodafone. Voor de rest zie ik dat meeste los gekochten HW 1.5 zijn maar soms ook 1.4.
mijn rand om de telefoon is lichter dan die van mijn zusje, bij haar ik die echt donkerzwart.
De mijne is een -XEN model, gekocht bij 4launch, HW versie 1.4.
Geen schermproblemen, geen vlekken, geen vastlopers, goede batterij.
Geen schermproblemen, geen vlekken, geen vastlopers, goede batterij.
Verwijderd
Dat kan zijn omdat ze bij het persen van die dingen juist bij die batch wat meer of minder kleurstoffen hebben gebruikt, kan altijd gebeuren. Ik heb het echt over elektronische hardware, dat kun je checken dooe *#2222# te draaien. Als het bij sommige niet werkt zou ik echt niet weten waarom.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:06:
[...]
dat is mij ook opgevallen.
mijn rand om de telefoon is lichter dan die van mijn zusje, bij haar ik die echt donkerzwart.
Sinds zaterdag eigenaar van deze telefoon.
De eerste keer dat ik hem had opgelaad was hij 's ochtends echt heet.
De tweede keer niet meer, misschien had ik nog een app draaien die constant cpu gebruikte ofzo?
Batterij ging gister zo'n 12 uur mee met weinig tot redelijk gebruik.
Zojuist even snel videobellen getest met een SG1 toestel, was echt lachen en toch even wennen
Werkt redelijk goed, kwaliteit van het beeld is echt goed alleen liep het nog niet zo vloeiend.
Vanavond eens uitgebreider testen.
De eerste keer dat ik hem had opgelaad was hij 's ochtends echt heet.
De tweede keer niet meer, misschien had ik nog een app draaien die constant cpu gebruikte ofzo?
Batterij ging gister zo'n 12 uur mee met weinig tot redelijk gebruik.
Zojuist even snel videobellen getest met een SG1 toestel, was echt lachen en toch even wennen
Werkt redelijk goed, kwaliteit van het beeld is echt goed alleen liep het nog niet zo vloeiend.
Vanavond eens uitgebreider testen.
Verwijderd
Vergeten te vermelden. T-mobile is ook begonnen met volledige branding. Heb vandaag 2 nieuwe t-mobile branded toestellen gekregen. Deze hebben het t-mobile logo op de achter klep en de software is ook volledig t-mobile, dus bootlogo, ringtones, software, alles is t-mobile. Dit is best irritant want ze hebben de samsung crap er ook in laten zitten dus heb je nu de standaard google dingen, de samsung apps en ook nog eens de t-mobile apps. Het menu is afschuwelijk!
Geprobeerd, geen effect, iemand anders nog een idee? Ben er nu 1x in geslaagd weer een foto te maken, maar het leek nergens op. Paar willekeurige strepen. Ben pas over een week of 3 weer in de buurt van Nederland, eerder kan ik hem echt niet opsturen, ook omdat ik dan zonder telefoon zit.Jubbuh schreef op zondag 31 juli 2011 @ 22:07:
[...]
Hier het zelfde probleem gehad, telefoon uitschakelen en batterij verwijderen was de oplossing...
[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 02-08-2011 14:04 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hoeven je contacten helemaal niets van te merken. En je hoeft ook niemenand op de hoogte te stellen dat je voortaan 'gmailt'. Hoe? Je kunt gewoon bij Hotmail instellen dat ie vanaf nu al je mail doorstuurt naar je gmail adres. Vervolgens stel je in gmail in dat alle mail die je via het hotmail adres hebt ontvangen standaard beantwoordt met afzender je hotmailadres.[...]
Ja heb ik, en ook een gmail account, alleen ik zou het gewoon fijn vinden om mijn email en agenda bij hotmail bij elkaar te hebben, aangezien ik nog niet van plan ben om mijn email adres overal te veranderen. Het probleem is dus dat tijdens het synchroniseren met KIES alles standaard in Mijn Agenda geplaatst word, en ik zou willen kiezen dat hij ze bij mn hotmail account gooit, want de synchronisatie van hotmail werkt prima.
Easy peasy (heb het zelf enkele jaren geleden ook gedaan: geen enkele spijt van gehad!)
Hoe reageerd je toestel op overige zaken? Zoals programma's starten, het booten zelf? Zoals ik je verhaal lees, zou het best eens een hardware defect kunnen wezen. Indonesië is nou niet het meest koele klimaat... Wellicht dat door de hoeveelheid foto's een chip erin te warm is geworden en defect/losgeraakt geraakt isph4ge schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:01:
[...]
Geprobeerd, geen effect, iemand anders nog een idee? Ben er nu 1x in geslaagd weer een foto te maken, maar het leek nergens op. Paar willekeurige strepen. Ben pas over een week of 3 weer in de buurt van Nederland, eerder kan ik hem echt niet opsturen, ook omdat ik dan zonder telefoon zit.
Zow, na 2 weken vakantie ben ik weer wat wijzer over mijn SGS 2 
inmiddels een aantal apps geinstalleerd en verwijderd en de accu gaat nu al wat langer mee.
Nu had ik tijdens mijn vakantie een paar keer dat hij plotseling de 'autostand' aanzette, en een blauw scherm met voice command aanzette.
Dit kwam nadat ik iets had geaccepteerd van Samsung, geen idee wat precies, maar het kwam continu opnieuw dus ik deed het maar...
Jammergenoeg geen screencapture gemaakt.
Iemand een idee hoe je de autostand gewoon standaard uitschakeld? Alvast bedankt!
Ook is het mij opgevallen dat er een aantal keer 'overvoltage' werd aangegeven (via de app 'battery indicator').
Normaal staat er 'goede staat'.
inmiddels een aantal apps geinstalleerd en verwijderd en de accu gaat nu al wat langer mee.
Nu had ik tijdens mijn vakantie een paar keer dat hij plotseling de 'autostand' aanzette, en een blauw scherm met voice command aanzette.
Dit kwam nadat ik iets had geaccepteerd van Samsung, geen idee wat precies, maar het kwam continu opnieuw dus ik deed het maar...
Jammergenoeg geen screencapture gemaakt.
Iemand een idee hoe je de autostand gewoon standaard uitschakeld? Alvast bedankt!
Ook is het mij opgevallen dat er een aantal keer 'overvoltage' werd aangegeven (via de app 'battery indicator').
Normaal staat er 'goede staat'.

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science
Ik weet niet zeker of dit is wat je wilt, maar je kunt je Android-toestel rechtstreeks met Hotmail laten synchroniseren via de Android Exchange-ondersteuning (mail, contacten, agenda). Zie http://windowslivehelp.co...b9-47e4-9633-e3a6ba15e2f8 voor instructies.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:57:
Verder biedt de S2 ook via SocialHub ondersteuning voor Hotmail (Settings->Account & Sync->Add Account->Windows Live Hotmail), maar ik weet niet precies wat dat doet.
Hoe kun je je toestel op stil zetten zonder trillen? Bij mijn Hero kon je volume zachter zetten en dan kwam had je als eerste niveau stil, 2e niveau alleen trillen en dan steeds meet volume met trillen. Maar hier is de laagste stand trillen.
Verwijderd
Ga naar Instellingen ---> Geluid --> Trillen en selecteer de optie "Nooit".jongetje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:30:
Hoe kun je je toestel op stil zetten zonder trillen?
Dat was eerst mogelijk op de Galaxy S I9100 (Eclair ROMs geloof ik). Sinds Froyo is het switchen tussen die 3 standen/niveaus niet meer mogelijk.Bij mijn Hero kon je volume zachter zetten en dan kwam had je als eerste niveau stil, 2e niveau alleen trillen en dan steeds meet volume met trillen. Maar hier is de laagste stand trillen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 16:43 ]
Verwijderd
Als SamFirmware een bericht post op hun twitter gaat het 9 van de 10 keer niet om een KIES release.gwystyl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:11:
[...]
Dit is ook al besproken in het custom rom topic geloof ik. Reken je nog maar niet te rijk. Als je kijkt naar de tweets die bij het bericht staan, zie je dat die van SamFirmware komen. Het zijn dus gewoon weer gelekte interne builds, online =|= beschikbaar via Kies!
KG6 is inmiddels inderdaad beschikbaar, maar heeft een poolse CSC (OXA). Hij werkt wel gewoon met Nederlandse netwerken, maar zal hier niet door Kies gepusht worden. De Nederlandse CSC is XEN. De laatste versie daarmee is i91009XXKE2 volgens mij
@hierboven. Ik heb revisie 1.5
code:
1 2 READ FTA HW VERSION FTA HW VERSION: REV1.5
waar kan ik ergens vinden wat het precies inhoudt of wat de hardwareverschillen zijn? Ik zie dat ze hier op XDA in ieder geval een polletje gestart zijn met REV versies en eventuele bijbehorende bugs.
Sowieso posten ze altijd erbij als het gaat om een KIES release.
Verwijderd
Dat wordt nog eens bevestigd door SamFirmware zelf op twitter:Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:46:
[...]
Als SamFirmware een bericht post op hun twitter gaat het 9 van de 10 keer niet om een KIES release.
Sowieso posten ze altijd erbij als het gaat om een KIES release.
SamFirmware SamFirmware
When we tweet about FIRMWARE means not KIES updates!
3 minutes ago
Ja die snap ik, alleen om even tijdens een vergadering dat ding op stil zetten moet je weer al de menu's door. Bij mijn Hero was het gewoon even volume naar beneden en klaar. Helaas pindakaas dus.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:34:
[...]
Ga naar Instellingen ---> Geluid --> Trillen en selecteer de optie "Nooit".
Verwijderd
Kan hier iemand mij uitleggen hoe ik de trilfunctie kan uitzetten bij ebuddy en whats
app enzo. ik krijg nu telkens een irritante tril wanneer mijn telefoon uit is terwijl msn ingelogd is en er iemand tegen me praat
app enzo. ik krijg nu telkens een irritante tril wanneer mijn telefoon uit is terwijl msn ingelogd is en er iemand tegen me praat
Ik kan geen mp3 als berichtentoon gebruiken. Weet iemand hoe ik dat wel kan instellen?
In Bestandsbeheer (of in de muziekspeler) kan ik wel een mp3 als beltoon, beltoon beller en alarmtoon, maar helaas dus niet als berichtentoon.
In Bestandsbeheer (of in de muziekspeler) kan ik wel een mp3 als beltoon, beltoon beller en alarmtoon, maar helaas dus niet als berichtentoon.
Whatsapp meldingen kan je gewoon in het programma via instellingen aanpassen. Ebuddy gebruik ik niet, maar de kans is groot dat je ook via de instellingen van ebuddy zelf het kan aanpassen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:24:
Kan hier iemand mij uitleggen hoe ik de trilfunctie kan uitzetten bij ebuddy en whats
[ Voor 53% gewijzigd door nadroJ op 02-08-2011 17:30 ]
Sowieso schrijf je zo!
Dat soort zaken zit meestal in de instellingen van de app zelf. Bij whatsapp: menu-knop > instellingen > berichten > trillen. Bij ebuddy zal er vast ook zoiets zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:24:
app enzo.
Verder prima, niks te klagen. Stuur dit ook vanaf mn telefoon. Alleen camera gerelateerde apps doen moeilijk. Zou inderdaad iets met het klimaat te maken kunnen hebben, maar je mag toch verwachten dat een Samsung tegen een paar dagen Indonesië bestand is? Ik zit meestal in de airco, toen het gebeurde had ik vanuit de trein met airco al 2 uur foto's gemaakt en ineens kapte hij ermee. Baal er vooral van dat het aan het begin van de reis is.Dwazer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:33:
[...]
Hoe reageerd je toestel op overige zaken? Zoals programma's starten, het booten zelf? Zoals ik je verhaal lees, zou het best eens een hardware defect kunnen wezen. Indonesië is nou niet het meest koele klimaat... Wellicht dat door de hoeveelheid foto's een chip erin te warm is geworden en defect/losgeraakt geraakt is
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bij mijn galaxy s2 zit er speling bij de home knop. Wanneer de 2 aanraak gevoelige knoppen verlicht worden, dan schijnt dat licht door de home knop. Dit is niet normaal toch?
Zo ja, dan ga ik het naar samsung sturen en hopen dat ze dat netjes corrigeren.
Zo ja, dan ga ik het naar samsung sturen en hopen dat ze dat netjes corrigeren.
PSN: TheKrish
In je "bestandsbeheer" (bijvoorbeeld op je externe SD) een nieuwe folder aanmaken:nadroJ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:24:
Ik kan geen mp3 als berichtentoon gebruiken. Weet iemand hoe ik dat wel kan instellen?
- Media
Daarin maak je 2 subfolders:
- Notifications
- Ringtones
Plaats in Notifications de ringtone die je voor je sms wil gebruiken. Terug naar "Berichten --> Instellingen --> Beltoon Selecteren". De lijst met beltonen moet nu ook jouw gekopieerde ringtone bevatten...
Ik heb ze in /sdcard/media/audio/notifications en /sdcard/media/audio/ringtones staan, dat werkt ookDwazer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:53:
[...]
In je "bestandsbeheer" (bijvoorbeeld op je externe SD) een nieuwe folder aanmaken:
- Media
- Notifications
- Ringtones
Plaats in Notifications de ringtone die je voor je sms wil gebruiken. Terug naar "Berichten --> Instellingen --> Beltoon Selecteren". De lijst met beltonen moet nu ook jouw gekopieerde ringtone bevatten...
Verwijderd
Je zou eventueel een (Audio Manager) Widget met Extended Controls kunnen creëren voor 'easy access'. Daarmee kun je switchen tussen de verschillende 'niveaus'.jongetje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:18:
[...]
Ja die snap ik, alleen om even tijdens een vergadering dat ding op stil zetten moet je weer al de menu's door. Bij mijn Hero was het gewoon even volume naar beneden en klaar. Helaas pindakaas dus.
Iemand meer informatie over Proassist en een Galaxy (S2)? Wat gebeurd er bij een barst in het glas? Vervangen ze alleen het scherm? Of krijg je een nieuw toestel?
[ Voor 34% gewijzigd door LaydC op 03-08-2011 17:53 ]
Verwijderd
Een @live.com account toevoegen gaat erg makkelijk, alleen ben ik al een tijdje bezig om een oplossing te vinden om OWA mail toe te voegen (exchange webacces).
Mijn werk webmail is dus te bereiken via http://webmail.naamvanbedrijf.nl/exchange
Het lukt echter niet om dit aan de praat te krijgen, springt telkens naar Active Sync.
Zover ik nu lees word OWA dus niet ondersteund.. wat een faal zeg
me blackberry deed dit zonder problemen
Mijn werk webmail is dus te bereiken via http://webmail.naamvanbedrijf.nl/exchange
Het lukt echter niet om dit aan de praat te krijgen, springt telkens naar Active Sync.
Zover ik nu lees word OWA dus niet ondersteund.. wat een faal zeg
Heb de mijne vandaag gehad, ook T-Mobile branded. (Terwijl ik bij bestellen aangegeven had dit niet te willen....Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:27:
Vergeten te vermelden. T-mobile is ook begonnen met volledige branding. Heb vandaag 2 nieuwe t-mobile branded toestellen gekregen. Deze hebben het t-mobile logo op de achter klep en de software is ook volledig t-mobile, dus bootlogo, ringtones, software, alles is t-mobile. Dit is best irritant want ze hebben de samsung crap er ook in laten zitten dus heb je nu de standaard google dingen, de samsung apps en ook nog eens de t-mobile apps. Het menu is afschuwelijk!

Punt is: beeld is goed en apparaat lijkt goed te werken. Het is een hardware versie 1.4REV. Denk dat ik wel goedwerkend exemplaar heb. Ben beetje paranoide om te flashen zonder zo'n JIG. Al moet ik er wat meer over lezen.
Wat zouden jullie doen? Terugsturen ? Of gewoon flashen en ander kapje erop? (al is dat niet zo heel erg.... )
Verwijderd
Een USB Jig doet bij de S2 vooralsnog niks anders dan de flash counter op 0 zetten. Bij de S1 had je hem bij latere firmware versies nodig om in download mode te komen maar dat is bij de S2 niet het geval. Als je je bootloader thrashed (dus niet meer in download mode kan komen) dan help zo'n jig ook niet. Zolang je maar geen domme dingen doet kan hij niet stuk. PIT bestand niet gebruiken, repartition niet aanvinken, bootloader leeg laten en alles wat met EFS heeft te maken uitvinken (dus de standaard instellingen) dan kan het niet fout.WTM schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:52:
[...]
Heb de mijne vandaag gehad, ook T-Mobile branded. (Terwijl ik bij bestellen aangegeven had dit niet te willen....). Ik kan 'm terug sturen. Kan ook zo'n klepje kopen natuurlijk en die troep eraf flashen.
Punt is: beeld is goed en apparaat lijkt goed te werken. Het is een hardware versie 1.4REV. Denk dat ik wel goedwerkend exemplaar heb. Ben beetje paranoide om te flashen zonder zo'n JIG. Al moet ik er wat meer over lezen.
Wat zouden jullie doen? Terugsturen ? Of gewoon flashen en ander kapje erop? (al is dat niet zo heel erg.... )
Bij de i9000 heb ik eigenlijk maar 1 manier gezien om het toestel daadwerkelijk stuk te krijgen. Je had de i9003 (SLCD versie) en de I9000 (AMOLED versie), sommige mensen waren echt dom genoeg om de software van de ene op de andere te flashen. Dan is hij dus echt helemaal weg, alle andere dingen kunnen nog wel gefixt worden.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 20:10 ]
Met andere woorden, jij zou rustig de boel gaan flashen ? :-) (Raak ik dan ook die lelijke T-Mobile bootscreens kwijt?).
T-Mobile gaat natuurlijk janken als ie stuk is (voor wat anders) maar dat T-mobile gebeuren is er af. Al schijnen er ook branded versies te zijn zonder die bagger software.
T-Mobile gaat natuurlijk janken als ie stuk is (voor wat anders) maar dat T-mobile gebeuren is er af. Al schijnen er ook branded versies te zijn zonder die bagger software.
Verwijderd
Ik heb het al een paar keer gedaan.WTM schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:32:
Met andere woorden, jij zou rustig de boel gaan flashen ? :-) (Raak ik dan ook die lelijke T-Mobile bootscreens kwijt?).
Als je andere firmware erop gooit dan zijn die bootlogos ook weg. De eerste toestellen die ze hebben uitgeleverd waren niet branded, waarschijnlijk omdat het toestel toen te nieuw was en ze geen tijd hadden om fatsoenlijke branding erop te doen. Alle providers zijn onderhand overgestapt naar full branding.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 20:38 ]
Waar kan ik 2,5GB uploaden?hugoy schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:55:
[...]
Kan je de file ergens uploaden? Als file en als filmpje. Ik weet of je internetverbinding daar snel genoeg voor is?
Verwijderd
Ben ik no
u echt de enige die een bijna 100% goedwerkende s2 heeft? Hij wordt nauwelijks warm, geen battery drain, tot zover mijn ogen werken geen gele waas, hij valt niet zomaar uit en is unbranded.
Heb ik nou echt zoveel geluk?
u echt de enige die een bijna 100% goedwerkende s2 heeft? Hij wordt nauwelijks warm, geen battery drain, tot zover mijn ogen werken geen gele waas, hij valt niet zomaar uit en is unbranded.
Zo voel ik me ook als ik dit lees.. Geen warmteontwikkeling, makkelijk 2 dagen op de accu, geen gele waas en helemaal unbranded (kreeg hem bij verlening van een Hi abbo)Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:52:
Ben ik no
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Verwijderd
Laat die doom denkers maar voor wat ze zijn. Samsung heeft 5 miljoen van S2'tjes verkocht. Als je kijkt naar de topics dan zie je consistent dat het steeds dezelfde mensen zijn die moeten blijven zeuren over dezelfde dingen.
Ook mijn toestel is 100% gaat ruim 24 uur mee bij regelmatig gebruik.
Geen last van gele of blauwe waas, wordt ook niet warm, prachtige foto,s
unbrandend bij kpn.
Geen last van gele of blauwe waas, wordt ook niet warm, prachtige foto,s
unbrandend bij kpn.
waar kan ik mijn hardware revisie zien?
Tikkie terug lezen?Furfoot schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:19:
waar kan ik mijn hardware revisie zien?
Verwijderd in "Het Galaxy S II topic - Deel 5"
Ook mijn SGS2 doet het prima. Hij houdt het zonder navigatie makkelijk meer dan een dag uit. Omdat ik woon-werk meestal Waze aan heb staan (2 1/2u per dag), haalt ie dat niet helemaal zonder wat prik. Met de nieuwste gelekte rom alleen gemodificeerd met root-access en een thema en een zootje programma's is hij wel af voor mij
[ Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 02-08-2011 22:39 ]
Thanks for the winning tip!Dwazer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:53:
[...]
In je "bestandsbeheer" (bijvoorbeeld op je externe SD) een nieuwe folder aanmaken:
- Media
- Notifications
- Ringtones
Sowieso schrijf je zo!
Zo, persoonlijk record. Kleine tien uur scherm aan tijd op één acculading. Gewoon uiteraard met "alles" aan. Zoals het hoort. Paar actieve widgets, etc. Wat een wereld phone

Nickname does not reflect reality
Uhm lol!?Brad Pitt schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:38:
Zo, persoonlijk record. Kleine tien uur scherm aan tijd op één acculading. Gewoon uiteraard met "alles" aan. Zoals het hoort. Paar actieve widgets, etc. Wat een wereld phone![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Sarcastisch of echt? Zo ja met welke rom?
10 uur je scherm aan in 19 uur tijd wtf?
Zijn hier op tweakers ook screenshots geweest van mensen met 7 uur scherm aan tijd waarbij de accu leeg was binnen de 10 uur, zo vreemd is dit dus niet imho. Met de constante drain van rond de 1% per uur kan je uiteraard ook gewoon 4 dagen wachten tot je accu leeg is met 0 minuten scherm aan. Dit was leuker vond ik.Crazyanz schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:46:
10 uur je scherm aan in 19 uur tijd wtf?
Nickname does not reflect reality
ik doel er meer op wtf heb jij 10 uur lang gedaan XD
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.
Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.
Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de Samsung Galaxy SII mogen hier: : <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1456247/">Accessoires voor de Samsung Galaxy SII </a>.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/">dit</a> topic.
Algemene Android software vragen mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1462524/">Android Market en applicatietopic (deel 13)</a> of in een van de eerdere delen.
Discussie over het scherm van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464029" target="_blank">hier</a>.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861" target="_blank">hier</a>.