Het zou vet zijn als je bijv een trailer van die nieuwe Zelda zou kunnen zien als je de HD port uitgespeeld hebt, beetje a ala de Kingdom Hearts games. Dat geeft meer motivatie om de 100% te halen en daarnaast zou het een leuke extra zijn. Denk niet dat de nieuwe game al ver genoeg is voor gameplaybeelden maar er zou vast wel iets mogelijk moeten zijn.
Sagat schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:43:
Ben het wel met Thorgrem eens dat een launch vaak niet geweldig is qua goed titels, en dat een console eerst op stoom moet komen. Maar verder....
even bekeken vanuit de gemiddelde consument he.
ik koop dus of een wii u waarvan nu al bekend is dat de 3rd party support niet geweldig is. Waarvan de hardware simpelweg minder is dan van de komende generatie (vergelijkbaar met verschil wii en ps360?) Waar multiplayer games minder druk bezet zijn (zie het 'voorbeeld' van cod in je eentje spelen, overdreven natuurlijk, maar de kern van deze boodschap klopt) .
Wat zijn de pluspunten? Tablet gaming is is zeker in meerwaarde in zo ver dat het out of the box werkt, geen vita of tablet nodig. Nintendo games........ík ben druk en geld is niet in overvloede aanwezig, maar alleen mario en zelda maken al zo veel goed. Ik weet zeker dat dat zelfs in het extreme geval dat over 1 of 2 jaar echt de stekker eruit zou gaan, dat er dan echt wel genoeg leuke games gekomen zijn. 10-20-30 8+ scores? dat moet zeker lukken.
Ik denk echter dat voor de meeste mensen het next gen aspect van ps4/xb1 erg belangrijk is. En games aanbod is gewoonweg veel groter. En dus het multiplayer aspect.........
Als console erbij zou ik bijna iedereen een wii u aanbevelen, maar als stand alone keuze.......nee denk het niet.
Het probleem voor Nintendo is dat ze enorm inzetten op de tablet en ik geloof best dat het voor bepaalde games echt een meerwaarde is. (strategie-games bijv) Nintendo heeft alleen geen games tot nu toe de consument overtuigen van de meerwaarde er van. Aankomende games zoals Mario Kart ed lijken me wat dat betreft ook niet echt geschikt voor het tonen daarvan. Een GTA zou er ook goed gebruik van kunnen maken denk ik.
Daarnaast zit er gewoon een donkere wolk boven Wii U en ik vraag me af hoe Nintendo die weg kan halen. Enerzijds was de Wii enorm succesvol maar anderzijds stond dat ding bij veel mensen na een tijdje stof te happen doordat 3rd parties na een tijdje wegrenden van dat ding en er sporadisch iets leuks voor uitkwam.Dat weerhoudt al veel mensen om weer die 'fout' te maken.
Daarnaast is er de WiiU zelf die zelden positief in het nieuws komt. De verkoopaantallen zijn dramatisch slecht, 3rd parties steunen het nauwelijks en de toekomst ziet er op de paar Nintendo-games na niet bijster goed uit. Gister ook weer het nieuws dat de multiplayer-mode van de nieuwe Batman niet in de Wii U versie zal zitten, wat een deja-vu geeft naar de vele inferieure ports die de Wii kreeg. Daarnaast komt de concurrentie uit met sterkere machines en een goed online-gedeelte, iets dat voor de gemiddelde consument erg belangrijk is.
Ik denk zelf dat Nintendo bij de Wii U launch te passief is geweest. Ze brachten zelf een paar games uit waar geen must-buy bij zat zoals bij vele andere Nintendo lanceringen en een groot deel van de games die er bij uitkwam waren games die je ook op andere consoles kon spelen en die tegen de tijd van de Wii U lauch GOTY+halve prijs waren. Tja, dan maak je het niet erg aantrekkelijk. Het leek ook Nintendo niet echt te boeien want we zijn 9 maanden verder en nog steeds is erg geen must have. Er zijn zeker aardige games voor maar nog niet 1 die de consument trekt.
En hoewel wij gamers zijn en natuuuuuurlijk veel slimmere aankopen doen moet je alles vanuit de consument zien. Waarom zou je een Wii U kopen als je ook een Wii kan kopen voor de koters? Daar zijn al veel meer spellen voor uit en doordat je kan bewegen vinden pa en ma het ook leuk. Is ook nog eens goedkoper. Hoef je ook niet te wachten voor Mario kart enzo, want die zijn er al.