De standaard 16" velgen bedoel je dan? Of echt de banden (rubber)?Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:01:
Het enige jammere aan de GTE is dat ze er wel eco banden onder hebben gezet.
Idem hier. Ik vond de navigatie zo ontzettend lelijk.HTT-Thalan schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:20:
Stern in Nieuwegein proberen (dichtbij voor jou gok ik zo) en vragen naar Anton.
Hij doet ook onze leasevloot (wat betreft de MB modellen uiteraard) en is uitermate vriendelijk en behulpzaam. Heeft hij toch weten te verleiden tot een bezoekje en proefrit ondanks dat ik de auto eigenlijk al afgewezen had en was daarbij heel constructief en hulpvol.
Ik heb de auto niet gekozen vanwege de beperkte opties bij de Lease Edition en het interieur dat ik gewoon echt niet mooi vond, maar met de dealer/verkoper was ik zeker tevreden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat hele cockpit idee met zoveel chroom en pianolak is gewoon niet mijn ding. Ik heb een paar pianolak delen in de BMW zitten en daar erger ik mee ook kapot aan, dan nog liever hout of iets dergelijks.
Tot mijn spijt is onlangs in NL ook de Octavia Scout gereleased, ik had zeer zeker graag 4x4 willen hebben, tot mijn vreugde dan weer leveren ze hem in NL alleen maar met de normale TDI en niet de RS TDI (zoals in andere landen) dus dat neemt weer een beetje pijn weg
.
Tot mijn spijt is onlangs in NL ook de Octavia Scout gereleased, ik had zeer zeker graag 4x4 willen hebben, tot mijn vreugde dan weer leveren ze hem in NL alleen maar met de normale TDI en niet de RS TDI (zoals in andere landen) dus dat neemt weer een beetje pijn weg
Ja ik had ook liever hout dan pianolak. Het is echt een stofmagneet
. Maarja ik zou er ook niet extra voor willen betalen, dus so be it.
En met de ster op de grille dan ook zeker? Toch zie je die niet zo vaak...
Gisteren heb ik nog even met mijn vriendin overlegd, en ik ga niet meer naar de C-klasse kijken. (overigens niet vanwege de hork van een verkoper, maar omdat ik toch duidelijke voorkeur heb voor de BMW of Audi)
Grootste voordeel zou toch zijn dat het een station is (BMW en Audi vallen dan niet meer in 20%) maar ik vind een sedan ook prima, zeker als de kofferbak erg ruim is. De huurauto die ik nu heb is ook een sedan (Opel Insignia) en die voldoet prima.
Ben nu aan het kijken of ik zaterdag in de Audi zou kunnen rijden.
Mocht het de BMW worden dan twijfel ik nog tussen deze twee kleuren:
Zwart met alu inlegpanelen. (385 euro voor de panelen
)

en deze, zag ik pas toen ik niet meer bij de dealer was, dus niet in het 'eggie' gezien. Op het plaatje vind ik het wel erg mooi, maar ook helaas met pianolak. (met alu vind ik niet mooi, teveel verschillende kleuren)
Grootste voordeel zou toch zijn dat het een station is (BMW en Audi vallen dan niet meer in 20%) maar ik vind een sedan ook prima, zeker als de kofferbak erg ruim is. De huurauto die ik nu heb is ook een sedan (Opel Insignia) en die voldoet prima.
Zwart met alu inlegpanelen. (385 euro voor de panelen

en deze, zag ik pas toen ik niet meer bij de dealer was, dus niet in het 'eggie' gezien. Op het plaatje vind ik het wel erg mooi, maar ook helaas met pianolak. (met alu vind ik niet mooi, teveel verschillende kleuren)

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroen V op 09-10-2014 06:55 ]
YES!
Gelukt, mijn Highline Golf 7 Sunset Red wordt in week 50 verwacht.
Na jaren van zwarte auto's eindelijk een mooie rooie nieuwe liefde.
Gelukt, mijn Highline Golf 7 Sunset Red wordt in week 50 verwacht.
Na jaren van zwarte auto's eindelijk een mooie rooie nieuwe liefde.
Zéker de twede optie. Mooi die lichte bekleding! Wordt 't tenminste niet zo'n donker hol vanbinnen...Jeroen V schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 06:49:
Gisteren heb ik nog even met mijn vriendin overlegd, en ik ga niet meer naar de C-klasse kijken. (overigens niet vanwege de hork van een verkoper, maar omdat ik toch duidelijke voorkeur heb voor de BMW of Audi)
Zwart met alu inlegpanelen. (385 euro voor de panelen)
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door EraZor op 09-10-2014 14:34 ]
Ik heb het een keer gehad in een auto, en het is erg besmettelijk. Ik zou het nu niet meer willen, tenzij het een lederen interieur is, want echt élk vlekje zie je op een gegeven moment...EraZor schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:28:
[...]
Zéker de twede optie. Mooi die lichte bekleding! Wordt 't tenminste niet zo'n donker hol vanbinnen...
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Mijn ervaring met lichte bekleding is dat het er in no-time grauw uit ziet en dat je precies kan zien waar je precies met je (nieuwe) spijkerbroek zat. Zeer besmettelijk en de eerste maanden inderdaad wel mooi en licht in de auto, maar uiteindelijk niet zo mooi helaas.
Ik heb die kleurencombinatie ook gehad in een BMW en de besmettelijkheid valt echt heel erg mee. Met een nieuwe, zeiknatte spijkerbroek erin gaan zitten zou ik niet doen, maar dit was de staat van mijn leer na 160.000 km:

Buiten wat kreukels/vouwen en wat lichte verkleuring nog in prima staat.
De combi van licht interieur en donkere interieurlijsten vond ik prachtig (ook al hand ik het fineline hout, niet pianolak)

Buiten wat kreukels/vouwen en wat lichte verkleuring nog in prima staat.
De combi van licht interieur en donkere interieurlijsten vond ik prachtig (ook al hand ik het fineline hout, niet pianolak)

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 09-10-2014 16:34 ]
Ik heb ook dergelijk leer, maar dan in mijn Volvo V60. Na 60k kilometers nog geen vuiltje op te zien, terwijl er toch ook echt een kind van 2 jaar regelmatig in de auto zit.
Qua stof geen idee, kan me voorstellen dat dat minder fijn is
Qua stof geen idee, kan me voorstellen dat dat minder fijn is
Precies, dat bedoel ik - jullie hebben leer
ik had het in een auto met een stoffen bekleding. Dat veeg je helaas niet zo makkelijk weg.
Ik zou het met stoffen bekleding ook niet willen, maar met keer zie ik niet zoveel problemen. Zeker gezien de foto's hierboven... Thx Daniel!
Collega van me krijgt over een kleine maand zijn 425d High Executive automaat uitgeleverd. Wit leer, zwarte bekleding, en zwarte lak. Moet een hele mooie auto worden denk ik.
Wil alleen niet weten wat dat kreng kost of wat ie aan bijtelling betaalt
Wil alleen niet weten wat dat kreng kost of wat ie aan bijtelling betaalt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik gok dat dat ding inderdaad niet goedkoop zal zijn nee 
Overigens wat mailcontact met de Audi dealer gehad en zojuist even gebeld omdat ik een proefrit wil maken in een A6 met s-tronic bak en een motor die vergelijkbaar is met de 190pk diesel. Antwoord was kort, een auto met s-tronic was alleen in Goes beschikbaar, en hij was niet van plan om die hierheen te halen omdat dat teveel moeite is voor een leaseauto.
Ben ik nou gek, of willen die gasten gewoon echt niets verkopen.... Naja, op deze manier wordt de keuze wel erg gemakkelijk gemaakt...
Overigens wat mailcontact met de Audi dealer gehad en zojuist even gebeld omdat ik een proefrit wil maken in een A6 met s-tronic bak en een motor die vergelijkbaar is met de 190pk diesel. Antwoord was kort, een auto met s-tronic was alleen in Goes beschikbaar, en hij was niet van plan om die hierheen te halen omdat dat teveel moeite is voor een leaseauto.
Ben ik nou gek, of willen die gasten gewoon echt niets verkopen.... Naja, op deze manier wordt de keuze wel erg gemakkelijk gemaakt...
Marge zal waarschijnlijk te laag zijn. Zoveel verdienen ze niet op leaseauto's. Leasemaatzchappijen onderhandelen te hard daarvoor.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Lease verdienen ze volgens mij helemaal niet zo veel op en vinden ze dus totaal niet interessant. Particulieren kunnen ze nog wel wat aan verdienen.
Mijn ervaring is dat er heel anders met je om gegaan wordt als je een auto particulier koopt of als leaserijder. Ik had zelf eerst een Renault Clio op het oog, kostenbesparing. Maar de auto was het ten eerste toch niet helemaal, echter.. de dealer leek maar weinig geïnteresseerd in verkopen en antwoordde zelfs niet op mails met aanvullende vragen. Ook een terugbelverzoek werd niet gehonoreerd.
Het is "maar" lease, maar het helpt niet bij je besluitvorming.
Mijn ervaring is dat er heel anders met je om gegaan wordt als je een auto particulier koopt of als leaserijder. Ik had zelf eerst een Renault Clio op het oog, kostenbesparing. Maar de auto was het ten eerste toch niet helemaal, echter.. de dealer leek maar weinig geïnteresseerd in verkopen en antwoordde zelfs niet op mails met aanvullende vragen. Ook een terugbelverzoek werd niet gehonoreerd.
Het helpt wel bij de besluitvorming, zeker gezien het feit dat de service van de BMW dealer perfect was.
Overigens ga ik wel een klacht bij Pon indienen... Keep you posted
Overigens ga ik wel een klacht bij Pon indienen... Keep you posted
Eigenlijk bedoel ik ook te zeggen dat het prima helpt bij de besluitvorming, alleen niet ten gunste van de betreffende dealer.
Gelukkig blijf ik bij mijn eigen merk en is mijn huidige auto daar ook in onderhoud. Dat onderhoud gaan ze nog het meeste aan verdienen en dan zijn ze wel blij met je. Al heb ik sowieso wel een fijne dealer gelukkig
En dan met name de monteurs die gewoon vriendelijk zijn en erg kundig overkomen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gelukkig maakte de Renault-dealer mij dan ook duidelijk dat ik nooit van mijn VW geloof moest stappen.
Ik heb dezelfde ervaring met dealers maar dan als particulier voor een nieuwe Golf 7 Variant. Ik werd door de dealers benaderd met een ongeinteresseerde houding en veel van de informatie was onvolledig en soms zelfs onjuist. Bij lease kan ik het nog enigszins snappen dat ze zich niet al te veel uitsloven want vaak doet de betreffende dealer niet eens mee in de running, maar ik stond daar met 30.000 "contant" 
Uiteindelijk maar mijn auto via internet gekocht, bij de eerste beurt over 2 jaar kijk ik wel bij wie die in onderhoud gaat.
Uiteindelijk maar mijn auto via internet gekocht, bij de eerste beurt over 2 jaar kijk ik wel bij wie die in onderhoud gaat.
Onderhoud moet toch interessant zijn. De tijdelijke wagen heb ik op 29 augustus gekregen, en ik heb er inmiddels ruim 6000 kilometer mee gereden. (slechts 800 euro benzine getankt
)
Maar goed, ik heb een mailtje naar audi.nl gestuurd, eens kijken wat ze te zeggen hebben,,,
Maar goed, ik heb een mailtje naar audi.nl gestuurd, eens kijken wat ze te zeggen hebben,,,
Waarom zie ik zowel op Autoweek als bij leaseplandirect de Octavia L&K staan, maar op de Skodasite niet?
Opvallend op de Skoda site bij het vergelijken, dat er zaken zijn die wel op de Élégance business zitten, maar niet op de duurdere Scout of RS mogelijk zijn? Die L&K lijkt me toch ook wel weer een leuk model misschien...
Opvallend op de Skoda site bij het vergelijken, dat er zaken zijn die wel op de Élégance business zitten, maar niet op de duurdere Scout of RS mogelijk zijn? Die L&K lijkt me toch ook wel weer een leuk model misschien...
Gewoon even naar de dealer van je keuze stappen, vaak is daar meer mogelijk dan je op de site ziet.
Ja, maar bijvoorbeeld automatisch dimmende buitenspiegels die zaten niet op de RS? Toch gek?
Nee standaard niet, maar met het Licht&Zicht pakket weer wel. Zijn ze gelijk verwarmd en inklapbaar.
Heb ik op het laatste moment genomen vanwege veel mensen met kromme lichten of groot licht op de snelweg (vooral in België).
Ik doe geen moeite (meer) te begrijpen waarom bepaalde opties ergens wel of niet op zitten. Ik heb gewoon gekeken wat er nog mogelijk was en welke van die opties ik het geld waard vond (m.a.w. wat heb je nou echt nodig). Daarbij is o.a. het open dak gesneuveld, de lane assist, AAC, volleder, dubbele laadvloer...
enfin, dit was/is mijn bestelling:
Model en uitvoering:
ŜKODA Octavia Combi 2.0 tdi RS (handgeschakeld)
Kleurstelling:
Kleur exterieur: Black Magic Mica
Kleur interieur: RS design grijs halfleder
Meeropties:
Metallic lak
Performance mode selection
Parkeersensoren achter
Navigatie Columbus
Audio pakket
Lichtmetalen velgen 18 inch Gemini zilver
Licht en Zicht pakket
RS Design pakket black
Accessoires:
Trekhaak afneembaar 13 polig
Standkachel T91
High end audio upgrade (dynaudio matten, subwoofer in kofferbak i.p.v. reservewiel)
230 volt aansluiting achter
Getint glas vanaf b-stijl (audi tint)
Typeaanduidingen verwijderen
Poging tot spiegelkanteling (ze moeten ff met de software gaan klooien hiervoor)
Heb ik op het laatste moment genomen vanwege veel mensen met kromme lichten of groot licht op de snelweg (vooral in België).
Ik doe geen moeite (meer) te begrijpen waarom bepaalde opties ergens wel of niet op zitten. Ik heb gewoon gekeken wat er nog mogelijk was en welke van die opties ik het geld waard vond (m.a.w. wat heb je nou echt nodig). Daarbij is o.a. het open dak gesneuveld, de lane assist, AAC, volleder, dubbele laadvloer...
enfin, dit was/is mijn bestelling:
Model en uitvoering:
ŜKODA Octavia Combi 2.0 tdi RS (handgeschakeld)
Kleurstelling:
Kleur exterieur: Black Magic Mica
Kleur interieur: RS design grijs halfleder
Meeropties:
Metallic lak
Performance mode selection
Parkeersensoren achter
Navigatie Columbus
Audio pakket
Lichtmetalen velgen 18 inch Gemini zilver
Licht en Zicht pakket
RS Design pakket black
Accessoires:
Trekhaak afneembaar 13 polig
Standkachel T91
High end audio upgrade (dynaudio matten, subwoofer in kofferbak i.p.v. reservewiel)
230 volt aansluiting achter
Getint glas vanaf b-stijl (audi tint)
Typeaanduidingen verwijderen
Poging tot spiegelkanteling (ze moeten ff met de software gaan klooien hiervoor)
[ Voor 70% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-10-2014 22:04 ]
Ok, wat een onhandige vergelijking dan op hun eigen site. Er staat ook geen 'optioneel' bij namelijk.
Oh mooi: wat kostte die standkachel?
Oh mooi: wat kostte die standkachel?
[ Voor 16% gewijzigd door readytoflow op 09-10-2014 22:05 ]
De beemer gaat morgen wéér voor onderhoud (dat krijg je als je veel (kilo)meters maakt). Zal wel de laatste beurt worden onder mijn bewind, denk ik zo. Heb haast morgen, dus ik hoop dat ze een beetje een snelle leenauto mee kunnen geven
.
Nog een paar weken
.
- edit -
Standkachel was 2199,- inclusief inbouw. Is eentje met afstandsbediening.
Nog een paar weken

- edit -
Standkachel was 2199,- inclusief inbouw. Is eentje met afstandsbediening.
[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-10-2014 22:07 ]
YouTube: Nürburgring Nordschleife Skoda Octavia RS 22.09.2013 BTG 08:50
Benzineversie van de RS. Fijne familiewagen toch
.
Benzineversie van de RS. Fijne familiewagen toch

Apart dat dealers niet eens geïnteresseerd zijn in lease auto's, die dingen hebben vervolgens toch ook onderhoud nodig
Mijn laatste dealer ervaring was bij Volvo in Haarlem, en dat was best goed. Ik had van tevoren gebeld over een proefrit, was allemaal geen probleem. Toen ik langskwam stond de auto gewoon klaar, ik heb er een uur mee gereden en vervolgens bijna anderhalf uur bezig geweest met de auto configureren. Alle product samples werden erbij gepakt, er stond een auto met een bepaald interieur in de garage en het was ook geen probleem om daar even te kijken. Ik wist niet of een bepaalde velgsoort onder een lichte auto mooi zouden staan, dus zijn we even gaan kijken in de showroom, omdat die kleur op meer modellen zit uiteraard
een week later kreeg hij een auto binnen exact zoals ik hem geconfigureerd had, kreeg ik nog een foto van de velgen, om te zien of het bij de auto paste. Nee, ik werd prima geholpen daar
Mijn laatste dealer ervaring was bij Volvo in Haarlem, en dat was best goed. Ik had van tevoren gebeld over een proefrit, was allemaal geen probleem. Toen ik langskwam stond de auto gewoon klaar, ik heb er een uur mee gereden en vervolgens bijna anderhalf uur bezig geweest met de auto configureren. Alle product samples werden erbij gepakt, er stond een auto met een bepaald interieur in de garage en het was ook geen probleem om daar even te kijken. Ik wist niet of een bepaalde velgsoort onder een lichte auto mooi zouden staan, dus zijn we even gaan kijken in de showroom, omdat die kleur op meer modellen zit uiteraard
Ik denk dat dat komt omdat er nog steeds redelijk wat bedrijven zijn waar medewerkers geen vrije dealerkeuze hebben (zonder meerprijs, met meerprijs is vaak wel beschikbaar maar dan kiezen er natuurlijk erg weinig voor). Als de kans klein is dat je als bedrijf de auto mag leveren en je niet weet of de auto bij jou in onderhoud komt, dan kan ik me voorstellen dat er verkopers zijn die daar niet al te veel moeite in willen steken. Al zou het natuurlijk wel ten goede komen van de klantvriendelijkheid als ze dat alsnog wel zouden doen..Widow schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:20:
Apart dat dealers niet eens geïnteresseerd zijn in lease auto's, die dingen hebben vervolgens toch ook onderhoud nodig![]()
Mijn laatste dealer ervaring was bij Volvo in Haarlem, en dat was best goed. Ik had van tevoren gebeld over een proefrit, was allemaal geen probleem. Toen ik langskwam stond de auto gewoon klaar, ik heb er een uur mee gereden en vervolgens bijna anderhalf uur bezig geweest met de auto configureren. Alle product samples werden erbij gepakt, er stond een auto met een bepaald interieur in de garage en het was ook geen probleem om daar even te kijken. Ik wist niet of een bepaalde velgsoort onder een lichte auto mooi zouden staan, dus zijn we even gaan kijken in de showroom, omdat die kleur op meer modellen zit uiteraardeen week later kreeg hij een auto binnen exact zoals ik hem geconfigureerd had, kreeg ik nog een foto van de velgen, om te zien of het bij de auto paste. Nee, ik werd prima geholpen daar
Ik had na de proefrit aangegeven dat ik vrije dealerkeuze heb en daar ook gebruik van ga maken. Als ze mij een mooie aanbieding konden geven, dan zou ik de auto daar ook afnemen (+ onderhoud, omdat het nou eenmaal de dichtsbijzijnde dealer is voor mij). Dat heeft misschien wel wat geholpen
Waarom heb je eigenlijk voor deze RS gekozen? En niet bijvoorbeeld de veel snellere V60 PHEV?HTT-Thalan schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:12:
Benzineversie van de RS. Fijne familiewagen toch.
Je budget is volgens mij toereikend genoeg?
Wegligging en tussensprints van de RS zullen vast beter zijn (?). (geluid trouwens ook
Klopt, maar de V60 is in de lease veel duurder (bij ons dan toch) en wij mogen sowieso geen Volvo leasen. We hebben wel een directielid die er nu mee rijd maar da's een pilot (anders worden die laadpalen voor onze deur ook niet gebruikt).
Los daarvan wijk ik graag af van de massa, dus ik heb sowieso liever dit dan een generieke 13-in-een-dozijn c-klasse.
Los daarvan wijk ik graag af van de massa, dus ik heb sowieso liever dit dan een generieke 13-in-een-dozijn c-klasse.
Vergeet ook niet dat verkoop afdeling van een dealer soms helemaal niks te maken heeft met de onderhoud afdeling. De verkoper wordt afgerekend op verkoop van auto's en niet om potentiële onderhoud klanten te winnen.
De Golf die ik ga leasen wordt besteld bij een vaste dealer in Deventer. Als ik bij de dealer in Utrecht dus proefritten ga maken en informatie kom halen dan kost hem dat alleen maar tijd en geld - die ene procent winst die er nog op een leaseauto gemaakt wordt gaat naar een conculega van een andere dealer.
Wil niet zeggen dat ze niet gewoon service zouden moeten verlenen, zeker gezien je dat natuurlijk niet op voorhand verteld, maar dat gegeven zal niet meewerken in de behandeling.
Wil niet zeggen dat ze niet gewoon service zouden moeten verlenen, zeker gezien je dat natuurlijk niet op voorhand verteld, maar dat gegeven zal niet meewerken in de behandeling.
Wat is eigenlijk het interessantste spaarprogramma van stations? Ik heb even gekeken en kwam uit op Freebees met 1ct per liter en Airmiles, 1 airmile per liter die afhankelijk van de winkel 0,5 - enkele centen oplevert. De rest lijkt allemaal 0,5 of lager te zijn.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
ik doe airmiles. Omdat ik alleen bij de shell mag tanken. Shell heeft dan wel weer een extra spaar programma waarmee je bonus miles krijgt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
5 serie is toch veel mooier, laat ze die A6 lekker houdenJeroen V schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:46:
Ik gok dat dat ding inderdaad niet goedkoop zal zijn nee
En toch hebben ze zo veel moeite bij de Volvo dealer voor mij gedaan, terwijl ze wisten dat het lease was!Prosac2010 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:55:
Lease verdienen ze volgens mij helemaal niet zo veel op en vinden ze dus totaal niet interessant. Particulieren kunnen ze nog wel wat aan verdienen.
Volvo heeft door die ervaring zeker 3 streepjes voor bij mij!
Je weet dat een Megane RS het in 7:54 doet?HTT-Thalan schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:12:
YouTube: Nürburgring Nordschleife Skoda Octavia RS 22.09.2013 BTG 08:50
Benzineversie van de RS. Fijne familiewagen toch.
Ik vind de Skoda best tegenvallen (op "papier" dus).
Ik weet niet of een RS een heel ander product is, maar ik begrijp het ook niet...readytoflow schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:38:
Waarom heb je eigenlijk voor deze RS gekozen? En niet bijvoorbeeld de veel snellere V60 PHEV?
Je budget is volgens mij toereikend genoeg?
Wegligging en tussensprints van de RS zullen vast beter zijn (?). (geluid trouwens ook, nu ik wat reviews heb gezien!). Maar topsnelheid en 0-100 zijn nou niet echt wereldschokkend (de netto goedkopere C220 is bijv. sneller)
Vooral als je vanaf een BMW komt...
Zelf vind ik Airmiles de interessantste. De basis is 1 airmile per liter, maar bij meer dan 200L per kwartaal is het 1,5 airmiler per liter en bij meer als 400L per kwartaal zit je op 2 airmiles per liter.JT schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:45:
Wat is eigenlijk het interessantste spaarprogramma van stations? Ik heb even gekeken en kwam uit op Freebees met 1ct per liter en Airmiles, 1 airmile per liter die afhankelijk van de winkel 0,5 - enkele centen oplevert. De rest lijkt allemaal 0,5 of lager te zijn.
Daarnaast spaar je Airmiles ook bij de AH, Etos en Praxis.
Widow schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:20:
Apart dat dealers niet eens geïnteresseerd zijn in lease auto's, die dingen hebben vervolgens toch ook onderhoud nodig
Dan nog. Elke lokale dealer schiet zichzelf in de voet als hij niet 'gewoon' de leaseklant goed helpt en te woord staat. Buiten het feit dat hij weinig tot niets zou verdienen aan een leaseauto bestaat er ook nog zoiets als imago en mond-tot-mondreclame. De leaser heeft doorgaans ook vrienden en familie (ga ik vanuitDeveon schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:40:
Vergeet ook niet dat verkoop afdeling van een dealer soms helemaal niks te maken heeft met de onderhoud afdeling. De verkoper wordt afgerekend op verkoop van auto's en niet om potentiële onderhoud klanten te winnen.
Zojuist een mailtje van de dealer met de tekst:
"Say hello..."

Ik ga hem maandag in het echie zien, maar hij mag pas mee als alle dealeropties erin zitten, laatste loodjes dus
.
"Say hello..."

Ik ga hem maandag in het echie zien, maar hij mag pas mee als alle dealeropties erin zitten, laatste loodjes dus
Ligt eraan wat je interessant vindt natuurlijk.JT schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:45:
Texaco heeft nog het Rocks spaarprogramma. Daarmee kun je bijv. korting op brandstof sparen (niet zoveel nut voor leasers, maar ik heb een vriendin die ze dan kan inwisselen). 1 Rocks Vijfje is gewoon 5 Euro keiharde korting op je tankbeurt. Dan is de hoge brandstofprijs ineens best redelijk. Maar is uiteraard ook in te wisselen voor een wasprogramma of verse broodjes.
Vette bak! Dat maakt mijn O3 echt zo lelijk.HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:17:
"Say hello..."
[afbeelding]
Ik ga hem maandag in het echie zien, maar hij mag pas mee als alle dealeropties erin zitten, laatste loodjes dus.
[ Voor 21% gewijzigd door Smarron op 10-10-2014 15:27 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik doe ook alleen airmiles, laatste kwartaal had ik 550 liter dus 1100 airmiles. Is geen vetpot natuurlijk maar in een jaar is het toch inclusief de boodschappen 5.000 airmiles.Deveon schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:55:
[...]
Zelf vind ik Airmiles de interessantste. De basis is 1 airmile per liter, maar bij meer dan 200L per kwartaal is het 1,5 airmiler per liter en bij meer als 400L per kwartaal zit je op 2 airmiles per liter.
Daarnaast spaar je Airmiles ook bij de AH, Etos en Praxis.
@ HTT: ziet er goed uit zo alles in het zwart. Zeker voor een leasebak 
Ja maar bij 2 rocks per 5 liter en 220 rocks voor 5 euro kom je op een bedroevend laag bedrag uit per liter.
[ Voor 65% gewijzigd door JT op 10-10-2014 16:04 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
550 liter voor 5 euro. Dat is bijna exact hetzelfde als de airmiles. Dus bedroevend laag wil ik het niet noemenJT schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:03:
[...]
Ja maar bij 2 rocks per 5 liter en 220 rocks voor 5 euro kom je op een bedroevend laag bedrag uit per liter.
Voor de liters hoef je het inderdaad niet te doen nee. Dat duurt best lang. Gelukkig zijn er regelmatig acties met candybars, Red Bull etc waarmee je 30 tot 50 extra Rocks krijgt. Dan gaat het echt wel hard. Tijdje geleden 66 Rocks gespaard in 1 transactie (Tanken, Red Bull actie en een broodje).JT schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:03:
[...]
Maar verder ontopic.
Ik ben benieuwd waar de importeur van Audi mee gaat komen, maar anders is de keuze inderdaad al gemaakt.dfrenner schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:53:
[...]
5 serie is toch veel mooier, laat ze die A6 lekker houden
Overigens vandaag leuk nieuws.... Mijn werkgever is pas overgestapt naar een andere leasemaatschappij en de prijzen waren nou niet bepaald gunstig te noemen als we die vergeleken met de andere leasemaatschappijen. (bv Leaseplandirect of Directlease) Dus er was een leuke discussie tussen mijn werkgever en de leasemaatschappij....
Net even snel gekeken, en een 520d High Executive met Harman Kardon kan ik nu voor hetzelfde bedrag krijgen als eerst de 518d High Executive met HiFi upgrade...

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen V op 10-10-2014 16:22 ]
Doen!Jeroen V schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:21:
[...]
Net even snel gekeken, en een 520d High Executive met Harman Kardon kan ik nu voor hetzelfde bedrag krijgen als eerst de 518d High Executive met HiFi upgrade...
0,45ct per liter. Airmiles varieert afhankelijk van waar je ze inruilt tussen de 0,5 tot enkele centen. V&D bijvoorbeeld 1ct. Dus dat vind ik wel significant meerBlik1984 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:07:
[...]
550 liter voor 5 euro. Dat is bijna exact hetzelfde als de airmiles. Dus bedroevend laag wil ik het niet noemen
Eten en drinken is het laatste wat ik daar koopSmarron schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:20:
[...]
Voor de liters hoef je het inderdaad niet te doen nee. Dat duurt best lang. Gelukkig zijn er regelmatig acties met candybars, Red Bull etc waarmee je 30 tot 50 extra Rocks krijgt. Dan gaat het echt wel hard. Tijdje geleden 66 Rocks gespaard in 1 transactie (Tanken, Red Bull actie en een broodje).
Ecodan warmtepomp
Mooi! Balen dat er dan nog een lelijke gele plaat op moet!HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:17:
"Say hello..."
[afbeelding]
Ik ga hem maandag in het echie zien, maar hij mag pas mee als alle dealeropties erin zitten, laatste loodjes dus.
Paar maandjes vliegen vangen.Reinier schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:45:
[...]
Mooi! Balen dat er dan nog een lelijke gele plaat op moet!
Blijft een mooi ding.... Hoe lang duurt het inbouwen? Paar weekjes? En kom je weleens in de buurt van Utrecht? :-)HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:17:
"Say hello..."
[afbeelding]
Standplaats kantoor is Nieuwegein, dus best wel ja
.
Inbouwen duurt ongeveer 1 a 2 weekjes.
Inbouwen duurt ongeveer 1 a 2 weekjes.
Die extra bonusmiles krijg je toch alleen als je niet met een tankpas betaald? Anders moet ik dat snel gaan aanpassen want er gaan nogal wat liters doorheen hier (alleen deze week al 180L).
Rblijven rare jongens die lautoboeren en leasemaatschappijen. Ik ben benieuwd wat de maatschappijen met de C180 estate gaan doen. Staat al online bij MB. Maar na een week of meer nog niet jij de leasemaatschappijen.
De octavia L&K staat al wel bij alle leasemaatschappijen maar is niks van te vinden op de Skodasite. En de dealer kon me er per tel. Ook niet veel over vertellen.
Ik zie dat de RS toch ook makkelijk past bij mij.
De octavia L&K staat al wel bij alle leasemaatschappijen maar is niks van te vinden op de Skodasite. En de dealer kon me er per tel. Ook niet veel over vertellen.
Ik zie de nieuwe C180 estate er bij Alphabet gewoon tussen staan..readytoflow schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:35:
Rblijven rare jongens die lautoboeren en leasemaatschappijen. Ik ben benieuwd wat de maatschappijen met de C180 estate gaan doen. Staat al online bij MB. Maar na een week of meer nog niet jij de leasemaatschappijen.
Heb ik hier dan toch enkele mensen aangestoken?readytoflow schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:35:
Wel bij Muntstad Utrecht kopen dan he, ga je geen spijt van krijgen
Oh ja ff vergeten dat er ook een benzine is..ik bedoel de diesel.Tankiej schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:44:
[...]
Ik zie de nieuwe C180 estate er bij Alphabet gewoon tussen staan..
Vreemd he, kon de 308 GT ook al configureren bij leaseplan, maar op de Peugeot website nog niet toch apart.readytoflow schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:35:
Chique karretje, HTT-Thalan

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Duck, duck duck....

Het stond er he-le-maal vól met greenlines
.

Het stond er he-le-maal vól met greenlines

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-10-2014 10:00 ]
Ik werd gebeld door Leaseplan, en kreeg te horen dat mijn ingeleverde A1 is gekozen tot occasion auto van de maand. Dit schijnen ze dus iedere maand te doen bij een keurig ingeleverde en bereden auto.
Zaterdag mag ik dus een kado'tje op komen halen in Veghel
Op zich natuurlijk best wel apart, dat je een kado krijgt voor iets wat eigenlijk heel normaal moet zijn, maar toch wel leuk.
Zaterdag mag ik dus een kado'tje op komen halen in Veghel
Op zich natuurlijk best wel apart, dat je een kado krijgt voor iets wat eigenlijk heel normaal moet zijn, maar toch wel leuk.
Zie dat wolf daar dan staan tussen als die lieve schaapjes.HTT-Thalan schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:58:
Duck, duck duck....
[afbeelding]
Het stond er he-le-maal vól met greenlines.
Dat ziet er mooi uit!!!!!! Heb je ook een foto van opzij? Ben wel heel benieuwd hoe de verhouding nu uiteindelijk geworden is tussen hoogte/wielen/wielkasten.HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:17:
"Say hello..."
[afbeelding]
Maar waarom leveren ze dan een half gesloten grill? Je zou denken dat een RS toch wat meer koele lucht wilt hebben dan een normaal model. Dichte gril wordt toch altijd in de eco modellen geschroefd zodat het weer dat ene grammetje CO2 besparen

Grappig.JeroenV_ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:35:
Ik werd gebeld door Leaseplan, en kreeg te horen dat mijn ingeleverde A1 is gekozen tot occasion auto van de maand. Dit schijnen ze dus iedere maand te doen bij een keurig ingeleverde en bereden auto.
Zaterdag mag ik dus een kado'tje op komen halen in Veghel![]()
Dit weekend mijn witte stoffe bekleding een schoonmaakbeurt gegeven. Zodat hij er straks idd weer netjes en picobello uit gaat zien als ik hem inlever.
Ben benieuwd wat je cadeautje is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Offerte de deur uit gedaan voor een Golf 7 BlueMotion Highline II (de Highline II staat nergens vermeld in brochures maar is echt vol gegooid met alles wat je nodig hebt) in waarschijnlijk Limestone Grey Metallic lak. Zit nog een beetje te twijfelen over de kleur. Limestone Grey of Midnight Blue...
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Bosje bloemen en dinerbon als ik het goed heb begrepen.
Als het een diner bon is van 25,- niet nee.
Toch is het wel een leuk gebaar (vind ik).
Toch is het wel een leuk gebaar (vind ik).
Is me nog niet echt opgevallen maar wat betreft de Co2 uitstoot: de RS Diesel zit op 119gram. Toch niet slecht voor een 'performance' model. Blijkbaar hebben ze daar toch een beetje rekening mee proberen te houden.thefox154 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:52:
[...]
Dat ziet er mooi uit!!!!!! Heb je ook een foto van opzij? Ben wel heel benieuwd hoe de verhouding nu uiteindelijk geworden is tussen hoogte/wielen/wielkasten.
Maar waarom leveren ze dan een half gesloten grill? Je zou denken dat een RS toch wat meer koele lucht wilt hebben dan een normaal model. Dichte gril wordt toch altijd in de eco modellen geschroefd zodat het weer dat ene grammetje CO2 besparen. Zie dit vaak bij Seat en daar is het toch wel erg lelijk. Of hebben ze dit gedaan om de wolf in schaapskleding gehalte nog niets te verhogen
Als je 'performance' wil is die RS nou niet echt een racemonster?HTT-Thalan schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:36:
[...]
Is me nog niet echt opgevallen maar wat betreft de Co2 uitstoot: de RS Diesel zit op 119gram. Toch niet slecht voor een 'performance' model. Blijkbaar hebben ze daar toch een beetje rekening mee proberen te houden.
Mercedes c220 diesel rijdt je RS eruit en die is 20% bijtelling.. (<109gram) (meer koppel)
Denk dat de BMW 320D EDE ook aardig meekomt, ook 20% bijtelling. Van waar toch voor de RS gegaan, gelukkig maar anders rijdt iedereen hetzelfde

Ik heb performance ook tussen aanhalingstekens staan zoals u wellicht miste
.
Het schijnt (heb ik uit 2e/3e hand) dat een fatsoenlijk chauffeur/coureur de RS TDI wel naar de 7,5 seconden krijgt, afhankelijk uiteraard ook van gewicht auto, inhoud tank, soort diesel etc etc maar in de basis zijn zowel de BMW als de Mercedes inderdaad sneller.
Ik was vooral op zoek naar 'geen achteruitgang qua prestaties' en de RS heeft voor mij een veel hogere 'cool' factor, plus het feit dat de snelwegen straks (weer) ramvol 20% modellen zit en de RS in dat opzicht heel exclusief is - meer dan twee dozijn ga je er op de Nederlandse snelwegen niet vinden.
Los daarvan kon ik op een BMW 320d Touring 20% bijna geen toffe opties meer bestellen door de hoge prijs, moest ik voor een trekhaak automaat pakken (handbak mocht dan niet) en de Mercedes is al helemaal optieloos: je mag de kleur en de trekhaak kiezen (ja/nee optie) en dat was het wel zo'n beetje.
Het schijnt (heb ik uit 2e/3e hand) dat een fatsoenlijk chauffeur/coureur de RS TDI wel naar de 7,5 seconden krijgt, afhankelijk uiteraard ook van gewicht auto, inhoud tank, soort diesel etc etc maar in de basis zijn zowel de BMW als de Mercedes inderdaad sneller.
Ik was vooral op zoek naar 'geen achteruitgang qua prestaties' en de RS heeft voor mij een veel hogere 'cool' factor, plus het feit dat de snelwegen straks (weer) ramvol 20% modellen zit en de RS in dat opzicht heel exclusief is - meer dan twee dozijn ga je er op de Nederlandse snelwegen niet vinden.
Los daarvan kon ik op een BMW 320d Touring 20% bijna geen toffe opties meer bestellen door de hoge prijs, moest ik voor een trekhaak automaat pakken (handbak mocht dan niet) en de Mercedes is al helemaal optieloos: je mag de kleur en de trekhaak kiezen (ja/nee optie) en dat was het wel zo'n beetje.
Ik ga zelf voor de 308 GT denk ik, 180pk, automaat, 20%(103 gr/km) en hij zit al heel goed in de opties voor nog geen 36k. Ook wel redelijk onderscheidend uiterlijk tov de standaard 308jes die je in grote getalen gaat zien wat ik ook wel leuk vind.
Van wat ik van collegae begreep ligt die Mercedes C220 erg goed in de lease, beter dan die BMW 3-serie of zelfs de nieuwe VW Passat.HTT-Thalan schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:47:
Ter vergelijk in de catalogusprijs: met hetzelfde leasebedrag kon de ene collega een Passat van 47k, en de andere een C220 van 55k leasen. Dit ligt natuurlijk wel enigszins aan de afspraken die de werkgever heeft gemaakt, maar dat kan onmogelijk dit verschil verklaren.
Overigens wel top dat je die Skoda hebt genomen, het model zie je dan wel vaak rondrijden, maar in deze motorisering en uitvoering natuurlijk niet. Het is inderdaad weer eens wat anders.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Nadeel van de Skoda is vooral dat niemand voor je aan de kant gaat op de snelweg, omdat iedereen denkt dat je zo'm eco diesel rijdt. Heb je met een 13 in een dozijn C220 minder last van. Zoveel c klasses ga je niet zien op de weg, als ik de verkoppcijfers in Nederland bekijk. De 2 jaar oude 3 serie doet het veel beter. Moet zeggen dat ik waarschijnlijk ook voor de bmw zou kiezen als hij in 20% was als benzine met dezelfde opties als m'n Mercedes.
Tja, verwachten dat ze voor je aan de kant gaan is er minder bij tegenwoordig, en ook met de BMW heb ik heden ten dage veel bumperklevers, ondanks dat ik zelf redelijk afstand houd. Sowieso is dat niet iets wat je met je auto af moet dwingen, natuurlijk (gewoon even rechts-links schuiven en/of grootlicht blippen is toch voldoende
).
De grap is wel dat zowel mijn vrouw als beste maat niet direct het verschil zagen op mijn foto van vanochtend, terwijl ik het zelf toch vrij duidelijk vind:
De grap is wel dat zowel mijn vrouw als beste maat niet direct het verschil zagen op mijn foto van vanochtend, terwijl ik het zelf toch vrij duidelijk vind:

Groot licht is duur als je gezien wordt.
Als ik die octbravia moet ik altijd aan de recensie denken van fifth gear:
YouTube: Fifth Gear Team Test - Skoda Octavia
Alleen dat voorlezen al...
ping 127.212.23.124
Er is geloof ik ergens jurisprudentie voor dat groot licht juist wel mag, maar dat moet ik nog eens nazoeken.pjottum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:54:
Groot licht is duur als je gezien wordt.
En die review kent ik idd
Hmmm, ik zit ook een beetje te twijfelen.. Ik wilde voor een MB C estate gaan, maar zit nu toch weer te denken aan een V60 Hybride R-line. De bijtelling is een stuk gunstiger en het vermogen spreekt mij ook wel aan!
Basement Bios ---- Exo-S
V60, duidelijk een nobrainer. Zeker als je hem in Ocean Race of R line uitvoering kunt krijgen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
V60 is toch een klasse hoger dunkt me, als dat erin zit zou ik dat ook serieus overwegen.
Geef ik een compliment over je RS, ga je de GL's af lopen zeiken. Jammer weer hoor. Maar goed, ieder z'n ding. Ik ben er blij met mijn GBL.HTT-Thalan schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:58:
Duck, duck duck....
[afbeelding]
Het stond er he-le-maal vól met greenlines.
Mooie conclusie, maar daar had ik met mijn VW dus echt veel meer last van dan nu. Xenon werkt daar volgens mij wel positief aan mee.Z___Z schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:40:
Nadeel van de Skoda is vooral dat niemand voor je aan de kant gaat op de snelweg, omdat iedereen denkt dat je zo'm eco diesel rijdt.
Oy! Ik zeik helemaal niks af, ik had gewoon niet verwacht dat werkelijk iedereen dezelfde zou kiezen! Er stond zelfs niet _een_ 20% versie tussen...Smarron schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:28:
[...]
Geef ik een compliment over je RS, ga je de GL's af lopen zeiken. Jammer weer hoor. Maar goed, ieder z'n ding. Ik ben er blij met mijn GBL.
Als ik de BMW niet als tussenauto had gehad was ik ook linea recta naar de GL gerend, die had ik al compleet geconfigureerd klaarstaan op directlease
[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-10-2014 20:32 ]
(Ik had er ff een smilie bij moeten zetten, vind het altijd wel leuk als het gaat over die groene auto's.HTT-Thalan schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:31:
[...]
Oy! Ik zeik helemaal niks af, ik had gewoon niet verwacht dat werkelijk iedereen dezelfde zou kiezen! Er stond zelfs niet _een_ 20% versie tussen...
Als ik de BMW niet als tussenauto had gehad was ik ook linea recta naar de GL gerend, die had ik al compleet geconfigureerd klaarstaan op directlease(uiteraard had ik dan iets beter mijn best gedaan om er een tune door te krijgen, maar dat terzijde).
Er is eigenlijk ook niks aantrekkelijks meer aan die 20%, dat is het probleem. Ik had hem ook geconfigureerd en besteld, maar heb hem geannuleerd op het laatste moment. Geen elektrische achterklep meer, maar wel ff iets sneller en goedkoper (de komende 4 jaar 96 Euro netto that is voor mij (ok, tov mijn vorige auto, maar dat was een Golf, redelijk hetzelfde zeg maar)). Ik denk dat half Nederland die keuze ook heeft gemaakt, helemaal nu het einde van het jaar nadert. Tja, het is jammer want je ziet ze ook veel, maar dat geldt stiekem voor elke gangbare leaseauto's wel, uitgezonderd jouw uitvoering uiteraard.
Ik heb deze zomer in Oostenrijk trouwens enorm veel 4x4 O3's gezien. Heel speciaal in NL (heb ze hier trouwens nog helemaal niet gezien), daar waren die dingen echt niet bijzonder.
Octavia 4x4 wordt sinds kort in NL geleverd, en heet Octavia Scout. Voor 35k heb je dan een behoorlijk kale auto die wat stootbumpers heeft en hoger op zijn poten staat. En kleed je hem aan, dan zijn er voor dat geld best betere 4x4's te vinden. Geloof niet dat we die veel op de weg gaan zien, of er moeten er veel zijn die hun leasebudget stuk moeten slaan
Mjah... Niet mee eens.Smarron schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:28:
[...]
Geef ik een compliment over je RS, ga je de GL's af lopen zeiken. Jammer weer hoor. Maar goed, ieder z'n ding. Ik ben er blij met mijn GBL.
[...]
Mooie conclusie, maar daar had ik met mijn VW dus echt veel meer last van dan nu. Xenon werkt daar volgens mij wel positief aan mee.
Ik reed tot twee weken geleden een Scirocco met LED DRL/Bi-Xenon en nú een Golf VII welke ook LED DRL/Bi-Xenon heeft. Ik mag met m'n "Golfje" echt vaker in de remmen voor lui die van rechts naar links komen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daar heb ik met mij A3 dan weer een stuk minder last van
Voor 45k heb je een 2.0BiTDI 2015 passat variant met 240pk, 4x4, DSG, in highline uitvoering. Dat is meer dan die 10k extra waard imho.The Eagle schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:29:
Octavia 4x4 wordt sinds kort in NL geleverd, en heet Octavia Scout. Voor 35k heb je dan een behoorlijk kale auto die wat stootbumpers heeft en hoger op zijn poten staat. En kleed je hem aan, dan zijn er voor dat geld best betere 4x4's te vinden. Geloof niet dat we die veel op de weg gaan zien, of er moeten er veel zijn die hun leasebudget stuk moeten slaan
EDIT: in NL betaal je minstens 51k daarvoor.
Ja, wrijf het er even in
Neem dan gelijk een dakkoffer om het gebrek aan laadruimte te compenseren...The Eagle schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:21:
V60, duidelijk een nobrainer. Zeker als je hem in Ocean Race of R line uitvoering kunt krijgen.
Of doe eens gek en neem een Tesla
Ja, ik heb hem nog niet in het echt gezien (als in de ruimte binnen). Ik moet ook nog eens kijken of deze wel past. Zit met een budget van 900 ex brandstof.vhal schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 06:58:
[...]
Neem dan gelijk een dakkoffer om het gebrek aan laadruimte te compenseren...
Of doe eens gek en neem een Tesla
Maar het is wel een optie, als het zou passen...
Hou ik meer geld over om een leuke auto voor mijn vrouw te kopen
Basement Bios ---- Exo-S
Zal mede komen doordat er vanaf half juli al door de importeur geroepen is dat de 14% modellen voorrang zouden krijgen in de productie en de levertijd daarop al 22 weken was. Een 20% versie bestellen was vanaf halverwege het jaar dus erg tricky. Ik heb er zelf ook nog naar zitten kijken en was zeker voor een aangeklede 20% gegaan boven een kale 14%.HTT-Thalan schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:31:
[...]
Oy! Ik zeik helemaal niks af, ik had gewoon niet verwacht dat werkelijk iedereen dezelfde zou kiezen! Er stond zelfs niet _een_ 20% versie tussen...
Als ik de BMW niet als tussenauto had gehad was ik ook linea recta naar de GL gerend, die had ik al compleet geconfigureerd klaarstaan op directlease(uiteraard had ik dan iets beter mijn best gedaan om er een tune door te krijgen, maar dat terzijde).
Kale is overigens zeer relatief: het blijft heel veel auto voor heel weinig geld. Je kunt er alleen niks meer aan doen om hem net wat leuker/unieker te maken (automaat, panorama, xenon, 17" of 18", grotere navigatie, etc.).
Jaguar XE?Mystikal schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:15:
[...]
Ja, ik heb hem nog niet in het echt gezien (als in de ruimte binnen). Ik moet ook nog eens kijken of deze wel past. Zit met een budget van 900 ex brandstof.
Maar het is wel een optie, als het zou passen...
Hou ik meer geld over om een leuke auto voor mijn vrouw te kopen
Dit topic is gesloten.