Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.746 views

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Z___Z schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:56:
Je vergelijkt appels met peren. Zuinige diesels rijden volgens de fabriek 3 l/100 km. Zuinige benzine auto's rijden zo'n 4 l/100 km volgens de fabriek.
Je zal beide niet halen, dus in de diesel zal je zo'n 4,5 l/100 rijden en in de benzine 5,5 l/100 km. Dan stoot die benzine auto minder schadelijke stoffen uit dan die diesel. Heb je wel eens achter een diesel auto gestaan met koude motor. Wordt je niet vrolijk van. Zeker als je veel korte stadsritjes maakt is een dieselmotor zeer vervuilend.

Had liever gezien dat de overheid Euro 6 norm of Euro 7 norm (als die al bestaat) gebruikte voor de bijtelling. Want CO2 is na water en stikstof de minst schadeljke stof wat uit je uitlaat komt. Zowieso de minst schadelijke koolstof na verbranding. Idealiter komt er alleen CO2, H20 en N2 uit je uitlaat na het verbranden van benzine/diesel (CxHxOx).
Beide diesel!
Allen de ene was 25% en mijn huidige 14%

Ik vergelijk dus wel degelijk appels met appels.
Ja ik heb een zware rechtervoet, maar dat weegt niet onevenredig door in 14% auto's...

Ik zie dus geen problemen in de huidige meet methode, mits alle auto's maar op dezelfde wijze worden getest...

25% diesel:
Fabriek: 4,5 l/100km
Praktijk: 8l/100km

14% diesel:
Fabriek: 3l/100km
Praktijk: 5,5l/100km

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 17-09-2014 11:26 ]

Youtube: DashcamNL

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:12

Locke_

Iron within, Iron Without!

SerealKiller schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:36:
Even een vraag van een groentje hier

Ik kom binnenkort in aanmerking voor een lease auto (buitendienst functie), 10.000KM privé en de keuze tussen een Renault Clio en Seat Ibiza. Meestal zou ik direct blind voor de Seat kiezen (bouwkwaliteit, rijgedrag) maar ik hoor dat Renault flinke stappen aan het maken is, en ik hoef mij natuurlijk niet druk te maken als er iets stuk gaat.

Ik heb ook de optie om met een privé auto te rijden, maar ik zou nu per maand +-180,- netto aan lease kwijt zijn, dat haal ik nooit met een privé auto (representatief natuurlijk).
Ik zou je aanraden om eens naar een Seat en Renault dealer te stappen voor een proefrit. Vooral niet zeggen dat het om lease gaat (of, als je dat toch doet even zeggen dat hij het onderhoud krijgt). Dan kun je er gevoel bij krijgen.

Als je nu al een eigen auto hebt, kan het interessant zijn om de leasewagen puur zakelijk te rijden, dat bespaart je weer bijtelling wat je moet afdragen en je hebt toch voor je werk een leuke auto. Echter, ik heb zelf de ervaring dat als je nog geen eigen auto hebt de stap naar prive-gebruik van je leasewagen makkelijker is dan een eigen auto kopen.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik kom binnenkort in aanmerking voor een lease auto (buitendienst functie), 10.000KM privé en de keuze tussen een Renault Clio en Seat Ibiza. Meestal zou ik direct blind voor de Seat kiezen (bouwkwaliteit, rijgedrag) maar ik hoor dat Renault flinke stappen aan het maken is, en ik hoef mij natuurlijk niet druk te maken als er iets stuk gaat.
Ik zou zeggen: ga even naar de Renault & de Seat dealer voor een proefrit in het model waar het om gaat en baseer daar je keuze op, blind kiezen is geen goed idee en de fabelachtige kwaliteit van VAG producten bestaat natuurlijk niet; google eens naar betrouwbaarheid auto. Bovendien lease dus /care.
Ik heb ook de optie om met een privé auto te rijden, maar ik zou nu per maand +-180,- netto aan lease kwijt zijn, dat haal ik nooit met een privé auto (representatief natuurlijk).
Ligt eraan of je een km vergoeding krijgt. (en hoeveel die is)

ping 127.212.23.124

• BlakHawk

Punt 1: het is lease, dus kwaliteit maakt minder uit dan andere zaken.
Punt 2: VAG betrouwbaar? :X

Ik was blij toen mijn skoda er na 1,5 jaar uit mocht... De dealer wilde niet meer helpen na 7 maanden af en aan rijden. De leasemij wilde mij preventief geen andere auto voor een 2 weekse vakantie in Frankrijk leveren.

Beide hebben daar zo'n spijt van :+
Gelukkig ben ik op de bestemming in Frankrijk aangekomen, maar dirtect de tweede dag. Hoppa, moter valt uit en niet meer te starten. Ik heb twee weken in een IX-35 rondgereden...
De auto heb ik daarna bij aanhoudende aircoploblemen, dashboard dat kraakt als een gek, en uitval gewoon bij de dealer neergezegd (die zegt dat ze niets kunenn vinden, dus dat ik hem gewoon weer mee moest nemen). Ik heb een huurauto opgehaald en de leasemij op de hoogte gesteld dat ik hem niet meeneem, voordat ijn ieder geval de airco is gemaakt...
De leasemij kan genoeg druk zetten, waardoor uiteindelijk dat probleem was opgelost na 7 maanden gedoe!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:48
Argument kwaliteit kan je wel schrappen idd, rijd zelf een Leon en buiten dat het voor de rest een hele fijne auto is valt me de bouwkwaliteit best tegen voor een 'duitse' auto , heb overal wel rammelende geluiden in de auto (dashboard, portieren, achter "ergens").

Flickr | Lego collectie

• Locke_

Locke_

@DFrenner, die problemen komen mij bekend voor, toevallig ook een Fabia Combi?

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[TAG]Speedy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:03:
Argument kwaliteit kan je wel schrappen idd, rijd zelf een Leon en buiten dat het voor de rest een hele fijne auto is valt me de bouwkwaliteit best tegen voor een 'duitse' auto , heb overal wel rammelende geluiden in de auto (dashboard, portieren, achter "ergens").
Het is dan ook geen Duitse auto, maar een Spaanse auto :Y)
Dat de Spanjaarden mogen shoppen in de schappen van de Duitsers betekent niet meteen dat het kwaliteitsniveau ook op Duits niveau terrecht komt.
dfrenner schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:25:
[...]

Beide diesel!

Ja ik heb een zware rechtervoet, maar dat weegt niet onevenredig door in 14% auto's...

Ik zie dus geen problemen in de huidige meet methode, mits alle auto's maar op dezelfde wijze worden getest...

25% diesel:

14% diesel:
Ok dan snap ik je reactie niet op mijn reactie. In jouw geval heeft de overheidsmaatregel dus wel geholpen, want die 5,5 l/100km is nog altijd veel beter dan die 8 l/100km.

[ Voor 37% gewijzigd door Z___Z op 17-09-2014 12:18 ]

• BlakHawk
Locke_ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:06:
@DFrenner, die problemen komen mij bekend voor, toevallig ook een Fabia Combi?
Fabia Combi en Seat Leon, beide bar slechte ervaringen mee...

• BlakHawk
Z___Z schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:17:
Dat de Spanjaarden mogen shoppen in de schappen van de Duitsers betekent niet meteen dat het kwaliteitsniveau ook op Duits niveau terrecht komt.
Juist ja...
En is Audi dan wel Duits?

http://www.autowereld.com...en-meest-storingsgevoelig

• Z___Z
  • Niet online
Duitse auto's zijn technisch ook niet het beste, maar geven de berijder de beste rijervaring. Dat is niet helemaal hetzelfde. Dus als hij rijdt O-) dan zijn Duitse auto's over het algemeen hele fijne auto's. Een Audi kraakt meestal niet en heeft goede isolatie, zodat je weinig wind/band/motor geluid hoort. Ergonomisch zitten de knoppen/armsteunen op de goede plek.

Als je technisch een goede auto wil, moet je een Japanner kopen. Maarja die hebben dan wel weer last van slechte isolatie, gekraak en korte service intervallen.

• BlakHawk
Z___Z schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:23:
Duitse auto's zijn technisch ook niet het beste, maar geven de berijder de beste rijervaring. Dat is niet helemaal hetzelfde. Dus als hij rijdt O-) dan zijn Duitse auto's over het algemeen hele fijne auto's. Een Audi kraakt meestal niet en heeft goede isolatie, zodat je weinig wind/band/motor geluid hoort. Ergonomisch zitten de knoppen/armsteunen op de goede plek.

Als je technisch een goede auto wil, moet je een Japanner kopen. Maarja die hebben dan wel weer last van slechte isolatie, gekraak en korte service intervallen.
Mijn ervaring met Audi is dat het meer een opgeleukte VW is, als je rijplezier wil, dan stap je naar BMW toe.
Sterker nog, ik vond mijn Volvo zowel sportiever in het bochtenwerk als comfotabeler als reisauto... (c30 vs a3). Er was weinig rijbeleving in een A3 te beleven naar mijn mening...

Ik rijd nu een Focus en dat heeft zonder sportonderstel gewoon een heel goed onderstel neergezet. Ik durf de uitdaging wel aan met een willekeurige A3 aan om te kijken welke sportiever de bocht om gaat (Geen sport onderstel versies, S3's of RS3's uiteraard). Leuke haarspeldbocht en kijken wie er sneller doorheen gaat ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 17-09-2014 12:39 ]

• Locke_

Locke_

dfrenner schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:17:
[...]

Fabia Combi ja, dat waren nog eens tijden. Remmen werkten niet meer, versnellingsbak zat los, motor sloeg af, airco viel regelmatig uit en ga zo maar door.

De fabia is simpelweg niet gemaakt voor meer dan 20K per jaar naar mijn idee..

• Locke_

Locke_

dfrenner schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:36:
[...]

Mijn ervaring met Audi is dat het meer een opgeleukte VW is, als je rijplezier wil, dan stap je naar BMW toe.
Sterker nog, ik vond mijn Volvo zowel sportiever in het bochtenwerk als comfotabeler als reisauto... (c30 vs a3). Er was weinig rijbeleving in een A3 te beleven naar mijn mening...

Ik rijd nu een Focus en dat heeft zonder sportonderstel gewoon een heel goed onderstel neergezet. Ik durf de uitdaging wel aan met een willekeurige A3 aan om te kijken welke sportiever de bocht om gaat (Geen sport onderstel versies, S3's of RS3's uiteraard). Leuke haarspeldbocht en kijken wie er sneller doorheen gaat ;)
Ik ben niet erg van de sportieve rijstijl en hou meer van wat rust in de auto. Ik heb een tijdje een Prius gereden, maar dat doe ik nooit meer. Nog nooit zo veel herrie van binnen en buiten de auto gehad. Zelfs als die enkel op de accu's reed was het een herrie. Persoonlijk heb ik het liefst een Audi of VW, Skoda als het niet anders kan. Alhoewel mijn huidige 508 ook zeker niet teleur stelt.

• Z___Z
  • Niet online
Een echte Audi begint dan ook pas bij de A4. Heb ook even gekeken bij de dealer naar een A3, omdat hij op papier net zo groot is als de vorige A4, maar het is het toch net niet. Een A3 is niet meer dan een opgeleukte Golf. Niet slecht voor z'n klasse, maar niks speciaals.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
dfrenner schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:17:
[...]

Welke generatie Leon? Ik heb net de Leon uit 2011 omgerolen voor een recente en dat is aan de binnenkant een gigantisch verschil. Waar de vorige Leon er vrij goedkoop uit zag is dat bij de nieuwe echt heel veel beter. Functioneel gezien vond ik de vorige overigens al wel een fijne auto en deze nieuwe verschilt er niet zo heel veel van.

Saved by the buoyancy of citrus

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:48
Z___Z schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:17:
[...]

Zie ook mijn quotes in 'duits', het is imho net zo 'duits' als Audi Q3 is (of een X5 duits is, een Fiat 500 italiaans is en een Nissan QashQai japans is) ;)

Een VAG product heeft de naam degelijk te zijn, maar ik vind het wel tegen vallen voor iets wat eigenlijk een Golf met een ander jasje is.

Flickr | Lego collectie

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
De huidige leon is nog steeds niet best qua gebruikte materialen in het interieur. Ook qua navi systemen lopen ze een generatie achter. Je ziet duidelijk dat ze onderaan de ladder van de VAG groep staan:

| Audi |
| Vw |
| Skoda |
| Seat |

*uiteraad de lambo's en bugatti's buiten beschouwing gelaten :)

[ Voor 8% gewijzigd door renzo4000 op 17-09-2014 13:41 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
dfrenner schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:25:
[...]

Beide diesel!

25% diesel:

14% diesel:
Het leuke is dat men altijd afgeeft "ja maar ze gebruiken speciale banden, plakken spullen af etc" maar lijken dan te denken dat dit alleen gebeurd met de 14% en lager. Net alsof de 20% en hoger auto's niet precies dezelfde trucjes hebben

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

renzo4000 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:40:
De huidige leon is nog steeds niet best qua gebruikte materialen in het interieur. Ook qua navi systemen lopen ze een generatie achter. Je ziet duidelijk dat ze onderaan de ladder van de VAG groep staan:

| Audi |
| Vw |
| Skoda |
| Seat |

'Niet best' is wel een mening dan :) Vergelijk het maar eens met de Franse auto's, dan is het (vind ik) een verademing. Sowieso mag de interieurkwaliteit dan wel onderaan de ladder staan, de prijs is daar gelukkig ook naar.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
thewizard2006 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:45:
Het leuke is dat men altijd afgeeft "ja maar ze gebruiken speciale banden, plakken spullen af etc" maar lijken dan te denken dat dit alleen gebeurd met de 14% en lager. Net alsof de 20% en hoger auto's niet precies dezelfde trucjes hebben
Ik neem toch aan dat brandstofstatistieken volledig worden gemeten volgens de door de EU opgelegde regels. Als ze daar blijkbaar dingen bij kunnen afplakken kloppen de regels niet.
En ik neem ook aan dat ze niet met koude motor starten, iets wat je in de praktijk wel doet.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:23:
[...]

Nou, wil ik toch even op inhaken. Rij nu tijdelijk een vorig model A3 SB S-Line TDI.
Echt...Wie wil hem ruilen? Nog nooit een auto gereden waar ik me zo aan geërgerd heb zeg.

In elke review lees je dat Audi geweldige dashboards maakt. Hoge kwaliteit en mooie uitstraling.

- Veel lawaai binnen. Ik snap wel dat je die dashboard niet hoort kraken.
- De meest onlogische radio navigatie die ik heb gehad sinds 1998 of zo... (Audi Navigation Plus) wat een gevaarlijk onding qua bediening zeg
- Stuurbediening? Ik kan nog niet eens switchen tussen media en radio
- Boardcomputer kan de resterende kilometers niet laten zien wanneer de navigatie actief is. En de bediening van dat ding zit ergens onder de ruitenwisser bediening.
- Ik kan de airco niet in 1x hoger of lager zetten. Kan de scheiding links en rechts niet uitzetten dus. moet ik dus elke keer aan 2 knoppen draaien?
-Oh...waren ze bijna vergeten: Een flessenhouder. Altijd handig voor als je vaak in de auto zit. Laten we die dan onder de armsteun plaatsen, want dan weten we zeker dat de berijder er niet goed bij kan. Ja, alleen de berijder want meer blikjes kun je niet kwijt.

Schakelt prima hoor en de wegligging is ook goed, maar dat was bij mijn Focus 15 jaar geleden ook al... Dashboard van de nieuwe 308 is ook rustig, maar die is wel logischer ingedeeld.
Nee, naar mijn mening hebben (vooral) Mercedes en (ook) BMW het dan toch wel een stuk beter voor elkaar. Audi wil daar tussen gaan zitten, maar is vlees nog vis eigenlijk.

Zo, dat is er even uit...lucht op zeg.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je hebt het over de vorige generatie A3 met Navigation Plus, dan rijd je vermoed ik een 2003-model? Is ook alweer 11 jaar geleden. Er is in de tussentijd natuurlijk wel veel veranderd. De facelift van 2008 maar zeker de nieuwe A3 is qua interieur wel een stap vooruit op de 2003 A3.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Scheiding links rechts bij clima uitzetten kan door de auto knop ingedrukt te houden. Daarna draaien aan de knop aan bestuurderskant. Als je draait aan de passagierskant, wordt het weer uitgeschakeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Tylen op 18-09-2014 08:17 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb een maand geleden proefgereden met een A3 Berliner en ik vond hem tegenvallen qua interieur. Kwam goedkoop over. De A4 vond ik wat dat betreft een stuk netter.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• readytoflow
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 18 september 2014 @ 05:16:
Je hebt het over de vorige generatie A3 met Navigation Plus, dan rijd je vermoed ik een 2003-model? Is ook alweer 11 jaar geleden. Er is in de tussentijd natuurlijk wel veel veranderd. De facelift van 2008 maar zeker de nieuwe A3 is qua interieur wel een stap vooruit op de 2003 A3.
T is net niet het nieuwe model... Januari 2013.

@Tylen: Thx!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
renzo4000 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:40:

| Audi |
| Vw |
| Skoda |
| Seat |

Ik heb de indruk dat juist Skoda qua materiaal net iets minder is dan Seat maar het verschil tussen die materialen is over de hele linie van VAG niet zo groot meer. Het verschil tussen zeg een Leon en een Golf zit in details als electronische handrem (niet op de Leon), stoelverwarming, dat soort dingen. Veel daarvan kan je in een Seat of Skoda ook wel als optie krijgen. :)
De navigatie van de Leon is eigenlijk voornamelijk traag, met vlagen, maar wel functioneel. :)
readytoflow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 00:03:
[...]

Nou, wil ik toch even op inhaken. Rij nu tijdelijk een vorig model A3 SB S-Line TDI.
Echt...Wie wil hem ruilen? Nog nooit een auto gereden waar ik me zo aan geërgerd heb zeg.

In elke review lees je dat Audi geweldige dashboards maakt. Hoge kwaliteit en mooie uitstraling.

- De meest onlogische radio navigatie die ik heb gehad sinds 1998 of zo... (Audi Navigation Plus) wat een gevaarlijk onding qua bediening zeg
- Boardcomputer kan de resterende kilometers niet laten zien wanneer de navigatie actief is. En de bediening van dat ding zit ergens onder de ruitenwisser bediening.
- Ik kan de airco niet in 1x hoger of lager zetten. Kan de scheiding links en rechts niet uitzetten dus. moet ik dus elke keer aan 2 knoppen draaien?
-Oh...waren ze bijna vergeten: Een flessenhouder. Altijd handig voor als je vaak in de auto zit. Laten we die dan onder de armsteun plaatsen, want dan weten we zeker dat de berijder er niet goed bij kan. Ja, alleen de berijder want meer blikjes kun je niet kwijt.

Schakelt prima hoor en de wegligging is ook goed, maar dat was bij mijn Focus 15 jaar geleden ook al... Dashboard van de nieuwe 308 is ook rustig, maar die is wel logischer ingedeeld.
Nee, naar mijn mening hebben (vooral) Mercedes en (ook) BMW het dan toch wel een stuk beter voor elkaar. Audi wil daar tussen gaan zitten, maar is vlees nog vis eigenlijk.
Ik herken veel van de punten uit m'n Leon. :D

[ Voor 48% gewijzigd door Cyphax op 18-09-2014 08:19 ]

• Tylen

Tylen

Sallin schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:51:
Ik heb een maand geleden proefgereden met een A3 Berliner en ik vond hem tegenvallen qua interieur. Kwam goedkoop over. De A4 vond ik wat dat betreft een stuk netter.
Moet je er wel bijzeggen welk jaar dat was.

De nieuwe generatie A3 (Model 8V) heeft het nieuwe dashboard erin. De huidige A4 (ook die met de facelift) heeft nog het oude dashboard erin. Ik ben van een 2012 A4 overgestapt naar een 2014 A3. (dus beide zijn de modellen die nu nog geleverd worden). En kan je dus uit eigenervaring zeggen dat de A3 een veel beter interieur/dashboard heeft.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

De A4 is dan ook wel een opa onder de Audi's. De facelift verbergt wel het eea maar het is een vrij oud model tov de huidige A3 e.d.

Vraag mij af wanneer ze hem gaan vernieuwen...

Strava

• readytoflow
  • Niet online
Halverwege 2015

• Z___Z
  • Niet online
readytoflow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 00:03:
[...]

Zo, dat is er even uit...lucht op zeg.
308 heeft een touch screen ipv knoppen. Fail als je het mij vraagt om tijdens het rijden te bedienen. En zoals ik al zei:
Z___Z schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:28:
Een echte Audi begint dan ook pas bij de A4. Heb ook even gekeken bij de dealer naar een A3, omdat hij op papier net zo groot is als de vorige A4, maar het is het toch net niet. Een A3 is niet meer dan een opgeleukte Golf. Niet slecht voor z'n klasse, maar niks speciaals.
Tylen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:30:
Scheiding links rechts bij clima uitzetten kan door de auto knop ingedrukt te houden. Daarna draaien aan de knop aan bestuurderskant. Als je draait aan de passagierskant, wordt het weer uitgeschakeld.
Lekker onlogisch, waarom niet gewoon een losse knop |:( . Als je de handleiding nodig hebt om iets simpels in te stellen is het IMHO failed user experience.
Tylen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:19:
[...]

De nieuwe generatie A3 (Model 8V) heeft het nieuwe dashboard erin. De huidige A4 (ook die met de facelift) heeft nog het oude dashboard erin. Ik ben van een 2012 A4 overgestapt naar een 2014 A3. (dus beide zijn de modellen die nu nog geleverd worden). En kan je dus uit eigenervaring zeggen dat de A3 een veel beter interieur/dashboard heeft.
Dat is een kwestie van smaak. Ik vind het oude dashboard van de A4/A5 veel mooier dan dat van de A3. Die van de A3 ziet er zo kaal uit. En waarom een klapscherm als je het scherm toch altijd aan hebt staan als je aan het rijden bent. Waarom een groot gat onder de airco knoppen en een mooi afgewerkt afsluitbaar vakje? Materiaalgebruik mag dan wel beter zijn geworden, het ontwerp IMHO niet.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Z___Z schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:29:
Lekker onlogisch, waarom niet gewoon een losse knop |:( . Als je de handleiding nodig hebt om iets simpels in te stellen is het IMHO failed user experience.
Je koopt een apparaat van 40.000 euro maar leest niet even de handleiding door om er optimaal gebruik van te kunnen maken?
Sowieso kan ik me nauwelijks voorstellen waarom je verschillende klimaatzones zou willen samenvoegen. Het is juist bedoeld om persoonlijk in te stellen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Als je in je eentje in de auto zit hoef je toch niet twee zones apart te regelen. :)
De Leon heeft een knopje "Sync", dat zet je aan of uit en dan is het dus dual zone of niet. Ze kunnen het dus wel bij VAG. :P

• readytoflow
  • Niet online
Spijt me geweldig hoor...Maar dit is de eerste keer dat ik een handleiding van een auto zo moeten gaan lezen. Dat terwijl alle reviews zeggen dat audi zo logisch is...
Inderdaad Skoda heeft ook zo'n knop 'dual' aan of uit. logisch, simpel, duidelijk, En waarom kon op mijn 3 jaar oudere Skoda wel de navigatie gebruikt worden in combinatie met mijn volledige boordcomputer?

Ik begrijp dat niet. Bij een duurdere auto verwacht ik minimaal dezelfde functies maar dan beter uitgewerkt.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

[...]
308 heeft een touch screen ipv knoppen. Fail als je het mij vraagt om tijdens het rijden te bedienen.
Ervaring mee, of een oordeel op basis van wat je gelezen hebt?

Toegegeven, vooraf leek het mij ook irritant, maar tijdens de proefrit viel het mij behoorlijk mee.
Als ie straks voor de deur staat zal ik het dagelijks gebruik pas echt kunnen ervaren.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In m'n Scirocco (gelijk een Golf VI) springt 'ie zélf in Dual mode als iemand aan de bijrijderskant aan de temperatuurknop draait. Klikje op 't knopje "Dual" en de bijrijderskant neemt weer de zelfde temperatuur instelling aan als die van de bestuurderskant.

Lijkt me dat dat toch wel op alle VW systemen met meerdere zône's zo werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-09-2014 10:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Gast1981 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:03:
[...]

Ervaring mee, of een oordeel op basis van wat je gelezen hebt?

Toegegeven, vooraf leek het mij ook irritant, maar tijdens de proefrit viel het mij behoorlijk mee.
Als ie straks voor de deur staat zal ik het dagelijks gebruik pas echt kunnen ervaren.
Mijn ervaring met een touchscreen is dat knoppen fijner zijn, omdat een touchscreen helemaal vlak is. Daar moet je echt je aandacht aan geven. Een draaiknop kan ik bedienen zonder ernaar te kijken. Dat merk je in de praktijk wel. :)
Het meeste is wel via het stuur te doen gelukkig. En anders zijn er vaak knoppen ter ondersteuning.

• Z___Z
  • Niet online
Knoppen hoef je niet naar te kijken, een touch screen wel, want er is geen feedback onder je vingers. Nee geen ervaring mee, maar klinkt als een bezuinigingsmaatregel.

@RemcoDelft, nee, normaal lees ik geen handleiding van een auto. Is niet nodig, want 99% van de controls zitten bij alle auto's op dezelfde plek. Er is wat variatie positie van lichtknoppen, ruitenwissers, airco en infotainment maar een goede layout is altijd te bedienen zonder er bij na te denken. Het is net als een website bezoeken of software gebruiken. Als je de handleiding moet lezen om simpele taken uit te voeren is de layout mislukt. Het is niet voor niks dat UI ontwerp niet gedaan moet worden door de developers. Je ziet het vaak aan producten als dit wel gedaan is. Voorbeeld m'n Dell Ultrabook, waar 3 USB poorten op zitten. 1 links, 1 rechts en 1 achter. Zal technisch wel een makkelijke plaats zijn geweest, maar vanuit gebruikers perspectief zou ik ze graag allen links of achter gehad hebben.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat je nu met die touchscreens ziet zag je eind jaren '80 ook met autoradio's. De ronde draaiknop volume regelaar werd bij veel autoradiofabrikanten destijds vervangen door twee afzonderlijk knopjes, "+" én "-" :(

Het volume regelen werd ineens een heel stuk omslachtiger, zeker als je je radio snel wat zachter wilde zetten.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Maarre, het hele idee van clima is toch dat je dat 1x instelt en vervolgens er nooit meer naar omkijkt? Dan maakt het toch niet zoveel uit of dat nou touchscreen of een draaiknop is?

Trouwens, wat VW heeft bedacht bij het huidige model Polo :D als je daar de luchtstroom op de voorruit richt, gaat ineens de airco en hercirculatie aan. Vervolgens zet ik het weer uit, want ik heb geen idee waar dat voor nodig is in de ochtend, als ik de boel warm wil stoken. Als de auto later goed op temperatuur is, draai ik de temperatuur helemaal dicht, en gaat de airco weer aan. Logica :') ?

Echt schijt irritant. Zit je in de auto, en als het warm word, draai ik de temperatuur weer terug. Gaat de airco aan, waardoor het weer koud word. Kan niet wachten tot ik dit ding in kan leveren...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Widow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:37:
Maarre, het hele idee van clima is toch dat je dat 1x instelt en vervolgens er nooit meer naar omkijkt? Dan maakt het toch niet zoveel uit of dat nou touchscreen of een draaiknop is?

Trouwens, wat VW heeft bedacht bij het huidige model Polo :D als je daar de luchtstroom op de voorruit richt, gaat ineens de airco en hercirculatie aan. Vervolgens zet ik het weer uit, want ik heb geen idee waar dat voor nodig is in de ochtend, als ik de boel warm wil stoken. Als de auto later goed op temperatuur is, draai ik de temperatuur helemaal dicht, en gaat de airco weer aan. Logica :') ?

Echt schijt irritant. Zit je in de auto, en als het warm word, draai ik de temperatuur weer terug. Gaat de airco aan, waardoor het weer koud word. Kan niet wachten tot ik dit ding in kan leveren...
Lég DAT maar eens aan een (vrouwelijke) bijrijder uit die alleen maar kijkt naar het cijfertje op het display. In m'n Scirocco staat de clima het hele jaar op 22 graden mét (meestal) het dak in de gekantelde stand (open) en dat is naar mijn mening precies goed.

Wat er dan gebeurd:
  • Instappen -> Hmmm... 22 graden volgens de indicator, da's te warm.
  • Draai aan de regelaar -> 18 graden.
  • 100 meter verder: Hmmm... bést koud....
  • Draai aan de regelaar -> 20 graden.
  • Paar kilometer verder: Prutsen aan de uitstroomopeningen omdat er allerlei luchtstromen lopen (alleen aan de bijrijderskant).
  • Weer een paar kilometer verder: "Blijft koud hier in de auto"
  • Draai aan de regelaar -> 22 graden.
  • Paar kilometer rijden -> Uitstroomopeningen worden weer terug gezet in de oorspronkelijke stand doordat 't toch nóg niet helemaal naar wens is.
En vervolgens ben je op je bestemming aangekomen én is de clima weer terug op orde :9

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is een kwestie van smaak. Ik vind het oude dashboard van de A4/A5 veel mooier dan dat van de A3. Die van de A3 ziet er zo kaal uit. En waarom een klapscherm als je het scherm toch altijd aan hebt staan als je aan het rijden bent. Waarom een groot gat onder de airco knoppen en een mooi afgewerkt afsluitbaar vakje? Materiaalgebruik mag dan wel beter zijn geworden, het ontwerp IMHO niet.
Wat je zegt is terecht, het is een kwestie van smaak. Ik heb de A3 juist gekozen vanwege het kale interieur. Waarom? Omdat ik bijvoorbeeld bij de Focus en de V40 het gevoel had in een vliegtuig te zitten met al die (overbodige) knoppen. De snelheidsmeter en toerenteller van de A3 worden ook regelmatig als 'traditioneel' bestempeld. Een van de andere redenen waarom de V40 het niet werd bij mij is omdat ik het digitale dashboard erg onrustig vind overkomen. Ook een kwestie van smaak.

Het dashboard straalt rust uit en dat past bij de stilte van de auto als je er in rijdt. Men vraagt regelmatig 'ben je op kantoor' als we aan het bellen zijn, terwijl ik dan in de auto zit. Het scherm dat inklapt zal ook wel te maken hebben met diefstal preventie, je kunt het systeem immers niet in een andere auto monteren zonder het dashboard te verbouwen. Daarnaast gebruik ik het scherm juist niet als ik gewoon rijd en klap ik het in, lekker rustig en weinig afleiding :) Een afsluitbaar vakje is irritant, want dat moet je open maken voordat je het kunt gebruiken. Nu leg je eenvoudig je spullen (telefoon, portemonnee etc.) in dat 'grote gat'.

• Z___Z
  • Niet online
@XeNeRgy, dat tegen het jatten heeft dus weinig zin. Vind de snelheidsmeter/toerenteller gedeelte van de A3 (van Audi in het algemeen) juist weer heel mooi.
InZane schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:15:
[...]

Ja dat dacht mijn schoonvader ook. Die heeft net een nieuwe A3 Limousine, maar daar was na een kleine 3 weken de navi + stuur al uit gejat.

Fotootje gevonden:
[afbeelding]

• Tylen

Tylen

[...]

[/qoute]

Euh dit was altijd al zo. Zowel in mijn Ibiza/Leon/Golf/A4/A3. Nooit anders meegemaakt.

[qoute]

Groot gat onder de airco knoppen???????
Mooi afgewerkt afsluitbaar vakje????

Met welke A3 ben jij opstap geweest?? 1tje uit 2000??

Ik heb mooie bekerhouders onder de airco knopje, met witte ledjes eromheen.

• Aghanim
  • Niet online
Z___Z schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:01:
@XeNeRgy, dat tegen het jatten heeft dus weinig zin. Vind de snelheidsmeter/toerenteller gedeelte van de A3 (van Audi in het algemeen) juist weer heel mooi.

[...]
Zo is ie inderdaad wat kaal ja :+

• Z___Z
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:08:
[...]

Ja dat gat bedoel ik, waar de bekerhouders in zitten.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:19:
[...]

Goed punt, het waren beide nieuwe wagens. In Belgie word je naar de importeur gestuurd als je in een nieuwe wilt proefrijden, ik heb daar dus proefgereden.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Widow
Aghanim schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:40:
[...]

Wat je zegt is terecht, het is een kwestie van smaak. Ik heb de A3 juist gekozen vanwege het kale interieur. Waarom? Omdat ik bijvoorbeeld bij de Focus en de V40 het gevoel had in een vliegtuig te zitten met al die (overbodige) knoppen.
Heb je het interieur van de Astra wel eens gezien dan :X hoezo teveel knoppen :+

Afbeeldingslocatie: http://uae.yallamotor.com/uploads/article/403/pictures/3132/2013_Opel_Astra_Sedan_Interior_View.jpg
wimmel_1 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:53:
[...]
Lég DAT maar eens aan een (vrouwelijke) bijrijder uit die alleen maar kijkt naar het cijfertje op het display. In m'n Scirocco staat de clima het hele jaar op 22 graden mét (meestal) het dak in de gekantelde stand (open) en dat is naar mijn mening precies goed.
Sja, als mensen de logica van clima niet begrijpen, dan houd het op. Je moet dingen simpel houden, maar niet simpeler maken dan dat nodig is :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:37:

Wel het goeie knopje te pakken en niet ruitontwaseming per ongeluk aangeklikt? Dan gaat het systeem er voor zorgen dat de voorruit zo snel mogelijk ontwasemt gaat worden op max vermogen.

• Widow
J0YR1D3R schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:26:
[...]

Wel het goeie knopje te pakken en niet ruitontwaseming per ongeluk aangeklikt? Dan gaat het systeem er voor zorgen dat de voorruit zo snel mogelijk ontwasemt gaat worden op max vermogen.
Ik heb in die Polo nog analoge controls, dus gewoon van die draaiknopjes voor temperatuur en waar het moet komen, en een 4-standen schakelaar voor de ventilator :) en uiteraard een knopje voor airco en hercirculatie. Kennelijk wil deze handmatige temperatuurbediening clima-achtig aandoen, maar faalt daar jammerlijk in :+

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Widow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:31:
[...]

Ik heb in die Polo nog analoge controls, dus gewoon van die draaiknopjes voor temperatuur en waar het moet komen, en een 4-standen schakelaar voor de ventilator :) en uiteraard een knopje voor airco en hercirculatie. Kennelijk wil deze handmatige temperatuurbediening clima-achtig aandoen, maar faalt daar jammerlijk in :+
Het is de meeste effectieve stand om een auto snel te ontwasemen en/of op temperatuur te krijgen.
Als het anders buiten vochtig is of bijv heel koud blijft de airco volle kracht bezig het vocht eruit te krijgen en de ijskoude lucht warm te maken. De binnen circulatie springt aan omdat hij dan bezig is met steeds 'dezelfde' lucht dus er sneller resultaat wordt bereikt.

Of je de functie prettig vind is een tweede. Ik ben uit de renault en bmw gewend dat hier een apparte knop voor in de clima zit die dan automatisch een aantal functies combineert. Dat zullen we dus hier op deze manier wel zo immiteren.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

oOo

Belletje van de dealer: productie is definitief in week 41. Na bouw gaat hij gescheept worden vanuit Tjechie, via PON (import etc.) naar de dealer toe, waar hij nog wat dealeropties krijgt. Hele proces duurt sowieso dan nog 4 weken, dus het word 2e week november eer ik hem heb.

Mijn RS word waarschijnlijk (qua verkoop, import kunnen ze niet zien natuurlijk) nummer 25 in Nederland 8).
En heel veel meer zullen er waarschijnlijk niet volgen in dit belastingklimaat :+.

• readytoflow
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:08:
[...]

Ik niet welke hij heeft, maar in die van mij 01-2013(!)... zit een asbakachtig bakje. niks geen flessen houder. 2013 he...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:00:
oOo

Belletje van de dealer: productie is definitief in week 41. Na bouw gaat hij gescheept worden vanuit Tjechie, via PON (import etc.) naar de dealer toe, waar hij nog wat dealeropties krijgt. Hele proces duurt sowieso dan nog 4 weken, dus het word 2e week november eer ik hem heb.

Mijn RS word waarschijnlijk (qua verkoop, import kunnen ze niet zien natuurlijk) nummer 25 in Nederland 8).
En heel veel meer zullen er waarschijnlijk niet volgen in dit belastingklimaat :+.
Ik kan m'n nieuwe "voiture" volgende week al ophalen, lees ik nét :P

Dealer heeft me vorige week proberen te bellen op een oud GSM nummer wat niet meer in gebruik is en me zojuist dus ook maar even een privé mailtje gestuurd doordat ik de mail van m'n werk i.v.m. vakantie amper lees :P

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

Widow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:15:
[...]
Heb je het interieur van de Astra wel eens gezien dan :X hoezo teveel knoppen :+

[afbeelding]
Dan toch liever een touchscreen, zonder feedback, maar wel alles opgeruimd op 1 plek :P
Zo heel veel verwacht ik daarmee toch niet te hoeven doen tijdens het rijden.
Navi? Vooraf ingesteld. Audio? Stuurbediening. Clima? Vooraf ingesteld, aan of uit is voldoende, en er is altijd nog het raam (;)) En ach, alles went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vanmiddag door de Volkswagen dealer gebeld dat de combinatie van de volgende opties op de Golf GTE niet mogelijk is:

- Panoramadak
- 18" velgen
- Trekhaak

Reden was niet duidelijk, maar dit kon in elk geval niet. Eén van die drie moest eraf. Ik heb de trekhaak voorlopig even laten vallen, want dat is wellicht achteraf nog wel mogelijk - gaf de dealer aan.

Wel een vreemde combinatie die niet mogelijk is, of ligt dat aan mij?

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 19-09-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zou dan de velgen achteraf hebben laten doen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Morgen maar eens even gaan kijken naar m'n nieuwe speelgoed voor de komende jaren (is schijnbaar zojuist van de vrachtwagen gerold). Dinsdag middag kan ik m'n Scirocco dan om gaan ruilen voor een Golf.

Net ook maar even een SD kaartje van 128GB besteld om wat muziek op te kunnen zetten. De USB aansluiting voor een HDD zit bij de Golf 7 in het vakje waar bij m'n huidige Scirocco de asbak zit en ik ben bang dat een HDD daar gaat schuiven/rammelen. Wel jammer dat ze die aansluiting niet op de zelfde plaats hebben gemaakt als daar waar ik 'm nu heb zitten. Dat vakje ónder de middensteun is gewoon pérfect voor een 2,5" HDD.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2i2c38n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Huh? Hebben ze die bij de Golf 7 niet gewoon ook in het dashbordkastje zitten, net zoals bij heel VAG :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Of gewoon in het kastje én de armsteun, zoals bij BMW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
In de Leon was het bij de vorige generatie voor onderin aan de achterwand van het opbergvakje, dat was een fijne plek vond ik. Enorm praktisch. Die mis ik wel een beetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:54:
Of gewoon in het kastje én de armsteun, zoals bij BMW ;)
Zo zit het bij audi ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Audi Unterteile Desintegrieren Immer :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Boeren mest waguh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Soms Klappert Ook Dit Afval :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

Wok

Dakloos...

Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd :+ (van beide overigens geen sprake bij mijn Mégammel ;) )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Widow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:31:
[...]

Je lacht er mee maar mijn nieuwe A6 heeft ook manuele airco, niets digitaals aan, zelfs geen aanwijzing op MMI over welke temp je gekozen hebt (wat standaard A4 wel heeft). Ook geen synchro tussen links en rechts. Het is zelfs gevaarlijk als je de temperatuur op beide zones wil veranderen, je moet redelijk ver reiken om de rechtse temperatuur aan te passen dat je bijna niet op de weg kan letten. Ik baal er nu nog van dat ze dit zo durven verkopen en dan 700 vragen voor de digitale versie (maar dan wel 4 zones)...

[ Voor 5% gewijzigd door SlasZ op 19-09-2014 23:20 ]

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:53
Zijn er hier al mensen die uitgezocht hebben of wat de fiscale gevolgen zijn van het leasen van een Audi E-Tron zonder een laadpaal thuis?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gisteren(avond) van de vrachtwagen gerold, dinsdagmiddag m'n huidige Scirocco maar even op die plaats neer gaan zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/214eatx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/mkc38l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/vsm0dt.jpg

Telefoon is al gekoppeld én de navigatie weet de snelste weg naar m'n woonplaats ook al te vinden :P

Bij PON hebben ze waarschijnlijk haast gehad om de auto naar de dealer te kunnen krijgen, eerste keer dat ik een VW afgeleverd ga krijgen op Pirelli (P7) banden in plaats van de door PON zo geliefde Continental's (waarvan ze zélf de importeur zijn voor NL). Dealer wilde ze wel voor me wisselen...... Maar: DOE MAAR NIET!! B)

Overigens wél jammer dat ze bij het Dynaudio systeem er niet aan gedacht hebben om de roostertjes van de tweeters in de kleur van de raamstijl te houden....

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 20-09-2014 14:45 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

readytoflow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:02:
Spijt me geweldig hoor...Maar dit is de eerste keer dat ik een handleiding van een auto zo moeten gaan lezen. Dat terwijl alle reviews zeggen dat audi zo logisch is...
Inderdaad Skoda heeft ook zo'n knop 'dual' aan of uit. logisch, simpel, duidelijk, En waarom kon op mijn 3 jaar oudere Skoda wel de navigatie gebruikt worden in combinatie met mijn volledige boordcomputer?

Ik begrijp dat niet. Bij een duurdere auto verwacht ik minimaal dezelfde functies maar dan beter uitgewerkt.
Mijn Golf 6 Highline heeft ook Dual knop. Deze wordt gebruikt zodat de temperatuur links en rechts onafhankelijk van elkaar ingesteld kan worden.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Z___Z
  • Niet online
Vandaag m'n C-klasse opgehaald. Eerste ervaringen, mooie auto, rijdt goed, veel ruimte. Toch wel wat nadelen gevonden die ik niet had ervaren met de proefrit, omdat ik die had gedaan in de automaat ipv de handbak.
Het start/stop systeem werkt niet goed. Na het herstarten van de motor, maakt de motor te weinig toeren, waardoor je niet makkelijk weg kan rijden. Als je dan laat afslaan, omdat je het niet verwacht, start de motor niet meer vanzelf, zoals wel gebeurd bij VW.
Tweede nadeel is de touch/command dial. Deze zit in de weg met het schakelen. Wederom iets waar je alleen last van hebt als je een handbak neemt.
PDC indicator aan de voorkant hebben ze wegbezuinigd. Lampjes zitten niet meer onder de voorruit, maar in het instrumentenpaneel tussen de toerenteller en de snelheidsmeter. Daar kijk je toch niet heen als je aan het parkeren bent....
Dus wat betreft ergonomie was de W204 beter dan de W205. Voornaamste voordeel van de W205 is het veel grotere scherm (iPad mini op het dashboard) en de extra ruimte.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

ice-T106 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:39:
Zijn er hier al mensen die uitgezocht hebben of wat de fiscale gevolgen zijn van het leasen van een Audi E-Tron zonder een laadpaal thuis?
Die kan je toch gewoon ook opladen met een snoer uit het raam verbonden met een stop contact in huis?

De fiscale gevolgen zullen vast verschillen per werkgever en LM. Kan me goed voorstellen dat de LM het graag ziet dat je er toch enige electrische KM's mee maakt. En hem dus geregeld gaat opladen.
En er anders misschien een naheffing komt.

Heb ook al gehoord dat werkgevers soms ook het bedrag eigen bijdrage verhogen als je hem niet met regelmaat oplaadt.

Zou als ik jou was gewoon even informeren bij je werkgever en de LM over de regels.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ik heb er hard over nagedacht maar ik kan niks slechts noemen over mijn huidige e90, de auto klopt gewoon, plakt als kauwgom, stuurt als op rails en heeft alles wat ik nodig heb, op de grotere koffer na, maar daar kan 'ie niks aan doen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 23:33:
Nou ik heb er hard over nagedacht maar ik kan niks slechts noemen over mijn huidige e90, de auto klopt gewoon, plakt als kauwgom, stuurt als op rails en heeft alles wat ik nodig heb, op de grotere koffer na, maar daar kan 'ie niks aan doen :p.
Ben een kritische gebruiker :)
Enige waar ik op lange termijn misschien aan kan storen is dat de touch controller in de weg zit bij het schakelen. PDC indicatoren zijn handig, maarja als je te dichtbij komt gaat de auto alsnog piepen, dus die zijn extra. Start/Stop werkt alleen als je de pook in het midden zet en de koppeling los laat. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus ga daar ook niet mee beginnen. Wil best helpen met brandstofbesparing, maar als het niet goed werkt, dan niet. Zal ook nauwelijks wat opleveren aangezien ik weinig in de stad rondrijdt.

[ Voor 40% gewijzigd door Z___Z op 21-09-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het inbouwen van opties bij de dealer (Mercedes) om de bijtelling wat te drukken?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

kan iemand iets zeggen over de beenruimte achter tussen de octavia combi versus de superb combi (beide huidig model)?

Ik zie dat de octavia ongeveer 20cm korter is, maar vertaald zich dat naar beenruimte of kofferbakruimte dat minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Superb heeft (nog) meer beenruimte achterin (Limousine-achtig) maar de Octavia is al niet om je voor te schamen, ruimte te over.

@ Z___Z: Behalve op een automaat, ben je ooit een start-stop systeem tegengekomen dat anders werkt dan? Dat systeem werkt prima hoor.... de mijne doet het zo, de Megane deed het, de Kia, de Ibiza, allemaal zelfde principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
't Systeem werkt prima, maar je moet het jezelf wel aanleren. De eerste keren dat je dat doet ben je geneigd om de koppeling weer direct in te trappen, omdat het net lijkt alsof je motor afslaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

@HTT-Thalan : Waar kan ik de octavia mee vergelijken, met de beenruimte in een 508/Passat of is het ruimer dan dat?

Ik heb bij de Superb van de overburen even gekeken en dat is echt gigantisch. gevoelsmatig heb je daar zelfs met de stoel in de achterste stand genoeg ruimte om een zwaar gevulde boodschappentas tussen stoel en bank te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Weet ik niet, ik spendeer überhaupt weinig tijd op de achterbank en heb nog nooit in een 508 gezeten zelfs.
Ik weet niet hoe snel je een keuze moet maken maar ik verwacht de mijne over ongeveer anderhalve maand, dan kan ik je laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 18-09 21:29
Z___Z schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:43:
Vandaag m'n C-klasse opgehaald. Eerste ervaringen, mooie auto, rijdt goed, veel ruimte. Toch wel wat nadelen gevonden die ik niet had ervaren met de proefrit, omdat ik die had gedaan in de automaat ipv de handbak.
Het start/stop systeem werkt niet goed. Na het herstarten van de motor, maakt de motor te weinig toeren, waardoor je niet makkelijk weg kan rijden. Als je dan laat afslaan, omdat je het niet verwacht, start de motor niet meer vanzelf, zoals wel gebeurd bij VW.
Tweede nadeel is de touch/command dial. Deze zit in de weg met het schakelen. Wederom iets waar je alleen last van hebt als je een handbak neemt.
PDC indicator aan de voorkant hebben ze wegbezuinigd. Lampjes zitten niet meer onder de voorruit, maar in het instrumentenpaneel tussen de toerenteller en de snelheidsmeter. Daar kijk je toch niet heen als je aan het parkeren bent....
Dus wat betreft ergonomie was de W204 beter dan de W205. Voornaamste voordeel van de W205 is het veel grotere scherm (iPad mini op het dashboard) en de extra ruimte.
Z_z welke versie c class heb je? Kun je misschien wat meer vertellen en foto's posten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Locke_ schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:41:
@HTT-Thalan : Waar kan ik de octavia mee vergelijken, met de beenruimte in een 508/Passat of is het ruimer dan dat?

Ik heb bij de Superb van de overburen even gekeken en dat is echt gigantisch. gevoelsmatig heb je daar zelfs met de stoel in de achterste stand genoeg ruimte om een zwaar gevulde boodschappentas tussen stoel en bank te plaatsen.
Daar zijn toch gewoon tekeningen van te vinden?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BlowFish schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:15:
[...]

Z_z welke versie c class heb je? Kun je misschien wat meer vertellen en foto's posten :*)
C180 Lease Edition. Zal loop van de week wel even wat foto's maken. Zijn verder geen opties op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Z___Z schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:25:
[...]

C180 Lease Edition. Zal loop van de week wel even wat foto's maken. Zijn verder geen opties op te krijgen.
Ik gok dat hij wilt weten of het om het oude of het nieuwe model gaat.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Jeroen V schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:38:
[...]

Ik gok dat hij wilt weten of het om het oude of het nieuwe model gaat.... :)
Nee hij gaf al aan W205, dus nieuw model. Thanks Z_Z mooie auto. Ik krijg de mijne volgende maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

HTT-Thalan schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:08:
Weet ik niet, ik spendeer überhaupt weinig tijd op de achterbank en heb nog nooit in een 508 gezeten zelfs.
Ik weet niet hoe snel je een keuze moet maken maar ik verwacht de mijne over ongeveer anderhalve maand, dan kan ik je laten zien.
:-) Ik ook niet, maar ik heb 3 kids en ze beginnen het toch wat krap op de achterbank te krijgen qua beenruimte.

Ik kan nog wel even wachten, dus ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Mystikal schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:19:
[...]

Daar zijn toch gewoon tekeningen van te vinden?
Als jij weet waar, ik google er al een paar dagen naar, maar ik kan nog niets vinden dat echt concreet iets laat zien. Foto's vertekenen vaak als ze commercieel zijn gemaakt en ik heb helaas nog geen tijd gehad om langs een dealer te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Locke_ schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:50:
[...]

:-) Ik ook niet, maar ik heb 3 kids en ze beginnen het toch wat krap op de achterbank te krijgen qua beenruimte.

Wat heb je nu dan voor auto? Octavia wordt in Tsjechië gewoon als taxi ingezet en daar heb ik achterin altijd prima gezeten. Superb heeft nog meer ruimte achterin. Bij 3 kids neem ik aan dat je voor een station gaat btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

BlowFish schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:44:
[...]

Nee hij gaf al aan W205, dus nieuw model. Thanks Z_Z mooie auto. Ik krijg de mijne volgende maand :)
Ah, had ik niet gezien en ik ken de aanduidingen van MB niet... Overigens staat deze auto vrij hoog op mijn shortlist, binnenkort een proefrit maken.

Overigens vond ik de middenconsole in zwart plastic vrij goedkoop aanvoelen, iets wat ik van MB niet had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
The Eagle schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:57:
[...]

Wat heb je nu dan voor auto? Octavia wordt in Tsjechië gewoon als taxi ingezet en daar heb ik achterin altijd prima gezeten. Superb heeft nog meer ruimte achterin. Bij 3 kids neem ik aan dat je voor een station gaat btw ;)
Bij drie kids moet je vooral een brede auto hebben lijkt me. Dan kunnen ze goed naast elkaar zitten.

Ik heb even in Carbase gekeken: de Octavia heeft bijna dezelfde spoorbreedte achter als de Superb (allebei ongeveer 1.52). Ten opzichte van de norm van "lekker achterin zitten" (de grote sedans van de Duitse merken) komen beide auto's een centimeter of 13 aan spoorbreedte tekort.

Ten opzichte van een aantal populaire auto's in het C-segment (V40, 1.54 ; 308: 1.55) zitten ze allebei aardig op 1 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Locke_ schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:50:
[...]
Ik ook niet, maar ik heb 3 kids en ze beginnen het toch wat krap op de achterbank te krijgen qua beenruimte.

Ik ben 2,05 meter lang, en als ik voorin in een Octavia zit zoals ik zou zitten als ik alleen rij (dus stoel lekker ver naar achteren) kan ik prima achter mezelf zitten. Er is bijna geen enkele auto waarin ik dat kan (op verlengde A8's en consorten na). Ik heb geen idee hoe groot jouw kids zijn, maar de Octavia lijkt me een prima familie auto waar je de komende jaren ruimte genoeg in hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Spoorbreedte heeft niks met de ruimte in het interieur te maken lijkt me.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Gaat om de totale breedte van de auto, de achterbank zit namelijk niet tussen de wielen. Zou wel heel krap worden anders. Voor breedte is de Superb superieur aan de Octavia. Voor de beenruimte hoef je de Octavia niet te laten, zal vergelijkbaar zijn met een gemiddelde D-segmenter. Alleen de breedte is nog steeds Golf/Leon C-segment auto. Met 2 kinderen zal het geen probleem zijn, 3 kinderstoeltjes/maxicosi's is het redelijk krap denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een topic over 3 stoeltjes op de achterbank van de O3 - http://www.skodaforum.nl/...s-op-de-achterbank.20839/ ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Falcon op 22-09-2014 10:23 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
zonoskar schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:25:
Spoorbreedte heeft niks met de ruimte in het interieur te maken lijkt me.
Ze gaan in de praktijk aardig samen op. De grote sedans met 1.65 spoorbreedte hebben een interieurbreedte achterin van ongeveer 1.55, de Superb (1.52 heeft 1.45 van binnen). De verloren 3 centimeter zit in de dikkere portieren van bv een S-klasse.
Helaas staat de interieurbreedte niet voor elke auto in carbase (niet voor de Octavia).

[ Voor 10% gewijzigd door t_captain op 22-09-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Collega van me had vanwege die reden een Peugeot 5008. Is schijnbaar één van de weinige auto's waar je 2 kinderstoeltjes + 1 zitverhoger in kwijt kon zodat alle 3 z'n kinderen normaal konden zitten op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/o6jt47.jpg
Even snel een fotootje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Jeroen V schreef op maandag 22 september 2014 @ 06:27:
[...]

Ah, had ik niet gezien en ik ken de aanduidingen van MB niet... Overigens staat deze auto vrij hoog op mijn shortlist, binnenkort een proefrit maken.

Overigens vond ik de middenconsole in zwart plastic vrij goedkoop aanvoelen, iets wat ik van MB niet had verwacht.
Voor slechts 200 euro heb je een schitterende hout inleg!
Helaas zal ik aan het maximale leasebudget na het aanvinken van de 220 Bluetec, AMG binnen / Buiten, Ambition en zitcomfort pakket :P

@ Z-z mooie kleur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Avantgarde buiten nemen, dan hou je 1k over voor het hout. Zou dat meer waard vinden dan wat dikkere bumpers en 18" ipv 17" velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Z___Z schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:49:
Avantgarde buiten nemen, dan hou je 1k over voor het hout. Zou dat meer waard vinden dan wat dikkere bumpers en 18" ipv 17" velgen.
Afbeeldingslocatie: http://static.auto-online.ch/car_pictures/87/2306387/MERCEDES-BENZ-C-Klasse-W205-C-220-BlueTec-AMG-Line-2306387-1-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.auto-online.ch/car_pictures/87/2306387/MERCEDES-BENZ-C-Klasse-W205-C-220-BlueTec-AMG-Line-2306387-2-1.jpg

AMG past beter bij mijn leeftijd. Mijn baas rijdt de avantgarde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Van AMG zou ik primair de motorisering willen, plus de remmen. Optische pakketten zonder de bijbehorende mechanische punch zijn een beetje *gaap* :)
Pagina: 1 ... 92 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.