Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.744 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Leuke auto wel van voren, alleen die achterkant met die iets wat krap bemeten achterlichten vind ik helaas minder geslaagd. Alsof ze de 508 lampen hebben gebruikt.

Het klassieke MB is er wel vanaf met die AMG-look, m.i. net iets té tupperware maar ik kan mij voorstellen dat men het kiest.

De estate trouwens... :9

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 22-09-2014 19:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij AMG denk ik (misschien helaas) nog steeds aan de oude W124. Die auto zag je écht aankomen in je spiegels :P

Afbeeldingslocatie: https://e-a.d-cd.net/712c1eu-960.jpg

En da's géén foute tuning :N

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 22-09-2014 19:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Beide erg mooie auto's... Overigens past de Avantgarde ook beter bij mijn leefdtijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

wimmel_1 schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:20:
Bij AMG denk ik (misschien helaas) nog steeds aan de oude W124. Die auto zag je écht aankomen in je spiegels :P

[afbeelding]

En da's géén foute tuning :N
Ik mis een hoefijzer :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vind van de AMG alleen de velgen veel mooier. Verder zijn de avantgarde bumpers al best dik imho. Als je bij de lease edition het exterieur kom kiezen zou ik voor de exclusive gaan. Mercedes ster hoort imho op de motorkap niet in de gril. Maar nu ik hem in de gril heb vind ik het er stiekem toch super vet uit zien.
Het Garmin systeem ziet er trouwens precies uit als de Garmin kastjes die je met zuignap bevestigd. Is wel iets mooier geworden dan het Becker systeem van de vorige C en huidige A klasse familie. Het is een compleet los staand systeem. Net als een App op je telefoon die niet de design guidelines van het platform gebruikt.
Radiobediening is wat omslachtiger geworden omdat de fisieke knoppen verdwenen zijn. Ook telefoonnummers draaien kost wat meer moeite, maar hij synct wel m'n telefoonboek (eindelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wordt AMG nu ook al misbruikt voor optische looks ipv motorinhoud :( hopelijk houdt BMW de M wel exclusief voor de auto's met veel PK's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 18-09 21:29
Aghanim schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:37:
Wordt AMG nu ook al misbruikt voor optische looks ipv motorinhoud :( hopelijk houdt BMW de M wel exclusief voor de auto's met veel PK's.
Voor een bmw 114i kun je ook een M-sport pakket kiezen...De echte AMG is de C63. Die is nog veel breden en extremer dan de AMG-style line. Daarnaast mag een auto met 170pk en 400nm er best wat sportiever uit zien :+
Z___Z schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:37:
Vind van de AMG alleen de velgen veel mooier. Verder zijn de avantgarde bumpers al best dik imho. Als je bij de lease edition het exterieur kom kiezen zou ik voor de exclusive gaan. Mercedes ster hoort imho op de motorkap niet in de gril. Maar nu ik hem in de gril heb vind ik het er stiekem toch super vet uit zien.
Het Garmin systeem ziet er trouwens precies uit als de Garmin kastjes die je met zuignap bevestigd. Is wel iets mooier geworden dan het Becker systeem van de vorige C en huidige A klasse familie. Het is een compleet los staand systeem. Net als een App op je telefoon die niet de design guidelines van het platform gebruikt.
Radiobediening is wat omslachtiger geworden omdat de fisieke knoppen verdwenen zijn. Ook telefoonnummers draaien kost wat meer moeite, maar hij synct wel m'n telefoonboek (eindelijk).
Ik hoop stiekem dat de Carplay ondersteuning begin 2015 wordt vrijgegeven.

[ Voor 58% gewijzigd door BlowFish op 22-09-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:12

Locke_

Iron within, Iron Without!

The Eagle schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:57:
[...]

Wat heb je nu dan voor auto? Octavia wordt in Tsjechië gewoon als taxi ingezet en daar heb ik achterin altijd prima gezeten. Superb heeft nog meer ruimte achterin. Bij 3 kids neem ik aan dat je voor een station gaat btw ;)
Peug 508 Sedan. Ik ga nu ook absoluut voor een combi :-)

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

t_captain schreef op maandag 22 september 2014 @ 07:44:
[...]

Bij drie kids moet je vooral een brede auto hebben lijkt me. Dan kunnen ze goed naast elkaar zitten.

Ik heb even in Carbase gekeken: de Octavia heeft bijna dezelfde spoorbreedte achter als de Superb (allebei ongeveer 1.52). Ten opzichte van de norm van "lekker achterin zitten" (de grote sedans van de Duitse merken) komen beide auto's een centimeter of 13 aan spoorbreedte tekort.

Ten opzichte van een aantal populaire auto's in het C-segment (V40, 1.54 ; 308: 1.55) zitten ze allebei aardig op 1 lijn.
eens, echter ik zit vast aan een merken-beleid waardoor ik niet buiten VW, Audi, Skoda, Seat, BMW, Ford en Mercedes kan kiezen. Gezien mijn budget komen Audi, BMW, Mercedes niet in aanmerking. VW en Ford kunnen wel, maar de grotere modellen zijn vrij duur qua bijtelling. Seat heb ik het niet zo op (persoonlijk, i know) dus blijft Skoda over.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Widow schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:35:
[...]

Ik ben 2,05 meter lang, en als ik voorin in een Octavia zit zoals ik zou zitten als ik alleen rij (dus stoel lekker ver naar achteren) kan ik prima achter mezelf zitten. Er is bijna geen enkele auto waarin ik dat kan (op verlengde A8's en consorten na). Ik heb geen idee hoe groot jouw kids zijn, maar de Octavia lijkt me een prima familie auto waar je de komende jaren ruimte genoeg in hebt :)
Kijk dat klinkt veelbelovend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kortom: binnenkort even bij de dealer binnenlopen. Dan heb je meteen een probleem: de Superb station is eigenlijk een veel mooiere auto dan de Octavia, die eigenlijk iedereen lijkt te hebben. Alleen is een beetje leuk aangeklede Superb wel reteduur :X

Edit: zit net even te kijken bij Directlease. Lijkt wel of de Volvo V60 veel goedkoper is geworden in de lease. Iemand enig idee of dat klopt en zo ja, hoe dat komt :?

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 22-09-2014 21:18 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
C-max plugin is een hele goede aanbieding. Full optioneel voor maar 35k en 7% bijtelling. Atkinson motor dus waarschijnlijk op benzine nog steeds erg zuinig, in tegenstelling tot de outlander of golf.

Octavia zal volgend jaar wel voor geen meter meer verkopen als hij geen 14% meer is. Er is zoveel keus in de 20% categorie.

[ Voor 24% gewijzigd door Z___Z op 22-09-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Z___Z schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:59:
Gaat om de totale breedte van de auto, de achterbank zit namelijk niet tussen de wielen. Zou wel heel krap worden anders. Voor breedte is de Superb superieur aan de Octavia. Voor de beenruimte hoef je de Octavia niet te laten, zal vergelijkbaar zijn met een gemiddelde D-segmenter. Alleen de breedte is nog steeds Golf/Leon C-segment auto. Met 2 kinderen zal het geen probleem zijn, 3 kinderstoeltjes/maxicosi's is het redelijk krap denk ik.
De kids bij mij zijn 11, 13 en 14. Ze hebben (thank god) geen kinderstoeltjes nodig :o, maar ze beginnen nu toch wel groot te worden. Te groot om echt tegen elkaar gedrukt te zitten. Pubertijd begint ook zo langzamerhand een rol te spelen. Zoals ik jouw reactie lees zal het dus toch eerder de Superb worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Z___Z schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:08:
C-max plugin is een hele goede aanbieding. Full optioneel voor maar 35k en 7% bijtelling. Atkinson motor dus waarschijnlijk op benzine nog steeds erg zuinig, in tegenstelling tot de outlander of golf.

Octavia zal volgend jaar wel voor geen meter meer verkopen als hij geen 14% meer is. Er is zoveel keus in de 20% categorie.
elektrisch/hybride is ook niet toegestaan. Ze zijn erg "beperkend" bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

The Eagle schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:06:
Kortom: binnenkort even bij de dealer binnenlopen. Dan heb je meteen een probleem: de Superb station is eigenlijk een veel mooiere auto dan de Octavia, die eigenlijk iedereen lijkt te hebben. Alleen is een beetje leuk aangeklede Superb wel reteduur :X
true, maar ik kom met een aangeklede octavia elegance op 20% duurder uit dan op een aangeklede Superb ambition business.

Komt natuurlijk ook omdat er voor de Superb steeds minder opties lijken te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Locke_ schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:11:
[...]

De kids bij mij zijn 11, 13 en 14. Ze hebben (thank god) geen kinderstoeltjes nodig :o, maar ze beginnen nu toch wel groot te worden. Te groot om echt tegen elkaar gedrukt te zitten. Pubertijd begint ook zo langzamerhand een rol te spelen. Zoals ik jouw reactie lees zal het dus toch eerder de Superb worden.
Zou gewoon de kinderen meenemen naar de dealer en proberen en niet op meningen van anderen besluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Z___Z schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:15:
[...]

Zou gewoon de kinderen meenemen naar de dealer en proberen en niet op meningen van anderen besluiten :)
dat gaat ook zeker nog gebeuren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou van het "probleem" niet eens een probleem gaan maken. 3 Kinderen in die leeftijdscategorie... Hoe vaak/lang zitten die nog samen met Pa én Ma in één auto?

VW Transporter/Caravelle ....

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 22-09-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

wimmel_1 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:17:
Ik zou van het "probleem" niet eens een probleem gaan maken. 3 Kinderen in die leeftijdscategorie... hoe vaak zitten die nog samen met Pa én Ma in één auto?

VW Transporter/Caravelle ....
Bijna elk weekend :-)
en een busje, no way....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

The Eagle schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:06:

Edit: zit net even te kijken bij Directlease. Lijkt wel of de Volvo V60 veel goedkoper is geworden in de lease. Iemand enig idee of dat klopt en zo ja, hoe dat komt :?
Superb Combi L&K Editie gaat voor 52k wel weg. Als het niet voor de bijtelling van 25% was (tegen dat bedrag) had ik blind getekend. Maar dat was niet het geval, dus vond ik de Octavia nu een betere deal. Is ook 25%, maar tegen 10k minder fiscale waarde. Dat voel je wel in je portomonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Toen ik die leeftijd wat zat ik nog vaak in de auto met mn ouders. Met z'n drieën naast elkaar op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Z___Z schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:21:
Toen ik die leeftijd wat zat ik nog vaak in de auto met mn ouders. Met z'n drieën naast elkaar op de achterbank.
In een Golf II, waarschijnlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

Meer mensen die dit in hun leasecontract van de leasemaatschappij hebben staan?
Lessor is gerechtigd om een eventuele naheffing van de BPM ten gevolge van het achteraf monteren van andere dan de standaard banden en/of velgen met terugwerkende kracht in de leasetermijn te verwerken
Zover ik kan zien cq. kan vinden op internet, vallen accessoires (dus ook andere velgen en/of banden) buiten de bijtelling (en dan doel ik op de categorie 14% die onveranderd blijft). Zie ook http://www.marklanphen.nl...-configuratie-lease-auto/

Ik wil dit uit het contract hebben voordat ik teken, maar denk niet dat ze dit eruit gaan halen :(

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 22-09-2014 23:11 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:38:
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het inbouwen van opties bij de dealer (Mercedes) om de bijtelling wat te drukken?
Niemand?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk reageert er niemand doordat je ook niet aan geeft wélke opties je achteraf wil laten toevoegen.

Lederen bekleding is achteraf vrij gemakkelijk aan te laten brengen, een volledig navigatie systeem met BT modules & antenne meestal niet doordat de kabelboom er bij de bestelling al op afgestemd wordt (en die paar meter koper meer/minder komt ergens vandaan, echter NIET uit de winst van de fabrikant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

JB schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:24:
Meer mensen die dit in hun leasecontract van de leasemaatschappij hebben staan?
[...]
Zover ik kan zien cq. kan vinden op internet, vallen accessoires (dus ook andere velgen en/of banden) buiten de bijtelling. (..)

Ik wil dit uit het contract hebben voordat ik teken, maar denk niet dat ze dit eruit gaan halen :(
De bijtelling wordt berekend over de cataloguswaarde van de auto en de bijtellingscategorie is afhankelijk van de Overheid (en de CO2 uitstoot). De bijtellingscategorie zal niet veranderen bij eventuele aanpassingen achteraf (nadat de auto uit de fabriek is gerold). Maar bij af fabriek aanpassingen mogelijk wel (vaak staat dan al aangegeven dat bepaalde opties niet mogelijk zijn bij een bepaald model omdat dit de CO2 uitstoot negatief beïnvloed). Alleen aanpassingen af fabriek beïnvloeden de cataloguswaarde en dus de bijtelling. Laat je de aanpassingen doen bij de dealer dan is er niets aan de hand.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

aex351 schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:27:
[...]

De bijtelling wordt berekend over de cataloguswaarde van de auto en de bijtellingscategorie is afhankelijk van de Overheid (en de CO2 uitstoot). De bijtellingscategorie zal niet veranderen bij eventuele aanpassingen achteraf (nadat de auto uit de fabriek is gerold). Maar bij af fabriek aanpassingen mogelijk wel (vaak staat dan al aangegeven dat bepaalde opties niet mogelijk zijn bij een bepaald model omdat dit de CO2 uitstoot negatief beïnvloed). Alleen aanpassingen af fabriek beïnvloeden de cataloguswaarde en dus de bijtelling. Laat je de aanpassingen doen bij de dealer dan is er niets aan de hand.
op de overeenkomst staat het zo:

Velgen - Af fabriek: NEE

Dus dan zou jij gewoon tekenen ook al staat eerder genoemde ook in die overeenkomst?

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 22-09-2014 23:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

Dan worden de velgen of in de fabriek er al opgezet (meer bijtelling - indien meerkosten), dit is overigens vrij standaard, of bij de dealer (geen extra bijtelling) indien je dat hebt afgesproken. Meer kan ik er niet van maken met je gegeven informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 22-09-2014 23:46 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

aex351 schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:44:
Dan worden de velgen of in de fabriek er al opgezet (meer bijtelling - indien meerkosten), dit is overigens vrij standaard, of bij de dealer (geen extra bijtelling) indien je dat hebt afgesproken. Meer kan ik er niet van maken met je gegeven informatie.
Maar wat wordt er dan bedoeld met meer bijtelling? Je cataloguswaarde wordt hoger of gaat je auto daardoor van de 14% categorie naar de 20% categorie? Beide zijn van invloed op de bijtelling maar de wijziging van 14% naar 20% scheelt aanzienlijk meer in de maand :)

De velgen worden niet AF fabriek geleverd omdat er standaard andere velgen op zitten. Tenminste zo is de offerte opgesteld maar als ik jou moet geloven worden auto's vaak evengoed in de fabriek al voorzien van die velgen (geen aftermarket velgen in mijn geval) terwijl er aan is gegeven dit nadien pas bij de dealer te monteren?

In de overeenkomst staan de velgen dus in de bijlage als accessoires vermeld:

Omschrijving: LM velgen 18"
Af fabriek: Nee
In lease: Ja

Maar er staat ook in dezelfde overeenkomst vermeld:
Lessor is gerechtigd om een eventuele naheffing van de BPM ten gevolge van het achteraf monteren van andere dan de standaard banden en/of velgen met terugwerkende kracht in de leasetermijn te verwerken

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 23-09-2014 06:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 19-09 06:55

Maximus

There is no substitute

JB schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 06:55:
[...]

Maar wat wordt er dan bedoeld met meer bijtelling? Je cataloguswaarde wordt hoger of gaat je auto daardoor van de 14% categorie naar de 20% categorie? Beide zijn van invloed op de bijtelling maar de wijziging van 14% naar 20% scheelt aanzienlijk meer in de maand :)

De velgen worden niet AF fabriek geleverd omdat er standaard andere velgen op zitten. Tenminste zo is de offerte opgesteld maar als ik jou moet geloven worden auto's vaak evengoed in de fabriek al voorzien van die velgen (geen aftermarket velgen in mijn geval) terwijl er aan is gegeven dit nadien pas bij de dealer te monteren?

In de overeenkomst staan de velgen dus in de bijlage als accessoires vermeld:

Omschrijving: LM velgen 18"
Af fabriek: Nee
In lease: Ja

Maar er staat ook in dezelfde overeenkomst vermeld:

[...]
Meer bijtelling komt door het feit dat je cataloguswaarde hoger is. Met toepassing van je bijtellingspercentage o.b.v. uitstoot dien je meer inkomen op te tellen vanuit het gebruik van de auto. Als deze af fabriek niet zijn meegeleverd zit deze optie niet in je cataloguswaarde en is de waarde van de auto lager waardoor je minder bijtelling betaald.

Het is veelal zo dat de bijtellingcategorie al vast staat af fabriek. Dit is o.b.v. X uitstoot per kilometer aan CO2. Dit leidt tot de bijtellingspercentages. De leasemij van mij (Alphabet) doet niet aan het herberekenen van de CO2 uitstoot met accessoires die achteraf worden geplaatst.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Maximus schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 07:09:
[...]
Als deze af fabriek niet zijn meegeleverd zit deze optie niet in je cataloguswaarde en is de waarde van de auto lager waardoor je minder bijtelling betaald.

Het is veelal zo dat de bijtellingcategorie al vast staat af fabriek. Dit is o.b.v. X uitstoot per kilometer aan CO2. Dit leidt tot de bijtellingspercentages. De leasemij van mij (Alphabet) doet niet aan het herberekenen van de CO2 uitstoot met accessoires die achteraf worden geplaatst.
Dit inderdaad. Op het moment dat je auto op kenteken word gezet worden er een aantal gegevens genoteerd, zoals wat voor uitvoering het is, wat de catalogusprijs is, en wat voor uitstoot voor die uitvoering is vastgesteld. Vervolgens word er BPM betaald, krijg je twee gele platen en een kentekenbewijs.

Als je naderhand 22" chromen velgen met spinners monteert, heeft dat geen invloed op de BPM, want dat is naderhand gemonteerd. Daarom zie je ook zoveel mensen die naderhand hun auto vol hangen met accessoires zoals velgen en leer, omdat dat scheelt in de cataloguswaarde en de BPM :) en dus in de bijtelling.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Vraag het eens aan de Mercedes dealer wat mogelijk is.
Bij mijn nieuwe Lexus ct200h heb ik lederen bekleding en 17 inch velgen achteraf laten doen.
Voordeel:
- geen bijtelling over beide
- leer achteraf was een paar 100 euro goedkoper dan fabrieksleer
- verschillende opties met leer (nu zwarte zijkant, rode binnenkant en rode stiksels)
- nog steeds 14% (ivm de velgen)
Nadeel:
- inklapbare zijspiegels ipv elektrisch inklapbare zijspiegels
- geen voorprogrammeerbare stoelstanden
- nog wel witte stiksels op het dashboard ipv rood

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:23:
[...]

Vraag het eens aan de Mercedes dealer wat mogelijk is.
Bij mijn nieuwe Lexus ct200h heb ik lederen bekleding en 17 inch velgen achteraf laten doen.
Voordeel:
...
- leer achteraf was een paar 100 euro goedkoper dan fabrieksleer
- verschillende opties met leer (nu zwarte zijkant, rode binnenkant en rode stiksels)
...
Nadeel:
...
Heb je de auto al ontvangen? Is het niet heel lelijk, verschillende kleur stiksels? Heb je ook kleurverschillen in het leer? Lijkt me heel moeilijk om precies dezelfde kleur te krijgen als het fabrieksleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik vandaan kom noemen we het altijd nog vinyl in plaats van leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
thewizard2006 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:23:
[...]

Je kunt toch ook het dashboard laten meenemen in de bekleding?

Verder moet je even goed kijken of de perforatienaden t.b.v. de airbags wel goed zijn gemaakt (deurpaneel, A-stijl/B-stijl, dashboard en evt de zijkant van de voorstoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maximus schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 07:09:
[...]
Let wel op dat de belastingdienst momenteel uitgaat van de bijtellingspercentage op het moment dat de auto op naam gezet wordt. Het naderhand monteren van grotere velgen waardoor evt een ander percentage gaat gelden wordt momenteel niet gecontroleerd.

Het is echter geen zekerheid dat de belastingdienst dit bv volgend jaar niet gaat controleren...
In de Wet op de Loonbelasting staat niet dat slechts gekeken moet worden naar de CO2 uitstoot per datum aflevering van de auto. In beginsel moet de bijtelling per maand worden bepaald aan de hand van de CO2 uitstoot van de auto. Volgens diverse dealers kan de fiscus “het toch niet controleren”.
Telefonische navraag bij het Landelijk Coördinatiecentrum Auto van de Belastingdienst leert dat de fiscus op de hoogte is van de truc met accessoires, maar niet voornemens is om deze aan te pakken.
https://www.fiscount.nl/fiscaal/column-fiscaal-auto.html

Er staat geen datum bij het brondocument overigens, maar formeel gezien staat het de belastingdienst vrij om op elk moment te starten met deze controle uiteraard.

De regel in het leasereglement van JB zorgt er dan ook voor dat de leasemaatschappij gevrijwaard wordt van dit verschil/extra bijtellingskosten. En terecht in mijn ogen, het is immers de keuze van de berijder om af te wijken van de standaard velgen waardoor het goedkopere bijtellingspercentage niet meer gehaald wordt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Question Mark schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:35:
[...]

De regel in het leasereglement van JB zorgt er dan ook voor dat de leasemaatschappij gevrijwaard wordt van dit verschil/extra bijtellingskosten. En terecht in mijn ogen, het is immers de keuze van de berijder om af te wijken van de standaard velgen waardoor het goedkopere bijtellingspercentage niet meer gehaald wordt.
Ook al staat het er niet in, ze belasten het evengoed door.

Maar om dan een leuke discussie op te rakelen. Waarom mag een trekhaak monteren dan wel? Als ik daar standaard een caravan aan hang, dan haal ik de uitstoot ook niet...

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 23-09-2014 11:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het wordt pas een discussie als je met terugwerkende kracht "gepakt" wordt natuurlijk.

Stel je rijdt al een jaar in je auto tegen 20% (of een lagere BPM waarde). Tijdens een controle wordt bepaald dat je auto echter in de 25% categorie valt (of andere BPM klasse), dan zul je over het afgelopen jaar alsnog het verschil moeten bijleggen (naheffing).

Met deze regel opgenomen wordt discussie voorkomen, de leasemaatschappij mag nu deze naheffing verhalen op je. Als je 0,0 risico wilt lopen, dan zul je de standaard velgen moeten accepteren.
JB schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:41:
[...]
Maar om dan een leuke discussie op te rakelen. Waarom mag een trekhaak monteren dan wel? Als ik daar standaard een caravan aan hang, dan haal ik de uitstoot ook niet...
Terecht punt, maar er zijn wel meer kromme dingen aan die bijtellingspercentages en regels.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 23-09-2014 11:56 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:41:
[...]

Ook al staat het er niet in, ze belasten het evengoed door.

Nee, want af fabriek trekhaak laten monteren zorgt niet voor een hogere CO2 waarde, dus zal het als accesoires ook niet uit maken. Voor banden zit gewoon een lijstje in de prijslijst en is derhalve zeer makkeljk te controleren door de belastingdienst.
20% bijtelling met 16" velgen in het boekje, 25% met 17" velgen, u heeft 17" velgen => naheffing + boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Z___Z schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:17:
[...]

Nee, want af fabriek trekhaak laten monteren zorgt niet voor een hogere CO2 waarde, dus zal het als accesoires ook niet uit maken. Voor banden zit gewoon een lijstje in de prijslijst en is derhalve zeer makkeljk te controleren door de belastingdienst.
20% bijtelling met 16" velgen in het boekje, 25% met 17" velgen, u heeft 17" velgen => naheffing + boete.
Een beetje trekhaak weegt behoorlijk wat, waarom ligt er dan geen reservewiel achterin? Juist vanwege het gewicht. Die auto's zitten allemaal precies op het randje.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het verschil is dat bij velgen de extra co2 waarde is vastgelegd door de fabrikant. Bij andere opties is dit niet het geval (muv automaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Precies. Reservewiel is inderdaad weggelaten als leeggewichtbesparing. Maar als je als optie wel een reservewiel neemt, gaat de geregistreerde CO2 uitstoot niet omhoog, terwijl dit in de praktijk ongetwijfeld wel zo is. Maar dat is hetzelfde als meer bagage meenemen, of een zwaardere bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
[...]

Ik ben benieuwd hoe je zoiets wilt gaan controleren in de praktijk. Krijg je dan mobiele uitstootcontroles? Veel fabrikanten monteren banden met een extreem lage rolweerstand, om maar die uitstootnorm te behalen. Die banden zitten er ook op als je hem afgeleverd krijgt met de standaard velgen.

Maar nu heb ik na een jaar andere banden nodig. En in plaats van die ecobanden, monteer ik banden met een "normale" rolweerstand. Nu zal ik theoretisch de uitstootnorm niet meer halen. Moet ik dan extra bijtelling betalen omdat ik niet de banden monteer waarmee de auto zijn typegoedkeuring heeft gekregen ;) ?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Nee, want in brochures staan alleen velgmaten, geen bandenmerken. De tests zullen wel gedaan worden met de meest zuinige banden. Betekent niet dat de auto ook met die banden geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De regelgeving is gewoon wat krom omtrent bijtellingspercentages. Vandaar dat de belastingdienst dergelijke zaken kennelijk gedoogd momenteel en men puur naar de CO2 uitstaat kijkt op het moment dat een auto op naam gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij de Peugeotgarage vertelden ze me dat na de aflevering alles mogelijk is qua wijzigingen. Velgen etc... Zou niet ten koste gaan van de bijtelling. Ik had ook vernomen dat dat niet mocht.

Daarom mag je ook geen schuifdak achteraf laten plaatsen? Maar ja waar ligt de grens? hoe ga je dit meten? Andere velgen? Andere vering? dakraam? Standkachel? verlagen, spoiler? Wat heeft positieve en wat heeft negatieve invloed? Zeer verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ik ben bekend met de discussie van de bijtellingsregels en de onduidelijkheid hieromtrent. De belastingdienst heeft recent hierover uitspraak gedaan. Het is van belang dat de leaseauto op kenteken wordt gezet met de originele velg zodat hij voldoet aan de 14% bijtellingsspecificaties. Achteraf mogen de velgen veranderd worden MITS dit bij de dealer gebeurd als "accessoire". Zie hiervoor de volgende achtergrondinformatie: http://www.marklanphen.nl...-configuratie-lease-auto/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:18

bonyuri

Investigator!

[...]

Onzin. Het gaat om de uitstoot die bepaald is op het moment dat de auto uit de fabriek rolt.

Juist die trekhaak zorgt voor een hogere CO2 waarde, want wat hang je meestal aan een trekhaak? Juist, een caravan 8)

[ Voor 9% gewijzigd door bonyuri op 23-09-2014 14:29 ]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
bonyuri schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:29:
[...]

Onzin. Het gaat om de uitstoot die bepaald is op het moment dat de auto uit de fabriek rolt.

Juist die trekhaak zorgt voor een hogere CO2 waarde, want wat hang je meestal aan een trekhaak? Juist, een caravan 8)
Nee, de CO2 waarde wordt bepaald bij de homologatie en toegekend aan een auto bij 1e toelating. Auto's worden niet stuk voor stuk getest.
En het gaat niet om de daadwerkelijke uitstoot, maar om de theoretische CO2 uitstoot. Als de overheid geen CO2 waarde eist voor met/zonder trekhaak, heeft dit dus geen invloed. Waar geen gevens van zijn kan ook niks door de belastingdienst bewezen worden.

Back on topic, ben er vandaag achter gekomen dat er ook een browser in het infotainment systeem zit :). Zit verstopt in het menu radio => Internet Radio => WWW 8)7 . Alleen nog niet aan de praat kunnen krijgen via m'n iPhone.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Z___Z schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:04:
[...]

Heb je de auto al ontvangen? Is het niet heel lelijk, verschillende kleur stiksels? Heb je ook kleurverschillen in het leer? Lijkt me heel moeilijk om precies dezelfde kleur te krijgen als het fabrieksleer.
Nee eind december. De stiksels op het dashboard zijn amper zichtbaar. Zijn geen dingen waar ik mij persoonlijk aan stoor. Mijn OCD richt zich eerder op andere zaken (lege toiletrolletjes en geen dopje op de tandpasta enzo)
t_captain schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:51:
Je kunt toch ook het dashboard laten meenemen in de bekleding?

Verder moet je even goed kijken of de perforatienaden t.b.v. de airbags wel goed zijn gemaakt (deurpaneel, A-stijl/B-stijl, dashboard en evt de zijkant van de voorstoelen).
Dat kon dus niet als je geen fabrieksleer neemt. Dat is mij tenminste door de Lexus dealer vertelt :)

[ Voor 29% gewijzigd door thewizard2006 op 24-09-2014 10:01 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Iemand hier met een mening over of een ervaring met de Mercedes A180 lease edition? Ziet er toch zeer aantrekkelijk uit, maar je hoort er bijna niets over en je ziet ze ook amper rijden! Slecht teken? 8)7

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:07
Zinu schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:22:
Iemand hier met een mening over of een ervaring met de Mercedes A180 lease edition? Ziet er toch zeer aantrekkelijk uit, maar je hoort er bijna niets over en je ziet ze ook amper rijden! Slecht teken? 8)7
Amper rijden? Zie vaak genoeg een Mercedes A-klasse rijden.

Maar Mercedes is relatief nieuw in het leasen, en mensen zijn wat dat betreft gewoonte-dieren en zullen eerder kijken naar bijvoorbeeld een Audi A3.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nou ja, ken je die stickers: als ik Mercedes wil rijden, neem ik wel een taxi?

Afbeeldingslocatie: http://www.stickerzone.nl/Kenteken-Stickers/Kenteken-Sticker-2.jpg

;)

ping 127.212.23.124

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48

PauseBreak

derp!

Behalve een diefstalgevoelige navigatie (maar welk merk heeft daar nu niet last van?) is mij niks negatiefs bekend van de A-klasse.

Nee, merp!

• CptMorgan
  • Laatst online: 18-09 10:28
Ik mag zelf binnenkort mijn auto gaan uitkiezen en ben er vrij zeker van dat het de A180 Lease Edition gaat worden. Proefrit beviel me zeer goed! Je ziet ze inderdaad niet zo veel rijden als de A3's, V40's, etc.. Ik heb er nog weinig/geen negatieve verhalen over gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door CptMorgan op 24-09-2014 14:44 ]

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

• Z___Z
  • Niet online
A180 Lease Edition heeft maar een 40 liter benzinetank. Of bedoel je de A180 CDI. Die heeft ook maar een 40 liter dieseltank, maar dan is het minder een nadeel.
Zie hem veel rijden op de A12. De V40 is wel nummer 1 qua aantallen wat ik zie op de snelweg. Nadeel van de A180 Lease Edition is vind ik de sportstoelen. Zitten niet lekker, en op de Lease Edition kan je niet de confort stoelen bestellen.
Mooier interieurontwerp dan de A3, alleen wel mindere materialen dan Audi. Ook ergonomisch niet zo goed als de A3 qua positionering van de armsteunen (zowel in de portier als in het midden kon ik ze niet gebruiken). Niet zo krap als de A3 op de bestuurdersplek. Het oude infotainment systeem van Mercedes, dus nog wel losse knoppen voor volgende/vorige radiozender, radiopreset nummers. Sneller invoeren van letters en cijfers volgens het oude 2=ABC, 3=DEF etc principe, ipv invoer via de dial zoals in mijn C. Heb het touch schrijf input nog niet kunnen vinden hoe je dat moet activeren.
Nadeel, infotainment scherm is heel klein in de A180 Lease Edition, en geen optie om Command te kiezen, want vaste configuratie.

Audi heeft veel meer dealers, denk dat dat ook helpt. Zou niet het halve land doorrijden om een Infiniti te kopen bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Z___Z op 24-09-2014 15:43 ]

• ephymerous
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:30:
[...]

Die 7% gaat ook op de schop ja. Serieus voordeel krijg je vanaf 2016 alleen nog met 100% electrische auto's zo is de verwachting. Zullen zo eind 2015 weinig 7/14% auto's meer te krijgen zijn verwacht ik. Een beetje zoals de run op PHEV eind 2013.
Maar als je nu of in 2015 zo'n ding neemt houd je toch normaalgesproken de 7% bijtelling?

XXXVI

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48

PauseBreak

derp!

ephymerous schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:19:
[...]

Maar als je nu of in 2015 zo'n ding neemt houd je toch normaalgesproken de 7% bijtelling?
Ja, de bijtelling blijft hetzelfde gedurende je contractperiode.

Nee, merp!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:49
Voor dat geld koop je een ruimere auto, en die vrachtwagenster op de motorkap ziet er ook niet echt mooi uit naar mijn mening... Helaas lijkt dat mode, ook renault kan er wat van de laatste tijd.

De achterkant vind ik wel weer wat weghebben van een rio, helemaal niet mercedes. Dat is weer wel mooi overigens, daar niet van. Zou ik dat geld te besteden hebben dan was ik ook nooit bij een a180 uitgekomen, dan maar een v40 ofzo.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Ik vind het een prachtige wagen. maar veel mensen zullen voor de bijtelling gaan en dan is 14% weer interessanter. Waardoor je inderdaad momenteel veel nieuwe octavia's, v40's ziet rijden. Mercedes heeft momenteel wel scherpe leaseprijzen. De C-station staat bij leaseplan geloof ik vanaf 499 voor 36mnd en 20.000km. Dat is ongeveer dezelfde prijs als een Mercedes a.

Maar ja ik weet niet waar je woont maar ik zie toch aardig wat nieuwe A's rond rijden hier in de grensstreek.

• JB

JB

Cédric roelt!

Tonkey schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:42:
[...]

Voor dat geld koop je een ruimere auto, en die vrachtwagenster op de motorkap ziet er ook niet echt mooi uit naar mijn mening... Helaas lijkt dat mode, ook renault kan er wat van de laatste tijd.

De achterkant vind ik wel weer wat weghebben van een rio, helemaal niet mercedes. Dat is weer wel mooi overigens, daar niet van. Zou ik dat geld te besteden hebben dan was ik ook nooit bij een a180 uitgekomen, dan maar een v40 ofzo.
Gelukkig staan daar de vrachtwagen letters achterop :+

Mijn boefje is liev!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lach er maar mee :P

Ik heb hier inmiddels een serieus "firstworld-problem" aangaande m'n nieuwe auto geconstateerd :( _O-

Dankzij alle bestelde opties heb ik in de auto nergens een fatsoenlijk opberg vak over voor de map waarin de manual en het onderhoudsboekje zitten. De ruimte in het dashboardkastje welke daar eigenlijk voor bedoeld is zit nú volgebouwd met een DVD speler / 2 SD kaartlezers + vakjes voor extra SD kaartjes. De lade onder de bijrijder stoel is niet groot genoeg en om die spullen in een portier vak te leggen vind ik nou ook niet echt wat.

Heb die zooi nou maar in de opbergzak van de leuning van de bijrijder stoel gestoken omdat 't spul anders geheid thuis ligt als de auto voor een beurt bij de dealer staat óf dat ik de manual nodig heb om iets op te zoeken (al zou ik niet weten wát. Een lampje vervangen is al niet mogelijk doordat alles LED/Xenon is én je de halve auto uit elkaar moet schroeven om er überhaupt bij te kunnen komen).

Maar even serieus: Dammn wat een fijne auto is die Golf VII als je 'm goed aankleed met accessoires én een leuke motorisering. Ik moet alleen weer anders gaan leren "kijken"... Een 5 deurs auto heeft een middenstijl die redelijk in de weg zit (in vergelijking tot m'n Scirocco).

@HTT-Thalan: Dat "simpele VW dieseltje" gaat je érg goed bevallen, heb ik zo'n idee. Ik heb nog een paar pony's op reserve welke pas over een paar weken mee mogen/gaan trappelen (ze zijn vanochtend al wel ingeladen zónder trekhaak en trailer) maar ook nu is 't al feest met maar 150 pony's/320Nm. B)

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 24-09-2014 22:39 ]

• t_captain
PauseBreak schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:30:
[...]

Ja, de bijtelling blijft hetzelfde gedurende je contractperiode.
Ook als je binnen een lopend contract de auto aan een andere berijder toewijst?

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
Ik heb recentelijk een aantal dagen in die auto mogen rondrijden. Heerlijke auto om in te rijden, alleen het digitale scherm in de auto is echt vreselijk. Alsof ze er een ipad op het dashboard geplakt hebben. Had veel netter gekund en niet bepaald iets waar ik dan aan Mercedes denk.
Geen idee of dat standaard is, qua rijden is het echt een heerlijk ding hoor.

Zelf te horen gekregen dat ik nu toch een benzinemodel mag bestellen, de keuze neemt weer toe. Zal echter wel een Golf VII Businessline worden. Mogelijk een variant (eindelijk een mooie Golf Station).

Rijdt nu ook Golf en dat is meer dan prima rijden. :)

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
t_captain schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:42:
[...]

Ook als je binnen een lopend contract de auto aan een andere berijder toewijst?
Ja.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:24:
@HTT-Thalan: Dat "simpele VW dieseltje" gaat je érg goed bevallen, heb ik zo'n idee. Ik heb nog een paar pony's op reserve welke pas over een paar weken mee mogen/gaan trappelen (ze zijn vanochtend al wel ingeladen zónder trekhaak en trailer) maar ook nu is 't al feest met maar 150 pony's/320Nm. B)
Ik heb de map met papieren in de opbergruimte onder de koffervloer liggen, bij alle noodspullen.
Dashboardkastje is gekoeld, dus daar gaat eten/drinken in.

Ik begrijp dus dat jij hem nog gaat (laten) chippen? Ik heb de 2.0TDI gereden en het onderstel had bij mij moeite zijn grip te vinden, vooral als je in een bochtje vlot wegrijdt. In een rechte lijn wel lekker comfortabel. Wat mij over de streep trok voor nog meer vermogen was het sportonderstel, en dan durf ik hem misschien ooit nog wel eens te chippen, ik wacht het nu nog even af omdat ik o.a. op Briskoda nog wisselende verhalen zie over de successen op deze blokken. Er schijnt 225pk/500nm in verscholen te liggen...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:07:
[...]

Ik heb de map met papieren in de opbergruimte onder de koffervloer liggen, bij alle noodspullen.
Dashboardkastje is gekoeld, dus daar gaat eten/drinken in.

Ik begrijp dus dat jij hem nog gaat (laten) chippen? Ik heb de 2.0TDI gereden en het onderstel had bij mij moeite zijn grip te vinden, vooral als je in een bochtje vlot wegrijdt. In een rechte lijn wel lekker comfortabel. Wat mij over de streep trok voor nog meer vermogen was het sportonderstel, en dan durf ik hem misschien ooit nog wel eens te chippen, ik wacht het nu nog even af omdat ik o.a. op Briskoda nog wisselende verhalen zie over de successen op deze blokken. Er schijnt 225pk/500nm in verscholen te liggen...
Jij hebt toch ook "Dynaudio" spullen laten monteren? In de Golf VII ligt de ruimte onder de dubbele vloer dan dus praktisch vol.... >:)

Als ik nú na een dagje sturen één minpunt zou kunnen vinden dan had ik 't ook wel vermeld (ik heb overigens 't sportonderstel). Iets waar ik de eerste meters wél heel erg aan moest wennen is de lichtere besturing... Ik ga misschien toch eens kijken of ik de pomp voor de stuurbekrachtiging wat stroever kan krijgen middels VCDS.

Auto is vandaag overigens in de Abdij geweest :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Laten, laten.. de hele auto word pas in week 41 geproduceerd en moet dan nog verscheept worden voor dealermontage. En dat behelst achteraf tinten, dynaudio matten, subwoofer (i.pv. reservewiel), trekhaak, standkachel... die is nog wel een goeie twee weken zoet voor hij zijn eerste kilometers onder mijn bewind gaat maken.

De BMW stuurt erg zwaar, maar juist op een fijne, trefzekere manier. Ik noemde eerder al 'alsof hij op rails loopt' - we zijn nu een weekje in het zwarte woud op vakantie en je gooit hem gewoon zonder twijfel door elke haarspeldbocht, wetende dat hij precies land waar je hem wilt hebben. Ik hoop heel erg dat de Skoda mij net zo tevreden gaat stellen, maar ik houd rekening met verschillen, het is toch een andere klasse auto die ik met andere motieven gekozen heb.

Als dit verkeerd blijkt uit te pakken wordt de volgende gewoon wederom een dik aangeklede 320/5d, tegen die tijd is het 14/20% landschap vast uitgestorven en is 25% gewoon weer de norm :+.

• t_captain
HTT-Thalan schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:07:
[...]

Ik begrijp dus dat jij hem nog gaat (laten) chippen? Ik heb de 2.0TDI gereden en het onderstel had bij mij moeite zijn grip te vinden, vooral als je in een bochtje vlot wegrijdt. [...]
Een voorwielaangedreven auto houdt sowieso niet van gas geven in bochten. Als je een flink gewicht op de vooras legt en een koppelrijk blok, versterk je dat probleem. Je zou een 120d moeten rijden :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

t_captain schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:28:
[...]

Een voorwielaangedreven auto houdt sowieso niet van gas geven in bochten. Als je een flink gewicht op de vooras legt en een koppelrijk blok, versterk je dat probleem. Je zou een 120d moeten rijden :)
Met een achterwiel aangedreven auto verleg je alleen een "punt". Je kunt met een achtwiel aangedreven auto waarbij 't blok voorin gemonteerd is later in de remmen voor een bocht, voor de rest win je er weinig mee.

Voorwielaandrijver kan eerder op 't gas in dat geval :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 24-09-2014 23:50 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Liever gewoon Quattro... wel zo veilig. Echter door de 25%.... never mind

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
Ik weet niet of er nog andere mensen zijn met een Leon ST ecomotive, maar hij zou vrij zuinig moeten zijn op papier en met een volle tank diesel moet je volgens de dealer wel 1000km redden. Toen ik gisteren ging tanken had ik nog 30km aan afstand over (cuttin' it close; hij waarschuwt als je nog zo'n 120km over hebt al dat je moet gaan tanken :P) en was de afstand die ik met die tank diesel heb kunnen rijden zelfs ruim meer: 1150km met 1 tank. Hij is ECHT zuinig.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 25-09-2014 09:07 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• JB

JB

Cédric roelt!

Cyphax schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:06:
Ik weet niet of er nog andere mensen zijn met een Leon ST ecomotive, maar hij zou vrij zuinig moeten zijn op papier en met een volle tank diesel moet je volgens de dealer wel 1000km redden. Toen ik gisteren ging tanken had ik nog 30km aan afstand over (cuttin' it close; hij waarschuwt als je nog zo'n 120km over hebt al dat je moet gaan tanken :P) en was de afstand die ik met die tank diesel heb kunnen rijden zelfs ruim meer: 1150km met 1 tank. Hij is ECHT zuinig.
Mooi! Die van mij wordt in december afgeleverd. Krijg je er trouwens niet meer in dan 50L? Ik rijd nu een Ibiza ST en daar kun je met het pistool zo'n lipje indrukken dan onlucht hij. Heb er al 55L in gepropt (standaard volgens fabriek is 45L) en dan rij ik ook 300 km meer met 1 tank wat ideaal is als je op vakantie gaat. Tenminste ik heb geen tankpas voor Europa.

[ Voor 44% gewijzigd door JB op 25-09-2014 09:24 ]

Mijn boefje is liev!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

* Falcon moet zijn rechtervoet wat meer leren beheersen in zijn Leon - 800km max :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
JB schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:23:
[...]

Mooi! Die van mij wordt in december afgeleverd. Krijg je er trouwens niet meer in dan 50L? Ik rijd nu een Ibiza ST en daar kun je met het pistool zo'n lipje indrukken dan onlucht hij. Heb er al 55L in gepropt (standaard volgens fabriek is 45L) en dan rij ik ook 300 km meer met 1 tank wat ideaal is als je op vakantie gaat. Tenminste ik heb geen tankpas voor Europa.
Ik heb er gisteren minder dan 50 liter in kunnen gooien en er zat nooit meer dan een liter ofzo meer in vermoed ik dus die 50 liter lijkt wel te kloppen. :)
Falcon schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:23:
* Falcon moet zijn rechtervoet wat meer leren beheersen in zijn Leon - 800km max :P
Ja, je moet niet planken inderdaad. Ik hou me altijd wel aan de maximale snelheid (en iets minder is meestal ook niet zo'n probleem), en een rit met een gemiddelde van 1 op 25 is voor mijn doen niet heel zuinig. Gemiddeld 1 op 27 moet ook te doen zijn bij een dagelijkse rit van ~120km snelweg en niet teveel tegenwind. 95% snelweg is dat.
Ik zie regelmatig een verbruik van 1 op 30 als ik 80 of 100 rij in de 6e versnelling. Ik hoef er nieteens veel moeite voor te doen om met deze auto zuinig te rijden. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Cyphax op 25-09-2014 09:39 ]

• Z___Z
  • Niet online
@wimmel_1, LED's gaan als het goed is het hele autoleven mee. Hoef je dus nooit te vervangen. Halogeen lampjes als je die nog hebt, zouden wel bereikbaar moeten zijn voor de bereider.

@Prosac2010, ik vind dat los staande scherm niet zo lelijk als al die meningen op internet. Enige wat ik er minder aan vind is de flinke bezel die er omheen zit. Los staand scherm zal wel iets Duits zijn. BMW, Audi en Mercedes hebben allemaal los staande schermen in de nieuwe modellen. Bij de A3 klapt die weleenswaar weg, maar opengeklapt is het ook een losstaand scherm. Die van BMW staat ook op het dashboard. Die van Mercedes is wel het meest losstaand. Had ergens gezien op Youtube dat dit zo gedaan is om het huiskamer gevoel te geven. Daar hangt de TV ook los aan de muur.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb de gewone Leon (niet de ST) Ecomotive, en daarmee doe ik 950~1050 km op een tank.

Vreemde is dat de boordcomputer van de auto een gem. verbruik geeft van 4.5 l/100km (over paar duizend km) en de tankpas-site zegt 5.4 l/100km.... Dat vind ik een nogal groot verschil.

My iRacing profile | Strava

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoogie2004 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:55:
Ik heb de gewone Leon (niet de ST) Ecomotive, en daarmee doe ik 950~1050 km op een tank.

Vreemde is dat de boordcomputer van de auto een gem. verbruik geeft van 4.5 l/100km (over paar duizend km) en de tankpas-site zegt 5.4 l/100km.... Dat vind ik een nogal groot verschil.
Andere velgen gemonteerd? Kan me voorstellen dat de boordcomputer dan niet juist berekend.

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 25-09-2014 10:00 ]

Mijn boefje is liev!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hoogie2004 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:55:

Weet je de kilometerstanden nog? Ik hou de bonnetjes altijd en bij m'n poolauto die ik hiervoor had (ook een Leon, benzinemotor) kwam ik op een gemiddelde van bjina 1 op 18 en dat gaf de auto ook aan. Ik bewaar nu de bonnetjes ook en dan zie ik het daar vanzelf wel op. Ik heb 'm gisteren pas voor de 2e keer volgegooid. Ik zal over een paar weken nog eens kijken. :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik haal met de BMW ook 1 op 28 als ik heel zuinig aan doe, en daarvoor hoef ik niet veel PK's in te leveren :P. Gecombineerd verbruik van 1 op 25 is prima haalbaar en daarmee doe ik op de 61 liter tank ook heel wat kilometers :).

In de Ibiza ST ging inderdaad zo'n 58.5 liter als hij een beetje schuin stond en je de nippel gebruikte.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2014 10:02 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JB schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:00:
[...]

Andere velgen gemonteerd? Kan me voorstellen dat de boordcomputer dan niet juist berekend.
Nee, de standaard velg die onder de Limited Edition III zit. Is een 16" lichtmetalen velg, die vanaf de fabriek erop zat. Heb overigens totaal geen (achteraf) aangebrachte accessoires.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Nog meer mensen die dit als optie hadden?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EDDMMkn.jpg

• Iacobus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 08:37
Cyphax schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:06:
Ik denk dat de benzinetank van de Leon vergelijkbaar is als die van de A3 aangezien de auto's dezelfde basis hebben. > 1200km moet ook prima te doen zijn met jouw auto. Ik rij zelf met de 105PK versie van de 1.6TDI (met theoretisch hoger verbruik) waarmee ik al regelmatig meer dan 1200km op een tank mee heb gereden. Ik rij wel meestal 80km door wanneer de BC op 0km staat en krijg er dan met moeite 51 liter in.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Als het aantal overgebleven kilometers op 0 staat kan je nog 80km rijden? Dat heb ik niet aangedurfd gisteren :D
Dan zou er nog 110km bij hebben gekund en zou ik inderdaad die 1200 makkelijk hebben overschreden... ik geloof dat dat wel moet lukken. Begin steeds meer te wennen aan de auto (ik heb 'm net geen 3 weken)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iacobus schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat de benzinetank van de Leon vergelijkbaar is als die van de A3 aangezien de auto's dezelfde basis hebben. > 1200km moet ook prima te doen zijn met jouw auto. Ik rij zelf met de 105PK versie van de 1.6TDI (met theoretisch hoger verbruik) waarmee ik al regelmatig meer dan 1200km op een tank mee heb gereden. Ik rij wel meestal 80km door wanneer de BC op 0km staat en krijg er dan met moeite 51 liter in.
Ahh eindelijk iemand die dat ook doet. Iedereen kijkt mij altijd zo raar aan als ik zeg dat ik dat altijd doe _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Waar staat BC voor?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Boord Computer :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ahh. Dat doorrijden als de boorcomputer 0km aangeeft is wel interessant om te proberen maar dan wel gecontroleerd. Als ie de waarheid blijkt te spreken en je zit ergens op de snelweg, dan is dat toch vrij onhandig. :P
Een rit van 120km beginnen als je nog 150km over hebt volgens de BC durfde ik wel aan al is het bij een nieuwe auto wel altijd even spannend. :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn Leon gaat naar het laatste blokje bij de brandstofmeter als de BC rond de 100km aangeeft. Ik tank als er nog 20-50km aangegeven wordt door de BC. Echter krijg ik er nooit meer in als 45/46 liter. Dus ik zou ook nog wel een stuk door kunnen, mja, van de andere kant boeit het nu ook weer niet echt.

• JB

JB

Cédric roelt!

En de tank helemaal leeg rijden schijnt ook niet goed te zijn, maar goed ik doe het zelf ook.

Mijn boefje is liev!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
En bij sommige auto's helpt de boordcomputer door de motor zuiniger te laten draaien en vol vermogen te voorkomen.
Dus echt raadzaam om helemaal tot 0 door te gaan is het niet.
Tenzij je de laatste km's enkel in de eco modus wil rijden ;)

let the past be the past.

• Deveon
  • Niet online
Ik heb meerdere auto's (Fiat, Seat & Peugeot) gereden die het niet tot de laatste km aangeven hoe lang je kon blijven rijden. Als de waarde eenmaal onder x komt dan geeft die gewoon streepjes aan.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb 3 weken geleden mijn BMW 116i naarr het tankstation kunnen laten uitrollen nadat de motor was uitgevallen doordat ik geen benzine meer had. Ik begon de rit van 70KM waarbij hij aangaf dat ik nog 75KM kon rijden, dus ik dacht ik tank thuis wel om de hoek. Uiteraard nog flink wat file gehad en toen ik bij mijn woonplaats de afrit van de snelweg af reed gaf hij al aan dat ik nog 0KM kon rijden terwijl ik nog ruim 10KM moest tot de betreffende pomp.

Uiteindelijk heb ik er 49,99 Liter in gegooid met de 50 Liter tank (uiteraard foto'tje van gemaakt ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door gise op 25-09-2014 14:34 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
SoaDmaggot schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:50:
Nog meer mensen die dit als optie hadden?

[afbeelding]
Nee maar een vage engelse ex van mij had wel deze optie:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/0703/cosworthpower/dildo.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gise schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:32:
Ik heb 3 weken geleden mijn BMW 116i naarr het tankstation kunnen laten uitrollen nadat de motor was uitgevallen doordat ik geen benzine meer had. Ik begon de rit van 70KM waarbij hij aangaf dat ik nog 75KM kon rijden, dus ik dacht ik tank thuis wel om de hoek. Uiteraard nog flink wat file gehad en toen ik bij mijn woonplaats de afrit van de snelweg af reed gaf hij al aan dat ik nog 0KM kon rijden terwijl ik nog ruim 10KM moest tot de betreffende pomp.

Uiteindelijk heb ik er 49,99 Liter in gegooid met de 50 Liter tank (uiteraard foto'tje van gemaakt ;) )
De Lexus CT200h spant dan wel helemaal de kroon, daar gaat het lampje aan en dan kan je nog makkelijk 200 km rijden. Hij heeft een tank van 45 liter, maar meestal wordt er een tussen de 35 en 40 liter ingegooid. Het lampje gaat volgens mij aan zodra er 35 liter inzit dan staat ook de cruising range op 0.

Ik heb een keer op de dampen van benzine gereden want toen ging er volgens de pomp 45,4 liter in :*)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
renzo4000 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:25:
[...]

Nee maar een vage engelse ex van mij had wel deze optie:

[afbeelding]
Hmmm, dat zou wel een goede zijn voor mijn voorloper, voor als ik 'm weer in moet leveren... :P

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23

-ko-

Leidend Voorwerp

wimmel_1 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:24:
Maar even serieus: Dammn wat een fijne auto is die Golf VII als je 'm goed aankleed met accessoires én een leuke motorisering. Ik moet alleen weer anders gaan leren "kijken"... Een 5 deurs auto heeft een middenstijl die redelijk in de weg zit (in vergelijking tot m'n Scirocco).
Goed om te lezen! Ik mag mijn Bluemotion Highline volgende week vrijdag op gaan halen. Kan niet wachten!

Rijd nu in een voorloop Toyota Yaris elke dag van Bergen op Zoom naar Brussel. Daar wordt je nou niet echt vrolijk van. (Geen cruise control en andere 'leuke' opties aanwezig helaas)

Wa Doede Nou

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Brilsmurfffje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:38:
[...]

De Lexus CT200h spant dan wel helemaal de kroon, daar gaat het lampje aan en dan kan je nog makkelijk 200 km rijden. Hij heeft een tank van 45 liter, maar meestal wordt er een tussen de 35 en 40 liter ingegooid. Het lampje gaat volgens mij aan zodra er 35 liter inzit dan staat ook de cruising range op 0.

Ik heb een keer op de dampen van benzine gereden want toen ging er volgens de pomp 45,4 liter in :*)
Als de tank 100% leeg is heb je nog wel wat er al in de leidingen zit. 'k Weet niet hoeveel dat doorgaans is maar met weinig kom je toch wel een eind als je voorzichtig doet.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Brilsmurfffje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:38:
[...]

Is denk ik een Lexus kwaaltje, want mijn IS 300h heeft exact hetzelfde, bij 0km op de BC kan ik er 59L van de 66L ingooien. Zou dus volgens mij nog makkelijk 100km verder kunnen rijden maar durf het toch nog niet :P
Pagina: 1 ... 93 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.