Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.294 views

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Goed ik ga straks de bestelprocedure in, zo ver ik weer keuze uit golf,megane,auris in een diesel variant.

Ik zelf wil graag 14% als het kan, maar deze modellen hebben nu geen 14% modellen met diesel. Wanneer wordt bekend wat nieuwe modellen doen qua bijtelling? En hoe zit dat met bestellen, kun je die vooruit bestellen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik snap sowieso vaak al niet veel, en zeker niet als het op percentages en bijtelling aan komt :P

Dat wat hier al een aantal keer gezegd is: Staar je niet blind op een 14% auto en al helemaal niet als je zélf niet achter de keuze voor juist díe auto staat.

Je mag/moet zometeen een jaar of 3/4/5 in die auto gaan rijden en brengt er waarschijnlijk gemiddeld vaak een uurtje of 3 per dag in door. Ik betaal dan persoonlijk liever wat meer "bijtelling" voor een auto waarvan ik weet dat ik er met plezier in rijd én dat ik er dagelijks ook weer "fris" uit stap na een werkdag van minimaal 11 á 12 uur (om 06:15 uur van huis / om 17:30 uur weer thuis is "normaal") zodat ik ook nog een privé leven overhoud tijdens de weekdagen

Met 20% betaal je vaak amper/niks meer op jaar basis (die gekke hybride dingen zijn qua catalogus waarde extreem duur én tweedehands niet interessant dus: duur in de lease. De mensen die zeggen dat ze 't voor 't milieu doen moeten ze al helemaal........bijscholen :P ).

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 25-07-2014 20:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat wordt bekend zodra fabrikanten dat bekend willen maken. Soms komt de 14% versie pas maanden na de eerste introductie van het type. Is nu nog niks voor te zeggen.
Je kan vrijwel altijd wel vooruit bestellen maar dat hangt voornamelijk van je werkgever af.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
Ethirty schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:02:
Ik snap je lijstje niet helemaal. Ik zie naast hybride en diesel slechts 1 benzine uitvoering. Je kiest bijna overal voor 100kW uitvoeringen, maar bij de Skoda en Renault kies je dan weer een lichte motor.
Ik heb geen specifieke voorkeur voor brandstof dus dat zal voornamelijk prijs gerelateerd zijn. Dit is mijn eerste schifting dus wellicht dat er nog ergens een diesel voor een benzine wordt ingeruild.
Mbt de motor. Dit is meer een prijsafweging. De 77Kw Skoda is bijv snel genoeg. Als er geld in het budget over is kan ik altijd nog voor de 100+Kw gaan. Voor die andere geldt dan dat er bijv ruimte is in het budget, er geen tragere uitvoering is of de tragere uitvoering te traag is (of ik nog niet goed heb gekeken )
Maar ik zal ze nog eens langslopen. Mocht je nog tips hebben dan hoor ik dat uiteraard graag.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:20
martinusz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:10:
Goed ik ga straks de bestelprocedure in, zo ver ik weer keuze uit golf,megane,auris in een diesel variant.

Ik zelf wil graag 14% als het kan, maar deze modellen hebben nu geen 14% modellen met diesel. Wanneer wordt bekend wat nieuwe modellen doen qua bijtelling? En hoe zit dat met bestellen, kun je die vooruit bestellen?
De Golf is gewoon met diesel en 14% bijtelling te verkrijgen, hoezo geen model met 14% en diesel?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 13:02

Gé Brander

MS SQL Server

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:13:
(die gekke hybride dingen zijn qua catalogus waarde extreem duur én tweedehands niet interessant dus: duur in de lease. De mensen die zeggen dat ze 't voor 't milieu doen moeten ze al helemaal........bijscholen :P ).
Even ter beeldvorming... Wat moet er dan bijgeschoold worden? Als ik een bepaalde rijstijl heb (stel zuinig) dan heb ik in een zuinige auto (of het nu hybride is of niet) ook minder uitstoot dan dat ik zou hebben met een niet zuinige auto... Dat verhaal gaat voor elke auto op ook de andere kant op.

Ik snap nooit zo goed waarom er zo afgegeven moet worden op zuinige auto's terwijl dezelfde persoon (met 'zware' rechtervoet) in een 20/25% auto ook meer uitstoot dan opgegeven wordt...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26

Ethirty

Who...me?

thewizard2006 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:18:
[...]

Mocht je nog tips hebben dan hoor ik dat uiteraard graag.
Niet specifiek, viel me puur op basis van de gegevens op.

Ik ben geen hybride man, dus van je lijstje zou ik gaan voor de Octavia, maar dan wel in de 2.0TDI DSG versie. Als mijn budget het had toegelaten, dan stond die nu hier ipv de 1.6.
Gé Brander schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:32:
[...]

Even ter beeldvorming... Wat moet er dan bijgeschoold worden? Als ik een bepaalde rijstijl heb (stel zuinig) dan heb ik in een zuinige auto (of het nu hybride is of niet) ook minder uitstoot dan dat ik zou hebben met een niet zuinige auto... Dat verhaal gaat voor elke auto op ook de andere kant op.

Ik snap nooit zo goed waarom er zo afgegeven moet worden op zuinige auto's terwijl dezelfde persoon (met 'zware' rechtervoet) in een 20/25% auto ook meer uitstoot dan opgegeven wordt...
Omdat het maken van een hybride auto het milieu minstens net zo veel belast als een normale auto (als het niet meer is). Accu's, zeker Li-Ion, zijn nou niet echt gemaakt van tulpen en puppies :+

En een zwaardere motor hoeft veel minder hard te werken. TopGear heeft ooit een M3 achter een Prius aan laten rijden over een circuit. Na afloop was het verbruik van de M3 veel lager ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Ethirty op 25-07-2014 20:37 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gé Brander schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:32:
[...]

Ik geef niet af op zuinige auto's, écht niet, maar die Hybrid apparaten zijn over de gehele linie absoluut niet milieuvriendelijk. Er zitten accu's in welke geproduceerd en herladen moeten worden + ze worden afgedankt na een "x" periode".

Als je dan ook nog eens bedenkt dat die auto's alleen worden toegekend bij een jaarkilometrage van ongeveer 35.000 - 40.000 Km/jaar (slordige 7 á 800 Km/week) dan weet je óók dat die auto's alleen bezig zijn met het rijden op fossiele brandstoffen tijdens snelwegritten om de accu's te kunnen laden en eigenlijk alleen in een file gunstig rijden.

Als je écht milieubewust wil rijden dan schaf je maar een Tesla / Fisker / Twizzy aan én stap je af van het idee dat kernenergie vervuilend is!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12 17:39

JT

VETAK y0

Ik heb nog een laatste keer gekeken naar alternatieven maar de Fiesta Econetic Titanium Lease is toch echt wel het meest interessant. 208 veel gezeur mee als ik iemand uit dit topic mag geloven en zowel de C4 Cactus als de Clio Estate zijn bij een catalogprijs die enkele 1000en hoger is nog steeds minder compleet :X

@wimmel_1: Dan heb je nog steeds last van de uitstoot bij productie en recycling van accu's. En dat is echt niet van de orde vuurkorf ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Tankiej
Ethirty schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:32:
[...]

Ik ben geen hybride man, dus van je lijstje zou ik gaan voor de Octavia, maar dan wel in de 2.0TDI DSG versie. Als mijn budget het had toegelaten, dan stond die nu hier ipv de 1.6.

[...]

Omdat het maken van een hybride auto het milieu minstens net zo veel belast als een normale auto (als het niet meer is). Accu's, zeker Li-Ion, zijn nou niet echt gemaakt van tulpen en puppies :+

En een zwaardere motor hoeft veel minder hard te werken. TopGear heeft ooit een M3 achter een Prius aan laten rijden over een circuit. Na afloop was het verbruik van de M3 veel lager ;)
Maar toen reden ze met die Prius wel op het maximale van wat die auto kon. Als ze normaal hadden gereden, dan zou de M3 weer meer verbruikt hebben. Maar dat is natuurlijk geen leuke TV :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tankiej schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Maar toen reden ze met die Prius wel op het maximale van wat die auto kon. Als ze normaal hadden gereden, dan zou de M3 weer meer verbruikt hebben. Maar dat is natuurlijk geen leuke TV :+
Ken jij Priusrijders welke NIET op de max van d'r verbrandingsmotor rijden als ze op de selweg zitten? Dat blokje lever best wel wat vermogen maar....

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tankiej schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Ja maar dan rij je dus weer een Prius op de geitenwollensokken manier :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12 19:50

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet gewoon kijken wat er binnen je budget past.
Voor mij zijn 2.0 diesels en/of dikke benzine versies gewoon niet te doen. (tenzij ik echt een kale auto neem, wat ik niet wil). Ik zoek gewoon een ruime gezinsauto die zoveel mogelijk aan mijn wensen voldoet.
En binnen budget past.
Een 14% auto is een mooie manier om toch 7,8 of misschien 9 tientjes per maand te besparen.
Dat is, hoe je het wend of keert, toch een hoop geld (vind ik althans).
En nu je ook ruime stations hebt in de 14% catergorie kan je toch voor een leuke prijs iets moois rijden.

Alleen is je keuze vrijheid kwa opties vaak minder.
Door de levertijden ga ik nu voor een leuke 20% auto (maar nog wel met een kleine motor) en leuke opties zodat de tijd in de auto aangenaam word.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Tankiej
wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:53:
[...]

Ken jij Priusrijders welke NIET op de max van d'r verbrandingsmotor rijden als ze op de selweg zitten? Dat blokje lever best wel wat vermogen maar....
Ik ken ze niet, ik blijf ver bij dat soort volk vandaan. Maar soms zie je een Prius die achter een vrachtwagen plakt met 80-85 km/h. Die zit vast niet op de max :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DarkSide schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:55:
Je moet gewoon kijken wat er binnen je budget past.
Voor mij zijn 2.0 diesels en/of dikke benzine versies gewoon niet te doen. (tenzij ik echt een kale auto neem, wat ik niet wil). Ik zoek gewoon een ruime gezinsauto die zoveel mogelijk aan mijn wensen voldoet.
En binnen budget past.
Een 14% auto is een mooie manier om toch 7,8 of misschien 9 tientjes per maand te besparen.
Dat is, hoe je het wend of keert, toch een hoop geld (vind ik althans).
En nu je ook ruime stations hebt in de 14% catergorie kan je toch voor een leuke prijs iets moois rijden.

Alleen is je keuze vrijheid kwa opties vaak minder.
Door de levertijden ga ik nu voor een leuke 20% auto (maar nog wel met een kleine motor) en leuke opties zodat de tijd in de auto aangenaam word.
En da's gewoon een eerlijk antwoord. HULDE!!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:50:
Ik heb nog een laatste keer gekeken naar alternatieven maar de Fiesta Econetic Titanium Lease is toch echt wel het meest interessant. 208 veel gezeur mee als ik iemand uit dit topic mag geloven en zowel de C4 Cactus als de Clio Estate zijn bij een catalogprijs die enkele 1000en hoger is nog steeds minder compleet :X

@wimmel_1: Dan heb je nog steeds last van de uitstoot bij productie en recycling van accu's. En dat is echt niet van de orde vuurkorf ;)
Dan maar gewoon een eigen centrale in een auto, kernenergie voor een Electro óf waterstof voor een verbrandingsmotor :)

Beide kunnen tegenwoordig zonder uitstoot/afval werken.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:36

Shunt

Boe

martinusz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:10:

Meestal komen de nieuwe modellen zo rond het nieuwe jaar uit of net er voor.
Bij de dealers kunnen ze hier vaak ook al wel wat over zeggen. (vaak niets concreets maar wel of ze er uberhoubt mee bezig zijn.)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• JT

JT

VETAK y0

Waterstof opgewekt met groene energie lijkt me the way to go, maar goed, dat gaat niet meer over leaseauto's :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:19:
Waterstof opgewekt met groene energie lijkt me the way to go, maar goed, dat gaat niet meer over leaseauto's :P
http://pandoraspromise.com

:P

En als je Netflix ter beschikking hebt: Daar is de gehele docu te zien.

En ook dit heeft niks van doen met een lease-auto, maar toch....

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 25-07-2014 21:27 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hou op zeg, doe mij maar gewoon een ouderwetsche verbrandingschmotor met een lel van een turbo erop die gierend tot leven komt als je dat pedaal door het tapijt heen stampt!

En dan in een wolk van diesel en rubber ervandoor vlammen terwijl de vogels dood achter je neerpleuren en jij nog even lekker een blikje Go Fast opentrekt en in je bekerhouder smijt, onder het genot van een snoeiharde clubhit die al die tijd heeft staan opbouwen en precies wanneer je een Gatso omver rijdt tot zijn climax komt, waarop de subwoofer bijna de achterruit eruit blaast en de brandstofmeter sneller zakt dan het slipje van je vrouw die niet kan wachten tot ze deze brok mannelijkheid straks voor zichzelf heeft op de keukentafel.

oOo

• Martinusz
Tankiej schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:18:
[...]

De Golf is gewoon met diesel en 14% bijtelling te verkrijgen, hoezo geen model met 14% en diesel?
Excuus, in de station modellen :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:34:
Hou op zeg, doe mij maar gewoon een ouderwetsche verbrandingschmotor met een lel van een turbo erop die gierend tot leven komt als je dat pedaal door het tapijt heen stampt!

En dan in een wolk van diesel en rubber ervandoor vlammen terwijl de vogels dood achter je neerpleuren en jij nog even lekker een blikje Go Fast opentrekt en in je bekerhouder smijt, onder het genot van een snoeiharde clubhit die al die tijd heeft staan opbouwen en precies wanneer je een Gatso omver rijdt tot zijn climax komt, waarop de subwoofer bijna de achterruit eruit blaast en de brandstofmeter sneller zakt dan het slipje van je vrouw die niet kan wachten tot ze deze brok mannelijkheid straks voor zichzelf heeft op de keukentafel.

oOo
Ik zie eigenlijk liever dat ik instant torque heb en dan over de gehele linie....Dus een elektromotor. Maar dan zónder de beperkingen van het laden van accu's :)

Kijk eens naar die link welke ik net poste en tel daar een paar jaar bij op :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:34:

oOo
_/-\o_ d:)b

#team_UTC+1

• thewizard2006
Ethirty schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:32:
[...]

Ik kies zelf ook niet op basis van wel of geen hybride. Zelf ben ik gewoon super tevreden met mijn huidige lexus ct200h hoe hij rijdt. Alle auto's zijn 20% bijtelling (behalve dan die ene lexus uitvoering).
Heb een mooie Octavia 2.0 TDI 110kW Ambition DSG (Hatchback 5 deurs) kunnen samenstellen. Ben alleen benieuwd of daar een goed navigatiesysteem (+achteruit rij camera) inzit en zie alleen de optie voor half lederen bekleding.
Maar zeker een interessante auto voor een leuke prijs (zit nu op 894.46 euro voor lease + brandstof + winterbanden). Echter het uiterlijk ben ik nog niet heel erg warm van geworden.

Fabrieksopties

Halflederen bekleding
Metallic lak
Parking Distance Control achter (7X1)
Lichtmetalen velgen 18 inch Golus (PJ5)
Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, 64 Gb harde schijf, dvd-speler en kleuren MaxiDot display
Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning

Fabrieksoptiepakketten

Audio pakket
Leder accent pakket
Plus pakket Ambition
Zicht pakket
Dynamic pakket
Licht pakket
Telefoon pakket

EDIT: zie nu dat hij 25% bijtelling is. Daar pas ik voor. Dan zijn er wat mij betreft betere opties voor een gunstigere prijs. Dat is 350 euro netto bijtelling

[ Voor 23% gewijzigd door thewizard2006 op 25-07-2014 21:46 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

thewizard2006 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:40:
[...]
Ben alleen benieuwd of daar een goed navigatiesysteem (+achteruit rij camera)
Volgens mij is de camera geen optie (verbetert iemand mij als ik het mis heb) maar de navi komt in twee smaken:

- Admundsen

6 inch scherm, goed bruikbaar doch blokkerig (lage reso) en ietwat traag. Voldoet voor dagelijks gebruik maar je moet geen state-of-the-art systeem verwachten.

- Columbus

Groot (8") scherm, in de basis hetzelfde als de Admundsen maar veel hogere resolutie en veel rapper in de responstijd/bediening. Duidelijker leesbaar, zit ook een zwaardere amp in voor je speakers (scheelt 200w oid). Upgradeprijs is dan wel een stevige 1800 euro t.o. de Admundsen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Admundsen -> Discover Media bij VW (5,8" scherm)
Columbus -> Discover Pro bij VW (8" Scherm).

De Pro leest alles qua navigatie van de interne SSD, de "Media" moet 't doen met z'n eigen interne geheugen en eventueel USB/SDHC kaart.

In geval een Seat: Alleen het Discover Media systeem "past" .

[ Voor 89% gewijzigd door Will_M op 25-07-2014 21:56 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

thewizard2006 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:40:
[...]

Ik kies zelf ook niet op basis van wel of geen hybride. Zelf ben ik gewoon super tevreden met mijn huidige lexus ct200h hoe hij rijdt. Alle auto's zijn 20% bijtelling (behalve dan die ene lexus uitvoering).
Heb een mooie Octavia 2.0 TDI 110kW Ambition DSG (Hatchback 5 deurs) kunnen samenstellen. Ben alleen benieuwd of daar een goed navigatiesysteem (+achteruit rij camera) inzit en zie alleen de optie voor half lederen bekleding.
Maar zeker een interessante auto voor een leuke prijs (zit nu op 894.46 euro voor lease + brandstof + winterbanden). Echter het uiterlijk ben ik nog niet heel erg warm van geworden.

Fabrieksopties

Halflederen bekleding
Metallic lak
Parking Distance Control achter (7X1)
Lichtmetalen velgen 18 inch Golus (PJ5)
Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, 64 Gb harde schijf, dvd-speler en kleuren MaxiDot display
Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning

Fabrieksoptiepakketten

Audio pakket
Leder accent pakket
Plus pakket Ambition
Zicht pakket
Dynamic pakket
Licht pakket
Telefoon pakket

EDIT: zie nu dat hij 25% bijtelling is. Daar pas ik voor. Dan zijn er wat mij betreft betere opties voor een gunstigere prijs. Dat is 350 euro netto bijtelling
Als 20% je grens is dan is een 1.6tdi dsg elegance bl ook een mooie optie. 18" wielen erbij, beetje verlagen en klaar :P

#team_UTC+1

• Smarron
  • Laatst online: 20:47

Smarron

The bend

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:59:
[...]

En da's gewoon een eerlijk antwoord. HULDE!!
En ik rij met veel plezier een 14% auto, of ben ik dan niet eerlijk ? Wat een gezever weer over die bijtellingspercentages zeg.
Ik snap sowieso vaak al niet veel, en zeker niet als het op percentages en bijtelling aan komt :P

Dat wat hier al een aantal keer gezegd is: Staar je niet blind op een 14% auto en al helemaal niet als je zélf niet achter de keuze voor juist díe auto staat.

Je mag/moet zometeen een jaar of 3/4/5 in die auto gaan rijden en brengt er waarschijnlijk gemiddeld vaak een uurtje of 3 per dag in door. Ik betaal dan persoonlijk liever wat meer "bijtelling" voor een auto waarvan ik weet dat ik er met plezier in rijd én dat ik er dagelijks ook weer "fris" uit stap na een werkdag van minimaal 11 á 12 uur (om 06:15 uur van huis / om 17:30 uur weer thuis is "normaal") zodat ik ook nog een privé leven overhoud tijdens de weekdagen

Met 20% betaal je vaak amper/niks meer op jaar basis (die gekke hybride dingen zijn qua catalogus waarde extreem duur én tweedehands niet interessant dus: duur in de lease. De mensen die zeggen dat ze 't voor 't milieu doen moeten ze al helemaal........bijscholen :P ).
Ook ik zit veel (niet altijd lang, varierend van 20 minuten tot 2,5 uur enkele reis) op de weg (60K per jaar noem ik opzich niet weinig) en ik stap elke dag weer vrolijk uit zonder pijn in mijn rug of waar dan ook. Ik heb me niet blind gestaard op het percentage, want ik heb beide opties naast elkaar gelegd aangezien er een 20% in bestelling was. Deze heb ik op het laatste moment nog aangepast naar een 14%. Wat ik mis? Een open dak die ik toch al niet wilde, of een automaat die ik ook niet wilde. En het belangrijkste, die elektrische achterklep!! Wat een gemis! Daar ga ik de komende 3 jaar wel van balen hoor!

Wat ik wel heb? Een grote ruime auto (nog steeds dezelfde dus) die meer dan prima rijdt, sneller is (want dat is blijkbaar voor velen hier ook een absolute must) en een dikke grijns op mijn gezicht, want elke maand bespaar ik een mooie 100 Euro netto. En volgens mij heb ik genoeg priveleven, want ik hoef niet elke dag 11 á 12 uur van huis te zijn. Wie doet er dan wat verkeerd? Als we toch aan het oordelen zijn ..

Volgens mij moeten we het plaatje hier gewoon wat omdraaien. Staar je niet blind op "het moet toch minimaal een 20% auto zijn, anders is het geen fatsoenlijke auto", want daar komt het elke keer weer op neer. En ik heb de auto niet gekozen voor het milieu, want ik weet dondersgoed dat hij de fabrieksopgaves sowieso niet haalt, maar dat deed mijn vorige auto in 20% ook al niet.

Het mooiste is nog dat mijn collega vrijwel in dezelfde auto rijdt, maar dan de 20% uitvoering en die baalt nu. Hoe zou dat nu toch komen?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Smarron schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:00:
[...]
En ik rij met veel plezier een 14% auto, of ben ik dan niet eerlijk ? Wat een gezever weer over die bijtellingspercentages zeg.

[...]
Ook ik zit veel (niet altijd lang, varierend van 20 minuten tot 2,5 uur enkele reis) op de weg (60K per jaar noem ik opzich niet weinig) en ik stap elke dag weer vrolijk uit zonder pijn in mijn rug of waar dan ook. Ik heb me niet blind gestaard op het percentage, want ik heb beide opties naast elkaar gelegd aangezien er een 20% in bestelling was. Deze heb ik op het laatste moment nog aangepast naar een 14%. Wat ik mis? Een open dak die ik toch al niet wilde, of een automaat die ik ook niet wilde. En het belangrijkste, die elektrische achterklep!! Wat een gemis! Daar ga ik de komende 3 jaar wel van balen hoor!

Wat ik wel heb? Een grote ruime auto (nog steeds dezelfde dus) die meer dan prima rijdt, sneller is (want dat is blijkbaar voor velen hier ook een absolute must) en een dikke grijns op mijn gezicht, want elke maand bespaar ik een mooie 100 Euro netto. En volgens mij heb ik genoeg priveleven, want ik hoef niet elke dag 11 á 12 uur van huis te zijn. Wie doet er dan wat verkeerd? Als we toch aan het oordelen zijn ..

Volgens mij moeten we het plaatje hier gewoon wat omdraaien. Staar je niet blind op "het moet toch minimaal een 20% auto zijn, anders is het geen fatsoenlijke auto", want daar komt het elke keer weer op neer. En ik heb de auto niet gekozen voor het milieu, want ik weet dondersgoed dat hij de fabrieksopgaves sowieso niet haalt, maar dat deed mijn vorige auto in 20% ook al niet.

Het mooiste is nog dat mijn collega vrijwel in dezelfde auto rijdt, maar dan de 20% uitvoering en die baalt nu. Hoe zou dat nu toch komen?
Laat dit nou nét de reactie zijn welke ik uit wilde lokken.

Je reageert dus je voelt jezelf schijnbaar ergens toch wel aangesproken én je had liever iets anders gereden?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tja, ik zag laatst zoiets op de Nederlandse weg. Ford Raptor SVT 6.2L V8.
Afbeeldingslocatie: http://imganuncios.mitula.net/new_2014_ford_f_150_svt_raptor_100460584930655805.jpg

Wel 300% bijtelling waarschijnlijk en een leaseprijs waar je een hypotheek voor nodig hebt :/
Maar damn :9 En nooit meer twijfelen of je Ikea kastje of droger wel past :P

[ Voor 10% gewijzigd door Ethirty op 25-07-2014 22:11 ]

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:00:
[...]

Als 20% je grens is dan is een 1.6tdi dsg elegance bl ook een mooie optie. 18" wielen erbij, beetje verlagen en klaar :P
En als je nou gewoon niet te beroerd bent om zelf in die bak te roeren kun je er voor hetzelfde bedrag met een tweeliter vandoor! :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:10:
Tja, ik zag laatst zoiets op de Nederlandse weg. Ford Raptor SVT 6.2L V8.
[afbeelding]

Wel 300% bijtelling waarschijnlijk en een leaseprijs waar je een hypotheek voor nodig hebt :/
Maar damn :9 En nooit meer twijfelen of je Ikea kastje of droger wel past :P
Ken er ook één. In 't goedkope "matzwart" :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het is niet dat ik te beroerd ben ervoor, ik heb vorig jaar een ongeluk gehad en mijn heup is niet meer 100% ;) Ik roer tik me nu al suf.

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:13:
Het is niet dat ik te beroerd ben ervoor, ik heb vorig jaar een ongeluk gehad en mijn heup is niet meer 100% ;) Ik roer tik me nu al suf.
Wat zou de bijtelling hier op zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.cafedebok.nl/weblog/images/20051121_pimpmyinvalidenkar.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Twee blikjes knakworst per maand.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 13:02

Gé Brander

MS SQL Server

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:06:
[...]

Je reageert dus je voelt jezelf schijnbaar ergens toch wel aangesproken én je had liever iets anders gereden?
Als ik voor mijzelf spreek: Als geld geen rol speelt dan had ik wat anders gereden ja. Maar geld speelt wel een rol. En waarom zou ik 20 of 25% bijtelling gaan betalen als het ook met 14% kan? Die auto brengt me ook prima van A naar B.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik denk ook niet dat bijtelling het uitgangspunt moet zijn. Kies gewoon een auto waar je de komende 3-5 jaar in wil rijden. Is er een 14% versie die aan al je wensen voldoet dan ben je gek om het niet te doen. Scheelt gewoon geld om andere leuke dingen mee te doen.

#team_UTC+1

• Smarron

Smarron

The bend

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:06:
[...]

Ja, anders had ik ook niet gereageerd, want ik ben immers die 14% rijder he! Dus wil ik enkel even aangeven dat veel argumenten om het 14% segment direct maar te moeten ontwijken redelijk op niets gebaseerd zijn.

Maar als je mijn post goed had gelezen zou je zien dat ik juist 200% achter mijn huidige keuze sta en deze dus zo weer zou nemen. Nog steeds die lach op mijn gezicht hoor!

Dus wat wilde je ook alweer precies uitlokken?
Gé Brander schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:19:
[...]

Als ik voor mijzelf spreek: Als geld geen rol speelt dan had ik wat anders gereden ja. Maar geld speelt wel een rol. En waarom zou ik 20 of 25% bijtelling gaan betalen als het ook met 14% kan? Die auto brengt me ook prima van A naar B.
Daar ben ik het geheel mee eens. En het laatste, de ervaring van het rijden van A naar B is gewoon hetzelfde, niet eens minder alleen wordt dat wel vaak als argument gebruikt. Het is dezelfde auto!!
Ethirty schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:21:
Ik denk ook niet dat bijtelling het uitgangspunt moet zijn. Kies gewoon een auto waar je de komende 3-5 jaar in wil rijden. Is er een 14% versie die aan al je wensen voldoet dan ben je gek om het niet te doen. Scheelt gewoon geld om andere leuke dingen mee te doen.
Precies zoals ik het ook gedaan had. Auto uitgekozen, deze was 20%. Toen kwam de 14% uit, vergeleken met elkaar. Niks hoeven missen (oh ja, die damn elektrische achterklep), wel veel overhouden. Lastige keuze hoor. Kunnen we toch een keer extra van op vakantie elk jaar. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Smarron op 25-07-2014 22:28 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gé Brander schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:19:
[...]

Prima, van "A" naar "B" kom ik ook op een fiets en als 't wat sneller moet zelfs met 't OV .... Maar als ik comfortabel van huis naar bestemming wil (en dus niet van A naar B) dan mág dat wat luxe kosten.

Ik woon niet bij een (NS) station én ik werk daar ook niet......
Smarron schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:21:
[...]
Ja, anders had ik ook niet gereageerd, want ik ben immers die 14% rijder he! Dus wil ik enkel even aangeven dat veel argumenten om het 14% segment direct maar te moeten ontwijken redelijk op niets gebaseerd zijn.

Maar als je mijn post goed had gelezen zou je zien dat ik juist 200% achter mijn huidige keuze sta en deze dus zo weer zou nemen. Nog steeds die lach op mijn gezicht hoor!

Dus wat wilde je ook alweer precies uitlokken?
Dat je niet naar een 14% auto moet gaan zoeken omdat 't een 14% apparaat is (óf 7%).

Als jij tevreden bent met je auto in 't geheel dan is dat alleen maar fijn maar je speelt 't spel nou net of dat er een milieu norm aan die bijtelling hangt .

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 25-07-2014 22:31 ]

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Erg veel auto's zijn naast dat deze beschikbaar zijn in 20% ook beschikbaar in 14% hoor. En dan stap je precies hetzelfde uit de auto, want de auto is gewoon precies hetzelfde, op de motor/panoramadak/automaat na. Denk hierbij aan een Audi A3, Volvo V40, Peugeot 308, Seat Leon, Golf 7 en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap de keuze voor een 14% auto dan ook volkomen, aangezien deze tegenwoordig een motor hebben die krachtig genoeg is om met het verkeer mee te komen. Daarnaast is er voor veel mensen gewoon wel een 14% auto die voldoet aan de eisen of wensen van de berijder.
Mocht dit inderdaad niet het geval zijn kun je kijken naar duurdere opties. Althans, zo zou ik het bekijken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

remzor schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:28:
[...]

Erg veel auto's zijn naast dat deze beschikbaar zijn in 20% ook beschikbaar in 14% hoor. En dan stap je precies hetzelfde uit de auto, want de auto is gewoon precies hetzelfde, op de motor/panoramadak/automaat na. Denk hierbij aan een Audi A3, Volvo V40, Peugeot 308, Seat Leon, Golf 7 en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap de keuze voor een 14% auto dan ook volkomen, aangezien deze tegenwoordig een motor hebben die krachtig genoeg is om met het verkeer mee te komen. Daarnaast is er voor veel mensen gewoon wel een 14% auto die voldoet aan de eisen of wensen van de berijder.
Mocht dit inderdaad niet het geval zijn kun je kijken naar duurdere opties. Althans, zo zou ik het bekijken.
Dan kan ik je, en meerder mensen, die droom alvast ontnemen. Bepaalde opties zijn gewoon niet mogelijk op een 14% auto, en ook achteraf niet als dealeroptie te monteren.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Smarron schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:21:
[...]
Laat ik je dan hier als niet (langer) 14% rijder even bijvallen:

Met de meeste 14% modellen is niks mis.

Er zijn echter wat onmogelijke combinaties verzonnen enkel en alleen om op papier interessant te zijn. Ik noem een Kia Rio 1.2i, een Superb 1.6tdi of een Ford Focus Wagon Ecoboost 1.0i.

Als je daar als zakelijke rijder eenmaal in gezeten hebt (want laten we wel wezen, de bijtellingsdiscussie gaat over deze groep mensen) denk je wel twee keer na voor je weer in die o-zo belastingvriendelijke val trapt. Ja, er zijn zat mensen (ik denk toch vooral consumenten) die deze auto's een prima keuze vinden, maar de echte kilometervreters zullen (denk ik) voor iets meer vermogen kiezen.

En dat betekent tegenwoordig gelukkig niet direct dat je zonder die 14% moet leven, de Megane, Octavia en Hybrides zijn allemaal prima inzetbare auto's met voldoende vermogen en nog wat leuke opties ook. Het is alleen dankzij die omdat-het-moet ecohokken dat 14% een slechte naam krijgt/kreeg.

• Smarron

Smarron

The bend

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:25:
Dat je niet naar een 14% auto moet gaan zoeken omdat 't een 14% apparaat is (óf 7%).
En volgens mij moet iedereen dat voor zichzelf bepalen toch?

Ik heb dat in eerste instantie dus wel gedaan, kijken naar 14% auto's. Toen zaten er daar voor mijn geen geschikte auto's bij waar ik de komende 3-4 jaar zou in zou willen rijden. Dus heb ik de auto gekozen die ik wel wilde gaan rijden en was die 20%. Bestelling gedaan en op dat moment kwam van deze auto een 14% uitvoering. Alle verschillen bekeken en toen bewust gekozen voor de 14%. Nogmaals, dezelfde auto! Oh nee, nu lieg ik. Kan nog beter met het verkeer mee (lichtere auto, sterkere motor, maar dat terzijde).
Als jij tevreden bent met je auto in 't geheel dan is dat alleen maar fijn maar je speelt 't spel nou net of dat er een milieu norm aan die bijtelling hangt .
Ik zei volgens mij zelf dat ik die milieunorm nooit haal. Ik heb vandaag gemiddeld 1 op 19 gereden, fabrieksopgave zegt 1 op 26,4. Klein verschilletje maar. Ik zie die hele uitstoot en categorieen sowieso als onzin, want geen enkele auto haalt de opgegeven norm. Maar dat boeit mij helemaal niks, ik bespaar elke maand gewoon keihard geld omdat de overheid mij die optie heeft gegeven. Dus geen milieunorm, maar geldnorm.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-12 22:34

Barrycade

Through the...

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:33:
[...]

Dan kan ik je, en meerder mensen, die droom alvast ontnemen. Bepaalde opties zijn gewoon niet mogelijk op een 14% auto, en ook achteraf niet als dealeroptie te monteren.
Oh verlicht mij! Machtige optie(s) meneer, welke opties die het zakelijke leven van een zakelijke rijder zo dragelijk maken ontberen op hun 14% bijtelling gereedschap?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Barrycade schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:42:
[...]

Oh verlicht mij! Machtige optie(s) meneer, welke opties die het zakelijke leven van een zakelijke rijder zo dragelijk maken ontberen op hun 14% bijtelling gereedschap?
Probeer eens een panorama dak in een 14%'er te klussen :P

• Smarron

Smarron

The bend

Niet iedereen heeft interesse in een panoramadak toch, of een automaat?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een automaat is sowieso al discutabel .... :P

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:36

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:44:
[...]

Die zit vrij standaard op de Toyota Auris TS Hybrid Lease Plus.

Waarom? Omdat het kan!!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lolhozer schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:48:
[...]

Die zit vrij standaard op de Toyota Auris TS Hybrid Lease Plus.
En dan kom je bij de LM en zeg je dat je zo'n auto graag wil hebben .... én 40K + KM's rijdt.,

Ze zien je aankomen :P

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:36

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dat was de vraag toch niet?

Waarom? Omdat het kan!!

• Tankiej
[...]

V40 14% kan een panorama dak, toen de Megane nog 14% was kon die ook een panorama dak hebben. Volgens mij is dat niet zo'n probleem?

• Barrycade

Barrycade

Through the...

[...]

Facepalm, natuurlijk.
Zonder een panoramadak kom ik totaal ontredderd op mijn bestemming....
Dan heb ik het machtige licht alleen van voren en opzij mogen bewonderen.... ;)

Ik sta er blijkbaar iets anders in. Een auto is voor mij een handig apparaat om me van A naar B te verplaatsen en tuurlijk moet er wat luxe in zitten. Maar als zaken als een panoramadak me 100 euro per maand meer zou kosten omdat ik dan in de 20% zou komen dan is voor mij de keuze makkelijk gemaakt.

Goede stoelen, Cruise Control, AC, schappelijke audio en aardig wat ruimte zijn (en in die volgorde) de criteria de rest is extra en meegenomen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat was misschien niet de vraag, maar de volgende vraag wordt waarschijnlijk iets in die trend.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
[...]

Mijn vriendin heeft in bestelling staan een Peugeot 308HB Allure met:
- Panoramadak
- 17" LM velgen
- Denon HiFi systeem
- Verwarmde voorstoelen met massagefunctie
- Parkeersensoren en camera
- Keyless entry and drive
Etc etc.

14% bijtelling! Wat ie inderdaad niet heeft: 200pk, maar mijn vriendin is geen snelheidsmonster dus de 120pk zijn meer dan voldoende. M.a.w.: Er is denk ik meer mogelijk dan jij zelf denkt.

[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 25-07-2014 22:59 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Barrycade schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:54:
[...]

Facepalm, natuurlijk.
Zonder een panoramadak kom ik totaal ontredderd op mijn bestemming....
Dan heb ik het machtige licht alleen van voren en opzij mogen bewonderen.... ;)

Ik sta er blijkbaar iets anders in. Een auto is voor mij een handig apparaat om me van A naar B te verplaatsen en tuurlijk moet er wat luxe in zitten. Maar als zaken als een panoramadak me 100 euro per maand meer zou kosten omdat ik dan in de 20% zou komen dan is voor mij de keuze makkelijk gemaakt.

Goede stoelen, Cruise Control, AC, schappelijke audio en aardig wat ruimte zijn (en in die volgorde) de criteria de rest is extra en meegenomen.
Ik zit per dag een uurtje of 3 á 4 in dat ding en voor mij is dat voldoende om er toch 't geld aan te spenderen wat ik óók kwijt zou zijn aan een eigen auto.

Gelukkig mogen we dat soort dingen zélf bepalen en zijn de leasebudgeten niet gelijk (en rijd ik uiteindelijk nog goedkoop).

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Is toch een stukje nuance die ik in je "uitlok post" miste. :)

Gelukkig maak ik niet zo veel km's en als ik ze maak doe ik dat per vliegtuig.
Het ziet er naar uit dat ik door een promotie me mogelijk mag oriënteren op een leaseauto.

Maar dan zal ik me dus primair op lage maandlasten richten en niet op luxe opties, want ik zal dat ding dus dan alleen gebruiken om me van en naar kantoor brengen en voor wat korte ritjes privé.
Met af een toe een zakelijk ritje binnen de Benelux (voornamelijk België).

En die ritjes maak ik momenteel ook met een Clio Estate 1.2 TCe die ik privé rij en ik heb niet het gevoel dat ik te kort kom. :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Die indruk had ik ook niet toen ik in koekdozen rondreed en naar een Ibiza opschoof.
Nu begrijp ik waarom ze bij ons toch een iets duurdere klasse auto uitdelen voor ons kilometrage.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Barrycade schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:42:
[...]

Meestal zijn helaas stoelen die _echt_ goed voor ieder willekeurige persoon instelbaar zijn, niet leverbaar op dat soort modellen. Dan heb je het dus over uitschuifbare zittingen ivm extra beensteun, lendesteunen, dat soort dingen. En die wil je met zeg 40k km per jaar (gemiddeld 2 uur per dag of meer in de auto) echt wel hebben - je wilt uitgerust uitstappen. De 14% bakken zijn in 9 van de 10 gevallen pakketauto's (uitzonderingen als de V40 D2/D4 daargelaten) waarop geen stoel geleverd kan worden die de genoemde eigenschappen bezit. Niet dat de fabrikanten ze niet hebben - iedereen levert ze. Maar alleen op de duurdere modellen met meer bijtelling, en ook niet los of als dealeroptie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:36

Shunt

Boe

The Eagle schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:49:
[...]

Meestal zijn helaas stoelen die _echt_ goed voor ieder willekeurige persoon instelbaar zijn, niet leverbaar op dat soort modellen. Dan heb je het dus over uitschuifbare zittingen ivm extra beensteun, lendesteunen, dat soort dingen. En die wil je met zeg 40k km per jaar (gemiddeld 2 uur per dag of meer in de auto) echt wel hebben - je wilt uitgerust uitstappen. De 14% bakken zijn in 9 van de 10 gevallen pakketauto's (uitzonderingen als de V40 D2/D4 daargelaten) waarop geen stoel geleverd kan worden die de genoemde eigenschappen bezit. Niet dat de fabrikanten ze niet hebben - iedereen levert ze. Maar alleen op de duurdere modellen met meer bijtelling, en ook niet los of als dealeroptie.
Dat een duurdere auto meer luxe heeft zal niemand ontkennen maar dat 2 modellen laten we zeggen de Megane 1.5 eco diesel die toen 14% was niet de zelfde stoelen kan krijgen als het niet eco model is gewoon pure onzin.

Ik heb eerder het gevoel dat mensen met een 20%+ bijtelling auto hier om iedere 5 posts zich willen verdedigen in de keuze van hun 20%+ modelletje. En dan even kijkend naar alle argumenten die ik hier in de laatste 15 posts gezien heb zie ik onzin dingen als meer bijtelling is luxer dus betere inrichting, ja als je een ANDERE AUTO in een ANDER segment kiest dan klopt dat. Kies je gewoon de zelfde auto met een andere motor uitvoering kan je in 99% van de gevallen gewoon EXACT de zelfde opties kiezen hoger verbruik veroorzakende dingen even achterwegen gelaten. En dan heb ik het dus over 19" velgen en dat soort spul. Maar het bij een auto nu echt om gaat het interieur, stoelen, audio installatie, navi en ruimte.

Maar laten we nu AUB die hele achterlijke discussie over bijtelling gewoon eens lekker achterwegen laten. Als iemand aan geeft dat hij een 14% bijtelling auto wil hebben hebben we het over 14% auto's wil iemand een 25% dan hebben we het daar over. Maar laat die keuze gewoon bij de persoon die hem wil gaan rijden. en of hij dat nu wilt doen voor het milieu of voor de broekzak interesseert ook gewoon geen hol.

Zo ik stap weer in mijn 14% bijtelling megane waar ik iedere dag ook na 2 uur + zeer uit gerust uit stap.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:36

d0s

sssst

Wat zijn de ervaringen met na-fabriek velgen op een Golf 7 Bluemotion of een A3 Ultra? (directset).

Accepteren leasemaatschappijen dit?

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:43

vectormatic

Warlock of the doorlock

HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:35:
[...]
Er zijn echter wat onmogelijke combinaties verzonnen enkel en alleen om op papier interessant te zijn. Ik noem een Kia Rio 1.2i, een Superb 1.6tdi of een Ford Focus Wagon Ecoboost 1.0i.
Nou wil ik hier dus even inhaken.

Eind dit jaar, begin volgend jaar mag ik een nieuwe lease-auto gaan uitzoeken (tenzij ik een pool-auto "mag" oprijden, maar die kans is klein). Gezien het merkenbeleid van mijn (toekomstige) baas, en het feit dat de kans groot is dat een auto pas in 2015 geleverd zou gaan worden, heb ik nauwelijks 14% opties, helemaal niet als ik een station wil. De goedkoopste opties die ik heb staan zijn de Focus en Clio estate, beide met een 20% driecilinder benzine blokje.

Nu meen ik dat jij wel van het doorrijden bent (320 ede toch?), maar kan je toelichten waarom een focus 1.0 in jouw ogen een "onmogelijk combinatie" is, die enkel op papier interessant is?

Overigens rij ik momenteel een 14% clio diesel, fijne auto, niks mis met het comfort, hoewel ie iets groter had gemogen (met 2 kids), maar ik heb ook een maand of vier in een polo BM gereden, en in dat licht snap ik de stelling "kies niet blindelings voor 14% vanwege het geld" echt wel, ik betaal graag wat extra om niet in een polo te hoeven rijden, zeker niet met dat 1.2 TDI tractorblokje.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:35:
[...]

Laat ik je dan hier als niet (langer) 14% rijder even bijvallen:

Met de meeste 14% modellen is niks mis.

Er zijn echter wat onmogelijke combinaties verzonnen enkel en alleen om op papier interessant te zijn. Ik noem een.......of een Ford Focus Wagon Ecoboost 1.0i.

Als je daar als zakelijke rijder eenmaal in gezeten hebt (want laten we wel wezen, de bijtellingsdiscussie gaat over deze groep mensen) denk je wel twee keer na voor je weer in die o-zo belastingvriendelijke val trapt. Ja, er zijn zat mensen (ik denk toch vooral consumenten) die deze auto's een prima keuze vinden, maar de echte kilometervreters zullen (denk ik) voor iets meer vermogen kiezen.
Ik denk dat de 1.0 Focus (125pk) meer rijplezier levert dan een 14% octavia om maar even snel een voorbeeld te noemen. Al is het maar vanwege de wegligging waar de Focus een flinke voordeel in heeft. Durf zelfs te stellen dat hij niet veel onder doet dan een RWD qua wegligging. Maar als men meer vermogen nodig hebt om even te kunnen "blazen" dan wel "sportief te rijden" op de snelweg is iets meer reserve wellicht wenselijk. Overigens is de 1.0 allang geen 14% meer.
d0s schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:05:
Wat zijn de ervaringen met na-fabriek velgen op een Golf 7 Bluemotion of een A3 Ultra? (directset).

Accepteren leasemaatschappijen dit?
Misschien wel/niet maar het gros doet het gewoon. Geen hond die het controleert in ieder geval.

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 26-07-2014 08:18 ]

Strava

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

vectormatic schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 07:11:
[...]

Nu meen ik dat jij wel van het doorrijden bent (320 ede toch?), maar kan je toelichten waarom een focus 1.0 in jouw ogen een "onmogelijk combinatie" is, die enkel op papier interessant is?
In mijn bescheiden beleving is voor iemand die heel veel kilometers maakt het koppel soms belangrijker (of toch minstens zo) als het aantal PK's. Tussensprints op de snelweg en spullen/passagiers meenemen vereist dat soms en het rijdt gewoon net iets comfortabeler.

Met veel PK's moet je (veel) toeren maken, veel koppel maakt dat je met minder af kan. Op koppel (kunnen) rijden rijdt rustiger en na verloop van tijd ga je dat merken bij het inhalen, het geluidsniveau en het gevoel dat die auto je geeft als je het gas in trapt.

Ik zeg niet dat de auto 'stuk' is, maar het is gewoon net iets 'te'. Met de 14% diesel die in de Ford Focus ook mogelijk is geweest was imo niks mis, die kon meer dan prima meekomen met het verkeer en was dus een geslaagde 14% wagen (in mijn ogen). De benzineversie was dat in mijn ogen niet.

De reden dat de BMW (320d inderdaad) voor mij een fijne reiswagen is, is dat hij in zijn 6 bij 1500 toeren nog steeds vlot doortrekt, zonder daarbij noemenswaardig veel meer lawaai te maken. Ook hoef ik dus niet terug te schakelen. Uiteraard is dat geen eerlijk vergelijk, want deze doet 20%.

De motorisering van de 14% Octavia is in mijn ogen nog steeds voldoende krachtig om voor veel kilometers ingezet te worden. De 14% dieselvariant van de Kia Rio was dat destijds ook, maar de rest van de auto was er niet geschikt voor (kutstoelen, kutstuurbekrachtiging).

Als je autorijdt om van A naar B te komen en puur let op functionele zaken zoals ruimte, bescheiden opties, relatief laag kilometrage en prijs/bijtelling, zijn er bijna geen slechte auto's meer te koop, benzine óf diesel. Ga je een auto zakelijk inzetten dan gaan er andere zaken meetellen die je nog niet bedacht hebt toen je die kilometers nog niet maakte, want toen viel het niet zo op. En dan is het ook zo dat sommige mensen er een stuk(je) emotie bij hebben, ik identificeer mijzelf bijvoorbeeld niet zo met Mercedes, Toyota of Fiat en heb een voorkeur voor turbodiesels.

Bonusvoorbeeld: Mijn vrouw rijdt al jaren in een Starlet uit '97, 1.3xli zonder enige luxe whatsoever (zelfs geen stuurbekrachtiging). Ze zweert bij dat ding, soms zelfs nog boven de BMW. "Geweldige auto, Fijne auto, lekker overzichtelijk" en ga zo maar door.

Zou mijn vrouw nu aangenomen voor een baan waarbij ze heel veel moet gaan rijden en ze zou die starlet daarvoor gaan gebruiken, zou ze daar heel snel van terugkomen. Dan mist ze toch wat steun bij lange ritten, die bekerhouder voor de koffie, een beetje koppel om in te voegen en een beetje rust bij het cruisen (want 130 rijden met dat ding is echt oorverdovend).

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-07-2014 08:44 ]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Goed verhaal, koppel/toerental bij veel snelweg had ik niet heel bewust aan gedacht. Nu moet ik zeggen dat dat bij mijn huidige clio ook wel in orde is, maar misschien is mijn beeld daar wat verktekend doordat 90% van mijn snelwegritten in mn eentje in 100 gebied is.
Ik denk ook dat een 1.0 Focus prima te doen is, ik heb bijna drie jaar een 1.6 focus (huidige model, maar zonder turbo, de 125pk variant) gereden, en de 100pk 1.0 focus van nu heeft meer koppel, over een groter bereik, en ook een lager toerental bij 120 kmh. Enige onbekende is dan het driecilinder geluid.

Ik denk overigens ook dat jij en ik een iets andere use-case hebben voor onze auto, ik zal pakweg 30k per jaar gaan maken, dagelijks heen en weer naar werk (detachering, dus kan nog wel eens ver zijn), een familiebezoekje een paar keer per maand, en tenslotte een keer per jaar richting italie met de familie. Taken die de voorgenoemde 1.6 Focus allemaal met glans heeft vervuld. (moet ik zeggen dat ik ook niet verwend ben, ik heb wel eens een A3 onder mn kont gehad, maar de focus is tot nu toe echt de comfortabelste en meest luxe auto die ik gehad heb)

En wat emotie betreft, dat zit ik er bij mij zeker ook wel in, als het aan mij lag reed ik prive een Alfa met een Busso V6 blok er in of iets dergelijks, maar praktisch gezien heb ik momenteel gewoon geen geld voor emotie in het autorijden, hypotheek, kinderen, je weet wel. Zoiezo wordt het met mijn leasebudget toch niet leuker dan een kale A3 of een wat aangeklede Focus.

Nogmaals bedankt voor de post, is toch weer goede stof tot nadenken _/-\o_

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Martinusz
Net even gekeken voor de Renault megane estate diesel (via directlease) maar is toch erg krapjes met leasebudget van 600 ex brandstof. Heb het idee dat alleen het goedkoopste model erin past met wat opties :? Of is directlease wat gortig met getoonde prijzen? (40k duur 4 jaar)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

martinusz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:52:
Net even gekeken voor de Renault megane estate diesel (via directlease) maar is toch erg krapjes met leasebudget van 600 ex brandstof. Heb het idee dat alleen het goedkoopste model erin past met wat opties :? Of is directlease wat gortig met getoonde prijzen? (40k duur 4 jaar)
Ik ga er juist van uit dat directlease goedkoop is, was drie jaar terug ook zo (in vergelijking met de leasemij waar ik toen mocht kiezen).

Ik denk dat de megane zachtjes aan duurder aan het worden is omdat het een ouder model is, en er toch nog een beetje het stigma van een franse auto aan kleeft.

Als je bang for the buck wil, moet je in dat segment momenteel denk ik aan een 308 sw denken, of als niet-frans een optie is, de octavia combi en de leon ST

• Martinusz
vectormatic schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:02:
[...]

Ik ga er juist van uit dat directlease goedkoop is, was drie jaar terug ook zo (in vergelijking met de leasemij waar ik toen mocht kiezen).

Ik denk dat de megane zachtjes aan duurder aan het worden is omdat het een ouder model is, en er toch nog een beetje het stigma van een franse auto aan kleeft.

Als je bang for the buck wil, moet je in dat segment momenteel denk ik aan een 308 sw denken, of als niet-frans een optie is, de octavia combi en de leon ST
Ik ben gebonden aan de volgende modellen: golf, megane, auris in alle varianten, maar ik wil graag een station. Anders had ik zeker 1 van je andere opties gekozen :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

vectormatic schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 07:11:
Omdat koppel primair uit de cilinderinhoud komt. Je kan wel meer mengsel inspuiten om meer koppel bij dezelfde cilinderinhoud eruit te krijgen (van 230 Nm naar 250 Nm, 8% vooruit, terwijl stapje hoger in cilinderinhoud van 250 Nm naar 320 Nm, +28%), maar kan alleen bij optimale toerentallen dat opgeven is.

Niet voor niets dat er geen downsizing bij grote bestelwagens gebeurd en de keuze voor een 3 liter ipv 2.3 liter is niet om 170 km/h te halen, maar om autosnelweghellingen op te rijden zonder terug naar 4 te moeten schakelen. Er is een verhouding tussen koppel/cilinderinhoud, versnellingsbakverhoudingen en massa van het voertuig + lading.

Te weinig cilinderinhoud of te lange versnellingen zorgt ervoor dat het voertuig bokt of zelfs af en toe stilvalt. Dan moet je hoger in de toerentallen gaan om het voertuig nog rijdend te houden. Het is dan in theorie eco, maar je gaat het in praktijk niet meer op een eco manier kunnen rijden.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

rapture schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:19:
[...]
Omdat koppel primair uit de cilinderinhoud komt. Je kan wel meer mengsel inspuiten om meer koppel bij dezelfde cilinderinhoud eruit te krijgen (van 230 Nm naar 250 Nm, 8% vooruit, terwijl stapje hoger in cilinderinhoud van 250 Nm naar 320 Nm, +28%), maar kan alleen bij optimale toerentallen dat opgeven is.

Niet voor niets dat er geen downsizing bij grote bestelwagens gebeurd en de keuze voor een 3 liter ipv 2.3 liter is niet om 170 km/h te halen, maar om autosnelweghellingen op te rijden zonder terug naar 4 te moeten schakelen. Er is een verhouding tussen koppel/cilinderinhoud, versnellingsbakverhoudingen en massa van het voertuig + lading.
Koppel is een product van de kracht van de verbranding maal de krukas-slag, door middel van een turbo haal je dus uit een lager volume (mits je geen turbo-gat hebt) meer koppel.

Wat bestelwagens betreft, dat zijn vaak al turbodiesels, dus daar is minder te downsizen dan bij benzine motoren, een stap van 1.6 atmosferisch naar 1.0 turbo gaat vrij moeilijk als je uitgangssituatie al een turbo heeft.

Ik kan er naast zitten, maar gevoelsmatig zou kwa koppel de focus 1.0 ecoboost het juist beter moeten doen dan het oude 1.6 blok wat het vervangt.

Binnenkort maar eens een proefritje met zo'n ecoboostje boeken.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Eea zal ook afhangen of er een kleine of grote turbo op zit. Bij lage toeren al turbo hulp, dan houdt het snel op, maar als de turbo pas bij hogere toeren gaat werken, dan kan je beter een grotere atmosferische motor hebben als je zuinig en laag in de toeren wil rijden.

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

vectormatic schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:43:

Ik kan er naast zitten, maar gevoelsmatig zou kwa koppel de focus 1.0 ecoboost het juist beter moeten doen dan het oude 1.6 blok wat het vervangt.

Binnenkort maar eens een proefritje met zo'n ecoboostje boeken.
Hey, be my guest, als jij een stationwagen met een 1.0 ecoboost wilt, ga ik je niet tegenhouden.
Je vraagt om advies van iemand die al de nodige kilometertjes gemaakt heeft en ik kan je vertellen dit soort auto/motor combinaties op den duur behoorlijk vervelend worden. Is het niet in de eerste week dan is het wel na een jaar en zo'n leasecontract duurt meestal langer dan dat.

Als jij elke dag met je notebook heen en weer moet leuren van klant naar kantoor en weer naar huis loop je ook niet snel met een Acer 15,4" Celeron rond 'omdat het voordelig is en voldoende voor kantoorwerk'. Het is zwaar, het is langzaam en niet geschikt voor 'on the road' ondanks dat de laptop technisch gezien de juiste specificaties heeft. En hoe langer je met dat ding werkt, hoe meer dat gaat irriteren.

• JT

JT

VETAK y0

Thalan, wel eens zo een ecoboost gereden? Dingen hebben juist best veel koppel onderin dus ik denk dat het echt wel meevalt op termijn. Je hoeft juist niet te trappen om goed vooruit te komen.

Ecodan warmtepomp

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JT schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:53:
Thalan, wel eens zo een ecoboost gereden? Dingen hebben juist best veel koppel onderin dus ik denk dat het echt wel meevalt op termijn. Je hoeft juist niet te trappen om goed vooruit te komen.
Onze 125PK ecoboost kun je eigenlijk makkelijk rijden als een diesel en mocht het nodig zijn kun je hem in de toeren jagen.

Of het goed is voor het blok dat laat ik in het midden maar vermogen kom ik eigenlijk nooit tekort.

Mijn Polo Bluemotion voelt trager aan. Ook al is het koppel meer.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JT schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:53:
Ik heb een Fiesta Ecoboost meegehad als leenauto vorig jaar. Misschien is het ook deels omdat ik diesel gewend ben, maar ik _vond_ het drie keer niks. Er zat te weinig 'oomph' in, ik kon er prima mee in de stad rijden maar ik moest behoorlijk defensief rijden op de snelweg om goed mee te komen.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:38:
[...]

Hey, be my guest, als jij een stationwagen met een 1.0 ecoboost wilt, ga ik je niet tegenhouden.
Je vraagt om advies van iemand die al de nodige kilometertjes gemaakt heeft en ik kan je vertellen dit soort auto/motor combinaties op den duur behoorlijk vervelend worden. Is het niet in de eerste week dan is het wel na een jaar en zo'n leasecontract duurt meestal langer dan dat.
Willen is een groot woord, mijn leasebudget betekent gewoon dat ik in de regionen kan shoppen waar je met 0.9 TCe, 1.0 ecoboost, of als enige viercilinder, een 1.2 TSI te maken hebt (of de 1.5/1.6 spaardiesels)

En juist omdat de ecoboost zulke goede recensies krijgt, verbaasde ik me er over dat je uitgerekend die noemde als voorbeelde van een onmogelijke combinatie. Ik snap het hele verhaal wel, en als je me vijf jaar geleden had verteld dat ik nu naar een focus met een 1.0 aan het kijken zou zijn had ik je voor gek verklaard, maar zowel de cijfers als de recensies lijken er toch op te wijzen dat dat blokje toch echt wel lekker rijdt.

Afijn, zoals ik zei, maar eens een proefritje boeken binnenkort.

EDIT:
HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:02:
[...]

Ik heb een Fiesta Ecoboost meegehad als leenauto vorig jaar. Misschien is het ook deels omdat ik diesel gewend ben, maar ik _vond_ het drie keer niks. Er zat te weinig 'oomph' in, ik kon er prima mee in de stad rijden maar ik moest behoorlijk defensief rijden op de snelweg om goed mee te komen.
Ik denk dat we dan toch met een smaakverschil te maken hebben, ik heb een half jaartje terug een stukje in een clio 0.9 TCe gestuurd, en was juist erg te spreken over het karakter van een klein turboblokje in een lekker sturend wagentje. Ik heb ook twee Alfa mito's gereden met 1.4 Turbos. Nu is de TCe/Ecoboost natuurlijk kleiner, maar de karakteristiek is hetzelfde.

[ Voor 24% gewijzigd door vectormatic op 26-07-2014 15:17 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:02:
[...]
Juist ja.... :+ Ik vraag mij dan serieus af wat jij nodig hebt om "goed" mee te kunnen komen om een snelweg. Was het wel een ecoboost gezien de 100 en 125PK motoren m.i. best vooruit willen ( ik had een 82 PK 1.25 atmosferisch hok die niet vooruit te branden is in de vijfde versnelling maar van defensief rijden was geen sprake).

Als volle trekkracht in de 6e versnelling je benchmark is, tsja...

Strava

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

vhal schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:16:
[...]

Juist ja.... :+ Ik vraag mij dan serieus af wat jij nodig hebt om "goed" mee te kunnen komen om een snelweg. Was het wel een ecoboost gezien de 100 en 125PK motoren m.i. best vooruit willen ( ik had een 82 PK 1.25 atmosferisch hok die niet vooruit te branden is in de vijfde versnelling maar van defensief rijden was geen sprake).

Als volle trekkracht in de 6e versnelling je benchmark is, tsja...
Ik heb een keer een dagje een fiesta 1.2 met 60pk meegehad, terwijl ik uit een Alfa mito met 155pk stapte. Da's heel anders rijden, maar gewoon een kwestie van toeren maken en vooral niet afremmen voor een bocht >:) Je wint er absoluut geen tussensprintjes mee, dus als je naar links wil op de snelweg moet je wat anticiperen, maar je kan net zo goed 140 doen met de rest van t verkeer.

Neemt niet weg dat ik zo'n 60pk bakkie niet zou willen voor dagelijks snelwegverkeer.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het is alweer en jaar geleden, het kan zijn dat mijn mening over het blok destijds is gekleurd door mijn ervaringen sinds. Als hele meutes mensen het er wél over eens zijn dat dit een goed blok is kan ik er net zo goed naast zitten natuurlijk :P.

• thewizard2006
Zojuist bij de Lexus dealer langsgeweest om te kijken naar de nieuwe ct200h en eventueel de IS300h.
Gelijk een proefrit aangeboden gekregen in de 300h :D Wat een ontzettend mooie en vette bak zeg. Helaas denk ik toch dat ik de grens moet trekken en stellen dat hij toch eigenlijk net ff te duur. Wat een droombak. Echter moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het verschil met mijn huidige ct200 niet gigantisch groot vond en ook niet het verschil in leaseprijs waard.
Nu is er dus ook een F Sport versie van de ct200. Ik ben eigenlijk al gelijk verkocht heheheh

Nog even bij de Seat en Skoda dealer langsgewipt maar dat viel toch tegen. De Seat heb ik even ingezeten maar voelt gelijk een stuk stugger/plastic aan. Ook zie je dat alles gewoon net wat minder is. Dat maakt het natuurlijk geen slechte bak want je betaald er ook een stuk minder voor maarja zo verwend ben ik nou ook wel weer dat dit hem niet gaat worden.
Zowel voor de Octavia als de Rapid gekeken maar die auto trekt mij niet qua uiterlijk. Zeker als ik hem dan vergelijk met de F Sport ct200h dan is hij in mijn ogen al bij voorbaat kansloos.

De Volvo dealer had geen D4 V40 op voorraad. Dus daar helaas nog niet in kunnen rijden of kunnen bekijken. Volgend weekend denk ik. Zelfde voor de Audi en Mercedes dealer.
De Opel Insignia is ook toch al afgevallen. Die is gewoon te duur ook.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:38:
[...]

Als jij elke dag met je notebook heen en weer moet leuren van klant naar kantoor en weer naar huis loop je ook niet snel met een Acer 15,4" Celeron rond 'omdat het voordelig is en voldoende voor kantoorwerk'. Het is zwaar, het is langzaam en niet geschikt voor 'on the road' ondanks dat de laptop technisch gezien de juiste specificaties heeft. En hoe langer je met dat ding werkt, hoe meer dat gaat irriteren.
Grappig dat je deze vergelijking maakt en dan een Skoda hebt gekozen boven een bmw/Mercedes.
Dat is namelijk hetzelfde als een lenovo met i5 vergeleken met een acer met i7 en dan de acer kiezen terwijl de acer minder robust zal zijn en slechter afgewerkt dan een lenovo, maar wel in pure kracht iets sneller zal zijn, terwijl de gemiddelde laptop gebruiker genoeg heeft aan een i5 en meer heeft aan de goede afwerking van de lenovo.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Hht-thalen: Laat iedereen lekker in die 1 liter eco dingen rijden. Kunnen wijber makkelijker voorbij op de linkerbaan.

[ Voor 75% gewijzigd door Tylen op 26-07-2014 16:16 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DarkSide
  • Laatst online: 28-12 19:50

DarkSide

theres no place like ::1

Leuke vergelijkingen Acer en lenovo I5 en i7.
Maar het is, voor mij, allemaal niet zo plat. De lenovo kan me bv wel 1000,- gaan kosten.
En de acer kan ik voor 700 meenemen. Dit is voor velen dus een te groot verschil om voor de lenovo te gaan.

Het is meer dan specs en merk. Een Passat is ook mooier afgewerkt dan mijn skodatje.
Maar als ik die voor de deur wil hebben staan dan ben ik een pak meer geld kwijt. En is hij nog eens behoorlijk kaal.

Geef mij dan maar lekker de goedkope en sneller Acer met i7

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Z___Z
  • Niet online
Daarom vergelijk ik de acer met i7 ook met een lenovo met i5. Voor hetzelfde geld is dat wat je krijgt. Natuurlijk is een lenovo duurder dan een acer met dezelfde specs, maar het ging me er juist om dat je voor hetzelfde geld bij verschillende merken verschillende dingen krijgt. Bij acer is dat ruwe computerkracht en bij lenovo is dat bouwkwiteit. Voor beide is wat te zeggen en iedereen heeft zijn eigen voorkeur hierin, waardoor voor beide een markt bestaat.
Dus waardeer je bouwkwaliteit en neen je genoegen met minder specs dan neem je een Mercedes/bmw, als je liever betere specs wil en genoegen neemt met mindere afwerking, neem je een Skoda:/Renault.
Als je budget geen Mercedes/bmw toelaat, dan is dat een andere keuze, want dan is de bmw/Mercedes geen optie, maar dan is een full option Skoda/Renault vaak ook geen optie. Aan de andere kant als geld geen rol speelt dan kies je specs en kwaliteit.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:54:
[...]

Grappig

Skoda hebt gekozen boven een bmw/Mercedes

minder robust

slechter afgewerkt
Sorry, maar dan heb jij echt nog een ouderwetsch (inderdaad, met CH!! :P) beeld van Skoda! Tegenwoordig zijn ze goed in elkaar gestoken en doen ze niet (meer) onder voor klassebroeders. Daarbij is het onderstel, de vering, de aandrijflijn en het blok gewoon recht uit een Golf GTD overgenomen, nou niet echt het type auto waarvan je kan zeggen dat het rotbakken zijn (al vind ik een Golf saai, maar da's een andere discussie). Tel daar hele goede sportstoelen bij op, verlengde zitting, sportstuur met geperforeerd leder, de zit is gewoon minstens zo goed als ik nu heb.

BMW is echt niet zo verheven boven de rest als iedereen wel denkt. De 320d is een goede auto, maar de Skoda is in zijn eigen recht ook een hele goed auto, de twee zijn alleen niet direct vergelijkbaar. De BMW is gewoon niet zo op een gezin toegerust, de Skoda veel meer.

Dat gezegd hebbende (en dit moet ik nog zelf gaan ondervinden) schijnt de Skoda erg stabiel te zijn op topsnelheid, iets dat deze 320d nog wel een beetje laat liggen (en dat heb ik wél zelf kunnen constateren).

• Z___Z
  • Niet online
Ja ik weet dat Skoda ongeveer op het niveau van Volkswagen zit. Maar ik vind Acer ook best goede laptops maken. Acer is ook geen b-merk. Denk dat acer de grootste laptop fabrikant is, dus analoog aan de Autowereld is dat Toyota. Zeker wel een goede vergelijking. Een acer kan ook zeker zo lang mee gaan als een lenovo, net als een Skoda net zo lang mee kan gaan als een Mercedes.
Volkswagen vind ik ook niet op her niveau van Mercedes. En met mij genoeg andere mensen, gezien het bestaansrecht van de luxe automerken.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

NOFI, maar Acer geen b-merk? :') Ik denk dat HTT meer doelde op het feit dat het gewoon lekkerder werkt op een Ultrabook met SSD dan op een 15.4" laptop met Celeron en harddisk. Kan je op allebei je werk doen: natuurlijk. Ga je je ergeren aan het gewicht, de trage cpu en disk en het stroperige gevoel? Misschien, dat is voor iedereen anders wellicht, maar als je eenmaal 1x op die ultrabook hebt gewerkt dan wil je gewoon niet meer terug.

Mensen zijn gevoelig voor merken en bijbehorend imago. Het geeft ze een bepaalde status. BMW, Mercedes, Ferrari, Apple, merkkleding. Het doet allemaal exact hetzelfde als een goedkopere of langzamere variant. Maar de beleving is compleet anders.

#team_UTC+1

• Z___Z
  • Niet online
Ik weet niet waarom je een celero erbij haalt, maar HTT vergelijkt een 320ede met een octavia tdi rs. Dan is een vergelijking i5 vs i7 meer op z'n plaats dan i7 vs Celeron. En ik zeg nergens dat je bij beide keuzes een slechte keuze kan maken. Het is de afweging wat je belangrijk vindt.
Ik ga toch ook geen Audi A1 met een Skoda superb vergelijken, wat jij dus doet met een i7 ultrabook van een b-merk en een instapmodel laptop van een A merk.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:49:
Ik weet niet waarom je een celero erbij haalt, maar HTT vergelijkt een 320ede met een octavia tdi rs. Dan is een vergelijking i5 vs i7 meer op z'n plaats dan i7 vs Celeron. En ik zeg nergens dat je bij beide keuzes een slechte keuze kan maken. Het is de afweging wat je belangrijk vindt.
Ik ga toch ook geen Audi A1 met een Skoda superb vergelijken, wat jij dus doet met een i7 ultrabook van een b-merk en een instapmodel laptop van een A merk.
Ik vergeleek de Celeron met een 1.2 benzinemotortje!

En ik beséf me wel dat BMW vs Skoda (in mijn geval dan toch) een D vs. C discussie is, maar dat wat ik (wellicht) inruil in 'klasse' krijg ik terug op andere vlakken. Had ik alles willen behouden, was ik op een 3-Touring uitgekomen en dan was ik meer kwijt geweest dan het me allemaal waard was.

Ik krijg nu meer kit op de Skoda dan ik op de Touring had kunnen betalen, in feite.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Z___Z schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:49:
Ik weet niet waarom je een celero erbij haalt, maar HTT vergelijkt een 320ede met een octavia tdi rs.
Omdat HTT het over een Acer Celeron had? ;)

Persoonlijk zou ik een 320ede vs Octavia RS zou ik eerder vergelijken als een Macbook Air i5 vs HP Elitebook i7. Kwaliteit van de behuizing is net even wat minder, maar de laptop is een stuk sneller.

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wil jij mijn BMW eens even niet met een Mac vergelijken ja }:O.

BMW vraagt óók exorbitante prijzen, maar ze luisteren wel naar wat de klant wil :+.

Bovendien heeft de BMW veel meer knopjes :7.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wat jij wil. Je BMW is net een Acer :+

#team_UTC+1

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Je kan wel weer merken dat we op t.net zitten, eerste keer dat ik een revere-car-analogy tegenkom :P

Back on topic, ik denk dat ik persoonlijk toch mijn ruimtebehoefte eens moet herevalueren, voor de prijs van een kale focus kan ik ook een volledig volgehangen fiesta rijden, enige nadeel is dat vakantie dan per definitie een dakkoffer betekent, en de mindere ruimte in de kabine wat minder comfort betekent op de lange ritten.

Of in tweakers termen, een budget Acer 15 inch met een i3, of een 11 inch lenovo met een i5 en SSD..

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

vectormatic schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:42:
Je kan wel weer merken dat we op t.net zitten, eerste keer dat ik een revere-car-analogy tegenkom :P

Back on topic, ik denk dat ik persoonlijk toch mijn ruimtebehoefte eens moet herevalueren, voor de prijs van een kale focus kan ik ook een volledig volgehangen fiesta rijden, enige nadeel is dat vakantie dan per definitie een dakkoffer betekent, en de mindere ruimte in de kabine wat minder comfort betekent op de lange ritten.

Of in tweakers termen, een budget Acer 15 inch met een i3, of een 11 inch lenovo met een i5 en SSD..
Je moet dan voor jezelf kijken wat belangrijker weegt. Die extra ruimte voor een paar keer per jaar of al die snufjes die je dagelijks om je heen hebt en waar je elke dag mee om moet gaan ;) Persoonlijk zou ik gewoon een karretje en een dakkoffer op de fiesta knopen en op vakantie met dat ding :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ethirty schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:54:
Omdat HTT het over een Acer Celeron had? ;)

Persoonlijk zou ik een 320ede vs Octavia RS zou ik eerder vergelijken als een Macbook Air i5 vs HP Elitebook i7. Kwaliteit van de behuizing is net even wat minder, maar de laptop is een stuk sneller.
Naar de ervaringen van een beruchte hogeschool in het slopen van laptops, gaan Apple Macbooks, Sony Vaiio's,... even hard eraan (jaarlijkse uitvalpercentages, kans op RMA) als de beruchte Acer's (don't mention the Pentium 4). Dan spreek ik nog niet over afbladerende lak en andere quality issues.

We hadden een jaar 400 Thinkpad's mogen bestellen omdat ze de BTW vergaten mee te rekenen of ze hadden het hetzelfde bedrag in dollars ipv euro's gevraagd. 5 % uitval na een jaar, elke week is er een technieker om de laptops van de nodige aandacht te voorzien en maximaal wachttermijn op een herstelling was 2 weken. Dit is premium service tov 3 weken tot 3 maanden wachten bij Toshiba.

Dan is de Macbook overpriced meuk dat niet steviger/betrouwbaarder dan een Acer is (en vooral niet luisteren naar de klant) en Elitebook kan harder scheuren met een aantal milspec-certificeringen. Thinkpad is voor als je echt niet zonder je laptop kan. Dell is prijs/kwaliteit, niet verschieten als de Dell-technieker een aantal dozen GPU's achter gelaten heeft voor een snelle reload, 5 keer vervangen in 3 jaar was destijds (was het GTX 7800?) de norm.

• Martinusz
Mijn 1.2 tsi blok in m'n Seat is niks mis mee, rij er genoeg bakken mee uit en blijf er genoeg bij. Nog nooit het idee dat ik te weinig vermogen ergens voor heb gehad, ook op 120 in z'n vijf trekt ie vlot door :)

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:41

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

martinusz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:02:
Mijn 1.2 tsi blok in m'n Seat is niks mis mee, rij er genoeg bakken mee uit en blijf er genoeg bij. Nog nooit het idee dat ik te weinig vermogen ergens voor heb gehad, ook op 120 in z'n vijf trekt ie vlot door :)
Ik heb hetzelfde blok en ik ervaar juist het tegenovergestelde. Zeker als ik snel actie moet ondernemen, dan zet ik hem minimaal in z'n 4 als ik van 120 even wil doortrekken. In z'n 5 gaspedaal volledig vloeren vind ik echt tergend traag, maar het spreekt voor zich dat dit heel persoonlijk is.

Ik heb wel besloten dat mijn volgende auto een (veel) zwaarder blok gaat krijgen, of wellicht een diesel met hoger koppel.

• Martinusz
Atratus schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:19:
[...]

Ik heb hetzelfde blok en ik ervaar juist het tegenovergestelde. Zeker als ik snel actie moet ondernemen, dan zet ik hem minimaal in z'n 4 als ik van 120 even wil doortrekken. In z'n 5 gaspedaal volledig vloeren vind ik echt tergend traag, maar het spreekt voor zich dat dit heel persoonlijk is.

Ik heb wel besloten dat mijn volgende auto een (veel) zwaarder blok gaat krijgen, of wellicht een diesel met hoger koppel.
Misschien is de mijne goed ingereden ;) kan echt prima in z'n 5 versnellen zit zo op 140.
Snap nooit zo goed eigenlijk waarom mensen bijvoorbeeld 140pk of meer willen hebben, wat doe je ermee?? Zeker in NL heb je er 9 van de 10 x vrij weinig aan door de drukte.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

martinusz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:42:
[...]

Misschien is de mijne goed ingereden ;) kan echt prima in z'n 5 versnellen zit zo op 140.
Snap nooit zo goed eigenlijk waarom mensen bijvoorbeeld 140pk of meer willen hebben, wat doe je ermee?? Zeker in NL heb je er 9 van de 10 x vrij weinig aan door de drukte.
Dat is wat mensen met minder dan 140pk zichzelf wijsmaken B-).

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:56:
[...]

Wacht maar totdat je meer dan 300Nm koppel hebt. Dan heb je dat terugschakelen niet meer nodig maar 140PK ook niet (8>

• Martinusz
HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:56:
[...]

Want?
Gisteren een dikke Audi achter me drukken drukken, nou er voorbij dan....200km verder sta ik alsnog achter hem in Dordrecht. Snap best het verschil tussen 60 of 105pk om mee te komen in het verkeer maar 140+? (Wel in verhouding met zwaarte auto natuurlijk)
Of is dat voor stoplichtcoureurs?

Pagina: 1 ... 76 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.