Beide diesel!Z___Z schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:56:
Je vergelijkt appels met peren. Zuinige diesels rijden volgens de fabriek 3 l/100 km. Zuinige benzine auto's rijden zo'n 4 l/100 km volgens de fabriek.
Je zal beide niet halen, dus in de diesel zal je zo'n 4,5 l/100 rijden en in de benzine 5,5 l/100 km. Dan stoot die benzine auto minder schadelijke stoffen uit dan die diesel. Heb je wel eens achter een diesel auto gestaan met koude motor. Wordt je niet vrolijk van. Zeker als je veel korte stadsritjes maakt is een dieselmotor zeer vervuilend.
Had liever gezien dat de overheid Euro 6 norm of Euro 7 norm (als die al bestaat) gebruikte voor de bijtelling. Want CO2 is na water en stikstof de minst schadeljke stof wat uit je uitlaat komt. Zowieso de minst schadelijke koolstof na verbranding. Idealiter komt er alleen CO2, H20 en N2 uit je uitlaat na het verbranden van benzine/diesel (CxHxOx).
Allen de ene was 25% en mijn huidige 14%
Ik vergelijk dus wel degelijk appels met appels.
Ja ik heb een zware rechtervoet, maar dat weegt niet onevenredig door in 14% auto's...
Ik zie dus geen problemen in de huidige meet methode, mits alle auto's maar op dezelfde wijze worden getest...
25% diesel:
Fabriek: 4,5 l/100km
Praktijk: 8l/100km
14% diesel:
Fabriek: 3l/100km
Praktijk: 5,5l/100km
[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 17-09-2014 11:26 ]