[NextGen] Het Nintendo Wii U topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste
Acties:
  • 163.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Relief2009 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:23:
De vraag is wie gaat er 300+ euro neerleggen voor een console die bij release al verouderd is? Een console die een gamepad heeft welke slechts 3-5 uur op 1 accu gaat? Een console iets betere visuals oplevert dan de current-gen.

E3 Nintendo (E3 in het algemeen ook) was een diepe teleurstelling en gezien de specs die zijn uitgelekt lijkt het erop dat de hardware grotendeels op de 360 lijkt (waarschijnlijk iets betere videokaart en meer geheugen). Games draaien op 1080P zal echt geen optie zijn. Het zal hooguit 720P kunnen draaien. Beter dan current-gen (576p-640p) maar verre van indrukwekkend.

Dit is pas indrukwekkend: YouTube: Agni's Philosophy -- FINAL FANTASY REALTIME TECH DEMO
De WiiU is moderner dan dat de 360 en PS3 zijn dus waar jij dat verouderd vandaan haalt is mij een raadsel.
De processor zou volgens de geruchten een modernere versie van de processor van de 360 zijn.

Nintendo heeft na de presentatie aangegeven dat ze niet van plan waren om de concurrentie weg te blazen. Dat had wel gekund maar dan komt de prijs veel te hoog en ze streven juist naar 300 - 350 euro en hopelijk halen ze dat ook.
Het is maar de vraag of dat Sony en MS zelf zo veel gaan verbeteren met de introductie. Sony heeft een jaar geleden al aangegeven dat de PS4 er grafisch niet veel op vooruit zal gaan maar dat ze een andere ervaring willen gaan bieden. En MS richt zich meer en meer op een multimedia systeem waarmee je ook kunt gamen.

Mijn Wii staat nu tussen mijn PS3 en 360 in en wordt straks gewoon vervangen door een WiiU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Anoniem: 230001 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:35:
[...]

De WiiU is moderner dan dat de 360 en PS3 zijn dus waar jij dat verouderd vandaan haalt is mij een raadsel.
De processor zou volgens de geruchten een modernere versie van de processor van de 360 zijn.

Mijn Wii staat nu tussen mijn PS3 en 360 in en wordt straks gewoon vervangen door een WiiU.
De hardware is misschien wel iets nieuwer, maar laten we eerlijk zijn:
ze hebben nog niet echt iets laten zien wat op de PS3 of 360 niet zou kunnen (en als je niets toevoegt ten opzicht van oude consoles... ja dan kan je wel spreken van verouderd?). Die nieuwe mario kan ook makkelijk op de Wii draaien en dat gimmicky gebruik van de tablet in Batman vond ik ook geen goed argument om een Wii U te kopen.

Ik ben echt dol op Nintendo IP's en ik heb veel plezier gehad van Zelda, Mario Galaxy 1 en 2, Donkey Kong Country Returns en met name New super mario bros. Maar ik vind het wel jammer dat ik straks een Wii U moet aanschaffen zodat ik de nieuwe mario met mijn vrienden kan spelen, terwijl hij echt zonder problemen op de oude Wii uitgebracht kan worden.

Er zit echt wel potentie in het apparaat, maar de 3rd party titels kan je ook op de PS3/Xbox360 spelen en de Wii U titels die ik tot nu toe heb gezien zien eruit als Wii titels. Ik ben wel benieuwd naar wat er nu echt mogelijk is met de Wii U hardware en of we daar later nog iets van gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Er wordt gezegd dat na de E3 de specificaties vrijgegeven mogen worden. Dan kunnen we wellicht meer over de potentie zeggen.
Bij een game als Mario zal het door de stijl lastig worden om een groot verschil te laten zien maar Pikmin zag er best goed uit. Ik ben het met je eens dat ze meer van de kracht zouden moeten laten zien en hopelijk komt dat nog. We hebben nog twee shows te gaan voor de introductie en ik ga er vanuit dat ze meer gaan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Anoniem: 230001 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Een stukje moderner dan 7 jaar oude hardware is nog steeds achterhaald anno nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01

Player1S

Probably out in the dark

Anoniem: 279033 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 06:57:

Daarnaast vond ik het ook vreemd dat die Reggie een vergelijking maakte met de NES toen hij het had over dat je twee Tablets tegelijk kan aansluiten? Was dat nostalgisch bedoeld ofzo want een vergelijking met hardware van 15 jaar terug is niet het meest optimale bericht voor een nieuwe console.
De NES is inmiddels wel iets ouder dan 15 jaar....we leven inmiddels in 2012 ;)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

L1nt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:40:
[...]

De NES is inmiddels wel iets ouder dan 15 jaar....we leven inmiddels in 2012 ;)
Maar het lijkt nog zo kort geleden :')

Foutje hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:52
15 jaar geleden zaten we bij de N64. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

NetAmp

"for indoor use only"

Twitter-bericht van Nintendo Nederland (‏@NintendoNL) op donderdag 07 juni 2012 @ 10:30:
We hebben deze handige #WiiU infografiek opgesteld om je meer details te geven over de eigenschappen van de console. http://twitpic.com/9tmj2v

[ Voor 32% gewijzigd door NetAmp op 07-06-2012 17:39 . Reden: (groot plaatje verwijderd) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Al die informatie stond inmiddels ook al in de topicstart. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wii u gameplay van assasins creed 3 :
http://www.gametrailers.c...12-assassins-creed/731383
Lijkt me minimaal zelfde als xbox en ps3, en misschien wel mooier, ziet er wel fris uit :)

Uitleg wii u voordeel :
http://www.gametrailers.c...12-assassins-creed/731676
Zombi U gameplay ;
http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-zombiu/731245?

[ Voor 30% gewijzigd door v8power67 op 07-06-2012 13:52 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De persconferentie van Nintendo op de E3-gamesbeurs op dinsdag was niet overtuigend genoeg voor marktanalisten. Een gebrek aan lanceerdatum en prijs zorgde ervoor dat de gamesgigant het vertrouwen van de investeringsadviseurs nog niet kon terug winnen.

Wedbush-analist Michael Pachter wilde vooral een lanceerdatum weten. Nintendo noemde alleen 'eind 2012' als lanceerperiode, maar wilde dit niet verder toelichten. Ook vond hij de getoonde games voor het apparaat niet bepaald sterk en stelde dat een 'killer app', oftewel een spel waarvoor consumenten de spelcomputer speciaal zouden kopen, ontbrak.

"We zijn teleurgesteld in de presentatie van Nintendo, omdat veel belangrijke vragen over de Wii U onbeantwoord bleven, een jaar na de officiële introductie van het apparaat en minder dan zeven maanden voor de lancering," zo stelde hij in een nota voor investeerders. "Het blijft ook onduidelijk of Nintendo genoeg ondersteuning van onafhankelijke ontwikkelaars heeft om de Wii U aantrekkelijk te maken voor een breed gamerspubliek."

Ook marktanalisten Arvind Bhatia en Brett Strauser van Sterne Agee vonden de getoonde games niet bijster interessant: "We hebben niet echt games gezien die de unieke tabletcontroller voor het apparaat handig gebruiken. De meeste gamesontwikkelaars waar we mee spraken over de Wii U vonden het apparaat niet bijzonder en er lijken niet veel games actief in ontwikkeling te zijn. Maar Nintendo heeft altijd de mogelijkheid om ons te verrassen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

tja blijven analisten... die waren ook sceptische over de WII voor lauch.. en kijk nu eens.
maar getback jij bent redelijk negatief... als je niks goed te zeggen hebt dan kan je beter...

maar voor release datums en en 1st party games.
ik verwacht dat op deTGS alles duidelijk wordt.

ik hoop dat nintendo op de TGS wacht om op eigen bodem alles uit de doeken te doen... maar omdat reggie zei dat er 23 games bij launch beschikbaar zijn en alle 23 al bekend zijn. ga ik ook weer twijfelen

ik zet mn geld op 16 november

[ Voor 8% gewijzigd door roboreaper op 07-06-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
roboreaper schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:39:
ik hoop dat nintendo op de TGS wacht om op eigen bodem alles uit de doeken te doen... maar omdat reggie zei dat er 23 games bij launch beschikbaar zijn en alle 23 al bekend zijn. ga ik ook weer twijfelen
Welke 4 games mis ik dan in de topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Zeror schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:38:
[...]

kan het nu even niet vinden. maar ik dacht dat regie 23 games zei bij de pers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
Zeror schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:38:
[...]

Volgens mij Trine 2: Director's Cut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Waarom heeft iedereen hier zo'n probleem met de graphics?
Voor graphics moet je tegenwoordig niet meer bij Nintendo zijn, dat was voor de E3 ook al bekend. Voor graphics moet je überhaupt niet bij consoles zijn.

De controller weet ik het nog niet mee, ik denk dat het best coole gameplay kan opleveren als er echt bij het begin van development al op gericht wordt. Zoals nu bij Arkham City een game pakken die al af is en dan achteraf kijken voor welke feature de controller misschien een beetje goed kan werken is in ieder geval niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Grote Smurf schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:30:
[...]

Volgens mij Trine 2: Director's Cut.
Ohja, die werd idd ook laten zien. En dat Panorama View heb ik overigens ook nog niet in de TS staan, maar meer omdat dat project nog iets te vaag is. Verder weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roboreaper schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:39:
[...]

tja blijven analisten... die waren ook sceptische over de WII voor lauch.. en kijk nu eens.
maar getback jij bent redelijk negatief... als je niks goed te zeggen hebt dan kan je beter...
Oh, dus je mag alleen de WiiU loven hier? onzin. Het is geen wonder dat ik sceptisch ben want als je kijkt naar wat de Wii aan games heeft opgeleverd naast Nintendo's eigen games is het bar weinig. Elke grote 3rd party game was in een kneuzenkiddyversie uitgebracht voor de Wii en aangezien het er nu op lijkt dat ze over een paar jaar weer achterlopen ben ik bang dat hetzelfde scenario weer uit zal komen.

Daarnaast beloofde Nintendo om de core gamers weer aan te trekken met de WiiU maar komen ze op de E3 met ZombiU als enige volwassen 3rd party exclusive waarbij Ubisoft al aangeeft dat ze er over denken om de game op meerdere platformen uit te brengen. In plaats van dat ze Konami of Capcom big bucks geven om een reden te geven om een WiiU te kopen door een exclusive te ontwikkelen krijgen we games zoals Lego City en een paar gimmickports van games die je al een jaar op de ps3/xbox kan kopen.
Als nintendo zelf als enige eigen titels met een 2D mario komt die er niet veel beter uitziet dan de 3DS versie, een Pikmin game en een minigame festijn (Nintendoland) met gamecube graphics komt heb je alle reden om een negatief sceptische indruk te hebben en ik ben hier niet de enige in als je de grote gamesssites leest.

En over die analisten; hun argumenten staan wel als een huis. Wat heeft Nintendo te verbergen? Schamen ze zich voor de prijs/hardware ofzo? Ik snap dat je niet met alle specs komt tijdens die grote presentatie maar als je zelfs op de beursvloer er niks over los wil laten is dat apart te noemen aangezien de WiiU dit jaar uit zal komen. Enige nieuwe wat ik heb opgevangen is dat berichten die je met de WiiU verzendt eerst gecontroleerd worden om te kijken of er geen stoute woordjes in staan.

En daarnaast, zoals ook al eerder gezegd:Wie wil nou nog investeren in een console met een aanbod als deze? De casual gamer zal geen reden zien om te upgraden na de impulsaankoop Wii. (Zoek maar eens op hoeveel Wii's stof staan te happen) en de hardcore gamer wil grote multiplatform met daarnaast platform exclusieve titels spelen zoals Call of Duty, GoW, Halo en Watchdogs en hebben daar veelal al een console voor. Die gaan geen 300 betalen om een gimmick versie met een paar extra features te spelen. Sowieso is het nog niet eens bekend of een game als CoD uberhaupt wel voor de WiiU uitkomt wat ongeacht wat je van de game vind wel belangrijk is aangezien het elk jaar een van de bestverkopende games is en voor veel mensen daardoor een factor kan zijn om een console niet te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 08-06-2012 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Euhm sinds wanneer zijn GoW, Halo multiplatform titels? O wacht, ik leef niet in het GetBack-universum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:19:
Euhm sinds wanneer zijn GoW, Halo multiplatform titels? O wacht, ik leef niet in het GetBack-universum.
Is idd een tikfoutje, thanks ;)

Doelde op hardcore multiplatform en exclusive titels, redenen voor de oudere gamer om een console te kopen maar heb het verbeterd voor jouw leesgenot Sander :)

En technisch gezien zijn de Halo franchise (Xbox360, Xbox, PC) en GoW (PC, Xbox360) ook multiplatform series ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 08-06-2012 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Nou ja, je weet wat je van het verleden weet.

Nintendo is slecht (maar wordt beter) met multiplatform games. Nintendo consoles koop je voor Nintendo spellen. Nintendo toont nu Pikmin 3 en een nieuwe Mario. Voor een console launch is het bij Nintendo nog nooit zo goed geweest. Als Nintendo een console direct goed wil verkopen, dan moet er een Mario titel zijn. Zie de 3DS. (De verkoop van de 3DS groeide het snelst na het uitkomen van Super Mario 3D Land)

Nintendo heeft echter ook een groot aantal goede exclusieve titels als Monster Hunter Tri (Wii, 3DS), A Boy and his blob (Wii), Boom Blox (Wii) (en meer).

En een spel is niet multiplatform als het op XBOX (MS) en Windows (MS) uitkomt. Dan zijn vrijwel alle Nintendo games ook multiplatform (console en handheld). En zo zul je Mario nooit op een XBOX / PS zien, en alleen al voor die leuke loodgieter koop ik een Nintendo systeem.

[ Voor 23% gewijzigd door 90710 op 08-06-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij tegenvalt mbt de multiplatformgames is dat ik grote Japanse aankondigingen miste. Waar is Capcom? Konami? Square-Enix? Een Monster Hunter voor de WiiU exclusief zou sowieso wonderen doen voor de WiiU in Japan maar echt overtuigende 3rd party titels komen niet uit Japan.

Daarnaast is het onzin dat een launch nog nooit zo goed is geweest, dat moet zelfs een fanboy erkennen.
Zelfs als je kijkt naar bijv de GameCube launch dan had je als exclusieve titels Super Monkey Ball, Luigi's Mansion, Wave Race, Rogue Squadron naast een aantal multiplatformgames. Met dat soort exclusives lok je gamers uit alle lagen.
En een spel is niet multiplatform als het op XBOX (MS) en Windows (MS) uitkomt. Dan zijn vrijwel alle Nintendo games ook multiplatform (console en handheld)
Daarom zei ik ook 'technisch' want in de letterlijke zin van het woord is het wel zo, ook bij Nintendo games dus. Sterker nog, Mario en Zelda zijn multiplatform in de gebruikelijke zin vh woord aangezien die ook op de CDI uitkwamen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 08-06-2012 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik vermoed dat grote Japanse studio's niet op E3 hun grootste troefen laten zien ;) Dit trouwens inclusief Nintendo en Sony.

Ik wil nooit meer iets over Zelda CDi horen :+ ook niet over die paar Pokémon "games" die op de PC uitgekomen zijn.

Over Pokémon gesproken... Ik vind die WiiUGamepad een heel goede controller voor een PokéDex.. Ik hoop dat ze dat waar gaan maken!

[ Voor 73% gewijzigd door 90710 op 08-06-2012 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan had Nintendo op zijn minst kunnen zeggen dat bijv Capcom of Konami aan games werken, geeft aan dat die studios vertrouwen in de console hebben.

Sterker nog, als ik Nintendo was zou ik een loze aankondiging doen over een titel die ooit zal uitkomen net zoals ze met Smash Bros deden vorig jaar. Gewoon zeggen dat bijv Mario Kart WiiU of Zelda uit zal komen met een logo erbij. Dat deed het vorig jaar met Smash Bros ook goed bij de pers, ook al komt die titel ook nog lang niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
90710 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:40:
Over Pokémon gesproken... Ik vind die WiiUGamepad een heel goede controller voor een PokéDex.. Ik hoop dat ze dat waar gaan maken!
Please let it happen.

Een groot 3d Pokémon RPG met Wii U GamePad als pokedex en Hidden Pokemon detector. Verder kan je natuurlijk ook het beeld van je tv naar je Wii U GamePad toehalen waardoor hetzelfde ziet (alleen in veel mooier 3d natuurlijk) als dat wat je op de Ds gewend bent van de Pokemon games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou tijd worden ja, een 'normale' pokemon game op een console met volledige online support waar je trainers kan tegenkomen net zoals je nu cpu-trainers tegenkomt. Zou zeker mijn interesse hebben maar ben bang dat Nintendo dit niet wil omdat ze bij elke handheld release er op hameren dat de games juist perfect zijn voor de portables.

Mijn insteek: laat ze gewoon voor de portables de standaardversie maken en maak de derde versie die meestal uitkomt voor de console en zorg dat ze alle drie met elkaar kunnen communiceren (vechten, ruilen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:34
Heb niet het hele topic doorgebladerd, en op de FP staan nog steeds geen specifieke Specs :P
En heb ook een gedeelte van de persconferentie gemist.

Dus is het al vermeld of specifiek afgevraagd over betreft de Specifiecaties van de WII U of moeten we nog steeds met flashcards(memcards) werken per game? of zit er daadwerkelijk een 300 plus gig HDD in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Er zit intern een flash memory ingebouwd. Hoe groot deze opslag is, heeft Nintendo nog niet bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dat en je kan gerust een externe USB HD aansluiten. Dus als je 1/2 TB aan opslag wilt, dat kan ;)

De techspecs kan je (hoever bekend) hier lezen: http://e3.nintendo.com/wiiu/

Trouwens een grappige afsluitende video van Nintendo :+

[ Voor 7% gewijzigd door 90710 op 09-06-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
90710 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:15:
Trouwens een grappige afsluitende video van Nintendo :+
[video]
Mwaa valt wel mee. Hij scheldt zn gasten wel uit voor kutje haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

De eerste tablet geinspireerd op de cntroller is al uit, $125

Afbeeldingslocatie: http://www.jxd.hk/UploadFiles/enproductpics/S7100/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jxd.hk/UploadFiles/enproductpics/S7100/5.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 09-06-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Anoniem: 279033 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 06:57:
Als consument heb je alle recht om kritisch te zijn op producten. Een van de beste ontwikkelingen van de afgelopen 10 jaar is dat de controllers tegenwoordig allemaal draadloos zijn. Scheelt zoveel gedoe met draden, knopen ed en levert gewoon veel comfort op tijdens het gamen. Als je dan vervolgens weer besnoerd moet gamen de helft van de tijd is dat een stap terug.
Als jij sessies maakt van zo'n 10 uur aan een stuk dan moet jij jezelf eens af gaan vragen of dat wel gezond is. In die tijdsspanne zul je meerdere keren pauze moeten nemen en uiteindelijk zul je dus maar een deel van de tijd besnoerd gamen.
Je mag best kritisch zijn, maar spijkers op laag water zoeken is iets anders.
Daarnaast vond ik het ook vreemd dat die Reggie een vergelijking maakte met de NES toen hij het had over dat je twee Tablets tegelijk kan aansluiten? Was dat nostalgisch bedoeld ofzo want een vergelijking met hardware van 15 jaar terug is niet het meest optimale bericht voor een nieuwe console. Daarnaast is het zelf Nintendo die 4 player-gaming liep te pushen als standaard met de komst van de N64. Als je dan niet met z'n vieren met een tablet kan spelen dan is dat een stap terug.
Je kan slechts met 2 tablet controllers tegelijk werken. Dit ivm de beperkingen van het apparaat (en wellicht draadloze communicatie in het algemeen). Wil zeer zeker niet zeggen dat je niet met meer dan 2 bepaalde games kan spelen. Dat jij vindt dat geen vier tablet controllers een stap terug is is een mening. Het gegeven dat je nu 2 tablet controllers kan gebruiken en 4 wiimotes is namelijk feitelijk een stap vooruit.
(Ja, je kan ook met Wiimotes ed spelen maar als je competief wil spelen, dus elke speler gelijke kansen dan kan dat dus niet met die tablets. Games waarin een gamer een andere rol heeft boeien me minder,)
Jij hebt al weet van de invulling van de games die offline multiplayer aanbieden?
Hoe komt het toch dat jij o zo veel meer informatie hebt dan alle anderen inclusief journalisten over deze nieuwe Nintendo console en de uit te komen games? Hoe komt het dat jij al weet dat een jaar na lancering van de Wii U de volgende generatie Xbox en PS in de winkel liggen en dat de Wii U dan al gehalveerd is in prijs?

Kortom, geef je bronnen eens prijs en laat ons meegenieten van de onderbouwingen van je profetische uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457485

Denk dat het echt een tof apparaat word ben ook erg blij dat nintendo van de friendcodes afstapt en overgaat op accounts.Kwa games is het nog niet helemaal top misschien,maar dat komt wel goed met games als zelda,mario,donkey kong,metroid en Fzero de laaste hopelijk met een dikke multiplayer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dt wordt de eerste nintendo console die ik oversla. Ik vond de snes geweldig, de n64 maar zo zo, de gamecube weer top (wavebird controller, super monkey ball) en ik had de Wii al in de eerste maand uit de usa geimporteerd.

Maar dit wordt drie keer niks. Een 2d mario? Leuk op de 3ds en als extra op de wii, maar als opener op de wii-u? En dan rumoured prijzen van up to $400? Binnen drie maanden zakt de prijs dan al naar $270, 3ds all over again. Ze zijn daar de kluts kwijt in Tokyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dus je gaat 'm niet kopen vanwege 1 spel en een rumor?

Ik zeg, wacht ff ;) Daarbij komen er 3 Mario games dit najaar uit (2 voor de 3DS, 1 voor de WiiU) dus denk ik dat Nintendo de ontwikkelaars wat wil ontzien. Ga er maar van uit dat een 2.5D Mario makkelijker te ontwikkelen is dan een 3D Mario. Ik vermoed dat kerst 2013 er een 3D Mario gaat komen wanneer Sony & MS met hun nieuwe consoles komen. Dat is gewoon weer tactisch van Nintendo.

[ Voor 70% gewijzigd door 90710 op 10-06-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:46
Sander waarom moet jij zo nodig iedereen proberen te overtuigen om het ding te kopen? Laat mensen hun eigen keuzes maken, wat boeit jou het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Remy669 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:05:
Sander waarom moet jij zo nodig iedereen proberen te overtuigen om het ding te kopen? Laat mensen hun eigen keuzes maken, wat boeit jou het?
Als ik jouw reactie zo begrijp:
Waarom wil jij dat mensen die Wii U niet gaan kopen?

Had je dan niet beter uit dit topic kunnen blijven?
Had ik dan dit topic uberhaupt wel moeten starten als ie zo slecht is?
Had Nintendo maar beter moeten ophouden met hardware maken en gewoon full software gaan doen?

Is dat wat jij wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:46
Nee, ik zeg niet dat mensen het ding niet moeten kopen, sterker nog, ik denk dat ik hem zelf ook ga halen.
Wat ik niet snap is waarom Sander persé iedereen moet overtuigen om het ding wél te kopen, zelfs al hebben ze al redenen waarom ze het niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeror schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:11:
[...]

Had Nintendo maar beter moeten ophouden met hardware maken en gewoon full software gaan doen?
Over een paar jaar is Nintendo een softwarebedrijf schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Anoniem: 87302 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Ja, want het verkopen van hardware gaat ze zo slecht af 8)7 Mensen riepen toen ze met de Wii kwamen ook van "wie wil er nou bewegingcontrols", "het wordt niks!", "waar is hdmi?!!" En zie, de Wii werd van de huidige generatie de meest verkochte console. Dat is gewoon een keihard feit.

Oké afgelopen jaar was het redelijk afgelopen voor de Wii. Maar ik denk dat dat vooral komt omdat Nintendo er niet meer actief spellen voor ontwikkeld, plus de aankondiging van de WiiU vorig jaar.
Remy669 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:05:
Hoi Remy :w Van mij mag hij echt wel zelf kiezen, maar hij zegt letterlijk dat het niets wordt vanwege een 2.5D Mario spel (welke echt gigantisch veel op de Wii en DS verkocht hebben) en een gerucht van een verkoopsprijs.

[ Voor 26% gewijzigd door 90710 op 10-06-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 87302 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Nee, dat denkt ik niet. Nintendo heeft nog altijd steeds de meeste innovatie op hardwaregebied. Wat Sony en Microsoft doen is puur het idee afkijken en verbeteren. Als Nintendo die motion controller niet had bedacht, dan had je nu ook geen Playstation Move en Xbox Kinect gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 10-06-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Idd. Als Nintendo zou stoppen zouden volgende Playstations en XBOXen gewoon kopieën van de huidige zijn met iets betere gfx. Maw. zonder Nintendo zal de consolemarkt binnen 3 jaar instorten.

Daarbij zeggen sommige mensen dat het niks wordt omdat een iPad + Apple TV hetzelfde kunnen.
Dat is misschien wel waar. Maar zonder fysieke knoppen heb je dan een 600+ euro oplossing voor Angry Birds op je TV. Geheel oninteressant. En ja, ik heb een iPad 3, Apple TV 3, dus ik weet waar ik het over heb.

Of wat dacht je van PSVita + PS3: Dit komt dichterbij maar een PSVita is nog altijd 250 euro, een PS3 ook. (500 euro) + twee keer dezelfde game aanschaffen (voor beide apparaten) + maar 3 spellen die het ondersteunen.

[ Voor 58% gewijzigd door 90710 op 10-06-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik ben erg benieuwd naar de WiiU, van mij hoeven graphics ook niet perse steeds beter, echter en realistischer. De game-ervaring is voor mij veel meer van belang. Een spel als Limbo bijvoorbeeld kan mij enorm boeien, maar ook Civ V met de grafische instellingen op een laag niveau houdt me aardig wat uren vast. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe Nintendo de tabletcontroller gaat inzetten om nieuwe ervaringen te bieden.

Het is wat mij betreft veel belangrijker hoe de AI van games zich ontwikkeld. Ik hoop dat Nintendo hier in de nabije toekomst meer op gaat inzetten om meer diepgang en speelrealisme in de games te brengen, de graphics van de huidige X360 en PS3 vind ik sterk genoeg.

offtopic:
Er zijn een aantal leden die alles aangrijpen om sommige bedrijven / initiatieven de grond in te boren, te trollen of anderen (op het randje van toelaatbaar) persoonlijk aan te vallen. Je komt diezelfde leden steeds weer in hetzelfde soort topics tegen en ze doen weinig anders dan de sfeer behoorlijk verzieken door oneliners te droppen en deze verder niet te onderbouwen. Misschien is het beter om deze mensen gewoon te negeren tot ze met onderbouwde reacties komen?

Ik zou wat dat betreft graag een filter hebben om bepaalde mensen gewoon te filteren uit topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Nieuwe IP's please.
Also, geef Retro Studio's the opdracht om een Eternal Darkness sequel te maken. Dan sterf ik gelukkig :+

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Eternal Darkness 2 was hoogstwaarschijnlijk in ontwikkeling bij Silicon Knights, echter is die studio in financiële problemen o.a. door de verloren rechtzaak tegen Epic Games.

Silicon Knights zei dat ze werkten aan één van hun meest verzochte games werkten, voor de volgende generatie consoles. Nintendo had toen ook onlangs het handelsmerk op Eternal Darkness verlengd o.i.d. Ook had Nintendo blijkbaar nog een klein aandeel in Silicon Knights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

SandaX schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:32:
Ik ben erg benieuwd naar de WiiU, van mij hoeven graphics ook niet perse steeds beter, echter en realistischer.
U vraag wij draaien.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qReUD.jpg
offtopic:
Er zijn een aantal leden die alles aangrijpen om sommige bedrijven / initiatieven de grond in te boren, te trollen of anderen (op het randje van toelaatbaar) persoonlijk aan te vallen. Je komt diezelfde leden steeds weer in hetzelfde soort topics tegen en ze doen weinig anders dan de sfeer behoorlijk verzieken door oneliners te droppen en deze verder niet te onderbouwen. Misschien is het beter om deze mensen gewoon te negeren tot ze met onderbouwde reacties komen?

Ik zou wat dat betreft graag een filter hebben om bepaalde mensen gewoon te filteren uit topics.
Njaa hetzelfde kan ik zeggen over de mensen die lyrisch over Nintendo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]90710 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:25:
.
Of wat dacht je van PSVita + PS3: Dit komt dichterbij maar een PSVita is nog altijd 250 euro, een PS3 ook. (500 euro) + twee keer dezelfde game aanschaffen (voor beide apparaten) + maar 3 spellen die het ondersteunen.
Belangrijk verschil hierbij is dat de Vita een volledige handheld is die je ook buiten de WiiU om kan gebruiken en niet slechts een gimmick/accesoire voor de console zelf. De Vita is stand-alone en dus op zichzelf al een aankoop waard. Niemand koopt alleen een Wii tablet want daar heb je geen fluit aan zonder WiiU.

Wanneer je voor een extra optie icm met de PS3 dezelfde game moet gebruiken is het inderdaad niet echt practisch maar communicatie tussen de 2 zou een goede optie kunnen zijn. Sony deed dit al met de PSP maar wat mij betreft wat te beperkt. Daar kan meer uit gehaald worden. Gezien het feit dat de communicatielink er is en de hardware vrij krachtig is moet hier meer gedaan mee kunnen worden, ook aangezien de Vita ook een touchscreen heeft.

Had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat Nintendo dit meer zou doen met de DS/3DS nadat ze het probeerden met de GBA. De DS/3DS kan al communiceren met de Wii dacht ik dus het zou een toevoeging kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:48
Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:03:
[...]

U vraag wij draaien.
[afbeelding]

[...]

Njaa hetzelfde kan ik zeggen over de mensen die lyrisch over Nintendo zijn.
Sorry dat plaatje is al bs van het hoogste niveau. Links is namelijk pc op flinke settings. Ps3 heeft niet genoeg power om zoveel AA te draaien in games, ik heb AC gezien op de ps3 en de jaggies zijn overduidelijk aanwezig. Op dit plaatje is 16 to 32x AA toegepast en dat zie je enkel terug op de pc.

U draait dus onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130302

De zwarte is vanaf nu te pre-orderen bij Amazon.co.uk voor slechts €245.

Wii U - Black: Amazon.co.uk: PC & Video Games

Onverwacht goedkoop. Zou dit de definitieve Europese prijs worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 130302 op 13-06-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 130302 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:00:

250 - 300 euro zal het dan wel zijn uiteindelijk. En dat is eigenlijk vrij slim, want dan speelt Nintendo vrij goed in qua bedrag op Xbox en Playstation 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dan is de WiiU net zo duur als een PSVita. Het lijkt me leuk maar ik verwacht echt een prijs van € 300-350. EN zeker niet meer dan dat.

[ Voor 11% gewijzigd door 90710 op 14-06-2012 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou ook inzetten op 249. Hoe duur was de Wii toen die uitkwam? Ook zoiets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:54:
Ik zou ook inzetten op 249. Hoe duur was de Wii toen die uitkwam? Ook zoiets toch?
DIe was precies 249,- inclusief 1 Wiimote met Nunchuck en het spel Wii Sports. Een geweldig pakket waarvan ik op dag 1 de gelukkige eigenaar van was en waar ik me kostelijk mee heb vermaakt. :)

Indien de Wii U 249,- kost dan zal die er ook wel weer komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Take Two sceptisch over uitbrengen core games op Wii U
HOOFDDORP - De CEO van Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, is sceptisch over het uitbrengen van core games op Wii U.

Dit zegt hij in een interview met Gamasutra.

Zijn bedrijf, waar onder andere Rockstar en 2K Games onder valt, brengt wel sport- en familliegames naar Wii U, maar titels als Grand Theft Auto of BioShock: Infinite staan niet in de planning. "Ik ben sceptisch", aldus Zelnick.

De CEO staat wel positief tegenover de volgende generatie consoles, die hij ziet het als een "geweldige kans" voor het bedrijf.

Winnaars

"[Lanceringen van nieuwe consoles] scheiden de winnaars van de verliezers en we verwachten dat we bij de winnaars horen", stelt Zelnick.

Volgens hem is de lancering van nieuwe consoles een "geweldig
Aii.....maakt het niet aantrekkelijker om voor de WiiU te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 279033 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:20:

Aii.....maakt het niet aantrekkelijker om voor de WiiU te gaan.
Dat hij sceptisch is en dat Take-Two het niet in de planning heeft staan wil nog niet zeggen dat die games dan ook niet gaan komen. Dit kan nog altijd veranderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je als potentiele klant niks aan. Waarom zou je het risico nemen als je een GTA-fan bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:59:
Daar heb je als potentiele klant niks aan. Waarom zou je het risico nemen als je een GTA-fan bent?
Niemand dwingt je. Dan koop jij toch gewoon pas een Wii U als er daadwerkelijk een GTA op uitgekomen is. Evengoed gaat dat ook op voor de andere consolemakers want ondanks dat hij kansen ziet garandeert hij nergens. Gewoon rustig afwachten dus en in de tussentijd is er nog meer dan genoeg te doen op de consoles die ju nu al bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg ook niet dat ik gedwongen word maar voor mensen die van GTA/Bioshock houden (en getuige de immense verkoopcijfers zijn dat er heel wat) zal dit een behoorlijke tegenvaller zijn. Met dit soort acties wint Nintendo de gamers niet echt terug natuurlijk, iets wat Nintendo wel beloofde. Voor de volwassen gamer is er tot nu toe nog niet 1 interessante exclusive aangekondigd. (En nee, die gimmick-ports van jaar-oude games tellen niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Hoe kan Nintendo er voor zorgen dat er een GTA voor de WiiU komt? GTA is van Rockstar, En er is wel een interessante gamer exlucsive aangekondigd: ZombiU. Dat trekt mij dan ook meer dan GTA. (maar ja, ik vind horrorgames dan ook gewoon leuker) En verkijk je niet op Pikmin 3 ;) Ook komt Lego City, en Lego games doen het altijd erg goed, en deze ziet er ook erg leuk uit. ;)

Daarbij loop je te zeiken dat ports niet meetellen, maar je wil wel dat GTA / Bioshock er op uitkomen. Die komen ook op de PS3 / XBOX 360 en zullen dus geport moeten worden naar de WiiU.

[ Voor 34% gewijzigd door 90710 op 21-06-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

90710 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:12:
[...]

Ja, want het verkopen van hardware gaat ze zo slecht af 8)7 Mensen riepen toen ze met de Wii kwamen ook van "wie wil er nou bewegingcontrols", "het wordt niks!", "waar is hdmi?!!" En zie, de Wii werd van de huidige generatie de meest verkochte console. Dat is gewoon een keihard feit.
Ik lees overal dat PS3 het best verkocht is though.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Wikipedia: List of best-selling game consoles accuraat voor april 2012 (zie bronvermeldingen). Als Sony er in de laatste 3 maanden 35 miljoen hebben verkocht hebben de mensen die schreven wat jij las gelijk.

Bovenstaande los van het feit of het uberhaupt boeiend is in relatie tot de WiiU. :)

Ik haal de WiiU omdat het er, net als de Wii, verschrikkelijk cool uitziet qua mogelijkheden. Als hij, net als de Wii, na een jaar of wat weer in Vraag en Aanbod belandt, maakt het me niet uit (al heb ik liever dat hij langer sterk blijft natuurlijk).

Zit stevig te hopen dat Nintendo dit keer wel door heeft dat je bij release minimaal 2 vd toppers aanwezig moet hebben. De 3DS ziet er ook top uit qua mogelijkheden maar door een gebrek aan games die ik wil/moet halen icm een prijsstelling op games die ik niet vind passen bij de games en de manier waarop ik tegenwoordig mobiel kan gamen, heb ik hem tot nu toe in het schap gelaten.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 21-06-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja mee eens. ik zal hem ook ongetwijfeld halen omdat het concept mij erg aanspreekt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 07:36:
Hoe kan Nintendo er voor zorgen dat er een GTA voor de WiiU komt? GTA is van Rockstar, En er is wel een interessante gamer exlucsive aangekondigd: ZombiU. Dat trekt mij dan ook meer dan GTA. (maar ja, ik vind horrorgames dan ook gewoon leuker) En verkijk je niet op Pikmin 3 ;) Ook komt Lego City, en Lego games doen het altijd erg goed, en deze ziet er ook erg leuk uit. ;)

Daarbij loop je te zeiken dat ports niet meetellen, maar je wil wel dat GTA / Bioshock er op uitkomen. Die komen ook op de PS3 / XBOX 360 en zullen dus geport moeten worden naar de WiiU.
Ports tellen niet mee als exclusives nee maar ze helpen wel met de verkoop van een console. Begrijpend lezen noem je dat.
En het kan best dat ZombiU je meer aantrekt dan GTA (mooi werk trouwens van Nintendo, een duidelijke CGI-trailer op de presentatie 8)7 ) maar de belangstelling voor GTA is enorm veel groter getuige de enorme fanbase. GTA is een systemseller of in dit geval een niet-systemseller.

Daarnaast, als ZombiU de enige volwassen game voor WiiU is, is het triest gesteld waarbij Ubisoft er trouwens al over denkt om deze te porten waardoor de exclusiviteit ook niet langer zeker is.

Een goede console heeft een balans tussen volwassen en kindergames, een balans die Nintendo allang kwijt is ondanks valse beloftes:
GTA komt dus voorlopig niet, Bioshock niet, Watch Dogs (de klapper van E3) niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:27:
[...]
En het kan best dat ZombiU je meer aantrekt dan GTA (mooi werk trouwens van Nintendo, een duidelijke CGI-trailer op de presentatie 8)7 ) maar de belangstelling voor GTA is enorm veel groter getuige de enorme fanbase. GTA is een systemseller of in dit geval een niet-systemseller.
Jij weet niet hoe groot de belangstelling is voor ZombiU simpelweg omdat het een nog niet verkoopbaar product is. Je hebt dus slechts gegevens van 1 van de 2 producten en kan op die basis onmogelijk zulke uitspraken doen.
GTA een systemseller? Voor een enkeling wellicht, maar vandaag de dag koopt er vrijwel niemand meer een heel systeem voor 1 enkele game of gameserie. Tenzij we het gaan hebben over Mario of Zelda (of Halo bijvoorbeeld), want die verkopen namelijk keer op keer op keer Nintendo systemen.
Dat jij GTA helemaal geweldig vindt is mooi, maar ik ben daar inmiddels al lang en breed overheen gegroeid. GTA de originele en GTA 2 vond ik leuk. Verder heb ik nog een deel op de PSP gespeeld maar dat was bagger in mijn ogen. Lang niet iedereen vindt GTA leuk en mensen kopen ook systemen waar geen GTA op uitgekomen is. Zoals de Wii bijvoorbeeld die van deze generatie het beste verkocht is.
Daarnaast, als ZombiU de enige volwassen game voor WiiU is, is het triest gesteld waarbij Ubisoft er trouwens al over denkt om deze te porten waardoor de exclusiviteit ook niet langer zeker is.
Het is maar wat je definitie van volwassen is. Zo te lezen hanteer jij een definitie van een puber, anderen hanteren weer andere definities.
Een goede console heeft een balans tussen volwassen en kindergames, een balans die Nintendo allang kwijt is ondanks valse beloftes:
GTA komt dus voorlopig niet, Bioshock niet, Watch Dogs (de klapper van E3) niet....
Nogmaals, dan koop je het toch fijn niet. Een goede console noteerd gewoon goede verkoopcijfers. Want goed is het pas als het commercieel een succes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Wat is dan volgens jou de definitie van een hardcore game?

(ZombiU wordt trouwens wel 18+)

[ Voor 23% gewijzigd door 90710 op 21-06-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:37
@Getback,

Vervelend mannetje ben je zeg, een subtiele troll noem ik jou.
Gamen is toch sowieso al niet een volwassen bezigheid,( of wil je zeggen dat een bejaarde vrouw neerslaan met een knuppel in GTA lekker volwassen is) daar gaat je punt ;w
Zoveel geblaat zonder enig objectiviteit, bah :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:12:

Het is maar wat je definitie van volwassen is. Zo te lezen hanteer jij een definitie van een puber, anderen hanteren weer andere definities.
Met volwassen games doel ik op games die op de oudere (volwassen) gamer gericht zijn qua zowel thema als vormgeving. Denk hierbij aan titels zoals Gears of War, Watch Dogs, Mass Effect, GTA, Catherine ed.

Dat jij hierin puberaal herkent is jouw gedachte.
Want goed is het pas als het commercieel een succes is.
Dan schaar jij de Laura s Passie-games dus ook onder goede games aangezien die goed verkopen?
sjaak88 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:44:
@Getback,

Vervelend mannetje ben je zeg, een subtiele troll noem ik jou.
Gamen is toch sowieso al niet een volwassen bezigheid,( of wil je zeggen dat een bejaarde vrouw neerslaan met een knuppel in GTA lekker volwassen is) daar gaat je punt ;w
Zoveel geblaat zonder enig objectiviteit, bah :r
In tegenstelling tot jou onderbouw ik mijn posts. Zou je ook eens moeten proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 21-06-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Anoniem: 279033 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:44:
[...]

Met volwassen games doel ik op games die op de oudere (volwassen) gamer gericht zijn qua zowel thema als vormgeving. Denk hierbij aan titels zoals Gears of War, Watch Dogs, Mass Effect, GTA, Catherine ed.

Dat jij hierin puberaal herkent is jouw gedachte.

[...]

Dan schaar jij de Laura s Passie-games dus ook onder goede games aangezien die goed verkopen?
Dus je hebt het over een doelgroep van 12-25 jaar. Voor mij: Gears of War gespeeld, vond ik na 10 minuten herhalend en saai. GTA gespeeld, na GTA 2 is het snel bergafwaarts gegaan. Mass Effect vind ik gewoonweg saai.

Laura's Passie games zijn goed omdat die games hun doelgroep (meisjes van 6 - 12) goed aanspreekt.

Nintendo titels (8-88 jaar) zijn misschien soms redelijk herhalend. Maar nooit saai. En daar zit het verschil voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door 90710 op 21-06-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Anoniem: 279033 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:44:
[...]

In tegenstelling tot jou onderbouw ik mijn posts. Zou je ook eens moeten proberen.
Laat me niet lachen, geloof je dat nou echt zelf? :X
Discussies uitlokken, en dan je eigen mening door iemands strot proberen te duwen is onderbouwd discussieren?
Ga naar FOK joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:47:
[...]

Dus je hebt het over een doelgroep van 12-25 jaar. Voor mij: Gears of War gespeeld, vond ik na 10 minuten herhalend en saai. GTA gespeeld, na GTA 2 is het snel bergafwaarts gegaan. Mass Effect vind ik gewoonweg saai.
Ik zou zelf die doelgroep wat hoger leggen qua leeftijd maar dat maakt voor dit punt weinig uit.

Wat jij van de games vindt (of wat ik er van vind) maakt namelijkweinig uit. Er is een grote groep die die games interessant vindt getuige de verkoopaantallen en daar dien je als consolemaker rekening mee te houden mits je een zo groot mogelijke userbase wil hebben. Wanneer die games niet op jouw console uit komen sluit je een grote groep buiten.

Stel voor dat GTA 5 (tijdelijk) exclusief voor de WiiU zou uitkomen einde van het jaar. Dan zou de WiiU een enorme verkoopboost krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
@hierboven allemaal: mag wel wat minder jongens :) Gewoon negeren als het je echt niet bevalt of reporten. Met die frustratie komen we nergens!
Anoniem: 181786 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:12:
[...]

Nogmaals, dan koop je het toch fijn niet. Een goede console noteerd gewoon goede verkoopcijfers. Want goed is het pas als het commercieel een succes is.
Deze kan ik niet laten liggen. Ik hoop dat je dit niet meent? :)
Verkoopcijfers staan naar mijn mening absoluut niet gelijk aan "goed" of 'kwaliteit'. Goede verkoopcijfers betekenen dat iets populair is. Of iets 'goed' is, is een subjectief oordeel dat van je perspectief af hangt. Aan de hand van verschillende maatstaven wordt wel geprobeerd om het objectief te bekijken, maar toch...

Daarnaast, verkoopcijfers |:( Who cares,... verkoopcijfers beïnvloeden mij alleen wanneer blijkt dat een game die ik goed vind, geen vervolg krijgt vanwege slechte verkoopcijfers.

Weer verder ontopic:
Ik weet het nog niet met de Wii U. De Wii was op de Nintendo games na voornamelijk een teleurstelling voor mij. Maar als de Wii U echt €250,- wordt, dan is dat wel een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nioz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:29:
@hierboven allemaal: mag wel wat minder jongens :) Gewoon negeren als het je echt niet bevalt of reporten. Met die frustratie komen we nergens!

[...]

Deze kan ik niet laten liggen. Ik hoop dat je dit niet meent? :)
Verkoopcijfers staan naar mijn mening absoluut niet gelijk aan "goed" of 'kwaliteit'. Goede verkoopcijfers betekenen dat iets populair is. Of iets 'goed' is, is een subjectief oordeel dat van je perspectief af hangt. Aan de hand van verschillende maatstaven wordt wel geprobeerd om het objectief te bekijken, maar toch...
Ik meen het wel degelijk. Vanuit commercieel oogpunt (en ja, dat zijn bijna alle console bouwers en ontwikkelaars) is iets pas een goed product wanneer het daadwerkelijk weet te verkopen. Een spel kan wel kwalitatief zo ontzettend goed zijn en hoge cijfers scoren maar compleet niet verkopen dat een ontwikkelaar zeker niet nog eens zo'n risico neemt.

De Gamecube vond ik een geweldige console toch eindigde het op de laatste plaats van die generatie (als we de Dreamcast niet meetellen, wat ook een geweldig product was) en dus was Nintendo genoodzaakt om het anders aan te pakken. Dat heeft ze geen windeieren gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

nioz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:29:

Daarnaast, verkoopcijfers |:( Who cares,... verkoopcijfers beïnvloeden mij alleen wanneer blijkt dat een game die ik goed vind, geen vervolg krijgt vanwege slechte verkoopcijfers.
Euhm... aandeelhouders? Concurrenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
90710 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:47:
[...]

Als consument druk maken over zulke zaken?
Ik ben het helemaal met Nioz eens.

Commercie is nodig om te overleven dat is zeker, maar ik zie tegenwoordig veels te vaak dat de kwaliteit te veel lijd aan de commercie. En dat vind ik een kwade zaak, helemaal als je er bij nadenkt dat de grote massa mensen dit eigenlijk zelf in stand houdt, nog maar een CoD kopen bv.
Kijk alleen al naar muziek, je gaat mij toch niet wijs maken dat de top 40 alleen maar goede muziek bevat omdat het commercieel een succes is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
90710 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:47:
[...]

Ik ben geen aandeelhouder? Dus nee, dat is niet belangrijk.
Of Battlefield 3 nou meer of minder verkoopt dan CoD interesseert mij echt niet. Of de Wii nou meer verkoopt dan de PS3 interesseert mij echt niet. Zoals al aangaf is dat alleen interessant wanneer er iets zo slecht verkoopt dat er geen opvolgers oid meer worden gemaakt.

Daarnaast is het leuk als iets voor EA, Nintendo, Sony of wie dan ook goed verkoopt. Dat maakt het product voor mij als consument niet per se 'goed'.

(Edit: ik wil nog even benadrukken dat geen van mijn voorgaande opmerkingen over populariteit/goed/kwaliteit et cetera specifiek op de Wii of Nintendo gericht zijn. Ik ben een 'gamer'. Ik speel spellen die mij leuk lijken, ongeacht het platform, publisher of verkoopcijfers :) )

[ Voor 17% gewijzigd door nioz op 21-06-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarin heb je natuurlijk gelijk als we enkel naar het eigen belang en de korte termijn bekijken. Spijtig dat je het grotere plaatje mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Anoniem: 181786 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:16:
Daarin heb je natuurlijk gelijk als we enkel naar het eigen belang en de korte termijn bekijken. Spijtig dat je het grotere plaatje mist.
Misschien is het handig om een beknopte samenvatting te geven waarom hij het grote plaatje mist?
Zomaar iemand persoonlijk beledigen is niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Anoniem: 181786 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:16:
Ik mis het grotere plaatje niet. Als je dat denkt, dan begrijp je mijn standpunt niet denk ik.

Ik begrijp dat commercieel succes een motivatie vormt voor bedrijven om verder te gaan met datgene wat tot commercieel succes heeft geleid. Daaruit volgt het volgende:

1. commercieel succes betekent niet dat iets goed is, of dat ik het goed vind.

2. Zolang de verkoopcijfers niet zo slecht zijn dat bedrijven niet langer wensen te investeren in een product, zijn verkoopcijfers voor mij niet belangrijk. Ik begrijp dus dat ik er baat bij heb als iets goed verkoopt, echter interesseert het mij helemaal niets of product X nou beter verkoopt dan product Y als beide goed genoeg verkopen om hun productie niet in gevaar te brengen.

Om even een duidelijk voorbeeld te geven: De PS Vita verkoopt op dit moment niet goed. Dit is voor mij belangrijk omdat het er wellicht voor zorgt dat er minder games voor worden gemaakt. Verkoopcijfers zijn in dit geval dus relevant. Zodra de Vita echter goed genoeg verkoopt om games productie voor de toekomst veilig te stellen (of in ieder geval die genres die ik leuk vind), dan zijn verkoopcijfers wat mij betreft niet meer relevant.

Iets hoeft niet het populairst te zijn, of alle markten te bedienen om lucratief of leuk of goed te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door nioz op 21-06-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:15
Hoe Nintendo de E3 presentie eigenlijk had moeten doen: Nintendo's E3 2012 Done Right (video)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij de eerste keer dat Microsoft zich uitlaat over WiiU:
Microsoft: Nintendo Wii U gelijk aan Xbox 360
Nintendo is ervan overtuigd dat de Nintendo Wii U zijn tijd zo vooruit is dat de console zich straks makkelijk kan meten aan de nieuwe Xbox of PlayStation. Microsoft-topman Phil Spencer ziet dat toch heel anders.

Hij is van mening dat de Nintendo Wii U gelijk staat aan Xbox 360. Zeker omdat de nieuwe Pro-controller van Nintendo zo sterk lijkt op de Xbox 360-controller.

“Hun Pro-controller is een logische stap gezien het platform dat ze gebouwd hebben. Ze bouwen een platform die qua grafisch vermogen eigenlijk een 360 is,” laat Spencer weten aan nieuwswebsite GamesIndustry.

“Ze maken een opstapje voor de catalogus aan Xbox 360-games. Het is heel makkelijk om die games over te zetten naar de Nintendo Wii U. Ze hebben de knoppen verschoven en een controller gemaakt die vertrouwd voelt voor 360-gamers, dus ik snap waarom ze dat samen willen brengen.”
Typisch marketingpraat maar die pro controller lijkt idd wel enorm veel op de X360 controller: Verbaast me dat MS daar nog geen rechtzaak over begonnen is.

Afbeeldingslocatie: http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01023/Pro_Controller_Nin_1023224q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Omdat de D-pad, ruitvormige ABXY-lay-out, analoge stick, start- en selectknop en de schouderknoppen ook van Nintendo afgekeken zijn. Onrechtstreeks al dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

iemand al info over de release datum van de wii u?
en heb je met de wii u ook een sensorbar nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Release datum is nog onbekend, maar je kan hem waarschijnlijk ergens in november verwachten, aangezien de meest recente Nintendo consoles ook in november uit waren, om natuurlijk mee te pikken met de eindejaarsfeesten-verkoopboost.

Sensor bar zal inderdaad nog gebruikt worden en deze wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon meegeleverd, hoewel ik niet denk dat veel games de Wii Remote pointer nog gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Cyrso schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:55:
Sensor bar zal inderdaad nog gebruikt worden en deze wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon meegeleverd, hoewel ik niet denk dat veel games de Wii Remote pointer nog gaan ondersteunen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de wiipad er ook gebruik van maakt voor de afstandsbepaling.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyrso schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:57:
Omdat de D-pad, ruitvormige ABXY-lay-out, analoge stick, start- en selectknop en de schouderknoppen ook van Nintendo afgekeken zijn. Onrechtstreeks al dan niet.
Klopt maar dan nog kan je je onderscheiden qua vorm, kijk bijv maar naar de ps3 controller of dreamcast controller. Hier heeft Nintendo simpelweg copy-paste gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 07:28:
[...]

Klopt maar dan nog kan je je onderscheiden qua vorm, kijk bijv maar naar de ps3 controller of dreamcast controller. Hier heeft Nintendo simpelweg copy-paste gedaan.
Niet geheel natuurlijk en eigenlijk ook niet meer of minder dan andere fabrikanten. Nintendo had natuurlijk met een boemerang design op de proppen kunnen komen, maar ja mensen zijn toch wat conventioneel ingesteld. Ze hadden met een doorontwikkeling van de Gamecube controller kunnen komen, dat had ik heel fijn gevonden, maar ja dat vinden vele mensen dan weer te kiddy. Hadden ze die van de Dreamcast overgenomen dan was er ook daar over geklaagd dat het gekopieerd was. Kortom er is altijd wel wat te zaniken voor de mensen die dat willen.

Nintendo komt deze nieuwe generatie wederom met een zeer revolutionaire controller. Ook de Wiimote kan nog gebruikt worden en ook een pro controller als vervanging van de classic controller. En wederom kunnen bepaalde mensen enkel zeuren. Sony en Microsoft hebben allebei erg werkbare alternatieven hoor, niemand dwingt je om bij Nintendo te blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

de nintendo wii u staat hoog op mijn verlanglijst.
ik koop de zwarte versie dan ook meteen op de releasedag.

mijn nintendo wii heb ik al aan familie verkocht.
die stond toch maar stof te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Oh ja, die Nintendo Wii U moet toch dit jaar uitkomen? Dat komt vast wel goed met die enorme hype die er nu is... ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:01
De nintendo wii-u gaat zeker bij ons thuis komen zodra die uit is. Niet omdat het apparaat misschien snelle of juist niet zal zijn dan de volgende generatie consoles maar gewoon simpelweg omdat ik nu al aan het fantaseren ben hoe zelda next gen er uit gaat zien!!

Nu hopen dat nintendo online net zoiets als xboxlive gaat worden, dan kan het voor ons niet meer stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Dat Nintendo niet naar Gamescom komt is anders geen goed teken vind ik. Of ze redden de release niet, of ze durven niet na de grond in te zijn geboord door de pers over hun E3 presentatie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Phusebox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:30:
Dat Nintendo niet naar Gamescom komt is anders geen goed teken vind ik. Of ze redden de release niet, of ze durven niet na de grond in te zijn geboord door de pers over hun E3 presentatie.
Ik denk dat ze eerder gewoon aan het focussen zijn op de Tokyo Game Show die in september komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Phusebox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:30:
Nintendo komt niet vaak op Gamescom ;) Wel op die Tokyo Game Show, welke in het thuisland is.

[ Voor 7% gewijzigd door 90710 op 19-07-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
90710 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:36:
[...]

Nintendo komt niet vaak op Gamescom ;) Wel op die Tokyo Game Show, welke in het thuisland is.
Vorig jaar wel, en toen hadden ze niks om te laten zien :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Anoniem: 130302 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:00:

Bij Bart Smit kun je hem pre-orderen voor 299,99: http://www.bartsmit.com/wii-u-zwart

Ik hoop dat er ook een digitale optische/coax audio uitgang (of zelfs analoog 5.0/1 is prima) op zit, op mijn receiver zit namelijk geen HDMI in.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 02-08-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

jongetje schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:42:
Ik hoop dat er ook een digitale optische/coax audio uitgang (of zelfs analoog 5.0/1 is prima) op zit, op mijn receiver zit namelijk geen HDMI in.
Heb je geen passthrough spdif op je tv ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:13
299 is een flink bedrag, hopelijk maken ze niet hetzelfde fout als met de eerste 3ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 20:06
90710 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:36:
[...]

Nintendo is juist nooit te vinden op de TGS, daarintegen wel altijd aanwezig geweest op elke gamescom (zonder nieuwe Hardware weliswaar, zo was de 3DS na aankondiging ook niet aanwezig op gamescom)

De reden dat Nintendo niet te vinden is op de TGS is omdat ze rond die tijd altijd een eigen event hebben.

Overigens ben ik erg benieuwd naar de WiiU. Als ik zo terug denk aan de afgelopen paar jaar heeft de Wii mij persoonlijk de meest memorabele titels en plezierige ervaringen gegeven, en zitten mij PS3 en 360 stof te happen. Ik denk dat ik heel het "stoere jongentjes spelen stoere spelletjes" imago van beiden een beetje beu ben. Mijn PS3 afgelopen jaar letterlijk alleen aan geweest om Journey te spelen.

En dan deze quote van Retro studios, waar ze aan werken: "a project everyone wants us to do." Kan niet wachten!

[ Voor 32% gewijzigd door Glopes op 03-08-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
DukeBox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:50:
[...]

Heb je geen passthrough spdif op je tv ?
Daar heb je een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:15
Bol.com biedt de Wii U al als preorder aan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Alleen denkt bol.com dat de Wii U 399 gaat kosten maar je moet hem voor de zekerheid voor 499 pre orderen. Dan vind ik Bart Smit een stuk realistischer met 299 euro. Ik denk dat 399 voor veel mensen een te hoge drempel is.
Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.