Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.639 views

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

jap85 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:48:
[...]

Nice, erg mooie auto die Clio 4. Vind het persoonlijk jammer dat de GT uitvoering alleen maar met 25% te krijgen is maar een Full option Dynamique is een goed alternatief :)
Jup precies dat ja ;) én dat de GT uitvoering alleen te krijgen is met EDC.
Ik zou het ook wel wat hebben gevonden als Renault bij de Clio ook met een GTline was gekomen zoals ze ook met de Megane hebben.
Maargoed ik heb alle goodies erop volgens mij >:)

Ik ben vooral benieuwd naar het Focal audio gebeuren, want stock is behoorlijk slecht ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JeroenV_ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:19:
[...]

De D4 wordt in iedere uitvoering standaard op 16" uitgeleverd, dus als iemand er geen grotere onder zet...

Ik zal straks ook heel even rondrijden met 16" onder mijn Rebel Blue R-Design D4, omdat ik geen standaard Volvo velgen wil hebben. Zal even wat velgenboeren af moeten gaan rijden op zoek naar wat anders, hoewel ik online al een aardig idee heb, namelijk onderstaande in 18"

[afbeelding]
Zelf achteraf nog 18" monteren? Ik zou even vragen aan de leasemaatschappij wat dit in de kosten gaat doen. Van 16" naar 18" zit best verschilletje in leaseprijs (kosten banden),

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Mijn auto is inmiddels besteld en wordt week 37 mogelijk geleverd. Om een indruk van de auto te geven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j5IHeOr.jpg

Het wordt dus de Volvo V40 R-Design Business

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:36
Tankiej schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:46:
Waarom wil je geen standaard Volvo velgen? Ik zou juist geen aftermarket velgen willen, houd wel van een beetje origineel. En dan niet origineel als in uniek, maar origineel als in 'dat hoort bij elkaar' :P
Omdat 'iedereen' daarmee rond rijdt, heb dan liever iets afwijkends ;)
Toegegeven, die Ixion en Ixion II zijn erg mooi, maar je ziet ze ook wel heel erg vaak. Mocht ik dan ook toch geen andere velg vinden, zou die het zomaar kunnen worden.
Tylen schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:16:
Zelf achteraf nog 18" monteren? Ik zou even vragen aan de leasemaatschappij wat dit in de kosten gaat doen. Van 16" naar 18" zit best verschilletje in leaseprijs (kosten banden),
Leasemaatschappij laat ik erbuiten.
Die gaven aan, toen ik zei dat ik 18" wilde dat dit niet kon ivm de belastingdienst en evt controles |:(
Toen ik aangaf dat ik het toch echt wilde en dat die controles onzin zijn, moesten ze de exacte bandenmaat etc weten en dan gingen ze wel rekenen. Heb het toen maar zo gelaten, want die rekensommen ken ik van een vorige auto; bij mijn MiTo was het prijsverschil tussen 17" en 18" 35E per maand :F

Betaal dan zelf die 18" incl banden wel, en probeer bij een set nieuwe banden wel te regelen met de garage dat ik het prijsverschil betaal O-)

Die 16" hou ik mooi voor de winterbanden.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:40

Gast1981

room with a moose!

DarkSide schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:41:
Na veel wikken en wegen over wat mijn volgende lease auto moest worden.
Een Octavia combi, Seat ST of een 308 SW. En een aantal proefritjes verder vandaag een offerte de deur uit gedaan voor een: Golf Variant 1.2 TSI DSG Business Editie

Deze bleek goedkoper dan de Skoda (de Seat en de 308 waren voor mij al afgevallen).
Je keek eerst toch naar 14% auto's, of was dat sowieso geen keiharde eis?
Hoe dan ook, wel een mooie complete bak.
Zelf wil ik eerst eens die 14 procenters gaan proefrijden.
Daarbij irl meemaken hoe traag die navi van de ST is en hoe de ruimte achterin de 308 is.
Qua prijzen en opties ontloopt het elkaar niet veel, althans wat voor mij van toepassing is.
thewizard2006 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:00:
[...]
In jou geval wel. Er zijn echter andere randgevallen (bijv de ct200h) waarbij een bandenwissel kan lijden tot hogere co2 uitstoot. Als jij dus dit achteraf gaat doen ben je niet legaal bezig. Punt is dat de belastingdienst hier dus eigenlijk niet op controleert. Echter zal het ook aan het beleid van de LM en je werkgever liggen. Mijn werkgever staat het bijv niet toe om achteraf een ander soort velgen te nemen als dat van invloed is op je bijtelling.
Voor chiptuning is het een soort gelijke discussie. De ene chuning zorgt voor een zuinigere (maar snellere) auto en de ander niet. Het is onmogelijk om dit allemaal te controleren dus wordt er 1 lijn gehanteerd. Vaak is het dus niet toegestaan omdat er eenmogelijk is dat je co2 uitstoot hierdoor hoger wordt. Vaak is dit een achteraf feestje dat je met je werkgever mag bespreken. Ook zal je bij het inleveren de auto weer moeten terug chunen omdat de LM meestal ook niet zo blij is als blijkt dat dit achteraf is gedaan zonder dat ze dat wisten.
Toen ik bijna 4 jaar geleden bestelde mocht ik geen grotere velgen (16 -> 17 inch) meebestellen. I.v.m. bijtelling werd destijds gezegd. Misschien lag dat ook aan de LM hoor. Heb het er destijds maar bij gelaten. Als ik binnenkort weer mag bestellen dan neem ik zeker de optie voor grotere velgen mee, mits de (maand)prijs niet te gek is.
Tuning is trouwens bij Athlon sowieso verboden hoorde of las ik ergens, maar ook dit ga ik t.z.t. nog even checken. Paar pk's en Nm's erbij is altijd welkom :9 Terug-tunen voor inlevering doen de meeste tuners volgens mij kosteloos. Meestal is het probleem juist dat de LM hogere onderhoudskosten gaat rekenen, als ze het überhaupt al toestaan...

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zou dat met het prijsverschil bij nieuwe banden toch maar van te voren regelen met de garage. De leasemaatschappij gaat waarscheinlijk niet de factuur betalen voor 18" banden, ook al is het voor de prijs van 16" banden. Zal de garage dus een factuur voor 16" naar de LM moeten sturen en iets van een inkoopfactuur voor 16" banden van jou en een verkoopfactuur van 18" banden aan jou. Maar goed jij verkoopt dan die 16" banden die niet van jou zijn. En bij het inleveren moet je zorgen dat je een setje 16" banden hebt, die de garage aan de LM heeft verkocht.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01 20:32
Tankiej schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:55:
[...]

Leuk kleurtje hoor, heb hem zelf ook. Maar dan wel de D2 variant van vorig jaar :D

Zag laatst een D4 R-Design in Rebel Blue rijden die de standaard 16" eronder had, dat vind ik er persoonlijk echt niet uit zien. Jouw velgen zien er wel tof uit zo! Worden de 17" R-Design Ixions niet meer geleverd, of heb je gewoon voor deze gekozen?
De 17" variant is niet meer als optiewiel te krijgen (rare regelingen), alleen 'los' te bestellen en daardoor erg duur. Dit is Freya, een al langer bestaand wiel, vind het zelf erg geslaagd.
Tankiej schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:46:
[...]
Waarom wil je geen standaard Volvo velgen? Ik zou juist geen aftermarket velgen willen, houd wel van een beetje origineel. En dan niet origineel als in uniek, maar origineel als in 'dat hoort bij elkaar' :P
Mee eens, kies dan voor een fatsoenlijk aftermarket wiel zoals iets van Heico (Volvo tuner) of een ander gerenommeerd merk zoals OZ, en niet van die Halfords/Kwikfit/Profile CMS wielen (NoFI). Dat neigt snel naar foute tuning.

[ Voor 33% gewijzigd door Boeie op 30-07-2014 16:52 ]

• JeroenV_
Boeie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:47:
Mee eens, kies dan voor een fatsoenlijk aftermarket wiel zoals iets van Heico (Volvo tuner) of een ander gerenommeerd merk zoals OZ, en niet van die Halfords/Kwikfit/Profile CMS wielen (NoFI). Dat neigt snel naar foute tuning.
Heico velgen zijn leuk, had ik ook gezien, maar die prijzen zijn per velg en zonder band :o
Sla ff over.

Maar de keuze komt echt wel goed hoor, don't worry...

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenV_ op 30-07-2014 17:10 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

DarkSide

theres no place like ::1

Gast1981 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:57:
[...]

Je keek eerst toch naar 14% auto's, of was dat sowieso geen keiharde eis?
Hoe dan ook, wel een mooie complete bak.
Zelf wil ik eerst eens die 14 procenters gaan proefrijden.
Daarbij irl meemaken hoe traag die navi van de ST is en hoe de ruimte achterin de 308 is.
Qua prijzen en opties ontloopt het elkaar niet veel, althans wat voor mij van toepassing is.
Klopt wij hadden de vorige x een minimaal aantal km dat je per jaar moest rijden om te dieselen. Daar zat/zit ik onder. Maar het gerucht ging dat de Baas niet meer wou dat er benzine geleased werd. Ookal rij je maar 35 a 38k per jaar.
Dus ben ik gaan kijken voor een "goedkope" auto een 14% diesel.
Bij de aanvraag heb ik om benzine gevraagd (scheelt over het algemeen toch) En dat was goedgekeurd :D
Dus de 14% eis was van de baan.
Ik vond alle 14% auto's goed rijden. En de PSA diesel de beste van de 3 (skoda, leon & 308).
Uiteindelijk zijn de ST en de 308 afgevallen omdat die niet aan mijn wensen voldeden. Of waarvan ik bijna zeker wist dat ik uiteindelijk spijt zou krijgen.
Kwa 14% auto is de 308 bij ons het goedkoopst. Gevogld door de Skoda en de Leon is het duurst.

Ik blijf bij mijn mening dat de 308 een hele mooie auto is, maar gewoon niet voor mij.

Nu dus een Golf in bestelling staan. Ik zit hier beter in, heb meer ruimte op de achterbank als ik achter mezelf zit. En komt verder kwa ruimte behoorlijk overeen met de 308.

Ik zou snel gaan rijden als ik jou was om te kijken of zaken als "trage" navi je ergert of niet. (zou niet meteen gaan vergelijken met het grote navigatie systeem van VAG dan ben je misschien al beinvloed ;) )

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38

Ethirty

Who...me?

Z___Z schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:57:
Zou dat met het prijsverschil bij nieuwe banden toch maar van te voren regelen met de garage. De leasemaatschappij gaat waarscheinlijk niet de factuur betalen voor 18" banden, ook al is het voor de prijs van 16" banden. Zal de garage dus een factuur voor 16" naar de LM moeten sturen en iets van een inkoopfactuur voor 16" banden van jou en een verkoopfactuur van 18" banden aan jou. Maar goed jij verkoopt dan die 16" banden die niet van jou zijn. En bij het inleveren moet je zorgen dat je een setje 16" banden hebt, die de garage aan de LM heeft verkocht.
Precies, dat is een hoop gedoe en je moet een garage vinden die wil meewerken hieraan. Het is voor hun ook een hoop papierwerk extra (als het al geen fraude is)

Daarnaast zijn 18" banden ook niet gratis, prijs zal al snel richting de €120+ per band gaan. 6 stuks over je contract + velgen. Je bent al snel dik €1000 verder.

Ik heb ze in ieder geval extra "gratis" laten meeleasen (17>18). Allemaal als optie, dus verder ook geen bijtelling. Moest er alleen het open dak voor laten schieten :P Maar ik wilde wel kleinere winterbanden. 225/40/18 winterbanden leek me niet zo fijn. Daarvoor moest ik de stalen velgen door de dealer laten leveren, want standaard monteert LM gewoon die low profile winterbanden op de velg 8)7

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• JeroenV_
De originele 16" velgen en banden die eronder zitten gooi ik in de opslag als ik een 18" set koop.
Pas met de winterwissel haal ik ze tevoorschijn zodat er 16" winterbanden onder kunnen, laat de 16" zomerbanden in de opslag leggen bij de bandenboer en neem de gehele 18" set weer mee. Bij inleveren van de auto na 4 jaar dus ook geen probleem, want de originele banden en velgen zijn er gewoon.

Enige is inderdaad als ik nieuwe banden nodig heb: dan is het een kwestie van of een meewerkende garage vinden, of anders de banden zelf maar betalen. Voor de 35E per maand (420E per jaar) die ik bespaar door het buiten de leasemaatschappij om te doen is dat zelfs voordeliger gok ik zomaar.
Aan het einde hou ik namelijk toch mijn eigen set 18" over voor een volgende auto of losse verkoop.

Maar bedankt voor alle zorgen ;)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maar die 35/mnd, dat is neem ik aan niet wat je zelf betaald maar je baas. Dan wordt het verschil ineens al een stuk groter. Maar goed, je zal het vast voor jezelf uitgerekend hebben.

• JeroenV_
Nee, dat zou ik zelf moeten betalen want de auto zit nu precies op mijn leasebedrag.
Die 35/mnd zou dan dus eigen bijdrage worden.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ah, dan snap ik het inderdaad. Dan wordt het wel duur ja :P

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
Gast1981 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:06:
[...]

Zon/licht op je bakkes... dat vind ik juist heerlijk :)
Niks donker hok, gewoon lekker naar buiten/boven kunnen kijken, lekker licht van binnen.
En zodra het weer het toelaat lekker dakje open O-)
Ik heb zelf een panorama dak in mijn Fiat Punto en ik heb het al vaak vervloekt, mijn hoofdruimte is er aanzienlijk minder door geworden en soms staat de zon recht boven mijn hoofd, en schijnt het door mijn zonneweringsscherm in mijn ogen. Knap irritant, voor mij nooit meer :)

BlaBlaBla

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:40

Gast1981

room with a moose!

Strider schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:32:
[...]
Ik heb zelf een panorama dak in mijn Fiat Punto en ik heb het al vaak vervloekt, mijn hoofdruimte is er aanzienlijk minder door geworden en soms staat de zon recht boven mijn hoofd, en schijnt het door mijn zonneweringsscherm in mijn ogen. Knap irritant, voor mij nooit meer :)
Klopt, het scheelt wel een paar cm ruimte bovenin. Gelukkig zijn m'n vrouw en ik beide rond de 1.82 dus wat dat betreft pas het wel ;) Goede zonwering heb je wel nodig ja. Megane heeft zonwerend glas, maar ook een uittrekbaar zonnescherm. Is dik plastic dus komt geen zonnestraaltje door als je dat niet wilt :) Volgens mij heeft de 308SW ook zo'n uitschuifscherm.
DarkSide schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:12:
[...]
Ik vond alle 14% auto's goed rijden. En de PSA diesel de beste van de 3 (skoda, leon & 308).
Uiteindelijk zijn de ST en de 308 afgevallen omdat die niet aan mijn wensen voldeden. Of waarvan ik bijna zeker wist dat ik uiteindelijk spijt zou krijgen.
Kwa 14% auto is de 308 bij ons het goedkoopst. Gevogld door de Skoda en de Leon is het duurst.

Ik blijf bij mijn mening dat de 308 een hele mooie auto is, maar gewoon niet voor mij.

Nu dus een Golf in bestelling staan. Ik zit hier beter in, heb meer ruimte op de achterbank als ik achter mezelf zit. En komt verder kwa ruimte behoorlijk overeen met de 308.

Ik zou snel gaan rijden als ik jou was om te kijken of zaken als "trage" navi je ergert of niet. (zou niet meteen gaan vergelijken met het grote navigatie systeem van VAG dan ben je misschien al beinvloed ;) )
Jep! Snel effe afspraak maken bij de dealers :)
En ook asap 3 offertes indienen als dat kan, om eens te zien met welke prijzen onze LM (Athlon) rekent.
Net ook even thuis gebabbeld over de ruimte achterin, we zijn er beide van overtuigd dat kofferbakruimte voor achterbankruimte komt. In het uiterste geval is de oudste straks 5 (na 4 jaar lease), dus die kan sowieso nog prima achterin zitten. Bagageruimte ga ik harder nodig hebben (denk ik).

Na een paar dagen nadenken heeft de 308 lichtjes de voorkeur. ST is van buiten een tikkie mooier, maar van binnen vind ik de SW iets strakker + panorama + meer bagageruimte. ST schat ik ook iets duurder in qua maandbedrag. Octavia zou mss de verstandige keus zijn, maar die valt thuis totaal niet in de smaak en vind ik zelf ook niet "wauw". Met een paar leuke opties komt die trouwens ook het duurst uit o.b.v. online berekeningen.

Als TSI mogelijk is dan kan je idd die 14% mooi laten waaien, netto zit je dan nog steeds prima! Da's wel prettig. Bij ons een no go, heb nog wel even gevraagd, maar nee... En je zit ong 100€ boven norm? Gaat ook weer van de bijtelling af, onderaan de streep valt dat dus ook wel mee.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:59

d0s

sssst

Ik ben ook bijna zover dat ik een nieuwe leaseauto mag gaan uitzoeken.

Ik twijfel tussen de VW Golf Bluemotion Highline (3d) of de Audi A3 Ultra Pro Line Plus. Beide al best prima aangekleed, vooral de Golf met xenon, led, executive plus, sportstoelen etc. De A3 valt denk ik wel wat duurder uit met dezelfde opties, maar sluit ik zeker niet uit omdat ik hele goede verhalen hoor over de A3. De A3 heeft wel lelijke stoelen.

Iemand die deze auto's gereden heeft en de plussen en minnen kan aangeven? Ik hoop overigens dat de LM toestaat er grotere velgen op te leggen, de auto's zien er namelijk best sportief uit met verlaagd onderstel en skirts/bumpers, de 16' velgen doen daar eigenlijk geen recht aan.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 30-07-2014 21:50 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JeroenV_ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:08:
Nee, dat zou ik zelf moeten betalen want de auto zit nu precies op mijn leasebedrag.
Die 35/mnd zou dan dus eigen bijdrage worden.
Maar daar krijg je weer belasting over terug (bij meewerkende werkgever). Dus dan zal het 52% zijn ;) En dan wordt het dus weer goedkoop ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

d0s schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:46:
Ik ben ook bijna zover dat ik een nieuwe leaseauto mag gaan uitzoeken.

Ik twijfel tussen de VW Golf Bluemotion Highline (3d) of de Audi A3 Ultra Pro Line Plus. Beide al best prima aangekleed, vooral de Golf met xenon, led, executive plus, sportstoelen etc. De A3 valt denk ik wel wat duurder uit met dezelfde opties, maar sluit ik zeker niet uit omdat ik hele goede verhalen hoor over de A3. De A3 heeft wel lelijke stoelen.

Iemand die deze auto's gereden heeft en de plussen en minnen kan aangeven? Ik hoop overigens dat de LM toestaat er grotere velgen op te leggen, de auto's zien er namelijk best sportief uit met verlaagd onderstel en skirts/bumpers, de 16' velgen doen daar eigenlijk geen recht aan.
De Golf vond ik qua afwerking verbeterd tegenover de 6 maar nog steeds vrij druk. Ook het navisysteem wat in het dashboard zit voelde voor mij onlogisch omdat je dan niet meer naar de weg kunt kijken als je het bedient. Verder was het een prima auto om in te rijden vond ik, echter weinig speciaals en dat had de A3 voor mij wel. Vooral de afwerking binnenin en het minimalistisch design spraken mij erg aan. Qua rijgedrag vond ik de A3 niet per definitie beter rijden dan de Golf. Alles daaromheen wel. Dus als je op hetzelfde maandbedrag uit wilt komen moet je voor de A3 behoorlijk wat opties inleveren ten opzichte van de Golf. Overigens heb ik daar na 15 maanden in de A3 nog geen dag spijt van gehad.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 23:02
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de golf variant comfort blue motion en de comfort model waarbij het niet erbij staat?
Ook in de folder van Volkswagen staat 2 keer dezelfde motor weergegeven waar ik geen enkel verschil kan ontdekken :?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 30-07-2014 22:25 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

martinusz schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:16:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de golf variant comfort blue motion en de comfort model waarbij het niet erbij staat?
Ook in de folder van Volkswagen staat 2 keer dezelfde motor weergegeven waar ik geen enkel verschil kan ontdekken :?
Een auto is toch meer dan alleen de motor? Bij de Blue Motion modellen is het exterieur aangepast wat weer resulteerd in minder CO2. Daarnaast zul je bij de Blue Motion geen automaat kunnen kiezen en is de keuze in velgen een stuk minder. Max 15 of wellicht 16". Maar de motor is inderdaad gewoon dezelfde.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:14
Daniel schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:07:
[...]

Heb ook V60 PIH overwogen, fijne auto. Zit erg goed, lekker vlot en te krijgen met alle opties die je wil. Beperkte binnenruimte was voor mij de grootste tegenvaller, je zit vrij hoog en het dak loopt sterk af, dit voelde - ondanks het zonnedak - nogal benauwd. Door het accupakket is de kofferruimte onder het zeiltje kleiner dan die van een VW Polo. Voor mij was daar wel mee te leven, ware het niet dat ik met wat meer bijleggen ook een Tesla Model S kon rijden ;)
Had ik niet verwacht. Ik heb zelf geen ervaring met de V60, maar zowel de V70 als de XC60 hebben een heerlijk grote bagageruimte. Ik kan me voorstellen dat daar nog wel een laagje accu's onder zou passen en je nog steeds voldoende zou overhouden.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:35

vhal

ಠ_ಠ

t_captain schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:29:
[...]

Had ik niet verwacht. Ik heb zelf geen ervaring met de V60, maar zowel de V70 als de XC60 hebben een heerlijk grote bagageruimte. Ik kan me voorstellen dat daar nog wel een laagje accu's onder zou passen en je nog steeds voldoende zou overhouden.
Het valt tegen, zeker voor een station, je ziet hier goed de extra verhoging.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O8sYECc1XyaZElH9X7pNC1fn/full.jpg

Pak je een Megane Estate :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5HzrPz7VVtuWW1R4qqrfZIeH/full.jpg

Of een Octavia Combi... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mQVfVZ2ZrI6LI1eMaqZElsnj/full.jpg

Beide gewoon twee tassen hoog en dan nog niet boven het raampje uitkomend. Het zeiltje kan nog dicht bij de Octavia.

Maar ja, de V60 heeft weer het vermogen van beide auto's 8)

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 31-07-2014 09:50 ]

Strava

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Waar heb je die foto's vandaan ? :)
Zelf gemaakt ? of uit een of andere test ?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 15:04
vhal schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:50:
[...]

Of een Octavia Combi... 8)7

[afbeelding]

Beide gewoon twee tassen hoog en dan nog niet boven het raampje uitkomend. Het zeiltje kan nog dicht bij de Octavia.
Nog even, dan mag ik een witte Octavia Combi Greenline Businessline voor de deur verwelkomen. 4 maanden wachttijd inclusief vakantiestop, in oktober verwacht.

Het is even wachten, maar dan heb je ook wat :P

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:00:
Waar heb je die foto's vandaan ? :)
Zelf gemaakt ? of uit een of andere test ?
car-bags.com

Overigens geen spam, ik kwam er via google toen ik zocht op "V60 hybrid koffer"

Strava

• t_captain
vhal schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:50:
[...]

[...]
Ik heb even gekeken:

* Bagageruimte V60 (gewone versie zonder accu's): 430-1241
* XC60: 495-1455
* V70: 575-1600

Dat verklaart hem. De V60 is gewoon flnk kleiner dan de V70. Ik had hem altijd een beetje als de opvolger gezien, maar kennelijk is mijn perceptie daar onjuist.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
XC60 en V60 delen dezelfde basis (beide korter dan de Octavia Combi). V70 wordt waarschijnlijk opgevolgd door V90 (naast de nieuwe XC90).

Ruimte in de XC60 wordt gecreëerd door de hoogte van de auto. In de achterbak, maar ook op de zitplaatsen. Je zit veel rechterop dan de houding in de V60.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
vhal schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:08:
[...]

car-bags.com

Overigens geen spam, ik kwam er via google toen ik zocht op "V60 hybrid koffer"
Handige site om de achterbak ruimte te vergelijken :D

Als je de V60 hybride vergelijkt met de V40, lijkt de V40 zelfs nog ruim. Terwijl heel veel mensen daar altijd over klagen dat de achterbak te klein zou zijn. Lijken op de foto dezelfde tassen als bij de V60 te zijn, maar dan past er nog een rij (met iets kleinere tassen) bovenop. Waarbij de hoedenplank er nog steeds bovenop kan :o

Afbeeldingslocatie: http://www.car-bags.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/Volvo-V40-12-Car-Bags-1.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 31-07-2014 10:59 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Omdat ze voor V40 een stuk kleinere tassen gebruiken als bijvoorbeeld de Octavia en zelfs de Megane. Dus in dat opzicht is de V40 inderdaad klein.

• Tankiej
Ethirty schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:37:
Omdat ze voor V40 een stuk kleinere tassen gebruiken als bijvoorbeeld de Octavia en zelfs de Megane. Dus in dat opzicht is de V40 inderdaad klein.
Dat snap ik, ik noemde ook de vergelijking met de V60 hybride, niet met die andere 2. Ik had niet verwacht dat de kofferruimte daar zoveel kleiner zou zijn dan bij de V40..

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
Tja die v40 is dan ook echt ruk als het gaat om de binnenruimte, met name op de achterbank en in de bagageruimte. Mijn huidige megane heeft bijna meer ruimte in het dashboardkastje (diep!) ;-)

Als je met z'n twee-en bent is een v40 nog goed te doen maar met 3 personen of meer is het een nogo wat mij betreft. Uiteraard is een v40 een leuke kar om te rijden en om te zien, zeker met 14% a 190pk ... al moet ik zeggen dat ik ze wel erg veel zie op het moment en dat zal alleen maar meer worden :| (deja vu met de megane's van afgelopen jaren).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 21:20
Vreemde tassen pakken ze in de megane... Rare afwijkende maat lijkt het wel?
Ik kan in de megane gewoon 2 grote Samsonite's op elkaar leggen en dan kunnen er ook nog twee kleinere maat naast staan. En dan een afdekzeil erover. Zonder afdekhoes heb ik het nooit geprobeerd aangezien ik nu al meer dan genoeg ruimte heb.
Autotesten.nl lijkt mij representatiever dan die vage site die hier boven genoemd wordt. Die gebruikt overal andere tassen en maten wat schiet je nou met zo'n vergelijk op?? Op autotesten.nl werken ze in ieder geval met standaard koffer maten die iedereen wel in huis heeft.

BIJVOORBEELD:

Clio Estate (bron autotesten.nl):
Er passen met afdekhoes 3x50-liter + 3x33-liter + 3x13-liter Samsonite koffers in de bagageruimte en zonder afdekhoes 2x70-liter + 3x50-liter + 2x33-liter + 1x13-liter Samsonite koffers.

Peugot 308SW:
samen met het ruime aantal liters bagageruimte scoort de Peugeot 308 SW wat betreft dan ook dikke punten. Van de Samsonite kofferset pasten er totaal in met hoedenplank: 2x70-liter + 1x50-liter + 3x33-liter + 2x13-liter en zonder hoedenplank: 3x70-liter + 2x50-liter + 2x33-liter + 1x13-liter.
Afbeeldingslocatie: http://www.autotesten.nl/04_auto-beeld/34030_05.jpg

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:35:
[...]

Een auto is toch meer dan alleen de motor? Bij de Blue Motion modellen is het exterieur aangepast wat weer resulteerd in minder CO2. Daarnaast zul je bij de Blue Motion geen automaat kunnen kiezen en is de keuze in velgen een stuk minder. Max 15 of wellicht 16". Maar de motor is inderdaad gewoon dezelfde.
Natuurlijk, maar in de brochure staat het zo raar ook bij de motorinformatie, de pagina waar alle motoren die er zijn beschreven worden. Daar staat dus 2x hetzelfde naast elkaar in de kolommen. (dus inhoud, prestaties etc.) beetje raar, kunnen ze net zo goed 1x neerzetten, vandaar dat ik afvroeg wat nu precies het verschil was :)

• t_captain
Andere kant van het spectrum: http://www.worthpoint.com...gage-set-456-gt-160437141

Wat ze tekort komen in afmeting, maken ze goed in uiterlijk ;)

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 11:15
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:51:
[...]

Jup precies dat ja ;) én dat de GT uitvoering alleen te krijgen is met EDC.
Ik zou het ook wel wat hebben gevonden als Renault bij de Clio ook met een GTline was gekomen zoals ze ook met de Megane hebben.
Maargoed ik heb alle goodies erop volgens mij >:)

Ik ben vooral benieuwd naar het Focal audio gebeuren, want stock is behoorlijk slecht ;)
Ja EDC zit ik ook niet echt op te wachten idd.. Hoop stiekem dat ze nog de 1.2 TCE130 uit de Megane erin leggen met handbak en 20%, dan heb ik mn keuze voor mn volgende gemaakt :). Maar moet sowieso nog even geduld hebben..

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

thefox154 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:43:
Vreemde tassen pakken ze in de megane... Rare afwijkende maat lijkt het wel?
Ik kan in de megane gewoon 2 grote Samsonite's op elkaar leggen en dan kunnen er ook nog twee kleinere maat naast staan. En dan een afdekzeil erover. Zonder afdekhoes heb ik het nooit geprobeerd aangezien ik nu al meer dan genoeg ruimte heb.
Autotesten.nl lijkt mij representatiever dan die vage site die hier boven genoemd wordt. Die gebruikt overal andere tassen en maten wat schiet je nou met zo'n vergelijk op?? Op autotesten.nl werken ze in ieder geval met standaard koffer maten die iedereen wel in huis heeft.
Je weet dat het een shop is die autotassen specifiek voor een model auto verkoopt met als oogpunt dat de gehele kofferruimte efficiënt gevuld is, vandaar ook het verschil in grootte e.d. Stop al je spullen in die 6 tassen (zover mogelijk) en je weet zeker dat het past met als voordeel dat je nog wel fatsoenlijk naar achter kan kijken. Handig voor mensen met OCD ofzo. Tuurlijk passen er in mijn Megane 2 koffers maar je houdt dan altijd wel loze ruimte over die onbenut is.

Overigens ging het niet eens zo zeer om een vergelijk maar meer om te laten zien hoe groot/klein de kofferruimte is van een V60 Hybrid waar iemand zijn twijfels over had.

Strava

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:28
renzo4000 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:46:
Tja die v40 is dan ook echt ruk als het gaat om de binnenruimte, met name op de achterbank en in de bagageruimte. Mijn huidige megane heeft bijna meer ruimte in het dashboardkastje (diep!) ;-)

Als je met z'n twee-en bent is een v40 nog goed te doen maar met 3 personen of meer is het een nogo wat mij betreft. Uiteraard is een v40 een leuke kar om te rijden en om te zien, zeker met 14% a 190pk ... al moet ik zeggen dat ik ze wel erg veel zie op het moment en dat zal alleen maar meer worden :| (deja vu met de megane's van afgelopen jaren).
Ligt er maar net aan hoe groot die personen zijn. Ik rij best regelmatig in mijn V40 D4 met 4 personen. We zijn allemaal niet groter als 1.85 en dat gaat meer dan prima. Ook achterin en in de kofferruimte is genoeg plek voor zijn of haar eigen (grote) koffer.

Het wordt anders als je met 3 man achterin wil want dan kan gewoon niet. De middelste moet dan echt naar voren gaan zitten. En met 2 man achterin die 2m zijn wordt het ook erg onconfortabel.

Maar zoals ik al vaker heb gezegd over de V40, je koopt/least deze niet als je ruimte erg belangrijk vindt. De auto heeft veel te bieden maar is geen gezinsauto. Dat weet je van te voren dus ik snap dan de kritiek ook niet zo goed.

Verder rij ik 9 van de 10x of alleen (veelal zakelijk) of samen met mijn vriendin. Dan heb je meer dan genoeg ruimte in bovendien een heerlijk snelle en comfortabele auto :)

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 31-07-2014 16:31 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• thefox154
vhal schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:34:
[...]

Je weet dat het een shop is die autotassen specifiek voor een model auto verkoopt met als oogpunt dat de gehele kofferruimte efficiënt gevuld is, vandaar ook het verschil in grootte e.d. Stop al je spullen in die 6 tassen (zover mogelijk) en je weet zeker dat het past met als voordeel dat je nog wel fatsoenlijk naar achter kan kijken. Handig voor mensen met OCD ofzo. Tuurlijk passen er in mijn Megane 2 koffers maar je houdt dan altijd wel loze ruimte over die onbenut is.

Overigens ging het niet eens zo zeer om een vergelijk maar meer om te laten zien hoe groot/klein de kofferruimte is van een V60 Hybrid waar iemand zijn twijfels over had.
Haha tja specifiek. Als je kijkt naar de Megane foto kun je er geen afdekhoes overheen trekken.... 8)7 glimmende lijn achter is de afdekhoes en die zit toch echter lager dan de tassen.Schijnbaar hebben ze niet goed gemeten of ze zijn niet specifiek genoeg om te vervoeren in een Megane :? Al met al wekken ze niet echt een goede indruk bij mij.

Maar ja om te laten zien hoe groot of hoe klein iets is moet je wel met een vaste maat meten anders weet je nog niets en kun je net zo goed de liters van de fabrikant pakken aangezien de liter inhoud toch al bekend is :+

• Martinusz
Zojuist tijdelijke auto gekregen, Skoda octavia die net 7 dagen op kenteken staat. Wat een bak met ruimte zeg!

• DarkSide

DarkSide

Ja de Octavia is echt ruim. Dat is iets wat ik wel zal missen. Ruim 1700 liter kan je behoorlijk wat in meenemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• t_captain
Groter dan een V70...of is geldt dat alleen voor de kofferruimte?

• Zware Unit
V70 is een stuk breder, maar de Octavia gaat gewoon een stuk beter met de ruimte om. Laadvermogen van de Octavia komt voornamelijk omdat de achterbak erg diep is.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 08:48
is een octavia lang genoeg om languit in te liggen? circa 1.90?

• Zware Unit
Lijkt erop dat het toch de Outlander gaat worden. V60 PiH is gewoon echt te klein.

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle (link)
- Kleur: Titanium Grey
- Bekleding: Nappa Black leder met geperforeerd zitvlak en zilver stiksels (after market)
- Stuur: Nappa Black (after market)
- Trekhaak afneembaar (after market)
- Intro Pack 2 (after market)
- Voorbumperhoek Verbrederset (after market)
- Misschien nog enkele andere kleine zaken (after market O-) )

De Outlander komt in 4 maken en naast de kleur zijn er geen fabriek opties te selecteren. Wel zo overzichtelijk. Let wel op dat de samenstelling van de pakketten is aangepast sinds mei 2014. DAB+ zit bijvoorbeeld al in de Executive uitvoering. Voorheen zat het enkel in de duurste uitvoering (Instyle+).

De after market bekleding is identiek aan mijn vorige Skoda Octavia (link) en beviel enorm goed in de Skoda. Stuur van de Outlander voelt standaard erg dun en goedkoop aan. Voor slechts 290 euro kan je hem opnieuw laten bekleden.

Heb gisteren opnieuw een flink stuk gereden met de auto (snelweg, door de stad, etc) en vermogen, comfort, stoelen, ruimte, audiosysteem, etc zijn echt prima. Wegligging kan beter, maar de testauto stond op 20" velgen en het verschil met mijn huidige BMW X1 kwa wegligging is natuurlijk erg groot.

Afbeeldingslocatie: http://haibv.nl/gfx/autos/4549/8285_2TTR57_1.JPG

In vergelijking met de XC60 D4 automaat (lease) die ik eigenlijk wil rijden bespaar ik met de Outlander 26.400 euro (netto) bijtelling over de gehele looptijd van 48 maanden.

• DarkSide

DarkSide

janvanmil schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:05:
Makkelijk. Kies voor neerklapbare stoel en je hebt iets van 2,65 de ruimte.

• Z___Z
  • Niet online
Mijn nieuwe auto zal exact deze zijn, moet alleen nog gebouwd worden. Wat is levertijd toch iets vervelends....
http://www.ruttchen.nl/ca...ns-cruise-control/1210482

Verwijderd

Zeer mooie auto! En eens wat anders dan alle Octavia's, V40's en A3's :)
Wel jammer van de stoelbekleding, die vind ik persoonlijk niet zo bij het interieur passen als ik op de foto's af moet gaan.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:18

Wok

Dakloos...

El cheapo stoffen bekleding :N In zo'n auto hoort op z'n minst half-leder imho... Dit vind ik er echt schraal uitzien, sorry...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wok schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:52:
El cheapo stoffen bekleding :N In zo'n auto hoort op z'n minst half-leder imho... Dit vind ik er echt schraal uitzien, sorry...
Wanneer brengt dat Franse bedrijf weer een échte GTi zodat ik m'n 1.9 kan vergeten :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:18

Wok

Dakloos...

offtopic:
^^ Das war einmal... ;) Daarom heb ik er mezelf nog een kado gedaan een paar maanden geleden :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• thefox154
tja leer heeft voors en tegens, ik zou alleen nog geheel leer willen mits de stoellen geventileerd of de auto zichzelf op temperatuur kan houden. Na een drietal auto's met leer heb ik nu bewust voor half leer gekozen. Met dit soort weer als bijv 28 graden en vol zon in je leren stoel die net 3 uur van de zonnestraaljes heeft mogen genieten vind ik persoonlijk on aangenaam. Blijft veel langer plakkerig dan een stoffen stoel. In de winter is het ijskoud, neemt minder snel de temperatuur aan dan stof.. Maar daar is stoelverwarming voor uitgevonden :+ Helaas heb ik zelf nog niet het genoeg gehad een auto te hebben die zorgt dat het interieur netjes 21 graden blijft, dan komt er gelijk weer leer in. Tot die tijd half leer of een mooie stof, maar dat is ieder zijn ding.

Verwijderd

Ik heb even een lijstje gemaakt van mogelijke auto`s met de prijzen eronder (directlease hiervoor gebruikt). Budget is nogmaals 848 inc brandstof. Wat vinden jullie? Op zich vind ik de C4 Cactus erg aantrekkelijk qua auto en vooral qua prijs:

A3. 1 accessoires
888 Inc brandstof
228 Bijtelling
--------
268

BMW3. 1 accessoires
963 Inc brandstof
228 Bijtelling
----
343

BMW1. 1 accessoires
910 Inc brandstof
232 Bijtelling
---
294

Citroen C4 Cactus. 8 opties, 3 accessoires
707 Inc brandstof
162 Bijtelling
---
21

Mercedes A. 2 Opties 1 accessoires
855 Inc brandstof
224 Bijtelling
---
230

Mercedes CLA 1 accessoires
904 Inc brandstof
224 Bijtelling
---
493

Peugeot 2008 7 opties 2 accessoires
775 Inc brandstof
198 Bijtelling
---
271

Skoda superb 1 accessoires
865 Inc brandstof
198 Bijtelling
---
215

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat rijd je nú en wat ben je gewend? Uit 't lijstje wat je opsomt zijn alleen de Citroën Cactus en de Peugeot 2008 redelijk vergelijkbaar.

En wat wil je, dus ?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 01-08-2014 01:04 ]

Verwijderd

Rij nu niks. Begin op 1/11 met nieuwe baan en daar zit een leasebudget bij van 848 inc brandstof met 40000K per jaar. Directlease werkt even niet lekker; bekend met wat betere leasing sites?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 01:04 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Brandstof is iets wat op basis van "na calculatie" gaat gebeuren (LM doet er niks mee, die rekenen de kosten van je brandstofpas gewoon één op één door).

Verwijderd

Wat kun je me adviseren indien ik een auto ga leasen? Gewoon bij de echte dealer langs en daar offerte opstellen? Ik mag van de baas zelf een dealer kiezen. Ik ga denk ik toch voor de Cactus; erg aantrekkelijk qua prijs en uiterlijk. Mercedes CLA is 400 euro bijbetalen dus dat wordt m niet. Audi A3.. Peugeot 2008 vind ik persoonlijk minder mooi dan de cactus en je betaalt nogeens flink bij

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:15:
Wat kun je me adviseren indien ik een auto ga leasen? Gewoon bij de echte dealer langs en daar offerte opstellen? Ik mag van de baas zelf een dealer kiezen. Ik ga denk ik toch voor de Cactus; erg aantrekkelijk qua prijs en uiterlijk. Mercedes CLA is 400 euro bijbetalen dus dat wordt m niet. Audi A3.. Peugeot 2008 vind ik persoonlijk minder mooi dan de cactus en je betaalt nogeens flink bij
Ik denk dat ik je maar één ding kan adviseren: Lease niks boven je bedrag wat aangeboden wordt tenzij je 't kunt betalen ;)

Een "lease" auto moet je gewoon zien als een eigen auto/bezit en ook net zo behandelen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kekerr, paar dingen:
1) Als je daar gaat werken krijg je allereerst een voorloopauto. Dan worden je ook dingen duidelijk over wat wel en niet kan binnen je organisatie en wat je mogelijkheden zijn. Reken je van te voren niet al te rijk ;)

2) Mag jij de dealer kiezen van je baas: prima. Moet je bij directlease, dan kost zelf de dealer kiezen extra. Een dealer wil meestal best een offerte voor je maken, ook al mag hij hem niet leveren (dan wil ie graag het onderhoud).

3) Als je voor een CLA al 400 euro bij moet lappen dan moet je dus eigenlijk in de B klasse (polo, ibiza, 308) gaan kijken als je een leuk aangeklede auto wilt.

4) Algemeen: nofi, maar je stelt een hoop beginnersvragen die je door het topic door te lezen of door gewoon op internet te zoeken ook had kunnen vinden.

5) Jij moet voor jezelf een vergelijk maken financieel. I couldent care less of jij 400 euro bijbetaalt, en zonder een leaseregeling te zien kan ik ook niet zeggen of iets handig is of niet. En nee, we zitten niet op je hele leaseregeling te wachten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 00:53:

Citroen C4 Cactus. 8 opties, 3 accessoires
707 Inc brandstof
162 Bijtelling
---
21
Waarom de heb je bij de Cactus met zoveel bijtelling staan? Die auto is volgend jaar ook nog 14% dus dat zou hooguit een ruime 100 euro kunnen zijn.
Verder ben ik het wel eens met The Eagle, kijk een klasse lager (alhoewel de 308 niet echt een klasse lager is) en kijk dan als je toch bij Citroen langs gaat voor de Cactus ook even bij de DS3 (die heb ik zelf, ben er happy mee en die komt volgend jaar ook weer als 14% beschikbaar zodra ze de motor van de 308 er in hebben liggen).

[ Voor 8% gewijzigd door PeaceNlove op 01-08-2014 08:19 ]

• janvanmil
DarkSide schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:40:
[...]

Makkelijk. Kies voor neerklapbare stoel en je hebt iets van 2,65 de ruimte.
Met een vlakke vloer?

• DarkSide

DarkSide

Standaard niet. Dan moet je bagagepakket hebben met variabele laadvloer. Dan is hij nagenoeg helemaal plat volgens mij.
Heb er zelf geen ervaring mee. En nog niet in het echt gezien. Dus 100% zeker weet ik het niet.

Ps zo'n neerklapbare stoel gaat meestal allleen op een standaard stoel. Wil je de dynamic stoelen of electrische stoelen dan kan de bijrijders stoel ook niet plat.

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:38:
Zeer mooie auto! En eens wat anders dan alle Octavia's, V40's en A3's :)
Wel jammer van de stoelbekleding, die vind ik persoonlijk niet zo bij het interieur passen als ik op de foto's af moet gaan.
Heb nu leer en had hiervoor geen leer. Vind het geen toegevoegde waarde hebben, behalve dat het er mooier uitziet. Functioneel vind ik stof toch beter, het zit lekkerder, ademt beter en je glijd niet in de stoel. Nadeel is dat het moeilijker schoonmaken is als er op geknoeid wordt.

Keuze was tussen deze en een A3 Limousine Pro Line S en de BMW 218i Active Tourer. Enige wat ik mis ten opzichte van deze 2 C-segmenters is een panoramadak, grotere velgen en in het geval van de A3 een automaat. Maar goed die wilde ik graag opofferen om in de basis een mooiere/luxere auto te rijden.

Had ook nog naar de IS300h gekeken, maar de leasetarieven zijn hiervan wat hoger dus viel deze af. Verder is er niet zoveel keus met 20% bijtelling + Sedan + Benzine (ok de BMW is ook geen sedan, maar vond het wel een geslaagde auto)

Qua opties had deze uitvoering geen keuzemogelijkheden. Het is een actiemodel van de importeur. Enige wat je extra kon nemen was metallic lak, wat dus Briljantblauw is geworden :D

[ Voor 6% gewijzigd door Z___Z op 01-08-2014 09:07 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wil je hem als camper gaan gebruiken ofzo? Klinkt alsof je erin wil slapen :).

• Smarron
  • Laatst online: 29-01 22:38

Smarron

The bend

Ik heb bij mijn Octavia het Functie-pakket genomen en daarbij is de bijrijdersstoel ook volledig neerklapbaar. Dan heb je echt een extreem lange laadvloer en als je het dashboardkastje open doet, komt daar zelfs nog een paar cm bij. :D

Kan het straks wel even opmeten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:15:
Wat kun je me adviseren indien ik een auto ga leasen? Gewoon bij de echte dealer langs en daar offerte opstellen? Ik mag van de baas zelf een dealer kiezen. Ik ga denk ik toch voor de Cactus; erg aantrekkelijk qua prijs en uiterlijk.
Heb je de Cactus al eens in het echt gezien? Op de plaatjes ziet ie er namelijk 'mooier' uit dan in het echt is mijn ervaring.

• thefox154
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:49:
[...]

Heb je de Cactus al eens in het echt gezien? Op de plaatjes ziet ie er namelijk 'mooier' uit dan in het echt is mijn ervaring.
Heel persoonlijk, ik zie er hier met enige regelmaat één rijden en dat is toch wel een heel welkome afwisseling op de weg. Ik vind hem persoonlijk niet verkeerd ogen. Eindelijk eens een merk die iets innovatiefs doet.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mja, smaak is persoonlijk, en innovatief is niet altijd mooi natuurlijk.

Heb die cactus 1x in het wild gezien, en het ding heeft een treffende naam. Ik vind hem zo lelijk dat ik hem nog niet aan wil raken namelijk :+

Having said that: het zou me niets verbazen als die Cactus een zelfde richting op gaat als de Multi(p/v)la. Haters gonna hate, lovers gonna love ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• t_captain
The Eagle schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:29:

Heb die cactus 1x in het wild gezien, en het ding heeft een treffende naam. Ik vind hem zo lelijk dat ik hem nog niet aan wil raken namelijk :+
IK vind het wel gedurft om reactive armour op een productieauto te zetten. In het verleden was dat voorbehouden aan de hogere klasse gepantserde voertuigen. En gezien de huidige ontwikkelingen is het ook wel zo'n veilig idee.

• janvanmil
Smarron schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:15:
[...]
Ik heb bij mijn Octavia het Functie-pakket genomen en daarbij is de bijrijdersstoel ook volledig neerklapbaar. Dan heb je echt een extreem lange laadvloer en als je het dashboardkastje open doet, komt daar zelfs nog een paar cm bij. :D

Kan het straks wel even opmeten.
Graag, maar belangrijker voor me is dat de vloer vlak is, als de achterbank is neergeklapt. als ik google op plaatsjes van de octavia zie ik bij de ene een rand zitten en bij de andere niet. Net of de octavia een lagere vloer heeft in de kofferbak en dat als optie daar een verhoging in kan om de laadvloer (bij neergeklapte bank) vlak te maken. (dit kan ook het verschil tussen het oude en nieuwe model zijn, bedenk ik me net)

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:47
Al die VAG blikken hebben tegenwoordig toch een laadruimte verhoging? Handig dan hoef je niet te bukken met je boodschappen. Je kan hem er gewoon uithalen of lager leggen.

Waarom loop je niet ff bij de dealer binnen?

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 01-08-2014 13:32 ]

• Smarron
  • Laatst online: 29-01 22:38

Smarron

The bend

janvanmil schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:24:
[...]

Graag, maar belangrijker voor me is dat de vloer vlak is, als de achterbank is neergeklapt. als ik google op plaatsjes van de octavia zie ik bij de ene een rand zitten en bij de andere niet. Net of de octavia een lagere vloer heeft in de kofferbak en dat als optie daar een verhoging in kan om de laadvloer (bij neergeklapte bank) vlak te maken. (dit kan ook het verschil tussen het oude en nieuwe model zijn, bedenk ik me net)
Dat is gewoon een pakket, die dubbele laadvloer. Dus dat zou je er gewoon bij kunnen nemen. Ik heb hem zelf niet genomen. Heeft niks met het oude/nieuwe model te maken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• DarkSide

DarkSide

GrooV schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:29:
Al die VAG blikken hebben tegenwoordig toch een laadruimte verhoging? Handig dan hoef je niet te bukken met je boodschappen. Je kan hem er gewoon uithalen of lager leggen.

Waarom loop je niet ff bij de dealer binnen?
De seat en de Golf is dat standaard. Bij de octavia niet. Daar is het een optie.
Ik persoonlijk heb nooit last gehad van de drempel in mijn huidige octavia,
Wat ik wel frappant vind is dat de 3 merken een verschillende oplossing hebben.
in de seat is die het makkelijkst vind ik. De Octavia heeft een ingewikkeldere constructie maar ook netjes.
En VW, als "premium" merk een hele rare constructie waarbij je grote stukken plastic moet demonteren om de vloer laag te zetten.
Ik denk dat ik dat ook meteen doe. Al kan ik ook weer een aantal spullen uit het zicht opbergen.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 10:17

bonyuri

Investigator!

Zware Unit schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:12:
Lijkt erop dat het toch de Outlander gaat worden. V60 PiH is gewoon echt te klein.

De after market bekleding is identiek aan mijn vorige Skoda Octavia (link) en beviel enorm goed in de Skoda.
[afbeelding]
Misschien heb ik iets gemist, maar waar is de Octavia naartoe?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
janvanmil schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:05:
Heb jij wel eens serieus in een auto proberen te slapen? Ik heb Passat Variant gereden. Lange vlakke laadvloer. Tijdens weekend-in-de-natuur activiteiten wel eens geprobeerd in te slapen met een matje en slaapzak, maar het is - voor mij - vrijwel onmogelijk gebleken. Een auto is te klein qua inhoud. Er is geen ventilatie. Je moet ramen openzetten anders adem je je eigen CO2 op een gegeven moment. En de auto wordt kletsnat van binnen. En dan kan je net zo goed buiten gaan liggen want het wordt net zo koud en tochtig.

• Tankiej
Smarron schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:48:
[...]
Dat is gewoon een pakket, die dubbele laadvloer. Dus dat zou je er gewoon bij kunnen nemen. Ik heb hem zelf niet genomen. Heeft niks met het oude/nieuwe model te maken.
Volgens de verkoper bij de lokale Skoda dealer is de dubbele laadvloer overigens niet leverbaar voor de 14% uitvoering van de Octavia, hij staat ook niet in de brochure en is bij de dealer ook niet te selecteren in hun systeem..

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik moet ook weer een nieuwe leasebak. Maar nu hoor ik van mijn baas/fleetmanager dat we geen plug-in hybrids mogen leasen. Mooie bummer, want ik zag een Ampera, een A3 eTron of een BMW i3 wel zitten, ook met het oog op de gemiddelde reisafstand van ca 30Km enkele reis en het milieu natuurlijk.

We kunnen ook kiezen voor een mobiliteitsbudget. Is het handig om van dat budget een plug-in hybrid te leasen, prive dus. Ik neem aan dat ik dan ook geen bijtelling hoef te betalen? Of is dat totaal niet interessant?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Z___Z
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:02:
Ik moet ook weer een nieuwe leasebak. Maar nu hoor ik van mijn baas/fleetmanager dat we geen plug-in hybrids mogen leasen. Mooie bummer, want ik zag een Ampera, een A3 eTron of een BMW i3 wel zitten, ook met het oog op de gemiddelde reisafstand van ca 30Km enkele reis en het milieu natuurlijk.

We kunnen ook kiezen voor een mobiliteitsbudget. Is het handig om van dat budget een plug-in hybrid te leasen, prive dus. Ik neem aan dat ik dan ook geen bijtelling hoef te betalen? Of is dat totaal niet interessant?
Dat is afhankelijk van je mobiliteitsbudget. Als je het volledige leasebedrag uitbetaald krijgt en dat is gebaseerd op bijvoorbeeld 40k/jaar, en je rijdt maar 20k/jaar inclusief prive km, dan kan je waarscheinlijk dezelfde auto goedkoper prive aanschaffen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Leasebudget is iets hoger dan wat je krijgt voor het mobiliteitsbudget. Ik rij 25K per jaar, maar voor de lease moeten we een 35K per jaar contract aangaan. Daar zit dus wel ruimte. Maar je zit prive ook te kijken met de BTW, zakelijk hoef je die niet te betalen. Aan de andere kant, geen bijtelling.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

zonoskar schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:02:

Een mobiliteitsbudget is meestal niks anders dan het leasebedrag dat je normaal zou krijgen, bij je bbruto inkomen optellen. Mag je dus 42 of 50% belasting over betalen, dus als je mazzel heb hou je 400 euro netto over. Daar ga je zelf geen PIH voor leasen.

Weet niet wat je budget is, maar je zou natuurlijk een gewone hybrid kunnen overwegen. V60 PHEV ofzo, zit gewoon een D6 dieselmotor in, of een Peug 508 Hibrid4.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, dat lees ik net ook in onze voorwaarden. Bummer, dikke streep door mijn plannetje :) Ik mag zoveel zelf bijlappen als ik wil, maar ik hoef geen grote auto (heb nu een A1).

[ Voor 33% gewijzigd door zonoskar op 01-08-2014 16:42 ]

• Z___Z
  • Niet online
In vergelijking met een PHEV is het inderdaad niet zo gunstig. Maar voor een 20% bijtelling auto is het wel degelijk een interessante vergelijking.

Voorbeeld. Leasebudget: 800 op 35k/jaar.
Auto: A3 35k * 20% bijtelling * 42% /12 = 245 euro/maand
Mobiliteitsvergoeding: 800 * (100% - 42%) = 464 euro/maand
Totaal kosten lease: 245+464 = 709 euro/maand.

Als je maar 25k/jaar rijdt kan je dezelfde auto ook wel prive rijden voor 709 per maand.

• t_captain
Lage bijtelling rij je beter zakelijk.

Stel dat je leaseauto all-in 950 euro per maand kost o.b.v. 36.000 km/jaar (3000 per maand). Dan zijn je kilometerkosten 31.6 cent plus BTW is 38 cent. Bij prive rijden kun je slechts de helft daarvan netto vergoeden. Je betaalt dus inkomstenbelasting over de helft van je zakelijke kilometerkosten. Prive betalen voor zakelijke kosten is geld de verkeerde kant opbrengen :)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik denk dat het een Volvo V40 D4 gaat worden. 190Pk en maar 14%. Als ik dan toch geen elektrische auto mag.

• d0s

d0s

sssst

Vind de Volvo's wel duur in de lease, zowel de D2 als de D4 Business R-design. Komt al snel 80 euro hoger uit dan een Golf Bluemotion Highline of A3 Ultra Pro Line Plus op diverse LM sites.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Klopt, maar dan heb je wel 14%, bijna 100 pk extra en standaard hele goede stoelen.

• d0s

d0s

sssst

De VW en Audi hebben ook 14%. Voor de D2 het niet op dat je 100pk extra hebt, die is nog fors duurder.

Stoelen heb je wel gelijk in.. hoewel je bij de Volvo wel weer een duur pakket moet nemen voor de navigatie.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je de v40 te duur vind, neem dan de Ocean Race ipv de R-design. R design is vooral uiterlijk en weinig luxe. De LM kijkt voor restwaarde altijd naar de uitvoering en de opties worden volledig betaald vanuit je leasebudget, dus beter een luxer uitvoering als basis en opties aan vinken.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 02-08-2014 14:22 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Begreep van een collega van me dat dat volledige navigatiesysteem op een slordige €2700,- uitkwam. Alleen de optie van €1100,- was volgens de dealer niet voldoende, dat was schijnbaar alleen het scherm zónder de navigatie-unit. Hij heeft er nú een pakket op laten zetten waar wél de volledige navigatie in zit + een hoop extra's meer voor iets van €2300,- (Ik kan uit die configuratie tool van/bij Volvo ook niet écht wijs worden dus al ik het lieg dan doet m'n collega dat ook :+ ).

Moet overigens eerlijk zeggen dat ik die V40 steeds mooier begin te vinden nou ik er wat meer op let.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Navi zit in een pakket van 1300 tot 2000 euro (afhankelijk van uitvoering). Eventueel aan te vullen met parkassist (700) en/of HK audio (700).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eigenlijk zouden al die autofabrikanten gewoon eens een duidelijke config tool beschikbaar moeten stellen waarbij je gewoon ieder type met alles uit kunt laten rusten op basis van een opt-in systeem. Dat sommige opties daarbij niet handig zijn in verband met bijtelling is nog wel uit te leggen (19" velgen met 245/35 WR banden op een 14% Polo 1.2 TSi uitvoering gaat waarschijnlijk niet werken) maar dat kan ook duidelijk gemaakt worden in een config tool door in de basis te beginnen met 14%.

Beetje 't zelfde als met PC's. Pak je een zwaardere GPU -> Heb je een zwaardere PSU nodig én gaat je verbruik omhoog én betaal je dus meer aan de energiemaatschappij.

Fiat doet dat geloof ik ook (ongeveer) zo met de "500" vandaar dat ze ook kunnen roepen dat er geen 2 dezelfde versies van rond rijden. En voor de fabriek maakt 't écht niks uit doordat iedere auto nu, vanwege die pakketten en fabrieksopties, toch al "uniek" is tijdens het assembleren.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 02-08-2014 15:39 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

En jij denkt serieus dat die fabrikanten een config tool speciaal voor NL op de markt gaan brengen, alleen omdat we hier zo'n achterlijk systeem voor bijtelling hebben? Don't think so ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:26:
En jij denkt serieus dat die fabrikanten een config tool speciaal voor NL op de markt gaan brengen, alleen omdat we hier zo'n achterlijk systeem voor bijtelling hebben? Don't think so ;)
Niet alleen voor NL. In BE is het bijvoorbeeld zo dat je (véél) extra mag gaan betalen aan de verzekeraar als je auto/motorfiets meer dan "X" PK's heeft.

Het is niet voor niets zo dat je in BE veel "optisch" snelle auto's ziet rond rijden waarbij de motorisering een béétje achter blijft :P

Misschien "off-topic":

Ik ben in 2006 bij Dell in Ierland (Limerick) geweest op uitnodiging van Dell nadat we daar een order van ~ 20.000 PC's/laptops hadden lopen en ook daar werd alles met 't handje "JIT" geassembleerd (net zoals autofabrikanten dat doen). De hele productielijn daar is inmiddels naar Polen verhuist vanwege personeelskosten maar Dell zet nog steeds iedere PC/Laptop handmatig in elkaar volgens de wens van de klant, óók als jij er maar één bestelt via de website terwijl een ander er ineens "tig duizend" bestelt. De toeleveranciers van de componenten verhuizen graag mee in zo'n verhuizing. Het ombouwen van een ge-robotiseerde productiestraat voor batchverwerking is ......... Onmogelijk duur (kost te veel tijd én dus orders).

Bij auto's is het feitelijk net zo. De carrosserieën worden door robots batchgewijs in elkaar gelast (net zoals de kast van een PC/Laptop) én daarna achteraf van een kleurtje voorzien (2/3/4/5/deurs varianten met/zonder panorama dak in de gewenste kleur). De rest wordt er allemaal handmatig in/op aangebracht (én zelfs weer verwijderd/opnieuw bevestigd, deuren worden ná 't lakken bijvoorbeeld tijdelijk weer verwijderd om ruimte te kunnen maken voor de monteurs).

Die config tool voor de consument is dan niet de grootste moeite om nétjes te schrijven :P

[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 02-08-2014 16:50 ]

Verwijderd

d0s schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:36:
Vind de Volvo's wel duur in de lease, zowel de D2 als de D4 Business R-design. Komt al snel 80 euro hoger uit dan een Golf Bluemotion Highline of A3 Ultra Pro Line Plus op diverse LM sites.
Kijk je wel goed? Bij ons (Alphabet) was de R-design D2 90 euro per maand bruto goedkoper dan de A3 Pro Line Plus.

• DarkSide

DarkSide

Het kan nog wel eens per LM en per Werkgever verschillen.
Ik heb de afgelopen tijd een aantal proef berekeningen gemaakt. En daar kwam de octavia er telkens goedkoper uit dan een gelijk uitgeruste golf.
Toen kreeg ik mijn inlogcodes en bleek de golf goedkoper te zijn. (4 jaar geleden was die wel duurder)

En als ik mocht kiezen tusssen een Golf HB, A3 of een V40 zal ik voor de laatste gaan. Is gewoon een mooie auto. Niet zo ruim, maar veel specialer dan wat VAG biedt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

't Voordeel wat er pér LM te behalen/krijgen is zie jij helaas niet terug in je bijtelling/bijdrage. Voor jou en mij gelden gewoon de bedragen van de Fleetagent/Owner (tenzij die een "actie" heeft ... Wat ook wel eens wil gebeuren als er acties bij de fabrikant zijn).

Voorbeeld: Ik kies een auto uit en ben 't eens met bedrag "X" per maand wat volgens "Alphabet" zo is doordat dat de preferd supplier is (in mijn geval een VW). Vervolgens gaat de fleetagent/owner in onderhandeling met meerdere LM's en komt tot de conclusie dat de VW goedkoper te leasen is bij een ander..... (En in geval een VW is dat óf Leaseplan (Pon/VW Eigen) óf Athlon) ....... EN dus wordt de order aan één van die twee gegund.

Jij en ik betalen echter wél de prijs welke op de berekening van Alphabet is gebaseerd in zo'n geval. :P

[ Voor 73% gewijzigd door Will_M op 02-08-2014 17:07 ]

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:00:
[...]

Kijk je wel goed? Bij ons (Alphabet) was de R-design D2 90 euro per maand bruto goedkoper dan de A3 Pro Line Plus.
Ook de D2 business ocean race komt al 60 duurder uit dan de highline. Ach, ik wacht wel op mn inlogcodes misschien valt het mee.

Die configuraties zullen echter wel geen mogelijkheid hebben om op 14% auto's een velgmaat groter te kiezen. Hopelijk valt er iets met de dealer/LM te regelen.

• DarkSide

DarkSide

Ik meen dat Volvo wel grote velgen standaard ondersteund. Omdat ze bij volvo dan 195 breed blijven.
En achteraf is er altijd wel wat te regelen.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

d0s schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:02:
[...]

Die configuraties zullen echter wel geen mogelijkheid hebben om op 14% auto's een velgmaat groter te kiezen. Hopelijk valt er iets met de dealer/LM te regelen.
Tjsa, niet zo gek. Dat ding is juist 14% oa door die ecowielen die geen hond mooi vind.

Strava

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DarkSide schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:09:
Ik meen dat Volvo wel grote velgen standaard ondersteund. Omdat ze bij volvo dan 195 breed blijven.
En achteraf is er altijd wel wat te regelen.
Volvo (NL) is voor zover ik weet de énige die een 195/60 HR16 band gebruikt én daarmee dus op die 14% kan blijven met 190PK ná het elektronisch begrenzen van de topsnelheid op 195Km/h terwijl die HR tot 210Km'h zou moeten mogen gaan volgens de bandenfabrikant.

Met dat vermogen (en het koppel wat dat blok levert) is een véél hogere snelheid haalbaar echter kunnen die HR banden dat niet aan volgens de specs van de bandenfabrikant. Leg je er een andere velg/band combi onder dan voldoet je auto waarschijnlijk niet meer aan de 14% eis/norm voor NL... En als je de softwarematige begrenzing er af haalt zodat je het werkelijke vermogen kun aanspreken dan heb je aan die HR band al helemaal niets meer.

Voor de volledigheid: Een HR band is een redelijk harde band (qua rubber/compound) met weinig rolweestand en is dus waarschijnlijk ook gekozen vanwege dat gedrag. Een HR is echter ook een herrie maker "pur sang" vanwege dat harde rubber (SR/TR zijn nog harder en mogen respectievelijk 150/180 Km/h max. en maken nóg meer herrie).

Zelfs een VR band had met die maat gepast en is leverbaar (max. 240Km'h maar vooral ook: STILLER), echter zijn die banden zachter én hebben dus meer rolweerstand. Waarschijnlijk zelfs met de originele maat velgen dus al een No-Go voor 14% op de V40 met 190PK.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 02-08-2014 18:00 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.