Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste
Acties:
  • 141.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Ik kan terug naar de winkel.. Toestel heeft 2 dode pixels en inderdaad de roze gloed bij foto's..
Hoop dat ze hem nog op voorraad hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Done, maar zijn er ook gratis appjes waarmee je progjes kan verwijderen / freeze. die backup titanium pro is wel leuk maar mijn CC is nog niet binnen.

[ Voor 29% gewijzigd door Lordsauron op 18-05-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26
Lordsauron schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:41:
[...]

Done, maar zijn er ook gratis appjes waarmee je progjes kan verwijderen / freeze. die backup titanium pro is wel leuk maar mijn CC is nog niet binnen.
Haal je toch even een pre-paid cc van 3V bij de pomp.... O-)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 15:48
Betaald, er is verder alleen een gratis trial versie beschikbaar...

CoPilot is ook een alternatief, op de SGS2 niet gebruikt maar wel op de SGS en LG Optimus 2x. Dit zijn beide goed te betalen oplossingen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Hier ook een braaf betaalde versie.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Lordsauron schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:41:
[...]

Zo snel geroot? Wat is nu de beste methode?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al mijn contactpersonen staan in outlook 2010 incl een foto van elk contactpersoon.

Maar wanneer ik mijn telefoon Sync met KIES worden wel de contactpersonen overgezet, maar niet de foto's die aan de contactpersonen gekoppelt zijn.

Meer mensen dit probleem?
Of een oplossing?

Oh en gebruiken tweakers hier de premium setting van de email client?
Of is dat te verwaarlozen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:54:
Al mijn contactpersonen staan in outlook 2010 incl een foto van elk contactpersoon.

Maar wanneer ik mijn telefoon Sync met KIES worden wel de contactpersonen overgezet, maar niet de foto's die aan de contactpersonen gekoppelt zijn.

Meer mensen dit probleem?
Of een oplossing?

Oh en gebruiken tweakers hier de premium setting van de email client?
Of is dat te verwaarlozen?
Wat doet die premium setting dan? Ik kan hem niet eens activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:53:
[...]

Zo snel geroot? Wat is nu de beste methode?
rooten kosten mij 5 min werk :)
Weet iemand overigens of ik met de root gewoon de updates van samsung kan blijven binnen trekken of ben ik dan gelijk mn root kwijt?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53
Ik was na een update mn root kwijt, maar kon gewoon weer opnieuw rooten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Goed om te weten, ik had gelukkig net de update al gedaan :)

Weet iemand trouwens of er een app is waarmee ik films kan streamen vanaf een nas naar mijn telefoon? alles wat ik vind zijn van die vlc stream dingen maar daarvoor moet je allemaal meuk voor op je pc hebben.. ik wil gewoon vanaf mijn playonhd streamen bijv :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verderf op 18-05-2011 10:07 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verderf schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:01:
[...]

Weet iemand overigens of ik met de root gewoon de updates van samsung kan blijven binnen trekken of ben ik dan gelijk mn root kwijt?
Misschien wel handig om even te vermelden hoe dan?

Zelfs met unrevoked op desire heb ik bijna een uur lopen kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:07:
[...]

Misschien wel handig om even te vermelden hoe dan?

Zelfs met unrevoked op desire heb ik bijna een uur lopen kloten.
Long guide (for beginners)
- Download the attached ODIN file and extract the .zip file
- Download the attached XWKDD, but do NOT extract the .tar file
- Download and extract SuperOneClick (Some say you should not be using the very latest version 1.9, but 1.5 or so)
- If you do not have Samsung's KIES 2.0 installed, download and install it. You need it to install the correct USB drivers, so the programs can communicate with the device. Reboot your computer after installation of KIES.

- Make sure your device is in USB debugging mode: Settings -> Applications -> Development -> USB debugging
- Reboot your device into download mode: Turn the device off, then power it on again by pressing and holding VolumeDown + Home + Power simultaneously. You will know when you are in download mode, it is really obvious
- Start ODIN
- Connect the device to your computer using USB
- Wait a few seconds, the ODIN screen should show you that a device is now connected
- Make sure that in ODIN NOTHING is checked, except the "Auto reboot" and "F. Reset Time" checkboxes. Press the "PDA" button, and select the "XWKDD_insecure.tar" file.
- Press "Start". ODIN you should now be flashing the kernel, and the device should reboot.
- Wait until the device is rebooted, and while still being connected over USB, start SuperOneClick, and press ROOT.
- Reboot the device
- Done !

link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:59:
[...]

Wat doet die premium setting dan? Ik kan hem niet eens activeren.
Wat ik zo begrepen heb, is dat men dan gebruik maakt van Push email, elk account die men invult en aanvinkt als Premium maakt gebruik van Push via de Samsung servers.

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Verderf schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:01:
[...]

Heb mijn foon ook geroot. Gisteren een factory reset gedaan en heb nog steeds root. Kies ziet mijn foon ook gewoon. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even bij de Mediamarkt met de S2 zitten spelen... wat voel je je dan klote met je SGS1.... zucht. :(
Dat scherm is echt ubermooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, klein detail maar toch... Op zich vind ik touchwiz 4 fijn werken maar mis scrollable widgets toch wel.

Nu heb ik ook Launcher Pro, ADW.ex en Go launcher erop staan alleen merkte ik dat de accuweather widget er daar anders op uitziet. Op TouchWiz rekt het plaatje van het weer mee, op de andere launchers centreert het paatje zich maar blijft 2 cols breed. Apart gewoon dat het alleen bij touchwiz meestrekt en bij de rest allemaal niet.

Er zijn verder ook geen touchwiz specifieke settings toch? Snap niet zo goed waarom ze geen scrollable widgets mogelijk maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:10:
Net even bij de Mediamarkt met de S2 zitten spelen... wat voel je je dan klote met je SGS1.... zucht. :(
Dat scherm is echt ubermooi!
Niet doen, de S2 is ook niks bijzonders hoor. Ik had liever een betrouwbare telefoon dan een mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:15:
[...]

Niet doen, de S2 is ook niks bijzonders hoor. Ik had liever een betrouwbare telefoon dan een mooi scherm.
En de S2 is onbetrouwbaar omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 21:50
Net maar eens foto gemaakt van geheel wit oppervlak, ook een roze gloed in het midden van de foto. Laten we maar hopen dat het aan de software ligt, geen zin om telefoon 3-4 weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
[...]

Ruil je S2 aub om voor een sensation......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:54
*Knip*, dit is niet nodig!

[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
[...]

Als je zulke opmerkingen maakt prima, maar geef dan tenminste 1 maar liefst meerdere argumenten waarom de S2 dan niet betrouwbaar is... ;) voordat er hier weer een flame losbarst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:17
[...]

WEL DOEN! S2 is echt een hele vooruitgang als je van de S1 afkomt.
Er zijn op dit moment inderdaad wat kleine probleempjes met de KE1/2 firmware, maar daar komt ongetwijfeld snel een nieuwe update voor. Ik zie verder geen nadelen aan dit toestel hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
m0ridin schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:17:
[...]

En de S2 is onbetrouwbaar omdat?
Ik er geen dag mee doorkom. Heb niet altijd en overal een oplader bij me.

Verder een camera met vlekken, scherm dat onregelmatig van helderheid veranderd, trilfunctie die je echt never nooit voelt, standaard ringtones die veel te zacht klinken etc. Niks dat nog niet genoemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Heeft iedereen hier de update al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor dat veel mensen last hebben van dode pixels en een roze gloed in het scherm. Hebben deze mensen het toestel al heel vroeg gekregen (eerste batch). Ik krijg hem als het goed is namelijk vrijdag en ik hoop dat ik dan wel een goede versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:17
418O2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:21:
Heeft iedereen hier de update al gedaan?
Welke update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:21:
Ik hoor dat veel mensen last hebben van dode pixels en een roze gloed in het scherm. Hebben deze mensen het toestel al heel vroeg gekregen (eerste batch). Ik krijg hem als het goed is namelijk vrijdag en ik hoop dat ik dan wel een goede versie heb.
Hoezo veel mensen? Roze gloed is camera niet scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:19:
[...]

Verder een camera met vlekken, scherm dat onregelmatig van helderheid veranderd, trilfunctie die je echt never nooit voelt, standaard ringtones die veel te zacht klinken etc. Niks dat nog niet genoemd is.
Elk merk en/of product heeft zijn kleine nadelen. Je kunt ook voor een sensation gaan en dan besef je hoe slecht de geluidskwaliteit en camera is (voorbeeld, wat waarschijnlijk ook gewoon klopt). En zoals Arjan A goed heeft opgemerkt: je doet totaal niks om je problemen te verhelpen.

Het beste is om je S2 te verkopen en voor een Sensation gaan. Kun je jezelf een klopje geven dat je een HTC hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Relief2009 op 18-05-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:19:
[...]

Sorry Phusebox, maar ik herken met dus totaal *niet* in jouw problemen.
Het lijkt er wel op of jij de SGS2 alleen maar hebt aangeschaft om hem vervolgens tot de grond toe af te branden. Je blijft mekkeren over wat er volgens jou allemaal niet goed is, maar je onderneemt verder ook geen actie om er ook maar iets aan te doen.

Mijn foon had de eerste twee dagen wat batterijproblemen, momenteel is-ie sinds gisterochtend van de lader af en heeft nog een percentage van boven de 50. De ringtones vind ik eerder te hard dan te zacht, maar ik heb -in tegenstelling tot jou- de volumes aangepast.

Als je zo zuur bent met je SGS2, breng hem aub terug, neem een Nokia 3310 en ga dat topic vervuilen.

Ga niet zelf reageren indien je het ergens niet mee eens bent, stuur een Topic Report in.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2011 11:25 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arjan A schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Sorry Phusebox, maar ik herken met dus totaal *niet* in jouw problemen.
Het lijkt er wel op of jij de SGS2 alleen maar hebt aangeschaft om hem vervolgens tot de grond toe af te branden. Je blijft mekkeren over wat er volgens jou allemaal niet goed is, maar je onderneemt verder ook geen actie om er ook maar iets aan te doen.

Mijn foon had de eerste twee dagen wat batterijproblemen, momenteel is-ie sinds gisterochtend van de lader af en heeft nog een percentage van boven de 50. De ringtones vind ik eerder te hard dan te zacht, maar ik heb -in tegenstelling tot jou- de volumes aangepast.

Als je zo zuur bent met je SGS2, breng hem aub terug, neem een Nokia 3310 en ga dat topic vervuilen.
Ik onderneem alle acties die van een normale consument verwacht kunnen worden, rooten en dus garantie verliezen hoort daar niet bij. Zeker niet omdat ik die garantie waarschijnlijk hard nodig zal hebben.

Ben dus nu aan het monitoren met een battery status app, heb de brightness al op een vaste stand gezet etc.

De volumes aanpassen, tja verder dan 100% gaat dat ding niet hè? Of moet ik volgens jou de ingebouwde ringtones ergens uitrippen, zelf met een programma op mijn pc bewerken en dan weer terug inbakken? Lekkere oplossing dan.

Heb net gebeld met Vodafone, maar ze nemen hem dus niet meer retour, moet hem maar opsturen voor reparatie als er iets niet werkt. Maar goed dan krijg ik gewoon een ander toestel met dezelfde problemen, of nog meer problemen.

Ik beweer ook niet dat iedereen die probleem heeft maar ik zoek naar oplossingen, rooten is geen oplossing vind ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:23:
[...]

Hoezo veel mensen? Roze gloed is camera niet scherm.
Oh sorry ik bedoelde met de camera. Weet jij of die aan de eerste batch ligt? Bij de eerste levering van de iPhone 4 waren er ook veel problemen met het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-08 14:21
Ik kan me best voorstellen dat je er hard van baalt als je een nieuw flagship-toestel koopt en tegen domme problemen aanloopt die zo duidelijk zijn dat ze er met het testen al uitgehaald hadden moeten worden. Ik ben er absoluut van overtuigd dat een probleem als de accuduur nog opgelost wordt, maar het had er om te beginnen al niet moeten zijn.

@Phusebox Heb je dat gigantische topic over de accuduur op XDA al gezien? Staan wel dingen in die je kunt proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:32:
[...]

Oh sorry ik bedoelde met de camera. Weet jij of die aan de eerste batch ligt? Bij de eerste levering van de iPhone 4 waren er ook veel problemen met het scherm!
Die zichzelf oplostte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 07:34
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:31:
[...]

Ik onderneem alle acties die van een normale consument verwacht kunnen worden, rooten en dus garantie verliezen hoort daar niet bij. Zeker niet omdat ik die garantie waarschijnlijk hard nodig zal hebben.

Ben dus nu aan het monitoren met een battery status app, heb de brightness al op een vaste stand gezet etc.

De volumes aanpassen, tja verder dan 100% gaat dat ding niet hè? Of moet ik volgens jou de ingebouwde ringtones ergens uitrippen, zelf met een programma op mijn pc bewerken en dan weer terug inbakken? Lekkere oplossing dan.

Heb net gebeld met Vodafone, maar ze nemen hem dus niet meer retour, moet hem maar opsturen voor reparatie als er iets niet werkt. Maar goed dan krijg ik gewoon een ander toestel met dezelfde problemen, of nog meer problemen.

Ik beweer ook niet dat iedereen die probleem heeft maar ik zoek naar oplossingen, rooten is geen oplossing vind ik.
er zijn verschillende volumes, mocht je dat over het hoofd gezien hebben. Ga naar settings -> souind -> volume, 4 schuifbalken met volumes.

Want ik vind de ringtones ook eerder te hard dan te zacht lol

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Wanneer je naar Taakbeheer gaat en daar op 'Help' klikt, dan krijg je wat informatie en tips over de het verlengen van je accuduur. In punt 5, zie afbeelding, staan twee opties. Weet iemand wat er gebeurt wanneer je deze opties uitvoert? De tweede heb ik vanmorgen geprobeerd, dus het is te vroeg om te weten of m'n accu nu langer meegaat. Die eerste optie lijkt niet goed beschreven: hiermee bedoelen ze waarschijnlijk de aan/uitknop op de zijkant en de middelste toets 8 sec. tegelijk ingedrukt houden?
Iemand ervaring met deze acties?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5137991/Taakbeheer%20SG-S2.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:18
Grappige review op Nu.NL

http://www.nu.nl/gadgets/...voorganger-verbleken.html

Hij doet zijn voorganger verbleken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 21:50
heutsm schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:35:
Wanneer je naar Taakbeheer gaat en daar op 'Help' klikt, dan krijg je wat informatie en tips over de het verlengen van je accuduur. In punt 5, zie afbeelding, staan twee opties. Weet iemand wat er gebeurt wanneer je deze opties uitvoert? De tweede heb ik vanmorgen geprobeerd, dus het is te vroeg om te weten of m'n accu nu langer meegaat. Die eerste optie lijkt niet goed beschreven: hiermee bedoelen ze waarschijnlijk de aan/uitknop op de zijkant en de middelste toets 8 sec. tegelijk ingedrukt houden?
Iemand ervaring met deze acties?

[afbeelding]
Ze suggereren gewoon dat je je telefoon even uit moet zetten en weer opnieuw aanzetten =)
Al zal die als die uitstaat wel minder stroom gaan verbruiken ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
@Phusebox:

Je gebruikt Phoneweaver, misschien dat die nogal veel hindert in zowel batterijduur, geluid etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mouki_9 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:34:
[...]

er zijn verschillende volumes, mocht je dat over het hoofd gezien hebben. Ga naar settings -> souind -> volume, 4 schuifbalken met volumes.

Want ik vind de ringtones ook eerder te hard dan te zacht lol
Ja die heb ik wel gezien ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan A schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Mijn foon had de eerste twee dagen wat batterijproblemen, momenteel is-ie sinds gisterochtend van de lader af en heeft nog een percentage van boven de 50.
Nou moet ik zeggen dat mijn SII het ook niet echt lang uithoudt hoor.
Stock Firmware (laatste update)
8:00 van de lader.
uurtje facebook
10 mailtjes versturen
ongeveer 20 min bellen
half uurtje internetten
ongeveer een stuk of 20 smsjes heen en weer
totaal tijd scherm aan 3 uur 24 min
Syncen 1x per uur mail/facebook

En dan is mijn SII leeg maar dan ook echt leeg dat hij gewoon vanzelf uitgaat en dat was gisteren dan al voor 20:00

Heb het toestel al vanaf 10-05-2011 en er is geen verbetering gekomen betreft de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:40:
[...]

Nou moet ik zeggen dat mijn SII het ook niet echt lang uithoudt hoor.
Stock Firmware (laatste update)
8:00 van de lader.
uurtje facebook
10 mailtjes versturen
ongeveer 20 min bellen
half uurtje internetten
ongeveer een stuk of 20 smsjes heen en weer
totaal tijd scherm aan 3 uur 24 min

En dan is mijn SII leeg maar dan ook echt leeg dat hij gewoon vanzelf uitgaat en dat was gisteren dan al voor 20:00

Heb het toestel al vanaf 10-05-2011 en er is geen verbetering gekomen betreft de batterij
Jij haalt dus nog geen 12 uur, maar je doet er wel bij bellen en smsjes sturen... ik had gisteren 13 uur en max 5 minuten gebeld en maar 1 sms verstuurd.
baronruud schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:38:
@Phusebox:

Je gebruikt Phoneweaver, misschien dat die nogal veel hindert in zowel batterijduur, geluid etc...
Op de Desire nooit last van gehad, dus is het toch een S II issue en geen Phoneweaver issue als het al daaraan ligt.
Overigens maakt phoneweaver zelf geen gebruik van dataverbindingen of services die draaien dus dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Verder vond ik het geluid al zacht voordat ik Phoneweaver gebruikte.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 17:48

RMX

Mijn telefoon houd het ook niet lang vol, maar heb overal wel een oplader.
Ik gebruik de helderheid dan ook op 100%, dus jah...
En gebruik contant een openstaande verbinding voor push etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Laatst online: 10-09 13:44
3en half uur scherm aan vind ik wel netjes. Ik verwacht er ook niet veel meer uit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Razer schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:38:
[...]

Ze suggereren gewoon dat je je telefoon even uit moet zetten en weer opnieuw aanzetten =)
Al zal die als die uitstaat wel minder stroom gaan verbruiken ja ;)
Er staat toch dat je méér moet doen dan alleen de telefoon rebooten? Knoppen tegelijk indrukken, 8 sec lang ingedrukt houden etc. Zal toch iets extra's doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:31:
[...]

Je onderneemt dus helemaal niets. Je zit alleen maar op dit forum om over elk wissewasje je gal te spuien en gemakzuchtige vragen te stellen waar je zelf ook een antwoord op kunt vinden door eventjes te zoeken. Ok, je hebt misschien een maandagochtend toestel, maar vaak ligt het ook aan de gebruiker zelf.
Als je echt ondernemend was geweest dan had je al lang contact opgenomen met Vodafone om het toestel om te ruilen. Als ik jou was, was ik al lang overgestapt op een ander toestel. Dat had een hoop frustraties gescheeld voor jezelf. Sterker nog, ik was niet eens aan de S2 begonnen gezien al je negatieve verwachtingen nog voordat de telefoon op de markt was. Je zat constant te klagen over alles en nog wat. Een beetje het eigen schuld dikke bult verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

[ Voor 90% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Snoop schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:46:
[...]

Je onderneemt dus helemaal niets. Je zit alleen maar op dit forum om over elk wissewasje je gal te spuien en gemakzuchtige vragen te stellen waar je zelf ook een antwoord op kunt vinden door eventjes te zoeken. Ok, je hebt misschien een maandagochtend toestel, maar vaak ligt het ook aan de gebruiker zelf.
Als je echt ondernemend was geweest dan had je al lang contact opgenomen met Vodafone om het toestel om te ruilen. Als ik jou was, was ik al lang overgestapt op een ander toestel. Dat had een hoop frustraties gescheeld voor jezelf. Sterker nog, ik was niet eens aan de S2 begonnen gezien al je negatieve verwachtingen nog voordat de telefoon op de markt was. Je zat constant te klagen over alles en nog wat. Een beetje het eigen schuld dikke bult verhaal dus.
Nogmaals, rooten is geen oplossing. Alle andere dingen heb ik geprobeerd, telefoon rebooten na opladen, je accounts alleen instellen via 3g en allemaal van dat soort hocus-pocus.

Vodafone is reeds gebeld, maar die nemen het toestel niet meer retour en omruilen gaat ook niet. Kan wel een RMA aanmaken.

En ja ik heb geklaagd over het feit dat het plastic was en er geen notificatie led was; waarbij het laatste voor mij nog steeds onbegrijpelijk is.
Maar gezien de lovende reviews, en vooral vanwege de beloofde accuduur heb ik toch voor de SII gekozen. Ik verwachte een flinke stap vooruit te maken t.o.v. HTC toestellen, maar blijkbaar toch een stap terug.

Over de snelheid en de beeldkwaliteit ben ik meer dan tevreden. Ok nog 1 klein kritiekpuntje; de fontgrootte is voor bejaarden op dit toestel?
Gelukkig kun je bij SMS en E-mail dit kleiner zitten, maar verder is het overal veel te groot.

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb je Battery mix al eens geinstalleerd om te kijken of er niet stiekem iets anders batterijtijd wegslurpt?
BioHazard schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:48:
Phusebox staat bij mij bekend als een iemand die vaak snel negatief commentaar klaar heeft over de meeste dingen. Ben nog maar weinig gevallen tegen gekomen dat hij positief was over een product. Er lijkt altijd wel wat te zijn. Niks is perfect!
Klinkt bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
Edit: overbodig, sorry.

[ Voor 90% gewijzigd door stijnos1991 op 18-05-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
418O2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:52:
Heb je Battery mix al eens geinstalleerd om te kijken of er niet stiekem iets anders batterijtijd wegslurpt?

[...]

Klinkt bekend
Ga het proberen.

Pak net mijn telefoon voor het eerst in 4,5 uur op omdat ik een sms heb gekregen. Ding is gewoon warm, ligt hier al 3 uur niks te doen op mijn bureau???

Inmiddels is het gemiddelde naar 3,3% per uur gegaan, zonder gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is toch niet zo heel gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
418O2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:57:
Dat is toch niet zo heel gek?
3,3% batterijverbruik per uur, bij het niet gebruiken van de telefoon vind je normaal?

Dat mijn telefoon warm wordt, terwijl ik hem niet gebruik is ook normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 11:29
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:59:
[...]

3,3% batterijverbruik per uur, bij het niet gebruiken van de telefoon vind je normaal?

Dat mijn telefoon warm wordt, terwijl ik hem niet gebruik is ook normaal?
Ik vind die 3,3% niet zo heel gek nee, in vergelijking met de gemiddelde smartphone van nu. Dat betekent 30 uur stand-by tijd met ook nog apps op de achtergrond.

Dat hij warm wordt zal ook een reden hebben, een telefoon wordt alleen warm als hij taken uitvoert en dus de processor gebruikt. Volgende vraag is wat er draait op jouw telefoon (en of je het zelf weet of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Kunnen we niet gewoon afspreken dat we de dingen die we interessant vinden lezen...
De dingen die we niet interessant vinden overslaan...
Onze ervaringen gewoon delen op deze plek...
en ons wat minder druk maken over geklaag en NIET overal bovenop vliegen...?

Tis maar een idee.....

Ik heb de mijne nu een week...had na de eerste keer opladen een gebruiksduur van 6 uur...
Dat is nu een dag geworden...en daar kan ik mee leven...ben het overigens wel eens dat als je in alle reviews leest dat de batterij wel heel lang meegaat dat je dan wel op het verkeerde been komt te staan.

Mijn scherm is goed...geen dooie pixels en geen rare cirkels...
Mijn Gmail...Google Talk...TweetDeck...en alles wat ik gedurende de dag gebruik werkt perfect.
Hij is lekker snel en alles wat ik nodig heb doet het dus goed...m.a.w. ik ben tevreden...(afgezien van de twee kleine krasjes aan de achterzijde..lees eerdere berichten).

Toch vind ik wel dat als Samsung deze telefoon neerzet als FlagShip...wat ook wel mag voor die prijs...en je alles gaat uitproberen en testen en er komen zaken naar boven zoals in dit forum al behoorlijk gebleken is, dan mag je volgens mij best kritisch zijn.

Dan nog even richting PhuseBox: als ik jouw verhaal zo lees, dan doet mij dat denken aan een euvel wat ik heel lang gehad heb met de Nexus One...
Belangrijkste punt > leeglopen van de batterij zonder dat ik wist waarom...warm worden van het toestel op momenten dat ik dacht hoe kan dat nou...

Bij mij zat de oorzaak in overmatig data gebruik op de achtergrond zonder dat ik het wist.
Niemand had een antwoord...(ik bedoel hier niet op tweakers maar gewoon in het algemeen) en niemand kon mij helpen dit rare geval op te lossen. Ik kreeg een hekel aan de telefoon en baalde ervan als het weer zo ver was.

Via Netcounter kwam ik er achter dat er grote hoeveelheden data verbruikt werden op de achtergrond...soms wel 80 MB 's nachts terwijl ik dacht dat ding heeft niets te doen...
Na veel zoeken en ergernis uiteindelijk de boosdoener gevonden...bij mij was dat Exchange (2003)...
Uiteindelijk het account weggegooid en daarna is het niet meer voorgekomen.
Nu op 2.3.4 1.5 tot 2 dagen haalbaar op de Nexus One...

Ik ben er van overtuigd dat jouw antwoord ook nog boven water komt...cheer up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Laatst online: 10-09 13:44
3.3 per uur is idd teveel. Of ding moet e,ht alles op de achtergrond hebben draaien....warm worden is ook niet normaal bij stand-by. Kortom, ik zou er idd ff rma fixen. Kut...maargoed, blijkbaar toch een faulty device wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

[ Voor 85% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Crusher77 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:02:
[...]

Ik vind die 3,3% niet zo heel gek nee, in vergelijking met de gemiddelde smartphone van nu. Dat betekent 30 uur stand-by tijd met ook nog apps op de achtergrond.

Dat hij warm wordt zal ook een reden hebben, een telefoon wordt alleen warm als hij taken uitvoert en dus de processor gebruikt. Volgende vraag is wat er draait op jouw telefoon (en of je het zelf weet of niet)
Ja ik snap dat hij iets moet doen op de achtergrond, maar goed heb nu twee battery monitor apps, en allebei geven ze ook andere processen aan. TW4 task manager geeft weer andere processen. Maar niks dat echt iets verbruikt zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:55:
[...]

Ga het proberen.

Pak net mijn telefoon voor het eerst in 4,5 uur op omdat ik een sms heb gekregen. Ding is gewoon warm, ligt hier al 3 uur niks te doen op mijn bureau???

Inmiddels is het gemiddelde naar 3,3% per uur gegaan, zonder gebruik.
Of je telefoon functioneert duidelijk niet goed of een bepaald proces blijft draaien in de achtergrond en zorgt ervoor dat je toestel op maximale cpu draait.

Misschien een idee om te kijken welke processen hoeveel verbruiken en misschien ook kijken naar de activiteit van de cpu. En misschien ligt het inderdaad aan overmatig syncen zoals JudgeTreve zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 18-05-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 11:29
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:03:
[...]

Ja ik snap dat hij iets moet doen op de achtergrond, maar goed heb nu twee battery monitor apps, en allebei geven ze ook andere processen aan. TW4 task manager geeft weer andere processen. Maar niks dat echt iets verbruikt zo te zien.
Misschien zeg ik nu iets wat al voorbij gekomen is, maar factory reset en een dagje daar op draaien en kijken wat hij doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Relief2009 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:04:
[...]

Of je telefoon functioneert duidelijk niet goed of een bepaald proces blijft draaien in de achtergrond en zorgt ervoor dat je toestel op maximale cpu draait.

Misschien een idee om te kijken welke processen hoeveel verbruiken en misschien ook kijken naar de activiteit van de cpu. En misschien ligt het inderdaad aan overmatig syncen?
Als ik nu Taskmanager start dan staat daar:

Battery Mix: RAM 12,63MB, CPU: 0,00%
Battery Monitor Widget: RAM 5,79MB, CPU: 0,00%
Market: RAM 17,76MB, CPU: 0,00%
Crusher77 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:06:
[...]

Misschien zeg ik nu iets wat al voorbij gekomen is, maar factory reset en een dagje daar op draaien en kijken wat hij doet?
Dat ga ik dit weekend dan nog maar eens proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Verderf schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:08:
[...]

Long guide (for beginners)
- Download the attached ODIN file and extract the .zip file
- Download the attached XWKDD, but do NOT extract the .tar file
- Download and extract SuperOneClick (Some say you should not be using the very latest version 1.9, but 1.5 or so)
- If you do not have Samsung's KIES 2.0 installed, download and install it. You need it to install the correct USB drivers, so the programs can communicate with the device. Reboot your computer after installation of KIES.

- Make sure your device is in USB debugging mode: Settings -> Applications -> Development -> USB debugging
- Reboot your device into download mode: Turn the device off, then power it on again by pressing and holding VolumeDown + Home + Power simultaneously. You will know when you are in download mode, it is really obvious
- Start ODIN
- Connect the device to your computer using USB
- Wait a few seconds, the ODIN screen should show you that a device is now connected
- Make sure that in ODIN NOTHING is checked, except the "Auto reboot" and "F. Reset Time" checkboxes. Press the "PDA" button, and select the "XWKDD_insecure.tar" file.
- Press "Start". ODIN you should now be flashing the kernel, and the device should reboot.
- Wait until the device is rebooted, and while still being connected over USB, start SuperOneClick, and press ROOT.
- Reboot the device
- Done !

link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056334
Je vergeet erbij te zetten dat je daarna KE2 weer erop moet flashen.... :)
heutsm schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:45:
[...]

Er staat toch dat je méér moet doen dan alleen de telefoon rebooten? Knoppen tegelijk indrukken, 8 sec lang ingedrukt houden etc. Zal toch iets extra's doen...?
Dat is een snellere manier van opstarten, hij sluit af en start gelijk opnieuw op.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:03:
[...]

Hehe, Die batterymonitor apps slurpen best veel power weg. Die moet je echt alleen gebruiken om een gedetailleerd beeld te krijgen, vervolgens moet je ze weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
418O2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Hehe, Die batterymonitor apps slurpen best veel power weg. Die moet je echt alleen gebruiken om een gedetailleerd beeld te krijgen, vervolgens moet je ze weer uitzetten.
Hoe kun je nou een gedetailleerd beeld krijgen als die dingen niet een paar dagen je verbruik monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je moet 1 goede gebruiken (dat is battery mix bijvoorbeeld) en die een paar dagen meedraaien.

Als je er 2 tegelijk hebt krijg je een vrij onrealistisch beeld gok ik. Dus gebruik gewoon Battery mix een dag en dan heb je wel een beeld of er iets weglekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Gezien Phusebox zijn opmerkingen en problemen vermoed ik dat hij gewoon een zondags model heeft, mijn S2 heeft tot zover geen van de problemen die hij omschrijft..

Overigens kan je binnen 7 dagen toch gewoon iets terug sturen? bel anders Samsung zelf :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verderf op 18-05-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Vanaf nu on-topic verder, de gene die vanaf nu naar een andere user loopt te trollen of een flame post kan het een poos zonder Tweakers.net en het forum doen.

Wanneer je iets leest wat volgens jouw niet door de beugel kan of zwaar offtopic is stuur dan een Topic Report in, ga niet zelf reageren ook dit kan tot een waarschuwing leiden

[ Voor 42% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2011 11:30 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Even iets anders; Samsung heeft ervoor gekozen om het 1e scherm het default scherm te maken, maar na het booten en soms ook wanneer een app crasht, springt mijn telefoon altijd naar het laatste scherm (waar de agenda widget van samsung zelf staat)?

Is hier een reden voor, of kan je dat ergens wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:50:
[...]

Nogmaals, rooten is geen oplossing. Alle andere dingen heb ik geprobeerd, telefoon rebooten na opladen, je accounts alleen instellen via 3g en allemaal van dat soort hocus-pocus.

Vodafone is reeds gebeld, maar die nemen het toestel niet meer retour en omruilen gaat ook niet. Kan wel een RMA aanmaken.

En ja ik heb geklaagd over het feit dat het plastic was en er geen notificatie led was; waarbij het laatste voor mij nog steeds onbegrijpelijk is.
Maar gezien de lovende reviews, en vooral vanwege de beloofde accuduur heb ik toch voor de SII gekozen. Ik verwachte een flinke stap vooruit te maken t.o.v. HTC toestellen, maar blijkbaar toch een stap terug.

Over de snelheid en de beeldkwaliteit ben ik meer dan tevreden. Ok nog 1 klein kritiekpuntje; de fontgrootte is voor bejaarden op dit toestel?
Gelukkig kun je bij SMS en E-mail dit kleiner zitten, maar verder is het overal veel te groot.

[...]

Jaja dat verhaal ken ik. Ik ben inderdaad een kritische consument, en nee inderdaad niks is perfect. Maar moet me elke keer weer verdedigen door dingen op te noemen waar ik WEL tevreden over ben.
Het kan wel, maar goed de meeste consumenten nemen nou eenmaal liever genoegen met minder en vinden het niet erg afgezet te worden.
Het is gewoon een kwestie van instelling. Jij hebt waarschijnlijk een foutief toestel ontvangen en bent vrij kritisch. De slechts denkende combinatie dus.
Ik ben ook wel kritisch maar ben wel reeel. Ik heb me vooraf namelijk goed ingelezen en voorbereid dus ik weet wat ik van het toestel kon verwachten. Dat er bijvoorbeeld geen notificatieled in zit en dat hij van plastic is, weet je van tevoren, dus dan moet je daar achteraf ook niet over klagen. Ik heb geen problemen met mijn toestel en ik ben er heel tevreden over. Enige minpunt was het batterijverbruik, maar dat is nu ook opgelost nadat ik een hard reset heb gedaan na de KE2 update.
Als ik echter een verkeerd scherm, camera oid had gehad of direct geen goed gevoel bij het toestel had gehad (zoiets heb je binnen een paar uurtjes wel door), dan had ik meteen actie ondernomen en hem teruggestuurd en dan was ik misschien ook wel overgestapt naar een andere telefoon.

En over rooten: je doet net alsof root van levensbelang is, maar mijn ervaring leert dat het toestel ook prima kan werken zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Snoop schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:33:
[...]
Dat er bijvoorbeeld geen notificatieled in zit en dat hij van plastic is, weet je van tevoren, dus dan moet je daar achteraf ook niet over klagen.
Daar klaag ik ook niet over... dat heb ik geaccepteerd als minpunt bij mijn keuze.
Ik heb geen problemen met mijn toestel en ik ben er heel tevreden over. Enige minpunt was het batterijverbruik, maar dat is nu ook opgelost nadat ik een hard reset heb gedaan na de KE2 update.
[...]

En over rooten: je doet net alsof root van levensbelang is, maar mijn ervaring leert dat het toestel ook prima kan werken zonder root.
Helaas kun je zonder rooten geen backup maken, en dat doe ik graag wel alvorens ik een factory reset ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:36:
[...]

Daar klaag ik ook niet over... dat heb ik geaccepteerd als minpunt bij mijn keuze.

[...]

Helaas kun je zonder rooten geen backup maken, en dat doe ik graag wel alvorens ik een factory reset ga doen.
Wat doet de KIES backup dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Inderdaad. Met KIES kun je ook allerlei dingen backuppen. En wat wil je nou? Wil je je telefoon goed hebben of niet? Als je het er niet voor over hebt om alles opnieuw in te stellen, wat misschien een uurtje duurt, tja dan gaat het over en ben ik uitgepraat.

[ Voor 5% gewijzigd door Snoop op 18-05-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zonder root kan je afaik app-settings niet backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RMX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:38:
[...]

Waarschijnlijk niet al mijn apps en instellingen backuppen, maar goed ik ga het dit weekend proberen, zoals eerder gezegd. Op hoop van zegen dan maar. Eerder heb ik daar echt geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Snoop schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:40:
Inderdaad. Met KIES kun je ook allerlei dingen backuppen. En wat wil je nou? Wil je je telefoon goed hebben of niet? Als je het er niet voor over hebt om alles opnieuw in te stellen, wat misschien een uurtje duurt, tja dan gaat het over en ben ik uitgepraat.
Inderdaad, kan een lange discussie worden zo.
Ik merk nu al, nu ik het scherm op Automatische helderheid heb gezet, de batterij langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:41:
Zonder root kan je afaik app-settings niet backuppen.
De gewone gebruiker zou niets met root te maken moeten hebben. Persoonlijk zou ik allang het toestel omgeruild hebben met zoveel klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:38:
[...]

Ik heb met KIES een volledige backup gemaakt, een factory reset gedaan en vervolgens met KIES een volledige herstel gedaan.

Maar helaas moest ik na me herstel nog van alles weer opnieuw instellen

KIES zet niet je Widget terug, niet achtergrondschermen, niet je programma's die je gedownload heb, dus ook niet al je instellingen van alle programma's die je gedownload heb enz.

Heel veel dingen moest ik iig zelf weer downloaden en terugzetten en opnieuw instellen.
Dat is waar ik tegenaan ben gelopen met de backup van KIES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53
Zie dat bij mij het Android Systeem (de tweede) nu weer eens is gestegen naar 22%, wat dus flink veel is. Gek genoeg daalt mijn accu nu alleen niet als een gek, iets wat hij eerder wel deed. Zit nu op 84% nadat hij gisteren om 15:00 van de lader is gegaan. Hij heeft wel het merendeel alleen standby gestaan. 1 telefoontje gedaan, berichtje gestuurd op facebook en even kort wat mail gelezen.
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:32:
Even iets anders; Samsung heeft ervoor gekozen om het 1e scherm het default scherm te maken, maar na het booten en soms ook wanneer een app crasht, springt mijn telefoon altijd naar het laatste scherm (waar de agenda widget van samsung zelf staat)?

Is hier een reden voor, of kan je dat ergens wijzigen?
Doet hij bij mij ook ja.

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 18-05-2011 11:46 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:44:
[...]

Ik heb met KIES een volledige backup gemaakt, een factory reset gedaan en vervolgens met KIES een volledige herstel gedaan.

Maar helaas moest ik na me herstel nog van alles weer opnieuw instellen

KIES zet niet je Widget terug, niet achtergrondschermen, niet je programma's die je gedownload heb, dus ook niet al je instellingen van alle programma's die je gedownload heb enz.

Heel veel dingen moest ik iig zelf weer downloaden en terugzetten en opnieuw instellen.
Dat is waar ik tegenaan ben gelopen met de backup van KIES
Met de non-root versie van MyBackup kan je apps e.d. ook backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:42:
[...]

De gewone gebruiker zou niets met root te maken moeten hebben. Persoonlijk zou ik allang het toestel omgeruild hebben met zoveel klachten.
Ja alleen je weet niet of een ander toestel het probleem verhelpt; en wanneer nieuwe toestellen leverbaar zijn. Daarbij komt nog eens het gevaar dat ik hem bij Vodafone heb gekocht; en die misschien binnen niet al te lange tijd wel branded toestellen gaan leveren.
l3art schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:45:
Zie dat bij mij het Android Systeem (de tweede) nu weer eens is gestegen naar 22%, wat dus flink veel is. Gek genoeg daalt mijn accu nu alleen niet als een gek, iets wat hij eerder wel deed. Zit nu op 84% nadat hij gisteren om 15:00 van de lader is gegaan. Hij heeft wel het merendeel alleen standby gestaan. 1 telefoontje gedaan, berichtje gestuurd op facebook en even kort wat mail gelezen.

[...]

Doet hij bij mij ook ja.
84% sinds gisteren 15:00uur?
Hier nu 80% sinds vanmorgen 7 uur ongeveer, 0 telefoontjes, 0 smsjes, 0 minuten gesurft, 0 whatsapp, 0 facebook. 0 twitter. Alleen die battery monitor widget gebruikt.
Android System staat op 50%.

En op de Samsung site kun je blijkbaar ook niet om ondersteuning vragen omdat in het menu de i9100 er nog niet bij staat :S

[ Voor 46% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:46:
[...]
Met de non-root versie van MyBackup kan je apps e.d. ook backuppen.
Top, dankje ik had al enige frustratie na het terug zetten van me KIES backup, en vervolgens zag dat ik al mijn programma's weer opnieuw moest downloaden en instellen en al me schermen met widgets weer opnieuw moest in delen..

Zal deze de volgende keer gebruiken mocht het zover komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ik gebruik het toestel zoals ik mijn Desire HD ook gebruikte. Tot nu toe heb ik niks op te merken, behalve hoe awesome het toestel is. Aan het eind van de dag had ik nog 20% batterij(1.00 snachts, om 8.00 opgestaan), na heel wat gefieper door de dag heen. Ik heb WiFi en Bluetooth aan.

[ Voor 6% gewijzigd door BioHazard op 18-05-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 07:34
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:47:
[...]

Ja alleen je weet niet of een ander toestel het probleem verhelpt; en wanneer nieuwe toestellen leverbaar zijn. Daarbij komt nog eens het gevaar dat ik hem bij Vodafone heb gekocht; en die misschien binnen niet al te lange tijd wel branded toestellen gaan leveren.

[...]

84% sinds gisteren 15:00uur?
Hier nu 80% sinds vanmorgen 7 uur ongeveer, 0 telefoontjes, 0 smsjes, 0 minuten gesurft, 0 whatsapp, 0 facebook. 0 twitter. Alleen die battery monitor widget gebruikt.
Android System staat op 50%.
hier ook sinds vanmorgen 7 uur, 5 mail accounts via social hub, moet erbij zeggen weinig aan gehad, scherm iets van 20-30 min maar om een paar dingen te checken. Geen calls, geen sms, alleen paar mails binnen gekregen. 3G aan, wifi uit. bluetooth alleen 20min aan voor carkit in auto naar werk. daarna hele tijd bluetooth uit. denk 10 minuutjes paar apps gedraaid: tweakers.net, nu.nl, engadget, telegraaf.

Batterij staat nu op 93%.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Mouki_9 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:55:
[...]

hier ook sinds vanmorgen 7 uur, 5 mail accounts via social hub, moet erbij zeggen weinig aan gehad, scherm iets van 20-30 min maar om een paar dingen te checken. Geen calls, geen sms, alleen paar mails binnen gekregen. 3G aan, wifi uit. bluetooth alleen 20min aan voor carkit in auto naar werk. daarna hele tijd bluetooth uit. denk 10 minuutjes paar apps gedraaid: tweakers.net, nu.nl, engadget, telegraaf.

Als ik dit zo lees, dan raad ik Phusebox aan om toestel om te ruilen. Blijkbaar is het gewoon een zondagstoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mouki_9 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:55:
[...]

Ik heb zelfs geen bluetooth gebruikt, 2 mail accounts waarvan de ene maar 1x per uur de mail ophaalt, en de andere 1x per kwartier. Geen push mail dus.

Display heeft 12 minuten aan gestaan zie ik net.

Heb ook een topic geopend bij de makers van phoneweaver, maar daar is nog niet veel nuttigs uit naar voren gekomen behalve dan dat ik de GPS uit moest zetten.... duh, die staat altijd uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:57:
[...]

Ik heb zelfs geen bluetooth gebruikt, 2 mail accounts waarvan de ene maar 1x per uur de mail ophaalt, en de andere 1x per kwartier. Geen push mail dus.

Display heeft 12 minuten aan gestaan zie ik net.
Ok, dan heeft jou toestel gewoon een abnormale drain. Had jij nou al een factory reset gedaan? Voordat je eventueel ruilt/repareerd, zou ik dat eerst eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:41:
Waarschijnlijk niet al mijn apps en instellingen backuppen, maar goed ik ga het dit weekend proberen
Dit moet je juist niet doen! Hardreset uitvoeren spreekt voor zich en daarna is per dag 4 apps installeren.
Zodoende kun je goed bekijken en monitoren of je batterijverbruik gek gaat doen en kun je de oorzaak misschien herleiden. Als je er gelijk weer 40 applicaties opjast kun je dit niet meer verifieren. Misschien is het wel een van je gebruikte applicaties die gewoon voor geen meter werkt op de S2, en erg tegenwerkt, you never know :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
CLB schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:03:
[...]

Dit moet je juist niet doen! Hardreset uitvoeren spreekt voor zich en daarna is per dag 4 apps installeren.
Zodoende kun je goed bekijken en monitoren of je batterijverbruik gek gaat doen en kun je de oorzaak misschien herleiden. Als je er gelijk weer 40 applicaties opjast kun je dit niet meer verifieren. Misschien is het wel een van je gebruikte applicaties die gewoon voor geen meter werkt op de S2, en erg tegenwerkt, you never know :)
Daar heeft CLB een punt.. Heb namelijk op me desire ook eens een rotte app gehad en heb ik op ongeveer deze manier ook weten te vinden..

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Eén van de opgeloste issues na de KE2-update was het hoge accuverbruik, heb ik begrepen.
Deze update heb ik een paar dagen geleden gedaan, maar de afgelopen twee nachten is mijn accu in 7 uur tijd met 13 procent (per nacht) gedaald. Terwijl ik met het progje Timeriffic het dataverkeer 's nachts blokkeer en wifi uitzet.
Heb hier en daar ook wel gelezen dat na de update een factoryreset noodzakelijk is.
Kan iemand vertellen of dit klopt? Vind het nl. een hoop gedoe met opnieuw inrichten van de foon, zelfs met maken va een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Ik heb het al een eerder gevraagd hier, maar dit topic gaat zo snel, dat ik het nog maar eens probeer.

Is er iemand hier, die met exchange synced en zijn/haar taken ook kan syncen?

Verder toch wel benieuwd of anderen wel verjaardagen kunnen syncen met exchange active sync, op de SGS werkt dit namelijk wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat ik ook vaag vind is dat instellingen vaak verloren gaan of apps niet synchroniseren. Mail staat bijvoorbeeld op elk uur controleren, zie zojuist dat ie dat de afgelopen drie uur niet gedaan heeft.
Ook auto sync stond ineens weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:22:
Wat ik ook vaag vind is dat instellingen vaak verloren gaan of apps niet synchroniseren. Mail staat bijvoorbeeld op elk uur controleren, zie zojuist dat ie dat de afgelopen drie uur niet gedaan heeft.
Ook auto sync stond ineens weer uit.
Hoe is jouw 3G bereik? Slechtere 3g ontvangst betekent meer energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:25:
[...]

Hoe is jouw 3G bereik? Slechtere 3g ontvangst betekent meer energie.
Volle bak, -89dBm 12 asu

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Weet iemand waar de touchwiz opties zitten? Ik wil bijv. de unlockscherm afbeelding veranderen, maar ik kan het niet vinden in de settings of eventueel applicaties.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
aegis3d schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:35:
Weet iemand waar de touchwiz opties zitten? Ik wil bijv. de unlockscherm afbeelding veranderen, maar ik kan het niet vinden in de settings of eventueel applicaties.
Instellingen > Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 11-09 11:23
aegis3d schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:35:
Als je een plaatje bekijkt via bv je galerij, dan kan je vanuit daar het plaatje instellen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Instellingen -> Display -> Schermdisplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Niet om het een of ander maar Phusebox is niet de enige met batterijproblemen. Lees dit maar eens:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1070324

In dat geval helpt een nieuw toestel dus niet per definitie. Hier overigens nog even afwachten hoe het met de batterij zit, ik heb het toestel sinds gisteren dus ik speel er veel mee en heb hem vanochtend om 8:00 uit de lader gehaald ongeveer. Zit nu op 74% met 56% verbruik door de display (55min) en 14% android systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
  • Laatst online: 28-11-2024
in de Gmail app die standaard er op stond kan ik maar niet vinden hoe aan te geven dat ie bv eens per uur mail ophaalt. In de algemene instellingen heb ik continue syncen uitgezet, maar volgens mij zou je toch in de gmail app moeten kunnen instellen hoe vaak ie mail ophaalt.

Via google al we eea geprobeerd te zoeken maar zonder een echt antwoord.
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!

Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!

Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: <a href=" [ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic"> Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic</a>.