Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Tis van de makers van mortal kombat, ze maken al houterige games sinds *ff spieken op wiki* 1992.Deddiekoel schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:40:
Gisteren Injustice binnen gekregen. Even snel gekeken. Het zag er allemaal wat houteriger uit dan ik had gedacht. Maar wel cool om met Batman en consorten los te kunnen.
Wellicht dat er voor deze game een PRO controller gaat komen.
Misschienk pak hem nog wel uit de budget bakken ooit, heb ik met mk(9) ook gedaan (en de story mode is ook daar best leuk).
10 second ninja DONE
Addition of Standby Functions FeatureUpdates to Miiverse
- This feature enables data for purchased software, system updates and software updates to be downloaded and installed automatically even after the console has been turned off.
Updates to the Internet Browser
- Controls using the Wii Remote, the Wii U Pro Controller, and the Classic Controller are now supported.
- The input screen for handwritten posts is now also displayed on the TV.
- The input screen for handwritten posts now features an undo/redo button.
Update to Nintendo eShop
- Controls using the Wii Remote and the Wii U Pro Controller are now supported.
- It is now possible to switch search engines when performing a keyword search.
- It is now possible to navigate to the start page from bookmarks.
Updates to Download Management
- When purchasing downloadable software, any available updates for that software will be downloaded at the same time.
Updates to Parental Controls
- It is now possible to reorder downloads.
- Newly purchased downloadable software will automatically install once the download completes.
Enabled Direct Opening of Wii Menu
- The "Viewing Distributed Videos" restriction has been changed to "Entertainment Excluding Games". A screen requiring parental consent will be displayed before the first use of any non-game software (including video-viewing software) or other new service.
Updates to System Settings
- When the Wii U logo is displayed after turning on the console, holding down the B Button on the Wii U GamePad will open the Wii Menu directly. (If no default user has been selected on the console, the user-selection screen will be displayed, and a user must be selected.)
Improvements to System Stability and Convenience
- Under Data Management, two USB storage devices can now be connected to move and/or copy data. You can move and/or copy data between the system memory and a USB storage device or between two USB storage devices. (Up to two USB storage devices can be connected when moving, copying or deleting data. In all other cases, only one USB storage device can be used at a time.)
- Under Data Management, you can now move, copy or delete data for a selection of software titles.
- The TV option now includes the option to adjust the screen size of the display on the TV. (This replaces the similar options previously available within Miiverse, Nintendo eShop, and the Internet Browser, which have now been removed.)
- The "Auto Power-Down" option has been renamed to "Power Settings", which now includes both the auto power-down setting and the new standby functions feature.
- Improvements have been made to system stability and convenience for greater user enjoyment.
- The time required to start the Wii U console, launch built-in applications, exit software and return to the main menu, jump between applications and jump between software and Miiverse has been reduced.
Edit; de VC shop is al ''uit'' in de VS
The Wii U Virtual Console is now live in North America on the Wii U eShop. You can download Balloon Fight (NES), Donkey Kong Jr. (NES), Excitebike (NES), F-Zero (SNES), Ice Climber (NES), Kirby’s Adventure (NES), Punch-Out!! Featuring Mr. Dream (NES), and Super Mario World (SNES). The NES game are retailing for $4.99 or $1.00 if you own the Wii version. The Super Nintendo games are $7.99 or $1.50 if you own the Wii version. Panorama View for Wii U is also now available for purchase.
Vraag me nu af wat Panorama View gaat kosten. Volgens Joystiq komt de VC shop morgen deze kant op.
[ Voor 75% gewijzigd door HowlingMad op 26-04-2013 20:07 ]
M'n dochters wilden vanochtend Injustice gaan spelen en konden eerst een tijdje wachten op de update
Is ietsje sneller in de menu's lijkt het. Of in ieder geval minder langzaam ...
Maar krijg zojuist een update voor Assassin's Creed die nu al knap lang bezig is om 'de update te downloaden naar het systeemgeheugen ...' en dat alleen voor aanvullende content ?!?
Ben benieuwd of ik dalijk een update venster ga krijgen. Met de nieuwe update zou ik verwachten dat ik alleen het installatiescherm te zien krijg (dus geen download).Goner schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:08:
Is ietsje sneller in de menu's lijkt het. Of in ieder geval minder langzaam ...
Maar krijg zojuist een update voor Assassin's Creed die nu al knap lang bezig is om 'de update te downloaden naar het systeemgeheugen ...' en dat alleen voor aanvullende content ?!?
Leek alleen maar nog ingewikkelder ...
EDIT: game updates worden dus niet in de achtergrond gedownload. Kreeg zojuist een Black Ops update voor m'n kiezen bij starten v/d game.
This feature enables data for purchased software, system updates and software updates to be downloaded and installed automatically even after the console has been turned off
[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 26-04-2013 22:14 ]
Verwijderd
Werkt overigens op dezelfde wijze als SpotPass op de 3DS...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 23:16 ]
Of bedoel je dat niet ?
Verwijderd
Als je op dat moment je Wii U uitzet gaat het downloaden en installeren in de standby stand.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 08:17 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb SMW reeds gekocht op de wii maar krijg nergens een korting. Moet je de games hebben omgezet naar de wiiu?
Over de VC: Bij mij zie ik bij Excite Bike een labeltje "Aanbieding" en is de prijs idd €0,99
Verder bij geen andere games.
Is het verder zo dat die €0,30 aanbieding voor oa F-Zero maar beperkt houdbaar zijn? Want ik heb die destijds gedownload maar in de eShop staan ze nog steeds voor de volle prijs en dus niet om opnieuw te downloaden...Verder staan mijn reeds gekochte VC games als gekocht in de lijst.
Oh, voor de geïnteresseerden nar de WiiU update werkt het Homebrew channel op de Wii nog steeds!
Is het trouwens zo dat je op de webversie van Miiverse niet kunt posten? Of zie ik een knop over het hoofd?
[ Voor 67% gewijzigd door Deddiekoel op 27-04-2013 14:08 ]
Helaas werkt de truc met Zelda TP niet meer en bannerbomb logischerwijs ook niet. Een andere game om de hack mee te doen heb ik helaas niet liggen.Deddiekoel schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:45:
Ik heb nu twee updates voor mijn kiezen gekregen en die werkte idd op de oude manier. Kreeg dus eerst de download en daarna de install. Jammer. Had gehoopt dat de download al gedaan zou zijn...
Over de VC: Bij mij zie ik bij Excite Bike een labeltje "Aanbieding" en is de prijs idd €0,99
Verder bij geen andere games.
Is het verder zo dat die €0,30 aanbieding voor oa F-Zero maar beperkt houdbaar zijn? Want ik heb die destijds gedownload maar in de eShop staan ze nog steeds voor de volle prijs en dus niet om opnieuw te downloaden...Verder staan mijn reeds gekochte VC games als gekocht in de lijst.
Oh, voor de geïnteresseerden nar de WiiU update werkt het Homebrew channel op de Wii nog steeds!
Is het trouwens zo dat je op de webversie van Miiverse niet kunt posten? Of zie ik een knop over het hoofd?
Ik kan overigens ook nergens vinden dat je kan posten op miiverse via een browser.
Als je de game van je oude wii over zet naar de nieuwe dan zie je de lagere prijs automatisch staan.Ekfad schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:35:
Iemand een idee hoe je de korting krijgt in de Virtual shop?
Ik heb SMW reeds gekocht op de wii maar krijg nergens een korting. Moet je de games hebben omgezet naar de wiiu?
Helaas worden de saves niet opgepakt.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb op de WiiU de Return of the Jodi hack gebruikt. Daarvoor heb je LEGO Star Wars nodig. Die had ik doorverkocht aan de buurman en heb hem dus even geleend. In het verleden heb ik LEGO Indiana Jones gebruikt en die had ik bij de bieb geleend!rajackar schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:27:
Helaas werkt de truc met Zelda TP niet meer en bannerbomb logischerwijs ook niet. Een andere game om de hack mee te doen heb ik helaas niet liggen.
http://www.amazon.de/Nint...156&sr=1-2&keywords=Wii+U
Voor die prijs is het zowaar interessant om de basic versie te overwegen, los van de kleur.
Enige risico is dat Nintendo met een system update komt die groter is dan 8 Gb. Of mis ik iets?
Verwijderd
Het lijkt me zeer logisch dat Nintendo dat niet zal doen. Dat zou dan betekenen dat alle witte Wii U eigenaren geen systeemupdate kunnen uitvoeren.Deddiekoel schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:09:
Amazon Duitsland heeft de witte Wii U voor €198,- !
http://www.amazon.de/Nint...156&sr=1-2&keywords=Wii+U
Voor die prijs is het zowaar interessant om de basic versie te overwegen, los van de kleur.
Enige risico is dat Nintendo met een system update komt die groter is dan 8 Gb. Of mis ik iets?
Ik heb er Monster Hunter en Black Ops bij.
Nintendo id: RavenLiquid
Dat lijkt mij ook, maar ik meen dat MS dat ooit wel eens is overkomen... Dus voor deze prijs is de basic Wii U gewoon heel interessant ;-)Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:21:
[...]
Het lijkt me zeer logisch dat Nintendo dat niet zal doen. Dat zou dan betekenen dat alle witte Wii U eigenaren geen systeemupdate kunnen uitvoeren.
De sfeer is echt goed gedaan en is oprecht beangstigend. En dat perma-death principe is heel cool maar enorm kl*te als het niet lukt om je vorige zelf direct te vinden!
Helemaal mee eens. Maar het leuke vind ik wel dat je voortgang bewaard blijft en je het toch enorm klote vindt om dood te gaan en dus gemotiveerd blijft om alles goed te doen. Eigenlijk is dat best een hele unieke combinatie.Deddiekoel schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:11:
Ben eindelijk begonnen aan ZombiU. Erg coole game.
De sfeer is echt goed gedaan en is oprecht beangstigend. En dat perma-death principe is heel cool maar enorm kl*te als het niet lukt om je vorige zelf direct te vinden!
En idd, sinds tijden weer eens een game die echt beangstigend is. Als fan van de oude Resident Evil games was het genieten :-)
Ik hoop ook dat er ooit een deel twee gaan komen maar gezien de verkopen lijkt de kans daarop me niet al te groot.
Het is wel heel cool, en erg motiverend maar niet minder frustrerend als je dan toch sterft.rajackar schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:33:
[...]
Helemaal mee eens. Maar het leuke vind ik wel dat je voortgang bewaard blijft en je het toch enorm klote vindt om dood te gaan en dus gemotiveerd blijft om alles goed te doen. Eigenlijk is dat best een hele unieke combinatie.
En idd, sinds tijden weer eens een game die echt beangstigend is. Als fan van de oude Resident Evil games was het genieten :-)
Ik hoop ook dat er ooit een deel twee gaan komen maar gezien de verkopen lijkt de kans daarop me niet al te groot.
Maar ik wordt ondertussen wel moe van dat ik steeds overlever "Rajackar" opnieuw moet killen als ik uit de schuilplaats kom ;-)
Ja het is idd een gaaf spel hé?Deddiekoel schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:43:
[...]
Het is wel heel cool, en erg motiverend maar niet minder frustrerend als je dan toch sterft.
Maar ik wordt ondertussen wel moe van dat ik steeds overlever "Rajackar" opnieuw moet killen als ik uit de schuilplaats kom ;-)
Het enige wat mij frustreerde is het einde. Ik ga verder niks vertellen vanwege spoilers, haha
Ook het ik in het begin een bug waardoor ik niet verder kom met de missies. Daardoor moest ik mijn savegame verwijderen en opnieuw spelen. Zo kon ik weer verder met mijn missies.
Van mij mag er meer van zulke games komen. Wat mijn betreft mag Day-Z/War-Z ook naar de Wii komen.
Haha! echt waar? Wat grappig. Ik kwam ook wel eens andere survivors tegen maar ik dacht dat dat nogal random was.Deddiekoel schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:43:
[...]
Het is wel heel cool, en erg motiverend maar niet minder frustrerend als je dan toch sterft.
Ik vind het ook wel een leuke online variatie. wel interactie zonder het gevoel van alleen moeten overleven kwijt te zijn.
Is er eigenlijk ooit iets gezegd over een deel 2?
Het einde had van mij ook iets anders mogen zijn maar dat mag de pret niet drukken.
[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 01-05-2013 22:52 ]
Ik hoop dat dit òf niet waar is òf dat Nintendo het met een onmisbare update op weet te lossen. Zo niet, dan is de Wii U klaar, dan wordt er niets meer voor gemaakt.... We zullen het zien.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ben ook aan het overwegen mijn Wii te upgraden, mijn grootste vraag is eigenlijk hoe het zit met MediaCentre functionaliteit? Lees veel over TVii... is het mogelijk lokale media af te spelen met de nieuwe Wii?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
ah bedankt, ben al voorzienDukeBox schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:13:
Nee. Daar is een hele mooie V&A voor op de site.
Hoezo is de Wii U klaar dan en wordt er niets meer voor gemaaktKoldur schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:05:
Ik hoop dat dit òf niet waar is òf dat Nintendo het met een onmisbare update op weet te lossen. Zo niet, dan is de Wii U klaar, dan wordt er niets meer voor gemaakt....
Wat een onzin.Koldur schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:05:
Wiikey zegt de Wii U te hebben gehacked en een drive emulator te hebben gemaakt.
Ik hoop dat dit òf niet waar is òf dat Nintendo het met een onmisbare update op weet te lossen. Zo niet, dan is de Wii U klaar, dan wordt er niets meer voor gemaakt.... We zullen het zien.
De wii was het makkelijkst te modden en was een doorslaand succes voor Nintendo. Voor de DS geldt exact hetzelfde. En hoewel de wii misschien niet al te veel 3rd party games had geldt dat voor de DS dan weer helemaal niet, ondanks dat er geen apparaat zo makkelijk te hacken was.
Daarnaast is dit nieuws al 3 dagen oud of zo. Tweakers.net is weer eens laat met de melding.
Nu zal het met de WiiU wel meevallen, er zijn niet eens games voor
Ben benieuwd of ik het daarmee ga redden...
Piraterij voor de WiiU zou wellicht wel goed kunnen zijn, in het begin althans. Want het leidt wel tot meer hardware verkopen. En dat heeft de WiiU momenteel nodig: userbase.
Dus nu ff veel hardware verkopen door de piraterij zodat meer games er op uitkomen. Dàn een update om het gat te dichten en zou iedereen blij moeten zijn ;-)
Wat volgens mij een echte oplossing is om de prijzen ècht te verlagen. En dan denk ik aan minstens 50%. Als er iets is wat de AppStore heeft aangetoond is dat met lage prijzen er nog steeds geld valt te verdienen. Volgens mij zie je dit ook terug in de eShop. Durf nl. te beweren dat AC3 enorm veel meer heeft verkocht toen de prijs €30 was. Aangezien de WiiU met de bestaande en bekende engines werkt zouden de dev kosten ook al lager moeten zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Deddiekoel op 02-05-2013 19:53 ]
Verwijderd
http://www.nintendolife.c...zy_in_europe_on_28th_june
Kijk! Hopelijk hier ook met de lagere prijs. Fijn dat Nintendo meeleest ;-)Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:53:
Woot Game & Wario komt in Europa op 28 juni uit
http://www.nintendolife.c...zy_in_europe_on_28th_june
Van de datum is weinig gezegd, dus veronderstel ik dat die launched met de console versies.
Bron : http://www.4gamers.be/nie...hosts-komt-ook-naar-Wii-U
En de Wii U zelf kan je al tamelijk goedkoop vinden ze zelfs onder de 200 euro:
http://www.amazon.co.uk/N...841&sr=8-2&keywords=wii+u
welkom bij de clubEr!k schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:35:
Na lang wikken en wegen toch maar de gok gewaagd en de Premium Editie besteld voor m'n verjaardag
AnimeAdicted
En dat is juist het punt, er zijn nu al geen games voor, wanneer het dan gehackt is op de manier waarop ze beweren, dan wordt het niets meer. Dit hebben uitgevers ook expliciet aangegeven, wanneer de Wii U of 3DS snel gehackt zou worden (gelukkig is het voor de 3DS nog steeds niet gelukt) ze de systemen totaal niet meer gaan ondersteunen.Volv schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:10:
De DS was dan misschien wel succesvol, piraterij was er zo erg op dat een aantal games juist om die reden niet zijn uitgebracht hier (een Ace Attorney game bijvoorbeeld).
Nu zal het met de WiiU wel meevallen, er zijn niet eens games voor
Als het over een jaar zou gebeuren dan zou het waarschijnlijk een stuk minder erg zijn geweest. Daarbij komt nog of het wel echt is, dat moeten we nog zien. Als het dus wel echt is en Nintendo kan niet binnen een maand een oplossing hebben om dit op te lossen, dan is de Wii U toch wel in de problemen! Laten we hopen dat het allemaal niet zo ver komt, maar vergis je er niet in.
Het scenario van Deddiekoel zou mooi zijn, de toekomst zal het leren. Alleen verwacht ik dat 3rd party support dan echt niet terugkomt, de kans dat het weer gehackt wordt en dat het dan weer te lang duurt voor het gedicht wordt is dan te groot voor hen.
[ Voor 10% gewijzigd door Koldur op 03-05-2013 11:12 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dank! Nu alleen nog Nintendoland, maar binnenkort nog Mario Bros.Offens1490 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:07:
[...]
welkom bij de clubwelke game pak je erbij?
http://nl.ign.com/news/38...in-oktober-naar-de-wii-u-
Als dit waar is en dat er ook een Mario Kart komt dan zou het misschien nog wel goed kunnen komen dit jaar ;-)
Verwijderd
Verwijderd
Ze zullen wel moeten. De 3DS is voorzien van een redelijk constante stroom van goede titels. De Wii U moet klaargestoomd worden om de concurrentie aan te gaan met de nieuwe Xbox en PS die aan het eind van dit jaar uitkomen. Ze zullen proberen zoveel mogelijk wind uit de zeilen van de concurrent te halen met toptitels. Ook al zal dat de eigen 3DS misschien in de weg zitten.Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:04:
Oktober? Dan gaan ze in hun eigen vaarwater (Pokemon X/Y voor de 3DS) zitten. Lijkt me niet verstandig..
Verwijderd
September: The legend of Zelda The Wind Waker HD (Wii U)
Oktober: Pokémon (3DS)
November: Super Mario ... (Wii U)
December: Mario Kart (Wii U) en Zelda A Link To the Past 2 (tijdelijke naam, 3DS)
Je moet dan vooral kijken naar de grootte van de games. Zelda TWW is redelijk groot (groter dan de GC versie door een paar extra dungeons), Pokémon is natuurlijk weer heel groot, Super Mario is ook redelijk groot als het een beetje de kant van de Galaxy games op gaat. Mario Kart is dan weer een wat kleinere game.
Zoals gewoonlijk zal MarioKart vast de engine van de 3D Super Mario game gebruiken
En waarom de volle aandacht op de Pokémon X / Y games? Nou, Nintendo wil de laatste groep DS(i) gamers eindelijk ook over op de 3DS hebben.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 16:09 ]
[NextGen] = [CurrentGen]
Verwijderd
De Wii U is de enige current-gen console die momenteel uit is. En de PS4 en XBOX 720 zullen dus ook current-gen consoles zijn. (iig in dezelfde generatie als de Wii U)
@^ Wii2 U
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 22:23 ]
Ik denk eerlijk gezegd dat Nintendo de Zelda's samen zal uitbrengen. In de trant van "Zelda maand" oid.Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:59:
Daarom denk ik ook:
September: The legend of Zelda The Wind Waker HD (Wii U)
Oktober: Pokémon (3DS)
November: Super Mario ... (Wii U)
December: Mario Kart (Wii U) en Zelda A Link To the Past 2 (tijdelijke naam, 3DS)
Verder zie ik niet hoe 3DS en WiiU games in elkaars vaarwater kunnen zitten? Of bedoel je qua bandbreedte, dus dat Nintendo zijn eigen servers zal overbelasten?
Verwijderd
Zeg dat je beide games zou willen hebben:
Fans die al een 3DS hebben maar geen Wii U -> kopen Pokémon X/Y
Fans die geen 3DS of Wii U hebben (m.i. geen fans) -> kopen (als ze al zouden kopen) Super Mario + Wii U óf Pokémon + 3DS
Fans die geen 3DS maar wel een Wii U hebben -> kopen Super Mario.
Fans die zowel een 3DS en Wii U hebben -> kopen beide games (of alledrie zoals ik
Geen Nintendo fans zonder 3DS of Wii U -> kopen Super Mario + Wii U
http://nintendoenthusiast...acklist-gameplay-trailer/
Maar vanwege de Pokémon fans (die spelen ook bijv. FireRed op de Android phone met GBA emulator) in huis, loopt er ook al wel een pre-order voor X/Y.
[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 06-05-2013 15:13 ]
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 06-05-2013 20:22 ]
Tnx.. daarvoor wil ik het ook zeker wel proberenKooj1980 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:36:
Darksiders 2 kost momenteel maar 9,99 pond bij zavvi.com. Voor dat geld wil ik best proberen hoe de interactie met de gamepad is
Ik stond wel even te stuiteren toen ik dit las.
Eternal Darkness is namelijk een van mijn favoriete games aller tijden. Nou ben ik nogal sceptisch naar dhr Dyack de laatste jaren maar het filmpje ziet er bijzonder mooi en sfeervol uit. Ook denk ik niet dat IGN zich zomaar laat misbruiken voor zoiets. Dus toch maar de de crowdfunding gesteund met $50,-
In andere on-line varianten is het ook akelig stil. Heb alles even opengezet (NAT: open) maar krijg alleen verbinding met de centrale server zo te zien. Is het altijd zo stil ??
Same here, helemaal omdat het ook naar de WiiU komt. En omgerekend is €40 een redelijke prijs voor een nieuwe game ;-)rajackar schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:02:
http://www.ign.com/videos...of-shadow-of-the-eternals
Ik stond wel even te stuiteren toen ik dit las.
Eternal Darkness is namelijk een van mijn favoriete games aller tijden. Nou ben ik nogal sceptisch naar dhr Dyack de laatste jaren maar het filmpje ziet er bijzonder mooi en sfeervol uit. Ook denk ik niet dat IGN zich zomaar laat misbruiken voor zoiets. Dus toch maar de de crowdfunding gesteund met $50,-
Ik ben nu dus Bound Supporter Limited Edition. Al moet ik wel zeggen dat hun forum nog geen denderende indruk op me maakt. Heb ook geen bevetigingsmail of zo gehad (maar in mijn profile staat wel dat ik supporter ben).
Persoonlijk zou ik een game als Black Ops niet spelen met de Gamepad maar met de Wiimote + nunchuck. Komt wat mij betreft het meest in de buurt van muis+tobo combi.Goner schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:50:
Begin een beetje te wennen aan spelen met gamepad/controller (na jaaaren muis&keyboard) en dacht 's even on-line te gaan om te zien of het een beetje wil lukken in Black Ops ... wou beginnen met 'combat training', maar ik zie alleen maar 'waiting for player ...' ??
In andere on-line varianten is het ook akelig stil. Heb alles even opengezet (NAT: open) maar krijg alleen verbinding met de centrale server zo te zien. Is het altijd zo stil ??
Black Ops online heeft alleen activiteit in de (team) deathmatch onderdelen is mijn ervaring.
Begin net te wennen aan gamepad/pro-controller, om nou weer naar wiimote/nunchuck over te stappen trekt me niet echt ... heb op de Wii ook CoD:World at War gespeeld (geprobeerd te spelen) met die combo, maar dat was hopeloos.
Ja, dat was mijn redenering ook. Ik heb wel m'n twijfels over het target van 1.5 miljoen. Dat is erg veel voor een crowdfunding game en zo groot is de fan base van ED natuurlijk ook niet. Ook vraag ik me af hoeveel episodes die 1.5 M moet opleveren. Maar goed, als je het niet probeert .... ;-)Deddiekoel schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:20:
[...]
Same here, helemaal omdat het ook naar de WiiU komt. En omgerekend is €40 een redelijke prijs voor een nieuwe game ;-)
Ik ben nu dus Bound Supporter Limited Edition. Al moet ik wel zeggen dat hun forum nog geen denderende indruk op me maakt. Heb ook geen bevetigingsmail of zo gehad (maar in mijn profile staat wel dat ik supporter ben).
Ik heb net pas mijn forum account aagemaakt en er staat nog geen pledge detail bij. Was dat bij jou meteen of duurde het even? Ik heb wel hetzelfde mail adres gebruikt.Inmiddels klopt het.
Ze zijn trouwens ruim over hun target heen, meer dan £ 1.500.000 (pond!) ... ongelooflijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 07-05-2013 12:05 ]
Ik speel BO2 regelmatig online, maar vooral in de avonden. En dus alleen in de (team)deatchmatch speltypes. Werkt vlekkeloos, als er users zijn.Goner schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:14:
Jammer ; had wel eens BO2 on-line willen doen. Zijn er games die wel spelers on-line hebben ??
Begin net te wennen aan gamepad/pro-controller, om nou weer naar wiimote/nunchuck over te stappen trekt me niet echt ... heb op de Wii ook CoD:World at War gespeeld (geprobeerd te spelen) met die combo, maar dat was hopeloos.
Op de Wii zijn maar weinig games geweest die de controls goed werkend kregen (wat ik nog steeds heel raar vind) maar bij BO2 werkt het zoals het moet!
Als trouwe Wii-eigenaar ben ik dan ook blij dat ik eindelijk een grote HD shooter met de Wii controls kan spelen!
Maar hoe staat het met de Wii U? Berichten zijn dat het bar slecht verkoopt, de games nog veel te duur zijn, en dat er eigenlijk geen leuke games aankomen voor het einde van het jaar. Nintendo zou zelf vast nog wel leuke games in ontwikkeling hebben, maar dat duurt altijd een tijdje. Zomer 2014 ofzo.
Is het nu slim om een Wii U te kopen, of nog steeds om te wachten?
Zie ook eigenlijk geen leuke games op Mario Bros. na...
Heb vanaf toen ik jong was zo'n beetje alle Nintendo home console systemen gehad, maar voor de Wii U is er nog niks dat de moeite waard is.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Zoals gesteld kijk naar de games die er zijn en of die je aanspreken. Nintendo zegt zelf vanaf de 2e helft van dit jaar een constante stroom games te willen brengen. Moet ook wel want anders wordt het lastig verhaal voor WiiU.Dennis Lammers schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:10:
Is het nu slim om een Wii U te kopen, of nog steeds om te wachten?
Zie ook eigenlijk geen leuke games op Mario Bros. na...
Ik vind dat er momenteel al genoeg leuks is, en de meeste zijn er al een tijdje en dus al betaalbaar(der). Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
Ben er ook maar ingedoken, dan maar geen bootcamp en combat training .... een deathmatch en een domination gedaan, viel niet tegen.Deddiekoel schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:30:
[...]
Ik speel BO2 regelmatig online, maar vooral in de avonden. En dus alleen in de (team)deatchmatch speltypes. Werkt vlekkeloos, als er users zijn.
Is niet helemaal mijn ding, dat gespring en spray en pray. Zal AC3 ook eens proberen ...
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 07-05-2013 23:04 ]
This space is occupied
Ik woon in Zwitserland en wil graag een Wii U aanschaffen, maar nu geeft men hier aan dat het een "Duits- / Franstalige" versie betreft. Ik neem aan dat dit alleen voor de handleiding geldt, en ik de Wii U gewoon na aansluiten op Nederlands of Engels in kan stellen?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Dat hoeft dus niet, ik heb ooit fantastic 4 ergens gratis bij gehad en die is alleen in het italiaans te spelen. Hetzelfde geld voor veel Pokemon versies, met name gameboy(color) welke alleen in de taal van het land te spelen is waar deze gekocht is.Collaborator schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:12:
Nintendo kennende is het in meerdere talen in te stellen. Waaronder ook altijd Engels (UK).
Verwijderd
De Frostbite 3-engine van DICE werkt niet voor Wii U. Hiermee lijkt bevestigd dat toekomstige games van EA die hierop draaien, niet naar Nintendo's spelcomputer komen
Ontwikkelaar Dice liet dit via Twitter weten, bij monde van technical director Johan Andersson. "De Frostbite 3-engine heeft nog nooit op een Wii U gedraaid. We hebben een aantal tests met Frostbite 2 gedaan op de Wii U en dat leverde niet echt hoopgevende resultaten op. We hebben ervoor gekozen niet die richting op te gaan."
Het partnerschap tussen EA en Nintendo levert momenteel wisselende resultaten op. Mass Effect 3 en Fifa 13 verschenen wel voor het apparaat en er is in maart ook een Wii U-versie van Need for Speed: Most Wanted uitgebracht. Battlefield 3 sloeg het apparaat echter over en ook titels als Battlefield 4 en Dragon Age 3 verschijnen er waarschijnlijk niet voor.
bron : http://www.gamer.nl/nieuw...28Gamer.nl+-+Headlines%29
Daar is idd een heleboel over te doen geweest. Google maar eens Nintendo en Origin.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:35:
Het partnerschap tussen EA en Nintendo levert momenteel wisselende resultaten op.
Korte versie. EA wilde dat Nintendo al zijn online verkeer via EA's Origin zou laten lopen. Nintendo wilde dat niet en nu heeft EA een groot deel van zijn support voor de WiiU gecancelt.
Nou, ik zag tussen de middag bij Dixon's zowel Assassin's Creed 3 als Zombie U voor €23,99 staan (wel balen, ik heb destijds 50 euri betaald voor AC)Dennis Lammers schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:10:
de games nog veel te duur zijn,
[ Voor 48% gewijzigd door Goner op 08-05-2013 16:22 ]
Ik gebruik geen Twitter en kon verder online helaas ook geen echte bevestiging vinden. Het lijkt er wel op dat games in veel gevallen de taal aanpassen aan de taal waar het systeem op geconfigureerd staat, maar dat geldt weer niet voor alle games. Dat ik de bijgeleverde game niet op een gewenste taal kan instellen zal me een zorg zijn, zolang ik het systeem zelf maar op Engels of Nederlands kan zetten.MaximusTG schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:26:
Anders tweet je je vraag ff naar Nintendo of Europe.
[ Voor 58% gewijzigd door MaZo op 08-05-2013 16:45 ]
Al met al vond ik de DLC te duur voor wat je ervoor krijgt. Denk dat 5 euro per episode een reelere prijs was geweest.
Het verhaal, een alternatieve tijdslijn, was verder wel cool. Heb dan ook wel zin in deel 4. Maar koop hem denk ik niet op de release.
Website Shadow of the Eternals
Doen, pledgen, geld geven!!!
[ Voor 15% gewijzigd door Twee Dee op 09-05-2013 12:47 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Ik vraag me sterk af wat er dan nog wel naar de Wii U komt. Hoe lang denkt Nintendo dit nog te gaan volhouden? Hoe denkt Nintendo zelf over hun geflopte console? Hebben ze daar al een reactie op gegeven?
Wel een beetje jammer voor Nintendo, want de console had best veel kunnen zijn als ze het iets beter aangepakt hadden.
[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 09-05-2013 12:50 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Momenteel komen alleen de FB 3 games niet naar de Wii U wegens EA's fete tegen Nintendo. Unreal Engine 4 kan wél gewoon op de Wii U gebruikt worden omdat deze 100% schaalbaar is. http://www.nintendolife.c...engine_4_for_wii_u_titlesZeror schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:49:
Mij valt wel op dat de Wii U de ene na de andere doodsteek krijgt vanuit ontwikkelaars om het platform niet te gaan ondersteunen. Frostbite 3 games komen niet naar de Wii U, Games met de nieuwe Unreal Engine komen niet naar de Wii U, etc... etc...
De Wii U is niet geflopt, want hij verkoopt nog steeds en er komen ook grote succesvolle games (Monster Hunter 3, Lego City Undercover, etc) op uit. De Wii U heeft enkel wat probleempjes met een momenteel nog klein aantal goede games (maar ook daar wordt aan gewerkt).Ik vraag me sterk af wat er dan nog wel naar de Wii U komt. Hoe lang denkt Nintendo dit nog te gaan volhouden? Hoe denkt Nintendo zelf over hun geflopte console? Hebben ze daar al een reactie op gegeven?
Wel een beetje jammer voor Nintendo, want de console had best veel kunnen zijn als ze het iets beter aangepakt hadden.
Om eerlijk te zijn. Ik vind de Wii U een schitterend apparaat en zou hem ook graag nog aanschaffen, maar omdat ik zoveel negativiteit hoor over de Wii U ben ik enorm gaan twijfelen of de console wel verstandig is om te kopen. Stel ik heb de console gekocht en heb de bekende A-titels zoals Mario en Zelda enzo. Dan heb ik slechts nog een handjevol games. Echter vanwege technische beperkingen van de Wii U mis ik wel een aantal toptitels die ook heel graag zou spelen. Daarvoor zou ik dus naar een PS3/4 of Xbox moeten gaan. Waarom zou ik dan niet direct naar PS3/4 of Xbox gaan? Daar zijn immers veel meer games, goede games waar Wii U er slechts een handjevol van heeft, beschikbaar. Om die reden heb ik momenteel weinig vertrouwen in de Wii U.Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:40:
De Wii U is niet geflopt, want hij verkoopt nog steeds en er komen ook grote succesvolle games (Monster Hunter 3, Lego City Undercover, etc) op uit. De Wii U heeft enkel wat probleempjes met een momenteel nog klein aantal goede games (maar ook daar wordt aan gewerkt).
Hoe Nintendo het ook wil doen, op deze manier gaan ze het niet redden. Als ze nu eens een nieuwe Wii U uitbrengen met verbeterde hardware die wel al die nieuwe game engines ondersteunt dan zou dat enorm helpen voor Nintendo. En dan zou de wereld ook wat positiever ingesteld zijn tegenover de Wii U.
Voorlopig ga ik nog geen nieuwe console halen vanwege mijn enorme twijfel. Ik wacht eerst af wat PS4 en Xbox3 gaat doen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Een nieuw apparaat maken zal niet gebeuren. Vergeet niet de immense ontwikkel/R&D kosten, het feit dat ze alle klanten die een Wii U gekocht hebben in de steek laten (en dus niet snel nog een nieuwe console zouden kopen van Nintendo), alle games in development om zouden moeten zetten, en dat het algemene vertrouwen in Nintendo een nieuw dieptepunt zou bereiken. Dit zou de slechtste keuze kunnen zijn die Nintendo zou kunnen maken. Bovendien zouden ze dan nog eens direct tegen 2 consoles moeten concurreren, die dan al een tijdje in de markt zijn.Zeror schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:12:
Hoe Nintendo het ook wil doen, op deze manier gaan ze het niet redden. Als ze nu eens een nieuwe Wii U uitbrengen met verbeterde hardware die wel al die nieuwe game engines ondersteunt dan zou dat enorm helpen voor Nintendo. En dan zou de wereld ook wat positiever ingesteld zijn tegenover de Wii U.
Nintendo is momenteel bezig met een inhaalslag qua development, wat eruit komt moet maar blijken. Maar met een aantal systemsellers zou de Wii U het wel weer aardig doen. Vooral als ze nu ook gemakkelijker mobiele games willen laten omzetten naar de Wii U.
Ik ben nog steeds blij met mijn aanschaf van de Wii U, maar ik zal ook gerust een PS4 of Xbox halen wanneer deze er is. Ik geniet er immens van de oude classics op de gamepad te spelen, en ik heb nog genoeg te spelen atm
Weet je, er is ook iets wat je zelf kunt doen om de support voor WiiU te versterken, lees onderstaande tekst nog eens goed en doe mee!!! (Dan maar met bruggetje proberen
Voor wie Eternal Darkness ook fantastisch vond. Er is een aantal dagen terug een crowdfunding project gestart voor "de geestelijk opvolger" - Shadow of the Eternals. Deze wordt in eerste instantie alleen op PC en WiiU uitgebracht.
Website Shadow of the Eternals.
Doen, pledgen, geld geven, for the sake of the WiiU, your sanity and the future generations!!!!oneoneone
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Verwijderd
De beste games van afgelopen generatie waren echt op de Wii: Super Mario Galaxy (2), Super Smash Bros Brawl, Legend of Zelda Skyward Sword. De Wii U gaat van al deze games een vervolg krijgen. De 3D Mario is speelbaar op E3, de ontwikkeling van SSB is ook al op volle gang en ik vermoed dat voor 2015 er een nieuwe Zelda game op markt verschijnt. Ik heb zowel een PS3 als een XBOX 360 en geen van beide consoles hebben een game die aan de zojuist genoemde games kan tippen. EN oké, de hoeveelheid games op de Wii U uitgekomen is, is idd een beetje mager. Maar de console is nog geen half jaar oud, en de games die er verschenen zijn, zijn goed tot erg goed.Zeror schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:12:
[...]
Om eerlijk te zijn. Ik vind de Wii U een schitterend apparaat en zou hem ook graag nog aanschaffen, maar omdat ik zoveel negativiteit hoor over de Wii U ben ik enorm gaan twijfelen of de console wel verstandig is om te kopen. Stel ik heb de console gekocht en heb de bekende A-titels zoals Mario en Zelda enzo. Dan heb ik slechts nog een handjevol games. Echter vanwege technische beperkingen van de Wii U mis ik wel een aantal toptitels die ook heel graag zou spelen. Daarvoor zou ik dus naar een PS3/4 of Xbox moeten gaan. Waarom zou ik dan niet direct naar PS3/4 of Xbox gaan? Daar zijn immers veel meer games, goede games waar Wii U er slechts een handjevol van heeft, beschikbaar. Om die reden heb ik momenteel weinig vertrouwen in de Wii U.
Als Nintendo PS4/XBOX 720 aan hardware in de Wii U zou stoppen (wat ze echt wel konden) zou het apparaat 700 euro minimaal gaan kosten. Ik zie het de PS4 / XBOX 3 namelijk ook niet redden met 500-600 euro per console.Hoe Nintendo het ook wil doen, op deze manier gaan ze het niet redden. Als ze nu eens een nieuwe Wii U uitbrengen met verbeterde hardware die wel al die nieuwe game engines ondersteunt dan zou dat enorm helpen voor Nintendo. En dan zou de wereld ook wat positiever ingesteld zijn tegenover de Wii U.
Nintendo bied betaalbaar vermaak met een leuke toevoeging (tablet gamepad) en doet vanaf de Wii niet echt mee met de strijd om de beste grafische console te hebben. Nintendo gaat voor de betere ervaring en gameplay. DAT is belangrijk. En niet tig mooi realtime gerenderde filmpjes waar de teraflops je om de oren vliegen en je na elke stap ongeveer een cutscene krijgt je haast een film aan het kijken bent.
Óf heel duur met een handje vol games. (600 euro en 60 euro per game + 20 euro aan dlc)Voorlopig ga ik nog geen nieuwe console halen vanwege mijn enorme twijfel. Ik wacht eerst af wat PS4 en Xbox3 gaat doen.
Óf iets minder duur met heel veel beperkingen (500 euro en 70 euro per game + 20 euro aan dlc + always online)
De negatieve berichten die er nu zijn zijn niet heel verassend gezien de specs van de WiiU. Maar ik denk wel dat devs toch eerst hebben gekeken of de WiiU niet net zo aansloeg als de Wii, want daar hebben een hoop ontwikkelaars de boot gemist omdat ze Nintendo al hadden afgeschreven.
Realiteit blijft dat op een Nintendo console je het voornamelijk van de Nintendo titels moet hebben. Maar dat werkt ook twee kanten op. Meeste mensen doen dit namelijk ook. Als Nintendo op stoom komt en laten we zeggen 4 van zijn toptitels per jaar uitbrengt dan worden die ook gekocht en niet de games van 3rd parties.
Komend najaar gaat cruciaal worden. Als de WiiU dan goed verkoopt kunnen devs weer terug komen. Zo niet dan moeten we het toch (weer) met de Nintendo titels doen. Geen straf, maar wel jammer als je niet ook een PS4/Xbox3 wilt kopen.
Verwijderd
Ik meen dat er hier in dit topic een extreme fanboy meepost die al meermaals blijft beweren dat omdat WiiU de eerste nextgen is die uitkwam alle mensen die zouden kopen omdat er al games voor zijn. En zodoende Nintendo het zal winnen van de PS4 en nieuwe XboxDeddiekoel schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:18:
De negatieve berichten die er nu zijn zijn niet heel verassend gezien de specs van de WiiU. Maar ik denk wel dat devs toch eerst hebben gekeken of de WiiU niet net zo aansloeg als de Wii, want daar hebben een hoop ontwikkelaars de boot gemist omdat ze Nintendo al hadden afgeschreven.
[b]sanderev66 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:16:[
De beste games van afgelopen generatie waren echt op de Wii: Super Mario Galaxy (2), Super Smash Bros Brawl, Legend of Zelda Skyward Sword.
Het is niet erg dat je een grote Nintendo fan bent, maar een beetje meer objectiviteit zou ook niet erg zijnVerwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:25:
Nintendo consoles zijn het beste voor first party (Mario, Zelda, Wario, Pokémon) games en third party exclusives (Lego City - oké die is uitgegeven door Nintendo, maar toch, Monster Hunter, Raymen Legends, vele goede indiegames, Zombi U, etc)
[ Voor 33% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-05-2013 18:53 ]
Verwijderd
Voor een Nintendo fan natuurlijk erg leuk. Persoonlijk vind ik dat andere consoles, met name de Xbox 360 ook behoorlijk sterke exclusives heeft.
Verwijderd
Zo zie ik het toch wel. Natuurlijk de PS3 en XBOX 360 hebben ook genoeg goede/leuke games. Euhm.. Journey, Heavy Rain, euhm Ratchet en Clank? Maar vooral niet die 13 in een dozijn shooters, football games en beat-um-ups.uchiha tijntje schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:52:
[...]
[...]
Het is niet erg dat je een grote Nintendo fan bent, maar een beetje meer objectiviteit zou ook niet erg zijn
Zoals gesteld kun je best zeggen dat de genoemde titels erg goed waren. Kijk maar op meta-critic. Het punt met Nintendo naar mijn mening is dat ze oppermachtig zijn in hun eigen genres: (3D) platformer, toon racer, action adventure en toon sports. Zo oppermachtig zelfs dat er in die genres bijna niemand anders meer actief is. Dus als je liefhebber bent van die genres moet je haast wel een Nintendo console kopen.uchiha tijntje schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:52:
Het is niet erg dat je een grote Nintendo fan bent, maar een beetje meer objectiviteit zou ook niet erg zijn
De andere platforms zijn dus vooral gedoken op de niet-Nintendo genres en niet onverdienstelijk, want die blijken enorm populair. Maar ik vind dat hier weinig ècht vernieuwends in gebeurd. Daarom vind ik het wel extra leuk als Nintendo koper wanneer een dergelijke game wel een keer op mijn console uitkomt. Voor mij is het namelijk nog wel 'nieuw'.
Nintendo had eigenlijk de WiiU twee jaar geleden uit moeten brengen. Nu zitten ze te dicht op de nieuwe spec-bump van de "nextgen" consoles. Waardoor devs met dezelfde reden als ze hadden bij de Wii deze links kunnen laten liggen.
Maar om te zeggen dat die games de beste zijn van de hele vorige generatie, dan doe je toch wel heel veel goede en leuke games tekort
Er is natuurlijk een stuk meer uitgebracht dan Journey, Heavy Rain en Ratchet en Clank
NO way dat ik ooit nog Dennis Dayak geld gun, en vrijwel het hele internet met mij. Eternal Darkness was geweldig. The Twin Snakes een meesterwerk (beide onder Nintendo's strikte controle) maar alles daarna (zowel kwa games als management) was waardeloos en een triest verhaal om te lezen.Twee Dee schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:18:
*KUCH*
Weet je, er is ook iets wat je zelf kunt doen om de support voor WiiU te versterken, lees onderstaande tekst nog eens goed en doe mee!!! (Dan maar met bruggetje proberen)
Voor wie Eternal Darkness ook fantastisch vond. Er is een aantal dagen terug een crowdfunding project gestart voor "de geestelijk opvolger" - Shadow of the Eternals. Deze wordt in eerste instantie alleen op PC en WiiU uitgebracht.
Website Shadow of the Eternals.
Doen, pledgen, geld geven, for the sake of the WiiU, your sanity and the future generations!!!!oneoneone
Ze hebben geen enkele goodwill meer over inmiddels en hoe graag ik een nieuwe eternal darkness ook zou zien. Nee, helaas.
Ze gaan het ook echt niet redden met hun crowdfunding. Al was het alleen al omdat ze het buiten kickstarter doen.
http://kotaku.com/5955223/what-went-wrong-with-silicon-knights-x+men-destiny
[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 09-05-2013 23:33 ]
This space is occupied
Persoonlijk denk ik wel dat Nintendo betrokken is bij deze game. Dit omdat hij op de WiiU uitkomt en dat er openlijk over de sanity effects wordt gepraat, iets dat volgens mij door Nintendo is gepatenteerd. Sowieso ligt de IP van Eternal Darkness bij Nintendo en ook daaraan wordt regelmatig gerefereerd. Dus ik denk (en hoop) dat Nintendo zich ermee bemoeid. Daarbij geeft Mr. Dyack aan dat hij zich nu kan richten op het creatieve aspect en het zakelijke aan anderen overlaat.Collaborator schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:31:
NO way dat ik ooit nog Dennis Dayak geld gun, en vrijwel het hele internet met mij. Eternal Darkness was geweldig. The Twin Snakes een meesterwerk (beide onder Nintendo's strikte controle) maar alles daarna (zowel kwa games als management) was waardeloos en een triest verhaal om te lezen.
En daarbij wil ik zo graag dat het een goede game wordt ;-)
Ik denk dat Nintendo er overigens bijzonder weinig mee te maken heeft. Anders zou het niet ook op de PC uit komen en zou er niet gesproken worden over stretch goals om andere platformen te ondersteunen.
De Sanity effects hebben ook al in een vorm in Amnesia gezeten. Aangezien Nintendo er toen niets aan gedaan heeft wordt het lastig om dat nu wel te doen. Qua referenties aan ED vraag ik me af in hoeverre dat onder copyrights valt maar dat zou wel eens mee kunnen vallen.
Ik vermoed dat de betrokkenheid van Nintendo niet verder gaat dat een eventuele tolerantie.
De actie loopt btw niet bijzonder goed. Na de initiële burst is er nog maar erg weinig bij gekomen.
Wat mij opvalt, niet alleen hier maar bij alle berichtgeving rondom de WiiU en dan vooral als er weer ontwikkelaars aan het grienen zijn, is dat er nogal snel gesproken wordt over “de ene doodsteek na de andere”.Zeror schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:49:
Mij valt wel op dat de Wii U de ene na de andere doodsteek krijgt vanuit ontwikkelaars om het platform niet te gaan ondersteunen. Frostbite 3 games komen niet naar de Wii U, Games met de nieuwe Unreal Engine komen niet naar de Wii U, etc... etc...
Ik moet dan stellen dat als je zoveel doodsteken nodig hebt om een console alsnog niet dood te krijgen (de WiiU verkoopt misschien niet zo goed als verwacht, maar echte system sellers zijn er ook nog niet uitgekomen) dan doet Nintendo toch gewoon iets goed.
Bovendien wordt al ruim vijftien jaar voorspeld dat Nintendo het af gaat leggen.
Toen de N64 uitkwam en geen CD-ROM ondersteunde, was Nintendo verdoemd, want de PlayStation ging er korte metten mee maken. Op de N64 kwamen enkele van de meest iconische games van die generatie uit (SM64, Ocarina of Time, Super Smash Bros, GoldenEye 007) en Nintendo deed het misschien niet zo goed als de rest, maar draaide alsnog prima.
Met de NGC werd er ook gezeurd, want er konden geen DVD’s in en de controller was vreemd. Wederom komt Nintendo met klassiekers (Metroid Prime, The Wind Waker, Smash Bros Melee) en laat wederom zien dat de console gewoon winstgevend is.
De Wii was helemaal het toppunt, want die was underpowered, met rare controls en een stomme naam. Verschillende verkoopklappers later (Wii Sports, Super Mario Galaxy, Skyward Sword) en een complete omslag van de concurrentie (Kinect, Move) plus het feit dat de Wii een absolute verkooptopper is gebleken en Nintendo laat voor de derde generatie op rij de doemdenkers in het stof bijten.
En nu dan opnieuw met de WiiU? Ik denk dat we inmiddels kunnen stellen dat Nintendo prima weet waar ze mee bezig zijn, en dat ze ook prima weten waar ze met hun bedrijf naartoe willen. Hun verleden laat zien dat ze prima in staat zijn om het hoofd boven water te houden, en daarbij gewoon lekker hun eigen ding te doen. Ik zeg dus - kijk over vijf jaar nog eens en trek dan pas conclusies of een console geflopt is of niet, want een half jaar na introductie kun je daar nog geen zinnig woord over zeggen.
[ Voor 30% gewijzigd door BamSlam_ op 10-05-2013 10:49 ]
Dit topic is gesloten.