Toon posts:

[NextGen] Het Nintendo Wii U topic OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 153.795 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:36
Mede-auteur:
  • Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41

Phusebox

http://tweakers.net/ext/f/VUEmSKD0JdYCvPwxjPdAViCC/full.gif

Welkom in het Wii U topic!!!

Op de E3 2011 was het dan zover. Geruchten gingen daarvoor al wel het web rond, maar er werd eindelijk bevestigd door Nintendo dat ze een opvolger van de Wii gaan uitbrengen. De console zal eind 2012 uitkomen.
Nintendo wil weer terugkomen met vette hardcore games. Zo zijn er voor de Wii U al een aantal vette games aangekondigd. Denk aan Tekken Tag Tournament en aan Darksiders 2, maar ook Aliens: Colonial Marines, Batman Arkham City en Assassin's Creed III. Goed nieuws dus voor de hardcore Nintendo gamer.

Helaas moeten we nog even wachten tot de release van de Wii U. In de tussentijd kun je meediscussiëren hier in het Wii U topic. Welkom!!!

Nintendo Wii U

Nintendo begon als fabrikant van handgemaakte hanafuda-kaarten, voor gebruik in een gelijknamig Japans kaartspel. In de tweede helft van de twintigste eeuw begon het bedrijf te experimenteren met andere producten, waaronder ook speelgoed. Via speelgoed belandde Nintendo bij videogames. Van NES naar SNES, van N64 naar Gamecube komen we nu van de Wii naar de Wii U, de nieuwste console van Nintendo, die eind 2012 op de markt wordt gelanceerd.

Technische specificaties:

Afmetingen
Ongeveer 4,5cm x 17cm x 26cm

Gewicht
Ongeveer 1,5 kg

Uiterlijk
Een compact ontwerp dat in het wit of zwart geleverd kan worden.

Controllers
De nieuwe Wii U GamePad (lees meer hierover verderop in de ts) wordt tot 2 exemplaren ondersteunt, Wii Remote (plus) + Nunchuk wordt tot 4 exemplaren ondersteunt. Overige controllers zijn Classic Controller, Wii Balance Board en de nieuwe Pro Controller.

Backwards compatible
Bijna alle Wii software en hardware kunnen ook op de Wii U gebruikt worden.
CPU
IBM PowerⓇ gebaseerde multi-core processor.
(3 cores geklokt op 1,24 GHz)

GPU
AMD Radeon™-based High Definition GPU.
De gpu zou rond de 550MHz zijn geklokt

Video
Ondersteunt 1080p, 1080i, 720p, 480p en 480i. Ondersteunde kabels zijn HDMI, Wii D-Terminal, Wii Component Video, Wii RGB, Wii S-Video Stereo AV en Wii AV.

Opslag
Wii U gebruikt een interne Flash Memory. SD kaarten en externe USB opslagapparaten1 worden ook ondersteunt.

[1] Mits de externe opslag over eigen voeding beschikt.

Media
Wii U en Wii discs.

Netwerk
Wii U kan aangesloten worden via een draadloze (IEEE 802.11b/g/n) verbinding. Verder heeft de console 4 USB 2.0 aansluitingen (2 voor, 2 achter) aan boord welke gebruik kunnen door de Wii LAN adapters.

Audio
6-kanaal PCM lineaire uitgang via HDMI of analoge uitgang via de AV Multi Out stekker.
Overige features:
- Miiverse (dit is het nieuwe gaming communicatie netwerk van Nintendo. Werkt met gepersonaliseerde Mii poppetjes als avatar. Met dit netwerk kan je berichten versturen naar andere gamers of je kan ze uitnodigen/uitdagen om jou te gamen)
- TV Remote (Vanwege de aanwezigheid van infrerood op de Wii U GamePad kan deze ook gebruikt als afstandsbediening voor je tv tijdens het kijken of tijdens het gamen op de Wii U)
- Verder is er nog Near Field Communication (NFC), Nintendo eShop, Video Entertainment met Netflix/Hulu Plus/Amazon Videos/Youtube, Video Chat en een internet browser.

Controllers & Accessoires

Om de Wii U te kunnen bedienen, zijn er de volgende accessoires beschikbaar:

Wii U GamePad
Dit is het belangrijkste kenmerk van de Wii U. Van deze controllers kunnen er maximaal 2 aangesloten worden op de Wii U console. In deze controller zit een 6.2-inch touchscreen, een motion control (accelerometer, gyroscope and geomagnetic sensor), een camera aan de voorzijde, een microfoon, stereo speakers, rumble functie, a sensor balk en een stylus. Verder zit er naast de gebruikelijke bedieningsknoppen ook nog een TV control knop en een Near Field Communication (NFC) functie. Een oplaadbare lithium-ion batterij geeft dit alles stroom.
Wii Remote Motion Plus + Nunchuk
Een bekende controller voor de Wii bezitters, want deze accessoire was er al op de Wii en wordt ook gebruikt op de Wii U. Net als op de Wii kan je op de Wii U maximaal 4 van deze controllers aansluiten.
Deze controller zal voornamelijk gebruikt worden bij games die de Wii U GamePad niet gebruiken of bij de games die asymmetrische gameplay (een speelwijze waarbij de ene speler andere taken heeft dan de ander) ondersteunen.
Ook de Wii Remotes zonder Motion Plus werken op de Wii U, maar alleen bij de software die geen Motion Plus nodig heeft.
Wii U Pro Controller
Voor de spellen die geen motion control gebruiken kan ook gekozen worden om met de Wii Pro Controller te spelen mits deze wordt ondersteunt wordt. Deze controller is een traditionele gamecontroller met daarop alle knoppen voor de bediening van de Wii U.
De Classic Controller van de Wii wordt ook nog ondersteunt door de Wii U.
Wii Balance Board
Op de Wii had je het spel Wii Fit (Plus). De Wii U heeft het spel Wii Fit U, de opvolger van deze fitnessgame. Daarom wordt de Balance Board ook op de Wii U ondersteunt om optimaal van Nintendo's fitness programma en andere games die balans gebruiken te kunnen genieten.

Alle bovenstaande Wii U accessoires zijn ook verkrijgbaar in het zwart. Enkele Wii accessoires zijn ook verkrijgbaar in roze, blauw of rood.

Wii U - F.A.Q. (veelgestelde vragen)

Wat is het verschil tussen de Wii U Basic en de Wii U Deluxe?

De Wii U Basic is in het wit verkrijgbaar voor 299 euro en de Wii U Deluxe is in het zwart verkrijgbaar voor 349 euro. Dan heeft de Wii U Basic slechts 8GB aan dataopslag aanboord, terwijl de Wii U Deluxe 32GB aan opslag heeft. Verder heeft de Wii U Deluxe als extra meegeleverd: spel Nintendo Land, Wii U Gamepad standaard, Wii U Gamepad dockingstation en Wii U console standaard.

Hoe vergroot ik mijn opslagruimte?

Er zijn verschillende manieren om meer opslagruimte te krijgen. Dit kan met SD-kaarten t/m 32GB. Je kunt een USB-stick of een externe harddisk in een van de USB aansluitingen stoppen. In het geval van een externe harddisk nog wel even de melding dat je harddisk een eigen voeding moet hebben, want Wii U usb-aansluiting heeft ingebouwde voeding zoals bij pc's wel zo is.

Is de Wii U backwards compatible/kan ik oude spellen spelen op de Wii U?

Ja, dat kan! Het grootste gedeelte van de Wii games kunnen gewoon gespeeld worden op de Wii U console. Het beeld zal in HD worden weergegeven, want betekent dat sommige spellen een heel klein beetje scherper zullen zijn.
Gamecube games zijn echter niet speelbaar op de Wii U. Sommige oude games kunnen echter wel gekocht/gedownload worden via de Nintendo eShop.

Mijn Wii U kan niet verbinden met mijn wifi/internet, want de verbindingstest mislukt. Wat moet ik doen?

Je kunt er voor kiezen om de internetverbinding handmatig in te stellen op het Wii U console. Zie de volgende stappen (in het engels) die je moet nemen hiervoor.

1. Go into connection types, Hit "Manual Configuration"
  2. Input your SSID
  3. Input the correct security type, this is key.
  4. Put your password in properly
  5. For ip address "Do not auto obtain".
  6. Open up cmd in your computer, type in ipconfig
  7. Now input that ip address but add 10 to the last number so "192.168.0.1" will be entered as "192.168.0.11"
  8. Enter the rest of your info inside such as subnet mask and default gateway exactly as you see it in your ipconfig.
  9. Now hit next, hit configure now for your DNS. When asked about DNS hit "Dont auto obtain".
  10. For the first server put in 8.8.8.8
  11. For the second server put in 8.8.4.4
  12. Hit Next, when asked about a proxy hit no proxy
  13. Leave mtu as the default
  14. it should work, if not check the ip and that it is the internet ip + 10. Good luck
Kan de Wii instellingen/save files en gedownloaden games overgezet worden naar Wii U?

Ja, dat kan! Hiervoor kun je de internetverbinding op de Wii U en/of een SD kaart voor gebruiken.

Hoe kan ik zien welke controller ik nodig heb voor een game?

Op de achterkant van het speldoosje staan icoontjes welke aanduiden welke controllers bruikbaar zijn voor die game.

Welke controllers kan ik gebruiken op de Wii U?

De nieuwe controller Wii U Gamepad natuurlijk. Dan heb je nog de speciaal ontwikkelde Wii U Pro Controller. Verder kan je de Wii Remote Motion Plus + Nunchuk (van de Wii U voorganger) en het Wii Balance Board gebruiken. Zowel de Wii Remote als Wii Remote Plus werken op de Wii U. De beschikbare opzetstukken zoals de Wii Zapper en het Wii Wheel (stuurtje) kan ook gewoon gebruikt worden.

Hoeveel controllers kan ik tegelijk aansluiten op de Wii U

In totaal kunnen er 5 controllers aangesloten worden op de Wii U console. De Wii U Gamepad en 4 Wii Remote Motion Plus (+ Nunchuk). De Wii U console kan maximaal twee Wii U Gamepads aangesloten hebben.

Wat is het bereik van de Wii U Gamepad vanaf de console?

De Wii U Gamepad kan tot een afstand van ongeveer 15 meter vanaf de Wii U console vandaan functioneren voordat ie de verbinding verliest. Als er hemelsbreed nog muren tussen staan dan wordt deze afstand wel wat korter.

Mijn vriendin (of vriend) wilt GTST/whatever kijken, maar ik wil gamen op de Wii U. Wie wint er?

Allebei!!! Je vriendin kan gewoon tv kijken en jij kan gewoon door gamen. Je kan tijdens het spelen het beeld van je tv naar je Wii U Gamepad verhuizen en verder gaan. De meeste spellen ondersteunen deze feature. Om hiervan gebruik te maken, moet je de Wii U console wel aan laten staan aangezien de game naar je controller gestreamd wordt.

Games

Wat is een gameconsole nu zonder games? Nou helemaal niks. De Wii U is nog maar net op de markt en momenteel zijn er 30 retail games en natuurlijk zijn er ook een aantal games te downloaden via de Nintendo eShop. Hieronder een lijst met de belangrijkste games voor de Wii U, games die je zeker geprobeerd moet hebben:

Overzicht van de Must-Have retail games:
Nintendo Land
New Super Mario Bros. U
ZombiU
Sonic & All-Star Racing Transformed
Call of Duty: Black Ops 2
Assassin’s Creed 3
Tekken Tag Tournament 2
Darksiders II
Skylanders Giants

Overzicht van de Must-Have Nintendo eShop games:
Trine 2: Director’s Cut
Nano Assault Neo
Toki Tori II

Nintendo Network

Om alle gamers van de Nintendo 3DS en Wii U met elkaar te verbinden heeft Nintendo het Nintendo Network ontwikkeld. Dit is de nieuwe service die voortkomt uit Nintendo Wi-Fi Connection wat gebruikt werd in de vorige generatie consoles van Nintendo.

Nintendo Network bied je de mogelijkheid om te communiceren met andere gamers vanuit Miiverse (het OS van de Wii U) via chat, video chat en co-op gaming. Verder kan je via het netwerk games, downloadable content en andere toepassingen uit de Nintendo Network store kopen of downloaden op je Wii U of Nintendo 3DS.

Welke games het Nintendo Network gaan gebruiken is nog niet helemaal duidelijk. Wel is duidelijk dat de games van Nintendo zelf dit netwerk gaan gebruiken, zoals bijv. New Super Mario Bros.™ U.

Meer info hierover komt later wanneer er meer info bekend gemaakt is...

Tweakers op de Wii U

Wat is nou leuker dan alleen spelen? Nou met meerdere mensen tegelijk spelen natuurlijk. Hieronder een lijst met mede-tweakers die graag met je willen spelen. Voeg ze toe in je Wii U friendlist!

http://tweakers.net/ext/f/6almVcL1xhKR3YT9IoaTXJ9t/full.gif GoT usernameNintendo id
Albert04Damuru
DaFluXDaFluX
DeddiekoelDeddiekoel
geengrenzuhgeengrenzuh
iNSaNe-oNeiNSaNe-oNe
matthijstmatthijst
NjayNjaynl
phuseboxphusebox
RajackarRajackar
TFHfonyArnaud
ThorgremJeroen81

Links

IRC Chat:
Tweakers.net IRC Nintendo chat: webbased of #nintendo op irc.tweakers.net

Nintendo:
- Nintendo.com
- Nintendo.nl
- Wii U Officiële site (engels)
- Wii U Officiële site (nederlands)

http://tweakers.net/ext/f/tFdnLdo8EQuXMO0vZ5usoINW/full.png

[Voor 255% gewijzigd door Zeror op 05-10-2013 21:34]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Zeror
Cubic X schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:33:
De eerste controller die meer dan 100 euro per stuk kost? Lekker als je vier controllers wilt kopen d:)b .
Wie zegt dat de controller 100 euro gaat kosten?

Alhoewel, voordat Nintendo bij de Wii met Remotes met ingebouwde motion plus op de proppen kwam en nog alles los moest kopen was je ook 80 euro per controller kwijt (Remote + Nun Chuck + Motion Plus).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
Vanavond kunnen we gaan kijken mensen. Voor mij zal het helaas even moeten wachten dat kijken
( * Zeror is op vakantie en zou dan moeten kijken via mobile wifi hotspot :')), maar sowieso zal ik deze week de E3 presentatie van Nintendo wel gezien hebben en dan zal ik de topicstart hieraan updaten.

[Voor 18% gewijzigd door Zeror op 07-06-2011 17:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
Wii U vind ik eigenlijk een beetje een lompe naam. Althans zo klinkt het wel. Maar het apparaat zelf ben ik wel van onder de indruk. :)

• Phusebox
Leuk er zat potentie in om met meerdere spelers een eigen scherm te hebben, handig bij veel spellen zoals sport (Fifa), shooters (niet meer afkijken op elkaars scherm), racing (de baan en overige status op je schermpje, of racen op je scherm en een commentator view op je tv)...

Maaaaar; je kunt er maar 1 WiiU controller op aansluiten... EPIC FAIL

Verder zie ik het als 3D films, het wordt gepushed, lijkt even leuk, maar al snel verlang je terug naar de gewone 2d versies.

[Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2011 11:03]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Phusebox
nioz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:17:
[...]

Je kan er wel meerdere controllers op aansluiten, maar slechts 1 tablet controller. Verder zijn het dus gewoon wii-motes...
Jep, en dus zit je weer vast aan al die standaard Wii prut games... De wii-mote is by far de slechtste controller van de afgelopen 10-15 jaar, en voor mij 1 van de hoofdredenen om zelfs games als Mario Galaxy of Zelda niet meer te willen spelen. Wat een ontzettend onding.

De WiiU controller lijkt me dan nog net iets fijner in hand liggen, afgezien van het lompe formaat.
DarkSide schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:20:
Je moet ook gewoon 2 (of 4) tablet controlers kunnen gebruiken.
Er kunnen best spellen zijn die je met meer vrienden speelt. vEen mario party met mini games tegen elkaar op je eigen tablet controler bv.
Nee dus, is al bevestigd dat dat niet mogelijk is. Vraag me ook af wat het bereik is; leuk dat je verder kunt gamen, maar waarschijnlijk wel binnen 4-5 meter, en dus zit je nog elkaar in weg met het geluid van de tv en de game.

[Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2011 11:22]

• Phusebox
McVirusS schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:26:

@nioz Input lag schijnt volgens Nintendo vrijwel nihil te zijn (volgens nieuwsbericht). We zullen zien wat het echt is ;).
Ik geloof er dus helemaal niks van, je hebt de input lag van tv's (die tegenwoordig alleen maar meer wordt) en dan heb je een controller die draadloos beeld streamt, plus je acties draadloos doorgeeft aan de console.

Vooral bij games die beide schermen gebruiken lijkt me dit een hel.
Manie Riets schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:33:
Geen blu ray, 1 controller per systeem (dus geen vs of co-op handheld achtige dingen), serieuze third party developers die allang niet meer bij Nintendo in de buurt willen komen en hardware die vergelijkbaar is met de Xbox 360 en Ps3, maw; 5 a 7 jaar verouderd dus. Ze zetten de ''hoe verliezen we nog meer van onze oorspronkelijke fanbase'' strategie duidelijk verder door.

Nintendo had de stap kunnen zetten om weer als serieuze speler op de consolemarkt te gaan gezien te worden, door met een state of the art, bijdetijdse, console te komen, niet weer 1 of ander apparaat wat dankzij 1 of andere gimmick zou moeten gaan verkopen. Dat is met de Wii al gebeurd en alle teleurgestelde gamers die van vanaf de Nes fan waren kijken wel uit voordat ze hun vingers weer aan zoiets branden, het lijkt weer een kinder-hype-ding te gaan worden. Erg jammer.
Nintendo wil gewoon voor een dubbeltje op de eerst rang zitten. Niet veel kosten aan ontwikkeling plus verdienen op de verkoop van je console... tja en op den duur ga je dan verliezen.

[Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2011 11:37]

• Phusebox
BorgMan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:53:
Ik ben het helemaal niet eens met alle opmerkingen dat de hardware verouderd is en DUS achter gaat lopen op de PS4 en volgende XBOX. Wat voor voordeel is er nog te halen uit grafisch geweld? Vrijwel niets. Als je directe concurenten consoles hebben die bijna gelijk aan elkaar zijn, dan moet je zelf dus iets hebben wat je opzij zet en dat dus zonder dat 3rd party's veel meer moeite moeten doen om hun spel naar jouw console te porten. Want anders is de keuze om een console te kopen alleen nog maar afhankelijk van exclusieve titels. De bewegingssensoren van zowel Sony als Microsoft zijn niet echt boeiend, vooral neit als je kijkt dat de Wii zijn spellen voornamelijk om die bewegingssensoren laat draaien in plaats van *hier is een vet spel... oh ja, die je misschien met een bewegingscontroller kan spelen*. Ik denk dat dit een goede zet is van Nintendo waarbij ze al enthousiaste reacties hebben gehad van de 3rd party ontwikkelaars. En so what als ze direct verdienen op de console; Sony is flink van een koude douche thuis gekomen door de PS3 met zoveel verlies te verkopen. *We hebben gewoon een console die veel langer meegaat, daarom zitten er zoveel hoogwaardige componenten in!* Right, volgend jaar is er een nieuwe, een jaar eerder in de cycle dan de XBOX.

De nieuwe controller is wel tof met alle mogelijkheden (zie het NeoGAF linkje op de vorige pagina voor véél voorbeelden), en volgens de mensen die hem in hun hand hebben gehouden helemáál niet zwaar en lomp. Lichter dan een iPad 2 werd er al geroepen, dus dat zit wel snoes. Waar is er trouwens vermeld dat er maar 1 tablet op kan worden aangesloten? Dat kwam ik nergens tegen...

Geen BluRay betekent geen films. Misschien is dat wat de poster bedoelde? Het zou wel fijn zijn als de laser op zijn minst BluRay zou kunnen lezen, al is het maar om films te kijken.

En Manie Riets, duh dat de verkopen inzakken. Er zijn al zoveel huishoudens met een Wii, plus het bericht dat er een nieuwe aankomt, betekent dus dat mensen het ding niet meer gaan kopen. Dat is een simpel optelsommetje die echter nu pas gemaakt wordt na 4 jaar mega goede verkopen!
Ik kan me nog herinneren dat er ook beloftes werden gedaan van geweldige games van 3rd party ontwikkelaars op de Wii, ze moesten nog even wennen aan het vernieuwende ervan en er nog aan werken... Nu zoveel jaar later is er echt geen zak op dat ding uitgekomen wat de moeite waard is.

• Phusebox
RMX schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:01:
In Iwata asks van de E3 staat dat je 5 controllers kunt gebruiken.
4 Wiimotes + 1 nieuwe controller.
Waaaauw... Sorry maar ik kan het niet helpen dan dat ik dit hele product gerushed vind. Ze wilden per sé de eerste zijn, en over 4 jaar worden ze gewoon de nieuwe Sega.

De 3DS is een flop en de WiiU wordt dat ook. Ze verliezen steeds meer klanten.

Gisteren zei Reggie het zelf: eerst lieten ze een aantal games zien; remakes (WÉÉR) dit maal voor de 3DS. (Kom op zeg; starfox 64???), en toen een Luigi's Mansion 2; waarbij hij zelf zie: "... this one is not a simple conversion". Die andere dus wel allemaal; simple conversions waar ze de volle mep voor vragen en doen alsof het groundbreaking is...

Zelfkennis is ver te zoeken bij Nintendo.

[Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2011 12:06]

• Phusebox
boshar schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:59:
[...]

Het verschil met vroeger is dat de console in de huiskamer nu een maximale resolutie van 1080P heeft. Die grens staat voor de komende jaren vast. Ook de game engines zitten op een punt dat verbeteringen in effecten en mogelijkheden nauwelijks meer zichtbaar resultaat opleveren.

Er is nog wel ruimte in AI en physics maar de huidige versimpelingen werken redelijk dus ook daar merk je het verschil niet zo. Op korte termijn is er dus meer te 'winnen' in bedien gemak (X-Box met Kintect gestures en voice control, Nintendo met een toch screen).

Verzin eens waar je al de CPU en GPU power voor gaat inzetten. Ik ben er vanm overtuigt dat er weinig extra's te behalen zijn ten opzichte van de X-Box, PS3 en Wii U.
Wat is er nu bedieningsgemak aan een Kinect? Die demo van BF3 was echt te triest voor woorden. Het werkt niet lekker; alles lagt, een simpel druk op de knop kost je nu 5x zwaaien met je arm etc.

• Zeror
Het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar het volgende heb ik nog niet gezien.
Wii U heeft backward compatibility met de Wii. Zou de Wii U ook backward compatible zijn met Gamecube zoals zijn voorganger? Zou helemaal cool zijn namelijk als dat ook gewoon zou werken.

• Phusebox
Rakkerzero schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:55:
Het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar het volgende heb ik nog niet gezien.
Wii U heeft backward compatibility met de Wii. Zou de Wii U ook backward compatible zijn met Gamecube zoals zijn voorganger? Zou helemaal cool zijn namelijk als dat ook gewoon zou werken.
Nee, de WiiU is niet backward compatible met GameCube titels.

o.a. http://wiiu.nintendolife....ks_gamecube_compatibility

[Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 09-06-2011 20:23]

• Zeror
Net de E3 presentatie van Nintendo bekeken. Wii U blijft toch een interessant apparaat. Ik ga hier wel wat geld voor opzij zetten iig. Als grote namen als Assassin's Creed en Darksiders al naar de Wii U komen. Welke topgames komen er dan nog meer? Ik denk dat dit is wat NIntendo nodig heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
Hmmm, ik had in dat publiek willen zitten :P

• Zeror
Ik zie dat niet als een faal, maar als een pluspunt. Nintendo probeert de prijs schappelijk te houden door een goede balans te vinden in hardware. Sony zal dit veel minder doen bijvoorbeeld en voor hun nieuwe console gerust gewoon 500-600 euro vragen, omdat er allerlei nieuwe technische hoogstandjes in gepropt zijn. Nintendo wil geen overdreven dure console zeggen ze blijkbaar en zal de console goedkoper zijn dan bij de playstation en Xbox (gekeken naar de release prijs).

• Zeror
Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:55:
[...]

Waarom zou je als hardcore gamer overstappen naar de WiiU? (wat een van de speerpunten van Nintendo was) De graphics zullen niet veel beter zijn en de games die tot nu toe aangekondigd zijn komen een jaar later voor de WiiU uit. Daarnaast zouden gamers dus flink geld moeten uitgeven aan een extra controller om alleen maar met een gimmick controller te kunnen spelen. Lijkt me niet echt verleidelijk.
Graphics is geen onderdeel van een hardcore game. Een hardcore game is wanneer een doorgewinterde gamer in een game tot het uiterste gedreven wordt om iets te kunnen halen. Dergelijke games heeft Nintendo te weinig gehad afgelopen jaren. Nu willen zulke spellen weer terug hebben op hun console.

• Zeror
Ts is geupdate.

• Zeror
15 jaar geleden zaten we bij de N64. :)

• Zeror
Al die informatie stond inmiddels ook al in de topicstart. :)

• Zeror
roboreaper schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:39:
ik hoop dat nintendo op de TGS wacht om op eigen bodem alles uit de doeken te doen... maar omdat reggie zei dat er 23 games bij launch beschikbaar zijn en alle 23 al bekend zijn. ga ik ook weer twijfelen
Welke 4 games mis ik dan in de topicstart?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
Grote Smurf schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:30:
[...]

Volgens mij Trine 2: Director's Cut.
Ohja, die werd idd ook laten zien. En dat Panorama View heb ik overigens ook nog niet in de TS staan, maar meer omdat dat project nog iets te vaag is. Verder weet ik het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
90710 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:40:
Over Pokémon gesproken... Ik vind die WiiUGamepad een heel goede controller voor een PokéDex.. Ik hoop dat ze dat waar gaan maken!
Please let it happen.

Een groot 3d Pokémon RPG met Wii U GamePad als pokedex en Hidden Pokemon detector. Verder kan je natuurlijk ook het beeld van je tv naar je Wii U GamePad toehalen waardoor hetzelfde ziet (alleen in veel mooier 3d natuurlijk) als dat wat je op de Ds gewend bent van de Pokemon games.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
Er zit intern een flash memory ingebouwd. Hoe groot deze opslag is, heeft Nintendo nog niet bekend gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
Remy669 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:05:
Sander waarom moet jij zo nodig iedereen proberen te overtuigen om het ding te kopen? Laat mensen hun eigen keuzes maken, wat boeit jou het?
Als ik jouw reactie zo begrijp:
Waarom wil jij dat mensen die Wii U niet gaan kopen?

Had je dan niet beter uit dit topic kunnen blijven?
Had ik dan dit topic uberhaupt wel moeten starten als ie zo slecht is?
Had Nintendo maar beter moeten ophouden met hardware maken en gewoon full software gaan doen?

Is dat wat jij wil?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
davidgilmour schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Over een paar jaar is Nintendo een softwarebedrijf schat ik zo in.
Nee, dat denkt ik niet. Nintendo heeft nog altijd steeds de meeste innovatie op hardwaregebied. Wat Sony en Microsoft doen is puur het idee afkijken en verbeteren. Als Nintendo die motion controller niet had bedacht, dan had je nu ook geen Playstation Move en Xbox Kinect gehad.

[Voor 13% gewijzigd door Zeror op 10-06-2012 14:24]

• Zeror
Anoniem: 130302 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:00:
De zwarte is vanaf nu te pre-orderen bij Amazon.co.uk voor slechts €245.

Wii U - Black: Amazon.co.uk: PC & Video Games

Onverwacht goedkoop. Zou dit de definitieve Europese prijs worden?
250 - 300 euro zal het dan wel zijn uiteindelijk. En dat is eigenlijk vrij slim, want dan speelt Nintendo vrij goed in qua bedrag op Xbox en Playstation 3.

• Zeror
Anoniem: 279033 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:20:

Aii.....maakt het niet aantrekkelijker om voor de WiiU te gaan.
Dat hij sceptisch is en dat Take-Two het niet in de planning heeft staan wil nog niet zeggen dat die games dan ook niet gaan komen. Dit kan nog altijd veranderd worden.

• Phusebox
Dat Nintendo niet naar Gamescom komt is anders geen goed teken vind ik. Of ze redden de release niet, of ze durven niet na de grond in te zijn geboord door de pers over hun E3 presentatie.

• Zeror
Phusebox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:30:
Dat Nintendo niet naar Gamescom komt is anders geen goed teken vind ik. Of ze redden de release niet, of ze durven niet na de grond in te zijn geboord door de pers over hun E3 presentatie.
Ik denk dat ze eerder gewoon aan het focussen zijn op de Tokyo Game Show die in september komt.

• Phusebox
90710 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:36:
[...]

Nintendo komt niet vaak op Gamescom ;) Wel op die Tokyo Game Show, welke in het thuisland is.
Vorig jaar wel, en toen hadden ze niks om te laten zien :S

• Zeror
Je kan het ook anders zien. Bol.com gokt op 499 op de site. Als ie uitkomt en de console blijkt goedkoper te zijn dan is dat een meevaller voor de koper. Als je bij Bart Smit besteld en van 299 euro uitgaat kan het weleens tegenvallen als ie ineens duurder is als de console uitkomt. Een tegenvaller voor de koper en voor de winkel.

[Voor 7% gewijzigd door Zeror op 08-08-2012 13:19]

• Phusebox
Het idee van een nieuwe Zelda doet mij al watertanden en haalt mij in ieder geval weer over om een WiiU te kopen op de dag van release. Pre-orderen doe ik niet meer aan, gewoon een winkel binnenlopen, dan zit je ook niet te wachten of de post wel op tijd komt.

• Zeror
Komende donderdag de Wii U preview van Nintendo zelf. Opzich wel de moeite om te kijken, denk ik. Ook omdat we al weer even weinig over het apparaat gehoord hebben.

Nieuwbericht

[Voor 18% gewijzigd door Zeror op 11-09-2012 21:07]

• Phusebox
18 november in Amerika.

• Phusebox
Siyara schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:22:
haha, hij komt uit op m'n verjaardag in Europa. Nintendo maakt trouwens geen prijzen bekend voor Europa volgens mij, mag niet volgens één of andere vage Europese wet.
Grappig, tevens mijn verjaardag.

• Phusebox
iiDevvz schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:02:
Prijs voor de ZombiU pakket is ook bekend:

http://www.bol.com/nl/p/n...3032372/#product_overview

400 euro is best wel veel. Maar misschien ga ik die bundel wel nemen, wie weet...
Alleen zit daar geen Nintendoland bij, en die zie ik nergens los te koop? Ook is het nog niet zeker of de console dan van ZombiU stickers/paint voorzien is...

• Phusebox
psychodude schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:02:
[...]

Game prijzen worden 59.99 recommended, the controller prijs is 49.99 recommended. The ZombiU pack is dus feitelijk gezien niet zozeer voordeliger. Maar handig voor diegene welk minder geïnteresseerd zijn in Nintendo Land en meer interesse hebben in ZombiU.
Maar wie wil Nintendoland nu hebben :S Zeker niet voor 50 euro, die is vast straks overal voor 25-30 te krijgen. Is basically een tech demo.

• Zeror
Een goede verdeling verhelpt al wel veel, maar ik denk dat de ene helft zoals gewoonlijk bij de Mediamarkt ligt en de rest bij de overige winkels.

• Phusebox
BlackOps 2 in 1080p in tegenstelling tot 720p op PS3 en Xbox360 ;)

Enne, Aliens Colonial Marines: launch window? Maart 2013 is launch window?

[Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 27-09-2012 08:30]

• Phusebox
Aangezien ik het risico niet wil lopen heb ik momenteel drie Wii U's in bestelling staan... maar van eentje weet ik het vrijwel zeker aangezien ik 2e op de lijst ben en ze er 10 zouden binnenkrijgen.

• Phusebox
Pfff ik kreeg telefoon van gamemania dat ze er zeker geen kunnen leveren aan mij bij de launch. Lekker dan, heb bijna een week niet kunnen bestellen omdat hun site plat lag....

• Phusebox
Slaapje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Dus? Een paar posts terug zeg je nog dat je er 3 voor de zekerheid hebt besteld.
Ja en 2 van de drie zijn al door het ijs gezakt...

• Zeror
:( Ik zal nog even moeten wachten voordat ik een Wii U kan aanschaffen. Mijn bankrekening is daar momenteel niet zo op berekend momenteel.
Al komt bij mij soms ook het dilemma opwaaien of ik uberhaupt nog een nieuwe console wil. Mijn huidige Wii staat al zeker half jaar stof te happen. Lastig, lastig....

• Phusebox
Denk niet dat er veel nachtopeningen zijn aangezien er niet meteen tientallen Wii U's verkocht gaan worden, bovendien zijn de marges op hardware ook maar minimaal.

• Zeror
Anoniem: 230001 schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:42:
Ook Bol.com garandeert niet dat je de Wii U op de dag van de release zelf krijgt. En ook bij andere zaken als Intertoys en Bart Smit zie ik geen garantie voor levering op de dag van release.
Je kunt het beste eerst even vragen of ze bij hun een levering op de eerste dag kunnen garanderen voor je besteld.
Bart Smit en Intertoys kunnen ook niet garanderen of je op dag van release een Wii U hebt. Alle Bart Smits krijgen een aantal toegewezen vanuit hun hoofdkantoor voor de dag van release. Als dat op is, is het een kwestie van wachten op de volgende levering. Een grote winkel zal misschien 30-40 stuks krijgen en een kleine mag zijn als die er 4 of 5 krijgt.

• Phusebox
Hmm de reviews van de eerste games vallen toch tegen, vooral Zombi U. Denk dat ik mijn Zombi U pack maar annuleer.

• Phusebox
Ik heb mijn Zombi U bundel gecanceld, en zie het wel of het lukt om een premium pack te bemachtigen. Die vijf euro neem ik wel voor lief dan.

• Phusebox
Draakje5 schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:51:
Ik dacht misschien toch nog voor de 8gb versie gaan, dacht dat die 230 euro was. Blijkbaar verkeerd gekeken ofzo, staat er nu op voor 300..

Dan kan ik ook netzogoed het premium pak nemen. 300+ spel van 60 euro + 55 pro controller = 415 euro.

Terwijl: de pro editie voor 400 euro (dus 15 euro minder) ook een spel heeft van 60 euro, de pro controller van 55 en tevens nog wat accessoires en meer GB's.
Basic = 299, 8gb, geen sensor bar, geen stand voor gamepad en console, geen cradle voor gamepad en geen game
Premium = 349, 32 gb, sensor bar, stand voor gamepad en console, cradle, hdmi kabel, nintendoland
Zombi U = 399, 32 gb, sensor bar, stand voor gamepad en console, cradle, hdmi kabel, pro controller, zombi u game

• Phusebox
Iusedto schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:24:
Klopt het dat je op die gamepad ook "los"kan gamen , als een laptop/tablet ?
Dus niet via de TV.

Kan hij dan meegenomen worden op vakantie of op reis ?
Nee, de gamepad heeft de Wii U nodig en is enkel een scherm. Overigens ondersteunen niet alle spellen het gamen op de gamepad zonder tussenkomst van een tv.

• Zeror
Iemand hierzo die ervaring en interesse heeft om mee te werken aan de startpost en misschien wel de boel helemaal overnemen straks???

Reden: Ik heb op dit moment weinig vertrouwen in Wii U. Release line0up is erg mager. Features lijken het allemaal net niet te zijn, aldus nieuwsberichten van de afgelopen dagen. Etc.. etc......

[Voor 42% gewijzigd door Zeror op 19-11-2012 20:42]

• Phusebox
Anoniem: 84457 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:03:
[...]

Mijn PS3 was 500 euro bij release in 2007, wat dat betreft valt deze 350 voor de Wii U best mee.
Volgens mij was de PS3 zelfs 629 euro bij release toch?

• Phusebox
Brummetje schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:41:
Mensen hier die bij bol.com hebben besteld en een andere status als verzending "Op verschijningsdatum" hebben ?
Ik denk het niet... overigens zal er nog wel een lucky zombi u pack besteller rondlopen nu want ik heb mijn order gecanceld, en die was vrijwel meteen geplaatst.

• Phusebox
Meekoh schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:06:
[...]

Nou in die Tablet zit best 'geavanceerde' technologie. Die een prijs van 250 euro (basis pakket) best acceptabel maakt. PS3 was alleen duur vanwege die idiote CELL cpu. Voor de rest was er weinig 'geavanceerd' aan dat ding.
Mwah, een resistief touchscreen met een redelijk lage resolutie en een soort van wifi connectie schat ik?

Verder is de basisprijs 299 ;)

• Phusebox
Meekoh schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:29:
[...]

Ok 299. I stand corrected O-)

Het resistieve touchscreen is inderdaad niet bijzonder. Echter het streamen van het beeld met zeer lage latencies vind ik best impressive te noemen. Ik heb menig beeld streaming producten zien langskomen, maar allemaal hadden ze last van latency.
Ja, de latency is knap, verwacht overigens niet een 1 op 1 overzetting qua kwaliteit want er schijnt nogal wat compressie overheen te gaan.

Overigens is het wel des Nintendo's om straks met een Gamepad Lite, Gamepad XS of Gamepad MT (multitouch) te komen...

[Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 21-11-2012 11:32]

• Phusebox
ezra070 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:40:
Ikvind het een te makkelijke reaktie van 4A Games.

Op de "zwakkere" PS3 en Xbox 360 komt het vervolg toch ook gewoon uit?...
Was uiteraard weer uit zijn verband getrokken. 4A Games heeft gewoon niet genoeg mensen in dienst, of de funding om die in dienst te nemen, voor een port naar de Wii U. Daarnaast is hun game erg CPU intensief en de CPU schijnt de bottleneck van de Wii U te zijn op dit moment. De GPU is daarentegen wel vrij rap vergeleken met de huidige consoles.

• Phusebox
master_viper schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:25:
[...]

Het gaat juist om de extra plastic feel. Het glanzende, snel vlekkende goedkoop aandoende plastic. Niet hetzelfde als de 360. Het zit allemaal net/net in elkaar met hier en daar wat kiertjes of speling in bepaalde delen. Imho niet iets wat je verwacht voor de prijs van deze machine.
En de nieuwere 360 is niet glimmend goedkoop plastic wilde je zeggen?

• Phusebox
Overigens volgt de Mediamarkt de prijzen van Gamemania, zie de nieuwe folder, en is er inderdaad een actie voor tweede game met 50% korting.

Alleen zal er weinig tot geen vrije voorraad zijn naar wat mij verteld is.

• Phusebox
Mwah of dat nodig is: in de VS zijn er 400.000 Wii U's in de eerste week verkocht, tegenover 475.000 Wii's in de eerste week dat die in de verkoop ging.

• Phusebox
master_viper schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:57:
[...]

Ik begrijp niet waarom een nieuwe console dit gevoel van genieten voor je moet brengen? Misschien kun je dat eens uitleggen.
Iedereen beleeft zaken anders, voor velen kan een nieuwe gadget of electronica genieten zijn, ook al is er vor anderen niks aan.

Laten we eens ophouden met de discussie of de Wii U wel of niet een goede console is, dat weten we pas over een jaar of misschien nog wel later, en het geroep dat het wel of niet kiddy/hardcore/etc. is.

• Phusebox
Klopt niet, 600.000 was over VS en Canada verspreid, 400.000 is enkel VS.

• Phusebox
Anoniem: 476843 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:51:
[...]

My bad. Dan nog vind ik getallen van Black Friday alsnog misleidend aangezien ook de vrijwel dode Wii ook nog 300.000 verkocht.
Of je zet het af tegen de PS3 en Xbox 360 launch, die verkochten nog eens vele malen minder in hun eerste week... Het is maar hoe je de cijfers wilt draaien of keren al naar gelang je eigen gekleurde visie.

• Phusebox
raven22 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:51:
[...]

Hoezo beter? Bij bol is de 32gb versie 349 en bij MM 399. Mis ik iets?
Bij de Mediamarkt is de Premium bundel 326. Weet niet hoe je aan die 399 komt.
De Zombi U bundel zal wel 364 worden bij Mediamarkt, zelfde als Gamemania.

Hoop dat Mediamarkt vandaag ook gaat verkopen dan, als half Nederland hem al heeft :/

• Phusebox
Mediamarkt gaat in ieder geval niet vandaag verkopen tenzij Nintendo toestemming geeft, en dat verwacht ik niet.

• Phusebox
Iemand al succes gehad bij Mediamarkt?

• Phusebox
gebeurt er bij jullie ook niks op het downloading data for update scherm? Staat daar al paar minuten op maar de balk beweegt niet. Ook kan ik niet zoals iemand zei gangen tijdens het downloaden van de update.

• Phusebox
Anoniem: 234657 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:40:
Updaten heeft hier 1.5 uur geduurd.
Wil ik smbu opstarten , weer een update. Zit al 2 uur te wachten......
Servers zijn echt zwaar onder de maat...

De update is er nu a vier keer uit geklapt.

• Phusebox
Cyclonic schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:59:
[...]

Zet hem niet uit, ook al duurt het de hele nacht, anders brick je hem, veel yanks die dat gedaan hebben, en console kapot dus |:(
Ook lekker, mag ik hier gaan nacht waken? want zodra de update eruit klapt gaat de auto off functie weer aan.

Thanks voor de tip trouwens.

• Phusebox
Ik heb ook maar 1 game erbij gepakt (mm). Helaas is er niet veel soeps.

Hoe schakel je een game in godsnaam om naar de pad? Lukt me niet... terwijl op het doosje staat dat het ondersteund wordt.

• Phusebox
Het bereik van de Gamepad is goed waardeloos. Over hemelsbreed 3 meter met een muur ertussen doet hij het al niet meer... En dan beweren ze op sommige sites dat je vrijwel overal in huis kan gamen. Grapjassen.

• Phusebox
Ik heb ook Sonic & All-Stars Racing Transformed hier liggen, op het doosje staat "volledig speelbaar op je gamepad" of iets dergelijks, maar ik krijg het spel met mijn mogelijkheid op de gamepad. Iemand tips daarover?

Wat dat betreft is het niet echt gebruiksvriendelijk te noemen.

• Phusebox
Mijn persoonlijke mijmeringen over de Wii U opgeschreven en gepubliceerd op the interwebs.

• Phusebox
En weer tien euro verknalt aan een screenprotector... argh... ziet nu voor geen meter uit mijn gamepad

• Phusebox
Draakje5 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:38:
Waarom een screen protector op je gamepad? :')
Omdat er altijd iets mis kan gaan... en het is geen gorilla glass ofzo maar gewoon slap plastic

• Phusebox
Draakje5 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:49:
[...]

Een screen protector beschermt niet tegen barsten.. Als ie valt, en hij zou barsten doet die dat toch wel met of zonder folie.

Bij een telefoon kan ik het begrijpen, maar op een gamepad lijkt het mij hardstikke zonde. Kan echt niks met dat scherm gebeuren hoor.. Ook niet als je de gamepad van een meter laat vallen door al dat plastic dat er omheen zit.
Barsten begrijp ik, gaat mij meer om krassen, door stylus, nagels etc. Daar beschermt Gorilla Glass wel tegen, maar als ik naar mijn TomTom of oude PDA's kijken, die zitten vol met krassen. Zelfde soort plastic.

• Phusebox
boshar schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:07:
Ik realiseer met net dat de game prijzen van Media Markt (rond de 55 Euro) wel eens gebaseerd kunnen zijn op de Nintendo Network promotie. In feite krijg je dus 10% korting op de games in de eShop.

In feite zijn alle winkels die 60 Euro vragen overpriced!
Ik zie die 10% korting trouwens niet in de e-shop.

• Phusebox
Zo een paar uurtjes kunnen gamen, tijd om stof te gaan verzamelen... haha. Nee Mario is wel cool, maar voor de rest ben ik nog bijster weinig tegengekomen met de Gamepad dat echt lekker werkt. Nintendoland is leuk, maar niet meer dan een gimmick. FIFA 13 demo gespeeld; beetje trieste game (buiten het feit dat je de demo maar 10x mag starten?) waarbij de Gamepad bediening ervoor zorgt dat je binnen de kortste keren dat ding uit je handen laat vallen of kramp in je overstrekte duimen krijgt.

• Zeror
Topicstart is uitgebreid met een FAQ. Als er nog verdere suggesties zijn voor de topicstart dan hoor ik die graag.

• Zeror
Anoniem: 230001 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:55:
[...]

Misschien beter van niet. Piraterij is de doodsteek van een console/handheld.
Dat niet alleen. Nintendo ziet het als iets illegaals en dus Tweakers.net ook. Met andere woorden. Het is tegen de regels om over homebrew op de Wii of Wii U te praten.

• Phusebox
Kunnen we ook een lijstje starten met Nintendo iD's zodat we wat mensen kunnen toevoegen? Ken helaas niemand IRL die ook zo'n ding heeft staan.

• Zeror
Phusebox schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:58:
Kunnen we ook een lijstje starten met Nintendo iD's zodat we wat mensen kunnen toevoegen? Ken helaas niemand IRL die ook zo'n ding heeft staan.
Als iemand net zoiets als wat XiN-eViL (profiel) voor het Wii topic gemaakt heeft: http://wii-ccdb.nl/ in elkaar kan zetten, dan zet ik de link wel in de topicstart.

[Voor 8% gewijzigd door Zeror op 30-11-2012 22:48]

• Phusebox
De Gamepad zou toch het sterke punt van de console moeten zijn, maar ik vind het steeds meer de zwakste schakel. Ik heb vanavond tijdens een sessie van 3 uurtjes wel 6 keer opnieuw moeten calibreren en de verbinding viel gewoon regelmatig weg terwijl ik op 1,5 meter van de console zat...

Dat moet toch echt niet kunnen.

Oh ja, welke mongool heeft de enorme blunder gemaakt door er geen analoge triggers op te zetten? Hoe wil je nu in godsnaam ooit een serieuze racing game uitbrengen op de Wii U?

• Phusebox
Speedpete schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:19:
[...]

Na de update ging het bij mij beter, maar laptop open en ipad aan = verbinding slecht.

[...]

Niet... of met een stuur. Bij het spelen van CoD kwam bij mij één ding naar voren: de hoog geplaatste secundaire stick is niet ideaal, dat is echt wennen. Zeker niet zo goed als de Xbox / Dreamcast layout in ieder geval.

Zodoende denk ik nu al dat er - net als bij m'n wii - een xbox naast gaat komen :X
Hier zonder iPad, laptop of überhaupt smartphones in de buurt werkt het nog voor geen meter.

• Zeror
botech schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:24:
Mijn Wii U is 1 keer gecrasht, tijdens Zombi U. Kon echt niks meer doen, uitzetten met powerknop ging zelfs ook niet, heb er de stekker dan maar uitgetrokken. Nadien weer kunnen verder spelen zonder problemen. Nog mensen die al iets gelijkaardigs hebben gehad?
Tweakers redactie hebben dit ook gehad.

video: De Nintendo Wii U besproken

• Phusebox
Anoniem: 234657 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:41:
Nou Super mario u en nintendoland zijn toch wel juweeltjes vind ik :) zombii u is ook leuk , maar je moet van die setting houden.
Sonic racing is ook top :) mix tussen mariokart en wipeout zeg maar :D

Ik ben erg blij met mn wii u in iedergeval :D
Hoe vaak ga je met die gamepad op de plee zitten ? nooit denk ik... toch ?
Super Mario, ok, maar Nintendoland een juweeltje? Ik vind het uiterst brutaal dat ze voor deze meuk, die ja na 2 keer spelen wel hebt gezien, de volle mep durven te vragen wanneer hij niet bij je bundel zit. Nintendoland is niets meer dan een showcase van een paar mogelijkheden van de Wii U, maar erg weinig diepgang en gewoon te simpel om langer dan een week of twee (stretching it) interessant te blijven.
albert04 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:07:

Ik had gehoopt dat de verbinding tussen de console en de gamepad wel wat sterker was. Wij wonen in een aardig stevig oude huis met bewapend beton (z'n kant en klare bouwpakket geweest vroeger) En Wifi heeft het hier erg moeilijk. Daarnaast heb ik ook nog een buurman met een erg sterke Wifi signaal :@ die de anderen gewoon bashed.

Ik wil er wel meer dan 4 meter van de TV willen gamen... Misschien aan de eettafel of op de WC.. :) Afstand is ongeveer 6/7m (de wc dan)
Vergeet het maar, je mag blij zijn als je 4 meter haalt zonder muren er tussenin (overigens zal de verbinding in 2013 niet opeens sterker zijn ;)).

• Phusebox
Navi schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:00:
[...]

Dan moet je denk ik toch even multiplayer Metroid en Pikmin proberen, beide hebben alleen al 15 level co-op, en meerdere game modes, heb nog lang niet alles geprobeerd iig.
Dat zijn de enige twee die we niet gespeeld hebben, het lijkt mij helemaal niks van wat ik gezien heb qua gameplay beelden. Vooral Metroid zag er supersaai en knullig uit tijdens de Wii U demonstratie.

Binnenkort maar eens proberen dan wanneer er weer mensen over de vloer zijn die ook willen gamen.

• Phusebox
Speedpete schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:36:
Hop, eerste vastloper bij CoD.

De controller begint te wennen, dwz. de positie van de rechter stick. Ze zijn wel merkbaar minder exact dan die op de Xbox, daarop kan ik veel beter kleine bewegingen maken dan op deze.
Volgens mij komt het mede omdat de sticks gewoon minder weerstand hebben waardoor je sneller doorschiet.

Verder kan ik niet wennen aan de triggers/shoulderbuttons, die zitten gewoon niet fijn ten opzichte van elkaar.

• Phusebox
Start de Wii U eigenlijk gewoon op zonder HDMI kabel? Anders gewoon als je ergens anders wil gamen het ding gewoon even verplaatsen (enkel de adapter en Wii U). Is voor mij de enige oplossing ben ik bang.

• Phusebox
Brummetje schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:20:
[...]

Dat ligt niet zo zeer aan de Wii U maar meer aan je omgeving/huis...

Bij mij thuis hebben we plafonds met beton staal erin... dus een verdieping lager zit er niet in. Kun je niet echt de Wii U de schuld van geven.... Want laten we eerlijk zijn een muur met staal erin is nou niet echt optimaal :)

Daar in tegen de complete bovenverdieping met gewoon normale beton muurtjes zonder extra troep erin werkt perfect!
Toch lijkt de Wii U wel uitgerust te zijn met een bijzonder zwak signaal. Ik haal namelijk in dezelfde ruimte zonder muren ertussen maximaal 4 meter, en dan nog valt het regelmatig weg.

Als ik dan kijk naar mijn WiFi router, die doet het 2 huizen verder nog en ook 2 verdiepingen hoger.
Bluetooth muziek streamen werkt in diezelfde ruimte ook over ca. 8-10 meter nog perfect.

• Phusebox
Brummetje schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:35:
[...]

En dan denk je niet... goh misschien moet ik me WiFi Router even wat minder zetten want die stoort de Wii U misschien wel ?

2 huizen verder is wel wat overdreven en dan zal het signaal ook veel sneller dingen weg drukken.
Minder zetten? Volgens mij gaat dat niet. Ik zal straks eens proberen de router uit te trekken en dan nog eens proberen. Ik heb verder niks van draadloze apparatuur in huis die aan staat.

En dat wij nou zo'n dikke muren hebben kan ik ook niet zeggen, eerder beneden gemiddeld.

De Wii U staat wel tussen 2 kleine surround speakers in, wellicht dat het daar iets mee te maken kan hebben? Maar dan is er geen oplossing want ik kan het nergens anders kwijt.

• Phusebox
DukeBox schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:10:
[...]

WiFi Miracast van de Wii gaat over 5GHz, dus zolang die band maar 'schoon' is kom je een heel eind. Nadeel van de 5GHz is (zoals je al gemerkt hebt) dat je meer last hebt van beton e.d.
Theoretisch moet het mogelijk zijn om via 5GHz WiFi extenders het signaal door te sturen, maar ik denk dat deze wel miracast (WiFi Direct) compattible moeten zijn.
Hmm dan moet ik de 5Ghz band van mijn router eens uitzetten.

• Phusebox
hmr schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:26:
Net een kleine bonus gekregen en stond op het punt om een Wii U aan te schaffen.. maar nu vreog ik me af, zouden jullie het aanraden? Ik heb op dit moment een ps3 thuis staan.. Is een Wii U dan de moeite waard? En wat kost een tweede tablet controller, voor als ik fifa tegen iemand anders wil spelen? of zijn die wii controller plus dingen dan genoeg? ( kan veel info niet opzoeken hier op werk :D )
Je kunt op dit moment niet eens een tweede Gamepad kopen. De Wii U zou er (na kritiek) maximaal twee ondersteunen maar er is nog geen enkele game die dat doet. Zou het ook veel te duur maken.

• Zeror
Is er behoefte om een lijst van Must have games te hebben in de topicstart? En zo ja, wat vinden jullie momenteel musthave games van de launch games?

• Phusebox
Nou vanavond getest, alle elektronica uitgeschakeld (dus router uit, telefoons uit, alles dat een signaal kan uitzenden), en waarempel: ik haal 5 meter zonder muren en 1 meter met een muur ertussen. Woeptiedoe!

• Phusebox
DukeBox schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:08:
[...]

Je tv op 'game mode' zetten o.i.d.
Heeft geen zin, hier hetzelfde probleem terwijl mijn tv maar iets van 20ms lag heeft. Speciaal op gelet bj aanschaf en dan te bedenken dat een gemiddelde tv meer lag heeft en de doorsnee gebruiker al helemaal niet weet waar het door komt.

• Phusebox
DukeBox schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:15:
[...]

Daarmee pik je alleen WiFi signalen op, je moet een spectral scan doen. Er zijn enkele WiFi modules/dongles die dat ondersteunen.
Ja nou goed, als het veroorzaakt door andere factoren dan doe ik daar toch niks aan, maar is wel slecht dat het ding zo gevoelig is.

• Zeror
Ik kan me wel leuke features voor de controller bedenken voor Mario kart. Bijv. dat je zelf je banaan, schild oid moet gaan richten op andere racers (a la first person mode) en zo het voorwerp te gooien terwijl je aan het racen bent.

[Voor 5% gewijzigd door Zeror op 04-12-2012 11:08]

• Phusebox
Wat te denken van PilotWings, Starfox, F-Zero, Super Smash Bros, Metroid.... al zijn we dan denk ik 5 jaar verder voordat die allemaal uitzien. Persoonlijk kijk ik het meeste uit naar een nieuwe Starfox en F-Zero.

• Zeror
VInd het trouwens wel stom dat Nintendo een kleur aan een versie console gekoppeld heeft. Ik wil een Premium Wii U in het wit. :'(

• Zeror
Zou het mogelijk zijn om het 8GB flash memory te vervangen met een 32G (of misschien zelfs hoger) te vervangen?

Ergens een losse behuizing van de Wii U scoren (of zelf wit spuiten) is denk ik makkelijker.

[Voor 31% gewijzigd door Zeror op 04-12-2012 11:58]

• Zeror
Speedpete schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:02:
SD-HC kaartje kopen met flinke opslag en gewoon de witte scoren?
Maar dan heb je de 10% korting in de eShop niet.

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee