Pff... Ben ik weer. Een echt 'first world problem' . Ik kan niet kiezen...
Ben benieuwd waar de meeste voor zouden kiezen en wat hun motief is? Misschien komt er iemand wel met een goed argument waar ik nog niet aan gedacht heb.
Kosten berekend via berekenhet.nl
Vroeger veel gereden. De laatste jaren bijna niet meer. Nu is dat weer wel van toepassing. kans toch wel op 1 a 2 uur reistijd enkele reis per dag.
Aan de ene kant is vermogen in een auto wel lekker, maar aan de andere kant heeft mij dat al letterlijk duizenden euro's gekost. Met mijn vorige Skoda 1.2 TSI had ik daar niet zoveel last van (maar dan reed ik ook hooguit een uur per dag in en meestal maar 15 minuten
)
Waarschuwing: Het zijn wel 2 'oude lullen wagens' hoor
Auto's als de Octavia, Superb, CX5, 308/508, Sportage, ix35 en alle Opels, VW's, Audi's en BMW's zijn om diverse redenen al afgevallen (ofwel te duur, te klein, niet luxe genoeg, uitloop model, lelijk, etc...).
Auto 1: Nissan Qashqai 1.5Dci Tekna (of mss de 1.6VCT)
extra:
- Dakraam
- Standkachel
- wat uiterlijke opties
- ipod+schermen in de hoofdsteunen
- Dakrails+dakkoffer
Voordeel: Auto is uitermate compleet met allerlei leuke en veiligheidsopties
Nadeel: Motorisch niet sterk.
Kost mij €320,- (of €430 VCT) per maand
Auto 2: Mercedes C220 Estate Lease Edition
Extra:
Getinte ramen
misschien een standkachel bij goed onderhandelen...
Voordeel: Het is een mercedes> rijdt geweldig. Luxe en prachtige uitstraling zowel binnen als buiten.
Nadeel: niet overdreven luxe qua uitrusting. Belangrijke dingen die ik mis: stoelverwarming, keyless entry*, glazen dak.
Kost mij:€410,- per maand
* mercedes connect.me wordt daar wel een goede vervanger voor!
(meteen een vraag: is C220 nou al Apple Carplay ready of niet? nog geen verkoper gehad die die vraag kan beantwoorden)
oh, en het taxi argument? Daar ben ik niet gevoelig voor!
Ben benieuwd waar de meeste voor zouden kiezen en wat hun motief is? Misschien komt er iemand wel met een goed argument waar ik nog niet aan gedacht heb.
Kosten berekend via berekenhet.nl
Vroeger veel gereden. De laatste jaren bijna niet meer. Nu is dat weer wel van toepassing. kans toch wel op 1 a 2 uur reistijd enkele reis per dag.
Aan de ene kant is vermogen in een auto wel lekker, maar aan de andere kant heeft mij dat al letterlijk duizenden euro's gekost. Met mijn vorige Skoda 1.2 TSI had ik daar niet zoveel last van (maar dan reed ik ook hooguit een uur per dag in en meestal maar 15 minuten
Waarschuwing: Het zijn wel 2 'oude lullen wagens' hoor
Auto's als de Octavia, Superb, CX5, 308/508, Sportage, ix35 en alle Opels, VW's, Audi's en BMW's zijn om diverse redenen al afgevallen (ofwel te duur, te klein, niet luxe genoeg, uitloop model, lelijk, etc...).
Auto 1: Nissan Qashqai 1.5Dci Tekna (of mss de 1.6VCT)
extra:
- Dakraam
- Standkachel
- wat uiterlijke opties
- ipod+schermen in de hoofdsteunen
- Dakrails+dakkoffer
Voordeel: Auto is uitermate compleet met allerlei leuke en veiligheidsopties
Nadeel: Motorisch niet sterk.
Kost mij €320,- (of €430 VCT) per maand
Auto 2: Mercedes C220 Estate Lease Edition
Extra:
Getinte ramen
misschien een standkachel bij goed onderhandelen...
Voordeel: Het is een mercedes> rijdt geweldig. Luxe en prachtige uitstraling zowel binnen als buiten.
Nadeel: niet overdreven luxe qua uitrusting. Belangrijke dingen die ik mis: stoelverwarming, keyless entry*, glazen dak.
Kost mij:€410,- per maand
* mercedes connect.me wordt daar wel een goede vervanger voor!
(meteen een vraag: is C220 nou al Apple Carplay ready of niet? nog geen verkoper gehad die die vraag kan beantwoorden)
oh, en het taxi argument? Daar ben ik niet gevoelig voor!