Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.285 views

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32

Ethirty

Who...me?

Dat ligt meer aan het merk. Bij een nieuwe Audi krijg je wel een cursus bumperkleven, maar richtingaanwijzers zijn optioneel :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Minder dan 140pk moet lekker op de rechterbaan blijven.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:43

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

En alles met meer dan vier wielen, boven de 2 ton, dat geen passagiers vervoert en dat wat trager gaat dan vMax :+.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:34

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

martinusz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:42:
[...]

Misschien is de mijne goed ingereden ;) kan echt prima in z'n 5 versnellen zit zo op 140.
Snap nooit zo goed eigenlijk waarom mensen bijvoorbeeld 140pk of meer willen hebben, wat doe je ermee?? Zeker in NL heb je er 9 van de 10 x vrij weinig aan door de drukte.
Ik vind een auto plezieriger rijden als ik weet dat er wat 'power' aanwezig is. Ik hoef minder vooruit te denken zeg maar (eerst terugschakelen en dan actie), met name als ik vind dat er ingehaald moet worden, of om lekker op te trekken. Ik rij niet als een bezetene, hoef ook niet zo nodig het snelste weg te zijn, maar wetende dat ik direct kan inspelen op het verkeer vind ik lekkerder rijden.

Een BMW M6 of een Aston Martin gaan allebei hard, dat hoef ik niet zozeer, maar een 1.2 tsi blok vs een 1.4 tsi blok zorgt voor een behoorlijk andere beleving bij mij.

En het grapje over goed inrijden laat ik voor wat het is :9

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Tylen schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 21:38:
Mijn vorige auto had 125pk (Audi A3 1.4TFSI DSG) en haalde 210 km/u (echte GPS km/u). Tot 180 km/u zit er aardig wat versnelling in, maar dan duurt het gewoon wat langer.

Gewoon een lange aanloop nemen en je mag lekker op de linkerbaan. In Duitsland is het een ander verhaal... ;(

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
Wat een gedoe weer zeg :)
Iedereen heeft toch een andere kijk op wat hij/zij belangrijk vindt. Uiteindelijk kan je alleen voor jezelf spreken. Ik ben begonnen met een peugeot 207 waar ik erg tevreden mee was (afgezien van die klote lampjes die elke 3mnd vervangen moesten worden). Echter merk ik nu hoe groot verschil het is tov mijn ct200h. De automaat is heerlijk want het scheelt je een extra actie (schakelen) waardoor je meer tijd hebt om andere zaken aandacht te geven (zoals korte rokjes O-) ). En ja, het is een automatisme maar het kost je gewoon tijd. Daarnaast hoef ik me niet meer druk te maken om bijv terugschakelen voordat ik ga inhalen. Plus dat ik me minder druk hoef te maken dat ik achterop komend verkeer stoor want ik trek meestal toch harder door. Het rijdt gewoon vlotter en relaxer. Maakt dat de 207 slecht? Nee hoor. Net zoals die i5 niet slecht is tov de i7 of de Acer tov de Lenovo. Ieder zal voor zich moeten bepalen of hij dit verschil waard vindt want uiteindelijk hangt daar wel een prijskaartje aan.

Stiekem ben ik er zelf wel uit wat mijn volgende auto moet gaan worden
Lexus CT 200h hybrid 100kW F Sport Line E-CVT met
Fabrieksopties
17’’ 5x2-spaaks lichtmetalen velgen
Lexus Premium navigatiesysteem met SD kaart voor Europa en met Remote Touch Interface
Metallic lak ’bi-colour’
Smart Entry & Start System
Lederen bekleding Newport i.c.m. elektrisch verstelbare voorstoelen
Mark Levinson Premium Surround System
Parkeersensoren voor en achter

Fabrieksoptiepakketten
LED lichtpakket

Mercedes-Benz A200 CDI 100kW BE Comfort Ambition 7G-DCT is duurder en verantwoord het verschil in prijs voor mij niet
Volvo V40 Cross Country D4 140kW Momentum (of de andere versies) zijn duurder en verantwoord het verschil in prijs voor mij niet
A3 1.6 TDI 81kW Ambition SB S-tronic (Hatchback 5 deurs) (of de andere versies) zijn duurder en verantwoord het verschil in prijs voor mij niet

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Royz

Kleurenblind!!

En mogen saaie, zwarte, grijze en donkerblauwe auto's dan lekker in de garage blijven staan. Daar wordt ook niemand blij van ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

thewizard2006 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:44:
De automaat is heerlijk want het scheelt je een extra actie (schakelen) waardoor je meer tijd hebt om andere zaken aandacht te geven (zoals korte rokjes O-) ).
Best argument ever d:)b

Maar het is niet dat ik in een schakelauto niet naar rokjes kan kijken hoor, ik heb de laatste 17 jaar nog nooit hoeven nadenken over het schakelen :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• thewizard2006
Ethirty schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:20:
[...]

Maar het is niet dat ik in een schakelauto niet naar rokjes kan kijken hoor, ik heb de laatste 17 jaar nog nooit hoeven nadenken over het schakelen :P
Zoals ik al zei: "Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen". Zelf merk ik dat ik meer tijd heb voor andere zaken (even de korte rokjes terzijde) zoals spiegelen, richting aangeven, sturen (dat gaat lastiger met 1 hand aan het stuur). Natuurlijk hebben we het hier over secondes of zelfs minder maar dat kan op die momenten net wat meer rust en comfort geven. En voor de een is dit een must, voor de ander is het een leuke extra, weer een ander boeit dat niet en nog een ander is zich niet bewust van dit verschil.
Ethirty schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:20:
[...]

En om nog even een keer je quote aan te halen. Met een automaat heb je nog langer de tijd om te kijken en zie je ze eerder aankomen ;) O-)

[ Voor 21% gewijzigd door thewizard2006 op 27-07-2014 00:29 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Met een automaat heb je een hand over om aan je vrouw/vriendin te friemelen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Maar weer even back ontopic:
Wie rijdt er een megane estate of golf variant?
Aanraders of afraders zijn welkom, alles moet passen in een leasebudget van 600 excl. Brandstof en de brandstof is diesel bij jaarkilometrage van 40k looptijd 4 jaar.

Wat ik zelf belangrijk vind:
- stoelen/zitpositie
- climate control

Leuk maar niet persee noodzakelijk:
- ingebouwde navigatie
- parkeersensoren
- xenon verlichting
- sportief uiterlijk buiten/binnenkant
- technische hulpmiddelen (geen idee wat ze allemaal hebben tegenwoordig)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens mij kom je met een Golf VII Variant 1.6TDi BMT Comfortline aangevuld met het Executive Plus pakket én de Comfortline Sportstoelen een héél eind in je richting (Zit bij Directlease op €587,- in die setting met jouw Km's/Jaar, alleen het Xenon ontbreekt. Mét Xenon komt 'ie daar op €613,-).

Is overigens een 20%'er in die setting doordat de variant er niet is in 14%.

Sportief uiterlijk is een érg subjectief iets. Ik vind persoonlijk geen enkele "Station" sportief, tenzij je een RS4 / RS6 / AMG / .... variant gaat bekijken :P

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 27-07-2014 11:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-12 14:19

Shunt

Boe

martinusz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 10:48:
Aanraders of afraders zijn welkom, alles moet passen in een leasebudget van 600 excl. Brandstof en de brandstof is diesel bij jaarkilometrage van 40k looptijd 4 jaar.

- stoelen/zitpositie
- climate control

- ingebouwde navigatie
- parkeersensoren
- xenon verlichting
Geen ervaring met de station variant van de megane (ook per definitie NIET sportief :P)
Ik heb de Megane hatchback uit 2012. Stoelen vind ik persoonlijk heerlijk maar dit is natuurlijk heel erg persoonlijk. Ik ben juist voor de Bose gegaan omdat ik de GT stoelen verschrikkelijk vond zitten. Climat control zit er in en werkt best redelijk is het warm buiten is het lekker fris binnen is het koud buiten is het lekker aangenaam binnen. De parkeer sensoren zijn gewoon goed vooral in combinatie met de parkeer camera, ingebouwde navigatie is een tomtom dit vind ik een groot pluspunt, vooral als ik het vergelijk met de navi die in mijn polo uit 2011. Xenon heb ik er niet op vond ik geen meerwaarde hebben maar kan wel. Sportief uiterlijk tja een station met een sportief uiterlijk is in mijn mening het zelfde als een sexy bejaarde stripper. Je hebt kinderen een hond en een vrouw je moet een jan modaal bak hebben deal with it :P

Verder zou ik nog goed informeren of de megane over een tijdje niet gewoon weer in 14% beschikbaar is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:00

skoozie

SCSI

- stoelen/zitpositie
- climate control

- ingebouwde navigatie
- parkeersensoren
- xenon verlichting
Heb zelf de Renault estate Bose editie: wil je sportief uiterlijk kan je de GT versie nemen. Fijne auto, bijna 2 jaar 55k kilometers. Rijdt lekker, redelijk stug deed me aan een golf denken. Ingebouwde navigatie is Tom Tom dus lekker duidelijk. Parker sensoren en achteruitrij bevallen me tegen verwachting in zeer goed! Ook de mee sturende xenon lampen vind ik leuk/fijn, ze moesten na aflevering wel nog (extra) afgesteld worden. De GT stoelen waren te smal voor me anders had ik de GT met bose optie gekozen. Het dak raam welke wel prettig is is afgevallen als optie omdat ik met mijn lengte (194), rechte zit en stekelhaar de ruimte binnenin nodig heb die ze anders gebruiken voor het dakraam.

Ik heb de donker bruine kleur en andere (dan de 3 standaard) velgen, hierdoor heb ik toch een unieke Renault estate (bose) welke er veel op de weg te zien zijn. Ik ben blij met de auto en bijtelling!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als aanvulling op bovenstaande: Ik had voor de VW dus expres het Executive Plus pakket geselecteerd en niet het Executive pakket.

In het executive plus pakket zit de "Discover Pro" navigatie welke vanaf interne SSD werkt én "retesnel" is. Het standaard "Discover Media" navigatie systeem is inderdaad ooit een draak :+

Kaartupdates zijn bij VW voor beide varianten overigens "gratis" gedurende de eerste 3 jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 27-07-2014 13:11 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-12 14:44

vhal

ಠ_ಠ

Hier ook een Megane Estate (2012, expression, geen lease). Geen diesel maar een 1.2 TCe benzinemueslimotor die vlot en zuinig (5.8 a 6.1l/100km) genoeg is naar mijn zin. De GTline ligt beter op de weg door het andere onderstel maar het standaard onderstel is gewoon comfortabel. Verwacht geen superieur rijgedrag. Verder is het erg stil binnenin. Ik heb geen Bose audio maar het Arkamys systeem. Kan beter maar ik was niet bepaald weg van het geluid wat de Bose levert. Daarnaast ben ik geen fan van zwarte pianolak welke ik ooit had gehad in mijn oude Corsa D die behoorlijk krasgevoelig was.

Ik geloof dat de expression een geheel zwarte grill heeft waar de Bose een chroom randje heeft.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/auOUDGmIY976v8L6XdlSoAVh/medium.jpg

Tomtom werkt wel fijn, de kaartupdates zijn niet duur itt was andere (premium) merken ervoor durven te vragen. Al met al een fijne auto, het is alleen zo dat je ze op elke hoek vd straat ziet. De facelift na mijn model zie je nergens meer nu hij uit de 14% bijtelling is.

Strava

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:36

JT

VETAK y0

HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:20:
Het is alweer en jaar geleden, het kan zijn dat mijn mening over het blok destijds is gekleurd door mijn ervaringen sinds. Als hele meutes mensen het er wél over eens zijn dat dit een goed blok is kan ik er net zo goed naast zitten natuurlijk :P.
Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Maar ik vind het ver gaan om te zeggen dat je met een auto die 11s doet over 0-100 je erg moet aanpassen omdat het te traag zou zijn :P
vectormatic schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:42:
Je kan wel weer merken dat we op t.net zitten, eerste keer dat ik een revere-car-analogy tegenkom :P

Back on topic, ik denk dat ik persoonlijk toch mijn ruimtebehoefte eens moet herevalueren, voor de prijs van een kale focus kan ik ook een volledig volgehangen fiesta rijden, enige nadeel is dat vakantie dan per definitie een dakkoffer betekent, en de mindere ruimte in de kabine wat minder comfort betekent op de lange ritten.
Hoe vaak gebruik je de extra ruimte vs de extra luxe op de Fiesta? als je er voornamelijk in je eentje in rijdt dan zou ik het wel weten ;)
Racen doe je maar ergens anders dan op een drukke snelweg. Als ik met m'n ecohok met de maximumsnelheid op de linkerbaan iets/iemand inhaal zonder hem voor je neus te gooien dan heb je niks te klagen. Overigens gaat een ecohok ook veel harder dan de maximumsnelheid maar zoals ik al zei is een drukke snelweg niet bedoeld om 180 ofzo te gaan rijden.
thewizard2006 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:44:
Wat een gedoe weer zeg :)
Iedereen heeft toch een andere kijk op wat hij/zij belangrijk vindt. Uiteindelijk kan je alleen voor jezelf spreken. Ik ben begonnen met een peugeot 207 waar ik erg tevreden mee was (afgezien van die klote lampjes die elke 3mnd vervangen moesten worden). Echter merk ik nu hoe groot verschil het is tov mijn ct200h. De automaat is heerlijk want het scheelt je een extra actie (schakelen) waardoor je meer tijd hebt om andere zaken aandacht te geven (zoals korte rokjes O-) ). En ja, het is een automatisme maar het kost je gewoon tijd. Daarnaast hoef ik me niet meer druk te maken om bijv terugschakelen voordat ik ga inhalen. Plus dat ik me minder druk hoef te maken dat ik achterop komend verkeer stoor want ik trek meestal toch harder door. Het rijdt gewoon vlotter en relaxer. Maakt dat de 207 slecht? Nee hoor. Net zoals die i5 niet slecht is tov de i7 of de Acer tov de Lenovo. Ieder zal voor zich moeten bepalen of hij dit verschil waard vindt want uiteindelijk hangt daar wel een prijskaartje aan.
Hier zeg je het precies goed :) Lekker 14% leasen zodat ik een leukere 2e auto kan kopen om op lege landweggetjes sportief te rijden :P Wat je met je geld doet is inderdaad gewoon heel persoonlijk.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-12 22:20
Als je zo goedkoop mogelijk least, om met het bespaarde geld een plezier-auto te kopen (zonder dat je perse noodzaak hebt voor twee auto's), dan kun je je afvragen of je leaseregeling wel bij je past.
Ik werk als zelfstandige en als ik morgen zin heb in een youngtimer dan zet ik die lekker in de zaak en tel ik bij op dagwaarde. Dat zou bij een baas wat extreem zijn, maar je mag imho wel verwachten dat je auto's kunt kiezen die ook leuk zijn. Zo niet, tijd om je leaseregeling in te ruilen voor een die wel aansluit bij je autoliefde (of een stuk brutoloon en een reiskostenvergoeding i.p.v. een leaseauto).
martinusz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 21:06:
[...]

Snap best het verschil tussen 60 of 105pk om mee te komen in het verkeer maar 140+? (Wel in verhouding met zwaarte auto natuurlijk)
Of is dat voor stoplichtcoureurs?
Vermogen heb je niet nodig voor 0-100 maar juist voor acceleratie bij wat hogere snelheden. Met zo'n 1.2TSI 105pk blijf je nergens op de 160-200 sprint.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toch blijft het een leuke discussie hier aangaande die PK's/NM's vs. de linkerbaan :P

Ik heb privé nog een 600CC ding staan met ~125PK én een "whopping" 66Nm. Lijkt me toch wél dat ik daar mee op de linker baan mag rijden....... ;(

• JT

JT

VETAK y0

t_captain schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:15:
Als je zo goedkoop mogelijk least, om met het bespaarde geld een plezier-auto te kopen (zonder dat je perse noodzaak hebt voor twee auto's), dan kun je je afvragen of je leaseregeling wel bij je past.
Ik werk als zelfstandige en als ik morgen zin heb in een youngtimer dan zet ik die lekker in de zaak en tel ik bij op dagwaarde. Dat zou bij een baas wat extreem zijn, maar je mag imho wel verwachten dat je auto's kunt kiezen die ook leuk zijn. Zo niet, tijd om je leaseregeling in te ruilen voor een die wel aansluit bij je autoliefde (of een stuk brutoloon en een reiskostenvergoeding i.p.v. een leaseauto).
Nou nee. Als ik mijn auto doordeweeks nodig heb dan kan ik nooit een klusje doen dat wellicht meer tijd kost. Of als ik met enthousiast rijden iets kapot rij dan heb ik een probleem. Ik hoef ook bepaalde keuzes niet te laten omdat ik dagelijks met de auto moet rijden. Daarnaast heb ik nu ook wel ervaren dat als je doordeweeks in een normale auto rijdt en alleen in je vrije tijd in je hobby-auto dat het veel specialer voelt omdat er geen gewenning optreed. Maw: als ik geen leaseauto zou krijgen dan zou ik 2 auto's in eigen bezit hebben.

Overigens ga ik het soort auto dat ik leuk vind niet door de lease krijgen; ik zie het niet gebeuren dat ik van de baas even een Subaru BRZ, Clio RS, Fiesta ST of MX5 2.0 met LSD 6bak mag leasen en de auto's die ik zelf koop voor de hobby zijn uit de jaren 90, begin 2000. Die kun je niet leasen.
[...]

Vermogen heb je niet nodig voor 0-100 maar juist voor acceleratie bij wat hogere snelheden. Met zo'n 1.2TSI 105pk blijf je nergens op de 160-200 sprint.
Klopt helemaal. Alleen doe ik zo een sprint nooit in het dagelijks verkeer ;) Ik heb echt wel hoge snelheden behaald (uiteraard daar waar ik voor anderen geen gevaar oplever) maar dat is altijd in de hobby-auto geweest. Waar ik in m'n vrije tijd op de juiste plek helemaal los kan gaan ben ik in het dagelijks verkeer juist een hele rustige rijder. Ik heb niet constant haast, kleef nooit en rij meer rechts dan links (behalve in de spits wanneer iedereen op de andere banen vind dat 80km/u met 10m tussenruimte veiliger is dan 100km/h met 60m tussenruimte).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• t_captain
Een Clio RS zou in principe wel te leasen moeten zijn. Alleen moeten sommige werkgevers dan het ouderwetse diesel-only beleid kwijt.

• Martinusz
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:03:
Als aanvulling op bovenstaande: Ik had voor de VW dus expres het Executive Plus pakket geselecteerd en niet het Executive pakket.

In het executive plus pakket zit de "Discover Pro" navigatie welke vanaf interne SSD werkt én "retesnel" is. Het standaard "Discover Media" navigatie systeem is inderdaad ooit een draak :+

Kaartupdates zijn bij VW voor beide varianten overigens "gratis" gedurende de eerste 3 jaar.
Die kun je toch niet kiezen bij de blue motion model? :?

Valt mij overigens nog goed mee de golf, dacht dat die duurder uitviel :)
Alleen al die opties pff...mis een handig overzichtje van opties/verschillen per modelkeuze, brochures maar aanvragen!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een focus heeft wel iets meer meerwaarde dan alleen de ruimte ten opIchte van een fiesta. Een focus met paar opties is imho veel beter dan een full option fiesta.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39

Pinobigbird

doesn't share food!

t_captain schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:40:
Een Clio RS zou in principe wel te leasen moeten zijn. Alleen moeten sommige werkgevers dan het ouderwetse diesel-only beleid kwijt.
In mijn leasecontract staat zoiets als dat ik geen "GTI" of soortgelijks mag nemen. Beetje vaag wel, maar (gelukkig) is mijn gehele leasecontract vaag, zodat er altijd nog wat te onderhandelen is.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

martinusz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Die kun je toch niet kiezen bij de blue motion model? :?

Valt mij overigens nog goed mee de golf, dacht dat die duurder uitviel :)
Alleen al die opties pff...mis een handig overzichtje van opties/verschillen per modelkeuze, brochures maar aanvragen!
De site van de fabrikant laat meestal niet eens de helft zien van wat er mogelijk is. Vooral pakketten zijn ooit interessant maar die worden daar (meestal) niet getoond..

Gewoon even binnen lopen bij een dealer én daar duidelijk maken/krijgen wát je wil :)

• t_captain
Is dat een regel om werknemers te pesten /?

GTI betekent voor mij juist: een praktische en niet overdreven dure auto, die soms bij de prestaties van twee klassen duurdere sportwagens in de buurt komt. Dat alles zonder de uitstraling van die auto's. Een Golf GTI is evenveel GTI als ook gewoon Golf. Het is een auto die voor de prijs van een eenvoudige V60 of 3-serie een hoop lol geeft, en net zoveel praktisch nut als een gewone hatchback. Voor wie niet wil opvallen is het bijna ideaal. Waarom je dat zou willen uitsluiten...?

• Martinusz
  • Nu online
Dat sowieso, heb alleen Seats gehad, dus ben niet bekend met Volkswagen en renault, behalve dat ik toevallig laatste tijd en een Polo en een golf meekreeg van de garage, beviel prima.
Volkswagen dealer zit aan het einde van onze straat :D nog een voordeel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

t_captain schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:00:

GTI betekent voor mij juist: een praktische en niet overdreven dure auto, die soms bij de prestaties van twee klassen duurdere sportwagens in de buurt komt. Dat alles zonder de uitstraling van die auto's. Een Golf GTI is evenveel GTI als ook gewoon Golf. Het is een auto die voor de prijs van een eenvoudige V60 of 3-serie een hoop lol geeft, en net zoveel praktisch nut als een gewone hatchback. Voor wie niet wil opvallen is het bijna ideaal. Waarom je dat zou willen uitsluiten...?
Waarschijnlijk wel :(

Voor mij zou een GTD voordeliger zijn geweest, alleen heeft de GTD van VW een CO2 uitstoot welke één gram te hoog uit valt (volgens m'n werkgever, niet volgens de RDW).

Gevolg: Ding mag dadelijk naar een Duitse monnik om...... na/her/bij-scholing te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 27-07-2014 16:12 ]

Verwijderd

t_captain schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:15:
Met dit soort reacties vraag ik me serieus af of je nu een grap maakt of het meent? Hoeveel 160-200 sprints maak jij per dag?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:00:

Tja, ik kan het wel begrijpen dat je niet wil dat je werknemers de openbare weg als circuit gebruiken in de lease auto. Sportief rijden is duur rijden. Dan liever een ecomobiel die niet uit nodigt tot sportief rijgedrag. Ook is een GTI al lang niet meer subtiel van uiterlijk..

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:00

PauseBreak

derp!

Deveon schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:14:
[...]

Tja, ik kan het wel begrijpen dat je niet wil dat je werknemers de openbare weg als circuit gebruiken in de lease auto. Sportief rijden is duur rijden. Dan liever een ecomobiel die niet uit nodigt tot sportief rijgedrag. Ook is een GTI al lang niet meer subtiel van uiterlijk..
Of een GTI subtiel is of niet hangt ook van de fabrikant af. Veel automerken hebben wel een optie dat je ze kunt debadgen en eventueel een 'Business pack' waarbij de opvallendste details worden verwijderd en je dus op het oog in een gewoon simpele mueslimobiel rijdt.

Nee, merp!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:17

DarkSide

theres no place like ::1

Sprints van 160-200 zijn leuk. Ook ik laat me wel eens verleiden om hard te rijden. Zeker in duitsland.
En mijn 1.2-tje heeft het dan idd moeilijk. Hij haalt de 191 wel. Maar niet van harte.
Maar voor de overige 350 dagen in het jaar ben ik me.er geinteresseerd in de sprint van 100 - 120.
En van 120 - 140. En dat doet ie prima.
Ja ik zou een zwaardere motor zeer verwelkomen. Gewoon omdat je makkelijker "even" kunt inhalen.
En ik nu iets meer moet calculeren.
Maar de 1.2 stelt met echt niet teleur. En straks heb ik weer een dieseltje met meer NM die die sprints wat makkelijker doet

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• t_captain
Eigenlijk precies wat Darkside zegt. Soms is het gewoon leuk om in te voegen vanaf een tankstation met een snelheid die ruim hoger ligt dan wat de linkerbaan rijdt;) Om daarna gewoon de cruise control op 120 te zetten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

t_captain schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:35:
Eigenlijk precies wat Darkside zegt. Soms is het gewoon leuk om in te voegen vanaf een tankstation met een snelheid die ruim hoger ligt dan wat de linkerbaan rijdt;) Om daarna gewoon de cruise control op 120 te zetten.
Dus: JIJ bent één van die LULLO's die de reguliere snelheid aan het aanpassen is bij dat soort op/afritten met een file ten gevolge?

Voor jouw info: Daarmee veroorzaak je juist een file vóór de op/afrit :(

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

wimmel_1 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:51:
[...]

Dus: JIJ bent één van die LULLO's die de reguliere snelheid aan het aanpassen zijn bij dat soort op/afritten met een file ten gevolge?

Voor jouw info: Daarmee veroorzaak je juist een file vóór de op/afrit :(
I literally can't even ... Waar héb je het over gast? :D

Nee, merp!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PauseBreak schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:54:
[...]

I literally can't even ... Waar héb je het over gast? :D
Je moet voor de grap eens kijken wáár 't spel stil komt te staan nadat er bij een tankstation of oprit iemand aan het invoegen is gegaan met een snelheid welke niet overeenkomt met het verkeer op de doorgaande weg.

Maar: je mag ook wel eens invoegen op een circuit vanuit de pitstraat zonder je snelheid aan te passen... Da's andersom dezelfde waarheid/ervaring voor je, waarschijnlijk.

• DarkSide

DarkSide

Ik kan me er eerlijk gezegd maar weinig van voorstellen.
Ja als je bij een tankstation gaat invoegen met 50 a 60 km/u terwijl je daar 80 mag. Heb je gelijk.
als je dat doet moet 100 a 110 zie ik daar weinig problemen mee.
Zelfde op de snelweg. Als je daar invoegt met 80 a 90 terwijl je daar 100 mag rijden. Kan je files krijgen.
Maar voeg je in met 120 zie ik wederom weinig problemen.

Ik ben meestal de persoon achter me dan (ruimschoots) voor omdat ik sneller rij.
De persoon hoeft niet te remmen of van baan te wisselen. En ik kan gewoon rustig naar de linkerbaan (waar ik me overigens prima thuisvoel met mijn 1,2-tje) zonder een hinder te zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lesson learned: Ik maak voorlopig géén plaats meer voor.... :P

Ik hoop echter wél dat sommige het hier naar d'r zin gaan krijgen op een vluchtstrook....

[ Voor 50% gewijzigd door Will_M op 27-07-2014 17:11 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

wimmel_1 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:58:
[...]

Je moet voor de grap eens kijken wáár 't spel stil komt te staan nadat er bij een tankstation of oprit iemand aan het invoegen is gegaan met een snelheid welke niet overeenkomt met het verkeer op de doorgaande weg.

Maar: je mag ook wel eens invoegen op een circuit vanuit de pitstraat zonder je snelheid aan te passen... Da's andersom dezelfde waarheid/ervaring voor je, waarschijnlijk.
Eh, je weet dat het de bedoeling is om je snelheid aan te passen en dat dat is wat er volgens die post werd gedaan? Daarnaast, van een auto die met hógere snelheid dan die op de rechterrijstrook wordt gereden, invoegt, zul je weinig tot geen last hebben. Doorgaans raggen die meteen door naar uiterst links.

Nee, merp!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat "door-raggen" naar links is meestal/altijd het grootste probleem. In een 120/130 Km/h zone komen die EIKELS met amper 100Km/h vanaf de meest rechter baan achter een vrachtwagen vandaan om misschien 3 KM verder eens op snelheid te zijn gekomen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, alleen hadden we het daar niet over.

Nee, merp!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe ontstaan files: http://www.filesnederland...ontstaan-files-nederland/

Ergo: als jij invoegt op een snelweg met een relatief hoge snelheid, kunnen andere weggebruikers daar van schrikken, wat een remactie tot gevolg heeft. En als jij ineens 120 gaat rijden op de cc terwijl de rest harder rijdt ook. En uiteraard, met een lagere snelheid invoegen waardoor je achterligger wel moet remmen heeft ook het zelfde effect.
Daarom zie je het file effect ook het sterkste op de linkse baan. Daar rijden de mensen het snelste, het dichtste op elkaar, en dus is het effect van een remactie met een file als gevolg veel groter.

Dat gezegd hebbend: er is een wegmisbruikerstopic waar deze discussie volgens mij een stuk beter in past :)

Edit: ook leuk: een filesimulator. Met uitleg. http://www.kennislink.nl/...elen-met-de-filesimulatie

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 27-07-2014 17:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PauseBreak schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:20:
Ja, alleen hadden we het daar niet over.
Misschien toch wel, gezien het hier initieel ging over vermogen / verbruik ;)

• DarkSide

DarkSide

Ja volgens mij ook niet. Door-raggen en 100km/u zijn mijn inziens 2 verschillende dingen.

Ja als iemand met 100 vanaf rechts naar de linker baan gaat en daar ook 100 blijft rijden om een vrachtwagen of caravan in te halen. Ja dat is gevaarlijk en dat veroorzaakt files.

Ik (wij) heb(ben) het er over dat je juist met 140 naar links gaat en zo iedereen inhaalt.
Hoewel ik niet in een ruk van rechts naar links rij. Zie ik hier over het algemeen geen probleem in.
Je houdt namelijk niemand op.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

wimmel_1 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:22:
[...]

Misschien toch wel, gezien het hier initieel ging over vermogen / verbruik ;)
Die discussie is toch simpel? Je hebt altijd te weinig vermogen en het verbruik is altijd te hoog :+

Nee, merp!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PauseBreak schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:25:
[...]

Die discussie is toch simpel? Je hebt altijd te weinig vermogen en het verbruik is altijd te hoog :+
Verbruik boeit me niet..... & Remmen = ANGST :P

• JT

JT

VETAK y0

wimmel_1 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:18:
Dat "door-raggen" naar links is meestal/altijd het grootste probleem. In een 120/130 Km/h zone komen die EIKELS met amper 100Km/h vanaf de meest rechter baan achter een vrachtwagen vandaan om misschien 3 KM verder eens op snelheid te zijn gekomen.
Afschieten die figuren :r

Ecodan warmtepomp

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JT schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:38:
[...]

Afschieten die figuren :r
Bumper klevers op m'n voorbumper. No more, no less :P

• t_captain
Als ik met 160 invoeg, is dat geheid niet bij het soort verkeersdrukte waarbij files kunnen ontstaan. Zulke dingen doe je natuurlijk alleen als er een grote ruimte tussen twee auto's zit. Groot als in een paar hectometer.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dus als ik het goed begrijp zoekt BigPinoBird een ruime station, geen benzine, die geen GTI logo draagt en toch vlot mee kan komen in het verkeer?

O-)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:27:
[...]

Verbruik boeit me niet..... & Remmen = ANGST :P
Kunnen we het weer gewoon over leaseauto's gaan hebben ipv dit soort puberaal gedrag? :*

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Deveon
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:19:
[...]

Of een GTI subtiel is of niet hangt ook van de fabrikant af. Veel automerken hebben wel een optie dat je ze kunt debadgen en eventueel een 'Business pack' waarbij de opvallendste details worden verwijderd en je dus op het oog in een gewoon simpele mueslimobiel rijdt.
"Een GTI is alleen toegestaan als deze niet als GTI herkenbaar is." Staat een beetje raar in een contract.

Wel vraag ik me af waar de grens van wel of niet "GTI" ligt. Zou een BMW 125i/120d Sportline dan wél mogen, maar een Abarth Punto Evo / Leon FR niet? En hoe zit dat dan met een V40 Business R-design..? Qua performance ligt dat allemaal niet zo ver uit elkaar, alleen de échte sport uitvoering van BMW/Audi/Merc ligt gewoon hoger als bij de niet premium merken (VW is voor mij nog een beetje twijfelachtig als "premium" merk).

Duidelijk een manager/directie dingetje waar ze één keer problemen mee hebben gehad.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-12 18:54
Beetje grijs gebied idd, maar het heeft waarschijnlijk dus meer te maken met de uitstraling van zo'n auto dan dat sportief rijgedrag een probleem zou zijn. Waarschijnlijk een paar duffe gasten in de directie die dit soort auto's niet waarderen en bang zijn voor het imago van hun bedrijf oid. Behoorlijk lame als je het mij vraagt, ben blij dat wij dit soort beperkingen niet hebben. Niet dat het kostentechnisch aantrekkelijk is om een GTI te leasen, maar je hebt in ieder geval wel die optie als je zou willen.

• JT

JT

VETAK y0

Nadeel van R-Design en genoeg andere auto's die qua uiterlijk acceptabel zouden zijn is dat ze wel veel vermogen hebben maar niet echt een fun-wegligging hebben.
t_captain schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:40:
Ik kan geen RS of ST leasen ;) Waar ik werk werkt het iets anders als bij veel organisaties. Ik heb geen leasebudget. Voor mij is het momenteel de vraag of de leaseauto opweegt tegen mijn huidige km-vergoeding en gemaakte kilometers. Dat doet het voor een Fiesta diesel Titanium van 450 per maand. Een Fiesta ST is bijna 700 euro per maand. Nog los van 1:19 op diesel gemiddeld vs 1:13 op benzine. Diesel is 7,6ct per kilometer, benzine ST is 13ct per kilometer. Een verschil van 5,5ct, op jaarbasis zeg 25.000km. 1375 euro.
Het verschil voor de werkgever is op jaarbasis grofweg dus 4.375 euro. En ik ben niet iemand om wie ze zo hard zitten te springen dat ik het wel even kan eisen ;) Daarnaast is de baas op gebied van auto's een milieuhippie. Zo iemand die gelooft dat als je 40k km per jaar rijd en je je Chevy Volt aan de laadpaal hangt met kolenelectro dat je, inclusief de uitstoot van het maken en later verwerken van je accu's en het rijden van 1:14 wanneer je accu's leeg zijn het alsnog beter is voor het milieu dan een zuinige diesel. No way jose dat ik een ST kan leasen ;)

Bijtelling is daarnaast ook nog 25%, ipv 90 euro per maand ben ik dan 263 euro per maand kwijt (netto bedragen). Plus eigen vaste bijdrage zit ik rond de 300 euro netto per maand. Maar dat zou ik er misschien nog voor over hebben :+

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 28-07-2014 10:50 ]

Ecodan warmtepomp

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 11:01

Gast1981

room with a moose!

Ethirty schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:21:
Ik denk ook niet dat bijtelling het uitgangspunt moet zijn. Kies gewoon een auto waar je de komende 3-5 jaar in wil rijden. Is er een 14% versie die aan al je wensen voldoet dan ben je gek om het niet te doen. Scheelt gewoon geld om andere leuke dingen mee te doen.
Exact! Geneuzel dat het per se minimaal een 20% wagen moet zijn, omdat die 14% te min zouden zijn... Ligt allemaal maar net aan je wensen en referentiekaders. Heb zelf nooit een > 300Nm 150+pk wagen gehad, dus dat verwacht ik ook niet van de volgende leasebak. Wel eens in scheurijzers gereden en hoe mooi ook, dat gaat de leasebak simpelweg niet worden. Ik wil wel, maar het budget en de baas denken daar anders over :P
Ook heb ik eerlijk gezegd gewoon het geld niet over voor een handvol extra pk's, 19" velgen, parkeersensoren links, rechts, boven, onder, volledig leer, 8x 300W sounds, verwarmde stoelen en allerlei andere imo 'overbodige' opties. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het graag comfortabel in m'n wagen en heb (heel) graag veel power, maar het moet me niet te veel geld kosten O-) Als ik dan een ruim acceptabele bak in 14% kan krijgen, dan neem ik de iets mindere opties voor lief. Gezien de shortlist (308SW, Leon ST, Octavia Combi) zit er wat dat betreft eigenlijk geen slechte keus bij.

- stoelen/zitpositie
- climate control

- ingebouwde navigatie
- parkeersensoren
- xenon verlichting
Heb niet de estate maar de Megane hatch (pre-facelift), maar die zijn van binnen nagenoeg gelijk.
Climate control (gescheiden) werkt prima. Stoelen (heb lendesteun bijbesteld destijds) zitten prima, ook tijdens lange (vakantie)ritten. Nog nooit last van m'n rug gehad door het autorijden. Navigatie ook goed, tomtom carminat. Vind ik persoonlijk altijd prettiger dan die navi rip-offs :P
Qua uiterlijk zoals hier al benoemd kun je gaan voor de GT-Line.
Parkeersensoren en al die poespas heb ik niet. Wel een schuif-/kanteldak. Heerlijk, maar wel flink herrie zodra je boven de 60/70 rijdt en hij staat vol open.
Standaard sound system is wel bedroevend trouwens. Maar ook over het Bose-systeem zijn de meningen verdeeld. Ik heb er in elk geval direct een sub ingeklust. Met een simpele Pioneer WX-77A wordt het geluid al een stuk voller, en je kan de sub er zo uithalen mocht je de ruimte echt nodig hebben.

• JT

JT

VETAK y0

Gast1981 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:20:
[...]
Heb zelf nooit een > 300Nm 150+pk wagen gehad, dus dat verwacht ik ook niet van de volgende leasebak.
Hier ervaring met 200pk @ 1100kg. Supervet. Alleen dagelijks rij ik nu in een auto met 115pk en een hele lange bak om gewoon lekker 1:20 te rijden :Y) Lekker rustig cruisen, in het dagelijks verkeer voel ik weinig behoefte om te gaan gassen en je hebt zeker geen 200pk nodig om met 120 in te voegen. Sure, een keer hard bij het stoplicht weg is leuk. Maar ik weet niet of ik honderden euro's aan bijtelling extra voor wil betalen. Ook met de 200pk auto rij ik rustig op de openbare weg, lekker 120 kachelen. Totdat ik bij de locatie ben waar ik fun wil hebben.

Btw, waar kom je vandaan? Zou die WX-77A wel eens willen horen.

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 28-07-2014 11:33 ]

Ecodan warmtepomp

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

En toch, als ik mag kiezen heb ik liever een wolf in schaapskleren dan een schaap in wolfskleren ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JT

JT

VETAK y0

Als het om een lease-auto gaat vind ik schaapskleren prima, als het in performance maar een wolf is (als ik daar besluit voor te betalen) :) En prestaties in de bochten is met lease-auto's toch wel een probleem over het algemeen.

Ecodan warmtepomp

• Paprika
  • Laatst online: 26-12 19:30
HTT-Thalan schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:49:
Dus als ik het goed begrijp zoekt BigPinoBird een ruime station, geen benzine, die geen GTI logo draagt en toch vlot mee kan komen in het verkeer?

O-)
Wel jammer dat die waar jij aan denkt 2 uitlaatpijpjes heeft, maar waarvan 1 niet is aangesloten (zie ook AllSeeyinEye in "Keuze leaseauto"). Dat is het enige wat ik echt minder vind aan de diesel-variant van die auto...

Wat betreft het lage PK op de linkerbaan verhaal. Er staat bij ons een SEAT Ibiza station 1.2 TDI (75 PK, acceleratie naar de 100 van 14.6 seconden, oftewel zeker wel 15 met het soort mensen dat hierin zullen rijden :+). Daarmee redt je het volgens mij op geen enkele oprit in Nederland om een degelijke snelheid te hebben voor je gaat invoegen (en heb je waarschijnlijk toeterende vrachtauto's achter je rijden :P). Voordeel is wel dat ieder level met die auto nog geld terug krijgt (en 14%), oftewel je betaalt geen drol.

Rij nu zelf in een Giulietta en dat rijdt wel lekker door, alleen is het "cruise" verbruik op de snelweg best wel hoog en sta ik wel erg vaak aan de pomp. Dat is toch wel een nadeel om mee te nemen bij een volgende auto. Het zou wel iets minder mogen.

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 28-07-2014 12:05 ]

• JT

JT

VETAK y0

Met alle respect, mijn vriendin heeft een Fiesta 1.3 met 69pk @ 1100kg grofweg, echt een KUTblok en hoerig traag. Maar er zijn praktisch geen opritten waar ik niet minstens met de snelheid van een vrachtwagen kan invoegen. Gewoon verder doortrekken.

Ecodan warmtepomp

• Deveon
  • Niet online
Aangezien het mij met de 5d versie (hetzelfde blok) ook lukt om met 140-150 in te voegen neem ik aan dat het met de station ook moet kunnen... Natuurlijk niet altijd en overal, maar er wordt hier wel extreem gedaan alsof je met weinig vermogen niet mee komt met het verkeer...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Paprika schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:02:
[...]

Wel jammer dat die waar jij aan denkt 2 uitlaatpijpjes heeft, maar waarvan 1 niet is aangesloten (zie ook AllSeeyinEye in "Keuze leaseauto"). Dat is het enige wat ik echt minder vind aan de diesel-variant van die auto...
Als dat het enige is wat je 'minder' vindt doet hij het toch niet slecht ;).

Eentje had van mij ook gemogen, draagt alleen maar meer bij aan een 'low profile' maar het is nu eenmaal zo :P.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:02

Fab1Man

Live life to the fullest

Don't get me wrong, maar als ik de laatste 10 pagina's erop nalees kan ik samenvattend alleen tot het volgende komen:
- Als je minder dan 140 pk hebt, tel je niet mee en heb je per definitie een slecht blok volgens een aantal mensen hier.
- Zeker de helft kijkt altijd naar z'n versnellingspook als ie schakelt :S? Zie de automaat-rokjes discussie.
- De een voegt te hard en de ander te zacht in.

Waar ik heen wil is dat ik het uiterst respectloos vind tegenover een aantal mensen. Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeur, budget of een toegewezen auto. Er worden er hier een aantal voor gek uit gemaakt en eigenlijk wordt er gepretendeerd dat mensen een slechte auto hebben. Leuk dat je je zo verheven voelt met de extra pk's, maar ik ben het eens dat je dat voor de Nederlandse wegen zeker niet nodig hebt, en met spaardiesels prima mee komt.

Mijn allereerste auto was een 1.2 Fiat Punto uit 1995. 80 pk ofzo? Invoegen ging ook prima, snel was het zeker niet, maar ik was niet de traagste en 160 haalde ik, met wat moeite maar het viel wel mee.
Daarna een 1.6 Fiat Bravo uit 2002 met 103 pk. Lekker atmosferisch, echt niet bloedsnel maar je komt er prima mee weg.
Nu rijd ik in een Volvo C30 D2 met 115 pk en buiten de ruimte klaag ik nergens over.

En voor het geval iemand denkt dat ik er niet tegen kan... Over twee weken ontvang ik mijn Volvo V40 D4 Business R-Design, dus ik heb straks ook "veul" pk's, maar ik ben wel objectief om te zeggen dat je met een "minder" blok op vandaag echt niet onder doet voor de rest, laat staan neerkijkend doen tegenover de rest.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:16
Golf 6 105 pk 1.6 - 0 -> 100 11sec

Vlamt goed genoeg op de autostrade !

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb slecht nieuws voor de mensen hier die een hekel hebben aan alles met <140pk: ik heb toch nog even een offerte opgevraagd van een Clio Estate -> 90pk ipv de 95pk van een Fiesta :+

Ecodan warmtepomp

• Shunt
  • Laatst online: 25-12 14:19

Shunt

Boe

JT schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:22:
Ik heb slecht nieuws voor de mensen hier die een hekel hebben aan alles met <140pk: ik heb toch nog even een offerte opgevraagd van een Clio Estate -> 90pk ipv de 95pk van een Fiesta :+
Ik vond zelf de afwerking van de clio niet geweldig, het plaat werk is niet netjes gesteld en het plastic voelt niet zoals in de megane soliede maar een beetje goedkoop.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
JT schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:05:
Met alle respect, mijn vriendin heeft een Fiesta 1.3 met 69pk @ 1100kg grofweg, echt een KUTblok en hoerig traag. Maar er zijn praktisch geen opritten waar ik niet minstens met de snelheid van een vrachtwagen kan invoegen. Gewoon verder doortrekken.
Rijdt eens in een Golf 4 1.9 SDI met een paar man in en kom dan maar terug zagen.

• JT

JT

VETAK y0

Shunt schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Ik vond zelf de afwerking van de clio niet geweldig, het plaat werk is niet netjes gesteld en het plastic voelt niet zoals in de megane soliede maar een beetje goedkoop.
Ik zal er eens op letten. Als de Clio toch een optie blijkt qua prijs dan ga ik uiteraard proefrijden en uitgebreid bekijken.
AndRo555 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Rijdt eens in een Golf 4 1.9 SDI met een paar man in en kom dan maar terug zagen.
Caddy 1.9 SDI met 2 man en 500kg aan spul achterin ook goed? :+

Ecodan warmtepomp

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
AndRo555 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Turboloze diesel, daar noem je ook wat :+ maar die dingen hebben wel een flinke actieradius.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• thewizard2006
Fab1Man schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:50:
- Zeker de helft kijkt altijd naar z'n versnellingspook als ie schakelt :S? Zie de automaat-rokjes discussie.
Omdat ik die opmerking heb gemaakt voel ik me genoodzaakt om hier even op te antwoorden :)
1. Het was een grapje (ik ben meer van het gestylde haar en hoge hakken....;))
2. Het is maar 1 of 2x genoemd ook niet echt als serieus iets
3. Een automaat tov een schakel geeft gewoon meer rust (spreek ik uit persoonlijke ervaring), overzicht en anticipatietijd. Dit maakt schakelen helemaal niet slecht, stom of traag. Dit is gewoon feitelijk het voordeel van een automaat (ik had het in mijn geval over een CVT) tov een schakel. Daarnaast is dit ook niet iets dat je zeeën van "extra's" geeft. Het zijn allemaal kleine opteldingetjes die uiteindelijk allemaal optellen (niet terugschakelen, gelijk max touren, tijdig richting aangeven, sneller de stuuractie kunnen maken etc)
4. Volgens mij heb ik nergens de opmerking gemaakt dat ik mensen voor gek verklaar die niet een automaat nemen. Dus ik vind je opmerking hierover niet in jou rijtje passen.
5. Ben ik het wel met je eens dat de toonzetting wat vriendelijker kan :)

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 28-07-2014 15:15 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
JT schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:43:
[...]

Ik zal er eens op letten. Als de Clio toch een optie blijkt qua prijs dan ga ik uiteraard proefrijden en uitgebreid bekijken.

[...]

Caddy 1.9 SDI met 2 man en 500kg aan spul achterin ook goed? :+
Ook goed! ;)

(al zal die golf SDI met 430k op de teller al een aantal pk's verloren zijn over de jaren)

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

thewizard2006 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:14:
[...]

Omdat ik die opmerking heb gemaakt voel ik me genoodzaakt om hier even op te antwoorden :)
1. Het was een grapje (ik ben meer van het gestylde haar en hoge hakken....;))
2. Het is maar 1 of 2x genoemd ook niet echt als serieus iets
3. Een automaat tov een schakel geeft gewoon meer rust (spreek ik uit persoonlijke ervaring), overzicht en anticipatietijd. Dit maakt schakelen helemaal niet slecht, stom of traag. Dit is gewoon feitelijk het voordeel van een automaat (ik had het in mijn geval over een CVT) tov een schakel. Daarnaast is dit ook niet iets dat je zeeën van "extra's" geeft. Het zijn allemaal kleine opteldingetjes die uiteindelijk allemaal optellen (niet terugschakelen, gelijk max touren, tijdig richting aangeven, sneller de stuuractie kunnen maken etc)
4. Volgens mij heb ik nergens de opmerking gemaakt dat ik mensen voor gek verklaar die niet een automaat nemen. Dus ik vind je opmerking hierover niet in jou rijtje passen.
5. Ben ik het wel met je eens dat de toonzetting wat vriendelijker kan :)
Haha, ik bedoelde het zelf ook meer als grapje, want wie kijkt er nou naar z'n versnellingspook ;). De betere anticpatie en rust was niet toe te wijzen aan rokjes kijken :P.
Ik zeg ook niet dat 1 persoon dit heeft gezegd, maar de toon was wel negatief tegenover anderen, los van het schakelen of niet. Ik beweer ook niet dat iemand voor gek verklaart is voor het niet hebben van een automaat, maar er worden er wel een aantal op de hak genomen met een "mindere" motor.

[ Voor 5% gewijzigd door Fab1Man op 28-07-2014 15:49 ]

• Martinusz
  • Nu online
Zojuist een Renault dealer aan de lijn gehad, bij hem was er in ieder geval nog niets bekend over een eventuele 14% megane estate voor volgend jaar of dat ze daarmee bezig zouden zijn.
Maar goed, geen idee hoe goed dealers zelf op de hoogte zijn :P

• DarkSide

DarkSide

Rij nu ook automaat (DSG) en dat is echt heerlijk ontspannen. Gisteren ook door de binnenstad van utrecht gereden. En dan kan ik gewoon rustig mijn flesje drinken opdrinken en door de stad sturen.
Met een handbak moet ik toch 10 min wachten totdat ik op de snelweg ben :-)

Zit nog te twijfelen. Of minder opties en DSG of handbak en meer opties.
Maar hou ook wel van luxe en opties. Denk dat ik voor nu DSG laat zitten. En over 4 a 5 jaar maar weer eens kijk.

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
DarkSide schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:59:
Rij nu ook automaat (DSG) en dat is echt heerlijk ontspannen. Gisteren ook door de binnenstad van utrecht gereden. En dan kan ik gewoon rustig mijn flesje drinken opdrinken en door de stad sturen.
Met een handbak moet ik toch 10 min wachten totdat ik op de snelweg ben :-)

Zit nog te twijfelen. Of minder opties en DSG of handbak en meer opties.
Maar hou ook wel van luxe en opties. Denk dat ik voor nu DSG laat zitten. En over 4 a 5 jaar maar weer eens kijk.
Dat ga ik missen rustig je flesje kunnen opdrinken zonder te hoeven schakelen.

• Wok
  • Laatst online: 25-12 23:40

Wok

Dakloos...

martinusz schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:55:
Zojuist een Renault dealer aan de lijn gehad, bij hem was er in ieder geval nog niets bekend over een eventuele 14% megane estate voor volgend jaar of dat ze daarmee bezig zouden zijn.
Maar goed, geen idee hoe goed dealers zelf op de hoogte zijn :P
Gaat hem ook niet meer worden :P De huidge Mégane is - ondanks de recente facelift - aan het einde van zijn levenscyclus (het model stamt immers al uit 2007). Waarschijnlijk zal in de loop van volgend jaar de opvolger geïntroduceerd worden en zal er voor 2016 met een beetje geluk wel weer een 14%-uitvoering op de rol staan :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Martinusz
  • Nu online
Wok schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:43:
[...]

Gaat hem ook niet meer worden :P De huidge Mégane is - ondanks de recente facelift - aan het einde van zijn levenscyclus (het model stamt immers al uit 2007). Waarschijnlijk zal in de loop van volgend jaar de opvolger geïntroduceerd worden en zal er voor 2016 met een beetje geluk wel weer een 14%-uitvoering op de rol staan :)
Net ff bij Volkswagen dealer geweest, zelfde verhaal voorlopig niets bekend over weer een 14% golf variant.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Denk ook niet dat die nog gaat komen. Per 1/1 wordt het weer strenger, dus de vraag is of ze het ooit terug verdienen.

#team_UTC+1

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

AndRo555 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:15:
[...]

Ook goed! ;)

(al zal die golf SDI met 430k op de teller al een aantal pk's verloren zijn over de jaren)
Wat je niet hebt kun je ook niet verliezen he ;)

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:32

d0s

sssst

wimmel_1 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:55:
[...]

De site van de fabrikant laat meestal niet eens de helft zien van wat er mogelijk is. Vooral pakketten zijn ooit interessant maar die worden daar (meestal) niet getoond..

Gewoon even binnen lopen bij een dealer én daar duidelijk maken/krijgen wát je wil :)
De Highline Bluemotion heeft sinds kort Xenon/LED-achterlampen en het Executive Plus pakket (met de pro navigatie) standaard.

Dat is echt een prima deal.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 28-07-2014 19:23 ]

• Martinusz
  • Nu online
d0s schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:23:
[...]

De Highline Bluemotion heeft sinds kort Xenon/LED-achterlampen en het Executive Plus pakket (met de pro navigatie) standaard.

Alleen zit die buiten budget, denk dat comfort blue motion maximaal haalbare is met wellicht nog paar opties.

Heeft iemand ervaring met het volgende: ik heb een leasebudget van 600ex brandstof en 800 inclusief brandstof.
Als ik een diesel configureer kom ik boven de 600 ex brandstof uit, maar onder de 800 incl. Brandstof. Zou je dan toch extra bij moeten betalen (eigen bijdrage boven 600?) als je toch onder de inclusief brandstof budget zou blijven?

Mag dus :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Wel raar dat ze je bedragen excl. en incl. brandstof geven, dat is toch alleen maar verwarrend :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Martinusz
  • Nu online
Widow schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:52:
Wel raar dat ze je bedragen excl. en incl. brandstof geven, dat is toch alleen maar verwarrend :?
Wellicht omdat diesels duurder zijn ex brandstof maar goedkoper kunnen zijn incl brandstof dan benzine?

• Deveon
  • Niet online
Dan is incl brandstof toch juist logisch? Excl brandstof laat namelijk niet het totale bedrag zien.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ethirty schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:09:
Denk ook niet dat die nog gaat komen. Per 1/1 wordt het weer strenger, dus de vraag is of ze het ooit terug verdienen.
Jup, per 1/1/15 is de Clio ook geen 14% meer, kan me moeilijk voorstellen dat ze de oudere zwaardere megane dan nog kwa uitstoot ver genoeg terug kunnen tunen

Als je naar het 14% aanbod van volgend jaar kijkt is het zoiezo weinig keus, alleen kleine koekblikjes of plug-in hybrides, de tijd van de 14% gezinswagen is redelijk voorbij volgend jaar.

Zelf heb ik mn zinnen dan maar op een wat goedkopere 20% benzine-auto gezet.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Auris TS is volgend jaar 14%. Redelijk grote gezinsauto toch. Tijd van de 20% D-segmenters is volgend jaar ook voorbij.

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Het opdrijven van de eisen voor uitstoot resulteert uiteindelijk in zuinigere auto's (lees: "milieuvriendelijker"), hybrides, plug-ins, elektrische auto's en waterstof. Eerlijk gezegd vind ik het zeker geen slechte ontwikkeling, maar naar mijn idee is Nederland iets té vooruitstrevend.
Daarnaast heb je nog het probleem dat elektrische auto's eigenlijk qua CO2 footprint zelfs erger zijn voor het milieu. Dan heb je natuurlijk nog de regels voor verbruik, die natuurlijk nergens op slaan.
Misschien worden ooit de uitstooteisen voor toekomstige leaserijders nog iets versoepeld, alhoewel ik er niet op zou hopen.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Z___Z schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:58:
Auris TS is volgend jaar 14%. Redelijk grote gezinsauto toch. Tijd van de 20% D-segmenters is volgend jaar ook voorbij.
Naar wat ik kan vinden is de Auris TS met 85 g/km volgend jaar toch echt 20%, de norm komt op 82 g/km te liggen. Enige C-segmenter die volgens mij volgend jaar nog kan is de peugeot 308 hatchback.
Fab1Man schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:54:
Het opdrijven van de eisen voor uitstoot resulteert uiteindelijk in zuinigere auto's (lees: "milieuvriendelijker"), hybrides, plug-ins, elektrische auto's en waterstof. Eerlijk gezegd vind ik het zeker geen slechte ontwikkeling, maar naar mijn idee is Nederland iets té vooruitstrevend.
Daarnaast heb je nog het probleem dat elektrische auto's eigenlijk qua CO2 footprint zelfs erger zijn voor het milieu. Dan heb je natuurlijk nog de regels voor verbruik, die natuurlijk nergens op slaan.
Misschien worden ooit de uitstooteisen voor toekomstige leaserijders nog iets versoepeld, alhoewel ik er niet op zou hopen.
Mee eens, ik vind het best een aardige ontwikkeling, en de 14% clio waar ik me nu in verplaats is inderdaad een behoorlijk zuinig bakkie, maar zoals altijd willen we in nederland weer het braafste jongetje van de klas zijn. Het duurt niet heel lang meer of elke auto die nog enigszins inzetbaar is als gezinsauto (of representatieve zakenauto) is weer 25%, wat toch hoger is dan de 22% waar het (in ieder geval voor mij) mee begon.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

d0s schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:23:
[...]

Zou ik persoonlijk een zéér slechte zaak vinden. Ik heb sinds ~ 3 weken een Golf 2.0 TDI Highline in bestelling staan (da's per definitie een BMT) en ik moest die opties toch allemaal nog écht afzonderlijk aanvinken waarna de fiscale waarde een slordige €3200,- hoger kwam te liggen.
  • Techniek-Pakket - €1330,-
  • Executive Plus Pakket - €1470.,-
  • XENON Plus - €420,-
De Highline heeft voor het modeljaar 2015 (welke nu dus gebouwd/geleverd worden) de 17" Dijon velgen en de achteruitrijd camera als standaard accessoires gekregen ten opzichte van vorig jaar,

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Altijd grappig, die afgunst als een auto na bestelling goedkoper verkregen kan worden of in een lagere bijtellingscategorie verkregen kan worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het zou afgunst zijn als ik het een ander niet zou gunnen wanneer hetgene wat d0s beweert ook daadwerkelijk zo zou zijn. Ik gun 't ander uiteraard wel dat 'ie iets goedkoper zou kunnen bestellen/uitkomen.

Ik begin me hier steeds meer af te vragen hoe mensen dingen lezen en interpreteren want er wordt hier nogal vaak lukraak wat aangenomen door sommigen (zie o.a. PK en bijtelling discussie).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 29-07-2014 08:42 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54

Reinier

\o/

Okee, maar je zegt dat je het een slechte zaak vindt. Wat dan precies?

• thewizard2006
wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:26:
[...]

Zou ik persoonlijk een zéér slechte zaak vinden
Waarom is het een slechte zaak dat een auto/paketten goedkoper wordt

Verwijderd

Omdat het voor jou persoonlijk zuur is als je net zelf die auto besteld hebt en er wel voor hebt moeten betalen, dat is toch niet zo gek?

• Martinusz
  • Nu online
Zeker als je hem ook nog niet hebt gekregen en dus nog in bestelling staat, eigenlijk zouden ze dat gewoon moeten crediteren, je hebt immers je product nog niet ontvangen :P

Verwijderd

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je dan gewoon dikke pech hebt, logisch ook want jouw auto wordt al geproduceerd (niet na 3 weken maar toch).

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54

Reinier

\o/

Okee het is misschien vervelend, maar een slechte zaak lijkt me overdreven.
Je kunt natuurlijk kijken of cancellen een optie is :)

• Deveon
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:54:
Zeker als je hem ook nog niet hebt gekregen en dus nog in bestelling staat, eigenlijk zouden ze dat gewoon moeten crediteren, je hebt immers je product nog niet ontvangen :P
Een auto is een product op maat. Daarop geld het moment van bestellen, niet van ontvangen. Wel snap ik dat het erg zuur over komt..

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:41:
Het zou afgunst zijn als ik het een ander niet zou gunnen wanneer hetgene wat d0s beweert ook daadwerkelijk zo zou zijn. Ik gun 't ander uiteraard wel dat 'ie iets goedkoper zou kunnen bestellen/uitkomen.

Ik begin me hier steeds meer af te vragen hoe mensen dingen lezen en interpreteren want er wordt hier nogal vaak lukraak wat aangenomen door sommigen (zie o.a. PK en bijtelling discussie).
afzeggen en opnieuw bestellen? Lijkt me sterk dat hij al in productie is als hij 3 weken geleden is besteld...
Is wel wat extra gezeur met de leasmij, maar misschien wel de moeite waard.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:41:

Waarom is het dan een slechte zaak? Als je het anderen wel gunt is het toch alleen maar een goede zaak dat anderen hetzelfde goedkoper kunnen krijgen? Alleen omdat jij persoonlijk geen voordeel hebt is het een zeer slechte zaak, dan bespeur ik toch wel wat afgunst.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 77 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.