Internet is supersnel op de Galaxy S II. Het is de snelste browser die ik tot nu toe op een telefoon gezien heb. Zelfs sneller dan iPhone 4. Ik gebruik de LauncherPro Widget voor bookmarks en wanneer de browser NIET op de achtergrond draait en ik daarvandaan een bookmark open, dan is deze pagina zo ongelooflijk snel geladen, dat zie je op geen enkele andere telefoon en in geen enkele andere browser. Dit is ook 1 van de meest indrukwekkende dingen om aan anderen te laten zien. Men staat versteld. Daarnaast werkt het ook nog eens prettig die snelheid, want internetten doe ik er veel op.
Ook Flash filmpjes (bijvoorbeeld op Dumpert) laden razendsnel. De processor heeft geen enkel probleem met de Flash implementatie. Daar waar ik op de Nexus One en de Desire HD nog regelmatig gestotter tegen kwam, is dit op de Galaxy S II nagenoeg niet aanwezig. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van je internetverbinding op dat moment (Wifi of 3G), maar het is hoe dan ook indrukwekkend.
De Samsung Galaxy S II is ook het eerste toestel dat ik nog niet heb kunnen betrappen op 'lag' tijdens het scrollen (op iPhone na dan uiteraard). Daar waar dat bij zeer recente Android toestellen heus nog weleens gebeurdde, gebeurt het bij de Samsung Galaxy S II gewoon echt niet. Prachtig. Eindelijk is iPhone niet meer de enige.
Het enige minpunt is dat het scrollen een vreemde eigenschap heeft die zich moeilijk in woorden laat omschrijven. Als je met je vingers de pagina naar beneden veegt lijkt deze hier wel erg gevoelig voor. Hoewel het het toestel echt niets minder goed maakt, had dit natuurlijker kunnen aanvoelen. Als je maar een heel erg klein stukje wilt scrollen en je doet dat door de pagina IETS te verschuiven en direct los te laten, dan schiet de pagina net iets te ver door. Het voelt als een soort omgekeerd elastisch effect. Alsof de pagina ergens overheen moet springen. Nogmaals het is niet heel storend, maar wel onnatuurlijk en afwijkend ten opzichte van andere toestellen.
[
Voor 9% gewijzigd door
joblamie op 18-05-2011 07:51
]