Toon posts:

[NextGen] Het Nintendo Wii U topic OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste
Acties:
  • 154.427 views

Anoniem: 155599

Anoniem: 279033 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:39:
[...]

Evenveel als een singlelayer Bluray dus.

De PS3 werkt al met dual layer Blurays. Zo gebruikt FF13 42 GB en La Noire bijna 50 GB.

Nintendo heeft dus een probleem. Een port van een huidige game (LA Noire) past niet op 1 disc van de Wii U die volgend jaar uitkomt....
O nee een game die uit meerdere disks bestaat :P

• Anoniem: 279033
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:42:
[...]

O nee een game die uit meerdere disks bestaat :P
Als je de keuze hebt tussen een game waarbij je schijfjes moet wisselen of dezelfde game waarbij dat niet hoeft is dat wel een nadeel en bedenk hierbij het tijdsverschil: We zijn nog niet eens aan het begin van de Wii U en games van een jaar eerder passen er al niet op. Hoe zal dat over een paar jaar gaan? Moet er weer zwaar gecomprimeerd worden zoals bij de Wii?

Anoniem: 155599

Anoniem: 279033 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:45:
[...]

Als je de keuze hebt tussen een game waarbij je schijfjes moet wisselen of dezelfde game waarbij dat niet hoeft is dat wel een nadeel en bedenk hierbij het tijdsverschil: We zijn nog niet eens aan het begin van de Wii U en games van een jaar eerder passen er al niet op. Hoe zal dat over een paar jaar gaan? Moet er weer zwaar gecomprimeerd worden zoals bij de Wii?
1. 1 game
2. Op de xbox nooit problemen gehad met meerdere disks. 1 keer instaleren. Om de 10 uur 1keer een disk wisselen.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-03 13:22

Ankh

|true

[...]

De PS3 werkt al met dual layer Blurays. Zo gebruikt FF13 42 GB en La Noire bijna 50 GB.

Nintendo heeft dus een probleem. Een port van een huidige game (LA Noire) past niet op 1 disc van de Wii U die volgend jaar uitkomt....
LA Noire is een single layer bluray disc volgens t.net (en de rest van de wereld). nieuws: Xbox 360-versie LA Noire vergt drie dvd's

Ze zullen er vast wel over nagedacht hebben.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Niet online
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:52:
[...]

1. 1 game
2. Op de xbox nooit problemen gehad met meerdere disks. 1 keer instaleren. Om de 10 uur 1keer een disk wisselen.
1. Het zijn er sowieso 2: Metal Gear heeft een dual bluray van wat ik heb gelezen en Final Fantasy is 42 GB. Als ik research zou doen zou ik waarschijnlijk een behoorlijke waslijst kunnen vinden.
2. Als je elke game meerdere keren moet wisselen kan het vervelend worden.

Trouwens, wel grappig om te vermelden: New Super Mario Bros wii is slechts 352 MB. Die konden ze bij wijze van spreke op een CD-Rom kwijt ;)

@ Ankh
Dan heb ik dat verkeerd gelezen :) Thanks voor de heads-up (Y)

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 08-06-2011 14:05]

Anoniem: 154003

Vroeger was je blij met meerdere cd's. Dat betekende vaak ook een dikker hoesje. Hoe tijden veranderen :)

• Niet online
Anoniem: 154003 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:02:
Vroeger was je blij met meerdere cd's. Dat betekende vaak ook een dikker hoesje. Hoe tijden veranderen :)
Ik kan me herinneren dat Resident Evil voor de Gamecube 2 discs had. Dat was toen wel tof ja maar nu is het vooral onpraktisch. Wel een leuke game toendertijd, en wat een graphics...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Cubic X schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:03:
Nouja, 6 inch scherm met accu en hardware om het scherm aan te sturen. Waarschijnlijk ook wel motionsensors (al is dat niet officieel, maar ik ga er wel van uit) en dan nog de gebruikelijke knoppen.
Beetje afhankelijk van de kwaliteit (kleur, helderheid, refresh, resolutie enz) maar er zijn ook al portable 7" dvd spelers met touchscreen en 720x480 voor 79€...
Maar het blijft natuurlijk een hoop geld wanneer je er 4 wilt hebben.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
BorgMan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:53:
En Manie Riets, duh dat de verkopen inzakken. Er zijn al zoveel huishoudens met een Wii, plus het bericht dat er een nieuwe aankomt, betekent dus dat mensen het ding niet meer gaan kopen. Dat is een simpel optelsommetje die echter nu pas gemaakt wordt na 4 jaar mega goede verkopen!
Wat een onzin! Er zijn nog geen 90 miljoen Wii's verkocht.
Even ter vergelijking: Er zijn meer dan 100 miljoen PlayStation's verkocht (2 generaties geleden) en meer dan 150 miljoen PlayStation 2's (vorige generatie).

Dat discswappen vind ik nog niet eens het ergste van meerdere schijfjes, wat ik erger vind is dat als er 1 schijfje kapot gaat, zoek raakt of wat dan ook ik ze alsnog allemaal moet kopen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:06
DukeBox schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:08:
[...]

Beetje afhankelijk van de kwaliteit (kleur, helderheid, refresh, resolutie enz) maar er zijn ook al portable 7" dvd spelers met touchscreen en 720x480 voor 79€...
Maar het blijft natuurlijk een hoop geld wanneer je er 4 wilt hebben.
Waarom zou je er 4 willen hebben als de wii u er maar één ondersteund? Daarnaast kost de wii controller + nunchuck ook 60 euro.

Ps4/switch gamer

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:30
OPSLAGHOND schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:21:
[...]

Even ter vergelijking: Er zijn meer dan 100 miljoen PlayStation's verkocht (2 generaties geleden) en meer dan 150 miljoen PlayStation 2's (vorige generatie).

Dat discswappen vind ik nog niet eens het ergste van meerdere schijfjes, wat ik erger vind is dat als er 1 schijfje kapot gaat, zoek raakt of wat dan ook ik ze alsnog allemaal moet kopen.
Nog net geen 90 (86,5) maar de 110 halen ze sowieso nog wel voor introductie van een nieuwe console. Afhankelijk van hoe lang ze nog willen doorgaan met de productie en sales aan zuid amerika,china etc kunnen ze rustig de 120-130 aanraken. Het zijn de minder bedeelde landen waar de sales pas op gang komen als de console in de rest van de wereld eol gaat waar nog best wat aantallen uit kunnen komen.

[Voor 5% gewijzigd door sjekneck op 09-06-2011 12:44]

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03 15:52
Het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar het volgende heb ik nog niet gezien.
Wii U heeft backward compatibility met de Wii. Zou de Wii U ook backward compatible zijn met Gamecube zoals zijn voorganger? Zou helemaal cool zijn namelijk als dat ook gewoon zou werken.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46
Rakkerzero schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:55:
Het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar het volgende heb ik nog niet gezien.
Wii U heeft backward compatibility met de Wii. Zou de Wii U ook backward compatible zijn met Gamecube zoals zijn voorganger? Zou helemaal cool zijn namelijk als dat ook gewoon zou werken.
Nee, de WiiU is niet backward compatible met GameCube titels.

o.a. http://wiiu.nintendolife....ks_gamecube_compatibility

[Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 09-06-2011 20:23]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:26:
Waarom zou je er 4 willen hebben als de wii u er maar één ondersteund?
Vooralsnog, later kan dat veranderen. Net als met het balance board op de Wii, oorspronkelijk kon er daar ook maar 1 tegelijk aangemeld zijn maar dat is later ook aangepast.
De 3DS is overigens bijna gelijk aan de mogelijkheden van de nieuwe controller, ik zie die ook nog wel ingezet worden als extra controller.
Rakkerzero schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:55:
Zou de Wii U ook backward compatible zijn met Gamecube zoals zijn voorganger?
Hoe dan ook mis je de fysieke aansluitingen die nog wel op de Wii zitten (volgens de foto's die beschikbaar zijn dan).
Mijn GC is toch aardig verstoft doordat ik alles op de Wii kan spelen (op mijn gb player na ;w ) maar met de WiiU zal ik hem er misschien nog wel naast zetten en de Wii naar boven of zo..
Dan hoef ik niet meer alle gordijnen dicht te doen als ik eens met het balance board aan de slag ga ;)

De Wii was de eerste nintendo console die backwards compattible was (if not mistaken), bij de handhelds is het ook altijd tot 1 generatie terug geweest. (op de GBA na, die kan alle GB varianten aan).

[Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 09-06-2011 23:36]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• j0rdii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-03 20:44
davidgilmour schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:59:
http://www.nuzakelijk.nl/...n-aankondiging-wii-u.html

De aandelen zakken inderdaad tot het laagste niveau in 5 jaar. Wordt dit Nintendo's laatste console?
Dat was bij de Wii ook zo hoor, komt alleen maar omdat iedereen die het heeft aangeraakt overtuigd is en de buitenwereld nog niet echt.
[...]

Nou nou, wat een drama.
Rev! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:23:
Ligt het aan mij of kunnen MS en Sony ook gewoon zo'n controller uitbrengen zodat netto het resultaat hetzelfde is?
Ze zullen er vast wel weer achterna huppelen net zoals met hun Move en Kinect denk ik.
Anoniem: 279033 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:21:
[...]

:') ! Dat is idd vrij sad. Dacht al "waarom ziet het er niet beter dan ps3 uit ?"
Waarom is dat nou weer sad dan? Wat heeft het voor nut om gamebeelden van de Wii U te laten zien als de game ruim 8 maanden voor de console uitkomt? Die beelden waren alleen maar om te laten zien wat 3rd parties naar de console willen brengen.
Phusebox schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:03:
[...]

Waaaauw... Sorry maar ik kan het niet helpen dan dat ik dit hele product gerushed vind. Ze wilden per sé de eerste zijn, en over 4 jaar worden ze gewoon de nieuwe Sega.

De 3DS is een flop en de WiiU wordt dat ook. Ze verliezen steeds meer klanten.

Gisteren zei Reggie het zelf: eerst lieten ze een aantal games zien; remakes (WÉÉR) dit maal voor de 3DS. (Kom op zeg; starfox 64???), en toen een Luigi's Mansion 2; waarbij hij zelf zie: "... this one is not a simple conversion". Die andere dus wel allemaal; simple conversions waar ze de volle mep voor vragen en doen alsof het groundbreaking is...

Zelfkennis is ver te zoeken bij Nintendo.
Gerushed? Ze zijn al zo'n 2 jaar met dit idee bezig hoor en om nu al de 3DS een flop te noemen gaat wel erg snel. Ben wel benieuwd hoe de Vita gaat lopen, Sony gaat het weer met verlies verkopen. Ze gaan pas na 3 jaar winst boeken.
Boeboe schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:24:
Ergens ben ik blij eigenlijk: Nu heb ik tenminste niet de behoefte om geld uit te geven aan deze nieuwe console. Nintendo blijft rustig het 'casual game' pad bewandelen en slaagt erin zijn controllers nog onhandiger te maken. Microsoft en Sony hebben niets te vrezen van Nintendo.
Hoe kun je nou weten dat die controller onhandig is als je hem nog niet eens in je handen hebt gehad? Nintendo kan gewoon op dat pad blijven met hun eigen games, enigste redenen dat 3rd parties haast niks konden uitbrengen op de Wii waren de slechte hardware en het klote online systeem. Dat is nu opgelost dus kunnen ze gewoon hun games uitbrengen op de manier hoe hun denken dat het beste is. De controller heeft echt alle mogelijkheden.

Miyamoto heeft al in een interview aangegeven dat het nog niet vast staat hoe het met de controllers zit, als voorbeeld gaf ie aan van wat nou als een vriend zijn controller meeneemt om samen te spelen. Verzinnen ze vast wel iets goeds op. Console komt ook pas over een jaar, genoeg tijd voor 3rd parties om meer games aan te kondigen. Geweldig al die haast bij iedereen, alsof Nintendo even werkelijk alles ging aankondigen en uitleggen over een console wat pas over een jaar op de markt komt. E3 2012 is er ook nog en vele andere game beurzen.

Ook schijnt dat Reggie ergens heeft gezegd dat ie sowieso niet duurder word dan de 360 bij launch. Die was 399 dollar. Ik denk ongeveer 300-350 euro.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
:+

So far lijkt het een leuk systeem, zeker gezien je (bij een aantal?) spellen niet meer afhankelijk bent van de TV/Monitor, maar ook zo kan spelen op de controller.

Echter de naam vind ik weer zo achterlijk gekozen :')

[Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 11-06-2011 02:40]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zeror
Net de E3 presentatie van Nintendo bekeken. Wii U blijft toch een interessant apparaat. Ik ga hier wel wat geld voor opzij zetten iig. Als grote namen als Assassin's Creed en Darksiders al naar de Wii U komen. Welke topgames komen er dan nog meer? Ik denk dat dit is wat NIntendo nodig heeft.

• D4NG3R
Rakkerzero schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 02:45:
Net de E3 presentatie van Nintendo bekeken. Wii U blijft toch een interessant apparaat. Ik ga hier wel wat geld voor opzij zetten iig. Als grote namen als Assassin's Creed en Darksiders al naar de Wii U komen. Welke topgames komen er dan nog meer? Ik denk dat dit is wat NIntendo nodig heeft.
Tjah Nintendo loopt met toptitels sinds de Gamecube behoorlijk achter.. Gewoon omdat de Hardware veel te traag is voor het gemiddelde hedendaagse spel. De enige echte toptitels voor de Wii kwamen van Nintendo zelf. Een kleine uitzondering hier en daar in de afgelopen paar jaar en dat was het wel.

Is er eigenlijk al bekend welke hardware er gebruikt gaat worden?

[Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 11-06-2011 02:52]

• j0rdii
D4NG3R schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 02:50:
[...]

Tjah Nintendo loopt met toptitels sinds de Gamecube behoorlijk achter.. Gewoon omdat de Hardware veel te traag is voor het gemiddelde hedendaagse spel. De enige echte toptitels voor de Wii kwamen van Nintendo zelf. Een kleine uitzondering hier en daar in de afgelopen paar jaar en dat was het wel.

Is er eigenlijk al bekend welke hardware er gebruikt gaat worden?
'Wii U will have AMD Radeon HD, IBM power-based microprocessor on board.'

Enigste wat er nu bekend is.

• D4NG3R
j0rdii schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 02:54:
[...]

'Wii U will have AMD Radeon HD, IBM power-based microprocessor on board.'

Enigste wat er nu bekend is.
Dat zegt lekker veel.. Dat had de Wii ook :+

CPU: Wikipedia: Broadway (microprocessor)
GPU: Wikipedia: Hollywood (graphics chip)

Op de gok genomen word de WiiU dus niet heel veel beter qua graphics.

• j0rdii
D4NG3R schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 02:56:
[...]

Dat zegt lekker veel.. Dat had de Wii ook :+

CPU: Wikipedia: Broadway (microprocessor)
GPU: Wikipedia: Hollywood (graphics chip)

Op de gok genomen word de WiiU dus niet heel veel beter qua graphics.
:P Voordat iedereen allemaal onzin gaat roepen. Zal binnenkort vast wel bekend worden. Die maker van Darksiders II schijnt wel gezegd te hebben dat de game er op de Wii U het mooist uit zal zien.

• D4NG3R
j0rdii schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 03:05:
[...]

:P Voordat iedereen allemaal onzin gaat roepen. Zal binnenkort vast wel bekend worden. Die maker van Darksiders II schijnt wel gezegd te hebben dat de game er op de Wii U het mooist uit zal zien.
We gaan het zien. Maarja, op een bepaalde manier heb ik het gevoel dat Nintendo weer een misstap maakt door als 1e hun console vrij te geven.. In 2013 zullen MS/Sony wel weer met wat nieuws komen (of op zijn minst een aankondiging) welke dan weer vele malen sneller zal zijn.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11
D4NG3R schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 03:07:
[...]

We gaan het zien. Maarja, op een bepaalde manier heb ik het gevoel dat Nintendo weer een misstap maakt door als 1e hun console vrij te geven.. In 2013 zullen MS/Sony wel weer met wat nieuws komen (of op zijn minst een aankondiging) welke dan weer vele malen sneller zal zijn.
want de wii was zo'n grote misstap?
Ik denk dat ms en sony maar wat graag de sales van de wii hadden. Dat t verder een flutding is maakt weinig uit, uiteindelijk zijn alleen de sales van belang voor de fabrikant...

• D4NG3R
Snowdog schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:25:
[...]

want de wii was zo'n grote misstap?
Ik denk dat ms en sony maar wat graag de sales van de wii hadden. Dat t verder een flutding is maakt weinig uit, uiteindelijk zijn alleen de sales van belang voor de fabrikant...
De gemiddelde kwaliteit van een non-nintendo Wii game was erg laag. En dan spreek ik niet alleen over de Graphics.

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:27
D4NG3R schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:24:
[...]

De gemiddelde kwaliteit van een non-nintendo Wii game was erg laag. En dan spreek ik niet alleen over de Graphics.
Dat heb je ook bij de playstation 2 gehad. Kwam allemaal bagger op uit, op 'zeg op zijn hoogst' 10 toptitels na per jaar. Dat zijn gewoon dingen die bij een hoog install-base horen.

Ik ben benieuwd hoe nintendo de WiiU verder gaat ontwikkelen en welke games van de third parties er daadwerkelijk zullen komen van EA, ubisoft enzo. Al ben ik wel hoopvol gestemd, nu ook die EA-gast on stage was.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

OPSLAGHOND schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:21:
[...]

Hoh, wacht, 87 miljoen verkopen en dan durf je te zeggen dat het onzin is dat al heel veel huishoudens een Wii hebben. Dat is toch gewoon zo? De PSOne en PS2 hebben dan misschien wel meer verkocht, maar zijn dan ook al langer op de markt.
Talking with CVG during E3 week, Nintendo global president Satoru Iwata wouldn't get into exact pricing details when asked, but he did admit, "This is not going to be cheap." Uh oh. He did point out that it will probably cost more than 20,000 yen (about $250) when it drops next year.
Nou, ben benieuwd naar de prijs. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de opvolgers van de PlayStation en Xbox die waarschijnlijk volgend jaar worden aangekondigd. Één van die twee wordt mijn nieuwe aankoop.

Ik betwijfel trouwens eerlijk gezegd nog wel of de Wii U zoveel gaat verkopen. Er zijn genoeg casual gamers die nog dagelijks de Wii gebruiken, maar er zijn er ook heel veel die hun Wii hebben doorverkocht of laten stof happen. Velen hebben toch zo'n gevoel dat ze een beetje opgelicht zijn door Nintendo: de 3th party support valt tegen en motion gaming is wel leuk, maar de meesten komen erachter dat ze na een tijdje toch gewoon lekker niks willen doen. De 3DS is nou ook niet bepaald geweldig qua verkopen, en ik denk dat dit er mede mee te maken heeft. Talloze DS versies (DS Lite, DSi, XL etc.) verkopen maar eigenlijk weinig vernieuwen.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-02 13:32
Tijn89 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:14:
[...]

Dat heb je ook bij de playstation 2 gehad. Kwam allemaal bagger op uit, op 'zeg op zijn hoogst' 10 toptitels na per jaar. Dat zijn gewoon dingen die bij een hoog install-base horen.

Ik ben benieuwd hoe nintendo de WiiU verder gaat ontwikkelen en welke games van de third parties er daadwerkelijk zullen komen van EA, ubisoft enzo. Al ben ik wel hoopvol gestemd, nu ook die EA-gast on stage was.
Heb jij wel een ps2 en een wii?
Want de wii wat software betreft gelijkstellen aan de ps2 slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07-2022
De WII U is op een aantal vlakken iets nieuws voor Nintendo. Voornamelijk omdat het een directe voortzetting is van de Wii. Als je overdrijft kun je zeggen dat het weer een Wii uitbreiding is. Alleen betreeft het deze keer twee dingen: de WiiPad en de console zelf. In hoeverre Sony dit ook met Vita kan durf ik niet te zeggen. Als ik alles zo lees lijkt het er namelijk ook dat de WiiU/WiiPad een vorm van wireless HDMI heeft. Hierdoor is de pad echt alleen een controller met een scherm en wordt al het echte werk door de console gedaan. Hierdoor is een kopie door concurrentie wat lastiger denk ik. Deze feature maakt het dus ook mogelijk dat je de "volledige console ervaring" op de controller hebt. Iets dat ik heel prettig vind omdat ik vaak moet wachten tot de TV beschikbaar is.
Qua paardekracht zal de WiiU niet heel veel meer lijken te doen dan PS3/X360, maar hij kan het wel op 1080p. En dat is iets dat de PS3/X360 voor zover ik weet nooit meer halen. Dus ze gaan er wel overheen maar niet dusdanig om ver af te wijken. Hierdoor wordt de WiiU weer aantrekkelijk voor multiplatform games. En door de opzet van de WiiU kunnen multiplatform games denk ik ook makkelijk verrijkt worden met support voor de WiiPad (denk aan een persoonlijke radar in Splinter Cell of zo). De 3rd party support wijst hier ook op. Als Nintendo only console eigenaar hoop ik wel dat een paar van de oudere multiplatform titels ook nog naar de WiiU komen (zoals red dead enzo).
Wat ze verder ook wel slim doen is dat al je Wii meuk (controllers en accessoires) gewoon werken op de WiiU. Dit scheelt toch aanzienlijk in de investering. Wat wel jammer is is dat ze daardoor de Wiimote niet kunnen verbeteren. Met motion+ was het al een betere controller geworden maar er is zeker ruimte voor verbetering. Maar ik vind het goed dat je de oude zut niet weg hoeft te gooien. Iets dat bij de casuals ook goed gaat werken!
Grote vraag blijft wat ze met het online gaan doen. Denk dat dit voor 3rd parties ook een belangrijk punt gaat zijn. Hopelijk doen ze dit nu goed, al betwijfel ik het.
Er is al gespeculeerd dat 3DS connectivity mogelijk gaat worden. Hiermee kun je toch meerdere persoonlijke schermen hebben. Wel grappig dat hier nu opeens zoveel waarde aan wordt gehecht terwijl het in het verleden weinig succesvol was.

Persoonlijk ben ik heel blij met de WiiU. Als tevreden Wii gebruiker ben ik blij dat de Wii HD er is. Ook hoef ik geen nieuwe controllers te kopen. Gezien de hardware verwacht ik een prijs van 299euro. Dat zou ik heel schappelijk vinden en ook haalbaar. Ik ga er wel een aanschaffen!

Verlanglijstje: Zelda U, Splatoon, Cpt. Toad, Xenoblade Chronicles X. Most wanted: Zelda U

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nioz
Deddiekoel schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:32:
[..]
In hoeverre Sony dit ook met Vita kan durf ik niet te zeggen. Als ik alles zo lees lijkt het er namelijk ook dat de WiiU/WiiPad een vorm van wireless HDMI heeft. Hierdoor is de pad echt alleen een controller met een scherm en wordt al het echte werk door de console gedaan. Hierdoor is een kopie door concurrentie wat lastiger denk ik. [...]
Qua paardekracht zal de WiiU niet heel veel meer lijken te doen dan PS3/X360, maar hij kan het wel op 1080p. [...]
Of de concurrentie dit ook zal kunnen is inderdaad de vraag. De ps3+psp combinatie had nogal wat inputlag :(
Apple gaat ook een poging wagen: je kan nu je ipad al via een kabeltje aan je tv hangen, maar vanaf ios5 zal je ook kunnen streamen (via apple tv). Waardoor je dus een omgekeerde wiiu hebt.
Van eurogamer:

"The approach Apple is taking could be described almost as a reverse of Nintendo's concept: processing is carried out in the mobile device and beamed to a receiver connected directly to the screen. Picture quality and latency will be the aspects to examine when the iOS 5 Real Racing 2 HD update ships.

In contrast, it is believed that Wii U's approach uses high bandwidth, zero latency technology for a perfect image with no lag, so comparisons with Apple's tech will be very interesting..."
http://www.eurogamer.net/...y-airplay-comes-to-gaming
Er is al gespeculeerd dat 3DS connectivity mogelijk gaat worden. Hiermee kun je toch meerdere persoonlijke schermen hebben. Wel grappig dat hier nu opeens zoveel waarde aan wordt gehecht terwijl het in het verleden weinig succesvol was.
Dat het in het verleden weinig succesvol was kwam voor een groot deel natuurlijk ook door de eisen: een gamecube, 4 linkkabels en 4 gba's. Ik had gelukkig genoeg vrienden met gba's en heb aardig wat avonden gevuld met zelda four swords en ff crystal chronicles :D
Het voordeel van een console die standaard meerdere schermen ondersteunt is dat er ook automatisch een grotere groep is die aan de eisen voor dat soort spellen voldoet. Dit vergroot dan ook de kans op spellen als zelda4s en ff:cc.
Maar helaas (voor mij) wordt het dus hopen op ondersteuning van de 3DS en dan nog hopen dat er genoeg gamers bereid zijn om zo'n game een succes te maken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deddiekoel
nioz schreef op zondag 12 juni 2011 @ 09:34:
Dat het in het verleden weinig succesvol was kwam voor een groot deel natuurlijk ook door de eisen: een gamecube, 4 linkkabels en 4 gba's. Ik had gelukkig genoeg vrienden met gba's en heb aardig wat avonden gevuld met zelda four swords en ff crystal chronicles :D
Het voordeel van een console die standaard meerdere schermen ondersteunt is dat er ook automatisch een grotere groep is die aan de eisen voor dat soort spellen voldoet. Dit vergroot dan ook de kans op spellen als zelda4s en ff:cc.
Maar helaas (voor mij) wordt het dus hopen op ondersteuning van de 3DS en dan nog hopen dat er genoeg gamers bereid zijn om zo'n game een succes te maken :)
Dat er maar ondersteuning is voor 1 pad komt volgens doordat ze dus iets van wireless HDMI gebruiken. Als Nintendo 3DS ondersteunen gaat bieden verwacht ik niet dat het zelf (veel) gaan ondersteunen.

Verlanglijstje: Zelda U, Splatoon, Cpt. Toad, Xenoblade Chronicles X. Most wanted: Zelda U

• Niet online
Tijn89 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:14:
[...]

Dan nog had de PS3 een ijzersterke 3rd party backup met bedrijven zoals Konami en Square dis absolute musthaves voor het systeem uitbrachten. Wii had dat niet of nauwelijks.

Las trouwens ook dat die New Super Mario Bros Mii dus New Super Mario Bros Wii met Mii mannetjes is. Zoals in LETTERLIJK HETZELFDE SPEL met als enige verschil de Mii mannetjes. Wat een domper.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 14-06-2011 07:04]

• Deddiekoel
Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:02:
Las trouwens ook dat die New Super Mario Bros Mii dus New Super Mario Bros Wii met Mii mannetjes is. Zoals in LETTERLIJK HETZELFDE SPEL met als enige verschil de Mii mannetjes. Wat een domper.
In de IGN podcast zeiden ze juist dat het nieuwe levels waren...

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 19:31
Ze zullen inderdaad heus wel nieuwe levels hebben toegevoegd/ alle levels verandert.
Ik neem niet aan dat ze zo dom zijn om alleen maar de Mii als verandering er in te zetten ;)

Last.FM | Trakt.TV

• Niet online
Deddiekoel schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:49:
[...]

In de IGN podcast zeiden ze juist dat het nieuwe levels waren...
Op Joystiq niet.

• nioz
Sowieso is NSMBmii toch maar een 'tech demo' om te demonstreren dat je verder kan spelen op de controller?
De levels kwamen mij uiteraard wat thema's betreft wel bekend voor, maar volgens mij zitten deze niet (allemaal) in de wii game (ik kan mij bijvoorbeeld die stenen pilaren -lijken wel kanonnen- niet herinneren uit de woestijn levels). Daarnaast hoeft een 5 levels tellende demo uiteraard niet respresentatief te zijn voor een game die nog niet eens aangekondigd is :)

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 15:00
nioz schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:30:
Sowieso is NSMBmii toch maar een 'tech demo' om te demonstreren dat je verder kan spelen op de controller?
De levels kwamen mij uiteraard wat thema's betreft wel bekend voor, maar volgens mij zitten deze niet (allemaal) in de wii game (ik kan mij bijvoorbeeld die stenen pilaren -lijken wel kanonnen- niet herinneren uit de woestijn levels). Daarnaast hoeft een 5 levels tellende demo uiteraard niet respresentatief te zijn voor een game die nog niet eens aangekondigd is :)
Voor mij mogen ze die NSMB uiterlijk dumpen. Niet dat ik het ergerlijk vind ofzo, maar ze hadden zoveel meer eruit kunnen halen dan dit. Het ziet er af en toe nogal leeg uit en mis de warmte die de 2D delen wel hadden. Mooie 2D graphics bijvoorbeeld in de stijl van SMB3/SMW maar dan naar de standaarden van nu, zou echt geweldig zijn. Maar dat is natuurlijk niet casual genoeg.
Leeg, maar wel overzichtelijk:

Sfeervol, als ze het ietwat anders aanpakken:

• nioz
Tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit echt aandacht besteed heb aan hoe de game er echt uitziet :) screens zien er inderdaad wat leeg uit, maar onder het spelen ben ik daar niet echt mee bezig. Daarnaast is het ook wat jij al zegt: leeg maar overzichtelijk. Als je met 4 characters speelt is het al vrij druk op t scherm, dan is minder afleiding niet verkeerd.
Als ik bijvoorbeeld naar Rayman origins (nieuwe rayman game die op psn en xbox live zal uitkomen), dan vind ik dat wel heel mooi, maar ook wel druk.

Van mij mogen ze wel een mooie HD 2D zelda maken, daarbij is sfeer wat mij betreft wat belangrijker dan bij Mario (en 3D zelda's hebben toch altijd een onhandig control scheme, 2D is ook wel weer een keer leuk :) )

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-03 14:02
"Tweede controller wii u"

Misschien toch 2 schermpjes :)

Ik vraag me wel af hoe het gaat werken met die schermen.
Blijft een interessante ontwikkeling.
En ik hoop dat er iets minder partygames/casual games uit komen.. of meer "hardcore" games ( of gewoon leuker voor mij natuurlijk)

• Niet online
Teutates schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:33:
"Tweede controller wii u"

Misschien toch 2 schermpjes :)

Ik vraag me wel af hoe het gaat werken met die schermen.
Blijft een interessante ontwikkeling.
En ik hoop dat er iets minder partygames/casual games uit komen.. of meer "hardcore" games ( of gewoon leuker voor mij natuurlijk)
En als je met zn 4en speelt dan? Nintendo promoot 4-player multiplay sinds de n64...

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:58

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Anoniem: 279033 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:56:
[...]

En als je met zn 4en speelt dan? Nintendo promoot 4-player multiplay sinds de n64...
Dat zullen ze ook blijven doen, alleen niet (zoals het er nu voorstaat) met 4 uPads, maar met 1 of 2 uPads aangevuld met wiiMotes. Wellicht dat er in de toekomst (als de onderdelen goedkoper worden) ondersteuning komt voor 4 uPads. Ik kan me goed voorstellen dat om verkooptechnische redenen Nintendo de gebruiker geen (relatief gezien) extreem dure extra controller wil/kan opdringen om multiplayer te kunnen spelen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:58

Player1S

Formerly known as L1nt

SandaX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:11:
Ik kan me goed voorstellen dat om verkooptechnische redenen Nintendo de gebruiker geen (relatief gezien) extreem dure extra controller wil/kan opdringen om multiplayer te kunnen spelen.
Dat is nog geen reden om het niet te ondersteunen.

Doen dan net als een aantal Xbox games. "Plays better with kinect".
Gewoon speelbaar met de controller maar met Kinect net iets leuker (volgens de makers).

Kun je ook met die controller doen. "Plays better with WiiU controllers"

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 399347

Nog wat Zelda gameplay bij Jimmy Fallon

Grafisch valt het me eigenlijk vies tegen. Het preciezere zwaaien maakt voor Zelda in de praktijk ook weinig uit volgens mij. Mij hebben ze iig nog niet overtuigd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
Hmmm, ik had in dat publiek willen zitten :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 15:09

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Even voor de duidelijkheid, dat zijn zelda beelden van de Wii, niet Wii U. Dus dat de graphics achterhaald zijn spreekt voor zich.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 399347

Je hebt gelijk, ik heb niet opgelet :s Maar toch op het eind nog iets van Wii U :)

• Niet online
'Wii U niet per se veel sterker dan huidige systemen'

Laatste update: 21 juni 2011 10:38 info
HOOFDDORP -

De Wii U is "niet per se krachtiger dan de systemen die nu op de markt zijn".

Dit heeft Shigeru Miyamoto, senior managing director bij Nintendo, gezegd in een interview met GameSpot.
Foto: Gamer.nl Dat het systeem niet krachtiger is dan de PlayStation 3 en Xbox 360, komt door de balans tussen technologische kracht en een acceptabele prijs die Nintendo heeft opgezocht.

"Nintendo is een entertainmentbedrijf. We zijn erg gevoelig wat betreft het stellen van een prijs, omdat mensen maar een gedeelte van hun geld zullen besteden aan entertainment. En als je het hebt over ouders die iets kopen voor hun kinderen, dan zijn er bepaalde prijspunten waar ouders wel of niet overgaan tot aankoop van een bepaald product."

Balans

Miyamoto geeft echter aan dat er technologische innovaties zijn en dat mensen gewend zijn deze te kunnen gebruiken, wat ertoe leidt dat de kosten stijgen. "Als je het hebt over bedrijven die nadenken over een balans tussen prijs en mogelijkheden, dan is Nintendo het bedrijf dat waarschijnlijk het meeste aandacht zal besteden aan het vinden van de juiste balans."

Miyamoto geeft aan dat deze strategie echter niet zonder risico is, omdat het op alle fronten zoveel mogelijk uit de Wii U wil halen. "We hebben een tablet-achtige controller met scherm. We proberen de juiste balans te vinden tussen de CPU en de GPU, de grafische processor.

Dat alles moeten we samenbrengen met HD-mogelijkheden van het systeem, waar we ook zoveel mogelijk uit willen halen." Om dit alles nog wel voor een schappelijke prijs aan te kunnen bieden, is het systeem niet krachtiger gemaakt dan zijn directe concurrenten.
:') !

:') Faal

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
Heerlijk constructieve post zeg :') Een nieuwsbericht en daaronder faal en :') posten. Chapeau, zouden meer mensen moeten doen :Y

• Zeror
Ik zie dat niet als een faal, maar als een pluspunt. Nintendo probeert de prijs schappelijk te houden door een goede balans te vinden in hardware. Sony zal dit veel minder doen bijvoorbeeld en voor hun nieuwe console gerust gewoon 500-600 euro vragen, omdat er allerlei nieuwe technische hoogstandjes in gepropt zijn. Nintendo wil geen overdreven dure console zeggen ze blijkbaar en zal de console goedkoper zijn dan bij de playstation en Xbox (gekeken naar de release prijs).

• Niet online
Rakkerzero schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:41:
[...]

Ik zie dat niet als een faal, maar als een pluspunt. Nintendo probeert de prijs schappelijk te houden door een goede balans te vinden in hardware. Sony zal dit veel minder doen bijvoorbeeld en voor hun nieuwe console gerust gewoon 500-600 euro vragen, omdat er allerlei nieuwe technische hoogstandjes in gepropt zijn. Nintendo wil geen overdreven dure console zeggen ze blijkbaar en zal de console goedkoper zijn dan bij de playstation en Xbox (gekeken naar de release prijs).
Je moet ook kijken naar de techniek die er aangeboden wordt. Als we nu naar de WiiU kijken dan is dat dus 6 jaar oude techniek met een gimmick controller. De prijzen zouden ook niet rond de 500 'mogen' liggen maar meer in de buurt van (iets meer dan) de Xbox/Ps3. (ivm de dure controller).

Toen de Ps3 uitkwam was de techniek nieuw en duur dus hangt er vanzelf een duurder prijskaartje aan. De Wii was een ietwat opgesoepte Gamecube dus kon er een lage prijs voor gerekend worden doordat de hardware al vrij achterhaald was muv de motion controlls.

Daarnaast:

Waarom zou je als hardcore gamer overstappen naar de WiiU? (wat een van de speerpunten van Nintendo was) De graphics zullen niet veel beter zijn en de games die tot nu toe aangekondigd zijn komen een jaar later voor de WiiU uit. Daarnaast zouden gamers dus flink geld moeten uitgeven aan een extra controller om alleen maar met een gimmick controller te kunnen spelen. Lijkt me niet echt verleidelijk.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 21-06-2011 11:58]

• Zeror
Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:55:
[...]

Waarom zou je als hardcore gamer overstappen naar de WiiU? (wat een van de speerpunten van Nintendo was) De graphics zullen niet veel beter zijn en de games die tot nu toe aangekondigd zijn komen een jaar later voor de WiiU uit. Daarnaast zouden gamers dus flink geld moeten uitgeven aan een extra controller om alleen maar met een gimmick controller te kunnen spelen. Lijkt me niet echt verleidelijk.
Graphics is geen onderdeel van een hardcore game. Een hardcore game is wanneer een doorgewinterde gamer in een game tot het uiterste gedreven wordt om iets te kunnen halen. Dergelijke games heeft Nintendo te weinig gehad afgelopen jaren. Nu willen zulke spellen weer terug hebben op hun console.

• Niet online
Rakkerzero schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:01:
[...]

Graphics is geen onderdeel van een hardcore game. Een hardcore game is wanneer een doorgewinterde gamer in een game tot het uiterste gedreven wordt om iets te kunnen halen. Dergelijke games heeft Nintendo te weinig gehad afgelopen jaren. Nu willen zulke spellen weer terug hebben op hun console.
Ze hebben duidelijk aangegeven dat ze de gamers die van de volwassenere games houden op de Ps3/Xbox willen aantrekken, vandaar die highlight reel met al die volwassen-getinte games. Die haal je niet terug met een gimmick en gelijkwaardige graphics.

• JanW
Juist wel. De gelijkwaardige graphics zorgen er voor dat ontwikkelaars zonder al te veel problemen hun games naast de Xbox 360 en PS3 ook voor de WiiU uit kunnen brengen. Als de WiiU twee maal krachtiger was geweest had hier een hoop extra werk aan te pas komen om te zorgen dat het ook op de console van Nintendo draait. Daarnaast betekend betere hardware ook een duurdere console, iets wat Nintendo niet zal willen gezien hun strategie van de afgelopen jaren.

• D4NG3R
@ Discussie hierboven, Dat de WiiU current-gen capacities heeft gaat straks voor Nintendo weer hetzelfde probleem opleveren als op de huidige Wii.

Zodra de volgende xbox en PS er zijn (Wat hooguit 1 a 1.5 jaar na de WiiU zal zijn) is de WiiU alweer ruim trager qua hardware..

• Niet online
JanW schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:12:
Juist wel. De gelijkwaardige graphics zorgen er voor dat ontwikkelaars zonder al te veel problemen hun games naast de Xbox 360 en PS3 ook voor de WiiU uit kunnen brengen. Als de WiiU twee maal krachtiger was zijn geweest had hier een hoop extra werk aan te pas komen om te zorgen dat het ook op de console van Nintendo draait. Daarnaast betekend betere hardware ook een duurdere console, iets wat Nintendo niet zal willen gezien hun strategie van de afgelopen jaren.
Je snapt het punt niet. Ik geloof best dat er nu vanaf volgend jaar 3 min of meer gelijkwaardige versies van elke grote multiplatformgame uit kan komen maar Nintendo wil dat de gamers die nu bijvoorbeeld Arkham City en Call of Duty willen gaan spelen dit op de WiiU doen. Als de games gelijkwaardig zijn dan is er voor de Ps3/Xbox-gamer die deze games wil spelen weinig reden om en een WiiU en een WiiU versie van Call of Duty te kopen. Het enige verschil kan de gimmickcontroller zijn maar ik denk dat deze voor sommige genres zoals shooters te weinig meerwaarde biedt om zoveel geld aan een nieuwe console uit te geven.

Daarnaast, zoals D4NG3R al aangeeft kan de WiiU nu de ps3/xbox bijbenen maar wanneer de opgevolgers van deze consoles uitkomen loopt Nintendo weeeeeer achter en krijg je weer minderwaardige versies van multiplatformgames.

• sjekneck
Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:21:
[...]

Je snapt het punt niet. Ik geloof best dat er nu vanaf volgend jaar 3 min of meer gelijkwaardige versies van elke grote multiplatformgame uit kan komen maar Nintendo wil dat de gamers die nu bijvoorbeeld Arkham City en Call of Duty willen gaan spelen dit op de WiiU doen. Als de games gelijkwaardig zijn dan is er voor de Ps3/Xbox-gamer die deze games wil spelen weinig reden om en een WiiU en een WiiU versie van Call of Duty te kopen. Het enige verschil kan de gimmickcontroller zijn maar ik denk dat deze voor sommige genres zoals shooters te weinig meerwaarde biedt om zoveel geld aan een nieuwe console uit te geven.

Daarnaast, zoals D4NG3R al aangeeft kan de WiiU nu de ps3/xbox bijbenen maar wanneer de opgevolgers van deze consoles uitkomen loopt Nintendo weeeeeer achter en krijg je weer minderwaardige versies van multiplatformgames.
En toch zal het gat niet zo groot zijn als de huidige generatie. Je gelooft toch zelf niet dat de nieuwe xbox of ps3 high uber high end zal gaan worden? Die les hebben ze wel geleerd door jarenlang de boel onder de kostprijs te moeten verkopen. Echt no way dat ze die fout nog eens gaan maken.
Indien de wii u 30% meer power zal krijgen als de beste nu dan is dat voorlopig genoeg om mee te doen in de volgende generatie. Neemt niet weg dat de rest waarschijnlijk daarover zal gaan, maar echt niet meer het verschil tussen de wii en xbox/ps3 nu. Dat was niet alleen een verschil is algemene power, maar vooral in capabele gpu techniek zoals shaders iets wat de wii niet tot nauwlijks kon. Hierdoor was het vaak onmogelijk om xbox/ps3 games over te zetten op de wii. Wat je straks zal zien is dat de wii u dezelfde games gaat krijgen, maar met iets lagere settings. Developers zijn al overtuigd over de tech dat zegt ook wel iets.

• Niet online
Waarom zou je overstappen op een console die geen betere settings heeft dan degene die je nu hebt?

Als je over 3 jaar de keuze hebt tussen 2 consoles met geweldig mooie graphics en 1 met minder mooie graphics dan lijkt de keuze niet moeilijk.

• sjekneck
Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:13:
Waarom zou je overstappen op een console die geen betere settings heeft dan degene die je nu hebt?
En wie zegt dat de Wii u geen mooiere settings kan hebben? Volgens mij gaat die echt wel mooiere beelden kunnen geven als de ps3/xbox. De gpu alleen al is twee generaties nieuwer (dx10.1 ipv dx9), veel meer shaders (meer dan een verdubbeling), videogeheugen zal sowieso meer zijn als de belabberde 256 mb nu. Het is zelfs bijna goedkoper om 1 gig erin te doen als 256mb. 256mb modelus zijn vrijwel niet meer te vinden en dus kostbaar. Ofwel een inkoppertje om over de huidige consoles heen te gaan.

Het zal alleen van de ontwikkelaars gaan afhangen of ze dit ook snel gaan benutten bij games die op meer platformen uit gaan komen. Je kan er wel vanuit gaan dat Wii u het main ontwikkelplatform zal gaan worden als er niet snel antwoord komt van de Microsoft/Sony. En dan ga je echt de verschillen zien, dat weet je zelf ook wel toch?

Daarnaast bieden ze een vernieuwende gimmick met de controller, ik heb geen idee wat de markt ervan vindt, maar het kan een argument zijn om over te stappen.
Als je over 3 jaar de keuze hebt tussen 2 consoles met geweldig mooie graphics en 1 met minder mooie graphics dan lijkt de keuze niet moeilijk.
Prijs vs functionaliteit. Als de 1 iets minder mooie beelden geeft maar de console 400 kost ipv 600 euro dan kan ik je alvast verklappen welke er beter zal verkopen (de goedkope). Dat zag je namelijk ook tussen de xbox en ps3 in het begin. Ps3 verkocht letterlijk ruk door de veel te hoge prijs en dat was zelfs nog onder de werkelijke kostprijs. Ik begrijp heel goed waarom Sony nog geen nieuwe console op de markt wil, omdat ze eerst geld willen verdienen aan de ps3.

[Voor 4% gewijzigd door sjekneck op 21-06-2011 13:57]

• Deddiekoel
Volgens mij is de WiiU wel in staat tot meer. Volgens mij kan de WiiU namelijk hetzelfde wat de huidige consoles kunnen, maar dan op 1080p.
Wat ze hiermee bereiken is allereerst dat games nu makkelijker multiplatform gemaakt kunnen worden en gamers met 1 console die games ook krijgen. Als ze (veel) zwaarder zouden gaan valt dat nog maar te bezien. Ten tweede is er geen extra druk op Sony en MS om zwaardere hardware te lanceren. Sony kan mooi bij zijn 10 jaren plan voor de PS3 blijven en MS hoeft niet perse met iets nieuws te komen qua power.
Ook vraag ik me hardop af hoe groot die sprong in graphics zou zijn op dit moment en of gamers daarvoor weer x honderd euro willen betalen.
Nintendo maakt een betaalbare inhaalslag op power en biedt (wederom) een innovatieve manier om games te spelen. Want wat je ook kan zeggen over de Wii, maar zowel Sony als MS zijn hard die kant op gegaan. Ik zie potentie in de WiiU en kan niet wachten waarmee devs gaan komen en hoop zeker dat de grote multiplatform games ook naar de WiiU komen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-03 14:02
Ik vind het een interessante ontwikkeling :)

ga hem waarschijnlijk wel aanschaffen :) maar hoop op een iets betere third party support :P

heeft iemand dit filmpje al gezien ?

link

Indien dit wordt opgepakt kan dit inderdaad een hele leuke toevoeging voor shooters worden :)

Anoniem: 450491

Ben echt benieuwd hoe de grote controller met het beeldscherm in de handen ligt, lijkt me best onwennig eigenlijk, hoewel ik dat eerst ook dacht van smartphones. Wat ik me ook afvraag is of het nintendo nog een keer lukt om de mensen die opgegroeid zijn met klassieke spellen als Zelda en Mario, hetzelfde gevoel te geven wanneer zij deze games spelen op de WII U. Vond dat bij de WII toch niet zo geslaagd.

Ik wacht nog even diverse tests en dergelijke af, er is op dit moment te weinig informatie om te zeggen of ik er een gaan halen. Mijn vriendin is wel laaiend enthousiast, maar ja die hoeft het ook niet zelf te betalen :p. Voordeel is wel dat je niet altijd de tv nodig hebt om te spelen, kan ik tenminste voetbal kijken zonder gestoord te worden haha 8)7 :9

• Niet online
sjekneck schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:55:
[...]

En wie zegt dat de Wii u geen mooiere settings kan hebben?
Nintendo heeft dat zelf gezegd.

• JanW
Bron?

• Niet online
http://news.softpedia.com...ful-Hardware-249767.shtml

http://www.gamesindustry....powerful-than-current-gen

Goed, het zal wellicht iets mooier er uitzien maar als je de volgt zal er geen spectaculair verschil zijn met de hardware van vandaag. De hardware die inmiddels 7 jaar oud is....

Denk echter dat het voor de Nintendo core-franchises niet heel veel uit zal maken. Als je bijvoorbeeld naar Galaxy kijkt dan zie ik niet 123 hoeveel mooier je dat kan maken met een bak met serieuze hardware er in. Aangezien de Mario games voor een groot deel uit simpele vormen bestaat is die franchise qua graphics al vrijwel geperfectioneerd.

[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 13-03-2012 08:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:33

Gynnad

* * *

Er komen toch wel gave spellen zoals ik het zie op de persconferentie!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:01
Eindelijk 3rd party games van qualiteit. Dat is iets wat de Wii echt miste.
En die Pro controller ziet er ook wel degelijk uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09-2022

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

xbox 360 controller met verneukte buttons.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:01
Dat lijkt mij ook de bedoeling, een controller voor de "hardcore" gamer. De rest van de wereld zal de Wii U Gamepad wel gebruiken, daar is de hele console op gebaseerd.

• Niet online
Nou dat was een tegenvaller. Niks van werd geshowd werd kan niet op de ps3/xbox360 en die Mario leek wel een GameCube game.... Hier denkt Nintendo het 5 jaar mee uit te houden?
Dieptepunt: de verrassing op het eind: het vuurwerk van Nintendoiand :')!

• davidgilmour
  • Laatst online: 29-12-2017
Anoniem: 279033 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 06:50:
Nou dat was een tegenvaller. Niks van werd geshowd werd kan niet op de ps3/xbox360 en die Mario leek wel een GameCube game.... Hier denkt Nintendo het 5 jaar mee uit te houden?
Ja, helemaal mee eens. Where did it go wrong? Kijk eens waar ze stonden in 2007:

http://www.dailytech.com/...+in+Japan/article9040.htm

Dit zou wel eens de Dreamcast van Nintendo kunnen worden. Over een paar jaar spelen we Super Mario Bros op de iPhone, iPad, PS4 en XBOX 720.

[Voor 14% gewijzigd door davidgilmour op 06-06-2012 07:17]

• Gynnad

Gynnad

* * *

Anoniem: 279033 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 06:50:
Nou ik vind Mario er op zich nog best wel tof uitzien.. Aan dat concept moet ook niet te veel veranderd worden want het is gewoon al heel erg goed! Het enige wat ze er aan moeten veranderen is dat het of wat makkelijker wordt of dat er 2x zoveel levels komen.. Want je hebt het nu vrij vlug uitgespeeld (de vorige tenminste).. Had het idee dat je er op de Super Nintendo langer over deed.

Maar ik vond vooral de grote afwezigheid van Zelda opvallen.. Hier had ik eigenlijk wel iets van verwacht, maar helaas het mocht niet zo zijn.. Ben wel benieuwd, ik denk dat de Wii U best wel potentie heeft, mits er fatsoenlijke games opkomen met DEZELFDE graphics als op de PS3 en xbox360. Want als je nu bijvoorbeeld FIFA vergelijkt is het op de Wii echt verschrikkelijk! Als ze dit gelijk kunnen trekken met de PS3/xbox360 en daarbij ook nog Zelda/Mario reeks uitbrengen dan denk ik dat ze een heel eind in de goede richting zitten..

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 09:19
De vraag is wie gaat er 300+ euro neerleggen voor een console die bij release al verouderd is? Een console die een gamepad heeft welke slechts 3-5 uur op 1 accu gaat? Een console iets betere visuals oplevert dan de current-gen.

E3 Nintendo (E3 in het algemeen ook) was een diepe teleurstelling en gezien de specs die zijn uitgelekt lijkt het erop dat de hardware grotendeels op de 360 lijkt (waarschijnlijk iets betere videokaart en meer geheugen). Games draaien op 1080P zal echt geen optie zijn. Het zal hooguit 720P kunnen draaien. Beter dan current-gen (576p-640p) maar verre van indrukwekkend.

Dit is pas indrukwekkend: YouTube: Agni's Philosophy -- FINAL FANTASY REALTIME TECH DEMO

[Voor 37% gewijzigd door Relief2009 op 06-06-2012 11:30]

90710

Gynnad schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:47:
[...]

Nou ik vind Mario er op zich nog best wel tof uitzien.. Aan dat concept moet ook niet te veel veranderd worden want het is gewoon al heel erg goed! Het enige wat ze er aan moeten veranderen is dat het of wat makkelijker wordt of dat er 2x zoveel levels komen.. Want je hebt het nu vrij vlug uitgespeeld (de vorige tenminste).. Had het idee dat je er op de Super Nintendo langer over deed.
Super Mario Bros (NES) kan je in 5 minuten uitspelen ;)
Maar ik vond vooral de grote afwezigheid van Zelda opvallen.. Hier had ik eigenlijk wel iets van verwacht, maar helaas het mocht niet zo zijn.. Ben wel benieuwd, ik denk dat de Wii U best wel potentie heeft, mits er fatsoenlijke games opkomen met DEZELFDE graphics als op de PS3 en xbox360. Want als je nu bijvoorbeeld FIFA vergelijkt is het op de Wii echt verschrikkelijk! Als ze dit gelijk kunnen trekken met de PS3/xbox360 en daarbij ook nog Zelda/Mario reeks uitbrengen dan denk ik dat ze een heel eind in de goede richting zitten..
Zelda komt eens per 3-5 jaar uit. Vorig jaar is Skyward Sword uitgebracht. Dus ja, als ze nu een nieuwe Zelda zouden hebben zou het net zo inspiratieloos als vele PS3 / XBOX 360 games van tegenwoordig zijn.
Relief2009 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:23:
De vraag is wie gaat er 300+ euro neerleggen voor een console die bij release al verouderd is? Een console die een gamepad heeft welke slechts 3-5 uur op 1 accu gaat? Een console iets betere visuals oplevert dan de current-gen.

E3 Nintendo (E3 in het algemeen ook) was een diepe teleurstelling en gezien de specs die zijn uitgelekt lijkt het erop dat de hardware grotendeels op de 360 lijkt (waarschijnlijk iets betere videokaart en meer geheugen). Games draaien op 1080P zal echt geen optie zijn. Het zal hooguit 720P kunnen draaien. Beter dan current-gen (576p-640p) maar verre van indrukwekkend.

Dit is pas indrukwekkend: YouTube: Agni's Philosophy -- FINAL FANTASY REALTIME TECH DEMO
Alle games draaien gewoon op 1080p hoor ;) nou ja, iig alle first party.

Zie: http://e3src.nintendo.com/wiiu/

[Voor 26% gewijzigd door 90710 op 06-06-2012 11:37]

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 14:19

Ram0n

Bierbrouwende nerd

90710 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:30:
[...]
Super Mario Bros (NES) kan je in 5 minuten uitspelen ;)
Met shortcuts ja, maar je snapt wel dat het daar niet over gaat.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Niet online
90710 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:30:
[...]

Alle games draaien gewoon op 1080p hoor ;) nou ja, iig alle first party.
Dat zegt niks. Die Mario game kan ook best op 1080p draaien maar ziet er nog steeds uit als een last-gen game. (Gamecube dus) Zeggen dat de graphics goed zijn omdat ze 1080p zijn is een even grote dooddoener als zeggen dat elke Bluray er geweldig uitziet omdat ze in HD zijn.

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02 10:27

roboreaper

Collecting your robots

hardcoresmurf schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:35:
xbox 360 controller met verneukte buttons.......
/fanboymode
waar dacht de dat de xbox contoler vanaf stamt... juist de GC controller

ik baal wel van de E3 pers van gister
ik schat dat tijdens de TGS alles uit de doeken wordt gedaan. prijs datum en 1st party games.

vraag met och wel af wie de presentaties organiseert van Nintendo, mag ontslag hebben >:)

na wat berichten te hebben gelezen zijn steeds meer mensen enthousiaster over Nintendo land
( de games dan )

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03 15:36
Relief2009 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:23:
Helemaal mee eens.

De 'nextgen' in de topic titel kan wel weggehaald worden.

Steam/XBL: Avioto

90710

F-Zero komt op de WiiU

http://www.nintendolife.c...f_zero_is_coming_to_wii_u

spoiler:
In Nintendo Land

Ander nieuws, al je aankopen op de Wii (WiiWare, VC games) en savegames kan je naar de WiiU transferren.
http://www.nintendolife.c...d_shop_purchases_to_wii_u

[Voor 44% gewijzigd door 90710 op 06-06-2012 12:36]

• Niet online
Je bedoelt een minigame....waarin je niet tegen elkaar racet maar obstakels ontwijkt:
A game based off Nintendo's futuristic racing game F-Zero will also be included, where the player must race down a track and avoid obstacles placed by the other player using the GamePad
Oh well, de game heeft wel weer spectaculair vuurwerk ;)

Ik hoop trouwens dat die Mario niet exclusief voor WiiU uitkomt. Grafisch gezien kan die makkelijk op de Wii maar verwacht dat het een WiiU only game wordt.

90710

De Wii heeft al een New Super Mario Bros (Wii), dus waarom een tweede. De 3DS versie komt ook niet op de DS uit ;)

En ja, dat had ik al in de spoiler gezegd :+

[Voor 17% gewijzigd door 90710 op 06-06-2012 12:41]

• Niet online
90710 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:41:
De Wii heeft al een New Super Mario Bros (Wii), dus waarom een tweede. De 3DS versie komt ook niet op
Om zo het uitblijven van kwaliteitstitels voor Wii het afgelopen jaar goed te maken. Daarnaast heeft de Wii een hoge installed base dus zullen inkomsten ook hoog zijn.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Grafisch maakt mij niet zoveel uit, een 2d Mario moet haast wel top zijn. New Super Mario Bros DS en Wii waren ook fantastisch. Leuk voor mij, maar ook leuk voor de rest van het gezin. Nieuwe Wii fit zal hier ook wel in de smaak vallen. En wie weet, misschien is die nieuwe Mario ook wel weer wat goedkoper.

Voor graphics moet je sowieso niet op de consoles zijn, daarom hou ik er altijd een PC bij. Maar Nintendo blijft de enige die echt spellen brengt die je niet op de PC vindt (de meeste genres vinden hun weg wel naar de PC).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

roboreaper schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:06:
[...]

/fanboymode
waar dacht de dat de xbox contoler vanaf stamt... juist de GC controller

ik baal wel van de E3 pers van gister
ik schat dat tijdens de TGS alles uit de doeken wordt gedaan. prijs datum en 1st party games.

vraag met och wel af wie de presentaties organiseert van Nintendo, mag ontslag hebben >:)

na wat berichten te hebben gelezen zijn steeds meer mensen enthousiaster over Nintendo land
( de games dan )
ik heb niet eens een xbox 360 ;) ,ik ben een hardcore pc gamer 8)

90710

Ik vraag me eigenlijk stiekem wel af of de WiiU GamePad makkelijk te hacken is zodat je 'm als tweede pcscherm kan gebruiken :+

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

90710 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:31:
Ik vraag me eigenlijk stiekem wel af of de WiiU GamePad makkelijk te hacken is zodat je 'm als tweede pcscherm kan gebruiken :+
ach als je er homebrew op kan draaien moet dat ook wel mogelijk zijn 8)

90710

Oh ja, HB hacks lijken me ook erg leuk. Maar ja, dat wordt gewoon te vaak misbruikt voor illegale games.

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

90710 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:33:
Oh ja, HB hacks lijken me ook erg leuk. Maar ja, dat wordt gewoon te vaak misbruikt voor illegale games.
ik speel quake op m'n wii :+

ik heb alleen mp niet werkend gekregen

[Voor 7% gewijzigd door hardcoresmurf op 06-06-2012 14:35]

• Niet online
hardcoresmurf schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:34:
[...]

ik speel quake op m'n wii :+

ik heb alleen mp niet werkend gekregen
Schijnt dat je er ook Snes games etc online mee kan multiplayeren. Toffe optie, had eigenlijk in de VC moeten zitten.

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Anoniem: 279033 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:37:
[...]

Schijnt dat je er ook Snes games etc online mee kan multiplayeren. Toffe optie, had eigenlijk in de VC moeten zitten.
je hebt ook tetris multiplayer voor het homebrew channel :+ dat is wel leuk om met z'n vieren te doen ;)

[Voor 0% gewijzigd door hardcoresmurf op 06-06-2012 14:39. Reden: ik had "bieren" ipv "vieren" geschreven :F]

• Niet online
Wat een zeperd! Die trailer van Zombi U blijkt geheel CGI te zijn.

Edit: Met 2 tablet controllers gaat de snelheid naar 30 fps.

En dan moet je ze ook nog vrijwel altijd aan de lader hebben omdat je er maar 3,5 uur mee doet. Tot zover het draadloze deel.

[Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 06-06-2012 16:04]

90710

Bron..?

• Niet online
Meerdere sites waaronder Neogaf en Gamekings

• Anoniem: 181786
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Anoniem: 279033 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:00:
Wat een zeperd! Die trailer van Zombi U blijkt geheel CGI te zijn.

Edit: Met 2 tablet controllers gaat de snelheid naar 30 fps.

En dan moet je ze ook nog vrijwel altijd aan de lader hebben omdat je er maar 3,5 uur mee doet. Tot zover het draadloze deel.
Je kan er 3 tot 5 uur aan een stuk door draadloos mee gamen. Daarna moet je er een snoertje insteken. Aangezien je veelal toch op de bank zit als je met een console gamed lijkt me dat weinig problematisch. Ja goed, het was natuurlijk leuker geweest als ze er een kleine nucleaire energiecentrale hadden ingebouwd, maar dan waren de kosten wat hoger.

30fps waarbij de TV en 2 tablet controllers worden aangestuurd is gewoon netjes.

Je kan natuurlijk heel negatief doen over van alles en nog wat, je kan ook even de kat uit de boom kijken en afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.

90710

Het is trouwens 3 tot 5 uur niet 3,5 uur ;)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
90710 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:01:
Het is trouwens 3 tot 5 uur niet 3,5 uur ;)
Wat ik behoorlijk lang vind, het is lang geleden dat ik de tijd had om 3 uur aan 1 stuk door te gamen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Zeror
Ts is geupdate.

• Gynnad

Gynnad

* * *

Aan de Wii-U komen 4 USB poorten, maar ook bij de WII zijn er USB poorten, maar wat moet je daar nou in hemelsnaam mee?

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-03 09:05
Gynnad schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:56:
Aan de Wii-U komen 4 USB poorten, maar ook bij de WII zijn er USB poorten, maar wat moet je daar nou in hemelsnaam mee?
Tja, op de Wii heb ik 1 usb poort in gebruik voor de lan adapter, deze word ook ondersteund door de Wii U. Verder zullen ze wel gebruikt worden om de gamepad te kunnen opladen neem ik aan. Ook de pro controllers zouden hier misschien wel gebruik van maken.

die 60 en 30 fps zijn alleen voor de gamepads geloof ik hoor, als je er eentje hebt aangesloten loopt deze op 60 fps, als je er een tweede bij doe lopen ze op 30 fps. Ik geloof dat de tv via een andere stream loopt en zijn fps niet deelt met de gamepads, maar ik kan de bron niet zo snel vinden.

90710

Je kan straks desgewenst een USB HDD aan je WiiU hangen. Of een USB stick. Of een SD kaart ín de WiiU of gewoon het interne geheugen gebruiken. Waarvan nog niet bekend is hoe groot het is.

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-03 22:33
Euhm, softmodden en een USB hardeschijf met spel-backups eraan hangen;-)

• Niet online
Zou idd mooi zijn als je met die transfer van Wii naar WiiU ook USBLoader GC kan overzetten.

Voor de backups uiteraard ;)
Anoniem: 181786 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:59:
[...]

Je kan er 3 tot 5 uur aan een stuk door draadloos mee gamen. Daarna moet je er een snoertje insteken. Aangezien je veelal toch op de bank zit als je met een console gamed lijkt me dat weinig problematisch. Ja goed, het was natuurlijk leuker geweest als ze er een kleine nucleaire energiecentrale hadden ingebouwd, maar dan waren de kosten wat hoger.

Je kan natuurlijk heel negatief doen over van alles en nog wat, je kan ook even de kat uit de boom kijken en afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
Als consument heb je alle recht om kritisch te zijn op producten. Een van de beste ontwikkelingen van de afgelopen 10 jaar is dat de controllers tegenwoordig allemaal draadloos zijn. Scheelt zoveel gedoe met draden, knopen ed en levert gewoon veel comfort op tijdens het gamen. Als je dan vervolgens weer besnoerd moet gamen de helft van de tijd is dat een stap terug.

Daarnaast vond ik het ook vreemd dat die Reggie een vergelijking maakte met de NES toen hij het had over dat je twee Tablets tegelijk kan aansluiten? Was dat nostalgisch bedoeld ofzo want een vergelijking met hardware van 15 jaar terug is niet het meest optimale bericht voor een nieuwe console. Daarnaast is het zelf Nintendo die 4 player-gaming liep te pushen als standaard met de komst van de N64. Als je dan niet met z'n vieren met een tablet kan spelen dan is dat een stap terug.

(Ja, je kan ook met Wiimotes ed spelen maar als je competief wil spelen, dus elke speler gelijke kansen dan kan dat dus niet met die tablets. Games waarin een gamer een andere rol heeft boeien me minder,)
Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee