[NextGen] Het Nintendo Wii U topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:
  • 163.608 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Er!k schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:41:
Ben even benieuwd... Kopen jullie veel via de e-Shop?
Alleen maar. Toen ik de Wii U kocht zat Nintendo Land er bij op disc en ik heb NSMBU op disc gekocht. Achteraf heb ik daar spijt van, had 'm gewoon op de eShop moeten kopen.

Vooral het geklooi met schijfjes wisselen stoort me mateloos.
Ik heb daar eens even over na zitten denken en de twee belangrijkste redenen om dit niet te doen zijn:
- Prijs, vaak hoger dan in de winkel, en geen mogelijkheid om het spel weer te verkopen
Ik verkoop ze toch niet door. Het gemak is voor mij het extra geld waard.
- Benodigde schijfruimte
Ik heb een externe 2TB HD gekocht, heb nu zoveel schijfruimte dat ik een kapitaal aan eShop games zou moeten kopen voordat ie vol zit.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TFHfony schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:43:
het feit dat ik voor zo veel geld eigenlijk liever fysieke media heb.
Ik vind 't wel makkelijk dat ik gewoon de gamepad kan pakken en kan beginnen met gamen. Anders moet je zo'n stom doosje zoeken, schijfje eruit prutsen, doosje zoeken van het schijfje wat er nog in zat. Hoop gedoe en 't voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:10
De te hoge prijs in de eshop houd mij voornamelijk ook weg digitaal te kopen.
Vaak zijn spellen toch rond de 60 euro terwijl op schijf je er 45 of minder voor kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Aaargh! schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:28:
Ik vind 't wel makkelijk dat ik gewoon de gamepad kan pakken en kan beginnen met gamen. Anders moet je zo'n stom doosje zoeken, schijfje eruit prutsen, doosje zoeken van het schijfje wat er nog in zat. Hoop gedoe en 't voegt niets toe.
Lol.. eerste wat ik dacht is 'ah.. zeker een generatie kloof' maar dat gaat dus niet op aangezien we beiden nog net de jaren 70 hebben meegemaakt ;)

Ik heb precies het omgekeerde.. lekker mijn kast in duiken op zoek naar een game/hoesje.. cd/dvd in de console en zelfs de intro helemaal afkijken. Wat mij betreft hoort dat er allemaal bij.
Soms kom ik tijdens het zoeken naar game A, game B tegen die ik 'vergeten' was (en vervolgens die ga spelen).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

DukeBox schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:03:
[...]
Soms kom ik tijdens het zoeken naar game A, game B tegen die ik 'vergeten' was (en vervolgens die ga spelen).
Tja, bij mij staan die games allemaal netjes op het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

DukeBox schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:03:
[...]
nog net de jaren 70 hebben meegemaakt ...
cd/dvd in de console ...
Jaren 70, cd/dvd ?!
Ik was al blij in '82 met cassettebandjes en de C64 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44

Sagat

Is pappa x2!

Blij met cassette bandjes? Ik had in 'the dark ages' een atari 2600, cartridge erin beuken en gaan! kwam ik bij een vriendje met een 'moderne' c64. Hij gruwlijke lijst met games aan me laten zien en 'kies maar een titel' ikke: ok, die! Hij cassete erin vrotten en opstarten en hij zegt: ok zullen we gaan voetballen?
:? we gingen toch gamen? Ja maar laden duurt 15 minuten. ik: :o

Ik vind games uit de shop overinges ook fijner dan op disc, ook ik verkoop nooit iets, en hou niet van disc wisselen. 2 voorwaarden, ik ga idd geen woeker prijzen betalen (en 60 tov 45 vind ik dan nog wel acceptablel, maar niet 60 als ie al in de budget bak ligt voor 15) EN ze mogen niks snijden, ik haat het als ik content mis (filmpjes, in game stemmen etc).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik hink ook op twee gedachten omtrent de eShop. Mijn redenering is momenteel dat ik de klassiekers (grofweg de Nintendo games) liever in de eShop koop. Ook games waarbij ik verwacht DLC te kopen download ik ook liever (want game doorverkopen is dan zonde).

Voordelen van de eShop zijn voor mij het niet wisselen van de schijfjes en de net iets lagere laadtijden.
Maar ik vind het wel fijn om games uit te kunnen lenen of door te verkopen. Dus dan is een schijfje fijner.

In de praktijk is de prijs allesbepalend. Pikmin 3 vind ik voor €50 een goede prijs, helemaal icm Wonderful 101 deal. Maar vaak scheelt het 20 euro of zo en dan vind ik het zonde...

Over doorverkopen gesproken. Nu Ghosts bevestigd is wil ik Black Ops 2 verkopen of ruilen. Iemand hier interesse?

Dan nog even Pikmin 3. Vermaak me heel goed met de game, maar baal van mezelf dat ik steevast het beter wil doen. Ben nog maar bij dag 14, maar had veeeeeeel verder kunnen zijn. Trek het zo slecht als ik weet dat ik het beter had kunnen doen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Sagat schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:41:
ze mogen niks snijden, ik haat het als ik content mis (filmpjes, in game stemmen etc).
De eShop versies van games die ook op disc te koop zijn zijn v.z.i.w. gewoon disc images (ze heten in de shop ook 'disc games').

Je kan dit ook zien als je 'm download terwijl er al een update is, dan wordt de game en de update apart van elkaar gedownload ipv direct een geupdate versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Wat mij ook wat tegenhoud om op de eShop te kopen is dat de dingen die je koopt aan je Wii U gelinkt zijn en niet aan jouw Account. Dus als je Wii U stuk is ben je je games kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin. Als je Wii U stuk is stuur je die op naar Nintendo om te laten repareren. Indien de Wii U vervangen dient te worden zetten ze de games over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Nintendo verkoopt minder dan 10.000 Wii U's in Europa

Van de Wii U zijn afgelopen drie maanden 10.000 exemplaren verkocht in de regio waar onder meer Europa onder valt. Dat blijkt uit kwartaalcijfers van Nintendo

Wereldwijd gingen er 160.000 exemplaren van Nintendo's nieuwste console over de toonbank in het afgelopen kwartaal, waarvan 90.000 in Japan en 60.000 in de Verenigde Staten. De rest van de wereld schaart Nintendo onder 'overig' en ook Europa valt in deze regio waar in totaal slechts 10.000 exemplaren werden verkocht.

Ter vergelijking: van de Xbox 360 werden de afgelopen drie maanden 1 miljoen exemplaren verkocht. Volgens de laatste cijfers zijn er wereldwijd nu 3,61 miljoen Wii U's verkocht.
http://www.nu.nl/tech/353...000-wii-us-in-europa.html

Ik wist dat het slecht ging maar deze cijfers zijn wel erg triest.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Oei... dat zijn wel hele pijnlijke cijfers. Dat het verre van goed liep wist ik, maar dit is ronduit dramatisch.
En toch wordt de WiiU bij ons thuis goed gebruikt. De vraag wordt dus alleen of we de komende jaren nog veel software voor het ding gaan zien.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Als Nintendo dit niet heel rap kan omgooien door meer steun van 3rd party ontwikkelaars te krijgen dan vrees ik voor het voortbestaan van de Nintendo console. Al blijft de handheld markt nog wel sterk voor Nintendo al lijkt mij dit ook een hele lastige markt omdat je een overlap hebt met smartphones/tablets.

Het is gewoon erg sneu om te zien dat degene die zo lang heeft geïnnoveerd in de game-industrie nu eigenlijk ten ondergaat omdat het de technologie niet kan bijhouden.

Nintendo had trouwens toch ook al aangegeven dat ze aankomende kerst met fikse prijskortingen zullen komen om verkopen te stimuleren (i.c.m. met first party releases)? Zou dit uitstel van het onvermijdelijke zijn of kunnen ze hiermee de verkopen naar een acceptabel niveau kunnen opkrikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Tja de 'grap' is dat Nintendo nu alleen concurrentie heeft van de 'last-gen' Ps3 en Xbox 360. Vanaf dit najaar komen daar ook nog eens 2 consoles bij die grafisch enorm veel sterker zijn.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:38:
Tja de 'grap' is dat Nintendo nu alleen concurrentie heeft van de 'last-gen' Ps3 en Xbox 360. Vanaf dit najaar komen daar ook nog eens 2 consoles bij die grafisch enorm veel sterker zijn.
En duurder, en nog minder games beschikbaar. Daarnaast is het nog maar de vraag of dat enorme verschil er wel uitgeperst kan worden het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:43:
[...]

En duurder, en nog minder games beschikbaar. Daarnaast is het nog maar de vraag of dat enorme verschil er wel uitgeperst kan worden het eerste jaar.
Minder games? Zoveel wiiu spellen zijn er nu ook weer niet en zeker exclusves zijn er amper. Volgens mij zijn er bij de release van de ps4 en one al meer exclusives beschikbaar dan er nu uitgekomen zijn op de wiiu.
Heb het zelf ook hoor, waarom zou ik hem voor de wiiu kopen, als het spel er ook is op de ps3. Heb nu 3 exclusives gekocht voor de wiiu omdat die wel echt een aanvulling hebben (zeker zombiu). Maar neem een Call of duty, die koop ik echt niet voor de wiiu of ik wil multiplayer in mijn eentje willen doen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:43:
[...]

Als je ziet wat er in de 9 maanden dat de Wii U uit is gebracht zal het aan de games niet liggen. Ik denk zelf dat we niet verwonderd zullen zijn van de Ps4/X1 graphics het 1e jaar maar het probleem is dat Nintendo dit jaar en volgend jaar aan zou moeten grijpen om een voorsprong op te bouwen voordat de verschillen echt kenbaar worden en dat gebeurt simpelweg niet.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Minder games? Zoveel wiiu spellen zijn er nu ook weer niet en zeker exclusves zijn er amper. Volgens mij zijn er bij de release van de ps4 en one al meer exclusives beschikbaar dan er nu uitgekomen zijn op de wiiu.
De release... altijd zo'n hooggespannen moment waar men van tevoren heel wat beloofd en waar uiteindelijk nooit zo heel veel van terecht komt qua games en exclusives.

Volgens mij moet je onderstaand tabelletje van de afgelopen E3 eens bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZWK5YzZ.png

exclusives:
Wii U - 13
PS4 - 5
X1 - 8

Je reactie is dus tamelijk overdreven. En dan tellen we de inmiddels reeds uitgekomen exclusives voor de Wii U nog niet eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:57:
Onzin. Als je Wii U stuk is stuur je die op naar Nintendo om te laten repareren. Indien de Wii U vervangen dient te worden zetten ze de games over.
Ik heb toch al andere dingen gehoord ze:

http://kotaku.com/5982965...-to-his-400-wii-u-problem

En ook terugsturen? In welke tijd leven wij nu. Kunnen ze dat gewoon niet aan u account linken. Dan moet je hem niet zitten terugsturen en kan je gewoon nieuwe kopen en daar inloggen met je account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Daarnaast kost opsturen ook weer extra geld+ je bent je console weer een tijd kwijt. Ik vind het zelf wel relaxt dat mocht mijn ps3 kapot gaan ik nog wel mn gedownloade games kan spelen bij bijv vrienden of op de Vita als ik die zou hebben.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:36:
[...]

Als je ziet wat er in de 9 maanden dat de Wii U uit is gebracht zal het aan de games niet liggen.
Ik maak vanaf de SNES/MegaDrive lanceringen van consoles mee en kan je vertellen dat er het eerste jaar zelden veel goede titels uitkomen voor een console. Titels die men zich de volgende generaties ook nog blijft herinneren.
Ik denk zelf dat we niet verwonderd zullen zijn van de Ps4/X1 graphics het 1e jaar maar het probleem is dat Nintendo dit jaar en volgend jaar aan zou moeten grijpen om een voorsprong op te bouwen voordat de verschillen echt kenbaar worden en dat gebeurt simpelweg niet.
Mario Kart, Super Smash Bros, Mario 3D, Zelda en zo nog wat toppers die dit jaar of begin volgend jaar uitkomen. De verkopen zullen waarschijnlijk geen Wii proporties aannemen maar reken maar dat Nintendo wel zijn mannetje staat, ook als straks de X1 en PS4 in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daflux schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:38:
[...]

Ik heb toch al andere dingen gehoord ze:

http://kotaku.com/5982965...-to-his-400-wii-u-problem

En ook terugsturen? In welke tijd leven wij nu. Kunnen ze dat gewoon niet aan u account linken. Dan moet je hem niet zitten terugsturen en kan je gewoon nieuwe kopen en daar inloggen met je account...
Waardoor je ook je account zomaar aan iemand anders kan geven en hem die op zijn Wii U laten zetten. Nintendo heeft aangegeven dat dit een anti-piracy maatregel is.

Is je Wii U defect, neem contact op met Nintendo. Heel simpel, zij zullen je verder helpen. En dat staat ook gewoon in het artikel wat je aanhaalt.
At that point, what Jon should have done was contacted Nintendo. He didn't. He did something that seemed like a perfectly natural reflex: he took his Wii U back to the store he bought it from and swapped it for a new one. Problem solved? Not at all. He'd just created his new problem.
The_Bird schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:41:
Daarnaast kost opsturen ook weer extra geld+ je bent je console weer een tijd kwijt.
Vind je het gek? Als je iets opstuurt om te laten repareren zit je het over het algemeen een tijdje zonder. Een gameconsole is geen 1e levensbehoefte.
En een winkel zal altijd je console naar de fabrikant sturen, het gaat dus sneller wanneer je dat zelf doet. Als het binnen de garantie valt herstelt / vervangt Nintendo het kosteloos. Indien het buiten garantie valt bieden ze je tegen een gereduceerd tarief een nieuwe. Allemaal inclusief een transfer van je data.
Ik vind het zelf wel relaxt dat mocht mijn ps3 kapot gaan ik nog wel mn gedownloade games kan spelen bij bijv vrienden of op de Vita als ik die zou hebben.
En dat is nou precies wat Nintendo wil voorkomen. Want wat houdt jouw vrienden tegen om jouw spellen te spelen als jij er niet bent?

Update: Maar het kan wel zijn dat dit in de toekomst gaat veranderen...
http://www.nintendolife.c...tles_via_your_phone_or_pc

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:47:
[...]

Ik maak vanaf de SNES/MegaDrive lanceringen van consoles mee en kan je vertellen dat er het eerste jaar zelden veel goede titels uitkomen voor een console. Titels die men zich de volgende generaties ook nog blijft herinneren.
Klopt voor geen meter.
  • De Snes had Pilotwings, Mario World, F-Zero en Simcity bij launch. Binnen een jaar kwam Mario Kart uit.
  • N64 had Mario 64 en Pilotwings 64 met MK 64, Waverace een paar maanden daarna.
  • GameCube had Luigi's Mansion, Rogue Leader, Super Monkey Ball, THPS3 bij launch met Smash Melee een paar maanden daarna.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:25:
[...]

Klopt voor geen meter.
  • De Snes had Pilotwings, Mario World, F-Zero en Simcity bij launch. Binnen een jaar kwam Mario Kart uit.
  • N64 had Mario 64 en Pilotwings 64 met MK 64, Waverace een paar maanden daarna.
  • GameCube had Luigi's Mansion, Rogue Leader, Super Monkey Ball, THPS3 bij launch met Smash Melee een paar maanden daarna.
Het klopt in jouw ogen voor geen meter. Prima. Op mij maakt je lijstje buiten Super Mario World en Mario 64 niet zo'n indruk. Mario Kart 64 was overigens niet beschikbaar bij lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:23:

Waardoor je ook je account zomaar aan iemand anders kan geven en hem die op zijn Wii U laten zetten. Nintendo heeft aangegeven dat dit een anti-piracy maatregel is.

Is je Wii U defect, neem contact op met Nintendo. Heel simpel, zij zullen je verder helpen. En dat staat ook gewoon in het artikel wat je aanhaalt.

En dat is nou precies wat Nintendo wil voorkomen. Want wat houdt jouw vrienden tegen om jouw spellen te spelen als jij er niet bent?
En hoe denk je dat ze dit doen bij PS3 en Xbox 360 daar lukt het toch perfect?
Je kan het spel maar spelen op 1 console tegelijkertijd.

Je kan het eigenlijk vergelijken met steam zo een systeem op wii u zou zalig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij steam heb je enkel de spellen van jouw eigen account. Dus als je met een familie van 3 man één spel wil hebben moet je die 3x aanschaffen of elkaars accounts gebruiken.

Nintendo's systeem koppelt een spel vast aan de hardware. Dus koopt één persoon het spel, kunnen de andere twee met hun eigen accounts (Nintendo Ids) ook het spel spelen.

Natuurlijk is het mogelijk om er voor te zorgen dat één Nintendo Id alleen maar aan één console verbonden mag zijn (en een tweede registratie verwijderd de eerste) en dat je dan spellen kan spelen die met één van de aanwezige Nintendo Ids gekocht zijn. Maar dat kan in een ruilhandel van Nintendo Ids uitlopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:39:
[...]

Het klopt in jouw ogen voor geen meter. Prima.
Op mij maakt je lijstje buiten Super Mario World en Mario 64 niet zo'n indruk.
Dat zal best als het jou zo uitkomt, maar je had het over goede titels die zich de volgende generaties zich nog blijft herinneren. Titels zoals Super Mario Kart en Melee horen daar ook bij gezien de verkoopaantallen en hun legacy. Iets wat dus haaks staat op jouw bewering dat het zeldzaam is dat er in het 1e jaar goede games voor een console uitkomen.

Oh en games als Zelda: Link To The Past en StreetFighter 2 kwamen ook binnen een jaar na console release uit maar goed die games zullen ook wel geen indruk op je maken want dat zijn ook geen goede titels die herinnerd worden :')
Mario Kart 64 was overigens niet beschikbaar bij lancering.
Dat zeg ik ook niet, "N64 had Mario 64 en Pilotwings 64 met MK 64, Waverace een paar maanden daarna. "

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je dan kijkt naar wat er verder nog aan toppers uitkwam op die systemen in latere jaren dan verbleekt het eerste jaar toch altijd weer. Bekijk het eens in perspectief. Overigens heft de Wii U nu ook al een paar zeer leuke titels waaronder de net nieuwe Pikmin 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:37:
[...]

De release... altijd zo'n hooggespannen moment waar men van tevoren heel wat beloofd en waar uiteindelijk nooit zo heel veel van terecht komt qua games en exclusives.

Volgens mij moet je onderstaand tabelletje van de afgelopen E3 eens bekijken.

[afbeelding]

exclusives:
Wii U - 13
PS4 - 5
X1 - 8

Je reactie is dus tamelijk overdreven. En dan tellen we de inmiddels reeds uitgekomen exclusives voor de Wii U nog niet eens mee.
En kijk eens wat voor exclusives de ps4 en one krijgen en welke de wiiu gaat krijgen, daar zit nog wel een beetje verschil in. Ik vraag me serieus af of Mario en Donkey Kong Nintendo dit keer weer gaan redden. Fit wiiu gaat dat duidelijk niet doen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44

Sagat

Is pappa x2!

Ben het wel met Thorgrem eens dat een launch vaak niet geweldig is qua goed titels, en dat een console eerst op stoom moet komen. Maar verder....even bekeken vanuit de gemiddelde consument he.
ik koop dus of een wii u waarvan nu al bekend is dat de 3rd party support niet geweldig is. Waarvan de hardware simpelweg minder is dan van de komende generatie (vergelijkbaar met verschil wii en ps360?) Waar multiplayer games minder druk bezet zijn (zie het 'voorbeeld' van cod in je eentje spelen, overdreven natuurlijk, maar de kern van deze boodschap klopt) .

Wat zijn de pluspunten? Tablet gaming is is zeker in meerwaarde in zo ver dat het out of the box werkt, geen vita of tablet nodig. Nintendo games........ík ben druk en geld is niet in overvloede aanwezig, maar alleen mario en zelda maken al zo veel goed. Ik weet zeker dat dat zelfs in het extreme geval dat over 1 of 2 jaar echt de stekker eruit zou gaan, dat er dan echt wel genoeg leuke games gekomen zijn. 10-20-30 8+ scores? dat moet zeker lukken.

Ik denk echter dat voor de meeste mensen het next gen aspect van ps4/xb1 erg belangrijk is. En games aanbod is gewoonweg veel groter. En dus het multiplayer aspect.........

Als console erbij zou ik bijna iedereen een wii u aanbevelen, maar als stand alone keuze.......nee denk het niet.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mijn Super Luigi U fysieke versie is vandaag binnengekomen van Amazon. Even de Wii U updaten en zien wat het is. Heb in NSMBU een save met 5 sterren, ben benieuwd of dat hier ook gaat lukken.

EDIT: Heb nu alles van de eerste wereld gehaald, zeker wel leuk. Vooral het tijdslimiet van 100 seconden maakt het leuk om alle drie de star coins te halen. De besturing met Luigi is wel erg wennen, heb het idee dat hij sneller door glijdt na rennen.

[ Voor 68% gewijzigd door Preau op 31-07-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:01
Zelda Wii U announcement in the “not-too-distant-future”

Nintendo has released barely any information about the new Zelda Wii U game, other than a few demo screen shots. However, now Iwata has revealed in an interview with Steve Boxer, from theguardian, that Nintendo would be able to make a ‘relevant announcement’ in the near future. With this, A Link Between Worlds, and The Wind Waker HD, there’s a lot to look forward to!

Hit the jump to read what Iwata had to say!

“It is true that Mr Aonuma’s team has been working on a new Zelda title for the Wii U. But the only announcement we have at this time of software which will soon become available is Wind Waker HD. But they are actually working on an exclusive new Wii U title in the Zelda franchise and I hope in the not-too-distant future, we will be able to make the relevant announcement.”

-Iwata on Zelda Wii U

I must say, this is very exciting! After months of the new game being very much under wraps, we finally have something to look forward to! While it’s not much, at least we know that the game creation is progressing steadily. I’m desperately awaiting the new games, as my Wii U is pretty much sitting untouched for the time being, so this was really re-energizing for me.

http://www.zeldadungeon.n...e-not-too-distant-future/
Ben benieuwd of er iets nuttigs gaat komen qua informatie..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Gynnad schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:54:
[...]

Ben benieuwd of er iets nuttigs gaat komen qua informatie..
Het zou vet zijn als je bijv een trailer van die nieuwe Zelda zou kunnen zien als je de HD port uitgespeeld hebt, beetje a ala de Kingdom Hearts games. Dat geeft meer motivatie om de 100% te halen en daarnaast zou het een leuke extra zijn. Denk niet dat de nieuwe game al ver genoeg is voor gameplaybeelden maar er zou vast wel iets mogelijk moeten zijn.
Sagat schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:43:
Ben het wel met Thorgrem eens dat een launch vaak niet geweldig is qua goed titels, en dat een console eerst op stoom moet komen. Maar verder....even bekeken vanuit de gemiddelde consument he.
ik koop dus of een wii u waarvan nu al bekend is dat de 3rd party support niet geweldig is. Waarvan de hardware simpelweg minder is dan van de komende generatie (vergelijkbaar met verschil wii en ps360?) Waar multiplayer games minder druk bezet zijn (zie het 'voorbeeld' van cod in je eentje spelen, overdreven natuurlijk, maar de kern van deze boodschap klopt) .

Wat zijn de pluspunten? Tablet gaming is is zeker in meerwaarde in zo ver dat het out of the box werkt, geen vita of tablet nodig. Nintendo games........ík ben druk en geld is niet in overvloede aanwezig, maar alleen mario en zelda maken al zo veel goed. Ik weet zeker dat dat zelfs in het extreme geval dat over 1 of 2 jaar echt de stekker eruit zou gaan, dat er dan echt wel genoeg leuke games gekomen zijn. 10-20-30 8+ scores? dat moet zeker lukken.

Ik denk echter dat voor de meeste mensen het next gen aspect van ps4/xb1 erg belangrijk is. En games aanbod is gewoonweg veel groter. En dus het multiplayer aspect.........

Als console erbij zou ik bijna iedereen een wii u aanbevelen, maar als stand alone keuze.......nee denk het niet.
Het probleem voor Nintendo is dat ze enorm inzetten op de tablet en ik geloof best dat het voor bepaalde games echt een meerwaarde is. (strategie-games bijv) Nintendo heeft alleen geen games tot nu toe de consument overtuigen van de meerwaarde er van. Aankomende games zoals Mario Kart ed lijken me wat dat betreft ook niet echt geschikt voor het tonen daarvan. Een GTA zou er ook goed gebruik van kunnen maken denk ik.

Daarnaast zit er gewoon een donkere wolk boven Wii U en ik vraag me af hoe Nintendo die weg kan halen. Enerzijds was de Wii enorm succesvol maar anderzijds stond dat ding bij veel mensen na een tijdje stof te happen doordat 3rd parties na een tijdje wegrenden van dat ding en er sporadisch iets leuks voor uitkwam.Dat weerhoudt al veel mensen om weer die 'fout' te maken.

Daarnaast is er de WiiU zelf die zelden positief in het nieuws komt. De verkoopaantallen zijn dramatisch slecht, 3rd parties steunen het nauwelijks en de toekomst ziet er op de paar Nintendo-games na niet bijster goed uit. Gister ook weer het nieuws dat de multiplayer-mode van de nieuwe Batman niet in de Wii U versie zal zitten, wat een deja-vu geeft naar de vele inferieure ports die de Wii kreeg. Daarnaast komt de concurrentie uit met sterkere machines en een goed online-gedeelte, iets dat voor de gemiddelde consument erg belangrijk is.

Ik denk zelf dat Nintendo bij de Wii U launch te passief is geweest. Ze brachten zelf een paar games uit waar geen must-buy bij zat zoals bij vele andere Nintendo lanceringen en een groot deel van de games die er bij uitkwam waren games die je ook op andere consoles kon spelen en die tegen de tijd van de Wii U lauch GOTY+halve prijs waren. Tja, dan maak je het niet erg aantrekkelijk. Het leek ook Nintendo niet echt te boeien want we zijn 9 maanden verder en nog steeds is erg geen must have. Er zijn zeker aardige games voor maar nog niet 1 die de consument trekt.

En hoewel wij gamers zijn en natuuuuuurlijk veel slimmere aankopen doen moet je alles vanuit de consument zien. Waarom zou je een Wii U kopen als je ook een Wii kan kopen voor de koters? Daar zijn al veel meer spellen voor uit en doordat je kan bewegen vinden pa en ma het ook leuk. Is ook nog eens goedkoper. Hoef je ook niet te wachten voor Mario kart enzo, want die zijn er al.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
The_Bird schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:11:
En hoewel wij gamers zijn en natuuuuuurlijk veel slimmere aankopen doen moet je alles vanuit de consument zien. Waarom zou je een Wii U kopen als je ook een Wii kan kopen voor de koters? Daar zijn al veel meer spellen voor uit en doordat je kan bewegen vinden pa en ma het ook leuk. Is ook nog eens goedkoper. Hoef je ook niet te wachten voor Mario kart enzo, want die zijn er al.
Ik denk dat daar nog wel eens de redding voor de WiiU kan liggen. Omdat de WiiU volledig backwards compatible is. Als de nieuwe Skylanders uitkomt willen de kids wellicht liever de HD versie. Voor iedereen die een Wii in het stof heeft staan kan de WiiU interessant zijn omdat ze dingen als extra controllers niet meer hoeven te kopen. Ook voor nieuwe gamers kan dit punt gaan tellen. Als je nl. de WiiU koopt kun je alle Wii toppers (en daar zitten echt wel wat pareltjes tussen) ook spelen. Ze zien er zelfs nog een tikkeltje beter uit ook.
Maar ik denk dat een prijsdaling nodig gaat zijn om dit effect te bewerkstelligen. Als de console betaalbaarder wordt is het juist interessant om de upgrade te doen. Ik blijf het dan ook raar vinden dat Nintendo de Wii nog blijft verkopen en zelfs met een nieuwe versie is gekomen.

Verder las ik vandaag dat het wellicht mogelijk gaat worden om vanaf een website games te kopen in de eShop. Die dan op je WiiU wordt geïnstalleerd (zoals ook bij Google Play gebeurd). Zou ik wel een fijne feature vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Deddiekoel op 01-08-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Tja de backwards compatibility is een plus maar in hoeverre weet de normale consument dat? Veel mensen denken nog dat de Wii U een uitbreiding (tablet controller) voor Wii is. Dat van die Skylanders (en nu ook Disney infinity) is wel een goede opmerking van je. Ik ben er nog niet echt in thuis maar je hebt naast de game dus van die figuurtjes die je als characters in de game kan gebruiken. Ik neem dan aan dat je die figuurtjes voor elke platformversie van de game kan gebruiken?

Ik ben erg benieuwd of Nintendo een prijsdaling gaat doen deze kerst. Ze moeten eigenlijk wel denk ik, vooral met de competief geprijste Ps4 maar of ze het doen is weer een 2e.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik had het wel fijn gevonden als de Wii mode ook weergegeven zou kunnen worden op de tablet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
DukeBox schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:17:
Ik had het wel fijn gevonden als de Wii mode ook weergegeven zou kunnen worden op de tablet.
Denk alleen dat dat voor de meeste games niet zal werken aangezien die met de Wiimote bestuurd worden. Dus als ze het zouden doen moet het per game en dat is denk ik teveel moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
Deddiekoel schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Denk alleen dat dat voor de meeste games niet zal werken aangezien die met de Wiimote bestuurd worden. Dus als ze het zouden doen moet het per game en dat is denk ik teveel moeite...
Hoewel ik denk dat het Wiimote argument de doorslag gegeven zal hebben, zal het ook met de WiiWare te maken hebben. Je ziet nu al dat er VC games van de Wii ook beschikbaar komen op de WiiU (Super Metroid, bijvoorbeeld). Als je de Wii Mode volledig op de gamepad kan spelen is er geen reden meer om de WiiU versie aan te schaffen als je de Wii variant al hebt. Nu is het nog zo dat alleen de WiiU versie ook op de gamepad kan, en daar moet je voor bijbetalen.

That said, ik ben voor. Er zijn ook genoeg Wii games die niet met de Wii Remote gespeeld worden, of in ieder geval ook met de CC te spelen zijn. Denk dan aan Smash Bros Brawl, Mario Kart of Xenoblade. Die zou je prima op de gamepad kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Er zit een sensorbar in de tabletcontroller. Dus theoretisch is het mogelijk om een wii spel op het tablet te spelen met een Wii mote en kan je tv ergens anders voor gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit geen sensorbar in de tablet controller ;) De sensorbalk is namelijk niets anders dan een balkje waar een aantal infrarood ledjes in zitten. Deze ledjes zitten niet in de tablet controller.

Aan de hand van Wii Motion plus kan je natuurlijk ook de positie bepalen (zie Pikmin 3), maar meeste spellen ondersteunen dat niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Nee er zit geen sensorbar in de gamepad. Maar er zit wel andere hardware in waarmee zoals de Wii Mote een plaats op het tv scherm kan aangeduid worden. Dus in feite kan die hetzelfde als de Wii Mote + meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zolang de spellen dat niet ondersteunen heb je er dus niks aan. Maar dat komt door hoe de Wii technisch met zn software omgaat. Bij de Wii U is dit heel anders.

Enige omweg zou een volledige emulatie van Wii hardware moeten zijn, en de Wii U is daar niet krachtig genoeg voor. (De "Wii modus" wordt uitgevoerd door virtualisatie op een teruggeklokte cpu en gpu tot Wii-niveau)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
En ook pointen zoals je doet met de Wii Mote zou met de gamepad minder handig zijn.

En dat is bij alles zo e zo lang het niet ondersteund word heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56
Gisteren voor het eerst met de gamepad gespeeld. Had verwacht dat het ding erg lomp zou zijn; viel me echter alles mee! Buttons en pookjes voelde ook goed en scherm zag er nice uit :)
Ben al een tijdje aan t wachten op een aanbieding zoals die van 150 pond bij Amazon. Heb wel zin om Pikmin te spelen! 200E vind ik echter wel de max voor de basic versie. Mocht iemand nog een dergelijke aanbieding spotten.. Ik zit met smart te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
In belgie kan je hem in Dreamland / Colruyt / Makro kopen voor 150 euro de basic versie. Dus in NL moet er toch ook wel zoiets te vinden zijn aangezien NL normaal altijd goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:18:
Er zit geen sensorbar in de tablet controller ;) De sensorbalk is namelijk niets anders dan een balkje waar een aantal infrarood ledjes in zitten. Deze ledjes zitten niet in de tablet controller.
Wel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Helaas nog geen games die hier gebruik van maken.

Als ik me goed herinner werd hier bij een v/d vooraankondigingen van de Wii U een voorbeeld genoemd van een golf game waar je de gamepad op de grond legt en je de wiimote als golfclub gebruikt, waarbij je dus het balletje op de gamepad ziet en de golfbaan op de TV.

De Wiimote wijst dan omlaag richting de gamepad en gebruikt de LED's in de gamepad om zich goed te richten.

[ Voor 10% gewijzigd door Aaargh! op 05-08-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56
daflux schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:58:
In belgie kan je hem in Dreamland / Colruyt / Makro kopen voor 150 euro de basic versie. Dus in NL moet er toch ook wel zoiets te vinden zijn aangezien NL normaal altijd goedkoper is.
Makro durf ik niet te zeggen, maar op sites zoals Budgetgaming.nl is de laagste prijs €240,-. Blijkbaar doet België dus toch betere zaken dan Nederland wat dat betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Is speciale actie denk ik om hun voorraad basic wii u's buiten te krijgen. Maar ze zijn bijna niet meer te vinden nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
daflux schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:58:
zijn die nog online te bestellen?
In de webshop van Dreamland stond die veel duurder.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Je kan die bestellen in de online shop en dan als je hem gaat halen aan de hand van 1 van deze 2 kassatickets je korting bedwingen. Laagste prijsgarantie van Dreamland / Colruyt.

http://img.tapatalk.com/d/13/08/06/gyse8aqe.jpg

http://i.imgur.com/0zzJQMn.jpg

Op het 2de kassa ticket kan je zien dat het iemand was die een basic Wii U gekocht had aan de volle prijs en daarna terug gegaan is om de korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Zoooo, storymode van Pikmin 3 in 24 dagen bedwongen. Op naar...Pikmin 2!

P3 was erg vermakelijk maar voel (nog) niet de behoefte om al het fruit te gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van gisteren de wii U.Als ik mijn digibox (telenet) aan heb staan terwijl ik op de gamepad aan het gamen ben heb ik heel slecht beeld (storingen). Ook als ik aan het gamen op de wii u en ik ben een programma aan het opnemen op de digibox,is mijn programma dat ik opgenomen heb ook slecht beeld (storingen). Ik heb mijn wii u aangesloten op hdmi. Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Staat u Wii U toevallig heel dicht bij in de buurt van de digibox?
Ik zou die anders een beetje verder ervan verplaatsen en zo is proberen.

Die digibox is toch met draad e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Gisteren mijn ps3 met wat games ingeruild voor een Wii U Premium met de nieuwe Mario en Mario Galaxy 2 en een Disney dans game :) . Goede inruil trouwens bij Nedgame!
Ik had eigenlijk wel weer behoefte aan de vrolijke Mario games en meer games voor mijn jonge kids.
Bevalt me wel goed, controller werkt fijn. Besturing van je tv op de controller is een leuke optie.
Er zijn misschien nog niet veel Wii games beschikbaar, maar dat is voor mij geen probleem. Voordeel is wel dat ik de hele Wii 1 destijds heb overgeslagen en dat deze games nu, goed koop, te spelen zijn in een hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
3style schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:38:
Gisteren mijn ps3 met wat games ingeruild voor een Wii U Premium met de nieuwe Mario en Mario Galaxy 2 en een Disney dans game :) . Goede inruil trouwens bij Nedgame!
Ik had eigenlijk wel weer behoefte aan de vrolijke Mario games en meer games voor mijn jonge kids.
Bevalt me wel goed, controller werkt fijn. Besturing van je tv op de controller is een leuke optie.
Er zijn misschien nog niet veel Wii games beschikbaar, maar dat is voor mij geen probleem. Voordeel is wel dat ik de hele Wii 1 destijds heb overgeslagen en dat deze games nu, goed koop, te spelen zijn in een hoge resolutie.
De Wii heeft paar hele interessante games. Ik zou zeker kijken naar:
- Beide Zelda games maar met name Skyward Sword
- Metroid Prime Trilogy
- Xenoblade Chronicles (heb hem net zelf besteld, maar kan lastig te vinden zijn)
- Wii Sports (Resort)
- Muramasa: The Demon Blade (ook moeilijk te vinden)
- Okami (is wel PS2 remake)

De Wii heeft ook een Kart en Smash bros, maar die komen komend jaar ook op de WiiU zelf uit.

Op WiiWare (downloads) heb je verder ook nog:
- World of Goo
- Lost Winds games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:34
Hoi,

Ik heb nu nog een Wii staan voor mn kids (en ok ok ik vind het ook grappig :)).
Maar mn Wii vreet spellen op. Letterlijk!! Hij maakt ze echt kapot. Goed ik ben dus van plan een nieuwe te halen.
Echter zit ik nu echt te denken aan de Wii U. Ik bedoel dat is de volgende stap in Wii gaming en mn kids vinden het ook leuk.
Ik heb natuurlijk nog een stapel oude (wel werkende) games liggen en die kan ik ook hierop spelen.

Maar mijn vraag is eigenlijk aan de bezitters: hebben jullie geen spijt van je aankoop? Is het leuk? Of zouden jullie toch een normale Wii aanbevelen?

En aangezien de gitaar van guitar hero een wii controler nodig heeft kan ik die toch ook nog steeds gewoon gebruiken?

Kan iemand in het kort de grote voordelen van de Wii U ten opzichte vande Wii aangeven? De Gamepad lijkt me erg leuk om te gebruiken dus dat is al 1 ;)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
De WiiU is volledig compatible met de Wii. Dus alles wat je nu op de Wii kunt doen kun je ook op de WiiU (alleen hopelijk zonder het opvreten van games). Dit geld echt voor alles, zowel de games als alle controllers.

Dus feitelijk koop je met een WiiU extra functionaliteit op je Wii.

Ik heb dan ook nul spijt van mijn aankoop. Ik speel nog regelmatig Wii games (die er ook nog eens beter uitzien) en kan dus alle nieuwe WiiU games spelen.

Ik zou iig niet meer investeren in een normale Wii.

Over Wii games gesproken. Ik ben dus Pikmin 2 aan het doen (eigenlijk een GameCube game) maar ik sta versteld hoeveel van Pikmin 3 al in deel 2 zat, en hoe erg deze game nu nog steeds mee kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muv natuurlijk GameCube controllers in spellen als SSB en MarioKart. Of GameCube spellen voor that matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
COOL!

Tnx jongens. Dat klinkt in ieder geval erg goed.
Wat voor mij ook wel meespeelt is dat er ook wat gewone mooie games zijn en niet alleen wat meer gericht op "het gezin" zeg maar.
Op de Wii had je toch echt meer het samengamen. Hoewel ik Mario bros megagaaf vond. Maarja 2x een mario game die opgevreten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
beebie121 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:14:
COOL!

Tnx jongens. Dat klinkt in ieder geval erg goed.
Wat voor mij ook wel meespeelt is dat er ook wat gewone mooie games zijn en niet alleen wat meer gericht op "het gezin" zeg maar.
Op de Wii had je toch echt meer het samengamen. Hoewel ik Mario bros megagaaf vond. Maarja 2x een mario game die opgevreten is...
Op de WiiU kun je je games ook downloaden, dan weet je zeker dat de disc niet opgevroten wordt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Iemand een idee hoe je bij Pikmin 3 vanuit Story mode over kunt schakelen naar een van de multiplayer modus?

Nu moet ik iedere keer het spel opnieuw opstarten. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Deddiekoel schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:50:
[...]

De Wii heeft paar hele interessante games. Ik zou zeker kijken naar:
- Beide Zelda games maar met name Skyward Sword
- Metroid Prime Trilogy
- Xenoblade Chronicles (heb hem net zelf besteld, maar kan lastig te vinden zijn)
- Wii Sports (Resort)
- Muramasa: The Demon Blade (ook moeilijk te vinden)
- Okami (is wel PS2 remake)

De Wii heeft ook een Kart en Smash bros, maar die komen komend jaar ook op de WiiU zelf uit.

Op WiiWare (downloads) heb je verder ook nog:
- World of Goo
- Lost Winds games
Er zijn nog veel goede games inderdaad.
Mario Galaxy 2 valt toch wat tegen qua graphics
als je ervoor Mario U hebt gespeeld. Galaxy 2 wordt wel
Geupscaled, maar oogt dan toch wat korrelig op mijn hdtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
fZeroNewbie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:21:
Iemand een idee hoe je bij Pikmin 3 vanuit Story mode over kunt schakelen naar een van de multiplayer modus?

Nu moet ik iedere keer het spel opnieuw opstarten. |:( |:(
Gewoon links van onder op Het pikmin icoontje klikken dan ga je naar het menu waar. Story Mode, Bingo Battle en Missions staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nog niet gechecked maar als het goed is kunnen we nu de The Wonderful 101 Demo downloaden

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
itsme schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:02:
Nog niet gechecked maar als het goed is kunnen we nu de The Wonderful 101 Demo downloaden
Klopt helemaal :)

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Laatst online: 15-09 12:22
Wonderful 101 demo is bijna geïnstalleerd, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Leuke demo! wel een beetje hectisch allemaal, maar het ziet er goed uit en speelt lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Laatst online: 15-09 12:22
fZeroNewbie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:28:
Leuke demo! wel een beetje hectisch allemaal, maar het ziet er goed uit en speelt lekker weg.
Inderdaad best wel hectisch maar went wel na een tijdje. Speelt zeker lekker weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
hmm nog ff een vraagje: is het beter om voor de premium te kiezen vanwege de 32gb? of maak je de 8 ook bijna niet vol?
Wat kan je ermee? ik bedoel je zet er toch geen games op?...... of... wel.. ben een beetje een noob in console gaming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
Op een console zet je vandaag de dag zeer zeker wel games, ja. Dat deed de vorige generatie al, want op de Wii kon je al spellen kopen via het Wii Shop Channel. Het ging daar nog niet om dezelfde spellen die je in de winkel kocht, maar wel om oude spellen (SNES, N64, NES, dat soort werk) en compleet nieuwe games die klein genoeg waren om op die manier verkocht te worden.
Een game name niet veel ruimte in, maar als je een beetje ging verzamelen zat dat geheugen van 512 MB zo vol, vooral omdat ook alle save-games en andere channels, zoals het internetkanaal, daar ook in moesten.

Op de WiiU kun je echter alle games die je in de winkel op schijf koopt, ook digitaal aanschaffen en downloaden. Voordeel daarbij is dat je ze sneller in huis hebt, je niet hoeft te zoeken naar een winkel die ze verkoopt en je geen gedoe hebt met schijfjes opzoeken en wisselen. Maar het geheugen zit dan al heel rap vol, aangezien games tegenwoordig makkelijk vele gigabytes aan ruimte innemen.
Op de Basic kun je eigenlijk gewoon geen games op dat interne geheugen zetten, hooguit wat virtual console spellen of WiiWare games. De “echte” spellen zijn daar gewoon te groot voor. Die zul je dan dus vanaf schijf moeten spelen, of je moet een externe harde schijf aansluiten. Zowel de basic als de premium kunnen met externe schijven overweg en kunnen daar de games die je via de eShop koopt op opslaan. Die 32 GB zit namelijk alsnog vrij snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32GB is ongeveer groot genoeg voor 1 groot spel :p

Maar ja, je kan tot 2TB aan externe HDD op je Wii U aansluiten.
bronce schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:20:
[...]

Inderdaad best wel hectisch maar went wel na een tijdje. Speelt zeker lekker weg!
Dat hadden we kunnen verwachten van Platinum games (makers van Bayonetta) ;)

"Helaas" moet ik nog tot dinsdag wachten gezien ik momenteel op vakantie ben, maar dan ga ik helemaal los op de demo. Deze samenwerking van Nintendo is echt één van de beste van afgelopen jaren en ik kan niet wachten op de uiteindelijke game, of Bayonetta 2.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Deze week ook begonnet met Pikmin 3 - ik merk dat ik het een stuk leuker vind om maar door te blijven gaan dan bijvoorbeeld Pikmin 2. Die heb ik volgens mij niet eens uitgespeeld...

Ik heb een eShop downloadcode aangeschaft bij Game.co.uk voor omgerekend ongeveer €41, is de moeite waard als je een download overweegt. Als het goed is is dan ook de 30% korting op Wonderful 101 gewoon van toepassing :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34
Vandaag erachter gekomen dat de kabel van m'n Wii U gamepad adapter gesloopt is door huisdieren... :'(
Twee Dee schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:27:
Ik heb een eShop downloadcode aangeschaft bij Game.co.uk voor omgerekend ongeveer €41, is de moeite waard als je een download overweegt. Als het goed is is dan ook de 30% korting op Wonderful 101 gewoon van toepassing :)
Telt die downloadcode mee voor je Nintendo Network Premium puntenaantal?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
RayNbow schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:47:
Vandaag erachter gekomen dat de kabel van m'n Wii U gamepad adapter gesloopt is door huisdieren... :'(
[...]
Telt die downloadcode mee voor je Nintendo Network Premium puntenaantal?
Lijkt me wel, zie geen reden waarom niet iig. Het is gewoon 'geld' ipv een creditcard...
Dat network premium is stiekem een best wel heel aardig systeem. Alleen een beetje omslachtig (al is het al wel wat beter nu je automatisch codes krijgt). Nintendo zou er goed aan doen om het te behouden. Want als je nog wat krediet hebt blijf je toch kopen...

Gisteren de 101 demo (uit)gespeeld. Vond het in het begin wel verwarrend dat er 0 uitleg was. Maar gaande weg kom je er wel uit (dat spreekt voor de game). Vond het er leuk, maar iets te clean, uit zien allemaal. Ben wel erg benieuwd naar de volledige versie!

[ Voor 15% gewijzigd door Deddiekoel op 12-08-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
vanmiddag mn Wii U ophalen... heb er zin in!
wil er ook gelijk een (paar) game(s) bij hebben.

Nog goeie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
beebie121 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:21:

Nog goeie tips?
Dat hangt uiteraard van je smaak af! Maar mijn lijstje met toppers is:
- Call of Duty, goeie shooter met Wiimote controls, al zou ik wachten op de nieuwe (of je mag mijn Black Ops 2 overnemen ;-) )
- Need for Speed: Most Wanted U, goeie open world racer
- New Super Mario Bros U, goeie 2D Mario met offline multiplay
- Pikmin 3, tja hoe moet je een Pikmin game omschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27
beebie121 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:21:

Nog goeie tips?
Pikmin 3! Ik was al gek op deel 1 en 2 en nu is mijn vriendin verslaaft aan deel 3 op mijn Wii U :P
Het is een soort van strategie/adventure spel. Je commandeerd een zooi kleine beestjes in het rond genaamd pikmin, om fruit te verzamelen. Op je thuis planeet is namelijk een voedseltekort, dus ben je op zoek naar een andere planeet met meer voedsel. Je hebt steeds 1 dag om alles te verzamelen etc. In de nacht komende evil beestjes naar buiten en moet je weer van de planeet af zijn. 1 dag binnen dit spel duurt 15 minuten. Na 15 minuten moet je dus zorgen dat je alle Pikmin weer verzameld hebt bij je ruimteschip. Anders blijven ze achter en gaan ze dood.

Zo dat was de korte uitleg...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
hmmm dat klinkt wel grappig moet ik zeggen.
Heb nog nooit een pikmin gespeeld :D

Mario U is een must have volgens mij :D

tnx mensen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06

Rhapsody

In Metal We Trust

Luigi U is ook gaaf. Ik zou deze dan wel kopen via de Wii:U shop, scheelt bijna de helft t.o.v. de in de winkel.

@Deddiekoel; dat klopt inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door Rhapsody op 12-08-2013 15:21 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Rhapsody schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:12:
Luigi U is ook gaaf. Ik zou deze dan wel kopen via de Wii:U shop, scheelt bijna de helft t.o.v. de in de winkel.
Dan moet je wel Super Mario Bros eerst kopen. Super Luigi U is dan DLC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
die super mario komt er :D
Geloof mij hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

beebie121 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:08:
hmmm dat klinkt wel grappig moet ik zeggen.
Heb nog nooit een pikmin gespeeld :D
Ik had ook nog nooit een Pikmin game gespeeld maar kan het absoluut aanraden. Ongelooflijk vermakelijk en verslavend spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik heb gisteren weer op mijn Nintendo premium account gekeken, en tot mijn verassing stond daar €15 aan eShop tegoed op me te wachten!
Nintendo mag dit premium programma echt wel wat meer onder de aandacht brengen wat mij betreft. Ik vind het namelijk best een slim systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Deddiekoel schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:30:
Ik heb gisteren weer op mijn Nintendo premium account gekeken, en tot mijn verassing stond daar €15 aan eShop tegoed op me te wachten!
Nintendo mag dit premium programma echt wel wat meer onder de aandacht brengen wat mij betreft. Ik vind het namelijk best een slim systeem.
Klopt. Er zit een foldertje bij het systeem waar het wordt uitgelegd. Ik vraag me af wie dat al leest. In de
Eshop wordt er volgens mij verder niet zoveel van uitgelegd. 10% over een DLC aankoop gaat dan toch snel!

Gisteren toch ook maar Pikmin 3 en Luigi U gekocht. Nu nog een keer tijd vrijmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik heb gister een WiiU premium gekocht met Mario U.

Erg erg leuk!
Hoewel ik NOG niet echt de meerwaarde heb kunnen ontdekken van de gamepad.
heb gister met mn vrouw gespeeld (Mario Bros U dan he). En nog niet alleen.
Ik heb ook nog Nintendoland erbij en die heb ik nog niet geprobeerd.
Wat me wel opviel was dat ik de console redelijk langzaam vind. Ik moest ook via internet systeemupdate doen en hij was een uur bezig. Misschien is dat normaal hoor.

ik zal vanavond eens een oude Wii game proberen. Maar daar moest ik dus ook de systeemupdate voor doen.

Het ziet er wel megamooi uit moet ik zeggen. Lekker heldere kleuren en vrolijk gemaakt.

Die Wii shop heb ik nog niet bekeken. Ga ik ook maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
De systeemupdates zijn wel de moeite. Met name voor de snelheid van het menu. Maar zelfs met de updates is het menu geen snelheidsmonster. Helaas is het normaal dat je voor een nieuwe WiiU eerst zo lang moet updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
gaat het daarna wel sneller die updates?

En ik moet ook nog een Nintendo ID maken geloof ik. Ik wilde even het youtube kanaal bekijken maar daar had ik een nintento ID voor nodig.

En kan je ook demo's downloaden ofzo van sommige games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

beebie121 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:47:
gaat het daarna wel sneller die updates?

En ik moet ook nog een Nintendo ID maken geloof ik. Ik wilde even het youtube kanaal bekijken maar daar had ik een nintento ID voor nodig.

En kan je ook demo's downloaden ofzo van sommige games?
Gaat wel wat sneller, ik heb geen last van te trage handelingen
Youtube werkt wel aardig, wel even wennen aan de controls. De app Love Film kan je verwijderen, die werkt niet in Nederland.

Zijn al wat demo's te downloaden, kan je checken in de Eshop. Veder valt de DLC content nog wat tegen, ze hebben wat in te halen in vergelijking met Sony en MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Maar ik neem aan, en nintendo kennende, dat dit wel komt. alleen iets trager.
Heb altijd het idee dat ze lang wachten met iets maar als het komt wel mooi/goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

beebie121 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:00:
Maar ik neem aan, en nintendo kennende, dat dit wel komt. alleen iets trager.
Heb altijd het idee dat ze lang wachten met iets maar als het komt wel mooi/goed is.
Ja inderdaad. Er komen o.a. veel VC (Virtual Console) games aan.

Zoveel games hoef ik ook niet. Ik wacht voor dit jaar met name op de volgende games (ff wat foto's in dit topic :)

Zelda Windwaker HD

Afbeeldingslocatie: http://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/the-legend-of-zelda-wind-waker/6/6d/Comparison_5_-_HD.jpg

Donkey Kong Tropical Freeze

Afbeeldingslocatie: http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media/images/wiiu/donkey_kong_country_tropical_freeze/screens/donkey_kong_country_tropical_freeze_6.jpg

Super Mario 3d World

Afbeeldingslocatie: http://assets1.ignimgs.com/2013/06/11/wiiusupermarioscrn01e3jpg-50e937.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door 3style op 13-08-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik ga de 23e naar Gamescom. En daar hoop ik met name Super Mario 3D World te spelen.
Zelda WW HD komt trouwens al op 4 oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:04:
Ik heb gister een WiiU premium gekocht met Mario U.

Erg erg leuk!
Hoewel ik NOG niet echt de meerwaarde heb kunnen ontdekken van de gamepad.
heb gister met mn vrouw gespeeld (Mario Bros U dan he). En nog niet alleen.
Ik heb ook nog Nintendoland erbij en die heb ik nog niet geprobeerd.
Wat me wel opviel was dat ik de console redelijk langzaam vind. Ik moest ook via internet systeemupdate doen en hij was een uur bezig. Misschien is dat normaal hoor.

ik zal vanavond eens een oude Wii game proberen. Maar daar moest ik dus ook de systeemupdate voor doen.

Het ziet er wel megamooi uit moet ik zeggen. Lekker heldere kleuren en vrolijk gemaakt.

Die Wii shop heb ik nog niet bekeken. Ga ik ook maar eens doen.
De eerste update is een update van een paar GB, dus dat kan idd wel ff duren. Maar daarna kan je instellen dat updates automatisch gedownload worden (tijdens het spelen of wanneer de Wii U in standby modus staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Nieuwe Disney Infinity footage:

YouTube: D23 Expo 2013, To Infinity and Beyond: Disney Interactive Takes the Stage Full Presentation HD POV

Mickey komt wat ze zeggen in januari in de tweede golf aan figuren.

[ Voor 25% gewijzigd door 3style op 13-08-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Helaas lijkt de kickstarter voor Shadow of the Eternals het moeilijk te krijgen.
Jammer want het was één van mijn favoriete GameCube games. Aangezien het ook op de Wii U zou verschijnen mag een beetje spam toch wel ;)

http://www.kickstarter.co.../shadow-of-the-eternals-0

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
rajackar schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:42:
Helaas lijkt de kickstarter voor Shadow of the Eternals het moeilijk te krijgen.
Jammer want het was één van mijn favoriete GameCube games. Aangezien het ook op de Wii U zou verschijnen mag een beetje spam toch wel ;)

http://www.kickstarter.co.../shadow-of-the-eternals-0
Ik ben al backer maar ze kunnen we wat hulp gebruiken! Voor $25 is het geen slechte deal toch? Daarvoor krijg je namelijk de game al...
Ik back trouwens met $50, wilde dat wapen wel hebben... En ook voor $50 is het geen slechte deal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doel wat ze stellen is gewoon veel te hoog voor een cult-spel. Ik ben sinds het begin backer, maar ik denk niet dat ze het gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Yay, de nieuwe Splinter Cell wordt goed ontvangen èn hij komt volgende week al uit. Even kijken of ik die ook nog kan betalen :S

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.