Ik heb gewoon bij verschillende webshops mijn mailadres achtergelaten (voor zowel de witte als de zwarte) en ik krijg een mail wanneer ik er één kan bestellen. Ook ga ik eind volgende maand gewoon bij verschillende winkels langs (indien ik nog geen mail heb op 30-11)
Pfff ik kreeg telefoon van gamemania dat ze er zeker geen kunnen leveren aan mij bij de launch. Lekker dan, heb bijna een week niet kunnen bestellen omdat hun site plat lag....
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Die info hadden ze er in het begin opgezet, ik denk dat ze nog niet wisten hoeveel Wii U's ze zouden verkrijgen voor levering. Normaal gesproken indien bol.com door zijn voorraad heen is passen ze dit soort pages snel genoeg aan naar voorlopig niet leverbaar of iets in die trend. Dus ik zou wel uitgaan van die respons.Flabergasted schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:51:
[...]
Hoe oud is deze informatie Raven22 ?
Ik zag dat er expliciet bij was gezet dat ze "door de schaarste niet kunnen garanderen ..bla, bla..."
Zojuist maar even opgevraagd, reactie van Bol op de levertijd :
U ontvangt graag informatie over het artikel 'Nintendo Wii U 32GB - Premium Bundel Zwart.
Wanneer u het artikel reserveerd dan wordt het artikel aan u verzonden op de release datum. Afhankelijk van hoe snel PostNL bezorgd zult u het artikel dan binnen ongeveer 2 werkdagen ontvangen.
Dit is het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag voor bol.com of ze de Wii U kunnen uitleveren:
Bij deze bestelling gaat het om het artikel: Nintendo Wii U Zwart. Deze heeft u gereserveerd doordat deze nog niet beschikbaar is. Graag wilt u weten of u verzekerd bent van levering in november of dat u bij een latere lichting zit. Wij begrijpen uw vraag hiernaar.
Wij kunnen helaas niet zien of u bij de eerste lichting zit. Wanneer het artikel beschikbaar is wordt het verzonden naar iedereen die het artikel gereserveerd heeft. Wij kunnen dit dus pas zien op de datum van beschikbaarheid. Wij vragen u nog even geduld tot de releasedatum van 30 november 2012
Bij een herhaalde vraag voor ook maar enkele informatie over leveringen kreeg ik dit:
Wij bestellen het aantal exemplaren bij de leverancier dat wij ook per reservering hebben doorgekregen via bestellingen op onze website. Het is echter mogelijk dat Nintendo niet in staat is om al deze bestellingen aan ons te leveren.
Wij doen ons best om uw bestelling op 30 november 2012 bij te kunnen leveren. Indien dit niet mogelijk is, wordt u op de hoogte gebracht met een e-mail. Uw bestelling zal dan alsnog zo snel mogelijk worden verzonden.
Ik ga er dus vanuit dat het goed mogelijk is dat ze niet voldoende examplaren kunnen leveren. Gelukkig kun je altijd reserveren met acceptgiro, waardoor je geen risico loopt
Bij deze bestelling gaat het om het artikel: Nintendo Wii U Zwart. Deze heeft u gereserveerd doordat deze nog niet beschikbaar is. Graag wilt u weten of u verzekerd bent van levering in november of dat u bij een latere lichting zit. Wij begrijpen uw vraag hiernaar.
Wij kunnen helaas niet zien of u bij de eerste lichting zit. Wanneer het artikel beschikbaar is wordt het verzonden naar iedereen die het artikel gereserveerd heeft. Wij kunnen dit dus pas zien op de datum van beschikbaarheid. Wij vragen u nog even geduld tot de releasedatum van 30 november 2012
Bij een herhaalde vraag voor ook maar enkele informatie over leveringen kreeg ik dit:
Wij bestellen het aantal exemplaren bij de leverancier dat wij ook per reservering hebben doorgekregen via bestellingen op onze website. Het is echter mogelijk dat Nintendo niet in staat is om al deze bestellingen aan ons te leveren.
Wij doen ons best om uw bestelling op 30 november 2012 bij te kunnen leveren. Indien dit niet mogelijk is, wordt u op de hoogte gebracht met een e-mail. Uw bestelling zal dan alsnog zo snel mogelijk worden verzonden.
Ik ga er dus vanuit dat het goed mogelijk is dat ze niet voldoende examplaren kunnen leveren. Gelukkig kun je altijd reserveren met acceptgiro, waardoor je geen risico loopt
Ondanks dat het op veel fora relatief stil is over de Wii U is er blijkbaar toch veel vraag naar.
Voor mij wordt het de eerste console die ik op launchday haal.
Voor mij wordt het de eerste console die ik op launchday haal.
Dus? Een paar posts terug zeg je nog dat je er 3 voor de zekerheid hebt besteld.Phusebox schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:33:
Pfff ik kreeg telefoon van gamemania dat ze er zeker geen kunnen leveren aan mij bij de launch. Lekker dan, heb bijna een week niet kunnen bestellen omdat hun site plat lag....
To dare is to do
Goeie tip van die acceptgiro ![b][message=39046843,noline]
Heb hem nu ook besteld. Mocht de Wii-U onverhoopt niet leverbaar zijn op de release datum is de order
éénvoudig te cancellen en heb ik de handen vrij om elders te kijken.
Ja en 2 van de drie zijn al door het ijs gezakt...Slaapje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:32:
[...]
Dus? Een paar posts terug zeg je nog dat je er 3 voor de zekerheid hebt besteld.
Oei, dat is wel minders.Phusebox schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:50:
[...]
Ja en 2 van de drie zijn al door het ijs gezakt...
In dat opzicht is het wel jammer dat sommige winkels geen indicatie geven van hoe groot de kans is op een console op launch day (bijvoorbeeld Nedgame, Bart Smit, Intertoys). In dat opzicht ben ik wel blij met Game Mania had ik nooit verwacht zou ik bijna zeggen want ik koop normaal gesproken niets bij FRS en consorten wanneer het tot games aankomt maar ja, een bevestiging van launch day is al binnen dus waarom niet aangezien Nedgame bijvoorbeeld heel erg vaag blijft.
Nedgame is een te kleine retailer om bepaalde zekerheden te kunnen geven. Bol.com weet het in de meeste gevallen gewoonweg niet of wil het niet vertellen, dat is ook het geval bij games. Dat Blokker & co het niet kunnen vertellen vind ik dan wel weer vaag. Zij zijn groot genoeg om bepaalde zekerheden te kunnen afgeven en het op safe te kunnen spelen bij een groot aantal reserveringen.
Ah ja dan wordt het anders, toch zou je dan moeten stellen dat Nintendo hun zaken op het gebied van productie niet op orde heeft.Phusebox schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:50:
[...]
Ja en 2 van de drie zijn al door het ijs gezakt...
To dare is to do
Verwijderd
Het is onmogelijk om onbeperkte voorraden aan te leggen. Een elektronicabedrijf kan maar een x aantal producten in voren (laten) maken. Dit is het standaard 'probleem' van elektronica wat voordat het in de winkels ligt al ontzettend populair is.Slaapje schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 08:40:
[...]
Ah ja dan wordt het anders, toch zou je dan moeten stellen dat Nintendo hun zaken op het gebied van productie niet op orde heeft.
Verwijderd
Ik denk dat alle units in NL al verdeeld zijn en dat elke (grote) retailer al precies weet hoeveel deze zal ontvangen. En laat je niet wijs maken door verkopers, ze zijn op.
De enige die ik daar echt eerlijk mee om zie gaan is Game Mania, gelukkig heb ik mijn exemplaar daar allang besteld en hebben ze me kunnen vertellen dat ik save ben
De enige die ik daar echt eerlijk mee om zie gaan is Game Mania, gelukkig heb ik mijn exemplaar daar allang besteld en hebben ze me kunnen vertellen dat ik save ben
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 09:52 ]
Iemand hier toevallig naar 'Firstlook' geweest? Ben benieuwd naar de ervaringen...
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Verwijderd
Zag wel foto's van een bekende op Facebook, dat zag er allemaal wel goed uit en ook met een interesse van het publiek.Ralf Bimbo schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 00:42:
Iemand hier toevallig naar 'Firstlook' geweest? Ben benieuwd naar de ervaringen...
Dit vind ik ook vreemd, Navraag over levering op releasedag wordt bij B & Co.om heen gedraaid. Zekerheid is er dus niet maar ondertussen blijven ze wel reserveringen accepteren.......alex3305 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 02:16:
Nedgame is een te kleine retailer om bepaalde zekerheden te kunnen geven. Bol.com weet het in de meeste gevallen gewoonweg niet of wil het niet vertellen, dat is ook het geval bij games. Dat Blokker & co het niet kunnen vertellen vind ik dan wel weer vaag. Zij zijn groot genoeg om bepaalde zekerheden te kunnen afgeven en het op safe te kunnen spelen bij een groot aantal reserveringen.

Misschien doen ze dat ook omdat ze in gedachten houden dat mensen bij meerdere winkels reserveren en dan bijvoorbeeld bij hun de reservering afzeggen, dat ze een bepaalde marge in gedachten houden.base the ruler schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:53:
[...]
Dit vind ik ook vreemd, Navraag over levering op releasedag wordt bij Blokker & Co.om heen gedraaid. Zekerheid is er dus niet maar ondertussen blijven ze wel reserveringen accepteren.......
Overigens accepteert ook Gamemania nog voor de Premium en de ZombiiU editie reserveringen (wel met een waarschuwing erbij dat de eerste levering uitverkocht is van die twee edities maar dan nog).
Verwijderd
Aan de andere kant wel netjes dat ze nog bellen en niet laf een mailtje sturen of pas later bericht sturen.Phusebox schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:33:
Al komt bij mij soms ook het dilemma opwaaien of ik uberhaupt nog een nieuwe console wil. Mijn huidige Wii staat al zeker half jaar stof te happen. Lastig, lastig....
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Iemand enig idee over de specs van de hardware na de verschenen foto's?
Hier kan je ook nog interressante dingen lezen over de hardware.
Nee,JanW schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:44:
Je bedoeld de specs die ook in de topicstart staan?
Vandaag zijn er nieuwe foto's van de binnenkant online verschenen... Dus vandaar de speculatie.
Heb hem besteld bij bol.com. Ben benieuwd of hij op tijd is. Haal hem sowieso i.v.m. verwachte schaarste :-)
Hoe meer ik er nu over lees en hoor, des te meer vraagtekens ik zet bij mijn pre-order... Microfoon ondersteunt geen voicechat, maar alleen apart verkochte headsets ofzo (Denk aan Wii Talk, miskoop van de eeuw! Alleen AC maakte hier gebruik van). Regio lock, dus verplicht dure spellen kopen in Europa. Al hebben we dan nog de keus uit Amazon UK en DE die vaak rond de 45 euro zitten. Wat dan toch met de huidige App games ontwikkeling wel 10x zo duur is als een game uit de App store (simpele games, maar ben je wel lang zoet mee voor een veeeel lagere prijs).
Games worden doorgeschoven en 1080p blijkt ineens nog maar 720p te zijn...
Voor je het weet is het half november en is het geld afgeschreven, dus deze maand nog maar eens goed nadenken voor ik 350 euro er door heen knal.
3DS gebruik ik ook al maanden niet meer, terwijl ik toch wel Mario Kart 7, Mario 3DS, Zelda, Rayman en Kid Icarus heb....
Games worden doorgeschoven en 1080p blijkt ineens nog maar 720p te zijn...
Voor je het weet is het half november en is het geld afgeschreven, dus deze maand nog maar eens goed nadenken voor ik 350 euro er door heen knal.
3DS gebruik ik ook al maanden niet meer, terwijl ik toch wel Mario Kart 7, Mario 3DS, Zelda, Rayman en Kid Icarus heb....
Verwijderd
Als je zelfs je 3DS niet meer gebruikt terwijl daar toch behoorlijk wat toppertjes op zijn verschenen zou ik zeker de pre-order afzeggen.
Al dat gedoe op de frontpage is voornamelijk geneuzel van mensen die toch geen Nintendo console kopen.
Al dat gedoe op de frontpage is voornamelijk geneuzel van mensen die toch geen Nintendo console kopen.
Verwijderd
Games zijn veelal 60 euro en dan zullen de PS3 games ook wel duurder worden. Wordt erg duur
met twee consoles
Moet wel zeggen dat al iedereen tv wil kijken je op dat schermpje verder kan gamen wel erg fijn is. Maar even 2 maanden sparen zo voor de kerst
met twee consoles
Verwijderd
En nu blijkt dat de Wii U versie van Fifa 13 een uitgeklede versie is van de ps3/X360 versies. Juist de features die er dit jaar uit springen zoals Ultimate Team zijn op de Wii U nergens te bekennen. Jammer dat nintendo de trend doorzet van het krijgen van kneuzenports. Hoopte dat dit met de Wiiu beter zou gaan.
Nintendo heeft daarin weinig van inbreng ben ik bang. Behalve als ze actief games gaan weigeren welk niet aan kwaliteits eisen zouden voldoen, maar dat accepteert de community ook niet. EA gaat over Fifa 13. Dus het is niet jammer van Nintendo dat ze kneuzenports leveren, maar het is jammer van EA dat zij dat doen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:36:
En nu blijkt dat de Wii U versie van Fifa 13 een uitgeklede versie is van de ps3/X360 versies. Juist de features die er dit jaar uit springen zoals Ultimate Team zijn op de Wii U nergens te bekennen. Jammer dat nintendo de trend doorzet van het krijgen van kneuzenports. Hoopte dat dit met de Wiiu beter zou gaan.
Maarja, PC gamers onder ons weten al lang dat EA nu niet zozeer bekend staat om het ontwikkelen van ports van goede kwaliteit.
Verwijderd
Ik ben blij dat ik de Wii U niet heb gepre-ordered, valt me ook op dat allerlei dingen alweer een stuk minder spannend zijn naar mate we meer info krijgen. 1080p die niet niet in iedere launch game aanwezig is, geen echte nieuwe 3D Mario. (is al wat langer bekend)
Ik wacht iig tot dat de console daadwerkelijk uit is met de games die me van me stoel gaan blazen, tot die tijd laat ik de marketing trein aan me voorbij gegaan. Al die mooie praatjes ken ik ondertussen wel na jaren gamen.
Eerst bewijzen dan overweeg ik een aankoop, een console kopen met de gedachte dat het weer geweldig word (op papier) ben ik zat.
Ik wacht iig tot dat de console daadwerkelijk uit is met de games die me van me stoel gaan blazen, tot die tijd laat ik de marketing trein aan me voorbij gegaan. Al die mooie praatjes ken ik ondertussen wel na jaren gamen.
Ik vraag me af in welke mate de 1080p die niet in iedere launch game aanwezig is echter daadwerkelijk op basis van een beperking van de console is, in plaats van dat het simpelweg luiheid aan de kant van de ontwikkelaars is.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:45:
Ik ben blij dat ik de Wii U niet heb gepre-ordered, valt me ook op dat allerlei dingen alweer een stuk minder spannend zijn naar mate we meer info krijgen. 1080p die niet niet in iedere launch game aanwezig is, geen echte nieuwe 3D Mario. (is al wat langer bekend)
Ik wacht iig tot dat de console daadwerkelijk uit is met de games die me van me stoel gaan blazen, tot die tijd laat ik de marketing trein aan me voorbij gegaan. Al die mooie praatjes ken ik ondertussen wel na jaren gamen.Eerst bewijzen dan overweeg ik een aankoop, een console kopen met de gedachte dat het weer geweldig word (op papier) ben ik zat.
Het is namelijk wel erg gemakkelijk om 720p te ontwikkelen als je ook ontwikkelt voor de PS3 en Xbox360 welk 1080p nagenoeg niet aankunnen, om voor de Wii U momenteel niet teveel extra tijd en kosten te maken.
Hardware technisch gezien namelijk is voor het draaien van 1080p namelijk niet heel veel nodig, gemiddelde budget laptops kunnen het ook aardig met medium/high res textures no AA/AF; wat voor bank-TV afstand zeer acceptabel is. De specs die de Wii U meedraagt zouden dat ook zeker aan moeten kunnen.
Oh, en behalve 3d mario kart gaat er niks boven old school sidescroller mario
Verwijderd
EA heeft aangegeven dat ze veel van de aspecten met online koppelingen niet konden implementeren om Nintendo haar online gebeuren nog niet op orde heeft.psychodude schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:15:
[...]
Nintendo heeft daarin weinig van inbreng ben ik bang. Behalve als ze actief games gaan weigeren welk niet aan kwaliteits eisen zouden voldoen, maar dat accepteert de community ook niet. EA gaat over Fifa 13. Dus het is niet jammer van Nintendo dat ze kneuzenports leveren, maar het is jammer van EA dat zij dat doen.
Maarja, PC gamers onder ons weten al lang dat EA nu niet zozeer bekend staat om het ontwikkelen van ports van goede kwaliteit.
Verwijderd
Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat zelfs mario 720p word, en kan me geen 360/ps3 versie herinneren van deze game.psychodude schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:20:
[...]
Ik vraag me af in welke mate de 1080p die niet in iedere launch game aanwezig is echter daadwerkelijk op basis van een beperking van de console is, in plaats van dat het simpelweg luiheid aan de kant van de ontwikkelaars is.
Het is namelijk wel erg gemakkelijk om 720p te ontwikkelen als je ook ontwikkelt voor de PS3 en Xbox360 welk 1080p nagenoeg niet aankunnen, om voor de Wii U momenteel niet teveel extra tijd en kosten te maken.
Hardware technisch gezien namelijk is voor het draaien van 1080p namelijk niet heel veel nodig, gemiddelde budget laptops kunnen het ook aardig met medium/high res textures no AA/AF; wat voor bank-TV afstand zeer acceptabel is. De specs die de Wii U meedraagt zouden dat ook zeker aan moeten kunnen.
Oh, en behalve 3d mario kart gaat er niks boven old school sidescroller mario. Persoonlijk ben ik zeer blij dat mario bros u er als launch titel tussen zit
.
Zou niet heel veel moeten uitmaken nee HD of Full HD, maar juist daarom is het al helemaal jammer. Het lijkt me gewoon belangrijk dat Nintendo dit keer vanaf het begint keihard die woonkamer in knalt, en dat 1080p gewoon de standaard is al is het maar om de spierballen te showen aan de concurrentie.
Ik hoop dat het wat word met die Wii U, maar het is wel heel belangrijk dat ze er dicht op zitten en zorgen dat het allemaal dik in orde is van af dag 1.
Denk juist als Sony en MS hun nieuwe Console uitbrengen moet de WII U als ze tegen die tijd nog Hardcore games uitbrengen en te bijbenen dat ze 720p games upscalen naar 1080p.
Sinds de N64 is Nintendo altijd twijfelachtig gebleven. WII was wel een Succes kwa verkoop maar overal waar ik dat ding zie en wat iedereen ook daarom zegt staat altijd stof te happen
Sinds de N64 is Nintendo altijd twijfelachtig gebleven. WII was wel een Succes kwa verkoop maar overal waar ik dat ding zie en wat iedereen ook daarom zegt staat altijd stof te happen
De nieuwe mario wordt inderdaad 720p zover als momenteel bekend. Maar ik denk dat dat het gevolg is van een rehash van de Wii models en al. De Wii versie had namelijk al 720p models, hoewel de Wii deze als 480p gebruikte. Met de Wii emulator kon je zo al new mario bros native in 720p spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:45:
[...]
Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat zelfs mario 720p word, en kan me geen 360/ps3 versie herinneren van deze game.
Mogelijk is dit destijds al gemaakt met het oogpunt op een sequel op de Wii U zonder dat er bekend was toendertijd of 1080p een optie werd of niet.
Tsja, stof happen doen genoeg xbox 360's en ps3's anders ook hoor. De hype rondom deze generatie consoles was gewoon dusdanig groot dat iedereen die dingen plots moest hebben, en veel gamers er plots minimaal 2 van de 3 moesten hebben. Zonder verder ook maar enigzins na te denken over het feit of ze zo'n ding eigenlijk wel echt wilde hebben.Psyonara schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:18:
WII was wel een Succes kwa verkoop maar overal waar ik dat ding zie en wat iedereen ook daarom zegt staat altijd stof te happen
Ergens denk ik niet dat dit met de Wii U veel zal veranderen. Zeker niet met zo'n launch enkele dagen voor Black Friday in de US, en slechts enkele weken voor de kerst. Er zullen grote getalen impuls aankopen tussen zitten.
bij alle mensen die ik ken met een wii en 360 en of ps3 staat de wii inderdaad stof te happen. de 360 en ps3 absoluut niet, software aanbod op de 360 en ps3 is dan ook stukken beter (afgezien van de AAA titels van Nintendo zelf natuurlijk)psychodude schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:27:
[...]
De nieuwe mario wordt inderdaad 720p zover als momenteel bekend. Maar ik denk dat dat het gevolg is van een rehash van de Wii models en al. De Wii versie had namelijk al 720p models, hoewel de Wii deze als 480p gebruikte. Met de Wii emulator kon je zo al new mario bros native in 720p spelen.
Mogelijk is dit destijds al gemaakt met het oogpunt op een sequel op de Wii U zonder dat er bekend was toendertijd of 1080p een optie werd of niet.
[...]
Tsja, stof happen doen genoeg xbox 360's en ps3's anders ook hoor. De hype rondom deze generatie consoles was gewoon dusdanig groot dat iedereen die dingen plots moest hebben, en veel gamers er plots minimaal 2 van de 3 moesten hebben. Zonder verder ook maar enigzins na te denken over het feit of ze zo'n ding eigenlijk wel echt wilde hebben.
Ergens denk ik niet dat dit met de Wii U veel zal veranderen. Zeker niet met zo'n launch enkele dagen voor Black Friday in de US, en slechts enkele weken voor de kerst. Er zullen grote getalen impuls aankopen tussen zitten.
In mijn omgeving zijn voldoende mensen bij wie de 360 en ps3 al lang niet meer gebruikt worden, behalve zo nu en dan nog eens een bluray filmpje op af te spelen. Bij een aantal wordt juist enkel de Wii nog maar gebruikt aangezien het verscheidene party games bevat om met vrienden op de bank te spelen.Donnie Darko schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:39:
[...]
bij alle mensen die ik ken met een wii en 360 en of ps3 staat de wii inderdaad stof te happen. de 360 en ps3 absoluut niet, software aanbod op de 360 en ps3 is dan ook stukken beter (afgezien van de AAA titels van Nintendo zelf natuurlijk)
Anderen gebruiken helemaal niets meer en hebben enkel een console + launch titel, zijn nooit echt gamers geweest en waarbij je je kunt afvragen waarom ze sowiezo zo'n console aangeschaft hebben. Enkel meegevaren op de hype destijds.
Verwijderd
Ik had een PS3 en Wii. Bij mij was het voornamelijk de PS3 die stof stond te happen. Stond, want ik kreeg er een redelijk bod voor en heb hem weggedaan. Geen moment spijt van gehad.Donnie Darko schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:39:
[...]
bij alle mensen die ik ken met een wii en 360 en of ps3 staat de wii inderdaad stof te happen. de 360 en ps3 absoluut niet, software aanbod op de 360 en ps3 is dan ook stukken beter (afgezien van de AAA titels van Nintendo zelf natuurlijk)
Het is vrij logisch dat iets dat nog gelanceerd moet worden niet helemaal klaar is. Maar wat ze waarschijnlijk willen zeggen is dat Nintendo hun belachelijke Orion eis wegschoof en dat ze daar bij EA niet zo blij om waren. Dan Ninendo maar terugpakken op deze manier.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:25:
[...]
EA heeft aangegeven dat ze veel van de aspecten met online koppelingen niet konden implementeren om Nintendo haar online gebeuren nog niet op orde heeft.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 23:46 ]
Zelf 2 van de 3. Mijn Xbox nog niet zo lang geleden 2de hands gekocht, Maar staat kwalijk aan, Wou uiteindelijk nog een Fanatec stuurtje erbij hebben, en dan de Forza serie eens uitgebreid uit testen.
Ps3 en PC staan het vaakst aan naja de Ps3 staat sinds een maandje minder aan, wil er wel vaker mee gamen maar op moment weinig titels. LBP Karting zal de volgende aanschaf zijn trouwens de LBP is ook een ideale party game Sony zou er nog wel meer uit kunnen trekken wat ze van mij ook wel mogen doen.
Voor de Oudere gamer is er gewoon net iets meer te spelen op de Xbox360 en de Ps3. Wii moet het vaak van huishoud games hebben nu is dat wel een grote markt maar voor een door gewinterde gamer is dat niet serieus genoeg.
Nintendo heeft zoveel beloftes niet waar gemaakt met de laatste 2 a 3 generaties aan consoles en dat weerhoudt ook een aantal consumenten. Hoewel het wel weer verbazend is dat de 360 het zo goed gedaan heeft met de eerste Generaties RROD. Ylod was lang zo intens niet, maar ook een verschrikking.
Denk als Multi Player niet zo mainstream was door gebroken wat het gewoon not done geweest. En een veel extremere Boycott kunnen krijgen.
Naja veel speculeren dat de volgende generatie consoles veel dingen zullen bepalen betreft rechten gebruiker/consument, Digitale Distributie en de funtionaliteiten van je doos die eigenlijks niet je doos is.
Maar onder leen recht hebt gekocht. Lease je consoles.
Maar is misschien wel te doem denkend, Maar Sony en MS zullen er een hele Multie media box van maken met Allemaal dingen die je eigenlijks niet nodig hebt maar wel denkend dat je die nodig hebt.
Nintendo zal denk gewoon een vriendelijke gezeldschap ding bouwen met hier en daar wat film aanbod e.d. en het langzaam ook opbouwen.
Ps3 en PC staan het vaakst aan naja de Ps3 staat sinds een maandje minder aan, wil er wel vaker mee gamen maar op moment weinig titels. LBP Karting zal de volgende aanschaf zijn trouwens de LBP is ook een ideale party game Sony zou er nog wel meer uit kunnen trekken wat ze van mij ook wel mogen doen.
Voor de Oudere gamer is er gewoon net iets meer te spelen op de Xbox360 en de Ps3. Wii moet het vaak van huishoud games hebben nu is dat wel een grote markt maar voor een door gewinterde gamer is dat niet serieus genoeg.
Nintendo heeft zoveel beloftes niet waar gemaakt met de laatste 2 a 3 generaties aan consoles en dat weerhoudt ook een aantal consumenten. Hoewel het wel weer verbazend is dat de 360 het zo goed gedaan heeft met de eerste Generaties RROD. Ylod was lang zo intens niet, maar ook een verschrikking.
Denk als Multi Player niet zo mainstream was door gebroken wat het gewoon not done geweest. En een veel extremere Boycott kunnen krijgen.
Naja veel speculeren dat de volgende generatie consoles veel dingen zullen bepalen betreft rechten gebruiker/consument, Digitale Distributie en de funtionaliteiten van je doos die eigenlijks niet je doos is.
Maar onder leen recht hebt gekocht. Lease je consoles.
Maar is misschien wel te doem denkend, Maar Sony en MS zullen er een hele Multie media box van maken met Allemaal dingen die je eigenlijks niet nodig hebt maar wel denkend dat je die nodig hebt.
Nintendo zal denk gewoon een vriendelijke gezeldschap ding bouwen met hier en daar wat film aanbod e.d. en het langzaam ook opbouwen.
Verwijderd
Op die aanname ga ik niet in maar juist Nintendo zou zich online moeten bewijzen aangezien ze daar met de Wii ronduit zwak waren. Als ze dan vervolgens gaan verkondigen dat hun online service even goed zal zijn als psn/xbl en vervolgens blijkt dat Fifa online (weer) zwakker is op de Nintendo console dan schept dat al lage verwachtingen mbt het online deel. Dat berichten die je met de WiiU post pas een half uur later verschijnen ivm moderatie doet me denken dat we een soort kinder-internet op de WiiU krijgen maargoed dat is ook de Nintendo-doelgroep.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:42:
Het is vrij logisch dat iets dat nog gelanceerd moet worden niet helemaal klaar is. Maar wat ze waarschijnlijk willen zeggen is dat Nintendo hun belachelijke Orion eis wegschoof en dat ze daar bij EA niet zo blij om waren. Dan Ninendo maar terugpakken op deze manier.
Misschien gebruik je niet alle functies van PS3/X360 maar de multimediakanten hebben zeker wel voordelen tov de concurrentie. Het is fijn dat ik op de ps3 ook dvd's en blurays kan kijken en foto's en filmpjes kan kijken. Dat je op de Wii niet eens een DVD kan kijken vond ik wel jammer. (En ja, ik weet dat je op een gekraakte Wii dat wel kan)Psyonara schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:08:
Als ik een serie download of koop is het heerlijk dat ik gewoon gelijk de serie op usb of dvd in mijn console kan stoppen en zonder veel gedoe kan kijken. Hetzelfde geldt voor zaken als vakantiefoto's. Is het de primaire functie van de console? Nee. Is het handig en zou ik de features missen wanneer ze er niet in zaten? Ja.
Het is natuurlijk ook maar de vraag hoezeer dat probleem bij Nintendo ligt, en misschien niet gewoon bij EA. Het is een beetje hetzelfde verhaal als de sonic racing game welk in de multiplayer geen voice chat krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 07:18:
[...]
Op die aanname ga ik niet in maar juist Nintendo zou zich online moeten bewijzen aangezien ze daar met de Wii ronduit zwak waren. Als ze dan vervolgens gaan verkondigen dat hun online service even goed zal zijn als psn/xbl en vervolgens blijkt dat Fifa online (weer) zwakker is op de Nintendo console dan schept dat al lage verwachtingen mbt het online deel. Dat berichten die je met de WiiU post pas een half uur later verschijnen ivm moderatie doet me denken dat we een soort kinder-internet op de WiiU krijgen maargoed dat is ook de Nintendo-doelgroep.
Geen voice chat omdat de optie niet mogelijk is met de Wii U? Nee
Geen voice chat omdat de peripherals toch niet beschikbaar zullen zijn? Nee
Geen voice chat omdat de developer de implementatie niet wilde ontwikkelen? Ja
In tijden van massa productie van games wordt er een beetje gewerkt op de ctrl+c ctrl+v methode lijkt het. Kun je niet even vlug de code rippen uit eerder werk, dan skip je het toch gewoon maar voorlopig om de deadline te halen?
Het zal mij helemaal niets verbazen als met Fifa 13 soortgelijke keuzes gemaakt zijn. Tsja, en om je eigen onkunde vervolgens neer te gooien op de console, is en blijft toch de makkelijkste uitweg? Niets nieuws, enkele jaren geleden was het hetzelfde met de PS3. Te moeilijk, lastig, etc etc waardoor de voorkeur voor de 360 ging nadat daar de ervaring bij veel devs in lag.
Verwijderd
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben maar als consument gaat het er mij niet om bij wie het probleem ligt maar dat de feature er niet in zit. Dat het dan aan Nintendo/EA/andere partij ligt maakt netto niet uit. Ik krijg als consument een product waar features in ontbreken en dat maakt die specifieke uitgave van het spel (in dit geval Wii U) er niet aantrekkelijker op.
Dat het als consument om draait welke feature een game heeft begrijp ik, maar we moeten niet vergeten dat de blaim daarvoor niet bij het verkeerde bedrijf gelegd moet worden.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:38:
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben maar als consument gaat het er mij niet om bij wie het probleem ligt maar dat de feature er niet in zit. Dat het dan aan Nintendo/EA/andere partij ligt maakt netto niet uit. Ik krijg als consument een product waar features in ontbreken en dat maakt die specifieke uitgave van het spel (in dit geval Wii U) er niet aantrekkelijker op.
Stel online is een optie, maar Nintendo verkiest lokale opslag. Echter EA verkiest bijv om niet aan dat soort opslag mee te werken maar wilt alle data op Origin. Dan is Nintendo niet de boosdoener, en heeft Nintendo zich daarin ook niets te bewijzen. In plaats daarvan ligt het probleem in dat scenario bij EA.
En er wordt dan zeer zeker ook geen statement gemaakt door gezien dat soort redenen een Wii U achterwege te laten.
Laat een developer bepaalde features op een console achterwege, terwijl die in principe wel mogelijk zijn? Dan is een boycot van dat spel een veel duidelijker middel, en tref je ook gelijk de developers om wie het draait.
Met het ontbreken van sommige MP aspecten in Fifa 13 terwijl andere developers hun online MP gewoon laten werken lijkt het probleem dan ook niet 1,2,3 een Nintendo probleem te zijn; maar een EA sports probleem. En is het niet aanschaffen van de Wii U om die reden niet zinnig, maar zou men er voor moeten kiezen om Fifa 13 in zijn geheel niet aan te schaffen.
Echter aangezien dat toch nooit gedaan wordt, blijven developers met brakke ports, ontbrekende features, etc op de proppen komen. Niet enkel voor de Wii U, maar ook voor PC en in sommige gevallen onderling tussen de 360 en PS3.
Uitleg van EA over het verschil tussen de wii-u en andere versies:
http://www.ign.com/articl...nt-the-same-game-on-wii-u
http://www.ign.com/articl...nt-the-same-game-on-wii-u
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
oeps, verkeerde topic, moet wii hebben en geen wii u
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 19:32 ]
Misschien is het hier al tich malen voorbij gekomen echter zal Call Of Duty Black Ops 2 daarlijk gratis online te spelen zijn als op de PSN of zal er daarlijk betaald moeten worden daarvoor? weet iemand dat al? dat zal voor mij namelijk de trigger zijn om over te gaan van mijn ps3 naar een wii u.
Verwijderd
Online en Nintendo-consoles? Geen goede combinatie. Zou eerst de kat uit de boom kijken. Het feit dat als je een bericht naar een andere user stuurt je 30 minuten moet wachten voordat het aankomt ivm controle op inhoud spreekt voor mij boekdelen.
Voor het publieke online gedeelte is er momenteel een controle ja. Maar voor mutual friendships, denk ik niet dat dat van toepassing zal zijn. En indien wel, dan is het slechts een kwestie van weken eer ze de stroom aan "hello!" niet langer kunnen aanzien en het er wel afgooien.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:58:
Online en Nintendo-consoles? Geen goede combinatie. Zou eerst de kat uit de boom kijken. Het feit dat als je een bericht naar een andere user stuurt je 30 minuten moet wachten voordat het aankomt ivm controle op inhoud spreekt voor mij boekdelen.
Ook voor het publieke online gedeelte zal het me niet verbazen als je op een gegeven moment trusted users oid zult gaan krijgen welk vrijuit kunnen posten, en hebben laten zien dat ze zich op een volwassen manier kunnen uiten.
Wat nintendo gewoon wilt voorkomen is de overlading aan pubers en volwassenen welk in puberaal gedrag zijn blijven hangen, geen zin kunnen typen zonder daarin tenminste twee scheldwoorden te verwerken, en daarmee veel ouders zal doen afwenden om zo'n systeem te doen aanschaffen voor hun kinderen.
Ik wil eigenlijk een witte Wii U. Maar voor 50 euro meer (of 30 bij Amazon.fr waar ik heb besteld heb) heb je wel een zwarte Wii U, game, standaard, meer opslag (alhoewel je dat ook met USB/kaartjes kunt uitbreiden), oplaadstation etc. erbij.. Lastig! Waarom geen Wit Premium pack?
Bij de wehkamp nu kortingsdagen wii u premium pack 339
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
bij bol.com 10% korting gekocht voor 319!!!
The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...
Valt me best tegen hoe weinig reclame er voor wordt gemaakt, ding komt bijna al uit
Verwijderd
Klopt. Maar goed, het ding is ook al wel zo'n beetje uitverkocht.Njay schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:12:
Valt me best tegen hoe weinig reclame er voor wordt gemaakt, ding komt bijna al uit
Hebben !
Heb al vanaf dag 1 ge-preordered bij de wehkamp zag dat de levering was verzet naar 2 weken..
Heb op zich wel goede ervaringen met wehkamp en preorders
Heb al vanaf dag 1 ge-preordered bij de wehkamp zag dat de levering was verzet naar 2 weken..
Heb op zich wel goede ervaringen met wehkamp en preorders
Aaargh kan niet wachten! HEBBEN HEBBEN HEBBEN!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Vind 't wel grappig dat er op neogaf e.d fora mensen zich al druk maken dat ze geen draadloos bereik hebben met de gamepad vanuit hun woonkamer..
Creativiteit is lastig inderdaad; zolang je minimaal een stekker hebt -of 2 voor langere sessies- kun je in principe overal gamen mits de game volledig speelbaar is op de pad.
Dus ook strand, trein, vliegtuig, boot, onderzeeër, badkamer, tuin, camping & station zijn in principe opties, zelfs wandelend..
Kwestie van:
- (verlengsnoer met) 2+ stekkercontact(en) (mee nemen)
- batterij/accu met 115/230v stekkercontact (voor on the go) (evt. inc. solar mat/panel)
- flash-based geheugen/geen disc-based media
"Things U can't do on other gaming equipement"

Of zo'n flashmob met mensen met wii u fit op de dam
*Zich afvraagt wanneer Eastpak met wii U gamebag komen gaat*
/smiley over-load
#Wii U hype-tsunami started
edit 3: *youtube hype verwachten doet*
Creativiteit is lastig inderdaad; zolang je minimaal een stekker hebt -of 2 voor langere sessies- kun je in principe overal gamen mits de game volledig speelbaar is op de pad.
Dus ook strand, trein, vliegtuig, boot, onderzeeër, badkamer, tuin, camping & station zijn in principe opties, zelfs wandelend..
Kwestie van:
- (verlengsnoer met) 2+ stekkercontact(en) (mee nemen)
- batterij/accu met 115/230v stekkercontact (voor on the go) (evt. inc. solar mat/panel)
- flash-based geheugen/geen disc-based media
"Things U can't do on other gaming equipement"
Of zo'n flashmob met mensen met wii u fit op de dam
*Zich afvraagt wanneer Eastpak met wii U gamebag komen gaat*

/smiley over-load
#Wii U hype-tsunami started
edit 3: *youtube hype verwachten doet*
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 03:28 . Reden: edit van edit 4; spelfouten merendeels gecorrigeerd, grammatica bijgeschaafd. ]
Juist
Kan uiteindelijk de Wii U Premium krijgen voor 265 euro (kortingsbonnen e.d.), maar twijfel nog enorm of ik hem wel wil halen. Heb ook een 3DS welke ik eigenlijk nooit meer gebruik. Op de een of andere manier zijn de games van Nintendo zelf de laatste jaren steeds korter en makkelijk geworden, en om dan 40-50 euro voor een spel uit te geven vind ik een beetje een jammer....
Nog meer mensen die twijfelen?
Komen er nog vette games uit van andere ontwikkelaars dan Nintendo? En dan heb ik het niet over uitgekleden console versies zoals in het verleden op de Wii...
Nog meer mensen die twijfelen?
Komen er nog vette games uit van andere ontwikkelaars dan Nintendo? En dan heb ik het niet over uitgekleden console versies zoals in het verleden op de Wii...
Verwijderd
Dat zou je toch zelf moeten beslissen of er games tussen zitten die je leuk lijkt, je hebt altijd nog Mass Effect 3 en zo indien je die nog niet gespeeld hebt.
Ik kijk het ook nog even aan, het is weer zo makkelijk om gelijk te rennen en dat ding maar aan te schaffen. (als het leverbaar is) Als ik het nu nuchter bekijk zie ik games van Nintendo zelf die me niet enorm boeien, en om m te kopen voor games die op de andere consoles ook te krijgen zijn atm... weet t nog niet hoor. Heb nog niet de indruk dat de multi-platform games er bij de launch gelijk vet uitzien en de PS3/360 dik achter zich laat. En dan nog het verhaal van geen echte 3D mario, en geen 1080p voor de Nintendo launch games.. geen drama, maar wel teleurstellend in 2012.
Hoe dan ook, in de gaten houden is wat ik ga doen. De tijden van mee doen met die hysterie zijn afgelopen voor mij. ^^ End of the day is het toch maar weer een nieuw product van een bedrijf die het aan kondigd alsof het the next big thing is. Al denk ik toch wel dat verder in het leven van de WiiU er zeker wel games komen die mij gaan trekken, en dan koop ik m.
Ik wacht iig op de praktijk.
Ik kijk het ook nog even aan, het is weer zo makkelijk om gelijk te rennen en dat ding maar aan te schaffen. (als het leverbaar is) Als ik het nu nuchter bekijk zie ik games van Nintendo zelf die me niet enorm boeien, en om m te kopen voor games die op de andere consoles ook te krijgen zijn atm... weet t nog niet hoor. Heb nog niet de indruk dat de multi-platform games er bij de launch gelijk vet uitzien en de PS3/360 dik achter zich laat. En dan nog het verhaal van geen echte 3D mario, en geen 1080p voor de Nintendo launch games.. geen drama, maar wel teleurstellend in 2012.
Hoe dan ook, in de gaten houden is wat ik ga doen. De tijden van mee doen met die hysterie zijn afgelopen voor mij. ^^ End of the day is het toch maar weer een nieuw product van een bedrijf die het aan kondigd alsof het the next big thing is. Al denk ik toch wel dat verder in het leven van de WiiU er zeker wel games komen die mij gaan trekken, en dan koop ik m.
Ik wacht iig op de praktijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 13:26 ]
Verwijderd
Er is nu bekend gemaakt dat wanneer je jouw data van de Wii (VC games ed) over wil zetten naar de Wii U je data kwijtraakt op de Wii. Dit is wel ERG cheap van Nintendo, helemaal als je vergelijkt met de concurrentie.
Dit werkt op de Xbox 360 ook zo hoor dus welke concurrentie bedoel jij? Ik heb dit weekend al mijn data overgezet van de oude Xbox naar een nieuwe en de harddisk werd leeggemaakt na het overzetten.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:28:
Er is nu bekend gemaakt dat wanneer je jouw data van de Wii (VC games ed) over wil zetten naar de Wii U je data kwijtraakt op de Wii. Dit is wel ERG cheap van Nintendo, helemaal als je vergelijkt met de concurrentie.
Verwijderd
Ik doelde op de Ps3 waar je gedownloadde games op meerdere consoles kan spelen. (Dacht iets van 5)
Daarnaast kan je wannneer je een PSX-game download deze ook op de PSP zetten. Daarnaast heb je bij veel nieuwe releases tegenwoordig dat je de VITA versie ook gratis mag downloaden.
Daarnaast kan je wannneer je een PSX-game download deze ook op de PSP zetten. Daarnaast heb je bij veel nieuwe releases tegenwoordig dat je de VITA versie ook gratis mag downloaden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 09:22 ]
Eens maar het is Nintendo.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:21:
Ik doelde op de Ps3 waar je gedownloadde games op meerdere consoles kan spelen. (Dacht iets van 5)
Wat mij altijd heeft tegengehouden (naast tijd en geld gebrek

Glas half leeg/half vol?
Oh en 5 consoles is al aangepast naar 3 vwbt account sharing op ps3, en op de xbox kan je gekochte content altijd opnieuw downen op een andere console MAAR dan is het alleen speelbaar door de account die het kocht tenzij je een license tranfer uitvoert........
Het vita gebeuren wil ik niet te negatief over zijn, het lijkt me een pracht apparaat, maar ik denk dat sony vita versies etc doet om hem populairder te maken. Volgens mij is het nog geen gigantisch verkoop succes [/mening & off topic off]
[ Voor 26% gewijzigd door Sagat op 12-11-2012 13:21 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Sowieso vind ik de manier waarop VC games aangeboden worden vrij krom. Geen savestates, alleen de PAL versie (die in veel gevallen zwaar inferieur is aan de andere versies), geen online multiplayer.
Als Snes9GX (homebrew emu voor de wii) dit kan dan vind ik het vrij krom dat het in de officiele snes (VC) emulator van Nintendo niet zit, helemaal niet als je kijkt naar de prijs per vc spel.
@ Sagat
Wat betreft de Vita heb je zeker gelijk maar dan nog is het een fraaie service van Sony.
Wat betreft Glas vol/leeg kijk ik naar wat ik gewend ben PS3 en dan is het logisch als je zo'n goedkope maatregel van Nintendo bekijkt het glas vrij leeg is. Van wat ik begrijp kan de Xbox dus ook spellen delen (die account hoeft geen probleem te zijn in principe) dus steekt Nintendo er negatief uit.
Als Snes9GX (homebrew emu voor de wii) dit kan dan vind ik het vrij krom dat het in de officiele snes (VC) emulator van Nintendo niet zit, helemaal niet als je kijkt naar de prijs per vc spel.
@ Sagat
Wat betreft de Vita heb je zeker gelijk maar dan nog is het een fraaie service van Sony.
Wat betreft Glas vol/leeg kijk ik naar wat ik gewend ben PS3 en dan is het logisch als je zo'n goedkope maatregel van Nintendo bekijkt het glas vrij leeg is. Van wat ik begrijp kan de Xbox dus ook spellen delen (die account hoeft geen probleem te zijn in principe) dus steekt Nintendo er negatief uit.
Ik ben wel benieuwd naar de mogelijkheden van de 'universal remote' op de gamepad. Ik sta eigenlijk op het punt om een logitech touch (advies: €179) te kopen, maar als de gamepad die functionaliteit ook zou kunnen bieden (de basis die ik nodig heb) besteed ik dat liever aan een Wii U
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik ben het met je eens, nintendo is stom en/of eigenwijs geweest op dit gebied. Volgens mij grotendeels eigenwijs icm doelgroep marketing, de casual gamer (cg) heeft geen 2 of meer setups dus waarom account sharing.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:20:
Sowieso vind ik de manier waarop VC games aangeboden worden vrij krom. Geen savestates, alleen de PAL versie (die in veel gevallen zwaar inferieur is aan de andere versies), geen online multiplayer.
En deze cg kent alleen de game van vroeger. Die krijgt hij/zij en verder no frills inc save states. Ook natuurlijk gemakkelijk op het gebied van beheren. Het enige positieve is dat sommige spellen toch wel iets van een patch hebben gekgregen (pal spellen die heel traag waren).
Wederom eens.@ Sagat
Ja, ze bieden echt net iets meer aan dat het minimale. Maar nogmaals het is al meer dan ik verwacht had. Ik geloof dat nintendo eindelijk in gaat zien dat mensen het beu worden om de orginele 2d mario's weer opnieuw te kopen. Dat is het positieve wat ik eruit haal.Wat betreft Glas vol/leeg kijk ik naar wat ik gewend ben PS3 en dan is het logisch als je zo'n goedkope maatregel van Nintendo bekijkt het glas vrij leeg is. Van wat ik begrijp kan de Xbox dus ook spellen delen (die account hoeft geen probleem te zijn in principe) dus steekt Nintendo er negatief uit.
Het was al vanaf het begin bekend dat de VC deze beperkingen had. Dus vandaar het moeilijke bij het overzetten naar de WU. Het zou fijn zijn als we nu met&op de WU dan wel vergelijkbare accounts krijgen wat inhoudt een keer kopen en daarna ook op 3ds met hetzelfde account kunnen spelen oh

Op dat gebied zou ik het niet eens zo erg vinden als nintendo alleen nog maar game maker zonder eigen hardware zou worden. De wii was een onverwacht succes, en de 3ds doet het ook niet slecht (denk ik, maar heb het idee dat het minder populair is dan voorgaande generatie *insert standaard phone/tablet verhaal here*). Ik kan me helaas niet voorstellen dat die WU goed genoeg zal blijken......aan de andere kant, nintendo heeft natuurlijk nog wel 'wat' reserves.
Een nieuwe console is iig altijd leuk, en zelfs de slechtste hebben altijd nog wel een paar goeie games dus ik stap er waarschijn later wel in net als met de wii (en dat is wat ik ook van plan ben met de 360/720 eigenlijk, alleen dat zal wel binnen 1 a 2 jaar worden en de wii u meer 3 a 4ish.......)
10 second ninja DONE
Ik ga de Wii U in ieder geval wel met de launch kopen, maar heb em nergens gereserveerd. Ik sta gewoon de 30ste in de ochtend voor de deur bij de MediaMarkt ofzo. Of weet iemand anders of er ergens anders een avond release zal zijn?
Ga ik ook doen, en MM heeft vast weer een aanbieding, dus ben je voordeliger uit dan preorderen. Ik wil wel de premium versie.Ijsklont schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:04:
Ik ga de Wii U in ieder geval wel met de launch kopen, maar heb em nergens gereserveerd. Ik sta gewoon de 30ste in de ochtend voor de deur bij de MediaMarkt ofzo. Of weet iemand anders of er ergens anders een avond release zal zijn?
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Denk niet dat er veel nachtopeningen zijn aangezien er niet meteen tientallen Wii U's verkocht gaan worden, bovendien zijn de marges op hardware ook maar minimaal.
Ik vind de online integratie toch wel vet gedaan: video: Nintendo legt Network, Miiverse en Internet Browser uitVerwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:58:
Bijzonder trouwens op het einde met de mandarijn. Iwata heeft dit een aantal maanden gedaan met een tros bananen in een video. Subtiele hint naar een Wii U titel? Donkey Kong?
[ Voor 13% gewijzigd door Thrace Grumble op 14-11-2012 23:58 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Verwijderd
Mwoah ik vind het feit dat elk berichtje pas een halfuur later op fora verschijnt ivm controles al een teken aan de wand. Op de rest van het online gebeuren wacht ik nog met een oordeel maar in het heden is Nintendo online een stuk beroerder dan bijv PSN/XBL.Thrace Grumble schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:58:
[...]
Ik vind de online integratie toch wel vet gedaan: video: Nintendo legt Network, Miiverse en Internet Browser uit
Bijzonder trouwens op het einde met de mandarijn. Iwata heeft dit een aantal maanden gedaan met een tros bananen in een video. Subtiele hint naar een Wii U titel? Donkey Kong?
Het feit dat er überhaupt een soort van fora geïntegreerd zijn kan je natuurlijk ook als een grote plus zienVerwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 07:13:
[...]
Mwoah ik vind het feit dat elk berichtje pas een halfuur later op fora verschijnt ivm controles al een teken aan de wand. Op de rest van het online gebeuren wacht ik nog met een oordeel maar in het heden is Nintendo online een stuk beroerder dan bijv PSN/XBL.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Eensch, en misschien wordt het wel versoepelt..Thrace Grumble schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:23:
[...]
Het feit dat er überhaupt een soort van fora geïntegreerd zijn kan je natuurlijk ook als een grote plus zien
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eerste reviews van Nintendoland en New Super Mario Bros U zijn online 
http://www.metacritic.com/game/wii-u
Over 3 dagen komt het ook uit in de US, dus dan krijgen we ook echte hardware reviews.
http://www.metacritic.com/game/wii-u
Over 3 dagen komt het ook uit in de US, dus dan krijgen we ook echte hardware reviews.
Heb je voor call of duty op de Wii U de Wii U gamepad nodig? Maw, is dat touchscreen / scherm functioneel voor deze game?
Het lijkt mij namelijk geen handig apparaat en ik zou liever zelf met de wii u pro controller spelen.
En een andere vraag:
Als je een spel met zn 2e speelt: kun je dan bijv. de ene gebruik laten maken van de wii u gamepad en de ander van de wii u pro controller?
Het lijkt mij namelijk geen handig apparaat en ik zou liever zelf met de wii u pro controller spelen.
En een andere vraag:
Als je een spel met zn 2e speelt: kun je dan bijv. de ene gebruik laten maken van de wii u gamepad en de ander van de wii u pro controller?
[ Voor 26% gewijzigd door Draakje5 op 17-11-2012 22:39 ]
Je hebt de GamePad niet per se nodig, is ook te spelen met een Pro controller. Multiplayer kan de een bv op de GamePad en de andere gelijk op de TV: http://youtu.be/5DmDLvrYASkDraakje5 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:32:
Heb je voor call of duty op de Wii U de Wii U gamepad nodig? Maw, is dat touchscreen / scherm functioneel voor deze game?
En een andere vraag:
Oh dat is ook wel handig om dat irritante split screen te voorkomen!Thrace Grumble schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:13:
[...]
Je hebt de GamePad niet per se nodig, is ook te spelen met een Pro controller. Multiplayer kan de een bv op de GamePad en de andere gelijk op de TV: http://youtu.be/5DmDLvrYASk
Maar de gamepad is dus wel handig om wapens te switchenn, minimap etc.
Die persoon van de TV screen gebruikt dus de 'originele' pro controller als ik het goed begrijp.
Verwijderd
Als je iets op de dag van release wil hebben moet je niet bij Wehkamp bestellen, die hebben een erg slechte reputatie.Draakje5 schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:22:
Als ik 'm overigens gewoon bij bol.com of wehkamp reserveer heb ik 'm denk ik toch wel direct de 30e in huis? Alleen gamemania is totaal uitverkocht van wat ik las..
Is er bij MM niet te reserveren?
Bol.com is toch wel goed?Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:24:
[...]
Als je iets op de dag van release wil hebben moet je niet bij Wehkamp bestellen, die hebben een erg slechte reputatie.
Is er bij MM niet te reserveren?
Mijn broertje had de nieuwste nintendo 3d xl daar gereserveerd en 1 dag voor officiele launch al in huis..
Maar zal eens bij MM kijken, zijn normaal wel duurder. Bart smit ook, boven de 405 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 18-11-2012 12:34 ]
Verwijderd
Ook Bol.com garandeert niet dat je de Wii U op de dag van de release zelf krijgt. En ook bij andere zaken als Intertoys en Bart Smit zie ik geen garantie voor levering op de dag van release.
Je kunt het beste eerst even vragen of ze bij hun een levering op de eerste dag kunnen garanderen voor je besteld.
Je kunt het beste eerst even vragen of ze bij hun een levering op de eerste dag kunnen garanderen voor je besteld.
Mwah zal wel meevallen. Bij mn staat iig hetzelfde als bij bol, verschijnt op 30-11. Maandag maar eens bellen dan.
Bart Smit en Intertoys kunnen ook niet garanderen of je op dag van release een Wii U hebt. Alle Bart Smits krijgen een aantal toegewezen vanuit hun hoofdkantoor voor de dag van release. Als dat op is, is het een kwestie van wachten op de volgende levering. Een grote winkel zal misschien 30-40 stuks krijgen en een kleine mag zijn als die er 4 of 5 krijgt.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:42:
Ook Bol.com garandeert niet dat je de Wii U op de dag van de release zelf krijgt. En ook bij andere zaken als Intertoys en Bart Smit zie ik geen garantie voor levering op de dag van release.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
bol.com zou 'm gewoon de 29e verzenden volgends de klantenservice. Dus dan ga ik 'm daar maar bestellen. MM heeft weer 2 euro extra verzendkosten.
Alleen jammer dat er geen black ops 2 bij een premium pack zit maar alleen zombiu. Aangezien beide verkrijgbaar zijn op de 30e hadden ze dat ook wel kunnen doen in een pakketje.
Alleen jammer dat er geen black ops 2 bij een premium pack zit maar alleen zombiu. Aangezien beide verkrijgbaar zijn op de 30e hadden ze dat ook wel kunnen doen in een pakketje.
[ Voor 38% gewijzigd door Draakje5 op 18-11-2012 17:58 ]
Op http://www.giantbomb.com/chat nu een live show met de Wii U en blik op de launchgames. In de US is ie vandaag uit en stonden blijkbaar in sommige winkels wel wat rijen en bij andere ketens weer helemaal niet.
flinke lijst games die ze willen laten zien
flinke lijst games die ze willen laten zien

[ Voor 21% gewijzigd door kazuka op 18-11-2012 20:07 ]
Er zitten wel een aantal games dubbel tussen 
Niet echt platform exclusives zo te zien. Ik zie er geen enkele titel tussen die op geen enkel platform al gereleased is.
Niet echt platform exclusives zo te zien. Ik zie er geen enkele titel tussen die op geen enkel platform al gereleased is.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
En ZombiU dan? En Nintendo Land? Zijn toch echt exclusivesboe2 schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:45:
En New Super Mario Bros U. Er staan ook een aantal exclusives in de eShop.
Ik vind eigenlijk dat iedere game wel een beetje als exclusive gezien mag worden door dat touchscreen dat op je controller zit. Dat is toch uniek en heeft de xbox of playstation niet. verder zijn ze voor het grootste deel natuurlijk wel vergelijkbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Draakje5 op 18-11-2012 22:30 ]
Wat is het verschil tussen 32GB HDD en 8GB HDD?
Voor 230 euro kan ik de wii u kopen zonder dock, standaard, controller, game en digitale korting.
Stel ik koop er ZombiU bij en een Premium controller, kom ik uit op 345 euro. Dat is 55 euro goedkoper dan wanneer ik de wii u koop met standaard en gamepad dock. Die zijn mij geen 55 euro waard.
Dan zou het verschil in prijs 'm moeten zitten in de GB HDD. Wat stelt dit verschil in HDD voor?
Voor 230 euro kan ik de wii u kopen zonder dock, standaard, controller, game en digitale korting.
Stel ik koop er ZombiU bij en een Premium controller, kom ik uit op 345 euro. Dat is 55 euro goedkoper dan wanneer ik de wii u koop met standaard en gamepad dock. Die zijn mij geen 55 euro waard.
Dan zou het verschil in prijs 'm moeten zitten in de GB HDD. Wat stelt dit verschil in HDD voor?
- De sensorbar (zit niet bij basic)Draakje5 schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:08:
Wat is het verschil tussen 32GB HDD en 8GB HDD?
- Meer opslag
- Laaddock voor controller
- Spel Nintendo Land
(en volgens mij korting op aankoop online games)
Maar wat heb je nou aan die extra opslag? Bij mijn vorige wii heb ik daar nooit mee te maken gehad.
Is dat vooral belangrijk als je veel games digitaal download dat ze op het geheugen van de wii komen te staan?
Is dat vooral belangrijk als je veel games digitaal download dat ze op het geheugen van de wii komen te staan?
Zonder ruimte op je opslag, kan je geen games kwijt...en dus niet downen.
Maar wat ik begreep/begrijp kan je je games ook op je externe HD of USB-stick die je aan je WII-U kan koppelen.
Maar wat ik begreep/begrijp kan je je games ook op je externe HD of USB-stick die je aan je WII-U kan koppelen.
Hmm de reviews van de eerste games vallen toch tegen, vooral Zombi U. Denk dat ik mijn Zombi U pack maar annuleer.
Ik heb sowieso weinig met Zombi U.
Maar die extra controller kost los net zo veel die je bij die Zombi U pack krijgt.
Eigenlijk wordt Zombi U je ongevraagd opgedrongen als je een extra controller wilt
Maar die extra controller kost los net zo veel die je bij die Zombi U pack krijgt.
Eigenlijk wordt Zombi U je ongevraagd opgedrongen als je een extra controller wilt
Los kost die 55 euro en bij het zombiu pack heb je 'm in principe voor 50 euro. Het nintendoland pack is namelijk 350 euro en kost evenveel als zombiu.ezra070 schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:09:
Ik heb sowieso weinig met Zombi U.
Daarom heb ik ook die Zombi U pack maar ge-pre-ordered.Draakje5 schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:10:
[...]
Los kost die 55 euro en bij het zombiu pack heb je 'm in principe voor 50 euro. Het nintendoland pack is namelijk 350 euro en kost evenveel als zombiu.
(in mijn maandagochtenddip ben ik dat vergeten te vermelden...mijn welgemeende excuses
Je kan eventueel nog kiezen voor nintendoland. Dan koop je de controller los, ben je wel 5 euro meer kwijt maar misschien een idee als je nintendoland leuker vindt dan zombiu.ezra070 schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:13:
[...]
Daarom heb ik ook die Zombi U pack maar ge-pre-ordered.
(in mijn maandagochtenddip ben ik dat vergeten te vermelden...mijn welgemeende excuses)
Heb net even wat Reviews gelezen van ZombieU maar schijnt toch erg tegen te vallen
vooral de combat schijnt echt slecht te zijn. Naja we gaan het zien
Dit topic is gesloten.