prutser001 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:19:
Ik dacht dus dat ik de enige was die daar over viel, het gedoe met die controllers. Ik dacht even goedkoop uit te zijn door Trine 2 te kopen en dan ff spelen. Koop een WiiMote (zwarte met motion plus) blijk je ook nunchucks nodig te hebben. Dat je dat nodig hebt ok maar zet het ergens neer, heb het zelf op moeten zoeken.
Staat er gewoon bij in de eShop.
Wii U GamePad
Wii U-controller Pro
Wii-afstandsbediening (Plus) + Nunchuck
Wii-afstandsbediening + Traditionele Controller Pro.
Dus om een 1 spel te spelen van 13 euro ben ik ~100 euro aan controllers kwijt.. Ook vindt ik spellen erg duur 50-60 euro voor een spel? Ik heb in de laatste 5 jaar nog niet zo veel betaald voor 1 spel. Trine 2 kost op dit moment 3,25 op Steam...
Je kan ook gewoon met de GamePad spelen. Dat kost je niks extra.
Ook dat 'Love movie'? en TVii niet werken (wat het ook is, nee niet de moeite genomen het op te zoeken) valt me tegen. Zet het er dan niet op.
Nintendo TVii komt later dit jaar in
selecte regio's in Europa (de VS en Japan hebben het al) waar Nintendo deals met TV makers heeft kunnen maken. "Love movie" is een Britse video streamingsdienst. (Kan je het beste gewoon van je Wii U afhalen via datamanagement)
En ik kan niet vinden of die 'gametab' op standby kan ofzo, moet dat scherm nou echt de hele tijd aan blijven? Na 30 minuten weet ik echt wel wat ik aan het kijken ben.
De
ontwikkelaar bepaalt hoe de GamePad gebruikt wordt. In ZombiU is het bv je kaart, scanner, inventory en voor "mini games". Terwijl in andere spellen je enkel je spelbeeld te zien krijgt.
Navi schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:05:
Sowieso is het hele controller systeem gewoon kut, je zou gewoon alles overal moeten kunnen gebruiken maar dat gaat weer niet.
Voorbeeld: New Super Mario Bros U
Single player, gamepad of wiimote. Maar wiimote heeft geen x-y knoppen dus je kunt niet sprinten.
Pro controller niet mogelijk, waarom in godsnaam niet!?
1 indrukken tijdens lopen
Multiplayer, 1 gamepad 1 wiimote. Alleen boost mode.
Wil je echt samen spelen? (samen in 1 level), 2 wiimotes nodig, (WTF!?)
Zo kan je tot vijf spelers krijgen. Als de GamePad ook een karakter had dan was dat niet echt mogelijk geweest. Ook krijg je een oneerlijke voorsprong op andere spelers.
Ander voorbeeld, wil je Virtual Console gebruiken in Wii mode. Classic of Classic Pro Controller nodig, WiiU Pro Controller? Kan niet!
Wii Mode is precies dat, Wii mode. Je Wii U is dan in feite gewoon een Wii. Natuurlijk had Nintendo een soort van WiiMote emulatie in de Wii U Pro controller kunnen bouwen (nodig voor Wii mode, want dat werkt met Wii Motes + aanhang) maar ik denk dat dat te veel zou kosten voor een te klein publiek

Gamepad scherm blijft ook altijd aan ook al kijk ik op de TV. (Uitzetten kan niet want zodra je 1 knop in drukt gaat hij weer aan)
Gaat nergens over.
Zoals ik net al gezegd heb, de GamePad is in sommige gevallen (afhankelijk van de ontwikkelaar) echt een tweede scherm met andere info dan het hoofdscherm.