Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.256 views

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
zonoskar schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:29:
Afgelopen zaterdag in 3 auto proef gereden. Seat Leon, Volvo V40 en Lexus CT200h. Als ik voor comfort zou gaan, zou het zeker de Lexus zijn, wat rijdt die auto lekker zeg. Lekker relaxt, geen last van slechte schakelmomenten van de automaat en eigenlijk altijd power om te versnellen. Al had die power net iets meer mogen zijn. De Leon legt het gruwelijk af tegen de andere 2. Weinig vermogen (110Pk TDi) en qua interieur ook niets bijzonders, de navigatie viel me erg mee na alle verhalen. Touchscreen is wel alleen handig als je stilstaat. De V40 is echt een beest, zeker als je hem boven de 2000tpm houdt. Interieur is echt cool met die thema's voor de klokken. Alleen vond ik de middenconsole een beetje druk en het was niet echt intuïtief om bijv van radio naar navigatie te schakelen.

Volgende week de Audi A3 110Pk TDi rijden, maar ik denk dat mijn keuze al vaststaat (V40)
Wat is voor jou dan dé reden om toch voor de V40 te gaan. Het enige pluspunt dat ik echt uit jou verhaal haal is dat hij veel power heeft.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:34

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Is dat niet genoeg dan :+.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
200 km range van de i3 accu + benzine is precies goed voor Nederland. De belastingdienst zou een max in brandstoftankvolume moeten geven voor de lage bijtelling, zodat het onaantrekkelijk is om een plug-in hybride op brandstof te rijden. Nu is de Outlander een veel betere aanbieding dan de i3.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Nee, want een v40 is gewoon een klein rothok :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:28:
Ga je serieus een V40 190pk diesel hatchback vergelijken met een Golf station 105pk benzine? Wat is je verwachting?
Ja.
Ik verwacht dat de V40 sneller en krachtiger is. Ik verwacht dat de Golf ruimer en rijker uitgerust is.

Wat ik wil weten: is de V40 "groot genoeg". Is de Golf "vlot genoeg". Andere optie is nog de Golf (niet variant) met 1.4 TSI DSG. edit: nope, teveel uitstoot.

Zoals gezegd: mijn leaseregeling is vrij beperkend als je niet met een afkoopregeling te maken wilt krijgen mocht je eerder uit dienst gaan dan dat je leasecontract is afgelopen. :) Qua maandlasten en "binnen de regeling blijven" zijn dit de opties.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 11-08-2014 13:12 ]

• thewizard2006
Voor mij niet nee :) Zeker als je met de Lexus prima in het verkeer mee kan komen. Ligt nog steeds boven het gemiddelde wat iedereen rijd. Tel daarbij op dat hij comfortabeler is en mooier (imo) :)
HTT-Thalan schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:31:
Bij BMW snappen ze blijkbaar wél hoe het moet (i.t.t. Toyota of Opel).
En hoe moet het dan wél? Afgezien dat hij echt ontzettend lelijk is (gaat de strijd goed aan met de Cactus wat dat betreft). Waarom is hij dan zo onderscheidend tov (ik neem aan dat je de Ampera en Prius bedoeld?)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Z___Z schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:47:
200 km range van de i3 accu + benzine is precies goed voor Nederland. De belastingdienst zou een max in brandstoftankvolume moeten geven voor de lage bijtelling, zodat het onaantrekkelijk is om een plug-in hybride op brandstof te rijden. Nu is de Outlander een veel betere aanbieding dan de i3.
Nee dankje, dat is juist een reden om plug-ins niet meer te gaan rijden. Dan zal die technologie snel uit het straatbeeld verdwijnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Voor mij is een V40 te krap. Dus valt sowieso buiten de boot.
Daarnaast vind ik hem nu ook niet echt goedkoop. Ook met een sumum moet je nog redelijk te keer gaan met het aankruispotlood om hem leuk(er) aan te kleden.
Heb ik hem leuk geconfigureerd dan staat er een behoorlijk leasebedrag tegenover. Dan is 14% leuk.

Maar betaal ik liever 20% voor mijn golf.
sowieso heb ik liever opties dan vermogen. Beide gaat met mijn budget niet lukken. En een kale 1.4 TSI laat ik liever staan voor een aangeklede 1.2 TSI met DSG.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tsurany schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

Nee dankje, dat is juist een reden om plug-ins niet meer te gaan rijden. Dan zal die technologie snel uit het straatbeeld verdwijnen.
Ik bedacht mij dat ondanks dat ik soms 400+ kilometer op een dag doe, ik best wel met de i3 zou kunnen leven. Er zijn legio laadpunten tegenwoordig (o.a. een paar op kantoor, tussen de klanten in) en die range extender helpt. Desnoods gooi ik nog een jerrycan achterin voor noodgevallen. Je zit zo een uur of twee bij een klant om bij te laden, op naar de volgende stop.

Het is natuurlijk nog niet perfect, maar ik was toch positief verrast door de i3, het is best een fijne auto.

@thewizard

Ik vind hem onder andere lekker ruim zitten, het interieur bevalt me heel erg (lekker earthy, modern, comfortabele stoelen) en hij voelt lekker vlot en soepel aan. De suicide doors zijn een erg leuke twist die er ook voor zorgen dat de achterbank toch goed bereikbaar is, ondanks de relatief korte lengte van de auto.

De ampera en prius zijn mij toch nog te log en het elektrische bereik is gewoon nog te klein.

• DarkSide

DarkSide

Ik vind de i3 van binnen wel geslaagd.
het design zelf vond ik in het begin mooi. Maar begint me meer en meer tegen te staan.
BMW had van mij betreft wat dichter bij hun roots mogen blijven kwa design.
Op de een of andere manier dienen electische auto's er futuristisch uit te zien.

Wel vind ik het goed dat dit soort auto's zich blijven ontwikkelen.
Zodat je straks niet 100 km op een lading kunt rijden. Maar echt gewoon 500.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• J0YR1D3R
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:09:
Daarnaast vind ik hem nu ook niet echt goedkoop. Ook met een sumum moet je nog redelijk te keer gaan met het aankruispotlood om hem leuk(er) aan te kleden.
Heb ik hem leuk geconfigureerd dan staat er een behoorlijk leasebedrag tegenover. Dan is 14% leuk.
Bij een Summum nog veel aan moeten kruisen? Mijn Golf 6 highline heeft toch echt standaard geen leer, elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen, keyless entry, etc. Dat kost toch aardig wat meer, waarbij de highline de duurste variant is bij de Golf. Ik geloof dat een Golf 7 highline tegenwoordig wel xenon standaard heeft, maar een Bluemotion highline kost kaal al € 31.655. Een D2 Summum kost € 29.795. Dat geeft je al 2000 euro aan extra opties, niet niks :)

• renzo4000
J0YR1D3R schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:28:
[...]

Bij een Summum nog veel aan moeten kruisen? Mijn Golf 6 highline heeft toch echt standaard geen leer, elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen, keyless entry, etc. Dat kost toch aardig wat meer, waarbij de highline de duurste variant is bij de Golf. Ik geloof dat een Golf 7 highline tegenwoordig wel xenon standaard heeft, maar een Bluemotion highline kost kaal al € 31.655. Een D2 Summum kost € 29.795. Dat geeft je al 2000 euro aan extra opties, niet niks :)
Kan je voor dat geld mooi dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.autocreator.eu/live/cms/users/cm0189/images/5034_NL_trekhaak%20afneembaar%20groter_kt_84ak40.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://static.aanbodpagina.nl/img/116/weymar-ongeremde-enkelasser-aanhanger-950-kg4.jpg
kopen om zo toch nog boodschappen te kunnen doen met je v40 :o

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

thewizard2006 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:45:
Wat is voor jou dan dé reden om toch voor de V40 te gaan. Het enige pluspunt dat ik echt uit jou verhaal haal is dat hij veel power heeft.
Powerrrrrrr!! Ja, dat. Toch wel. En hij kost me netto even veel als een Seat Leon TDi met vergelijkbare opties. En hij zit lekker en het R-design ziet er niet verkeerd uit, iig beter dan een Golf. En Leer standaard (bij de R-design). Had ik al iets gezegd over de power? Als ik een uitgezakte 65+ er was, dan wist ik het wel, dan werd het de Lexus. Maar ik moet nog 20 jaar voor het zo ver is (65 dan he?).

Maar als jullie een V40 te klein vinden, wat rijden jullie dan? Een Golf is toch niet echt veel groter? Of zie ik iets over het hoofd, of hebben jullie 3 kinders?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• DarkSide

DarkSide

In mijn geval een golf variant. Deze heeft 610 liter bagage. En met de bank plat 1620.
En meer ruimte op de achterbank.
In mijn geval 2 kinderen en 2 honden.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Octavia Combi. 3 kinderen, chihuahua van Mw. Oogje gaat voorin.
De kofferbak van de V40 is overigens kleiner dan die van menig B-segmenter.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Voor de mensen die nog een 14% VAG auto willen. Let wel ff goed op de levertijden en of je de auto nog aan het eind van het jaar op kenteken mag zetten van de LM.

Volgens mij heeft VAG een behoorlijke levertijd

• J0YR1D3R
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:37:
[...]

Kan je voor dat geld mooi dit:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
kopen om zo toch nog boodschappen te kunnen doen met je v40 :o
Ik gooi eigenlijk altijd m'n boodschappentassen op de achterbank, vind het op een of andere manier veel makkelijker dan de achterbak :) Lazert de boel ook veel minder makkelijk om tenminste. Achterbak gebruik ik alleen met weekendjes weg, dan is er plek zat.

Ik was vrijdag bij vrienden met hun nieuwe Q3, maar dat lijkt me met kinderen toch echt een drama :X Vreselijk ondiepe bak, wel lang maar je mist wel behoorlijk wat hoogte. De 460 liter die er op papier in zouden moeten zitten kon ik in ieder geval niet vinden.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Met 3 kinderen is de V40 echt te klein, en vergelijken met een combi/variant is niet echt fair IMHO. Ik heb geen hond en kinderen, voor mij is de V40 groot zat. Misschien zelfs te groot (heb nu een Audi A1). Ik hoop alleen dat mijn MTB achterin past, evt met een wiel eruit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• DarkSide

DarkSide

Een station met een V40 (die ondanks de V toch geen station is) is idd niet fair.
maar dat was dus ook de reden waarom er nu een station voor de deur staat en waarom er straks een station voor de deur staat.
Maar een v40 heeft 335 liter. En een Golf HB 380. De 335 is wel onder het gemiddelde van 350 van een C-segmenter. Maar kan natuurlijk genoeg zijn voor iemand anders.

• renzo4000
Het is niet alleen de kofferbak die klein is in de v40 ... ook de achterbank is kleiner dan gemiddeld binnen het c-segment. Als ik (1m84, redelijk gemiddeld lijkt me) achter mijzelf wil zitten dan moet ik zowat mijn benen in mijn nek leggen. De v40 is een erg leuke verschijning met een prettige d4 motor, maar qua praktische ruimte is het een no-go tenzij je maar met z'n twee-en bent.

Beetje over de top, maar geeft wel aardig weer dat het echt een krappe auto is. Check dat kinderzitje :) ... lekker en je nek geschopt worden door je kind :D

YouTube: Volvo V40 T3 Kinetic - Autoreview (Consumentenbond)

Auw!!

[ Voor 27% gewijzigd door renzo4000 op 11-08-2014 14:12 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben ook achter mezelf gaan zitten in de V40 en had voldoende ruimte. Ik ben dan wel 3cm korter, maar dat zou toch niet zoveel uit moeten maken? 1 of 2 kinderen zouden moeten kunnen lijkt me. Je moet alleen niet zoveel meenemen. Om dan te zeggen dat je die auto alleen kan rijden als je geen kids hebt vind ik wel wat ver gaan hoor.

• J0YR1D3R
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:58:
Het is niet alleen de kofferbak die klein is in de v40 ... ook de achterbank is kleiner dan gemiddeld binnen het c-segment. Als ik (1m84, redelijk gemiddeld lijkt me) achter mijzelf wil zitten dan moet ik zowat mijn benen in mijn nek leggen. De v40 is een erg leuke verschijning met een prettige d4 motor, maar qua praktische ruimte is het een no-go tenzij je maar met z'n twee-en bent.

Beetje over de top, maar geeft wel aardig weer dat het echt een krappe auto is. Check dat kinderzitje :) ... lekker en je nek geschopt worden door je kind :D

YouTube: Volvo V40 T3 Kinetic - Autoreview (Consumentenbond)

Auw!!
Die beste man overdrijft het wel behoorlijk, maar feit blijft dat je voor jezelf moet vast stellen of het ruim genoeg is of niet. Als je bijvoorbeeld deze foto's kijkt lijkt het allemaal best mee te vallen. En wanneer je echt vaak en veel spullen mee moet nemen (vakanties) dan koop je een reistassen set.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08
Het hele formaat kofferbakverhaal is relatief, evenals binnenruimte. Ja, een V40 heeft een flink aflopende daklijn (maar een 1-serie bijvoorbeeld ook). Qua kofferbak, 335L, een Golf nu heeft 380L, maar een Golf 4 heeft 330L en dat was behoorlijk ruim voor zijn tijd.

Sterker nog, ga je een B-segment auto van dit moment vergelijken met een C-segment auto van pak hem beet 10/15 jaar oud dan zul je qua binnenruimte ongeveer gelijk zitten. Mijn conclusie is dus ook dat we verwend zijn qua ruimte in de loop der jaren. Natuurlijk is ruimte fijn, maar heb je het wel nodig?

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

renzo4000 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:58:

Zo beter? Ook een beter onderbouwd verhaal daar:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-4OdLmu_Zrm8/US6GccWxPqI/AAAAAAAAH6c/SPh5BGoD7AE/s640/DSC03568.jpg
http://www.myv40.com/2013/02/rear-facing-toddler-seat.html

Tevens een heel leesbaar verhaal over de kofferbak:
http://www.myv40.com/2012...l-family-perspective.html

Ik dus te laat...thanks, @J0YR1D3R, tegelijk dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 11-08-2014 14:44 ]

• renzo4000
Jongens, jullie hoeven mij niet te overtuigen dat de v40 ruim genoeg is ... want dat is ie gewoon echt niet. :)

• DarkSide

DarkSide

Het is gewoon minder praktisch. Net als een BWM 1 serie. Het is niet onmogelijk
En er zijn nog genoeg opties om meer mij te nemen op vakanties zoals een dakkoffer.

Het gaat er vooral om wat je zelf wilt of gewend bent. Er zijn ook genoeg mensen die niet eens een c-segmenter kunnen veroorloven en met een corsa/polo op vakantie gaan. En ook dat gaat prima

Ikzelf ben gewoon groter gewend. En dan ga je ook vanzelf meer spullen meenemen.
Als ik ga kamperen (heb een grote tent van 8mx4,5mx2,5m) dan nemen we best wat spullen mee.
Dan heb ik niet eens genoeg aan de 605 liter die de golf biedt :-).
Dan neem ik ook nog een 550 liter grote dakkoffer mee.

• renzo4000
mwoah, er zijn b-segmenters die qua ruimte de v40 het erg moeilijk maken. Kijk eens naar de aankomende Hyundai i20, die heeft zelfs een kofferbak a 325liter.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:53
Aantal liters zegt niet altijd zoveel. Meer hoe je het kunt gebruiken. Schuine klep. Sedan of niet. De A3 limo heeft meer liters dan de sportback, maar door de klep zul je bij een ikea niet alles erin krijgen bijvoorbeeld.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

J0YR1D3R schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:41:
[...]
Als je bijvoorbeeld deze foto's kijkt lijkt het allemaal best mee te vallen. En wanneer je echt vaak en veel spullen mee moet nemen (vakanties) dan koop je een reistassen set.
Lol, die gele koffer... en gelijk is de bak nagenoeg vol. En dat is dan, zoals ik m in schat, slechts één maatje groter dan een bagagevak in de cabine... Ik heb er daarvan 2 mee op vakantie (1 voor vrouw, 1 voor dochter), plus 3 bagagevak-cabine maat koffers (mijzelf en de jongens), een 2 pers luchtbed, voetbal, bench voor de hond, koelbox (36l) diverse water-opblaas-artikelen + pomp, kussens (in een vacuumzak, die dingen zijn geweldig!), sporttas vol schoenen :X , en de nodige kleine / losse rotzooi...
De achterbank zit vol dus daar kan geen bagage op vervoerd worden. Vandaar dus dat voor mij de Octavia de enige C segmenter was die voor mij geschikt is, mijn alternatieven zitten in het D segment.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DarkSide

DarkSide

Dacia logan MCV is ook groot hoor >:)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DarkSide schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:21:
Dacia logan MCV is ook groot hoor >:)
Een Franse, plastic pausmobiel zonder vermogen? Nee dank je.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:37:
Hoe is de grip van de i3 met zulke smalle banden? En hoe rijdt het op de snelweg met 130 km/h?
Nou, ik heb hem voor het terugbrengen even meegenomen naar een buitenweggetje en een kilometer of twee snelweg.

Conclusies uit deze korte rit:

- De hoeveelheid koppel is zelfs voor de bestuurder soms tot het misselijkmakende aan toe
- De dunne bandjes lijken de grip niet te hinderen (doch met kanttekening hieronder)
- De actieradius is erg gunstig bij stads verkeer, maar zakt dramatisch in op snelwegsnelheden
- Trekt als een beer door naar 152km/h en stopt dan gewoon
- Is voor de bestuurder waarneembaar erg stil door de elektromotor, maar levert in op bandengeruis/gerammel

Mijn dashcam was vooral in het laatste puntje bikkelhard: je hoort hem gewoon optrekken omdat de banden en het chassis veel geluid produceren. Het is een auto met een ietwat vreemde combinatie van factoren. Aan de ene kant is hij vrij licht voor een E-auto (1250kg) en voelt in de stad ook lichtvoetig, maar wanneer je wat sportiever gaat rijden merk je het gewicht toch wel. De dunne bandjes zijn keihard en geven veel te veel feedback, de tractiecontrole doet zijn werk echter goed, zelfs bij nat weer en iets vlotter doorrijden blijft hij goed reageren en glijd of stuitert nergens door. Het onderstel voelt daarin toch erg sportief, maar word tegengehouden door de rare banden/velgencombinatie, de korte hoge opbouw van de koets en de stugge (te harde) vering. Toch durfde ik hem niet de bocht om te smijten, het zal de nieuwigheid zijn maar het rijgedrag nodigt hier ook echt niet tot uit. De stoelen zitten dus vrij goed maar het onderstel kan best vermoeiend worden bij lange ritten. Gelukkig kun je er fysiek geen lange ritten mee maken :+.

Verdict: Echte stadswagen. Nergens anders voor gebruiken. Volgens de verkopert is de merknaam i5 reeds geregistreerd en kunnen we die dus ook de komende jaren verwachten, al word dat een plug-in hybrid met puur een assisterende elektromotor in plaats van full-EV met Range Extender.

Kleine andere puntjes:

- de Harman Kardon installatie kan niet overtuigen, zal wel te maken hebben met weinig opties tot plaatsing speakers en het vele plastic in het binnenwerk
- De suicide doors zijn vét, maar dit vereist gewenning (je gooit je eigen deur dicht en moet hem weer opendoen om de kleine van de achterbank te plukken)
- Men zegt dat de brommermotor achterin een hels kabaal zou maken... bij het inleveren las hij de sleutel uit en wist me te vertellen dat ik 1 liter benzine heb gebruikt (+ 50% van de accucapaciteit). Ik heb _niks_ in de gaten gehad van een motor die aansloeg.

De prijs begint vanaf 35k gaf hij aan. Stevig, maar je haalt het er misschien snel uit qua verbruik, dat kan ik moeilijk inschatten. Ding is zoals gezegd netjes afgewerkt, de kwaliteit is er wel aan te zien!

• DarkSide

DarkSide

Tja elektrische autos zijn duur. Een i-mev was ook iets van 30k toen ie uitkwam.
En als ik dan moest kiezen........

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 11:59

Shunt

Boe

renzo4000 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:46:
Jongens, jullie hoeven mij niet te overtuigen dat de v40 ruim genoeg is ... want dat is ie gewoon echt niet. :)
En hier ga je dus de fout in hij is niet ruim genoeg voor JOU. Voor de eisen die JIJ stelt is die auto te klein. Hele volks stammen rijden rond in auto's uit het kleinste segment met 3 kinderen 2 volwassenen en een hond.
Dus een V40 is voor waarschijnlijk meer mensen groot genoeg als dat hij te klein is. Ik snap je argumentatie vanuit jouw oogpunt maar hou het bij meningen aub en probeer niet jouw mening als absolute waarheid te verkopen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Shunt schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:42:
[...]

En hier ga je dus de fout in hij is niet ruim genoeg voor JOU. Voor de eisen die JIJ stelt is die auto te klein. Hele volks stammen rijden rond in auto's uit het kleinste segment met 3 kinderen 2 volwassenen en een hond.
Dus een V40 is voor waarschijnlijk meer mensen groot genoeg als dat hij te klein is. Ik snap je argumentatie vanuit jouw oogpunt maar hou het bij meningen aub en probeer niet jouw mening als absolute waarheid te verkopen.
Waarom ligt deze discussie zo gevoelig? V40 is gewoon geen ruime auto voor het geld (vergeleken met de concurrentie). Wel een hele mooie en snelle auto, maar enorm praktisch is hij niet (V60 PiH idem).

Persoonlijk lijkt de V40 mij geen goede keuze als je meerdere kinderen hebt (of gaat krijgen gedurende de looptijd van je lease auto) in de leeftijd 0-4 en je de auto ook prive gaat gebruiken. Mensen die met 3 kinderen, 2 volwassenen en 1 hond in een 'kleinste segment' rondrijden hebben over het algemeen waarschijnlijk geen keus. Iets wat de lease rijder over het algemeen wel heeft.

Wij vonden een baby in een A3 SB amper te doen. Kwa laadvermogen was het best voldoende, maar het nadeel van een kinderzitje is dat de bijrijdersstoel vaak enorm ver naar voren moet. Ook de aflopende daklijn helpt vaak niet bij het plaatsen van de kleine in de auto. Resultaat dat mijn vriendin of ik met de knieën tegen het dashboard aan zat. Gelukkig kon ik voor vakanties de auto van een collega meekrijgen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• J0YR1D3R
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

Lol, die gele koffer... en gelijk is de bak nagenoeg vol. En dat is dan, zoals ik m in schat, slechts één maatje groter dan een bagagevak in de cabine... Ik heb er daarvan 2 mee op vakantie (1 voor vrouw, 1 voor dochter), plus 3 bagagevak-cabine maat koffers (mijzelf en de jongens), een 2 pers luchtbed, voetbal, bench voor de hond, koelbox (36l) diverse water-opblaas-artikelen + pomp, kussens (in een vacuumzak, die dingen zijn geweldig!), sporttas vol schoenen :X , en de nodige kleine / losse rotzooi...
De achterbank zit vol dus daar kan geen bagage op vervoerd worden. Vandaar dus dat voor mij de Octavia de enige C segmenter was die voor mij geschikt is, mijn alternatieven zitten in het D segment.
Dat is bij mijn Golf 6 niet anders hoor, die zit met mijn ruimbagage koffer ook al bijna vol. Mijn vakantie uitrusting ziet er wat anders uit zonder kinderen, dat maakt wel iets uit ;) 2 grote weekendtassen, rugtas (cameratas), koelbox, tas met wandelschoenen en dat is het wel. Zolang alles in de kofferbak past onder de hoedenplank vind ik het prima en de verzekering ook.

Maar wat ik al zei: feit blijft dat je voor jezelf moet vast stellen of het ruim genoeg is of niet.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12 13:44

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

• Shunt

Shunt

Boe

Zware Unit schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:06:
[...]

Waarom ligt deze discussie zo gevoelig? V40 is gewoon geen ruime auto voor het geld (vergeleken met de concurrentie). Wel een hele mooie en snelle auto, maar enorm praktisch is hij niet (V60 PiH idem).

Persoonlijk lijkt de V40 mij geen goede keuze als je meerdere kinderen hebt (of gaat krijgen gedurende de looptijd van je lease auto) in de leeftijd 0-4 en je de auto ook prive gaat gebruiken. Mensen die met 3 kinderen, 2 volwassenen en 1 hond in een 'kleinste segment' rondrijden hebben over het algemeen waarschijnlijk geen keus. Iets wat de lease rijder over het algemeen wel heeft.

Wij vonden een baby in een A3 SB amper te doen. Kwa laadvermogen was het best voldoende, maar het nadeel van een kinderzitje is dat de bijrijdersstoel vaak enorm ver naar voren moet. Ook de aflopende daklijn helpt vaak niet bij het plaatsen van de kleine in de auto. Resultaat dat mijn vriendin of ik met de knieën tegen het dashboard aan zat. Gelukkig kon ik voor vakanties de auto van een collega meekrijgen.
De auto interesseert mij niet ik heb zelf een Megane HB waar ik heel tevreden mee ben, mij gaat het om het constant verkopen van een mening als absolute waarheid.Een auto is zodanig persoonlijk dat je niet kan zeggen hij is te klein voor situatie X of combinatie X je kan zeggen voor mij is hij te klein want ......
Ik rij nu rond in een Megane waar ik een achterlijke hoeveelheid ruimte in heb. Echter laat ik mijn vriendin los bij het inpakken heb ik nog niet genoeg ruimte als de banken plat gaan er een dak koffer op ligt en een aanhanger er achteraan. En dan hebben we geen kinderen hond of opa / oma die mee gaan. Gewoon met zijn tweetjes.

Echter heb ik meermaals met een Fort ka (oude model) met 3 man op vakantie gegaan met tent + alle andere rotzooi. Het is maar net wat je wilt en wat je gewend bent. Daarom ben ik allergich voor al die absolute statements die sommige mensen constant gebruiken bij het verkondigen van hun MENING!

Game PC

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, Shunt, bij auto's heb je nu eenmaal een klassering in segmenten die onder meer gebaseerd zijn op de grootte van het voertuig. Daarnaast kan je prima auto's tegen elkaar afzetten en dan stellen dat de ene auto klein dan wel groot is. Doorgaans pak je daar (in het C segment) de Golf voor, zijnde de meest populaire auto.
Vanuit die optiek is de V40 klein. Een strategie die ik van Volvo overigens niet begrijp, want Volvo stond bekend als degelijke, ruime auto's. Het ruime is er in ieder geval bij de V40 en V60 niet meer (de oude S40 is volgens mij zo ongeveer even groot als de huidige V60 en de V50 is groter dan de V60).

• Shunt

Shunt

Boe

AllSeeyinEye schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:43:
Tja, Shunt, bij auto's heb je nu eenmaal een klassering in segmenten die onder meer gebaseerd zijn op de grootte van het voertuig. Daarnaast kan je prima auto's tegen elkaar afzetten en dan stellen dat de ene auto klein dan wel groot is. Doorgaans pak je daar (in het C segment) de Golf voor, zijnde de meest populaire auto.
Vanuit die optiek is de V40 klein. Een strategie die ik van Volvo overigens niet begrijp, want Volvo stond bekend als degelijke, ruime auto's. Het ruime is er in ieder geval bij de V40 en V60 niet meer (de oude S40 is volgens mij zo ongeveer even groot als de huidige V60 en de V50 is groter dan de V60).
Natuurlijk is de V40 "kleiner" dan de andere auto's in het zelfde segment dat is gewoon een given fact. Maar mij gaat het om het hele "NEE IS TE KLEIN punt over en uit."
Je hoort mij ook niet over de auto zelf en om het NOG maar eens te herhalen het gaat mij om het geroep dat het te klein is niet over de daadwerkelijke grote. Er is maar een iemand die kan bepalen of hij groot genoeg / te klein of zelfs te ruim is en dat is de persoon die hem wil kopen / leasen / rijden.

Met mijn Megane scheelt de Volvo v40 trouwens 35 liter dat is nu niet echt zo'n groot verschil.
Ik denk wel dat volvo weet wat ze willen. Met de geflopte C30 proberen ze nu de V40 te positioneren als de nieuwe lease topper voor de midden moot. De kleintjes komen toch niet bij Volvo en de grote jongens hebben ze voldoende keuze in. De V40 valt er mooi tussen in voor de mensen met 2 of minder (geen) kinderen en niet al te veel eisen qua rotzooi mee nemen. Voor de mensen die graag iedere vakantie (net zoals mijn vriendin) het hele huis mee nemen heb je de V60 / V70. Ik had echter verwacht dat ze de Volvo V40 als de C hadden neergezet dat zou qua inhoud / positionering beter hebben geklopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Shunt op 11-08-2014 17:00 ]

Game PC

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat Volvo betreft heb ik toch neer met de oude S40 en V50. Dat waren mooie middenmaatjes...

• DarkSide

DarkSide

V50 mooie bak. Nog steeds wel eigenlijk. Maar om nu te zeggen ruim?
415 liter in de achterbak. En 1300 als de bank plat is.
En ruimte op de achterbank is er ook amper. Ik heb de v50 dan eigenlijjk ook altijd gezien als een iets practischere HB ;-). Een golf had toen 350l bv. Dan ben je met een v50 beter uit.

Collega heeft een van de laatste edities gehad. Met mooi duo tone leer.
Die midden console blijft mooi. Maar voor mij bljjven volvo's mooie auto's maar kwa ruimte wat onder de maat.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik hoop juist dat steeds meer mensen de V40 te klein gaan vinden..... echt.

Ik zie hem nu al eigenlijk teveel rijden als meer mensen deze auto als perfect betitelen wordt het helemaal eentonig (qua merk en uitvoering) op de weg.

Ik heb jaren gereden op comfort (qua ruimte en rekening houdend met gezinssituaties) nu is het tijd voor sportiviteit en looks.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nee hoor, laat maar zo veel mogelijk mensen voor die V40 gaan, hopelijk drukt dat de levertijden op de echt leuke auto's een beetje ;).

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 10:17
HTT-Thalan schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:12:
Nee hoor, laat maar zo veel mogelijk mensen voor die V40 gaan, hopelijk drukt dat de levertijden op de echt leuke auto's een beetje ;).
Hoezo?? Een mooie 3serie blijft altijd een gewilde bak met levertijd }:O . In de klasse van die Volvo is er niets speciaals en dan slaagt Vovol er nog het beste in om een mooie dynamische auto neer te zetten. Tja de kofferbak is kleiner 15 liter kleiner dan een golf, boeiend. In een golf zit ik ook klem achterin, in de Volvo ook. Zoals hierboven al iemand schrijft, een kind acterin je a3 en je zit voor in je dashboard met de kniën. Tja dat zit ik standaard ook al bijna in een A3. Wat Volvo wel goed doet namelijk is de ruimte voorin fantastisch maken. Met de C30 hadden ze dit ook al prima voor elkaar. Languit met de benen, het was allemaal mogelijk.

Overigens mooie auto's liggen voor de meeste heel ver buiten het leasebudget :+ De masserati's en jaguars rijden je nou niet dagelijks voorbij... En ze zitten helaas ook niet in de 14%. Maar ben bang dat ook deze levertijd hebben of er nou veel of weinig volvo's besteld worden :9 :9 :9

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Op de 320d zit momenteel ruwweg 10 weken. Vind ik nog meevallen. Dealer waar ik vandaag was beaamde dat ze een stuk minder populair zijn geworden de laatste tijd, vooral de tourings uiteraard, omdat die uit de gratie zijn gevallen bij onze overheid en dus ook bij het leasevolk.

Als ze nou versneld die 14% van de Octavia schrappen vallen er een hoop bestellingen weg die mij in de weg zitten O-).

• Shunt

Shunt

Boe

Ik vind het juist heerlijk om veel Meganes te zien heb dat ook echt nooit begrepen dat mensen graag uniek willen zijn op de weg in een lease bak. Kan iemand dat uitleggen ?

Game PC

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat betekent dat we verwend zijn en dat we graag willen showen hoeveel van andermans geld we wel niet mogen uitgeven om ons voort te bewegen op Neerlands' wegen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Shunt schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:27:
Ik vind het juist heerlijk om veel Meganes te zien heb dat ook echt nooit begrepen dat mensen graag uniek willen zijn op de weg in een lease bak. Kan iemand dat uitleggen ?
Omdat de weg anders alleen maar vol zit met saaie eenheidsworst. Dat levert een gigantisch saai straatbeeld op. Ik ben altijd blij als een leuke/unieke auto mij eens voorbij komt rijden. Beter dan de standaard Skoda, Ford of BMW. Ja, ik vind BMW echt doodsaai. Ze hebben een paar leuke auto's maar de meeste BMW's zijn gewoon dezelfde eenheidsworst. Ze zien er zeker niet slecht uit maar zijn niet uniek of leuk om naar te kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• renzo4000
@shunt, relax fftjes ... tel even tot tien voordat je jezelf zo laat gaan, want volgens mij is het niet waard om jezelf zo voor gek te zetten.

Ga aub niet voor mij(en anderen) bepalen of ik mijn mening hier mag ventileren. Het idee van een forum is dat je juist kunt discussiëren met elkaar en dat hierbij persoonlijke meningen bij komen kijken lijkt me redelijk evident is het niet?

Waarom is het zo lastig aan te nemen dat de v40 onderaan het c segment zit qua ruimte? De feiten zijn bikkelhard en niet alleen gebaseerd op mijn mening maar op cijfers en alle autotesten. Zo... gewoon ff oxazepammetje in de mik en weer verder gaan ;)

:>

Verwijderd

thefox154 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:23:
[...]
Wat Volvo wel goed doet namelijk is de ruimte voorin fantastisch maken.
De ruimte voor je benen misschien als bijrijder, maar ik heb nog nooit in een auto gezeten die zo aanvoelde als een dwangbuis/glijbaan dan in een V40 R-design. Het compleet zwarte interieur, inclusief hemeldak, in combinatie met de schuin lopende voorruit en die grote hoeveelheid knoppen op het dashboard gaven mij geen relaxed gevoel. Ruimte achterin boeide mij ook weinig, maar ik vond het gevoel als je voorin zit erg benauwd.

Overigens past er prima een mountainbike in de V40 (uitgaande van een lengte van 1.85), vriend van me doet dat regelmatig. Volgens mij moet wel het voorwiel er uit.

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
renzo4000 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:12:
@shunt, relax fftjes ... tel even tot tien voordat je jezelf zo laat gaan, want volgens mij is het niet waard om jezelf zo voor gek te zetten.

Ga aub niet voor mij(en anderen) bepalen of ik mijn mening hier mag ventileren. Het idee van een forum is dat je juist kunt discussiëren met elkaar en dat hierbij persoonlijke meningen bij komen kijken lijkt me redelijk evident is het niet?

Waarom is het zo lastig aan te nemen dat de v40 onderaan het c segment zit qua ruimte? De feiten zijn bikkelhard en niet alleen gebaseerd op mijn mening maar op cijfers en alle autotesten. Zo... gewoon ff oxazepammetje in de mik en weer verder gaan ;)

+1

Stel je voor dat echt iedereen dezelfde leaseauto ging rijden... :|

Zag dit weekend de nieuwe Audi A3 in het rood. Wat een heerlijke auto 8) Vind het echt jammer dat hij net een slag te klein is voor ons.

Afbeeldingslocatie: http://www.carblogger.nl/wp-content/uploads/2012/09/audi-a3-sportback-rood2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Zware Unit op 11-08-2014 20:36 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_O-

Ge-Wel-Dig-E discussie hier.

Afgelopen winter met 4 Volwassen in m'n Scirocco naar de wintersport gereden (5 personen pást niet want: maar 4 stoelen) en dat ging perfect incl. bagage voor 8 dagen + skimateriaal. Ik ben zelf +/- 1.87Mtr. en de rest zat ook in die "range" + ik vertik 't om als chauffeur m'n stoel te verstellen zodat diegene áchter me nóg meer ruimte krijgt en ik niet relaxed meer achter 't stuur zit. (Een Scirocco is bést ruim achterin, ook al zou je dat niet zeggen als je de auto ziet, alleen in/uitstappen is voor oudere mensen niet te doen..... Maar daar hadden we geen last van).

Latten/boards boven op 't dak en de bagage in grote weekendtassen, skischoenen uiteraard in de bijbehorende tassen welke verder ook gevuld waren met skisokken/handschoenen....dat soort "meuk" en de skistokken paste er ook nog bij zónder de hoedenplank te raken.

Als je van die grote Samsonite hardcases mee wil nemen dan houdt 't bij 2 van die krengen wel op ónder de hoedenplank maar grote weekendtassen stapelen netjes weg.

Voor mensen met (kleine) kinderen is zo'n Scirocco overigens gewoon een ellendig model auto, zeker als er nog kinderstoeltjes in geplaatst moeten worden. Ja: er zitten ISO-Fix bevestigingen en JA, er is ruimte genoeg voor 't stoeltje.... Maar zie er daarna nog maar eens een kind in geplaatst te krijgen zónder dat je volleerd slangenmens moet zijn >:)

De bagageruimte is vrij ruim én goed bruikbaar qua vorm/volume maar voor de dagelijkse boodschappen en/of kinderwagen is voor de meeste mensen de tildrempel niet fijn (lees: te hoog).

En om 't een klein beetje "T.Net" gerelateerd te houden: Er lagen laatst nog 6 stuks 19" HP-DL380 Servers (totaal 12U) incl. rack/cable mount rails achterin + een doos met alle bekabeling voor die krengen (UTP/Power/Fiber/KVM) en toen was er nog wat ruimte over onder de hoedenplank.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 11-08-2014 21:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• thewizard2006
zonoskar schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:39:
[...]

Powerrrrrrr!! Ja, dat. Toch wel. En hij kost me netto even veel als een Seat Leon TDi met vergelijkbare opties. En hij zit lekker en het R-design ziet er niet verkeerd uit, iig beter dan een Golf. En Leer standaard (bij de R-design). Had ik al iets gezegd over de power? Als ik een uitgezakte 65+ er was, dan wist ik het wel, dan werd het de Lexus. Maar ik moet nog 20 jaar voor het zo ver is (65 dan he?).

Maar als jullie een V40 te klein vinden, wat rijden jullie dan? Een Golf is toch niet echt veel groter? Of zie ik iets over het hoofd, of hebben jullie 3 kinders?
Als blijkbaar de enige reden om een auto als 65+ te bestempelen de power is (binnen 7.5sec naar de 100) dan valt 99% van de auto's af.... Beetje jammer om iedereen zo weg te zetten.
Maarja dan ben ik toch lekker een 65plusser. Maar wel 1 die hierin kan rijden *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.deautoreviews.com/wp-content/uploads/2014/03/Lexus-CT200h-F-Sport-1024x682.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 12-08-2014 08:23 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 14:16
thewizard2006 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:13:
[...]

Als blijkbaar de enige reden om een auto als 65+ te bestempelen de power [...]
Eensch!

Auto's met makkelijke instap en/of hoge zit, die zijn pas 65+ :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12 08:51
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:22:
[...]

De ruimte voor je benen misschien als bijrijder, maar ik heb nog nooit in een auto gezeten die zo aanvoelde als een dwangbuis/glijbaan dan in een V40 R-design. Het compleet zwarte interieur, inclusief hemeldak, in combinatie met de schuin lopende voorruit en die grote hoeveelheid knoppen op het dashboard gaven mij geen relaxed gevoel. Ruimte achterin boeide mij ook weinig, maar ik vond het gevoel als je voorin zit erg benauwd.

Overigens past er prima een mountainbike in de V40 (uitgaande van een lengte van 1.85), vriend van me doet dat regelmatig. Volgens mij moet wel het voorwiel er uit.
En dat heb ik dan weer helemaal niet, dat de V40 R-Design aan zou voelen als een dwangbuis. Ik vind het donkere interieur (incl. zwarte hemelbekleding) trouwens ook vele mooier dan het lichte interieur. Maar dat is uiteraard puur smaak :P

Ik ben wel blij dat ik niet achterin m'n eigen auto hoef te zitten. Afgelopen weekend m'n V40 van binnen schoongemaakt, toen kwam ik voor het eerst in hele lange tijd weer op de achterbank ( :') ). Maar ik kan niet achter mezelf zitten, met de stoel in de voor mij meest-comfortabele stand. Gelukkig rijd ik +/- 99% van de tijd alleen in de auto, dus interesseert de ruimte achterin mij geheel niet.
Ja, dan had ik ook een Aygo/107/C1/IQ kunnen nemen, maar dat vind ik allemaal geen mooie auto's. De V40 R-Design wel. Ik rijd er nu bijna een jaar in rond, en nog altijd denk ik weer: 'Wat is het toch een mooie auto!', als ik er naar toe loop :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 12-08-2014 08:25 ]

• GrooV
Ach ik heb in mijn stoelgeheugen de 3e stand ingebruik voor als er iemand achter mij zit. Zit ik nog steeds goed met de juiste spiegel instellingen maar iets rechter en naar voren. Normaal lig ik aardig onderuit namelijk :)

Ben zelf 1.89m en heb het getest als ik zelf achterin zit

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind de "Powerrrrrr" van een V40 D4 wel mee vallen. Oke hij heeft 190pk. Maar doet er 7.4 seconden over om naar de 100 te gaan. Ik vind die cijfers nogal tegen vallen. Daarnaast is de topsnelheid begrenst op 190.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• renzo4000
Nou ja, voor een 14% "spaardiesel" is dat toch behoorlijk rap te noemen. Volgens mij is er geen andere directe concurrent die daarbij in de buurt komt. Tegenwoordig is rond de 10 seconden wel het gemiddelde en mag je 7.4 toch wel als snel bestempelen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

Want 0-100 in 7.4sec, 14% bijtelling en een topsnelheid van 190km/h (die met 1 knop te verwijderen is) is behelpen in Nederland fileland.

Juist 8)7

Het gros komt niet eens beneden de 10 seconden van alle ecohokken die er rondrijden. Om maar te zwijgen over de 80-120 acceleratie

Strava

• Tylen

Tylen

"Die met 1 knop te verwijderen is", en dan pleeg je dus belastingfraude.

7.4 voor 190pk vind ik tegenvallen. Maar jullie mogen dat best snel vinden hoor. Iedereen zijn eigen snelheids beleving.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Als blijkbaar de enige reden om een auto als 65+ te bestempelen de power is (binnen 7.5sec naar de 100) dan valt 99% van de auto's af.... Beetje jammer om iedereen zo weg te zetten.
Maarja dan ben ik toch lekker een 65plusser. Maar wel 1 die hierin kan rijden *O*
Dat bedoelde ik niet. Voor mezelf zoek ik een sportieve(re) auto, eentje waarin je nog wat moet doen. In de Lexus rij je super comfortabel. Ik verwacht dat ik die rijeigenschappen (voor mezelf dus) pas rond mijn 65ste levensjaar ga wensen. Als ik uitgezakt en lui ben. Ik bedoel niet dat alleen uitgezakte 65plussers in die Lexus rijden. Sorry als dat zo overkwam. Nu we het toch over die Lexus hebben, ik vond het scherm slecht afleesbaar bij een beetje zon buiten. Is dat normaal? Ik heb ook zonder (gepolariseerde) zonnebril gekeken, maar het werd niet echt veel beter.

Die Lexus CT200h gaat trouwens echt niet in 7.5s naar de 100, in ieder geval niet de versie die ik mee had (de F-sport). En ook volgens de specs gaat dat in 10.3s. Kan je dat ding zo kietelen dat dat wel lukt? Dat zou dan wel een hele grote plus zijn voor de Lexus.

En de begrenzing van de V40 kan er wel af, maar niet echt met 1 knop. Kosten zijn 700 euro. Niet dat ik me stoor aan die begrenzing, ik rij toch max 150 Km/h (ook in Duitsland).

@Tylen: Alle 14% auto's zijn belastingfraude want niemand kan het opgegeven verbruik (en dus CO2 uitstoot) halen. Maar wat draagt het verwijderen van een limiet (eentje waar je in de praktijk vrijwel nooit tegen aan loopt) bij aan de CO2 uitstoot? Vrijwel niks. Wat de belastingdienst wel als fraude aanmerkt is chiptuning. Het verwijderen van de 16" eco bandjes zou je wel onder belastingfraude kunnen scharen, maar dat mag nog van de belastingdienst.

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 12-08-2014 09:16 ]

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:25:
[...]

En dat heb ik dan weer helemaal niet, dat de V40 R-Design aan zou voelen als een dwangbuis. Ik vind het donkere interieur (incl. zwarte hemelbekleding) trouwens ook vele mooier dan het lichte interieur. Maar dat is uiteraard puur smaak :P
Het is niet zozeer smaak want ik vind het best een mooi interieur en mijn A3 heeft ook een zwart hemeldak al heb ik wel voor grijze interieurtinten gekozen in plaats van zwart. Bij mij viel de V40 daar toch wel op af, samen met het dashboard waar ik niet aan kon wennen omdat ik liever analoge tellers heb. Dat smaak persoonlijk is bewijst de V40 echter wel gezien het enorme aantal mensen dat hem ook van binnen fantastisch vindt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

renzo4000 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:57:
Nou ja, voor een 14% "spaardiesel" is dat toch behoorlijk rap te noemen. Volgens mij is er geen andere directe concurrent die daarbij in de buurt komt. Tegenwoordig is rond de 10 seconden wel het gemiddelde en mag je 7.4 toch wel als snel bestempelen.
Eh, nee. Ik zou eerder zeggen dat het gemiddelde tussen de 10 en 12 seconden zit, van de ecohokken althans.

Ik voorzie ook eigenlijk dat de overheid zich flink misrekent heeft en voornemens is een flinke inhaalslag te gaan maken op belastinggeld in deze hoek van de maatschappij. De bijtellingen zullen weer stijgen en de regels nog scherper worden, waardoor het gros straks weer gewoon 25% betaalt.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

Tylen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:10:
"Die met 1 knop te verwijderen is", en dan pleeg je dus belastingfraude.
Dat is waar, echter zou je dit ook kunnen zeggen voor het verwijderen van de 16" wielen. Als particulier is het een non-issue
7.4 voor 190pk vind ik tegenvallen. Maar jullie mogen dat best snel vinden hoor. Iedereen zijn eigen snelheids beleving.
Ik denk naar mate je steeds snelle auto's rijdt, men eerder aan een bepaald vermogen went. Daarom is het misschien beter om eens in een VW SDI :P te stappen om met beide pootjes weer op de grond te staan.

Strava

• gwystyl
  • Laatst online: 22:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@vhal: alleen getallen zeggen ook niet alles. Ik heb hiervoor een Fiat Stilo MW met 80 pk gehad. Het verschil met de 120 pk Renault Laguna die ik nu heb is erg groot, maar toen ik de Stilo had heb ik me maar een paar keer geërgerd aan de traagheid. Ik heb ooit een Polo SDi overwogen, maar die is toen wel afgeschoten omdat het zo'n traag hok was :). Mijn huidige auto vind ik echter snel genoeg, en belangrijker: comfortabel en stil. Topsnelheid, 0-100 tijd? Geen idee...

Ik heb het idee dat de 1.5/1.6 ecodieseltjes van tegenwoordig het wat dat betreft ook prima doen met ongeveer 110 pk. Snel genoeg om mee te kunnen komen in het normale verkeer, en aangekleed genoeg om comfortabel mee te rijden. Ik zou persoonlijk nooit voor een veel duurder topmodel gaan als de basis prima is. De auto is voor mij tegenwoordig dan ook primair een vervoersmiddel waar ik ongeveer 3 uur per dag in doorbreng. Voor de lol en snelheidsbeleving heb ik een motor ....

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

En waarom hebben we momenteel "rond de 110" pk nodig om mee te komen? Omdat de rest van het verkeer ook een gemiddeld vermogen heeft. 50 jaar geleden had je aan 18 of 26pk ook genoeg :P.

• DarkSide

DarkSide

50 jaar geleden woog een auto ook minder.
Een 2cv woog iets van 550 kg meen ik. Dat is natuurlijk een stuk minder dan de 11 a 1200 die je tegenwoordig hebt.

• renzo4000
Toen wogen de auto's ook nog de helft van het huidige gewicht ... dan hebben we het verder niet over de veiligheid en comfort wat toen ontbrak ;)

• GrooV
7.4 naar de 100 is wel met een handbak he.

Pak de 20% automaat en dan zit je op 7.2 en een top van 230. Redelijk rap voor een diesel

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 11:01

Gast1981

room with a moose!

Tylen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:10:
Snelheidsbeleving is inderdaad persoonlijk.
Maar in 7,5s naar de 100 tegenover gemiddeld 11s voor de overige 14 procenters is gewoon vlot te noemen, want ruim 30% sneller. Toch?

Verwijderd

In het land waar ik auto rijd heb je aan 110PK meer dan voldoende. Niet iedere bestuurder trapt daar continu zijn gaspedaal diep in de auto mat. De gemiddelde automobilist doet er zo'n 20 seconden over om naar de 100 te komen dus dan ben je met 11 seconden bijna 2x zo snel.

• GrooV
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:37:
In het land waar ik auto rijd heb je aan 110PK meer dan voldoende. Niet iedere bestuurder trapt daar continu zijn gaspedaal diep in de auto mat. De gemiddelde automobilist doet er zo'n 20 seconden over om naar de 100 te komen dus dan ben je met 11 seconden bijna 2x zo snel.
Die 0-100 in de specificatie haal je zelf nagenoeg nooit. Dus ga er maar van uit dat je nog slomer bent

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

GrooV schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:39:
[...]

Die 0-100 in de specificatie haal je zelf nagenoeg nooit. Dus ga er maar van uit dat je nog slomer bent
Dan moet je eens leren rijden ;) Genoeg auto's die in de praktijk zelfs sneller zijn.

• DarkSide

DarkSide

Heb ooit een app gehad op mijn telefoon waarbij ik dat kon meten.
Die gaf 10,2 aan ipv de opgegeven 10,9.

Maar ook met 10,9 ben ik meestal sneller.
Normaliter is dit ook meer dan voldoende. Het is de tussensprint 80-120 waar mijn 1.2 tje wel wat meer pit zou mogen hebben. Dat maakt inhalen op binnenwegen wat makkelijker.

Maar ik heb er niet nog eens 4 a 5 tientjes p/m voor over om voor de 1.4 TSI te gaan.

• thewizard2006
zonoskar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:13:
Dat bedoelde ik niet. Voor mezelf zoek ik een sportieve(re) auto, eentje waarin je nog wat moet doen. In de Lexus rij je super comfortabel. Ik verwacht dat ik die rijeigenschappen (voor mezelf dus) pas rond mijn 65ste levensjaar ga wensen. Als ik uitgezakt en lui ben. Ik bedoel niet dat alleen uitgezakte 65plussers in die Lexus rijden. Sorry als dat zo overkwam. Nu we het toch over die Lexus hebben, ik vond het scherm slecht afleesbaar bij een beetje zon buiten. Is dat normaal? Ik heb ook zonder (gepolariseerde) zonnebril gekeken, maar het werd niet echt veel beter.

Die Lexus CT200h gaat trouwens echt niet in 7.5s naar de 100, in ieder geval niet de versie die ik mee had (de F-sport). En ook volgens de specs gaat dat in 10.3s. Kan je dat ding zo kietelen dat dat wel lukt? Dat zou dan wel een hele grote plus zijn voor de Lexus.
Ik weet niet hoe oud je bent verder :) Vroegah wilde ik inderdaad ook racen en scheuren. Nu wil ik voornamelijk comfortabel rijden maar wel vlot kunnen zijn als het nodig is. Dat kan ik prima in de Lexus. Ik vind het juist prettig dat ik niet de hele tijd aan het schokken ben omdat je moet schakelen en terugschakelen als je gaat inhalen etc. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen :)

Mbt het scherm heb ik geen problemen ondervonden in de 3.5jaar dat ik hem nu rij. Hij past zich namelijk automatisch aan. Het kan wel zo zijn dat de schakelaar die dit doet (zit in mijn versie ergens links naast het stuur) niet goed stond. Dan doet hij dit namelijk niet en dan kan het inderdaad slecht zichtbaar worden. Dit vermoed dat dit bij jou het geval was.

De ct200h gaat volgens de fabrieksspecificaties in 10.3 naar de 100 ja (en dat klopt wel ongeveer want heb dit zelf ook gemeten/geteld). De F-sport precies hetzelfde. Enige verschil is visueel. Voor zover ik weet kan je dit niet ff aanpassen nee :)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:07:
[...]
Ik vind het juist prettig dat ik niet de hele tijd aan het schokken ben omdat je moet schakelen en terugschakelen als je gaat inhalen
Sorry hoor, maar schakelen zonder te schokken een onderdeel van je rijexamen tegenwoordig.. Of is het schokken toch wat overdreven?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 12:15
Deveon schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:42:
[...]

Sorry hoor, maar schakelen zonder te schokken een onderdeel van je rijexamen tegenwoordig.. Of is het schokken toch wat overdreven?
Als je zelf rijd merk je er minder van, omdat je weet wanneer een schakelmoment komt. Voor je passagiers kan het wat schokkiger aankomen, omdat zij het wellicht niet verwachten.
Ikzelf vind het vooral makkelijker, bijv. bij het optrekken vanaf een kruispunt. Je kunt dan je aandacht volledig richten op het verkeer/veiligheid, zonder te hoeven nadenken over het schakelen.

Computer says no

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kijk maar eens naar de passagier als je schakelt, dan kun je dat zo vloeiend doen als je wil, je ziet hem.haar toch even 'wippen'. Zelfs in mijn S-tronic heb ik dat. Maar in de Lexus niet, dis schakelt zo vloeiend.

• GrooV
Lijkt me niet dat apps op een telefoon een nauwkeurige snelheidsbepaling kunnen geven maar goed.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:10
Leuke discussies altijd over snelheid :). IMHO is snelheid geen must maar natuurlijk wel erg leuk. Het is net wat je er voor over hebt. Ik bedoel, als je kan kiezen uit 2 auto's die behalve snelheid verder identiek zijn en je ook evenveel kost dan zou de grote meerderheid wel kiezen voor de snellere auto. Helaas is dat in de praktijk niet zo, je zal altijd concessies moeten doen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• ST10©DE
  • Laatst online: 00:49

ST10©DE

Dus.............

renzo4000 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:12:

Geen idee wat een oxazepammetje is, maar heb wel een beetje ervaring met de kofferruimte van een V40.

Ik kwam uit een A3 SB 8P (2011) met een opgegeven kofferruimte van ik geloof 370 liter. Dus toen dacht ik dat het krap werd met mijn bestelde V40 met een opgegeven kofferruimte van 335 liter. Echter de praktijk wees uit dat ik evenveel, zo niet meer, in de Volvo kreeg. Ik heb toentertijd even wat gegoogled, en vond dat Audi en Volvo verschillende methode's gebruiken voor het meten van de inhoud van de kofferbak. Volvo doet het met blokken, en ja dan mis je behoorlijk wat liters aan schuine hoeken die niet gemeten worden door.

Toen kwam mijn broer met een Golf 7 langs. En uiteraard waren we beide nieuwsgierig naar kofferruimte's. En optisch leek die van de Volvo (naast elkaar) groter, tevens kregen we meer in de Volvo.

Dus ja, voor mij is het lastig om aan te nemen dat de V40 krap bemeten is ten opzichte van de A3 en Golf

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00

EraZor

Don't mention the war

[...]

[afbeelding]
Smaken verschillen, natuurlijk...maar ben ik de enige? :>

Afbeeldingslocatie: http://static.comicvine.com/uploads/original/14/141057/2916103-predator.jpg

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 14:05
Tylen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:51:
Ik vind de "Powerrrrrr" van een V40 D4 wel mee vallen. Oke hij heeft 190pk. Maar doet er 7.4 seconden over om naar de 100 te gaan. Ik vind die cijfers nogal tegen vallen. Daarnaast is de topsnelheid begrenst op 190.
Vergelijkbare auto's als de 120d en A3 TDI met beide 184pk doen het in dezelfde tijd. Dit is een hele normale waarde voor dit soort auto's met dat vermogen. Ik neem aan dat je het niet over de opgegeven 1 of 2 tienden of 6pk's verschil hebt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

P. Mekes schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:36:
Dus ja, voor mij is het lastig om aan te nemen dat de V40 krap bemeten is ten opzichte van de A3 en Golf
Moet je eens proberen een mountainbike in zijn geheel (dus zonder zadel en voorwiel er uit) in deze auto's te stoppen, dan zie je dat dit in de A3 eenvoudiger is dan in de V40 (waar het een vriend van me tot heden niet gelukt is). De Golf weet ik niet.

• thewizard2006
[...]

Heb is 9 jaar geleden dat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Ik weet niet of het tegenwoordig er onderdeel van is :) Echter, in een schakelauto zal je altijd wel schokkerig rijden. Dit heeft natuurlijk verschillende gradaties door de mix van rijstijl, bestuurder, gevoel met de auto en de auto zelf. Echter zit er altijd wel een schok in (die ook in (oude) automaten zit trouwens). Het schakelmoment. Echter, de CVT in de lexus heeft geen schakelmoment. Het is dus 1 lange versnelling waar je in zit.
Zeker met auto's zoals de V40 D4 die retesnel is en waar je dus ook sneller zal moeten schakelen (als je gebruik wilt maken van de snelheid) zal schokken. Als bestuurder zelf zal je dit vaak niet heel erg ervaren. Bijrijders zullen er meer last van hebben.
Het is ook niet slecht dat het schokt ofzo. Het is maar wat je prettig vind. Zelf hecht ik ook waarde aan relax rijden en dat gaat beter bij een traploze automaat dan een schakel imo.
Dus nee, niet overdreven. Behalve als jij het opvat als "je wordt helemaal door elkaar geschud tot je gaat kotsen" :)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
P. Mekes schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:36:
[...]

Geen idee wat een oxazepammetje is, maar heb wel een beetje ervaring met de kofferruimte van een V40.

Ik kwam uit een A3 SB 8P (2011) met een opgegeven kofferruimte van ik geloof 370 liter. Dus toen dacht ik dat het krap werd met mijn bestelde V40 met een opgegeven kofferruimte van 335 liter. Echter de praktijk wees uit dat ik evenveel, zo niet meer, in de Volvo kreeg. Ik heb toentertijd even wat gegoogled, en vond dat Audi en Volvo verschillende methode's gebruiken voor het meten van de inhoud van de kofferbak. Volvo doet het met blokken, en ja dan mis je behoorlijk wat liters aan schuine hoeken die niet gemeten worden door.

Toen kwam mijn broer met een Golf 7 langs. En uiteraard waren we beide nieuwsgierig naar kofferruimte's. En optisch leek die van de Volvo (naast elkaar) groter, tevens kregen we meer in de Volvo.

VAG en liters :X
Als je de specs moet geloven, heeft die nieuwe Golf station meer kofferbakruimte dan een Passat station 8)7
Ook de nieuwe Fabia heeft meer ruimte dan een A4 avant 8)7

Wat blijkt, men meet vanaf een bepaald moment ook de ruimte van waar vroeger het reserve wiel lag mee. en nog wat "vieze" truukjes...

Youtube: DashcamNL

• renzo4000
Het is me wel duidelijk dat er een gevoelige snaar geraakt wordt bij een aantal v40 bezitters. Het is namelijk niet erg dat het een klein hok is aangezien het voor jullie wel de juiste keuze is.

Dit neemt niet weg dat er gesteld kan worden door anderen (incluis mijzelf) dat de v40 gewoon een krappe auto is binnen zijn segment. Zie het als een minpunt, net zo goed dat de rijeigeschappen als pluspunt gezien kan worden.

• GrooV
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:10:
[...]

Moet je eens proberen een mountainbike in zijn geheel (dus zonder zadel en voorwiel er uit) in deze auto's te stoppen, dan zie je dat dit in de A3 eenvoudiger is dan in de V40 (waar het een vriend van me tot heden niet gelukt is). De Golf weet ik niet.
Ik zal het van het weekend eens proberen. Al heb je bij een MBT sneller het voorwiel er uit en in 1x er in dan 10x proberen met voorwiel :P

• dakara
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:04
Misschien handig om het niet consequent 'een klein hok' te noemen. Dat zit nl niet ver van 'klein misbaksel' vandaan. Eigenlijk zeg je daarmee dat iedereen die een V40 heeft gekozen erg dom is omdat hij zich een klein misbaksel heeft laten aansmeren. Aangezien de keuze voor een auto erg persoonlijk is raak je daarmee vanzelf de gevoelige snaar.

PSN: daclan, ED: CMDR Dellcore

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dakara schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:53:
Misschien handig om het niet consequent 'een klein hok' te noemen. Dat zit nl niet ver van 'klein misbaksel' vandaan. Eigenlijk zeg je daarmee dat iedereen die een V40 heeft gekozen erg dom is omdat hij zich een klein misbaksel heeft laten aansmeren. Aangezien de keuze voor een auto erg persoonlijk is raak je daarmee vanzelf de gevoelige snaar.
Klein misbaksel.
Ik zou hem niet moeten.

Past ook niet in mijn tarief, misschien heeft dat er ook mee te maken.

ping 127.212.23.124

• Tylen

Tylen

Klein hok is juist. O en traag. Als ze maar aan de kant gaan als ik eraan kom ;)

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:53
dakara schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:53:
:? dus door het woord hok is het een misbaksel en is iedereen die er 1 heeft dom?

Hoe dan ook, collega heeft er 1 en aangezien ik zelf aan het kijken ben dan naar een nieuwe lease auto, nu nog het vorig model A3 SB, kwam de V40 heel even aan bod. Vind best mooie wagen om te zien en rijdt prima.

Prima zit voorin, zeker. Ik ben 1,92 en zat er goed in. Achter mij wat krap, maar goed dat is de Audi die ik nu rij niet veel anders. Iets ruimer, maar geen zee van ruimte over. 1 van de kids (7 jaar) zat er prima. Kofferbak echter wel kleiner. Ik heb een kleine van nu 10 maanden oud, dus kinderwagen, campingbed, etc, etc, etc... in ieder geval de vrouw neemt teveel troep mee heb ik het idee als de kleine een nachtje bij opa/oma verblijft, maar het schijnt nodig te zijn voor iets. Ik kreeg alles beter in de Audi dan in de V40. Dit is voor mij de grootste reden dat de V40 uit mijn lijst is gegaan.

short list
A3 Limo
A3 Sport back (door lagere aanschaf budget over voor DSG)
Golf VII helemaal vol, inclusief DSG. Vrouw voorkeur variant (zie verhaal over de kleine die nachtje gaat logeren)

A3 SB heeft een vriend van me. Tja prima auto. Paar keer al mee gereden. Golf variant prima auto. Uiteraard meeste ruimte van de lijst.

Limo nog proberen en de gewone Golf (5drs).

• dakara
Ok nevermind.. Tegen schenen schoppen van mede-forumleden is blijkbaar toch iets te leuk

• Tylen

Tylen

;) Hahaha. Ieder zijn eigen keuze toch. "Leven en laten leven"

• renzo4000
@dakara, door een dergelijke reactie te plaatsen bevestig je alleen maar dat hetgeen wat ik stel klopt :)

Voor de goede orde, ik zou graag de rijeigenschappen en de performance v/d v40 combineren met de ruimte van de octavia ... maar dat is helaas niet beschikbaar in de bijtellings-malaise en zit ik zometeen opgescheept met een octavia die enorm ruim is maar voor de rest vooral een zielloze auto. Ook hiervoor geldt, is dat erg? Neuh, kwestie van plussen en minnen en onderaan de streep je keuze maken.

ik zit nu mijn eigen keuze te bekritiseren, mag dat wel?

• dakara
@renzo4000 Ik betwist ook helemaal niet dat het een kleine auto in zijn klasse is, dat ben ik het helemaal met je eens.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 14:16
renzo4000 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:13:
@dakara, door een dergelijke reactie te plaatsen bevestig je alleen maar dat hetgeen wat ik stel klopt :)

Voor de goede orde, ik zou graag de rijeigenschappen en de performance v/d v40 combineren met de ruimte van de octavia ... maar dat is helaas niet beschikbaar in de bijtellings-malaise en zit ik zometeen opgescheept met een octavia die enorm ruim is maar voor de rest vooral een zielloze auto. Ook hiervoor geldt, is dat erg? Neuh, kwestie van plussen en minnen en onderaan de streep je keuze maken.

ik zit nu mijn eigen keuze te bekritiseren, mag dat wel?
Ik zou in die klasse de rijeigenschappen en de automaat van de 1-serie willen combineren met de D4 motor van Volvo en de kofferruimte van de Octavia Kombi. Dan heb je een auto die niet veel te wensen overlaat :)

Verwijderd

Doe er dan nog het interieur van de A3 bij ;)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Question Mark schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:24:
En zojuist besteld! *O*

Opel Zafira Tourer 136 PK diesel (20% bijtelling), Business edition

Extra opties:
  • Metallic lack
  • Navi 950 Europa IntelliLink
  • Afneembare trekhaak
  • Derde zitrij
  • Climate Control
  • 17" velgen
En ik heb een gelukje! Volgens de leasemij is Opel al bezig met modeljaar 2015, waardoor er wat aanpassingen zijn in de opties. Climate Control is niet meer los te bestellen, maar alleen nog maar te leveren in combinatie met het "comfort pakket". Navigatie upgrade wordt iets duurder (maar is nu standaard voorzien van DAB), de 17" velgen zijn iets goedkoper geworden. Verder wordt de trekhaak geen optie af fabriek meer, maar een dealeroptie.

Samengevat wordt de catalogusprijs van de auto 200 euro meer, terwijl de leaseprijs gelijk blijft. Maar dan heb ik wel als extra het comfortpakket, met daarin:
  • AGR gecertificeerde comfortstoelen voor bestuurder en passagier
  • Climate control
  • Achterstoelen "lounge" (variabele indeling)
  • luxe middenconsole en armsteun (flexconsole)
  • Extra elektrische verwarming voor het snel ontdooien van de ramen
  • Stoelverwarming voorin en een verwarmd stuur
Voor die 40 euro extra bijtelling per jaar heb ik dat er wel voor over. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1 ... 82 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.