Haters everywhere but I don’t really care
Ik had hetzelfde probleem (met inductielader van blue) en heb er een universele adapter voor gekocht bij de hema. (alecto )CptChaos schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:55:
Hoe doen jullie dat trouwens met de Wii Remotes? Ik had bij de Wii een mooi oplaad kit, die zat gelust tussen de adapter van de Wii en de Wii zelf in, alleen deze past niet meer, de aansluiting is anders geworden (het schuine kantje zit net even anders). Nu wil ik graag wel mijn huidige WiiMotes gebruiken, maar heb voor de WiiU nog geen dergelijke lader gevonden, of ik kijk niet goed natuurlijk. Iemand hier die wel weet of deze accessoires nog gaan komen? Heb geen zin om de hele tijd penlites te moeten gaan gebruiken.
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.
M'n zusje heeft dat ding toen naar Nintendo gestuurd, met enkel de melding dat hij stuk was. Vervolgens kregen we een bericht dat er schade was geconstateerd door het gebruik van een 3th party lader, hoe ze dat hebben uitgevonden geen idee
Sinds dat moment gebruiken wij weer batterijen

Verwijderd
Nee, dat is je WiiU user.Tripwire999 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:57:
Hmm ik probeer dus mijn punten om te zetten naar euro's maar ik kan niet inloggen op de website. Wat is nou precies de Nintendo Network ID? Is dat de User waarop je inlogt op de WiiU?
Je Nintendo id kan je zien als je in het Wii U menu naar Miiverse gaat, dan op User Menu klikt, dan op Profile klikt. Daarna zie je naast je Mii de naam van je Wii U user / Mii met daaronder in het lichtgrijs je Nintendo ID.
Voorlopig kun je er nog niets mee. Ze zijn de star shop aan het aanpassen. Naar wat het wordt, weten we nog niet.matthijst schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:09:
Kan je die normale sterrenpunten op een of andere manier inloggen voor Wii U e-shop tegoed?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2012 20:27 ]
Ik heb juist nog geen update gehad maar hoorde wel geruchten vandaar mijn post.CptChaos schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:26:
Ik heb vandaag ook een update gehad. Hoe groot die was weet ik niet, downloaden duurde wel weer zoals vertrouwd eeuwen. De update heeft iig een update voor de eShop, toen ik die opende kreeg ik namelijk de mededeling dat ik éérst een update moest doen.
Waarschijnlijk heb jij de update van woensdag nu pas gehad (deze had ik al handmatig gedaan). Dit is versie 2.1.0 E
[ Voor 11% gewijzigd door Brummetje op 08-12-2012 20:37 ]
Spellen op de HD draaien net zo snel als vanaf de DVD drive. Ik heb een USB3 (werkt maar op USB2 op de WiiU) HD van 160GB (één uit een TV settopbox die ik nog had liggen)
Ik merk geen verschil tussen het draaien vanaf het interne geheugen of vanaf de USB drive.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Hoe doe je dat dan?
Hou je wel rekening met de regio codings? Zou mij niet verbazen als Nintendo daar nog altijd gebruik van maakt.Phusebox schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:03:
Weet iemand een shop waar je games uit Australië kan importeren?
Australië is ook PAL.CptChaos schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:35:
[...]
Hou je wel rekening met de regio codings? Zou mij niet verbazen als Nintendo daar nog altijd gebruik van maakt.
Waarom zou je games uit Australië willen importeren? Volgens mij hebben ze geen games die wij hier niet hebben, en shipping costs in gedachte nemende hoef je het voor het geld ook niet te doen denk ik?Phusebox schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:03:
Weet iemand een shop waar je games uit Australië kan importeren?
Scribblenauts, want wij moeten weer wachten op die irritante fransen en duitsers die geen engels begrijpen.psychodude schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:20:
[...]
Waarom zou je games uit Australië willen importeren? Volgens mij hebben ze geen games die wij hier niet hebben, en shipping costs in gedachte nemende hoef je het voor het geld ook niet te doen denk ik?
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Valt reuze mee, 52 euro. Denk dat ze hier duurder zijn.4play schreef op zondag 09 december 2012 @ 01:24:
Je weet dat spellen veel duurder zijn in Australië?
Aardig druk? Kun je een idee geven van het aantal spelers (per gamemode)? Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar... Ik heb nu de Wii-U (voor i.d.d onder andere de Nintendo exclusives) en een 360, waar ik op dit moment voornamelijk BO2 op speel. Als je op de Wii-U lekker wat spelers hebt zodat je niet minuten lang op een game zit te wachten ga ik er eens een nachtje overslapen om deze er voor de Wii-U bij te kopen en wellicht de 360 de deur uit te doen. Misschien als vergelijk, ik vind de tijd dat je moet wachten op een game bij de gemiddeld < 2000 spelers in de ranked matches van BO2 op de 360 wel de max.albert04 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:32:
Ik had het rustig verwacht, maar het is aardig druk op Black Ops gelukkig.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Verwijderd
Punten blijven 3 jaar geldig geloof ik en dan vervallen ze.CptChaos schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:18:
Zag van de week, toen ik mijn Sterren ging verzilveren, dat ik paar maanden terug 1500 punten niet heb gebruikt, dus gooit Nintendo ze maar weg, echt aso!Waarom zou ik anders die punten sparen? En zal er waarschijnlijk niets aan kunnen doen om ze terug te halen!
Ik heb voor mijn Wii U echter geen punten gekregen. Heb 'm aan mijn Nintendo Club account gekoppeld en vervolgens alleen maar een enquete in moeten vullen voor 50 punten.
Gokje - je hebt óf een versterker zonder HDMI input, óf die ondersteunt geen 5.1 PCM. Doorlussen vanaf je TV werkt in 99% van de gevallen niet, dan krijg je alleen stereo, vooral als dat optisch is. Prepper hoort wel degelijk tegen je te praten, al kan het ook nog zijn dat je het volume van je gamepad op nul hebt staan.Phusebox schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:21:
Hoort er eigenlijk stem geluid in zombiU te zitten? Ik krijg alleen tekst in beeld. Beetje knullig, 'follow my voice' en dat dan met alleen tekst. Ook heeft de game geen 5.1 geluid al staat het in de opties wel.
Nu synced alles prima , maar na een reboot van de console of naar Wii mode overgaan , is de sync weg ik moet dan de batterij uit de mote halen en de sync opnieuw doen telkens
heeft iemand dit ook?
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Kun je ook een keer niet zeuren?Phusebox schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:29:
Hmm ja optisch doorgelust, omdat nintendo weer moest bezuinigen op standaard geluidsformaten als dolby of dts, kan ik mijn hele setup thuis gaan wijzigen.... triest weer.
Ja, maar dat bewaar ik voor een andere keer.
Bij je Nintendo account, kijk bij systemen, als het goed is staat de WiiU dar nu tussen (zodra je je Wiiu en Nintendo account gekoppeld hebt). Wat het geval is anders geen enquete...Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:46:
[...]Punten blijven 3 jaar geldig geloof ik en dan vervallen ze.
Ik heb voor mijn Wii U echter geen punten gekregen. Heb 'm aan mijn Nintendo Club account gekoppeld en vervolgens alleen maar een enquete in moeten vullen voor 50 punten.
Ja, opzich redelijk druk.. Ik heb het inmiddels paar keer(5x) gespeeld en voornamelijk TDM. Ik krijg gemiddeld binnen 30 sec een game. 1x keer een migration van host gehad, maar dat faalde..dizzytal schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:10:
[...]
Aardig druk? Kun je een idee geven van het aantal spelers (per gamemode)? Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar... Ik heb nu de Wii-U (voor i.d.d onder andere de Nintendo exclusives) en een 360, waar ik op dit moment voornamelijk BO2 op speel. Als je op de Wii-U lekker wat spelers hebt zodat je niet minuten lang op een game zit te wachten ga ik er eens een nachtje overslapen om deze er voor de Wii-U bij te kopen en wellicht de 360 de deur uit te doen. Misschien als vergelijk, ik vind de tijd dat je moet wachten op een game bij de gemiddeld < 2000 spelers in de ranked matches van BO2 op de 360 wel de max.
Domination is op zich ook druk, daar zitten rond de 100 players. TD heeft rond de 600 players. Maja, het is in ieder geval voldoende om een lekker potje 6x6 te spelen (kunnen max 12 in de een TDM toch? )
Ik moet zeggen dat ik met een FPS game beter speel op de Wii U(Gamepad) dan op de Xbox 360. Op de Xbox heb ik voornamelijk veel Battlefield 3 en MW2 gespeeld. Het herladen gaat nu ook stukken beter..
hoe doe je dat boost mode?Navi schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:42:
Alleen in boost mode
Verwijderd
"Gebruik de GamePad om je vrienden te helpen tijdens hun avontuur. Raak het touchscreen aan om bijvoorbeeld boostblokken te plaatsen of vijanden dwars te zitten"
Boost mode kun je alleen helpen en niet normaal spelen. Als je echt met 2 spelers wil moet je 2 wii motes gebruiken.
Ik heb zelf 2 wii motes, dus ik heb dat probleem niet. Maar snap niet dat je met z'n 2-en niet gewoon met een Pad en een Wii mote kunt spelen..Brummetje schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:17:
[...]
Boost mode kun je alleen helpen en niet normaal spelen. Als je echt met 2 spelers wil moet je 2 wii motes gebruiken.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Bij Nintendoland kan het wel, maar bij Mario lukt het niet. Ik vind het ook raar.Gynnad schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:14:
[...]
Ik heb zelf 2 wii motes, dus ik heb dat probleem niet. Maar snap niet dat je met z'n 2-en niet gewoon met een Pad en een Wii mote kunt spelen..
Vreemd, waren punten die ik in 2010 verzilverd heb en nu dus kwijt ben...Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:46:
Punten blijven 3 jaar geldig geloof ik en dan vervallen ze.
In jouw history met geregistreerde items, staat ongeveer een dag later ook jouw Wii U ertussen. Daar zit een linkje bij over een enquete, vul die in en je krijgt 1000 extra sterren.
Verder kwam vrouwlief vandaag thuis met Sonic & All Stars Racing Transform aanzetten.... Damn, wat is dat een leuk spel! Heb weer eens ouderwets zitten genieten op de bank
Mocht iemand trouwens mij toe willen voegen op het Nintendo Network/MiiVerse: Arnaud
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Heb het gevonden maar toen ik die enquete kreeg stond de Wii U nog niet in de lijst, mogelijk omdat bij de eerste registratie de boel vastliep. De 1000 punten zijn er bijgeschreven.Pandorian schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:57:
[...]
Bij je Nintendo account, kijk bij systemen, als het goed is staat de WiiU dar nu tussen (zodra je je Wiiu en Nintendo account gekoppeld hebt). Wat het geval is anders geen enquete...
Is ook heel raar, zelfs pro controller kan het niet, het moeten perse wiimotes zijn. (terwijl die ook een D-pad heeft en dezelfde knopjes)raven22 schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:24:
[...]
Bij Nintendoland kan het wel, maar bij Mario lukt het niet. Ik vind het ook raar.
Is volgens mij alleen maar om de sales van accessoires te boosten, dit soort dingen.
Inderdaad vervelend dat ze het zo gedaan hebben. GamePad en Pro controller bijv zoals meegeleverd in het premium pakket had gemakkelijk voor 2 players als controllers kunnen dienen. Maar daarmee kun je helemaal niets qua multiplayer spelen in Mario. Je wordt verplicht om Wii Motes te gebruiken, en indien je die nog niet had, dan kun je al snel 100+ Eur extra uitgeven om er 2 van aan te schaffen.raven22 schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:24:
[...]
Bij Nintendoland kan het wel, maar bij Mario lukt het niet. Ik vind het ook raar.
Anyway: tevreden met m'n aankoop!
Voeg me even toe, nnid: geengrenzuh
PSN: Geengrenzuh
De Pro controller zit niet in het premium pakket. Die zit alleen in het ZombiU pakket. Die moet je dus feitelijk ook gewoon los kopen.psychodude schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:36:
[...]
Inderdaad vervelend dat ze het zo gedaan hebben. GamePad en Pro controller bijv zoals meegeleverd in het premium pakket had gemakkelijk voor 2 players als controllers kunnen dienen. Maar daarmee kun je helemaal niets qua multiplayer spelen in Mario. Je wordt verplicht om Wii Motes te gebruiken, en indien je die nog niet had, dan kun je al snel 100+ Eur extra uitgeven om er 2 van aan te schaffen.
Bedoelde ook eigenlijk het ZombiU pakket neer te zetten daarSeal64 schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:13:
[...]
De Pro controller zit niet in het premium pakket. Die zit alleen in het ZombiU pakket. Die moet je dus feitelijk ook gewoon los kopen.
Twijfel samen met 2 vrienden of we hem wel of niet gaan halen. Spelen nu veel Mass Effect 3 online en hoewel dat erg vet is werkt de voice chat daar niet echt heel fijn. Als je ook maar iets te hard praat of je reageert een beetje enthousiast dan beginnen de oren van de andere te bloeden zo erg kraakt het dan.. Ook is het bij Mass Effect 3 veel van het zelfde... waves verslaan, levelen, items erbij en thats it. BO2 is dan toch wat leuker omdat je daar ook tegen andere speelt en het wat meer dynamischer is..
Dus graag ervaring van mensen die online samen spelen met andere en dan voornamelijk het samen spelen/joinen en de voice chat (zodat je lekker met 3 man kan praten en niet de rest erbij hebt).
Dat denk ik niet eens. Naast het feit dat het spel een kleine 'feature' heeft om Mario nog hoger te laten springen, die je alleen kan aanspreken door je Wiimote de lucht in te gooien, denk ik, persoonlijk, dat Nintendo ervoor heeft gekozen de Wiimotes te gebruiken omdat die beter verkoopbaar zijn. De Gamepad Pro is er nog maar net. Bovendien zullen genoeg mensen al een Wii thuis hebben staan en daar wél Wiimotes voor hebben. Daarnaast heeft de Gamepad Pro meer knoppen dan nodig is om het spel te spelen dat zou verwarring kunnen veroorzaken, vooral bij jonge kinderen.Navi schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:14:
[...]
Is ook heel raar, zelfs pro controller kan het niet, het moeten perse wiimotes zijn. (terwijl die ook een D-pad heeft en dezelfde knopjes)
Is volgens mij alleen maar om de sales van accessoires te boosten, dit soort dingen.
Desalniettemin zou ik vele malen liever met die pro in mijn handen zitten dan die Wiimotes en vind het raar dat je naast de Gamepad en Wiimotes niet gewoon de Pro kan gebruiken.
Overigens zelf net Skylanders Giants maar eens opgepakt. Voornamelijk voor mezelf maar ook voor mijn jongste broertje van zeven. Er gelijk maar een extra Giant bij gehaald en een triple pack. Vanavond even saampjes spelen. Viel me eigenlijk tegen hoe moeilijk dat spel te krijgen is. Bijna nergens op voorraad.
Het verbaasde me dan ook dat - toen ik toevallig - de Bart Smit in liep en hij daar nog stond. Voor zestig euro nog wel! Bijna overal 65+ euro

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Moet dat echt? Wat als je de game op disc hebt gekocht kan je die dan alsnog ook op de HDD krijgen? Ik hou er wel van om de schijfjes op te bergen in een veilige plek eigenlijkNavi schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:27:
Kopen in de eShop en downloaden.
Goed ik heb dit weekend er ook 1 gehaald (Zombi U pack) + Mario. De games bevallen me wel maar het niet 5.1 sound krijgen doordat ik nog een oude zonder HDMI versterker heb viel wel tegen. Nouja ik was toch van plan om een nieuwere te kopen dus dat komt ook wel weer goed.
Hoe zit het trouwens met normaale Wii games in surround sound? Werkt dat dan wel? Aangezien je met de wii je geluid op Dolby Prologic II modes moest zetten. Maar de Wii U heeft daar geen licentie meer op komt dat wel goed?
(ik heb wat gelezen over de oude component kabels gebruiken en dan heen en weer switchen als dat werkt zou het dan niet al voldoende zijn om gewoon de stereo modus in geluid te kiezen voor je wii games gaat spelen? Iemand die dit kan bevestigien?)
Ook het menu snelheid met swithen mag nog wel wat rapper.
Extra SD kaartje en HDD zijn ook op weg al had ik wel gehoopt dat je de fysieke games ook gewoon op een HDD kan zetten. Heb eigenlijk weinig zin om ze 2 maal te moeten kopen zeg maar
[ Voor 24% gewijzigd door William/Ax3 op 10-12-2012 21:04 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Krijg je berichten door van Abert, of hoe heet die gast.
Batman sowieso ziekelijk mooi!
Is de "standaard" versie van 8gb dan aan te raden met een SD, of de "Deluxe" echt beter/handiger?
Hoe veel ruimte moet je hebben om goed te kunnen spelen?
Werkt dit met een oude LCD tv (groot ongeval)?
Dank voor enige antwoorden.
Ik begrijp je vragen niet echt, de console werkt net als elk ander console: je hebt de CD nodig om de game te kunnen spelen. De diskruimte is daarbij vooral voor patches / DLC. Of de deluxe versie daarbij beter of handiger is, maakt niet zoveel uit. Je krijgt dan enkele accessoires en een grotere opslag. Standaard zit er een HDMI-kabel bij de WiiU geleverd, als je TV dus een HDMI aansluiting heeft, zal ie ongetwijfeld werken.Zebby schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:21:
IK wil een Wii U aanschaffen, vooral voor mijn vriendin. Hierop wilt ze dans- en fitness spellen spelen, en ik zal wat games als ZombiU en Darksiders spelen.
Is de "standaard" versie van 8gb dan aan te raden met een SD, of de "Deluxe" echt beter/handiger?
Hoe veel ruimte moet je hebben om goed te kunnen spelen?
Werkt dit met een oude LCD tv (groot ongeval)?
Dank voor enige antwoorden.
Het zit er niet standaard in maar is afhankelijk van de games/uitgever; Ubisoft heeft bv wel zoiets, al is het ook niet zo uitgebreid als op de PS3.Exorcist schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:47:
Ik lees tegenstrijdige berichten, maar heeft de WiiU nu wel of geen achievements/trophies/accomplishments?
En nu ik het toch over Ubisoft heb: donderdag zou er een demo van rayman moeten komen, ben benieuwd
Zit er dus niet op. Is nog retro tv met ouderwetse aansluitingen (voor TV SCART).CptChaos schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:49:
[...]
Ik begrijp je vragen niet echt, de console werkt net als elk ander console: je hebt de CD nodig om de game te kunnen spelen. De diskruimte is daarbij vooral voor patches / DLC. Of de deluxe versie daarbij beter of handiger is, maakt niet zoveel uit. Je krijgt dan enkele accessoires en een grotere opslag. Standaard zit er een HDMI-kabel bij de WiiU geleverd, als je TV dus een HDMI aansluiting heeft, zal ie ongetwijfeld werken.
En ik ben een PC gamer, net als zij, dus onze ervaringen met consoles zijn 0. Vandaar dat ik niet weet of de extra opslag nodig is.
Er is geen universeel achievement systeem, ubisoft gebruikt echter zijn eigen platform ervoor. Mario heeft achievements in de traditionele zin van het woord, old-skool. Dus enkel een message, geen echte tracking.Exorcist schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:47:
Ik lees tegenstrijdige berichten, maar heeft de WiiU nu wel of geen achievements/trophies/accomplishments?
Helaas is er geen mogelijkheid (momenteel) om games te installeren naar HDDWilliam/Ax3 schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:19:
Moet dat echt? Wat als je de game op disc hebt gekocht kan je die dan alsnog ook op de HDD krijgen? Ik hou er wel van om de schijfjes op te bergen in een veilige plek eigenlijk
Ik weet niet hoe het zit met je versterker, maar mijn versterker kan dolby emuleren als uitweg waar de ondersteuning er niet echt is. Heb zelf geen Wii games erin geprobeerd, dus weet niet 1,2,3 of het standaard goed surround sound doorgeeft.William/Ax3 schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:19:Goed ik heb dit weekend er ook 1 gehaald (Zombi U pack) + Mario. De games bevallen me wel maar het niet 5.1 sound krijgen doordat ik nog een oude zonder HDMI versterker heb viel wel tegen. Nouja ik was toch van plan om een nieuwere te kopen dus dat komt ook wel weer goed.
Hoe zit het trouwens met normaale Wii games in surround sound? Werkt dat dan wel? Aangezien je met de wii je geluid op Dolby Prologic II modes moest zetten. Maar de Wii U heeft daar geen licentie meer op komt dat wel goed?
(ik heb wat gelezen over de oude component kabels gebruiken en dan heen en weer switchen als dat werkt zou het dan niet al voldoende zijn om gewoon de stereo modus in geluid te kiezen voor je wii games gaat spelen? Iemand die dit kan bevestigien?)
Wat betreft de Wii U games werkt het iig met HDMI versterker wel goed met games met surround geluid.
Dat emuleren ís Dolby Pro-Logic (II). Die maakt van een stereo signaal een 5.1 signaal, maar haalt het niet bij regulier Dolby Digital of DTS, laat staan Dolby True-HD of DTS-HD MA. Beetje jammer dat Nintendo dit laat ontbreken, ik vind geluid in games vaak even belangrijk als graphics en gameplay.psychodude schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:27:
[...]
Ik weet niet hoe het zit met je versterker, maar mijn versterker kan dolby emuleren als uitweg waar de ondersteuning er niet echt is. Heb zelf geen Wii games erin geprobeerd, dus weet niet 1,2,3 of het standaard goed surround sound doorgeeft.
Wat betreft de Wii U games werkt het iig met HDMI versterker wel goed met games met surround geluid.
http://ukhdmi.com/hdmi-audio-extractor_QQ103285
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Met als uitzondering dat je ook spellen via de shop kunt kopen en downloaden, dan heb je geen schijf nodig.psychodude schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:27:
Helaas is er geen mogelijkheid (momenteel) om games te installeren naar HDD.
De vraag is of dat werkt, ik heb begrepen dat Nintendo MultiPCM als formaat heeft wat niet door optisch/coax past.Peenutzz schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:39:
Ik ben ook niet van plan mijn receiver vanwege het gebrek aan hdmi te vervangen door iets moderns, dat zou ik wat overdreven vinden omdat hij verder nog prima voldoet. Ik probeer het wel eerst met zoiets:
http://ukhdmi.com/hdmi-audio-extractor_QQ103285
Ja en nee. Dat emuleren is inderdaad Dolby Pro Logic II, wat de Wii ondersteunde. De WiiU doet dat niet meer, dus in principe zullen Wii games, gespeeld op de WiiU, in geen geval DPL2 geluid opleveren.psychodude schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:27:
[...]
Ik weet niet hoe het zit met je versterker, maar mijn versterker kan dolby emuleren als uitweg waar de ondersteuning er niet echt is. Heb zelf geen Wii games erin geprobeerd, dus weet niet 1,2,3 of het standaard goed surround sound doorgeeft.
[...]
Het probleem zit 'm namelijk in het feit dat de meeste Wii games geen eigen instellingen hanteren voor het geluid, ze nemen de instelling van de Wii over. Als je de Wii dus instelde op surround, dan kreeg de game het seintje dat er DPL2 gebruikt moest worden.
Er is echter een uitzondering op die regel - als de game zélf DPL2 ondersteunt, en dus ook in-game ingesteld kan worden om dat te gebruiken. Resident Evil 4 Wii Edition is daar een voorbeeld van. Als je die in-game op surround instelt, dan krijg je wél DPL2.
De catch is dan dat je de WiiU wel eerst moet instellen op stereo-geluid. Als je dat niet doet, dan zul je keihard stereo krijgen. Als je 5.1 blijft gebruiken, dan worden de overige kanalen weliswaar niet gebruikt, maar Nintendo is vergeten om de kanalen uit te zetten. Ze blijven dus wel actief, maar het volume staat op nul. Je versterker krijgt dus wel een seintje dat die kanalen gebruikt gaan worden, ook al komt er vervolgens niets. Als je omschakelt naar stereo, dan kan je versterker netjes die twee kanalen omzetten naar DPL2.
Beetje krom, dat, maar het is niet anders. Komt er dus in feite op neer dat de WiiU wel BC is, maar als je nog een Wii hebt, is dat wel veel makkelijker. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de Wii VC titels die surround gebruiken, zoals Majora's Mask en Ocarina of Time. Die heb ik nog niet getest.
Dit werkte voor mij:Count_B schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:31:
Heeft hier iemand ook problemen met de Wireless verbinding gehad? Ik probeer de Wii U te connecten via WPA2-AES maar kan geen verbinding krijgen met het draadloos netwerk. De Wii U ziet mijn draadloos netwerk in ieder geval wel. Ik heb ook al andere beveiligings instellingen geprobeerd maar dat werkt ook niet. Mijn andere draadloze apparaten (android, iPad, Macbook) werken overigens zonder problemen...
Raimon89 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:27:
[...]
Bij mij was dit de oplossing:
http://www.gamefaqs.com/boards/631516-wii-u/64663922
Zit nu nog steeds te dubben of ik hem toch stiekem ga halen of niet.
Zucht.
En wat weet de console te verrassen tot dusver! Ja, de initiële patch is vervelend, maar dit gaf me even een mooie 'window' om snel naar de Gamemania te racen en twee extra titels op te pikken (te weten New Super Mario Bros. Wii U, en Nintendo Land).
Nintendo, eindelijk in HD. Wat een verademing! Goed, grafisch gezien weet de console wederom niet ontzettend te imponeren (zoals men wellicht zou hopen/verwachten bij de release van een 'next-gen' console), maar de grafische kracht is zeker 'on-par' met de huidige consoles, en ik ben van mening dat er in de komende jaren (naargelang developers wat meer vertrouwd worden met het programmeren voor de hardware) er nog wel meer uit te persen is. Nintendo heeft het (na de N64) op grafisch vlak altijd minder gedaan dan de concurrentie, dus dit zijn we ondertussen gewend. De focus op gameplay en innovatie is echter wel overduidelijk aanwezig.
MiiVerse en de nieuwe Friendlist werken een stuk makkelijker dan het oude Wii-friendcodes systeem. Geen ellenlange codes meer invoeren die uiteindelijk nog niet-of-nauwelijks interactie bieden met je medespelers, maar eindelijk eens mee naar een modernere incarnatie van sociale connectiviteit binnen een console-omgeving. Ook de nieuwe gamepad werkt verrassend goed. Zelfs een verdieping hoger (op de slaapkamer) kan ik nog naar hartelust gamen. Geweldig!
Nintendo Land laat perfect zien welke mogelijheden er bestaan m.b.t. de integratie van de gamepad in nieuwe games, en sommige van de 12 inbegrepen spelletjes zijn (vooral in latere levels) nog redelijk uitdagend ook. Een party-game bij uitstek, maar wat mij betreft véél leuker en origineler dan Wii Sports. New Super Mario Bros. WiiU brengt niet zo zeer innovatie met zich mee, maar recycled in volle HD glorie de beste elementen uit de vorige Mario titels. ZombiU is tot dusver de enige third party titel die laat zien hoe de gamepad benut moet worden. De interactieve map/scanner/backpack combinatie weet een unieke, frisse wind toe te voegen aan een game die zonder deze innovatie vrij middelmatig had kunnen zijn, maar dit nu absoluut niet is.
Nadelen aan het systeem zijn (zoals velen al hebben ondervonden) de trage overschakeling van het hoofdmenu naar verschillende applicaties. Ik wil niet 20-30 seconden hoeven wachten om een simpele browser of de E-Store op te starten. Het trage netwerk is bij het binnenhalen van de vele patches ook een doorn in het oog, en ook streaming functionaliteit (zoals Youtube) lijdt hieronder.. Of dit nu aan de WiFi ontvanger in de WiiU ligt, of een overbelasting op het Nintendo Network weet ik niet (ik gok op de tweede), maar een Gigabit Ethernet poort had niet misstaan, zelfs als het netwerk de maximale snelheid niet bijhoudt.
Al met al ben ik erg tevreden. Bij een maat van me heb ik ook Sonic All Star Racing Transformed mogen spelen, en ook deze game weet ontzettend te vermaken. Echter zal ik deze om budgetaire redenen toch maar iets later aanschaffen. Wat mij betreft komt de titel "Wii" nu pas tot zijn recht, daar ik tijdens het spelen van een aantal van de nieuwe titels daadwerkelijk geneigd was tot het uiten van een "Wheeeee!", in tegenstelling tot de cumulatieve ervaring met de voorganger, die het grootste gedeelte van zijn levensduur stof heeft staan happen.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Zou je ook eens willen bekijken of BO II ook te spelen is met de Pro Controller i.p.v. de gamepad? Of heb je die niet?Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:08:
Morgen komt mijn vijfde Wii U game binnen als het goed is, Black Ops II. Ben benieuwd hoe die zich verhoudt tot de Xbox 360 versie die ik een uur of 40 gespeeld heb.
Ik heb helaas geen pro controller, maar ik dacht dat Treyarch/Activision zelfs de reden was voor de Pro Controller? Omdat ze anders geen CoD port wilden uitbrengen meen ik ergens gelezen te hebben.botech schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:35:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Zou je ook eens willen bekijken of BO II ook te spelen is met de Pro Controller i.p.v. de gamepad? Of heb je die niet?
Maar weet wel 99,99% zeker dat het met de Pro Controller moet werken.
Het werkt heel goed met de Pro Controller (die ik fijner vind dan de 360 controller). Icm tv en gamepad voor je is best wel leuk. Je ziet de map op je Pad, kan classes kiezen, scorestreaks gebruiken. Het is op dat moment alleen maar extra info dus.botech schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:35:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Zou je ook eens willen bekijken of BO II ook te spelen is met de Pro Controller i.p.v. de gamepad? Of heb je die niet?
Ging BO II normaal gezien nog kopen voor de PS3 maar ben nu aan 't twijfelenSloebie schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:54:
Het werkt heel goed met de Pro Controller (die ik fijner vind dan de 360 controller). Icm tv en gamepad voor je is best wel leuk. Je ziet de map op je Pad, kan classes kiezen, scorestreaks gebruiken. Het is op dat moment alleen maar extra info dus.
Ondanks dat ik er nog niet mee gespeeld heb vind ik die Pro wel enorm goed in de hand liggen.
Ja ik dus ook.botech schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:09:
[...]
Ging BO II normaal gezien nog kopen voor de PS3 maar ben nu aan 't twijfelenVoorlopig nog even afwachten, heb nog m'n handen vol aan Zombi U, Mario en Mass Effect.
Ondanks dat ik er nog niet mee gespeeld heb vind ik die Pro wel enorm goed in de hand liggen.
Volgens mij mis je wel funtionaliteit die wel in de PS3 versie zit. youtube posten volgens mij.
En verder is de community natuurlijk kleiner.
Maar ja daar staat weer Miiverse tegenover, wat ik zeer leuk vind.
Dus, vanaf vanavond kunnen wij ook aan de slag.
In eerste instantie boeide het me niet zo, maar toch met wat er allemaal bij zit vond ik het wel weer waard.
Nintendo land leek mij iig niks voor lange termijn.
Daarnaast op ZombieU na zijn er voor mij niet zo heel veel boeiende spellen. Dus dan zou het of ZombieU of niets zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 11-12-2012 14:58 ]
Al ervaring met voice chat en samen spelen met vrienden ? Kun je dan samen praten of zit je meteen bij iedereen ? En hoe zit het joinen samen ?albert04 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:20:
Black ops is ook erg leuk, vooral mulitplayer in zombie. Het is alleen jammer dat er niet zo veel gamers zijn in zombie mode. Gewone multiplayer is wel aardig druk. Voor een potje TDM heb je zo een game, maar het is niet super druk net als bij Xbox of PS, nog niet
Echter kan ik de 'laatste 'bonus' levels telkens niet vinden.. Zoals bij wereld 1 die level met het octopus teken, iemand enig idee hoe je die kunt vinden?
Inmiddels al een flimpje gevonden wat mij op weg helpt
[ Voor 22% gewijzigd door Gynnad op 11-12-2012 19:25 ]
Alleen er zijn inderdaad niet veel spelers, totaal BOII 800 online en zombies maar 90 o.i.d
Maar goed, nieuwe console.
Is er overigens geen manier om te chatten? (zonder voice)
En een manier om het gamepad scherm uit te zetten? Ik speel namelijk met de Pro controller.
Op home drukken kan niet in BOII, dan zie je een kruisje.
Overigens wel jammer dat weinig games iets boeiends doen met de gamepad, BOII toont zelfs helemaal niets bijzonders, gewoon een backgroundje. (niet eens je HUD ofzo, of de map)
Nog even en je hebt alle launch titels!Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:08:
Morgen komt mijn vijfde Wii U game binnen als het goed is, Black Ops II. Ben benieuwd hoe die zich verhoudt tot de Xbox 360 versie die ik een uur of 40 gespeeld heb.
Bij AC3 is er wel een map op dat tweede scherm in de GamePad. ZombiU schijnt er ook al redelijk gebruik van te maken. Ik neem echter wel aan, dat het in de toekomst beter benut gaat worden.Navi schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:38:
Overigens wel jammer dat weinig games iets boeiends doen met de gamepad, BOII toont zelfs helemaal niets bijzonders, gewoon een backgroundje. (niet eens je HUD ofzo, of de map)
[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 11-12-2012 21:04 ]
Nope, niet gedaan en ik hoor ook geen anderen. Dus, ik denk dat dit niet zo veel gebruikt wordt. Ik zie maar paar met een volume icoon naast de nick in de lobby. Daarnaast heb ik dit ook niet met vrienden getest of gespeeld. Ik weet niet ook niet hoe je samen joint.Brummetje schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:57:
[...]
Al ervaring met voice chat en samen spelen met vrienden ? Kun je dan samen praten of zit je meteen bij iedereen ? En hoe zit het joinen samen ?
Background? Ik neem aan dat je de classes, de map, controls, en switch van tv naar gamepad button ziet op de gamepad? Dat heb ik namelijk wel als ik op de TV speel. Ik heb geen background op de gamepad. Of je hebt dit alleen bij zombi mode? Dat moet ik even checken.Navi schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:38:
[ Voor 3% gewijzigd door albert04 op 11-12-2012 20:52 ]
Klopt, bij ZombiU gebruik je de GamePad als menu voor je items, je opent daarop je backpack, haalt er items uit en op je tv zie je de character dan knielen en zijn tas voor zich houden.CptChaos schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:41:
[...]
Nog even en je hebt alle launch titels!
[...]
Bij AC3 is er wel een map op dat tweede scherm in de GamePad. ZombiU schijnt er ook al redelijk gebruik van te maken. Ik neem echter wel aan, dat het in de toekomst beter benut gaat worden.
Tevens werkt de GamePad als radar, je drukt op de L knop, houd dan je GamePad voor je en kan die dan als radar gebruiken, waarbij je zelf beweegt en de gyro's van de pad de beweging volgen, maar kan dit ook doen dmv de rechter thumbstick.
Ondanks dat ik altijd slecht ben met first person shooters, vind ik dit een erg leuke game, waarbij ik soms al dacht, crap waarom speel ik dit snachts.
Ik zit met een dilemma,
Ik heb een PS3 en twijfel nu gewoon tussen een xbox 360 of Wii U.
Xbox zou puur zijn om game zoals Halo 4 te kunnen spelen en fifa ofzo.
De Wii u zou dan weer om de orignele games te spelen zoals mario, zombie u en aliens ( zou topper worden op Wii U) ...
Heb al veel reviews gezien en vele zeggen dat de Wii u wel leuk is maar nog last heft van kinderziekten (freezes, framedrops ingame) Normaal van specs zou het niet mogen afhangen. Dus laten we hopen dat het puur iets software matig is.
Anderzijds staat de xbox wel op punt en slaagt hij er nog steeds in om mooie games af et leveren met grote actieve community ( Halo 4, Forza, Gears of war; ..)
Nu is er sinds kort ook meer nieuws over de mogelijk opvolger van de xbox 360. Maar die zal pas eind volgend jaar uitkomen...
Eerst maar de negatieve punten.
Ik heb hem om een uur of 5 half 6 aangesloten... Voordat je eindelijk door dat hele menu heen bent... pfff...denk je klaar te zijn stel je je wifi in moet dat ding eerst een update downloaden.. man man...
Om half 9 kon ik eindelijk weer verder... Om er achter te komen dat ik me nog voor tich dingen moet registreren.. Duurt gewoon te lang. In deze tijd kan ik een computer assembleren/installeren, en gamen.. Als ik haast maak heb ik binnen een uur de pc in elkaar en windows draaiend..
- Geen vaste netwerk aansluiting... ik heb liever 100mbit lan dan 54mbit wlan..
- Laden van WiiU menu duurt best lang.
- In eerste instantie gaven veel apps errors en vertelde me dat internet niet aangesloten was.
- Op grafisch gebied geen enkele vorm van AA?
- In eerste instantie is dat pratende 'hulp schermpie' erg irritant..
- iiTV? app werkt niet?
Nu de plus punten.
- Na de horror van het aansluiten/installeren.. eindelijk in het hoofd menu mooi en erg leuk vorm gegeven.
- Als je eenmaal in het menu zit gaat het redelijk vlot, apps werken goed Youtube/internet browser/eshop/miiverse.
- Sommige spelletjes in Nintendo Land zien er wel leuk uit (meeste is bagger),
- MiiVerse is wel leuk, maar nog weinig mee gedaan.
- Controller met scherm is erg mooi en ik game nooit op consoles dus wennen moet ik toch wel.
- Bouw kwaliteit is erg goed, 'controller' voelt stevig en de analog sticks zijn erg fijn.
- Compleet geleverd, apparaat zelf ziet er veel beter uit dan de Wii zeker in het zwart.
- Pikmin is voor mij 1 van de leukste titels.
Maar nu vraag ik me af, ga ik er wel op spelen... Nintendo Land ben ik eigenlijk al klaar mee...
Puur voor het proberen vindt ik 60 euro voor een spelletje nog al wat.. Ik zat zelf te kijken naar AC3/New Super Mario Bros. U, ZombiU.. mwah.., Batman/Aliens/Darksiders/CoDblops2 zijn het ook niet echt voor mij en Mass Effect 3 heb ik al op de PC. Had eerlijk gezegt wel verwacht dat Lego - Lord of the rings op de WiiU zou komen..
Aankomende titels als Bayonetta2/Pikmin3/The Wonderful 101 zeggen me niets.
Voor de rest lijkt het mij dat het wachten wordt op 'noemenswaardige' titels..
Ik heb al wel wat reviews gekeken en titels als Mass Effect 3 zien er goed uit, draaien ook goed (beter dan op PS3) Maar ja die heb ik al en om dat weer aan te schaffen... nee.
Ik zag ook al wat 'downloadable' titels voorbij komen van een tientje maar dan moet ik weer 'eshop' cards oid kopen.. En als ik eerlijk ben ziet AC3 er op de PC uiteraard weer vele malen mooier uit.. voor een lager bedrag.. (korting
Moeilijk.. moeilijk...
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Bayonetta 2 en Pikmin 3 zijn noemenswaardige titels.prutser001 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:41:
Aankomende titels als Bayonetta2/Pikmin3/The Wonderful 101 zeggen me niets.
Voor de rest lijkt het mij dat het wachten wordt op 'noemenswaardige' titels..
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
is een Wii U regiogebonden? ik zit namelijk in colombia, en hier is de Wii U toch gauw 150 euro duurder dan in NL (afzetters). kan ik met een in NL gekochte Wii U spellen spelen die ik hier koop? neem aan dat taal wijzigen altijd wel kan.
er zit een adapter bij de Wii U? hier hebben we 110V. De accus van de touchpadcontrollers, de oplader daarvan heeft ook een adapter of is dit een regelrechte 230V oplader - die hier dan niet werkt. met adapters is het zo opgelost, even een verloopstekker en klaar is kees.
alvast bedankt!
Verwijderd
Je kan een Wii Lan adapter gebruiken.prutser001 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:41:
- Geen vaste netwerk aansluiting... ik heb liever 100mbit lan dan 54mbit wlan..
In Nintendoland,- Op grafisch gebied geen enkele vorm van AA?
Tja, een "skip" functie was welkom geweest. Maar ja, zo leer je wel de besturing van het spel.- In eerste instantie is dat pratende 'hulp schermpie' erg irritant..
Nintendo TVii- iiTV? app werkt niet?

Ik hoop dat ze in Nederland wat deals weten te sluiten..Met Nintendo TVii kun je op volledig nieuwe manieren zoeken en kijken naar, en meedoen aan tv-shows en films.
Met de Wii U GamePad kun je programma's van abonneediensten, zoals kabel- en satellietkanalen en video-on-demand-diensten, zoeken en bekijken.
Nintendo TVii zal in de loop van 2013 beschikbaar zijn in selecte regio's in Europa.
Meer informatie volgt te zijner tijd.
De Wii U is region-locked, maar de vraag is even wat de regions zijn. Ik kan op het internet er geen duidelijkheid over vinden, maar het lijkt alsof het de oude regios weer zijn (NTSC vs. PAL). Ik weet niet zeker wat voor games er in Colombia verkocht worden, maar ik gok dat het NTSC is (althans volgens dit plaatje: Wikipedia: File:PAL-NTSC-SECAM.svg) Let wel, ik kan hierop uiteraard geen garantie biedenCpt.Chaos schreef op woensdag 12 december 2012 @ 03:26:
hoi mensen, even een klein vraagje, want ik kwam hier niet helemaal uit in de startpost:
is een Wii U regiogebonden? ik zit namelijk in colombia, en hier is de Wii U toch gauw 150 euro duurder dan in NL (afzetters). kan ik met een in NL gekochte Wii U spellen spelen die ik hier koop? neem aan dat taal wijzigen altijd wel kan.
er zit een adapter bij de Wii U? hier hebben we 110V. De accus van de touchpadcontrollers, de oplader daarvan heeft ook een adapter of is dit een regelrechte 230V oplader - die hier dan niet werkt. met adapters is het zo opgelost, even een verloopstekker en klaar is kees.
alvast bedankt!
Zo'n keuze moet je toch zelf maken? Wij weten niet wat voor spellen je leuker vindt. Mario en Pikmin zijn al hele andere spellen dan Halo en GoW. De Wii U heb ik gekocht omdat ik hem heel graag wilde hebben voor ZombiU. Dat spel valt, een klein beetje, tegen. Maar ik heb wel veel plezier met ACIII, NSMB (Mario) en Skylanders.Talis schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:37:
Hey,
Ik zit met een dilemma,
Ik heb een PS3 en twijfel nu gewoon tussen een xbox 360 of Wii U.
Xbox zou puur zijn om game zoals Halo 4 te kunnen spelen en fifa ofzo.
De Wii u zou dan weer om de orignele games te spelen zoals mario, zombie u en aliens ( zou topper worden op Wii U) ...
Heb al veel reviews gezien en vele zeggen dat de Wii u wel leuk is maar nog last heft van kinderziekten (freezes, framedrops ingame) Normaal van specs zou het niet mogen afhangen. Dus laten we hopen dat het puur iets software matig is.
Anderzijds staat de xbox wel op punt en slaagt hij er nog steeds in om mooie games af et leveren met grote actieve community ( Halo 4, Forza, Gears of war; ..)
Nu is er sinds kort ook meer nieuws over de mogelijk opvolger van de xbox 360. Maar die zal pas eind volgend jaar uitkomen...
Kortom, je moet het zelf beoordelen. Ik zou alleen de 'mogelijke' komst van de nieuwe Xbox hierin niet laten meespelen. Er is nog niets aangekondigd alleen maar speculatie. Er is niets zeker aan volgend jaar.
Een grote, actieve, community is alleen handig als je ook daadwerkelijk online wil gaan spelen. Zo niet, dan maakt die community of de "actiefheid" hiervan geen bal uit.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Je kan gewoon met credit card betalen in de eShop, als je niet genoeg saldo hebt vraagt ie of je het bedrag wilt aanvullen.prutser001 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:41:
[..]
Ik zag ook al wat 'downloadable' titels voorbij komen van een tientje maar dan moet ik weer 'eshop' cards oid kopen.. En als ik eerlijk ben ziet AC3 er op de PC uiteraard weer vele malen mooier uit.. voor een lager bedrag.. (korting)..
[..]
Verwijderd
Ik heb ook zitten twijfelen of ik de Wii U zal aanschaffen, maar na flink wat onderzoek heb ik toch wel kunnen concluderen dat het voor de gamers atm vrij nutteloos is. De gamer games heb je al op je PS3/360 of je game PC, en de echte vernieuwende next gen Nintendo games zijn nog nergens te bekennen.
Wat je over houd zijn de mannen die hun gezinnetjes willen vermaken met de nieuwe Nintendo, al zou ik het zelfs dan nog op de wii houden atm. (of wachten op meer games)
Ik bekijk het iig nog even rustig aan, eventuele knallende nieuwe games kunnen me over de streep trekken maar nu wacht ik meer op de nieuwe PSX of een STEAMbox. Amper wat bekend over maar dikke kans dat die wel indruk weten te maken bij me. Gameplay is het belangrijkste, maar dat wil niet zeggen dat de andere onderdelen hopeloos verouderd mogen aanvoelen.
Ik wil het hele pakket, dan maar een console die een stuk duurder word. Uiteindelijk gaat een console vele jaren mee, en vind het dan ook belachelijk dat mensen al klagen als ze een bedrag van 500Euro horen.
Als de Wii U 500/600Euro was geweest maar wel echt next gen op alle fronten, dan stond de console nu onder me tv.
Maar nogmaals, toekomstige games kunnen dit alles voor me veranderen. En wie weet komt de Wii U dan alsnog onder mijn tv.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 11:30 ]
Ah, da's mooi. Gewoon de ouderwetse Wii adapter ?Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:22:
Je kan een Wii Lan adapter gebruiken.
En hoe zit dat met chat ? Is dat 'ingebouwd' of werkt dat met de oude WiiSpeak ?
Wel jammer dat de HDMI aansluitingen op onze LCD TV al bezet zijn, maar ik hoop dat de Wii componentkabel (5 stekkers) ook een goed resultaat geeft ??
[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 12-12-2012 12:05 ]
Tja, wij hebben uiteindelijk alle consoles in ons bezit. Dus de WiiU hoort daar ook bij.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:27:
Ik begrijp echt niet dat mensen een Wii U kopen voor Zombiu.![]()
Ik heb ook zitten twijfelen of ik de Wii U zal aanschaffen, maar na flink wat onderzoek heb ik toch wel kunnen concluderen dat het voor de gamers atm vrij nutteloos is. De gamer games heb je al op je PS3/360 of je game PC, en de echte vernieuwende next gen Nintendo games zijn nog nergens te bekennen.
Wat je over houd zijn de mannen die hun gezinnetjes willen vermaken met de nieuwe Nintendo, al zou ik het zelfs dan nog op de wii houden atm. (of wachten op meer games)
Ik bekijk het iig nog even rustig aan, eventuele knallende nieuwe games kunnen me over de streep trekken maar nu wacht ik meer op de nieuwe PSX of een STEAMbox. Amper wat bekend over maar dikke kans dat die wel indruk weten te maken bij me. Gameplay is het belangrijkste, maar dat wil niet zeggen dat de andere onderdelen hopeloos verouderd mogen aanvoelen.
Ik wil het hele pakket, dan maar een console die een stuk duurder word. Uiteindelijk gaat een console vele jaren mee, en vind het dan ook belachelijk dat mensen al klagen als ze een bedrag van 500Euro horen.
Als de Wii U 500/600Euro was geweest maar wel echt next gen op alle fronten, dan stond de console nu onder me tv.
Maar nogmaals, toekomstige games kunnen dit alles voor me veranderen. En wie weet komt de Wii U dan alsnog onder mijn tv.
Het enige spel wat me een beetje leuk leek en dat je er nog de controller bij krijgt was ZombieU.
Nintendo Land leek mij en mijn vrouw ook eigenlijk weinig aan op lange termijn. Dus voor ons de keuze voor ZombieU was dan snel gemaakt, voor mijn vrouw heb ik dan meteen Raving Rabbids meegenomen omdat ze die wel graag als party game wilde.
Mario zal vast ontzettend leuk zijn, maar met die versies ben ik eigenlijk wel klaar.
Voor de 3DS was Mario Land 3D wel leuk om te doen, maar de New Super Mario Bros reeks kan me niet meer bekoren.
De rest van de spellen liggen niet echt in mijn straatje en een deel daarvan koop ik liever via Steam voor de pc.
Het lijkt dan nu alsof we beter de WiiU niet hadden kunnen kopen, maar we zijn er zeker wel blij mee.
Met AC3, Zombiu, BO2, Mario, Darksiders 2 en Puddle.
En ik vind het toch wel echt next gen.
Ben ook in het bezit van een 360 en PS3.
Het spelen met zo een 2e scherm is gewoon wel echt leuk, en heeft een toegevoegde waarde.
Maar juist in Zombiu vind ik het minder gedaan, maar bv in Darksiders 2 of BO2 weer heel goed. Daar word het niet geforceerd dat je het moet gebruiken, maar is het gewoon sneller.
Dingen zoals bv in Farcry 3, dat je steeds in je menu moet gaan om skills te unlocken, craften of de map te zien zou gewoon echt veel vloeiender werken op de Wiiu.
Het is echt geen foutloos apparaat, de download mogen echt een heel stuk sneller, Darksiders 2 duurde 12+ uur voor 9gb.
Maar verder Miiverse vind ik echt geniaal, en zal wel op een andere manier geimplementeerd worden door MS en Sony.
Persoonlijk denk ik ook niet dat de volgende ronde consoles van MS en Sony zo een gigantisch verschil gaan zijn met de Wiiu. Het is een wereldwijde recessie, en dikkere hardware zonder killer feature gaat geen miljoenen verkopen.
Wiiu is heeft voor mij nu ongelofelijk veel potentieel, Wii games op de Gamepad spelen, RTS games bedienen via de Gamepad etc. Gewoon heel veel dingen die beter kunnen werken op de Wiiu dan met normale controllers.
Bij Darksiders 2 bv dat je alleen de sountrack via de tv hoort en de rest via je Gamepad was eerst best wel raar, maar wel heel vet, het is veel meer alsof je echt een gesprek voert op die manier.
Iedereen heeft een reden een console te kopen. Kan er ook zelf niet bij waarom mensen een 360 voor GoW of Halo kopen. Maar iedereen heeft een eigen smaak.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:27:
Ik begrijp echt niet dat mensen een Wii U kopen voor Zombiu.![]()
De killer app die mij de 360 deed laten aanschaffen was Dead Rising dat was de doorslag. De Playstation 3 kocht ik voornamelijk omdat ik hem gewoon graag wilde hebben.
De Wii kocht ik voor de Nintendo spellen en de controller - en daar heb ik uiteindelijk nooit spijt van gehad. Mario Galaxy was echt heel tof en ik heb me prima kunnen vermaken met Metroid Prime. Alleen de controller verloor na tijd wel zijn "novelty" op een gegeven moment had je dat ook wel gezien.
De Wii U kocht ik voor ZombiU, maar uiteindelijk is mijn collectie al uitgebreidt naar New Super Mario, Nintendo Land, Assassin's Creed III en Skylanders. Daar komt binnenkort Tekken en wellicht Batman nog bij. Soms is een 'simpel' spelletje gewoon fijn. Voor het 'echte' werk ga ik liever achter de PC zitten.
Maar op de bank heb ik mezelf altijd beter kunnen vermaken met Nintendo spellen dan welke console dan ook.
Moet wel zeggen dat gamen op een TV wel erg goed bevalt
Tijd geleden, aangezien ik me ergerde aan de graphics van de Wii.
Verwijderd
Jup, er is geen nieuwe adapter nodig gezien de oude via USB werkte.Goner schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:38:
[...]
Ah, da's mooi. Gewoon de ouderwetse Wii adapter ?
Nog niets mee geprobeerd. Maar je kan een headset volgens mij aan de gamepad verbinden.En hoe zit dat met chat ? Is dat 'ingebouwd' of werkt dat met de oude WiiSpeak ?
Die ondersteund maximaal 720p/1080iWel jammer dat de HDMI aansluitingen op onze LCD TV al bezet zijn, maar ik hoop dat de Wii componentkabel (5 stekkers) ook een goed resultaat geeft ??
Verwijderd
Als ik mario 1 2 en 3 of welk ander oud spel wil spelen op de wii u middels de wii omgeving (VC).
Moet ik dan een sensorbar aansluiten?
Of kan ik gewoon een wii mote kopen en daarmee aan de gang zonder sensor balk?
dus ervan uitgaande dat de spellen niet zullen werken, elektrotechnisch kan deze wel worden aangesloten? en de spellen die ik in nederland kan kopen, die kunnen op spaans gezet worden of gaat dat verhaal ook niet op? ik neem aan dat elk spel standaard alle idiomen meedraagt, of vergis ik me hier volledig?NickD schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:10:
[...]
De Wii U is region-locked, maar de vraag is even wat de regions zijn. Ik kan op het internet er geen duidelijkheid over vinden, maar het lijkt alsof het de oude regios weer zijn (NTSC vs. PAL). Ik weet niet zeker wat voor games er in Colombia verkocht worden, maar ik gok dat het NTSC is (althans volgens dit plaatje: Wikipedia: File:PAL-NTSC-SECAM.svg) Let wel, ik kan hierop uiteraard geen garantie biedenMaar het lijkt alsof het niet zou werken!
als de taal van elk spel veranderd kan worden dan is alles in nederland halen geen slecht idee.
iemand zin om dit even te proberen met verschillende games?
Dit topic is gesloten.