Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.567 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Is allemaal al gebeurd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zo offtopic als maar kan, totaal onbelangrijk voor de lezer. Tis precies wat de poster zelf ook al aangeeft ''ik zit op het randje'' ;) Ik heb er een 0 voor gegeven,maar de -1 is ook heel dichtbij.
MicGlou in 'nieuws: Hacker maakt mailadressen 80.000 Duinrell-klanten buit' - Ik zie niet wat hier informatief aan is, mag wat mij betreft naar +1.
Informatief misschien niet maar interessant kan ook een reden zijn om er +2 voor te geven. Is verder een goed onderbouwde mening en hoe je dit ook op een andere manier kan aanpakken. Denk dat zowel +1 als +2 wel op zijn plaats is.
Bor de Wollef schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:01:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het geen -1 waard vind. Het is in mijn ogen max offtopic maar niet direct ongewenst. Sterker nog, als je de accounts bekijkt valt wel het eea op. Een -1 vind ik in dit geval te zwaar.
Offtopic is ie sowieso want het is totaal irrelevant voor de discussie. Tel daar bij dat het toch wel een behoorlijke beschuldiging is gebaseerd op vermoeden (blijkt inmiddels ongegrond te zijn),dus op de man, en in het openbaar. Het is zijn taak ook helemaal niet om iemand op deze manier in diskrediet te brengen. Voor op de FP way offtopic,en ook nog eens op de man. Reden genoeg om er een -1 aan te hangen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door pcgek op 30-05-2011 20:29 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

pcgek schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:57:
[...]
Tel daar bij dat het toch wel een behoorlijke beschuldiging is gebaseerd op vermoeden (blijkt inmiddels ongegrond te zijn),dus op de man, en in het openbaar. Het is zijn taak ook helemaal niet om iemand op deze manier in diskrediet te brengen. Voor op de FP way offtopic,en ook nog eens op de man. Reden genoeg om er een -1 aan te hangen. :)
Is het inmiddels wel helemaal duidelijk dat het ongegrond is anders dan de posts van verschillende ip adressen komen? Ik vind het allemaal zo zwaar niet, hooguit offtopic. Ik blijf dus bij de 0, zeker gezien de betreffende users allemaal om dezelfde tijd zijn geregged en vrijwel allemaal het zelfde gedrag laten zien. Offtopic inderdaad maar eigenlijk ook nog wel een beetje interessant.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 30-05-2011 20:58 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Linkje staat trouwens ook in dit topic,een paar reacties boven je. Volgens mij hebben ze het uitgezocht
Robin in "Hacker maakt mailadressen 80.000 Duinrel..."

Echt een nieuwsartikel om snel te vergeten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door pcgek op 30-05-2011 21:15 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:24
pcgek schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:09:
Misschien een onderzoekje waard?,inc de poster die zich ook vandaag geregistreerd heeft :P
Anoniem: 408544 in 'nieuws: Hacker maakt mailadressen 80.000 Duinrell-klanten buit'
xcrypt0, amnesia en offtime zijn niet dezelfde personen. Ze kennen elkaar via diverse fora (en ja daar heb ik ze meerdere malen gezien in discussie met elkaar/etc.). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik geloof dat ik van mening verschil over de moderatie in de rel over Duinrel, maar in de warboel is het moeilijk te bepalen.
Ik heb er flink veel boosts door heen gejast om nu juist inhoudelijke bijdrages van xcrypt0 die iets uitleggen of informatie verschaffen van de -1 af te halen daar dat enorm on topic reacties zijn. Mensen vinden hem niet aardig, maar dat heeft er toch niets mee te maken. Verder heb ik alle zeikers die op de man spelen ipv het topic ofwel op 0 danwel op -1 proberen te krijgen terwijl dat tot mijn verbazing meestal op +1 stond.

Er wordt hier enorm op de onderbuik gemodereerd en men wil gewoon tegen Xcrypt0 zijn. Dat is allemaal mooi, maar die jongen is per definitie ontopic als hij uitlegt wat hij gedaan heeft, terwijl mensen die hardnekkijg beweren dat het een scriptkiddie is met een SQL injectie zonder nadenken tot een +2 of +3 mogen ontvangen.

Ook niet alle reacties van zijn ´fans´ zijn ongewenst. Als ze toelichten dat het meer mailadressen zijn dan 80.000 nederlandse dan is dat toch keurig ontopic ipv een -1.
Zie bijv deze posts die beide op -1 stonden
Anoniem: 408533 in 'nieuws: Hacker maakt mailadressen 80.000 Duinrell-klanten buit'
Anoniem: 408530 in 'nieuws: Hacker maakt mailadressen 80.000 Duinrell-klanten buit'

Ik hoop dat er nog iemand met een wat neutrale blik doorheen wandelt. Zijn lange reactie heb ik op +3 gezet omdat hij zich daar inspant om uit te leggen wat hij gedaan heeft en daarmee geheel voldoet aan de eisen voor een spotlight. Persoonlijke kennis, links, informatie etc.

[ Voor 11% gewijzigd door max3D op 30-05-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009

Herman

FP ProMod
Dit lijkt me wat karig voor een +3?!?
Anoniem: 394009 in 'nieuws: VS: cyberaanval kan worden opgevat als oorlogsdaad'

* Herman geeft 0

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Ik persoonlijk vind dat een hele mooie 0. Komt een beetje trollerig over, maar een +3 mag zeker nagekeken worden. Het voegt helemaal niets toe aan de discussie, behalve dat het een offtopic gedachtengang/theorie/complot draadje kan worden.

@tweaker2010:

Het lijkt dat alle >+1 voters meer "ik ben het met jou eens" votes zijn. Echter de reactie zelf mod ik op een 0, omdat het verder niets toevoegd aan de lopende discussie.

[ Voor 28% gewijzigd door Nazanir op 31-05-2011 13:43 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dit lijkt me ook geen +3 waard:
PietjeBell in 'nieuws: Brits leger werkt aan cyberwapenprogramma'

[ Voor 7% gewijzigd door tweaker2010 op 31-05-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:55

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Andyk125 in 'reviews: Call of Duty: Elite' +3? hoogstens +1 maar ik vermoed dat iemand door zijn boost moderaties heen is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:27
Vreemd dat een incorrecte post omhoog wordt gemod:
FragNeck in 'nieuws: Sony: PSN eind deze week weer volledig operationeel'

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
on99 in 'nieuws: Computex: Intel onthult ultrabooks'
lijkt mij gewoon een rand. Wellicht is het groot verhaal met echt wel waarheden, maar de manier waarop lijkt me niet gepast

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

BasieP schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:36:
on99 in 'nieuws: Computex: Intel onthult ultrabooks'
lijkt mij gewoon een rand. Wellicht is het groot verhaal met echt wel waarheden, maar de manier waarop lijkt me niet gepast
hij speelt op de persoon, dat is nooit gewenst

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zoals de poster later ook nog eens aangeeft is dit toch echt een aanbod wat Sony hem heeft gedaan via mail. Kan zijn dat het om een foutje van Sony gaat,maar dat doet er in dit geval niet zoveel toe. Wie weet en hebben anderen een andere aanbieding gekregen?, maar dat kan dan prima worden aangegeven door er op te reageren . Ik heb er een +1 voor gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:59

Matis

Rubber Rocket

pcgek schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:28:
Zoals de poster later ook nog eens aangeeft is dit toch echt een aanbod wat Sony hem heeft gedaan via mail. Kan zijn dat het om een foutje van Sony gaat,maar dat doet er in dit geval niet zoveel toe. Wie weet en hebben anderen een andere aanbieding gekregen?, maar dat kan dan prima worden aangegeven door er op te reageren . Ik heb er een +1 voor gegeven :)
Ik ben met zulke uitspraken altijd bang dat ze eindigen in een wellus-nietus-discussie. Daarnaast is het natuurlijk moeilijk om deze reactie op waarde te schatten. Te meer omdat (zo het blijkt) niet iedereen dezelfde aanbieding pretendeert te hebben gekregen.
Ik zit eigenlijk te dubben tussen de 0 en de +1. Maar, zoals ik al vaker heb aangegeven, zit ik vaak te laag en kan ik ook hiervoor wel een +1 geven :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:47

botoo

💀 too old to die young

Anoniem: 343769 fipo-jagertje met vrijwel alleen nutteloze replies als:
ziet er wel goed uit / zou wel een leuke moederbord zijn!! / Shit die ziet er goed uit man!! Ga hem zeker weten halen!!! / Komt steeds meer bij :S

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 19-06 08:18

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Queros in 'nieuws: Ontwikkelaar bevestigt Carmageddon: Reincarnation'

Een aantal mensen willen graag van hun rechten af blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik zal ze allemaal eens even grondig bekijken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Google start Groupon-concurrent Offers in VS'
Polster in 'nieuws: Google start Groupon-concurrent Offers in VS'

Kan amper meer een fipo aanklikken zonder dat er een +3 gegeven is, lijkt de nieuwe rage te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
supersnathan94 in 'productreview: Apple iMac 27" 3.2GHz (mid 2010) review door GeeMoney' volgens mij zit er hier iemand die niet helemaal doorheeft hoe het systeem werkt.

in een eerdere post van mij geeft hij of zij (denk ik) ook -1 terwijl anderen het toch +1 vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:48
Ik vind hAl zijn reactie wel grappig, ik houd het op een 0, hetzelfde met zijn onderbuurman. Vanwaar al die -1's trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Ik kom hier even om de klagen over de moderaties op mijn post
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Google start Groupon-concurrent Offers in VS'
Maar ik zie dat de reactie al is genoemd.

Volgens mij missen bepaalde tweakers de diepere betekenis of zoiets.
Soms hoeft een post niet lang te zijn om toch veel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het ziet er op het eerste gezicht idd uit als onzin(voor mij ook trouwens),en daarom ben ik er mooi vanaf gebleven. Het is uiteraard niet de bedoeling een reactie te modereren als je niet weet waar het over gaat.

edit:

Kan deze schoolmeester post even begraven worden? heeft zelfs een +3 ontvangen :?
Anoniem: 230106 in 'nieuws: Google start Groupon-concurrent Offers in VS'

[ Voor 36% gewijzigd door pcgek op 01-06-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Heb hem ook niet gemodereerd mijzelf omdat het vast wel ergens op slaat waar ik niet vanaf weet.
Maar de +3 gevers waren gewoon overduidelijke mismods, vandaar de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

"dank voor deze info en zeker dat je profiel op linkedin en andere openbare websites aangeeft in welk ziekenhuis je werkt." Anoniem: 202936 in 'nieuws: 'Beveiliging aantal ziekenhuizen is ondermaats''

Dit lijkt mij indirect linken naar iemands persoonlijke gegevens, is dat niet ongewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Nou ja het is een beetje een captain obvious reactie, maar hij geeft niet direct gegevens. Hij laat het aan de gebruiker om dat zelf op te zoeken en iedereen kan dat doen. Het is een lullige reactie en dus -1, maar meer zie ik er zelf niet in. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

pcgek schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:55:
Het ziet er op het eerste gezicht idd uit als onzin(voor mij ook trouwens),en daarom ben ik er mooi vanaf gebleven. Het is uiteraard niet de bedoeling een reactie te modereren als je niet weet waar het over gaat.
Buzz is de Google short messaging flop van 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Hulp bij illegale acties wel, maar in dit geval vind ik de opmerking nogal nietszeggend.Normale moderatiesysteem doet het werk wel ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kryziek in 'nieuws: Sony's PlayStation Network is weer volledig operationeel'

Fipo, -1? Gepost in exact dezelfde minuut als de newspost, en dus overduidelijk het artikel niet gelezen. Blijkt ook wel, want zijn vraag word letterlijk in het artikel zelf al beantwoord....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:41:
Kryziek in 'nieuws: Sony's PlayStation Network is weer volledig operationeel'

Fipo, -1? Gepost in exact dezelfde minuut als de newspost, en dus overduidelijk het artikel niet gelezen. Blijkt ook wel, want zijn vraag word letterlijk in het artikel zelf al beantwoord....
Yep, niet meer dan niet gelezen / fipo. Ik had al -1 gegeven maar de post blijft hardnekkig op 0 tot nu toe.

Zelfde voor deze post: Franneke in 'nieuws: Sony's PlayStation Network is weer volledig operationeel'

Nutteloos en niet gelezen. Wat mij betreft gewoon -1.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 02-06-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Beide posts staan inmiddels op -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik kan het af met 1 woord, namelijk: troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:06

PcDealer

HP ftw \o/

Gezever over de moderatie op zijn karige oneliner. Zonder gezeur een 0, nu -1:
Thomas in 'nieuws: Sony's PlayStation Network is weer volledig operationeel'

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Niet iets waar de lezer wat aan heeft. Post is 3 minuten na het artikel geplaatst,dus dat heeft ie al mee. Ik behandel hem nu gewoon als 1 die iets verderop staat,irrelevant dus 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Daar ben ik het wel mee eens, ook een 0 gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind het meer dan irrelevant; de post is voor alle lezers gewoon nutteloos; troep dus en daarom heb ik -1 gegeven. Dit zijn juist de posts die ik als lezen, naast de overduidelijke rants etc, niet wil zien op de FP.

In geval we irrelevant aanhouden zou dit ook een 0 moeten zijn ipv de -1 waar hij nu op staat;

field33P in 'nieuws: Nintendo geeft details vrij over eerste grote 3DS-systeemupdate'

[ Voor 67% gewijzigd door Bor op 03-06-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze persoon lijkt als eerste het filmpje bij het artikel te ontmaskeren wat een heel ander inzicht geeft in het nieuwsitem; PiweD in 'nieuws: Hacker claimt Brusselse ov-chipkaart te hebben gekraakt - update'

Zijn post is kort maar imho toch een must read / spotlight, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het artikel heeft ook een update gekregen(11.51), er zit dus weinig waarde meer in.

edit: @Bor

Er wordt idd naar zijn post verwezen,ik ga met je mee :)

[ Voor 34% gewijzigd door pcgek op 03-06-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pcgek schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:05:
Het artikel heeft ook een update gekregen, er zit dus weinig waarde meer in.
Klopt maar het artikel heeft mede door die post de update gekregen. Daar mag de poster imho voor beloond worden. Imho moet het niet zo zijn dat posts hun waarde verliezen door een update / edit van het nieuwsitem.
Anders zou je zelfs 0 kunnen modden na een edit en dat lijkt me niet de bedoeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 03-06-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Bor de Wollef schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Imho moet het niet zo zijn dat posts hun waarde verliezen door een update / edit van het nieuwsitem.
Anders zou je zelfs 0 kunnen modden na een edit en dat lijkt me niet de bedoeling.
Het gebeurt ook nog wel eens dat een artikel aangepast wordt zonder update,in dat geval kun je het mensen(die pas later zijn ingesprongen) niet kwalijk nemen dat ze een bepaalde reactie lager gaan waarderen.

In dit geval is het zo dat zijn post (de bron)aanleiding was om het artikel te updaten,en verliest daarom ook nooit zijn waarde. De auteur van het artikel heeft er in principe voor gezorgd dat die post wel een hoge score moest krijgen :P, maar zekerheid hebben we nog steeds niet. Kwam deze reactie ook nog tegen:

Baudje in 'nieuws: Hacker claimt Brusselse ov-chipkaart te hebben gekraakt - update'

[ Voor 21% gewijzigd door pcgek op 03-06-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Anoniem: 325463 in 'nieuws: Reverse-engineeringproject wil Skype 'open' maken' - Iemand uit 1997 en schrijft MS nu al met een $, waar gaat het toch heen..

Hehe:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c0v9stobqcD56Epbb4Tzo1pC/medium.png

[ Voor 26% gewijzigd door Manuel op 03-06-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat, plus moderatiegezeur, plus gezeur over de nieuwswaarde op de FP ipv GR. -1, it is!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hij maakt het ons wel erg makkelijk door ook nog eens over de moderatie te gaan klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Is nu echt niets anders dan een -1 waard inderdaad. Zonder die twee edits en met een normale afkorting van Microsoft, was het eerder een 0 of misschien +1 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Inhoudelijk is het een prima reactie. Kennelijk worden postings hier louter op vorm beoordeeld, iets dat de kwaliteit van de FP niet ten goede komt IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inhoudelijk is het een redelijk reactie, niet meer dan dat. De inhoud bestaat grotendeels uit moderatiegezeur, nieuwswaardegezeur op de verkeerde plek, en trolls door $ te gebruiken.

Dit soort posts komen de kwaliteit van de FP idd niet ten goede, en daarom is een -1 dus op zijn plek.

En ja, vorm is ook een criteria voor modereren ja. Als je een inhoudelijke reactie verpakt in trolls en flames is het toch echt niet gewenst.

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 03-06-2011 16:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
wildhagen vat de verscheidene redenen prima samen. Je kunt inderdaad stellen dat dit soort postings de kwaliteit van de Frontpage niet ten goede komt. Bij nader inzien had het eigenlijk hooguit een 0 kunnen zijn, maar er is veel meer reden om -1 aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
1. Moderatiegezeur: klopt, is eigenlijk niet oké, maar als een prima post 12x -1 krijgt, dan kan ik me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.

2. Nieuwswaardegezeur: absoluut geen gezeur, hij uit slechts zijn twijfel.

3. 'M$' is een prima benaming voor Microsoft. Enerzijds is het voor zure socialisten en gebruikers van alternatieve en vaak betere besturingssystemen een prima manier om hun ongenoegen te uiten over de manier waarop Microsoft meer aandacht schenkt aan het verdienen van geld dan het ontwikkelen van goede producten. Anderzijds dekt het de lading natuurlijk uitstekend: Microsoft wil zoveel mogelijk winst genereren, ze zijn immers een commercieel bedrijf. Je zou kunnen stellen dat ze daar de afgelopen jaren behoorlijk in geslaagd zijn. M$ is dus geen troll, maar een prima geuzennaam, of zelfs koosnaam.

Ik weet zeker dat Bi££ Gat€$ gevleid is wanneer ik z'n naam op deze manier spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mcdronkz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:04:
1. Moderatiegezeur: klopt, is eigenlijk niet oké, maar als een prima post 12x -1 krijgt, dan kan ik me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
Klopt. Maar dan nog is het niet de bedoeling. En het is geen prima post, hooguit een redelijke. Een +1 zou sowieso al aan de hoge kant geweest zijn.
3. 'M$' is een prima benaming voor Microsoft.
Nope. Is een troll, net zoals Appl€, Linsux/Linsucks, en meer van dat soort basisschool-afkortingen. Als je niet in staat bent om bedrijfsnamen op een normale manier te tikken, moet je misschien maar helemaal niet reageren.

Een en ander is overigens ook keurig in de diverse FAQ's beschreven.
Ik weet zeker dat Bi££ Gat€$ gevleid is wanneer ik z'n naam op deze manier spel.
Dit is dan ook weer een troll. Kan dat gewoon achterwege blijven, dat we het hier gewoon weer inhoudelijjk houden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mcdronkz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:04:
Vrolijk of niet, er over klagen is nooit geen goede basis voor een hoge score. Dat hoort simpelweg niet op de FP thuis, en al helemaal niet door een post achteraf te gaan editen.
2. Nieuwswaardegezeur: absoluut geen gezeur, hij uit slechts zijn twijfel.
Prima, daar kan een topic voor geplaatst in GR.
3. 'M$' is een prima benaming voor Microsoft. Enerzijds is het voor zure socialisten en gebruikers van alternatieve en vaak betere besturingssystemen een prima manier om hun ongenoegen te uiten over de manier waarop Microsoft meer aandacht schenkt aan het verdienen van geld dan het ontwikkelen van goede producten.
Onzin, het is anno 2011 niet meer dan een troll. -1 is daarvoor de juiste beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Anoniem: 304114 in 'nieuws: Microsoft investeert in onderzoek naar quantumcomputer TU Delft' - Ik vind een +3 voor zo'n reactie toch een beetje te hoog gegrepen, simpelweg omdat het maar amper leesbaar is door zijn/haar overbodige enter gebruik, hetzelfde met zijn/haar hoofdlettergebruik.

Ik neem aan dat het voor de lezer (bezoeker) erg irritant lezen is als iemand onnodig gebruik maakt van de enter toets alsof er een mug opzit. Misschien deze reactie in de gaten houden en op een vaste +2 proberen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Een mooi verhaal, maar voor zo'n slechte presentatie mag je rustig een punt aftrekken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die eerste krijgt zelfs +3's...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inderdaad. Rare moderaties :(

Volgend puntje:

Ik weet dat we bij de Meuktracker soepeler moeten modden maar aan dit soort posts heeft echt niemand wat en vind ik dus -1:

lagefrequentie in 'meuk: Mp3tag 2.49'

Geen enkele ervaring of onderbouwing en dus compleet overbodig.

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 04-06-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:06

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:11:
Een mooi verhaal, maar voor zo'n slechte presentatie mag je rustig een punt aftrekken.
Eens met +2. Zo'n goede reactie en dan niets eens normaal kunnen schrijven. Ik was direct na het leze al verbaasd dat user niet de als/dan fout maakte.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
PcDealer schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:09:
[...]

Eens met +2. Zo'n goede reactie en dan niets eens normaal kunnen schrijven. Ik was direct na het leze al verbaasd dat user niet de als/dan fout maakte.
Dat mag ook op een andere manier kenbaar gemaakt worden

[ Voor 35% gewijzigd door Kixtart op 05-06-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik was aan het modereren in een topic en kwam deze reactie tegen:
SuperDre in 'nieuws: Hackers slaan opnieuw hun slag bij Sony'

ik heb 0 gegeven , of is dit -1 waard vanwege het beledigen van een ander?

en kan tevens ook iemand mij modereren?
mrc4nl in 'nieuws: Hackers slaan opnieuw hun slag bij Sony'

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mrc4nl schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:49:
ik was aan het modereren in een topic en kwam deze reactie tegen:
SuperDre in 'nieuws: Hackers slaan opnieuw hun slag bij Sony'

ik heb 0 gegeven , of is dit -1 waard vanwege het beledigen van een ander?
De toonzetting en de flame maken het een duidelijke -1 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op de man, en dus -1 idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is dit nou echt +3 waard of +2 of ...

nika in 'nieuws: Hackers slaan opnieuw hun slag bij Sony'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eerder een -1 wegens schoolmeesteren lijkt me. Kan nog héél wat puntjes gebruiken, en die +2 en +3 (en eigenlijk ook wel de +1) kan een onderzoekje gebruiken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 13:04
Is zijn post echt een +3 waard? gwn een wiki pagina quoten..
Verder vreemd dat mijn eigen post die eerst op +2 stond, naar 1 is gegaan door 6x offtopic. Blijkbaar is wat tegengas niet wenselijk?

Ulx in 'poll: Zonnepanelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lambo LP670 SV schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:13:
Is zijn post echt een +3 waard? gwn een wiki pagina quoten..
Verder vreemd dat mijn eigen post die eerst op +2 stond, naar 1 is gegaan door 6x offtopic. Blijkbaar is wat tegengas niet wenselijk?

Ulx in 'poll: Zonnepanelen'
Ik heb er een +2 voor gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Met Ulx in 'poll: Zonnepanelen' haalt hij in ieder geval Ulx in 'poll: Zonnepanelen' onderuit, dus die is in ieder geval niet meer waard dan een +1.
Verder vind ik Lambo LP670 SV in 'poll: Zonnepanelen' prima onderbouwd, dus die mag, net als de wikipedia-quote, op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dirk schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:12:
Verder vind ik Lambo LP670 SV in 'poll: Zonnepanelen' prima onderbouwd, dus die mag, net als de wikipedia-quote, op +2.
Agree en done :) De post staat nu netjes op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Voor mij, gezien de inhoud van dat bericht wat volgens hem OT is -> 0. Maar dat geklaag op oa 'Tweakers' (waarom wordt er zoveel aandacht aan besteed?) maakt het voor mij -1.

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 04-06-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is dit genoeg voor een +3, of je het er inhoudelijk mee eens bent of niet?

Anoniem: 359445 in 'nieuws: VN: internettoegang is mensenrecht en mag nooit worden afgesloten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Nee. Hij gaat hier namelijk volledig voorbij aan het belangrijkste reden waarom de toegang tot het internet een mensenrecht wordt genoemd: als onderdeel van het recht op vrijheid van meningsuiting. Zie ook Anoniem: 359445 in 'nieuws: VN: internettoegang is mensenrecht en mag nooit worden afgesloten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009

Herman

FP ProMod
Deze stond op +3 :X
Richh in 'video: Enermax Fulmo'

Dat lijkt me behoorlijk modmisbruik.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Door het offtopic in deze post kom ik niet hoger dan een 0 Phntm in 'nieuws: Computex: Thermaltake toont nieuwe behuizingen'

Wmb gaat deze poster over de scheef. Zonder het 'PS' gedeelte een 0,maar nu -1.
Xthemes.us in 'nieuws: Computex: Thermaltake toont nieuwe behuizingen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem voor Phntm in 'nieuws: Computex: Thermaltake toont nieuwe behuizingen'

Mag ook op -1, maar krijgt +3's....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Door de 4x+3 :? moet deze post nog wel een aantal schoppen hebben voordat ie op -1 staat.
Gallant in 'nieuws: Sony-hackers kraken Nintendo.com en FBI-partner'

edit:

Deze post is ongewenst omdat? ,ik heb er een 0 voor gegeven.
Poops_McGhee in 'nieuws: Sony-hackers kraken Nintendo.com en FBI-partner'

[ Voor 32% gewijzigd door pcgek op 05-06-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die heb ik net naar -1 gedrukt :) Die +3's mogen idd wel nagekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 119722 in 'nieuws: VN: internettoegang is mensenrecht en mag nooit worden afgesloten'

Die is offtopic (zoals de poster al aangeeft), en mag dus op 0 ipv de +1 die hij nu heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Offtopic in relatie met het artikel,maar niet als reactie op. Ik vind hem voor de lezer nog wel zoveel toevoegen dat een +1 ook geen verkeerde score is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Inderdaad, user gemailed in dit geval.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Hoi. Het topic over telenet staat vol met totaal onnodige moderaties naar 'verbergen'. Ik heb een bericht geplaatst dat er slecht gemodereerd wordt, en je raadt het al, de post is verborgen.

Verder wordt ik geprovoceerd. Lees het topic zelf maar, en je zal wel ongeveer begrijpen wat er aan de hand is (belangenverstrengeling).

http://tweakers.net/nieuw...outube-videos-update.html

Op zijn minst zou ik willen dat mijn verborgen post op 0 (offtopic) wordt gezet.

[ Voor 26% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 05-06-2011 19:42 ]

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Commentaar op moderatie hoort dan ook niet op de FP. Logisch dus dat je op ongewenst gemod wordt. Ook zie ik maar heel weinig modderaties op -1 staan hoor.

@hieronder:
ArtPhil-Flower schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:53:
[...]

Modereten niet op basis van mening, maar op basis van vastgestelde reges, is volgens mij schadelijk voor het moderatiesysteem,
Nou hier op tweakers wordt er juist wel gemod op basis van vastgestelde regels. En dat werkt hier best fijn. Als jij wil meningmodden moet je dat doen. Ben je je modrechten ook rap genoeg kwijt (waarschijnlijk).

[ Voor 83% gewijzigd door PietrKempy op 05-06-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Ah, heb de e-mail ontvangen!

Okay, komt goed. Zal wat meer moeite stoppen in het begrijpen van hoe e.e.a. werkt. Komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Deze reply stond samen met een andere reply dus op +2 toen ik hem las. Lijkt me veel te hoog, en leidt af van de hoofddraad (vermoedelijk dus opzettelijk, ivm belangenverstrengeling).

Ik heb inderdaad strategisch gestemd, excuses, ik liet me dan meeslepen.

Edit1: Overigens heb ik inderdaad een sterke mening, maar dat is geen rede om me met argwaan te behandelen. Ik laat me af en toe meeslepen, en ga te veel de waakhond spelen, maar geef het wat tijd en dat trekt dat wel recht. Modereten niet op basis van mening, maar op basis van vastgestelde reges, is volgens mij schadelijk voor het moderatiesysteem, je haalt de zin er van uit, als ik modereer dan probeer ik reacties naar voren te halen die volgens mij nuttig zijn voor de lezer. Ik modereer met de lezer in gedachten en met de beste intenties, volgens mijn laatste inzichten, inzichten die altijd openstaan voor nieuwe, betere inzichten van anderen.

Edit2: Voorbeeldje. Ik heb de mening dat 'alle mensen het fijn vinden om zich goed te voelen'. Daarom modereer ik een reactie als: 'Ik heb gisteren alles ondergekotst!' naar -1, omdat ik weet dat de lezer zich niet prettig zou voelen als hij dat leest. Volgens de regels heb ik gezondigd, ik heb vanuit een 'mening' gestemd.

Als je toch stemt met de beste intenties? Zonder eigen belang (ik 'werk' niet, ik heb geen 'belangen'.)? Waar ben je bang voor?

[ Voor 50% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 05-06-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wat is het informatieve gedeelte aan deze reactie? Ik zie niet in waarom dit een +2 moet zijn. Ik tik er 1 af. Dit is +1 ontopic at most...

DivxLover in 'nieuws: 'Apple lijft maker jailbreak-software in''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:27:
Wat is het informatieve gedeelte aan deze reactie? Ik zie niet in waarom dit een +2 moet zijn. Ik tik er 1 af. Dit is +1 ontopic at most...

Vind hem ook maar een +1 waard. Hij heeft een punt in die discussie. Maar zoals hij zelf zegt is de discussie off-topic (dus een 0 zou ook kunnen, maar is dan weer iets te streng).

@ ArtPhil-Flower
Modden moet je doen met deze vraag: "Brengt de persoon zijn mening over op een deftige en onderbouwde manier en doet zijn mening hier terzake?" of "Voegt deze post iets toe aan het artikel?"

Misschien moet je de moderatieFAQ eens lezen? reviews: Tweakers.net moderatie faq

[ Voor 21% gewijzigd door PietrKempy op 05-06-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

ArtPhil-Flower schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:53:
[...]

Deze reply stond samen met een andere reply dus op +2 toen ik hem las. Lijkt me veel te hoog, en leidt af van de hoofddraad (vermoedelijk dus opzettelijk, ivm belangenverstrengeling).

Ik heb inderdaad strategisch gestemd, excuses, ik liet me dan meeslepen.
Ik heb die op +2 gezet, want die post is informatief; toch in mijn ogen. Volgens mij denk je te rap aan een complot en corruptie.

Hoe kan je die post strategisch neerhalen, trouwens? Wat staat daar in buiten een opsomming van neutrale feiten? Het is niet eens een verhitte mening die amper toelaatbaar is, nee, gewoon een post met informatie. Je moet een post modereren met een score die jij gepast vindt, en je mag geen rekening houden met wat voor score de post al heeft ontvangen.

Als je vindt dat de score die een post heeft onterecht is, dan kan je dat hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Poops_McGhee schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:27:

Mee eens. Helaas door de +3's en vele +2's staat de post nog te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
@Pietrkempy

Zoals je kunt lezen in mijn post hierboven ben ik het daar slechts gedeeltelijk mee eens.

@Devilsprophet
Volgens mij denk je te rap aan een complot en corruptie.
Het is dan ook enkel een vermoeden.

[ Voor 12% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 05-06-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
ArtPhil-Flower schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:25:
@Pietrkempy

Zoals je kunt lezen in mijn post hierboven ben ik het daar slechts gedeeltelijk mee eens.
Dan moet je niet modden. Zo simpel als wat. Er is vrijheid voor discussie over de manier van modden maar deze moet binnen de modFAQ vallen.
Het moderatiesysteem heeft twee belangrijke doelstellingen. De eerste en belangrijkste is het aanbrengen van een scheiding in de kwaliteit van de reacties, zodat bezoekers bij het lezen van reacties hier een filter op kunnen toepassen. Hiermee kunnen zij ongewenste berichten, zoals flamebaits, trolls en first posts, wegfilteren of de selectie beperken tot de meest waardevolle reacties.

De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het ontmoedigen van users die ongewenste berichten posten. De beloning en bestraffing vinden plaats door middel van het uitdelen van zogenaamde karmapunten. Karma is de totale waardering van de door een gebruiker geleverde input op Tweakers.net. Uiteindelijk hopen we hiermee ook het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige reacties te stimuleren.
en belangrijker voor jou:
Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag. Onvrede over een verkondigde mening kun je laten blijken door een reactie te plaatsen waarin je de mening weerlegt.
en dat is het laatste wat ik er hier over zeg als je verder wilt discussieren met mij stuur je maar een DM maar dit gaat ongeloofelijk off-topic.

[ Voor 4% gewijzigd door PietrKempy op 05-06-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4755180

Volgens mij is dit een mening die is weggemodereerd simpelweg omdat de mening ongewenst is. Censuur dus.
'Iedereen denkt dat het anders is' is geen rede om een mening ongeldig te verklaren.
Als jij wil meningmodden moet je dat doen. Ben je je modrechten ook rap genoeg kwijt (waarschijnlijk).
Dat kan simpelweg niet, want daarmee doe je zelf aan meningmodden. Je legt me het zwijgen op omdat ik een andere mening heb. Censuur dus. Dat is gewoon zonde.

Luister, ik heb echt de beste intenties. Ga anders mijn postgeschiedenis na. Vertrouw me nou gewoon!

[ Voor 50% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 06-06-2011 06:52 ]

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.