Draakje5 schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:50:
Prijs is vrij hoog?
Je wilt dus dat er kinderarbeid bij komt kijken of dat de batterij nog kleiner wordt zodat Nintendo de prijs nog lager kan maken?
Als ze dit al met verlies verkopen, hoe kun je de prijs dan uberhaupt hoog noemen.
Volgens mij waren de xbox en playstations zowat het dubbele in prijs destijds.
Ik vind de console zelf ook niet duur, daar heb je gelijk in, maar de prijs van de games houdt mij ervan om er één aan te schaffen.
De console zelf lijkt me prachtig, maar buiten de prijs van games, zijn er ook niet echt games waar in heel enthousiast van wordt.
Op de Wii kocht ik veel adventures en de Anno serie deed het ook goed op Wii en DS. Dat soort games mis ik nog. Maar 60 euro voor een game vind ik héél veel geld voor een paar uur plezier. En dan gaat het me niet eens om het feit dat ontwikkelen veel geld kost, dat weet ik als programmeur ook, maar we komen zo op prijzen die ik echt het geld niet waard vind. Nintendo zal wel een goede afweging hebben gemaakt, maar ik vraag me af of je bij de halve prijs van games er niet ook 2x zoveel zal verkopen. En dan zou het nog voor mezelf zijn, als je als ouder een Wii U koopt kan ik me voorstellen dat die drempel nog hoger is, 2 games erbij is dan een flinke investering.
Ik vind 30 Euro toch echt duur zat voor games, als ze in die prijscategorie waren had ik meteen een Wii U aangeschaft.
Maar het blijft even afwachten, voor de Wii kwamen er ook leuke budgettitels en de rest heb ik allemaal 2e hands aangeschaft...