Ik vraag me af of de importeur/dealer daar nog wat aan kan doen. Dezelfde auto leveren, tegen dezelfde verkoopprijs aan de leasemaatschappij, maar met een lagere cataloguswaarde. Maakt voor de dealer/importeur namelijk niet uit en is wel voordelig voor de berijder.
Tja daar is de hele onzinnge term spaardiesel vandaan gekomen. Alle berijders die de hoofdprijs betaalden voor hun 105 of 90 pk golfje/Passats moesten toch iets verzinnen om lekker op te ze*ken... De gemiddelde 14% auto rijd echter net zo goed en minimaal net zo allert als de diesels van een aantal jaar geleden of de 100pk'tjes die in de 20% zitten. Je moet toch iets hebben om op af te geven als je teveel betaaldTsurany schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:29:
Altijd grappig, die afgunst als een auto na bestelling goedkoper verkregen kan worden of in een lagere bijtellingscategorie verkregen kan worden.
Plus het toenemende aanbod aan (gedeeltelijk) elektrische auto's. Een Volt/Ampera, Leaf en i3 lijken qua ruimteaanbod ook in het C-segment te liggen.vectormatic schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:10:
[...]
Naar wat ik kan vinden is de Auris TS met 85 g/km volgend jaar toch echt 20%, de norm komt op 82 g/km te liggen. Enige C-segmenter die volgens mij volgend jaar nog kan is de peugeot 308 hatchback.
[...]
Ik zou er ook van balen... niet dat ik het een ander niet gun, maar iedereen hier zou het zonde vinden om dik geld te betalen voor opties die kort na bestelling ineens standaard meegeleverd worden. Zelfde gold voor 'mijn' Megane, die werd niet lang na mijn bestelling ineens als 14% leverbaar i.p.v. 20%. Niets aan te doen, maar vond het toch stiekem een beetje zonde, vooral voor mezelf.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:53:
Omdat het voor jou persoonlijk zuur is als je net zelf die auto besteld hebt en er wel voor hebt moeten betalen, dat is toch niet zo gek?
Net even een beetje de Golf Variant Comfort model geconfigureerd, kom ik op een hele leuke auto uit, die volgens mij completer is dan dat ik de Megane kan aankleden voor dat bedrag.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Het gaat om dezelfde auto die, nadat deze besteld/geleverd is, ineens extra opties of een lagere bijtelling krijgt. Het zijn dus dezelfde auto's en die rijden inderdaad even goed. In jouw voorbeeld kiest iemand bewust voor een duurdere variant en probeert dat te rationaliseren, dat is hier niet het geval.thefox154 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:45:
[...]
Tja daar is de hele onzinnge term spaardiesel vandaan gekomen. Alle berijders die de hoofdprijs betaalden voor hun 105 of 90 pk golfje/Passats moesten toch iets verzinnen om lekker op te ze*ken... De gemiddelde 14% auto rijd echter net zo goed en minimaal net zo allert als de diesels van een aantal jaar geleden of de 100pk'tjes die in de 20% zitten. Je moet toch iets hebben om op af te geven als je teveel betaaldZo zit de mens nu eenmaal in elkaar... Proberen het voor jezelf te rationaliseren ook al zijn de argumenten niet op feiten gebasseerd... Ik zou zeggen laat ze lekker
Na 2x een auto besteld te hebben die zo nieuw was dat deze nog niet in de showroom stond weet ik in elk geval dat de kans vrij groot is dat er interessante varianten/pakketten zullen ontstaan.
Als je de comfortline gaat configureren is de highline niet interessanter? Niet gek veel duurder, maar standaard wel meer rommel erop. Of mis je dan nog steeds veel?martinusz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:56:
Net even een beetje de Golf Variant Comfort model geconfigureerd, kom ik op een hele leuke auto uit, die volgens mij completer is dan dat ik de Megane kan aankleden voor dat bedrag.
Ben zelf ook aan het kijken, top 3 uh 4 samen gesteld
A3 limo Pro line S
A3 Sportback ambition pro line plus (dsg)
A3 Sportback ambition pro line plus (handbak, maar met panorama dak)
Golf met teveel opties. Eventueel variant.
Maar 1 limo, ontzettend mooie wagen, Ambition pro line plus versie is duurder in de lease dan de pro line s, bij Sportback andersom
Ik heb nog paar maanden voordat ik moet beslissen. Momenteel rij ik ook een A3 Sportback (vorig model) en bevalt me erg goed. Meer ruimte heb ik niet nodig. Vandaar geen Octavia bijvoorbeeld.
Nee dat is niet zo gek nee. Ik zie echter nog steeds niet waarom het een slechte zaak is anders dan het persoonlijk zuur kan zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:53:
Omdat het voor jou persoonlijk zuur is als je net zelf die auto besteld hebt en er wel voor hebt moeten betalen, dat is toch niet zo gek?
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een panorama dak zo "hot" is. Zelf vind ik het namelijk niets hebben. Die zon/licht op je bakkes zeg maar
[ Voor 29% gewijzigd door thewizard2006 op 29-07-2014 10:45 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik ben voor de Limo Pro Line S gegaan. Uitstraling was een belangrijke factor, maar reed ook gewoon goed.Pannekoek81 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:26:
[...]
...
Maar 1 limo, ontzettend mooie wagen, Ambition pro line plus versie is duurder in de lease dan de pro line s, bij Sportback andersom. Het hangt bij deze allemaal af van rijgedrag, stoelen en niet onbelangrijk met een kleine de kofferbak ...
Zelf heb ik twee kleintjes, dus de achterbank zit netjes vol met kinderstoelen
Voor de zekerheid heb ik er een dakkoffer bij weten te onderhandelen bij de lease mij (Maxima Lease). Ik ga er niet vanuit die vaak te moeten gebruiken, maar toch makkelijk achter de hand te hebben.
Moet nu alleen nog even wachten...
Uitstraling telt mee, maar het moet wel goed rijden/zitten. Maak aardig wat kilometers per jaar. Ik denk dat de kofferbak wel goed komt, maar goed moet getest worden. Komen niet meer kids bij dus de achterbank maak ik me niet druk om.BlauweFles schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:43:
[...]
Ik ben voor de Limo Pro Line S gegaan. Uitstraling was een belangrijke factor, maar reed ook gewoon goed.
Zelf heb ik twee kleintjes, dus de achterbank zit netjes vol met kinderstoelenDe kofferbak heb ik even getest en die is best ruim! Kinderwagen past er makkelijk in en dan heb je nog ruimte voor twee grote weekendtassen of middelgrote koffer + tas. Kortom, wmb prima te doen! Het is een compromis, maar je gebruikt de ruimte die je hebt.
Voor de zekerheid heb ik er een dakkoffer bij weten te onderhandelen bij de lease mij (Maxima Lease). Ik ga er niet vanuit die vaak te moeten gebruiken, maar toch makkelijk achter de hand te hebben.
Moet nu alleen nog even wachten...
Budget past ie in volgens 2 lease sites. Dus verwacht dat dat bij Alphabet straks ook wel goed komt
Twijfel je eraan of de Limo PLS goed rijd/zit?
Ik heb hem ook, maak veel kilometer (+/- 60K per jaar). De PLS heeft de sportstoelen en ik stap na elke rit uit zonder centje pijn.
De auto is wereldwijd uitgeroepen tot auto van het jaar: http://www.wcoty.com/web/....asp?release=96&year=2014
De auto staat heel hoog in de lijst van stille auto's: http://www.bksv.com/NewsE...ail&utm_campaign=April_14
etc etc etc.
Gewoon bestellen dus
Ik heb hem ook, maak veel kilometer (+/- 60K per jaar). De PLS heeft de sportstoelen en ik stap na elke rit uit zonder centje pijn.
De auto is wereldwijd uitgeroepen tot auto van het jaar: http://www.wcoty.com/web/....asp?release=96&year=2014
De auto staat heel hoog in de lijst van stille auto's: http://www.bksv.com/NewsE...ail&utm_campaign=April_14
etc etc etc.
Gewoon bestellen dus
[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 29-07-2014 10:54 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja had al met jou o.a. keer in het Audi topic erover gehad. De kleur die jij hebt zou ik ook voor gaanTylen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:51:
etc etc etc.
Gewoon bestellen dus
Ja ik wil niet meer zonder.. Lekker veel licht in de auto. En vooral heerlijke frisse lucht. Ik heb het ding altijd op een kier staan of geheel open. Er is toch niets lekkerder dan een zonnetje op de bol, frisse lucht en dan heerlijk toerenthewizard2006 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:41:
[...]
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een panorama dak zo "hot" is. Zelf vind ik het namelijk niets hebben. Die zon/licht op je bakkes zeg maarOok vind ik het de auto niet mooier maken maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Wat is er zo speciaal aan of voegt het toe waarvan ik niet op de hoogte ben?
Zon/licht op je bakkes... dat vind ik juist heerlijkthewizard2006 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:41:
[...]
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een panorama dak zo "hot" is. Zelf vind ik het namelijk niets hebben. Die zon/licht op je bakkes zeg maarOok vind ik het de auto niet mooier maken maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Wat is er zo speciaal aan of voegt het toe waarvan ik niet op de hoogte ben?
Niks donker hok, gewoon lekker naar buiten/boven kunnen kijken, lekker licht van binnen.
En zodra het weer het toelaat lekker dakje open
Misschien een vreemde vraag, maar wat gebeurd in dat geval met de dakkoffer bij aflopen van het lease contract? Lijkt me niet dat de LM of werkgever erop zit te wachten.BlauweFles schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:43:
[...]
Heerlijk de druk, geluid en het gerammel van een open raam boven je.
Als ik ergens een hekel aan heb is het ook maar IETS open in de auto, gewoon lekker alles afgesloten klimaat beheersing aan en gaan met die banaan. Zonnen en relaxen doe ik wel als ik thuis ben. En voor frisse lucht ga ik de bossen in op de Nederlandse snelwegen is er toch niets fris.
Als ik ergens een hekel aan heb is het ook maar IETS open in de auto, gewoon lekker alles afgesloten klimaat beheersing aan en gaan met die banaan. Zonnen en relaxen doe ik wel als ik thuis ben. En voor frisse lucht ga ik de bossen in op de Nederlandse snelwegen is er toch niets fris.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Hoe krijg je zon op je bakkes? De auto's met panoramadak waar ik in gezeten heb waren enkel nuttig voor de passagiers achterin, voorin had je er niks aan omdat hij net bij je achterhoofd begon.Gast1981 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:06:
[...]
Zon/licht op je bakkes... dat vind ik juist heerlijk
Niks donker hok, gewoon lekker naar buiten/boven kunnen kijken, lekker licht van binnen.
En zodra het weer het toelaat lekker dakje open
Overigens lijkt het mij wel fijn voor passagiers achterin, geeft een minder besloten gevoel.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Vond zelf de A3 Limosine nogal krap, veel krapper dan bijvoorbeeld een Golf of een A3 SB. Zat ook met m'n haren tegen het dak aan, terwijl de stoel al op de laagste stand stond. Zou dus toch even bij de dealer langs gaan. Daarvoor stond de A3 Limosine bij mij ook op de 1e plek van m'n voorkeurslijstje. Echt een mooie auto, alleen moet je er wel lekker in kunnen zitten.Tylen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:51:
etc etc etc.
Gewoon bestellen dus
De veel oudere A4 heeft een veel betere zitpositie (is flexibeler, grotere verstelmogelijkheden van de stoel).
Als bestuurder merk je het inderdaad alleen door het extra licht wat je interieur binnenkomt. Ik snap daarom ook niet zo goed waarom mensen zwarte hemelbekleding bestellen (is vaak optie op sport uitvoeringen).Tsurany schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:14:
[...]
Hoe krijg je zon op je bakkes? De auto's met panoramadak waar ik in gezeten heb waren enkel nuttig voor de passagiers achterin, voorin had je er niks aan omdat hij net bij je achterhoofd begon.
Overigens lijkt het mij wel fijn voor passagiers achterin, geeft een minder besloten gevoel.
[ Voor 21% gewijzigd door Z___Z op 29-07-2014 11:35 ]
Nou, bij mij zitten er 2 raampjes in, eentje boven de voorste stoelen en eentje boven de achterbank. Het schuif-/kanteldak schuift bij openzetten deels over het achterste ruitje heen en voorin heb je dan echt wel de zon op je bolletje hoor
Misschien verschilt het wel erg per auto/model, geen idee.
Op de snelweg gaat wel alles dicht idd, want dan is de herrie mij ook te erg.
Tja, ieders z'n ding. Ik heb weer liever frisse buitenlucht door de auto waaien i.p.v. die gefabriceerde aircoluchtShunt schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:10:
Het is dan ook een limousine, een limosine is vaak een Amerikaan met zo'n disco interieur achterinZ___Z schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:34:
[...]
Vond zelf de A3 Limosine nogal krap, veel krapper dan bijvoorbeeld een Golf of een A3 SB. Zat ook met m'n haren tegen het dak aan, terwijl de stoel al op de laagste stand stond.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Uiteraard ga ik even langs. Met de volgende onderhoudsbeurt als vervangende auto zien te regelen. Is de limo zo'n stuk kleiner van binnen dan? Dacht dat vrijwel gelijk was, alleen achterin wat lager dak wegens de aflopende lijn.Z___Z schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:34:
[...]
Vond zelf de A3 Limosine nogal krap, veel krapper dan bijvoorbeeld een Golf of een A3 SB. Zat ook met m'n haren tegen het dak aan, terwijl de stoel al op de laagste stand stond. Zou dus toch even bij de dealer langs gaan. Daarvoor stond de A3 Limosine bij mij ook op de 1e plek van m'n voorkeurslijstje. Echt een mooie auto, alleen moet je er wel lekker in kunnen zitten.
De veel oudere A4 heeft een veel betere zitpositie (is flexibeler, grotere verstelmogelijkheden van de stoel).
Nee de Limosine is niet kleiner van binnen, alleen lager, dus ook voor en helemaal achter, maar daar hecht ik wat minder waarde aan.Pannekoek81 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:03:
[...]
Uiteraard ga ik even langs. Met de volgende onderhoudsbeurt als vervangende auto zien te regelen. Is de limo zo'n stuk kleiner van binnen dan? Dacht dat vrijwel gelijk was, alleen achterin wat lager dak wegens de aflopende lijn.
Uh ik verwacht met 1.92 er wel in te kunnen. Zo lang ben ik dan ook weer niet. Maar goed de proefrit zal een groot deel bepalen er vanuit gaan dat de berekeningen beetje overeen komen.Z___Z schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:10:
[...]
Nee de Limosine is niet kleiner van binnen, alleen lager, dus ook voor en helemaal achter, maar daar hecht ik wat minder waarde aan.
Zal eens even kijken of dat in budget past, maar ik denk dat de highline te duur zal zijn. En met de comfortline + wat extra opties heb ik zeg maar alles wat ik belangrijk vind plus nog wat leuke extra's!Pannekoek81 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:26:
[...]
Als je de comfortline gaat configureren is de highline niet interessanter? Niet gek veel duurder, maar standaard wel meer rommel erop. Of mis je dan nog steeds veel?
ik rij zelf een Golf Variant Highline 150pk met dynaudio en nog wat andere opties. Als je van gadgets houdt en voor de beste "af-fabriek" audio gaat, zou ik zeker hiervoor kiezen. Dynaudio is ongeevenaard en het multimediasysteem van de Golf is het beste wat ik tot nu toe heb mogen zien horen (Skoda gebruikt dit ook echter hier kan je geen Dynaudio op krijgen)
Maar, je hebt toch nog 4 andere ramen waardoor frisse lucht kan komen? Waarom moet dit dan vanaf de bovenkant komen en niet vanaf de zijkant. Bijv als je de bijrijders kant open doet heb je er geen last van.Gast1981 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:35:
Tja, ieders z'n ding. Ik heb weer liever frisse buitenlucht door de auto waaien i.p.v. die gefabriceerde aircolucht![]()
Ik ben niet zo'n audiofiel dus daarvoor zou ik het niet hoeven doen, maar als het qua opties standaard al heeft wat ik bij Comfortline moet toevoegen is het uiteraard het overwegen waard! Het moet echter allemaal wel binnen budget blijvendeppenboks schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:22:
ik rij zelf een Golf Variant Highline 150pk met dynaudio en nog wat andere opties. Als je van gadgets houdt en voor de beste "af-fabriek" audio gaat, zou ik zeker hiervoor kiezen. Dynaudio is ongeevenaard en het multimediasysteem van de Golf is het beste wat ik tot nu toe heb mogen zien horen (Skoda gebruikt dit ook echter hier kan je geen Dynaudio op krijgen)
Hij had het over alles potdicht en dan de climat aan, ik heb liever ramen + evt dak open. Inderdaad, de frisse lucht hoeft niet per se van bovenaf te komen, maar ik had al gezegd dat ik graag de zon op m'n bolletje wil, dus zeker binnen de bebouwde kom gaat gewoon het dak openthewizard2006 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:29:
[...]
Maar, je hebt toch nog 4 andere ramen waardoor frisse lucht kan komen? Waarom moet dit dan vanaf de bovenkant komen en niet vanaf de zijkant. Bijv als je de bijrijders kant open doet heb je er geen last van.
Omdat je een open dak ook bij hevige regen gewoon op kantelstand open kan zetten zonder dat je auto een zwembad wordt. Als ik mijn raam zelfs maar op een kiertje zet loopt het water al naar binnen. En daarnaast is het in mijn ervaring vaak minder lawaaierig dan een raam.thewizard2006 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:29:
[...]
Maar, je hebt toch nog 4 andere ramen waardoor frisse lucht kan komen? Waarom moet dit dan vanaf de bovenkant komen en niet vanaf de zijkant. Bijv als je de bijrijders kant open doet heb je er geen last van.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat ook!
En het dak gekanteld + raam rechtsachter op een kiertje zorgt voor een perfecte luchtstroom/-wervel die ik met alleen de zijruiten niet kan krijgen, en bovendien weinig herrie maakt.
En het dak gekanteld + raam rechtsachter op een kiertje zorgt voor een perfecte luchtstroom/-wervel die ik met alleen de zijruiten niet kan krijgen, en bovendien weinig herrie maakt.
De A3 Limousine is alleen lager. Voor de rest net zo groot. Sterker nog, kofferbak van de limo is groter dan de sb. En hoezo grotere verstelmogelijkheden??? Zit je een instapper A3 te vergelijken met een full option a4??? Ik heb hiervoor een A4 PLS gehad. Het enige wat die extra had was de lende steun. Maar dat gebruikte ik nooit.Z___Z schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:34:
[...]
Vond zelf de A3 Limosine nogal krap, veel krapper dan bijvoorbeeld een Golf of een A3 SB. Zat ook met m'n haren tegen het dak aan, terwijl de stoel al op de laagste stand stond. Zou dus toch even bij de dealer langs gaan. Daarvoor stond de A3 Limosine bij mij ook op de 1e plek van m'n voorkeurslijstje. Echt een mooie auto, alleen moet je er wel lekker in kunnen zitten.
Ik ben 1.95m heb de PLS uitvoering, kan de stoel in allerlei settings zetten. En mijn hoofd komt echt niet tegen het plafond.
Dan heb je zeker de B&O optie van Audi niet geluisterd? Staat voor mij veel hoger dan de Dynaudio van VW.deppenboks schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:22:
Ik heb gereden:
- Golf 6 Highline met Dynaudio. Was een goed systeem absoluut.
- Skoda Octavia met Canton. Was een ruk systeem.
- Audi A3 8V met B&O. Man man man wat een juweel van een geluidsinstallatie. Zoveel beter dan alles wat ik eerder gereden hebt.
Dat VW een beter multimedia systeem heeft ben ik wel met je eens
Het is alleen op de Highline Bluemotion (dus de 14%), niet op de gewone Highline (Bluemotion Technology).wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:41:
Het zou afgunst zijn als ik het een ander niet zou gunnen wanneer hetgene wat d0s beweert ook daadwerkelijk zo zou zijn. Ik gun 't ander uiteraard wel dat 'ie iets goedkoper zou kunnen bestellen/uitkomen.
Ik begin me hier steeds meer af te vragen hoe mensen dingen lezen en interpreteren want er wordt hier nogal vaak lukraak wat aangenomen door sommigen (zie o.a. PK en bijtelling discussie).
Daarentegen heeft die wel weer kleinere velgen en een andere kleur dashboard.
De config tool bij de LM staat nog open voor me dus toch nog maar eens even gekeken. Die BM (ipv BMT) is inderdaad wel uitgerust met al die onderdelen (is sowieso érg rijk uitgerust!!). Helaas weer geen mogelijkheid tot het panorama dak en andere velgen en minder vermogen, maar zeer zeker een nette auto.d0s schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:52:
[...]
Het is alleen op de Highline Bluemotion (dus de 14%), niet op de gewone Highline (Bluemotion Technology).
Daarentegen heeft die wel weer kleinere velgen en een andere kleur dashboard.
Én de nieuwe passat staat er nu ook bij voor me ...
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 29-07-2014 14:12 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Andere velgen schijnt wel mogelijk te zijn (directset). Zit standaard ook sportonderstel op.wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:11:
[...]
De config tool bij de LM staat nog open voor me dus toch nog maar eens even gekeken. Die BM (ipv BMT) is inderdaad wel uitgerust met al die onderdelen (is sowieso érg rijk uitgerust!!). Helaas weer geen mogelijkheid tot het panorama dak en andere velgen en minder vermogen, maar zeer zeker een nette auto.
Én de nieuwe passat staat er nu ook bij voor me ...
Nou, mijn keuzestress is voorbij, zojuist van de nieuwe baas te horen gekregen dat ze in september een Megane estate binnen krijgen die ik mag oprijden, met 14% bijtelling.
Ik ben er helemaal happy mee, renaults zitten doorgaans beter in de uitrusting dan fordjes/vws, en zo heb ik toch nog een goeie twee jaar een fatsoenlijke stationwagon met 14% bijtelling. Daarnaast vind ik de megane ook een erg mooie auto.
Ik ben er helemaal happy mee, renaults zitten doorgaans beter in de uitrusting dan fordjes/vws, en zo heb ik toch nog een goeie twee jaar een fatsoenlijke stationwagon met 14% bijtelling. Daarnaast vind ik de megane ook een erg mooie auto.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Als je netjes vergelijkt, doe je het zelfs omgekeerd: een volle A3 t.o.v. een minder volle A4. De A3 sedan het je als Pro Line S voor de prijs waarbij de A4 begint zonder opties.Tylen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:15:
[...]
De A3 Limousine is alleen lager. Voor de rest net zo groot. Sterker nog, kofferbak van de limo is groter dan de sb. En hoezo grotere verstelmogelijkheden??? Zit je een instapper A3 te vergelijken met een full option a4???
Het gaat niet om de prijzen maar om de stoelen.
Instapper A4 heeft slechtere stoelen dan een PLS A3.
Instapper A4 heeft slechtere stoelen dan een PLS A3.
A4 was een 1.8 TFSIe Business, de 20% uitvoering van 2013, cataloguswaarde zo'n 35k. A3 weet ik de uitvoering niet meer van, maar had een vergelijkbare cataloguswaarde, dus prima vergelijkbaar.
Totaal niet vegelijkbaar dus.
Of je vergelijkt een instapper A3 met een instapper A4 (Alleen de stoelen he)
Of een pls met een pls.
Of een pls met een pls.
[ Voor 64% gewijzigd door Tylen op 29-07-2014 17:06 ]
Hmmm...Clio Estate wordt hem niet; met grofweg zelfde opties als Fiesta Titanium Lease (misschien zelfs nog iets minder) is die 80e in de maand duurder

Vergis je niet in de Lease modellen van Ford, die hebben voor dezelfde prijs makkelijk 1000-2000e extra aan opties in vergelijk met hetzelfde consumentenmodel.
Heb je wel eens zo een ding ervaren?
Ik heb ook een grafhekel aan open ramen op de snelweg ivm lawaai maar dat is juist zo relaxed aan een schuifdak: als je die kantelt dan is het geluid maar heel beperkt maar je hebt wel frisse lucht ipv kunstlucht
En relaxen doe ik ook graag in de auto; het is een omgeving waar ik me veel in bevind dus daar heb ik graag een aangename omgeving.
Zie hierbovenvectormatic schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:58:
zitten doorgaans beter in de uitrusting dan fordjes/vws
Gerammel en drukShunt schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:10:
[ Voor 19% gewijzigd door JT op 29-07-2014 16:42 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ik zou toch eens serious naar die clio kijken, zeker als je kids hebt (of verwacht), is een fiesta echt behelpen, ik rij momenteel een normale clio, en heb vanmiddag even de ford dealer bezocht, eerste wat er door mn hoofd ging toen ik in de fiesta zat was "goh, deze is toch wel duidelijk kleiner dan de clio"JT schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:41:
Hmmm...Clio Estate wordt hem niet; met grofweg zelfde opties als Fiesta Titanium Lease (misschien zelfs nog iets minder) is die 80e in de maand duurder![]()
[...]
Zie hierbovenVergis je niet in de Lease modellen van Ford, die hebben voor dezelfde prijs makkelijk 1000-2000e extra aan opties in vergelijk met hetzelfde consumentenmodel.
En opties etc, ford doet het ook niet slecht, maar Renault had twee jaar terug al in de instap megane (expression) standaard navigatie zitten.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Waar kom jij op uit dan ?JT schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:41:
Hmmm...Clio Estate wordt hem niet; met grofweg zelfde opties als Fiesta Titanium Lease (misschien zelfs nog iets minder) is die 80e in de maand duurder![]()
Ik heb zojuist een offerte binnen van mijn leasemaatschappij waar ik juist wel redelijk gelukkig van werd.
Voor een Clio Estate Diesel Dynamique met alle fabrieksopties iig plus een waslijst aan accessoires.
- Waarde aan opties: € 3.370,00
- Waarde aan accessoires: € 2.889,84
Waaronder iig de Pack's zoals Comfort Extra en City Extra en Pack Lumière inclusief R-Link enzo
Aan accessoires o.a afneembare 13 polige trekhaak en 17 inch velgen
Die laatste ook omdat ik de geluidskwaliteit van de standaard speakers al ken
Ik heb hem voor de gein even bij DirectLease net bij elkaar geklikt maar daar kom ik op ruim 766 euro uit op 40k, 4 jaar inclusief brandstof terwijl mijn budget 750 is
Maar mijn eigen leasemaatschappij zit nog netjes onder mijn budget iig.
[ Voor 37% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 29-07-2014 18:57 ]
35k voor een A4 is een redelijke instapper dus zullen wel de standaard stoelen in zitten. De A3 was geen pls, maar denk ambiton met redelijk veel opties, gezien de basisprijs van een A3 een stukje lager is. Maar goed zelfde cataloguswaarde dus imho goed vergelijkbaar, hoewel de A4 duurder zal zijn in de lease, want ouder model, en zwaarder en hoger verbruik volgens de favrieksopgave.Tylen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:35:
Totaal niet vegelijkbaar dus.
Of een pls met een pls.
Een A4 is o.a. duurder in de lease doordat de tweedehandsmarkt voor dat soort auto's niet zo groot is als dat die zelfde markt is voor een A3.
Ik keek vandaag toevallig weer eens in de configtool (van Alphabet) naar aanleiding van de post van d0s met betrekking tot het Xenon plus/LED/Discover Pro gebeuren op de 1.6 TDi BM en heb op die site daarna de 110KW 2.0 TDi BMT Highline Passat voor de grap eens af gezet tegen de Golf 110KW 2.0TDi BMT Highline welke ik nú in bestelling heb staan. De Passat is in de basis met die motorisering niet eens zoveel duurder in de bijtelling alleen wordt de eigen bijdrage een stukje hoger. Als je beide auto's dan ook nog eens uit gaat rusten met diverse pakketten om het rijden nóg aangenamer te maken dan wordt het verschil alleen maar groter.
Dat zelfde zie je ook bij Audi / BMW / Mercedes / Volvo (in alfabetische volgorde + ik ben vást weer wat merken vergeten.....).
Ik keek vandaag toevallig weer eens in de configtool (van Alphabet) naar aanleiding van de post van d0s met betrekking tot het Xenon plus/LED/Discover Pro gebeuren op de 1.6 TDi BM en heb op die site daarna de 110KW 2.0 TDi BMT Highline Passat voor de grap eens af gezet tegen de Golf 110KW 2.0TDi BMT Highline welke ik nú in bestelling heb staan. De Passat is in de basis met die motorisering niet eens zoveel duurder in de bijtelling alleen wordt de eigen bijdrage een stukje hoger. Als je beide auto's dan ook nog eens uit gaat rusten met diverse pakketten om het rijden nóg aangenamer te maken dan wordt het verschil alleen maar groter.
Dat zelfde zie je ook bij Audi / BMW / Mercedes / Volvo (in alfabetische volgorde + ik ben vást weer wat merken vergeten.....).
De kans dat we 2 kinderen hebben binnen 3 jaar is zo goed als nihil, misschien 1. Dan ga ik niet zoveel meer betalenvectormatic schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:51:
[...]
Ik zou toch eens serious naar die clio kijken, zeker als je kids hebt (of verwacht), is een fiesta echt behelpen, ik rij momenteel een normale clio, en heb vanmiddag even de ford dealer bezocht, eerste wat er door mn hoofd ging toen ik in de fiesta zat was "goh, deze is toch wel duidelijk kleiner dan de clio"
Ik zou zeggen vergelijk het eens. Om uberhaupt alle opties te kunnen kiezen moet ik al een Clio Dynamique nemen. Deze is al 1,5k duurder. Opties wel standaard op de Ford waar ik bij Renault extra pakketten voor moet aanschaffen:En opties etc, ford doet het ook niet slecht, maar Renault had twee jaar terug al in de instap megane (expression) standaard navigatie zitten.
- Betere audio (Amesys ofzo)
- Electrische ramen achter
- Climate control
- Parkeersensoren
- Armsteun
- Regensensor
- Lichtsensor
- Elektrisch inklapbare spiegels
Uberhaupt niet te krijgen op de Clio:
- Active City Stop
- Verwarmde voorruit
- In hoogte verstelbare passagierstoel (optie bij Ford van 50e catalogusprijs)
- 3e hoofdsteun achter
440 voor de Fiesta vs 510 voor Clio station. 3 jaar, 30k km per jaar. En gezien bovenstaande kies ik liever voor de Fiesta
[ Voor 6% gewijzigd door JT op 29-07-2014 20:38 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ga komende maand waarschijnlijk de knoop doorhakken mbt een nieuwe leaseauto. Zo niet, dan rij ik lekker nog een tijdje door met mijn poolauto. Maar gezien de hoge maandelijkse kosten van deze auto (>500 euro netto per maand) heb ik een stevige motivatie. Rij normaal 100 km per dag als ik niet naar een klant moet en kan de auto op mijn werk opladen. Plug-in is toegestaan bij mijn nieuwe werkgever en is dus erg aantrekkelijk voor mij persoonlijk.
Optie 1: Volvo V60 PiH Summum
- Family Line
- Hybrid Technology Line
- Kleur: Savile Grey Metallic
- Veiligheidsnet
- DAB
- Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
- Zilverkleurige Roofrails
- Kosten: ±250 euro per maand (bijtelling + eigen bijdrage)
Plus punten: POWER, wegligging, uitstraling, interieur, compleet, kosten per maand
Min punten: achterbak, ruimte achterbank
Optie 2: Outlander PHEV Instyle+
- Kleur: Titanium Grey
- Kosten: ±100 euro per maand (bijtelling - resterend budget)
Plus punten: SUV, ruimte, kosten per maand, compleet
Min punten: interieur, navigatie
Helaas duurt het nog een jaar voordat de Passat Plug-In (of eventueel een Audi A4 / A6 Plug-In) beschikbaar komt, aangezien deze waarschijnlijk het beste van beide auto's heeft: ruimte en mooi interieur.
- Family Line
- Hybrid Technology Line
- Veiligheidsnet
- DAB
Plus punten: POWER, wegligging, uitstraling, interieur, compleet, kosten per maand
Helaas duurt het nog een jaar voordat de Passat Plug-In (of eventueel een Audi A4 / A6 Plug-In) beschikbaar komt, aangezien deze waarschijnlijk het beste van beide auto's heeft: ruimte en mooi interieur.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Volvo, nobrainer. Zit ook nog een D6 in namelijk, in tegenstelling tot de kreupele pony's in de outlander. Plus Volvo heeft prima stoelen, al van huis uit. En summum heet niet voor niks zo
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je weet dat het vrij lastig is om invloed uit te oefenen op het wel of niet krijgen van tweelingen?JT schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:02:
De kans dat we 2 kinderen hebben binnen 3 jaar is zo goed als nihil, misschien 1.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Even een vraag aan de Volvo rijders hier (No Pun Intended): Is er hier iemand die met de V40 rijdt met het 190PK blok wat ook nog eens karrevrachten aan koppel (Nm's) heeft én zichzelf ooit af gevragen heeft waarom er een wiel/band combinatie onder gezet is met een HR snelheidsindicatie op de band (tót 210 Km/h max) waardoor de auto op 195 begrenst is in de ECU?
Een VR welke een snelheidsindicatie heeft tot 240Km/h zou daar beter onder passen als ze de ECU niet begrenst hadden maar liever gewoon een ZR óf WR band.
Voordat óók dít dadelijk weer verkeerd gelezen/begrepen wordt: Ik vraag het aan de rijders van een V40 met juist dát blok!!
Een VR welke een snelheidsindicatie heeft tot 240Km/h zou daar beter onder passen als ze de ECU niet begrenst hadden maar liever gewoon een ZR óf WR band.
Voordat óók dít dadelijk weer verkeerd gelezen/begrepen wordt: Ik vraag het aan de rijders van een V40 met juist dát blok!!
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 29-07-2014 20:18 ]
Ik had begrepen dat ze maar 190 max kunnen.
Bijtelling....
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Tylen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:17:
Mag toch hopen van nietTsurany schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:10:
[...]
Je weet dat het vrij lastig is om invloed uit te oefenen op het wel of niet krijgen van tweelingen?
Ecodan warmtepomp
Dus je hebt een blok in je auto liggen met een hoop potentie en kunt dat eigenlijk amper gewoon nie gebruiken vanwege een lagere bijtelling?GermanPivo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:18:
Bijtelling....
In dat geval zou ik toch eens opteren voor een lichter blok met minder potentie
Hangt er vanaf over welke potentie je het hebt: topsnelheid of acceleratie. Dat laatste zul/kun je in het dagelijks verkeer veel meer gebruiken dan topsnelheid.
Ecodan warmtepomp
Je meent toch niet echt dat je nu al de knoop gaat doorhakken met slechts 2 optiesZware Unit schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:03:
Ga komende maand waarschijnlijk de knoop doorhakken mbt een nieuwe leaseauto. Zo niet, dan rij ik lekker nog een tijdje door met mijn poolauto. Maar gezien de hoge maandelijkse kosten van deze auto (>500 euro netto per maand) heb ik een stevige motivatie. Rij normaal 100 km per dag als ik niet naar een klant moet en kan de auto op mijn werk opladen. Plug-in is toegestaan bij mijn nieuwe werkgever en is dus erg aantrekkelijk voor mij persoonlijk.
- Family Line
- Hybrid Technology Line
- Veiligheidsnet
- DAB
Succes met kiezen
De begrenzer had misschien ook hoger gekund, maakt immers voor de cyclus weinig meer uit. Maar, als fabrikant wil je natuurlijk niet tegen de grens van de band begrenzen (ook al zit er nog rek in...). Daarnaast hebben ze ook de "normale" D4, die wel 230+ loopt, maar die is € 6000 duurder. Dus vanuit dat perspectief gezien is het van Volvo Cars een slimme zet. Anders zouden ze die weer teveel (of beter; nog meer) kannibaliseren. Immers proppen de meeste er nog even dikke wielen onder (ziet er niet uit en is toch lekker "goedkoop"). Volvo Cars hoeft minder BPM af te dragen aan de staat (immers een stuk zuinigere auto) en de dealers verkopen veelal nog een "software update" (kost inkoop niet veel, wordt veelal gewoon weer betaald door de lease maatschappij). Hierdoor verdient iedereen er meer dan genoeg aan en ja... Er zullen er ook genoeg zijn die maar 190 lopen op de teller, maar dat is al hard zat (al zou ik zelf toch ook de snellere versie willenwimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:15:
Even een vraag aan de Volvo rijders hier (No Pun Intended): Is er hier iemand die met de V40 rijdt met het 190PK blok wat ook nog eens karrevrachten aan koppel (Nm's) heeft én zichzelf ooit af gevragen heeft waarom er een wiel/band combinatie onder gezet is met een HR snelheidsindicatie op de band (tót 210 Km/h max) waardoor de auto op 195 begrenst is in de ECU?
[ Voor 27% gewijzigd door fredkroket op 29-07-2014 21:07 ]
De banden onder die auto doen véél goed .... maar ook veel zaken NIET.JT schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:51:
Hangt er vanaf over welke potentie je het hebt: topsnelheid of acceleratie. Dat laatste zul/kun je in het dagelijks verkeer veel meer gebruiken dan topsnelheid.
Een HR band is leuk als je zuinig wil rijden op een "harde" compound met weinig rolweerstand (en je daarmee dus tevens meer rolgeluid accepteert).
En de Seat ibiza ST?JT schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:41:
[...]
Zie hierbovenVergis je niet in de Lease modellen van Ford, die hebben voor dezelfde prijs makkelijk 1000-2000e extra aan opties in vergelijk met hetzelfde consumentenmodel.
[...]
Gerammel en drukHeb je wel eens zo een ding ervaren?
Ik heb ook een grafhekel aan open ramen op de snelweg ivm lawaai maar dat is juist zo relaxed aan een schuifdak: als je die kantelt dan is het geluid maar heel beperkt maar je hebt wel frisse lucht ipv kunstlucht
En relaxen doe ik ook graag in de auto; het is een omgeving waar ik me veel in bevind dus daar heb ik graag een aangename omgeving.
Zie mijn vorige postwimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:56:
[...]
De banden onder die auto doen véél goed .... maar ook veel zaken NIET.
Een HR band is leuk als je zuinig wil rijden op een "harde" compound met weinig rolweerstand (en je daarmee dus tevens meer rolgeluid accepteert).
Na veel wikken en wegen over wat mijn volgende lease auto moest worden.
Een Octavia combi, Seat ST of een 308 SW. En een aantal proefritjes verder vandaag een offerte de deur uit gedaan voor een:
Golf Variant 1.2 TSI DSG Business Editie:
- Executive Plus Pakket
- Spiegel Pakket
- 65% donker glas
- Adaptive cruise Control & Front Assist
- DAB+
- Lane Assist & Dynamic Light
- Verkeersbord herkenning
- Metallic lak (Pacific blue)
- Xenon Plus
- Panoramisch dak
- Kessy
Deze bleek goedkoper dan de Skoda (de Seat en de 308 waren voor mij al afgevallen).
Nu hopen dat hij goedgekeurd word.
Een Octavia combi, Seat ST of een 308 SW. En een aantal proefritjes verder vandaag een offerte de deur uit gedaan voor een:
- Executive Plus Pakket
- Spiegel Pakket
- 65% donker glas
- DAB+
- Xenon Plus
- Panoramisch dak
- Kessy
Deze bleek goedkoper dan de Skoda (de Seat en de 308 waren voor mij al afgevallen).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mag ik vragen welk leasebudget dit betreft?DarkSide schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:41:
Na veel wikken en wegen over wat mijn volgende lease auto moest worden.
- Executive Plus Pakket
- Spiegel Pakket
- 65% donker glas
- DAB+
- Xenon Plus
- Panoramisch dak
- Kessy
Ben aan het kijken voor een Golf Variant of Megane Estate.
Wat had je dan verwacht onder een 14% bak, 245/35/19 semi's?wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:56:
[...]
De banden onder die auto doen véél goed .... maar ook veel zaken NIET.
20% en 20pk minder
Ecodan warmtepomp
Je kunt toch als dealeroptie andere banden monteren? Zou ik sowieso doen bij eco-banden. En met een VR band kun je ook veilig de begrenzer laten uitschakelen. Geen van beide heeft invloed op de bijtelling.Tylen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:17:
Op zo'n auto hoort gewoon een 225/45 ZR 17 zodat 'ie dat vermogen ook netjes op de weg kan zetten én stil blijft óf een 205/50 ZR 16. Een HR band is gewoon "not done"!
What's next? een SR óf een TR op een auto met nog meer PK/Nm's welke begrenst worden op 150 Km/h en daardoor dus nóg minder van d'r potentiaal aanspreken?
Voor jouw idee:M'n huidige Scirocco is (af fabriek) door ABT! onder handen genomen en heeft daardoor een 45 tal paarden en 60 Nm's meer dan de originele 1.4 BMT versie volgens een testbank. Ik rijd er zuiniger mee dan de gemiddelde rijder van de originele versie en er liggen 235/45WR-17 banden onder die per set ongeveer 70K mee gaan.
What's next? een SR óf een TR op een auto met nog meer PK/Nm's welke begrenst worden op 150 Km/h en daardoor dus nóg minder van d'r potentiaal aanspreken?
Voor jouw idee:M'n huidige Scirocco is (af fabriek) door ABT! onder handen genomen en heeft daardoor een 45 tal paarden en 60 Nm's meer dan de originele 1.4 BMT versie volgens een testbank. Ik rijd er zuiniger mee dan de gemiddelde rijder van de originele versie en er liggen 235/45WR-17 banden onder die per set ongeveer 70K mee gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-07-2014 22:08 ]
Icm een chipkuurtje is dat ineens zomaar logisch natuurlijkJT schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:48:
[...]
Wat had je dan verwacht onder een 14% bak, 245/35/19 semi's?
[...]
20% en 20pk minder
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Foute Tuning doet de NL staat wel in geval van een lease, hèThe Eagle schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:08:
[...]
Icm een chipkuurtje is dat ineens zomaar logisch natuurlijk
[...]
Mijn zwager heeft de v40 (met aftermarket 18") en het is puur vanwege de rolweerstand. De v40 business is speciaal gemaakt voor de Nederlandse markt en 9/10 zal de maximale snelheid nooit bereiken. Met een chipbeurt + andere banden gaat het een stuk harder.wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:15:
Mijn lease budget is 750,- incl brandstof voor 35k en 60 maanden.martinusz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:47:
[...]
Mag ik vragen welk leasebudget dit betreft?
Ben aan het kijken voor een Golf Variant of Megane Estate.
De geconfigureerde auto komt op 855 uit.
Heb ook gekeken naar de megane (gewoon voor de gein) die kwam duurder uit bij mij.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik zal hier nú maar niet verder op in gaan. Misschien dat je er zelf nog wel een keer achter komt dat je met "gas erbij" je jezelf ooit beter helpt dan met remmen.Grrrrrene schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:11:
[...]
Kunnen we het weer gewoon over leaseauto's gaan hebben ipv dit soort puberaal gedrag?
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 30-07-2014 08:05 ]
Je hebt de business line gekozen, maar ik zie dat bepaalde pakketten bij comfort en highline in de "aanbieding" zijn, kom je niet beter uit met 1 van deze 2?DarkSide schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:46:
[...]
Mijn lease budget is 750,- incl brandstof voor 35k en 60 maanden.
De geconfigureerde auto komt op 855 uit.
Heb ook gekeken naar de megane (gewoon voor de gein) die kwam duurder uit bij mij.
Not done maar met de goedkeuring was die met dikke sportbanden echt niet in de 14% sectie gekomen. Dat je er zelf veel dikkere banden op monteert zou kunnen. Maar hij moet ooit gekeurd worden voor 14% en dan zijn dat soort dingen nodig om de CO2 uitstoot zo laag te krijgen.wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:01:
Op zo'n auto hoort gewoon een 225/45 ZR 17 zodat 'ie dat vermogen ook netjes op de weg kan zetten én stil blijft óf een 205/50 ZR 16. Een HR band is gewoon "not done"!
Dat jij zuiniger rijd met een Scirocco dan standaard enzovoort dat zal allemaal wel maar dat is natuurlijk nooit na te gaan voor de fiscus he. Daarnaast kun je nog een discussie voeren over of we reductie van CO2 uitstoot wel juist aanpakken en of je CO2 uitstoot wel aan moet pakken enzovoort. Maar zo werkt het bij de overheid niet
[ Voor 23% gewijzigd door JT op 29-07-2014 23:15 ]
Ecodan warmtepomp
Dan nog is zo'n auto eigenlijk niet correct. De enige rede dat die auto in de 14% regeling valt is de beperking welke er op de ECU is toegepast én de daarbij passende accessoires.JT schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:07:
[...]
Not done maar met de goedkeuring was die met dikke sportbanden echt niet in de 14% sectie gekomen. Dat je er zelf veel dikkere banden op monteert zou kunnen. Maar hij moet ooit gekeurd worden voor 14% en dan zijn dat soort dingen nodig om de CO2 uitstoot zo laag te krijgen.
Ik snap de mensen die zo'n auto gaan rijden voor meer dan de volle 100% maar aan de andere kant maken o.a, die mensen het voor mij persoonlijk duurder doordat ik graag wel het vermogen van een auto/motorfiets wil gebruiken.
Als je een auto wil welke maar een "X" vermogen nodig heeft omdat je toch alleen maar een "Y" snelheid wenst te halen dan schaf je maar een auto aan die juist dat haalt. Zeur dan echter niet als mensen er méér van verwachten én dat er ook uit halen.
Hoezo maken ze het duurder voor je? En nogmaals, topsnelheid gaat snel vervelen en heb je zeker in NL niet veel aan, acceleratie heb je een stuk meer aan...Ik vind dat gefocus op topsnelheid zelf nogal overrated. Jij waarschijnlijk niet, dat geeft alleen maar weer aan hoe persoonlijk het is.
Ecodan warmtepomp
Een auto is inderdaad persoonlijk. Er staat hier een 993 te verstoffen welke ik ..... niet zakelijk mag rijden
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 29-07-2014 23:33 ]
Regel dan gewoon die km-vergoeding
Kun je die inzetten 
Edit: snel editten he
Ja, fuck de conformiteit waar ook klanten niet doorheen kunnen kijken...
Edit: snel editten he
[ Voor 45% gewijzigd door JT op 29-07-2014 23:40 ]
Ecodan warmtepomp
Voor het geval je het nog niet doorhad. De wereld draait niet om Wimmel_1 heen hewimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:18:
[...]
Dan nog is zo'n auto eigenlijk niet correct. De enige rede dat die auto in de 14% regeling valt is de beperking welke er op de ECU is toegepast én de daarbij passende accessoires.
Ik snap de mensen die zo'n auto gaan rijden voor meer dan de volle 100% maar aan de andere kant maken o.a, die mensen het voor mij persoonlijk duurder doordat ik graag wel het vermogen van een auto/motorfiets wil gebruiken.
Als je een auto wil welke maar een "X" vermogen nodig heeft omdat je toch alleen maar een "Y" snelheid wenst te halen dan schaf je maar een auto aan die juist dat haalt. Zeur dan echter niet als mensen er méér van verwachten én dat er ook uit halen.
De reden van die banden/snelheid is puur voor de 14% bijtelling. Hierdoor kan Volvo een aantrekkelijke auto maken die veel wordt afgenomen en voldoet aan de wettelijke normen. Dat jij je auto kan laten tunen en zuiniger/sneller kan rijden doet er niet toe. Daarnaast laten veel werkgevers dit ook niet toe en is het ook trouwens wettelijk niet toegestaan volgens mij. De reden hiervoor is vaak omdat het tunen juist bedoeld is om sneller en harder te rijden en dit over het algemeen juist niet in het voordeel van het milieu is (en of dit nu wel of niet zo is is een andere discussie
Wil je toch een snellere auto dan zal je een andere variant/type moeten nemen die waarschijnlijk niet in de 14% bijtelling valt. Het is niet en en maar of of. Waarom "die" mensen het dan duurder voor jou maken ontgaat mij even, zelfs met de uitleg hierboven.
[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 30-07-2014 07:53 ]
Bij het calculeren zie ik ze niet in de aanbieding staan.martinusz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:06:
[...]
Je hebt de business line gekozen, maar ik zie dat bepaalde pakketten bij comfort en highline in de "aanbieding" zijn, kom je niet beter uit met 1 van deze 2?
Daarbij is zowel de catalogus waarde als de leaseprijs duurder. Waardoor ik voor dezelfde auto 33,- per maand meer betaal.
Heb je ook een bron dat chiptuning invloed heeft op je bijtelling? Volgens mij is het volgens de belastingdienst gewoon toegestaan (net als aftermarket velgen). De LM of werkgever kán er natuurlijk wel moeilijk over doen, maar de belastingdienst kijkt puur naar hoe de auto uit de fabriek geleverd wordt. Iedereen die achteraf leer laat inbouwen krijgt toch ook geen naheffing voor de misgelopen bijtelling?thewizard2006 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 07:48:
[...]
Als je bij een controle "gepakt" wordt door de belastingdienst mag je mooi dokken ook al is je auto zuiniger geworden.
Volgens mij blijft de co2 waarde van de fabrikant gehandhaafd zolang de auto niet herkeurd hoeft te worden door de RDW (bijv. engine swap).
Zodra je vermogen met meer dan 20% wijzigt t.o.v. het vermelde vermogen op het kentekenbewijs, moet de auto opnieuw gekeurd worden bij de RDW. Dus het ligt eraan wat je eruit haalt met de tuning, of je je bijtellingspercentage kan behouden of nietDeveon schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:18:
[...]
Heb je ook een bron dat chiptuning invloed heeft op je bijtelling? Volgens mij is het volgens de belastingdienst gewoon toegestaan (net als aftermarket velgen). De LM of werkgever kán er natuurlijk wel moeilijk over doen, maar de belastingdienst kijkt puur naar hoe de auto uit de fabriek geleverd wordt. Iedereen die achteraf leer laat inbouwen krijgt toch ook geen naheffing voor de misgelopen bijtelling?
Volgens mij blijft de co2 waarde van de fabrikant gehandhaafd zolang de auto niet herkeurd hoeft te worden door de RDW (bijv. engine swap).
Zowiezo zijn achteraf geinstalleerde accessoires vrij van bijtellingsplicht. Alleen datgene wat af fabriek is geinstalleerd wordt meegenomen bij het bepalen van de fiscale waarde. Dat is de regel.Deveon schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:18:
[...]
Heb je ook een bron dat chiptuning invloed heeft op je bijtelling? Volgens mij is het volgens de belastingdienst gewoon toegestaan (net als aftermarket velgen). De LM of werkgever kán er natuurlijk wel moeilijk over doen, maar de belastingdienst kijkt puur naar hoe de auto uit de fabriek geleverd wordt. Iedereen die achteraf leer laat inbouwen krijgt toch ook geen naheffing voor de misgelopen bijtelling?
Ik vraag me echt af of je nou gewoon MAG tunen of dat de belastingdienst het simpelweg niet controleert ivm gebrek aan mankracht of zo.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Je vergeet iets: bij de belastingdienst geldt omgekeerde bewijsplicht. Jij mag bewijzen dat je auto niet meer uitstoot heeft. Het is aannemelijk dat deze daar wel heeft met tuning.Deveon schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:18:
[...]
Ecodan warmtepomp
Succes daarmee. Die co2 meting worden gereden door specialisten, niet door gemiddelde automobilisten. Waarschijnlijk is het voor 99% onmogelijk (ja, onmogelijk) om de test te doorlopen met dezelfde co2 uitstoot, daarnaast speelt slijtage ook een rol en misschien(?) verschilt het nog wel per auto.JT schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:47:
[...]
Je vergeet iets: bij de belastingdienst geldt omgekeerde bewijsplicht. Jij mag bewijzen dat je auto niet meer uitstoot heeft. Het is aannemelijk dat deze daar wel heeft met tuning.
Ik kan me niet voorstellen dat er een rechter in Nederland de Belastingdienst hierin gelijk zou geven.
Is er eigenlijk al een uitspraak geweest betreffend bijtelling i.c.m. aftermarket velgen?
Ja, door de belastingdienst. Dat is gewoon toegestaanDeveon schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:16:
[...]
Succes daarmee. Die co2 meting worden gereden door specialisten, niet door gemiddelde automobilisten. Waarschijnlijk is het voor 99% onmogelijk (ja, onmogelijk) om de test te doorlopen met dezelfde co2 uitstoot, daarnaast speelt slijtage ook een rol en misschien(?) verschilt het nog wel per auto.
Ik kan me niet voorstellen dat er een rechter in Nederland de Belastingdienst hierin gelijk zou geven.
Is er eigenlijk al een uitspraak geweest betreffend bijtelling i.c.m. aftermarket velgen?
@Tankiej, Deveon, JT: in het geval van de V40 D4 Business zou het alleen om een snelheidsbegrenzer gaan. Deze aanpassing heeft (in tegenstelling tot het "chippen" waarbij inspuiting en turbodruk worden aangepast) geen enkele invloed op de gasreaktie, het beschikbare koppel of vermogen of de uitstoot in de ECE cyclus. Ik zie dan ook geen reden tot herkeuring.
En andere velgen / banden als dealeroptie is algemeen geaccepteerd. Heel veel auto's die omwille van de bijtelling een iets kleinere velg krijgen, worden aangepast. Hier geldt onderhand het gewoonterecht. (zie ook link Tamnkiej hierboven).
En andere velgen / banden als dealeroptie is algemeen geaccepteerd. Heel veel auto's die omwille van de bijtelling een iets kleinere velg krijgen, worden aangepast. Hier geldt onderhand het gewoonterecht. (zie ook link Tamnkiej hierboven).
1.4 TSI in een Scirocco is standaard 160pk toch? Dan zit je op 205?wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:01:
[small]Voor jouw idee:M'n huidige Scirocco is (af fabriek) door ABT! onder handen genomen en heeft daardoor een 45 tal paarden en 60 Nm's meer dan de originele 1.4 BMT versie volgens een testbank.
Op basis van dit soort wijsheid en logica heb ik al eens een boete gehad voor een te luide uitlaat. Ik ga niks aan de leaseauto doen zonder dat ergens vast is gelegd dat het mag. Tot die tijd weet je gewoon niet zeker of je de pineut bent wanneer ze controleren en het uitvinden dat je auto is gechipt.Deveon schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:16:
[...]
Succes daarmee. Die co2 meting worden gereden door specialisten, niet door gemiddelde automobilisten. Waarschijnlijk is het voor 99% onmogelijk (ja, onmogelijk) om de test te doorlopen met dezelfde co2 uitstoot, daarnaast speelt slijtage ook een rol en misschien(?) verschilt het nog wel per auto.
Ecodan warmtepomp
In jou geval wel. Er zijn echter andere randgevallen (bijv de ct200h) waarbij een bandenwissel kan lijden tot hogere co2 uitstoot. Als jij dus dit achteraf gaat doen ben je niet legaal bezig. Punt is dat de belastingdienst hier dus eigenlijk niet op controleert. Echter zal het ook aan het beleid van de LM en je werkgever liggen. Mijn werkgever staat het bijv niet toe om achteraf een ander soort velgen te nemen als dat van invloed is op je bijtelling.Tankiej schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:18:
[...]
Ja, door de belastingdienst. Dat is gewoon toegestaan
Voor chiptuning is het een soort gelijke discussie. De ene chuning zorgt voor een zuinigere (maar snellere) auto en de ander niet. Het is onmogelijk om dit allemaal te controleren dus wordt er 1 lijn gehanteerd. Vaak is het dus niet toegestaan omdat er eenmogelijk is dat je co2 uitstoot hierdoor hoger wordt. Vaak is dit een achteraf feestje dat je met je werkgever mag bespreken. Ook zal je bij het inleveren de auto weer moeten terug chunen omdat de LM meestal ook niet zo blij is als blijkt dat dit achteraf is gedaan zonder dat ze dat wisten. Echter bij bijv 25% bijtellingsauto's is het wellicht anders (maarja wie rijdt er tegenwoordig nog 25
Ligt denk ik een beetje in lijn met bijv tanken van 95 of 98. Vele claimen 98 te tanken omdat dit uiteindelijk goedkoper en zuiniger is dan 95 ondanks de wat hogere prijs per liter. Echter hanteren veel LM toch 95 en komt de 98 voor eigen rekening als je dat toch tankt.
[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 30-07-2014 11:01 ]
Het blijft natuurlijk een aanpassing van het motormanagement. Al is in mijn beleving chiptuning gewoon toegestaan zolang je maar binnen de 20% marge blijft en zou ik me geen zorgen maken.t_captain schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:21:
@Tankiej, Deveon, JT: in het geval van de V40 D4 Business zou het alleen om een snelheidsbegrenzer gaan.
Ik zie nergens in de bron dat het om een specifiek model gaat, waar is dan het verschil met de ct200h?thewizard2006 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:00:
[...]
In jou geval wel. Er zijn echter andere randgevallen (bijv de ct200h)....
Wat is het toch jammer dat de Nederlandse wet eigenlijk vrij weinig zekerheid geeft en er eerst een pionier het risico moet lopen om vervolgens zich te verdedigen in een rechtzaak om duidelijkheid te krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 30-07-2014 11:22 ]
We hadden het over stoelen vergelijk. En dan maakt de prijs niet uit. Ik heb toevallig beide auto's gehad. En weet dus dat de afstelling identiek is (behalve de lendensteun). Dus de opmerking dat de A4 een betere afstelling kan is niet waar. (buiten lendensteun om).Z___Z schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:01:
[...]
35k voor een A4 is een redelijke instapper dus zullen wel de standaard stoelen in zitten. De A3 was geen pls, maar denk ambiton met redelijk veel opties, gezien de basisprijs van een A3 een stukje lager is. Maar goed zelfde cataloguswaarde dus imho goed vergelijkbaar, hoewel de A4 duurder zal zijn in de lease, want ouder model, en zwaarder en hoger verbruik volgens de favrieksopgave.
Het BMT blok niet, die had maar 122 PK. De "normale" 1.4TSi zat inderdaad aan de 160PK door een turbo + een compressor.t_captain schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:21:
@Tankiej, Deveon, JT: in het geval van de V40 D4 Business zou het alleen om een snelheidsbegrenzer gaan. Deze aanpassing heeft (in tegenstelling tot het "chippen" waarbij inspuiting en turbodruk worden aangepast) geen enkele invloed op de gasreaktie, het beschikbare koppel of vermogen of de uitstoot in de ECE cyclus. Ik zie dan ook geen reden tot herkeuring.
[...]
1.4 TSI in een Scirocco is standaard 160pk toch? Dan zit je op 205?
Het BMT blok ontbeert de compressor maar heeft wel een grotere turbo en is na het chippen (imho) een fijner blok dan het normale 1.4TSi blok. Beide versies waren overigens 20% destijds.
Als je zwart op wit van de leasemaatschappij hebt dat het chippen mag dan hoef je je geen zorgen te maken.Deveon schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:19:
[...]
Het blijft natuurlijk een aanpassing van het motormanagement. Al is in mijn beleving chiptuning gewoon toegestaan zolang je maar binnen de 20% marge blijft en zou ik me geen zorgen maken.
[...]
Een gechipte v50 (2.0d) die motorisch totalloss is verklaard heeft hier voor twee jaar terug voor een hoop gezeik gezorgd in het bedrijf. De leasem (koops) was not amused en wou hier de kosten van op de firma verhalen.. Na een hoop gebel en gezeik is het met een sisser afgelopen maar ik zou er wel mee oppassen. Zodra de auto de eerste keer bij Volvo komt voor onderhoud of iets dergelijks staat hij direct op een soort blacklist geregistreerd dat er mee geknoeid is.
De D4 die hier voor de deur staat heeft achteraf gemonteerde 17" met conti sportcontact 205/50/17 (std. maat bij Volvo op die velg van 7J, mijn Golf had 225/45/17 op 7,5J) met ZR ratingwimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:01:
Voor zover uitgeprobeerd rijdt hij 200 teller met gemak, nog niet harder gereden, ook totaal niet noodzakelijk wat mij betreft, in NL max 170/180.
Zoals eerder gezegd heeft mede het monteren van smalle ecobanden met lage rolweerstand ervoor gezorgd dat het model zo'n lage uitstoot heeft gekregen en dus 14%.
[ Voor 5% gewijzigd door Boeie op 30-07-2014 12:03 ]
Dat is imho ook niet het beste blok om te chippen. Beter neem je gewoon de 2.4d.thefox154 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:57:
[...]
Een gechipte v50 (2.0d) die motorisch totalloss is verklaard heeft hier voor twee jaar terug voor een hoop gezeik gezorgd in het bedrijf. [...]
De leasemaatschappij heeft niks te maken met bijtelling... Maar het is inderdaad wel verstandig om toestemming te vragen aan de eigenaar v/d auto indien je een aanpassing overweegt (geld ook voor blinderen, trekhaak, ect).thefox154 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:57:
[...]
Als je zwart op wit van de leasemaatschappij hebt dat het chippen mag dan hoef je je geen zorgen te maken.
@Boeie: Wat een heerlijke kleur!
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 30-07-2014 13:29 ]
Leuk kleurtje hoor, heb hem zelf ook. Maar dan wel de D2 variant van vorig jaarBoeie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:02:
[...]
De D4 die hier voor de deur staat heeft achteraf gemonteerde 17" met conti sportcontact 205/50/17 (std. maat bij Volvo op die velg van 7J, mijn Golf had 225/45/17 op 7,5J) met ZR rating
Voor zover uitgeprobeerd rijdt hij 200 teller met gemak, nog niet harder gereden, ook totaal niet noodzakelijk wat mij betreft, in NL max 170/180.
Zoals eerder gezegd heeft mede het monteren van smalle ecobanden met lage rolweerstand ervoor gezorgd dat het model zo'n lage uitstoot heeft gekregen en dus 14%.
[afbeelding]
Zag laatst een D4 R-Design in Rebel Blue rijden die de standaard 16" eronder had, dat vind ik er persoonlijk echt niet uit zien. Jouw velgen zien er wel tof uit zo! Worden de 17" R-Design Ixions niet meer geleverd, of heb je gewoon voor deze gekozen?
Ik heb een offerte laten opmaken voor een Clio Estate 
Met de volgende specs:
Met de volgende specs:
Waren zo'n beetje alle opties die ik kon bedenkenClio Estate 1.5 DCI Dynamique
Kleur: Rouge Flamme
Opties:
Pack Comfort Extra
Pack Lumière
Pack City Extra (alleen i.c.m. R-Link)
R-Link
Lichtmetalen wielen 16”Passion
Speciale metaallak Rouge Flamme
Bekleding stof 'Luxe Gris'
Pack Look Exterieur thema Chrome
Pack Look Interieur thema Elegance
Chromen raamstrips
Accessoires:
Lichtmetalen wielen 17 inch Drenalic Rouge
Voorbumperskirt (Estate)
Diffuser achter (Estate)
Mistlamplijsten
Stoffen vloermatten Premium ‐ Grijs
Afneembare trekhaak met 13‐polige stekker aansluiting
Speakers FOCAL Music Premium
Portierdrempels
Ik heb een V50 2.0d gehad met chip (na toestemming leasemaatschappij) waardoor hij er bijna 50 pk en 70Nm bij kreeg - gemeten op de rollenbank - en zowel blok als aandrijflijn maakten zelden de indruk daar happy mee te zijn. In de drie jaar dat ik er in gereden heb geen echte problemen gehad (1x turboslang losgeschoten) maar blijft niet de beste optie. De vijfpitter biedt wat dat betreft veel meer mogelijkheden.t_captain schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:37:
[...]
Dat is imho ook niet het beste blok om te chippen. Beter neem je gewoon de 2.4d.
Heb ook V60 PIH overwogen, fijne auto. Zit erg goed, lekker vlot en te krijgen met alle opties die je wil. Beperkte binnenruimte was voor mij de grootste tegenvaller, je zit vrij hoog en het dak loopt sterk af, dit voelde - ondanks het zonnedak - nogal benauwd. Door het accupakket is de kofferruimte onder het zeiltje kleiner dan die van een VW Polo. Voor mij was daar wel mee te leven, ware het niet dat ik met wat meer bijleggen ook een Tesla Model S kon rijden
[ Voor 31% gewijzigd door Daniel op 30-07-2014 14:19 ]
De D4 wordt in iedere uitvoering standaard op 16" uitgeleverd, dus als iemand er geen grotere onder zet...Tankiej schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:55:
[...]
Zag laatst een D4 R-Design in Rebel Blue rijden die de standaard 16" eronder had, dat vind ik er persoonlijk echt niet uit zien. Jouw velgen zien er wel tof uit zo! Worden de 17" R-Design Ixions niet meer geleverd, of heb je gewoon voor deze gekozen?
Ik zal straks ook heel even rondrijden met 16" onder mijn Rebel Blue R-Design D4, omdat ik geen standaard Volvo velgen wil hebben. Zal even wat velgenboeren af moeten gaan rijden op zoek naar wat anders, hoewel ik online al een aardig idee heb, namelijk onderstaande in 18"
Dat weet ik, maar ik vind het er bij de R-Design niet uit zien in ieder geval. De andere uitvoeringen vallen opzich nog wel meeJeroenV_ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:19:
[...]
De D4 wordt in iedere uitvoering standaard op 16" uitgeleverd, dus als iemand er geen grotere onder zet...
Waarom wil je geen standaard Volvo velgen? Ik zou juist geen aftermarket velgen willen, houd wel van een beetje origineel. En dan niet origineel als in uniek, maar origineel als in 'dat hoort bij elkaar'Ik zal straks ook heel even rondrijden met 16" onder mijn Rebel Blue R-Design D4, omdat ik geen standaard Volvo velgen wil hebben. Zal even wat velgenboeren af moeten gaan rijden op zoek naar wat anders, hoewel ik online al een aardig idee heb, namelijk onderstaande in 18"
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 30-07-2014 14:47 ]
Nice, erg mooie auto die Clio 4. Vind het persoonlijk jammer dat de GT uitvoering alleen maar met 25% te krijgen is maar een Full option Dynamique is een goed alternatiefPriyantha Bleeker schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:56:
Ik heb een offerte laten opmaken voor een Clio Estate
Met de volgende specs:
[...]
Waren zo'n beetje alle opties die ik kon bedenken
Dit topic is gesloten.
![]()