Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Én dus voldoet je auto ook niet meer aan de 14% norm (maar dat is bij een algehele controle langs de weg alleen JOUW probleem, niet van de dealer en/of importeur óf zelfs LM).zonoskar schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:08:
Grotere wielen was helemaal geen probleem volgens de dealer. Zelfs 18" was geen probleem. Alleen haal je dan geen 1 op 30 meer.
P.S. Belasting ontduiken is een economisch delict én wordt hard aangepakt tijdens zo'n controle. Een 25% auto was dan achteraf waarschijnlijk goedkoper voor je.
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 02-08-2014 18:27 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
1.6TDi is (gewoon) als 14% te krijgen, alleen moet je dan wat opties achterwegen laten én wat minder fancy spoilers accepteren (bij VW), tenzij je een Variant versie neemt.Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:27:
Verbruik heeft niks met uitstoot te maken, anders was mijn 1.6TDI ook wel 14% geweest.
Onzin, je mag achteraf gewoon grotere velgen monterenwimmel_1 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:22:
[...]
Én dus voldoet je auto ook niet meer aan de 14% norm (maar dat is bij een algehele controle langs de weg alleen JOUW probleem, niet van de dealer en/of importeur óf zelfs LM).
P.S. Belasting ontduiken is een economisch delict én wordt hard aangepakt tijdens zo'n controle. Een 25% auto was dan achteraf waarschijnlijk goedkoper voor je.
http://www.marklanphen.nl...-configuratie-lease-auto/
Dat zei ik ook tegen de verkoper. Ik dacht dat chiptuning dan wel weer gezien wordt als belastingontduiking, maar andere banden niet. Ook al dragen de banden voor een groot gedeelte bij aan de lage uitstoot. Maar ja, het hele bijtellingsverhaal is gewoon vreemd.JeroenV_ schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:38:
[...]
Onzin, je mag achteraf gewoon grotere velgen monteren
http://www.marklanphen.nl...-configuratie-lease-auto/
/edit: Ik dacht dat Audi duur was om op te leuken, maar die V40 kan er ook wat van. Basis prijs 27K, de config die ik in elkaar gedraaid heb op basis van wat ik wil: 40K. Slik. Dan toch maar geen Xenon, 18" en lane assist enzo.
[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 02-08-2014 18:50 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
ookal hou je de originele 16". ik weet bijna 100% zeker dat bij de eerste beurt er andere, goedkopere, en met een hogere rolweerstand onder komen. Dus ook dan haal je de 14% niet meer.
Chippen voor meer vermogen wordt wel gezien als strafbaar, maar ken nog niemand die hiervoor gepakt is.
Persoonlijk zou ik niet chippen, Maar wel 17 of 18" onder mijn eco auto gooien.
en ja een volvo aankleden trekt je portemonnee leeg. Maar ook een Octavia Diesel of een golf highline met een 1.2tje gaat hard vind ik.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb ze hier op de zaak afgetekend voor 41k en 45kzonoskar schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:48:
/edit: Ik dacht dat Audi duur was om op te leuken, maar die V40 kan er ook wat van. Basis prijs 27K, de config die ik in elkaar gedraaid heb op basis van wat ik wil: 40K. Slik. Dan toch maar geen Xenon, 18" en lane assist enzo.
Audi blijft overigens buitencategorie. Ik denk dat je een A3 aardig richting de ton kunt verfraaien. Begin met een 2.0 TFSI van 50k en voeg allemaal 'Individual' opties toe. Roze parelmoer hello kitty lak, 5000 euro extra
[ Voor 64% gewijzigd door t_captain op 02-08-2014 20:54 ]
Van het vorige model had een NL dealer er al 1 staan van 90.000,- en dat was een "gewone" 2.0TSI S-Tronic. Met de nieuwe moet je dus wel een ton kunnen halen ja ;pt_captain schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:50:
Audi blijft overigens buitencategorie. Ik denk dat je een A3 aardig richting de ton kunt verfraaien. Begin met een 2.0 TFSI van 50k en voeg allemaal 'Individual' opties toe. Roze parelmoer hello kitty lak, 5000 euro extra
Heb je overigens wel inderdaad Audi Exclusive voor nodig, anders kom je met een normale motor niet boven de 80.000,- uit met je A3, wat natuurlijk een beetje armoe is.
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 02-08-2014 21:12 ]
Armoe is het pas als je géén R8 privé kunt aanschaffen, LUMMELPWM schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:04:
[...]
Van het vorige model had een NL dealer er al 1 staan van 90.000,- en dat was een "gewone" 2.0TSI S-Tronic. Met de nieuwe moet je dus wel een ton kunnen halen ja ;p
Heb je overigens wel inderdaad Audi Exclusive voor nodig, anders kom je met een normale motor niet boven de 80.000,- uit met je A3, wat natuurlijk een beetje armoe is.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Daar is toch niets raars aan. Ik zie golfjes van 35 tot 40k voorbijkomen. Dan houden de mensen met audi zich nog in. MIjn oude 335d deed ook 89k en dan had ik nog maar net iets meer dan de helft van de optielijst ingevuldPWM schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:39:
[...]
Ik heb ze hier op de zaak afgetekend voor 41k en 45k
Maar ja 80k voor een a3 (in mijn ogen bijlft het opgeleukte golf, zo rijd hij in ieder geval wel) is wel errug veel. Als je in dat budget gaat shoppen is er zoveel leuker speelgoed!! Die 335d was fantatisch maar als ik de XF van mijn collega meenam keek iedereen om, mensen gaven commentaar, vond hem gaaf, mijn 335d onderscheid niemand en die was nog duurder ook
Je zit in die prijsklasse al op het niveau van de ghibli met 449pk en een heel ander kaliber wagen. Ik had het dan wel geweten...
Ik snap wat je zegt maar controleer eerst even je bericht voordat je het hier plaatst. Er zijn nogal wat leestekens die verkeerd gebruikt worden en de grammatica kan ook wel wat aandacht gebruiken.
Leest net even wat prettiger.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Als ik ga nadenken vindt ik de bijna 34k voor mijn Golf ook van de Pot gerukt. Ok hij is redelijk luxe. Maar nog niet full options. Verder is het slechts een 1.2-tje.En dan heb ik nog "korting" omdat ik een business editie genomen heb.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
V40 d4 is begrenst op 190kmhwimmel_1 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:18:
[...]
Volvo (NL) is voor zover ik weet de énige die een 195/60 HR16 band gebruikt én daarmee dus op die 14% kan blijven met 190PK ná het elektronisch begrenzen van de topsnelheid op 195Km/h terwijl die HR tot 210Km'h zou moeten mogen gaan volgens de bandenfabrikant.
Met dat vermogen (en het koppel wat dat blok levert) is een véél hogere snelheid haalbaar echter kunnen die HR banden dat niet aan volgens de specs van de bandenfabrikant. Leg je er een andere velg/band combi onder dan voldoet je auto waarschijnlijk niet meer aan de 14% eis/norm voor NL... En als je de softwarematige begrenzing er af haalt zodat je het werkelijke vermogen kun aanspreken dan heb je aan die HR band al helemaal niets meer.
Voor de volledigheid: Een HR band is een redelijk harde band (qua rubber/compound) met weinig rolweestand en is dus waarschijnlijk ook gekozen vanwege dat gedrag. Een HR is echter ook een herrie maker "pur sang" vanwege dat harde rubber (SR/TR zijn nog harder en mogen respectievelijk 150/180 Km/h max. en maken nóg meer herrie).
Zelfs een VR band had met die maat gepast en is leverbaar (max. 240Km'h maar vooral ook: STILLER), echter zijn die banden zachter én hebben dus meer rolweerstand. Waarschijnlijk zelfs met de originele maat velgen dus al een No-Go voor 14% op de V40 met 190PK.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Een Focus van 46k lijkt me een ST met de optiepaketten aangevinkt. De RS zit/zat kaal al aan de 50, maar dan had je wel een 2.5 T
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
ST was in de tijd van de RS ook 2.5t. Daarnaast zijn de 'kale' uitvoeringen van die varianten verre van kaal.t_captain schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:42:
Golf 2.0 TDI zal al snel 30k kaal zijn, zet er een paar opties op en hij doet 35 a 40. Dat is natuurlijk geen extreme prijs.
Een Focus van 46k lijkt me een ST met de optiepaketten aangevinkt. De RS zit/zat kaal al aan de 50, maar dan had je wel een 2.5 T
Ecodan warmtepomp
Helaas is de auto erg prijzig in de bijtelling (53.000 x 25% x 52% loonheffing = 575 euro per maand), anders had ik hem meteen besteld (XC60 D4 summum geartronic) als nieuwe lease auto. Hopelijk komt hij nog een keertje als Plug-In Hybrid, zodat hij voor ons aantrekkelijk wordt in de lease.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Momenteel gaat de voorkeur uit naar de Outlander, maar aangezien ik pas vanaf 1 september mag bestellen heb ik nog even om nog minstens 10 keer van auto te veranderen...
Begin oktober is de Paris Motor Show, dus misschien wacht ik wel wat langer aangezien de XC60 pas volgend jaar augustus einde contract heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door Zware Unit op 04-08-2014 00:05 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Moet dan nog ergens een laadpaal bij, maar dat boeit me niet echt want ik tuf toch meestal op diesel.
Van de week toch eens met mijn baas overleggen. Kan ineens heel interessant zijn namelijk
V60 veeeeellsss te klein? Wat vervoer je dan wel niet? Moeten er complete bankstellen plus 8 kinderen bij je in de auto ofzoZware Unit schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:00:
V60 PiH is veelsssssss te klein voor ons... Gooi dat PiH pakket gewoon achter in een XC60 D4 en ik ben verkocht.
Momenteel gaat de voorkeur uit naar de Outlander, maar aangezien ik pas vanaf 1 september mag bestellen heb ik nog even om nog minstens 10 keer van auto te veranderen...
Begin oktober is de Paris Motor Show, dus misschien wacht ik wel wat langer aangezien de XC60 pas volgend jaar augustus einde contract heeft.
Bagageruimte van de V60 PIH is kleiner dan die van de huidige V40remzor schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 02:08:
[...]
V60 veeeeellsss te klein? Wat vervoer je dan wel niet? Moeten er complete bankstellen plus 8 kinderen bij je in de auto ofzo
Ik heb wel eens een XC60 met automaat gereden, maar vond hem erg tam. Daar zat de T5 motor in (2.0 Turbo 240pk), bouwjaar 2012. Hoewel hij uiteindelijk meer dan genoeg vermogen had, moest je wel doortrappen om reaktie te krijgen voor een inhaalaccelaratie op de snelweg (100->130). De automaat nam zijn tijd om na te denken. De auto gaf me het gevoel om met 180pk op pad te zijn en niet met 240.Zware Unit schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:42:
Eindelijk mijn Volvo XC60 (2011) uit de pool ontvangen. Echt een heerlijke auto. Gelukkig met de "oude" D3 motor (5 cilinder, 163pk, 400nm), want hij weet de auto fantastisch van zijn plek te krijgen. Helaas geen automaat, maar toch een prima handbak. [...]
Dat blok, met een handbak, in een Focus, zou volgens mij heel leuk zijn
[ Voor 14% gewijzigd door t_captain op 04-08-2014 09:12 ]
Zelfs het 1.0 EcoBoost blok is al heel leuk in een focust_captain schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:12:
Die 2.0 Ecoboost heeft ook power zat, en ongetwijfeld ook wel vanaf vrij lage toerentallen. Het was in mijn optiek de afstelling van de gasrespons en de automaat die de auto wat lui maakten. Zal wel bij het soort auto horen
Dat blok, met een handbak, in een Focus, zou volgens mij heel leuk zijn
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
In de Golf meet hij 7.9 inch. Hebben ze daar onderscheid in tegenwoordig?zonoskar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:28:
Wel jammer dat het maar 5.8"is. menig telefoon is groter.
In de Octavia is hij 8". Kennelijk dus wel.PWM schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:33:
[...]
In de Golf meet hij 7.9 inch. Hebben ze daar onderscheid in tegenwoordig?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb een proefrit gemaakt in de Cupra, dus over het diesel blok kan ik niets melden. Wel over de navigatie en deze is op dit moment alleen in de kleine variant te bestellen. Stelde mij overigens zeer teleur en 1 van de belangrijkste opmerkingen ook naar de verkoper. Voelde aan als een achteruitgang t.o.v. huidige navigatie in Leon (zelfde grootte overigens), maar het ging zo ontzettend traag. Hij hield het op een update, die nog zou moeten verschijnen, maar ik vind het bedenkelijk dat een navigatie op deze manier wordt vrijgegeven.zonoskar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:28:
Heeft iemand ervaring met de nieuwe Seat Leon met het 185 Pk diesel blok? Deze moet dan concurreren met de V40 D4 en heeft al meteen een nadeel dat ie in de 20% valt. Ik ben vooral gecharmeerd van de touchscreen interface, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk werkt. Wel jammer dat het maar 5.8"is. menig telefoon is groter.
Bij het wegrijden van de dealer duurde het lang voordat er een fix was en tijdens de rit paar keer nieuwe bestemming ingevoerd en het leek wel alsof er een celeron processor in was gestopt uit 1999. Frustrerend langzaam. Misschien 'toevallig' een foutief model, maar alles werkte verder wel, zij het traag.
Skoda en VW bieden 2 typen navis aan. Een instap model van 5,8 en een duurder model met 8" scherm.zonoskar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:20:
7.9"of 8" zal wel hetzelfde display zijn, bij Skoda ronden ze het waarschijnlijk af.
het 5,8" scherm moet je echt mee gaan proefrijden. Ik vond het niets eerlijk gezegd.
Dan komt voornamelijk dat ik nu 6,5" heb. Welke er ook nog eens scherper uit ziet.
Daarbij vind ik mijn 6,5" wat traag kwa bediening. Maar daar kan ik mee leven aangezien hij reeds stok-oud is.
Een navi anno 2014 mag wel iets sneller reageren dan de 5,8" versies van VAG.
Alleen al vanwege dat navi systeem is het geen Seat geworden.
Maar dit zijn mijn criteria. Misschien heb je nu geen navi. En ben je hartstikke tevreden met de werking van het 5,8" navigatiesysteem
Wow, serieus ja. Dat had ik niet verwacht tbh. Dat is wel krap voor zijn klasse dan inderdaad..Tankiej schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 07:46:
[...]
Bagageruimte van de V60 PIH is kleiner dan die van de huidige V40
als je echt zeker wilt zijn gewoon even kijken. Hoorde net dat Seat met speciale lease edities komt. Dus misschien fiscaal wel aantrekkelijk.zonoskar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:26:
Ik heb nu het MMI (zonder +) van Audi. Dat werkt redelijk vlot, al mochten sommige dingen wel wat sneller. Resolutie is niet top, maar goed genoeg voor de kijkafstand. Scherper mag altijd. Maar die opmerkingen over de traagheid doet mij ook neigen niet bij Seat te shoppen.
En misschien stoor je er verder niet zo aan.
Wel moet ik zeggen dat de Volvo V40 D4 er helaas nog niet was, ik heb alleen de D2 gereden. Erg fraaie auto van buiten (al is de FR imho 'op een andere manier' net zo mooi) en die geeft zeker een luxer gevoel van binnen. Ik vond tov de Volvo het navigatiescherm niet bijzonder klein in de Leon, het is iets groter, maar ligt wat dieper. Wel is de weergave mooier van de Volvo.
De Seat navi is inderdaad niet echt bijzonder, ik geef de voorkeur aan Google Maps of een TomTom, maar ik gebruik het dan ook niet vaak. Kan me voorstellen als je dagelijks 10 adressen af moet het wat anders is, maar dan vond ik het systeem dat VW gebruikte kwa bediening niet anders (= net zo irritant), alleen het scherm is groter (ik kwam overigens van een MMI systeem van 5 jaar terug, dan is dit wel beter). Je merkt in ieder geval dat het de minste is in de VAG stamboom, maar dat zie je ook in de prijs terug
Denk als de D4 er was ik daarvoor had gegaan, zeker icm de bijtelling, al ben ik benieuwd hoe 190 die 190pk in de praktij is (vond de D2 erg lange versnellingen hebben en hoofdzakelijk daarom die niet genomen, niet mijn rijstijl).
Maar de discover pro (8") vind ik toch wel fijn werken. Reageert sneller dan het Discover media (5,8") systeem.
En dmb voicecontrol kan ik in een keer het adres (plaats, straat, nummer) ingeven. ipv per gedeelte waar de Discover media dame ook nog regelmatig vraagt of ik geduld wil hebben.
Maar na deze upgrade in de nieuwe V40 gaat dit gewoon razend snel en werkt ook de spraakherkenning voor bijv. navigatie een stuk beter. Je kunt nu bijv. je adres in 1x uitspreken en het systeem hakt het in stukjes voor je
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Op je PC/laptop dit vooraf doen en dan in je auto naar het bericht toe gaan en de navigatie start.
Maar het kan ook met spraakherkenning.
Wat ik wel merk, is dat met centrale knop het scherm wat meer verder van je af is, waardoor het wat beter kijkt tijdens het rijden. Met een touchscreen moet het scherm in handbereik blijven, dus is het wat meer buiten je zichtveld.
let the past be the past.

Tóch best netjes voor een gechipt 1.4 TSi BMT blokje
En die schade: Dat was een ruitbreuk.
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 05-08-2014 15:00 ]

en dat voor een 1.2-tje. (is zelfs zuiniger dan Skoda opgeeft)
Maar ik hield mijn gegevens ook bij op spritmonitor. en daar kwam ik op 1:15 uit.
Leaseplan was een hele tijd nauwkeurig. Maar het laatste half jaar zijn ze wel heel gunstig.
dat redt ik echt niet.
Verwacht gemiddeld praktijkverbruik op basis van door TNO uitgevoerd onderzoek in opdracht van Travelcard Nederland BV en Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Gemiddeld van alle (hoop: benzine) lease auto's denk ikGhandiHarder schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:23:
@wimmel_1 @DarkSide Is het niet opvallend dat jullie auto's hetzelfde gemiddelde verbruik hebben (12,82)?
Dammn U ... Een beetje het gemiddelde omlaag halen, hèTylen schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:42:
Lol.. Check de mijneIk heb dat weer al huidig verbruik
![]()
[afbeelding]
En da's snelweg, afgelopen 8 weken dagelijks Den Bosch - Zaandam gereden. Lekker rustig op de weg
Ecodan warmtepomp
Mijn screenshot is ook van een 1.4TFSIThe Eagle schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:56:
Geen idee wat het gemiddelde verbruik is van mijn A3 1.4 TFSI, maar ik zit er ongetwijfeld een stukje naast. Verbruik over de laatste 10k km is 1:12,nogwat als ik me niet vergis
En da's snelweg, afgelopen 8 weken dagelijks Den Bosch - Zaandam gereden. Lekker rustig op de weg
@Wimmel: Je moet hem wel gebruiken waarvoor hij gemaakt is he
En dan ook maar even een "plaatje bij 't praatje".

Vanochtend in 't dorp hier getankt en op en neer naar Rotterdam centrum geweest voor m'n werk. Tripteller bij 't tanken as-usual op "0" gezet en sindsdien dus ~ 190Km gereden. Resterend: 860Km. Theoretisch dus een actieradius van ~1050Km met een 50L tank, maar in de regel begint 't lampje al te branden bij ~850Km waarna er nog een "range" van 70Km te gaan is volgens de boordcomputer,
Niet slecht voor een, door ABT!, gechipte 1.4TSi BMT met ~165 á 170PK en 300Nm koppel dacht ik zo. Volgens mij is de meerprijs van een PHEV óf andere Hybride dan ook niet aan mij besteed (het merendeel van die auto's is IMHO alleen maar bezig met het verplaatsen van extra accugewicht en rijdt voor 90% van de ritkilometers gewoon op benzine/diesel, al zal dat met een PHEV wel gunstiger uitvallen áls die mensen keurig thuis en op kantoor die wagen (kunnen) opladen).
Ik rijd er uiteraard gewoon lekker mee door, zoals dat met een Scirocco hoort, maar als ik er serieus gas mee ga geven (en die extra paardjes ook daadwerkelijk ga benutten) dan verbruikt 'ie uiteraard wél een sloot benzine méér dan dat een niet gechipte versie met 122PK/250Nm doet. Het blok heeft 't met die extra PK's gewoon érg gemakkelijk bij de/een normale rijstijl welke ik zoveel mogelijk probeer aan te houden
@Tylen: En uiteraard wordt er ook wel eens stevig mee doorgereden maar gezien het feit dat ik nu nog één van de vijf jaar recidieve-regeling voor de boeg heb rijd ik in de regel érg netjes in NL (óók met dat tweewieler speeltje waarmee ik die recidieve-regeling heb "bemachtigd"
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 05-08-2014 22:55 ]
Ik heb overigens de 140pk versie met cod (cilinder on demand)
Dit is een willekeurige foto van een Fiesta met die kleurDarkSide schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:09:
lijkt wel, als ik snel kijk, of je voor 16" hebt en achter 15"
Ecodan warmtepomp
Dát vind ik persoonlijk nou echt een mooie techniek. Bij VW heet dat op 't zelfde blok dan weer ACT (Active Cylinder Termination) maar dat blok levert dus gewoon 't vermogen wat je wil hebben áls 't gewenst is en als 't niet nodig is dan doet 'ie 't lekker op z'n gemakje. Ik heb met die gedachte 4 jaar geleden 't BMT blok ook door ABT! onderhanden laten nemen middels CT .... Héérlijk om de PK's/Nm's wél te hebben en dus aan te kunnen spreken als je dat wil, vooral tijdens een vlotte inhaalactie waarin 't niet getunede blok écht wil dat je een versnelling óf zelfs ooit twee versnellingen terug gaat, maar meestal loopt 't blok gewoon zuiniger vanwege de "overkill" aan vermogen ten opzichte van 't gewicht van de auto.Tylen schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:48:
Ik heb overigens de 140pk versie met cod (cilinder on demand)
En Overkill Be-Staat niet ...
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-08-2014 22:13 ]
JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:06:
Minder saai in Lease Nederland: mijn lease-Fiesta mag Hot Mustard als kleur hebben
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat is ongeveer de range van mijn zelfontbrander. En die is niet vooruit te schoppen als je dat zou willenwimmel_1 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:57:
[...]
[afbeelding]
Vanochtend in 't dorp hier getankt en op en neer naar Rotterdam centrum geweest voor m'n werk. Tripteller bij 't tanken as-usual op "0" gezet en sindsdien dus ~ 190Km gereden. Resterend: 860Km. Theoretisch dus een actieradius van ~1050Km met een 50L tank, maar in de regel begint 't lampje al te branden bij ~850Km waarna er nog een "range" van 70Km te gaan is volgens de boordcomputer,
Niet slecht voor een, door ABT!, gechipte 1.4TSi BMT met ~165 á 170PK en 300Nm koppel dacht ik zo. Volgens mij is de meerprijs van een PHEV óf andere Hybride dan ook niet aan mij besteed (het merendeel van die auto's is IMHO alleen maar bezig met het verplaatsen van extra accugewicht en rijdt voor 90% van de ritkilometers gewoon op benzine, al zal dat met een PHEV wel gunstiger uitvallen áls die mensen keurig thuis en op kantoor die wagen (kunnen) opladen).
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
1.6 TDI Ecomotive (110PK)
1.6 TDI DSG (105PK)
Ik las in dit topic al dat de 110 PK iets trager uit de tweede versnelling komt, ik heb erin proefgereden en dat ging prima.
De 1.6 TDI DSG heb ik niet in proefgereden maar wel in de 1.6 TDI DSG 110PK van een Golf 7 Variant. Rijdt echt heerlijk, maar is dit wel vergelijbaar?
Daarnaast lees ik wel erg veel reviews op autoweek waarbij de DSG problemen oplevert en terugmoet voor reparatie. Is deze techniek wel betrouwbaar?
Want het scheelt meer dan 100 euro aan bijtelling en ik moet er wel 4 jaar in rijden
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 22:17 ]
Voor dat geld wil ik wel een dikke V60 rijden eigenlijk.
Enige crux bij ons is dat ik mocht ik weg gaan bij mijn werkgever, ik de lasten zelf moet dragen. En das niet mals bij een dergelijke bak. Plus ik denk niet dat mijn baas gaat zeggen "sure, ga jij ff 50% over je leasebedrag heen". Dus we zoeken denk ik maar verder
Ik kan zowel 1300 kilometer op een tank halen als 380nm loslaten op het asfalt, en dat is zonder chipEthirty schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:16:
[...]
Dat is ongeveer de range van mijn zelfontbrander. En die is niet vooruit te schoppen als je dat zou willen![]()
![]()
(brengt een hoop emoties naar boven zoals je ziet)
HTT-Thalan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:28:
[...]
Ik kan zowel 1300 kilometer op een tank halen als 380nm loslaten op het asfalt, en dat is zonder chip.
Ik ga 't dadelijk mee maken met een 2.0TDi welke ook weer even bij Das ABT! langs mag (krijgt volgens hén iets van 400Nm daarna ipv. de standaard 320, dus gelijk aan de GTD). De LM én de FleetAgent zijn 't er over eens dat ik een zelfontbrander moet gaan rijden vanwege de Km's op jaarbasis dus dan zal dat wel goedkoper zijn
Maareh.... Hoeveel "kuub" tankinhoud heb jij?
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-08-2014 22:37 ]
Ik rij 3.5 jaar met een Stronic en ik kan niet wachten om daar afscheid van te nemen, ik kan er niet aan wennen. Waar het op neer komt is dat door de eco tuning de bak ervoor zorgt dat de motor altijd zo weinig mogelijk toeren draait. 50 Km/h in z'n zes dus, 1400 rpm. Echt niet fijn rijden vind ik dat. En als je een keer wil inhalen, dan gebeurt er de eerste 1-2 sec niks. Dus maar het gas meer intrappen en de bak dus maar weer een versnelling lager schakelen (en er gebeurt dus nog steeds niks). Dan staat ie ineens in z'n 3 of 2 en sprint weg. Lekker. nee, laat mij maar lekker met de hand schakelen, iets wat overigens ook klote is met S-tronic. Dat ding schakelt zo vaak terug in z'n 1 (rotonde, voor een stoplicht) en als je dan gas geeft gebeurt er ook niks, ja de bak gaat de toeren van de motor matchen met die nodig zijn voor de huidige snelheid, wat er dus vaak op neer komt dat ie eerst naar 3000 rpm moet klimmen, voordat je aandrijving hebt. De S-stand is daar beter in, maar daarmee rijdt je super onvoordelig omdat er alleen geschakeld wordt als je over de 5000 rpm gaat. Dus in z'n 3 met 4000 rpm door de stad. Lekker zuinig.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:16:
Ik ben nu erg aan het twijfelen tussen de Seat Leon ST:
1.6 TDI Ecomotive (110PK)
1.6 TDI DSG (105PK)
Eerlijk is eerlijk: 't Is inderdaad gewoon een schitterend mooie auto, maar: Je krijgt 7% bijtelling over "heul veul" waardoor een 20% 'er vaak zeker zo interessant wordt als je rekening houd met......The Eagle schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:27:
@wimmel: vwb die PHEV, ik zat voor de grap van de week ff te rekenen wat een V60 PHEV in summum uitvoering netto in de lease zou kosten. En das dan electrisch, maar ook gewoon een dikke D6 diesel. Bij mijn budget van 800 zou ik 400 euro eigen bijdrage hebben, maar door 7% bijtelling en het af kunnen trekken van de eigen bijdrage kwam ik netto op 400 euro uit![]()
Voor dat geld wil ik wel een dikke V60 rijden eigenlijk.
Enige crux bij ons is dat ik mocht ik weg gaan bij mijn werkgever, ik de lasten zelf moet dragen. En das niet mals bij een dergelijke bak. Plus ik denk niet dat mijn baas gaat zeggen "sure, ga jij ff 50% over je leasebedrag heen". Dus we zoeken denk ik maar verder
@Henry, zonoskar: ik had het er destijds met de Skoda dealer over. Was een bekend issue. Hij adviseerde de 105 omdat die idd niet in zijn twee inhoudt, en tevens de dynamic drive optie, waarbij je dan dus zelf in kunt stellen hoe ver de bak in de toeren doortrekt. Was bij de Octavia geen hele dure optie, zal bij de Leon vermoedelijk ook niet zo heel veel kosten dus. Moeite waard iig
* The Eagle nog steeds een Octavia 1.6 TDI met DSG en dyn drive optie overweegt. En geen supersportstoelen dan, maar flippers aan het stuur (sluiten elkaar uit namelijk).
Na zo'n 2500km begin ik nu een soort DSG-ritme te kweken. Langzaam rijden (parkeerplaats, helling, file) in S, want dan blijft hij wat langer in zijn 1 en 2 hangen en hoeft de koppeling niet zoveel te slippen. Vervolgens bij normaal rijden tijdens accelereren in D en bij afremmen in S. Zit je tenminste vaak voor de bocht in het juiste verzet ipv halverwege. Ik mocht willen dat ik de versnellingsbak zelf kon afstellen. Als je rijdt zoals de computer wil is het silkysmooth schakelen, maar als je daarvan afwijkt dan wil het nog wel eens bonken en schokken.
Ah well, nog maar 4 jaar en 11 maanden te gaan
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik vind eigenlijk dat dit iets is wat de dealer als service moet aanbieden, tegen uurtarief. Er zijn zoveel mensen die ontevreden zijn met de werking van hun DSG. Mensen zijn individuen en hebben allemaal andere eisen.
Chip bij BMW is een lastig onderwerp, maar gelukkig ook niet echt nodig.wimmel_1 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:34:
[...]
![]()
Ik ga 't dadelijk mee maken met een 2.0TDi welke ook weer even bij Das ABT! langs mag (krijgt volgens hén iets van 400Nm daarna ipv. de standaard 320, dus gelijk aan de GTD). De LM én de FleetAgent zijn 't er over eens dat ik een zelfontbrander moet gaan rijden vanwege de Km's op jaarbasis dus dan zal dat wel goedkoper zijn
Maareh.... Hoeveel "kuub" tankinhoud heb jij?
En er gaat om en nabij de 60 liter in (ik geloof officieel 61 inclusief reserve).
Bij gemiddeld rijgedrag hang ik zo rond de 1 op 18, ga ik planken wordt dat 1 op 16, ga ik juist economisch rijden (schakelindicator, nieuwe rijden, goed anticiperen) dan heb ik weinig moeite hem op 1 op 24 te krijgen. En dan ga je best ver op 60 liter.
Maar over het algemeen heerlijk. Dit merk ik vooral als ik weer eens een proefrit maak in een handbak.
Ik kon het dan ook niet laten om mijn volgende auto ook met DSG uit te rusten.
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 06-08-2014 14:31 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
rij echter rond met een 1.2-tje met 105 pk. En de DSG geeft mij "rust".
Nu gewoon ontspannen rijden en niet 'nadenken' over schakelen. En ook in de file is het relaxed (mijn mening).
Kelere, ik haalde met mijn 1.4 sciroccootje (abt 160>210) 1:11 ongeveer.... nog geen 500km op een tank... wel een vrij zware rechtervoet, maar letterlijk 95% snelweg (lease: alleen zakelijk gebruik). Met de A4 quattro (abt 211>270pk) deed ik 1:8....wimmel_1 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:57:
[...]
[afbeelding]
Niet slecht voor een, door ABT!, gechipte 1.4TSi BMT met ~165 á 170PK en 300Nm koppel dacht ik zo. Volgens mij is de meerprijs van een PHEV óf andere Hybride dan ook niet aan mij besteed (het merendeel van die auto's is IMHO alleen maar bezig met het verplaatsen van extra accugewicht en rijdt voor 90% van de ritkilometers gewoon op benzine/diesel, al zal dat met een PHEV wel gunstiger uitvallen áls die mensen keurig thuis en op kantoor die wagen (kunnen) opladen).
Ik rijd er uiteraard gewoon lekker mee door, zoals dat met een Scirocco hoort, maar als ik er serieus gas mee ga geven (en die extra paardjes ook daadwerkelijk ga benutten) dan verbruikt 'ie uiteraard wél een sloot benzine méér dan dat een niet gechipte versie met 122PK/250Nm doet. Het blok heeft 't met die extra PK's gewoon érg gemakkelijk bij de/een normale rijstijl welke ik zoveel mogelijk probeer aan te houden
@Tylen: En uiteraard wordt er ook wel eens stevig mee doorgereden maar gezien het feit dat ik nu nog één van de vijf jaar recidieve-regeling voor de boeg heb rijd ik in de regel érg netjes in NL (óók met dat tweewieler speeltje waarmee ik die recidieve-regeling heb "bemachtigd").
[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 06-08-2014 17:16 ]
Verwijderd
Ik lees eigenlijk wel dat DSG over het algemeen goed bevalt. Ik was vooral benieuwd of zo'n ding vaak kapot gaat.DarkSide schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:28:
Ik heb ook geen moeite met koppelen. En als ik een sportieve auto zou hebben zou ik misschien wel voor een handbak gaan.
rij echter rond met een 1.2-tje met 105 pk. En de DSG geeft mij "rust".
Nu gewoon ontspannen rijden en niet 'nadenken' over schakelen. En ook in de file is het relaxed (mijn mening).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 18:10 ]
Dat is ook heerlijk, zeker in combinatie met een elektromotor. Je rijdt dan zuinig, schoon, geruisloos en silky smooth zonder die irritante DSG stotter. Daar ergerde me ik wel aan bij mijn vorige auto (A3 S-tronic).Tsurany schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:03:
In de file lijkt juist een CVT mij weer heerlijk, beter dan andere type automaten.
Nadeel van CVT is dan weer de trage reactie bij gas intrappen maar dat heeft dan vaak ook weer met de afstelling te maken; gericht op zuinigheid. In de Sport stand wil ie wel graag vooruit!
Zit nu op 1:18 gemiddeld, zeker niet verkeerd voor een benzine/elektro auto van 1600kg en 225PK
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Wel denk ik dat de DSG7 een DSG6 had kunnen zijn. De eerste versnelling is zo kort. Zelfs volbeladen en heuvel op doet ie bijna niets.
BTW net 55 km/u gereden en dan doet ie idd ongeveer 1300 tpm. Hij staat dan in z'n 6 (dus niet 7).
De auto heeft er geen moeite mee. Kan gewoon rustig op de CC rijden. En als ik gas geef schakelt ie naar 3 en weg ben ik.
En welk cvt hok was dit dan.Tylen schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:15:
Heb tijdelijk zo'n cvt hok gereden wat een drama. Lang leve de stronic, zoveel beter.
Zelf heb ik dus de ct200h en ik ben er echt super happy mee. Dat geluid waar iedereen het over heeft... ik snap het niet hoor. Hij maakt ff lawaai als je gas geeft (welke auto doet dat niet? please enlighten me) en zodra je hem op de CC zet hoor je alleen de wind. Dit tov veel andere auto's waar de motor maar blijft brullen en lawaaierig is.
Ook kan ik me niet vinden in het traag reageren. Als ik mijn voet indruk op het gaspedaal zijn er weinig auto's die ik niet makkelijk voorbij ga.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Goed onderbouwd ook en lekker minderwaardig naar de mensen die er wel blij mee zijn, "cvt hok"Tylen schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:15:
Heb tijdelijk zo'n cvt hok gereden wat een drama. Lang leve de stronic, zoveel beter.
Vergeet vooral je superieure stronic machine niet in je signature te zetten, daar is nog wel wat ruimte...
Eens met thewizard overigens, vind het heerlijk relaxed rijden. De snelheidsbeleving mist wel maar stiekem accelereer je behoorlijk snel inderdaad.
Ik weet niet hoe het bij de CT200h zit maar in mijn IS vind ik de initiële response in de Normal stand niet heel vlot. Inhalen op de snelweg gaat wel als de brandweer maar vanaf stilstand zit er een vertraging in. In de Sport stand is dat minder, want dan zorgt de elektromotor dat je snel het maximale koppel hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door kazuka op 07-08-2014 08:37 ]
Dit is ook mijn mening toen ik nog in een Prius Wagon reed. Prima systeem. Het is dat de CT200H te weinig ruimte bood in de kofferbak en op de achterbank.. anders was dit hem geworden.thewizard2006 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:26:
[...]
En welk cvt hok was dit dan.
Zelf heb ik dus de ct200h en ik ben er echt super happy mee. Dat geluid waar iedereen het over heeft... ik snap het niet hoor. Hij maakt ff lawaai als je gas geeft (welke auto doet dat niet? please enlighten me) en zodra je hem op de CC zet hoor je alleen de wind. Dit tov veel andere auto's waar de motor maar blijft brullen en lawaaierig is.
Ook kan ik me niet vinden in het traag reageren. Als ik mijn voet indruk op het gaspedaal zijn er weinig auto's die ik niet makkelijk voorbij ga.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Heb nu een Kia Sportage. Stoere bak, maar wil best wel weer iets anders.
Mag nu gaan dieselen, en wil een ruime station. Dus dan blijven the usual suspects over; Octavia, Leon, 308. Denk dat ik er stiekem al uit ben, maar natuurlijk wel even de proefritten maken her en der.
Octavia is volgens mij de ruimste van het stel, en in tegenstelling tot de Leon wel uit te rusten met het navigatiesysteem met HD. Wel jammer dat veel opties niet mogelijk zijn op de Greenline.
Valt me wel op dat ze een stuk hulpvaardiger zijn bij de dealers als je een nieuwe auto mag bestellen dan als je op zaterdag een ruitenwissertje nodig hebt
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 07-08-2014 08:43 ]
De Greenline is, naar wat ik begreep, niet meer te bestellen, omdat die naar verwachting dit jaar niet meer geleverd kan / zal worden.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dit topic is gesloten.
![]()