[NextGen] Het Nintendo Wii U topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste
Acties:
  • 163.614 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Waar kan ik de Wii U software ND bekijken?
Die was toch gisteren zie die niet direct op Nintendo haar Youtube kanaal...

In deze afbeelding staat deze Wii U software ND:

http://img.gawkerassets.c...tcg09stipng/ku-medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

fZeroNewbie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:19:
Het grote gemis op dit moment bij de Wii-U zijn de (first person) adventure games
Zoals ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:31
Meer mensen last van een slechte internet verbinding van de WiiU?

Ik kan in de e-Shop de video's niet eens kijken zonder de nodige stutter, pauzes etc. Alle andere apparaten in huis hebben hier geen last van. Op de 3DS kan ik de filmpjes prima kijken, zelfs achter in de tuin. Op mijn laptop (naast de WiiU) haal ik met gemak 60MBit/s, de WiiU komt niet verder dan 1.5Mbit/s :'(

Al geprobeerd:
  • Wifi channel wisselen
  • Vast IP nummer configureren
  • MTU aangepast
Ik ga vanavond m'n Wii U bij wijze van test eens naast mijn router zetten, al denk ik eigenlijk dat dat niet uit gaat maken.

Iemand nog suggesties?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Een Metroid Prime achtige game bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:49
wel jammer dat er veel pas in 2014 uit komt. dit jaar zou het alleen Zelda wind waker, Donkey Kong Country en Mario 3D World voor mij worden (of mis ik dan nog wat spannends?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:20:
wel jammer dat er veel pas in 2014 uit komt. dit jaar zou het alleen Zelda wind waker, Donkey Kong Country en Mario 3D World voor mij worden (of mis ik dan nog wat spannends?)
Pikmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:21
De Super Smash bros lijkt wel echt mega vet. Vind de rest allemaal wel beetje tegenvallen. Als ik dit had geweten had ik de Wii U waarschijnlijk niet op release dag gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:48:
De 3DS begon ook matig en zie daar, 2013 komt en je verzuipt in de games.
Niet echt te vergelijken imo. De 3DS concurreert met een handheld die het niet zo goed doet. De Wii U moet concurreren met de PS4 en de X1. Games alleen gaan ze niet helpen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:36:
[...]

Niet echt te vergelijken imo. De 3DS concurreert met een handheld die het niet zo goed doet. De Wii U moet concurreren met de PS4 en de X1. Games alleen gaan ze niet helpen.
We zullen pas later zien of dat zo is. Het is nog helemaal niet zeker of de PS4 en X1 goed zullen verkopen. Het ziet er ook naar uit dat de Wii U in zijn eerste jaar net zoveel zal verkopen als de X360 en PS3 in hun eerste jaar.

Voorlopig heeft Nintendo een voorsprong van een aantal miljoen. Ik ben benieuwd of en hoe lang ze dat vast kunnen houden. Daarnaast worden er ook ontzettend leuke games ontwikkeld voor consoles die een console war niet winnen. Kijk maar naar de X360, PS3, Gamecube, Saturn, N64, Megadrive enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Niemand weet op dit moment hoe de PS4 en de X1 gaan doen, net zoals een hoop mensen dachten dat de 3DS het ging afleggen tegen de Vita destijds. Het lijkt mij een perfecte vergelijking in die zin.

Er is wat mij betreft maar 1 ding wat een goede console moet hebben, goede games, games en nog eens games. Daar kies ik mijn consoles op uit en besteed ik mijn geld/tijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:36:
[...]

De 3DS heeft geen last van de Vita maar voor de 3DS komen dit jaar wél enorm veel games uit die ook kwalitatief goed zijn. Misschien dat we in 2014 opeens heel veel games voor de Wii U gaan zien want veel games voor de 3DS van dit jaar zijn ook onverwacht aangekondigd.
Wel jammer dat die uitgevers voor de consoles niet direct voor Nintendo kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:08
Donnie Darko schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:20:
Super Luigi U? Rayman Legends? Sonic?

Deze 3 komen ook nog voor 2013 op de markt. It weet uiteraard niet of dit ook binnen jouw smaak valt, maar voor mij staan deze er wel bij op het lijstje.

Daarnaast indien het je ding is, Pikmin 3 en Wonderful 101 eventueel.

En hoewel ik ze persoonlijk op de PS4 zal aanschaffen, Assassin's Creed IV en Watch_Dogs zullen zonder twijfel ook 2 hele mooie titels worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Nintendo is de grootste console games (software) producent in de wereld (wat betreft verkopen iig.).

Nintendo consoles worden (vaak) gekocht, juist voor de Nintendo games en dus kiezen producenten/uitgevers minder snel voor Nintendo als hardware platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Uh oh, zelfs Ubisoft begint zijn support te temperen...

Dat zou wel echt een hele zure zijn. Let wel ze hebben het alleen over exclusives, maar op deze manier komt er (nog) geen ZombiU 2 aan...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik begon in februari mijn Ubisoft support te "temperen". En daar houd ik voorlopig niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Deddiekoel schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:37:
maar op deze manier komt er (nog) geen ZombiU 2 aan...
Dat staat er toch niet ?
Het zal alleen Zombi 2 heten omdat het ook voor de PS en Xbox uitkomt. Tenminste zo interpreteer ik "Ubisoft's upcoming Rayman Legends was originally announced as a Wii U exclusive, but the company decided to delay its release and work on versions for the Xbox 360 and PlayStation 3. The Wii U will continue to see versions of Ubisoft titles that appear on other systems, such as Watch Dogs and Assassin's Creed IV: Black Flag"

Da's wat anders dan EA's aanpak ... gewoon niks voor de U, exclusief of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:57
welke externe HD hebben jullie eraan hangen?
Zat zelf te denken aan http://www.dixons.nl/comp...on-desktop-3-5.html?prs=1

lijst van Nintendo http://www.nintendo.com/c.../external_usb_devices.jsp
Helaas een US schijven nederlandse site kon ik niets vinden.

Moet zeggen dat ik ND beetje teleur ben gesteld had echt verwacht een vette RTS al zijn er wel wat spellen op verlang lijstje Deus ex watch dogs Byonetta en exonoblade Chronos en miss Monster hunter.

Toevallig iemand Monster hunter?Demo was niet echt bepaald goed. Zijn er veel dingen veranderd na die patch?

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Offens1490 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 07:16:
Ik heb een Seagate Expansion Desktop 2.0 eraan hangen. Ondanks dat het een vrij goedkoop bagger ding is, draait het prima voor de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heb er nu een 2.5" diskje van 160 GB aan hangen, met externe voeding. Weet niet hoe belangrijk die voeding is, ze leggen er nogal de nadruk op bij Nintendo.
Pas een 3.5" WD Elements van 2 TB uit de aanbiedingenbak bij de MediaMarkt gevist (ze hebben regelmatig externe HDD's in de aanbieding), voor € 68. Maar vind het eigenlijk een beetje overkill ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Goner schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Dat staat er toch niet ?
Het zal alleen Zombi 2 heten omdat het ook voor de PS en Xbox uitkomt. Tenminste zo interpreteer ik "Ubisoft's upcoming Rayman Legends was originally announced as a Wii U exclusive, but the company decided to delay its release and work on versions for the Xbox 360 and PlayStation 3. The Wii U will continue to see versions of Ubisoft titles that appear on other systems, such as Watch Dogs and Assassin's Creed IV: Black Flag"

Da's wat anders dan EA's aanpak ... gewoon niks voor de U, exclusief of niet.
Dat zei ik toch ook al, dat het alleen om de exclusives ging... Een eengezien ZombiU redelijk op de Gamepad was gericht wordt multi-platform lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:18
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:48:
Waarom kan Nintendo niet eens voor een Japanse RPG zorgen? Ze zijn er blijkbaar ten onrechte vanuit gegaan dat men vanzelfsprekend ook voor de Wii U zou gaan ontwikkelen maar blijkbaar rammelen MS en Sony harder met de buidel.
Monolith is al geruime tijd bezig met Project X. Eerder leverde deze studio al het magnifieke Xenoblade Chronicles af. Daarnaast is Nintendo nog nooit erg sterk geweest met console-RPG’s dus dat zou niet als een verrassing moeten komen.
Achteraf gezien hadden ze de kosten van de gamepad beter in een betere processor gestoken. En in het ontwikkelen van nieuwe IP's want ook Mario wordt men beu. Wat valt er nog te verbeteren aan een 2D side scroller?
Niet veel, maar dat geldt voor wel meer genres. Wat kun je nog verbeteren aan een FPS? Aan een voetbalgame? Een racegame? Mario wordt men beu, zeg je. De verkoopcijfers van die games bewijzen het tegendeel, elke Mario platformer is weer een goed verkopende game, dus blijkbaar is men dat een stuk minder beu dan je denkt.
Toevallig iemand Monster hunter?Demo was niet echt bepaald goed. Zijn er veel dingen veranderd na die patch?
De demo van Monster Hunter lijkt niet zoveel op de game, dus als demo is het niet zo geslaagd. De eerste hunt in de demo is een heel simpel monster, maar je krijgt wel end-game gear mee. Niet zo’n kunst om dan te winnen natuurlijk.

De game is wat mij betreft zeker de moeite waard, maar het is wel een grind-fest. Houdt er dus rekening mee dat je er behoorlijk wat tijd in moet steken voordat je er echt de vruchten van gaat plukken. Daarnaast is de game ook behoorlijk bruut in het afstraffen van fouten, de leercurve is tamelijk steil. Als je de verkeerde gear meebrengt, of gewoon maar hersenloos op zo’n monster afrent en gaat hakken, dan kun je wel eens heel snel KO gaan.
Als je het eenmaal doorkrijgt is het echter wel erg gaaf om achter die enorme beesten aan te gaan, en na een gevecht dat letterlijk een half uur kan duren het ding eindelijk om te krijgen.

Strategie is echter van het grootste belang. Dus vooraf bekijken waarop je gaat jagen, wáár je gaat jagen, en wat er eventueel nog meer rond kan lopen. Daar moet je dan je gear op afstemmen, skills op instellen, inventaris op aanpassen… En dan nog moet je echt leren kijken naar het gedrag van het monster, want daaruit kun je afleiden wat hij gaat doen, of hij uitgeput raakt, of hij bijna dood is en dus gevangen kan worden…

[ Voor 40% gewijzigd door Seal64 op 14-06-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Tja, ik moet zeggen dat ik ook nog niet echt overtuigd ben.
De nieuwe Mario is mij ook teveel van hetzeflde en super Luigi U is ook niet meer dan een remix.
Daarna wéér een Donkey Kong in exact dezelfde stijl. Mario Kart ziet er leuk uit maar ook niet baanbrekend en hetzelfde kun je zeggen van Smash Bros.
Ik wil niet zeggen dat het slecht is maar ik zou graag een beetje lef zien van Nintendo's kant. En gezien de sales van de Wii-U ben ik niet de enige die van deze strategie niet echt onder de indruk is.
De vetste Wii-U game die ik heb is Zombi-U en wat mij betreft is dat ook meteen het beste gebruik van de gamepad (zeker in multiplayer). Jammer dat het geen Nintendo game is en er voorlopig geen (exclusieve) opvolger komt.
Wat ik ook apart vindt is dat de Virtual Console zo weinig games krijgt. Ik dacht echt dat bv de Zelda oracle games naar de WiiU kwamen maar dat blijkt dan weer alleen 3DS te zijn.
Ik begreep de arrogante houding nog wel als je de sales aantallen van de Wii zag maar ik zou het toch prettig vinden als big N nu wat meer z'n best zou doen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:13:
Tja, ik moet zeggen dat ik ook nog niet echt overtuigd ben.
De nieuwe Mario is mij ook teveel van hetzeflde en super Luigi U is ook niet meer dan een remix.
Daarna wéér een Donkey Kong in exact dezelfde stijl. Mario Kart ziet er leuk uit maar ook niet baanbrekend en hetzelfde kun je zeggen van Smash Bros.
Ik wil niet zeggen dat het slecht is maar ik zou graag een beetje lef zien van Nintendo's kant. En gezien de sales van de Wii-U ben ik niet de enige die van deze strategie niet echt onder de indruk is.
De verkopen van de Wii U zijn op hetzelfde niveau als die van zowel de Xbox 360 alsook de PS3 in hun eerste jaar. Het is nog maar afwachten of hun opvolgers net zo gaan verkopen.

Maar wat dacht je van Bayonetta 2, Pikmin 3, X, Yarn Yoshi en the Wonderful 101. Maar goed, de argumenten die jij aandraagt kan je zonder enig probleem toepassen op alle consoles en PC. Ik neem aan dat gaming dus voor jou een aflopende zaak is. Niet erg, maar om dat Nintendo nou aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat lijkt me een wat heftige conclusie maar misschien wordt ik gewoon kieskeuriger en dat is op zich ook wel logisch. Na 15 jaar gamen heb je natuurlijk al veel gezien en ben je wat minder snel onder de indruk.
De reden dat ik wat meer teleur gesteld ben in Nintendo is omdat ze toch wel vaak in staat zijn met iets dat al lang bestaat toch erg origineel uit de hoek te komen.
Bayonetta zou nog wel eens iets voor mij kunnen zijn. Wonderful 101 niet echt en Pokemon heeft me nooit kunnen boeien. Yarn Yoshi is zo'n gevalletje "lijkt me nog niets maar zou een onverwacht leuke game kunnen worden".
Wat sales heb je een punt en eerlijk gezegd maken de non exclusive 3rd party games me niet zo veel uit aangezien ik er waarschijnlijk wel een PS4 naast ga zetten.
Wellicht gaat de Wii-U tijd wat meer lijken op de Gamecube tijd. Dat lijkt me eigenlijk ook niet heel erg aangezien ik me erg vermaakt heb met uitstekende games op m'n GC.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik snap wel wat Rajackar zegt. De aangekondigde games zijn meer van hetzelfde. Dit is overigens wel wat ik wilde zien van deze games. Laat dat duidelijk zijn. Maar waar blijven de unieke ervaring.
Het knappe van Mario bijvoorbeeld is dat de èchte Mario game altijd weer een exceptionele en unieke game was. Kijk naar de Galaxy games op de Wii, Mario 64 etc.
De andere Mario games zijn eigenlijk doorgaans minder vernieuwend maar bieden juist de vertrouwde formule. Iets wat de fans blijkbaar willen. Want er is jaaaaren om een 2D mario geroepen.

Maar buiten Nintendoland is er weinig unieks uitgekomen en Nintendoland is ook niet bepaald de Wii Sports van de Wii U. Beste voorbeeld is idd ZombiU. Maar aangezien zowel Sony als MS nu met second screens komen zou daar nog best een vervolg op kunnen komen!

De Wonderful 101 lijkt momenteel een van de uniekere games te worden. Die game zag er iig uniek uit. Soort van actie variant van Pikmin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Als ik het goed begrijp gaat Splinter Cell ook wel leuk gebruik maken van de Gamepad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
Iemand enig idee wat de U qua prijs gaat doen? Onlangs was zat de goedkoopste rond de 280, even later 320, nu weer 300, maar het leeuwendeel van aanbieders zit nog rond de 350. Twijfel of ik nu moet gaan happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
catchingfire schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:22:
Iemand enig idee wat de U qua prijs gaat doen? Onlangs was zat de goedkoopste rond de 280, even later 320, nu weer 300, maar het leeuwendeel van aanbieders zit nog rond de 350. Twijfel of ik nu moet gaan happen...
Er zijn net een paar leuke aanbiedingen geweest. Maar dat zijn echt tijdelijke acties gebleken.
Voor de zomer verwacht ik niets meer. Daarna mogelijk wel, à la 3DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Dat is de enige reden dat ik nog geen Wii U heb, de prijs. Nu blijkt dat de PS4 maar 50 euro duurder is, hoop ik dat Nintendo snel met de prijs daalt, dan kan ik ook een Wii U in huis halen :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avioto schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:32:
Dat is de enige reden dat ik nog geen Wii U heb, de prijs. Nu blijkt dat de PS4 maar 50 euro duurder is, hoop ik dat Nintendo snel met de prijs daalt, dan kan ik ook een Wii U in huis halen :)
De Wii U (premium met Nintendoland) kan je voor 299 kopen, de witte versie zelfs voor 199. De PS4 kost dus in ieder geval 100 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:30:
[...]

De Wii U (premium met Nintendoland) kan je voor 299 kopen, de witte versie zelfs voor 199. De PS4 kost dus in ieder geval 100 euro meer.
Tjah..nogal slechte ervaringen met Redcoon. En ik wil graag een zwarte met ZombiU.

Ik wacht het nog even af :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Avioto schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:18:
[...]

Tjah..nogal slechte ervaringen met Redcoon. En ik wil graag een zwarte met ZombiU.

Ik wacht het nog even af :)
Heb zelf een premium met ZombiU en NSMB U opgepikt van marktplaats voor een schijntje van €200. Met die prijs een absolute top investering :) Veel lol aangehad ondanks de impuls-aankoop-insteek. Dit was natuurlijk wel net voor de xbox one en ps4 aankondigingen, maar goed.
Zie ook dat het arsenaal aan accessoires weer binnendruppelt zoals destijds met de wii hahaha extra controller dit, wii mote dat etc.... :*)

Iets anders; misschien hele stomme vraag maar ik kon er niet echt iets over vinden... is er een WiiWare U shop op komst dat iemand weet? Of is het er al en kijk ik gewoon superscheel in die e-shop van Nintendo ? Weet destijds dat ik er best wel veel uit heb gepikt ten tijde van de wii

[ Voor 18% gewijzigd door martincm op 17-06-2013 21:12 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiiWare U shop bestaat allang, alleen heet het nu gewoon anders. Het zijn de kleinere eShop games ala Little Inferno, Mighty Switch Force, Chasing Aurora. Welke je gewoon tussen de retail spellen in de eShop vind.

Deze spellen kosten 5-15 euro gemiddeld.

Je vindt ze allemaal door in de eShop naar beneden te scrollen en "Exclusief als Wii U-download" aan te klikken.

Zo heb je:
Rayman Legend Challenges App (gratis)
Kung Fu Rabbit (5 euro)
BIT.TRIP runner 2 (12 euro)
Toki Tori 2 (15 euro)
Tank! Tank! Tank! (free to play)
Zen Pinball 2 (gratis, je betaalt per speelkast)
The Cave (13 euro)
Mighty Switch Force Hyper Drive (10 euro)
Nano Assault Neo (10 euro)
Little Inferno (10 euro, vanaf donderdag 5 euro)
Trine 2 (8,50 euro)
Chasing Aurora (7 euro)
Puddle (10 euro)

Meeste games zijn van demo's voorzien en sommige hebben zelfs DLC opties.

Ook heb je Apps als Panorama View (2 euro per stuk) en de gratis Wii Street U (Street view) en Youtube al is de browser daar beter.

En nu ik het toch over de eShop heb, donderdag komt de New Super Luigi U DLC voor New Super Mario Bros U uit. En gaat je 20 euro kosten (maar biedt wel 90 nieuwe levels). Ook komt er een (gratis) update voor het spel die je het mogelijk maakt om met de Wii U Pro controller te spelen. (Eveneens donderdag) Volgende maand komt het New Super Luigi U ook als een retail spel voor wanneer je New Super Mario Bros U nog niet hebt :)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Laatst online: 16-09 21:29
catchingfire schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:22:
De WII U was afgelopen week 237 euro bij de BCC. Helaas is deze weer naar 299 gestegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Niemand die hier andere promotie weet voor Wii U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik gok op een pricedrop voor de feestdagen en rond de release van de Ps4 en One ;)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Nog steeds erg blij met m'n Wii U, zeker na de E3. Mogelijk dat er nog een PS4 naast komt te staan als daar hele goeie exclusives op komen, de Xbone heeft iig afgedaan.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Valt me op dat Zombi U ook in de winkels al sterk is afgeprijsd (€23,99) dat zijn toch wel schappelijke bedragen en dat nog redelijk snel na introductie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:04:
Valt me op dat Zombi U ook in de winkels al sterk is afgeprijsd (€23,99) dat zijn toch wel schappelijke bedragen en dat nog redelijk snel na introductie.
Is die niet ongeveer even duur in de eshop?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, maar ik dacht dat dat alleen een e-shop aanbieding was.. persoonlijk vind ik het leuker om de fysieke disk te hebben. Daarnaast is dat ook leuker om te vragen voor kado's e.d. i.p.v. een papiertje met een code.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 16-09 15:22
ph4nt0m schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:54:
De WII U was afgelopen week 237 euro bij de BCC. Helaas is deze weer naar 299 gestegen..
De premium???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

DukeBox schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:29:
Ja, maar ik dacht dat dat alleen een e-shop aanbieding was.. persoonlijk vind ik het leuker om de fysieke disk te hebben. Daarnaast is dat ook leuker om te vragen voor kado's e.d. i.p.v. een papiertje met een code.
Ik koop alleen maar eShop games, dat gedoe met schijfjes wisselen is gewoon vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:07:
[...]

We zullen pas later zien of dat zo is. Het is nog helemaal niet zeker of de PS4 en X1 goed zullen verkopen. Het ziet er ook naar uit dat de Wii U in zijn eerste jaar net zoveel zal verkopen als de X360 en PS3 in hun eerste jaar.

Voorlopig heeft Nintendo een voorsprong van een aantal miljoen. Ik ben benieuwd of en hoe lang ze dat vast kunnen houden. Daarnaast worden er ook ontzettend leuke games ontwikkeld voor consoles die een console war niet winnen. Kijk maar naar de X360, PS3, Gamecube, Saturn, N64, Megadrive enz enz.
Ik vind het grappig dat je twijfeld aan het verkoopsucces van de PS4 en Xbox One. Niets, maar dan ook helemaal NIETS, wijst er op dat de PS4 en de Xbox One de WiiU achterna gaan, met naar verhouding slechte verkoopaantallen. Gezien het feit dat er een gigantische lading 1st, 2nd en 3rd party games klaar staan om gereleased te worden (iets wat je bij de WiiU niet kon zeggen), verwacht ik dat de WiiU volledig van de kaart wordt geveegd met verkoopaantallen.

Vergeet trouwens ook niet dat de WiiU gewoon goed leverbaar is, terwijl de PS3 en Xbox 360 langere tijd (lees: maanden) niet tot nauwelijks leverbaar waren.

En ik ben het met je eens dat er voor elke console (ook die niet winnen of zelfs verliezen) hele leuke games uitgebracht worden, echter een WiiU kopen voor 3rd party games is gewoon een big no-no. De console moet het nu nog hebben van de Nintendo games en juist die games (en die aangekondigd zijn) halen het niet bij de verwachtingen. Verder vind ik de Xbox360 en PS3 niet echt de verliezers van de huidige generatie. De Wii is de verliezer gekeken naar het totale game aanbod en de (hoge) cijfers van veel xbox360 en ps3 games. De enige reden dat de Wii hogere verkoopcijfers had was vanwege het feit dat veel mensen dat ding kochten vanwege Wii Sports en er vervolgens nooit meer een spel voor kochten. Gekeken naar de totale opbrengst van games over alle 3 de consoles, is de Wii een GROTE verliezer.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:52:
[...]

Ik vind het grappig dat je twijfeld aan het verkoopsucces van de PS4 en Xbox One.
Ik vind het fijn dat je plezier beleefd aan het lezen van mijn berichten. :)
Niets, enz enz
Prachtig verhaal. Waar kan je die glazen bollen eigenlijk halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Welke apps zouden jullie nog willen zien op de Wii U?

Ik Netflix en app om via USB HD films/muziek te bekijken/luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netflix is al op de Wii U beschikbaar (alleen natuurlijk moet Netflix ook in Nederland beschikbaar zijn voordat wij die krijgen - wat eind van het jaar dus gaat komen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

We zijn altijd als laatste aan de beurt lijkt ... hiervoor was al een app geinstalleerd op de Wii U, maar doet niks : http://www.lovefilm.com/micro/wii_launch

en inderdaad : http://www.nu.nl/internet...x-nog-jaar-nederland.html
dus als ze LoveFilm nog lang uitstellen, zit iedereen op Netflix en missen ze de boot weer ...

[ Voor 38% gewijzigd door Goner op 19-06-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:52:
[...]

. Gekeken naar de totale opbrengst van games over alle 3 de consoles, is de Wii een GROTE verliezer.
Gekeken naar de totale opbrengst van de console zelf is Nintendo de (hele) grote winnaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Hier in Belgie moeten we nog langer wachten op die Netflix, als we die al gaan krijgen.

Ook zou bv XBMC super zalig zijn op de Wii U.

Paar goede ideeën hier:

http://www.cubed3.com/new...a-player-live-gaming.html

[ Voor 35% gewijzigd door daflux op 19-06-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:07:
[...]

Gekeken naar de totale opbrengst van de console zelf is Nintendo de (hele) grote winnaar :+
Ook als je kijkt naar de top videogame sales van de 7th generation, is Nintendo de absolute winnaar.

Wii Sports, meer dan 80 miljoen exemplaren. Mario Kart Wii, meer dan 33 miljoen exemplaren. Wii Sports Resort met ruim 31 miljoen. Wii Play, New Super Mario bros., etc met ook ruim 20 - 30 miljoen verkopen.

Nintendo heeft het wat dat betreft altijd erg goed gedaan. Third party publishers hebben gewoon keer op keer gefaald om hun product waardig op de Wii te brengen. En met de komende line-up voor de Wii U denk ik persoonlijk niet dat het wederom heel erg anders zal gaan verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:57:
Netflix is al op de Wii U beschikbaar (alleen natuurlijk moet Netflix ook in Nederland beschikbaar zijn voordat wij die krijgen - wat eind van het jaar dus gaat komen :))
Nee hoor, even een accountje aanmaken met als land VS en netflix app kan je zo downen.
DNS provider unblock-us zorgt ervoor dat ik het ook kan bekijken en ik kan netflix vanaf mijn wiiu op de plee bekijken (al kon ik dan ook al op mijn Transformer tablet).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Wii Sports was een game wat standaard bij de Wii zat (behalve in Japan) waardoor die game niet 1 op 1 vergeleken kan worden met "losse" games. Kijken we naar de totale hoeveelheid games die verkocht zijn per platform, zijn er uiteindelijk meer games verkocht op de xbox360 en ps3. Als we gaan kijken naar de reviewscore komt de Wii er helemaal magertjes van af. Vergelijk maar eens de games van 90% en hoger op alle 3 de platvormen.

Maar dat gaat allemaal over de Wii en niet de WiiU. De WiiU heeft gewoon het grote probleem dat het verouderde hardware heeft en de doelgroep die de Wii voornamelijk kocht (en succesvol heeft gemaakt) de WiiU links laat liggen. Vervolgens komt je in een neerwaardse spiraal, waardoor: minder consoles -> minder games -> minder consoles -> nog minder games. En het ziet er niet naar uit dat Nintendo die spiraal kan omdraaien.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, idd. Want dat is ze bij de 3DS ook totaal niet gelukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:51:
Nee, idd. Want dat is ze bij de 3DS ook totaal niet gelukt....
De 3DS is in geen enkel opzicht te vergelijken met de WiiU. Voor de Vita staan er geen shitload aan games klaar om gereleased te worden. Daarbij heeft de 3DS al meer dan genoeg last van telefoons en tablets.

Maar leg mij dan maar eens uit hoe Nintendo het tij kan keren met de WiiU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:36:
[...]

De 3DS is in geen enkel opzicht te vergelijken met de WiiU. Voor de Vita staan er geen shitload aan games klaar om gereleased te worden.
Het is prima te vergelijken. De 3DS moest het opnemen tegen een hardwarematig superieure console waar ook een heleboel toppers op zouden komen. De 3DS had matig tot slechte verkopen en met welgeteld 3 toppers (Super Mario 3D Land, Mario Kart 7 en een oude Zelda) en een prijsverlaging werd alles omgebogen.
Daarbij heeft de 3DS al meer dan genoeg last van telefoons en tablets.
Indien dat zo zou zijn ondergraaf je je eigen punt. Maar helaas heb je het ook hier weer eens bij het verkeerde eind.
Maar leg mij dan maar eens uit hoe Nintendo het tij kan keren met de WiiU...
Nintendo exclusives. Datgene waarvoor mensen al sinds de NES Nintendo consoles kopen en gezien de gebrekkige ondersteuning sinds de N64 meer dan genoeg mensen aantrekt om Nintendo consoles winstgevend te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:46:

Het is prima te vergelijken. De 3DS moest het opnemen tegen een hardwarematig superieure console waar ook een heleboel toppers op zouden komen. De 3DS had matig tot slechte verkopen en met welgeteld 3 toppers (Super Mario 3D Land, Mario Kart 7 en een oude Zelda) en een prijsverlaging werd alles omgebogen.
Handheld gaming heeft gigantische concurrentie van telefoons en tablets. Verder kost het een stuk meer om een game te ontwikkelen op de Vita dan voor de DS3. Daarbij zijn het weer Nintendo games die succesvol zijn, terwijl 3rd party weer ondermaats is.
Indien dat zo zou zijn ondergraaf je je eigen punt. Maar helaas heb je het ook hier weer eens bij het verkeerde eind.
Dus jij wil zeggen dat telefoons en tablets helemaal geen martktaandeel wegsnoepen van de 3DS (en Vita)? Eens kijken hoe de verkoopcijfers volgend jaar zijn. Als ze wat meer vergelijkbaar zijn met de DS. Het klopt dat de 3DS het eerste jaar sneller verkocht (wat pas in gang werd gezet na grote prijsverlaging), maar ik heb het idee dat zo'n beetje iedereen die een 3DS wil er inmiddels wel 1 heeft. Vroeger zag je kinderen op een DS spelen, tegenwoordig op de iPhone of de iPad van papa/mama.
Nintendo exclusives. Datgene waarvoor mensen al sinds de NES Nintendo consoles kopen en gezien de gebrekkige ondersteuning sinds de N64 meer dan genoeg mensen aantrekt om Nintendo consoles winstgevend te laten zijn.
En juist op dat punt valt het heel erg tegen op de WiiU. Kijkend naar de nieuwe aangekondigde games is het zeer magertjes. En weer een nieuwe mario kart... en weer een nieuwe smash bros.. Op een gegeven moment heb je het wel gehad met bepaalde franchises en ben je gewoon toe aan iets anders. En daar komt Nintendo niet mee. Ze blijven maar in hun comfort zone met bestaande franchises, zonder echt compleet nieuwe franchises met daarbij horende AAA games te maken. Daarbij is de nieuwe mario gebaseerd op de 3DS versie en is The Wind Waker een remake van een bestaande game.

Tel daarbij op dat zelfs de president van Nintendo toegeeft dat de tegenvallende cijfers hun eigen schuld is en dat ze op dit moment nog niet eens een game hebben bedacht die echt laat zien wat de WiiU nu eigenlijk kan.

Ik heb gewoon het gevoel dat Nintendo eigenlijk niet meer precies weet wat ze nu met de WiiU aan moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:13:
[...]

Handheld gaming heeft gigantische concurrentie van telefoons en tablets. Verder kost het een stuk meer om een game te ontwikkelen op de Vita dan voor de DS3. Daarbij zijn het weer Nintendo games die succesvol zijn, terwijl 3rd party weer ondermaats is.
Dat bijkt niet uit de verkopen van de 3DS, de gamesverkopen van de 3DS en de verklaring van Nintendo:
http://www.nu.nl/games/35...ijdt-niet-smartphone.html

Wat meer of minder kost qua ontwikkeling maakt geen drol uit. Dat zijn designkeuzes geweest van de fabrikanten. Maar met datzelfde argument geef je nu dus aan dat de Wii U succesvol zal zijn omdat de ontwikkelkosten goedkoper zijn?
[...]

Dus jij wil zeggen dat telefoons en tablets helemaal geen martktaandeel wegsnoepen van de 3DS (en Vita)? Eens kijken hoe de verkoopcijfers volgend jaar zijn. Als ze wat meer vergelijkbaar zijn met de DS. Het klopt dat de 3DS het eerste jaar sneller verkocht (wat pas in gang werd gezet na grote prijsverlaging), maar ik heb het idee dat zo'n beetje iedereen die een 3DS wil er inmiddels wel 1 heeft. Vroeger zag je kinderen op een DS spelen, tegenwoordig op de iPhone of de iPad van papa/mama.
Helemaal geen is groot zeggen, het valt echter niet echt te merken in de verkoopcijfers. Schijnbaar volg je de verkoopcijfers (oa de wekelijkse vanuit Japan) niet echt want week na week na week blijkt de 3DS als beste console te verkopen. De verwachting is dat er binnenkort weer een behoorlijke piek in verkopen gaat komen met de release van de nieuwe Pokemon.
[...]

En juist op dat punt valt het heel erg tegen op de WiiU. Kijkend naar de nieuwe aangekondigde games is het zeer magertjes. En weer een nieuwe mario kart... en weer een nieuwe smash bros.. Op een gegeven moment heb je het wel gehad met bepaalde franchises en ben je gewoon toe aan iets anders. En daar komt Nintendo niet mee. Ze blijven maar in hun comfort zone met bestaande franchises, zonder echt compleet nieuwe franchises met daarbij horende AAA games te maken. Daarbij is de nieuwe mario gebaseerd op de 3DS versie en is The Wind Waker een remake van een bestaande game.
Dat is jouw mening. Ongetwijfeld zullen velen miljoenen mensen die mening niet delen en dus wel voor die titels een Wii U in huis halen. Overigens komt Nintendo ook met andere titels, maar die vergeet je maar even voor het gemak. Daarnaast suggereer je nou toch niet echt dat de line-up voor de andere consoles zo vernieuwend is?
Tel daarbij op dat zelfs de president van Nintendo toegeeft dat de tegenvallende cijfers hun eigen schuld is en dat ze op dit moment nog niet eens een game hebben bedacht die echt laat zien wat de WiiU nu eigenlijk kan.
Schokkend... Bij wie zou de schuld anders moeten liggen? Daarnaast is het ook algemeen bekend dat het maximale nog lang en breed niet uit de tabletcontroller is gehaald. Het heeft veel meer potentie wat nog benut moet worden.
Ik heb gewoon het gevoel dat Nintendo eigenlijk niet meer precies weet wat ze nu met de WiiU aan moeten.
Het zal zoals bij elke vernieuwende console ongetwijfeld eerst behoorlijk aftasten zijn wat werkt en waar vraag naar is. De Nintendo Directs laten echter prima zien dat Nintendo deze uitdaging aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het blijft krom om een handheld te vergelijken met een volwaardige console. Het verleden heeft al uitgewezen dat dit zelden tot nooit gaat. Het is mooi dat een 3DS succesvol is, maar dat betekend niet dat door hetzelfde trucje uit te halen (prijsverlaging), mensen opeens massaal aan de WiiU gaan.

Het enige wat ik wil aangeven is dat de WiiU belachelijk slechte 3rd party support heeft en dat NIETS er op wijst dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen. Sure, mensen die per sé Nintendo games willen spelen, kopen ongetwijfeld een WiiU, maar er zijn zat mensen die 1 console kopen en daar het liefste zo veel mogelijk games op willen spelen. Niet alleen de games van Nintendo.
En schijnbaar zijn er maar weinig mensen die op dit moment Nintendo games willen spelen (op een volwaardige console) aangezien de verkoopcijfers sterk achterblijven bij de verwachtingen.

De Wii had destijds een unieke feature die bij de non-gamer in de smaak viel. de WiiU heeft een mega controller die bij de non-gamer NIET in de smaak valt en de hardcore gamer laat de WiiU liggen vanwege gebrekkige 3rd party support en het grafisch geweld wat voor de deur staat (ps4/xbox one). Daarbij bieden zowel de ps4 als de xbox one ondersteuning voor een telefoon/tablet, waardoor het "unique" selling point van de WiiU, aanzienlijk kleiner wordt.

En de Nintendo Directs zijn een slap aftreksel van wat ooit volwaardige mooie press-conference waren. Ik wordt namelijk niet echt enthousiast als ik een japanner met gebrekkig engels voor een simpel kantoorwandje, wat games presenteerd. Verder gaat Nintendo ook niet echt de uitdaging aan, anders hadden ze wel een:
1. press-conference
2. sterke line-up met games die mensen WEL willen (zoals een nieuwe zelda, volwaardige 3d mario, nieuwe AAA franchises)
3. prijs verlaging (gezien de prijs van de ps4, zou dit absoluut een verstandige keuze zijn)

Maar niets van dat alles kregen we. Nee, we kregen een aanfluiting van een line-up!

En ik vind de line-up van de ps4 en xbox one aanzienlijk vernieuwender dan wat de WiiU op dit moment te bieden heeft. De krachtigere consoles zorgen ervoor dat bepaalde games mogelijk gemaakt kunnen worden, die voorheen absoluut niet goed tot hun recht zouden komen op de ps3/xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Laatst online: 09-09 19:17
Zou het ook weer mogelijk kunnen zijn om de doelloze discussies over het 'wel of niet falen' van de Wii U achterwege te kunnen laten. Er zijn al genoeg discussies zoals deze te vinden in de geschiedenis van dit topic, er wordt echt niets nieuws nu verteld, en wonderbaarlijk genoeg weet niemand wat er gaat gebeuren met de Wii U (speculatie is en blijft speculatie).

On-topic: Ben benieuwd of Call of Duty nou wel of niet naar de Wii U komt, ze doen er wel heel vaag over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
NickD schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:31:
On-topic: Ben benieuwd of Call of Duty nou wel of niet naar de Wii U komt, ze doen er wel heel vaag over...
Laatste dat ik las is dat hij wel gaat komen en dat ze expres vaag doen omdat ze wat bijzonders willen doen met de Gamepad. Zal ff kieken of ik een linkje kan vinden.

Maar lees nu ook alweer dat dat bericht alweer achterhaald is.

PS: Super Luigi U is aan het downloaden ;-) Kleine tip. Start eerst NSMBU op want die moet eerst updaten. Dan vanuit daar direct naar de eShop want dan zit je meteen in de eShop gamepagina.
Ben benieuwd!

[ Voor 38% gewijzigd door Deddiekoel op 20-06-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Laatst online: 09-09 19:17
Deddiekoel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:08:
[...]
PS: Super Luigi U is aan het downloaden ;-) Kleine tip. Start eerst NSMBU op want die moet eerst updaten. Dan vanuit daar direct naar de eShop want dan zit je meteen in de eShop gamepagina.
Ben benieuwd!
Ben ook zeer benieuwd! Laat weten wat je er van vindt!

[ Voor 36% gewijzigd door NickD op 20-06-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op Miiverse dat-ie best lastig is :)
If you thought Lost Levels was hard... prepare yourself for New Super Luigi U...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 18:22

Blaasvis

Cidora \o/

Vanochtend voor het werk heb ik luigi gedownload.
Even snel 10 minuten gespeeld, het eerste level was met een slaapdronken hoofd best lastig.
Vanavond maar eens goed voor gaan zitten.

Ik hoop eigenlijk wel dat het lastig gaat zijn.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Blaasvis schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:40:

Vanavond ook maar proberen inderdaad. Ben benieuwd hoe de WiiU pro controller support is uitgewerkt. Gaan we eindelijk eens fijn in co-op aan de slag.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
MazeWing schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:13:

Maar dat is direct ook juist de safety factor voor Nintendo welk het ze goed zal doen. Hoewel Nintendo het meermaals heeft gepoogd om wederom, net als met de originele NES een serieuze console op de markt te brengen, lijkt dit ze niet te lukken.

Deels, omdat mensen primair de console al niet aanschaffen wegens het imago "kiddy".

Dit is daarentegen wel een stabiele, veilige factor voor continue verkoop van de console aan ouders welk het voor kinderen aanschaffen. Kijk je bijv. naar titels als Mario Kart, Smash Bros, etc. dan is het iets bekends, vertrouwds en geschikt voor kleine kinderen. Kijk je bijv. naar een PS4 of Xbox One dan is dit toch al gelijk weer een stuk anders; nieuwe franchises, veel gericht op een ouder publiek.

En met meer van dat soort titels zoals Mario, Zelda, etc. welk geschikt zijn voor het gehele gezin, in combinatie met wat leuke advertisement campaigns rond black friday en het kerst seizoen, zal de Wii U toch nog wel weer aardig bijtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF!!? Smash Bros geschikt voor kleine kinderen? Smash Bros heeft nog altijd de 12+ rating, hoor ;) Ook komen titels als Zombi U en Bayonetta 2, Monster Hunter 3, X, Wonderful 101, mij ook niet bepaald "kiddie" over...
een stuk anders; nieuwe franchises, veel gericht op een ouder publiek.
een stuk anders? Shooters zijn, zodra je er 3 gezien hebt, echt niet meer "anders" te noemen.
nieuwe franchises? Ja, Fifa versie zoveel, Call of Duty versie zoveel zijn echt "nieuw".
Games als Legend of Zelda, Metroid, Mario, etc. zijn allemaal heel goed geschikt voor jong en oud.

En daarbij komen er best wel wat nieuwe franchises op de Nintendo systemen uit. Zoals bv Wonderful 101 en X zoals ik hierboven al aangaf.
Blaasvis schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:40:
Vanochtend voor het werk heb ik luigi gedownload.
Even snel 10 minuten gespeeld, het eerste level was met een slaapdronken hoofd best lastig.

Hij is idd erg lastig.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Iets dat me nog steeds niet helemaal duidelijk is, zijn de levels nou echt anders met Super Luigi of is het meer een remix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levels hebben hetzelfde thema als de originele levels, maar ze zijn verder echt anders. Ze zijn korter, maar veel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Zo super luigi u in de download. Heb wel zin in een uitdaging. Ik vond de direct wel tegenvallen. Alleen super smash bros en donkey kong vond ik vet. Ik had veeel liever een 3D mario gezien zoals 64 of sunshine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:57:
De levels hebben hetzelfde thema als de originele levels, maar ze zijn verder echt anders. Ze zijn korter, maar veel moeilijker.
Dus met andere woorden, het is een totaal ander spel? Want dan denk ik er toch over om hem aan te gaan schaffen.

Super Mario Wii U, alleen dan met Luigi en de levels zijn anders?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 14:25
Hoe zorg ik ervoor dat NSMBU update, had het spel opgestart, geen update, ga ik naar de e-shop, kan ik Luigi U niet kopen omdat mijn NSMBU niet up to date is, spel nogmaals opgestart nog steeds geen update... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 18:22

Blaasvis

Cidora \o/

Dat had ik ook. Keer of 5 moeten proberen. Hij komt vanzelf wel te voorschijn.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:23:
[...]

Dus met andere woorden, het is een totaal ander spel? Want dan denk ik er toch over om hem aan te gaan schaffen.

Super Mario Wii U, alleen dan met Luigi en de levels zijn anders?
Jup. Je kan het het beste nog vergelijken met Super Mario the lost levels. Alleen is New Super Luigi U nog een stapje moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Misschien domme vraag, maar kun je Luigi U levels ook met Mario spelen?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Laatst online: 04-07 13:46
Collaborator schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:02:
Misschien domme vraag, maar kun je Luigi U levels ook met Mario spelen?
Nope.. is niet mogelijk.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Hmm jammer, omdat de besturing van Luigi zo anders voelt zou ik graag met Mario spelen omdat je dan gewoon extra levels hebt voor mario/het normale spel.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou je gedeelten van de nieuwe levels niet kunnen spelen. Omdat Mario heel anders bestuurt dan Luigi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Voor de mensen die soms moeite hebben met de gamepad verbinding heb ik misschien nog een tip. Sinds een paar weken is er ook een Wii U bij ons in huis gekomen (altijd fijn een game-vrouw) en was het even zoeken naar de oorzaak waarom soms de verbinding weg viel met de console. Aangezien we zowel wireless G als N gebruiken (2,4 & 5Ghz) gaf het nog al een hoop kopzorgen. Na wat zoeken en proberen bleek dat de frequentie van de gamepad te overlappen met de WirelessN met kanaal 36 t/m 48 en dat was nou precies het stuk waar ik met de Cisco/Linksys E4200 accesspoint kon werken. Leuk zo'n accesspoint met 5Ghz maar je hebt gewoon geen alternatief daar. Ik bezit ook een Fritzbox 7340 die ook Wireless A&N kan en naast die kanalen ook daarboven 100+ kan gebruiken. Je ziet ook tijdens monitoring van de kanalen dat als de WiiU aanstaat met de gamepad dat een van de 36/48 kanalen gebruikt wordt. De Cisco stond op auto channel en ja dan heb je een probleem met overlap al gauw met als gevolg verbinding problemen. Via de Fritzbox heb ik dat kunnen oplossen door deze de WirelessN (5Ghz) te gebruiken die niet gebruikt door de gamepad.

Dus in het kort, wie thuis Wireless N heeft (5Ghz) gebruik geen kanaal 36 t/m 48 (pas op met autochannel etc). De wat oudere accesspoints ondersteunen vaak niet daarboven (zie mijn E4200).
Ik heb dus op de E4200 uitgezet en gebruik alleen de WirelessG (2,4Ghz) en laat de Fritzbox de andere doen.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Goeie tip omtrent netwerk. Merkte nl. wel dat als iemand AppleTV keek (wireless N, 5 Ghz) dat mijn Gamepad moeilijk begon te doen. Eens kijken welke kanalen ik op mijn Airport kan instellen...

Gisteren in dronken toestand Luigi gespeeld en ben in het allereerste level gewoon al 10x dood gegaan. Maar na even te hebben geschakeld toch meteen doorgestoten tot het eerste kasteel.
Ik vind het wel lekker van die korte leveltjes. En zo enorm moeilijk is het nòg niet.

PRO controls zijn hetzelfde als de gamepad maar dan zonder de motion controls. Dus ipv het schudden kun je alleen ZR gebruiken (op gamepad werken beiden).

[ Voor 3% gewijzigd door Deddiekoel op 21-06-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Het is wel echt een minpunt dat je die eShop kaarten alleen maar in winkels kunt kopen en niet online.. Dacht even Super Luigi U te downloaden, moet dus eerst naar de winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
Gynnad schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:38:
Het is wel echt een minpunt dat je die eShop kaarten alleen maar in winkels kunt kopen en niet online.. Dacht even Super Luigi U te downloaden, moet dus eerst naar de winkel..
http://www.wiicode.nl/?ut...grid.com&utm_medium=email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Heb mijn punten voor Luigi ook van Wiicode.nl werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt eens tijd dat de prijs flink verlaagd(lees: gehalveerd) wordt. Heb wel weer zin een paar Nintendo games. Helaas kun je er verder weinig mee, dus heb je nog altijd een tweede console nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Gynnad schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:38:
Wat is het voordeel van online zo'n eShop kaart kopen en daarmee de game downloaden t.o.v. direct de game kopen in de eShop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Aaargh! schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Wat is het voordeel van online zo'n eShop kaart kopen en daarmee de game downloaden t.o.v. direct de game kopen in de eShop ?
Dat je met iDeal kunt betalen, of iig geen creditcard nodig hebt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Aaargh! schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Idd, ik heb geen credit kaart, dus ik zal wel eerst zo'n kaart aan moeten schaffen. Liefst zou ik gewoon direct met ideal o.i.d. betalen, maar dat kan niet. Kaart is juist een nadeel omdat je altijd tegoed overhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Een vraagje voor diegenen die zowel Mario Bros Wii als Mario Bros Wii U hebben gespeeld. Ik zoek een game om met m'n vriendin te spelen, en vooral de coop interesseert me dan. Ik weet dat dat een pijler was van Mario Bros Wii. Welke van de twee is in dat aspect leuker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Misschien ga ik nu een hele stomme vraag, maar ik denk dat iemand in het bezit van de Wii U mij heel snel kan helpen. Ik wil voor mijn vriendin een Wii U kopen, maar ik vraag me het volgende af:

- Speel je nu alles vanaf die grote "handheld" die er bij zit?

De Wii werd juist gemaakt om interactief te gamen, dus ook bewegen etc. Denk aan o.a. Wii Sports. Het lijkt me dan niet handig om met zo'n gigantische handheld heen en weer te gaan zitten zwaaien, maar dat zal ik vast fout hebben. Het zal vast een stomme vraag zijn, maar ik heb de balle verstand de Wii xD.

Als je ook nog gewoon spelletjes met de Wii Remote's kan/moet spelen, moet je die er dan eerst nog apart bij kopen?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Je kan games met de Grote Gamepad spelen.
Maar ook spelletjes spelen met de Wii Remote's, maar die zitten er niet bij.

Maar de oude wii remotes werken gewoon op de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
apNia schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:15:
Een vraagje voor diegenen die zowel Mario Bros Wii als Mario Bros Wii U hebben gespeeld. Ik zoek een game om met m'n vriendin te spelen, en vooral de coop interesseert me dan. Ik weet dat dat een pijler was van Mario Bros Wii. Welke van de twee is in dat aspect leuker?
Ik heb beide games met veel plezier met mijn vriendin helemaal uitgespeeld. Coop is erg leuk maar kan ook erg frustrerend zijn. Beide spelen feitelijk hetzelfde maar ik zou toch voor de WiiU versie gaan. Hier kun je nl. ook nog elkaar helpen dmv gamepad.
EricNL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:09:
Misschien ga ik nu een hele stomme vraag, maar ik denk dat iemand in het bezit van de Wii U mij heel snel kan helpen. Ik wil voor mijn vriendin een Wii U kopen, maar ik vraag me het volgende af:

- Speel je nu alles vanaf die grote "handheld" die er bij zit?

De Wii werd juist gemaakt om interactief te gamen, dus ook bewegen etc. Denk aan o.a. Wii Sports. Het lijkt me dan niet handig om met zo'n gigantische handheld heen en weer te gaan zitten zwaaien, maar dat zal ik vast fout hebben. Het zal vast een stomme vraag zijn, maar ik heb de balle verstand de Wii xD.

Als je ook nog gewoon spelletjes met de Wii Remote's kan/moet spelen, moet je die er dan eerst nog apart bij kopen?
De WiiU is volledig compatible met alle Wii controllers en games. Bijna alle games zullen met de Gamepad speelbaar zijn en afhankelijk van de game kun je ook met de Wii Remotes aan de slag. Zo kun je bijvoorbeeld in Nintendoland met 5 spelers tegelijk spelen (4x Wiimote 1x Gamepad).
Maar het is dus wel game afhankelijk. Maar mijn ervaring is de dit vrij behoorlijk is. Zo kun je Call of Duty met de Wiimote spelen (was ik zelf erg blij mee), ondersteunt NFS: Most Wanted het Wii stuurtje (was ik ook blij mee) maar ondersteunt een game als Resident Evil de Wiimote weer niet (de reden dat ik de game nog niet heb gekocht).
Over het algemeen durf ik wel te stellen dat alle actieve(re) games met de Wiimote zullen werken. Voor Just Dance 4 bijvoorbeeld moet je zelfs een Wiimote hebben.

Let wel, zoals hier boven al gezegd, er wordt geen Wiimote bij de WiiU meegeleverd. Maar als je nog oude hebt dan werken die probleemloos.

[ Voor 57% gewijzigd door Deddiekoel op 25-06-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Deddiekoel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:02:
De WiiU is volledig compatible met alle Wii controllers en games. Bijna alle games zullen met de Gamepad speelbaar zijn en afhankelijk van de game kun je ook met de Wii Remotes aan de slag. Zo kun je bijvoorbeeld in Nintendoland met 5 spelers tegelijk spelen (4x Wiimote 1x Gamepad).
Maar het is dus wel game afhankelijk. Maar mijn ervaring is de dit vrij behoorlijk is. Zo kun je Call of Duty met de Wiimote spelen (was ik zelf erg blij mee), ondersteunt NFS: Most Wanted het Wii stuurtje (was ik ook blij mee) maar ondersteunt een game als Resident Evil de Wiimote weer niet (de reden dat ik de game nog niet heb gekocht).
Over het algemeen durf ik wel te stellen dat alle actieve(re) games met de Wiimote zullen werken. Voor Just Dance 4 bijvoorbeeld moet je zelfs een Wiimote hebben.

Let wel, zoals hier boven al gezegd, er wordt geen Wiimote bij de WiiU meegeleverd. Maar als je nog oude hebt dan werken die probleemloos.
Bedankt voor de uitleg, dan doe ik er maar gelijk 2 Wiimotes bij. Iemand nog een "must-have" tip voor als je samen met je vriendin wilt Wii-(U)-en? Natuurlijk komt er wel gelijk een Mario spelletje bij. Zo te zien is er alleen nog geen Smash Bros voor de Wii U, daar baal ik dan wel een beetje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 11:18
EricNL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:45:
[...]

Bedankt voor de uitleg, dan doe ik er maar gelijk 2 Wiimotes bij. Iemand nog een "must-have" tip voor als je samen met je vriendin wilt Wii-(U)-en? Natuurlijk komt er wel gelijk een Mario spelletje bij. Zo te zien is er alleen nog geen Smash Bros voor de Wii U, daar baal ik dan wel een beetje van.
Wees gerust, die is al aangekondigd, ik geloof alleen niet dat er al een harde datum op zit. Voor samenspelen zou je Nintendoland kunnen overwegen, maar Mario Kart is ook altijd wel leuk en die komt er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
[...]
Ik vind New Super Mario Bros U een goeie om samen te spelen. Nintendoland is ook leuk, maar eigenlijk pas met 3 personen (maar als je de WiiU premium neemt zit deze er bij).

Als je een fighter zoekt dan is er Injustice. Weet alleen niet of dat het meest geschikt is.

Verder kun je natuurlijk ook nog Wii games spelen (Smash Bros, Kart, Wii SPorts Resort). Als jeje WiiU via HDMI aansluit dan wordt de resolutie ook nog ge-upscaled. En dan kunnen de betere Wii games nog verbazingwekkend goed mee imho (Mario Galaxy en Donkey Kong Country Returns komen iig goed uit de verf). Ik verwacht dat Smash Bros Brawl ook in die categorie zal vallen. Voordeel van Wii games is dat ze meestal wel voor een prikkie te vinden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zo te zien is er alleen nog geen Smash Bros voor de Wii U, daar baal ik dan wel een beetje van.
Er is wel Injustice, dat spelen mijn dochters een beetje als Smash op de Wii 'vroeger' (zelf nooit gespeeld, ben meer van Assassin en Black Ops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:42
Morgen een nieuwe Nintendo Direct over Pikmin 3! Bron: http://www.n1ntendo.nl/ar...-met-shigeru-miyamoto-aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Dat is wel een tegenvaller. Zojuist de Wii U in huis gehaald, komt die met een Systeem Update aan. Jammer dat die niet verteld dat die update, of:

- 28 TB groot is
- Wordt gedownload van de 56k servers van Nintendo

Morgen maar weer verder dan =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
EricNL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:01:
Dat is wel een tegenvaller. Zojuist de Wii U in huis gehaald, komt die met een Systeem Update aan. Jammer dat die niet verteld dat die update, of:

- 28 TB groot is
- Wordt gedownload van de 56k servers van Nintendo

Morgen maar weer verder dan =(
Hoop dat je er een gigantisch grote hardeschijf aan hebt zitten en een hoop geduld hebt, want 28 TB heb je niet zomaar binnen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de Wii U halen wanneer Zelda Windwaker HD uit is (nooit een Gamecube gehad).
Samen met Donkey Kong, Rayman en New Super Mario Bros.

Is de exacte releasedate al bekend?

Heb er zin in! :)

De PS4 ga ik waarschijnlijk ergens volgend jaar halen. :)
De XBOXONE komt er niet in >:) (heb nu de 360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel is alleen bekend dat die in Oktober gaat komen. En dan denk ik zelf 18 of 25 oktober gezien Pokémon X / Y (3DS) op 12 oktober uitkomt. Nintendo gaat geen 2 grote titels in dezelfde week doen. En 4 oktober verwacht ik al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Gynnad schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:38:
[...]

Hoop dat je er een gigantisch grote hardeschijf aan hebt zitten en een hoop geduld hebt, want 28 TB heb je niet zomaar binnen.. :+
Het was natuurlijk sarcastisch, maar de update duurde gigantisch lang. Altijd van die tegenvallers als je net een nieuwe console hebt staan :)

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.