Deddiekoel schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:32:
[..]
In hoeverre Sony dit ook met Vita kan durf ik niet te zeggen. Als ik alles zo lees lijkt het er namelijk ook dat de WiiU/WiiPad een vorm van wireless HDMI heeft. Hierdoor is de pad echt alleen een controller met een scherm en wordt al het echte werk door de console gedaan. Hierdoor is een kopie door concurrentie wat lastiger denk ik. [...]
Qua paardekracht zal de WiiU niet heel veel meer lijken te doen dan PS3/X360, maar hij kan het wel op 1080p. [...]
Of de concurrentie dit ook zal kunnen is inderdaad de vraag. De ps3+psp combinatie had nogal wat inputlag

Apple gaat ook een poging wagen: je kan nu je ipad al via een kabeltje aan je tv hangen, maar vanaf ios5 zal je ook kunnen streamen (via apple tv). Waardoor je dus een omgekeerde wiiu hebt.
Van eurogamer:
"The approach Apple is taking could be described almost as a reverse of Nintendo's concept: processing is carried out in the mobile device and beamed to a receiver connected directly to the screen. Picture quality and latency will be the aspects to examine when the iOS 5 Real Racing 2 HD update ships.
In contrast, it is believed that Wii U's approach uses high bandwidth, zero latency technology for a perfect image with no lag, so comparisons with Apple's tech will be very interesting..."
http://www.eurogamer.net/...y-airplay-comes-to-gamingEr is al gespeculeerd dat 3DS connectivity mogelijk gaat worden. Hiermee kun je toch meerdere persoonlijke schermen hebben. Wel grappig dat hier nu opeens zoveel waarde aan wordt gehecht terwijl het in het verleden weinig succesvol was.
Dat het in het verleden weinig succesvol was kwam voor een groot deel natuurlijk ook door de eisen: een gamecube, 4 linkkabels en 4 gba's. Ik had gelukkig genoeg vrienden met gba's en heb aardig wat avonden gevuld met zelda four swords en ff crystal chronicles

Het voordeel van een console die standaard meerdere schermen ondersteunt is dat er ook automatisch een grotere groep is die aan de eisen voor dat soort spellen voldoet. Dit vergroot dan ook de kans op spellen als zelda4s en ff:cc.
Maar helaas (voor mij) wordt het dus hopen op ondersteuning van de 3DS en dan nog hopen dat er genoeg gamers bereid zijn om zo'n game een succes te maken