Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.269 views

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23

DarkSide

theres no place like ::1

klopt. een greenline is niet meer nieuw te bestellen. Wel hebben sommige dealers nog productie plaatsen omdat ze reeds al een bestelling gedaan hebben. Deze zijn nog (deels) aan te passen naar je eigen wensen.
Maar het wordt knap lastig om nu nog een greenline te krijgen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dus een goeie reden om een 2.0 TDI te bestellen in EBL waarop wel alle opties mogelijk zijn ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wot :|

Das lekker dan...
Wat is een EBL eigenlijk?

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 07-08-2014 09:49 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:07:
[...]

Ik lees eigenlijk wel dat DSG over het algemeen goed bevalt. Ik was vooral benieuwd of zo'n ding vaak kapot gaat.
Tja dit is een subjectieve vraag.. Het is net wie je het vraagt :+ Vraag het mij niet als je een positief antwoordt wilt hebben hehe. Bevallen deed hij overigens niet, slechte software en electronica die niet goed anticipeert op de bestuurder maar volledig zijn eigen wil heeft. Gelukkig had ik flippers aan het stuur, maar meerdere malen per dag je automaat corrigeren kan niet de bedoeling zijn van een 'automaat'. Referentie was de automaat van BMW welke perfectie toch wel een stuk dichter nadert.

De defecten? Ga er maar even voor zitten... Ik heb continu trammelant gehad met dat ding. Ongeveer twee maandelijks de passat bij de dealer gehad. Schokken tijdens schakelmomenten, schokken met wegrijden, versnellen op de cruise control om even in te halen en gewoon direct terug schakelen, 2 helften van de bak die niet met elkaar communiceren en weet ik veel wat voor gedoe nog meer. Grappige gewaarwording als de bak het niet eens is met zichzelf, (helft 1) ik wil in de 2, (helft 2) nee in de 3, (helft 1) ow wacht dan moeten we naar de 4, en dan slaat ie weer eens af op de rotonde omdat hij dit met een snelheid van 25km per uur doet. Nu achteraf klinkt het wel grappig maar het ding was echt om te huilen. De tweede DSG die in de passat lag was iets beter maar ook hier schokken, onverklaarbare schakelmomenten, etc. Dan schrijven mensen over Italiaanse/Franse auto's maar deze Duitser kon er ook wat van. Twee jaar lang een haat liefde verhouding gehad met de passat cc. De looks waren super... Alleen lekker zorgeloos autorijden zat er niet in :X

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:47:
Wot :|

Das lekker dan...
Wat is een EBL eigenlijk?
Elegance Business Line

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das geen 14%, dus valt wat mij betreft af.

Als de 1.6 tdi een issue is, wordt de leon ook een uitdaging kwa levertijd wellicht.
Hoef geen DSG en geen sensoren aan de voorkant, dat scheelt wellicht.

[ Voor 83% gewijzigd door MikeyMan op 07-08-2014 10:06 ]

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 14:15
MikeyMan schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:42:
Ik meld mij ook even in dit topic. Na een jaar of drie ben ik toe aan een nieuwe auto van de baas.
Heb nu een Kia Sportage. Stoere bak, maar wil best wel weer iets anders.

Mag nu gaan dieselen, en wil een ruime station. Dus dan blijven the usual suspects over; Octavia, Leon, 308. Denk dat ik er stiekem al uit ben, maar natuurlijk wel even de proefritten maken her en der.
Octavia is volgens mij de ruimste van het stel, en in tegenstelling tot de Leon wel uit te rusten met het navigatiesysteem met HD. Wel jammer dat veel opties niet mogelijk zijn op de Greenline.

Valt me wel op dat ze een stuk hulpvaardiger zijn bij de dealers als je een nieuwe auto mag bestellen dan als je op zaterdag een ruitenwissertje nodig hebt :P
Octavia is eigenlijk geen optie meer gezien de levertijden.
Leon is nog wel goed leverbaar en genoeg voorraad voor de 14% ST modellen.
308 is nu de nieuwe Octavia aan het worden kijkend naar de populariteit.

Kwa afwerking, interieur en prijs zullen de 308 en Leon elkaar niet veel ontlopen. Als je iets luxer wil rijden kun je naar de Golf Variant kijken alleen zit je dan in de 20% of bijvoorbeeld de A3 e-tron met 7% (moet je wel inleveren op koffer ruimte).

[ Voor 8% gewijzigd door Furfoot op 07-08-2014 10:17 ]

Instagram

• DarkSide

DarkSide

Leon heeft levertijd van 2 a 2,5 maand.
DSG is sowieso geen optie op 14% modellen. Wel was de leon duurder in lease bij mij dan een Octavia.

de 308 was goedkoper dan beide. En heeft ongeveer levertijd van 3 maanden schijnt nu.

als je perse 14% wilt, dan moet je snel beslissen.
Dat is ook de reden dat ik gewoon voor een 20% wou gaan. En een 1.6 105 PK octavia EBL wou nemen.
Deze kon ik dan meteen wel voorzien van een panodak of DSG.

Uiteindelijk een golf besteld. Welke ook 20% is. Dit omdat ik anders over mijn greenline ook 20% moest betalen en deze relatief duur werd en ik ook nog opties ging missen.
Overigens is een Octavia EBL behoorlijk luxe. En een golf is niet perse luxer. of meer premium.

Reden dat er straks een golf variant voor de deur staat is dat daar wel ACC en FA op beschikbaar waren.
De snelle levertijd en hij netto goedkoper was dan de octavia

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:51:
[...]

Tja dit is een subjectieve vraag.. Het is net wie je het vraagt :+ Vraag het mij niet als je een positief antwoordt wilt hebben hehe. Bevallen deed hij overigens niet, slechte software en electronica die niet goed anticipeert op de bestuurder maar volledig zijn eigen wil heeft. Gelukkig had ik flippers aan het stuur, maar meerdere malen per dag je automaat corrigeren kan niet de bedoeling zijn van een 'automaat'. Referentie was de automaat van BMW welke perfectie toch wel een stuk dichter nadert.

De defecten? ...
Ik herken me er niet in, heb nu voor de tweede keer een DSG. Het rijdt soepel, ik gebruik de flippers aan het stuur echt nooit. Heb nu voor het eerst het gevoel dat hij tussen de 2e en 3e versnelling iets hapert, de dealer kan het verhelpen, maar van de leasemij mag het niet (auto gaat er over 2mnd uit).

Ik hoor wel van meer mensen dat ze vinden dat het niet soepel rijdt. Het heeft denk ik met je rijstijl/verwachting te maken. Ik cruise altijd op de snelweg, trek rustig op, dus hij hoeft nooit echt naar het rood toe. Misschien dat het voor de 'luie' automobilist een fijnere oplossing is dan voor de sportievere rijder.

Voor mij niet anders meer. Mijn volgende auto heeft er dus weer één. CVT vond ik persoonlijk minder prettig rijden dan DSG.

Het beste is het toch om het zelf te ervaren via een proefrit of wellicht kan je ergens eentje van een kennis/collega lenen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist met de dealer gebeld; de levertijd voor de combi is inderdaad een issue, maar ze hebben nog enkele voorbestellingen staan die nog naar wens aangepast mogen worden.
Zaterdag proefrit maken, en dan zsm bestellen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

BlauweFles schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:32:
Misschien dat het voor de 'luie' automobilist een fijnere oplossing is dan voor de sportievere rijder.
Dit!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

MikeyMan schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:35:
de levertijd voor de combi is inderdaad een issue, maar ze hebben nog enkele voorbestellingen staan die nog naar wens aangepast mogen worden
Eh, dan hoop ik dat dat voor mij ook mogelijk is. Opgave is ± 4 maanden :X.

Ik heb nu 157k op de teller staan, initieel contract is voor 160k, verlenging naar 180k mogelijk, einde contract 14 oktober.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben er op zich uit. Bij rijnwoud stond een combi in de kleur die ik wil hebben. Enige is dat er stoelverwarming op zit ipv de chromen lijsten. Maar daar is wel overheen te komen :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:59:
[...]

Eh, dan hoop ik dat dat voor mij ook mogelijk is. Opgave is ± 4 maanden :X.

Ik heb nu 157k op de teller staan, initieel contract is voor 160k, verlenging naar 180k mogelijk, einde contract 14 oktober.
Ik zat ongeveer met het zelfde en heb er de huidige leasemaatschappij (Leaseplan) en m'n fleetagent even voor gebeld. Antwoord: Als er geen grote onderhoudskosten aan ziiten te komen dan kan ik 'm gewoon door rijden tot aan de nieuwe auto. De volgende grote beurt komt over 25K (paar weken geleden een 150K beurt uit laten voeren en ik rijd ongeveer 1000 Km/week), de 1e APK keuring zou op 5 November moeten gebeuren. Verwachte leverdatum voor m'n nieuwe auto staat gepland in week 42 óf 43 (tussen 14 en 25 Oktober) dus het "piest pesas" binnen die tijd :+

En bij ~200K kunnen er 4 nieuwe banden onder. Ik heb in de 155K welke ik tot noch toe gereden heb pas twee keer een set van 2 laten vervangen (235/45WR17 Continental Sportcontact 5 Contiseals) en ik heb géén winterbandenregeling.

Bij BMW zal de het interval voor onderhoud ook wel op 30K liggen waardoor je bij 150K nog een beurt aan je auto hebt moeten laten uitvoeren?

Verbruik van je BMW zoals je hier eerder vermelde vind ik overigens zéér netjes. Ik had van een 320 slechter verwacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 07-08-2014 21:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:51:
[...]

Ik zat ongeveer met het zelfde en heb er de huidige leasemaatschappij (Leaseplan) en m'n fleetagent even voor gebeld. Antwoord: Als er geen grote onderhoudskosten aan ziiten te komen dan kan ik 'm gewoon door rijden tot aan de nieuwe auto.
Klinkt niet slecht, ik hou deze graag nog een paar maanden, is een prima wagen. Ik ga het proberen.
Verbruik van je BMW zoals je hier eerder vermelde vind ik overigens zéér netjes. Ik had van een 320 slechter verwacht.
Ik was vandaag veel te vroeg bij de eerste klant weg en dus teveel tijd over om naar klant twee te rijden, maar omdat het toch 174km verder was besloot ik maar gewoon te vertrekken en lekker rustig te rijden, dus met ± 85 echte snelheid (6e versnelling) een eindje achter de eerste de beste vrachtwagen rijden (niet te dicht erop natuurlijk).

Dat de hele tijd volgehouden van Schiedam naar Limburg, en vlak voor eindbestemming even getankt, hij was bijna leeg.

Range: 1789 kilometer _O-. Dat zakte snel weer in natuurlijk, naar zo'n 1500 bij heel rustig rijden en 1300 bij af en toe iets gas geven. In de regel tank ik op de ~ 950 á 1000km en dan zit er nog een paar liter in. Er zitten ook ritten tussen waar ik bij 850 al volgooi :+.

Die van mij heeft zijn eerste APK al gehad overigens, begin dit jaar (hij is uit 2011).
Onderhoud is verdeeld bij mij, 6k voor het ene, 16k voor het andere, aanstaande maandag zijn de remmen aan de beurt. Heb gemeld dat ik een leenauto nodig heb ( :+ ) en dat ik graag even zo'n i3 wil proberen, heb ik dat ook eens gereden :P.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-08-2014 21:39 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij mij zouden die 180K (Grote) beurt + de APK ook maar formaliteiten zijn. Auto heeft in de bijna 4 jaar dat ik 'n nou heb nog niet één "klap" verkeerd gegeven terwijl er op het 1.4TSi benzine blok best veel/vaak wordt afgegeven. (Blok zal wel op Dinsdagochtend in elkaar geschroefd zijn, toen de monteurs en robots nog véél zin hadden in een verse werkweek na een goede herfstvakantie :P ).

Ik zat, voor de gein, net eens te kijken naar het aanbod van auto's bij de diverse LM's en 't lijkt er op dat alleen auto's die nog ruim onder de kilometerstand van het contract zitten direct aan particulieren aangeboden worden als "occasion" (de rest wordt waarschijnlijk gewoon direct aan "de handel" doorgestoten).
Ik vraag me in het geval van m'n huidige auto dan wel af: Heeft een koper van zo'n auto daarna wel in de gaten wat er voor een onderhoud gedaan dient te worden en/of wordt 'ie daar van op de hoogte gebracht bij aankoop bij een handelaar, óf wordt daar even de boordcomputer voorzien van "verse beurt bij aflevering" (simpele reset) én een stempeltje in 't boekje :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DarkSide

DarkSide

Bij mij is het verschillend. Ik heb een keer een tijdelijke auto gekregen voor 3 maanden.
En de vorige keer kon ik gewoon verlengen. Een keer gedaan omdat ik nog niet wist wat ik wou rijden.
Daarna nogmaals verlengd en zolang er idd geen grote reparaties zijn was dat geen probleem.

Nu moet ik binnekort voor een 150k beurt. En in november mag hij een APK krijgen. Een maandje later rij ik in mijn nieuwe voiture.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wimmel_1 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:05:
Ik zat, voor de gein, net eens te kijken naar het aanbod van auto's bij de diverse LM's en 't lijkt er op dat alleen auto's die nog ruim onder de kilometerstand van het contract zitten direct aan particulieren aangeboden worden als "occasion" (de rest wordt waarschijnlijk gewoon direct aan "de handel" doorgestoten).
Ik vraag me in het geval van m'n huidige auto dan wel af: Heeft een koper van zo'n auto daarna wel in de gaten wat er voor een onderhoud gedaan dient te worden en/of wordt 'ie daar van op de hoogte gebracht bij aankoop bij een handelaar, óf wordt daar even de boordcomputer voorzien van "verse beurt bij aflevering" (simpele reset) én een stempeltje in 't boekje :o
LMs doen zo weinig mogelijk onderhoud, dus als je een exleaser koopt dan is de kans groot dat je veel onderhoud hebt als ze wat ouder zijn.

Vanmorgen hoorde ik dat de busjes (e.d.) voor een groot deel richting Oekraine gaan, de OVSE reed daar ook rond in priussen, zouden ook wel eens ex-leasers kunnen zijn. :)

ping 127.212.23.124

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iedereen doet toch zo weinig mogelijk onderhoud? Zeker als je van te voren weet dat je de auto maar 4-5 jaar gaat rijden. Als je een auto koopt en er 10 jaar in gaat rijden, dan ga je pas opletten op wat echt goed is voor de auto.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Collega van me mocht bij 140K geen grote beurt laten doen omdat hij toch een nieuwe auto kreeg. Hij heeft nog tot 180K doorgereden door allerlei omstandigheden. Maar ook na veel vragen geen grote beurt gehad, dus als je die auto koopt ben je meteen de sjaak (of je gaat er vanuit dat de beurt gedaan is en hebt later problemen). Dus ja, ze doen zo weinig mogelijk onderhoud.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
Bij een collega die over 3 weken de nieuwe auto op mag halen, is net deze week de complete versnellingsbak nog vervangen. Die werkte niet zo lekker meer (rare geluiden etc).
Nu was deze auto in die staat misschien niet echt verkoopbaar, maar er zijn dus wel leasemaatschappijen die dit soort dingen doen vlak voor afloop van het contract :+

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Z___Z schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:39:
Iedereen doet toch zo weinig mogelijk onderhoud?
Nee, natuurlijk niet. Ik doe zelfs meer dan het voorgeschreven onderhoud omdat ik mijn auto ook meer en anders gebruik dan waar de fabriek vanuit kon gaan. Op de totale jaarlijkse kosten van een auto valt het onderhoud best mee en door mijn auto niet te verwaarlozen spreid ik de kosten mooi. In plaats van dat alles na een paar jaar tegelijk stukgaat omdat zo'n "handig mannetje" die "precies weet wat er echt nodig is" uiteindelijk gewoon waardeloos onderhoud heeft uitgevoerd.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tankiej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:56:
Bij een collega die over 3 weken de nieuwe auto op mag halen, is net deze week de complete versnellingsbak nog vervangen.
Haha :) Zo zie je maar weer dat statistieken met N=1 nergens op slaan.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tankiej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:56:
Bij een collega die over 3 weken de nieuwe auto op mag halen, is net deze week de complete versnellingsbak nog vervangen. Die werkte niet zo lekker meer (rare geluiden etc).
Nu was deze auto in die staat misschien niet echt verkoopbaar, maar er zijn dus wel leasemaatschappijen die dit soort dingen doen vlak voor afloop van het contract :+
Dat zal een garantiegeval vanuit de fabriek zijn, geen rekening die de leasemaatsschappij oppakt.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
Gisteren een proefrit gemaakt in de Volvo V4 D4. Dit om te vergelijken met de andere optie die ik nu overweg Lexus ct200h F sport. Voor de volvo zou het dan ook de R-design worden trouwens.

Wordt wel een lastige keuze. Beide auto's hebben hun voor en nadelen. Jammer dat je dan net niet een mogelijkheid om beide te combineren :)

Lexus:
+ mooier uiterlijk*
+ automaat
+ stoelen zitten wat lekkerder/breder
+ stiller
+ ben ik gewend van mijn huidige ct200h
+ op dit momet iets goedkoper in de lease
- Langzamer dan de Volvo (10.3 0-100 ipv 7.3)
- vermoed dat ik wat vaker aan de pomp zal staan

Volvo
+ supersnel
+ grote tank en diesel = minder vaak aan de pomp (iemand ervaring met hoeveel km je rijdt in een D4?)
+ digitale snelheidsmeter
- uiterlijk minder mooi*

Overig: Vind het navigatiesysteem/bedieningspaneel van de lexus duidelijker en overzichtelijker. Al kan dat natuurlijk een kwestie van wennen zijn.
De Volvo is meer sport en de Lexus is meer ontspannend. Aangezien ik best wat kilometers in de auto zit is voor mij comfort denk ik toch wel heel erg belangrijk. Leuk dat je ff lekker kan racen maar uiteindelijk geeft dat geen rust. + de lexus is voor mij snel genoeg.

*Disclaimer: Dit is uiteraard mijn persoonlijke mening. Er zullen er vast genoeg zijn die de volvo weer mooier vinden etc maar laten we die discussie aub niet gaan voeren :)

Op dit moment neig ik iets meer naar de Lexus. Echter wil ik beide wel een eerlijke kans geven. Wie kan mijn met goede argumenten overtuigen waarom ik toch voor de Volvo zou moeten kiezen :)

CT 200h hybrid 100kW F Sport Line E-CVT (Hatchback 5 deurs)
  • Lederen bekleding Newport i.c.m. elektrisch verstelbare voorstoelen
  • Lexus Premium navigatiesysteem met SD kaart voor Europa en met Remote Touch Interface
  • Metallic lak 'bi-colour'
  • Parkeersensoren voor en achter
  • Smart Entry & Start System
Pakketten
  • LED lichtpakket
Accessoires
  • 17 inch 5x2-spaaks lichtmetalen velgen
Volvo V40 D4 140kW R-Design Business
  • Clean Zone Interieur Package software (804)
  • High Performance Audio met 4x45 Watt versterker, 8 High Performance luidsprekers, USB aansluiting en Bluetooth handsfree telefoonsysteem met audiostreaming (832)
  • Inscription metallic lak
  • Keyless Start (883)
  • Neerklapbare rugleuning passagiersstoel (298)
  • Park Assist Pilot inclusief Park Assist voor en achter icm Business Pack Connect (870)
  • Personal Car Communicator inclusief Keyless Drive icm Security Line (583)
Pakketten
  • Business Pack Connect
  • Luxury Line
  • R-Design Plus Line
  • Security Line

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
thewizard2006 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:54:
Gisteren een proefrit gemaakt in de Volvo V4 D4. Dit om te vergelijken met de andere optie die ik nu overweg Lexus ct200h F sport. Voor de volvo zou het dan ook de R-design worden trouwens.

Wordt wel een lastige keuze. Beide auto's hebben hun voor en nadelen. Jammer dat je dan net niet een mogelijkheid om beide te combineren :)

Lexus:
+ mooier uiterlijk*
+ automaat
+ stoelen zitten wat lekkerder/breder
+ stiller
+ ben ik gewend van mijn huidige ct200h
+ op dit momet iets goedkoper in de lease
- Langzamer dan de Volvo (10.3 0-100 ipv 7.3)
- vermoed dat ik wat vaker aan de pomp zal staan

Volvo
+ supersnel
+ grote tank en diesel = minder vaak aan de pomp (iemand ervaring met hoeveel km je rijdt in een D4?)
+ digitale snelheidsmeter
- uiterlijk minder mooi*
Als jij dat al de enige pluspunten van de Volvo vind zou ik lekker de Lexus nemen. Of je moet heel erg liefhebber zijn van stoplichtsprintjes ;)
zonoskar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:44:
Collega van me mocht bij 140K geen grote beurt laten doen omdat hij toch een nieuwe auto kreeg. Hij heeft nog tot 180K doorgereden door allerlei omstandigheden. Maar ook na veel vragen geen grote beurt gehad, dus als je die auto koopt ben je meteen de sjaak (of je gaat er vanuit dat de beurt gedaan is en hebt later problemen). Dus ja, ze doen zo weinig mogelijk onderhoud.
In mijn leaseovereenkomst met werkgever staat:
"De werknemer is gehouden de lease-auto te gebruiken zoals een goed huisvader betaamt."

Als goed huisvader zou ik verwachten dat de auto netjes op tijd een beurt krijgt.
Gevoelsmatig zou dus de actie van de leasemaatschappij resulteren in dat ik strijdig handel met de voorwaarden in mijn leaseovereenkomst met werkgever.

Maar goed zal in de praktijk wel loslopen :P

[ Voor 36% gewijzigd door TheJason op 08-08-2014 13:01 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, volg je gevoel, zet de kosten op een rijtje en beslis dan.

Zou zelf een beetje variatie wel als pré zien overigens :)

• thewizard2006
MikeyMan schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:58:
Tsjah, volg je gevoel, zet de kosten op een rijtje en beslis dan.

Zou zelf een beetje variatie wel als pré zien overigens :)
Ik vind het geen straf om weer 4jaar in een ct200h te kunnen rijden :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan ben je er volgens mij uit toch? :)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor de volvo zou het dan ook de R-design worden trouwens.

...

Aangezien ik best wat kilometers in de auto zit is voor mij comfort denk ik toch wel heel erg belangrijk.
Als comfort je top prio is, waarom dan voor de R-design gaan? Het enige wat je daar aan hebt is lederen bekleding en een andere diffuser achter.

• Z___Z
  • Niet online
AtleX schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:59:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Ik doe zelfs meer dan het voorgeschreven onderhoud omdat ik mijn auto ook meer en anders gebruik dan waar de fabriek vanuit kon gaan. Op de totale jaarlijkse kosten van een auto valt het onderhoud best mee en door mijn auto niet te verwaarlozen spreid ik de kosten mooi. In plaats van dat alles na een paar jaar tegelijk stukgaat omdat zo'n "handig mannetje" die "precies weet wat er echt nodig is" uiteindelijk gewoon waardeloos onderhoud heeft uitgevoerd.
In de meeste leaseovereenkomsten staat dat je de onderhoudsintervallen van de fabrikant moet volgen. Dus beurten worden uitgevoerd op het moment dat het moet van de fabrikant. Dat doe je in principe met een eigen auto ook.
zonoskar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:44:
40K over het onderhoudsinterval heenrijden is echt waanzin. Zelfs bij de longlife beurten van VAG zijn dat gewoon 2 beurten die nodig zijn geweest. Dit klinkt een beetje als een broodje aap verhaal. Ik zou dat als bereider in ierder geval niet accepteren. Ik wil namelijk wel veilig ven zeker van A naar B komen. En mijn werkgever wil dat natuurlijk ook, want ergens halverwege stil komen te staan en een afspraak met de klant missen kost veel meer dan 1 onderhoudsbeurt.

• thewizard2006
zonoskar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:29:
[...]

Als comfort je top prio is, waarom dan voor de R-design gaan? Het enige wat je daar aan hebt is lederen bekleding en een andere diffuser achter.
Gaat hij door het R-design anders rijden dan? Dat mijn top prio is dat hij comfortabel rijdt wil niet zeggen dat hij er niet mooi mag uitzien :) en in het R-design pakket zit ook genoeg comfort imo

- R-Design Leder
- 16" Ixion lichtmetalen velgen 205/55 R16
- Adaptief TFT Crystal instrumentenpaneel
- Aluminium inleg in middenconsole Silk Metal
- Diffussor achter Iron Stone
- Geperforeerd lederen schakelpookhoes
- Grille met diagonaal en omlijsting Silk Metal
- Hemelbekleding in Charcoal ( zwart )
- LED dagrijverlichting verticaal in de voorbum
- Geperforeerd leder bekleed stuurwiel Silk Met
- Geperforeerd leder beklede versnellingspookkn
- Met leder beklede handremgreep
- Raamomlijsting in Silk Metal finish
- Spiegelkappen in Silk Metal finish
- Sportpedalen
- Uitlaatpijpen met 90mm diameter links en rech
- Vloermatten met contrasterend stiksel
- R-Design Voorbumper
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Elektrisch verstelbare bestuurderstoel
- Instaplijsten voorportieren
- R-Design Leder-bekleding
- Regensensor
- Verwarmbare voorruit

Toch wel iets meer dan alleen leer en extra uitlaat wmb

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:17

Fab1Man

Live life to the fullest

thewizard2006 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:51:
[...]

Gaat hij door het R-design anders rijden dan? Dat mijn top prio is dat hij comfortabel rijdt wil niet zeggen dat hij er niet mooi mag uitzien :) en in het R-design pakket zit ook genoeg comfort imo

- R-Design Leder
- 16" Ixion lichtmetalen velgen 205/55 R16
- Adaptief TFT Crystal instrumentenpaneel
- Aluminium inleg in middenconsole Silk Metal
- Diffussor achter Iron Stone
- Geperforeerd lederen schakelpookhoes
- Grille met diagonaal en omlijsting Silk Metal
- Hemelbekleding in Charcoal ( zwart )
- LED dagrijverlichting verticaal in de voorbum
- Geperforeerd leder bekleed stuurwiel Silk Met
- Geperforeerd leder beklede versnellingspookkn
- Met leder beklede handremgreep
- Raamomlijsting in Silk Metal finish
- Spiegelkappen in Silk Metal finish
- Sportpedalen
- Uitlaatpijpen met 90mm diameter links en rech
- Vloermatten met contrasterend stiksel
- R-Design Voorbumper
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Elektrisch verstelbare bestuurderstoel
- Instaplijsten voorportieren
- R-Design Leder-bekleding
- Regensensor
- Verwarmbare voorruit

Nee, de huidige D2 en D4 R-Design hebben standaard geen sportonderstel meer. Ik heb het zelf ook niet en mis het ook niet. Hij is nog steeds stevig geveerd en zet zich nog altijd prima in de bochten, plakt gewoon vast op het asfalt.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:36
De D4 heeft een 62 liter tank, zeg dat je 1 op 20 rijdt (dit is goed te doen als ik het volvo forum mag geloven), is dat dus zo'n 1200km

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

thewizard2006 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:51:
Dat klopt, maar 80% is eigenlijk optische tuning. Maar de R-design rijdt iig hetzelfde als de 'normale' D4.

• Tankiej
MikeyMan schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:36:
[...]

Dat zal een garantiegeval vanuit de fabriek zijn, geen rekening die de leasemaatsschappij oppakt.
Nee, dat is het niet. Die collega (=vrouw, toevallig) kan niet rijden.
Garage gaf ook aan dat ze niet vaak een versnellingsbak hebben gezien die zover was versleten na zo'n aantal kilometers :+

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Ik heb zelf de V40 Summum met leren bekleding, vind ik mooier dan de R-Design

• thewizard2006
JeroenV_ schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:55:
[...]

De D4 heeft een 62 liter tank, zeg dat je 1 op 20 rijdt (dit is goed te doen als ik het volvo forum mag geloven), is dat dus zo'n 1200km
Ja ik vroeg dat dus ook aan het verkoop mannetje en die ging al richting de 700 max 800km met een tank. Ik bedoel kom op als je 190pk hebt ga je niet continue met 90 in zijn 6e versnelling rijden :)
zonoskar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:04:
Dat klopt, maar 80% is eigenlijk optische tuning. Maar de R-design rijdt iig hetzelfde als de 'normale' D4.
Uiteraard wil het oog ook wat toch. Ik zie dat niet als iets negatiefs verder. Soms kan het ook net te ver gaan zoals bij audi. Maarja het blijft wat de gek er voor over heeft he.
GrooV schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:55:
Ik heb zelf de V40 Summum met leren bekleding, vind ik mooier dan de R-Design
Zoals ik al zei, over smaak valt niet te twisten :)

[ Voor 42% gewijzigd door thewizard2006 op 08-08-2014 15:04 ]

• Tankiej
thewizard2006 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:03:
[...]

Ja ik vroeg dat dus ook aan het verkoop mannetje en die ging al richting de 700 max 800km met een tank. Ik bedoel kom op als je 190pk hebt ga je niet continue met 90 in zijn 6e versnelling rijden :)
Ik tank gemiddeld om de 800-850km met m'n D2 en rijd ongeveer 1:19,5. Als je 10 liter meer hebt, moet je toch minstens 150-200km verder kunnen komen. Ook al heb je zoveel vermogen meer :o

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-12 21:08
Mijn vriendin rijdt de D4 en houdt van doorrijden, gecombineerd snelweg/bebouwde kom (binnen bebouwde kom overigens gewoon wel netjes) en gemiddelde verbruik is 5,7L/100km. Aan de pomp gaat er meestal 50 liter in na zo'n 850/900km.

60liter tank las ik ook, maar is bij ons nog nooit gelukt zoveel te tanken, hij is met iets meer dan 50 wel echt vol. Tanken gewoon als de auto advies geeft om te tanken (range nog minder dan 100km). Wat ik wel irritant vind is de geen-tankdop installatie. Al een paar keer bij een pomp gehad dat hij totaal niet wilde tanken.

[ Voor 41% gewijzigd door Boeie op 09-08-2014 19:04 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:56

Ethirty

Who...me?

Tankdop instructie :? Gewoon de slang erin steken en hendel inknijpen toch? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Ethirty op 08-08-2014 16:03 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:17

Fab1Man

Live life to the fullest

Op de V40 zit geen tankdop meer die je eraf draait. Ik heb nog niet getankt en kan dus niet zeggen hoe het wel moet, maar ik lees van veel mensen dat het even wennen is, hij moet er echt diep ingestoken worden.
Ik heb zelf ook een R-Design, Plus Line en Luxury Line als opties erop, dan ga je een beetje richting Ocean Race met R-Design looks.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Tankdiscussie: wat boeit het voor een lease nou helemaal hoe (on)zuinig je rijdt?
Het verschil is dat je 1 of 2x per week bij de pomp staat. Kost je alleen een klein beetje van je tijd.Voor de rest lekker boeiend :z

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GrooV
Ja die tankdop is echt klote, snap niet wie dat bedacht heeft. Je kan hierdoor de vulslang niet aftikken waardoor de benzine dus weer mee terug komt als je de slag eruit haalt.

Overigens heb ik een T3 maar begint ook al na 50L te piepen dat ie leeg begint te raken.

Wat was er mis met de ouderwetse tankdop :(

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 11:01

Gast1981

room with a moose!

Irritant zo'n dop, zeker als ie met sleutel open moet.
Ligt heel die bende op het dak te rollen enz..
Megane werkt prima nu, gewoon klepje open, slang erin, volgooien.
Klaar? Slang eruit, kleppie dicht, betalen en gassen maar 8)

• sorted.bits
  • Laatst online: 21:55
De meeste auto's hebben een benzine-dop-houder als je het tank-deurtje open doet.

• Z___Z
  • Niet online
Beter dan bij Volkswagen, ervaring met de Golf 6, waarbij je de tankdop eerst 3x moet ronddraaien voordat hij open is. Wat is er mis met een tankdop die je maar een kwartslag hoeft te draaien? Zal wel duurder zijn.

1 of 2x per week tanken is wel een groot verschil IMHO. Tanken kost je meestal zo'n 5 minuten. 1x extra per week tanken kost je 250 minuten per jaar.

Dacht dat Volvo de "doploze" tankdop had van Ford. Dus de dop zit in de klep. Is wel zo makkelijk.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 14:16
Fab1Man schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:46:
Op de V40 zit geen tankdop meer die je eraf draait.
Nog even en ze zijn zo zuinig dat je alleen bij de 30.000 beurt laat aftanken.

• Tankiej
The Eagle schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:00:
@Tankdiscussie: wat boeit het voor een lease nou helemaal hoe (on)zuinig je rijdt?
Het verschil is dat je 1 of 2x per week bij de pomp staat. Kost je alleen een klein beetje van je tijd.Voor de rest lekker boeiend :z
Mijn werkgever rekent mensen af op een (te) hoog verbruik. Dus dan is het heel erg boeiend ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

T.o.v. het normverbruik waarschijnlijk.

Dan kun je er beter eentje uitzoeken die dichter bij de fabrieksopgave blijft. Mazda ofzo.

• The Eagle

The Eagle

Dat idd. Plus, als je het kunt verdedigen, is er meestal niks aan de hand.
Ik had op een gegeven moment een 2.0 TDI, en deed 8km woon-werk met veel stoplichten. Auto werd niet warm, optrekken en weer afremmen. Toen kreeg ik idd een belletje van wagenparkbeheer of ik e.e.a kon verklaren. En dat kon - dus niks aan de hand :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GrooV
Het gaat over deze dop trouwens :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3l054Bcl.jpg

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:07:
T.o.v. het normverbruik waarschijnlijk.

Dan kun je er beter eentje uitzoeken die dichter bij de fabrieksopgave blijft. Mazda ofzo.
Mijn Leon Ecomotive heeft ook een fabrieksopgave van 1 op 33 ofzo. Haal in de praktijk niet eens 1 op 20 volgens de boordcomputer :') Van het leasebedrijf hebben we ook zo'n website waarbij het verbruik op 'slecht' staat... Dat slaat alleen nergens op als je uitgaat van zo'n onrealistische fabrieksopgave. Ik bedoel, ik ga niet 80 rijden op de snelweg.

In onze leaseconstructie hebben we verder niks staan over een bepaald verbruik waar je je aan moet houden, dus maak me er ook niet zo druk om. En anders ga ik wel een keer op eigen kosten tanken om het gemiddelde op te krikken ;) (ga sowieso straks op vakantie naar het buitenland, dus dan gaan je statistieken al helemaal door de war, omdat dat niet op de tankpas gaat).

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 08-08-2014 19:16 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Palomar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:01:
omdat dat niet op de tankpas gaat
O-)

Bij de volgende leasert helaas geen DKV pas meer ;(.

3 keer raden wie er dit jaar nog even naar Spanje op autovakantie gaat met het gezin oOo

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-08-2014 19:42 ]

• t_captain
BMW 520d met optionele 100-litertank?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn vrouw en ik zaten net even op grappige wijze te zinspelen op meer kinderen. 2 stuks, zoals nu, is vrij standaard, en autotechnisch ook geen issue. Drie word een uitdaging, maar onze oudste zou tegen die tijd in een stoelverhoger kunnen en dus in het midden, 2 kinderzitjes aan weerszijden.

Maar 4? Dat is ófwel een tweede auto, ofwel een 7-zitter. En dan word de spoeling ineens heel dun!

- Dacia (heeft 2 modellen in 7-zits geloof ik)
- Citroen C8 (of Franse kopieën daarvan)
- VW Sharan (en PON groep kopieën)
- BMW X5 met extra zitrij (is slechts een 2k optie op een basisprijs van 65k+ :X)

Alleen de VW en de BMW zouden in onze leaseconstructie mogelijk zijn, waarbij de laatste ook nog eens buiten mijn budget ligt.

Dusseh, dan maar geen extra kinders! (want ik ga toch zeker niet in zo'n boot als een Sharan rijden)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ford heb je ook nog toch of mag je die niet leasen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Nieuwe Volvo XC90 _/-\o_

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Tankiej
HTT-Thalan schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:40:
Mijn vrouw en ik zaten net even op grappige wijze te zinspelen op meer kinderen. 2 stuks, zoals nu, is vrij standaard, en autotechnisch ook geen issue. Drie word een uitdaging, maar onze oudste zou tegen die tijd in een stoelverhoger kunnen en dus in het midden, 2 kinderzitjes aan weerszijden.

Maar 4? Dat is ófwel een tweede auto, ofwel een 7-zitter. En dan word de spoeling ineens heel dun!

- BMW X5 met extra zitrij (is slechts een 2k optie op een basisprijs van 65k+ :X)

Alleen de VW en de BMW zouden in onze leaseconstructie mogelijk zijn, waarbij de laatste ook nog eens buiten mijn budget ligt.

Dusseh, dan maar geen extra kinders! (want ik ga toch zeker niet in zo'n boot als een Sharan rijden)
Er zijn wel veel meer 7 zitters dan die je daar noemt, of mag je die niet leasen?

Ford Grand C-Max en S-Max, Opel Zafira, Kia Sorento en Carens, Hyundai Santa Fe, Toyota Prius Wagon en Verso, Mazda 5, Citroen C4 Picasso etc.. Er dan heb ik nog steeds niet alles gehad :+

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zolang je na zo'n gesprek op Tweakers gaat posten met de laptop op schoot, tja daar komen sowieso geen kinderen van. Tenzij je wel heel goed kan multitasken. :D :+

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:28

vhal

ಠ_ಠ

Lijkt op Ford easyfuel, men moet wel heel erg klungelig zijn om daar niet mee uit de voeten te kunnen. Zowel de Fiesta van mijn vrouw als mijn Megane hebben een doploze tankopening. Ik moet er niet aan denken om elke keer een dop af te draaien en deze achteraf te vergeten. Het nadruppen kan je voorkomen door de tuit op het hoogste punt te houden bij het uitnemen.

Een Touran zou ook kunnen. Dakkoffer erop en klaar. Collega met 4 kinderen doet het ook op die manier.

[ Voor 39% gewijzigd door vhal op 09-08-2014 07:11 ]

Strava

• t_captain
Amerikaanse Ford en GM modellen?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 07:08:
[...]
Ik moet er niet aan denken om elke keer een dop af te draaien en deze achteraf te vergeten
Are you for real? 8)7

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:28

vhal

ಠ_ಠ

Je zal niet de eerste zijn...

Strava

Verwijderd

Met gas tanken ben ik de tankdop wel een keer of 4 vergeten in 4 jaar tijd. Bij mijn A3 kan de tankdop er niet geheel af, deze blijft hangen terwijl je aan het tanken bent. Vergeten kan gelukkig niet meer :)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:56

Ethirty

Who...me?

Over slechte tankdoppen gesproken, de Skoda diesel anit-misfuel oplossing is ook ruk. Het pistool gaat er maar half in en je kan na het afslaan het restje niet uit de slang/pistool in je tank laten lopen waardoor er bij het uitnemen altijd diesel naast loopt wat je vervolgens weer moet schoonvegen 8)7

Is heel groot DIESEL ONLY aan de binnenkant van de klep voor zoveel mensen niet duidelijk genoeg ofzo :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• GrooV
Het tanken is niet moeilijk, het leegschudden van het vulpistool lukt niet erg goed meer waardoor er een beetje mee terug komt

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 09-08-2014 13:06 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tesla model s kan je ook in 7 zitter krijgen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• The Eagle

The Eagle

Kecin schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:38:
[...]

Zolang je na zo'n gesprek op Tweakers gaat posten met de laptop op schoot, tja daar komen sowieso geen kinderen van. Tenzij je wel heel goed kan multitasken. :D :+
Krijg je dit soort kinderen van:
Afbeeldingslocatie: http://www.lolroflmao.com/wp-content/uploads/2011/10/all-daddy-wanted-was-a-blowjob.jpg
:+

Overigens heeft een collega van me exact het probleem wat HTT beschrijft: 4 kids en moet binnenkort weer een nieuwe leasebak uitzoeken.
Gelukkig kun je op autoweek op het aantal zitplaatsen selecteren. Dus zo moeilijk is de zoektocht niet :)

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
Tylen schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:41:
[...]

Tesla model s kan je ook in 7 zitter krijgen ;)
Afbeeldingslocatie: http://pics.desigoogly.com/var/albums/Cars/Telsa-Model-S/Tesla%20Model%20S%20Optional%20Rear%20Seats.jpg?m=1376095952

Krijg daarbij altijd het idee dat de ouders er 2 wel kunnen missen. Zal vast beter beschermd zijn dan het er uit ziet bij een staart botsing 8)7

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

GrooV schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:30:
Het gaat over deze dop trouwens :)
V40?

Lees de handleiding even daarover ;)

Na afslaan moet je nog 5 seconden wachten voordat je het vulpistool terugtrekt, anders krijg je inderdaad een guts over je heen. Na 3x wennen, ken je het wel en wil je niet anders meer. Er zit een geveerde klep in de vulopening, ter hoogte van het einde van het vulpistool. Trek je te vroeg terug, dan sluit die klep zich terwijl er nog brandstof uit het pistool komt, en dan drukt ie dus de brandstof omhoog ;)

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bazziek schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:19:
[...]

[afbeelding]

Krijg daarbij altijd het idee dat de ouders er 2 wel kunnen missen. Zal vast beter beschermd zijn dan het er uit ziet bij een staart botsing 8)7
Och, lief hoor.

In de AW stond op een gegeven moment een autobild artikel over de gevolgen van achteroprijders. De aankondiging staat hier: http://www.autoweek.nl/ni...en-crashtests-achterzijde

Dus men neme een normale auto, rij daar eens op met een stevig model, en aanschouw de resultaten.
Ow ja, de IQ hier:
http://www.autobild.de/videos/toyota-iq-video-1558842.html

Maar goed, ik heb vorig jaar op de autobahn wel eens een bmw 1 gezien die het formaat van een vw up had gekregen doordat die geplet was tussen 2 andere auto's op hoge snelheid. De trauma heli kwam wel, maar hoefde niet terug naar het ziekenhuis, zeg maar. :/ (1,5 uur stilgestaan op 150 meter van dat ongeluk)

Sindsdien rij ik maar niet meer met die stoere mannen mee..

Aan de positieve kant: heeft niemand de nieuwe Seat Leon prijzen ontdekt?

[ Voor 21% gewijzigd door pjottum op 10-08-2014 16:11 ]

ping 127.212.23.124

• Falcon
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@hierboven:

Even duur als de Seat Leon Limited Edition III

LE III = 25895

Ecomotive Sport = 25100
+ DAB+ = 225
+ Winterpakket = 410
Totaal = 25735

Maar dan missen nog de led-instaplijsten.. dus dat maakt het resterende bedrag.

Weet iemand wat de fiscale regels gaan doen rond in 2017? Of ben ik nu te vroeg? :P

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 10-08-2014 16:54 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• GhandiHarder
  • Laatst online: 23:49
Het is volgens mij wachten op de nieuwe 'autobrief', welke verwacht wordt na Prinsjesdag.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ben wel benieuwd met welke bijtelling ik moet gaan rekenen voor de Tesla 3 tegen die tijd ;)

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Falcon schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:15:
Ben wel benieuwd met welke bijtelling ik moet gaan rekenen voor de Tesla 3 tegen die tijd ;)
ff denken, allerhande plannen om meer taxen te innen op brandstof zijn mislukt... ik denk 25% :)

ping 127.212.23.124

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het zou mij verbazen, ik bedoel dat is voor menig leaserijder al gauw een strop van 100 euro in de maand.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Gé Brander

MS SQL Server

Falcon schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:41:
Het zou mij verbazen, ik bedoel dat is voor menig leaserijder al gauw een strop van 100 euro in de maand.
Ja maar dan kan je ook zeggen dat je boven je stand gereden hebt als je dat niet op kan vangen.

In mijn beleving moet je een zekere marge in je keuze inbouwen zodat er bij wijzigende wetgeving je niet meteen kansloos verloren bent.

In 2007 meegemaakt toen mijn auto van 20% naar 25% bijtelling ging. Kon ik niets aan doen maar had het maar op te vangen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
Maar je kies een auto op de verwachte kosten. Die moet door wetswijziging niet (absurd) stijgen.
Zou de wetgever niet sieren, maar het brengt ook maatschappelijke onrust. Wie wil er dan nog een leaseauto?
Zou ik opeens veel meer moeten betalen voor mijn auto, dan ga ik ook met mijn werkgever spreken. En dan is het: compensatie of (ik/auto) exit.

let the past be the past.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

SPee schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:05:
Maar je kies een auto op de verwachte kosten. Die moet door wetswijziging niet (absurd) stijgen.
Zou de wetgever niet sieren, maar het brengt ook maatschappelijke onrust. Wie wil er dan nog een leaseauto?
Zou ik opeens veel meer moeten betalen voor mijn auto, dan ga ik ook met mijn werkgever spreken. En dan is het: compensatie of (ik/auto) exit.
Waarom? Je kan er ook voor kiezen _niet_ prive te rijden. Dat is je eigen keus, je werkgever financiert dat dan voor je, dus die komt je al genoeg tegemoet.

Maar ik heb het ook gehad hoor, auto besteld op 22%, maar niet op de nieuwe regelingen gelet, auto werd geleverd en hops 25% .. (verbruikte in de praktijk net zoveel als mijn nog te bestellen 14% spaardiesel, verwacht ik)

ping 127.212.23.124

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Gé Brander

MS SQL Server

SPee schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:05:
En je werkgever kan er ook niets aan doen... Dus die zegt leuk tegen je: Stikken of slikken... (niet in die woorden maar daar gaat het wel op neerkomen)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je bijtelling staat toch 60 maanden vast? Wat geeft het dan dat er een andere bijtelling gaat gelden. Behalve als je een nieuwe auto moet dan. Maar dan kun je er rekening mee houden.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Mochten ze de bijtelling toch aanpassen voor reeds geleverde auto's...... :X

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• DarkSide

DarkSide

Je blijft, nadat de auto op kenteken gezet is, in dezelfde bijtellings categorie voor de duur van je contract.
Ookal worden de eisen voor die categorie strenger blijf jij profiteren van jouw percentage.

Maar de overheid kan wel zeggen dat 14% 19% word. En 20% bijvoorbeeld 24% wordt.
Hier kan je niets aan doen en dan zul het verschil moeten ophoesten.

• GrooV
Volgens mij houdt de overheid alle auto's tot 5 jaar na tenaamstelling de bijtelling vast (zo lang zijn bijna alle lease contracten). Als je bijvoorbeeld een auto hebt die ouder is dan kan je bijtelling in eens wijzigen ja.

• DarkSide

DarkSide

Ja als de percentages gelijk blijven.
Ik ging lang lang geleden ook van 22 naar 25%. Dit was midden in mijn lease termijn.
Maar omdat de overheid besloot dat we geen 22% maar 25% moesten betalen.

Net als het belasting tarief zeg maar. Als de overheid morgen zegt 25% btw dan ga je 25% btw betalen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat heb ik volgens mij ook meegemaakt, maar volgens de belastingdienst heb je nu 60 maanden hetzelfde tariefpercentage. In ieder geval als je in 2014 of 2015 een leaseauto aanschaft. Wat er in 2016 gebeurt weet niemand :)

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 10-08-2014 23:08 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tarief =/= percentage. Tarief is een categorie. Zoals hierboven genoemd kan de overheid morgen besluiten andere percentages aan de categorieën te hangen. In het verleden ook gehad (22% naar 25%).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Reinier
  • Laatst online: 00:11

Reinier

\o/

AllSeeyinEye schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:34:
Tarief =/= percentage. Tarief is een categorie. Zoals hierboven genoemd kan de overheid morgen besluiten andere percentages aan de categorieën te hangen. In het verleden ook gehad (22% naar 25%).
Dat. Daarom is 0% bijtelling ook niet hetzelfde als géén bijtelling. Daarom kon dat zo makkelijk naar 7% gaan.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lease/bijtellings/regelings discussie hier maar voeren? Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afgelopen zaterdag in 3 auto proef gereden. Seat Leon, Volvo V40 en Lexus CT200h. Als ik voor comfort zou gaan, zou het zeker de Lexus zijn, wat rijdt die auto lekker zeg. Lekker relaxt, geen last van slechte schakelmomenten van de automaat en eigenlijk altijd power om te versnellen. Al had die power net iets meer mogen zijn. De Leon legt het gruwelijk af tegen de andere 2. Weinig vermogen (110Pk TDi) en qua interieur ook niets bijzonders, de navigatie viel me erg mee na alle verhalen. Touchscreen is wel alleen handig als je stilstaat. De V40 is echt een beest, zeker als je hem boven de 2000tpm houdt. Interieur is echt cool met die thema's voor de klokken. Alleen vond ik de middenconsole een beetje druk en het was niet echt intuïtief om bijv van radio naar navigatie te schakelen.

Volgende week de Audi A3 110Pk TDi rijden, maar ik denk dat mijn keuze al vaststaat (V40)

• GrooV
Die Audi heeft toch gewoon het zelfde VAG blokje als die Seat?

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:01
Ja dus vermogen zal ook gaan tegenvallen lijkt me.

De 1.6 TDI uit de vag stal is niet bijzonder. Je kan prima mee met het verkeer, daar is alles mee gezegd. Ik heb zelf nog de 105pk versie. Over paar maandjes mag ik een nieuwe auto uitzoeken. Ben al beetje aan het rondkijken. Zal weer de 1.6 worden. Mij bevalt prima. Uiteraard is de 2.0 leuker, maar ook stukkie duurder. Liever meer opties dan sneller blok.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat vermoeden heb ik ook sterk. Maar ik vond de Seat ook nog eens slecht sturen en toch niet comfortabel geveerd. Hopelijk is dat in de Audi beter. Ik heb nu een 1.4 TFSi met 122Pk, de 1.6 TDi is vergelijkbaar qua vermogen/beleving.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mwoh, moet zeggen dat de octavia combi waar ik vorige week in heb gereden me totaal niet tegenvalt.
0-100 valt ook alles mee.

Nu kom ik van een Sportage 1.6 GDi, dus ik was al niet veel gewend, maar ik was positief verrast.

Voor de snelheid heb ik een VFR in de garage staan 8)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zaterdag een proefrit in de V40 D4 en de Golf Variant 1.2 TSI DSG.

Qua maandbedrag en al het gerommel met voorkeursregelingen (auto kosteloos in de pool als je uit dienst gaat, etc.) zijn dit de (enige) twee realistische keuzes voor mij op dit moment. Eventueel ook nog de Golf (niet Variant) met 14%.

Hele verschillende auto's - dus ik ben benieuwd!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ga je serieus een V40 190pk diesel hatchback vergelijken met een Golf station 105pk benzine? Wat is je verwachting?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Iemand hier interesse in de BMW i3? Vandaag als leenauto meegevraagd (en gekregen) omdat de mijne wat onderhoud nodig had. Ik ben positief verrast! Ding ziet er niet uit van voren maar de binnenkant is heel ruim en netjes ingericht. Spartaans, maar functioneel. De vering is wat stevig, bijna stuiterig (enorme velgen/banden doch erg dun i.v.m. rolweerstand) maar het rijdt erg soepeltjes en er is meer dan voldoende vermogen aanwezig. Met range extender haal je toch dik 200 kilometer, ik ben benieuwd of er nu ook een i4 of i5 komt die geschikt is als volgende leasewagen. Bij BMW snappen ze blijkbaar wél hoe het moet (i.t.t. Toyota of Opel).

En je krijgt veel kijkers langs de weg, al was het alleen maar vanwege die varkensneus :+.

• Z___Z
  • Niet online
Hoe is de grip van de i3 met zulke smalle banden? En hoe rijdt het op de snelweg met 130 km/h?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:37:
Hoe is de grip van de i3 met zulke smalle banden? En hoe rijdt het op de snelweg met 130 km/h?
De grip was tot nu toe prima (achterwielaandrijving) maar de snelweg kon ik nog niet proberen, die stond toevallig dicht (reed er overheen naar het Mastbos en kon het van daar af al zien). Ik probeer straks nog even inrit-naar-uitrit mee te pakken als ik hem terugbreng.
Pagina: 1 ... 81 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.