Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Als de WiiU het gaat/blijft doen als de Gamecube en N64 dan ben ik hardstikke tevreden. Die consoles waren mijn favoriete generaties, door de unieke spellen die er op kwamen.rajackar schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:59:
Haha! Helemaal mee eens.
Ik snap ook niet waar mensen die behoefte vandaan halen om opeens als experts negatieve voorspellingen te gaan doen maar gezien de hoeveelheid is dat erg aantrekkelijk.
Het zou best kunnen dat de wiiu het minder goed gaat doen dan Nintendo verwacht / hoopt maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. De GCN en N64 waren geen verkoop toppers maar zoals Seal64 al aangeeft wel winstgevend en er zijn fantastische games op uitgekomen. Daarnaast heeft big N ook genoeg geld in kas om zich een foutje te veroorloven. En gezien de trouwe schare fans zal Nintendo niet snel verdwijnen.
This space is occupied
Heb een abo op ONM (Official Nintendo Magazine) en als ik zie wat daar elke maand weer in ge-(p)reviewed wordt en wat er aangekondigd is, dan zijn er genoeg goeie games te krijgen, nu en in de nabije toekomst.
Ik ben heeeel benieuwd wat Nintendo zelf allemaal van plan is met de Gamepad. Tot nu toe vind ik het een leuk ding en voor mij is games spelen op de Gamepad alleen al een killer feature. Maar Nintendo roept altijd dat ze hun hardware rondom hun eigen spelideeën ontwikkelen dus ik ben heel benieuwd wat er komen gaat...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Dat wordt een redelijk makkelijke cashcow voor Nintendo - Skylanders achtige Pokémon figuurtjes die je icm de gamepad gebruikt.
Helemaal voor de jongere generatie - als je alleen al ziet hoe die verzot is op het verzamelen van alle skylanders figuren.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 21:11 ]
Ik geloof er niks van. Ze zeggen dat dit ook een rumor is, maar in werkelijk zou je dit toch ook niet doen? Eerst clocken op 1.24Ghz en na de update op 3,24Ghz.. Dit geldt hetzelfde voor de GPU.
Aan de ene kant is dit wel typisch een japans actie
Merken jullie zelf betere snelheid in games, zoals bij AC of Lego City? Ik heb nog niks gemerkt, maar ik speel ook alleen maar CoD, Mass Effect en Nfs na de update. Deze liepen al vloeiend.
Nintendo deed dit ook met de 3ds toch, extra core aangezet ?
Verwijderd
Ik ken de historie rondom Dennis Dayak wat minder goed maar lees meer van dergelijke berichten. Wellicht heeft hij lering getrokken uit eerdere projecten?Collaborator schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:31:
[...]
NO way dat ik ooit nog Dennis Dayak geld gun, en vrijwel het hele internet met mij. Eternal Darkness was geweldig. The Twin Snakes een meesterwerk (beide onder Nintendo's strikte controle) maar alles daarna (zowel kwa games als management) was waardeloos en een triest verhaal om te lezen.
Ze hebben geen enkele goodwill meer over inmiddels en hoe graag ik een nieuwe eternal darkness ook zou zien. Nee, helaas.
Ze gaan het ook echt niet redden met hun crowdfunding. Al was het alleen al omdat ze het buiten kickstarter doen.
http://kotaku.com/5955223/what-went-wrong-with-silicon-knights-x+men-destiny
Hoe de community eromheen is opgezet en participeert stemt me optimistisch. Er zullen de komende tijd nog wat aankondigingen volgen - wellicht wordt gedurende de crowdfunding fase officiële support van Nintendo aangekondigd, wat vast een boost zal geven aan het vertrouwen in de game...
De wens is de vader van de gedachte
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
De GPU van 550 naar 800MHz zou nog wel kunnen, en ipv 3,2GHz misschien 2,3GHz? Een single core turbo functie ofzo
Het zou wel een hele coole move kunnen zijn. Eerst de console uitbrengen met de current gen specs. En dan later als competitie hun plannen bekend maken hem 'open' zetten zodat je opeens dichter in de buurt zit van de concurrentie. Wellicht bedoeld om het 'smoesje' van engine makers dat de console underpowered is (zoals momenteel gebeurd) te kunnen ontkrachten. Denk nl. dat er ook meer uit de Wii gehaald had kunnen worden.albert04 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:34:
Hmm ik las net dit: http://wiiudaily.com/2013...-increases-gpu-cpu-speed/
Ik geloof er niks van. Ze zeggen dat dit ook een rumor is, maar in werkelijk zou je dit toch ook niet doen? Eerst clocken op 1.24Ghz en na de update op 3,24Ghz.. Dit geldt hetzelfde voor de GPU.
Aan de ene kant is dit wel typisch een japans actiegekke dingen uithalen..
Merken jullie zelf betere snelheid in games, zoals bij AC of Lego City? Ik heb nog niks gemerkt, maar ik speel ook alleen maar CoD, Mass Effect en Nfs na de update. Deze liepen al vloeiend.
Zou wel mooi zijn, geeft de console toch wat meer hoop op 3rd party support.
[ Voor 12% gewijzigd door Deddiekoel op 11-05-2013 16:07 ]
Valt me wel op dat in verhouding nog best vaak dergelijke projecten wèl naar de WiiU komen. Ben benieuwd waar dat door komt? Is het platform zo makkelijk om voor te ontwikkelen? Of is het zo indie vriendelijk? Ik heb van van beide nl. gehoord dat het zo is, maar dat lijkt ook wel zo te zijn. Wat denken jullie?
Edit: Voor $17 heb ik hem ook maar gebacked!
[ Voor 4% gewijzigd door Deddiekoel op 11-05-2013 19:44 ]
Verwijderd
Heb jij AC3 helemaal uitgespeeld ?Deddiekoel schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:47:
Ik heb net de 3e (en laatste) DLC episode van AC3 uitgespeeld.
Ik heb namelijk de Official Guide gekocht - zit in sequence 10 en wilde kijken wat ik allemaal gemist heb - en zie dat er nog ontzettend veel te doen is aan missies ; underground puzzles, forten, naval, homestead en nog veel meer. Ik ga maar gewoon overnieuw beginnen als ik straks klaar ben ...
Ik heb alle sequences doorlopen, maar nog niet alle side-dingen. Heb wel Cpt. Kidd's treasure gevonden.Goner schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:11:
[...]
Heb jij AC3 helemaal uitgespeeld ?
Ik heb namelijk de Official Guide gekocht - zit in sequence 10 en wilde kijken wat ik allemaal gemist heb - en zie dat er nog ontzettend veel te doen is aan missies ; underground puzzles, forten, naval, homestead en nog veel meer. Ik ga maar gewoon overnieuw beginnen als ik straks klaar ben ...
Vind het zo wel goed, hoewel die extra quests wel leuk zijn leveren ze in mijn beleving niet heel veel op en dus vind ik ze niet heel erg de moeite.
Verwijderd
Nvm, zet op de verkeerde pagina te kijken
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 13:21 ]
Als er al een wijziging is dan lijkt een single core turbo me idd het meest logische. Dat is iets dat natuurlijk in meer processors gebeurt. Het zou prima verklaren waarom het starten van apps enzo sneller gaat maar in games zou ik er niet teveel van verwachten. Hoewel de verhoging op de GPU de grafische prestaties misschien nog wat kan opkrikken.r100 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:39:
Ik heb geen WiiU maar ik was toen ik het las wel erg benieuwd of het hier ook besproken werd. Eerlijk gezegd denk ik dat het niet klopt, hoe wil je een 45nm triplecore op 3,2GHz hiermee gaan koelen? Dan zouden jullie nu na de update moeten merken dat de console een stuk warmer wordt.
De GPU van 550 naar 800MHz zou nog wel kunnen, en ipv 3,2GHz misschien 2,3GHz? Een single core turbo functie ofzo
De Wii-U zal zich volgens mij nooit kunnen gaan meten met de PS4 en nieuwe Xbox en wat mij betreft is dat prima. Er kunnen nu al prachtige games op gemaakt worden en eindelijk ook in full HD dus ik ben tevreden :-)
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Heb hem waarschijnlijk einde van de week binnen en ben benieuwd hoe het bevalt
Kijk in ieder geval al uit naar Mariokart, SSB en Zelda
Waar heb je hem besteld voor die prijs?Eduardboon schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:36:
Na de goede verhalen over de laatste systeemupdate overstag gegaan en een Premium model besteld met Mario voor 300 euro.
DM met linkje
Weet verder niet hoelang die actie nog geldig is, maar de shop heeft goede scores op budgetgaming, dus de betrouwbaarheid zit wel snor.
mag ik ook een linkje?Eduardboon schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:45:
[...]
DM met linkje![]()
Weet verder niet hoelang die actie nog geldig is, maar de shop heeft goede scores op budgetgaming, dus de betrouwbaarheid zit wel snor.
Jij mag ook een linkje.
Iedereen eigenlijk wel; als je de console zoekt op budgetgaming staat hij ook in de reacties.
Is er veel veranderd behalve thema van COD ( sommige zeggen of forums COD fans blijven het toch kopen ondanks dat de games minder zijn geworden)
AnimeAdicted
Moet zeggen dat de single player mij uitermate goed is bevallen. Goede gameplay en onderhoudend verhaal. Grafisch ook niets om te klagen. Kijk dan ook wel uit naar Ghosts.
Online speel ik alleen deathmatch als een vriend van me langs komt. Dat gaat steeds beter maar in het begin was dat vooral heeeeel veeeeel doodgaan. Ik zou graag ook de andere modi proberen maar die worden bijna niet gespeeld zo lijkt het.
Ik heb de xbox en wiiu versies om beurten gespeeld maar het is moeilijk een winnaar aan te wijzen. De wiiu versie doet niet onder voor de xbox versie maar ziet er ook niet beter uit. ook spelen ze vrijwel identiek.
Ik ben wel heel benieuwd waarom frostbite niet draait. Zo toch on-par moeten kunnen met 360? Ik ben geen engine-pro, maar ben er wel benieuwd naar. Ik weet iig dat die engine op oude pc's al niet zo goed draait als de 360. Iets met architectuur kennen?
Vreemd dat je niet zelf kunt kiezen waar je downloads wilt opslaan, default is blijkbaar je USB drive.
Zit nu even te zoeken en blijkbaar is je USB device defeault opslag, dus ook voor game saves ?!
Verwijderd
Wel kan je altijd nog besluiten om gegevens van de HDD naar het interne geheugen te verplaatsen via Data management.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 21:20 ]
Technisch kan het natuulijk allemaal. De Wii U is krachtiger dan ps3 en xbox360 maar met die laatste twee hebben programmeurs veel meer ervaring. Daarnaast heeft de Wii U gewoon heel erg weinig verkocht tot nu toe. Fabrikanten steken dan liever ontwikkel geld in platformen die ook in grote hoeveelheden bij mensen thuis staan. Als de verkopen wat gaan toenemen is er goede kans dat er toch opeens vanalles naar de Wii U komt.Eduardboon schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:58:
En dat met een CPU op 1.24Ghertz. De onzin ook hè.
Ik ben wel heel benieuwd waarom frostbite niet draait. Zo toch on-par moeten kunnen met 360? Ik ben geen engine-pro, maar ben er wel benieuwd naar. Ik weet iig dat die engine op oude pc's al niet zo goed draait als de 360. Iets met architectuur kennen?
Check!rajackar schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:18:
[...]
Technisch kan het natuulijk allemaal. De Wii U is krachtiger dan ps3 en xbox360 maar met die laatste twee hebben programmeurs veel meer ervaring. Daarnaast heeft de Wii U gewoon heel erg weinig verkocht tot nu toe. Fabrikanten steken dan liever ontwikkel geld in platformen die ook in grote hoeveelheden bij mensen thuis staan. Als de verkopen wat gaan toenemen is er goede kans dat er toch opeens vanalles naar de Wii U komt.
Hopelijk gebeurt dat uiteindelijk dan ook, als Nintendos titels wat opdrogen.
Dat vind ik nou niet echt handig ... save data wil eigenlijk default op de Wii U hebben en niet op de USB device. Downloads juist weer op USB.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:19:
Jep. De Wii U kiest automatisch waar er genoeg schijfruimte vrij is. En kiest dan als eerste voor je USB HDD.
Wel kan je altijd nog besluiten om gegevens van de HDD naar het interne geheugen te verplaatsen via Data management.
Verwijderd
Als je bij data management een titel aanklikt zul je zien dat er gedownloade speldata (indien je 'm in de eShop koopt en natuurlijk), save games en updatedata bij elkaar als één titel wordt gezien.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 13:32 ]
In principe niet, het is gelinkt aan de hardware ID van je Wii U, als er een transfertool is voor de Wii U kan je het overzetten, maar dan ben je het dus ook kwijt op de oude Wii U.daflux schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:34:
Dus is het mogelijk om je savedata op een andere Wii U te zetten?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dit houdt me hopelijk even zoet totdat we Zelda eindelijk op de Wii U krijgen.
Moet zeggen dat het me ook wel tegen viel hoe snel ik Super Mario World alweer tot 65% had uitgespeeld, eens kijken of ik mezelf zover kan krijgen om het weer tot 100% uit te spelen, net als toen ik het vroeger op de SNES speelde.
Tesla Model Y RWD (2024)
Is eerste Resi voor mij ... ziet er goed uit en is eigenlijk best leuk.
Net blij als een toeter mijn Wii U aangesloten. Ik merk eigenlijk (nog) niet dat de gamepad low-res is, dat begint goed.
Nu helaas wachten op de eerste update (wat gaat dat verrekte traag, wordt nog wat met eshop games)
Mijn versterker zegt dat hij een 5.1 signaal over HDMI binnen krijgt maar alleen de L en R kanalen geven geluid aangezien de Wii Dolby Pro Logic II over stereo doet. Het enige probleem is dat mijn versterker een 5.1 signaal herkent en dus geen PLII surround processing doet over het L+R signaal uit de Wii-U.
Hebben jullie dit ook?
ik kijk tv en game op een Beamer, deze heeft uiteraard HDMI maar geen geluid, want dat loopt netjes via mijn versterker. is er een mogelijkheid op de Wii U om dit te scheiden ? of moet ik genoegen nemen met beeld via een Component kabel (kan in principe ook 1080P aan) die ik ten tijde van m'n wii heb gekocht?
Zit er geen audio-out op je beamer ? Anders zal je een HDMI/audio splitter (zoals http://www.conrad.nl/ce/n...DMI-cinch-Toslink-1x-HDMI) kunnen kopen.Donnie Darko schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:01:
...ik kijk tv en game op een Beamer, deze heeft uiteraard HDMI maar geen geluid, want dat loopt netjes via mijn versterker. is er een mogelijkheid op de Wii U om dit te scheiden ?
[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 16-05-2013 16:14 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
je hebt een versterker die alleen geluid doet?Donnie Darko schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:01:
daar ik waarschijnlijk zeer binnenkort toch een Wii U ga kopen zit ik met het volgende "probleem"
ik kijk tv en game op een Beamer, deze heeft uiteraard HDMI maar geen geluid, want dat loopt netjes via mijn versterker. is er een mogelijkheid op de Wii U om dit te scheiden ? of moet ik genoegen nemen met beeld via een Component kabel (kan in principe ook 1080P aan) die ik ten tijde van m'n wii heb gekocht?
ik ga van de wiiu met hdmi naar me onkyo versterker en dan met hdmi naar tv/beamer...
ik heb ook een onkyo maar dan nog een variant met alleen component en composiet ingangentrekker22 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:18:
[...]
je hebt een versterker die alleen geluid doet?
ik ga van de wiiu met hdmi naar me onkyo versterker en dan met hdmi naar tv/beamer...
Mijn HDMI kabel gaat de TV in, van daaruit gaat een optische kabel naar m'n versterker, en met films van m'n HTPC en games op m'n PS3 heb ik dan netjes Dolby Digital of DTS signaal op m'n versterker, maar vanaf de Wii U lijkt alleen maar LPCM te komen en dat snapt m'n versterker dus niet waardoor het gewoon stereo wordt.
Goede post hierover: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=500865
Letterlijk de enige optie is dus een HDMI versterker, dat is wel balen, want mijn versterker zit in m'n subwoofer ingebouwd en kan ik dus niet vervangen.
[ Voor 19% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-05-2013 17:07 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Klinkt alsof je ook een nieuwe speakerset nodig hebt, een versterker ingebouwd in een subwoofer zie je alleen bij van die goedkope 5.1 setjes. Regel gewoon een fatsoenlijke A/V versterker met fatsoenlijke speaker set.--MeAngry-- schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:49:
Letterlijk de enige optie is dus een HDMI versterker, dat is wel balen, want mijn versterker zit in m'n subwoofer ingebouwd en kan ik dus niet vervangen.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Spannend.. ik ben benieuwd wat ze gaan vertellen, vanwege E3
[ Voor 6% gewijzigd door albert04 op 16-05-2013 21:14 ]
WiiU ondersteunt helemaal geen DPL2, en ook in Wii-mode geeft hij geen DPL2 door. De enige uitzondering daarop zijn games die zélf DPL2 geluid leveren, en dus niet op de Wii vertrouwen om dat voor ze te doen. Die games zijn er helaas niet veel. Resi4 Wii Edition is één van de weinigen die ik ken die het wel ondersteunen, en dat zal alleen maar zijn omdat het een GCN port is. In die gevallen moet je alsnog de WiiU in stereo zetten, anders vangt je versterker nog steeds een 5.1 signaal op, ook al zijn alleen de LR kanalen echt actief.rajackar schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:48:
Even een ander vraagje. Hoe is bij jullie het geluid als je Wii games speelt in de Wii modus van de Wii-U en je het geluid digitaal over de hdmi kabel binnen haalt?
Mijn versterker zegt dat hij een 5.1 signaal over HDMI binnen krijgt maar alleen de L en R kanalen geven geluid aangezien de Wii Dolby Pro Logic II over stereo doet. Het enige probleem is dat mijn versterker een 5.1 signaal herkent en dus geen PLII surround processing doet over het L+R signaal uit de Wii-U.
Hebben jullie dit ook?

Ik denk niet dat ie het daar over heeft. Hij heeft het over zo'n setje waar je een sub met daarin versterker hebt en daarbij een setje passieve satellites.DukeBox schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:25:
^ Das onzin, er zijn heel wat degelijke actieve speakers.
Verwijderd
Zoals:
3D Mario,
Super Smash Bros.
én Mario Kart!
http://www.nintendolife.c...rt_for_e3_nintendo_direct
http://feedproxy.google.c...3/zCodFPCB0wU/story01.htm
Net even, met nadruk op even, de revelations demo (uit)gespeeld. Valt me op dat deze game een stuk sneller speelt dan RE4 (laatste echte RE game die ik heb gespeeld). Hoop wel dat de final versie ondersteuning krijgt voor de Wiimote, want dat speelt toch echt wel een stukje fijner!
[ Voor 56% gewijzigd door Deddiekoel op 17-05-2013 23:15 ]
Alleen jammer dat je Pikmin niet met z'n 2-en kunt spelen zoals bij Nintendoland want daar is het echt awesome!botech schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:15:
Einelijk een release date voor Pikmin 3: 26 juli. Laat dit nu net de dag zijn dat ik op vakantie vertrek, moet ik nog 10 dagen langer wachten
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ook daar heb je heel wat sets die beter zijn dan menig surround reciever setup's.Aaargh! schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:25:
Ik denk niet dat ie het daar over heeft. Hij heeft het over zo'n setje waar je een sub met daarin versterker hebt en daarbij een setje passieve satellites.
Bijv. logitech z5500.
Ik heb een Teufel Columa 300R set, en daar zit een versterker in de sub ingebouwd, dat is niet bepaald een zielig setje.
Ik bedoel, eerst krijgen we een Wii zonder digitale aansluitingen, en vervolgens krijgen we die Wii U die de tot dan toe de-facto standaard van digitaal geluid niet meer ondersteunt.
Achteraf gezien was ik overigens gewoon voor een losse HDMI versterker met losse speakers gegaan, maar ik had weinig keuze op dat moment om diverse redenen.
[ Voor 13% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-05-2013 17:19 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Kleine plastic speakertjes met een goedkope sub kunnen echt niet op tegen een A/V receiver met een stel vloerstaanders en een goede actieve sub. Dat kan ook niet voor die prijs, een goeie actieve subwoofer kost al meer dan die hele set.DukeBox schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:34:
[...]
Ook daar heb je heel wat sets die beter zijn dan menig surround reciever setup's.
Bijv. logitech z5500.
Het verbaasde mij ook idd. De Wiiu doet alleen multi channel pcm over hdmi.Deddiekoel schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:19:
Ondersteund de WiiU geen Dolby Digital? Dat is idd wel karig. Maar mij was het nog niet opgevallen eerlijk gezegd...
En zoals nu blijkt krijg je dus ook geen pro logic surround meer in je wii games. Best een behoorlijke tegenvaller imho.
Laten we 't er op houden dat ik een andere definitie heb van een fatsoenlijke surround set dan jij--MeAngry-- schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:17:
Omdat het zo in de discussie blijft hangen...
Ik heb een Teufel Columa 300R set, en daar zit een versterker in de sub ingebouwd, dat is niet bepaald een zielig setje.
Kleine speakers komt nooit fatsoenlijk geluid uit, hoe je 't ook wend of keert je hebt kubieke centimeters nodig. Kleine versterkers geld hetzelfde voor: hoe kleiner/lichter hoe minder hij presteert, het belangrijkste onderdeel van een goede versterker is een goed voeding en zoiets neemt ruimte in en is zwaar (koellichamen, dikke elco's, etc.). Zeker het aansturen van een subwoofer kost flink wat energie evenals de woofers in je normale speakers.
Daarom schrijf ik ook 'menig' surround set. Ook je opmerking naar MeAngry met 'fatsoenlijk' vind ik wat misplaatst. Die set is meer dan fatsoenlijk.. het is alleen niet high-end waar jij denk ik op doelt.Aaargh! schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:12:
Kleine plastic speakertjes met een goedkope sub kunnen echt niet op tegen een A/V receiver met een stel vloerstaanders en een goede actieve sub.
Hoe dan ook kun je de z5500 echt niet afschrijven als 'kleine plastic speakertjes met een goedkope sub'. Deze had anders nooit het THX certificaat gehad. Lees de reviews er maar eens op na.
Om weer ff ontopic te komen, als de Wii U (of eigenlijk de games) gewoon standaard Dolby Surround (naast LPCM 5.1) had ondersteund was ik al blij geweest. Dit is er al vanaf de Gamecube.. kwalitatief lang niet zo goed maar voor de effecten waar het meestal gebruik wordt is een mono rear channel vaak meer dan voldoende.
Het is dat die LPCM HDMI splitters nog ruim €100 zijn, anders zou ik daar misschien wel serieus over nadenken. Dan besteed ik dat geld liever aan een nieuwe HDMI surround set.
Ik heb 't niet over high-end, heb zelf ook een vrij low-end installatie (Marantz SR5006, Jamo S608-HCS3 speakerset en zodra m'n vakantiegeld binnen is gaat er een sub komen, waarsch. de Jamo SUB660). Voor zo'n €1500-2000 kan je al een set aanschaffen die heel behoorlijk klinkt, als je maar uitkijkt wat voor spul je koopt.DukeBox schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:05:
[...]
Daarom schrijf ik ook 'menig' surround set. Ook je opmerking naar MeAngry met 'fatsoenlijk' vind ik wat misplaatst. Die set is meer dan fatsoenlijk.. het is alleen niet high-end waar jij denk ik op doelt.
Een THX certificaat op consumenten elektronica stelt helemaal niets voor en heeft niets te maken met de eisen die THX stelt aan een bioscoopzaal. Het betekend alleen dat de fabrikant een zak geld aan THX gegeven heeft.Hoe dan ook kun je de z5500 echt niet afschrijven als 'kleine plastic speakertjes met een goedkope sub'. Deze had anders nooit het THX certificaat gehad. Lees de reviews er maar eens op na.
Die Z5500 is een prul. Kijk de spec-sheets van Logitech zelf maar na, alle vermogens die ze geven zijn bij 10% THD, dat is echt bizar slecht. (Een normale versterker zal bij z'n rated vermogen onder de 0.1% THD zitten, alles boven de 1% THD is duidelijk hoorbaar, 10% THD is zwaar vervormd). 't ding zou 500W RMS doen en 1000W piekvermogen, Logitech vermeld nergens wat de daadwerkelijke power consumptie van 't ding is maar even googlen levert wat forum posts op van mensen die 65-90W gemeten hebben met 't volume op max. Dus of Logitech heeft met de Z5500 het wereld energie probleem opgelost of het is gewoon bullshit. (Als iemand zo'n ding heeft, er zou een plaatje op moeten zitten waarop staat hoeveel hij maximaal uit het stopcontact trekt).
Ter vergelijk: mijn Marantz trekt in stereo mode met 2x100W aangestuurd (0.08%THD) maar liefst 650W uit het stopcontact, ik heb ook een Harman/Kardon op m'n slaapkamer staan en die trekt bij 2x55W (0.07% THD) 540W. Die voeding in de Z5500 zal in de praktijk hooguit zo'n 30W kunnen leveren, bij lange na niet voldoende om een subwoofer onder controle te houden.
Een speaker wil het liefst trillen op z'n eigenfrequentie, elke andere frequentie kost dus veel energie voor de versterker om de speaker 'op z'n plek' te drukken en hoe groter de driver hoe meer energie dit kost. Je hoort bij dit soort sets dan ook vaak een 'dreunende' bass, iets wat de doelgroep van dit soort setjes vaak prachtig vindt maar absoluut niet hoor, het is gewoon vervorming. Lage tonen horen mooi strak te zijn en absoluut niet te dreunen.
Gaat het hier om een 'splitter' (en zo ja wat split deze dan ?) of om een DAC met HDMI ingang en passthrough ?(...)
Het is dat die LPCM HDMI splitters nog ruim €100 zijn, anders zou ik daar misschien wel serieus over nadenken. Dan besteed ik dat geld liever aan een nieuwe HDMI surround set.
[ Voor 36% gewijzigd door Aaargh! op 19-05-2013 18:48 ]
Dit bedoel ik http://www.ambery.com/2hddodtsdihd.htmlAaargh! schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:16:
Gaat het hier om een 'splitter' (en zo ja wat split deze dan ?) of om een DAC met HDMI ingang en passthrough ?
de surround set discussie is hier niet op zijn plek dus daar ga ik verder niet meer op in. Denk dat we beiden wel geschreven hebben wat we kwijt wilden.
Da's dus een DAC met HDMI input en passthrough.DukeBox schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:45:
[...]
Dit bedoel ik http://www.ambery.com/2hddodtsdihd.html
Maar dan moet je de boel analoog aansluiten (kosten v/d interlinks komen er dus bij) en ik denk niet dat je voor dat geld 8 hoge-kwaliteit DAC's krijgt (naast alle HDMI hardware).
Met NSMBU merk je het in de woestijnwereldook wel; daar is het zand van compleet andere kleur.
Iemand enig idee welke setting ik hiervoor aan moet passen? Kleurtemperatuur haalt niets uit en saturatie ook niet. Heb met mario in de sneeuwwereld ook het idee dat het wit wat paarsig is, same goes voor zwarte kleuren; die lijken blauwiger, wanneer ik dan 2 zwarte plaatjes of witte vergelijk in de browser is er weer niks mis. Ik beschik trouwens ook gewoon over full rgb volgens de lagom test.
Ik vind de games kwa kleur gewoon mooier op de gamepad; beter blauw, en mooi bruin/oranje zand.
Ter illustratie:
Vooral te zien aan het zand en de paarse berg. Bij het zand is het op de TV een beetje babypoepkleur waar de gamepad wel de juiste kleur weet te pakken imo. Heb al wat gekloot met de TV settings, maar krijg het er niet voor. (met hard werken en een achterlijke rode tint toepassen wel, maar daar verpesten we weer andere kleuren mee),
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/IMG_1089.JPG
Ook Samus in Super Metroid is gelig waar hij op de gamepad oranjerig is.
[ Voor 171% gewijzigd door Eduardboon op 20-05-2013 13:02 ]
Ik herken hetzelfde maar helaas nog geen echte oplossing gevonden
Denk dat het veel spelen is met de kleur en witbalans :-|
Een LG.Chaser2600 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:11:
Toevallig een Samsung tv?
Ik herken hetzelfde maar helaas nog geen echte oplossing gevonden
Denk dat het veel spelen is met de kleur en witbalans :-|
Op mijn oude samsung was alles weer veel te rood.
Wat een beetje helpt is de tint op 21 rood zetten hier. (heb een schuifje van rood naar groen) Dan komt het overeen met mijn laptopscherm en bijna met de gamepad, behalve dus echt met zandkleuren en blauw
Je TV is gewoon niet gekalibreerd, het mooiste is een ISF kalibratie laten doen door een daarin gespecialiseerd bedrijf, dit kost een paar honderd euro als je dit thuis laat doen.Eduardboon schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:28:
Iemand anders nog problemen de kleuren op de gamepad en de tv gelijk te krijgen? Ik merk dat mijn TV wat "paarser" is dan de gamepad. Die is gewoon blauw.
Anders zelf doen met deze DVD en handleiding: http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration of zien dat je ergens een kleurmeter kan lenen.
[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 20-05-2013 13:44 ]
Mijn TV is wel degelijk gekalibreerd; de kleuren die ik via de kabel, xbox en PC heb zijn dan ook prima. Ik krijg alleen met de Wii U niet de juiste kleuren.Aaargh! schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:44:
[...]
Je TV is gewoon niet gekalibreerd, het mooiste is een ISF kalibratie laten doen door een daarin gespecialiseerd bedrijf, dit kost een paar honderd euro als je dit thuis laat doen.
Anders zelf doen met deze DVD en handleiding: http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration of zien dat je ergens een kleurmeter kan lenen.
Edit: Even de gamepad vergeleken met een andere gekalibreerde monitor (scherm van mijn MacBook Pro). Deze is bijna 1:1 met de TV, ook hier dezelfde verschillen in kleur met de gamepad.
Na een dagje hobbyén ben ik tot de conclusie gekomen dat de Wii U een kleiner kleurspectrum verstuurt naar de gamepad om minder data te hoeven verstoken, hierdoor worden kleuren wat "fletser" en voor mij wordt paars dus blauwig (behalve knalpaars). Niks ergs dus. Wat wel jammer is is dat ik persoonlijk de gamepad veel mooiere kleuren vind hebben dan de tv
Kwestie van wennen uiteindelijk.
[ Voor 34% gewijzigd door Eduardboon op 20-05-2013 19:00 ]
Low-end noemt 'ie dat. Twee mille voor een installatie om geluid uit een gamesconsole te krijgen is voor 99% van de bevolking gewoon ridicuul. Voor hen is alles wat meer als 500 euro kost voor de complete set al high-end...Aaargh! schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:16:
[...]
Ik heb 't niet over high-end, heb zelf ook een vrij low-end installatie (Marantz SR5006, Jamo S608-HCS3 speakerset en zodra m'n vakantiegeld binnen is gaat er een sub komen, waarsch. de Jamo SUB660). Voor zo'n €1500-2000 kan je al een set aanschaffen die heel behoorlijk klinkt, als je maar uitkijkt wat voor spul je koopt.
[...]
't is niet alleen de console, die set etaat er voornamelijk voor TV en films. Een high-end set loopt in de tienduizenden euro's.Seal64 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:11:
[...]
Low-end noemt 'ie dat. Twee mille voor een installatie om geluid uit een gamesconsole te krijgen is voor 99% van de bevolking gewoon ridicuul. Voor hen is alles wat meer als 500 euro kost voor de complete set al high-end...
Ik denk serieus dat Disney een aantal van zijn (wel waarschijnlijk kindvriendelijke) Star Wars titels perse op de WiiU wil hebben.Donnie Darko schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:48:
toch wel mooi dat EA nu ineens wel spellen in ontwikkeling heeft voor de Wii U.
Wat ik verder niet begrijp is dat Battlefield 4 wel naar de PS3 en X360 komt. Die engine zou dus ook 'gewoon' op de WiiU kunnen draaien. Zal dus allemaal wel komen door de ruzie tussen EA en Nintendo.
Gisteren trouwens ZombiU uitgespeeld. Wat is dat een enge game zeg. Move over RE want dit soort spanning is daar al heel lang niet meer gehaald.
Al moet ik wel zeggen dat ik sterk het gevoel had dat de game toch te snel is uitgebracht. Had het idee dat er meer in zat. Met name in de manier waarop de perma-death mechaniek in het verhaal zat. Neemt niet weg dat ik hoop dat er een (spirituele) opvolger komt!
Zeer waarschijnlijk komt COD: Ghosts ook naar de WiiU, maar die komt ook naar de Xbox 360 en PS3.
Als de WiiU wat populairder word en andere studios wel vette games er voor kunnen uitbrengen is het natuurlijk gezichtsverlies voor EA als ze het niet doen. Dus, we zullen zien.
Een zwaar brakke versie van Fifa uitbrengen voor de Wii-U en dan (wederom) verbaast zijn dat het niet verkoopt.
Het is altijd iets al geen zin meer om games te kopen van EA, ze zijn niet voor niets het slechtste bedrijf in de USA zeker.
Volgens mij zijn ze gewoon nog steeds pissed over Origin op de WiiU en hebben ze gedreigd de WiiU links te laten liggen als Nintendo niet akkoord ging.
Ik kan mij dus echt absoluut niet voorstellen dat als EA Origin op de WiiU had gekregen, dat er dan geen spellen meer van EA voor uit zouden komen.
Als CryEngine3 in ontwikkeling was voor de WiiU en ze er mee moesten stoppen, dan geeft dat ook aan hoe het met Frostbite 3 gesteld is. Dat had volgens mij prima kunnen werken als EA hun zin gekregen had.
Sterker nog, ik zou verwachten dat we bij launch dan zeker 10 EA spellen hadden gehad die je kon downloaden.
Verwijderd
Helemaal mee eens. Ik heb al jaren niet zo'n goede survival horror ervaring gehad. Maar ik had ook steeds het gevoel dat het met een klein beetje meer effort nét dat dat beetje extra had kunnen hebben.Deddiekoel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:45:
Gisteren trouwens ZombiU uitgespeeld. Wat is dat een enge game zeg. Move over RE want dit soort spanning is daar al heel lang niet meer gehaald.
Al moet ik wel zeggen dat ik sterk het gevoel had dat de game toch te snel is uitgebracht. Had het idee dat er meer in zat. Met name in de manier waarop de perma-death mechaniek in het verhaal zat. Neemt niet weg dat ik hoop dat er een (spirituele) opvolger komt!
Verwijderd
Sterker nog, die nieuwe engine komt niet eens naar de PC.Er!k schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:00:
Pff... Wordt een beetje EA moe zo langzamerhand. Koop ieder jaar FIFA op de PC, en heb er serieus over gedacht om hem op de Wii U aan te schaffen. Lekker op de gamepad een potje FIFA doen... Maar nee, geen FIFA14 op de Wii U. En als hij komt wordt het vast weer een FIFA13,5 versieDan maar weer op de PC
Alleen voor de nieuwe Xdoos en PS4.
Het is alsof EA iedereen expres over de zeik probeert te helpen.
Steam/XBL: Avioto
Welke èchte krakers heeft EA tegenwoordig in huis? Ik kan alleen Mass Effect bedenken en persoonlijk de Criterion race games. Verder zijn het in mijn beleving vooral jaarlijkse games (en dan niet van het (commerciele) caliber van een Call of Duty).
Stiekem kan ik dus wel leven zonder EA (al hoop ik dan wel dat Pro Evo naar de WiiU komt). Star Wars zou nog een pijnlijke kunnen zijn, hoewel de kwaliteit daarvan ook sterk kan wisselen. De leukste SW games kwamen uit op de Nintendo platformen...
ik hoop wel dat Nintendo met een Killer E3 line up komt het is tijd om wat terrein terug te winnen
Nintendo zegt zijn drie absolute krakers klaar te hebben staan: Smash Bros, Mario (3D) en kart.Donnie Darko schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:18:
voor mij zou het niet eens uitmaken de EA games koop ik dan wel voor de PS3 (of PS4), maar ik denk dat het voor Wii U als console wel fijn zou zijn als de FIFA's etc. gewoon uit zouden blijven komen.
ik hoop wel dat Nintendo met een Killer E3 line up komt het is tijd om wat terrein terug te winnenzeker nu de xbox one zo dramatisch oogt
Als die ook allemaal dit najaar uitkomen (en van de vertrouwde kwaliteit zijn) dan kan het allemaal nog wel eens goed gaan komen. Helemaal als ze weer eens a la Galaxy boven zichzelf uitstijgen.
Buiten deze drie komt er ook een Zelda game (WW remake). Hiermee kan 2013 gered worden. Maar de vraag rijst wel meteen wat er daarna komt. Want als ze hiermee hun userbase uitbreiden moeten ze zorgen dat er niet weer een droogte komt. Dus hopelijk staan er wat 3rd party devs klaar om 2014 knallend te beginnen. Bijvoorbeeld een ZombiU vervolg!
ik mag toch hopen dat de 3rd party devs zijn geschrokken van de tv box van MicrosoftDeddiekoel schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:39:
[...]
Nintendo zegt zijn drie absolute krakers klaar te hebben staan: Smash Bros, Mario (3D) en kart.
Als die ook allemaal dit najaar uitkomen (en van de vertrouwde kwaliteit zijn) dan kan het allemaal nog wel eens goed gaan komen. Helemaal als ze weer eens a la Galaxy boven zichzelf uitstijgen.
Buiten deze drie komt er ook een Zelda game (WW remake). Hiermee kan 2013 gered worden. Maar de vraag rijst wel meteen wat er daarna komt. Want als ze hiermee hun userbase uitbreiden moeten ze zorgen dat er niet weer een droogte komt. Dus hopelijk staan er wat 3rd party devs klaar om 2014 knallend te beginnen. Bijvoorbeeld een ZombiU vervolg!
Voor mij een reden om de game nog even te laten liggen. RE4 speelde zoveel fijner met Wiimote. Hopelijk komt er een patch.
Op zich snap ik het wel aangezien het de ervaring behoorlijk beïnvloed. Maar een keuze was fijn geweest idd.
Heeft iemand RE:"Revelations eigenlijk al in de winkel zien liggen?
Dit topic is gesloten.