• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11 16:28
RobertMaes schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:41:
Ik dacht fat32, dont know, maar bestanden zijn gelimiteerd tot 4gb :P
Interne geheugen iig geen fat32 maar ext4
Mogelijk wel fat32 op sd kaartjes enzo.

(max file size ext4: 16 TiB :D )

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 17:53
Serieus? Dus er zit helemaal geen limiet op het 16gb interne geheugen? Kan je dan het fenomeen dat zich opdoet in mijn screenshots verklaren?

• MyrddinLXXIIX
RobertMaes schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:44:
Serieus? Dus er zit helemaal geen limiet op het 16gb interne geheugen? Kan je dan het fenomeen dat zich opdoet in mijn screenshots verklaren?
Het is maar 12 effectief geloof ik.

Ik zou graag wat sleur en pleur werk pc->SII doen.
Helaas zit ik in een duurtestje voor de accu en wil ik 'm daarom niet aan de pc of lader hangen.

Ben wel benieuwd of iemand dit kan reproduceren!
Hoogst merkwaardig die screenshots.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:16:
[...]

Waar is sense dan druk, ik vond juist de widgets die standaard geinstalleerd waren op mijn sgs2 heel erg druk en ook nog eens minder functioneel dan de widgets die standaard geinstalleerd staan op mijn desire (of de sense 2.1+3.0 custom rom die ik nu draai) en het draait allemaal lekker soepel, dankzij data++ (want dat is de reden dat de desire traag wordt, namelijk heel weinig geheugen op de nand chip waardoor de datapartitie volkomt en de telefoon traag wordt maar dat ligt niet aan sense)
Met sense 3.0 gaan ze zo prat op hun weather widget en de caroussel maar dit voegt allemaal niks toe en je zult er denk ik snel op uitgekeken raken. Als je puur naar de Sensation kijkt (waar de vraag over ging, niet over de Desire) dan loopt het allemaal niet zo vloeiend. Dit komt omdat ze de interface er zo spectaculair mogelijk willen laten uitzien waardoor de hardware niet mee kan. Het spreekwoord "less is more" gaat in dit geval zeker op. Ik weet zeker dat als je alle homescreens vult met widgets, het toestel erg sloom zal aanvoelen. Dit is bij TW minder.
Het is eigenlijk ook heel persoonlijk allemaal. Ik vind TW juist wel functioneel omdat het zijn snelheid beter behoudt en je de grootte van de widgets kunt aanpassen. Het snel kunnen scrollen tussen je homescreens is ook heel handig. Grafisch ziet Sense er wel wat beter uit maar na verloop van tijd gebruikte ik een heleboel van de Sense widgets niet meer omdat mijn Hero er te traag van werd. Dan merk ik toch dat ik uiteindelijk de voorkeur geef aan snelheid en degelijke looks in plaats van de mooie looks van Sense.

Vandaar dat ik Sense niet meer zie als pluspunt van de Sensation. Qua bouwkwaliteit daarentegen vind ik de Sensation wel beter dan de S2.

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
Heeft Samsung zelf nog steeds niet gereageerd op de véél voorkomende schermproblemen?

• Snoop
  • Niet online
MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:43:
[...]

Interne geheugen iig geen fat32 maar ext4
Mogelijk wel fat32 op sd kaartjes enzo.

(max file size ext4: 16 TiB :D )
ext4 is geloof ik alleen de partitie van het interne geheugen dat gebruikt wordt voor applicaties etc. Hier hebben wij verder "niks mee te maken".
De andere partitie, dus de ~11 GB die gebruikt wordt voor alle andere bestanden als foto's etc, en waar wij directe toegang tot hebben. is fat32.

[ Voor 3% gewijzigd door Snoop op 30-05-2011 19:30 ]

• MyrddinLXXIIX
Nowhereman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:11:
[...]De Lite'ning rom v1.0 draait trouwens op firmware versie XWKE7 (die volgens de fora met de accu fix?)
Misschien dat ik vanavond een keer een factory reset probeer om te zien of dat nog helpt.
Inmiddels al heel wat pagina's doorgeploegd m.b.t. de batttery-drainage (alles op xda wat ik kon vinden).

Concludeer dat er geen fix beschikbaar is, het probleem zit kennelijk in Android 2.3.3
(edit: niet helemaal waar, zet de SII in flight-mode dan houd het op - maar da's niet echt wat we verwachten van een smartphone)

De fix zit waarschijnlijk wel in 2.3.4 - Nexus S gebruikers berichtten daarover iig.
Dus afwachten tot een update naar 2.3.4.

No offense, maar vind het batterij probleem een hoop ernstiger dan de geelzucht waar iedereen zich hier druk om schijnt te maken!

[ Voor 7% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 30-05-2011 19:35 ]

• whiskyslok
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 09:46
Even een vraagje van mijn kant.. Ik heb namelijk net SPB Wireless Monitor geïnstalleerd, alleen ik vraag me af waarom een aantal applicaties gegevens ophalen en verzenden, onder andere een aantal spelletjes, instellingen en de zogenaamde "Andere Applicaties" Hoe kan ik dit verhelpen, want ik zou het liefst voorkomen dat ik over mijn abonnement heen ga..

Groet,

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 09:59

Nowhereman

Ygenweis

MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:30:
[...]

Inmiddels al heel wat pagina's doorgeploegd m.b.t. de batttery-drainage (alles op xda wat ik kon vinden).

Concludeer dat er geen fix beschikbaar is, het probleem zit kennelijk in Android 2.3.3

De fix zit waarschijnlijk wel in 2.3.4 - Nexus S gebruikers berichtten daarover iig.

No offense, maar vind het batterij probleem een hoop ernstiger dan de geelzucht waar iedereen zich hier druk om schijnt te maken!
Dat er een definitieve fix zit in 2.3.4 klopt inderdaad, ik ken mensen die deze kernel al draaien (op de nexus) en die melden een flinke verbetering, echter zouden er in XKWE7 aanpassingen zijn doorgevoerd om het in iedergeval wat draagelijker te maken. En zo te zien ga ik de 30 uur wel halen op 1 lading. Niet dat het nou spectaculair is maar in iedergeval een stuk beter als de 15/16 uur die ik in het begin haalde.

-Pwn the day-

• MyrddinLXXIIX
Nowhereman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:35:
[...]

Dat er een definitieve fix zit in 2.3.4 klopt inderdaad, ik ken mensen die deze kernel al draaien (op de nexus) en die melden een flinke verbetering, echter zouden er in XKWE7 aanpassingen zijn doorgevoerd om het in iedergeval wat draagelijker te maken. En zo te zien ga ik de 30 uur wel halen op 1 lading. Niet dat het nou spectaculair is maar in iedergeval een stuk beter als de 15/16 uur die ik in het begin haalde.
Beter misschien, maar niet acceptabel.

Samsung zegt 610 (!) uur in 3G standby.
Zelfs een 1/4 daarvan zou ik ok vinden, momenteel zit je daar nog ver vandaan!!
(en ik ook)

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
[...]
Ik denk dat hardware problemen voor de mensen een stuk ernstiger is als een software probleem waar heus een fix voor komt.

No offense ;)

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11 08:42
[...]

(edit: niet helemaal waar, zet de SII in flight-mode dan houd het op - maar da's niet echt wat we verwachten van een smartphone)

Battery drain, geelzucht en het uitvallen van het scherm terwijl je in apps zit irriteren me idd het meest.
Hoop dat de battery drain en het uitvallen van het scherm nog worden gefixed.

De hepatitis van mijn scherm moet ik maar mee leven.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 16:44
Battery drain is inderdaad behoorlijk irritant maar met mijn huidige gebruik moet hij toch elke nacht aan de lader (zit bijna 4 uur in het OV 2x per week dus dan gebruik je hem wat meer ;) ) die zogenaamde geelzucht heb ik trouwens totaal niet....

[ Voor 13% gewijzigd door haakjesluiten op 30-05-2011 19:57 ]

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Ik heb bij mij in ieder geval de oorzaak van de battery drain kunnen lokaliseren. Zodra ik mijn Wifi inschakel start er een proces op de achtergrond dat 'Wifi delen' heet (check instellingen>applicaties>actieve services). Dit blijft draaien ook als ik Wifi weer uitzet en trekt mijn batterij in een uur of 9 leeg. Als ik het proces echter handmatig stop (in hetzelfde scherm het proces aantikken en dan stoppen) haal ik met gemak 2 dagen. Groot verschil!

Enige wat jammer is, is dat ik dit dus steeds moet doen na de wifi te hebben gebruikt.

Verwijderd

Roelio86 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:32:
Vraagje: Ik heb 2 dode pixels en mijn scherm heeft duidelijk een blauwere kleur dan die van de s2 van mn vriendin. Zouden jullie hem opsturen ter reparatie/omruilen?
Is de blauwe waas zichtbaar vanaf bepaalde hoeken of ook wnr je recht op het scherm kijkt?

Check ook eens of het scherm, wanneer het uit staat, van je vriendin blauw is wanneer je met de reflectie van het licht speelt ofzo. Gewoon een beetje kantelen enzo...

Zelf zag een blauwe soort "coating" wanneer het scherm afstond. Die blauwige waas is dus niet afkomstig van het scherm maar eerder van een of andere coating(zonne-afwerend?, oleophobic, ...??). Misschien dat er bij de iets blauwerige toestellen een product iets feller aanwezig is.

Maar check voor de zekerheid eerst eens hoe de telefoons zich verhouden met het scherm uit, ben is benieuwd!

edit:
hier een foto van op engadget waar je kan zien wat ik bedoel. Weet iemand wat deze blauwe schijn is?

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/805/samsunggalaxys2vssamsun.jpg/]Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/1238/samsunggalaxys2vssamsun.jpg[/URL]

Maar het is ook niet zo ongelooflijk zichtbaar altijd, zoals op de volgende foto uit dezelfde reeks van engadget.

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/6/samsunggalaxys2vssamsun.jpg/]Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/1238/samsunggalaxys2vssamsun.jpg[/URL]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 20:41 ]

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Roelio86 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:32:
Vraagje: Ik heb 2 dode pixels en mijn scherm heeft duidelijk een blauwere kleur dan die van de s2 van mn vriendin. Zouden jullie hem opsturen ter reparatie/omruilen?
Mijn vriendin heeft een erg rose vlek, ruilen (die vriendin dan)?

Samsung S23 Ultra 256GB

• MyrddinLXXIIX
Ik heb bij mij in ieder geval de oorzaak van de battery drain kunnen lokaliseren. Zodra ik mijn Wifi inschakel start er een proces op de achtergrond dat 'Wifi delen' heet (check instellingen>applicaties>actieve services). Dit blijft draaien ook als ik Wifi weer uitzet en trekt mijn batterij in een uur of 9 leeg. Als ik het proces echter handmatig stop (in hetzelfde scherm het proces aantikken en dan stoppen) haal ik met gemak 2 dagen. Groot verschil!

Enige wat jammer is, is dat ik dit dus steeds moet doen na de wifi te hebben gebruikt.
Ja, dit is één van de spookprocessen die het veroorzaken.
Helaas is dit niet het enige wat er mis is.

Geprobeerd met wifi sharing (manager) uit:
Dit weekend 24 uur gehaald met ~1 % per uur (90% remaining na een uur of tien).
Daarna iets gedaan - nix bijzonders imho en de batterijmeter stond roodgloeid (15% in een uur ofzo).
Toen ik de foon daarna met rust liet bleef hij nog steeds hard dalen.

Clear memory lost het probleem tijdelijk op.
wvexeltweakers schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:06:
[...]

Mijn vriendin heeft een erg rose vlek, ruilen (die vriendin dan)?
Ik neem het in overweging, maar dan wil ik wel eerst een foto van haar zien :+

[ Voor 22% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 30-05-2011 21:13 ]

MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:38:
Had vannacht een daling van 1% in 6 uur. Geen social media gedoe aangezet, gewoon kale (Villain) Rom met enkel het Google account (en dus GMail actief) en Whatsapp geïnstalleerd. Was persoonlijk ook enorm verrast.

Vanmorgen een hoop apps extra geïnstalleerd en de accu weer helemaal volgeladen. Ben nu 10 uur verder en vandaag wat zitten mailen, bellen en Whatsappen en staat nu nog op 83%. Uiteraard Wifi al die tijd uit gelaten, wilde eerst weten of de telefoon die drain had door een bepaalde app/service of toch de Wifi (manager(s)). So far so good dus. Zal vannacht Wifi aanzetten en kijken wat morgen het resultaat is (99% zeker slechter :P).

Nickname does not reflect reality

• MyrddinLXXIIX
Brad Pitt schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:21:
[...]

Had vannacht een daling van 1% in 6 uur. Geen social media gedoe aangezet, gewoon kale (Villain) Rom met enkel het Google account (en dus GMail actief) en Whatsapp geïnstalleerd. Was persoonlijk ook enorm verrast.

Vanmorgen een hoop apps extra geïnstalleerd en de accu weer helemaal volgeladen. Ben nu 10 uur verder en vandaag wat zitten mailen, bellen en Whatsappen en staat nu nog op 83%. Uiteraard Wifi al die tijd uit gelaten, wilde eerst weten of de telefoon die drain had door een bepaalde app/service of toch de Wifi (manager(s)). So far so good dus. Zal vannacht Wifi aanzetten en kijken wat morgen het resultaat is (99% zeker slechter :P).
Zelfde scenario had ik dit weekend.
En na ongeveer 24 uur ging het mis.
Wifi stond overigens de hele tijd aan - tot het fout ging <1% drain / uur.

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-11 22:17
Hoe krijg ik die KE7-update binnen? Als ik bij about phone op system update klik geeft 'ie aan dat er geen update is. En dat Samsung Kies snap ik eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet doen. Hij geeft bij huidige build nummer aan GINGERBREAD.XKWE2, heb ik misschien dan al de laatste?

• simthadim
  • Laatst online: 02-11 11:02
rikvandinteren schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:58:

Grappige is dan dat dit NADAT je de service heb afgesloten deze nog steeds energie verbruikt volgens instellingen>over het toestel>batterijverbruik. Tussen de 3 en 10 procent!

Verwijderd

simthadim schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:34:
[...]

Grappige is dan dat dit NADAT je de service heb afgesloten deze nog steeds energie verbruikt volgens instellingen>over het toestel>batterijverbruik. Tussen de 3 en 10 procent!
dit is nog van voordat je het stopte lijkt me

• MyrddinLXXIIX
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:35:
[...]

En die hele tent start zichzelf opnieuw na enige tijd!

• simthadim
  • Laatst online: 02-11 11:02
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:35:
[...]

Lijkt me stug als ik dat 5 min geleden gedaan heb en nu het verbruik weer controleer (wifi-delen staat niet bij actieve apps, maar wel bij mijn batterijverbruik ~3%. Misschien een 'kleinverbruiker', maar toch een proces wat daar niet hoort!

Verwijderd

Ik zou het voorlopig opgeven, die drain, of zet wifi of wacht tot android 2.3.4

• MyrddinLXXIIX
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:38:
Ik zou het voorlopig opgeven, die drain, of zet wifi of wacht tot android 2.3.4
Er zit weinig anders op vrees ik.

Probleem is niet alleen wifi hoor, gebeurt ook met 3G.

PS: Laat het idd hier maar bij voorlopig. Frustrerende was de afgelopen dagen dat mijn posts weggedrukt werden door mensen met geelzucht problemen. Een bruikbare telefoon met minder scherm (niet de mijne btw) is beter dan een telefoon die het geen dag uithoudt!

• Liquid_Bisquit
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 14:59
hoi allemaal,

ik wil m'n eerste smartphone kopen en vind de galaxy sII wel de beste keuze voor mij.

Wat ik écht wel een voorwaarde vind, is dat deze gps heeft. Ik zie in de specs 'agps' staan, maar is dat hetzelfde?

Wat ik dus wil is dat dat m'n smartphone exact hetzelfde werkt als een tomtom bijvoorbeeld, kan dat?

thx! :)

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Uiteraard zit hier GPS op. :)

• whiskyslok
  • Laatst online: 18-06 09:46
Liquid_Bisquit schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:56:
hoi allemaal,

ik wil m'n eerste smartphone kopen en vind de galaxy sII wel de beste keuze voor mij.

Wat ik écht wel een voorwaarde vind, is dat deze gps heeft. Ik zie in de specs 'agps' staan, maar is dat hetzelfde?

Wat ik dus wil is dat dat m'n smartphone exact hetzelfde werkt als een tomtom bijvoorbeeld, kan dat?

thx! :)
Ik heb in het weekend tijdens een (zweefvlieg)vlucht de hele vlucht gelogged, inclusief hoogte, richting en positie dus het lijkt me dat het gewoon moet lukken. Correct me if I'm wrong.

• Liquid_Bisquit
  • Laatst online: 11-01 14:59
Dus het werkt net hetzelfde als een losse gps, zonder dat ik extra apps moet installeren?

coolness...

Verwijderd

Liquid_Bisquit schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:58:
Dus het werkt net hetzelfde als een losse gps, zonder dat ik extra apps moet installeren?

coolness...
ja, het kan als 'extra' ook met internet de verbinding sneller tot stand brengen. hij download de locaties van de satellieten over internet en daardoor kan hij ze sneller vinden.

edit: je kan op google ook op a-gps zoeken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 21:05 ]

• MyrddinLXXIIX
Liquid_Bisquit schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:58:

coolness...
Je verwart een GPS toch niet met een navigatiesysteem zoals TT?!

GPS geeft je positie weer, en niet meer dan dat.
Voor navigatie heb je idd apps nodig. Weet niet zeker of er gratis apps zijn voor android met spraak enzo.
Wel zul je iig dingen moeten installeren, waarschijnlijk moet je er voor betalen ook.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:09:
[...]

Je verwart een GPS toch niet met een navigatiesysteem zoals TT?!

GPS geeft je positie weer, en niet meer dan dat.
Voor navigatie heb je idd apps nodig. Weet niet zeker of er gratis apps zijn voor android met spraak enzo.
Wel zul je iig dingen moeten installeren, waarschijnlijk moet je er voor betalen ook.
Google Maps bevat tegenwoordig volledig navigatie en is standaard aanwezig op je Android, gratis en up-to-date kaarten. Natuurlijk wel de kaarten online, in dat opzicht is het anders dan een TomTom waarbij alle kaarten offline beschikbaar zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Met de app navigatie die er stock opzat lukt het mij toch ook?

• MyrddinLXXIIX
jelmervos schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:10:
[...]

Google Maps bevat tegenwoordig volledig navigatie en is standaard aanwezig op je Android, gratis en up-to-date kaarten. Natuurlijk wel de kaarten online, in dat opzicht is het anders dan een TomTom waarbij alle kaarten offline beschikbaar zijn.
Google Maps levert tegenwoordig ook navigatie met spraak?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:15:
[...]

Google Maps levert tegenwoordig ook navigatie met spraak?
Zeker: http://www.google.com/mobile/navigation/

• MyrddinLXXIIX
Was te verwachten ja.

Maar het is beta.

Dus dat zul niemand standaard aantreffen op een android telefoon atm!
En de SII heeft dat dus niet out-of-the-box.

Om een SII gelijk te stellen aan een tt is dus niet terecht.
(terzijde vh feit dat zo'n beta engels zal zijn)

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-10 08:10
MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:20:
[...]

Was te verwachten ja.

Maar het is beta.

SII heeft gewoon turn-by-turn navigatie met spraak via maps.. Ik heb het deze week kunnen testen en het werkt nog aardig ook.
Het is natuurlijk geen TT, maar het is een prima alternatief voor op de mobiel.

[ Voor 7% gewijzigd door SCARfaceE op 30-05-2011 21:22 ]

PSN ID: Beest41

Verwijderd

Welke (gratis) battery app geeft een percentage weer in het huidige battery-icoontje?
Of vervangt deze?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]

Was te verwachten ja.

Maar het is beta.

Het is beta dus je zult het nergens aantreffen? Gmail was ook nog in beta toen de halve wereld een account had, zegt dus niks.
Ik gebruik Google navigatie al maanden op mijn HTC Desire, werkt best goed, helemaal voor een gratis product.

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Was te verwachten ja.

Maar het is beta.

Mijn SII had gewoon standaard Google Maps Navigatie erop staan en het werkt goed buiten de irritante nederlandse stem die voor verbetering vatbaar is, Verder kan je apps aanschaffen zoals Navigon of Sygic enz.

Multiple pc builds in progress

• Armada.
Armada. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:35:
Op mijn Hero had ik als ik op de volumeknop drukte altijd drie 'niveaus'; geluid (1-9), vibratie, stil. Als ik bij de Galaxy aan de volumeknop zit is het: geluid, vibratie. Ik wil graag dat stil (zonder vibratie) wordt toegevoegd aan de opties van de volumebar. Hoe moet dit?
Weet iemand dit?

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-10 08:10
Via instellingen > geluid > Trillen: nooit of buiten de stille modus.

PSN ID: Beest41

• Armada.
SCARfaceE schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:28:
[...]

Via instellingen > geluid > Trillen: nooit of buiten de stille modus.
Maar dan is het of-of. Of met de volumebar switchen tussen geluid en stil, of kiezen tussen geluid en vibratie. Kan ik niet met de volumebar alle drie bedienen?

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11 16:58
MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:36:
[...]

En die hele tent start zichzelf opnieuw na enige tijd!
Ik heb wifi delen en wifi manager bevroren met titanium ongeveer 2 dagen geleden maar kan tot op heden nog geen verschil zien. Ook niet op gelet eerlijk gezegd. Zal vanaf morgenochtend het even wat beter in de gaten houden.
Armada. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:31:
Hoe krijg ik die KE7-update binnen? Als ik bij about phone op system update klik geeft 'ie aan dat er geen update is. En dat Samsung Kies snap ik eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet doen. Hij geeft bij huidige build nummer aan GINGERBREAD.XKWE2, heb ik misschien dan al de laatste?
Dit is echt pagina's lang besproken en nog niet eens zo lang geleden. Tevens had je dit met een search heel erg snel gevonden. Om toch maar antwoordt op je vraag te geven: KE7 is nog niet officieel uit in NL. Wil je hem toch download hem dan van XDA af.

Zijn er meer mensen blij dat er achteraf toch gewoon Samsung voorop het toestel staat? :P

Wie goed doet, die goed ontmoet.

AtlAntA schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:39:
Zijn er meer mensen blij dat er achteraf toch gewoon Samsung voorop het toestel staat? :P
Vind het met oppakken ideaal. Ding is zo egaal zwart dat ik hem soms bijna verkeerd om beetpak. Dus ja :)

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:40:
[...]

Vind het met oppakken ideaal. Ding is zo egaal zwart dat ik hem soms bijna verkeerd om beetpak. Dus ja :)
idem

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Vraagje,

Wat zijn de beste instellingen voor de camera om mooie fotos te trekken?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:58

The Wizard

Moderator Mobile
Armada. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:32:
[...]

Maar dan is het of-of. Of met de volumebar switchen tussen geluid en stil, of kiezen tussen geluid en vibratie. Kan ik niet met de volumebar alle drie bedienen?
Nee, helaas niet. Dat kon wel bij2.1 (Bij de SGS1), vanaf 2.2 was dat verdwenen...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Armada.
AtlAntA schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:39:

[...]

Dit is echt pagina's lang besproken en nog niet eens zo lang geleden. Tevens had je dit met een search heel erg snel gevonden. Om toch maar antwoordt op je vraag te geven: KE7 is nog niet officieel uit in NL. Wil je hem toch download hem dan van XDA af.

Ah, sorry niet meegekregen. Maar dat verklaart wel!

Nog één n00b-vraag en jullie zijn van me af. :+ Nou ja, twee. Ten eerste valt het mij op dat ik in de default browser bij het openen van een pagina altijd een totaaloverzicht krijg in plaats van dat die direct op leesbaar niveau inzoomt op de pagina, ik moet vervolgens inzoomen. Is er een manier om bij het openen van een pagina direct alles op leesbaar zoomniveau te krijgen? Ik heb al geprobeerd met 'default zoom' op close te zetten maar dat bood geen soelaas.

En dan de tweede vraag, mijn toestel laadt echt langzaam op. Ben rond 17.00 begonnen met opladen vanaf 20 procent oid, en is nu pas bij 60. Is dit iets wat kenmerkend is voor de eerste keer opladen? Toen ik hier een search op deed kwam ik alleen bij resultaten die het hadden over hoe je de batterijduur zo lang mogelijk kunt rekken e.d.

Bensimpel

Positieve meneer

Heb hem tot 54 uur op de batterij kunnen houden, best well impressive, (als je de HTC Legend gewend bent :P).

Hij moest wel een paar keer uit mijn broekzak omdat ie zo heet werdt, niet te houden was die lol.

@opladen hierboven, jah bij mij ging die de eerste keren ook niet zo snel, nog steeds niet trouwens, weet niet of dit hoort omdat de batterij natuurlijk nieuw is.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 02:51

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe kun je ervoor zorgen dat er een snelle GPS fix is zonder hulp van 3G?
Of gaat dit niet..? Met mijn HD2 met android ging dit wel goed, maar met de SG2 is het geen succes.

Zo niet, vind ik het wel raar dat dit niet gaat. Je bent dus min of meer verplicht kosten te maken om te kunnen navigeren..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Armada.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/124ww7k.jpg
O+

En dat met dat Touchwiz wat ik een dag geleden nog zo verafschuwde. :+

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Touchwiz is op zich wel mooi, maar het schijnt helaas geen scrollable widgets te ondersteunen. Ik heb dus maar Go Launcher erop gezet en ben daar zéér tevreden over.

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Armada. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:07:
[afbeelding]
O+

Looks VERY nice!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:01
[afbeelding]
O+

Maar dit is neem ik aan ook met launcher pro oid, want met touchwiz kan je de bovenste balk toch niet laten verdwijnen, en volgens mij ook niet de balk aan de onderkant zo aanpassen.

Voordeel van touchwiz is wel weer dat bepaalde widgets niet afhankelijk zijn van touchwiz. Bij Sense heb je dat wel weer. Zo doet de digitale klok het gewoon ook in LP.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Snappen doe ik zo iets echter niet zo goed. Nu moet je voor élke app die je wilt starten meerdere handelingen uitvoeren. Even bellen? App drawer openen. Even SMS'en? App drawer openen. Net of je de hele dag naar een geheel leeg scherm zit te kijken. Ieder zijn ding hoor, daar niet van, maar handig vind ik zoiets geheel niet.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[afbeelding]
O+

Is dat geroot of echt alleen Touchwiz :9

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Jeroenneman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:17:
Is geen Touchwiz, want Touchwiz teh suxx0rz jeweets :P

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Volgens mij is dat gewoon de lockscreen met Widget Locker... Toch?

• Armada.
Thanks. :)
l3art schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:14:
[...]

Maar dit is neem ik aan ook met launcher pro oid, want met touchwiz kan je de bovenste balk toch niet laten verdwijnen, en volgens mij ook niet de balk aan de onderkant zo aanpassen.

Voordeel van touchwiz is wel weer dat bepaalde widgets niet afhankelijk zijn van touchwiz. Bij Sense heb je dat wel weer. Zo doet de digitale klok het gewoon ook in LP.
Ja klopt, maar ik was vooraf wel wat bang dat ik niet alles aan Touchwiz kon aanpassen wat ik niet mooi vond, maar dat is dus niet zo.
Brad Pitt schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:17:
[...]

Snappen doe ik zo iets echter niet zo goed. Nu moet je voor élke app die je wilt starten meerdere handelingen uitvoeren. Even bellen? App drawer openen. Even SMS'en? App drawer openen. Net of je de hele dag naar een geheel leeg scherm zit te kijken. Ieder zijn ding hoor, daar niet van, maar handig vind ik zoiets geheel niet.
Jij weet niet wat ik op mijn andere screens heb staan. ;D Ik heb mijn 'hoofdscherm' gewoon graag rustig en mooi. Dat vind ik bij een mooi toestel passen. Het is inderdaad makkelijker een belicoontje op je hoofdscherm te zetten, maar dat vind ik niet mooi. Dat is een afweging.
Jeroenneman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:17:
[...]

Hij is wel geroot, maar alles wat je daar ziet kan ook zonder root.
sylvesterrr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:22:
Volgens mij is dat gewoon de lockscreen met Widget Locker... Toch?
Nee, dat is mijn allereerste homescreen. Links en rechts staan meer iconen en widgets e.d. Applicatie drawer is een veeg naar boven met het pijltje.
Armada. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:23:
Het is inderdaad makkelijker een belicoontje op je hoofdscherm te zetten, maar dat vind ik niet mooi. Dat is een afweging.
Je kan natuurlijk ook gewoon een blanko PNG gebruiken en die op de boom zetten om te bellen en op het mannetje om te Whatsappen of zo. Hoef je alsnog niet te scrollen plus de pristine look wordt niet verziekt :P

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Armada. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:23:
[...]

Thanks. :)

[...]
Ja klopt, maar ik was vooraf wel wat bang dat ik niet alles aan Touchwiz kon aanpassen wat ik niet mooi vond, maar dat is dus niet zo.

[...]

Jij weet niet wat ik op mijn andere screens heb staan. ;D Ik heb mijn 'hoofdscherm' gewoon graag rustig en mooi. Dat vind ik bij een mooi toestel passen. Het is inderdaad makkelijker een belicoontje op je hoofdscherm te zetten, maar dat vind ik niet mooi. Dat is een afweging.

[...]

Hij is wel geroot, maar alles wat je daar ziet kan ook zonder root.

[...]

Nee, dat is mijn allereerste homescreen. Links en rechts staan meer iconen en widgets e.d. Applicatie drawer is een veeg naar boven met het pijltje.
Een kleine how-to? Want dit ziet er echt te geniaal uit! _/-\o_ :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:22:
Welke (gratis) battery app geeft een percentage weer in het huidige battery-icoontje?
Of vervangt deze?
Batterywidget, te krijgen in de Market. Volgens mij gratis. Maar dit is dus een aparte app, niet iets in je notificatiebalk. Ik heb hem op mijn lockscreen staan. Als je een percentage in het huidige icoontje wil, moet je volgens mij je telefoon rooten, but correct me if I'm wrong!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Het geheugengebruikscherm vind ik wat verwarrend. Hij geeft het volgende aan bij mij:

Onder 'alles':
Apparaatgeheugen: 259MB gebr. / 1,7GB vrij

Onder 'Op SD-kaart':
5,6GB gebruikt / 5,9GB vrij.

Er zit echter helemaal geen SD-kaartje in. Is dit een android-bug, of hoe moet ik dit lezen?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Razer schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:27:
Een kleine how-to? Want dit ziet er echt te geniaal uit! _/-\o_ :9~
Absurd off-topic lijkt mij. Kijk gewoon even rond bij XDA o.i.d. :P

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Brad Pitt schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:28:
[...]

Absurd off-topic lijkt mij. Kijk gewoon even rond bij XDA o.i.d. :P
True maar hoeft te how-to ook niet hier te plaatsen ;)

• Snoop
  • Niet online
widgetlocker is de basis, plus wat andere minimalistic widgets.
Snoop schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:29:
widgetlocker is de basis, plus wat andere minimalistic widgets.
Widgetlocker heeft hier werkelijk helemaal niéts mee te maken.

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Nogmaals... Beste camera settings aub oftewel een app voor de meest optimale fotos te trekken?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:30
Zou fijn zijn als handleidingen etc mbt homescreen allemaal hier worden gepost ;)

Post je Homescreen! - Deel 2

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:03
yasin76 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:33:
Nogmaals... Beste camera settings aub oftewel een app voor de meest optimale fotos te trekken?
bestaat niet: elke foto situatie is anders (vwb belichting en scene) dus de ideale instellingen variëren ook. en daarnaast ligt het ook aan de gebruiker die moet weten wat hij doet.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Armada.
yasin76 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:33:
Beste settings voor wat? Optimaal? Wat is optimaal? Verwoord je vraag wat beter aub, dan krijg je vermoedelijk een beter antwoord want hier kan ik -eerlijk gezegd- niet zoveel mee.

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-10 10:41

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ga nu mijn gsg2 opladen. Ik heb mijn adapter nog niet uitgepakt en heb de adapter van de gsg1 gepakt van mijn vrouw.

Daarop staat:
5 volt 0,7 A

Ik heb ook een ipad2 USB adapter ( met gsg2 USB kabel)
En daarop staat:
5,1 volt 2,1 A

Kan het kwaad dat ik mijn gsg2 met de iPad adapter oplaad?

Ik naam aan dat USB aan bepaalde standaarden moet voldoen... En zou dit geen probleem moeten zijn voor de galaxy 2?

Damn it's good 2b a Tweaker!

spanx schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:36:
Ik naam aan dat USB aan bepaalde standaarden moet voldoen... En zou dit geen probleem moeten zijn voor de galaxy 2?
Hij trekt uit die lader wat ie hebben wil, niet meer. Kan geen kwaad dus. Heb ook een 2A lader besteld.

• AtlAntA
spanx schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:36:
Ik ga nu mijn gsg2 opladen. Ik heb mijn adapter nog niet uitgepakt en heb de adapter van de gsg1 gepakt van mijn vrouw.

Daarop staat:
5 volt 0,7 A

Ik heb ook een ipad2 USB adapter ( met gsg2 USB kabel)
En daarop staat:
5,1 volt 2,1 A

Kan het kwaad dat ik mijn gsg2 met de iPad adapter oplaad?

Grote kans dat ie sneller laadt. Ben er zelf achter gekomen dat de autolader (op 24V weliswaar) wel 3-4x sneller laadt dan de thuis lader. En dat terwijl ze toch beide 0.7A als output hebben. Ben geen elektrotechnicus oid dus hoe dat precies zit weet ik niet.

• Snoop
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:29:
[...]

Widgetlocker heeft hier werkelijk helemaal niéts mee te maken.
Gaat dit niet om het lockscreen dan? Ik kan precies zo'n scherm krijgen met widgetlocker zonder mijn toestel te rooten.
Als het gewoon een homescreen is dan kan dat gewoon met launcherpro

[ Voor 43% gewijzigd door Snoop op 30-05-2011 23:01 ]

• Armada.
Snoop schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:58:
[...]

Oh jawel hoor. Widgetlocker heeft er alles mee te maken.
Ik kan precies zo'n scherm krijgen met widgetlocker zonder mijn toestel te rooten.
Ik heb in ieder geval geen widgetlocker.
Snoop schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:58:
Gaat dit niet om het lockscreen dan? Ik kan precies zo'n scherm krijgen met widgetlocker zonder mijn toestel te rooten.
Als het gewoon een homescreen is dan kan dat gewoon met launcherpro
Je meent het. Misschien is dat allemaal ook al besproken, weet het niet hoor.

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-11 20:04
Vandaag eindelijk ontvangen, ik heb zo'n vermoeden dat een collega ook wel blij zal zijn dat ik niet meer met die van hem zal hoeven klooien. :+
Hij kwam aan met KE2 al geïnstalleerd, zal dus inderdaad een compleet nieuwe batch zijn geweest.

Ik heb er al een tijdje op zitten turen, scherm gevuld met verschillende kleuren, en ik zie geen dead of stuck pixels, ook geen gele waas aan de zijkant. Blauwe waas durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, maar ik merk er in ieder geval met het blote oog niets van. Maar ja, lichtblauw lijkt altijd een beetje wit, hè?

Ik zal morgen nog wat uitgebreider testen en wat foto's plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door M-en-M op 30-05-2011 23:18 ]

Verwijderd

Voor de mensen die nog twijfelen:
Ik heb hiervoor een galaxy s2 gehad, en bezit nu een sensation. Ik kan nu wel enkele conclusies trekken.
Enkele belangrijke punten voor mij zijn:

De sensation is naar mijn mening beter gebouwd, het toestel voelt exclusiever, en het gecontourde glas is prachtig. Al moet ik zeggen dat de galaxy s2 wel zeker stevig is, de sensation voelt meer als een high end phone.

De hoge schermresolutie is een genot tijdens het browsen, zo hoef ik niet steeds naar landscape mode of in te zoomen op nu.nl. Alles is al perfect leesbaar. Dit miste ik echt op de galaxy s2, die heeft een beduidend lagere resolutie.

Verder is de lockscreen van de htc vele malen beter dan die van samsung, niet alleen visueel maar ook praktisch gezien.

Maar...de htc is erg traag in vergelijking met de galaxy s2, alsof je van een ferrari naar een volkswagen gaat. Je merkt het overal, maar vooral bij het scrollen en de launcher. Sense icm minder ram is een dooddoener voor dit toestel.

Mijn conclusie:
De samsung zou een hogere resolutie moeten hebben (en minder schermproblemen, zie mijn eerdere posts)
De htc zou sneller moeten zijn.
Op dit moment zit ik dus nog steeds in dubio :)

Verwijderd

M-en-M schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:16:
Vandaag eindelijk ontvangen, ik heb zo'n vermoeden dat een collega ook wel blij zal zijn dat ik niet meer met die van hem zal hoeven klooien. :+
Hij kwam aan met KE2 al geïnstalleerd, zal dus inderdaad een compleet nieuwe batch zijn geweest.

Ik heb er al een tijdje op zitten turen, scherm gevuld met verschillende kleuren, en ik zie geen dead of stuck pixels, ook geen gele waas aan de zijkant. Blauwe waas durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, maar ik merk er in ieder geval met het blote oog niets van. Maar ja, lichtblauw lijkt altijd een beetje wit, hè?

Ik zal morgen nog wat uitgebreider testen en wat foto's plaatsen.
Dus de nieuwe batch heeft die problemen niet? Mooi dan gaat ik er volgende week of die week erop één halen :)
Ik koop nooit de eerste batch... krijg je altijd die rot problemen. Bij elke telefoon zo..

@Mynd:

De SGS2 is sneller omdat Samsung meer in een diepere laag aanpassingen doet. Zoals meer dingen laat doen door de GPU. HTC daarentegen zit meer aan het oppervlak dingen te veranderen. Dan krijg je gewoon overhead.

De browser van de SGS2 is op dit moment gewoon de allerbeste van alle smartphones. De meerdere pixels en de aluminium body van de Sensation is natuurlijk wel leuk. Alhoewel ik nou wel een beetje zat wordt van diezelfde Desire style telefoons.
Wanneer brengen ze een HTC Legend 2 uit :P Met uberspecs... das de mooiste HTC die ik heb gezien. Jammer van de specs.

Daarnaast heeft de Sensation cortex A8 CPU's en de SGS2 cortex A9 CPU's die aardig wat sneller zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 23:44 ]

• AtlAntA
http://mobile-review.com/articles/2011/adv-galaxy-s2-3.shtml

Nog een stukje van Eldar Murtazin. Begint een beetje op reclame te lijken die stukjes van hem.

edit: iemand die hier iets van kan maken??

http://www.mobile-review....galaxy_sII/index.php?id=8

[ Voor 27% gewijzigd door AtlAntA op 30-05-2011 23:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:31:
De hoge schermresolutie is een genot tijdens het browsen, zo hoef ik niet steeds naar landscape mode of in te zoomen op nu.nl. Alles is al perfect leesbaar. Dit miste ik echt op de galaxy s2, die heeft een beduidend lagere resolutie.
Ik vind resolutie ook erg belangrijk, probeer eens te browsen met xscope( ik heb namelijk het idee dat met xscope fonts er beter uitzien) op de sgs, is dat beter of is de Sensation nog steeds beter?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:51:
[...]

Ik vind resolutie ook erg belangrijk, probeer eens te browsen met xscope( ik heb namelijk het idee dat met xscope fonts er beter uitzien) op de sgs, is dat beter of is de Sensation nog steeds beter?
De sgs2 is helaas niet meer in mijn bezit, maar het verschil is groter dan een enkele aanpassing van een font.
Dat kan ik je wel zeggen. De schermresolutie van de htc is gewoon hoger, en dat merk je het meest in de browser. Overigens is de browser van de htc weer wel snel(itt de launcher ed). Daarin merkte ik geen merkwaardig verschil met de samsung(plugins staan bij mij altijd op aanvraag).

Verwijderd

De SGS2 is sneller omdat Samsung meer in een diepere laag aanpassingen doet. Zoals meer dingen laat doen door de GPU. HTC daarentegen zit meer aan het oppervlak dingen te veranderen. Dan krijg je gewoon overhead.

De browser van de SGS2 is op dit moment gewoon de allerbeste van alle smartphones.
Ik heb net ff zitten benchmarken op peacekeeper maar de samsung stock browser is helemaal niet zo heel veel snellen dan opera of xscope (884 vs 887 vs 904), met sunspider is xscope sneller dan de stock browser, opera heb ik niet gestest

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
heb sinds kort ook mn sgs2, vind t een prachtding. heb nog weinig tijd om er mee te kloten, maar dat komt wel. ik vond wel dat er wel heel veel meuk bij geleverd werd qua aps, 3 programmas om fotos te bekijken, verschillende appstores, etc etc. neem aan dat ik moet rooten om die zooi er af te krijgen?

overigens heb ik een extra full body invisibleShield protector over, had er per ongeluk 2 gekregen en ze willen mij opzadelen met de verzendkosten (terug naar de US). als iemand hier interesse in heeft voordat ik m terugstuur moet je ff DMen.

wat me verder opvalt is dat ik m toch wel vaak aan de lader moet hangen, is mn eerste smartphone dus gewoon gewenning i guess.

en eigenlijk mn main vraag: zijn er veel malafide apps? want ik ben van nature vrij careless met dingen doordrukken, maar zelfs ik vond de 'rechten' die sommige apps vragen wel ver gaan.

Verwijderd

Gisteren even naast een Sensation gehouden. De jongen van de Sensation was erg onder de indruk van mijn scherm, ook was de Galaxy duidelijk sneller.

Verwijderd

Het het forum voor een groot deel doorgelezen maar dit ben ik nog niet tegengekomen.
Mijn S2 start wel eens spontaan opnieuw op zonder dat ik daar iets aan gedaan heb maar wat nog vervelender is dat hij 's nachts bijvoorbeeld uitgaat en 's morgens krijg ik hem dan niet meer normaal aan. Ik moet dan de batterij eruit halen en er weer in en dan kan ik hem weer opstarten.

De batterij was niet volledig leeg want toen ik hem aan de lader hing, was er nog 30 % over.

Hebben meer mensen hier last van?

Voor de rest is het een fantastisch apparaat, behalve dan de batterij. Maar ik hoop dat ze daar wat aan doen via firmware.

Kan je trouwens de S2 de hele nacht aan de lager hangen of is dit te lang want hij is dan al geruime tijd op 100 %. Ik heb dat nog niet gedaan maar het zou wel het handigst zijn.

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Iemand die hier een snel 16gb/32gb kaartje erin gestoken heeft ? Zoja welk ? Ik weet niet goed welke ik ga kopen. Ik wil graag een relatief snelle kaart.

NUC I5 256GB SSD

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 05:50:
Het het forum voor een groot deel doorgelezen maar dit ben ik nog niet tegengekomen.
Mijn S2 start wel eens spontaan opnieuw op zonder dat ik daar iets aan gedaan heb maar wat nog vervelender is dat hij 's nachts bijvoorbeeld uitgaat en 's morgens krijg ik hem dan niet meer normaal aan. Ik moet dan de batterij eruit halen en er weer in en dan kan ik hem weer opstarten.

De batterij was niet volledig leeg want toen ik hem aan de lader hing, was er nog 30 % over.

Hebben meer mensen hier last van?
Je hoort hier de laatste tijd veel berichten over.. Het hoeft niet aan de SGS2 te liggen.. Veel HTC' s hebben er ook last. Schijnt een provider probleem te zijn? Ik zelf heb nog noooooit in mijn Android tijd spontane reboots gehad.

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 16:05
[...]

(en ik ook)
Ik mag blij zijn als ik 1/25e haal...

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:58

The Wizard

Moderator Mobile
not2secure4u schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:23:
Iemand die hier een snel 16gb/32gb kaartje erin gestoken heeft ? Zoja welk ? Ik weet niet goed welke ik ga kopen. Ik wil graag een relatief snelle kaart.
Een Class 4 32 GB doet ongeveer 3,5/4,0 MB/s, snel zat voor welke toepassing dan ook. En voor zover ik weet is de 32 GB ook nog niet sneller dan Class 4.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

[...]

(en ik ook)
ik denk dat je een netwerk met fast dormancy nodig hebt voor zulke standby tijden

Verwijderd

Ik heb per ongeluk het icoontje "messaging" gedelete uit het rijtje "Phone / Contacts / Messaging / Applications" op je home-screen.

Iemand enig idee hoe ik dat terug krijg?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

yohan schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:27:
Het geheugengebruikscherm vind ik wat verwarrend. Hij geeft het volgende aan bij mij:

Onder 'alles':
Apparaatgeheugen: 259MB gebr. / 1,7GB vrij

Onder 'Op SD-kaart':
5,6GB gebruikt / 5,9GB vrij.

Er zit echter helemaal geen SD-kaartje in. Is dit een android-bug, of hoe moet ik dit lezen?
Volgens mij zit het zo:
Een deel van het interne geheugen wordt gemount als SD kaart (/sdcard). De echte SD kaart die je optioneel er in kunt stoppen wordt gemount naar /sdcard/sd_external.
Vandaar dat jij deze waardes krijgt.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 11:12
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:20:
Ik heb per ongeluk het icoontje "messaging" gedelete uit het rijtje "Phone / Contacts / Messaging / Applications" op je home-screen.

Iemand enig idee hoe ik dat terug krijg?
Naar je applicatielijst gaan--> Edit en dan kan je er geloof ik andere icoontjes zetten. (weet niet exact meer ik gebruik launcherpro)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:01
The Wizard schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:30:
[...]

Een Class 4 32 GB doet ongeveer 3,5/4,0 MB/s, snel zat voor welke toepassing dan ook. En voor zover ik weet is de 32 GB ook nog niet sneller dan Class 4.
Een class 4 kaartje schrijft met minimaal 4 MB/s Anders mag het geen class 4 kaartje heten. Maar vaak zitten ze er nog wel boven, en de leessnelheid ligt sowieso altijd wel hoger. Aantal GB op een kaartje zal er dan niet veel toe doen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• scrippie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 15:43
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 05:50:

Ik heb hetzelfde. Soms is het toestel gewoon uit! Of hij is vastgelopen of zo kan ik dan meestal niet achterhalen. Ik heb het nu 2x gehad. Accu was meer dan 50% dus daar lag het niet aan. En om aan te zetten moest de accu er eerst uit!

Meerdere ervaring hiermee?

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11 14:07
Kan iemand een screenshot maken van de emailsettings en dan de piekuren etc.

Ik krijg het niet voor elkaar om tijdens de piekuren mijn pushmail op 1uur te laten syncen. Misschien dat er een setting verkeerd staat, maar ik kom er niet achter wat!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!

Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!

Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic.

Android software bediscussiëren we hier: Android Market en applicaties - Deel 12 .