Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.254 views

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet alleen Opel is bezig met MY2015 hoor, de meeste merken al :) Heb je die comfortstoelen al eens geprobeerd? Ik heb ze gehad in een Astra die ik een lang weekend had, maar ik vond het echt heel fijn zitten. Vooral de langere zittingen zijn een aanwinst wanneer je lang bent.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
Pannekoek81 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:06:
[...]

:? dus door het woord hok is het een misbaksel en is iedereen die er 1 heeft dom?
Nee. Maar het woord "hok" heeft een vrij negatieve connotatie. Een hok is waar je hond in slaapt. Niet iets waar je vol trots en met plezier in rond rijdt :)
Als je over iemand zijn vriend(in) spreekt als "doos" terwijl je het niet perse slecht bedoeld wordt dit vaak toch als belediging opgevat :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:53
thewizard2006 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:19:
[...]

Nee. Maar het woord "hok" heeft een vrij negatieve connotatie. Een hok is waar je hond in slaapt. Niet iets waar je vol trots en met plezier in rond rijdt :)
Als je over iemand zijn vriend(in) spreekt als "doos" terwijl je het niet perse slecht bedoeld wordt dit vaak toch als belediging opgevat :)
Snap ik, maar het werd wel gelijk uit verband getrokken. Zodra het over een hok gaat wil dat niet zeggen dat iemand gelijk dom is :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Pannekoek81 op 13-08-2014 15:23 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

J0YR1D3R schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:15:
Niet alleen Opel is bezig met MY2015 hoor, de meeste merken al :) Heb je die comfortstoelen al eens geprobeerd? Ik heb ze gehad in een Astra die ik een lang weekend had, maar ik vond het echt heel fijn zitten. Vooral de langere zittingen zijn een aanwinst wanneer je lang bent.
Die AGR stoelen van Opel zijn wat mij betreft een van de betere op de markt.
hoop dat die van mij straks ook zo goed zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

J0YR1D3R schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:15:
De Zafira waarin ik een proefrit in maakte had die comfortstoelen ook. Zat inderdaad prima.

Nu ben ik niet zo ontzettend lang dat ik de langere zittingen nodig zal hebben, maar met name het goed kunnen stellen van de stoelleuningen lijkt me ideaal. Ik merk het nl. altijd al redelijk vlot in mijn rug als een autostoel niet helemaal lekker staat afgesteld naar mijn mening.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 12:59
Heb even zitten lezen en komt er dus op neer dat de v40 eigenlijk v30 had moeten heten :P
Geef mij mijn Golfje maar ;-)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die Golf gaat ook van 0-100 in 7.4 s en kost netto 260 euro per maand? Geef mij dan maar wat minder kofferbak :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:02
Grappig om hier die discussie te zien omtrent Volvo V40 en andere wagens. Volvo brengt in iedergeval wat teweeg met zijn V40 en helemaal nu met zijn D4. Moet zeggen ook ik was aangenaam verrast door de V40, een erg degelijke auto met een mooie uitstraling (zeker in R-Design) en met dito specs. Hij heeft bij mij heel lang op de lijst gestaan. Toch waren er wel een paar minpuntjes toen (geen idee hoe dit nu is), een van de minpuntjes was het navigatiesysteem wat mij niet kon bekoren. Het was gewoon ronduit traag!

Ik keek naar de T3 en met 150pk had ik meer snelheidsbeleving verwacht, maar die kwam er niet. Hij deed het goed maar dat was het dan ook wel. Miste wat gretigheid, sportiviteit. Als laatste puntje, was toch de kofferbak. Hij voldoet, maar het kan groter/beter (was voor mij niet eens grootst eminpunt, maar nam het mee).

Uiteindelijk heel lang getwijfeld, want of weer een Audi A3 Proline S 125pk of de V40 T3. Totdat audi de COD kwam brengen. Toen voor mij lager in de leaseprijs, dus meer opties op de Audi heeft mij toch richting Audi getrokken. Maar de verschillen zijn klein, en denk net waar je de nadruk op gaat leggen wat je belangrijk vind. Moet je nu dieselen, dan is de D4 the way to go! Mag je benzine, dan zou ik de 1.4COD overwegen (mits je 20% bijtelling geen probleem vind). Andere optie is de G-Tron natuurlijk, al is die met starre achteras toch wat minder quq wegligging.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

zonoskar schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:49:
Die Golf gaat ook van 0-100 in 7.4 s en kost netto 260 euro per maand? Geef mij dan maar wat minder kofferbak :)
Als je de 184PK Diesel pakt wel én die loopt ook na 190Km/h nog vrolijk verder tot 240Km/h. De 150PK variant heeft er 8.6s voor nodig en ook die haalt gewoon 230Km/h op de teller :+

Die prijs..... Tsjah, dáár kijken we dan maar (even) niet naar :P

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 13-08-2014 16:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@wimmel_1: :) Als ik niet naar de prijs hoefde te kijken, dan was een A3 met die 184 PK diesel zeker een betere optie dan de V40 D4. Maar dat heeft niks met de kofferbak te maken.

@Wicked: De CoD motor van het VAG concern heb ik op mijn vizier. Zaterdag proefrit in de A3 limo met die motor. Dieselen hoef ik niet perse, maar dat diesel-duwtje in de rug vind ik wel erg fijn. Dat mis ik erg bij mijn 1.4 TFSi 122 Pk. De Seat Leon FR met die motor is goed te betalen, ook in de 20%. Maar je hebt geen Volvo of Audi kwaliteit, al is Seat niet slecht.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:37:
[...]

Als je de 184PK Diesel pakt wel én die loopt ook na 190Km/h nog vrolijk verder tot 240Km/h. De 150PK variant heeft er 8.6s voor nodig en ook die haalt gewoon 230Km/h op de teller :+

Die prijs..... Tsjah, dáár kijken we dan maar (even) niet naar :P
Als je echt zo geïnteresseerd bent in topsnelheid dan pak je toch gewoon de 20% V40 D4. Die is namelijk niet begrenst.......

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ondanks dat mijn leasecontract met 5 maanden verlengd is (er wordt gewisseld naar andere LM) tot december toch even bij de Skoda dealer binnen gestapt. Als Skoda straks nog op de lijst staat om te mogen leasen weet ik mijn keuze wel; de station EBL met 1.6TDI DSG. Er zijn in begin 2015 toch geen aantrekkelijke 14% stations meer.. Hoef ik qua ruimte geen stap terug te doen t.o.v. mijn Laguna en toch een automaat :-)

In het showmodel waren de sportstoelen (Dynamic pakket volgens mij) geinstalleerd. Niet zo krap als ik dacht, zat lekker. Is bij dit type de zitting ook langer als de gewone stoel? Enige nadeel aan de sportstoelen vind ik dat de hoofdsteun er aan vast zit, vind ik persoonlijk niet mooi. Of het moet in een rally uitvoering zijn :-p

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zitting van de dynamic sportstoelen is idd langer :)

En verder hoop ik nog steeds dat Lexus binnenkort met een IS300 diesel komt. Maar dat zal wel weer niet :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:20
Of een is300 break (motorisatie om het even). Ik vermoed dat dat ook niet gaat komen. Of een GS die niet voor ouderen is, met een volledig neerklapbare achterbank (en in break ;-) )

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Tjoekie schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:28:
[...]

Als je echt zo geïnteresseerd bent in topsnelheid dan pak je toch gewoon de 20% V40 D4. Die is namelijk niet begrenst.......
Als je het verschil per maand nu lekker apart legt kan je waarschijnlijk ook wel een keer per jaar een dikke Porsche 911 huren waarmee je echt lekker hard kan rijden (in Duitsland natuurlijk).

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Wicked-Game schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:18:
Grappig om hier die discussie te zien omtrent Volvo V40 en andere wagens. Volvo brengt in iedergeval wat teweeg met zijn V40 en helemaal nu met zijn D4. Moet zeggen ook ik was aangenaam verrast door de V40, een erg degelijke auto met een mooie uitstraling (zeker in R-Design) en met dito specs. Hij heeft bij mij heel lang op de lijst gestaan. Toch waren er wel een paar minpuntjes toen (geen idee hoe dit nu is), een van de minpuntjes was het navigatiesysteem wat mij niet kon bekoren. Het was gewoon ronduit traag!

Ik keek naar de T3 en met 150pk had ik meer snelheidsbeleving verwacht, maar die kwam er niet. Hij deed het goed maar dat was het dan ook wel. Miste wat gretigheid, sportiviteit. Als laatste puntje, was toch de kofferbak. Hij voldoet, maar het kan groter/beter (was voor mij niet eens grootst eminpunt, maar nam het mee).

Uiteindelijk heel lang getwijfeld, want of weer een Audi A3 Proline S 125pk of de V40 T3. Totdat audi de COD kwam brengen. Toen voor mij lager in de leaseprijs, dus meer opties op de Audi heeft mij toch richting Audi getrokken. Maar de verschillen zijn klein, en denk net waar je de nadruk op gaat leggen wat je belangrijk vind. Moet je nu dieselen, dan is de D4 the way to go! Mag je benzine, dan zou ik de 1.4COD overwegen (mits je 20% bijtelling geen probleem vind). Andere optie is de G-Tron natuurlijk, al is die met starre achteras toch wat minder quq wegligging.
Ik heb de V40 T3. Moet zeggen de traagheid merk ik alleen in de 1e versnelling, daarna niet meer. Over de navigatie ben ik het ronduit eens :)

Nadeel van de A3 SB (ga er van uit dat je die hebt) vind ik dat de auto het net niet is voor de uitstraling die het wil. Ik zou dan eerder voor een Golf gaan welke ook nog goedkoper is en nagenoeg exact het zelfde is . A3 sedan vind ik daarentegen wel mooi :)

De gtron mogen wij helaas niet leasen ivm gas

Verwijderd

Je hebt duidelijk niet in de Golf en de A3 gezeten want dan had je geweten dat het qua uitstraling en interieur compleet andere auto's zijn. Geen idee wat volgens jou de 'gewenste' uitstraling van de A3 zou moeten zijn maar veel anders dan luxe, goed afgewerkte (en indien gewenst) sportieve compacte auto zal het niet zijn. Ik ben dan wel benieuwd welk merk in deze klasse dat volgens jou wel realiseert.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tjoekie schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:28:
[...]

Het gaat me in dezen niet zozeer om de topsnelheid maar meer om de manier waarop Volvo die auto als "14%'er" in de markt zet terwijl diezelfde auto er ook als 20%'er is.

Voorop gesteld: Ik vind de V40 écht een mooie auto (exterieur) en met die "beperkte" bagageruimte, als je daar al van mag spreken, is ook door mij gewoon goed te leven (als ik meer ruimte nodig heb dan staat er genoeg ander spul tot m'n beschikking), maar: De manier waarop die 20% naar een 14% omgetoverd is staat mij persoonlijk niet aan. Die 14% wordt qua CO2 norm gehaald door een lage rolweestand te bewerkstelligen en een lage rolweestand behaal je alleen met banden welke zo min mogelijk contact maken met het wegdek én zo hard mogelijk zijn + een goede aerodynamica.

Met die aerodynamica, én dus model auto, zit het wel goed echter de bandenkeus welke er tevens aan verbonden is maakt het geheel als 14% auto niet interessant genoeg voor mij. Er is vanwege minimale rolweestand gekozen voor een 195/60/HR16 band welke vanwege die HR kwalificatie ook wettelijk gelimiteerd is op max. 210 Km/h (vandaar die begrenzer), maar dat wil dus tevens zeggen dat het een "harde" band is aangaande de rubbercompound én dat die band dus tevens méér geluid voort brengt dan een band met een zachtere rubbersamenstelling. Ik denk dat Volvo er ook liever een VR, ZR of WR onder monteert omdat dat 't comfort echt ten goede komt (wat ze bij de 20% uitvoering dus ook doen) maar zelfs een VR band (tot 240Km/h) lukt in die maatvoering al niet meer (en 195 mm is tegenwoordig een "smal" bandje terwijl dat 20 jaar geleden écht wel super de luxe breed was).

De auto ansich heeft dus genoeg vermogen én de looks maar de concessies welke er gemaakt zijn staan mij persoonlijk niet aan.

Als 20% ér heb ik 'm overigens ook nog overwogen maar daarbij viel 'ie bij mij gewoon af op het te drukke (Ford Focus) interieur: Te druk qua knoppen en "eye-candy" aangaande verschillende LED kleuren wat mij betreft. Dat maakte de keuze voor een "andere" 20% auto ineens een stuk gemakkelijker.

Maar: Resumé; Smaken verschillen (gelukkig)!!

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 13-08-2014 23:16 ]

• wimpie007
zonoskar schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:49:
Mijn Golfje heeft 184pk en 0-100 in 7.5 sec die 0.1 sec neem ik op de koop toe voor een top van meer dan 190KM/U hahaha 230 echte km-ers om precies te zijn

En als je een ruim leasebudget hebt en die niet helemaal stukslaat krijg je het verschil terug en kan je dus prima op 260 netto komen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door wimpie007 op 14-08-2014 01:53 ]

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12 18:50

Fab1Man

Live life to the fullest

wimmel_1 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:32:
[...]

Het gaat me in dezen niet zozeer om de topsnelheid maar meer om de manier waarop Volvo die auto als "14%'er" in de markt zet terwijl diezelfde auto er ook als 20%'er is.

Voorop gesteld: Ik vind de V40 écht een mooie auto (exterieur) en met die "beperkte" bagageruimte, als je daar al van mag spreken, is ook door mij gewoon goed te leven (als ik meer ruimte nodig heb dan staat er genoeg ander spul tot m'n beschikking), maar: De manier waarop die 20% naar een 14% omgetoverd is staat mij persoonlijk niet aan. Die 14% wordt qua CO2 norm gehaald door een lage rolweestand te bewerkstelligen en een lage rolweestand behaal je alleen met banden welke zo min mogelijk contact maken met het wegdek én zo hard mogelijk zijn + een goede aerodynamica.

Met die aerodynamica, én dus model auto, zit het wel goed echter de bandenkeus welke er tevens aan verbonden is maakt het geheel als 14% auto niet interessant genoeg voor mij. Er is vanwege minimale rolweestand gekozen voor een 195/60/HR16 band welke vanwege die HR kwalificatie ook wettelijk gelimiteerd is op max. 210 Km/h (vandaar die begrenzer), maar dat wil dus tevens zeggen dat het een "harde" band is aangaande de rubbercompound én dat die band dus tevens méér geluid voort brengt dan een band met een zachtere rubbersamenstelling. Ik denk dat Volvo er ook liever een VR, ZR of WR onder monteert omdat dat 't comfort echt ten goede komt (wat ze bij de 20% uitvoering dus ook doen) maar zelfs een VR band (tot 240Km/h) lukt in die maatvoering al niet meer (en 195 mm is tegenwoordig een "smal" bandje terwijl dat 20 jaar geleden écht wel super de luxe breed was).

De auto ansich heeft dus genoeg vermogen én de looks maar de concessies welke er gemaakt zijn staan mij persoonlijk niet aan.

Als 20% ér heb ik 'm overigens ook nog overwogen maar daarbij viel 'ie bij mij gewoon af op het te drukke (Ford Focus) interieur: Te druk qua knoppen en "eye-candy" aangaande verschillende LED kleuren wat mij betreft. Dat maakte de keuze voor een "andere" 20% auto ineens een stuk gemakkelijker.

Maar: Resumé; Smaken verschillen (gelukkig)!!
Wat let jou om er 17" of 18" op te zetten? Het mag, het kan, ik heb het nu ook. Je kunt ook een probleem doordrijven dat zo opgelost kan worden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fab1Man schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 01:52:
[...]

Wat let jou om er 17" of 18" op te zetten? Het mag, het kan, ik heb het nu ook. Je kunt ook een probleem doordrijven dat zo opgelost kan worden.
Niks, maar waarom zou ik een extra set banden/velgen gaan bestellen waardoor ik prijstechnisch alsnog op een 20% uitvoering uit kom.

Dat 14% Volvo "HOK" wordt nu de hemel in geprezen vanwege de bijtelling terwijl 't eigenlijk gewoon een auto is welke je niet wil als je een beetje rationeel nadenkt en niet alleen naar de maandelijkse kosten kijkt.

Beetje de Toyota Prius/Auris van 4 jaar geleden............

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 14-08-2014 03:36 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 11:59

Shunt

Boe

wimmel_1 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 02:51:
[...]

Niks, maar waarom zou ik een extra set banden/velgen gaan bestellen waardoor ik prijstechnisch alsnog op een 20% uitvoering uit kom.

Dat 14% Volvo "HOK" wordt nu de hemel in geprezen vanwege de bijtelling terwijl 't eigenlijk gewoon een auto is welke IK niet wil als je een beetje rationeel nadenkt en niet alleen naar de maandelijkse kosten kijkt.

Ik heb het even voor je aangepast want schijnbaar is het heel lastig.

Als ik het nu mocht kiezen zou het een Prius plug in Hybrid zijn want 4% bijtelling en lekker ruime bak (voor mij persoonlijk als chauffeur) Of een Volvo V40 D4 want ongeveer even groot als mijn huidige megane maar dan met 80PK meer en ongeveer het zelfde in de bijtelling. Ben opgegroeid met autos in het D segment en altijd die "luxe" gehad tot dat we uiteindelijk naar een "hokje" zijn gegeaan en dan wel de Matiz.

Mij interesseert het niet wat andere vinden van de V40 waar ik me aan erger is de spreek wijze die sommige hier bezigen over de auto's die volgens hun standaarden beneden hun smaak / eisen pakket vallen. Hou het gewoon een beetje bij je zelf ipv "het is een klein hok" misschien "ik vind het een te kleine auto voor mijn situatie" In plaats van "Die auto is niets als je er een beetje rationeel over nadenkt" Mischien "ik vind het geen logiche keuze want <verhaal waarom hij voor jou niet past>" Wellicht kunnen we deze hele discussie dan gewoon achterwegen laten en kunnen we elkaars auto's gewoon weer met een beetje gepast respect bespreken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• thewizard2006
Ach ja, welcome to the internet he :)
Ik snap ook het hele probleem niet hoor. Als de banden je niet aanstaan kan je ze, legaal, laten verwisselen. Een beetje inschattend wat Wimmel belangrijk vind gaat hij zoiezo niet op de standaard velgen/banden rijden. En als dat echt hét probleem is waar hebben we het dan over voor een auto die er sportief uitziet, erg snel is en lekker rijdt.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

wimpie007 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 01:49:
[...]

Mijn Golfje heeft 184pk en 0-100 in 7.5 sec die 0.1 sec neem ik op de koop toe voor een top van meer dan 190KM/U hahaha 230 echte km-ers om precies te zijn

En als je een ruim leasebudget hebt en die niet helemaal stukslaat krijg je het verschil terug en kan je dus prima op 260 netto komen ;)
Euh nee. Een Golf met de 184Pk diesel is alleen te krijgen in de GTD en dan betaal je (volgens Athlon) 349 euro per maand netto (bij 42% loonbelasting). En dan heb je er nog geen opties op gezet (niet dat dat bij de GTD perse moet). Ik vind 350 euro tov 260 euro toch echt wel een klein beetje veel verschil. Als je de kale V40 R-design neemt, betaal je zelfs maar 200 euro netto.

De discussie over hoe Volvo die D4 in de 14% heeft gekregen snap ik, ik heb eigenlijk dezelfde bedenkingen erbij. Maar aan de andere kant, we (autorijders) worden al langs alle kanten kaalgeplukt door de regering, dus als ik dan een voordeeltje kan pakken, waarom niet? Zeker als het een auto is die a) ik niet vreselijk lelijk vind (en vele met mij), b) fatsoenlijk rijdt (understatement) en c) in mijn leasebudget past. Eigenlijk is het jammer dat andere fabrikanten dit trucje niet ook uithalen. Jammer genoeg is het feest in 2015 over.

@thewizzard: Maar wel gelimiteerd is tot 190 Km/h (boeie!)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

zonoskar schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:46:
[...]

Euh nee. Een Golf met de 184Pk diesel is alleen te krijgen in de GTD en dan betaal je (volgens Athlon) 349 euro per maand netto (bij 42% loonbelasting). En dan heb je er nog geen opties op gezet (niet dat dat bij de GTD perse moet).
Da's nog niks, als je de Golf GTD in de Skoda RS uitvoering neemt betaal je 400 euro :+.

• Wicked-Game
GrooV schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:22:
[...]

Ik heb de V40 T3. Moet zeggen de traagheid merk ik alleen in de 1e versnelling, daarna niet meer. Over de navigatie ben ik het ronduit eens :)

Nadeel van de A3 SB (ga er van uit dat je die hebt) vind ik dat de auto het net niet is voor de uitstraling die het wil. Ik zou dan eerder voor een Golf gaan welke ook nog goedkoper is en nagenoeg exact het zelfde is . A3 sedan vind ik daarentegen wel mooi :)

De gtron mogen wij helaas niet leasen ivm gas
Ik denk dat de uitstraling ook mede afhankelijk is van uitvoering. Een attraction als instap is het ook niet voor mij. Ik wilde perse een Proline S, voor minder deed ik het niet. Proline S is echt een must naar mijn mening en zorgt voor de uitstraling die ik persoonlijk wel bij de wagen vind passen.

Interieur kan geen enkele concurrent aan tippen vind ik. Heb o.a. de A-klasse, 1-Serie en V40 meegenomen in het vergelijk en de A3 is qua interieur toch wel de beste van het stel.

Golf heb ik heel even overwogen, maar ik vind het zo'n standaard keus. Helaas moet ik nu na alweer een jaar rijden concluderen dat de Audi A3 ook een leaseslet is geworden, metname nu de G-trons rond hobbelen met hun 14% bijtelling. Logisch dat mensen die kiezen, had het ook gedaan als ik toen de keus had.

Als ik nu weer zou moeten kiezen dan zou het lastig worden, misschien dat ik zelfs neig naar een BMW 3-serie om toch eens een klasse hoger te gaan rijden. Of de A3 Sedan die ik erg mooi vind geworden, maar toen ik moest kiezen nog niet beschikbaar was.

• PeaceNlove
  • Laatst online: 20:36

PeaceNlove

Deugleuter

[...]

Dat 14% Volvo "HOK" wordt nu de hemel in geprezen vanwege de bijtelling terwijl 't eigenlijk gewoon een auto is welke je niet wil als je een beetje rationeel nadenkt en niet alleen naar de maandelijkse kosten kijkt.
Mijn eis aan een auto is een comfortable bestuurdersstoel, goed meekomen met het verkeer en een beetje goede looks aan de buitenkant.
Daar voldoet mijn DS3 momenteel uitstekend aan en zo'n V40 hoogstwaarschijnlijk ook. De achterbank in mijn DS3 is voor de sier en de paraplu en ik doe hooguit 1x per maand de achterklep open om zaken te vervoeren.
Ik kan er prima inkomen dat anderen wel graag mensen op de achterbank kwijt willen en de klep open doen om spullen te vervoeren, die nemen dan een Octavia en zijn happy.
Anderen hebben een V40 of een DS3 en zijn ook happy.

En tot slot zijn er mensen met een ongefundeerde mening ('hok') over een auto waar zij hopelijk niet de berijder van zijn. En als ze dat wel zijn, dan zijn ze niet happy :P Wel zou ik het wenselijk vinden dat ze die mening niet meer hier ongefundeerd in dit topic komen verkondigen.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]
Want buiten de bijtelling voldoet hij eigenlijk helemaal nergens voor? Je mag best argumenten hebben, maar dan moeten het ook argumenten zijn. Er zijn namelijk legio mensen waarvoor hij prima voldoet (net als dat mijn 206 voldeed, de Yaris van mijn vrouw voldeed, mijn C30's voldeden (iig in de tijd dat ik geen kinderen had). Elke auto die ik heb gehad voldeed (omdat niet iedereen blijkbaar dezelfde wensen heeft).

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wicked-Game schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:21:
[...]

Ik denk dat de uitstraling ook mede afhankelijk is van uitvoering. Een attraction als instap is het ook niet voor mij. Ik wilde perse een Proline S, voor minder deed ik het niet. Proline S is echt een must naar mijn mening en zorgt voor de uitstraling die ik persoonlijk wel bij de wagen vind passen.

Interieur kan geen enkele concurrent aan tippen vind ik. Heb o.a. de A-klasse, 1-Serie en V40 meegenomen in het vergelijk en de A3 is qua interieur toch wel de beste van het stel.

Golf heb ik heel even overwogen, maar ik vind het zo'n standaard keus. Helaas moet ik nu na alweer een jaar rijden concluderen dat de Audi A3 ook een leaseslet is geworden, metname nu de G-trons rond hobbelen met hun 14% bijtelling. Logisch dat mensen die kiezen, had het ook gedaan als ik toen de keus had.

Als ik nu weer zou moeten kiezen dan zou het lastig worden, misschien dat ik zelfs neig naar een BMW 3-serie om toch eens een klasse hoger te gaan rijden. Of de A3 Sedan die ik erg mooi vind geworden, maar toen ik moest kiezen nog niet beschikbaar was.
Vond zelf het interieur van de A3 een beetje tegenvallen. Het ziet er mooi afgewerkt uit, maar doordat het ontwerp zo kaal is heb je het gevoel van een klasse lager, ondanks dat de afwerking prima past in een klasse hoger. Hou zelf meer van een robuust interieur zoals de 1-serie heeft (is bij BMW nodig door de achterwielaandrijving).

De A3 limosine in PLS uitvoering is qua leaseprijs/cataloguswaarde bijna net zo duur als een 3-serie executive/A4 pro-line/C klasse Ambition. Ik heb daarom voor een klasse hoger gekozen.

Wat betreft de 14% g-tron, ik denk niet dat die heel populair wordt/is in Nederland. De actiradius op gas is gewoon te klein. Als ze ipv 14kg gas + 50 liter benzine, 14 liter benzine + 50kg gas hadden aangeboden en in limosine uitvoering, was het voor mij zeker een optie geweest. C-segment heeft zoveel 14% keus, dat je jezelf eigenlijk te kort doet als je dat niet kiest als je in dat segment moet rijden.

• renzo4000
  • Laatst online: 23:38
PeaceNlove schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:23:
[...]

Wel zou ik het wenselijk vinden dat ze die mening niet meer hier ongefundeerd in dit topic komen verkondigen.
Je hebt hopelijk zelf wel in de gaten dat je opmerking kant noch wal slaat? Gefundeerd waren de meningen wel degelijk evenals het feit dat er aangegeven is dat het voor iedereen verschilt. Het ging er in essentie om dat de v40 in zijn segement onderaan bungelt qua ruimte op de achterbank en kofferbak. Ik begrijp niet dat een aantal v40 berijders zich daar druk om maken aangezien het voor hen kennelijk geen probleem is ... let it be!

cognitieve dissonantie ... blijft altijd een mooi begrip in deze ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HTT-Thalan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:47:
[...]

Da's nog niks, als je de Golf GTD in de Skoda RS uitvoering neemt betaal je 400 euro :+.
Kijk voor de grap eens wat een A3 Pro line S met wat simpele opties en 1.6 TDI kost :X
Dan heb je nog niet eens DSG of MMI+ :(

Edit: weet iemand of de Sportsvan er ook in een GTD komt trouwens?

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 14-08-2014 09:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Ach, mij maakt het niet uit. Ik ben tevreden over mijn v40. Heb hiervoor een half jaar in een Golf 7 gereden en de V40 is echt een klasse hoger kwa rij eigenschappen en uiterlijk.

Als ik wil kan ik zo weer een andere bestellen, misschien denk ik er daarom ook wel makkelijker over.

Ik ga iig geen auto leasen om mensen te vervoeren, mijn vriendin zit mooi voorin :) en voor die ene keer wintersport per jaar is de V40 ook gewoon ruim genoeg. Desnoods ga we met 2 auto's of een dakkoffer er bij.

• Wicked-Game
Z___Z schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:34:
[...]

Vond zelf het interieur van de A3 een beetje tegenvallen. Het ziet er mooi afgewerkt uit, maar doordat het ontwerp zo kaal is heb je het gevoel van een klasse lager, ondanks dat de afwerking prima past in een klasse hoger. Hou zelf meer van een robuust interieur zoals de 1-serie heeft (is bij BMW nodig door de achterwielaandrijving).

De A3 limosine in PLS uitvoering is qua leaseprijs/cataloguswaarde bijna net zo duur als een 3-serie executive/A4 pro-line/C klasse Ambition. Ik heb daarom voor een klasse hoger gekozen.

Wat betreft de 14% g-tron, ik denk niet dat die heel populair wordt/is in Nederland. De actiradius op gas is gewoon te klein. Als ze ipv 14kg gas + 50 liter benzine, 14 liter benzine + 50kg gas hadden aangeboden en in limosine uitvoering, was het voor mij zeker een optie geweest. C-segment heeft zoveel 14% keus, dat je jezelf eigenlijk te kort doet als je dat niet kiest als je in dat segment moet rijden.
Ik kan mij wel vinden in je argument, het is in de Audi wel heel "clean" geworden. Dat moet je natuurlijk wel mooi vinden. Ik vind het juist heel rustig overkomen. Zie het ook meer als een opgeruimd bureau waar ik dan elke keer instap. Wat dan mij rust brengt, want op mijn werk is mijn bureau een zooitje :D

Tja prijzen en audi weet je, die discussie hou je helaas altijd. Heb ook getwijfeld om een BMW 3 executive te pakken. Maar ik miste gewoon wat essentiele opties en was door de leaseprijs niet mogelijk die erbij te nemen.

Hmm, G-Tron doet het toch wel goed in de leasemarkt. Er zijn best wel veel bedrijven die G-Tron toestaan, en tuurlijk op Gas is de actieradius maar beperkt, maar goed je hebt altijd je benzine nog. In iedergeval in de Randstad zie ik de laatste tijd toch wel redelijk veel G-Tron's rond hobbelen.

• wimpie007
zonoskar schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:46:
[...]

Euh nee. Een Golf met de 184Pk diesel is alleen te krijgen in de GTD en dan betaal je (volgens Athlon) 349 euro per maand netto (bij 42% loonbelasting). En dan heb je er nog geen opties op gezet (niet dat dat bij de GTD perse moet). Ik vind 350 euro tov 260 euro toch echt wel een klein beetje veel verschil. Als je de kale V40 R-design neemt, betaal je zelfs maar 200 euro netto.

De discussie over hoe Volvo die D4 in de 14% heeft gekregen snap ik, ik heb eigenlijk dezelfde bedenkingen erbij. Maar aan de andere kant, we (autorijders) worden al langs alle kanten kaalgeplukt door de regering, dus als ik dan een voordeeltje kan pakken, waarom niet? Zeker als het een auto is die a) ik niet vreselijk lelijk vind (en vele met mij), b) fatsoenlijk rijdt (understatement) en c) in mijn leasebudget past. Eigenlijk is het jammer dat andere fabrikanten dit trucje niet ook uithalen. Jammer genoeg is het feest in 2015 over.

@thewizzard: Maar wel gelimiteerd is tot 190 Km/h (boeie!)
Denk dat je het beter zelf uit moet rekenen en niet Athlon:

Is er vanaf naar boven afgerond 36.000
20% bijtelling is dus 7200 bruto per jaar, als je daar 42% loonheffing over rekent kom je op 252 per maand vriend ;-) Als je dan ook nog eens een ruin leasebudget hebt krijg je geld terug van je werkgever(meestal) zogenaamd leasehiaat en dat kan aardig oplopen

Is ie niet gewoon buiten jouw budget waardoor ie ook een netto bijdage aan je werkgever rekent in jouw calculatiemodule?

[ Voor 9% gewijzigd door wimpie007 op 14-08-2014 10:13 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 14:16
Behalve dat de effectieve belastingdruk tussen +- modaal en 55k geen 42 maar 48% is (afbouw inkomensafhankelijke arbeidskorting en afbouw algemene heffingskorting). Bij belastbaar inkomen van pakweg 55k wordt het 58%, vanaf zo'n 85k zakt het effectieve tarief weer naar 52%.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ah, ik zie al waar ik de mist in ga. Athlon rekent uit wat _ik_ netto betaal, dus gebaseerd op mijn leasecontract. Voor beide auto's moet ik ca 150 euro eigen bijdrage betalen. Dat komt dus min of meer bij de 'kale' bijtelling (er is wel wat belastingvoordeel als je bijbetaalt natuurlijk). De kale bijtelling van de V40 is overigens 171 euro. Is nog steeds veel minder geld.

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 14-08-2014 10:14 ]

• t_captain
Bijtelling 14% over 36.000 euro, eigen bijdrage 150 per maand verrekenbaar vanwege relatie privegebruik --> netto kosten 130 aan belasting + 150 eigen bijdrage = 280.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

150 euro eigen bijdrage??? Tering jantje :o

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Eigen bijdrage is hier ook van toepassing, wel iets minder (€75). Eigen bijdrage mag je wel weer aftrekken van het bedrag dat wordt "bijgeteld" op je salaris voor de bijtelling.

Handig linkje: http://www.leaseplan.nl/l...eel/fiscale_bijteller.asp

[ Voor 20% gewijzigd door MrAcid op 14-08-2014 10:33 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Dat is bruto. Eigen bijdrage mag je aftrekken van bijtelling indien het voor prive gebruik is. Bij ons kennen we ook een eigen bijdrage van 10% van lease tarief wat ik niet onredelijk vind. Daarboven op natuurlijk nog evt eigen bijdrage indien je boven budget leased.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Kevinp
  • Laatst online: 22-12 09:54
MrAcid schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:32:
Eigen bijdrage is hier ook van toepassing, wel iets minder (€75). Eigen bijdrage mag je wel weer aftrekken van het bedrag dat wordt "bijgeteld" op je salaris voor de bijtelling.

Handig linkje: http://www.leaseplan.nl/l...eel/fiscale_bijteller.asp
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:27:
Dat is dus ( bij 14% bijtelling) ongeveer een nieuwaarde van 26500 euro.

Dan heb je een netto bijtelling van zo'n 130 euro.
Chief-XL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:34:
Dat is bruto. Eigen bijdrage mag je aftrekken van bijtelling indien het voor prive gebruik is. Bij ons kennen we ook een eigen bijdrage van 10% van lease tarief wat ik niet onredelijk vind. Daarboven op natuurlijk nog evt eigen bijdrage indien je boven budget leased.
Ik vind dat wel onredelijk. Want ineens wordt een lease auto (zeker als je ook nog in de 25% bijtelling zit) helemaal niet meer zo interessant.

Met een eigen bijdrage van 150 euro kom je dan niet op 280 euro maar op 216 euro uit (wat overigens nog altijd meer is dan ik had verwacht).

[ Voor 24% gewijzigd door Kevinp op 14-08-2014 10:38 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tsja, wij hebben 1 regeling voor iedereen. De directeur mag flink bijlappen voor zijn Jaguar :) die krijgt net zoveel vergoeding als ik. Ergens best eerlijk toch? Als je een dikke bak wilt rijden dan kan dat. Wil je geen eigen bijdrage, lease je een dikke Polo of een kale golf (schijnt dat een A3 ook nog net kan).

Verwijderd

Tja, de ene eigen bijdrage is de andere niet. Wat mag je prive rijden en ook bijvoorbeeld buitenland? Hier gelukkig helemaal geen bijdrage en "alles" mag. :) Mits je niet op vakantie gaat naar Afrika via Noorwegen.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:38:
Hier gelukkig helemaal geen bijdrage en "alles" mag. :)
Ideaal voor je bijbaan bij de SelektVracht :).

• Blik1984
  • Laatst online: 23:16
Mijn eigen bijdrage is 10% van de nieuwwaarde van de auto... Dat is een fikse maandlast extra kan ik je vertellen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb vrienden die via een dergelijke constructie de hele auto prive leasen bij de werkgever.
Zijn wel functies waarbij de auto niet echt nodig is.

Verwijderd

Blik1984 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:52:
[...]

Mijn eigen bijdrage is 10% van de nieuwwaarde van de auto... Dat is een fikse maandlast extra kan ik je vertellen
Zo, dat is niet misselijk. Dus bij een auto van 45k een bijdrage van 375 per maand? Of is die 10% over het gehele leasecontract van xx maanden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 11:13 ]

• t_captain
Bij 45k denk ik aan een BMW 320d EDE, 45k a 20% bijtelling. EB = 375. Bij deze auto zul je waarschijnlijk met de top van je inkomen in of tegen de 4e schijf zitten. Totale netto kosten 590 euro per maand. Nauwelijks interessant.
Stel dat je prive gaat rijden en de zakelijke kilometers netjes vergoed zou krijgen, heb je 590 euro per maand te besteden voor vaste lasten + privekilometers. Voor dat geld kun je leuke auto's rijden.

Hoe hoger je in de markt gaat kijken, hoe slechter het plaatje wordt. Dit is nog een bijtellingsvriendelijke auto. Stel dat je directeur bent met een belastbaar inkomen van 90k en niet naar een 320d kijkt maar naar een 535d Touring van 75k a 25%. EB 625, netto kosten 1100 per maand.
Ook de bijtellingsvriendelijke auto's in het hogere segment (i.e. Tesla) zijn niet zo interessant. Tesla van 80k kost bijna 700 netto omdat je geen bijtelling hebt.

• Chief
  • Nu online
Je kan idd voor minder geld rond rijden maar kan je voor die 590 netto per maand zelf een nieuwe BMW320d EDE rijden? idk

• Z___Z
  • Niet online
Chief-XL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:23:
Je kan idd voor minder geld rond rijden maar kan je voor die 590 netto per maand zelf een nieuwe BMW320d EDE rijden? idk
Je moet bij die 590 nog de declaraties/reiskostenvergoeding voor je zakelijke KM optellen. Stel dat dit 30k is dan is dat 30.000 * 0.19 /12 = 475.
Dus dat is een auto van 590 + 475 = 1065. Daar kan je die 320d wel voor rijden. Als je iets van 1 jaar oud koopt dan kan je voor dat bedrag ook wel een 520d rijden.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bij ons is de regeling gewoon uitzoeken binnen de modellenlijst (van de vastgelegde 5 merken) en vermits je binnen budget blijft (max 52k) is alles mogelijk, behalve losse accessoires (dus geen fietsendragers e.d.).
Eigen bijdrage is een vaste 25 euro per maand voor het brandstofverbruik.

Als je een model wil dat niet op de lijst staat maar er geen reden is waarom dat niet zo is (zoals in mijn geval met de RS TDI, gewoon een Octavia Combi (die er gewoon op staat) maar dan anders) mag je die ook gewoon kiezen. Bijtellingregels zijn uiteraard verder zoals bij iedereen.

Brandstofpas zit erbij, in mijn geval dan voorlopig nog een DKV pas, dus ik kan ook over de grens tanken (wat vaak nog goedkoper is ook).

De 320d EDE is 20%, de bruto bijtelling is voor mij zo'n 805 euro, netto komt dat op zo'n 410 euro uit (met de 25 euro al verrekend).

• Z___Z
  • Niet online
Waarom moet je je DKV pas inleveren bij je volgende auto?

• Chief
  • Nu online
Z___Z schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:25:
[...]

Je moet bij die 590 nog de declaraties/reiskostenvergoeding voor je zakelijke KM optellen. Stel dat dit 30k is dan is dat 30.000 * 0.19 /12 = 475.
Dus dat is een auto van 590 + 475 = 1065. Daar kan je die 320d wel voor rijden. Als je iets van 1 jaar oud koopt dan kan je voor dat bedrag ook wel een 520d rijden.
Dat zou ik ook zeggen maar nooit echt goed naar gekeken. Ik kan zeker goedkoper 2e hands rijden dan de huidige lease auto maar ik vroeg me af of je voor hetzelfde geld dezelfde auto kan rijden.

Even op Autoweek.nl gekeken. De maandelijkse kosten van een BMW320d EDE met 15,000 km/jaar wordt ingeschat op 755/maand. Close call

[ Voor 9% gewijzigd door Chief op 14-08-2014 11:35 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:29:
Waarom moet je je DKV pas inleveren bij je volgende auto?
Wij hebben meerdere bedrijfsonderdelen, een federatie als het ware, waarbij ik voor het moederbedrijf werk. Een van de dochterbedrijven is nog relatief klein en moet met een stuk minder personeel een veel groter gebied in Europa afdekken, wat dus betekent dat ze veel meer reizen. In mijn geval was de vorige berijder iemand van dat dochterbedrijf en hij dekte de Benelux qua sales. Zijn auto kreeg dus, buiten de standaard regeling om, een brandstofpas die bij de auto hoort, via de LM. De rest krijg in principe gewoon een algemene brandstofpas, niet gekoppeld aan de auto.

Omdat ik de auto overnam kreeg ik de pas erbij en mag ik er ook gewoon overal mee tanken, maar per de geldende regels komt er bij de volgende auto dus weer een gewone pas, want ik kom (nog) niet genoeg buiten Nederland met de auto. De meeste medewerkers krijgen sowieso een Amex mee voor expenses (hotels, eten etc) waar ik in dat soort gevallen ook mee kan tanken in het buitenland.

Ze doen verder niet moeilijk over privé of zakelijk gebruik, dus ik kan vrij tanken of ik nou voor mijn werk in het buitenland ben of niet. Als je moet gaan declareren word dat weer een andere discussie, ik zou niet weten of dat dan ook een optie is.

Verwijderd

Z___Z schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:25:
[...]

Dit hangt inderdaad zwaar van de situatie af, en of het uberhaupt mogelijk is bij de werkgever. Ik maak amper zakelijk kilometers en heb geen eigen bijdrage. Dus alleen netto bijtelling van laten we zeggen 450 EUR. Vergelijkbare auto van een paar jaar oud is dan altijd duurder.

• Z___Z
  • Niet online
Chief-XL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:31:
[...]

Dat zou ik ook zeggen maar nooit echt goed naar gekeken. Ik kan zeker goedkoper 2e hands rijden dan de huidige lease auto maar ik vroeg me af of je voor hetzelfde geld dezelfde auto kan rijden.
Met 25% bijtelling is dat wel mogelijk, afhankelijk van je lease regeling. Vaak krijg je het leasebedrag uitbetaald en het deel dat je zakelijk rijdt, 19 cent per KM belastingvrij.
Als je een 320d mag rijden van je baas, dan zit je leasebedrag incl. brandstof in de 1000-1100 euro/maand. Dan zou je dus bij 30k zakelijk 475 netto krijgen + nog zo'n 500 euro bruto. Wordt het nog gunstiger dan mijn vorige berekening. 1065 + 250 = 1315. Stel dat de leasemaatschapij een goede kostenberekening heeft gemaakt dan zou je prive voor dezelfde auto 1100*1.21 (btw) = 1331 kosten. Gezien de Lease maatschappij ook nog winst moet maken en er waarscheinlijk allerlij extra's in het contract zitten, zoals verzekering zonder schadevrije jaren, vervangend vervoer, winterbandenregeling etc, zal het je prive waarscheinlijk eerder zo'n 1200 euro/maand kosten.
Bij 2e hands heb je voor dat bedrag hele leuke keuzes.Bij 14% is het bijna onmogelijk om prive goedkoper te rijden.

Bij 15k/jaar ga je natuurlijk benzine rijden, wordt het iets goedkoper van 320i bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Z___Z op 14-08-2014 11:42 ]

• Chief
  • Nu online
Ja, zo zit ik ook een beetje te redeneren. Als ik zou kunnen kiezen voor leasebedrag in loon of leasen dan zou ik vrij zeker voor hoger loon gaan. Helaas hebben wij die keuze (nog) niet. Ik kan kiezen voor lease auto, OV 1e klasse of woon-werkverkeer declaratie (en evt zakelijke km's maar aangezien ik vnl vlieg geldt dat niet echt). Ik rijd nu een autp in de 20% bijtelling maar ik heb het idee dat een auto rijden in 25% niet echt loont, financieel gezien dan.

De A5 die ik nu rijd kost volgens Autoweek ruim 800 euro per maand obv 15k km/jr. Dat is wel fors meer dan wat ik nu betaal aan belasting.

[ Voor 13% gewijzigd door Chief op 14-08-2014 11:53 ]

• Blik1984
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:02:
[...]

Zo, dat is niet misselijk. Dus bij een auto van 45k een bijdrage van 375 per maand? Of is die 10% over het gehele leasecontract van xx maanden?
Dat is inderdaad bijdrage per jaar, en niet over het hele leasecontract. Mag wel weer verrekend worden met de bijtelling, maar het is een duur geintje.

Volgens jaar ga ik dus niet meer privé rijden met de lease-auto. Scheelt me eigen bijdrage en bijtelling, is toch ruim 400 euro per maand

Verwijderd

Tja, een beetje auto zelf rijden voor dat bedrag is een uitdaging denk ik. Maar goed, dat hangt af van de situatie. Heb je al een 2de auto/hoeveel rij je prive. Wil je een soortgelijke (jonge) auto of heb je niet echt eisen/etc.

• Blik1984
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:05:
Tja, een beetje auto zelf rijden voor dat bedrag is een uitdaging denk ik. Maar goed, dat hangt af van de situatie. Heb je al een 2de auto/hoeveel rij je prive. Wil je een soortgelijke (jonge) auto of heb je niet echt eisen/etc.
We gaan het heel anders doen. We gaan snappcar of greenwheels gebruiken voor privé-ritten. Dat is gemiddeld zo'n 2x in de maand namelijk. Verder gebruiken we de auto voornamelijk voor lokale dingen zoals boodschappen halen enzo, dat kan allemaal prima met de fiets. Familie is ook prima te bereiken met de trein. Vakantie voor volgend jaar staat al vast vanwege een bruiloft op Aruba. Dus daar hebben we geen auto voor nodig.

Het is een beetje een test wat we voor 1 jaar willen uitproberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 14-08-2014 12:13 ]

Verwijderd

Blik1984 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:13:
[...]

We gaan het heel anders doen. We gaan snappcar of greenwheels gebruiken voor privé-ritten. Dat is gemiddeld zo'n 2x in de maand namelijk. Verder gebruiken we de auto voornamelijk voor lokale dingen zoals boodschappen halen enzo, dat kan allemaal prima met de fiets. Familie is ook prima te bereiken met de trein. Vakantie voor volgend jaar staat al vast vanwege een bruiloft op Aruba. Dus daar hebben we geen auto voor nodig.

Het is een beetje een test wat we voor 1 jaar willen uitproberen.
Precies, dat kan ook inderdaad. Zo is het allemaal heel erg afhankelijk van de situatie.

• Z___Z
  • Niet online
Geen prive auto hebben is IMHO alleen een optie als je in een grote stad woont in de Randstad, en al je vrienden/familie wonen in dezelfde stad, zodat je sociale leven zich ook voornamelijk afspeelt in die stad. In alle andere gevallen zou het voor mij geen optie zijn om geen prive auto te hebben.
Leaseauto niet prive rijden is alleen rendabel als je al een 2e auto hebt (en nodig hebt) of geen prive auto nodig hebt. In alle andere gevallen is het prive rijden van de leaseauto voordeliger.
Als je niet prive rijdt in je leaseauto, kan je beter een baan zoeken zonder leaseauto als dat mogelijk is, krijg je meestal meer salaris.

• Blik1984
Z___Z schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:23:
Geen prive auto hebben is IMHO alleen een optie als je in een grote stad woont in de Randstad, en al je vrienden/familie wonen in dezelfde stad, zodat je sociale leven zich ook voornamelijk afspeelt in die stad. In alle andere gevallen zou het voor mij geen optie zijn om geen prive auto te hebben.
Leaseauto niet prive rijden is alleen rendabel als je al een 2e auto hebt (en nodig hebt) of geen prive auto nodig hebt. In alle andere gevallen is het prive rijden van de leaseauto voordeliger.
Als je niet prive rijdt in je leaseauto, kan je beter een baan zoeken zonder leaseauto als dat mogelijk is, krijg je meestal meer salaris.
We wonen in de Randstad in de grote stad, dus dat is voor ons van toepassing. Alleen een gedeelte van de ouders en vrienden wonen niet bij ons in de stad. Voor die 2 of 3 keer per maand dat we buiten onze stad moeten zijn kunnen we prima via Snappcar een auto huren. kost 50 euro per keer, maar scheelt ons meer dan 400 euro per maand. Daarnaast is de trein ook gewoon een zeer fatsoenlijke optie

Als ik de mogelijkheid had gehad om het leasebudget bruto uit te laten betalen, dan had ik dat waarschijnlijk gedaan. Maar dat is helaas niet zo

[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 14-08-2014 12:53 ]

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook de kosten wel wat drukken. Een 14% auto van 25k zou je rond de 250 EUR netto kosten. En wellicht dat je ook geld terug krijgt van je budget als je het niet gebruikt? Dan zou het nog minder kunnen zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 13:14 ]

• Blik1984
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:03:
Je kunt natuurlijk ook de kosten wel wat drukken. Een 14% auto van 25k zou je rond de 250 EUR netto kosten. En wellicht dat je ook geld terug krijgt van je budget als je het niet gebruikt? Dan zou het nog minder kunnen zijn.
Zit vast aan de auto tot halverwege 2017, dus dat gaat hem niet worden. Ook zou ik geen budget terugkrijgen.

• t_captain
Chief-XL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:23:
Deze manier van kijken gaat volledig voorbij aan de opportunity cost van een leaseauto.

Naast de 590 die je prive uitgeeft, betaalt de werkgever ook nog een euro of 1100 aan leasemaatschappij + BTW-correctie, minus 375 eigen bijdage = dik 700 euro. Loonkosten komen uit de lengte of de breedte en deze 700 euro zal invloed hebben op je loonruimte.

Soms is het effect helder en kun je een vergoeding of hoger loon krijgen als je geen leaseauto kiest. In andere gevallen is het minder helder, maar dan is er nog altijd de opportunity cost van het werken bij bedrijf X met auto vs. bedrijf Y zonder auto maar met potentieel meer loon.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, de bestelling is de deur uit.

Volvo V40 D4 Business Momentum 5D 140kW in de kleur Power Blue
  • Business Pack Connect
  • Intellisafe Pro Line
  • Winter line
  • 12V aansluiting in bagageruimte
  • Noodreservewiel
  • Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
  • Extra getint glas achterportieren en achterklep
  • Stuurbekrachtiging met drie instellingen voor gevoeligheid
  • Uitschakelbare passagierairbag
  • Verschuifbare armsteun voorin
  • Trekhaak vast 13 polig + witte plaat
  • DAB+ voorbereiding
  • Meerpr Sensus Connect met Prem.Audio

Inhoud van de Lines:

BUSINESS PACK CONNECT

[list]
• Adaptief TFT Crystal instrumentenpaneel met drie instellingen; Elegance, Eco & Performance
• Sensus navigatie. Geïntegreerd hard-disk navigatiesysteem. Inclusief Nederlandstalige stembediening, stuurwielbediening,
• TMC en voorgeïnstalleerde kaart Europa
• Lifetime MapCare (gratis updates EU kaart, zie ook www.volvocars.nl/mapupdate)
• Sensus Connect met High Performance Audio (zie pagina 9 voor beschrijving)
• Electronic Climate Control, dual zone. Inclusief gekoeld dashboardkastje
• Interior Air Quality System
• Met leder beklede versnellingspookknop met verlichting en Silk Metal inleg
• Silk Metal inleg in de deurpanelen en boven het dashboardkastje
• Shimmer Graphite inleg in middenconsole met Silk Metal frame rond het toetsenpaneel
• en de middenconsole (niet voor R-Design)
• Park Assist achter
• LED-dagrijverlichting onderin de voorbumper
• Cruise Control (voor Base, Kinetic & R-Design)
• Audiobediening stuurwiel (voor Base, Kinetic & R-Design)
• Verlichtingspack 2: zie pagina 8 voor beschrijving (niet voor R-Design)
• Met leder bekleed stuurwiel (voor Base
[/list]

INTELLISAFE PRO LINE
[list]
• Blind Spot Information System incl. Cross Traffic Alert & Lane Change Merge Aid
• Collision Warning met Full Auto Brake,
• Pedestrian & Cyclist Detection
• en Adaptieve Cruise Control met Distance Alert
• (in combinatie met automatische transmissie is Queue Assist ook onderdeel van dit systeem)
• Driver Alert en Lane Keeping Aid System met stuurwielvibratie. Inclusief grootlichtassistent en verkeersborden-herkenning
• Regensensor (voor Base, Kinetic & R-Design)
[/list]

WINTER LINE
[list]
• Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting
• Koplampreinigingsinstallatie
• Verwarmbare voorruit
• Verwarmbare voorstoelen
• Verlichtingspack 2 (zie pagina 8 voor beschrijving) (voor R-Design)
• Regensensor (voor Kinetic & R-Design
[/list]

Levering wordt verwacht in week 40. Lekker snel als dit waargemaakt kan worden ;) :9

• renzo4000
  • Laatst online: 23:38
•Trekhaak vast 13 polig + witte plaat

Die zal je wel nodig hebben met die kleine kofferbak ... Badum tsss! ... hij maakt hem gewoon :+

Zonder gekheid, leuke config @Get!em ... ga je vast veel plezier van hebben.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Blik1984
Bij een winterline zit geen standkachel?

• DarkSide

DarkSide

Blijft een stoere bak. Mooie kleur ook.
enige 'jammere' is de vaste trekhaak. Blijf dat lelijk vinden. Waarom niet afneembaar ?

Wel snelle levering. Zijn vele mensen die maaaaaaanden moeten wachten op hun auto.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lelijk is een mening en ik ben van de praktische.
Vandaar ook de vele praktische opties die erop zitten. Vast of afneembaar boeit me niet zo en had waarschijnlijk die optie nog wel aan kunnen vinken ipv de vaste binnen budget, maar heb er niet meer over nagedacht.

Standkachel zit er niet op, maar de V40 Diesels hebben een quickheater, binnen 10 seconden, zonder te starten warmte uit de ventilatie. Had ik op mijn vorige V40 D2 ook. Gaf voldoende snel warmte om de standkachel achterwege te laten. De standkachel zit in de Nordic Line.
Omdat de voorruitverwarming er wel in zit, hoef je alsnog niet te krabben.

[ Voor 14% gewijzigd door Get!em op 14-08-2014 15:50 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

Reinier

\o/

Mooie config hoor, en Power Blue is een erg leuke kleur.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mooi, nog een D4 erbij om in het stof te laten bijten straks :+.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12 18:50

Fab1Man

Live life to the fullest

[...]

Ik snap niet wat jij dan doet, maar ik heb de 17" velgen er van de dealer bij gekregen, in ruil voor de 16". Dan PRIJSTECHNISCH zit ik met 14% met een veel lagere BPM en dus ook een lagere catalogusprijs en ditto lagere bijtelling (en 14% en lagere cataloguswaarde). Dan heb je de limiter, tja, ik had 'm er graag af gezien omdat ik niet meer op de ECO banden rijd, mja so what. Zo vaak zal het niet gebeuren.

Wellicht is de V40 voor een aantal een HOK, maar zoals shunt, thewizard2006 en PeaceNlove ook aangeven is dat persoonlijk.
Ik kan me mega goed voorstellen dat je voor een Octavia gaat als je kinderen hebt, of ruimte nodig hebt. Ik rijd 80-90% van de tijd alleen, veel zakelijke kilometers en ik had hiervoor als prive auto een Fiat Bravo uit 2002. Voor MIJ is die auto dus in alle opzichten groter. Met kinderen zou ik hier ook niet voor gaan. Tevens bestaat er nog een discussie over hoe de bagageruimte in liters wordt gerekend, maar zo vaak heb ik die ruimte niet nodig. Heb ik die wel nodig, moeten toch de stoelen omgeklapt worden.

Ik heb het al eerder aangegeven dat er met wat meer respect naar elkaars auto gedaan mag worden. Ik ben het volledig eens dat de V40 van het straatbeeld niet weg te slaan is. Ik stoor me er ten eerste niet aan omdat ik overtuigd ben van de auto en ten tweede heb ik 'm zo samengesteld zoals ik dat wil. En mijn uitvoering zie ik niet veel rijden, het is toch net weer anders en er bestaan legio combinaties. Ik heb een R-Design D4, met R-Design Plus Line, Luxury Line en de 17" Freja velgen, in de kleur Osmium Grey. Die kleur is net wat anders geworden met MY2015 en het ziet er gewoon leuk uit qua contrast met de velgen. De meeste R-Design's die je nu nog ziet zijn toch de D2's, met de 17" Ixion's. Dus ja, ik spring er voor mezelf nog steeds uit, en daar gaat het toch om?!

EDIT: voor degene die het wil weten, ik heb een eigen bijdrage van 200 euro. De netto bijtelling wordt daarmee gedrukt naar ~100 euro. Mij kost de hele auto ~300 euro per maand en voor wat ik ervoor terugkrijg, heb ik dat compleet ervoor over.

[ Voor 5% gewijzigd door Fab1Man op 14-08-2014 16:32 ]

• DarkSide

DarkSide

Ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wat ik least dan wel koopt.
En of dat nu een auto is die populair is en op elke straathoek staat of dat ie "speciaal" is, maakt niets uit.

Jij hebt er waarschijnlijk tijd en energie in gestoken om voor die auto en die configuratie te kiezen.
En op basis van jouw criteria rij jij de auto.
Er zijn genoeg auto's die ik persoonlijk nooit zou kiezen op basis van smaak. Maar dat is mijn smaak.
Er zijn ook genoeg mensen die zich afvragen waarom ik in een Skoda rij bijjvoorbeeld.
Voor mij is het gewoon een optelsom van punten die voor mij belangrijk zijn.
En de auto die daar het meeste aan kan voldoen die staat de komende jaren voor de deur.

Verwijderd

GrooV schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:37:
Ach, mij maakt het niet uit. Ik ben tevreden over mijn v40. Heb hiervoor een half jaar in een Golf 7 gereden en de V40 is echt een klasse hoger kwa rij eigenschappen en uiterlijk.
Je blijft er wel een bijzonder beeld op nahouden moet ik zeggen. Eerst heeft de A3 niet de juiste uitstraling en nu is de V40 een klasse hoger dan de Golf. Rij eigenschappen ga ik niet over oordelen, vond ze beide prima rijden tijdens de proefrit. Uiterlijk lijkt me een kwestie van smaak, daar zit geen klasseverschil in. Als je interieur bedoelt dan wil ik nog wel de discussie aangaan welke auto beter afgewerkt is, want de Golf doet echt niet onder voor de V40. Logisch dat iedereen zijn eigen keuze verdedigt overigens, maar ik vind de V40 dus ook geen premium auto zoals de 1-serie, A-klasse, A3 en CT200 wel zijn.

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:04:
Mooi, nog een D4 erbij om in het stof te laten bijten straks :+.
Je bedoelt dat jij het stof kunt happen met je RS? :)

Zeer mooie auto de V40 in de R-Design. Blijf de Golf ook altijd een mooie auto vinden. Maar goed, de V40 D4 is gewoon een hele slimme keus. Mooie auto als je wat budget hebt en veel PKs voor de bijtelling.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 08:11 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:20
donleone83 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:41:
[...]

Ook ik schreef:

[...]

Andere opties? Ik las iets over de 308 Blue Line in de lease, vind ik ook een mooie bak, helemaal met panaromadak. Iemand ervaringen?
Lexus ct200h adverteert dagelijks op de radio met nu bestellen morgen rijden?! Ze claimen de altijd luxe versies gewoon op voorraad te hebben. Onzin dus?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 10:17
[...]

Wat koop je dan rationeel wel? Als je het rationeel bekijk kun je sowieso al niets bij de VAG groep bestellen, prijzen staan gewoonweg niet in verhouding tot de kwaliteit en de auto die je krijgt. Mazda etc is door hoge leasebedragen helaas te duur.. BMW/Merc zijn ook geen rationele maar emotionele keuzes. Als je niets om vermogen geef kun je nog wegkomen met een megane of focus rond de 24k maar ja dat kan ook goedkoper.. Rationeel gezien vind jij dat heel NL in een Dacia moet gaan rijden? Want dat is rationeel simpelweg de beste keuze. Ik ben erg benieuwd wat je huidige auto is ;) ?

Helaas kan ik geen V40 bestellen (mag nog een jaar) anders had ik het direct gedaan. HetlLeasebedrag ligt goed in de markt, het is duidelijk een niveau hoger als de meeste c-segmenters. Vergelijkbaar met de 1serie en de A. De kofferbak die 15 liter kleiner als een golf, who gives a f*ck?? Deze kofferbak is praktischer bruikbaar door de rechte kanten en niet al die bochten in de de wanden waar je toch never nooit niet een koffer tussen krijgt. Dan laat ik de meet-methodes nog even buiten beschouwing (zie forum schijnbaar is dit anders). Als ik op reis ga pak ik alles in koffers en prop het niet los in de kofferbak om elk hoekje en bochtje op te kunnen vullen. En dan heeft de V40 ook nog lekker vermogen, fantastisch weggedrag en genoeg luxe met de fijnste stoelen in de zijn klasse. Eigenlijk dus een no brainer en rationeel een zeer goede keuze. Waarom ergens anders meer betalen en minder krijgen..

Ik heb echt de indruk dat de jaloezie erg hoog zit bij veel mensen en deze groep de auto daarom onterecht allemaal minnen probeert toe te kennen. Conclusie zoek je een nieuwe leaser, ga zelf kijken en geloof niet in de vele ongeloofwaardige verhalen die je hier af en toe leest. Het is allemaal persoonlijk en afhankelijk van je gebruik. Ik adviseer eerst bij Volvo even te beginnen met zoeken :+

• MrAcid
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:11:
[...]

Lexus ct200h adverteert dagelijks op de radio met nu bestellen morgen rijden?! Ze claimen de altijd luxe versies gewoon op voorraad te hebben. Onzin dus?
Dat zijn waarschijnlijk voorraadauto's waar je niks meer aan kunt veranderen. Maar het Lexus optiepakket op de ct200h is niet zo utigebreid, dus waarschijnlijk is dat toch wel wat je ongeveer zou willen hebben.

Ik ben er op papier bijna uit dat het de Golf 7 wordt. Zaterdag nog even rijden, maar heb er eerder in gezeten en vond dat prettig.

Members only: Configuratie
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door MrAcid op 15-08-2014 08:56 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Oei, een 1.2 met DSG? Ik vind mijn 1.4TFSI (122Pk) al te weinig vermogen hebben voor de Stronic, laat staan dat je dan nog minder Pks gaat hebben.

• Pannekoek81
  • Laatst online: 22:53
1 september gaat de Audi voor een beurt naar de dealer. Krijg die dag een stronic a3 mee. Eens kijken of het gaat bevallen en iets voor ons is. Het lijkt me prima en het staat voor nu nog hoog op de lijst om te nemen, mja test rit zal de keuze bepalen.

Verwijderd

1.2 met DSG gaat prima. Paar jaar mee rond gereden in een Ibiza.

• MrAcid
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:05:
Oei, een 1.2 met DSG? Ik vind mijn 1.4TFSI (122Pk) al te weinig vermogen hebben voor de Stronic, laat staan dat je dan nog minder Pks gaat hebben.
Ik hoef niet enorm te racen - ik rij wel hard maar niet heel sportief. Rijd nu een Fiat Punto Evo met spaardiesel en dat is eigenlijk ook prima.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:09:
1.2 met DSG gaat prima. Paar jaar mee rond gereden in een Ibiza.
Tsja, 'gaat prima' vind ik eigenlijk niet goed genoeg als je zoveel geld uitgeeft. Alle dingen die mij (persoonlijk) tegenstaan aan mijn 1.4 Stronic hebben voornamelijk te maken met een te kort aan vermogen van de motor. En de eco tuning van de bak. Ik neem aan dat zo'n 1.2 ook vreselijk eco getuned is, dus waarschijnlijk heb je dan helemaal het gevoel alsof er geen vermogen beschikbaar is en dat er altijd eerst 3 versnellingen geschakeld moet worden. Anyways, het is zijn (ik ga even van een man uit met zo'n nick) keuze. Ik zou de DSG en een paar opties laten vervallen als dat betekend dat ik ipv een 1.2 een 1.4 zou kunnen rijden. Alleen die bijtelling he? Daar ga je vreselijke compromissen voor sluiten, haha.

• MrAcid
  • Niet online
De niet-DSG uitvoering van de 1.4 is 25% bijtelling - dat wordt 'm dus sowieso niet.

Wat wel nog kan is een uitgekledere versie van de 1.4 met DSG (want die heeft cilinderuitschakeling en daarmee ook 20% bijtelling net als de 1.2). Dan moet ik wat opties laten vallen.

Eerst die 1.2 TSI maar eens rijden zaterdag - want zoals gezegd, dit is mijn keuze op papier. ;)

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 14:15
140pk en 150pk 1.4 TSI zijn wel gewoon 20% (wel netto duurder).

Heb zelf de 122pk DSG (particulier :)) en deze is prima voor een Golf 7 Variant. Alleen ga je niet heel hard versnellen vanaf 100 km/h. Daar onder zit meer dan genoeg koppel/vermogen en DSG helpt ook goed met het versnellen.

[ Voor 65% gewijzigd door Furfoot op 15-08-2014 09:59 ]

Instagram

• MrAcid
  • Niet online
Duurder - en ik moet onder de 115gr/km blijven (eis werkgever).

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:08:
[...]

Je bedoelt dat jij het stof kunt happen met je RS? :)
Ik kom hem er wel een keertje 'neffe zetten' ;) (ik hoor van berijders dan de opgegeven 1-100 tijd behoorlijk conservatief is afgegeven). Waar ik wel mijn absolute meerdere zal moeten herkennen is de bijtelling, die is voor mij gewoon traditioneel 25%, maar daar heb ik hem dan ook niet op uitgezocht.

• Wicked-Game
Het grappige aan de discussie van de 1.2TFSI/1.4TFSI 122pk vs 140/150pk COD is dat de prijs (catalogus) hoger is, maar het leasebedrag incl. brandstof lager is. Vanwege het betere verbruik van de COD's is je brandstofvoorschot lager geschaald en is vaak de COD in de lease gunstiger.

Althans dit was bij mij wel het geval, waardoor de keus voor een COD veel logischer werd. Dus staar je niet gelijk blind op hogere catalogusprijzen en de opties die je mogelijk moet laten. Het kan op de eindstreep wel eens anders zijn.

• Chief
  • Nu online
t_captain schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Deze manier van kijken gaat volledig voorbij aan de opportunity cost van een leaseauto.

Naast de 590 die je prive uitgeeft, betaalt de werkgever ook nog een euro of 1100 aan leasemaatschappij + BTW-correctie, minus 375 eigen bijdage = dik 700 euro. Loonkosten komen uit de lengte of de breedte en deze 700 euro zal invloed hebben op je loonruimte.

Soms is het effect helder en kun je een vergoeding of hoger loon krijgen als je geen leaseauto kiest. In andere gevallen is het minder helder, maar dan is er nog altijd de opportunity cost van het werken bij bedrijf X met auto vs. bedrijf Y zonder auto maar met potentieel meer loon.
Je maakt de aanname dat ik dan de keuze heb om naar bedrijf Y te gaan die mij een hoger loon aanbiedt maar dan zonder lease auto. Die keuze heb ik niet, althans, ik ben niet aan het solliciteren.
Van de 700 euro die de werkgever kwijt is aan mijn lease auto blijft ongeveer 70% over voor hoger loon (ivm pensioenlasten etc). Ik zou het prima vinden om mijn lease auto in te leveren en dan hoger loon te krijgen en tevens dan zelf een auto aan te schaffen. Dan wordt het rekensommetje simpelweg wat de lease auto mij kost per maand vs wat exact dezelfde auto mij kost, met hoger salaris meegenomen, als ik die prive zou aanschaffen.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gisteren overigens de nieuwe Lexus CT200h meegehad als leenauto (heb nu een vorige editie van de CT200h). Er zijn veel zaken opgelost die me storen in de huidige, zoals het ontbreken van een regensensor. Het navigatiesysteem is uitgebreid met zaken zoals Wifi en streetview, een tft paneel bij de snelheidsmeter dat ook navigatie informatie geeft. Erg tof. De buitenkant is ook aangepakt, geen gekke antenne meer maar een haaienvin en een grovere bumper.

Qua rijden zijn de instellingen ook anders, TC is nu uit te schakelen en de auto stuurt zwaarder wat erg prettig is, ook zei de man bij de dealer dat hij nu sneller is. Ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is, iemand daar meer info over? Ik ga denk ik volgend jaar voor een gefacelifte versie van de CT200, een IS300h (daar ga ik binnenkort in proefrijden) of een Mercedes CLA. Afhankelijk van de bijtelling, regels, budgetten e.d. volgend jaar.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 11:01

Gast1981

room with a moose!

thefox154 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:47:
[...]
Wat koop je dan rationeel wel? Als je het rationeel bekijk kun je sowieso al niets bij de VAG groep bestellen, prijzen staan gewoonweg niet in verhouding tot de kwaliteit en de auto die je krijgt. Mazda etc is door hoge leasebedragen helaas te duur.. BMW/Merc zijn ook geen rationele maar emotionele keuzes. Als je niets om vermogen geef kun je nog wegkomen met een megane of focus rond de 24k maar ja dat kan ook goedkoper..

Helaas kan ik geen V40 bestellen (mag nog een jaar) anders had ik het direct gedaan. HetlLeasebedrag ligt goed in de markt, het is duidelijk een niveau hoger als de meeste c-segmenters. Vergelijkbaar met de 1serie en de A. De kofferbak die 15 liter kleiner als een golf, who gives a f*ck?? Deze kofferbak is praktischer bruikbaar door de rechte kanten en niet al die bochten in de de wanden waar je toch never nooit niet een koffer tussen krijgt. Dan laat ik de meet-methodes nog even buiten beschouwing (zie forum schijnbaar is dit anders).
Ja! Echt zo jammer dat de maandbedragen vd lease van bijv de Mazda 6 de pan uitrijzen, anders had ik het wel geweten. Absoluut schitterende bak en voor mij genoeg power en ruimte. Helaas zit ik dan ineens minimaal 200 euro netto hoger dan wat ik tot nu toe gereden heb. Misschien later... als de emotionele keuze het zal winnen van de rationele ;) (een hoger leasebedrag zou daar overigens ook aan mee kunnen helpen ;))

De V40 overslaan is wel een hele rationele keuze van mij (lees: ons). Jammer, want de looks en power spreken me wel aan, maar toch de ruimte...... met zo'n junior in huis erbij heb je toch echt wat liters ruimte extra nodig en ik (lees: zij) voorziet er nog wel eentje bij in de komende 4 jaar, dus dan kijk je al snel naar de grotere stations. Ook geen ramp, want onlangs in de 308SW gereden en die doet het voor mij ook wel. Looks prima, power oke-ish (zeker voor 14%), ruimte goed, prijstechnisch ook goed. Grote kans dat die het wel gaat worden. En wat betreft de hele V40 discussie, toch bizar dat het zo hoog oploopt... benodigde ruimte is toch totaal subjectief. Evenals de 'need for speed' overigens. Laat ieders lekker z'n eigen overwegingen en keuzes maken :>

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kecin schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:18:
Gisteren overigens de nieuwe Lexus CT200h meegehad als leenauto (heb nu een vorige editie van de CT200h). Er zijn veel zaken opgelost die me storen in de huidige,
Had deze nou ook al het '1 keer aantippen richtingaanwijzer = 3x knipperen' zoals bij vrijwel alle andere merken standaard is? Dit miste ik het meest (ja, stom he?)

[ Voor 45% gewijzigd door zonoskar op 15-08-2014 10:26 ]

• thewizard2006
Kecin schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:18:
Gisteren overigens de nieuwe Lexus CT200h meegehad als leenauto (heb nu een vorige editie van de CT200h). Er zijn veel zaken opgelost die me storen in de huidige, zoals het ontbreken van een regensensor. Het navigatiesysteem is uitgebreid met zaken zoals Wifi en streetview, een tft paneel bij de snelheidsmeter dat ook navigatie informatie geeft. Erg tof. De buitenkant is ook aangepakt, geen gekke antenne meer maar een haaienvin en een grovere bumper.

Qua rijden zijn de instellingen ook anders, TC is nu uit te schakelen en de auto stuurt zwaarder wat erg prettig is, ook zei de man bij de dealer dat hij nu sneller is. Ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is, iemand daar meer info over? Ik ga denk ik volgend jaar voor een gefacelifte versie van de CT200, een IS300h (daar ga ik binnenkort in proefrijden) of een Mercedes CLA. Afhankelijk van de bijtelling, regels, budgetten e.d. volgend jaar.
Ik heb een oud model ct200h en daar zit gewoon een regensensor op hoor. Heb de business line pro en led koplampen erbij. Wellicht dat de vorige ct die je reedt de standaard uitvoering was.
En gekke antenne? Het is maar waar je je druk om maakt :) Het is nu idd wel beter want nu hoef je hem er niet af te halen als je auto door de carwash gaat!

Ik vond juist dat de nieuwe wat soepelder stuurde maar dat is zo lastig meten. Het lijkt alsof hij wat zachter rijdt (niet in snelheid). Dus iets soepeler door de bochten, bijtrekken bij gas geven, remmen, vering etc. Maar dat is erg lastig beoordelen imo.
Hij is verder niet sneller trouwens. Gewoon even snel. Ook de F-sport (die ik op het oog heb) is puur visueel (en wellicht iets wat getweaked aan het onderstel maar niet qua snelheid etc)

Heb ook gereden in de IS300h en dat is gewoon een geile bak. Maarja wel weer een stukje duurder + 20%. Was dacht ik zo'n 300euro netto duurder per maand op dit moment (dus 14% ct200h vs 20% IS300h, beide goed aangekleed). Maar dat kan je beter zelf nog ff een keer narekenen
zonoskar schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:25:
[...]

Had deze nou ook al het '1 keer aantippen richtingaanwijzer = 3x knipperen' zoals bij vrijwel alle andere merken standaard is? Dit miste ik het meest (ja, stom he?)
Volgens mij nog niet. Zelf vind ik het zo wel relax eigenlijk. Dan wordt je niet "verplicht" om snel te wisselen zeg maar. Zal ook wellicht een kwestie van wennen zijn. De IS300h had wel het 1x aantippen als ik het goed herinner.
Gast1981 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:18:
En wat betreft de hele V40 discussie, toch bizar dat het zo hoog oploopt... benodigde ruimte is toch totaal subjectief. Evenals de 'need for speed' overigens. Laat ieders lekker z'n eigen overwegingen en keuzes maken :>
Auto's zijn altijd een gevoelig item. Het is zoiezo iemand zijn persoonlijke voorkeur en als die dan met bepaalde bewoording (ipv fatsoenlijke argumentatie) de grond in wordt geboord voelt dat niet prettig. En zolang dit lekker anoniem trollen is zal je het zo nog wel ff houden :)

[ Voor 21% gewijzigd door thewizard2006 op 15-08-2014 10:41 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik rij nu de Golf 1.2 TSI al een week. Inhalen en snel invoegen op de snelweg moet je vergeten. Alles ver voor uit anticiperen. Ik heb nu een handbak, de 6e versnelling doet eigenlijk niks.
Op cruise snelheid is er niks mis mee.

Het gaat eigenlijk gewoon om het gewicht van de auto. Als je em in een Ibiza hebt gehad, die is gewoon lichter en komt dus beter van zn plek.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chief-XL schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:14:
[...]

Je maakt de aanname dat ik dan de keuze heb om naar bedrijf Y te gaan die mij een hoger loon aanbiedt maar dan zonder lease auto. Die keuze heb ik niet, althans, ik ben niet aan het solliciteren.
Van de 700 euro die de werkgever kwijt is aan mijn lease auto blijft ongeveer 70% over voor hoger loon (ivm pensioenlasten etc). Ik zou het prima vinden om mijn lease auto in te leveren en dan hoger loon te krijgen en tevens dan zelf een auto aan te schaffen. Dan wordt het rekensommetje simpelweg wat de lease auto mij kost per maand vs wat exact dezelfde auto mij kost, met hoger salaris meegenomen, als ik die prive zou aanschaffen.
Eigenlijk zou ik dat nog het liefste doen... Lease inleveren, gedeelte uitbetaald krijgen en een oude a8 of phaeton kopen :)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zonoskar schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:25:
[...]

Goed punt dat je daar aanstipt. Nee, helaas niet deze functionaliteit, ik vroeg me ook af waarom niet. Nog aan de dealer gevraagd maar gaf aan dat het er gewoon niet opzit en geen idee had waarom niet. In mijn VW was ik hier superblij mee, vooral met snelweg kilometers.
thewizard2006 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:37:
[...]

Ik heb een oud model ct200h en daar zit gewoon een regensensor op hoor. Heb de business line pro en led koplampen erbij. Wellicht dat de vorige ct die je reedt de standaard uitvoering was.
En gekke antenne? Het is maar waar je je druk om maakt :) Het is nu idd wel beter want nu hoef je hem er niet af te halen als je auto door de carwash gaat!

Ik vond juist dat de nieuwe wat soepelder stuurde maar dat is zo lastig meten. Het lijkt alsof hij wat zachter rijdt (niet in snelheid). Dus iets soepeler door de bochten, bijtrekken bij gas geven, remmen, vering etc. Maar dat is erg lastig beoordelen imo.
Hij is verder niet sneller trouwens. Gewoon even snel. Ook de F-sport (die ik op het oog heb) is puur visueel (en wellicht iets wat getweaked aan het onderstel maar niet qua snelheid etc)

Heb ook gereden in de IS300h en dat is gewoon een geile bak. Maarja wel weer een stukje duurder + 20%. Was dacht ik zo'n 300euro netto duurder per maand op dit moment (dus 14% ct200h vs 20% IS300h, beide goed aangekleed). Maar dat kan je beter zelf nog ff een keer narekenen
Met die regensensor werd me toen verteld dat het echt niet mogelijk was en bla bla bla. Vond het al raar om wel automatische verlichting te hebben maar geen regensensor (dat op mijn 12 jaar oude BMW wél gewoon aanwezig is). Heb wel een vrij 'kale' versie ja.
Dat die niet sneller is daar ging ik eigenlijk al vanuit, de PK's zijn hetzelfde en de aandrijflijn ook, dan houd je eigenlijk het onderstel en stuurgedrag over waardoor de beleving veranderd. F-Sport vind ik ook een beetje een vreemde eend tussen de rest van de pakketten. Een hybride auto verwacht je niet echt snel met een sportbumper pakket. Het staat wel mooi (op de badges na naar mijn mening).
De IS300h is voor mij volgend jaar vanwege opslag, andere leasebudgetten een serieuse mogelijkheid waardoor ik privé weinig van het verschil kan merken. Het leuke aan de Lexus is dat er niet zoveel rondrijden (ja, genoeg maar ze zijn iets unieker dan bijv een V40, ondanks dat ik dat een toffe auto vind).
Ben benieuwd naar het rijden in de 300, lijkt me wel een flinke wagen :).

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• MrAcid
  • Niet online
Get!em schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:46:
Ik rij nu de Golf 1.2 TSI al een week. Inhalen en snel invoegen op de snelweg moet je vergeten. Alles ver voor uit anticiperen. Ik heb nu een handbak, de 6e versnelling doet eigenlijk niks.
Op cruise snelheid is er niks mis mee.

Het gaat eigenlijk gewoon om het gewicht van de auto. Als je em in een Ibiza hebt gehad, die is gewoon lichter en komt dus beter van zn plek.
Dit soort uitspraken zijn echt lachwekkend.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

MrAcid schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:19:
[...]

Dit soort uitspraken zijn echt lachwekkend.
Inderdaad, rij zelf een Golf 7 1.2 TSI en het gaat prima! Niet zoals met mijn prive 206 GTI maar nog steeds prima, zelfs in Duitsland!

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Pagina: 1 ... 83 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.