Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.707 views

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
SoaDmaggot schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:50:
Nog meer mensen die dit als optie hadden?

[afbeelding]
Dat is wel heel bazelijk :D ik ben benieuwd hoe ze bij de dealer kijken als je daarmee aan komt zetten.

Met die verbruikscijfers, meld ook ff watvoor brandstof je gebruikt ;) 1:30 voor een diesel is anders als 1:30 voor een benzine motor :+

Ik rij met mn voorloop-Polo maximaal 700km op een tank van 40 liter. Meestal gaat er iets van 38 liter benzine in, waardoor ik iets van 1:18.4 rij :) best netjes voor een benzine auto, en ik rij er niet heel rustig mee - gewoon 130 over de snelweg enzo. Maar de Polo is best zuinig dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Widow op 25-09-2014 16:18 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:58
kazuka schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:03:
[...]

Is denk ik een Lexus kwaaltje, want mijn IS 300h heeft exact hetzelfde, bij 0km op de BC kan ik er 59L van de 66L ingooien. Zou dus volgens mij nog makkelijk 100km verder kunnen rijden maar durf het toch nog niet :P
Is een Toyota/Lexus kwaaltje feature. Nul kilometer op de boordcomputer betekent dat je gaat beginnen aan de laatste 7 liter. Met een Prius/CT200h/Auris hybride redt je het dan dus nog makkelijk 100-150 kilometer.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:28
upje schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:38:
[...]

Is een Toyota/Lexus kwaaltje feature. Nul kilometer op de boordcomputer betekent dat je gaat beginnen aan de laatste 7 liter. Met een Prius/CT200h/Auris hybride redt je het dan dus nog makkelijk 100-150 kilometer.
Bij de CT is dat als je nog 12 a 13 liter in de tank hebt zitten. Ik heb een keer 200+ km doorgereden nadat de boordcomputer nul km aangaf. Toen ging er wel ruim 44 liter in de tank

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
De nieuwe passat 2015 ziet er wel interessant uit op dat vlak, 66 liter tank en 4.1l/100km voor de 2.0TDI, dat is 1600km+ in theorie, dus 1200-1300km tussen tankbeurten moet wel mogelijk zijn in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:45:
De nieuwe passat 2015 ziet er wel interessant uit op dat vlak, 66 liter tank en 4.1l/100km voor de 2.0TDI, dat is 1600km+ in theorie, dus 1200-1300km tussen tankbeurten moet wel mogelijk zijn in de praktijk.
Denk niet dat de range op een tank voor veel leaserijders een belangrijk argument is om voor een bepaalde auto te gaan. Wel een mooie auto trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:49

ralpje

Deugpopje

Wel als je als leaserijder met je auto op vakantie gaat naar het buitenland en hem net voor de grens nog even kan volgooien op de tankpas ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Voor mij is die range ook niet zo heel belangrijk. Eigenlijk baal ik een beetje dat de auto zo zuinig is. Ik kon met de vorige (benzine, 1 op 18 gemiddeld) 2 tot 3 keer per week de auto volgooien en dan spaarde je nog eens airmiles. Ik kom met deze gemiddeld 1 keer per week terug en dan gooi ik er nog wat goedkopere brandstof in ook dus dat spaart gewoon veel langzamer. Zonde. Verder loop ik nu het risico dat ik een keer met een lege tank kom te staan. Omdat ie zo zuinig is hoef je daar niet zo heel veel op te letten. Met de vorige benzineauto moest ik het wel een beetje in de gaten houden (met 240km per dag, by the way), nu word ik gewoon laks omdat ie maar doorrijdt en doorrijdt... het is net als met een telefoon. Met een slechte accu zorg je er wel voor dat ie elke dag opgeladen wordt. Doet ie dagen op een accu? Dan vind ik 'm elke week wel een keertje dood in m'n tas. Vergeten dat ie er nog was.

Die range is bijna een argument om de auto maar te laten gaan!
:+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ga ook graag met de auto op vakantie (want ik hou niet van vliegen en zo heb je gelijk je eigen vervoer mee, je mag ook 'gratis' veel bagage meenemen ;)) dus range is zeker wel een punt, al zoek ik hem er niet op uit, de meeste stations op diesel van dit jaar zijn wel zuinig genoeg om 1000km op een tank te halen en ik geloof niet in spaardiesels. Als een bepaalde auto van een bepaald gewicht op een spaardiesel X kilometer haalt, kom ik daar met de powerdiesel ook wel in de buurt.

Over anderhalve maand moet ik deze auto inleveren, gelukkig hebben we nog even een weekje Schwarzwald gedaan met het gezin en toch twee keer gratis volgegooid met de DKV pas :P (niet in het laatst omdat hij op de autobahn iets harder zuipt *kuch*).

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-09-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
upje schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:38:
[...]

Had/heb met de Honda Civic en nu de nieuwe Mazda 3 hetzelfde. Het lijkt iets Japans te zijn als ik het zo zie.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:25:
[...]

Nee maar een vage engelse ex van mij had wel deze optie:

[afbeelding]
driftworks +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06
Nieuwe CT200H krijgt bij <35km actieradius een drietal streepjes op het beeld te zien. Op dat moment heb ik nog 1 van de 10 benzine blokjes over. Pas 10 minuten na uitval actieradius ging het benzinelampje laag niveau branden. Blijkbaar dus opgelost :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
-ko- schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:46:
[...]

Goed om te lezen! Ik mag mijn Bluemotion Highline volgende week vrijdag op gaan halen. Kan niet wachten!

Rijd nu in een voorloop Toyota Yaris elke dag van Bergen op Zoom naar Brussel. Daar wordt je nou niet echt vrolijk van. (Geen cruise control en andere 'leuke' opties aanwezig helaas)
Sowieso geen ritje waar je gelukkig van wordt neem ik aan? Pfoei, Belgie is al geen feest, maar antwerpen en brussel op dezelfde dag... Urgh. Wat heb ik daar in de file gestaan, de a27 bij Gorinchem is er niets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
Brilsmurfffje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:38:
[...]

De Lexus CT200h spant dan wel helemaal de kroon, daar gaat het lampje aan en dan kan je nog makkelijk 200 km rijden. Hij heeft een tank van 45 liter, maar meestal wordt er een tussen de 35 en 40 liter ingegooid. Het lampje gaat volgens mij aan zodra er 35 liter inzit dan staat ook de cruising range op 0.

Ik heb een keer op de dampen van benzine gereden want toen ging er volgens de pomp 45,4 liter in :*)
Of je 200km kan rijden weet ik niet (wellicht als je 80 op de CC kan blijven rijden zonder files en airco etc) maar ongeveer 150km kan inderdaad wel. Heb begrepen dat dit bij alle Toyota's/Lexus zo is. 12.4liter** van te voren gaat hij geloof ik branden zodat je er op tijd bij bent en voorkomt dat je stil komt te staan langs de snelweg.

**volgens mij staat dit ergens in het handleidingen boekje. Kan er ook wat liter naast zitten. Volgens mij als ik zelf vrijwel gelijk ga tanken nadat het lampje gaat branden gooi ik er iets van 36 liter in (45 liter tank lexus ct200h)

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 30-09-2014 08:01 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarschuwing: vooringenomen hallelujahverhaal!

Zojuist bij de dealer geweest (Pouw Deventer) voor een proefrit in de Golf GTE, ondanks dat die al besteld is. Ze hadden er nu drie dagen eentje staan en ik vond het toch wel erg leuk om er even in te kunnen rijden. Ik ben eigenlijk niets dan positief na ongeveer een uurtje sturen... Wellicht mijn eigen bias, omdat hij dus al besteld is, maar anders dan de aanschafprijs kan ik serieus echt amper iets negatiefs vertellen over deze auto.

Eerst wat me opviel was wél jammer: er zit geen keyless entry en startknop op. Op al het promotiemateriaal zit er wél een startknop op de GTE, maar in "het echt" dus niet. Het is ook geen optie, dus blijkbaar is dat (nog) niet mogelijk op de GTE. Gewoon een ouderwetse sleutel en contact dus.

De motor starten is wat vreemd, want je hoort natuurlijk helemaal niks als je gestart bent. :) Ook met het wegrijden hoor je niks, want dat gaat electrisch. Heerlijk soepel en rustig overigens. In de "E-mode" blijf je volledig elektrisch rijden (max. 130km/h, max. 50km) in de "normale stand" rij je als een gewone hybride (met nog wat opties om de batterijlading te behouden of bij te laden). Ik heb voornamelijk gewisseld tussen normaal hybride en GTE.

In de GTE stand gaat de "ecostand" uit het gaspedaal (klein beetje weerstand om te voorkomen dat je te makkelijk te hard intrapt), wordt het stuur iets zwaarder en krijg je een kunstmatige (maar wel toffe) roffel van de motor over je speakers. De auto is dan echt behoorlijk rap... Overigens is hij dat in de normale hybride modus ook gewoon, alleen moet je iets harder op het gas trappen en krijg je het motorgeluid en het zwaarder sturen er niet bij.

Ik vond het schakelen tussen benzine en elektrisch echt volledig vlekkeloos gaan: ik kon het wisselen daartussen niet voelen zonder naar de toerenteller(s - het zijn er twee) te kijken. Mede te danken aan de super fijne DSG, denk ik? Overigens zitten er standaard flippers achter het stuur, waarmee je dus ook zelf even kunt schakelen.

Verder is het natuurlijk "gewoon" een Golf. Navigatie werkt prima, stemherkenning is goed, geluid (je kunt geen upgrade bestellen) dat er standaard inzit is voor mij echt prima. De adaptive cruise control werkt erg lekker: ik had alleen ervaring met het systeem van Volvo, wat ik niet echt verfijnd vind. Dit werkte daarentegen echt prima - alleen met inhalen als je achter iemand rijdt wacht hij nog net te lang tot je voorganger helemaal voor je weg is. Het systeem werkt van 0-160 en ik kon er ook bij het stoplicht gewoon weer mee wegrijden. Super handig voor files, snelwegen en provinciale wegen dus.

Ook handig: auto hold (automatische handrem). Had ik één keer eerder mee gereden op een BMW en dat is wat mij betreft een hele fijne optie. Handrem blijft er dus automatisch op als je voor het stoplicht stilstaat en gaat er weer vanaf als je het gas aanraakt: perfect - want je hoeft je rem niet meer in te houden.

Op het laatst toch nog even de kofferbak open gemaakt, en dat viel me eigenlijk wel een beetje tegen. In vergelijking met de standaard Golf hatchback zit de bodem op de "bovenste stand". Je levert dus wel behoorlijk wat in. Dit had ik niet echt verwacht, omdat het meest recente Autoweek filmpje over de Golf GTE had had over "alleen de ruimte onder de bodemplank". Ik had stiekem de hoop dat dat betekende de bodemplank in de "laagste stand" - maar dat was wishfull thinking. ;) Kofferbak wordt daarmee ongeveer zo groot als die van mijn huidige Fiat Punto, en daar heb ik zojuist een verbouwing/verhuizing en al meerdere wintersporten (3 man in de auto) mee gedaan. Houdt niet over, maar het gaat best.

Al met al vind ik het echt een hele toffe auto. Het rijden kan heerlijk rustig en stil, maar ook behoorlijk sportief. Met het panoramadak en de 18" velgen ziet hij er echt heel stoer uit en van binnen vind ik de Golf ook gewoon een erg mooie auto, het is mijn smaak wel. De blauwe accenten die overal verwerkt zitten maken het qua GTE gevoel af voor mij.

Half december wordt hij geleverd zoals het er nu uitziet ga ik daar extreem blij van worden - voor zover jullie dat nog niet doorhadden. :+

TL;DR: de Golf GTE is een facking vette auto en als hij binnen je leasebudget past: bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrAcid schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:40:
Waarschuwing: vooringenomen hallelujahverhaal!

TL;DR: de Golf GTE is een facking vette auto en als hij binnen je leasebudget past: bestellen!
Ik zou daarvan maken:
De Golf GTE is een facking vette auto, ware het niet dat hij _evenals de normale Golf modellen_, een echte C segmenter is qua ruimte. Als je de financiele ruimte hebt, zou ik dus even wachten op de Passat GTE!

Verder ben ik het wel met je verhaal eens hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 30-09-2014 11:42 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het is toch ook een C-segmenter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrAcid schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:51:
Het is toch ook een C-segmenter? :)
Met beperkte ruimte. En voor de prijs hoef je de Passat GTE niet te laten staan, die krijgt immers ook 7% bij te tellen. De aanschafprijzen zijn nog niet bekend, maar ga uit van vergelijkbaar aan V60 PHEV (65k), zou je nog geen 200 per maand af hoeven te tikken :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Maar wel met een heel ander leasebudget dat je ervoor beschikbaar moet hebben? Ik ben helemaal vóór het alleen maar kijken naar netto maandlasten - maar ik denk dat er weinig mensen zijn bij wie het verschil tussen een Golf GTE en een Passat GTE netto €100 per maand gaat worden.

Je hebt óf budget voor ongeveer een Golf en moet dan flink over je budget gaat voor een Passat. Of je hebt budget voor een Passat en krijgt dan flink geld terug als je een Golf kiest.

Maar goed: direct bestellen als hij in je budget past en je in de markt bent voor een C-segmenter dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrAcid schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:12:
Maar wel met een heel ander leasebudget dat je ervoor beschikbaar moet hebben? Ik ben helemaal vóór het alleen maar kijken naar netto maandlasten - maar ik denk dat er weinig mensen zijn bij wie het verschil tussen een Golf GTE en een Passat GTE netto €100 per maand gaat worden.

Je hebt óf budget voor ongeveer een Golf en moet dan flink over je budget gaat voor een Passat. Of je hebt budget voor een Passat en krijgt dan flink geld terug als je een Golf kiest.
Dat is met de veronderstelling dat je het restant leasebudget gecompenseerd krijgt als je onder budget least. Dat is voor de meeste mensen niet het geval, blijkens de vele discussies die hierover in het verleden geweest zijn.

Ik vermoed dat de Passat doorgaans toch wel voor zo'n 900 tot 1200 / maand (afhankelijk van configuratie) te krijgen moet zijn (Golf Highline zit bij mijn specificaties op zo'n 800 tot 900 / maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:42:
[...]

Ik zou daarvan maken:
De Golf GTE is een facking vette auto, ware het niet dat hij _evenals de normale Golf modellen_, een echte C segmenter is qua ruimte. Als je de financiele ruimte hebt, zou ik dus even wachten op de Passat GTE!

Verder ben ik het wel met je verhaal eens hoor :)
Als je nog een jaar kunt wachten en je hebt de ruimte echt nodig dan de Passat GTE. Die komt pas 2e helft 2015...
Had ook liever de Passat gehad, maar daar kon ik niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MrAcid schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:40:
Hoe lost jouw werkgever het "verbruikprobleem" op? Het opgegeven verbruik haal je never nooit niet, dus je werkgever mag flink bijlappen voor het extra verbruik. Mede daardoor zijn plug-in hybrid auto's bij vele werkgevers niet toegestaan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

zonoskar schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:52:
[...]

Hoe lost jouw werkgever het "verbruikprobleem" op? Het opgegeven verbruik haal je never nooit niet, dus je werkgever mag flink bijlappen voor het extra verbruik. Mede daardoor zijn plug-in hybrid auto's bij vele werkgevers niet toegestaan.
+1 helaas :(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:17
Mijn werkgever maakt gebruik van het werkelijke verbruik voor het bepalen van je maximale leasetarief voor de auto. Dat heeft toch een behoorlijk gat geslagen in de auto's dat je per functieschaal kunt leasen en je eigen bijdrage wordt toch ook een stukje hoger.
Helaas zijn electrische/hybride auto's zoals de GTE nog 'nicht im frage' bij ons.

Ik ga nu toch voor de Golf VII Highline, kost me iets van 240 euro bijtelling in de maand, tel ik daarbij het "verlies" aan (bruto) mobiliteitsbijdrage bij, kost het met netto/netto ~600 euro in de maand.
Maar een rekensommetje van eigen autootje kopen, verzekering, afschrijving, belasting, brandstof, onderhoud, sparen voor een nieuwe tweedehandse.. levert toch op dat dat nog uit kan. :P
Al doet het wel wat pijn, zien hoeveel meer loon je anders zou kunnen hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die nu een Golf GTE krijgt gaat nooit een Passat GTE in het budget krijgen. Anders waren ze nu wel voor de V60 PHEV gegaan lijkt me zo. En 400 EUR over budget zullen veel werkgevers ook niet echt toe staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:03:
Iemand die nu een Golf GTE krijgt gaat nooit een Passat GTE in het budget krijgen. Anders waren ze nu wel voor de V60 PHEV gegaan lijkt me zo. En 400 EUR over budget zullen veel werkgevers ook niet echt toe staan.
Maar dan ga je er dus vanuit dat iemand met een ruim budget sowieso geen Golf zou rijden, en dat klopt dan ook weer niet. Ik ken meerdere mensen die het budget voor een willekeurige D segmenter (of hoger) hebben, maar een C segmenter rijden vanwege het financiele aspect (bijtelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarom voor de V60 PHEV gaan als de Golf GTE aan al je eisen voldoet? Het is niet zo dat V60 PHEV nou zoveel pluspunten heeft naast de bijtelling en prestaties. De Passat zal een mooie (hopelijk praktische) tussenstap tussen deze twee worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:14:
[...]

Maar dan ga je er dus vanuit dat iemand met een ruim budget sowieso geen Golf zou rijden, en dat klopt dan ook weer niet. Ik ken meerdere mensen die het budget voor een willekeurige D segmenter (of hoger) hebben, maar een C segmenter rijden vanwege het financiele aspect (bijtelling).
Er zullen altijd uitzonderingen zijn. Maar iemand die het budget heeft voor een auto van 70k zie ik niet snel in een Golf zitten. Helemaal niet omdat het verschil <100 per maand is. Dan ga ik er dus wel vanuit dat het gewoon in je budget past.
Deveon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:14:
Waarom voor de V60 PHEV gaan als de Golf GTE aan al je eisen voldoet? Het is niet zo dat V60 PHEV nou zoveel pluspunten heeft naast de bijtelling en prestaties. De Passat zal een mooie (hopelijk praktische) tussenstap tussen deze twee worden.
Prestaties, ruimte, uitstraling etc. Let wel. Ik vind de Golf ook een zeer geslaagde auto maar als ik het budget had zou ik toch echt voor de V60/Passat plugin gaan. En in welk opzicht denk je dat de Passat GTE af zal wijken van de V60 PHEV? De Passat zal toch ook snel op 50k zitten denk ik aangezien een TDI met DSG en wat opties richting 45k gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik komt binnenkort in aanmerking voor een Leaseauto. Nu is het zo dat het bedrijf niet (rechtstreeks) werkt met een leasebudget dat je zelf mag besteden. Ook heb je niet de keus hebt om bij overschrijding van dit budget zelf bij te betalen. Ik moet, afhankelijk van functie, kiezen uit een 10-tal vastgestelde Merk/Type/Uitvoering-combinaties. Wederom afhankelijk van functie mag ik daar voor een bepaald bedrag aan opties en accessoires bij aanvinken.

Vanwege onze gezinsituatie en vakantiewensen is de keuze gevallen op een Skoda Octavia. Het "probleem" is echter dat enkel de meest kale uitvoerin, de Octavia Active, op het lijstje staat. Om een voor ons enigsinds acceptabele auto te krijgen moet hierop het Comfort paket van 1500 euro met o.a. Airco, deurvergrendeling met AB (ja echt...). Verder ook minimaal 16'' wielen (190 euro), PDC achter (350 euro), Navigatie+BT telefoon aansluiting (1350 euro, achteraf) en bij voorkeur ook een trekhaak (730 euro, achteraf). Dit gaat niet passen in het maximale bedrag aan opties (=3800 euro).

Nu bestaat er ook de Octavia Ambition en Ambition BL. De Skoda dealer gaf ook aan nog nooit een Active te hebben verkocht (dit is een marketing truc om een lage "vanaf" prijs te kunnen adverteren, lijkt me). Met name de Ambition BL heeft al de gewenste opties (op trekhaak na) al standaard aan boord. Plus nog "gratis" een hele rits aan ander fijn-maar-minder-essentieel spul. De meerprijs van deze uitvoering is lager dan de kale Active-prijs + maximale optiebedrag en ook de leaseprijs is niet hoger.

Een eerste voorzichtige vraag aan ons aanspreekpunt bij de Leasemaatschappij leert dat afwijken van de vastgestelde Merk/Type/Uitvoering-combinaties een probleem is. Wellicht heeft dat te maken met prijsafspraken of extra administratief werk of wat dan ook. Qua kosten/bijtelling lijkt het niet uit te maken terwijl ik er wel flink op vooruit ga qua uitrusting.

Maar goed.... Hebben jullie tips hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Problemen zijn er om op te lossen. Terug naar je (fleet) manager dus. Die regelt namelijk met de leasemaatschappij wat er wel/niet geleased mag worden. De klant is koning. Als jij je (fleet) manager overtuigt, zou het geregeld moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
De werkgever stelt jou een auto van de zaak beschikbaar en is volledig in zijn recht om hier beperkingen aan op te leggen.

Zo heb jij de keuze uit een 10 tal verschillende merken/modellen/uitvoeringen. Bij ons hebben we slechts 2 verschillende auto's. 3 deurs of 5 deurs en als je geluk hebt een carkit.

Als de wagenparkbeheerder geen uitzondering wil maken dan heb je enkel te kiezen met de keuze die je hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

Reinier

\o/

Los van de vraag of je niet het opstapje naar hoger dan Active mag maken: je blijft met de opties wél binnen je budget als je bijvoorbeeld de trekhaak erbij regelt. Misschien staat je dealer er wel voor open om die cadeau te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Deveon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:54:
De werkgever stelt jou een auto van de zaak beschikbaar en is volledig in zijn recht om hier beperkingen aan op te leggen.

Zo heb jij de keuze uit een 10 tal verschillende merken/modellen/uitvoeringen. Bij ons hebben we slechts 2 verschillende auto's. 3 deurs of 5 deurs en als je geluk hebt een carkit.

Als de wagenparkbeheerder geen uitzondering wil maken dan heb je enkel te kiezen met de keuze die je hebt gekregen.
De werkgever staat natuurlijk in zijn recht, maar dat de werkgever ook nog bepaald welke versie van een bepaald merk er gereden moet worden (zoals de Activa versie in dit geval) heb ik nog niet eerder gehoord. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit nou echt nut heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
Los van dit alles. Waar mag je nog meer uit kiezen????
Schijnbaar is je budget misschien niet toereikend het formaat auto te rijden wat je graag wilt. En zul je voor een luxer aangekleed model een stapje terug moeten doen. Misschien is dit helemaal niet zo erg als het klinkt... Laat ons dan eens mee denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:58

Gast1981

room with a moose!

tollo71 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:51:...
De meerprijs van deze uitvoering is lager dan de kale Active-prijs + maximale optiebedrag en ook de leaseprijs is niet hoger.
...
^^ Als je dit nu eens voorlegt aan je fleetmanager.
Indien er echt harde afspraken zijn gemaakt met de leasemij dan zullen ze niet zomaar willen afwijken. Mede omdat jouw collega's dezelfde beperkingen zijn opgelegd en het administratief weer de nodige rompslomp betekent. Echter, vragen staat vrij! En als jij kan aantonen dat het wel degelijk goedkoper uitvalt, dan ben ik benieuwd wat ze dan alsnog tegenhoudt.

Wat zijn je andere opties qua auto's?

En anders inderdaad toch maar 1 a 2 opties laten vallen, zodat je binnen budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Gast1981 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:21:
[...]

En anders inderdaad toch maar 1 a 2 opties laten vallen, zodat je binnen budget valt.
Het weg laten vallen van ingebouwde navigatie scheelt natuurlijk flink, daar kun je ook een goedkope Tomtom voor kopen of navi op je telefoon van kopen. En dan zit het ook al binnen budget. Of de trekhaak, er zijn ook alternatieve fietsendragers die je zonder trekhaak kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Alvast bedankt voor het meedenken!
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:53:
Problemen zijn er om op te lossen. Terug naar je (fleet) manager dus. Die regelt namelijk met de leasemaatschappij wat er wel/niet geleased mag worden. De klant is koning. Als jij je (fleet) manager overtuigt, zou het geregeld moeten kunnen worden.
Dit lijkt me inderdaad nodig. Echter wetende hoe flexibel en meedenkend men is zal dat een flinke kluif worden.
Reinier schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:57:
Los van de vraag of je niet het opstapje naar hoger dan Active mag maken: je blijft met de opties wél binnen je budget als je bijvoorbeeld de trekhaak erbij regelt. Misschien staat je dealer er wel voor open om die cadeau te doen?
Bij een Ambition (BL) past het ook inclusief trekhaak (afgaande op aanschafprijs en leaseprijs).

quote]Blik1984 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:06:
[...]

De werkgever staat natuurlijk in zijn recht, maar dat de werkgever ook nog bepaald welke versie van een bepaald merk er gereden moet worden (zoals de Activa versie in dit geval) heb ik nog niet eerder gehoord. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit nou echt nut heeft
[/quote]

Ik snap dat ze het zo generiek voorschrijven: lijstje + maximaal optiebudget. Echter als ik een duurder, meer compleet type kies zonder opties en daarbij op een lagere totaalprijs/leaseprijs uitkom lijkt het me redelijk daar in mee te gaan vanwege het grote voordeel voor de werknemer qua standaarduitrusting.
thefox154 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:08:
Los van dit alles. Waar mag je nog meer uit kiezen????
Schijnbaar is je budget misschien niet toereikend het formaat auto te rijden wat je graag wilt. En zul je voor een luxer aangekleed model een stapje terug moeten doen. Misschien is dit helemaal niet zo erg als het klinkt... Laat ons dan eens mee denken...
Lijstje:

Audi A1 1.2 TFSI Attraction 5d
Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Greentech Active 5d
Ford Focus1.0 Ecoboost Edition 100 pk Wagon 5d
Ford B-Max 1.0 125pk EcoBoost Titanium 5d
Opel Astra 1.4 ecoFLEX Start/Stop Design Edition 5d
SEAT Leon 1.2 TSI Style 5d
Toyota Auris Touring Sports 1.6 VVT-i Aspiration Automaat 5d
Peugeot 308 Blue Lease Premium 1.2 PureTech 110 S&S 5d
Honda Jazz Hybrid 1.4 CVT Exclusive 5d
Volkswagen Golf 1.2 TSI Comfortline 5d

Aangezien we een caravan willen trekken van 1300kg blijft over: Skoda/Seat/VW/Toyota. Hiervan valt de Toyota af ivm de CVT die ik niet lekker vindt rijden (=mening, geen feit).
Blik1984 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:26:
[...]

Het weg laten vallen van ingebouwde navigatie scheelt natuurlijk flink, daar kun je ook een goedkope Tomtom voor kopen of navi op je telefoon van kopen. En dan zit het ook al binnen budget. Of de trekhaak, er zijn ook alternatieve fietsendragers die je zonder trekhaak kunt gebruiken.
Losse navi is mogelijk, echter geniet dit geen voorkeur. Wellicht als al het andere niet lukt. Trekhaak is voor caravan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
tollo71 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:50:

Aangezien we een caravan willen trekken van 1300kg blijft over: Skoda/Seat/VW/Toyota. Hiervan valt de Toyota af ivm de CVT die ik niet lekker vindt rijden (=mening, geen feit).

[...]

Losse navi is mogelijk, echter geniet dit geen voorkeur. Wellicht als al het andere niet lukt. Trekhaak is voor caravan
Wat vind je niet fijn aan de CVT?

En je kunt het proberen natuurlijk met je fleetmanager, maar als ze je de mogelijkheid niet bieden moet je keuzes gaan maken natuurlijk. Ik vind het overigens bizar dat ze je zo beperken tot aan de versie aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:52:
[...]

Dat zit denk ik deels al in het leasetarief verwerkt. Leaseplan rekent voor de Golf GTE (bij mijn werkgever althans) met een verbruik van 3,1 L/100km ipv de opgegeven 1,5 L/100km.

Daarnaast krijg ik van mijn werkgever een bonus als ik 80% van de dagen dat ik rij, dat in een opgeladen auto doe. Doe ik dat niet, dan vervalt die bonus. Dit als stimulans om zoveel mogelijk te laden (gaat om €70 netto per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik zou die 308 nemen. Weliswaar geen station, maar wel een van de luxueuze auto's met 14% bijtelling. Met een trekhaak, dakdragers en dakkoffer zal je station niet direct missen.

Edit: Om wacht, geen diesels..

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 30-09-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@tollo71: hoe vaak wil je die caravan kunnen trekken, en wat heb je nu?
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen je huidige auto te houden, en de leasebak alleen zakelijk te gaan rijden. Of voor de vakantie een zwaardere auto te huren / lenen. Wat niet kan kan niet natuurlijk.

Als ik je lijstje zo zie mag je eigenlijk alleen de wat grotere instapmodellen leasen. Die A1 zit er niet voor niks bij, als het middenklasse was had je wel een instap A3 mogen kiezen. Kortom: ik denk dat je blij mag zijn dat er uberhaupt een Octavia bij zit die zoveel ruimte biedt.
No offense, maar dat jij wensen voor privegebruik hebt is niet iets waar de werkgever mee moet zitten. Het is een beetje het zelfde als bij je werkgever aankloppen of je een snellere laptop mag omdat de kinderen dan zo leuk de nieuwste games kunnen spelen. Dat gaat hem ook niet worden.
Ik snap je wel hoor...maar ik ben bang dat je je van tevoren rijk gerekend hebt en nu een beetje teleurgesteld bent.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat ik voor een volgende auto toch voor de C4 Cactus ga. Qua interieur zou ik liever de 308 nemen maar als ik zie wat het per maand scheelt zal de C4 Cactus toch snel winnen.
De facelift DS3 is toch te klein helaas, niet iets om nog vier jaar mee te rijden.

Valt mij wel op hoe saai het 14% segment is. Maar een paar interessante auto's die ook nog een beetje een moderne motor hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:44:
@tollo71: hoe vaak wil je die caravan kunnen trekken, en wat heb je nu?
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen je huidige auto te houden, en de leasebak alleen zakelijk te gaan rijden. Of voor de vakantie een zwaardere auto te huren / lenen. Wat niet kan kan niet natuurlijk.

Als ik je lijstje zo zie mag je eigenlijk alleen de wat grotere instapmodellen leasen. Die A1 zit er niet voor niks bij, als het middenklasse was had je wel een instap A3 mogen kiezen. Kortom: ik denk dat je blij mag zijn dat er uberhaupt een Octavia bij zit die zoveel ruimte biedt.
No offense, maar dat jij wensen voor privegebruik hebt is niet iets waar de werkgever mee moet zitten. Het is een beetje het zelfde als bij je werkgever aankloppen of je een snellere laptop mag omdat de kinderen dan zo leuk de nieuwste games kunnen spelen. Dat gaat hem ook niet worden.
Ik snap je wel hoor...maar ik ben bang dat je je van tevoren rijk gerekend hebt en nu een beetje teleurgesteld bent.
Onze huidige auto is een Skoda Octavia RS (2.0 TFSI, 2011). We zijn ons er van bewust dat we qua motorisering en luxe een flinke stap terug zetten. Dit levert wel uiteraard een redelijk flinke kostenbesparing op.
Om het e.e.a. duidelijk te maken: het is fijn dat de baas een leaseauto beschikbaar stelt. Het feit dat ik hier op in wil gaan impliceert ook dat ik me er bewust van ben dat we op punten moeten inleveren.

Het punt dat ik wil aankaarten is dat ik van de baas een Octavia Active (€21390) + opties (€3806) = €25196 mag leasen terwijl ik met een Octavia Atraction BL van €24290 helemaal tevreden ben.
Lager leasebedrag (kosten baas) en flink betere standaard uitrusting voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Heeft je baas ook gemotiveerd waarom hij de ogenschijnlijk goedkopere optie niet accepteert?

- edit -

het kan natuurlijk zo zijn dat het uiteindelijke leasebedrag alsnog duurder uitkomt voor de 'goedkopere' optie - wellicht is de restwaarde anders, is e.e.a. aan opties meer of minder gewild bij verkoop, etc.

[ Voor 54% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-09-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:34:
Heeft je baas ook gemotiveerd waarom hij de ogenschijnlijk goedkopere optie niet accepteert?

- edit -

het kan natuurlijk zo zijn dat het uiteindelijke leasebedrag alsnog duurder uitkomt voor de 'goedkopere' optie - wellicht is de restwaarde anders, is e.e.a. aan opties meer of minder gewild bij verkoop, etc.
Ik ben hier nog niet mee naar mijn baas geweest. Ik heb tot nu toe alleen contact gehad met ons aanspreekpunt bij de leasemaatschappij. Als deze (nogmaals) aangeeft niet van de standaard keuzes te kunnen/mogen afwijken kaart ik het aan bij de (fleet-)manager.
Ik ga dit sowieso niet op de spits drijven en accepteer (weliswaar met enig onbegrip) de uitkomst.

Het leasebedrag was volgens de calculator op de site van de leasemaatschappij iets lager dan de kale versie met de noodzakelijk opties (binnen budget van €3806).

quote]Blik1984 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:17:
[...]

Wat vind je niet fijn aan de CVT?

En je kunt het proberen natuurlijk met je fleetmanager, maar als ze je de mogelijkheid niet bieden moet je keuzes gaan maken natuurlijk. Ik vind het overigens bizar dat ze je zo beperken tot aan de versie aan toe.
[/quote]

Ik rijd nu met een DSG automaat en heb een aantal maal in een Prius gereden. Het "lineaire"gedrag, met bijbehorend geluid van de CVT beviel een stuk minder.

[ Voor 30% gewijzigd door tollo71 op 30-09-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Mijn auto stond ook niet op de goedgekeurde lijst (ik zit in Cat3 en de Octavia viel in Cat1/2, daardoor was hij te goedkoop voor de hoeveelheid opties die ik wilde) maar nadat ik de basisprijs van de wagen hoger heb gemaakt door voor een zwaardere versie te kiezen (van BL Eleg. naar RS) werd hij direct goedgekeurd, ondanks dat de leaseprijs daardoor flink omhoog ging.

Ik doe maar geen moeite meer om dat hele spel te begrijpen, ik sleep er gewoon uit wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zelfde geneuzel had ik met het bestellen van een Golf GTD. De GTD zit met 109gr. qua CO2 uitstoot één gram boven de norm welke m'n werkgever/fleetagent hanteert (Energie label "D" begint bij 109gr. en 108gr./Energielabel "C" is de max. voor "moi"). Beide zijn "20%" in de bijtelling.

Next Best Thing was een 2.0TDI Highline (106gr CO2 uitstoot) die daarna door ABT! motorisch op het niveau van de door VW standaard geleverde GTD gebracht is (onder VW Garantie) zónder daarbij, op papier, extra CO2 uitstoot te genereren 8)7

Catalogusprijs van de 2.0TDI en 2.0GTD liggen met een gelijkwaardig uitrusting/optiepakketten dan weer ongeveer gelijk op een paar optische dingen ná waarvan ik de "zwarte hemelbekleding" eigenlijk 't meest graag gehad had. Dat had ik dan weer kunnen bestellen als zijnde "R-Line" pakket" á €2770,- maar dat was 't me niet écht waard.

Conclusie: Voor de werkgever/fleetagent is het energielabel belangrijk, voor de berijder alleen de bijtelling :+

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 30-09-2014 21:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Behoud van garantie? Tell me more... ik wil best nog een chip in de RS plaatsen als dat op die manier kan (500Nm, whooptiedoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Deze keer niks anders gedaan dan de vorige keer met m'n Scirocco. Auto keurig laten leveren door de dealer/PON en daarna in Kempten (Dld.) door ABT! laten updaten. Ze melden 'm daar dan keurig aan bij VW/VAG(GmbH) als zijnde ABT! versie mét normale fabrieksgarantie.

ABT! kán er ook tuning op loslaten die niet meer door de heren in Wolfsburg gegarandeerd wordt gedurende de normaal verwachte levensduur van een auto/motor maar...

Voor VW/Audi zijn de ABT! dealers ook gewoon normale VAG dealers in Dld. Ik weet niet of ze dat ook voor Skoda zijn, maar ...

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 30-09-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ach werkgevers en eisen. Ik ken het. Vroeger was er geen keuze.
Je kreeg gewoon een Astra in zilver. En dan de basis uitvoering.
De enige keuze die je had was Radio of trekhaak.
Radio had ik al. Trekhaak niet nodig. Dus zei ik laat die trekhaak a 800 florijntjes maar zitten en geef me electrische ramen voor 750,- en ga lekker van die 50,- uit eten.

Na veel telefoontjes en gesprekken reed ik mooi rond met een trekhhaak.

Nu gelukkig geen last meer van.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Juist, nu zie ik inderdaad het prijsverschil tussen 'gewoon' chippen via JD of ABT in Nederland en ABT Duitsland met behoud van garantie...

ABT - LEISTUNGSSTEIGERUNG
inkl. 19% Mw St. 1.949,00 EUR
Montage 175,00 EUR
TÜV 90,00 EUR
2,0 TDI 135 kW (184 PS), 380 Nm auf ca. 154 kW (210 PS), 420 Nm
MKB: CUPA

JD levert 225PK/500Nm voor nog geen 1000 euro, dit is dubbel zo duur maar met minder winst.
Dat is dus wat echte garantie kost, blijkbaar. Mij iets te steil, hij is sowieso niet langzaam dus ik denk dat ik het hier maar bij laat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ach, met een snelle auto ben je in NL toch alleen maar sneller bij de file, dus wat dat betreft kun je het best laten :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik mijd de files behoorlijk hoor, sta er zo min mogelijk in terwijl ik toch veel kilometers maak (en voornemens ben er nog veel meer te maken met de nieuwe auto). Gisteravond b.v. een heerlijk ritje van Ijsselstein naar Breda, flink kunnen raggen in de regen. De BMW klinkt minder indrukwekkend maar bij nat weer blijft dat vechten om tractie bij het wegrijden toch zó vermakelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben laatst nog even "binnendoor" over de Maas/Waal band dijken gegaan doordat ALLES richting Rotterdam weer eens "stil" stond op de "A" wegen.

Normaliter pak ik die wegen met de motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Reinier schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:57:
Het nadeel hiermee is dat veel leasemaatschappijen hun auto's bij een vaste dealer afnemen die wat extra korting geeft. Als je dus bij een lokale dealer een mooie deal sluit voor een trekhaak, wil dat niet zeggen dat de dealer waar de leasemaatschappij zaken doet, je diezelfde deal wilt geven :)

Ik zit trouwens met een dilemma :( een luxeprobleem, dat wel. Ik ben bezig met de leasemaatschappij voor een V40 D4. Ik had op de optielijst alles aangevinkt wat ik leuk vind, maar dat ging net over mn leasebudget heen (70 euro). Ik zat gisteren ff aan de telefoon met de leasemaatschappij hoeveel de opties kostte, om te kijken wat ik kan schrappen. Een kleinere velgmaat scheelde echt onwijs veel, schijnt dat een grotere maat banden de boel echt een stuk duurder maakt (35eu).

Terloops vertelde ze dat ze ook nog een boel D2's hebben staan (110pk) die al op kenteken zijn gezet, en die zijn snel leverbaar en ze bieden ze ook voor lage prijzen aan. Denk aan een D2 summum met allerlei opties voor 26k, terwijl iets vergelijkbaars met de D4 motor al richting de 34k gaat. Dus dat is op zich heel voordelig wat bijtelling en leasebudget betreft.. maarrrr, je hebt ook 80pk minder. Ik neig naar de D4 vanwege het vermogen.. maar wat denken jullie? Heeft iemand in de D2 en de D4 gereden die een vergelijking kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Widow schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:54:
[...]

Het nadeel hiermee is dat veel leasemaatschappijen hun auto's bij een vaste dealer afnemen die wat extra korting geeft. Als je dus bij een lokale dealer een mooie deal sluit voor een trekhaak, wil dat niet zeggen dat de dealer waar de leasemaatschappij zaken doet, je diezelfde deal wilt geven :)

Ik zit trouwens met een dilemma :( een luxeprobleem, dat wel. Ik ben bezig met de leasemaatschappij voor een V40 D4. Ik had op de optielijst alles aangevinkt wat ik leuk vind, maar dat ging net over mn leasebudget heen (70 euro). Ik zat gisteren ff aan de telefoon met de leasemaatschappij hoeveel de opties kostte, om te kijken wat ik kan schrappen. Een kleinere velgmaat scheelde echt onwijs veel, schijnt dat een grotere maat banden de boel echt een stuk duurder maakt (35eu).

Terloops vertelde ze dat ze ook nog een boel D2's hebben staan (110pk) die al op kenteken zijn gezet, en die zijn snel leverbaar en ze bieden ze ook voor lage prijzen aan. Denk aan een D2 summum met allerlei opties voor 26k, terwijl iets vergelijkbaars met de D4 motor al richting de 34k gaat. Dus dat is op zich heel voordelig wat bijtelling en leasebudget betreft.. maarrrr, je hebt ook 80pk minder. Ik neig naar de D4 vanwege het vermogen.. maar wat denken jullie? Heeft iemand in de D2 en de D4 gereden die een vergelijking kan maken?
Ik heb (nog) niet in een D4 gereden, maar rijdt nu wel ruim een jaar in de D2. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik vermogen te weinig had, je hebt meer dan genoeg om normaal in het verkeer mee te komen. Dus voor het vermogen hoef je het niet te doen imo.

Let er wel even op dat ze dan wel de D2 van dit jaar hebben en niet die van vorig jaar. De huidige D2 14% is pas vanaf juni (dacht ik, kan ook mei of juli zijn) dit jaar leverbaar, als hij van daarvoor is, dan is hij 20% bijtelling :)

De D2 heeft overigens 115pk, geen 110. Die 5pk doet het hem hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
[...]

....
Dit is inderdaad ook een van mijn vragen aan de leasemaatschappij: in hoeverre heb je keuze in dealer voor zowel bestellen, als onderhoud.
Bij vrije dealer keuze wil ik mijn huidige prive auto (zelfde merk) dan proberen in te ruilen. Deze staat net voor een kleine beurt en heeft nieuwe zomerbanden nodig. Wellicht helpt het als ik daar de leaseauto bestel en onderhoud ga laten soen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
tollo71 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:09:
[...]

Dit is inderdaad ook een van mijn vragen aan de leasemaatschappij: in hoeverre heb je keuze in dealer voor zowel bestellen, als onderhoud.
Bij vrije dealer keuze wil ik mijn huidige prive auto (zelfde merk) dan proberen in te ruilen. Deze staat net voor een kleine beurt en heeft nieuwe zomerbanden nodig. Wellicht helpt het als ik daar de leaseauto bestel en onderhoud ga laten soen O-) .
Dat hangt echt van de leasemaatschappij af :) ik zat hiervoor bij Athlon en die hadden gewoon hun eigen Athlon-servicepunt ergens in Lisse voor onderhoud :D daar deden ze dus gewoon zelf het onderhoud aan hun auto's. Dus als je voor onderhoud moest, kon je naar dat servicepunt gaan.

Wat ik zou doen in jouw geval is kijken of je werkgever standaard bij één leasemaatschappij hun auto's haalt. Als dat zo is, die leasemaatschappij bellen en vertellen dat je een auto uit mag kiezen, en wilt weten met welke dealers ze zaken doen, zodat je niet de proefrit bij dealer A maakt, en de auto bij dealer B koopt, want dat word niet echt gewaardeerd bij je lokale dealer ;) dan kan je zien wat je auto opbrengt bij de dealer waar je ook echt de auto afneemt.

edit: vrije dealerkeus is trouwens ook mogelijk, maar dat zal iets van 10 euro op je leasebudget schelen ongeveer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 01-10-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Gisteren bij de dealer binnen gelopen. Viel weinig te onderhandelen helaas, maar goed. Ik ben ook niet echt een onderhandel-ster en ik had mogelijk moeten zeggen dat het om prive-aanschaf ging.
Enfin. Het wordt een Golf 7 Highline. Navigatie e.d. hoeft van mij niet, voor die twee keer per jaar kwak ik mijn tom-tom er wel in.
Ik dacht aan Midnight Blue, maar in de showroom stond een Sunset Red (metallic) Golf, potverdorie toch zeker wel een prachtige kleur hoor. Veel mooier dan op de internetplaatjes.
Nu dus de Sunset red besteld bij de lease-maatschappij, met als eis dat de auto dan wel nog in 2014 geleverd moet worden (ivm 20/25%). Mocht dat niet lukken, wordt het wss toch midnight blue of gewoon ouderwets Parelmoer zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Huh, als het toch een leasebak is, waarom niet gewoon die navigatie genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:40:
Huh, als het toch een leasebak is, waarom niet gewoon die navigatie genomen?
Ik zou idd ff kijken of het toch niet voordeliger is om navi erbij te nemen :) leasemaatschappijen gaan uit van een X restwaarde van een auto en baseren daar hun leaseprijs op. Als de restwaarde van de auto hoger is met navi, kan het zomaar zijn dat het nauwelijks geld kost om het erbij te leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Ik was ooit 5 euro goedkoper uit door metallic lak (600,-) aan te vinken :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:05:
Ik was ooit 5 euro goedkoper uit door metallic lak (600,-) aan te vinken :+
Dat helpt alleen als het leasebedrag leidend is. In het geval dat je een maximaal bedrag aan opties erbij mag aanvinken helpt het niet, ook al is het uiteindelijke leasebedrag er lager door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Buiten het feit dat het mogelijk "oude" D2's zijn (dus met 20%) moet je echt even kijken naar het kenteken voor de fiscale waarde. Ook al "koop" je de auto voor een prijs van € 26K, dan kan de fiscale waarde nog steeds bijvoorbeeld € 35K zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wat betreft die D2/D4: goed de netto maandlasten uitrekenen (of laten rekenen). Op basis daarvan je beslissing nemen. D2 lijkt me vlot zat om lekker te kunnen rijden, dus afhankelijk van hoeveel het scheelt zou ik die doen.

Al vond ik mijn proefrit met de D4 wel erg vermakelijk met die powerrrr. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Laatst online: 14:00
[...]

Heeft iemand in de D2 en de D4 gereden die een vergelijking kan maken?
Ikke! Ik heb destijds een proefrit in de D2 gemaakt. De D4 was nog niet beschikbaar. Ik vond de D2 echt prima. De D4 is natuurlijk sneller, maak dat doet niets af aan de D2. Het verschil is eigenlijk dat wat je kan verwachten op basis van de cijfers. Ik denk dat de D2 niet teleur zal stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Laatst online: 15:24
Prosac2010 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:32:
Gisteren bij de dealer binnen gelopen. Viel weinig te onderhandelen helaas, maar goed. Ik ben ook niet echt een onderhandel-ster en ik had mogelijk moeten zeggen dat het om prive-aanschaf ging.
Enfin. Het wordt een Golf 7 Highline. Navigatie e.d. hoeft van mij niet, voor die twee keer per jaar kwak ik mijn tom-tom er wel in.
Ik dacht aan Midnight Blue, maar in de showroom stond een Sunset Red (metallic) Golf, potverdorie toch zeker wel een prachtige kleur hoor. Veel mooier dan op de internetplaatjes.
Nu dus de Sunset red besteld bij de lease-maatschappij, met als eis dat de auto dan wel nog in 2014 geleverd moet worden (ivm 20/25%). Mocht dat niet lukken, wordt het wss toch midnight blue of gewoon ouderwets Parelmoer zwart.
Benieuwd met welke levertijd ze komen! De mijne (Business Edition 1.6 TDI DSG met een zwik opties) moest maandag in allerijl in opdracht gezet worden om levering in 2014 te "garanderen". Verwachte aflevering door LM staat nu op week 51-2014...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pierre Sec schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:32:
[...]

Ikke! Ik heb destijds een proefrit in de D2 gemaakt. De D4 was nog niet beschikbaar. Ik vond de D2 echt prima. De D4 is natuurlijk sneller, maak dat doet niets af aan de D2. Het verschil is eigenlijk dat wat je kan verwachten op basis van de cijfers. Ik denk dat de D2 niet teleur zal stellen.
Ik denk niet dat de D4 sneller is. Die stopt namelijk bij 190km per uur.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tylen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:30:
[...]

Qua acceleratie natuurlijk wel flink sneller, dikke 8 seconden naar de 100. Vergelijkbaar met een Golf GTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Widow schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:56:
[...]

Ik zou idd ff kijken of het toch niet voordeliger is om navi erbij te nemen :) leasemaatschappijen gaan uit van een X restwaarde van een auto en baseren daar hun leaseprijs op. Als de restwaarde van de auto hoger is met navi, kan het zomaar zijn dat het nauwelijks geld kost om het erbij te leasen.
Navigatiesysteem zorgde voor 10 euro meer in de maand, omdat het in een pakket moest en dus allerlei extra opties als alarm e.d.
Toch weer 120 euro per jaar. ;)
Optie is afgewogen, wilde eigenlijk zelfs eerst de Business-editie omdat die voor minder geld alle opties bood die ik wilde en extra. Echter, die was gelijk 20 euro bijtelling duurder, vreemd genoeg. De Highline met relatief meer opties (minus navigatie en massagestoelen) is qua cataloguswaarde hoger, maar in de bijtelling voor mij goedkoper.
Ik vind het best, wagenparkbeheer kon me ook niet uitleggen waar dat nou exact in zat, maar who cares.

Als ik het verschil in leaseprijs nou terug had gekregen van de baas, was het gewoon een Clio geworden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Prosac2010 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:11:
[...]
Als ik het verschil in leaseprijs nou terug had gekregen van de baas, was het gewoon een Clio geworden. ;)
Lol, da's nogal een verschil. Bij ons rijden inmiddels ook 4 Clio's, maar die zijn van de secretaresses :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Blik1984 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Qua acceleratie natuurlijk wel flink sneller, dikke 8 seconden naar de 100. Vergelijkbaar met een Golf GTD.
Binnen de 8 seconden zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41
Tylen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:30:
[...]

Hij stopt bij 199, zondag getest O-)
Maar, de D2 stopt daar ook, dus hij is inderdaad niet sneller qua top; hij zal inderdaad wel sneller op die top zijn, met name de 4e versnelling is heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:15:
[...]

Lol, da's nogal een verschil. Bij ons rijden inmiddels ook 4 Clio's, maar die zijn van de secretaresses :P
Geen lelijke auto's hoor (En voor een lage bijtelling -zeker de 14% dieseltjes- prima aan te kleden) maar voelt gewoon vreselijk kwetsbaar, plastic en low budget aan. Dan liever (qua bijtelling) 50 euro per maand meer betalen voor een auto waar ik me zeker te weten prima bij voel. ;)

Als het verschil in leasebedrag werd gecompenseerd, leverde het me 200 euro per maand op vermoed ik. :9 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zou zomaar kunnen, ik vermoed dat mijn werkgever immers geen dure auto's neer zou / zal zetten voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Het grote voordeel van de D4 tov de D2 lijkt mij dat je niet perse hoeft terug te schakelen als je even wat gas bij wilt geven, op welke snelheid dan ook.

Dat gezegd hebbend: weet iemand in hoeverre de V60 met een D2 goed vooruit komt? Ter vergelijking: heb nu een A3 TFSI met 120pk en een peug 207 HDI met 90 pk. Die V60 weegt natuurlijk wat meer dan de A3 of V40 lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

^^ Ervaring heb ik niet, maar ik ben geneigd te zeggen dat de D2 in een V60 toch wel een beetje onderbemeten is... De D2 is vergelijkbaar met de 1.6HDiF 110 zoals die in de vorige 308 lag (de basis van die motoren is hetzelfde). Ik heb de vorige 308 gehad met de 1.6 HDiF en dat was een (ruim) voldoende toereikende combinatie, maar ook niet meer dan dat.

Mijn 308 woog ruim 1300kg en een V60 is volgens mij nog wel zo'n 200kg zwaarder... In de V60 zul je denk ik nog wel mee kunnen komen met het verkeer, maar meer ook niet. Inhalen op N-wegen zal er denk ik niet inzitten...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Wok schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:42:
^^ Ervaring heb ik niet, maar ik ben geneigd te zeggen dat de D2 in een V60 toch wel een beetje onderbemeten is... De D2 is vergelijkbaar met de 1.6HDiF 110 zoals die in de vorige 308 lag (de basis van die motoren is hetzelfde). Ik heb de vorige 308 gehad met de 1.6 HDiF en dat was een (ruim) voldoende toereikende combinatie, maar ook niet meer dan dat.

Mijn 308 woog ruim 1300kg en een V60 is volgens mij nog wel zo'n 200kg zwaarder... In de V60 zul je denk ik nog wel mee kunnen komen met het verkeer, maar meer ook niet. Inhalen op N-wegen zal er denk ik niet inzitten...
V60 is 1435kg volgens de Volvo site, dus dan is hij +/- 100kg zwaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 10:02
Ik heb een vraagje betreffende de kosten van een lease auto, ik kan nergens echt antwoord vinden..

Stel:

Salaris is 3300 bruto, daar gaat het lease bedrag nog van af. Lease prijs is 650 ex en 20% bijtelling.
Hoeveel hou ik dan over aan salaris bruto?

Cies custodiet ipsos custodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is 3300 euro minus 650 euro.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Even voor de duidelijkheid.

Brutoloon = 3300
- Lease = 650

= Brutoloon 2650

Stel je koopt een auto met een cataloguswaarde van 25.000 euro en 20% bijtelling. Dan hou je over ongeveer 1750 euro netto.

Hier ga ik er vanuit dat je geen enkele eigen bijdrage betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Eury: Dan zoek je niet goed ;)
http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
Tankiej schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:01:
[...]

V60 is 1435kg volgens de Volvo site, dus dan is hij +/- 100kg zwaarder :)
Ik kon eindelijk weer op de site van de RDW. De V60 D2 weegt 1435 ledig idd. Mijn A3 weegt 1270 kilo, dus scheelt een 150 kilo. Da's twee wat stevigere dames in de kofferbak dus :P. Valt nog niet tegen eigenlijk. Misschien toch maar eens een proefrit aan wagen :)
Peug 207 weegt 1216 kilo trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb het gevoel dat hij zowel het leasebedrag als de bijtelling zelf moet betalen? Kun je beter private lease nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Prosac2010 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:11:
Even voor de duidelijkheid.

Brutoloon = 3300
- Lease = 650

= Brutoloon 2650

Stel je koopt een auto met een cataloguswaarde van 25.000 euro en 20% bijtelling. Dan hou je over ongeveer 1750 euro netto.

Hier ga ik er vanuit dat je geen enkele eigen bijdrage betaald.
Het betreft een evt baan bij Sogeti, al weet ik niet 100% zeker wat de voorwaarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
HTT-Thalan schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:17:
Ik heb het gevoel dat hij zowel het leasebedrag als de bijtelling zelf moet betalen? Kun je beter private lease nemen?
Ligt aan je eisen aan de auto en of je baas de brandstof betaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Baas betaald de benzine. Europese tankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Eury schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:17:
[...]

Het betreft een evt baan bij Sogeti, al weet ik niet 100% zeker wat de voorwaarden zijn.
Ik ben niet bekend met de regeling bij Sogeti. Bij ons is je aangeboden loon altijd excl. eventueel leasebudget.
Dus als je GEEN auto neemt, word je maandelijke uitbetaling opgehoogd met het bruto-leasebudget. Maar dan krijg je ook geen reiskosten vergoeding e.d. Met dat bruto bedrag per maand moet je het dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HTT-Thalan schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:17:
Of hij krijgt een aanbod waar auto budget bij het bruto salaris is opgeteld om een mooie "pakketwaarde" te krijgen. Neem je de auto niet krijg je dat uitgekeerd. Neem je de auto wel is dat je leasebudget.

In ieder geval is het antwoord simpel aangezien hij om bruto salaris vroeg en niet netto salaris. Nu komt dit waarschijnlijk omdat hij zelf geen enkele moeite heeft gedaan maar dan krijg je nu eenmaal simpele antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

[...]

Bij sogeti (tot voorkomt want ze hebben afgelopen maanden de contracten en contract vormen aangepast) is het altijd zo geweest dat je een salaris krijgt (met daar in je vakantie geld + andere zooi) en daar een potje bij (lunch box / noemde ze het toen volgens mij (toen ik daar een keer op gesprek was)) wat een soort van vrij besteedbaar bedrag was voor je auto en een x aantal andere onkosten wat je gewoon bruto bij je salaris gestort zou krijgen. Dus je zou haast kunnen zeggen dat je idd je eigen lease budget moet uit keren uit je eigen salaris.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Eury schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:19:
Mijn berekeningen lieten zien dat ik ten eerste nooit prive een auto kon leasen die ik graag wilde en dat zelf een auto bekostigen met 3 a 4x tanken per maand nooit op woog tegen lease van de baas.
Al helemaal niet als het een europese tankpas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Tsurany schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:21:
[...]

Of hij krijgt een aanbod waar auto budget bij het bruto salaris is opgeteld om een mooie "pakketwaarde" te krijgen. Neem je de auto niet krijg je dat uitgekeerd. Neem je de auto wel is dat je leasebudget.

In ieder geval is het antwoord simpel aangezien hij om bruto salaris vroeg en niet netto salaris. Nu komt dit waarschijnlijk omdat hij zelf geen enkele moeite heeft gedaan maar dan krijg je nu eenmaal simpele antwoorden.
Beetje jammer dat je zo moet reageren. Ik heb zeker wel gezocht maar kon geen uitsluitend antwoord vinden, daarom vraag ik het hier. Niet omdat ik op zoek ben naar simpele antwoorden. Top dat je gelijk uit gaat van een negatief iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eury schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:34:
[...]

Beetje jammer dat je zo moet reageren. Ik heb zeker wel gezocht maar kon geen uitsluitend antwoord vinden, daarom vraag ik het hier. Niet omdat ik op zoek ben naar simpele antwoorden. Top dat je gelijk uit gaat van een negatief iets!
Nou 3300-650=2650. Dat had je zelf toch wel makkelijk kunnen vinden? En anders de eerste hits van Google wel als je zoekt op "bijtelling berekenen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Tsurany schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:38:
[...]

Nou 3300-650=2650. Dat had je zelf toch wel makkelijk kunnen vinden? En anders de eerste hits van Google wel als je zoekt op "bijtelling berekenen".
Ik ben een beginner dus het hele netto, bruto, extra kosten verhaal is me nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bijtelling betaal je aan de fiscus, en wel zo:

Je neemt het bijtellings-percentage-bedrag van de auto (voorbeeld: Auto van 20.000 euro, 25% bijtelling = 5000 euro bijtelling) en dat tellen ze bij je bruto jaarloon op.

In plaats van je normale loon, gaan ze de inkomensbelasting over dat kunstmatig verhoogde bedrag berekenen. Uiteraard heb je andere zaken die eraf gaan zoals een eventuele eigen bijdrage, pensioen, ziektewet etc etc maar zo berekenen ze bijtelling. Afhankelijk van je loon- en dus belastingschaal betaal je dus 33, 42 of 52 procent van het bruto bijtellingsbedrag aan de fiscus. Dit word uiteraard maandelijks ingehouden op je loon en afgesplitst weergegeven (in bruto waardes).

Mijn wagen kost ± 52k euro, ik betaal ±800 bruto bijtelling per maand aan de fiscus en 25 euro netto aan mijn baas voor het privegebruik. Dit netto bedrag gaat van het bruto bijtellingsbedrag af, maar dat slaat er in mijn geval niet echt een deuk in.

De waarde waar de fiscus van uitgaat is de prijs zoals hij de fabriek verlaat, aftermarket dealeropties zoals achteraf leer inbouwen en dat soort zaken tellen dus niet mee.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-10-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eury schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:43:
[...]

Ik ben een beginner dus het hele netto, bruto, extra kosten verhaal is me nog niet helemaal duidelijk.
En dat kan je dus heel makkelijk zelf uitzoeken.
http://www.belastingdiens...rk/auto_van_uw_werkgever/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Bedankt voor je attente en vriendelijke reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

[...]

De reden dat je dit soort reacties krijgt is omdat je eigenlijk je vraag in het verkeerde topic stelt :)
Kijk hier even: Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3
Wij lullen hier over welke auto het moet worden, de opties die er op moeten zitten, en af en toe ranten we op onze werkgevers dat ze niet genoeg budget beschikbaar stellen.
Voor alle financiele zaken icm je salaris moet je in genoemd topic zijn :)
Dit is vervoer, dat is werk en inkomen. Al zou je een koets + paarden leasen, dan nog moet je voor de kosten daar zijn en niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
The Eagle schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:50:
[...]

De reden dat je dit soort reacties krijgt is omdat je eigenlijk je vraag in het verkeerde topic stelt :)
Kijk hier even: Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3
Wij lullen hier over welke auto het moet worden, de opties die er op moeten zitten, en af en toe ranten we op onze werkgevers dat ze niet genoeg budget beschikbaar stellen.
Voor alle financiele zaken icm je salaris moet je in genoemd topic zijn :)
Dit is vervoer, dat is werk en inkomen. Al zou je een koets + paarden leasen, dan nog moet je voor de kosten daar zijn en niet hier :)
Daar heb ik iets aan. Sorry dat ik het hier gepost heb. Ik ga verder in het andere topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

ST10©DE

Dus.............

Naja, vraag is of werkgever blij moet zijn met iemand die dergelijke basic zaken niet zelf kan uitzoeken. Eens met Tsurany dus.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
[...]

Toen ik bij Sogeti werkte (jaar of 3 geleden inmiddels) kreeg je een salaris + mobiliteitsvergoeding. Die mobiliteitsvergoeding was iets van 800 euro geloof ik. Dat kan je bruto besteden aan mobiliteit (leaseauto, treinabbo, kilometervergoeding). Dit komt dus bovenop je salaris en moet je er natuurlijk niet af gaan trekken. Als je over houd van dit mobiliteitsbedrag dan wordt dat bij je salaris geteld.
Dat was tenminste zo toen ik daar 8-3 jaar geleden heb gewerkt.
Maar die vraag kan je wellicht beter in het Werken bij Sogeti topic vragen bij Werk en Inkomen
Eury schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:19:
Dat is niet waar. In het leasebedrag zit gewoon een benzine component. Dit wordt dus betaald van jou mobiliteitsvergoeding. Dit is wel elke maand een vast bedrag.
Maar dan zal je niet beginnen met 3300 lijkt mij :)

[ Voor 33% gewijzigd door thewizard2006 op 02-10-2014 09:19 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thewizard2006 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:14:

[...]

Dat is niet waar. In het leasebedrag zit gewoon een benzine component. Dit wordt dus betaald van jou mobiliteitsvergoeding. Dit is wel elke maand een vast bedrag.
Niet helemaal waar. Vaak zit er een brandstofvoorschot-component in. Maar (in mijn situatie) wordt met die component in het budget (voor zover ik dat heb, heb namelijk nog nooit iets gehoord over een harde limiet) geen rekening gehouden. Dat is iets dat er 'later' bijkomt.

Pagina: 1 ... 94 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.