Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pff... Ben ik weer. Een echt 'first world problem' . Ik kan niet kiezen...

Ben benieuwd waar de meeste voor zouden kiezen en wat hun motief is? Misschien komt er iemand wel met een goed argument waar ik nog niet aan gedacht heb.
Kosten berekend via berekenhet.nl

Vroeger veel gereden. De laatste jaren bijna niet meer. Nu is dat weer wel van toepassing. kans toch wel op 1 a 2 uur reistijd enkele reis per dag.
Aan de ene kant is vermogen in een auto wel lekker, maar aan de andere kant heeft mij dat al letterlijk duizenden euro's gekost. Met mijn vorige Skoda 1.2 TSI had ik daar niet zoveel last van (maar dan reed ik ook hooguit een uur per dag in en meestal maar 15 minuten :) )

Waarschuwing: Het zijn wel 2 'oude lullen wagens' hoor :+

Auto's als de Octavia, Superb, CX5, 308/508, Sportage, ix35 en alle Opels, VW's, Audi's en BMW's zijn om diverse redenen al afgevallen (ofwel te duur, te klein, niet luxe genoeg, uitloop model, lelijk, etc...).

Auto 1: Nissan Qashqai 1.5Dci Tekna (of mss de 1.6VCT)
extra:
- Dakraam
- Standkachel
- wat uiterlijke opties
- ipod+schermen in de hoofdsteunen
- Dakrails+dakkoffer
Voordeel: Auto is uitermate compleet met allerlei leuke en veiligheidsopties
Nadeel: Motorisch niet sterk.
Kost mij €320,- (of €430 VCT) per maand

Auto 2: Mercedes C220 Estate Lease Edition
Extra:
Getinte ramen
misschien een standkachel bij goed onderhandelen...
Voordeel: Het is een mercedes> rijdt geweldig. Luxe en prachtige uitstraling zowel binnen als buiten.
Nadeel: niet overdreven luxe qua uitrusting. Belangrijke dingen die ik mis: stoelverwarming, keyless entry*, glazen dak.
Kost mij:€410,- per maand
* mercedes connect.me wordt daar wel een goede vervanger voor!

(meteen een vraag: is C220 nou al Apple Carplay ready of niet? nog geen verkoper gehad die die vraag kan beantwoorden)

oh, en het taxi argument? Daar ben ik niet gevoelig voor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou blind voor de MB gaan.
Keyless entry is leuk, maar ik heb toch liever zelf een sleutel in handen en dat went ook snel.
Stoelverwarming: voor die 5 weken per jaar dat je even in een koude auto stapt vind ik dat een beetje onzin. Als je een beetje een stevige kont hebt is je stoel ook zo warm ;)
Standkackel idem dito. Hoe vaak gebruik je dat nou echt en is dat zoveel geld waard al die maanden?
Panoramadak: waarom bij beiden een optie? Pak dan gewoon een normaal open dak.

MB rijdt minimaal twee klasses rijker dan de Nissan en blijft die uitstraling zelfs met 200k op de teller nog houden. Dan is de Nissan al lang oud en versleten qua model.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Tja een no-brainer wat mij betreft. Ik zou voor de C220 gaan ... ik ben helemaal geen fan van Mercedes (ik bel wel een taxi als ik daar in wil rijden :P) maar dit is toch beduidend een hele andere klasse dan de Qashqai.

Deze Merc. mogen ze bij mij wel voor de deur zetten overigens:
Afbeeldingslocatie: http://techhive.de/blog/wp-content/uploads/2013/11/Mercedes_Benz_AMG_-Vision_Gran_Turismo.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel persoonlijk en we weten ook niet wat je belangrijk vindt. Dus beetje zinloos om wat te roepen. Wat vind je nu echt belangrijk? Zijn ook twee total andere auto's. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou het de Merc worden. Al zou ik voor een compleet andere auto gaan waarschijnlijk. Je maakt ook wat vage keuzes in opties tussen de twee modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nee, de opties zijn niet echt vage keuzes.
Als ik de mercedes aan zou kunnen kleden met keyless entry, inklappende spiegels (wat ik echt absurd vindt dat de C220 die niet heeft!), dakraam, standkachel, stoelverwarming etc.. voor <450,- netto per maand dan zou ik het zo doen.

De lease edition is de enige C estate die ik voor een fatsoenlijk bedrag kan leasen. De enige optie die je daar dan nog op hebt is de kleur :+
Dus als accessoire blijft dan nog getinte ramen (standaard op de Qashqai) en evt standkachel of DVD systeem over. dan is het leasebudget wel op.
Bij de Qashqai krijg ik mijn budget niet eens op haha

Keuze is gebaseerd op auto's die ik mooi vind en nog niet eerder heb gereden. Beide nieuwe modellen. Met voor mij beide net genoeg kofferbak ruimte.
Inderdaad wel totaal anders als de keuze tussen bijvoorbeeld een Sportage vs de Qashqai of een C220 vs de A4 avant.

Daarom kan ik ook niet kiezen haha.
Qashqai is met zijn hoge zit wel fijn voor mijn vrouw. Die heeft veel last van haar rug gekregen laatste jaar. en dat is zo 1-2-3 niet over. Maar het kan zijn dat de zit in de C220 ook prettig is. Proefrit duurt te kort voor haar om daar achter te komen. Voor mij zitten ze beide prima. Stoelen van de C220 zijn wel fijner. C220 rijdt gewoon erg comfortabel en rustig qua vering. Qashqai is met zijn 19" iets stugger. Qashqai is voor de kinderen (2 stuks) dan weer leuker, want is hoger, en heeft dan sowieso een dvd systeem voor ze.

[ Voor 9% gewijzigd door readytoflow op 02-10-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:54
Als zitcomfort een belangrijke graadmeter is, dan lijkt mij de Mercedes ook beter. Je noemt de Qashqai fijn vanwege de hoge zit, maar dat lijkt me alleen fijn qua instappen. Vering en stoelen zijn veel belangrijker voor je rug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen ga nog eens in beide rijden en ga op je gevoel af. En maak eens een shortlist van de zaken die je echt belangrijk vindt. 0 - 100 in 12,5s OK? Dakkoffer/standverwarming echt must have? En je mag toch wel een uur in de auto rijden? Dan krijgt je vrouw toch wel een aardige indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:03

PauseBreak

derp!

Komt de Qashqai niet ook met de nieuwe 1.6dCi? Misschien even de moeite waard om dat uit te vogelen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

Cyphax

Moderator LNX
Blik1984 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:23:
Als zitcomfort een belangrijke graadmeter is, dan lijkt mij de Mercedes ook beter. Je noemt de Qashqai fijn vanwege de hoge zit, maar dat lijkt me alleen fijn qua instappen. Vering en stoelen zijn veel belangrijker voor je rug
Hoog zitten is ook wel fijn op de weg. Je ziet echt wat meer en je kan door meer auto's heen kijken. Sowieso krijg je met elke centimeter hoogte meer overzicht op de weg.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is de nieuwe Passat eigenlijk afgevallen readytoflow? Kun je net wat luxer aankleden en zal neem ik aan in de lease ook goed liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
De 1.6dCi zit op de VCT en de 4x4 tekna uitvoering. Maar die is dan 25% ipv 20% bijtelling.
icm met VCT is dat me het misschien nog wel waard, maar handschakeling niet. verschil kost me >€100,- netto per maand.

De Passat? Hij trekt me niet als model. En ik vind VW als merk niet de meerwaarde bieden t.o.v. de veel luxere Skoda's.

Tja en dat de Mercedes bij 300.000km nog steeds perfect rijdt, is niet echt relevant. Over max 4 jaar / 120.000km gaat ie weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:54
Cyphax schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:35:
[...]

Hoog zitten is ook wel fijn op de weg. Je ziet echt wat meer en je kan door meer auto's heen kijken. Sowieso krijg je met elke centimeter hoogte meer overzicht op de weg.
Maar wat heeft dat te maken met de rugpijn van zijn vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 14:55

Cyphax

Moderator LNX
Blik1984 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

Maar wat heeft dat te maken met de rugpijn van zijn vrouw?
Niets maar daar reageerde ik niet op; ik reageerde op het stuk waarin hij schrijft dat de hoge zit alleen maar fijn lijkt bij instappen, en ik wilde dat kracht bijzetten door een ander voordeel van een hoge zit te noemen.
Je noemt de Qashqai fijn vanwege de hoge zit, maar dat lijkt me alleen fijn qua instappen

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
readytoflow schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:50:
Ik zou ook de Merc kiezen, daar hoef ik niet lang over na te denken :X

Ik ben trouwens nog steeds bezig met die V40 :( duurt bij de leasemaatschappij allemaal weer langer dan geplanned. Offertes die niet worden verstuurd, mensen die 2 dagen in de week werken, onduidelijkheid over wat ze nou op voorraad hebben. En volgens mij hebben de mensen het daar ook stervensdruk. Ik wil deze week nog bestellen, komop :(

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

readytoflow schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:57:
De 1.6dCi zit op de VCT en de 4x4 tekna uitvoering. Maar die is dan 25% ipv 20% bijtelling.
icm met VCT is dat me het misschien nog wel waard, maar handschakeling niet. verschil kost me >€100,- netto per maand.

De Passat? Hij trekt me niet als model. En ik vind VW als merk niet de meerwaarde bieden t.o.v. de veel luxere Skoda's.

Tja en dat de Mercedes bij 300.000km nog steeds perfect rijdt, is niet echt relevant. Over max 4 jaar / 120.000km gaat ie weer weg.
Hij zit ook op de Qashqai 1.6dCi 130 Acenta Xtronic zag ik.

Maar als je een hogere zit wilt, is een V40 CrossCountry of een XC60 dan niet wat? Al loopt de XC60 natuurlijk wel tegen het einde van haar cyclus.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Het in- en uitstappen is wel het meest pijnlijke overigens. Daar is de toon al snel mee gezet als dat niet lekker gaat. Een geeft dus ook een (vooral psychologisch) voordeel aan de Qashqai wat haar betreft.

Ja, klopt, dat de 1.6dCi ook op andere uitvoeringen zit, maar dat is allemaal 25%. Qua leasebudget ga ik dan natuurlijk voor de Tekna. Veel luxer en qua bijtelling scheelt dat niet veel tov de Accenta.

V40 CC > veel en veel te klein!
XC60> veel te duur (helaas), das een beetje Q5 niveau. Zou wel mogen van de baas hoor, maar dat gaat mij wat teveel centjes kosten elke maand aan bijtelling en eigen bijdrage.

[ Voor 52% gewijzigd door readytoflow op 02-10-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Duitsers zijn stevig, Japanners zijn licht. Daar zijn de stoelen ook op afgesteld. Na 4 jaar zit een Duitse stoel nog prima. De Japanse daarentegen, dat zou ik zo 123 nog niet weten.

En uiteindelijk zit je er in, dus het gaat wel om een goede zit. Waarom vraag je niet aan de dealers of je een demomodel auto een dagje mee kan krijgen? Kan je vrouw ook goed beoordelen. Je wilt niet na een half jaar tot de conclusie komen dat de stoelen toch ruk zijn voor je vrouw. Zal een dealer ook wel snappen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou met 4 uur reistijd per dag minimaal voor een automaat gaan.

Wel totaal verschillende auto's die je uitkiest trouwens ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Falcon op 02-10-2014 16:23 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
thewizard2006 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:14:
Dat is niet waar. In het leasebedrag zit gewoon een benzine component. Dit wordt dus betaald van jou mobiliteitsvergoeding. Dit is wel elke maand een vast bedrag.
Wij hebben ook een mobiliteitsbudget en een leasebedrag ex brandstof...
Dus brandstof gaat compleet los via een pasje en daarvan wordt niets van het mobiliteitsbudget afgeschreven.

Dan merk je direct waarom prive rijden in een dergelijke situatie niet zo voordelig is...

Het aspect tankpas kost je niets bij een leaseauto, maar je krijgt hem niet bij een prive auto...

Was het maar zo dat het budget opgehoogt werd met een vaste waarde voor het tanken, dan kon het prive rijden nog wel eens positiever worden.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

readytoflow schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:13:
Het in- en uitstappen is wel het meest pijnlijke overigens. Daar is de toon al snel mee gezet als dat niet lekker gaat. Een geeft dus ook een (vooral psychologisch) voordeel aan de Qashqai wat haar betreft.

Ja, klopt, dat de 1.6dCi ook op andere uitvoeringen zit, maar dat is allemaal 25%. Qua leasebudget ga ik dan natuurlijk voor de Tekna. Veel luxer en qua bijtelling scheelt dat niet veel tov de Accenta.

V40 CC > veel en veel te klein!
XC60> veel te duur (helaas), das een beetje Q5 niveau. Zou wel mogen van de baas hoor, maar dat gaat mij wat teveel centjes kosten elke maand aan bijtelling en eigen bijdrage.
Duidelijk! Nog een andere hoge instapper dan:
Renault Captur. Onderhuids dezelfde auto als een Qashqai, maar dan van Renault.

Trouwens, wanneer stoelen (in/uitstappen) problematisch zijn, is het dan geen idee om een stoel op maat te laten maken voor je vrouw? Die kun je gewoon meenemen van auto naar auto :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Prijzen van de Volvo XC90 zijn bekend gemaakt. De Plug-in variant komt op ongeveer 80.000 euro met een paar opties (T8 Twin Engine AWD Plug-in Hybrid Momentum). 485 euro bijtelling per maand. Krijg je wel een gezamenlijk vermogen van 294 kW (400 pk) en een koppel van 640 Nm. LEKKER O-)

Was een mooie opvolger geweest van mijn XC60. Echter wordt eind deze maand mijn kostenbesparing (aka Outlander PHEV) afgeleverd.

Prijslijst XC90 (link)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Waarom kijk je niet naar de c180 of c200 bluetec? Zijn beide ook 20% bijtelling en nog steeds sneller dan de QQ en je houdt meer geld over voor opties. De lease edition is vooral voordelig qua cataloguswaarde. Als je zelf een samenstelt kunnen ze meer korting bieden en dus een lagere leaseprijs. nadeel is alleen dat je voor dezelfde opties als del lease edition meer cataloguswaarde hebt en dus meer bijtelling.

Verder zit je vrij laag in de c, dus instappen gaat lastiger als je minder lenig bent. Dus niet echt geschikt voor ouwe lullen.

Rijd er nu 2 weken in rond. Wel de benzine versie. Toch wel wat nadelen gevonden. Ook al eerder een paar gemeld, maar nog een paar gevonden.
De 2e versnelling is te lang. Een rpm terugval van zo'n 1500 toeren. Is in Nederland wel oké, maar in de bergen kan je niet echt kiezen tussen 1 en 2.
Ook zit er achterin maar aan 1 kant een lampje. Wtf is dat. Ik dacht eerst dat er 1 kapot wat, maar bij goed kijken zag ik dat rechts gewoon een stuk plastic zit ipv een lampje. Bezuiniging van 50 cent ofzo op een auto van 40k. Zit er voglens de dealer wel als je avantgarde interieur hebt.

Vandaag groot licht assistent getest. Werkt echt super. Veel licht op de weg en dimt vanzelf bij tegen of voor liggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Jij hebt de C180 Lease Edition toch? Ik moet Diesel sowieso. Volgens mij kom ik dan nu uit op de C220. Er komt wel een C180 Estate. Maar ik begreep dat de verkoper vermoede dat die maar 1k a 2k goedkoper zal zijn dan de C220.

De C180 Sedan is in de lease zelfs net zo duur als de C220 Estate. Puur op basis van restwaarde. Qua bijtelling is die laatste wel duurder, maar dat vind ik het motorblok wel waard in de Diesel.

Heb je bewust de sedan genomen? of was de Estate nog niet mogelijk toen je ging bestellen?
Hoe bevalt het rijden i.c.m. dat touch-audio bedieningsdingetje tussen de armsteun en het schakelen? Is dat niet irritant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zware Unit schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:30:
Prijzen van de Volvo XC90 zijn bekend gemaakt. De Plug-in variant komt op ongeveer 80.000 euro met een paar opties (T8 Twin Engine AWD Plug-in Hybrid Momentum). 485 euro bijtelling per maand. Krijg je wel een gezamenlijk vermogen van 294 kW (400 pk) en een koppel van 640 Nm. LEKKER O-)

Was een mooie opvolger geweest van mijn XC60. Echter wordt eind deze maand mijn kostenbesparing (aka Outlander PHEV) afgeleverd.

Prijslijst XC90 (link)
't word gewoon een wedstijd tussen de fabrikanten http://www.telegraaf.nl/a...GTE_aan_de_stekker__.html

:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Klopt ik rij een c180 benzine sedan. Is met 38k veel goedkoper dan de c220 bluetec en vrijwel even snel. Vind persoonlijk een station lelijk en was op het moment van bestellen ook nog niet beschikbaar.
Touchpad zit inderdaad redelijk in de weg bij het schakelen. Tenminste je raakt het ding met je arm als je de pook een bepaalde manier vast houdt.

C180 bluetec is wel iets goedkoper maar veel langzamer. Bij de diesels krijg je wel 17" velgen. Bij benzine niet, vanwege de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
[...]
T8 Twin Engine AWD Plug-in Hybrid Momentum
[...]
Gelukkig zetten ze die typeaanduiding niet in verchroomde letters op het kofferdeksel. Remember de tijd dat MB de tekst TURBODIESEL volledig uitschreef? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
dfrenner schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:47:
[...]

Wij hebben ook een mobiliteitsbudget en een leasebedrag ex brandstof...
Dus brandstof gaat compleet los via een pasje en daarvan wordt niets van het mobiliteitsbudget afgeschreven.

Dan merk je direct waarom prive rijden in een dergelijke situatie niet zo voordelig is...

Het aspect tankpas kost je niets bij een leaseauto, maar je krijgt hem niet bij een prive auto...

Was het maar zo dat het budget opgehoogt werd met een vaste waarde voor het tanken, dan kon het prive rijden nog wel eens positiever worden.
We hadden het over Sogeti toch. Er zijn wat dat betreft inderdaad 1001 verschillende constructies te bedenken. Bij Sogeti zat, toen ik daar nog werkte, het leasebedrag en benzinecomponent in 1

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Z___Z schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:39:

Bij de diesels krijg je wel 17" velgen. Bij benzine niet, vanwege de bijtelling.
Das ook geen probleem lijkt me? Na het op kenteken zetten, kan de dealer eronder schroeven wat je wil...
thewizard2006 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:01:
[...]

We hadden het over Sogeti toch. Er zijn wat dat betreft inderdaad 1001 verschillende constructies te bedenken. Bij Sogeti zat, toen ik daar nog werkte, het leasebedrag en benzinecomponent in 1
Daar kwam ik ook achter bij een sollicitatie bij CGI. Dacht eerst ohw das een leuk leasebedrag maar vervolgens bleek de tankpas daar ook in opgenomen. Dan blijft er in 1x wat minder keus over...

[ Voor 54% gewijzigd door JB op 03-10-2014 11:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

t_captain schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:03:
[...]

Gelukkig zetten ze die typeaanduiding niet in verchroomde letters op het kofferdeksel. Remember de tijd dat MB de tekst TURBODIESEL volledig uitschreef? ;)
Yup. Maar toen was een turbodiesel ook nog een auto om serieus rekening mee te houden. Nu is het een traag hok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vooral die tweederangs volkswagen genaamd skoda ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Kinnesinne :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Morgen de eerste proefrit; BMW 520EDE Executive Corporate Lease sedan... (dus 20% bijtelling)

Verder wil ik ook nog kijken naar de nieuwe A6, Passat Variant Highline en Ford Mondeo. Voordeel van de laatste twee is dat die leverbaar zijn als station in 20% en kunnen deze redelijk vol gehangen worden met opties. (gezien het leasebudget met de BMW en A6 niet mogelijk)

Grootste voordeel van de BMW zijn de 190PK/400Nm icm de automaat, dus ik ben heel erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
[...]

Gelukkig zie je dat je de auto kan bestelen zonder de volledige verwijzing op de achterkant. Tegenwoordig kan je aan de hand van de uitlaten zien om welke versie het gaat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hms-tuning.de/images/audi-rs6-c7-2013/850x570/audi-rs6-c7-2013-8.jpg

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
[...]

Degene die dat had bedacht, is zeker ook verantwoordelijk voor onderstaande?
Afbeeldingslocatie: http://images.thecarconnection.com/med/mercedes-benz-e300-bluetec-hybrid-sedan_100404955_m.jpg
Krijg je wel een gezamenlijk vermogen van 294 kW (400 pk) en een koppel van 640 Nm. LEKKER O-)
Ja lekker, krijg je naast een brandstofpas dan ook een pas voor nieuwe banden bij de Kwikfit :D

[ Voor 25% gewijzigd door Widow op 03-10-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Wat zouden jullie doen als je wat car hifi wil inbouwen zonder permanente sporen achter te laten? Aangeven bij de leasemaatschappij?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nope. Kijken ze toch niet naar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JB schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:09:
Nope. Kijken ze toch niet naar.
:? ?
Ik denk niet dat de leasemaatschappij het leuk vind dat je gaten zaagt in je hoedenplank ofzo :')

[ Voor 25% gewijzigd door Kecin op 03-10-2014 15:38 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Kecin schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:37:
[...]

Ik denk niet dat de leasemaatschappij het leuk vind dat je gaten zaagt in je hoedenplank ofzo :')
ZIjn gaten in de hoedenplank wel of geen permanente sporen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Kecin schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:37:
[...]

Gewoon hoedenplank vervangen door een mdf plaat met zwarte bekleding eroverheen. Als je de auto weer in moet leveren ruil je die dingen om en klaar ben je :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vet man:

Afbeeldingslocatie: http://image2.showyoursound.nl/Neophyte1987/SyS_2006_11_8_13_32_9.jpg

(Ook echt zo ongeveer het eerste plaatje op Google... :P )

[ Voor 21% gewijzigd door pjottum op 03-10-2014 20:06 . Reden: Beter voorbeeld ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
pjottum schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:04:
Vet man:

[afbeelding]

(sub) woof woof!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jeroen V schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:09:
Morgen de eerste proefrit; BMW 520EDE Executive Corporate Lease sedan... (dus 20% bijtelling)

Verder wil ik ook nog kijken naar de nieuwe A6, Passat Variant Highline en Ford Mondeo. Voordeel van de laatste twee is dat die leverbaar zijn als station in 20% en kunnen deze redelijk vol gehangen worden met opties. (gezien het leasebudget met de BMW en A6 niet mogelijk)

Grootste voordeel van de BMW zijn de 190PK/400Nm icm de automaat, dus ik ben heel erg benieuwd :)
Van de leasemij toevallig 2 dagen zo'n ding gereden omdat mijn schade had. Viel me heel erg tegen in Executive uitvoering. Mijn oom heeft wel een volledig aangeklede facelift 5, en dan heb je een andere wereld.

Die executive heeft stoffen bekleding, kleine velgen, matige navi etc. Allemaal net niet. Die High Executive is al echt een hele andere auto.

Alles is relatief natuurlijk, zo'n 5 is een heerlijke auto. Maar als ik mocht kiezen tussen een instap 5 of een volledig aangeklede auto van een klasse eronder wist ik het wel.

3-serie geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Of een 518d is helemaal geen straf met 8traps automaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
niet ? ik vind die eigen net te weining vermogen hebben.
als "voller" alternatief zou ik persoonlijk kijken naar een c220 station cdi aut het nieuwe model is echt nieuw en moet je smaak zijn.

maar om een 5 te vergelijken met een mondeo suggereert dat merk en type minder uit maakt.
waarbij ik de passat "te normaal" vindt.

als ik "verder" kijk een jaguar xf / 508 hybrid4 (vol erg mooi) / v60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

PWM schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:21:
[...]

Van de leasemij toevallig 2 dagen zo'n ding gereden omdat mijn schade had. Viel me heel erg tegen in Executive uitvoering. Mijn oom heeft wel een volledig aangeklede facelift 5, en dan heb je een andere wereld.

Die executive heeft stoffen bekleding, kleine velgen, matige navi etc. Allemaal net niet. Die High Executive is al echt een hele andere auto.

Alles is relatief natuurlijk, zo'n 5 is een heerlijke auto. Maar als ik mocht kiezen tussen een instap 5 of een volledig aangeklede auto van een klasse eronder wist ik het wel.

3-serie geen optie?
3-serie vind ik te klein... Overigens heeft de 520D Executive 17" velgen, dat vind ik niet te klein. Stoffen bekleding vind ik niet echt een probleem, en navi zal ik morgen eens bekijken. High Executive is meteen zo'n 5500,- duurder en dat wordt me echt teveel. Wel zou ik de Harman Kardon geluidsinstallatie willen...

Zojuist de Mondeo en Passat aan mijn vriendin laten zien, en de Mondeo wordt het in ieder geval niet. (afgekeurd op uiterlijk)

Waar ik nog wel aan zit te twijfelen is de Mercedes C-klasse estate. Die kan ik ook erg compleet uitrusten (avantgarde interieur en exterieur, leder, trekhaak, gruwelijk lelijke iPad op het dashboard ;), etc) Heeft in die uitvoering vrijwel geen eigen bijdrage (in tegenstelling tot de BMW waar ik zo'n 100 euro eigen bijdrage zal hebben) Nadeel is dat het een handbak is, die valt wel in 20%, de 7-traps automaat is 25%.

Maar goed, morgen twee uurtjes spelen met de 520d, ben erg benieuwd met name naar het rijgedrag... (waar ik dan ook erg veel van verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik kon ook voor de 520d gaan maar dat zou dan nét binnen budget zijn met nog 3k ruimte voor opties... en daarin past idd net Harman Kardon. Zonder enkele mooie goodies is zo'n 5-serie gewoon niet af, dan kies ik er ook niet voor. Goed doen of niet doen, maar dan kom je wel op 60k+ uit helaas :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
C is in diesel van 180 tot 220 met automaat ook 20% bijtelling dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:58:
Of een 518d is helemaal geen straf met 8traps automaat
Hmm, 150pk/360nm voor 1.7 ton, op zich niet verkeerd, maar als je voor dergelijk segment gaat wil je niet de instapper.
Voor hetzelfde geld heb je een 320d GT die ruim aangekleed is of een 325d GT. En die is nog eens ruimer ook.

Of zelfs een (heel) goed uitgeruste passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

HTT-Thalan schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:01:
Ik kon ook voor de 520d gaan maar dat zou dan nét binnen budget zijn met nog 3k ruimte voor opties... en daarin past idd net Harman Kardon. Zonder enkele mooie goodies is zo'n 5-serie gewoon niet af, dan kies ik er ook niet voor. Goed doen of niet doen, maar dan kom je wel op 60k+ uit helaas :P.
Toch grappig om te zien dat een 5 serie met Executive uitvoering gezien wordt als een auto die niet goed genoeg is ;) Een 518d met High Executive is wat lease en bijtelling betreft vergelijkbaar met de 520d zoals ik hem zou willen, maar de opties van de High Executive vind ik persoonlijk niet zo boeiend. Het enige waar ik wel waarde aan zou hechten zijn de betere stoelen, maar je maakt mij niet wijs dat een standaard 5 slechte stoelen heeft.

Ik heb zo het idee dat wij elkaar wat autokeuze betreft elkaar niet helemaal begrijpen :D
Z___Z schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:31:
C is in diesel van 180 tot 220 met automaat ook 20% bijtelling dacht ik.
Alleen als sedan, en die kont vind ik ronduit lelijk dus die gaat het niet worden. (De estate vind ik wel mooi)
AndRo555 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:43:
[...]

Hmm, 150pk/360nm voor 1.7 ton, op zich niet verkeerd, maar als je voor dergelijk segment gaat wil je niet de instapper.
Voor hetzelfde geld heb je een 320d GT die ruim aangekleed is of een 325d GT. En die is nog eens ruimer ook.

Of zelfs een (heel) goed uitgeruste passat.
De BMW GT's (eigenlijk alle versies) spreken me nou niet echt aan, en wat prijs betreft komt dat op hetzelfde neer als die 520d met volgens mij een soortgelijk uitrustingsniveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Jeroen V schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:56:
[...]

Toch grappig om te zien dat een 5 serie met Executive uitvoering gezien wordt als een auto die niet goed genoeg is ;) Een 518d met High Executive is wat lease en bijtelling betreft vergelijkbaar met de 520d zoals ik hem zou willen, maar de opties van de High Executive vind ik persoonlijk niet zo boeiend. Het enige waar ik wel waarde aan zou hechten zijn de betere stoelen, maar je maakt mij niet wijs dat een standaard 5 slechte stoelen heeft.

Ik heb zo het idee dat wij elkaar wat autokeuze betreft elkaar niet helemaal begrijpen :D
Meh, het is niet dat de auto niet goed zou zijn, als je in een 5 kunt rijden moet je in je handjes knijpen. Het is alleen dat de 3 die ik nu heb ook al goodies heeft die niet echt nodig zijn, maar wel een 'touch of class' hebben. Denk aan de led-verlichting in de deurgrepen bij nacht, elektrisch zonnescherm, harman kardon, bruin leer, automatisch openende deuren als je de handgreep pakt...

Een 5 staat bij mij voor luxe en riant zitten, daar horen in mijn beleving ook wat extraatjes bij die 'gewone' auto's niet hebben. Als ik een 5 neem wil ik die er ook bij hebben om de beleving af te maken.

Vergelijk het met boodschappen doen: Ik koop niet elke dag (of week wat dat aangaat) een dure luxe steak, maar als ik dat doe moet ik er ook wel knapperige aardappeltjes bij, bijzondere groente en een mooie saus. Ik ga niet alleen maar biefstuk met groente zitten eten. In dat geval zou ik eerder een goedkoper stukje vlees kiezen, dat mooi klaarmaken en dan wel het hele bord af kunnen maken.

Dat is ook de reden dat zelfs de 3-serie nu het veld gaat ruimen - om dezelfde auto te blijven rijden moesten er opties verdwijnen die ik nu wel heb, dus voor hetzelfde bedrag (of nog veel meer als ik voor de station was gegaan) minder auto. Nog steeds een geweldige auto, maar een principekwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Sommige mensen (o.a. Ik) houden meer van in de basis een "betere" auto en geven niet zo om "onnodige" opties, terwijl anderen (zoals HTT) geen keuze willen maken in opties en ze eigenlijk allemaal willen hebben en daarom in de basis een klasse lager gaan zitten om wel de opties te kunnen krijgen. Voor beiden is wat te zeggen. In Duitsland zie je bijvoorbeeld heel veel bmw, Mercedes, Audi in de basis uitvoering zonder opties. Zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de verdeling in verkopen is qua opties.
Om je biefstuk analogie af te maken, sommige mensen houden van biefstuk, zoveel dat als ze geen geld meer over hebben voor speciale groentes, aardappelen en saus, er gewoon friet en simpele groente erbij eten. Anderen vinden dat zonde van de biefstuk en eten dus liever een schnitzel met mooie aardappelen en groentes en een wijntje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Als een 5 zoveel zou kosten als een Corsa of een Alto zou ik er ook wel eentje zonder opties bestellen en als het niks is weer overstappen naar wat anders na verloop van tijd. Misschien heeft het dus ook te maken met het feit dat zo'n auto momenteel aan het randje van mijn bereik ligt (of eigenlijk net erbuiten) waardoor het gevoel ontstaat dat áls je de kans krijgt, het gelijk goed moet gebeuren.

Ik kijk voor de grap ook wel eens naar luxe of dure uitvoeringen van simpele(re) auto's. Denk aan een full-option Citigo, een Polo of een Panda 4x4, puur om te kijken wat je dan krijgt. Vooral zo'n Panda 4x4 Twinair lijkt me een geweldige auto voor erbij, helaas is 15k een flink bedrag voor een boodschappenkarretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Vandaag naar de BMW dealer geweest voor een proefrit, en wat een geweldige auto is die 5 serie. Ik had een afspraak gemaakt voor een 520d en vroeg op jullie advies wat men zou kiezen, een 520 Executive met Harman Kardon, of een 518d High Executive met HIfi upgrade. Antwoord was duidelijk; de 518 omdat het verschil niet zo heel erg groot is wat prestaties betreft. 150pk ipv 190pk, en 360Nm ipv 400Nm.

Daarna twee uurtjes met een 520d High Executive op pad geweest, en wat een heerlijk ding. Ook nog langs huis geweest, en ook mijn vriendin vond het een mooie en prettige auto. (Phew, ze heeft veto ;))

Bij terugkomst hadden ze snel een 518d met de 'oude' 143pk motor voor me geregeld zodat ik zelf kon bepalen of het extra vermogen de moeite waard is. Ik moet zeggen dat die auto absoluut niet traag is. (En de EDE is nog een fractie vlotter)

Dus als het de BMW gaat worden, dan wordt het de 518d High Executive, Hifi upgrade en aluminium inleg. (Met zwart leer) dan zit ik ook echt wel aan de max wat het me waard is...

De Mondeo was al afgevallen vanwege veto van mijn vriendin, en na deze proefrit ga ik niet eens meer kijken naar de Passat. Wel ga ik nog naar de A6 (ook 150 pk) premium kijken, die komt wat uitrusting in de buurt van de 518d HE en is ook ietsje goedkoper. En uiteraard de MB C estate, ben ik ook wel benieuwd naar...

Maar na de ervaring van vandaag denk ik dat het moeilijk voor de Audi en MB zal worden om dit te overtreffen...

Kort gezegd; ik was eigenwijs maar ik heb toch braaf geluisterd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je hebt in elk geval prachtige auto's om uit te kiezen! Leuke discussie overigens wel - over basismodellen in een hoog segment of dikke modellen in een segment lager. Beide valt prima te verdedigen. :)

Ik ben velgen aan het uitzoeken voor mijn Golf GTE (ivm dit), ik heb deze lijst om uit te kiezen:
http://pouwbanden.ventiel.../CBG/VW%20Golf%202013.pdf

Ik neig naar de MAK Rapide Ice Zwart 18". Gaat er dan ongeveer zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://i2.minus.com/j3ThCgk0H3LUK.PNG

Ik heb mijn GTE in het donkergrijs besteld, met getint glas en panoramadak: er zitten dus aardig wat donkere accenten in de auto. Volgens mij heb ik hiermee een mooie set velgen die daar bij aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Jeroen V schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:52:
Dus als het de BMW gaat worden, dan wordt het de 518d High Executive, Hifi upgrade en aluminium inleg. (Met zwart leer) dan zit ik ook echt wel aan de max wat het me waard is...
"BMW 5 Serie valt flink tegen in crashtest" (link)

Tijd geleden ook een proefrit gemaakt in 520d station met automaat. De kleine vond het geweldig (regen, achterwielaandrijving, POWER!).

[ Voor 13% gewijzigd door Zware Unit op 04-10-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jeroen V schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:52:
Vandaag naar de BMW dealer geweest voor een proefrit, en wat een geweldige auto is die 5 serie. Ik had een afspraak gemaakt voor een 520d en vroeg op jullie advies wat men zou kiezen, een 520 Executive met Harman Kardon, of een 518d High Executive met HIfi upgrade. Antwoord was duidelijk; de 518 omdat het verschil niet zo heel erg groot is wat prestaties betreft. 150pk ipv 190pk, en 360Nm ipv 400Nm.

Daarna twee uurtjes met een 520d High Executive op pad geweest, en wat een heerlijk ding. Ook nog langs huis geweest, en ook mijn vriendin vond het een mooie en prettige auto. (Phew, ze heeft veto ;))

Bij terugkomst hadden ze snel een 518d met de 'oude' 143pk motor voor me geregeld zodat ik zelf kon bepalen of het extra vermogen de moeite waard is. Ik moet zeggen dat die auto absoluut niet traag is. (En de EDE is nog een fractie vlotter)

Die 518 waar ik in gereden was had altijd vermogen paraat door de 8 traps automaat. Verder was het een luxury line met hele grote wielen en geen type aanduiding, heel dik en comfort stoelen met leer en zelf sluitende deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Woei, daar wil je inderdaad niet inzitten (@ die crashtest) - komt me vreemd over dat zulke dure sedans niet goed beveiligd zijn tegen een dergelijk scenario, ik had echt beter verwacht. Overigens zou ik me in zo'n 5 nog steeds een stuk veiliger voelen dan in welke andere auto binnen mijn budget dan ook. Al was het alleen maar omdat hij flink meer weegt dan de gemiddelde tegenligger hier in NL.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-10-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat is er mis mee? Die "5" kun je als auto inderdaad afschrijven naar NUL (gewoon Total Loss) maar de kooi waar de bestuurder in zit heeft weinig geleden (en al helemaal t.o.v. Die Lincoln).

Beetje vage "test-conclusie" IMHO. Ze hadden misschien niet moeten kiezen voor alleen maar witte auto's, dan was 't verschil wat beter zichtbaar geweest tussen de BMW/Infinity/Lincoln.

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 04-10-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

pjottum schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:04:
Vet man:

[afbeelding]

Dat zal goed klinken :X Nee, voor mij een goede composet, een subwoofer die goed integreert en gewoon mooie diepe bas geeft (en soms best iets harder mag :+ ) en eventueel in een later stadium een DSP toevoegen aan de stock HU. Dat wordt nog een uitdaging om netjes en zonder sporen te doen maar wel een leuke uitdaging :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

MrAcid schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:04:
Ik heb mijn GTE in het donkergrijs besteld, met getint glas en panoramadak: er zitten dus aardig wat donkere accenten in de auto. Volgens mij heb ik hiermee een mooie set velgen die daar bij aansluit.
Die velgen passen er inderdaad erg mooi bij...
wimmel_1 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:52:
Wat is er mis mee? Die "5" kun je als auto inderdaad afschrijven naar NUL (gewoon Total Loss) maar de kooi waar de bestuurder in zit heeft weinig geleden (en al helemaal t.o.v. Die Lincoln).

Beetje vage "test-conclusie" IMHO. Ze hadden misschien niet moeten kiezen voor alleen maar witte auto's, dan was 't verschil wat beter zichtbaar geweest tussen de BMW/Infinity/Lincoln.
Dat die auto direct afgeschreven is zou me niet echt uitmaken na zo'n klapper. En ik heb ook niet het idee dat je hier niet meer levend uit zou komen.
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:45:
[...]
Die 518 waar ik in gereden was had altijd vermogen paraat door de 8 traps automaat. Verder was het een luxury line met hele grote wielen en geen type aanduiding, heel dik en comfort stoelen met leer en zelf sluitende deuren.
Die automaat vond ik echt heel erg prettig, schakelt vrijwel zonder dat je het voelt, en reageert lekker vlot. Ik heb een automaat nooit prettig gevonden, maar hier zou ik graag aan willen wennen. Die stoelen vond ik ook meer dan prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
The Eagle schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:26:
Duitsers zijn stevig, Japanners zijn licht. Daar zijn de stoelen ook op afgesteld. Na 4 jaar zit een Duitse stoel nog prima. De Japanse daarentegen, dat zou ik zo 123 nog niet weten.
Ga maar eens in een Mazda3 zitten. Ook na 9 jaar is het schuim uit de standaard stoel van een mazda 3 nog steviger dan die in de stoel van een golf en zit het ook nog een heel stuk beter.
readytoflow schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:50:
Zou een mazda 6 of CX5 niks zijn? De stoelen van mazda vind ik erg veel steun geven. De nissan stoelen vind ik sinds de samenwerking met renault wat minder.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
De 6 niet. De CX5 zwerft nog wel wat rond...maar het interieur en met name het dashboard vond ik nogal gedateerd overkomen tov de overige kandidaten. En hij zit op 25% en is daardoor nog iets duurder dan de Mercedes.

Eigenlijk is bij mij de keuze zoals ik hem hier de laatste posts vaker heb gezien:
- Alle denkbare opties en accessoires in een lagere klasse (Qashqai)
- Meer basis uitrusting van een premium auto (C220)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
readytoflow schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:36:
De 6 niet. De CX5 zwerft nog wel wat rond...maar het interieur en met name het dashboard vond ik nogal gedateerd overkomen tov de overige kandidaten. En hij zit op 25% en is daardoor nog iets duurder dan de Mercedes.

Eigenlijk is bij mij de keuze zoals ik hem hier de laatste posts vaker heb gezien:
- Alle denkbare opties en accessoires in een lagere klasse (Qashqai)
- Meer basis uitrusting van een premium auto (C220)
en cx5 heeft een veel lagere fiscalle waarde dan de benz, is die dan nog duurder in netto kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zonder na te rekenen: ongetwijfeld. Lagere waarde bij inlevering dus veel meer afschrijving, minder gewilde auto, onzuiniger, en daardoor allemaal een hogere leaseprijs. Tevens een hogere bijtelling. You do the math ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Eens kijken wat de leasemaatschappijen doen met de C180 estate? Staat al op de MB site als lease edition. Zal komende week ook wel bij de leasemaatschappijen verwerkt worden denk.

Een sedan C180 €729) vs een sedan C220 (€784) beide diesel BE Avantgarde Prestige scheelt €55,- pm aan leasebedrag.
Als dat op de estate ook het verschil ongeveer gaat zijn, dan wordt dat voor mij wel een interessant model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
De kogel is eindelijk door de kerk hier (figuurlijk want ik zit op het moment boven het altaar van een kerkkapel :+ )

Ik had eerst een V40 gekozen die in de standaarduitvoering niet zo duur was, en vervolgens wat optiepakketten geselecteerd om tot de auto te komen die ik wou, met een redelijke lage prijs. Vervolgens bleek die auto enigszins over het budget heen te gaan, waardoor ik een tijdje aan de telefoon heb gezeten met de leasemaatschappij over wat nou handig is.

Uiteindelijk bleek een standaarduitvoering waar alles in zit (de Summum) echt tientallen euro's goedkoper te zijn dan een goedkopere standaarduitvoering met opties. Ondanks dat de goedkopere versie in aanschaf goedkoper was. Zo blijkt maar weer, opties tellen nauwelijks mee met de restwaarde van een auto. Nu heb ik dus de Summum besteld, volgens leasemaatschappij word ie eind november geleverd. Ik wacht het af :)

Over die D2's die ze hadden staan, het waren auto's die in 2013 op kenteken waren gezet en nog 14% bijtelling hadden uit dat jaar. Maar het waren auto's met scheepsladingen aan opties waardoor de cataloguswaarde zo hoog was, dat een D4 uiteindelijk goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53
Tsja, ook het leasebedrag is onderhandelbaar als ze er vanaf moeten. En als het veel dealeropties zijn, dan is het voor de bijtelling ook interessant. Fabrieksopties juist niet, want dat telt wel mee voor de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
PROnline schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:47:
Tsja, ook het leasebedrag is onderhandelbaar als ze er vanaf moeten. En als het veel dealeropties zijn, dan is het voor de bijtelling ook interessant. Fabrieksopties juist niet, want dat telt wel mee voor de bijtelling.
Dan moeten ze met wel heel veel korting komen wil ik zo'n auto nemen. Het zijn auto's met fabrieksopties dus bijtelling technisch duurder. Ze hebben een zwakkere motor (scheelt 75pk) en sja... dan moet het wel heul gunstig zijn wil ik die kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53
Dan is er eigenlijk alleen voordeel voor de werkgever te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
PROnline schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:30:
Dan is er eigenlijk alleen voordeel voor de werkgever te behalen.
Ook voor de werknemer als hij hierdoor een auto kan rijden die normalitair buiten zijn budget valt of compensatie ontvangt voor niet volledig gebruiken van het leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Deveon schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:46:
[...]

Ook voor de werknemer als hij hierdoor een auto kan rijden die normalitair buiten zijn budget valt of compensatie ontvangt voor niet volledig gebruiken van het leasebudget.
Dat laatste is bij ons idd van toepassing. Maar dat word belast als je het uit laat betalen :) als dat niet zo was zou het wel mooi zijn, gewoon in een Citroen C1 gaan rijden en elke maand honderden euro's in je zak steken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:56

d0s

sssst

Na lang wikken en wegen tussen een Golf en een A3 is vandaag mijn lease A3 besteld. Rij de afgelopen drie jaar in een Polo, dus ben benieuwd.

Een A3 hatchback Ultra Pro Line Plus in Scubablauw. Verwachte levering week 51 (valt dan nog mooi in 14% dit jaar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wat verwachten jullie mbt de D4 en de bijtellingsregels 2015? De 14%-grens voor diesels zakt van 86 naar 82 g/km (vanaf 83 g/km is het een 20%-bijteller) en de D4 heeft nu nog een officiele uitstoot van 85 g/km...nu verwacht ik dat Volvo die paar gram nog wel ergens kan vinden, maar zeker is dat niet. Mijn vrouw rijdt nu nog een VW Polo Bluemotion maar mag binnenkort als ze dat wil een andere auto bestellen. Andere optie is een nieuwe Polo (ze mag ook in de toekomst wisselen wanneer ze wil) maar als dit de - voorlopig - laatste mogelijkheid is om een 14% bijteller met 190pk te gaan rijden wil ik daar wel wat druk op uitoefenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dus jij kiest de auto van je vrouw op basis van PK's?! OMG, dat zou mijn vrouw me dus absoluut niet laten doen. Die kiest zelf wel op basis van wat ze mooi vindt. Dat ik daarna me bezig houd met wat er onder de motorkap plaats vindt zal haar een zorg zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:23:
Dus jij kiest de auto van je vrouw op basis van PK's?! OMG, dat zou mijn vrouw me dus absoluut niet laten doen. Die kiest zelf wel op basis van wat ze mooi vindt. Dat ik daarna me bezig houd met wat er onder de motorkap plaats vindt zal haar een zorg zijn.
Hey, mind the :P
Ze houdt wel van vlot doorrijden, maar vermogen zal echt niet doorslaggevend zijn, eerder een combinatie van factoren (zitcomfort, rijgedrag, design). En verder kiest ze uiteraard haar eigen auto, daar heb ik niets mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je zekerheid wilt moet je zorgen dat hij voor 01-01-2015 op kenteken staat. Of Volvo hem kan en gaat aanpassen is koffiedik kijken. Zeker als het enkel voor de Nederlandse markt is, dan is het de vraag waar ze nog wat kunnen winden. Wellicht andere banden met speciale wieldoppen? Maar enkel Volvo weet dat, er is nog niks aangekondigd.
Wil je veel vermogen kan je beter naar een Golf GTE kijken, die is maar 7% en volgens mij goedkoper in de lease dan een V40 D4. In ieder geval bij mij wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ja, die GTE had ik ook al gezien. Zeker ook interessant...ik rij zelf een Tesla dus heb al een laadpaal thuis. Zal het eens suggereren :)
De gunstiger leaseprijs komt denk ik door het onrealistisch lage brandstofvoorschot (minder dan 40 euro als je 20.000 km per jaar rijdt), want de GTE is ruim 5k duurder dan een D4 Summum, die ook nog eens een betere uitrusting heeft (xenon, leer etc)

Desalniettemin is 7% over 37k beter dan 14% over 31k.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 07-10-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
Krijg je heel de tijd ruzie over wie er aan de laadpaal mag, is dat nou zo handig :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Daniel schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:05:
Ja, die GTE had ik ook al gezien. Zeker ook interessant...ik rij zelf een Tesla dus heb al een laadpaal thuis. Zal het eens suggereren :)
De gunstiger leaseprijs komt denk ik door het onrealistisch lage brandstofvoorschot (minder dan 40 euro als je 20.000 km per jaar rijdt), want de GTE is ruim 5k duurder dan een D4 Summum, die ook nog eens een betere uitrusting heeft (xenon, leer etc)

Desalniettemin is 7% over 37k beter dan 14% over 31k.
Ik heb uiteindelijk niet voor en GTE gekozen omdat er teveel onduidelijkheid is over of je wegenbelasting moet betalen voor die auto vanaf 1-1-2016. Als dat wel zo is ben je aan de beurt met zo'n auto, en de kans is groot dat de leasemaatschappij het doorberekend naar de werkgevers, en dat die het weer doorberekenen naar de werknemers. Dat is me begin dit jaar al overkomen met een wegenbelasting vrije diesel namelijk.

De V40 is wel duurder in de lease, maar dat is omdat dat een auto is waar je nu al wegenbelasting over betaald, waardoor dat in de leaseprijs is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

EvaluationCopy schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:18:
Krijg je heel de tijd ruzie over wie er aan de laadpaal mag, is dat nou zo handig :P
Afbeeldingslocatie: http://www.budgetland.nl/images/verdeelstekker-duo-randaarde-5184.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Deze week productieweek *O*. Verkoper is al net zo benieuwd als ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
HTT-Thalan schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:15:
Deze week productieweek *O*. Verkoper is al net zo benieuwd als ik :P.
Gefeli. Altijd een spannend moment. Mijn GTE gaat volgende week in productie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:38:
Als je zekerheid wilt moet je zorgen dat hij voor 01-01-2015 op kenteken staat. Of Volvo hem kan en gaat aanpassen is koffiedik kijken. Zeker als het enkel voor de Nederlandse markt is, dan is het de vraag waar ze nog wat kunnen winden. Wellicht andere banden met speciale wieldoppen? Maar enkel Volvo weet dat, er is nog niks aangekondigd.
Wil je veel vermogen kan je beter naar een Golf GTE kijken, die is maar 7% en volgens mij goedkoper in de lease dan een V40 D4. In ieder geval bij mij wel.
Dat zal Volvo wel lukken hoor, waarschijnlijk wel met minder PK's, maar als ze dat nu zeggen is dat niet goed voor de verkoop. De huidige D4 is al volledig aangepast voor Nederland (zo zeggen ze).
Een aparte groep voor een elektrische auto lijkt me geen overbodige luxe ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 08-10-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

biobak schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

Gefeli. Altijd een spannend moment. Mijn GTE gaat volgende week in productie _/-\o_
Toch een bizar idee. Er ligt nu ergens in Tjechie (voor jou wss ergens anders ;)) een rol staal op een opslagplaats of in een loods te wachten, die eind deze week mijn nieuwe auto vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
biobak schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

Die van mij ook volgens mij - ik mocht afgelopen maandag niks meer wijzigen in elk geval...

Heb jij toevallig ook de combinatie van panoramadak, trekhaak en 18" velgen besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Deveon schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:08:
[...]

Dat zal Volvo wel lukken hoor, waarschijnlijk wel met minder PK's, maar als ze dat nu zeggen is dat niet goed voor de verkoop. De huidige D4 is al volledig aangepast voor Nederland (zo zeggen ze).
Kijk voor de gein maar eens op (bijvoorbeeld) de Duitse site naar de spec's Topsnelheid van de Duitse variant ligt 40Km/h hoger.... En de CO2 uitstoot ligt ook een "paar" gram hoger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
wimmel_1 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:06:
[...]

Kijk voor de gein maar eens op (bijvoorbeeld) de Duitse site naar de spec's Topsnelheid van de Duitse variant ligt 40Km/h hoger.... En de CO2 uitstoot ligt ook een "paar" gram hoger :+
Langere versnellingsbak en wielen met een hele lage rolweerstand, alleen zijn de banden goedgekeurd tot 190km/pu, daarom word de auto op die snelheid begrenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:06:
[...]

Overigens bijzonder dat er beweerd wordt dat er voor de 14% D4 speciale banden zijn ontwikkeld (info komt oa. van mensen bij Volvo Nederland zelf...), terwijl als ik mijn D2 (MY14) naast een nieuwe 14% D4 zet (MY15) het toch exact dezelfde banden zijn.

Verder is de auto modulair op te bouwen door een importeur (dit omdat er in vele landen tegenwoordig op CO2 gestuurd wordt), zo is in ieder land de beste configuratie \ prijs aan te bieden. Waar ze oa mee kunnen variëren zijn banden, spoiler, grille. Kijk maar eens op de Belgische prijslijst, daar is hij ook verkrijgbaar (België belast immers (oa.) op basis van CO2 een auto van de zaak).

Overigens als je de Duitse prijslijst goed leest zie je het volgende staan: Voor de handbak versie is een topsnelheid van 190-km/h van toepassing.

Als hier niet allerlei grenzen waren qua CO2, zou je bijvoorbeeld ook gewoon de V40 D3 (150 pk) en de V60 D3 (136 pk) terug te vinden zijn op onze prijslijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
MrAcid schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:02:
[...]

Die van mij ook volgens mij - ik mocht afgelopen maandag niks meer wijzigen in elk geval...

Heb jij toevallig ook de combinatie van panoramadak, trekhaak en 18" velgen besteld?
Trekhaak heb ik niet nodig. De andere 2 opties zitten er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
biobak schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:20:
[...]

Trekhaak heb ik niet nodig. De andere 2 opties zitten er wel op.
Ok. Thanks.

Ik heb de trekhaak moeten afbestellen omdat de combinatie van die drie niet mogelijk was. Was even benieuwd of dat voor jou ook zo was, maar dat gaat dan niet op.

De trekhaak gaan ze nu achteraf proberen te doen, bij de dealer. Ik had uiteindelijk graag de trekhaak wél gehad en dan andere velgen besteld, maar dat was afgelopen maandag dus niet meer mogelijk. Nu dus hopen dat de trekhaak achteraf lukt - want ik vind het wel erg handig voor met name een fietsenrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Gisteren bij de Mercedes dealer geweest om de C-klasse estate (C220) te bekijken en een proefrit te plannen. Ik gaf meteen al aan dat ik geen interesse heb in de lease edition omdat daar geen accesoires voor te krijgen zijn. Het eerste wat de verkoper doet is proberen me toch een lease edition aan te smeren. Zelfs toen ik aangaf dat ik dat al bekeken had en toch echt geen lease edition wilde bleef hij aandringen. (Irritatiegrens was dus al bereikt)

Dan maar vragen om een proefrit, dat kon.... In een C180 limousine automaat... (Zucht) verhaal was dat de C220 erg geliefd was bij zijn collegas (om precies dezelfde reden die ik heb) en die auto's werden door de medewerkers zelf gebruikt....

Willen ze daar geen auto's verkopen ofzo? Onvoordtelbaar, ik kom voor een auto die zo'n 55 a 60K gaat kosten, maar het lijkt er op dat dat niet interessant genoeg is. Waarschijnlijk gaat het erg goed in de autobranche ;)

Nog maar eens nadenken of ik hier wel een proefrit in wil maken. (Als ze zo al omgaan met een potentiele klant dan hoef ik er niet achter te komen hoe ze met je omgaan als je wel klant bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige jammere aan de GTE is dat ze er wel eco banden onder hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@Jeroen V, welke dealer ben je geweest? Ik zou gewoon een andere dealer bezoeken, waar je wel wordt gewaardeerd als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
@Jeroen V. Apart inderdaad. Ik ben bij de twee dealers waar ik ben geweest goed en rustig geholpen. Zelfs toen per ongeluk vlak voor sluitingstijd binnen kwam.

Niks opdringen of zo. Jij kan, gezien de auto's zeker die C220 kiezen die ik ook graag zou willen... :9~
Ik ben gebonden aan de lease edition gezien mijn budget vs wat ik er voor over heb.
Ik hoop dat de c180 me iets meer ruimte gaat geven. Motor vindt ik voldoende voor mij.
Pakketten en opties is wel wat onduidelijk hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik ben bij Stern in Utrecht geweest maar daar ga ik echt niet meer naar toe. Eens kijken of er een betere dealer in Amsterdam zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Rij je toch naar Den Bosch? Zitten twee Mb dealers, is net zo ver rijden en een stuk rustiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Stern in Nieuwegein proberen (dichtbij voor jou gok ik zo) en vragen naar Anton.

Hij doet ook onze leasevloot (wat betreft de MB modellen uiteraard) en is uitermate vriendelijk en behulpzaam. Heeft hij toch weten te verleiden tot een bezoekje en proefrit ondanks dat ik de auto eigenlijk al afgewezen had en was daarbij heel constructief en hulpvol.

Ik heb de auto niet gekozen vanwege de beperkte opties bij de Lease Edition en het interieur dat ik gewoon echt niet mooi vond, maar met de dealer/verkoper was ik zeker tevreden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind het interieur juist geweldig! Hebben ze goed gedaan. Het ademt luxe uit, terwijl zo'n Mercedes standaard vrij karig is qua luxe uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik vind het interieur er ook super uit zien. Ook het scherm in het midden. Zorgt ervoor dat het dashboard mooie vloeiende lijnen houdt.
Heb al wel de 1e crash van het infotainment systeem vandaag gehad. Motor stoppen, starten had geen zin. Radio bleef gewoon draaien en kon verder niks meer. Niet switchen van functies of zenders. Zelfs niet via het scherm achter het stuur icm de knoppen op het stuur. Uiteindelijk weten te resetten door de ON knop lang in te houden.
Pagina: 1 ... 95 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.