[NextGen] Het Nintendo Wii U topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste
Acties:
  • 163.638 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet niet direct de update starten. ;)

Ga in het Home menu naar het downloads overzicht en daar zie je dan die optie staan. De WiiU zal dan alles wat te downloaden is downloaden en daarna zichzelf uitschakelen.

Wat je ook kan proberen is je WiFi router uitschakelen. Je WiiU zal dan netjes je download onderbreken - je raakt zelfs de reeds gedownloade data niet kwijt - waarna je de resterende download later kan downloaden. Zet NIET je WiiU uit terwijl deze nog aan het updaten is.

De update is bij mij volgens Download Management 625MB

Update: WiiU start sneller op, sluit sneller af en de multitasking apps (je weet wel Miiverse, eShop, etc) starten sneller op.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Vanochtend was hij toch al klaar...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 09:26
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:12:
Je moet niet direct de update starten. ;)

Ga in het Home menu naar het downloads overzicht en daar zie je dan die optie staan. De WiiU zal dan alles wat te downloaden is downloaden en daarna zichzelf uitschakelen.

Wat je ook kan proberen is je WiFi router uitschakelen. Je WiiU zal dan netjes je download onderbreken - je raakt zelfs de reeds gedownloade data niet kwijt - waarna je de resterende download later kan downloaden. Zet NIET je WiiU uit terwijl deze nog aan het updaten is.

De update is bij mij volgens Download Management 625MB

Update: WiiU start sneller op, sluit sneller af en de multitasking apps (je weet wel Miiverse, eShop, etc) starten sneller op.
Ik heb overigens niet erg veel gemerkt van de snelheid winst. Merk je het echt goed of is het minimale winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk het wel goed, alleen heb je bij veel applicaties dat hij met het internet moet verbinden (eShop, Miiverse) wat nog steeds een vertragende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ok dan zal dat het wel geweest zijn idd. Merk je verder ook betere stabiliteit / snelheid in games?

Aanstaande zaterdag zit er weer een update van 2gb aan te komen. Ben benieuwd wat daar allemaal in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53
Ik merk d'r weinig van, het blijft overdreven traag.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zo ik start zelf maar gewoon, mensen die in de lijst willen, DM me even.

Nintedo id gebruikers lijst

GoT usernameNintendo id
Albert04Damuru
geengrenzuhgeengrenzuh
iNSaNe-oNeiNSaNe-oNe
matthijstmatthijst
NjayNjaynl
phuseboxphusebox
TFHfonyArnaud

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zo naast mijn eerste indrukken van de Wii U heb ik nu ook een review van New Super Mario Bros U geschreven. Was aangenaam verrast moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Tof om te lezen! Heb zelf de Premium in backorder staan.. kan niet wachten (ben bang dat het wel moet)! Meteen NSMBU ook maar besteld :)

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:18
Bij mij was de update van gister met een half uur binnen en met een paar minuten geinstalleerd.
Ik vind ZombiU erg leuk, en heb daarnaast ook NSMBU, maar deze nog niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 11:35
Phusebox schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:33:
Zo naast mijn eerste indrukken van de Wii U heb ik nu ook een review van New Super Mario Bros U geschreven. Was aangenaam verrast moet ik zeggen.
Leuke review. Jij vindt de singleplayer leuker/beter dan de multiplayer? Was zelf een beetje bang dat ze meer tijd hadden gestopt in het ontwikkelen van het "party" onderdeel dan van het singleplayer deel. Toch maar eens wat serieuzer overwegen een WiiU te kopen. Weet iemand of ze ergens nog de premiums hebben liggen? Bij de webshops die ik gezien heb lijken ze allemaal uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Ho0f schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:25:
[...]

Leuke review. Jij vindt de singleplayer leuker/beter dan de multiplayer? Was zelf een beetje bang dat ze meer tijd hadden gestopt in het ontwikkelen van het "party" onderdeel dan van het singleplayer deel. Toch maar eens wat serieuzer overwegen een WiiU te kopen. Weet iemand of ze ergens nog de premiums hebben liggen? Bij de webshops die ik gezien heb lijken ze allemaal uitverkocht...
In Tilburg istie in ieder geval niet te halen. Paar webshops hebben em blijkbaar nog wel, maar dan betaal je ook meer. Ik ben bang dat je moet wachten, tenzij iemand nog wat 'lokale info' heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Laatst online: 18-09 20:49
Heb de Wii U premium sinds dinsdag binnen, helaas, nog niet veel kunnen gamen, o.a. door die updates..
Het is wel goed dat er aan finetuning van het een en ander wordt gedaan, maar ik wordt er wel een beetje kregel van, eerste update duurde iets van 2 uur oid...
Ik hoop wel dat het schakelen naar het menu versneld gaat worden, ik heb genoeg tijd om naar de andere verdieping te rennen en een koekje te pakken..

Het ziet er wel mooi uit moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:57
Ik heb mijn Wii U verkocht, grootste dealbreaker was toch he zwake signaal van de gamepad, als ik zelfs niet als de console in de woonkamer staat en ik 3 meter verder op de wc ga zitten dat het signaal al weg is.

Ook had ik gister van Nintendo toch wel een paar titels verwacht, echter alleen release date van Pikmin en Monster Hunter :(

Rumble functie in wii pad vind ik ook tegenvallen. Denk dat ik wacht op een update van de console volgend jaar, misschien is het signaal van de pad dan beter en een heel stuk meer games beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 15:31

TAA

Liever IRC

Ho0f schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:25:Weet iemand of ze ergens nog de premiums hebben liggen? Bij de webshops die ik gezien heb lijken ze allemaal uitverkocht...
MediaMarkt Breda had gister zeker nog 10-15 premiums met NintendoLand liggen. Zover ik kon zien geen ZombiU bundels meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
MM Deventer had er maandag ook een stuk of 10 liggen.
Alle MM's zijn gewoon te bellen voor voorraadinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 11:35
Mediamarkt heeft online (voor zover ik kan zien) alleen de basic, daarom kwam de MM niet als eerste bij me op. Goed punt in ieder geval, zal de lokale eens met een bezoekje vereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52
Zojuist het volgende besteld via ebay:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTgxWDY1MQ==/$(KGrHqZHJCgFChEtL(UcBQv6hI5yDg~~60_12.JPG
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...90826383425#ht_1317wt_969

In nederland zijn ook al wel online van zulke hoesjes te bestellen. Alleen tot nu toe kan je nergens de kleur opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Zou iemand me kunnen helpen, ik las hier laatst wat over het registreren van je wiiu en dat je dan extra punten kreeg of een spel kreeg of iets. Ik kan het alleen niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dat zit?

Bij de 3ds xl krijg je namelijk een gratis downloadbare game. Zou natuurlijk gaaf zijn als dat bij de wiiu ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:24:
Zou iemand me kunnen helpen, ik las hier laatst wat over het registreren van je wiiu en dat je dan extra punten kreeg of een spel kreeg of iets. Ik kan het alleen niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dat zit?

Bij de 3ds xl krijg je namelijk een gratis downloadbare game. Zou natuurlijk gaaf zijn als dat bij de wiiu ook is.
Registreren gaat vrij eenvoudig:

Maak een Nintendo ID account aan op je WiiU en link deze met je Nintendo club account.
Op de Nintendo website ga je naar je "Mijn games en systemen" pagina. Daar zie je dan je WiiU staan. Daaronder staat een link om een enquete in te vullen. Klik daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Is het mogelijk om verschillende savegames te hebben?
Ik wil mijn eigen save game hebben bij NSMBU en niet die van de kinderen die zomaar wat doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Choller schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:47:
Is het mogelijk om verschillende savegames te hebben?
Ik wil mijn eigen save game hebben bij NSMBU en niet die van de kinderen die zomaar wat doen....
Aparte Wii U accounts aanmaken ?

Of gewoon waar je de game laad.. daar heb je 3 vakjes volgens mij is ieder vakje een aparte game.

[ Voor 14% gewijzigd door Brummetje op 06-12-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Lukt het jullie in te loggen op Club Nintendo ? Bij mij doet de login pagina niets als ik op "Log In" druk, zowel in Safari, Firefox als Chrome (alleen op Mac OS X 10.8.2)

En heeft iemand al een een winkel gevonden die een Wii U Ethernet adapter verkoopt ?

[ Voor 20% gewijzigd door Aaargh! op 06-12-2012 18:25 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Aaargh! schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:24:
Lukt het jullie in te loggen op Club Nintendo ? Bij mij doet de login pagina niets als ik op "Log In" druk, zowel in Safari, Firefox als Chrome (alleen op Mac OS X 10.8.2)

En heeft iemand al een een winkel gevonden die een Wii U Ethernet adapter verkoopt ?
Er is geen "Wii U" versie. Je kunt gewoon de Nintendo LAN adapter Wii gebruiken. Volgens mij ook nog niet aangekondigd of ze tzt nog een officiële zwarte versie uit zullen brengen, alhoewel natuurlijk wel het fraaiste zal zijn.

Edit: en club nintendo inloggen lukt hier zonder problemen (Chrome).

[ Voor 5% gewijzigd door psychodude op 06-12-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nog steeds vreemd dat ze er niet gewoon een onboard netwerkpoortje op gezet hebben. Kan nooit veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Navi schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:15:
Nog steeds vreemd dat ze er niet gewoon een onboard netwerkpoortje op gezet hebben. Kan nooit veel kosten.
Iedereen heeft wel iets wat niet veel kost wat ze graag gezien willen hebben, of dit nu is:

- netwerkpoortje
- optical digital audio
- DVD film playback
- Music CD/DVD playback
- Bluray playback
- USB 3.0
- Etc.

Zaken welk afzonderlijk niet zoveel kosten, maar om iedereen tevreden te kunnen stellen toch al snel gezamenlijk weer 50+ Euro extra wordt, terwijl voor anderen het enkel maar als bloat gezien zal worden en zonde van het geld wordt beschouwd.

Nintendo maakt daarin juist vaak de keuze om de gemiddelde consument tegemoet te komen, en tsja, die hebben dat soort fratsen allemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:01

PBP

En toch met het oog op online gaming vind (ook ik) iets simpels als een ethernet poort wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Dan koop je toch een adapter?

En toch met het oog op online gaming vind (ook ik) iets simpels als een netwerkpoortje wel een must.
En toch met het oog op muziek vind (ook ik) iets simpels als een optical digital audio wel een must.
En toch met het oog op film kijken vind (ook ik) iets simpels als een DVD film playback wel een must.
En toch met het oog op muziek vind (ook ik) iets simpels als een Music CD/DVD playback wel een must.
En toch met het oog op film kijken vind (ook ik) iets simpels als een Bluray playback wel een must.
En toch met het oog op moderne dataopslag vind (ook ik) iets simpels als een USB 3.0 wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
PBP schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:33:
En toch met het oog op online gaming vind (ook ik) iets simpels als een ethernet poort wel een must.
Tsja, maar als iemand die rond hangt op tweakers.net weet jij dan ook al snel wat de voordelen zijn van een ethernet poort over wifi. Voor de gemiddelde consument is wifi gemakkelijker, gaat het er enkel om of het werkt of niet, ms zegt ze eigenlijk niet zo heel erg veel.

Dus heeft Nintendo zich behouden tot de bare minimums. En tsja, USB 2.0 biedt daarbij een goed alternatief voor diegene welk toch wired willen. De max 480 mbps welk ermee behaald kan worden is stukken sneller dan het gemiddelde 100 mbps netwerk, en zeker weten sneller dan de gemiddelde 10 mbps internet verbindingen waar veel mensen nog mee zitten.

Wifi dus niet genoeg? Koop de adapter. Wel zoo eerlijk. Voor die 1000 die het niets uitmaakt, hoeven nu niets extra's uit te geven, tegenover die ene die graag wired wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:01

PBP

:|

Als alleen standaard WiFi aanwezig is dan zullen niet veel mensen nog extra 30euro betalen voor een adaptertje. Weet niet of je ooit op de Wii online gegamed heb? WIFI verbindingen voor online gamen is nou eenmaal vaak kut. Veel mensen hebben er geen verstand van dus laten ze het maar zo, wat het online gamen niet ten goede komt. Krijg nog steeds de indruk dat Nintendo online gamen niet serieus wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
PBP schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:50:

Als alleen standaard WiFi aanwezig is dan zullen niet veel mensen nog extra 30euro betalen voor een adaptertje. Weet niet of je ooit op de Wii online gegamed heb? WIFI verbindingen voor online gamen is nou eenmaal vaak kut. Veel mensen hebben er geen verstand van dus laten ze het maar zo, wat het online gamen niet ten goede komt. Krijg nog steeds de indruk dat Nintendo online gamen niet serieus wil nemen.
Laptops hebben ook ethernet ports, veel mensen die erop gamen gebruiken ook gewoon wifi. Het issue is nu éénmaal gewoon dat lang niet voor iedereen het ontbreken van wired ertoe doet. Daarnaast is wifi zeker tegenwoordig vaak zo slecht nog niet eens. Als ik mijn eigen wifi vergelijk met wired is het verschil nihil. Gemiddelde game scheelt het ongeveer 5 ~ 10 ms, qua stabiliteit eigenlijk geen problemen en is de enige reden om wired te blijven gebruiken het voordeel van 1Gbit LAN.

Dus tsja, Nintendo ziet het niet zozeer als een probleem om een aantal mensen 30 euro meer te laten betalen aan een adapter, ipv iedereen iets van 3 euro extra te laten betalen aan een ethernet poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Zojuist bij de mm in Breda geweest, daar liggen inderdaad nog genoeg premiums (die met nintendoland)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik word echt gek van mario :(

Wat een frustrerend spel is het toch ook. Ik bak er echt niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
PBP schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:50:

Voor het online gamen is het misschien niet helemaal oké, maar ik denk niet dat dit zo een slecht zet is. neemt alleen maar weer plek in op de Wii U en denk niet dat hier nou echt zo veel mensen gebruik van maken.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:23:
Ik word echt gek van mario :(

Wat een frustrerend spel is het toch ook. Ik bak er echt niks van...
Hij is idd een beetje moeilijk :) Maar zo hebben we er langer plezier van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Welk level zijn jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het eind kasteel in Wereld 2. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Frustrerend vooral. Ik weet meteen weer waarom ik een hekel heb aan mario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Met name het alleen saven na een boss is kut. maar het schijnt dus dat je vanuit het menu ook een soort quicksave kunt doen. Maar ik heb hem op nederlands staan en daar heet het Onderbreken, volgens mij is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Ik vind deze mario erg vermakelijk met een aantal lastige punten in de levels. Ben zelf in wereld 4 (1e level). Heb wel overal alle munten gehaald in wereld 1 tot en met 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
psychodude schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:56:
[...]

Daarnaast is wifi zeker tegenwoordig vaak zo slecht nog niet eens. Als ik mijn eigen wifi vergelijk met wired is het verschil nihil. Gemiddelde game scheelt het ongeveer 5 ~ 10 ms, qua stabiliteit eigenlijk geen problemen en is de enige reden om wired te blijven gebruiken het voordeel van 1Gbit LAN.

Dus tsja, Nintendo ziet het niet zozeer als een probleem om een aantal mensen 30 euro meer te laten betalen aan een adapter, ipv iedereen iets van 3 euro extra te laten betalen aan een ethernet poort.
Het verschil tussen tussen Wifi en wired is natuurlijk flink afhankelijk van de omgeving waarin je woont. Ik zie bij draadloze netwerken bijvoorbeeld al 16 accesspoints staan en dan zijn er wellicht nog meer accesspoints die hun SSID niet uitzenden. Dat betekent dat de Wifi frequenties flink gedeeld worden. Met name 's avonds ondervind ik hier veel last van en is het vaak niet eens mogelijk om een film oid naar mijn TV te streamen. Ik heb daarom zoveel mogelijk van mijn apparaten wired aangesloten. Dat Nintendo dan geen ethernet port in de Wii U heeft zitten is voor mij dan ook een nadeel. Zelfs al kost het 1-3 dollar per unit.. dat hadden ze dan toch in ieder geval in de premium kunnen proppen? Dat ze dan vervolgens 30 euro durven te vragen voor die adapter.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralf Bimbo schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:23:
Zojuist bij de mm in Breda geweest, daar liggen inderdaad nog genoeg premiums (die met nintendoland)!
Wat kostie daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:00
Phusebox schreef op donderdag 06 december 2012 @ 22:08:
Frustrerend vooral. Ik weet meteen weer waarom ik een hekel heb aan mario.
Hier ook 8)7 Ben weer eelt aan het kweken op m'n duimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb eindelijk de eindbaas van wereld 2 verslagen :) (hoe: ff terug gegaan naar eerdere levels om wat levens te verzamelen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nintendoland geprobeerd, partygamebende is niks voor mij.

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 07-12-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:42

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:18:
[...]

Ik heb in New Super Mario Bros U vooral in level 1-2 veel rumbles gevoeld (grote rotsen die verschuiven) ook in andere levels komt het terug. Dus ja, rumble van de gamepad doet het zeker. Al misschien nog niet veel spellen die het (goed) gebruiken.

Morgenmiddag is er trouwens een Nintendo Direct over zowel de Wii U als de 3DS.
Thanks voor het beschrijven. Ik heb nu ook New Super Mario Bros U in huis en inderdaad, hier rumbled het er lekker merkbaar op los. Wel redelijk suf dat in de menu's/instellingen van de Wii U of in Nintendoland eigenlijk niets met die functie gedaan wordt. Een simpele vibratie als je de instelling in de controller doet zou al bevestigend genoeg kunnen zijn. Tot aan het moment dat ik NSMBU probeerde was het niet merkbaar. :P

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien doe ik iets fout, maar ik baal stevig van mario multiplayer. Met z'n tweeën spelen met de gamepad en een wiimote is niet mogelijk behalve met de boostfunctie. Mario en Luigi samen kan dus alleen twee wiimotes, onbegrijpelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 19-09 15:31

TAA

Liever IRC

€326,- iirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 16:36
Choller schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:41:
Dan koop je toch een adapter?

En toch met het oog op online gaming vind (ook ik) iets simpels als een netwerkpoortje wel een must.
En toch met het oog op muziek vind (ook ik) iets simpels als een optical digital audio wel een must.
En toch met het oog op film kijken vind (ook ik) iets simpels als een DVD film playback wel een must.
En toch met het oog op muziek vind (ook ik) iets simpels als een Music CD/DVD playback wel een must.
En toch met het oog op film kijken vind (ook ik) iets simpels als een Bluray playback wel een must.
En toch met het oog op moderne dataopslag vind (ook ik) iets simpels als een USB 3.0 wel een must.
Ja eh.. luister eens.. Er staat niet voor niets [Nextgen] in de topic titel. m.a.w, dit zijn wèl dingen die deze nieuwe nintendo ZOU moeten hebben. eigenlijk. wellicht op blu-ray playback na dan.

Vind de console qua aansluitingen en inzetbaarheid wel aan de karige kant, en kan me best voorstellen dat mensen bij een nextgen produkt mèèr verwachten op dit gebied.. Zie Xbox360 en PS3, die hadden de meeste van dit soort dingen al.. en dat was jaren geleden.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
Visgek82 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:24:
[...]

Ja eh.. luister eens.. Er staat niet voor niets [Nextgen] in de topic titel. m.a.w, dit zijn wèl dingen die deze nieuwe nintendo ZOU moeten hebben. eigenlijk. wellicht op blu-ray playback na dan.

Vind de console qua aansluitingen en inzetbaarheid wel aan de karige kant, en kan me best voorstellen dat mensen bij een nextgen produkt mèèr verwachten op dit gebied.. Zie Xbox360 en PS3, die hadden de meeste van dit soort dingen al.. en dat was jaren geleden.
In principe snap ik de logica erachter. Maar ik koop een console om mee te gamen, niet om DVDs of Blurays mee te spelen. Daar heb ik weer ander apparatuur voor. Een ethernet poort had misschien voor veel mensen handig geweest, maar als ik realistisch ben zijn er tegenwoordig meer mensen die klagen dat er ergens geen WiFi chip in zit, want kabels doortrekken hebben ze geen zin in.

En waarom zou je USB 3.0 nodig hebben op de WiiU? USB 2.0 is ruim voldoende om games te kunnen starten vanaf je USB schijf. Overbodig dus.

Steeds meer mensen nemen sommige dingen maar voor lief dit 'moet' er bij zitten, dat 'moet' er bij zitten. etc.
Wie nu nog geen DVD-speler thuis heeft staan moet onder z'n steen vandaan komen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Visgek82 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:24:
[...]

Is het nodig dat jij binnenkort voor AL je apparatuur zo'n 30 ~ 50 euro extra gaat betalen zodat dat soort features erin zitten? Wat voor een voordeel heb je aan een reciever, Wii U, PS4, Xbox3, TV, wat dan ook nog meer met dat soort features?

Het is zonde van het geld.

Enkel omdat iets kan, betekend nog niet dat het altijd maar gedaan moet worden. Ik heb een receiver staan voor mijn bluray, dvd, audio playback met goede HDMI support. Dus die features zouden voor mij al nodeloze kosten zijn in de Wii U. USB 3 support is handig voor de transfer snelheid op vele kleine bestanden, die zullen we ook niet snel nodig hebben met de Wii U. Wifi draait dusver ook zonder problemen, dus darvoor ook geen ethernet nodig.

Gezien veel al in huis is, verwacht ik juist tegenwoordig van nextgen producten dat ze meer achterwege zullen gaan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightmanone1984
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 15:51
botech schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:01:
[...]

Hier ook 8)7 Ben weer eelt aan het kweken op m'n duimen ;)
Baas wereld 6 verslagen. Wat een geweldig spel mensen! Eindelijk een waardig vervolg op Super Mario World, enorm veel verscheidenheid in levels. Gamepad reageerd ook zeer gevoelig, maar niet te. Dit is echt een AAA titel.

Voor Nintendo Land raad ik iedereen aan Pikmin Adventures te spelen. Enorm vette minigame, waar ik tot nu toe erg veel plezier van heb gehad. Heb je zin om bloed onder je nagels vandaan te krijgen, dan is Donkey Kong Crash Course wat voor je. En F-Zero die had ik na 3x proberen uitgespeeld. Die was wel heel makkelijk. Mja, speel veel racegames.

Maar ja, nou is het wachten op Game and Wario, Mario Kart U, Zelda U, mario Universe en Animal Crossing U. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Poe, gisteravond nog even een sessie ZombiU gedaan maar waar ik zo lekker ging met mijn eerste overlevende zijn nummer 2 t/m7 inmiddels "een van hen" geworden... Ik hoor overal trouwens berichten dat er te weinig spullen te vinden zouden zijn, maar mijn kist in het safehouse zit tot z'n strot toe vol en mn bepakking loopt aardig over van spullen die ik niet kwijt wil :-S

Heb trouwens ontdekt dat er ook kisten zijn die keer op keer weer spullen geven als je even niet in de buurt bent geweest. Gisteren wel een "leuke" bug tegen het lijf gelopen. Als je vrienden hebt die het spel ook spelen dan kom je hun ex-overlevenden ook tegen in de spelwereld. Als deze geladen zijn en je steelt al de spullen en ondertussen wordt de verbinding verbroken dan kom je ze de volgende keer weer tegen... Iemand trouwens enig idee of dit in principe maar 1X kan? Dus als ik de spullen pak, kan een ander dat dan ook of is het dan einde verhaal voor hem/haar, ookal is het zijn eigen ex-overlevende?

Tot nu toe wel vet spel, vermaak me kostelijk!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lightmanone1984 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:22:
[...]

Baas wereld 6 verslagen. Wat een geweldig spel mensen! Eindelijk een waardig vervolg op Super Mario World, enorm veel verscheidenheid in levels. Gamepad reageerd ook zeer gevoelig, maar niet te. Dit is echt een AAA titel.

Voor Nintendo Land raad ik iedereen aan Pikmin Adventures te spelen. Enorm vette minigame, waar ik tot nu toe erg veel plezier van heb gehad. Heb je zin om bloed onder je nagels vandaan te krijgen, dan is Donkey Kong Crash Course wat voor je. En F-Zero die had ik na 3x proberen uitgespeeld. Die was wel heel makkelijk. Mja, speel veel racegames.

Maar ja, nou is het wachten op Game and Wario, Mario Kart U, Zelda U, mario Universe en Animal Crossing U. >:)
DK Crash Course is leuk, maar nou niet echt een uitdaging te noemen. De meeste minigames van Nintendoland zijn het spelen niet waard, er zitten er maar 2-3 in die echt leuk zijn en dan nog is het een vereiste dat je met minimaal 4 spelers bent.

NSMBU: ja de gamepad reageert goed, maar toch na nu heel wat uren gespeeld te hebben vind ik het niet zo fijn als een normale controller. Het is gewoon geen fijne natuurlijke positie, niet alleen zitten de joysticks raar ten opzichte van elkaar, ook de ABXY knoppen voelen niet lekker aan qua plaatsing en spatiëring. Daarbij komt dan nog eens dat de triggers echt totaal ruk zijn, plaatsing is compleet on-ergonomisch en de feedback is niet bruikbaar. Ook zit er een enorm verschil tussen mijn linker- en rechtertrigger. De ene "klikt" wat meer en de andere is net een spons die je indrukt.

Uiteindelijk zie ik wel potentie, maar ik verwacht ook dat mijn Gamepad het geen half jaar uithoudt, en voelt het echt als een overhaast ondoordacht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Phusebox schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:32:
[...]

Het is gewoon geen fijne natuurlijke positie, niet alleen zitten de joysticks raar ten opzichte van elkaar, ook de ABXY knoppen voelen niet lekker aan qua plaatsing en spatiëring. Daarbij komt dan nog eens dat de triggers echt totaal ruk zijn, plaatsing is compleet on-ergonomisch en de feedback is niet bruikbaar. Ook zit er een enorm verschil tussen mijn linker- en rechtertrigger. De ene "klikt" wat meer en de andere is net een spons die je indrukt.
Misschien is het, omdat ik geen twin stick controller gewend ben, maar wat is er zo slecht aan de plaatsing dan? Ik vind het namelijk erg prettig werken tot nu toe, De L/R knop heb ik ook geen moeite mee moet ik zeggen, maar ik hou de pad vast anders vast dan de bedoeling (Ring vinger in de uitsparing, middelvinger op LZ/RZ, wijsvinger op L/R) als ik ze constant nodig heb. Als dat niet zo is en ik hou de pad "normaal" vast druk ik niet echt op de trigger maar meer op de afgeronde hoek en ook daar heb ik totaal geen moeite mee.
A/B/X/Y ook geen moeite mee, behalve dat de ontwikkelaar van COD BLOPS2 het blijkbaar nodig vond om de herlaad functie alleen onder X/B toe te staan waar ik hem liever onder A had gehad... eigenlijk best achterhaald dat je niet compleet je eigen knoppen kan toewijzen... Maar goed, ik hoor inderdaad wisselende verhalen over de pad, de een vind hem erg prettig, de ander klaagt zicht suf...

Enige "probleem" wat ik heb met de pad is het ontbreken van achtergrond verlichting achter de knoppen. Het blauwe lampje achter de home knop licht vrijwel nooit op en als het dat doet is het zeer kost. Op een zwarte pad met een scherm erin wat vrij fel in je ogen schijnt is het schier onmogelijk om een knop op het zicht te vinden in het donker, een klein ledje had hier wonderen gedaan in mijn ogen.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
Ik heb gisteren de Wii U even mogen testen bij Bart Smit. Die hadden er eentje uitgestald staan. Heb daar Nintendoland gespeeld. Ik ben wel aangenaam verrast hoe fijn het eigenlijk speelt. Besturing was eigenlijk vrij makkelijk te begrijpen enzo.
Ik ga nu even afwachten wat er allemaal qua games gaan uitkomen en dan denk ik dat ik in de lente, wanneer er meer games uitkomen, over ga tot aankoop. Dan heb ik voorlopig nog even tijd om geld hiervoor aan de kant te zetten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The PyroPath schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:47:
[...]

Misschien is het, omdat ik geen twin stick controller gewend ben, maar wat is er zo slecht aan de plaatsing dan? Ik vind het namelijk erg prettig werken tot nu toe, De L/R knop heb ik ook geen moeite mee moet ik zeggen, maar ik hou de pad vast anders vast dan de bedoeling (Ring vinger in de uitsparing, middelvinger op LZ/RZ, wijsvinger op L/R) als ik ze constant nodig heb. Als dat niet zo is en ik hou de pad "normaal" vast druk ik niet echt op de trigger maar meer op de afgeronde hoek en ook daar heb ik totaal geen moeite mee.
A/B/X/Y ook geen moeite mee, behalve dat de ontwikkelaar van COD BLOPS2 het blijkbaar nodig vond om de herlaad functie alleen onder X/B toe te staan waar ik hem liever onder A had gehad... eigenlijk best achterhaald dat je niet compleet je eigen knoppen kan toewijzen... Maar goed, ik hoor inderdaad wisselende verhalen over de pad, de een vind hem erg prettig, de ander klaagt zicht suf...

Enige "probleem" wat ik heb met de pad is het ontbreken van achtergrond verlichting achter de knoppen. Het blauwe lampje achter de home knop licht vrijwel nooit op en als het dat doet is het zeer kost. Op een zwarte pad met een scherm erin wat vrij fel in je ogen schijnt is het schier onmogelijk om een knop op het zicht te vinden in het donker, een klein ledje had hier wonderen gedaan in mijn ogen.
Knopverlichting kost veel stroom ;) We willen niet dat de accu nog sneller leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:50:
[...]

Knopverlichting kost veel stroom ;) We willen niet dat de accu nog sneller leeg is.
Tsja, hadden ze die iets groter moeten maken, maar 2 ledjes was aardig geweest en dat hadden echt geen superheldere mega vuurtoren sterkte leds te zijn ;-) :X

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb de Home knop nog nooit zien oplichten overigens. Verder heb ik het scherm op helderheid 1 staan van 5 en dat vind ik nog te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

psychodude schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:55:
[...]
Het is zonde van het geld.
*snip*
Gezien veel al in huis is, verwacht ik juist tegenwoordig van nextgen producten dat ze meer achterwege zullen gaan laten.
Het is zeker interresant om te kijken wat de concurentie gaat doen, helemaal met onlive achtige opties in het achterhoofd (maar daar is het nog net iets te vroeg voor schat ik in). Nu het wereld wijd crisis is en blijft zouden veel mensen geen 600 euro voor een ps4 neertellen OF omdat ze bezuinigen op andere hobbies en veel thuis zitten juist wel?
Het zou me iig verbazen als de opvolgers van ms en sony geen ethernet poortje hebben. Nintendo heeft het niet gedaan en dat is gewoon hun filosofie, idd een box gericht op gaming, zo goedkoop mogelijk. Daarom de relatief beperkte specs, daarom idd weinig non gaming opties.

Ze kunnen nog zo hard roepen dat ze de harcore gamer weer willen aanspreken maar dit soort beslissingen doen mij daaraan twijfelen. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik vrees/vemoed dat dit de laatste nintendo home console gaat worden. Daarna idd multiplatform of streaming achtige optie (ok een nintendo streaming box zou technisch gezien nog een opvolger worden.........)

Ik vind het idee van een tablet controller een leuke innovatie (jaja dreamcast vmu.......maar nintendo neemt toch NU weer deze stap) maar toch lijkt me het niet voldoende.......kan me niet voorstellen dat sony en ms zich ook maar enigsinds bedreigd voelen (in hun doelgroep, het succes van de wii heeft ze zeker doen nadenken natuurlijk).

Ondanks al het bovenstaande krijg ik ontzettend zin in mario door Phuse zijn review (en ook de diverse posts van anderen hier), maar ik heb nog de ds versie van NSMB en ook de wii versie in mijn back log, dus ik kan nog wel even voor uit. En super meat boy en splosion man zijn ook geen vervelende games :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
De home knop licht op als je een nieuw bericht krijgt via Miiverse.
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:39:
Misschien doe ik iets fout, maar ik baal stevig van mario multiplayer. Met z'n tweeën spelen met de gamepad en een wiimote is niet mogelijk behalve met de boostfunctie. Mario en Luigi samen kan dus alleen twee wiimotes, onbegrijpelijk....
Inderdaad! Ontzettend raar dat ik bv niet mijn Pro controller kan gebruiken voor bepaalde spellen maar perse de Wiimote moet pakken die niet lekker in de hand ligt, een te kleine D-pad heeft en maar 2 knopjes van gebruikt worden.

Had makkelijk op de Pro controller ook mogelijk geweest!

De pro controller speelt overigens lekkerder in black ops 2 dan de gamepad vind ik. Het 2e scherm wordt praktisch niet gebruikt in BO2. (maar goed, in weinig spellen is het nog echt veel toegevoegde waarde, behalve samen spelen in bv pikmin)

Maar goed, het dwingt je een soort van om meer accessoires te kopen..

Overigens gister trouwens voor het eerst in Nintendoland, falcon race, dat hij steeds weer bleef vragen de gamepad te kalibreren. (even neerleggen).
Met name wat verder in de race vergaat de kalibratie steeds verder tot hij zelfs er helemaal naast zit en je midden in de race moet kalibreren.

[ Voor 12% gewijzigd door Navi op 07-12-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Zijn er meer mensen die Black Ops 2 spelen online? Kom vaak niet op de servers, vraag mij af of de wifi wel lekker loopt. Ook de updates gingen erg lastig met veel fouten.

Zat al even te kijken naar een lan adapter, die schijnt het niet zo best te doen:
http://thewiiu.com/topic/...thernet-adapter-on-wii-u/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:47
Ja, sinds gisterenavond. Ik heb 2 uur Black Ops gespeeld onilne. Ik had het rustig verwacht, maar het is aardig druk op Black Ops gelukkig. Ik heb verder geen problemen met de connectie etc. Totaal geen lag gehad.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik zal BO2 binnenkort ook eens online gaan proberen, maar pas nadat ik wat beter ben in FPS met een controller, tis toch wel even wat anders dan muis/keyboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Ik moet zeggen dat ik erg lekker game met de Gamepad. Gisteren had ik een leuke score gemaakt bij Black ops. Wellicht dat het met de pro controller nog beter gaat.. :) Het is idd even wennen qua indeling, en vooral bij het herladen van je wapen. Ik druk constant op A ipv B en daardoor ben ik steeds aan het switch van wapen.. :( Maja dit gaat wel wennen.

Ik heb hem sinds gistermiddag. Na het uitpakken heb ik gelijk de updates gedownload en geïnstalleerd.. Duurde +- een uur. Daarnaast had Black ops nog een update rond de 100MB en Mario had er ook 1.

Ik heb hem bij de MM in Hengelo gehaald. Daar staan genoeg. Dit is een Nintendoland pakket van 339 euro. ZombiU is daar 399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A&B zijn bij Nintendo altijd omgedraaid geweest (of ja, bij de anderen is het omgedraaid sinds Nintendo de uitvinder van de gamepad is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:28:
A&B zijn bij Nintendo altijd omgedraaid geweest (of ja, bij de anderen is het omgedraaid sinds Nintendo de uitvinder van de gamepad is)
Het feit dat de knoppen andersom zijn is nog niet het grootste probleem, ik zit meer met de stand die ze hebben t.o.v. de Gamepad en elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Phusebox schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:55:
Ik heb de Home knop nog nooit zien oplichten overigens. Verder heb ik het scherm op helderheid 1 staan van 5 en dat vind ik nog te fel.
Die licht op als je notifications hebt (van vrienden en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brummetje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:42:
[...]

Die licht op als je notifications hebt (van vrienden en zo).
Forever alone :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:28:
Dat begrijp ik, maar als je hiervoor een Xbox hebt gehad en nog steeds een PS Vita hebt, is het gewoon weer even wennen.
Ik heb je net toegevoegd ;) De rest trouwens ook.

[ Voor 49% gewijzigd door albert04 op 07-12-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Phusebox schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:32:
[...]

DK Crash Course is leuk, maar nou niet echt een uitdaging te noemen. De meeste minigames van Nintendoland zijn het spelen niet waard, er zitten er maar 2-3 in die echt leuk zijn en dan nog is het een vereiste dat je met minimaal 4 spelers bent.

NSMBU: ja de gamepad reageert goed, maar toch na nu heel wat uren gespeeld te hebben vind ik het niet zo fijn als een normale controller. Het is gewoon geen fijne natuurlijke positie, niet alleen zitten de joysticks raar ten opzichte van elkaar, ook de ABXY knoppen voelen niet lekker aan qua plaatsing en spatiëring. Daarbij komt dan nog eens dat de triggers echt totaal ruk zijn, plaatsing is compleet on-ergonomisch en de feedback is niet bruikbaar. Ook zit er een enorm verschil tussen mijn linker- en rechtertrigger. De ene "klikt" wat meer en de andere is net een spons die je indrukt.

Uiteindelijk zie ik wel potentie, maar ik verwacht ook dat mijn Gamepad het geen half jaar uithoudt, en voelt het echt als een overhaast ondoordacht product.
Ik vind de gamepad juist super relaxt werken (zo ook 2 maten van mij die het gebruiken). Dus ik denk dat het meer aan jou persoonlijk ligt (misschien even wennen omdat je een andere controller gewent bent).

Natuurlijk vind niet iedereen alles even fijn maar dit is vaak meer gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brummetje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:46:
[...]

Ik vind de gamepad juist super relaxt werken (zo ook 2 maten van mij die het gebruiken). Dus ik denk dat het meer aan jou persoonlijk ligt (misschien even wennen omdat je een andere controller gewent bent).

Natuurlijk vind niet iedereen alles even fijn maar dit is vaak meer gewenning.
Ok toegegeven, het is beter dan het gedrocht dat zich dualshock of sixaxis noemt, maar staat mijlenver af van een Xbox 360 controller. Inderdaad persoonlijk, maar ik merk nu al bij Mario, waar fingerspitzengefühl vereist is, dat ik met deze controller niet veel serieuze games zal spelen waar ik de keuze heb uit meerdere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Phusebox schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:49:
[...]

Ok toegegeven, het is beter dan het gedrocht dat zich dualshock of sixaxis noemt, maar staat mijlenver af van een Xbox 360 controller. Inderdaad persoonlijk, maar ik merk nu al bij Mario, waar fingerspitzengefühl vereist is, dat ik met deze controller niet veel serieuze games zal spelen waar ik de keuze heb uit meerdere platformen.
Want? Bij Mario gebruik je alleen Y en B... dan kun je met je duim prima af (tenminste dat vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
albert04 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:22:
Ik moet zeggen dat ik erg lekker game met de Gamepad. Gisteren had ik een leuke score gemaakt bij Black ops. Wellicht dat het met de pro controller nog beter gaat.. :) Het is idd even wennen qua indeling, en vooral bij het herladen van je wapen. Ik druk constant op A ipv B en daardoor ben ik steeds aan het switch van wapen.. :( Maja dit gaat wel wennen.

Ik heb hem sinds gistermiddag. Na het uitpakken heb ik gelijk de updates gedownload en geïnstalleerd.. Duurde +- een uur. Daarnaast had Black ops nog een update rond de 100MB en Mario had er ook 1.

Ik heb hem bij de MM in Hengelo gehaald. Daar staan genoeg. Dit is een Nintendoland pakket van 339 euro. ZombiU is daar 399
Ik heb overigens erg mazzel gehad met mijn Wii U, voor 195 euro :o Media Markt, foutje bedankt 8)

Die Pro controller werkt inderdaad nog beter, maar dat komt misschien ook omdat ik de Xbox 360 controller gewend ben met CoD. Indeling op Classic zetten en het is bijna hetzelfde, alleen de afstand is idd iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 00:40
Topicstart heeft een lijstje must-have games nu. Als jullie nog suggesties/opmerkingen hebben hiervoor laat dat dan maar even weten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Romius schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:48:
[...]

Ik heb overigens erg mazzel gehad met mijn Wii U, voor 195 euro :o Media Markt, foutje bedankt 8)

Die Pro controller werkt inderdaad nog beter, maar dat komt misschien ook omdat ik de Xbox 360 controller gewend ben met CoD. Indeling op Classic zetten en het is bijna hetzelfde, alleen de afstand is idd iets groter.
Hoe is dit gelukt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ik had 'm bij Game Mania gereserveerd, maar daar waren ze niet zeker of ik 'm kreeg. Toen hoorde ik dat de Media Markt voldoende binnenkreeg, dus daar een paar dagen voor de launch ook gereserveerd. Maar daar maken ze gelijk een definitieve bon voor je en hierop was de inkoopsprijs op de bon doorgevoerd. :*)

Tenminste, ik neem aan dat het de inkoopsprijs was, die in het systeem stond.

[ Voor 8% gewijzigd door Romius op 07-12-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Romius schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:22:
[...]

Ik had 'm bij Game Mania gereserveerd, maar daar waren ze niet zeker of ik 'm kreeg. Toen hoorde ik dat de Media Markt voldoende binnenkreeg, dus daar een paar dagen voor de launch ook gereserveerd. Maar daar maken ze gelijk een definitieve bon voor je en hierop was de inkoopsprijs op de bon doorgevoerd. :*)

Tenminste, ik neem aan dat het de inkoopsprijs was, die in het systeem stond.
Denk dat de inkoopsprijs een stuk hoger ligt, wellicht hebben ze een of ander normaal Wii-pakket aangeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Net ook bij de MM Eindhoven gehaald. Er lagen er nog best veel. Helaas nog niet kunnen spelen, want ik moest zonodig kiezen om meteen te updaten ;(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
albert04 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:46:
[...]

Dat begrijp ik, maar als je hiervoor een Xbox hebt gehad en nog steeds een PS Vita hebt, is het gewoon weer even wennen.

[...]

Ik heb je net toegevoegd ;) De rest trouwens ook.
Ik zie geen requests en ook geen oplichtende home knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:42

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Phusebox schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:59:
[...]

Ik zie geen requests en ook geen oplichtende home knop...
Nop, klopt. Je moet die-hard aan beide zijden van de 'vriendschap' moeite doen om elkaar op de lijst te zetten, net zoals dat de op de Wii gaat. Alleen op de Wii moest je een absurd lange friend code intikken, hier is het een naam.

Helaas werkt het niet zo goed als op een X360, waar je die notificaties wel krijgt... }:|

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Volgens mij is het afhankelijk van hoe je iemand toe voegt of je wel of niet een "friend request" krijgt. De andere persoon moet die friend request natuurlijk wel accepteren.

bron: http://www.nintendonerds....ii-u-friend-system-works/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beetje een fail, ik vind de friends list veel duidelijker, sneller en handiger. MiiVerse is wat mij betreft meer bloatware dan wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Als je op de Home knop drukt heb je nog steeds een friendlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Phusebox schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:24:
[...]

Denk dat de inkoopsprijs een stuk hoger ligt, wellicht hebben ze een of ander normaal Wii-pakket aangeslagen
Er stond wel Wii U, misschien is de inkoopsprijs wel hoger, maar dat maakt mij eigenlijk ook niet uit. Ik heb 'm goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 15:43

4play

-Nintendo- fan

Ik ben de bezitter van een Premium Pack met Nintendoland, Little Inferno en Trine 2.

Ik moet zeggen dat ik de WiiU een heel rare machine vindt om te bedienen. Het is niet echt een apparaat wat je makkelijk oppakt. Ik zit nog elke keer in de knoop met welk scherm ik moet kijken. En waar ik op wat moet drukken (om me heen kijken, op een knop drukken, tigger drukken, pook bewegen, pook indrukken, op het touchscreen tappen) heel erg duidelijk is nintendoland daar niet altijd in.

De spelletjes zijn wel leuk om met kleine kinderen te spelen. Ik heb met mijn dochters Zelda gedaan en ze waren er snel heel goed in. Metroid is nog best lastig voor ze (vooral met de gamepad) en Luigi's mansion is ook best spannend.

Op de tablet spelen terwijl mijn vrouw TV kijkt is ook erg leuk om te doen en het werkt heel makkelijk.

De snelheid is echt tenenkrommend het lijkt wel alsof de WiiU elke keer een nieuw executable file moet opladen in plaatst van een geintergreerde omgeving te gebruiken. Ook is het constante wachten op internet een vervelende bezigheid.

Al met al een leuk apparaat maar het is niet zo intunitief als de Wii was.
Maar voor een echte nintendo gamers familie als wij zijn (we hebben alleen nintendo machines IVM kindvriendlijkheid) is het leuk om eens een HD spel te zien. Jammer dat mijn TV niet full HD is maar op 720p is het ook erg goed te doen.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Is het mogelijk om het scherm van de Gamepad uit te zetten als je NSMBU op je TV speelt? Nu staan beide schermen aan... ik wil eigenlijk alleen maar het scherm van mijn Gamepad aan hebben, als ik er daadwerkelijk op game.

Ik weet dat je vanuit de home-button het scherm uit kan zetten, maar na een simpele druk op een willekeurige toets gaat deze weer vrolijk aan.

Ik dacht gezien te hebben dat dit wel mogelijk was; Dat je dus kon switchen tussen beide schermen.. ipv dat ze beide continu aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

4play schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:48:
Ik ben de bezitter van een Premium Pack met Nintendoland, Little Inferno en Trine 2.

Ik moet zeggen dat ik de WiiU een heel rare machine vindt om te bedienen. Het is niet echt een apparaat wat je makkelijk oppakt. Ik zit nog elke keer in de knoop met welk scherm ik moet kijken. En waar ik op wat moet drukken (om me heen kijken, op een knop drukken, tigger drukken, pook bewegen, pook indrukken, op het touchscreen tappen) heel erg duidelijk is nintendoland daar niet altijd in.

De spelletjes zijn wel leuk om met kleine kinderen te spelen. Ik heb met mijn dochters Zelda gedaan en ze waren er snel heel goed in. Metroid is nog best lastig voor ze (vooral met de gamepad) en Luigi's mansion is ook best spannend.

Op de tablet spelen terwijl mijn vrouw TV kijkt is ook erg leuk om te doen en het werkt heel makkelijk.

De snelheid is echt tenenkrommend het lijkt wel alsof de WiiU elke keer een nieuw executable file moet opladen in plaatst van een geintergreerde omgeving te gebruiken. Ook is het constante wachten op internet een vervelende bezigheid.

Al met al een leuk apparaat maar het is niet zo intunitief als de Wii was.
Maar voor een echte nintendo gamers familie als wij zijn (we hebben alleen nintendo machines IVM kindvriendlijkheid) is het leuk om eens een HD spel te zien. Jammer dat mijn TV niet full HD is maar op 720p is het ook erg goed te doen.
Wordt toch allemaal op 720p gerenderd... zit wel goed ;) Zelfs de PS3 of XBOX doen vaak geen 1080p.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
Zijn er al mensen die de spellen vanuit de eShop hebben gekocht?
Lijkt me wel een voordeel dat je vanaf HD kunt spelen i.p.v. CD'tjes te wisselen.
Had gisteren al dat een CD tje niet te lezen was ivm vuil / vingerafdruk.
De laadtijden zijn daarmee ook sneller?

Kun je gekochte CD's ook op de HD kopieeren?

Wel raar dat de eShop spellen duurder zijn dan de winkel. Wil super mario wel kopen. In de winkel 55 euro, eShop 59,99 euro.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met Premium Packs die al dingen in de eShop gedownload hebben.

De Nintendo Network Premium website is online, hier kan je zien hoeveel Premium punten je nog moet voor de 5 euro gratis code.
https://p.nintendo.net/premium/

Inloggen met je Nintendo ID (van je Wii U) en wachtwoord.

En je hoeft je ook niet te haasten met aankopen, de actie loopt tot 31 december 2014.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:44:
Voor de mensen met Premium Packs die al dingen in de eShop gedownload hebben.

De Nintendo Network Premium website is online, hier kan je zien hoeveel Premium punten je nog moet voor de 5 euro gratis code.
https://p.nintendo.net/premium/

Inloggen met je Nintendo ID (van je Wii U) en wachtwoord.
Nintendo laat zich weer goed kennen hoor, de punten die je krijgt zijn op basis van de prijs excl. BTW...

Als ze nu mensen eens de kans gaven om hun Wii points, daar heb ik er nog paar duizend van, om te zetten in eshop credits, maar nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:00
Weet iemand hoe je Zombi U kan spelen met de Pro Controller? Volgens de gegevens op het doosje is het mogelijk maar ik heb geen idee hoe? Ik kan wel het menu van de WiiU bedienen met die Pro maar eens het spel opgestart is gaat het niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 06:36

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik ben ook overstag gegaan. Hoewel ik met de Wii niet super veel gedaan heb. Ik miste de volwassen games en de ondersteuning. (kijkend naar alle updates die er op de xbox en ps uitkomen)

Die eshop leek me ook wel wat maar hij is inderdaad rete duur.

Tot nu toe moet ik zeggen dat het allemaal nog wel leuk is. Grafisch is het prima. Ik ergerde me de laatste tijd echt aan de wii graphics. Het was vaak zo onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botech schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:10:
Weet iemand hoe je Zombi U kan spelen met de Pro Controller? Volgens de gegevens op het doosje is het mogelijk maar ik heb geen idee hoe? Ik kan wel het menu van de WiiU bedienen met die Pro maar eens het spel opgestart is gaat het niet meer. :?
Alleen in multiplayer ;)

En betreffende de hoge prijzen van retail downloads in de eShop: Nintendo kan natuurlijk niet onder hun adviesprijs gaan verkopen. Dan zouden winkels geen WiiU spellen meer willen verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Granny schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:37:
Zijn er al mensen die de spellen vanuit de eShop hebben gekocht?
Lijkt me wel een voordeel dat je vanaf HD kunt spelen i.p.v. CD'tjes te wisselen.
Had gisteren al dat een CD tje niet te lezen was ivm vuil / vingerafdruk.
De laadtijden zijn daarmee ook sneller?

Kun je gekochte CD's ook op de HD kopieeren?

Wel raar dat de eShop spellen duurder zijn dan de winkel. Wil super mario wel kopen. In de winkel 55 euro, eShop 59,99 euro.
Ja en sommige zelfs 69,99, idioot gewoon. Vooralsnog is het nog niet mogelijk om de games op je HD te installeren, is wel een gemis vind ik. Ze doen zichzelf er ook een voordeel mee, want minder kans op een defect loopwerk/laser. Vooral bij Black Ops 2 is het vrij erg, het continu laden van de disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cyclonic schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:58:
Jup beton is echt een signal killer :(
Lood is pas een signal killer, dat houdt zelfs nog ergere straling tegen! ;)
Dit was eigenlijk het punt waarom ik de Wii U kocht, dat ik door het hele huis kon lopen met de gamepad.
De GamePad heeft een maximaal bereik van 15 meter. :) Dus of je daarmee door het hele huis kan betwijfel ik.

Hoe doen jullie dat trouwens met de Wii Remotes? Ik had bij de Wii een mooi oplaad kit, die zat gelust tussen de adapter van de Wii en de Wii zelf in, alleen deze past niet meer, de aansluiting is anders geworden (het schuine kantje zit net even anders). Nu wil ik graag wel mijn huidige WiiMotes gebruiken, maar heb voor de WiiU nog geen dergelijke lader gevonden, of ik kijk niet goed natuurlijk. Iemand hier die wel weet of deze accessoires nog gaan komen? Heb geen zin om de hele tijd penlites te moeten gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Hmm ik probeer dus mijn punten om te zetten naar euro's maar ik kan niet inloggen op de website. Wat is nou precies de Nintendo Network ID? Is dat de User waarop je inlogt op de WiiU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CptChaos schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:55:
[...]
Lood is pas een signal killer, dat houdt zelfs nog ergere straling tegen! ;)
[...]
De GamePad heeft een maximaal bereik van 15 meter. :) Dus of je daarmee door het hele huis kan betwijfel ik.
15 meter wanneer je je Wii U inplugt ergens in een weiland met in een straal van een kilometer geen enkel ander draadloos signaal... in de praktijk, 3-5 meter max, als er geen muren tussen zitten, dan maar 1-1,5 meter als je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand trouwens enig idee wanneer die Sterrencatalogus online komt voor NL? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Phusebox schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:02:
[...]

15 meter wanneer je je Wii U inplugt ergens in een weiland met in een straal van een kilometer geen enkel ander draadloos signaal... in de praktijk, 3-5 meter max, als er geen muren tussen zitten, dan maar 1-1,5 meter als je geluk hebt.
In jou geval ja ;) Hier komt die gewoon verder dan dat hoor inclusief muren (plafond van 30 cm dik) en dan kan ik er gewoon ook onder staan 3 a 4 meter verder
Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.