De WiiU is moderner dan dat de 360 en PS3 zijn dus waar jij dat verouderd vandaan haalt is mij een raadsel.Relief2009 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:23:
De vraag is wie gaat er 300+ euro neerleggen voor een console die bij release al verouderd is? Een console die een gamepad heeft welke slechts 3-5 uur op 1 accu gaat? Een console iets betere visuals oplevert dan de current-gen.
E3 Nintendo (E3 in het algemeen ook) was een diepe teleurstelling en gezien de specs die zijn uitgelekt lijkt het erop dat de hardware grotendeels op de 360 lijkt (waarschijnlijk iets betere videokaart en meer geheugen). Games draaien op 1080P zal echt geen optie zijn. Het zal hooguit 720P kunnen draaien. Beter dan current-gen (576p-640p) maar verre van indrukwekkend.
Dit is pas indrukwekkend: YouTube: Agni's Philosophy -- FINAL FANTASY REALTIME TECH DEMO
De processor zou volgens de geruchten een modernere versie van de processor van de 360 zijn.
Nintendo heeft na de presentatie aangegeven dat ze niet van plan waren om de concurrentie weg te blazen. Dat had wel gekund maar dan komt de prijs veel te hoog en ze streven juist naar 300 - 350 euro en hopelijk halen ze dat ook.
Het is maar de vraag of dat Sony en MS zelf zo veel gaan verbeteren met de introductie. Sony heeft een jaar geleden al aangegeven dat de PS4 er grafisch niet veel op vooruit zal gaan maar dat ze een andere ervaring willen gaan bieden. En MS richt zich meer en meer op een multimedia systeem waarmee je ook kunt gamen.
Mijn Wii staat nu tussen mijn PS3 en 360 in en wordt straks gewoon vervangen door een WiiU.